abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148669301
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja en? Het kan toch niet zo zijn dat we ons laten gijzelen door een voor Europa vreemde religie omdat zij dat ontoelaatbaar vinden? "When in Rome, do as the Romans do".
Wie is ons?? Wat jij toelaatbaar vindt , vind ik niet. Het christendom is ook niet ontstaan in het Vaticaan.
pi_148669303
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:29 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Sinds scholen verplicht zijn om les te geven over homoseksualiteit? Twee vliegen in een klap :Y Ook zo'n verplichte les kan als kwetsend ervaren worden door sommige gelovigen, wat doet zo'n school in dat geval?

Wat mij betreft mag een school zelf bepalen of ze dit willen of niet, maar de reden om het weg te halen ("die tere moslimkindjes begrijpen het niet") vind ik erg slap. Daarnaast vind ik het schandalig dat de docent hiervoor zijn excuses moet aanbieden (en triest dat hij dat ook nog doet). Het was juist een goede kans om een discussie op te starten over de vrijheid van meningsuiting, westerse vs niet-westerse normen en waarden, etc. Gemiste kans van de school.
Hoezo kan iemand zijn seksuele voorkeur kwetsend zijn? What's next dat ik mensen met rood haar kwetsend vind?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148669314
quote:

[..]

Sinds scholen verplicht zijn om les te geven over homoseksualiteit? Twee vliegen in een klap :Y Ook zo'n verplichte les kan als kwetsend ervaren worden door sommige gelovigen, wat doet zo'n school in dat geval?

Wat mij betreft mag een school zelf bepalen of ze dit willen of niet, maar de reden om het weg te halen ("die tere moslimkindjes begrijpen het niet") vind ik erg slap. Daarnaast vind ik het schandalig dat de docent hiervoor zijn excuses moet aanbieden (en triest dat hij dat ook nog doet). Het was juist een goede kans om een discussie op te starten over de vrijheid van meningsuiting, westerse vs niet-westerse normen en waarden, etc. Gemiste kans van de school.
Ik denk dat je het niveau van die docent zelf misschien ook wat overschat. :P
pi_148669335
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:27 schreef raptorix het volgende:
Als dit een politiek statement is dan is het niet meer dan terecht, bij ons op school waren daar destijds gewoon simpele regels voor: geen politieke of commercieele statements op de borden.

Het zou wat anders zijn als een poster tijdens maatschappijleer besproken zou worden, dat lijkt me een prima plek en kan iedereen zijn mening geven.
^^ Dit dus.
pi_148669343
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo kan iemand zijn seksuele voorkeur kwetsend zijn? What's next dat ik mensen met rood haar kwetsend vind?
Sommige mensen zijn heel snel gekwetst, dat is nu toch geen nieuws meer? Mijn punt is dat je niet steeds moet ingeven omdat sommige mensen zich gekwetst voelen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:35:12 #181
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148669385
Een school zou een neutrale omgeving moeten zijn. Klaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:35:31 #182
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148669396
quote:

[..]

nou ja, ik vind het meer dan prima dat een docent een discussie wil houden maar doe dat lekker in de les zelf, excuses lijken me idd niet nodig, zelfs overbodig.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148669397
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:00 schreef Pietjevrijheid het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin? Worden wij westerlingen door de Mohammedanen onderdrukt? Wees realistisch!
Wat ben jij kortzichtig zeg :{ Denk je nou werkelijk dat het probleem vanzelfoplost als je het negeert?
Wat je niet tegengaat, dat groeit.

Ik vind overigens wel dat er grenzen moeten zijn bij vrijheid van meningsuiting als de boodschap beledigend is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:37:10 #184
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148669438
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

ik vind twee lekkere lesbische wijven die elkaar compleet al lopen te lebberen ook wel prettig om naar te kijken :P
pi_148669461
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:27 schreef raptorix het volgende:
Als dit een politiek statement is dan is het niet meer dan terecht, bij ons op school waren daar destijds gewoon simpele regels voor: geen politieke of commercieele statements op de borden.

True. Dit is niet de juiste plek. Deze jonge mensen zijn nog in ontwikkeling en hoeven hier niet mee geconfronteerd te worden buiten de lestijd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_148669490
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn heel snel gekwetst, dat is nu toch geen nieuws meer? Mijn punt is dat je niet steeds moet ingeven omdat sommige mensen zich gekwetst voelen.
Dat je je gekwetst voelt als je profeet/voetbalclub/boyband beledigd word, daar kan ik me wat bij voorstellen, je gekwets voelen om iets waar iemand geen invloed op heeft is feitelijk onmogelijk.
pi_148669509
quote:
6s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:37 schreef Re het volgende:

[..]

ik vind twee lekkere lesbische wijven die elkaar compleet al lopen te lebberen ook wel prettig om naar te kijken :P
Dat is wat anders als iemand zijn seksuele voorkeur, ik ben zelf soort van homo, maar ik vind het niet nodig om in het openbaar te lopen tongen, maar dat zelfde vind ik gelden voor hetero's.
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:46:38 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148669701
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is wat anders als iemand zijn seksuele voorkeur, ik ben zelf soort van homo, maar ik vind het niet nodig om in het openbaar te lopen tongen, maar dat zelfde vind ik gelden voor hetero's.
nou ja, dat plaatje werd wel weggehaald van het mededelingenprikbord ;(
pi_148669710
quote:
3s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:46 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, dat plaatje werd wel weggehaald van het mededelingenprikbord ;(
En terecht, als ik daar op school zou zitten zou ik het ook direct weghalen.
pi_148669770
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat je je gekwetst voelt als je profeet/voetbalclub/boyband beledigd word, daar kan ik me wat bij voorstellen, je gekwets voelen om iets waar iemand geen invloed op heeft is feitelijk onmogelijk.
Ok, als tijdens zo'n les een plaatje wordt getoond van twee mannen die elkaars hand vasthouden (of nog erger, die elkaar zoenen zoals in deze cartoon). Zo'n plaatje hoeven ze niet te laten zien, de afgebeelde personen hoeven niet elkaars hand vast te houden of te zoenen en ja, sommigen zien dat als provocerend en kwetsend omdat het niet hoort/mag (bijvoorbeeld vanwege hun geloof, net als een tekening van Mohammed).

Een poster op de gang van bijvoorbeeld het COC zou dan ook niet kunnen op zo'n school.
pi_148669801
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar als je dat wel deed zou het wel raar zijn als mensen gaan vragen of jij uit de samenleving verwijderd kan worden.
pi_148669831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:49 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ok, als tijdens zo'n les een plaatje wordt getoond van twee mannen die elkaars hand vasthouden (of nog erger, die elkaar zoenen zoals in deze cartoon). Zo'n plaatje hoeven ze niet te laten zien, de afgebeelde personen hoeven niet elkaars hand vast te houden of te zoenen en ja, sommigen zien dat als provocerend en kwetsend omdat het niet hoort/mag (bijvoorbeeld vanwege hun geloof, net als een tekening van Mohammed).

Een poster op de gang van bijvoorbeeld het COC zou dan ook niet kunnen op zo'n school.
Ik vind het niet nodig om fotos van zoenende mannen te tonen wanneer je homoseksualiteit bespreekt, een poster van het COC zou ik me in kunnen vinden wanneer het informatief is, vergelijk het met een kindertelefoon. Een poster met een uitnodiging voor een moslimlezing is ook prima uiteraard.
pi_148669868
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:50 schreef Specularium het volgende:

[..]

Maar als je dat wel deed zou het wel raar zijn als mensen gaan vragen of jij uit de samenleving verwijderd kan worden.
Vragen staat vrij, en ja ik heb diverse malen fysiek te maken gemaakt met homo gerelateerd geweld, en daarbij zijn rake klappen gevallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148669980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik vind het niet nodig om fotos van zoenende mannen te tonen wanneer je homoseksualiteit bespreekt, een poster van het COC zou ik me in kunnen vinden wanneer het informatief is, vergelijk het met een kindertelefoon. Een poster met een uitnodiging voor een moslimlezing is ook prima uiteraard.
Informatie op een COC-poster kun je ook al gauw scharen (no pun intended :P ) onder politiek en maatschappelijk gedreven uitingen (of zelfs propaganda). Als je geen politiek gevoelige kwesties wil, dan mag je op een prikbord niet veel meer ophangen dan roosterwijzigingen.

Zoals ik al zei, natuurlijk is dit aan de school zelf (al vind ik het een slecht besluit), maar laten we niet alles weren wat door sommigen als kwetsend kan worden ervaren.
pi_148670024
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:57 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Informatie op een COC-poster kun je ook al gauw scharen (no pun intended :P ) onder politiek en maatschappelijk gedreven uitingen (of zelfs propaganda). Als je geen politiek gevoelige kwesties wil, dan mag je op een prikbord niet veel meer ophangen dan roosterwijzigingen.

Zoals ik al zei, natuurlijk is dit aan de school zelf (al vind ik het een slecht besluit), maar laten we niet alles weren wat door sommigen als kwetsend kan worden ervaren.
Op COC poster stel ik me dan voor dat er bijvoorbeeld een jongerenspreekuur voor vragen is, niet voor feesten etc.
pi_148670161
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Op COC poster stel ik me dan voor dat er bijvoorbeeld een jongerenspreekuur voor vragen is, niet voor feesten etc.
En als een posters een piep klein beetje minder neutraal is, bijvoorbeeld 'er is niks mis met homoseksualiteit' of 'je mag best uitkomen voor je gevoelens'? Genoeg mensen die het daar inhoudelijk niet mee eens zijn en zo'n poster als ongewenst zullen zien.
pi_148670416
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En als een posters een piep klein beetje minder neutraal is, bijvoorbeeld 'er is niks mis met homoseksualiteit' of 'je mag best uitkomen voor je gevoelens'? Genoeg mensen die het daar inhoudelijk niet mee eens zijn en zo'n poster als ongewenst zullen zien.
Beetje een rare vergelijking. Dit kan je eerder vergelijken met op school posters met daarop rutte die als homo neergezet wordt kussend met een man.
Geen reden om compleet overstuur te raken, maar je kan je afvragen of dat wel "hoort" op een school.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148670469
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:47 schreef DroogDok het volgende:
Ze ervaren het alleen als kwetsend omdat ze hebben geleerd het als kwetsend te ervaren. Conditionering.
Enige goede antwoord.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148670569
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee hoor, met een cartoon over Mohammed beledig je geen volk
Nee klopt, slechts vee dat blind de aangeleerde haat achterna loopt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148670788
We hebben het over kinderen van 12 tot en met 15 jaar van beroepsgerichte vmbo-opleidingen die de Franse tekst (l’amour plus fort que la haine - liefde is sterker dan haat) niet begrepen

_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')