abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148667747
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het staat je vrij om je enorm op te winden.
Om vervolgens dan weer in het POL-café te lezen dat ik radicaliseer en naar een psychiatrische inrichting moet? Nou nee, dank je.

Laten we het er maar op houden dat het "normaal" is dat moslimjochies op school de dienst uitmaken, dat ze niet met vrijheid van meningsuiting kunnen omgaan en dat de school te bang is om ze dat desondanks bij te brengen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:25:23 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148667760
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
Terecht. Als die mensen niet waren afgeslacht zouden de meeste mensen het als onsmakelijk en onnodig kwetsend ervaren hebben. Even de dood van die mensen loskoppelen van hun werkzaamheden.
Jij bent ook alleen maar libertair als het je uit komt, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148667779
Jammer zeg.
Ура для россии
pi_148667786
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Om vervolgens dan weer in het POL-café te lezen dat ik radicaliseer en naar een psychiatrische inrichting moet? Nou nee, dank je.
Kan het je dan wat schelen wat een paar infantiele POL'ers roepen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:27:43 #95
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_148667819
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat? Bepaalt de directie van die school niet zelf wat ze gepast of ongepast vinden? Ik begrijp de overweging. Dat is alles wat ik wil aangeven.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_148667873
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kan het je dan wat schelen wat een paar infantiele POL'ers roepen?
Ik trek het me niet persoonlijk aan, want ik weet dat het onzin is, maar het is jammer dat zo'n sfeer op FOK! wordt getolereerd. Het maakt discussievoeren op dit forum er niet leuker op en het zou nieuwe users zonder meer kunnen afschrikken.

Maar goed, laten we niet off-topic gaan. Laten we het hebben over die arme, gekrenkte zielen van moslimjochies die met westerse vrijheden zijn geconfronteerd.
pi_148667881
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het libertarisme slaat op inmenging van de wetgeving. De school heeft in deze juist de vrijheid om te bepalen hoe ze hierop reageren en ze hebben de moslimkinderen gelijk gegeven. Dan is vrijheid opeens niet meer zo leuk zie ik.
pi_148667902
quote:
15s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik trek het me niet persoonlijk aan, want ik weet dat het onzin is, maar het is jammer dat zo'n sfeer op FOK! wordt getolereerd. Het maakt discussievoeren op dit forum er niet leuker op en het zou nieuwe users zonder meer kunnen afschrikken.
Misschien moet je eens in de spiegel kijken, jankzak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148667934
quote:
15s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Laten we het hebben over die arme, gekrenkte zielen van moslimjochies die met westerse vrijheden zijn geconfronteerd.
Zo'n prent naar mijn idee is niet zomaar een mening die daar werd opgehangen. Ik snap dat deze leerlingen de boodschap niet begrijpen. Zelfs veel volwassenen begrijpen spotprenten vaak niet.

Ik had liever gezien dat in de lessen over deze prenten gesproken kon worden.
pi_148667979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:44 schreef KingRadler het volgende:
De directie van het Kennemer College in Heemskerk heeft een door een docent opgehangen Charlie Hebdo-poster van een zoenende moslim met een cartoonist op deze school laten verwijderen.

Dit nadat voornamelijk moslimleerlingen erover hadden geklaagd. „Ze reageerden er erg emotioneel op en hebben de poster als kwetsend ervaren. We hebben het over kinderen van 12 tot en met 15 jaar van beroepsgerichte vmbo-opleidingen die de Franse tekst (l’amour plus fort que la haine - liefde is sterker dan haat) niet begrepen.

Zij zien de nuances niet en ervaren de afbeelding, die in een krant stond, als kwetsend voor hun geloof”, licht directrice Marleen Lemstra toe. Maar lang niet alle ouders zijn blij met de actie van de directie en hebben zich hierover beklaagd bij de school.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ool_Heemskerk__.html
Begrijpelijke keuze wel van die Marleen Lemstra, straks nemen ze het (islamitische) recht nog in eigen hand.

Hoe vaak je niet hoort dat het te verwachten/logisch is wat daar op die redactie plaatshad vorige week. :') |:( :r
Je suis Charlie Sheen
pi_148667986
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:30 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Het libertarisme slaat op inmenging van de wetgeving. De school heeft in deze juist de vrijheid om te bepalen hoe ze hierop reageren en ze hebben de moslimkinderen gelijk gegeven. Dan is vrijheid opeens niet meer zo leuk zie ik.
Op een school moet ruimte zijn voor alle meningen, nu wordt de suggestie gewekt dat degenen die het hardste schreeuwen gelijk krijgen. Ook als de poster nu weer teruggehangen wordt is dat alleen maar ten gevolge van de publiciteit.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_148668184
Ik zit hier een beetje gemixt in, want aan de éne kant vind ik het kut dat ze zwichten voor dat islamitisch tuig, maar aan de andere kant vind ik dat er op een school geen plek is voor de persoonlijke opinie van een docent.

ik heb ook moeite met bijv. maatschappijleerdocenten die alles ter rechterzijde van de SP extreemrechts vinden, wiskundedocenten die compleet ongerelateerd aan hun les gaan lopen haten op Geert Wilders, of godsdienstdocenten die, na eerst gekeken te hebben of er geen moslims in de klas zitten, compleet los gaan over de islam (ongeacht of ze gelijk hebben of niet).
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_148668200
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:30 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Precies!

Het ironische is dat, mijns inziens, de hele beweging rondom Charlie Hebdo draait om het geven van je mening, maar als een moslim aangeeft als mening te hebben dat hij/zij een bepaalde afbeelding kwetsend vind, dat juist weer niet mag.

Kortom voor mijn gevoel roepen veel te veel mensen maar wat zonder erbij na te denken wat de daadwerkelijk betekenis is. Vrijheid van meningsuiting, zolang het maar mijn mening is...

Je zou er zo een spotprent over kunnen maken...
pi_148668327
Toch jammer dat men dan niet de discussie aangaat of men dan van mening is dat alles wat als kwetsend wordt ervaren van school moet worden verwijderd. Probeer een regel te maken die voor iedereen geldt en pas dat toe los van dit onderwerp. Dan krijg je dus de PVV-ers die islamitische symbolen als kwetsend ervaren en moslims die dit kwetsend ervaren en een erg plezierige school waar niets mag omdat het als kwetsend ervaren kan worden.
pi_148668347
Vrijheid van mening, sure... Vrijheid om anderen bevolkingsgroepen te beledigen en te bespotten, nee doe maar liever niet. Als ik moslim was dan had ik ook een anti charlie gehad, fuck charlie trouwens. Geen respect voor die gasten en ik heb ook absoluut geen respect voor hetgeen zij proberen, namelijk moslims boos maken en moslims uitlokken. We weten allemaal dat moslims niet dezelfde cultuur en normen en waarden hebben zoals wij in het westen, en het zijn WIJ en onze voorouders die deze moslims naar binnen hebben gebracht en dus houdt dat in dat het onze gasten zijn! En gasten hoor je niet te beledigen maar juist te respecteren. Wat Charlie doet is gewoon benzine op het vuur gooien.
pi_148668372
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef Yasmin23 het volgende:

Ik had liever gezien dat in de lessen over deze prenten gesproken kon worden.
dit. een gemiste kans, erg jammer...
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:50:20 #107
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148668404
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:47 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Vrijheid van mening, sure... Vrijheid om anderen bevolkingsgroepen te beledigen en te bespotten, nee doe maar liever niet. Als ik moslim was dan had ik ook een anti charlie gehad, fuck charlie trouwens. Geen respect voor die gasten en ik heb ook absoluut geen respect voor hetgeen zij proberen, namelijk moslims boos maken en moslims uitlokken. We weten allemaal dat moslims niet dezelfde cultuur en normen en waarden hebben zoals wij in het westen, en het zijn WIJ en onze voorouders die deze moslims naar binnen hebben gebracht en dus houdt dat in dat het onze gasten zijn! En gasten hoor je niet te beledigen maar juist te respecteren. Wat Charlie doet is gewoon benzine op het vuur gooien.
Alsof ze het uitsluitend op moslims gemunt hebben. :') :')
Say what?
pi_148668449
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:50 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk vooral af wie de "wij" is waarover deze "pietje" het heeft.
Je suis Charlie Sheen
pi_148668465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:58 schreef KingRadler het volgende:
ik vind dat de school heel minachtend denkt over de kinderen.
omdat ze stom zijn snappen ze de poster niet en moet het weg.
Volkomen terecht toch?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:56:59 #110
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_148668546
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het wel een verschil of iemand een obscuur cartoonblaadje koopt waarvan hij weet dat hem zich beledigd laat voelen om vervolgens beledigd te raken, of dat kinderen die op die school moeten zijn vanwege de leerplicht dat opgedrongen krijgen zonder dat dit iets met het onderwijs te maken heeft.
Hier ben ik het mee eens. Ik ben zelf moslim, en vind dat Charlie Hebdo zijn gang moet kunnen gaan. Alleen het opdringen van het tijdschrift aan scholieren slaat nergens op. Ongeacht de boodschap.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_148668571
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:50 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ja dat hebben ze ja, lees dat blad eens.... Het zijn vooral mohammed spotprenten en andere anti islamitische leuzen die ze verspreiden. Achterlijk gewoon!
pi_148668585
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:47 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Nee, het is op een ludieke manier tegengas geven aan een groep moslims die mensen onderdrukken en dit vergoelijken door te beweren dat het in de naam van de profeet gebeurd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_148668588
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:57 schreef Pietjevrijheid het volgende:

[..]

Ja dat hebben ze ja, lees dat blad eens.... Het zijn vooral mohammed spotprenten en andere anti islamitische leuzen die ze verspreiden. Achterlijk gewoon!
:D
pi_148668594
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:56 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Ik ben zelf moslim, en vind dat Charlie Hebdo zijn gang moet kunnen gaan. Alleen het opdringen van het tijdschrift aan scholieren slaat nergens op. Ongeacht de boodschap.
Ik geloof niet dat een echte moslim die Charlie wel oke vindt, waarschijnlijk ben jij ´niet-praktiserend´ en hier en daar weleens een biertje drinkt?
pi_148668611
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:58 schreef eight het volgende:

[..]

Nee, het is op een ludieke manier tegengas geven aan een groep moslims die mensen onderdrukken en dit vergoelijken door te beweren dat het in de naam van de profeet gebeurd.
Wat is dit voor onzin? Worden wij westerlingen door de Mohammedanen onderdrukt? Wees realistisch!
pi_148668624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:34 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Op een school moet ruimte zijn voor alle meningen
Juist omdat een school een plek is waar zeer verschillende meningen samenkomen, is het niet de plek waar iedereen zijn mening op posters moet gaan hangen. Als een leraar IS-posters zou ophangen zou dat hopelijk ook op wat verzet stuiten. Uiteindelijk is het aan de school om te bepalen wat zij hiermee doen, ook als ze dit doen op basis van wie het hardst schreeuwt.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:41 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Precies!

Het ironische is dat, mijns inziens, de hele beweging rondom Charlie Hebdo draait om het geven van je mening, maar als een moslim aangeeft als mening te hebben dat hij/zij een bepaalde afbeelding kwetsend vind, dat juist weer niet mag.

Kortom voor mijn gevoel roepen veel te veel mensen maar wat zonder erbij na te denken wat de daadwerkelijk betekenis is. Vrijheid van meningsuiting, zolang het maar mijn mening is...

Je zou er zo een spotprent over kunnen maken...
Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid om anderen te beledigen zonder dat deze het recht hebben zich beledigd te voelen. :P
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:01:18 #117
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148668632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:57 schreef Pietjevrijheid het volgende:

[..]

Tuurlijk. :')

Hollande is zo vaak bespot in dat blad maar liep voorop in de stoet ter eerbetoon aan Charlie.
Say what?
pi_148668654
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:00 schreef TorroFernandes het volgende:
Als een leraar IS-posters zou ophangen
Ik snap je punt, maar dit is natuurlijk een kromme vergelijking. Je kan IS niet vergelijken met Charlie Hebdo.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:02:59 #119
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148668658
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope, die staat prima....

Al met al is het een hartstikke links blad, ze nemen helemaal niet iedereen op de hak, sterker nog, vroeger deden ze niet eens zoveel met cartoons.
Dat is toch helemaal niet relevant? Wat ze publiceren maakt eigenlijk geen bal uit. Dat ze zouden moete kunnen publiceren zonder afgeknald te worden, daar gaat het om. En dat zien veel mensen echt wel.

Natuurlijk heb je altijd meelopers die gewoon op de bangwagon springen maar die zul je altijd houden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:05:58 #120
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148668714
Het wordt hoog tijd dat deze gasten lessen in tolerantie, Nederlandse normen en waarden en vrijheid van meningsuiting krijgen. En dat de poster wordt teruggehangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')