Ik vind het niet oké. Ik vind belachelijk wat ze doen. Maar ik vind het nog erger om ons vrijheid in te perken uit angst voor terrorisme. Wat Charlie Hebdo doet keur ik absoluut niet goed, maar ik vind wel dat je het recht moet hebben om het te doen mocht je het willen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:59 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een echte moslim die Charlie wel oke vindt, waarschijnlijk ben jij ´niet-praktiserend´ en hier en daar weleens een biertje drinkt?
Je moet eerlijk zijn, zelfs Sjiieten en non-salafistische moslims ergeren zich aan Charlie en het beledigen van Mohammed.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:06 schreef UpsideDown het volgende:
Hollande is in dat opzicht gewoon baas, hij staat boven de cartoons van Charlie Hebdo en geeft geen fuck. Radicale salafistjes laten zich daarentegen op de kast jagen en beginnen te schuimbekken.
Dat klinkt al gelijk een stuk genuanceerder.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:07 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ik vind het niet oké. Ik vind belachelijk wat ze doen. Maar ik vind het nog erger om ons vrijheid in te perken uit angst voor terrorisme. Wat Charlie Hebdo doet keur ik absoluut niet goed, maar ik vind wel dat je het recht moet hebben om het te doen mocht je het willen.
Klopt, zelfs gematigde moslims kennen nauwelijks zelfspot.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:08 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Je moet eerlijk zijn, zelfs Sjiieten en non-salafistische moslims ergeren zich aan Charlie en het beledigen van Mohammed.
Ja en? Dat is toch hun probleem? Zij beledigen met grote regelmaat homo's, Christenen, Joden, ongelovigen, vrouwen en dat alles. Maar o wee als hun zandrover wordt beledigd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:08 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Je moet eerlijk zijn, zelfs Sjiieten en non-salafistische moslims ergeren zich aan Charlie en het beledigen van Mohammed.
Hun probleem.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:08 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Vandaar dat velen zich afvragen of er wel een gematigde Islam bestaat.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, zelfs gematigde moslims kennen nauwelijks zelfspot.
Het gaat er niet om of de twee vergelijkbaar zijn, maar of je je mening op posters in de school mag hangen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar dit is natuurlijk een kromme vergelijking. Je kan IS niet vergelijken met Charlie Hebdo.
Elke vorm van volks-belediging moet je gewoon wettelijk verbieden, dan ben je gelijk van al het gezeik af.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja en? Dat is toch hun probleem? Zij beledigen met grote regelmaat homo's, Christenen, Joden, ongelovigen, vrouwen en dat alles. Maar o wee als hun zandrover wordt beledigd.
Nee hoor, met een cartoon over Mohammed beledig je geen volkquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:12 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Elke vorm van volks-belediging moet je gewoon wettelijk verbieden, dan ben je gelijk van al het gezeik af.
Je beledigd er bijna elke Arabier en moslim ermee, inderdaad je beledigd er geen volk mee.... Je beledigd er namelijk volk(eren) ermee!quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor, met een cartoon over Mohammed beledig je geen volk
Dat is hun probleem. Als ik zeg dat Justin Bieber lelijk is beledig ik ook hele volkeren. Ze moeten maar eens wat ballen groeien en leren dat die zandrover van hen als die werkelijk zo machtig is wel boven wat beledigingen van enkele Kafr kan staan. En anders denken als Weird Al Yankovic in Amish Paradise:quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:13 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Je beledigd er bijna elke Arabier en moslim ermee, inderdaad je beledigd er geen volk mee.... Je beledigd er namelijk volk(eren) ermee!
Ik heb het toch niet over achter de vrijheid van meningsuiting staan? Ik heb het over de mensen die nu ineens perse dat blad willen hebben en helemaal ermee weglopen. Terwijl dat(de mensen waar ik op doel, niet iedereen dus) diezelfde mensen nog niet eens hun kont hadden afgeveegd met dat blad voor deze aanslag.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet relevant? Wat ze publiceren maakt eigenlijk geen bal uit. Dat ze zouden moete kunnen publiceren zonder afgeknald te worden, daar gaat het om. En dat zien veel mensen echt wel.
Natuurlijk heb je altijd meelopers die gewoon op de bangwagon springen maar die zul je altijd houden.
Jij vindt het ophangen van een IS-vlag hetzelfde als het ophangen van een Charlie Hebdo cover?quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:10 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of de twee vergelijkbaar zijn, maar of je je mening op posters in de school mag hangen.
Vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:12 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Elke vorm van volks-belediging moet je gewoon wettelijk verbieden, dan ben je gelijk van al het gezeik af.
Die mensen zijn niet ineens fan van het blad, maar laten zien dat ze vierkant voor de vrijheid van meningsuiting staan.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over achter de vrijheid van meningsuiting staan? Ik heb het over de mensen die nu ineens perse dat blad willen hebben en helemaal ermee weglopen. Terwijl dat(de mensen waar ik op doel, niet iedereen dus) diezelfde mensen nog niet eens hun kont hadden afgeveegd met dat blad voor deze aanslag.
Waarom eigenlijk niet?quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:16 schreef Re het volgende:
waarom moet men eigenlijk 12-jarigen confronteren met 2, met veel speeksel, lebberende homo's?
Ik heb het over een heel aantal die wel ineens fan van het blad zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Die mensen zijn niet ineens fan van het blad, maar laten zien dat ze vierkant voor de vrijheid van meningsuiting staan.
Christelijke of seculiere Arabieren geven geen fuck hoor.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:13 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Je beledigd er bijna elke Arabier en moslim ermee, inderdaad je beledigd er geen volk mee.... Je beledigd er namelijk volk(eren) ermee!
Die zijn ook een kleine minderheid in de arabische wereld. En Seculiere Arabieren zijn geen moslims, je kan niet seculier en moslim tegelijk zijn neem ik aan.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:17 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Christelijke of seculiere Arabieren geven geen fuck hoor.
Is zolang het niet een absoluut recht is, gewoon subjectief.quote:
Pietje wat is je echte voornaam?quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:13 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Bekijk het in de context. Als de redactie van Le Figaro was afgeknald zou links ook ineens fan van dat blad zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb het over een heel aantal die wel ineens fan van het blad zijn.
Daar heb je gelijk in....quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is hun probleem. Als ik zeg dat Justin Bieber lelijk is beledig ik ook hele volkeren. Ze moeten maar eens wat ballen groeien en leren dat die zandrover van hen als die werkelijk zo machtig is wel boven wat beledigingen van enkele Kafr kan staan. En anders denken als Weird Al Yankovic in Amish Paradise:
"I really don't care in fact I wish him well, because I'll be laughing my ass off when he's burning in hell!"
En wat is daar precies mis mee?quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over achter de vrijheid van meningsuiting staan? Ik heb het over de mensen die nu ineens perse dat blad willen hebben en helemaal ermee weglopen. Terwijl dat(de mensen waar ik op doel, niet iedereen dus) diezelfde mensen nog niet eens hun kont hadden afgeveegd met dat blad voor deze aanslag.
Goh, wat een verrassing.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:20 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Gaat jou niks aan, wees inhoudelijk.
Dit heeft weinig meer te maken met zelfspot. (al ben ik het met je eens, maar in deze situatie is dat niet relevant)quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, zelfs gematigde moslims kennen nauwelijks zelfspot.
Daar had ik dan dezelfde mening over gehad.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:19 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bekijk het in de context. Als de redactie van Le Figaro was afgeknald zou links ook ineens fan van dat blad zijn.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja ik vind het nogal naïef van deze docent om die prent op te hangen. Neem aan dat hij de reactie van de leerlingen al had kunnen zien aankomen.
Nee, de radicalen zijn juist in de minderheid. Dit is vertekend beeld omdat ze alle aandacht naar zich toe trekken door hun agressie.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:18 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Die zijn ook een kleine minderheid in de arabische wereld. En Seculiere Arabieren zijn geen moslims, je kan niet seculier en moslim tegelijk zijn neem ik aan.
Het is, tja, apart....quote:
Het is helemaal niet zo logisch om je gekwetst te voelen door een (lelijke) tekening.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Terecht. Ik vind - nog steeds - dat deze specifieke poster geen net karakter heeft. Als het Jezus was geweest had ik het ook logisch gevonden als een christen zou klagen.
Helemaal niet, het is juist compleet logisch.quote:
Nou nee, want dat blad is nog hetzelfde, kortom een blad waarmee ze normaal hun kont niet zouden afvegen. Zo'n vuig links blad, samen met de moslims het grote kwaad weet je nog?quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helemaal niet, het is juist compleet logisch.
Het inmiddels welbekende sentiment, in deze situatie minder schandelijk maar eigenlijk toch net zo zorgelijk.quote:
Zoals ik net ook al zei maakt dat geen reet uit. Je blijft jezelf herhalen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou nee, want dat blad is nog hetzelfde, kortom een blad waarmee ze normaal hun kont niet zouden afvegen. Zo'n vuig links blad, samen met de moslims het grote kwaad weet je nog?
Chilling effect.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja ik vind het nogal naïef van deze docent om die prent op te hangen. Neem aan dat hij de reactie van de leerlingen al had kunnen zien aankomen.
Die snap ik niet. Ik denk dat als je op een vmbo met jonge leerlingen zo'n prent gaat ophangen je geen begripvolle reactie krijgt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:24 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het inmiddels welbekende sentiment, in deze situatie minder schandelijk maar eigenlijk toch net zo zorgelijk.
Nee, ik vind het ophangen van een IS-poster hetzelfde als het ophangen van een IS-poster. Wel vind ik dat bij zowel een IS-poster als een Charlie Hebdo-poster je iedereen lastigvalt met jouw mening, die niet iedereen waardeert.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij vindt het ophangen van een IS-vlag hetzelfde als het ophangen van een Charlie Hebdo cover?
quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou nee, want dat blad is nog hetzelfde, kortom een blad waarmee ze normaal hun kont niet zouden afvegen. Zo'n vuig links blad, samen met de moslims het grote kwaad weet je nog?
Misschien draait het niet zozeer om het hebben van het blad alswel om het laten horen van je stem door aankoop ervan; op die manier je steun uit te spreken niet zozeer voor de (diversiteit aan) boodschap(pen) of de manier waarop die gebracht werd(/werden) als wel voor het bestaansrecht ervan, dat wat zij deden voor zover binnen de grenzen van de wet gedaan moet kunnen (blijven) worden, zonder voor je leven te hoeven vrezen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja en? Het kan toch niet zo zijn dat we ons laten gijzelen door een voor Europa vreemde religie omdat zij dat ontoelaatbaar vinden? "When in Rome, do as the Romans do".quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Is zolang het niet een absoluut recht is, gewoon subjectief.
Wat wij hier vinden dat moet gezegd kunnen worden, vindt iemand anders namelijk niet. En zelfs hier in Nederland zijn de meningen daarover verdeeld. Wat de een toelaatbaar vindt , zal door een ander als ontoelaatbaar bestempeld kunnen worden.
Het gaat verder dan alleen dat blad nu kopen, het gaat echt om dat blad ineens op handen dragen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Misschien draait het niet zozeer om het hebben van het blad alswel om het laten horen van je stem door aankoop ervan; op die manier je steun uit te spreken niet zozeer voor de (diversiteit aan) boodschap(pen) of de manier waarop die gebracht werd(/werden) als wel voor het bestaansrecht ervan, dat wat zij deden voor zover binnen de grenzen van de wet gedaan moet kunnen (blijven) worden, zonder voor je leven te hoeven vrezen.
Sinds scholen verplicht zijn om les te geven over homoseksualiteit? Twee vliegen in een klapquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:16 schreef Re het volgende:
waarom moet men eigenlijk 12-jarigen confronteren met 2, met veel speeksel, lebberende homo's?
Had die koppeling niet eens door.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gaat wel iets te ver om die tere zieltjes op te hangen hoor.
Dat doe je dan in een les toch ?quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Sinds scholen verplicht zijn om les te geven over homoseksualiteit? Twee vliegen in een klapOok zo'n verplichte les kan als kwetsend ervaren worden door sommige gelovigen, wat doet zo'n school in dat geval?
Wat mij betreft mag een school zelf bepalen of ze dit willen of niet, maar de reden om het weg te halen ("die tere moslimkindjes begrijpen het niet") vind ik erg slap. Daarnaast vind ik het schandalig dat de docent hiervoor zijn excuses moet aanbieden (en triest dat hij dat ook nog doet). Het was juist een goede kans om een discussie op te starten over de vrijheid van meningsuiting, westerse vs niet-westerse normen en waarden, etc. Gemiste kans van de school.
Dat zou inderdaad moeten kunnen. Dan mogen zij ook eerlijk zeggen dat ze het schending van hun geloof zeggen. Maar het bestaat, dus iedereen mag er zijn eigen mening over hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:27 schreef raptorix het volgende:
Als dit een politiek statement is dan is het niet meer dan terecht, bij ons op school waren daar destijds gewoon simpele regels voor: geen politieke of commercieele statements op de borden.
Het zou wat anders zijn als een poster tijdens maatschappijleer besproken zou worden, dat lijkt me een prima plek en kan iedereen zijn mening geven.
Wie is ons?? Wat jij toelaatbaar vindt , vind ik niet. Het christendom is ook niet ontstaan in het Vaticaan.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja en? Het kan toch niet zo zijn dat we ons laten gijzelen door een voor Europa vreemde religie omdat zij dat ontoelaatbaar vinden? "When in Rome, do as the Romans do".
Hoezo kan iemand zijn seksuele voorkeur kwetsend zijn? What's next dat ik mensen met rood haar kwetsend vind?quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Sinds scholen verplicht zijn om les te geven over homoseksualiteit? Twee vliegen in een klapOok zo'n verplichte les kan als kwetsend ervaren worden door sommige gelovigen, wat doet zo'n school in dat geval?
Wat mij betreft mag een school zelf bepalen of ze dit willen of niet, maar de reden om het weg te halen ("die tere moslimkindjes begrijpen het niet") vind ik erg slap. Daarnaast vind ik het schandalig dat de docent hiervoor zijn excuses moet aanbieden (en triest dat hij dat ook nog doet). Het was juist een goede kans om een discussie op te starten over de vrijheid van meningsuiting, westerse vs niet-westerse normen en waarden, etc. Gemiste kans van de school.
Ik denk dat je het niveau van die docent zelf misschien ook wat overschat.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
^^ Dit dus.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:27 schreef raptorix het volgende:
Als dit een politiek statement is dan is het niet meer dan terecht, bij ons op school waren daar destijds gewoon simpele regels voor: geen politieke of commercieele statements op de borden.
Het zou wat anders zijn als een poster tijdens maatschappijleer besproken zou worden, dat lijkt me een prima plek en kan iedereen zijn mening geven.
Sommige mensen zijn heel snel gekwetst, dat is nu toch geen nieuws meer? Mijn punt is dat je niet steeds moet ingeven omdat sommige mensen zich gekwetst voelen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo kan iemand zijn seksuele voorkeur kwetsend zijn? What's next dat ik mensen met rood haar kwetsend vind?
nou ja, ik vind het meer dan prima dat een docent een discussie wil houden maar doe dat lekker in de les zelf, excuses lijken me idd niet nodig, zelfs overbodig.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat ben jij kortzichtig zegquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:00 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin? Worden wij westerlingen door de Mohammedanen onderdrukt? Wees realistisch!
ik vind twee lekkere lesbische wijven die elkaar compleet al lopen te lebberen ook wel prettig om naar te kijkenquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo kan iemand zijn seksuele voorkeur kwetsend zijn? What's next dat ik mensen met rood haar kwetsend vind?
True. Dit is niet de juiste plek. Deze jonge mensen zijn nog in ontwikkeling en hoeven hier niet mee geconfronteerd te worden buiten de lestijd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:27 schreef raptorix het volgende:
Dat je je gekwetst voelt als je profeet/voetbalclub/boyband beledigd word, daar kan ik me wat bij voorstellen, je gekwets voelen om iets waar iemand geen invloed op heeft is feitelijk onmogelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn heel snel gekwetst, dat is nu toch geen nieuws meer? Mijn punt is dat je niet steeds moet ingeven omdat sommige mensen zich gekwetst voelen.
Dat is wat anders als iemand zijn seksuele voorkeur, ik ben zelf soort van homo, maar ik vind het niet nodig om in het openbaar te lopen tongen, maar dat zelfde vind ik gelden voor hetero's.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:37 schreef Re het volgende:
[..]
ik vind twee lekkere lesbische wijven die elkaar compleet al lopen te lebberen ook wel prettig om naar te kijken
nou ja, dat plaatje werd wel weggehaald van het mededelingenprikbordquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is wat anders als iemand zijn seksuele voorkeur, ik ben zelf soort van homo, maar ik vind het niet nodig om in het openbaar te lopen tongen, maar dat zelfde vind ik gelden voor hetero's.
En terecht, als ik daar op school zou zitten zou ik het ook direct weghalen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:46 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, dat plaatje werd wel weggehaald van het mededelingenprikbord
Ok, als tijdens zo'n les een plaatje wordt getoond van twee mannen die elkaars hand vasthouden (of nog erger, die elkaar zoenen zoals in deze cartoon). Zo'n plaatje hoeven ze niet te laten zien, de afgebeelde personen hoeven niet elkaars hand vast te houden of te zoenen en ja, sommigen zien dat als provocerend en kwetsend omdat het niet hoort/mag (bijvoorbeeld vanwege hun geloof, net als een tekening van Mohammed).quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat je je gekwetst voelt als je profeet/voetbalclub/boyband beledigd word, daar kan ik me wat bij voorstellen, je gekwets voelen om iets waar iemand geen invloed op heeft is feitelijk onmogelijk.
Maar als je dat wel deed zou het wel raar zijn als mensen gaan vragen of jij uit de samenleving verwijderd kan worden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is wat anders als iemand zijn seksuele voorkeur, ik ben zelf soort van homo, maar ik vind het niet nodig om in het openbaar te lopen tongen, maar dat zelfde vind ik gelden voor hetero's.
Ik vind het niet nodig om fotos van zoenende mannen te tonen wanneer je homoseksualiteit bespreekt, een poster van het COC zou ik me in kunnen vinden wanneer het informatief is, vergelijk het met een kindertelefoon. Een poster met een uitnodiging voor een moslimlezing is ook prima uiteraard.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ok, als tijdens zo'n les een plaatje wordt getoond van twee mannen die elkaars hand vasthouden (of nog erger, die elkaar zoenen zoals in deze cartoon). Zo'n plaatje hoeven ze niet te laten zien, de afgebeelde personen hoeven niet elkaars hand vast te houden of te zoenen en ja, sommigen zien dat als provocerend en kwetsend omdat het niet hoort/mag (bijvoorbeeld vanwege hun geloof, net als een tekening van Mohammed).
Een poster op de gang van bijvoorbeeld het COC zou dan ook niet kunnen op zo'n school.
Vragen staat vrij, en ja ik heb diverse malen fysiek te maken gemaakt met homo gerelateerd geweld, en daarbij zijn rake klappen gevallen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar als je dat wel deed zou het wel raar zijn als mensen gaan vragen of jij uit de samenleving verwijderd kan worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Informatie op een COC-poster kun je ook al gauw scharen (no pun intendedquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vind het niet nodig om fotos van zoenende mannen te tonen wanneer je homoseksualiteit bespreekt, een poster van het COC zou ik me in kunnen vinden wanneer het informatief is, vergelijk het met een kindertelefoon. Een poster met een uitnodiging voor een moslimlezing is ook prima uiteraard.
Op COC poster stel ik me dan voor dat er bijvoorbeeld een jongerenspreekuur voor vragen is, niet voor feesten etc.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Informatie op een COC-poster kun je ook al gauw scharen (no pun intended) onder politiek en maatschappelijk gedreven uitingen (of zelfs propaganda). Als je geen politiek gevoelige kwesties wil, dan mag je op een prikbord niet veel meer ophangen dan roosterwijzigingen.
Zoals ik al zei, natuurlijk is dit aan de school zelf (al vind ik het een slecht besluit), maar laten we niet alles weren wat door sommigen als kwetsend kan worden ervaren.
En als een posters een piep klein beetje minder neutraal is, bijvoorbeeld 'er is niks mis met homoseksualiteit' of 'je mag best uitkomen voor je gevoelens'? Genoeg mensen die het daar inhoudelijk niet mee eens zijn en zo'n poster als ongewenst zullen zien.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op COC poster stel ik me dan voor dat er bijvoorbeeld een jongerenspreekuur voor vragen is, niet voor feesten etc.
Beetje een rare vergelijking. Dit kan je eerder vergelijken met op school posters met daarop rutte die als homo neergezet wordt kussend met een man.quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En als een posters een piep klein beetje minder neutraal is, bijvoorbeeld 'er is niks mis met homoseksualiteit' of 'je mag best uitkomen voor je gevoelens'? Genoeg mensen die het daar inhoudelijk niet mee eens zijn en zo'n poster als ongewenst zullen zien.
Enige goede antwoord.quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:47 schreef DroogDok het volgende:
Ze ervaren het alleen als kwetsend omdat ze hebben geleerd het als kwetsend te ervaren. Conditionering.
Nee klopt, slechts vee dat blind de aangeleerde haat achterna loopt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor, met een cartoon over Mohammed beledig je geen volk
Iznogoudquote:Op woensdag 14 januari 2015 12:30 schreef LTVDK het volgende:
Een paar jaar geleden was dit nog een onschuldige stripboeken reeks...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarom gewoon erg voorzichtig zijn en bij twijfel niet ophangen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En als een posters een piep klein beetje minder neutraal is, bijvoorbeeld 'er is niks mis met homoseksualiteit' of 'je mag best uitkomen voor je gevoelens'? Genoeg mensen die het daar inhoudelijk niet mee eens zijn en zo'n poster als ongewenst zullen zien.
Het gejank van gelovigen over hoe ze beledigd worden is zwaar hypocriet als je kijkt hoe gelovigen over anders gelovigen, atheïsten of anderen spreken die niet voldoen aan hun ideale wereldbeeld.quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:49 schreef Smack10 het volgende:
Afgezien van het feit dat je niet meteen iedereen hoeft gaan te beledigen onder het mom "vrijheid van meningsuiting" is het natuurlijk wel weer meteen duidelijk.
Een hoop show en leuke verhaaltjes van politici die voor het oog van de camera van alles beweren en beloven ergens voor te staan, maar als puntje bij paaltje komt zal er toch niks gebeuren.
Niet dat ik anders verwacht had, maar goed, alsof die hipsters en belieberd uberhaupt een idee hebben waar het allemaal over gaat of het ze ook iets interesseert met de hashtags en pen in de lucht.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gejank van gelovigen over hoe ze beledigd worden is zwaar hypocriet als je kijkt hoe gelovigen over anders gelovigen, atheïsten of anderen spreken die niet voldoen aan hun ideale wereldbeeld.
De enige echte haatbaardquote:Op woensdag 14 januari 2015 12:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Iznogoudik wil kalief worden in plaats van de kalief
Precies, moslimscholen afschaffen dus.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zo'n poster heeft niks op een school te zoeken. Politiek bedrijven doen je maar in je eigen tijd.
Ga dan weg.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:08 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
En dat vind ik dus totaal de verkeerde instellingquote:Op woensdag 14 januari 2015 12:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom gewoon erg voorzichtig zijn en bij twijfel niet ophangen.
Oeh, geen Islamitische, Christelijke, Joodse, Antroposofische etc etc scholen meer.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:35 schreef jogy het volgende:
Een school zou een neutrale omgeving moeten zijn. Klaar.
Waarom alleen moslimscholen?quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:59 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Precies, moslimscholen afschaffen dus.
Waarom? In het westen heb je de vrijheid om cartoons te haten.quote:
Verbeterdquote:Op woensdag 14 januari 2015 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? In het westen heb je de vrijheid om cartoons te haten.
Zolang je maar met je poten van anderen en van de cartoon afblijft.
Precies, maar dat doen ze dus juist niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? In het westen heb je de vrijheid om cartoons te haten.
Zolang je maar met je poten van anderen afblijft.
Als jij een tijdschrift koop en die cartoons die daarin staan gaat bekladden, dan doe je lekker je best maar.quote:
Het gaat erom dat een school neutraal is, dat is wat anders dan een lesmethode.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oeh, geen Islamitische, Christelijke, Joodse, Antroposofische etc etc scholen meer.
De overgrote meerderheid doet dat dus wel.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:08 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Precies, maar dat doen ze dus juist niet.
En wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij een tijdschrift koop en die cartoons die daarin staan gaat bekladden, dan doe je lekker je best maar.
Waar schrijf ik dat daar iets mis mee is?quote:
Het is aan de school om te beslissen wat ze toestaan en niet maar het is fout als ze beslissen het niet toe te staanquote:Op woensdag 14 januari 2015 13:10 schreef nikk het volgende:
Het is aan de school wat wel en niet toegestaan is om op te hangen. Neemt niet weg dat de klagende leerlingen ongelijk hebben en de directie anders had kunnen beslissen.
Ik ben het oneens met het besluit. Maar het is aan de school en niet aan mij.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het is aan de school om te beslissen wat ze toestaan en niet maar het is fout als ze beslissen het niet toe te staan
En waar zeg ik dat jij vind dat daar iets mis mee is?quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar schrijf ik dat daar iets mis mee is?
Waarom vraag je dan aan mij of daar iets mis mee is?quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waar zeg ik dat jij vind dat daar iets mis mee is?
Alle scholen afschaffen! School is sowieso een kweekgrond voor multiculknuffelende gutmenschen!quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Waarom alleen moslimscholen?
Dat is meer relevant dan elke Turk die Pegida met IS vergelijkt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Of jij het met hem eens bent of niet is totaal niet relevant.
Ik heet geen Simonquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:17 schreef Religieisfacisme het volgende:
Niet mee eens ??? Mail de school eventjes heb ik ook gedaan. Hoe meer weerstand vanuit de bevolking des te beter.
Hier mijn Mailtje :
mavo@kennemercollege.nl
Groeten Simon
Inderdaad. Kinderen voorbereiden op de samenleving is niet iets wat men op school hoort te doen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:38 schreef eight het volgende:
[..]
True. Dit is niet de juiste plek. Deze jonge mensen zijn nog in ontwikkeling en hoeven hier niet mee geconfronteerd te worden buiten de lestijd.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:17 schreef Religieisfacisme het volgende:
Niet mee eens ??? Mail de school eventjes heb ik ook gedaan. Hoe meer weerstand vanuit de bevolking des te beter.
Hier mijn Mailtje :
mavo@kennemercollege.nl
Beste Marleen Lemstra
Met verbijstering heb ik kennis genomen van u optreden na de Charlie Hebdo poster.
Een poster met een boodschap "liefde is sterker dan haat" die we allemaal zouden moeten omhelzen.
U neemt duidelijk afstand van de poster met deze retoriek: 'Vandaag is er tot onze spijt door een docent een poster opgehangen die aanstootgevend was en absoluut niet past in het beleid van de school.'
Wat is u beleid dan wel ?? Haat is sterker dan liefde ??
U zit in een leidinggevende positie en hebt daarbij een voorbeeldfunctie. Ik zie geen leider maar iemand die behoorlijk angstig is en zich makkelijk laat chanteren. Wat voor voorbeeld geeft hiermee ?? U buigt voor een paar religieuze
scholieren die blijkbaar niets op hebben met onze vrijheden en door dezelfde haat bevangen zijn als de terroristen.
Het zou u sieren om deze scholieren aan te pakken i.p.v. de scholieren die liefde en vrijheid uitdragen.
Ik snap dat het makkelijker is om de poster te verwijderen dan de confrontatie aangaan met een religie die bekend
staat om zijn intolerante en gewelddadige gedrag. Maar dit kan u niet maken in een leidinggevende functie als de uwe.
Zoek een andere baan of koop een ruggengraat maar buigen voor religieuze intolerantie is niet de oplossing.
Groeten Simon
Ik zal zometeen wel even mijn steunbetuigingen sturen aan Marleen. Goede tip.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:17 schreef Religieisfacisme het volgende:
Hier mijn Mailtje :
mavo@kennemercollege.nl
Beste Marleen Lemstra
Met verbijstering heb ik kennis genomen van u optreden na de Charlie Hebdo poster.
Een poster met een boodschap "liefde is sterker dan haat" die we allemaal zouden moeten omhelzen.
U neemt duidelijk afstand van de poster met deze retoriek: 'Vandaag is er tot onze spijt door een docent een poster opgehangen die aanstootgevend was en absoluut niet past in het beleid van de school.'
Wat is u beleid dan wel ?? Haat is sterker dan liefde ??
U zit in een leidinggevende positie en hebt daarbij een voorbeeldfunctie. Ik zie geen leider maar iemand die behoorlijk angstig is en zich makkelijk laat chanteren. Wat voor voorbeeld geeft hiermee ?? U buigt voor een paar religieuze
scholieren die blijkbaar niets op hebben met onze vrijheden en door dezelfde haat bevangen zijn als de terroristen.
Het zou u sieren om deze scholieren aan te pakken i.p.v. de scholieren die liefde en vrijheid uitdragen.
Ik snap dat het makkelijker is om de poster te verwijderen dan de confrontatie aangaan met een religie die bekend
staat om zijn intolerante en gewelddadige gedrag. Maar dit kan u niet maken in een leidinggevende functie als de uwe.
Zoek een andere baan of koop een ruggengraat maar buigen voor religieuze intolerantie is niet de oplossing.
Groeten Simon
Hoe meer zielen hoe meer vreugdquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:27 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ik zal zometeen wel even mijn steunbetuigingen sturen aan Marleen. Goede tip.
Nu niet meer dan?quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:30 schreef LTVDK het volgende:
Een paar jaar geleden was dit nog een onschuldige stripboeken reeks...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerst werken aan dit soort onderwerpen en vervolgens de leerlingen confronteren met bijvoorbeeld die cartoons lijkt mij de beste oplossing.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:00 schreef Etcetera het volgende:
Uitstekend moment om dus eens een aantal lessen aan vrijheid van meningsuiting te besteden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |