Op een school moet ruimte zijn voor alle meningen, nu wordt de suggestie gewekt dat degenen die het hardste schreeuwen gelijk krijgen. Ook als de poster nu weer teruggehangen wordt is dat alleen maar ten gevolge van de publiciteit.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:30 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Het libertarisme slaat op inmenging van de wetgeving. De school heeft in deze juist de vrijheid om te bepalen hoe ze hierop reageren en ze hebben de moslimkinderen gelijk gegeven. Dan is vrijheid opeens niet meer zo leuk zie ik.
Precies!quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:30 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Het libertarisme slaat op inmenging van de wetgeving. De school heeft in deze juist de vrijheid om te bepalen hoe ze hierop reageren en ze hebben de moslimkinderen gelijk gegeven. Dan is vrijheid opeens niet meer zo leuk zie ik.
dit. een gemiste kans, erg jammer...quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik had liever gezien dat in de lessen over deze prenten gesproken kon worden.
Alsof ze het uitsluitend op moslims gemunt hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:47 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Vrijheid van mening, sure... Vrijheid om anderen bevolkingsgroepen te beledigen en te bespotten, nee doe maar liever niet. Als ik moslim was dan had ik ook een anti charlie gehad, fuck charlie trouwens. Geen respect voor die gasten en ik heb ook absoluut geen respect voor hetgeen zij proberen, namelijk moslims boos maken en moslims uitlokken. We weten allemaal dat moslims niet dezelfde cultuur en normen en waarden hebben zoals wij in het westen, en het zijn WIJ en onze voorouders die deze moslims naar binnen hebben gebracht en dus houdt dat in dat het onze gasten zijn! En gasten hoor je niet te beledigen maar juist te respecteren. Wat Charlie doet is gewoon benzine op het vuur gooien.
Ik vraag me eigenlijk vooral af wie de "wij" is waarover deze "pietje" het heeft.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Alsof ze het uitsluitend op moslims gemunt hebben.![]()
Volkomen terecht toch?quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:58 schreef KingRadler het volgende:
ik vind dat de school heel minachtend denkt over de kinderen.
omdat ze stom zijn snappen ze de poster niet en moet het weg.
Hier ben ik het mee eens. Ik ben zelf moslim, en vind dat Charlie Hebdo zijn gang moet kunnen gaan. Alleen het opdringen van het tijdschrift aan scholieren slaat nergens op. Ongeacht de boodschap.quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het wel een verschil of iemand een obscuur cartoonblaadje koopt waarvan hij weet dat hem zich beledigd laat voelen om vervolgens beledigd te raken, of dat kinderen die op die school moeten zijn vanwege de leerplicht dat opgedrongen krijgen zonder dat dit iets met het onderwijs te maken heeft.
Ja dat hebben ze ja, lees dat blad eens.... Het zijn vooral mohammed spotprenten en andere anti islamitische leuzen die ze verspreiden. Achterlijk gewoon!quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Alsof ze het uitsluitend op moslims gemunt hebben.![]()
Nee, het is op een ludieke manier tegengas geven aan een groep moslims die mensen onderdrukken en dit vergoelijken door te beweren dat het in de naam van de profeet gebeurd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:47 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Vrijheid van mening, sure... Vrijheid om anderen bevolkingsgroepen te beledigen en te bespotten, nee doe maar liever niet. Als ik moslim was dan had ik ook een anti charlie gehad, fuck charlie trouwens. Geen respect voor die gasten en ik heb ook absoluut geen respect voor hetgeen zij proberen, namelijk moslims boos maken en moslims uitlokken. We weten allemaal dat moslims niet dezelfde cultuur en normen en waarden hebben zoals wij in het westen, en het zijn WIJ en onze voorouders die deze moslims naar binnen hebben gebracht en dus houdt dat in dat het onze gasten zijn! En gasten hoor je niet te beledigen maar juist te respecteren. Wat Charlie doet is gewoon benzine op het vuur gooien.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:57 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze ja, lees dat blad eens.... Het zijn vooral mohammed spotprenten en andere anti islamitische leuzen die ze verspreiden. Achterlijk gewoon!
Ik geloof niet dat een echte moslim die Charlie wel oke vindt, waarschijnlijk ben jij ´niet-praktiserend´ en hier en daar weleens een biertje drinkt?quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:56 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Ik ben zelf moslim, en vind dat Charlie Hebdo zijn gang moet kunnen gaan. Alleen het opdringen van het tijdschrift aan scholieren slaat nergens op. Ongeacht de boodschap.
Wat is dit voor onzin? Worden wij westerlingen door de Mohammedanen onderdrukt? Wees realistisch!quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:58 schreef eight het volgende:
[..]
Nee, het is op een ludieke manier tegengas geven aan een groep moslims die mensen onderdrukken en dit vergoelijken door te beweren dat het in de naam van de profeet gebeurd.
Juist omdat een school een plek is waar zeer verschillende meningen samenkomen, is het niet de plek waar iedereen zijn mening op posters moet gaan hangen. Als een leraar IS-posters zou ophangen zou dat hopelijk ook op wat verzet stuiten. Uiteindelijk is het aan de school om te bepalen wat zij hiermee doen, ook als ze dit doen op basis van wie het hardst schreeuwt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Op een school moet ruimte zijn voor alle meningen
Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid om anderen te beledigen zonder dat deze het recht hebben zich beledigd te voelen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:41 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Precies!
Het ironische is dat, mijns inziens, de hele beweging rondom Charlie Hebdo draait om het geven van je mening, maar als een moslim aangeeft als mening te hebben dat hij/zij een bepaalde afbeelding kwetsend vind, dat juist weer niet mag.
Kortom voor mijn gevoel roepen veel te veel mensen maar wat zonder erbij na te denken wat de daadwerkelijk betekenis is. Vrijheid van meningsuiting, zolang het maar mijn mening is...
Je zou er zo een spotprent over kunnen maken...
Tuurlijk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:57 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze ja, lees dat blad eens.... Het zijn vooral mohammed spotprenten en andere anti islamitische leuzen die ze verspreiden. Achterlijk gewoon!
Ik snap je punt, maar dit is natuurlijk een kromme vergelijking. Je kan IS niet vergelijken met Charlie Hebdo.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:00 schreef TorroFernandes het volgende:
Als een leraar IS-posters zou ophangen
Dat is toch helemaal niet relevant? Wat ze publiceren maakt eigenlijk geen bal uit. Dat ze zouden moete kunnen publiceren zonder afgeknald te worden, daar gaat het om. En dat zien veel mensen echt wel.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, die staat prima....
Al met al is het een hartstikke links blad, ze nemen helemaal niet iedereen op de hak, sterker nog, vroeger deden ze niet eens zoveel met cartoons.
Ik vind het niet oké. Ik vind belachelijk wat ze doen. Maar ik vind het nog erger om ons vrijheid in te perken uit angst voor terrorisme. Wat Charlie Hebdo doet keur ik absoluut niet goed, maar ik vind wel dat je het recht moet hebben om het te doen mocht je het willen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:59 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een echte moslim die Charlie wel oke vindt, waarschijnlijk ben jij ´niet-praktiserend´ en hier en daar weleens een biertje drinkt?
Je moet eerlijk zijn, zelfs Sjiieten en non-salafistische moslims ergeren zich aan Charlie en het beledigen van Mohammed.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:06 schreef UpsideDown het volgende:
Hollande is in dat opzicht gewoon baas, hij staat boven de cartoons van Charlie Hebdo en geeft geen fuck. Radicale salafistjes laten zich daarentegen op de kast jagen en beginnen te schuimbekken.
Dat klinkt al gelijk een stuk genuanceerder.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:07 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ik vind het niet oké. Ik vind belachelijk wat ze doen. Maar ik vind het nog erger om ons vrijheid in te perken uit angst voor terrorisme. Wat Charlie Hebdo doet keur ik absoluut niet goed, maar ik vind wel dat je het recht moet hebben om het te doen mocht je het willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |