Vorige lijn van X1 had je een 18i, nieuwe lijn niet. Je kan de 20i gebruiken om een indicatie te hebben.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:54 schreef derLudolf het volgende:
Beste BMW rijders,
Mijn ouders overwegen een X1, 2 liter 2 wiel aangedreven. In Dld zie ik veel sDrive 18i te koop staan. Echter vind ik bij autoweek de 18i niet terug bij specificaties (om de BPM uit te rekenen) maar de 20i. Deze heeft 34pk meer (184 om 150). In Dld vind ik echter bijna geen 20i
Is de 18i nooit verkocht in NL ofzo? En kun je voor BPM bepaling de 20i prijs wel aanhouden?
34 pk meer en veel meer koppel.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:54 schreef derLudolf het volgende:
Beste BMW rijders,
Mijn ouders overwegen een X1, 2 liter 2 wiel aangedreven. In Dld zie ik veel sDrive 18i te koop staan. Echter vind ik bij autoweek de 18i niet terug bij specificaties (om de BPM uit te rekenen) maar de 20i. Deze heeft 34pk meer (184 om 150). In Dld vind ik echter bijna geen 20i
Is de 18i nooit verkocht in NL ofzo? En kun je voor BPM bepaling de 20i prijs wel aanhouden?
Waar bedoel je met de vorige lijn? De 18i's dit ik gevonden had waren van februari/juni 2014. De huidige lijn is vanaf 2011 leverbaar toch?quote:Op donderdag 26 februari 2015 18:14 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Vorige lijn van X1 had je een 18i, nieuwe lijn niet. Je kan de 20i gebruiken om een indicatie te hebben.
Weet niet precies, denk rond de 30. En liefst minder dan <50 gelopen. Huidigequote:Op donderdag 26 februari 2015 20:54 schreef Andyy het volgende:
[..]
34 pk meer en veel meer koppel.
Wat is het budget?
Pre facelift had een 18i tot een bepaald jaar, daarna werd de 20i de instapper.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 00:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar bedoel je met de vorige lijn? De 18i's dit ik gevonden had waren van februari/juni 2014. De huidige lijn is vanaf 2011 leverbaar toch?
[..]
Weet niet precies, denk rond de 30. En liefst minder dan <50 gelopen.
Dat klinkt al een beter als eenzelfde Hyundai kopen met een hogere km stand dan degene die je al hebtquote:Op vrijdag 27 februari 2015 00:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Pre facelift had een 18i tot een bepaald jaar, daarna werd de 20i de instapper.
En m'n ouders willen hun X1 misschien weg doen, pre facelift, 20i automaat en bijna full optionsHeeft alleen wel bijna 60k gelopen
Ghetto stylequote:Op donderdag 26 februari 2015 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
mitchell: Is dat makkelijk te doen? en wat gooi je erin?
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:06 schreef MaximumRush het volgende:
Het is echt milimeter werk qua gasdosering als je niet wilt dat de wielen blokkeren.
Je geeft al heel snel te veel gas waardoor alle veiligheidssystemen ingrijpen. En om dat nou uit te zetten op de openbare weg in de auto van een klant leek me nou niet een heel goed idee.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:24 schreef Impry het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar vet spul is dat ja, blijft maar gaan.
M550d touring is de perfecte gezinsbak, loopt echt lekker door!
Ha sissy!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:27 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Je geeft al heel snel te veel gas waardoor alle veiligheidssystemen ingrijpen. En om dat nou uit te zetten op de openbare weg in de auto van een klant leek me nou niet een heel goed idee.
Lekker driften met je 1 ton dure, 2 ton wegende, bak.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ha sissy!Hoe kun je zulke auto's nou op lekkerheid beoordelen met DTC/DSC er nog op?
Daar zijn die bakken voor gemaakt!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lekker driften met je 1 ton dure en 2 ton wegende bak.
Je wilt niet weten hoe al die knopjes me aanlokkelijk zaten aan te staren. Alleen grijpt op zo'n moment de professionaliteit in. Is gewoon not done in de auto van een klant.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ha sissy!Hoe kun je zulke auto's nou op lekkerheid beoordelen met DTC/DSC er nog op?
M'n vader danquote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Godver, dat was dus ook weggegooid geld.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
M'n vader danHad hem een M driving experience gegeven voor z'n verjaardag. mocht hij een M5 rijden en ik mocht achterin. Op een provinciale weg komt hij aan bij een rood stoplicht, rechts staat een bestelbusje en hij wilt daar achteraan sluiten terwijl er links niks staat
![]()
![]()
Instructeur en ik moesten allebei nee roepen en zeggen dat hij links moest gaan staan
Heel ander vak zit ik in. Moet wel iets meer dan 150 meter rijden met een auto.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Valet parking, niet Valet drifting. =)
die vind ik wel heel prijzigquote:Op zondag 8 maart 2015 15:38 schreef Hyperdude het volgende:
Ik nie.![]()
Nog steeds zeer tevreden met PS2 225/40/18. Maar deze set is na dit jaar wel op.
Ik vind ze het geld wel waardquote:
Die bandenmaat van mij is ook een beetje een rot maat, is nog moeilijk te vinden ook in Michelin, ik heb Conti's, Dunlop en Goodyear gehad, bevielen me alle 3 eigenlijk wel. Die Vredestein zijn toch weer een stukje goedkoper met nagenoeg dezelfde testresultaten maar persoonlijke ervaring vind ik altijd prettiger om te horen.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik vind ze het geld wel waard
Per km is het prima te doen.![]()
Maar er zijn ook prima banden die minder kosten![]()
Geperforeerde remmen? Nice hoorquote:Op zondag 8 maart 2015 15:18 schreef Hyperdude het volgende:
Zo...
[ afbeelding ]
Weg met de winterwieltjes [ afbeelding ]
Gehard en zwevend. Dat is nuttiger dan die gaatjes. Eerste BMW schijven die ik niet krom krijg.quote:
Ragge in de bergenquote:
Het gaat niet om het aantal wielen; maar om het aantal cilinders.quote:Op zondag 15 maart 2015 11:09 schreef Maharbal het volgende:
Ik zie dat ik nog in de OP sta. Heb afgelopen zomer m'n E46 al verkocht.
Ik rijd inmiddels op 2 wielen.
Net 2 minder dan m'n fijne E46quote:Op zondag 15 maart 2015 11:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het gaat niet om het aantal wielen; maar om het aantal cilinders.
JC
Ben zelf niet zo'n E36 fan, maar ik zou zo'n auto graag een keer rond een circuit sturenquote:Op maandag 23 maart 2015 14:13 schreef pvdplanet het volgende:
De hele winter bijna elk weekend aan de BMW gesleuteld, ben er nu hopelijk voorlopig klaar mee
Mijn antwoord:quote:From: Profile Tyrecenter
Sent: Monday 23 Mar 2015 3:44 PM
To: daNpy
Subject: Re: Toyo CF-1 runflatt
Helaas kan ik de Toyo banden niet leveren.
Wel heb ik nog 2 Continental banden liggen die ik voor een stuntprijs mag verkopen.
¤340,- All in, komt niks meer overheen.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag.
quote:Geachte,
Bedankt voor het uitzoeken. Jammer dat u ze niet kunt leveren.
Continental Sport Contact 5 run flatts vind ik voor ¤ 113,50 het stuk.
Met montage van ¤ 15 per band kom ik dan op ¤ 257,-
Derhalve ga ik niet in op uw stuntprijs van ¤ 340,-
Met vriendelijke groeten en nogmaals dank,
daNpy
Als je een beginnend sleutelaar bent is het controleren van de blokjes en schijven een leuk klusje.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:55 schreef xaban06 het volgende:
Binnenkort moet de E46 gekeurd worden (APK).
Ik wil de remmen zelf vervangen, maar hoe weet ik of ze aan vervanging toe zijn? Meten oid?
Bij mij hoeven voor controle de geleidepennen niet los, en kan je de bovenste laten zitten bij vervangen. Dat maakt het wat makkelijker/minder spannend. Maar ik zie dat dat niet op gaat hierboven, dus dan scheelt het inderdaad niets.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Schijven ook, is twee geleidepennen van je remklauw en 1 klein schroefje op de naaf.
Sorry. Ik wil vervangen wat aan vervanging toe is en mijn vraag is hoe je dat controleert. Bij hoeveel mm vlees dien je je blokken te vervangen bijvoorbeeld. Hoe herken je dat de schijf aan vervanging toe is.quote:Op maandag 23 maart 2015 17:41 schreef daNpy het volgende:
Wat wil je aan de remmen vervangen?
Hoofdremcilinder? Rempedaal? Remleidingen?
In veel remblokken zit een groef, is deze weg moeten ze vervangen wordenquote:Op maandag 23 maart 2015 23:56 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Sorry. Ik wil vervangen wat aan vervanging toe is en mijn vraag is hoe je dat controleert. Bij hoeveel mm vlees dien je je blokken te vervangen bijvoorbeeld. Hoe herken je dat de schijf aan vervanging toe is.
Geen idee, vraag me af of je dat gaat vinden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:18 schreef Dimitri_ het volgende:
Zo, ik kom me ook maar melden. Sinds gisteren de eigenaar van een E34 518i touring!
Heb een vraagje, ik heb al gevonden dat de productiestop in juni 1996 was. Echter is mijn auto van 31 mei 1996. Ik ben benieuwd hoeveel dagen hierna nog dezelfde auto's zijn geproduceerd. Iemand die weet waar ik dat kan vinden?
Ik ben er niet veel aan kwijt. Denk nu zo'n 1200 euro in drie jaar en 25k km. Vind dat wel meevallen. Mrb is wel fors natuurlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:03 schreef xaban06 het volgende:
Mooie auto's. Toen ik nog klein was had mijn vader een E34 520i, wat een gaaf bak was dat.
Is een E34 nog redelijk te onderhouden, kwa kosten?
Net een iets ander modelletje inderdaad. Minder gangbaar, geleverd op minder modellen, maar helaas kun je met die van mij dus nietsquote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:43 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm, volgens realoem heb ik nodig : 26111227410
Heb nog 2 Toyo's te koopquote:Op donderdag 26 maart 2015 00:48 schreef Andyy het volgende:
Binnenkort nieuwe achterbandjes, iemand aanraders? Liefst run flat
Ik vind het niet echt meevallen eigenlijk, dat is 21ct per kilometer alleen al aan onderhoud. Ik weet natuurlijk niet wat daar allemaal in zit. Alleen reparaties of reparatie + slijtage onderdelen? Want slijtage onderdelen (bijv remmerij, banden, filters) heb je met ieder auto. Het gaat bij mij meer om de reparatie kosten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben er niet veel aan kwijt. Denk nu zo'n 1200 euro in drie jaar en 25k km. Vind dat wel meevallen. Mrb is wel fors natuurlijk.
Ik laat alles doen, als je zelf handig bent dan is het goed te doen. Ze zijn goed gebouwd en roesten niet of nauwelijks.
Ik twijfel wel eens over een andere auto, maar ik vind hem zo fijn dat ik hem pas weg doe als hij op is. En dat duurt nog wel even denk ik.
Ik heb de schokbrekers achter kapot gehad, dat is slijtage natuurlijk, was 450 euro ofzo, echt fantastisch.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt meevallen eigenlijk, dat is 21ct per kilometer alleen al aan onderhoud. Ik weet natuurlijk niet wat daar allemaal in zit. Alleen reparaties of reparatie + slijtage onderdelen? Want slijtage onderdelen (bijv remmerij, banden, filters) heb je met ieder auto. Het gaat bij mij meer om de reparatie kosten.
Beide ramen hebben het... Heb meerdere knoppen gebruikt...quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Catch22- het volgende:
Of je knop maakt geen goed contact.. Kan je die niet loshalen en schoon maken? Of is het bij alle knopjes? Want dan zou dat vreemd zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |