abonnement Unibet Coolblue
pi_148645183
Vervolg van LIF / Donatie bij leven. Waarom (niet?)

Samenvatting: ik ga een nier doneren aan een onbekende (altruïstische donatie).

Inmiddels zijn we een paar maanden en een aantal onderzoeken verder en ben ik zowat helemaal goedgekeurd. Wat rest is een consult chirurg en nefroloog, een bezoekje aan de anesthesist en vervolgens de operatie.

Die zal naar verwachting plaatsvinden in maart.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 13-01-2015 17:44:03 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:03:05 #2
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_148645610
Een orgaan doneren ga ik niet doen, zeker niet voor een vreemde. Ik zou niet kunnen wennen aan het idee dat er in me gesneden wordt, laat staan zonder reden.

Verder wel echt toppie dat er mensen zoals jij bestaan! Hulde.
Zelf zou ik graag bloed willen doneren, maar dat mag ik niet.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_148651860
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:03 schreef Brammetjuh94 het volgende:
laat staan zonder reden.
Lees dit nog eens. En bedenk dan wat het voor een ander betekent.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:10:49 #4
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_148652496
:W
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_148653013
Hoi :W topic weer open !

Ik zou die sushi nog niet zo snel afslaan Cat :P , ik kreeg de eerste 2 dagen niets fatsoenlijks te eten en toen ik de 3e dag naar huis mocht wilden ze me ook nog zonder middageten wegsturen :(
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:45:28 #6
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_148654009
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:54 schreef wyccie het volgende:

[..]

Lees dit nog eens. En bedenk dan wat het voor een ander betekent.
Ik snap wat je bedoeld, maar hiermee bedoel ik voor mij. Zoals Cat22 het ook in de OP beschreef van het vorige deel snapt ze dat het een grote stap is om in jezelf te gaan snijden en onder het mes gaan enkel voor een ander. Ik vind het ontzettend knap dat ze het doet, maar voor mij heeft het niet voldoende betekenis om dit te doen.

Overigens doneer ik wel na ik overlijd.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_148654396
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:24 schreef indaha het volgende:
Hoi :W topic weer open !

Ik zou die sushi nog niet zo snel afslaan Cat :P , ik kreeg de eerste 2 dagen niets fatsoenlijks te eten en toen ik de 3e dag naar huis mocht wilden ze me ook nog zonder middageten wegsturen :(
Ik laat de hotline (lees WA en FOK!) zeker open staan ^O^
Maar als ik kijk hoe graag (not) ik de dag na mijn andere operaties at, die veel lichter waren, bouw ik de marge maar vast in. Zeker als ik flink aan de bijgeleverde morfinepomp ga hangen.
Ben er toch 5-7 dagen, tijd zat voor sushi.

En anders kan het vast thuisbezorgd worden O~)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148654425
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:45 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, maar hiermee bedoel ik voor mij. Zoals Cat22 het ook in de OP beschreef van het vorige deel snapt ze dat het een grote stap is om in jezelf te gaan snijden en onder het mes gaan enkel voor een ander. Ik vind het ontzettend knap dat ze het doet, maar voor mij heeft het niet voldoende betekenis om dit te doen.

Overigens doneer ik wel na ik overlijd.
Ik snapte wat je bedoelde :Y Het was alleen wat ongelukkig geformuleerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:54:30 #9
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_148654458
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik snapte wat je bedoelde :Y Het was alleen wat ongelukkig geformuleerd.
Ik wil zo graag bloed doneren, ik weet niet eens wat mijn bloedtype is, maar ik zou het graag doen, mits ik er mensen mee zou helpen.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_148654567
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:54 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik wil zo graag bloed doneren, ik weet niet eens wat mijn bloedtype is, maar ik zou het graag doen, mits ik er mensen mee zou helpen.
wat houdt je tegen dan?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:58:05 #11
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_148654628
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:56 schreef tombolafan het volgende:

[..]

wat houdt je tegen dan?
Ik ben homoseksueel.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_148654690
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:58 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik ben homoseksueel.
O, dat :')
Niet dat je homosexueel bent, maar die rare regel dat je dan niet mag doneren. :{w

Mijn schoonzus is bang voor naalden en wilde wel wat voor de mensheid doen dus die heeft een EHBO cursus gevolgd. Is wellicht ook een optie. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148654747
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:58 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik ben homoseksueel.
Oh dat is stom dat je dan niet mag :o

Ik ga dit jaar bloed geven waarschijnlijk als ik durf enzo :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:03:11 #14
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_148654865
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:59 schreef Cat22 het volgende:

[..]

O, dat :')
Niet dat je homosexueel bent, maar die rare regel dat je dan niet mag doneren. :{w

Mijn schoonzus is bang voor naalden en wilde wel wat voor de mensheid doen dus die heeft een EHBO cursus gevolgd. Is wellicht ook een optie. :+
Dat is wel een goeie! Thanks! Nu op dit moment niet echt het geld om zo'n cursus te volgen, maar dit gaat zeker op mijn to-do list. Het voordeel van bloeddoneren lijkt me gewoon dat je echt iemand kan helpen met iets waar jij een overvloed aan hebt.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:05:01 #15
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_148654942
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:00 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oh dat is stom dat je dan niet mag :o

Ik ga dit jaar bloed geven waarschijnlijk als ik durf enzo :+
Ooit eerder bloed gedoneerd? Ik heb wel een stuk of 10x bloed laten prikken, valt echt reuze mee, het type naald wat ze daar voor gebruiken is echt zo "oppervlakkig" dat het niets voorsteld. Zo'n naald die je spier/arm in moet is veel vervelender in naar mijn mening.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_148655000
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:05 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ooit eerder bloed gedoneerd? Ik heb wel een stuk of 10x bloed laten prikken, valt echt reuze mee, het type naald wat ze daar voor gebruiken is echt zo "oppervlakkig" dat het niets voorsteld. Zo'n naald die je spier/arm in moet is veel vervelender in naar mijn mening.
Nee :D Wel eens een paar buisjes moeten geven en een infuus gehad :X :X :X

maar het is voor het goede doel enzo :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_148655502
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:03 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Dat is wel een goeie! Thanks! Nu op dit moment niet echt het geld om zo'n cursus te volgen, maar dit gaat zeker op mijn to-do list. Het voordeel van bloeddoneren lijkt me gewoon dat je echt iemand kan helpen met iets waar jij een overvloed aan hebt.
Zeker als je met je diploma gaat uithelpen bij evenementen draag je echt bij hoor. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148655585
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:05 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Zo'n naald die je spier/arm in moet is veel vervelender in naar mijn mening.
Auw, die dikke naald in je spier, doe maar niet. :D
Wie weet zullen de regels voor het nboeddoneren ook in NL nog eens veranderen.
pi_148655604
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:05 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ooit eerder bloed gedoneerd? Ik heb wel een stuk of 10x bloed laten prikken, valt echt reuze mee, het type naald wat ze daar voor gebruiken is echt zo "oppervlakkig" dat het niets voorsteld. Zo'n naald die je spier/arm in moet is veel vervelender in naar mijn mening.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148655733
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je vergeet nog het belangrijkste :o na de donatie koffie met koek of broodjes :9 :P
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_148655869
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:21 schreef indaha het volgende:

[..]

Je vergeet nog het belangrijkste :o na de donatie koffie met koek of broodjes :9 :P
Die sla ik altijd over :@

Dan moet ik vanuit die bus weer naar binnen en dat zit niet gezellig en en ze hebben geen roze koeken en dan kan ik net zo goed die vijf minuten naar huis rijden. Vind ik. En dat is foei, ik weet het. :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148655955
O ik ga altijd in Roermond, dat is gewoon in het ziekenhuis en ze hebben wel roze koeken :@ , ik dacht dat het bij jou ook in het ziekenhuis was
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_148656141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:27 schreef indaha het volgende:
O ik ga altijd in Roermond, dat is gewoon in het ziekenhuis en ze hebben wel roze koeken :@ , ik dacht dat het bij jou ook in het ziekenhuis was
Daar ben ik in de steentijd wel begonnen. Daarna naar een gebouw van het rode kruis en nu al jaren in de bus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:57:36 #24
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_148657387
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zal best zo zijn, maar bloed tappen ze niet zo diep. Zo'n naald die echt je arm in gaat is veel vervelender. Het vervelendste vind ik dat de naald altijd koud is, als deze eenmaal opgewarmd is, voel je niet meer dat hij er zit zolang je stil zit. het is ook eigenlijk maar een heel ondiep sneetje.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_148658344
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:57 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Dat zal best zo zijn, maar bloed tappen ze niet zo diep. Zo'n naald die echt je arm in gaat is veel vervelender. Het vervelendste vind ik dat de naald altijd koud is, als deze eenmaal opgewarmd is, voel je niet meer dat hij er zit zolang je stil zit. het is ook eigenlijk maar een heel ondiep sneetje.
Ik weet niet over welke procedures jij het hebt maar de naald voor bloeddonatie gaat net zo diep en in een zelfde ader als de naald voor bloedprikken voor buisjes bloed voor onderzoek. Alleen is de donatienaald dus een stukje dikker. Tenminste, in de ziekenhuizen en donatie centra waar ik geweest ben en dat zijn er nu een stuk of vijf.

De prikken vind ik even gevoelig, een sneetje heb ik nooit gehad, wel een prikwondje wat snel genoeg gestold is. En koude naalden.... Echt nooit verschil in temperatuur gemerkt. :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148658740
Ik snap ook niet wat Brammetjuh bedoelt. Het bloed voor bloedprikken en voor doneren komen in principe uit dezelfde aders en gaan dus even diep.
Het enige koude dat ik heb gemerkt is de alcohol swabstick. Misschien heb jij ooit iets via infuus (ook weer in een ader, maar meestal niet in de elleboogsplooi vanwege de mobiliteit) toegediend gekregen dat koud aanvoelde?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 januari 2015 @ 22:30:47 #27
163650 Greys
pi_148658867
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:55 schreef Ingetje79 het volgende:
Niermeet FTW *O*
*O* w/ *O*

Ik moet weer eens wat vaker op FOK! kijken :+

En ik doe mee aan de niermeet, want ik weet daar nu de weg omdat ik al een keertje met Cat mee geweest ben. (Lees: ik weet de weg van de parkeergarage naar de ingang en naar het restaurant. De rest ben ik vergeten, al die catacombes :D ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_148658929
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:30 schreef Greys het volgende:

[..]

*O* w/ *O*

Ik moet weer eens wat vaker op FOK! kijken :+

En ik doe mee aan de niermeet, want ik weet daar nu de weg omdat ik al een keertje met Cat mee geweest ben. (Lees: ik weet de weg van de parkeergarage naar de ingang en naar het restaurant. De rest ben ik vergeten, al die catacombes :D ).
CATacombes O+

Ik zal er maar vast een zaaltje huren :7 _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148659030
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik weet niet over welke procedures jij het hebt maar de naald voor bloeddonatie gaat net zo diep en in een zelfde ader als de naald voor bloedprikken voor buisjes bloed voor onderzoek. Alleen is de donatienaald dus een stukje dikker. Tenminste, in de ziekenhuizen en donatie centra waar ik geweest ben en dat zijn er nu een stuk of vijf.

De prikken vind ik even gevoelig, een sneetje heb ik nooit gehad, wel een prikwondje wat snel genoeg gestold is. En koude naalden.... Echt nooit verschil in temperatuur gemerkt. :D
Oh damn ;(

Nou ja ach ik overleef het vast :7

Ik moest toen idd buisjes laten aftappen en het was de eerste keer en ik was zenuwachtig. Dus ik zeg 'ja ik vind het een beetje eng want eerste keer en .... TJAK! naald erin' :'(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 januari 2015 @ 22:34:58 #30
163650 Greys
pi_148659038
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:32 schreef Cat22 het volgende:

[..]

CATacombes O+

Ik zal er maar vast een zaaltje huren :7 _O-
Ja doe! Hij (de meneer die vorige keer je bloed prikte, ik weet even niet meer of je hier namen noemt of niet dus ik hou het maar op hij) zag eruit alsof hij wel iets van accordeon kan spelen ofzo :+ O+ En dan blazen we latex handschoenen op als ballonnen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_148659113
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja doe! Hij (de meneer die vorige keer je bloed prikte, ik weet even niet meer of je hier namen noemt of niet dus ik hou het maar op hij) zag eruit alsof hij wel iets van accordeon kan spelen ofzo :+ O+ En dan blazen we latex handschoenen op als ballonnen!
En slingers om de infuuspaal _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148659138
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:05 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ooit eerder bloed gedoneerd? Ik heb wel een stuk of 10x bloed laten prikken, valt echt reuze mee, het type naald wat ze daar voor gebruiken is echt zo "oppervlakkig" dat het niets voorsteld. Zo'n naald die je spier/arm in moet is veel vervelender in naar mijn mening.
Even een tip. Bij het rode kruis kun jij gratis je EHBO diploma halen. Moet je wel wat voor terug doen natuurlijk een paar keer per jaar op een evenement je helpen ofzo allemaal kei leuk.
I solemnly swear i'm up to no good
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 januari 2015 @ 22:37:21 #33
163650 Greys
pi_148659144
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oh damn ;(

Nou ja ach ik overleef het vast :7

Ik moest toen idd buisjes laten aftappen en het was de eerste keer en ik was zenuwachtig. Dus ik zeg 'ja ik vind het een beetje eng want eerste keer en .... TJAK! naald erin' :'(
Ik schijt in mijn broek voor naalden en zelfs ik kon bloed doneren (drie keer inmiddels). Dus dan kan jij het helemáál :D Gewoon zeggen dat je een grote bangerd bent en dan krijg je een 'ZEP' in hoofdletters op je formulier zodat je een Zeer Ervaren Prikster krijgt en dan valt het super mee en dan zijn ze extra lief en poezelig en krijg je veel aandacht en tijd *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_148659392
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik schijt in mijn broek voor naalden en zelfs ik kon bloed doneren (drie keer inmiddels). Dus dan kan jij het helemáál :D Gewoon zeggen dat je een grote bangerd bent en dan krijg je een 'ZEP' in hoofdletters op je formulier zodat je een Zeer Ervaren Prikster krijgt en dan valt het super mee en dan zijn ze extra lief en poezelig en krijg je veel aandacht en tijd *O*
Ik ga ook maar eens zeggen dat ik bang voor naalden ben O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 13 januari 2015 @ 23:18:37 #35
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_148660674
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik weet niet over welke procedures jij het hebt maar de naald voor bloeddonatie gaat net zo diep en in een zelfde ader als de naald voor bloedprikken voor buisjes bloed voor onderzoek. Alleen is de donatienaald dus een stukje dikker. Tenminste, in de ziekenhuizen en donatie centra waar ik geweest ben en dat zijn er nu een stuk of vijf.

De prikken vind ik even gevoelig, een sneetje heb ik nooit gehad, wel een prikwondje wat snel genoeg gestold is. En koude naalden.... Echt nooit verschil in temperatuur gemerkt. :D
Dat was mijn punt. Ik weet niet welke naald ervoor gebruikt wordt, want ik kan dus niet doneren. ik weet enkel dat ze dezelfde ader gebruiken. Alleen mijn ervaring is dat de naald enkel vervelend is bij het erin gaan, omdat deze koud is en dan voel je een koud staal buisje je arm in glijden en dat is naar. Het eruit gaan doet nooit bij mij pijn en voel ik amper, omdat de naald dan opgewarmd is. Ik bedoel het "sneetje" wat de naald maakt.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_148661716
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:27 schreef wyccie het volgende:
Ik snap ook niet wat Brammetjuh bedoelt. Het bloed voor bloedprikken en voor doneren komen in principe uit dezelfde aders en gaan dus even diep.
Het enige koude dat ik heb gemerkt is de alcohol swabstick. Misschien heb jij ooit iets via infuus (ook weer in een ader, maar meestal niet in de elleboogsplooi vanwege de mobiliteit) toegediend gekregen dat koud aanvoelde?
Het verschil tussen bloed tappen in ziekenhuis en doneren is dat er op de ziekenhuisbuizen een soort vacuum ontstaat die vervelend kan zijn. Bij doneren is de naald zo dik dat het rustig de zak in stroomt. Ik doneer t liever, minder vervelend.

En als de naald bij doneren niet lekker zit val je vanzelf wel flauw, volgens deze ervaringsdeskundige :7

Cat :* topmens ben je!
pi_148661851
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:18 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Dat was mijn punt. Ik weet niet welke naald ervoor gebruikt wordt, want ik kan dus niet doneren. ik weet enkel dat ze dezelfde ader gebruiken. Alleen mijn ervaring is dat de naald enkel vervelend is bij het erin gaan, omdat deze koud is en dan voel je een koud staal buisje je arm in glijden en dat is naar. Het eruit gaan doet nooit bij mij pijn en voel ik amper, omdat de naald dan opgewarmd is. Ik bedoel het "sneetje" wat de naald maakt.
als je in alkmaar eo woont mag je wel een keer met mij mee kijken als ik weer mag doneren ;)
  woensdag 14 januari 2015 @ 01:34:45 #38
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_148663974
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

als je in alkmaar eo woont mag je wel een keer met mij mee kijken als ik weer mag doneren ;)
Mwah. Zo veel vind ik het ook weer niet aan om helemaal naar Alkmaar te reizen, woon in Den Bosch, maar bedankt voor het aanbod.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:38:37 #39
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_148675277
Ik vind het eindeloos geweldig dat je dit doet Cat ^O^
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_148677117
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:38 schreef Maes het volgende:
Ik vind het eindeloos geweldig dat je dit doet Cat ^O^
Maesje O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148681399
Deze week weer een ochtendje ziekenhuis gehad.
Eerst afspraak bij de chirurg. Alles oké, het wordt definitief de linker nier en hij heeft me uitgelegd hoe de operatie in zijn werk gaat. Het verhaal even in spoiler voor de wat meer tere zieltjes onder ons, ik vond het mateloos interessant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anywho. Pijnlijke ingreep, maar op deze manier het beste voor de nier en het beste voor mij. Zeker met twee slagaders hebben ze graag rumte om in te grijpen, mocht er een complicatie zijn.

Plaatjes van de CT scan doorgenomen en die zagen er normaal uit, op een kleine afwijking op een eierstok na. Niks bijzonders.

Toen naar de nefroloog. Die dacht er anders over. Gevalletje 'als je diep genoeg graaft, vind je altijd wat' en uit zorgvuldigheid wil zij de afwijking (waarschijnlijk een cyste waar ik nul last van heb) laten onderzoeken.
Dus ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog. Maar mijn ontvanger kan nu twee trajecten in.
Eentje met mij (waarbij donatie nu dus formeel nog niet 100% zeker is) of in een landelijk koppelingstraject, wat 1 keer per 3 maanden plaatsvindt.

Je raadt het al: de volgende koppeling is volgende week :')

Opties:
- ontvanger gaat voor het landelijke traject en wordt daar gekoppeld. Nadeel kan zijn dat mijn ontvanger en diens donor (die elkaar kennen, donor geeft nier aan een ander) dan in verschilende ziekenhuizen geopereerd worden en de match misschien nét wat minder ideaal is.
- of gaat voor het landelijk en er is geen match. Dan is hij terug bij af en kom ik weer in beeld.
Als ik goedgekeurd word.

Mijn opties:
- sowieso nader onderzoek
- vasthouden aan donatie in maart, maar dan mogelijk met andere ontvanger en geen keten, als mijn ontvanger landelijk gaat. Een keten krijgen ze in zo'n korte tijd niet gerealiseerd. Een ontvanger gaat er sowieso zijn.
- maart loslaten en me in de landelijke pool laten gooien. Dan wordt het pas tegen de zomer plus de kans dat ik naar een ander ziekenhuis moet. Maar wél een keten. En dat vind ik zo mooi. O+ ;( Maar ik heb me nu gefocust op maart, zowel privé als werk en weet niet of het me dat waard is.

De ontvanger krijgt vandaag de keuze voor 'mij' of de landelijk pool, ik moet nadenken of ik wil vasthouden aan mijn maand of aan de keten. Het was nogal wat, wat opeens op me afkwam. En wederom alle vrijheid om te kiezen, geen druk, wat ik ook beslis: het is goed. Mooi is dat. O+

En misschien valt het allemaal wel mee, wil de ontvanger wachten, word ik snel goedgekeurd en gaan we door zoals gepland.

Ik kan in ieder geval volgende week bij de gynaecoloog terecht, dus daarna weet ik meer over mijn situatie.

En zodra ik bij een pc zit zal ik eens kijken of ik mijn binnenwerk voor jullie kan uploaden. Ik heb de cd nu meegekregen ivm consult gynaecoloog.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cat-astrophe op 14-01-2015 17:42:59 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148681836
En nu klopt mijn TT (tijdelijk) niet meer :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148682023
Ik snap dat landelijke koppel moment niet :@
Kan je maar 1 keer per 3 maanden een nier krijgen als je geen prive donor meeneemt?
pi_148682206
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:48 schreef computergirl het volgende:
Ik snap dat landelijke koppel moment niet :@
Kan je maar 1 keer per 3 maanden een nier krijgen als je geen prive donor meeneemt?
Je blijft dan op de landelijke wachtlijst staan. Is er een postmortale nier beschikbaar, dan krijg je die. Wachttijd is gemiddeld vier jaar. -O- dat geldt voor iedereen, eigen donor of niet, maar mensen met eigen donoren zijn logischerwijze veel sneller aan een nier geholpen. En levende donaties gaan veel langer mee dan postmortale donaties.

Heb je een eigen donor die matcht, dan word je geholpen zodra er plek is op de OK. En dat is tegenwoordig een kwestie van 2-3 maanden.

Heb je een eigen donor die niet matcht (zoals mijn ontvanger) dan moet je wachten tot er een match is. Of een postmortale nier. Dat scheelt een donor-operatie. Wat zich het eerste voordoet, daar gaan ze voor.
Er zijn honderden koppels die niet matchen, 1 keer per 3 maanden worden die in de hoge hoed gegooid (komen mensen bij, vallen mensen af) en dan kijken ze welke koppels er uit voortkomen.
Dat is geen keten. Donor A geeft aan ontvanger B, donor B geeft aan ontvanger A. Vier operaties, twee nieren die van baas wisselen. Maar dan moet je als ontvanger dus wel een donor 'aan te bieden' hebben.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148682526
Moeilijke keuzes voor de ontvanger en voor jou -O-
Het zal voor de ontvanger ook afhangen van zijn conditie of hij het risico wil nemen om op jou te wachten of je goedgekeurd wordt .
Wanneer moeten jullie je beslissingen laten weten en hoor jij dan eerst wat de ontvanger besloten heeft want dat zou jouw beslissing kunnen beïnvloeden
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_148686409
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:05 schreef indaha het volgende:
Moeilijke keuzes voor de ontvanger en voor jou -O-
Het zal voor de ontvanger ook afhangen van zijn conditie of hij het risico wil nemen om op jou te wachten of je goedgekeurd wordt .
Wanneer moeten jullie je beslissingen laten weten en hoor jij dan eerst wat de ontvanger besloten heeft want dat zou jouw beslissing kunnen beïnvloeden
Er is geen tijdslimiet gesteld voor mij. Omdat ik sowieso dat extra onderzoek moet krijgen, De ontvanger zal deze week moeten beslissen en daar krijg ik dan een update van.

Dat zou mijn beslissing niet beïnvloeden want als hij op mij wacht gaan we gewoon door. En als hij voor de pool gaat en een match krijgt is het aan mij om voor de keten (later in het jaar) of voor mijn eigen planning (maart) te kiezen. Kiest de ontvanger voor de pool en is er geen match dan komen ze ook weer bij mij terug. Want die match wordt volgens mij volgende week meteen gemaakt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148701150
He bah lastig cat... Stom ook :(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_148721476
Wow, dit brengt nog heel wat met zich mee merk ik.
Maar je mag gelukkig wel kiezen en als alle keuzes goed zijn, maakt het de keuze wel makkelijker
denk ik. Of moeilijker, want als er maar 1 keuze goed zou zijn zou je misschien sneller die goede keuze maken. Maar goed, ik brabbel.

Ik ben ERG benieuwd naar je plaatje :D
pi_148751133
Ploaties.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door Cat-astrophe op 16-01-2015 16:23:02 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148751883
Niertjes zien er ook echt uit als niertjes , grappig.
Ik dacht alleen dat ze veel lager lagen dan je lever. Hoort die zo groot of heeft onze Cat een liefhebberij die we nog niet kennen? :D
pi_148752188
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:44 schreef computergirl het volgende:
Niertjes zien er ook echt uit als niertjes , grappig.
Ik dacht alleen dat ze veel lager lagen dan je lever. Hoort die zo groot of heeft onze Cat een liefhebberij die we nog niet kennen? :D
Ze liggen ook laag. Bij die onderste foto zie je nog het staartje van de lever, de bovenste foto is een doorsnede die een stuk hoger in mijn lijf is gemaakt.
FOK!kers die mij kennen weten dat ik geen geheime liefhebberij heb. Integendeel! _O-

En gezien het aantal onderzoeken was dat er anders vast wel uitgekomen. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148757643
Je ziet ook heel mooi je buikspieren. Onderaan het plaatje je rechte buikspieren (rectus abdominis), wat je sixpack vormt als je zo'n krachtpatser bent.
En volgens mij zien we ook je milt boven je linkernier (voor de kijkers rechts).
pi_148757773
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:12 schreef wyccie het volgende:
Je ziet ook heel mooi je buikspieren. Onderaan het plaatje je rechte buikspieren (rectus abdominis), wat je sixpack vormt als je zo'n krachtpatser bent.
En volgens mij zien we ook je milt boven je linkernier (voor de kijkers rechts).
Jij weet dingen _O_
Ik heb wel wat medische kennis maar foto's lezen is nooit mijn ding geweest.

Eerste keer dat ik mijn buikspieren zie :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148758069
Cat, heldin. _O_

En tvp, natuurlijk :@
Professioneel gifmenger.
pi_148758118
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Jij weet dingen _O_
Ik heb wel wat medische kennis maar foto's lezen is nooit mijn ding geweest.

Eerste keer dat ik mijn buikspieren zie :+
Weinig vetjes trouwens ^O^
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:01:40 #56
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_148759464
Cat, wat sta je er weer prachtig op O+

:+

Leuk om te zien! ^O^
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_148759682
Was er nou al iemand van de gemeente bij je keukentafel in de buurt geweest?
Professioneel gifmenger.
pi_148760101
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:54 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je blijft dan op de landelijke wachtlijst staan. Is er een postmortale nier beschikbaar, dan krijg je die. Wachttijd is gemiddeld vier jaar. -O- dat geldt voor iedereen, eigen donor of niet, maar mensen met eigen donoren zijn logischerwijze veel sneller aan een nier geholpen. En levende donaties gaan veel langer mee dan postmortale donaties.

Heb je een eigen donor die matcht, dan word je geholpen zodra er plek is op de OK. En dat is tegenwoordig een kwestie van 2-3 maanden.

Heb je een eigen donor die niet matcht (zoals mijn ontvanger) dan moet je wachten tot er een match is. Of een postmortale nier. Dat scheelt een donor-operatie. Wat zich het eerste voordoet, daar gaan ze voor.
Er zijn honderden koppels die niet matchen, 1 keer per 3 maanden worden die in de hoge hoed gegooid (komen mensen bij, vallen mensen af) en dan kijken ze welke koppels er uit voortkomen.
Dat is geen keten. Donor A geeft aan ontvanger B, donor B geeft aan ontvanger A. Vier operaties, twee nieren die van baas wisselen. Maar dan moet je als ontvanger dus wel een donor 'aan te bieden' hebben.
Zou zo'n keten niet oneindig door kunnen gaan? :@ Dus dat Persoon A doneert aan persoon B, op voorwaarde dat persoon B iemand kent die doneert aan C op voorwaarde dat C iemand kent die doneert aan D enz.
Dan kunnen pas veel mensen geholpen worden. :D
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148760766
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Jij weet dingen _O_
Ik heb wel wat medische kennis maar foto's lezen is nooit mijn ding geweest.

Eerste keer dat ik mijn buikspieren zie :+
Ik heb er wel een beetje voor geleerd. Maar bij dit soort plaatjes vind ik het lastig te zien vanaf welke kant is gescand, 't is dat jij al een voorzet had gegeven.

Het wordt steeds echter. O+
pi_148760827
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

Weinig vetjes trouwens ^O^
Zwart(wit) kleedt duidelijk af en er is op een gunstige plek gescand. _O- Er zouden best wat kilootjes af mogen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148760862
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:07 schreef Buurpoes het volgende:
Was er nou al iemand van de gemeente bij je keukentafel in de buurt geweest?
Uhm... ja.
Maar ik wacht even de uitkomsten daarvan af en laat het dan hier weten. Hebben jullie meteen het het verhaal.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148760972
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:18 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Zou zo'n keten niet oneindig door kunnen gaan? :@ Dus dat Persoon A doneert aan persoon B, op voorwaarde dat persoon B iemand kent die doneert aan C op voorwaarde dat C iemand kent die doneert aan D enz.
Dan kunnen pas veel mensen geholpen worden. :D
Dat zou mooi zijn, maar op een gegeven moment is de operatiecapaciteit op. Want bij een keten van vier moet je acht operaties op één dag plannen (vaak wel in verschillende ziekenhuizen). Maar die moeten wel net bedden, personeel en operatiekamers beschikbaar hebben.
In Nederland beperkt men het daarom tot 4. Volgens mij is er ooit in Amerika een keten van meer dan 30 patiënten geholpen _O_ Maar daar hadden ze het wel over twee dagen verdeeld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148761042
Maar het hoeft toch ook niet per se direct achter elkaar?
pi_148761299
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:39 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn, maar op een gegeven moment is de operatiecapaciteit op. Want bij een keten van vier moet je acht operaties op één dag plannen (vaak wel in verschillende ziekenhuizen). Maar die moeten wel net bedden, personeel en operatiekamers beschikbaar hebben.
In Nederland beperkt men het daarom tot 4. Volgens mij is er ooit in Amerika een keten van meer dan 30 patiënten geholpen _O_ Maar daar hadden ze het wel over twee dagen verdeeld.
Het zou ook niet perse op dezelfde dag te hoeven, maar gewoon een soort verplichting. :@ Alhoewel ik me realiseer dat dit een beetje tegen de principes van doneren ingaat. :P
Dat er gewoon een nieuwe nier gezocht moet worden om een andere nier uit de keten te ontvangen, en dat dat dan tot in de oneindigheid verder kan gaan. Mits er natuurlijk matches gevonden blijven worden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:41 schreef wyccie het volgende:
Maar het hoeft toch ook niet per se direct achter elkaar?
Inderdaad, het zou niet eens in het zelfde jaar hoeven aangezien de keten in princiep oneindig kan doorgaan. :P
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148761314
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:41 schreef wyccie het volgende:
Maar het hoeft toch ook niet per se direct achter elkaar?
Doen ze liever wel.

Want het zou een beetje zuur zijn als ontvanger B een nier van donor A heeft gekregen en de nog niet geopereerde donor B dan zegt:' mijn ontvanger is geholpen, ik houd mijn eigen nier.' :7 Of dat donor B dat zegt als na de operatie blijkt dat de nier bij ontvanger B (zijn vriend/familielid) niet is aangeslagen.
Om onrust bij en lastige dilemma's te voorkomen doen ze het daarom op 1 dag.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148761369
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:46 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Doen ze liever wel.

Want het zou een beetje zuur zijn als ontvanger B een nier van donor A heeft gekregen en de nog niet geopereerde donor B dan zegt:' mijn ontvanger is geholpen, ik houd mijn eigen nier.' :7 Of dat donor B dat zegt als na de operatie blijkt dat de nier bij ontvanger B (zijn vriend/familielid) niet is aangeslagen.
Om onrust bij en lastige dilemma's te voorkomen doen ze het daarom op 1 dag.
Ja, daarom zou er dan een soort verplichting moeten zijn. Maar dat gaat dus tegen de principes in. :9 Maar ik zou het wel mooi vinden als door een iemand zo oneindig veel mensen geholpen kunnen worden.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148761524
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:46 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Het zou ook niet perse op dezelfde dag te hoeven, maar gewoon een soort verplichting. :@ Alhoewel ik me realiseer dat dit een beetje tegen de principes van doneren ingaat. :P
Dat er gewoon een nieuwe nier gezocht moet worden om een andere nier uit de keten te ontvangen, en dat dat dan tot in de oneindigheid verder kan gaan. Mits er natuurlijk matches gevonden blijven worden.

[..]

Inderdaad, het zou niet eens in het zelfde jaar hoeven aangezien de keten in princiep oneindig kan doorgaan. :P
Heilige grondregel is dat doneren NOOIT een verplichting is.
En dat je alle recht hebt, ook als je al op de operatietafel ligt, om het stop te zetten. En niemand die jou dan kan dwingen alsnog door te gaan. Goede zaak, maar bij lange ketens zou dat dus voor bovengenoemde problemen kunnen zorgen.

Als je bedoelt dat een donor alvast een nier afstaat, terwijl voor zijn ontvanger nog geen nier is gevonden.... ik denk dat weinig mensen dat zouden doen. Zou ik ook niet doen, als ik mijn nier niet zou matchen met een bekende. Dan help ik graag een ander, maar zou mijn nier wel gebruiken als ruilmiddel.
Want ontvangers die een eigen donor hebben worden nu eenmaal veel sneller geholpen in een rechtstreeks ruiltraject.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148761861
Ik snap die bezwaren wel, juist als het niet om een altruïstische donatie gaat.
Vier operaties op een dag is ook al wel heel mooi.
pi_148761977
Heel mooi :Y

En aangezien ik inmiddels voor mezelf besloten heb dat ik sowieso voor donatie in maart wil gaan (als/zodra ik definitief goedgekeurd word) hoop ik heel hard dat mijn keten met me mee kan.

Één ontvanger helpen is al prachtig, twee (of meer!) was nog veel beter geweest.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148761988
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Heilige grondregel is dat doneren NOOIT een verplichting is.
En dat je alle recht hebt, ook als je al op de operatietafel ligt, om het stop te zetten. En niemand die jou dan kan dwingen alsnog door te gaan. Goede zaak, maar bij lange ketens zou dat dus voor bovengenoemde problemen kunnen zorgen.

Als je bedoelt dat een donor alvast een nier afstaat, terwijl voor zijn ontvanger nog geen nier is gevonden.... ik denk dat weinig mensen dat zouden doen. Zou ik ook niet doen, als ik mijn nier niet zou matchen met een bekende. Dan help ik graag een ander, maar zou mijn nier wel gebruiken als ruilmiddel.
Want ontvangers die een eigen donor hebben worden nu eenmaal veel sneller geholpen in een rechtstreeks ruiltraject.
Het is meer dat je op die manier een sneeuwbaleffect teweeg kunt brengen en dat op die manier uiteindelijk heel veel mensen geholpen kunnen worden. ;) Maar ik begrijp je/de bezwaren.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2015 @ 22:32:27 #71
163650 Greys
pi_148763008
Gave foto's! :D

Ik had ze nóg meer 'niervormig' verwacht zeg maar, beetje meer boon-achtig haha, zoals:

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_148763666
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:32 schreef Greys het volgende:
Gave foto's! :D

Ik had ze nóg meer 'niervormig' verwacht zeg maar, beetje meer boon-achtig haha, zoals:

[ afbeelding ]
_O- _O-

Ze zijn ook boonvormig, maar op de foto zijn ze doormidden gesneden. En nieren zijn ronde boontjes, die ronding zie je nu :+

Je zocht een excuus om dat plaatje te posten he? _O- Ik moet het shirt nog bestellen :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148763720
Plaatje lijkt trouwens totaaaaaal niet op mijn nieren, moet mininimaal nog een rode en optioneel een blauw vat bij. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148763860
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:54 schreef Cat22 het volgende:
Plaatje lijkt trouwens totaaaaaal niet op mijn nieren, moet mininimaal nog een rode en optioneel een blauw vat bij. :7
Extra werk voor de chirurg, gaat dat van je 360 euro onkostenvergoeding af? :+
Professioneel gifmenger.
pi_148764054
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:57 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Extra werk voor de chirurg, gaat dat van je 360 euro onkostenvergoeding af? :+
Nee, gaat in natura. Nu krijg ik in het ziekenhuis geen toetje na het eten. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 16 januari 2015 @ 23:28:01 #76
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_148764811
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nee, gaat in natura. Nu krijg ik in het ziekenhuis geen toetje na het eten. ;(
Cat, dit klinkt best fout :')
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_148764836
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:28 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Cat, dit klinkt best fout :')
O~)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 januari 2015 @ 13:26:05 #78
163650 Greys
pi_148773890
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

_O- _O-

Ze zijn ook boonvormig, maar op de foto zijn ze doormidden gesneden. En nieren zijn ronde boontjes, die ronding zie je nu :+
Oh dan snap ik het denk ik. Ruimtelijk inzicht is nooit mijn sterkste punt geweest :')

quote:
Je zocht een excuus om dat plaatje te posten he? _O- Ik moet het shirt nog bestellen :D
Nee ik zweer het, die was eigenlijk op elk moment passend geweest in dit topic _O- Maar omdat ik het over boonvormig had en een voorbeeld wilde posten dacht ik uiteraard wél meteen aan dat plaatje hahaha!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 januari 2015 @ 13:26:56 #79
163650 Greys
pi_148773911
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:28 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Cat, dit klinkt best fout :')
Die Cat heeft zelfs voor ons nog onverwachte kanten :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_148781738
Mooie plaatjes Cat :D
Vind ik altijd reuze interessant!

Toen er een gezwel in mijn borst werd gevonden vond ik het doodeng maar zoooo interessant om te zien :D Zag er ook echt gruwelijk groot uit op dat beeldscherm haha..

Ik probeer in de toekomst nog de Pet/CT van mijn oma in handen te krijgen. Hopelijk mag ik die ook nog zien.
pi_148951724
Lief dagboek post.

Op dit moment zit ik qua emoties in een wat 'mindere' fase van het hele traject.

Laten we beginnen met mijn lijf. Ik heb een 'iets' van zo'n drie centimeter op een eierstok zitten. Nul klachten, maar moest bekeken worden. Dus vandaag naar de gynaecoloog (altijd fijn :X ). Die weet haast zeker dat het onschuldig is, maar durfde geen uitspraken te doen over het effect op het donatietraject.
Dus, nadat ik vandaag fijn vijf minuten op de fiets naar het lokale ziekenhuis mocht, ben ik nu weer terugverwezen naar het academisch ziekenhuis. Morgen al een afspraak met de scanspecialist die het precies in kaart gaat brengen en me hopelijk meteen kan vertellen wat het is en (belangrijker) of het kwaad kan. Zowel voor mij als voor het traject. De opties varieren van 'geen behandeling nodig' tot 'eerst het gezwelletje verwijderen en daarna weer het traject in'. -O- Maar ook dit keer gelukkig snel een afspraak dus snel helderheid. Helaas nu wel voor het eerst op mijn werk dingen moeten afzeggen.

Ik had morgen een belafspraak staan met de coördinator om het medische verhaal (inclusief keuze van de onvanger, zie vorige pagina) door te spreken, dat kan nu gewoon bij hem op kantoor.
En toevallig ook een belafspraak met de maatschappelijk werker, ga ik morgenvroeg dus ook langs.

Waarom maatschappelijk werker?
Nou, omdat ik weinig vertrouwen heb in het sociaal bewustzijn van mijn gemeente.
Vorige week heb ik het keukentafelgesprek gehad. Het is gewoon genant hoe ik me moest verantwoorden over de hulp die ik nodig had en vooral wie ik in mijn omgeving kan mobiliseren. Toen had ik al het gevoel dat er zonder nuance naar mijn situatie gekeken wordt. Beleidslijn is dat iemand die een geplande operatie krijgt zelf hulp kan regelen. En, nu ik het verslag ter beoordeling en aanvulling terug heb gekregen, weet ik haast zeker dat mijn gevoel gaat kloppen: het is planbaar, zoek het zelf maar uit.
Zaken in het verslag kloppen niet, maar ik mag het nog aanvullen en dat wordt dan meegenomen. Maar ik ben zoooo boos! :( Dadelijk wordt het afgewezen en ben ik een nier én geld kwijt om iemand in te huren om mijn huis een paar weken bij te houden. Nee, zo werf je donoren. :')

In het ziekenhuis zijn ze er al van op de hoogte en nu ga ik hen ook daadwerkelijk inschakelen voor advies en eventueel bemiddeling. Want, in het hele traject, raakt mij deze burocratische onbuigzame en haast wantrouwige ('komen er mensen bij u op bezoek? Kunnen die wat betekenen?') houding mij op dit moment nog het meest. :r

Let wel: besluit is nog niet genomen, dus ik ga hier geen naming en shaming doen. Misschien word ik nog verrast. En ik hoop morgen wat praktische ondersteuning te krijgen, want nu wordt het wat veel om alleen te doen.

/dagboek
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148952806
Stom stom stom :( :%

Kusje erop :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_148953157
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:13 schreef tombolafan het volgende:
Stom stom stom :( :%

Kusje erop :*
Waarop? :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148959370
3cm is best groot voor een 'iets' :@
Kon die gyn niet zien op mri of het een cyste is (zit dan vocht in dacht ik?)
pi_148959958
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:54 schreef computergirl het volgende:
3cm is best groot voor een 'iets' :@
Kon die gyn niet zien op mri of het een cyste is (zit dan vocht in dacht ik?)
Mri is best duur, het is ontdekt op de CT die ik al had gehad. Maar daar niet goed in beeld want de nieren waren uiteraard veel interessanter. Dus vandaag echo gehad, het is geen vochtcyste, ze denkt aan een dermoïd cyste ik weet niet of je dat wil googlen :X

Morgen krijg ik een superdeluxe echo en weet ik meer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148960413
Oh sorry, ik dacht dat je juist een mri gehad had
Edit: extra tandjes in je buik :Y)
pi_148962221
Jeetje Cat....das echt met recht een pittige tegenvaller -O-
Die moet dus verwijderd worden...hoe gaat dat?

-beter lezen, morgen weet je meer- :@
pi_148969853
Net gebeld met de coördinator: degene waar ik de match mee had is inmiddels aan een ander gekoppeld in het landelijke cross over programma. Ik snap de keuze, stel dat ik word afgekeurd, dan had de ontvanger drie maanden moeten wachten op een nieuwe kans.

Nu moet ik opnieuw gematched worden, maar daarvoor wachten ze de goedkeuring van de gynaecoloog af, hopelijk komt die vanmiddag. Ik heb aangegeven dat operatie in maart voor mij voorop staat, en aan de hand daarvan gaan ze kijken voor een nieuwe match.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148978972
Hoeze ende hoera *O*

De cyste kan geen kwaad en is geen bezwaar voor donatie. Over een half jaar nog een keertje terugkomen ter controle, dan zal hij er nog zitten want verdwijnen doet hij niet, maar dan kunnen ze zien of hij groeit. Bij dit type cystes is de verwachting dat dat millimeters per jaar is.

En de maatschappelijk werker gaat bellen met de gemeente en uitleggen hoe het wél zit. 8-)

Happy days O+

Nu alleen hopen dat snel een nieuwe match is gevonden, zodat alles in maart kan doorgaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148979051
^O^
pi_148979116
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:48 schreef Cat22 het volgende:
Hoeze ende hoera *O*

De cyste kan geen kwaad en is geen bezwaar voor donatie. Over een half jaar nog een keertje terugkomen ter controle, dan zal hij er nog zitten want verdwijnen doet hij niet, maar dan kunnen ze zien of hij groeit. Bij dit type cystes is de verwachting dat dat millimeters per jaar is.

En de maatschappelijk werker gaat bellen met de gemeente en uitleggen hoe het wél zit. 8-)

Happy days O+

Nu alleen hopen dat snel een nieuwe match is gevonden, zodat alles in maart kan doorgaan.
Mooi nieuws *O* *O* *O* en nu de gemeente nog -O-
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_148979132
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:48 schreef Cat22 het volgende:
Hoeze ende hoera *O*

De cyste kan geen kwaad en is geen bezwaar voor donatie. Over een half jaar nog een keertje terugkomen ter controle, dan zal hij er nog zitten want verdwijnen doet hij niet, maar dan kunnen ze zien of hij groeit. Bij dit type cystes is de verwachting dat dat millimeters per jaar is.

En de maatschappelijk werker gaat bellen met de gemeente en uitleggen hoe het wél zit. 8-)

Happy days O+

Nu alleen hopen dat snel een nieuwe match is gevonden, zodat alles in maart kan doorgaan.
Goed nieuws *O*
Professioneel gifmenger.
pi_148979767
Jeejjjjjj *O*
pi_148979798
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:06 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mri is best duur, het is ontdekt op de CT die ik al had gehad. Maar daar niet goed in beeld want de nieren waren uiteraard veel interessanter. Dus vandaag echo gehad, het is geen vochtcyste, ze denkt aan een dermoïd cyste ik weet niet of je dat wil googlen :X

Morgen krijg ik een superdeluxe echo en weet ik meer.
Dermoidcyste, ugh. Die krijgen we nog wel eens binnen op het lab en de geur daaruit is werkelijk het smerigst denkbare. :')

Maar op zoek nu naar een match voor je, tof! Straks is er gewoon iemand die HET telefoontje krijgt waar ze wellicht al jaren op wachten.
pi_148979919
Goedzo Cat ^O^ en als alles achter de rug is gewoon de cyste eruit, beetje bakken, catnip er op, en hup; voor de poezels.
pi_148979961
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:19 schreef Loveless85 het volgende:
Goedzo Cat ^O^ en als alles achter de rug is gewoon de cyste eruit, beetje bakken, catnip er op, en hup; voor de poezels.
_O-
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:25:26 #97
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_148980130
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:48 schreef Cat22 het volgende:
Hoeze ende hoera *O*

De cyste kan geen kwaad en is geen bezwaar voor donatie. Over een half jaar nog een keertje terugkomen ter controle, dan zal hij er nog zitten want verdwijnen doet hij niet, maar dan kunnen ze zien of hij groeit. Bij dit type cystes is de verwachting dat dat millimeters per jaar is.

En de maatschappelijk werker gaat bellen met de gemeente en uitleggen hoe het wél zit. 8-)

Happy days O+

Nu alleen hopen dat snel een nieuwe match is gevonden, zodat alles in maart kan doorgaan.
^O^
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:45:21 #98
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_148980798
Goednieuwsdag *O*
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_148982288
Heujjjj *O*
Goed nieuws!!

Wel grappig dat je een persoontje op je eierstok hebt zitten :p
Nu we toch weten dat het geen kwaad kan, is het grappig.

Dat van de gemeente is echt rot.. :{
Ik werk in de zorg en daar zie je het ook heel erg dat mantelzorg meer moet doen.
Komt allemaal door die verrotte bezuinigingen :(

Voor mij zou het vanzelfsprekend zijn, maar het is lastig om aan de dochter van een bewoner te vragen of zij misschien 3x per week de afwas kan overnemen, bed verschonen en misschien ook eens haar moeder helpen met douchen. Dat valt niet altijd in goede aarde, wat logisch is, maar ja als er geen geld is ?? *piep* situaties.

En daarom zouden ze bij jou ook wel gevraagd hebben of je bezoek niet de handen uit de mouwen kan steken. Nog even en oudere, zieke, gehandicapte familieleden wonen weer bij je in huis.
pi_148988098
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:19 schreef Loveless85 het volgende:
Goedzo Cat ^O^ en als alles achter de rug is gewoon de cyste eruit, beetje bakken, catnip er op, en hup; voor de poezels.
cat dr katten eten rauw he :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_148994973
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:19 schreef Loveless85 het volgende:
Goedzo Cat ^O^ en als alles achter de rug is gewoon de cyste eruit, beetje bakken, catnip er op, en hup; voor de poezels.
Ik ga mijn identieke harige tweelingtalgzusje (zoek de vermoedelijke ingrediënten) niet laten opeten. :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148997583
He, wat goed nieuws. Fijn dat het geregeld gaat worden met de gemeente.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 20:55:55 #103
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_149021211
Bijgelezen ^O^
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_149021338
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 20:55 schreef Takaiki het volgende:
Bijgelezen ^O^
Snel gedaan :+ ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149021377
Kan je match nog terug komen bij jouw nier, als niets uit de loting gekomen is?
pi_149021889
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 20:59 schreef computergirl het volgende:
Kan je match nog terug komen bij jouw nier, als niets uit de loting gekomen is?
De loting (beter woord: koppeling, want ze kijken in de hoge hoed natuurlijk naar passende paren) is geslaagd, hoorde ik vrijdag. Het kan zijn dat bij de kruisproef (materiaal van donor en ontvanger bij elkaar brengen) alsnog eruit komt dat er geen match is. Of dat de donor toch een 'iets' (zeg: wat raars aan een eierstok :') ) blijkt te hebben en dan zou de match er toch niet zijn.

Maar omdat ze nu voor mij maandag meteen op zoek gaan naar een andere match, zouden ze er wel heel snel achter moeten komen dat hun koppeling niet is gelukt, terwijl ik nog vrij ben.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149041399
Typisch, ik had vrijdagochtend de afspraak met de maatschappelijk werker, die middag heeft hij meteen contact met de gemeente opgenomen. Tja, vrijdagmiddag, geen mens op die hele afdeling nog te bereiken. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 25 januari 2015 @ 15:13:41 #108
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_149041856
Wat dat betreft wil ik best ambtenaar worden :+

Ben wel heel benieuwd of zij nu wel iets gedaan kunnen krijgen :Y
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_149041924
Ik ook! Mijn aanvullingen op het verslag van het gesprek beslaan twee kantjes. :') :@
Morgen op de bus doen and then we wait.....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149067587
Allereerst wil ik zeggen dat ik het ontzettend dapper van je vind dat je dit doet. Ik vroeg mij af of er een specifieke reden was om het anoniem te doen? Of is er geen andere mogelijkheid als je het aan een onbekende doneert?
pi_149082755
quote:
14s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:03 schreef Dineur het volgende:
Allereerst wil ik zeggen dat ik het ontzettend dapper van je vind dat je dit doet. Ik vroeg mij af of er een specifieke reden was om het anoniem te doen? Of is er geen andere mogelijkheid als je het aan een onbekende doneert?
Heel verhaal, het handigste is om de OP van deel 1 te lezen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149142404
Aanvulling op het verslag van de gemeente is op de bus en de maatschappelijk werker heeft met ze gebeld.
Hij heeft ze (nogmaals) uitgelegd wat het verschil is tussen hulp vragen ivm doneren en hulp vragen ivm een 'gewone' operatie. Blijkbaar zou het volgens de standaard regels toch echt zo zijn dan er voor mij geen indicatie afgegeven hoeft te worden ivm planbare operatie.

Maar de contactpersoon gaat contact opnemen met de beleidsmedewerkers en vraagt hen om te kijken naar de regelgeving mbt doneren. Hopelijk houdt dat in dat er een uitzondering voor mij komt. Of zelfs een aparte beleidsregel mbt doneren.

Ze hebben nog een week of twee om de beslissing te nemen. Ben benieuwd!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149283641
Spannend :)
pi_149284847
Ik kan geen woorden vinden om uit te drukken hoeveel respect ik heb voor jouw keuze. Mijn helaas overleden donor ben ik nog dagelijks dankbaar dat hij/zij mijn leven heeft gered maar zijn/haar beslissing om donor te worden was de belangrijkste beslissing in mijn leven.
  maandag 2 februari 2015 @ 10:15:29 #115
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_149290179
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:18 schreef Wespensteek het volgende:
Ik kan geen woorden vinden om uit te drukken hoeveel respect ik heb voor jouw keuze. Mijn helaas overleden donor ben ik nog dagelijks dankbaar dat hij/zij mijn leven heeft gered maar zijn/haar beslissing om donor te worden was de belangrijkste beslissing in mijn leven.
Mooi om te lezen dit O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_149290470
Met bewondering nu beide topics aan het doorlezen. Ben nog niet helemaal hier aangekomen, maar ik wil wel even kwijt groot respect te hebben. Het is een keus die ik zelf niet zou maken (waarschijnlijk zou ik ook afgekeurd worden trouwens ervoor), dus ik houd het bij maandelijks plasma geven en ingeschreven staan voor beenmerg.

Maar respect!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149306420
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:18 schreef Wespensteek het volgende:
Ik kan geen woorden vinden om uit te drukken hoeveel respect ik heb voor jouw keuze. Mijn helaas overleden donor ben ik nog dagelijks dankbaar dat hij/zij mijn leven heeft gered maar zijn/haar beslissing om donor te worden was de belangrijkste beslissing in mijn leven.
Wat tof O+
Mooi hoe een beslissing van een ander jouw leven zo ontzettend positief heeft veranderd. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149306457
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Met bewondering nu beide topics aan het doorlezen. Ben nog niet helemaal hier aangekomen, maar ik wil wel even kwijt groot respect te hebben. Het is een keus die ik zelf niet zou maken (waarschijnlijk zou ik ook afgekeurd worden trouwens ervoor), dus ik houd het bij maandelijks plasma geven en ingeschreven staan voor beenmerg.

Maar respect!
Helemaal niks mis mee toch? :)

Ik kreeg vorige week een oproep voor de bloedbank (volbloed), die heb ik toch maar afgezegd dit keer. Effe sparen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149306835
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:00 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Helemaal niks mis mee toch? :)

Ik kreeg vorige week een oproep voor de bloedbank (volbloed), die heb ik toch maar afgezegd dit keer. Effe sparen.
Nope :) Zeker omdat ik geen volbloed mag geven (te licht), en wel een manier gevonden om "nuttig" te zijn

Groot gelijk heb je. Je kan ook teveel van je lijf vragen. Een ander wat gunnen is één ding, jezelf ongezond maken een tweede.
En een nier weg doen is wel een goed excuus om even geen bloed te geven ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149311956
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:18 schreef Wespensteek het volgende:
Ik kan geen woorden vinden om uit te drukken hoeveel respect ik heb voor jouw keuze. Mijn helaas overleden donor ben ik nog dagelijks dankbaar dat hij/zij mijn leven heeft gered maar zijn/haar beslissing om donor te worden was de belangrijkste beslissing in mijn leven.
O+
Deze dankbaarheid is het grootste gebaar dat een donor zich kan wensen.
pi_149331481
Cat22,

Ik heb je beide topics helemaal doorgelezen.
Vind het geweldig dat je vrijwillig een nier gaat afstaan, je beweegreden hiervoor sieren je echt als mens ^O^
Hoop dat er steeds meer personen tot een dergelijke donatie aangezet worden, je topic zet in ieder geval al tot nadenken aan.

Zelf ben ik bezig met de screening voor een dubbele longtransplantatie. Helaas kan (nog) niemand bij leven een long doneren maar de wetenschap staat niet stil, dus wie weet ;)

Tsja, heel erg jammer dat de gemeente nogal moeilijk doet. "Mantelzorg" ligt hun voor in de mond en reikt momenteel wel heel erg ver........... })

Blijf dit hier met grote interesse volgen.
Sterkte voor de komende tijd!
pi_149406212
Dank je! En veel sterkte en succes met jouw screening. Als je 'aan de andere kant staat' is het helemaal spannend en hangt er veel meer vanaf.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149406794
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef pub1957 het volgende:
Zelf ben ik bezig met de screening voor een dubbele longtransplantatie.
Een spannende tijd, veel sterkte.
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:59:54 #124
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_149406853
Succes en sterkte Pub! ^O^
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_149413714
Schiet mij maar lek 8)7

Waar ik door maatschappelijk werk en alle publicaties die ik kon vinden voor een indicatie huishoudelijke hulp naar de gemeente werd verwezen heeft die ook wat onderzoek gedaan. Hun conclusie is dat ik alleen een verklaring van een arts nodig heb en op basis daarvan mijn eigen hulp kan regelen. Kosten daarvan declareren bij de transplantatiestichting en klaar is klara. Op 1 januari zijn er veel veranderingen geweest in de WMO, wellicht heeft het daarmee te maken. Mooie timing weer. :')

De gemeentedame kreeg mijn maatschappelijk werker niet te pakken dus belde net even om me vast bij te praten. Maar ze ging het ook nog met hem overleggen. Mij boeit het niet hoe het geregeld gaat worden, als het maar geregeld gaat worden. Ben benieuwd!

To be continued......
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:46:30 #126
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149413756
Raar dat het zo lastig is. Ik bedoel, je doet iets ontzettend nobels en dan toch nog zo'n gedoe.. alleen dat al kan potentiële donoren ervan weerhouden dit te doen :X
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149413958
Ergens snap ik het 'mantelzorg' argument wel hoor, bij een 'normale' operatie of ingreep dan tenminste. Maar het lijkt me dat je JUIST dit soort dingen zo wil stimuleren dat het hier totaal geen gedoe moet opleveren en je je omgeving tot last moet zijn.

Je doet iets voor de maatschappij, dan mag 'de maatschappij' (in de vorm van betrokken organisaties/gemeentes, gefinancierd met maatschappelijk gelden) iets terug doen.
pi_149414104
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:55 schreef Loveless85 het volgende:
Ergens snap ik het 'mantelzorg' argument wel hoor, bij een 'normale' operatie of ingreep dan tenminste. Maar het lijkt me dat je JUIST dit soort dingen zo wil stimuleren dat het hier totaal geen gedoe moet opleveren en je je omgeving tot last moet zijn.

Je doet iets voor de maatschappij, dan mag 'de maatschappij' (in de vorm van betrokken organisaties/gemeentes, gefinancierd met maatschappelijk gelden) iets terug doen.
Dat dus. En overal staat de gemeente als eerste ingang voor hulp.
Waarbij ze natuurlijk wat uitvragen over eigen mogelijkheden (al ging dat in mijn gesprek en gezien de aard van mijn operatie wel wat ver :X ), maar volgens hen zit het dus blijkbaar toch anders.

Ik heb bijna zin om zelf met de transplantatiestichting te bellen, maar dat laat ik MW wel doen.

Gedoe!

Maar, mocht het echt zo werken, dan denk ik dat ik de hulp gewoon kan gaan aanvragen. Heb ik alleen dit frustratiecirus voor niks meegemaakt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149414129
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:44 schreef Cat22 het volgende:
Schiet mij maar lek 8)7

Waar ik door maatschappelijk werk en alle publicaties die ik kon vinden voor een indicatie huishoudelijke hulp naar de gemeente werd verwezen heeft die ook wat onderzoek gedaan. Hun conclusie is dat ik alleen een verklaring van een arts nodig heb en op basis daarvan mijn eigen hulp kan regelen. Kosten daarvan declareren bij de transplantatiestichting en klaar is klara. Op 1 januari zijn er veel veranderingen geweest in de WMO, wellicht heeft het daarmee te maken. Mooie timing weer. :')

De gemeentedame kreeg mijn maatschappelijk werker niet te pakken dus belde net even om me vast bij te praten. Maar ze ging het ook nog met hem overleggen. Mij boeit het niet hoe het geregeld gaat worden, als het maar geregeld gaat worden. Ben benieuwd!

To be continued......
:? Is dit nou goed nieuws of slecht nieuws?
Professioneel gifmenger.
pi_149414133
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:46 schreef Maraca het volgende:
Raar dat het zo lastig is. Ik bedoel, je doet iets ontzettend nobels en dan toch nog zo'n gedoe.. alleen dat al kan potentiële donoren ervan weerhouden dit te doen :X
Ik heb een onderzoek gelezen waarin bleek dat sommige ziekenhuizen donoren afrieden om hulp aan te vragen omdat het zo'n gedoe is. Dieptriest. -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149414207
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik heb een onderzoek gelezen waarin bleek dat sommige ziekenhuizen donoren afrieden om hulp aan te vragen omdat het zo'n gedoe is. Dieptriest. -O-
:o :N
Dat is toch de wereld op zijn kop...mensen die wat echt nobels doen niet helpen...nare gemeentelijke procedures!
Professioneel gifmenger.
pi_149414227
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:? Is dit nou goed nieuws of slecht nieuws?
Geen idee. _O-
Als het verhaal klopt is het goed nieuws, want die medische verklaring gaat geen enkel probleem zijn (de chirurg ging al bijna door het plafond toen hij hoorde hoe mijn wmo gesprek was gelopen). En er is gewoon een duidelijke medische reden, kan geen arts omheen, al zouden ze het willen.
Als het verhaal niet klopt, maar de gemeente er wel aan vasthoudt, dan gaat de gemeente mijn aanvraag afwijzen 'want er is een andere regeling'. Mag ik bezwaar gaan maken en feesten we nog even verder. :')

Ik had al het gevoel dat ik over anderhalve week van heel veel kanten heel veel duidelijkheid ging krijgen. Het lijkt steeds meer te gaan kloppen. Maar sneller mag ook, alsoeblieftdankoewel. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 06-02-2015 13:22:30 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149414238
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:00 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat dus. En overal staat de gemeente als eerste ingang voor hulp.
Waarbij ze natuurlijk wat uitvragen over eigen mogelijkheden (al ging dat in mijn gesprek en gezien de aard van mijn operatie wel wat ver :X ), maar volgens hen zit het dus blijkbaar toch anders.

Ik heb bijna zin om zelf met de transplantatiestichting te bellen, maar dat laat ik MW wel doen.

Gedoe!

Maar, mocht het echt zo werken, dan denk ik dat ik de hulp gewoon kan gaan aanvragen. Heb ik alleen dit frustratiecirus voor niks meegemaakt.
Ja precies, dat gedoe zou je al niet moeten hebben, idealiter neemt een van de partijen die je begeleidt dit al op zich. Maar goed, die hele decentralisatie per 2015 zal inderdaad ook niet helpen. Mag je straks lekker declareren bij de SVB ofzo, heb je het misschien in 2017 :7
pi_149414386
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja precies, dat gedoe zou je al niet moeten hebben, idealiter neemt een van de partijen die je begeleidt dit al op zich. Maar goed, die hele decentralisatie per 2015 zal inderdaad ook niet helpen. Mag je straks lekker declareren bij de SVB ofzo, heb je het misschien in 2017 :7
Nah, ik was natuurlijk zelf ook zo eigenwijs (en in staat) het begin zelluf te doen. :P
Hulp is er altijd geweest, hoef ik alleen maar aan te pakken. Maatschappelijk werk gaat na afloop van het hele traject ook met mij zitten om alle kosten te declareren.

Ik weet eigenlijk niet of dat ook vooraf kan. Hoeft voor mij niet, maar als je kijkt naar de ritjes ziekenhuis, gemiste werktijd en de mogelijke rekening huishoudelijke hulp die ik mag voorschieten gaat het toch om een paar honderd euro. Je zult maar op het sociaal minimum zitten....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149417464
Je kan nog beter een kind doneren, dan krijg je iig kraamhulp :+

Stom gedoe cat :* -O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_149418144
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:57 schreef tombolafan het volgende:
Je kan nog beter een kind doneren, dan krijg je iig kraamhulp :+

Stom gedoe cat :* -O-
Kindje doneren is een stuk makkelijker ja. Blije werkgever, indieen gepland: blije omgeving, kraamhulp, easypeasy *O* _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149419437
Toch maar een mail naar de transplantatiestichting gestuurd :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149426730
Mijn opa kreeg alles vergoed aan onkosten. De autoritjes naar het ziekenhuis, de hotelkosten van mijn oma. Zelfs het eten werd betaald. Alles. Dit werd dan wel betaald door de verzekering van de ontvanger van mijn opa zijn nier. Maar dit was dus net niet voor zorghulp, die kreeg mijn opa niet omdat mijn oma het wel kon doen. Maar lijkt me logischer dat het gewoon vergoed word hoor, bij jou. Al zijn we nu 2015 :p
pi_149427105
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:28 schreef c-u-t-e het volgende:
Mijn opa kreeg alles vergoed aan onkosten. De autoritjes naar het ziekenhuis, de hotelkosten van mijn oma. Zelfs het eten werd betaald. Alles. Dit werd dan wel betaald door de verzekering van de ontvanger van mijn opa zijn nier. Maar dit was dus net niet voor zorghulp, die kreeg mijn opa niet omdat mijn oma het wel kon doen. Maar lijkt me logischer dat het gewoon vergoed word hoor, bij jou. Al zijn we nu 2015 :p
Weet ik ;) Maar juist die niet direct medisch gerelateerde kosten zijn ingewikkeld.

Sinds dit jaar is het systeem trouwens veranderd. Waar voorheen de kosten die ik zelf maak (vooral vervoer) door de verzekering van de ontvanger werden betaald, komt dit nu voor rekening van mijn eigen verzekering.

Reden: verzekeraars vonden de administratie maar wát lastig. En dus kregen sommige ontvangers de vergoeding vervoer van de donor op hun rekening gestort. Met naam van de donor op de omschrijving. Je kunt je voorstellen dat dat in mijn situatie echt niet handig is.
Dus vandaar dat de verzekeraars onderling hebben afgesproken dat alle donoren het nu bij hun eigen maatschappij mogen claimen.

Mijn financiële administratie wordt dus wat ingewikkeld, want t/m 31-12-14 moet alles wel nog via de verzekering van de ontvanger. Hopelijk gaat dat goed. :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149430560
Wat een gedoe allemaal zeg, vreselijk haha! Maaaar het is voor een enorm goed doel..
pi_149500293
Ha! :+

Reactie op mijn mail van de Nederlandse Transplantatiestichting.
Zij geven aan dat zij oftewel de Eigen Bijdrage vergoeden (als gemeente de indicatie afgeeft) oftewel het volledige bedrag aan huishoudelijk hulp, als ik geen indicatie krijg. Dan moet ik wel een afwijzing van de gemeente bijvoegen. Dus, linksom of rechtsom, het zou voor mij volledig vergoed moeten kunnen worden. :)

Eens kijken of de andere partijen ook tot deze conclusie komen. En of ik nu linksom of rechtsom moet gaan.
Bizar dat deze regeling dus lijkt te bestaan, maar ontzettend onbekend is. En donoren dus -om gedoe te vermijden- niet eens een poging wagen hulp te krijgen bij de gemeente.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:21:14 #142
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_149545513
Linkje naar het verhaal van iemand die ook een nier heeft gedoneerd.
Ik las het verhaal net en dacht dat het wel in dit topic past.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_149545936
Ik heb het verhaal gelezen en mooi dat hij iemand heeft kunnen helpen met zijn nier maar wat me wel verbaasde is dat hij donor mocht zijn nadat hij kanker gehad heeft.
Mijn man heeft nierkanker gehad en niet eens chemo of bestraling gekregen en die mag al geen bloed doneren .
Het ligt misschien ook aan het soort kanker

Cat wat een gedoe om die kosten vergoed te krijgen -O-
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_149546040
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Linkje naar het verhaal van iemand die ook een nier heeft gedoneerd.
Ik las het verhaal net en dacht dat het wel in dit topic past.
Haha, stoere, eigenwijze vent. Leuk linkje, dank je!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149546102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:35 schreef indaha het volgende:
Ik heb het verhaal gelezen en mooi dat hij iemand heeft kunnen helpen met zijn nier maar wat me wel verbaasde is dat hij donor mocht zijn nadat hij kanker gehad heeft.
Mijn man heeft nierkanker gehad en niet eens chemo of bestraling gekregen en die mag al geen bloed doneren .
Het ligt misschien ook aan het soort kanker

Cat wat een gedoe om die kosten vergoed te krijgen -O-
Ja, wist ik ook niet, maar dat zal dus met de soort kanker te maken hebben.
Inmiddels is de gemeente over de uiterste afhandeldatum gegaan. Ik had verwacht vandaag een telefonische update te krijgen maar dat zat er blijkbaar niet in. Dan bel ik zelf wel. En ga ze evt formeel in gebreke stellen. Dat ze maar opschieten met hun uitspraak, gezien de mail van de NTS maakt het niet veel uit welke kant dat kwartje uitvalt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149546720
Hmm, ik vind het een raar verhaal. COPD, tweemaal kanker en zoveel bestralingen en dan mogen doneren?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 februari 2015 @ 19:22:28 #147
163650 Greys
pi_149547538
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:33 schreef Cat22 het volgende:
Ha! :+

Reactie op mijn mail van de Nederlandse Transplantatiestichting.
Zij geven aan dat zij oftewel de Eigen Bijdrage vergoeden (als gemeente de indicatie afgeeft) oftewel het volledige bedrag aan huishoudelijk hulp, als ik geen indicatie krijg. Dan moet ik wel een afwijzing van de gemeente bijvoegen. Dus, linksom of rechtsom, het zou voor mij volledig vergoed moeten kunnen worden. :)
Wat een geruststelling! O+ *O*

quote:
Eens kijken of de andere partijen ook tot deze conclusie komen. En of ik nu linksom of rechtsom moet gaan.
Bizar dat deze regeling dus lijkt te bestaan, maar ontzettend onbekend is. En donoren dus -om gedoe te vermijden- niet eens een poging wagen hulp te krijgen bij de gemeente.
Dat zou inderdaad weleens wat bekender gemaakt mogen worden, ook door de ziekenhuizen :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_149547581
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:58 schreef wyccie het volgende:
Hmm, ik vind het een raar verhaal. COPD, tweemaal kanker en zoveel bestralingen en dan mogen doneren?
Zoon overleden aan leukemie en hijzelf keelkanker, of lees ik het verkeerd?
pi_149547634
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

Zoon overleden aan leukemie en hijzelf keelkanker, of lees ik het verkeerd?
Ik lees ook nog ergens prostaatkanker.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:27:29 #150
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_149547717
De bestraling zal wel op zo'n grote afstand van de nieren geweest zijn dat het verder geen invloed (meer) had, en de COPD en prostaatkanker zullen wel ná de transplantatie zijn ontstaan, vermoed ik.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_149548293
Zo staat het er volgens niet, maar dat zou wel logisch zijn.
Overigens zijn bestralingen een behoorlijke aanslag op je lichaam, maar dit is een bikkel.
pi_149606792
Gemeete is inmiddes drie dagen te laat met hun beslissing, dus vandaag maar eens gebeld.
In de ochtend, want in de middag is men niet bereikbaar... Iedereen in overleg. Tot het eind van de ochtend. :') en mijn consulente heeft sowieso anderhalve week vakantie. Fuck it, ik ga ze formeel in gebreke stellen. :r
Houdt niet meer in dan briefje afgeven en dan hebben ze nog twee weken om met een beslissing te komen. Daarna kan ik dwangsommen eisen >:)
Ik snap best dat ze te laat waren, ze hebben het zorgvuldig onderzocht en moesten wat telefoontjes plegen, maar van zo'n ambtelijk apparaat verwacht ik wel een bericht dat ze langer nodig hebben. Schriftelijk en niet telefonisch. Andersom houden ze mij vast ook streng aan termijnen.

Maar, voordat ik dat ging doen, nog even gebeld met maatschappelijk werk. En die had contact gehad met de gemeente, en hij kon me aangeven wat er besproken was.

Wat ik inmiddels al wist, weet hij nu ook: als de gemeente de aanvraag afwijst kan ik met die schriftelijke afwijzing terecht bij de NTS (Nederlandse Transplantatiestichting). Zij gaan me alle kosten vergoeden die ik maak voor huishoudelijke hulp tijdens mijn herstel. Er wordt zelfs geen maximum aan budget of uren gesteld. _O_

De gemeente gaat mijn aanvraag afwijzen en die afwijzing moet ik nog schriftelijk ontvangen. Ben benieuwd hoe snel dat zal gaan als mijn consulente met vakantie is, dus misschien dat ik het in gebreke stellingsformulier alsnog ga inleveren.

Maar hoe dan ook: de kosten worden vergoed, wat een stuk beter in de participatiegedachte past dan de starre afwijzing. ^O^

Dat dit niet helder op de site van NTS staat, bij mijn maatschappelijk werker niet bekend is, en nergens online te vinden is... Bizar. Hoeveel mensen zullen na de operatie maar zelf hebben aangemodderd 'omdat je aanvraag toch niet goedgekeurd wordt' ;(

En wat ben ik blij met een forum als FOK! Ik hoop dat dit heel vaak in de zoekresultaten van een donor opduikt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 12 februari 2015 @ 19:43:40 #153
202348 Susi
Temple of Love
pi_149609550
Nogmaals, bewondering dat je dit doet en wat ellendig dat je door dit op de weg daarheen nog mee moet maken. Iemand 'wacht' op jou, maar merkt 'gelukkig' niet waar je allemaal tegenaan loopt.
pi_149609742
Dank je. :)

Ik denk dat een ontvanger tegen nog meer zaken aanloopt dan ik. Medisch, sociaal, financieel.
Misschien heeft die ook een aanvraag huishoudelijke hulp gedaan, omdat het écht niet meer gaat. 10 tegen 1 dat die in de huidige regelgeving afgewezen wordt. En daar is geen regeling voor.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149613010
Ik kwam dit tegen en moest direct aan jou denken Cat. ;)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)wt-ook-met-hem.dhtml
pi_149613868
Goh, dat heb ik nou nooit. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149615775
Het kán nog! :)

Maar serieus: Veel succes en sterkte met alles. Heel bijzonder. ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 februari 2015 @ 09:45:51 #158
163650 Greys
pi_149627033
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:18 schreef Cat22 het volgende:
Gemeete is inmiddes drie dagen te laat met hun beslissing, dus vandaag maar eens gebeld.
In de ochtend, want in de middag is men niet bereikbaar... Iedereen in overleg. Tot het eind van de ochtend. :') en mijn consulente heeft sowieso anderhalve week vakantie. Fuck it, ik ga ze formeel in gebreke stellen. :r
Houdt niet meer in dan briefje afgeven en dan hebben ze nog twee weken om met een beslissing te komen. Daarna kan ik dwangsommen eisen >:)
Ik snap best dat ze te laat waren, ze hebben het zorgvuldig onderzocht en moesten wat telefoontjes plegen, maar van zo'n ambtelijk apparaat verwacht ik wel een bericht dat ze langer nodig hebben. Schriftelijk en niet telefonisch. Andersom houden ze mij vast ook streng aan termijnen.

Maar, voordat ik dat ging doen, nog even gebeld met maatschappelijk werk. En die had contact gehad met de gemeente, en hij kon me aangeven wat er besproken was.

Wat ik inmiddels al wist, weet hij nu ook: als de gemeente de aanvraag afwijst kan ik met die schriftelijke afwijzing terecht bij de NTS (Nederlandse Transplantatiestichting). Zij gaan me alle kosten vergoeden die ik maak voor huishoudelijke hulp tijdens mijn herstel. Er wordt zelfs geen maximum aan budget of uren gesteld. _O_

De gemeente gaat mijn aanvraag afwijzen en die afwijzing moet ik nog schriftelijk ontvangen. Ben benieuwd hoe snel dat zal gaan als mijn consulente met vakantie is, dus misschien dat ik het in gebreke stellingsformulier alsnog ga inleveren.

Maar hoe dan ook: de kosten worden vergoed, wat een stuk beter in de participatiegedachte past dan de starre afwijzing. ^O^

Dat dit niet helder op de site van NTS staat, bij mijn maatschappelijk werker niet bekend is, en nergens online te vinden is... Bizar. Hoeveel mensen zullen na de operatie maar zelf hebben aangemodderd 'omdat je aanvraag toch niet goedgekeurd wordt' ;(

En wat ben ik blij met een forum als FOK! Ik hoop dat dit heel vaak in de zoekresultaten van een donor opduikt.
Voor jou ben ik superblij dat je je daar in elk geval geen zorgen meer om hoeft te maken en dat alles wordt vergoed. *O* O+

Maar inderdaad slecht geregeld dat dit amper bekend is bij degenen die er belang bij hebben, op welke manier ook. Vooral omdat het misschien al best één of meer donoren heeft doen afhaken omdat het allemaal zo ingewikkeld werd :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_149628498
UMCG kan eindelijk los met levensreddende perfusiekamer Geplaatst: 20:46 uur, donderdag 12 februari 2015 / Gewijzigd: 20:45 uur, donderdag 12 februari 2015
afbeelding
Foto: UMCG

Organen langer goed houden zodat er meer tijd is voor een succesvolle transplantatie. Kort gezegd is dat waar het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) wereldwijd in voorop loopt.

Het UMCG heeft de allereerste orgaanperfusiekamer van ons land. Die wordt de komende dagen nog goed schoongemaakt, waarna hij volgende week in gebruik kan worden genomen.

Met deze kamer kunnen meer levensreddende operaties worden uitgevoerd.

Batterij opladen
De chirurgen kunnen organen die geschikt zijn voor transplantatie buiten het lichaam het gevoel geven alsof ze nog in het lichaam zitten. De organen worden continu gespoeld met zuurstofrijke vloeistoffen en voedingsstoffen. De organen worden zo beter voorbereid op de transplantatie en hun batterij wordt volledig opgeladen.

'De klassieke manier om een orgaan te vervoeren, is in een bak met ijs', zegt transplantatiechirurg Robert Porte.

'Dat hebben we de laatste dertig jaar met succes gedaan. Voor goede organen is dat prima, maar de kou brengt de wat minder goede organen veel schade toe. De machines in deze kamer gaan die schade tegen.'

Meer transplantaties
Het UMCG verwacht dankzij de orgaanperfusiekamer meer transplantaties uit te kunnen voeren. Voor de longen betekent dit dat het gemiddelde aantal van 70 transplantaties kan toenemen met tien tot twintig transplantaties. Bij de levertransplantaties verwacht Porte ook een stijging van tien tot twintig procent.

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=145182
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_150083834
Interessant artikel. :Y

Inmiddels is de formele afwijzing van de gemeente binnen. Het mocht effe duren. :') Maar nu kan ik dus eindelijk op zoek naar precies de huishoudelijke hulp die ik wil. ^O^

Nog geen oproep vanuit het ziekenhuis, binnenkort nog eens bellen over de stand van zaken. Het mag intussen wel gebeuren. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:25:49 #161
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_150091432
Wat schuift het? :7
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_150091585
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:25 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat schuift het? :7
Werk je wit? Ik mot wel een factuur hebben :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 27 februari 2015 @ 22:51:40 #163
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_150129351
quote:
10s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:27 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Werk je wit? Ik mot wel een factuur hebben :+
Potver :(
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_150129678
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:51 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Potver :(
Dan kom maar een keertje koffie drinken. Iesch gratis :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150237710
Ik kom hier meelezen. Ik heb binnenkort een eerste afspraak voor altruïstische nierdonatie. Ik weet nog niet of ik hier actief mee kom schrijven maar vind het interessant om te lezen hoe het jou vergaat.
pi_150237761
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 00:49 schreef angelfish het volgende:
Ik kom hier meelezen. Ik heb binnenkort een eerste afspraak voor altruïstische nierdonatie. Ik weet nog niet of ik hier actief mee kom schrijven maar vind het interessant om te lezen hoe het jou vergaat.
Tof! Leuk dat je even post hier en hopelijk kan mijn topic al wat vragen beantwoorden.
En anders staat mijn PM box natuurlijk ook open.

Veel succes bij je gesprek, hopelijk biedt het je meer duidelijkheid over het hele gebeuren, zodat je een voor jou goede keuze kunt maken. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150237818
Ik ben behoorlijk overtuigd van het idee ondertussen. Het enige dat ik me nog afvraag is, ondanks dat ik overal lees dat je kwaliteit van leven exact hetzelfde blijft, is hoe intensief sporten bijvoorbeeld gaat. En daarnaast lijd ik een tamelijk onregelmatig en intensief leven qua werk en uitgaan (bier). Ergo ik verg veel van mijn lijf en kan dat ook nog in de toekomst? Ik ben gelukkig nog relatief jong en vandaar ook mijn keuze om het nu te doen, ik verwacht dat herstellen wat sneller gaat als je 35 bent dan 75, bij wijze van spreken.
pi_150241870
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 00:59 schreef angelfish het volgende:
Ik ben behoorlijk overtuigd van het idee ondertussen. Het enige dat ik me nog afvraag is, ondanks dat ik overal lees dat je kwaliteit van leven exact hetzelfde blijft, is hoe intensief sporten bijvoorbeeld gaat. En daarnaast lijd ik een tamelijk onregelmatig en intensief leven qua werk en uitgaan (bier). Ergo ik verg veel van mijn lijf en kan dat ook nog in de toekomst? Ik ben gelukkig nog relatief jong en vandaar ook mijn keuze om het nu te doen, ik verwacht dat herstellen wat sneller gaat als je 35 bent dan 75, bij wijze van spreken.
Uit alles wat ik gelezen en nagevraagd heb blijkt dat je een volkomen normaal leven kunt leiden na een nierdonatie. Enige waar je op moet letten is dat je geen NSAID's als pijnstiller neemt, omdat die minder goed voor je nieren zijn. Kortom: bij een kater beter een paracetamolletje dan ibuprofen. :P
Het herstel is afhankelijk van je leeftijd en je conditie. Mensen die een hele goede conditie hebben zullen het verschil voor en na de operatie veel scherper ervaren, omdat je eerst (bij wijze van spreken) alles kon, en nu tijdelijk bijna niets. Maar door die goede conditie gaat je herstel ook sneller dus uiteindelijk kom je gelijk uit met mensen die een matige conditie hebben.
En na een half jaar ben je weer terug op je oude nivo.

Wel goede vragen om te stellen bij je gesprek. :Y

Ik ben wel nieuwsgierig naar de beweegredenen voor je keuze, welke overwegingen had jij? (Mag ook in PM)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 03-03-2015 11:06:44 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150247130
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 10:46 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Uit alles wat ik gelezen en nagevraagd heb blijkt dat je een volkomen normaal leven kunt leiden na een nierdonatie. Enige waar je op moet letten is dat je geen NSAID's als pijnstiller neemt, omdat die minder goed voor je nieren zijn. Kortom: bij een kater beter een paracetamolletje dan ibuprofen. :P
Het herstel is afhankelijk van je leeftijd en je conditie. Mensen die een hele goede conditie hebben zullen het verschil voor en na de operatie veel scherper ervaren, omdat je eerst (bij wijze van spreken) alles kon, en nu tijdelijk bijna niets. Maar door die goede conditie gaat je herstel ook sneller dus uiteindelijk kom je gelijk uit met mensen die een matige conditie hebben.
En na een half jaar ben je weer terug op je oude nivo.

Wel goede vragen om te stellen bij je gesprek. :Y

Ik ben wel nieuwsgierig naar de beweegredenen voor je keuze, welke overwegingen had jij? (Mag ook in PM)
Thnx! Ik ga uiteraard al deze vragen ook nog stellen tijdens de gesprekken en onderzoeken.

Reden om een nier te doneren is omdat ik er toch 2 heb en er iemand mee kan helpen. Heel simpel en weinig verheffend dus. Ik ken verder ook geen nierpatiënten ofzo.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:54:30 #170
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_150251447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:25 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat schuift het? :7
Sushi :7 8-)
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:24:09 #171
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_150252512
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:54 schreef Takaiki het volgende:

[..]

Sushi :7 8-)
Deal :+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_150252601
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 10:46 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Uit alles wat ik gelezen en nagevraagd heb blijkt dat je een volkomen normaal leven kunt leiden na een nierdonatie. Enige waar je op moet letten is dat je geen NSAID's als pijnstiller neemt, omdat die minder goed voor je nieren zijn. Kortom: bij een kater beter een paracetamolletje dan ibuprofen. :P
Het herstel is afhankelijk van je leeftijd en je conditie. Mensen die een hele goede conditie hebben zullen het verschil voor en na de operatie veel scherper ervaren, omdat je eerst (bij wijze van spreken) alles kon, en nu tijdelijk bijna niets. Maar door die goede conditie gaat je herstel ook sneller dus uiteindelijk kom je gelijk uit met mensen die een matige conditie hebben.
En na een half jaar ben je weer terug op je oude nivo.

Wel goede vragen om te stellen bij je gesprek. :Y

Ik ben wel nieuwsgierig naar de beweegredenen voor je keuze, welke overwegingen had jij? (Mag ook in PM)
Er zijn wel meer medicijnen die door je nieren worden afgebroken. Meldt het even bij je apotheek, dat zullen zij alle recepten daarop controleren.
Professioneel gifmenger.
pi_150302352
Pfffff.... Het was al een poosje geleden dat ik van het ziekenhuis gehoord had dus ik heb maar eens gebeld hoe het ervoor stond met de matching. Ze hadden al vijf weken gehad en daarmee de vorige keer de keten gebouwd (die door mijn mankementje niet doorging). Voor wie het niet meer weet: toen heb ik de vraag gekregen of ik wilde doorgaan voor de keten (landelijk traject maar dan kon het best wel mei worden) of dat ik ging voor operatie in mijn ziekenhuis en dan 1 op 1 donatie, waarbij maart goed haalbaar was.
Ik koos voor maart (dus eigen ziekenhuis en 1 op 1), ivm mijn eigen planning, werkplanning en mentale voorbereiding.

Vandaag hoorde ik dat men al vijf weken op zoek is naar een keten, maar die is in mijn ziekenhuis niet te maken, kwam men achter. Ook gekeken naar donaties die met spoed moesten plaatsvinden, gelukkig (!) niemand die zo kritiek ziek is.

En dus kreeg ik nu de vraag... Of ik voor landelijk wilde gaan of voor 1 op 1 in mijn ziekenhuis. :|W
Ik heb mijn contactpersoon aangegeven dat ik dit geen fijne gang van zaken vind, ik dacht dat ik die keuze vijf weken geleden al had gemaakt. En hem op pad gestuurd met de boodschap naar de landelijke club dat ze me deze week moeten aangeven wat wel en niet haalbaar is qua planning als ik hun systeem inga. Ik wil uiterlijk half april geopereerd zijn. Kunnen ze dat niet beloven, dan toch (weer) eigen ziekenhuis, waarbij nu niet eens duidelijk is of er een match is. En zeer de vraag of maart haalbaar is.
De contactpersoon was het met me eens dat dit geen fijne manier van handelen is en gaat kijken of hij zaken kan versnellen. Ik mag hopen van wel.....

Je zou haast gaan twijfelen aan de noodzaak van nierdonatie. Maar niet heus natuurlijk, ik zit alleen even klem tussen de raderen van de machine die gezondheidszorg heet. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150305877
Nou ik vind t gewoon stom :(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_150325525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:00 schreef tombolafan het volgende:
Nou ik vind t gewoon stom :(
Ik ook *;
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:18:19 #176
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_150326354
Bleeergh -O-

Over 10 jaar kijk je hier op terug als een klein hobbeltje in de weg. Maar voor nu ist gewoon kut :*
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2015 @ 23:38:37 #177
163650 Greys
pi_150337930
Ja jemig :{ Kan me voorstellen dat het nogal slikken is (en stampvoeten...)

Je krijgt BIJNA het gevoel dat je met je nier loopt te leuren van 'wil dan niemand hem'. Dat is niet zo, maar het is stom dat ze nu na al die tijd weer met de vraag komen die je al had beantwoord. Meh. Hoop dat er nu snel duidelijkheid komt voor je :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_150356915
De vragen laten stellen, net contact gehad en nóg geen antwoorden. Irritant :(

En dan is mijn probleem een luxe-probleem, zeg maar. Voor mensen op de wachtlijst kan zo een vertraging een zaak van leven of dood betekenen....

Te be continued dus. Want knopen doorhakken durf ik nu ook niet, doodzonde als ik daardoor de meest ideale optie misloop. :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150440184
Jammer dat je zo'n mooie daad wil doen maar het niet heel soepel gaat.

Ik leef zelf al 18 jaar zowat op 1 nier :+ Ik heb wel 2 nieren maar eentje is een beetje klein dus die doet bijna geen flikker :P En het gaat al 18 jaar goed, beetje hoge bloeddruk maar dat is niks vind ik. :P
pi_150582230
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:14:27 #181
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_150582334
Een vriend van me heeft nog heel hard een nier nodig. Anders gaat hij op korte termijn dood zegmaar...
pi_150582378
quote:
Geef je bijna ex-kidney maar een lekker glaasje water van mij om het te vieren :+
pi_150585400
quote:
Een zaaaaalige niertjesdag gewenst. Hebben jullie nog wat leuks gedaan ter ere van dit heug'lijk feit?

Maar serieus: heb je al wat gehoord van het ziekenhuis?
pi_150603024
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 23:45 schreef angelfish het volgende:

[..]

Een zaaaaalige niertjesdag gewenst. Hebben jullie nog wat leuks gedaan ter ere van dit heug'lijk feit?

Maar serieus: heb je al wat gehoord van het ziekenhuis?
Ik had je vraag even laten liggen omdat ik vandaag contact zou hebben met het ziekenhuis.
In het matchingstraject hebben ze mijns inziens dingen laten liggen waardoor de koppeling vertraging heeft opgelopen en maart niet meer haalbaar werd.
Dus ik heb flink aan de bel gehangen daar en opeens kon alles snel.

Zoals het nu uitziet ga ik doneren in de eerste week van april! OK is al geboekt voor me, nu nog een bezoekje anaestesist en hopen dat de ontvanger geen gezondheidsproblemen heeft die de operatie in de weg staan.

Volgens mij krijgt de persoon het volgende week te weten. Leuk vooruitzicht. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:38:05 #185
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_150603066
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik had je vraag even laten liggen omdat ik vandaag contact zou hebben met het ziekenhuis.
In het matchingstraject hebben ze mijns inziens dingen laten liggen waardoor de koppeling vertraging heeft opgelopen en maart niet meer haalbaar werd.
Dus ik heb flink aan de bel gehangen daar en opeens kon alles snel.

Zoals het nu uitziet ga ik doneren in de eerste week van april! OK is al geboekt voor me, nu nog een bezoekje anaestesist en hopen dat de ontvanger geen gezondheidsproblemen heeft die de operatie in de weg staan.

Volgens mij krijgt de persoon het volgende week te weten. Leuk vooruitzicht. O+
*O* *O* *O*
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_150603229
Lekker Catteke ^O^ Nog even de reserves aanvullen zondag en op naar April. Spannend hoor.
pi_150603742
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:44 schreef Loveless85 het volgende:
Lekker Catteke ^O^ Nog even de reserves aanvullen zondag en op naar April. Spannend hoor.
Ik kreeg net even een whaaaaaa :X :X :X aanval :@ Moet nog veel regelen en overdragen. Maar dat komt wel goed en de *O* overheerst.

Zondag maar even goed krachten opdoen ja. :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150604894
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik had je vraag even laten liggen omdat ik vandaag contact zou hebben met het ziekenhuis.
In het matchingstraject hebben ze mijns inziens dingen laten liggen waardoor de koppeling vertraging heeft opgelopen en maart niet meer haalbaar werd.
Dus ik heb flink aan de bel gehangen daar en opeens kon alles snel.

Zoals het nu uitziet ga ik doneren in de eerste week van april! OK is al geboekt voor me, nu nog een bezoekje anaestesist en hopen dat de ontvanger geen gezondheidsproblemen heeft die de operatie in de weg staan.

Volgens mij krijgt de persoon het volgende week te weten. Leuk vooruitzicht. O+
Wat fijn dat je nu eindelijk iets concreets weet en spannend *O* *O* *O*
Is de huishoudelijke hulp nu ook geregeld ?
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  vrijdag 13 maart 2015 @ 17:33:35 #189
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_150605021
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik had je vraag even laten liggen omdat ik vandaag contact zou hebben met het ziekenhuis.
In het matchingstraject hebben ze mijns inziens dingen laten liggen waardoor de koppeling vertraging heeft opgelopen en maart niet meer haalbaar werd.
Dus ik heb flink aan de bel gehangen daar en opeens kon alles snel.

Zoals het nu uitziet ga ik doneren in de eerste week van april! OK is al geboekt voor me, nu nog een bezoekje anaestesist en hopen dat de ontvanger geen gezondheidsproblemen heeft die de operatie in de weg staan.

Volgens mij krijgt de persoon het volgende week te weten. Leuk vooruitzicht. O+
*O* *O* *O*
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 13 maart 2015 @ 17:34:49 #190
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150605063
Wat tof! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_150605102
Spannend Cat *O*
pi_150605450
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:30 schreef indaha het volgende:

[..]

Wat fijn dat je nu eindelijk iets concreets weet en spannend *O* *O* *O*
Is de huishoudelijke hulp nu ook geregeld ?
Financiering al een paar weken geleden, ik heb net de aanvraag de deur uit gedaan. Binnen zeven dagen moet er dan een (komtie...) match zijn. Ben ik nog mooi op tijd, ze hoeft toch pas te starten nadat ik thuis ben.
Ik heb lekker twee dagdelen aangevraagd. :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150605755
Spannend *O*
pi_150606602
Oeh, spannend. *O*
Deze maand nog even goed relaxen!
pi_150625233
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik had je vraag even laten liggen omdat ik vandaag contact zou hebben met het ziekenhuis.
In het matchingstraject hebben ze mijns inziens dingen laten liggen waardoor de koppeling vertraging heeft opgelopen en maart niet meer haalbaar werd.
Dus ik heb flink aan de bel gehangen daar en opeens kon alles snel.

Zoals het nu uitziet ga ik doneren in de eerste week van april! OK is al geboekt voor me, nu nog een bezoekje anaestesist en hopen dat de ontvanger geen gezondheidsproblemen heeft die de operatie in de weg staan.

Volgens mij krijgt de persoon het volgende week te weten. Leuk vooruitzicht. O+
Poeh. Nou is het opeens voor het echie. Spannend hoor. ☺
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:08:33 #196
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_150729122
Hoe voel je je nu?
pi_150742910
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 18:24 schreef wyccie het volgende:
Oeh, spannend. *O*
Deze maand nog even goed relaxen!
Grapjas _O- In twee weken moet ik werk- en privézaken overdragen, afronden, regelen en dan ook nog ergens mijn verjaardag vieren. _O-

Weekend voor de OK heb ik vooralsnog weinig gepland. Lekker huisje spic en span maken en de laatste inkoopjes doen. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150743016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:08 schreef Nairua het volgende:
Hoe voel je je nu?
Goed ^O^

Wel van tijd tot tijd door de achtbaan van :X *O* O+ :o :X O+ *O* *O* en ik slaap wat slechter (door alle regelzaken die door mijn hoofd vliegen), maar alles komt steeds meer bij elkaar. Lijstjes doen wonderen voor hoofdleegmaakstrategiën. O+

Deze week 'afscheid' genomen van wat werkcollega's die ik voor de operatie niet meer zal zien, dat is wel raarrrrr en dan komt het echt even dichtbij. (Inclusief :o :X momentje).

Qua ziekenhuisbezoek heb ik volgende week nog een afspraak bij anesthesie staan maar dan ben ik 100% klaar.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150743048
En deze week ga ik kennismaken met een mogelijke huishoudelijke hulp. Ze klinkt aan de telefoon in ieder geval leuk. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150744457
Wat een boel spanning! Wel fijne spanning, hoop ik. Beetje zoals het regelen van een vakantie of verhuizing naar een fijner plekje.
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:01:34 #201
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_150779207
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:55 schreef Cat22 het volgende:
En deze week ga ik kennismaken met een mogelijke huishoudelijke hulp. Ze klinkt aan de telefoon in ieder geval leuk. ^O^
Serieus? Heb je zoveel te doen dan? Met een week kun je weer tillen en bukken hoor. :)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 18 maart 2015 @ 19:56:24 #202
163650 Greys
pi_150785265
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:01 schreef Nairua het volgende:

[..]

Serieus? Heb je zoveel te doen dan? Met een week kun je weer tillen en bukken hoor. :)
Is dit een grapje? :@

Want bv een bed verschonen/opmaken of een volle vuilniszak uit de bak halen en wegzetten lijkt me niet echt een pretje als ze een nier uit je lijf getrokken hebben, persoonlijk, na een week...


Ik zag de PI niet.
Grapje dus nav voorverhaal natuurlijk :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_150785408
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:01 schreef Nairua het volgende:

[..]

Serieus? Heb je zoveel te doen dan? Met een week kun je weer tillen en bukken hoor. :)
Nou vergeet het maar :N , bij mij hebben ze de nier larascopisch uitgenomen en dat is een minder zware operatie als die wat Cat krijgt en ik was ook een week of 4 uit de running en vergis je niet het is best een aanslag op je conditie hoor.


Ook ik zag de pi niet :P
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:13:59 #204
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_150785996
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Is dit een grapje? :@

Want bv een bed verschonen/opmaken of een volle vuilniszak uit de bak halen en wegzetten lijkt me niet echt een pretje als ze een nier uit je lijf getrokken hebben, persoonlijk, na een week...


Ik zag de PI niet.
Grapje dus nav voorverhaal natuurlijk :+
Nee, niet echt. Was met 2-3 dagen uit het ziekenhuis en 2 dagen later liep ik rond op een festival en nog 2 dagen later kon ik weer naar m'n werk. Toegeven: Opstaan/Bukken/Trappen en alles wat met een buikspier te maken heeft was auw. Niet mega au, maar toch au.
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:14:36 #205
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_150786024
Laparoscopisch trouwens.
pi_150811943
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:13 schreef Nairua het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Was met 2-3 dagen uit het ziekenhuis en 2 dagen later liep ik rond op een festival en nog 2 dagen later kon ik weer naar m'n werk. Toegeven: Opstaan/Bukken/Trappen en alles wat met een buikspier te maken heeft was auw. Niet mega au, maar toch au.
jij bent ook wel rete irritant eigenwijs als ik je verhaal zo lees. :D
pi_150813121
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:13 schreef Nairua het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Was met 2-3 dagen uit het ziekenhuis en 2 dagen later liep ik rond op een festival en nog 2 dagen later kon ik weer naar m'n werk. Toegeven: Opstaan/Bukken/Trappen en alles wat met een buikspier te maken heeft was auw. Niet mega au, maar toch au.
Ik heb je verhaal vol verbazing gelezen, eigenwijs stuk vreten. :P

Bij mij gaan ze niet laperoscopisch, maar via een incisie. Niet te vergelijken met jouw herstel dus.
Daarnaast heb ik een fysiek zware baan (geen IT dus :+ ) waardoor ik langer in de ziektewet zal zitten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:57:41 #208
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_150818867
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:52 schreef Cat22 het volgende:
Bij mij gaan ze niet laperoscopisch, maar via een incisie. Niet te vergelijken met jouw herstel dus.
Daarnaast heb ik een fysiek zware baan (geen IT dus :+ ) waardoor ik langer in de ziektewet zal zitten.
Klopt, dan ben je wel even uit de running. :)

Sterkte enzo. ;)
pi_150819585
quote:
6s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:57 schreef Nairua het volgende:

[..]

Klopt, dan ben je wel even uit de running. :)

Sterkte enzo. ;)
Thanks ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150830754
Overdracht werk CHECK (ten minste, planning gemaakt, nog een paar werkdagen te gaan)
Huishoudelijke hulp CHECK
Regelmatige mantelzorgbezoekjes eerste week na thuiskomst CHECK

Ik lijk er op praktisch gebied ook zowat klaar voor te zijn :D O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:20:53 #211
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_150832067
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:56 schreef Cat22 het volgende:
Overdracht werk CHECK (ten minste, planning gemaakt, nog een paar werkdagen te gaan)
Huishoudelijke hulp CHECK
Regelmatige mantelzorgbezoekjes eerste week na thuiskomst CHECK

Ik lijk er op praktisch gebied ook zowat klaar voor te zijn :D O+
:D ^O^
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:38:49 #212
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_150833164
Dibs op 12/13 april *O*

:+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_150833346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:38 schreef Ingetje79 het volgende:
Dibs op 12/13 april *O*

:+
Mantelzorger gespot O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150837514
Dibs op 18/19 april! :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_150839541
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 07:18 schreef tombolafan het volgende:
Dibs op 18/19 april! :D
Ze duiken op bij de bosjes *O* O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 20 maart 2015 @ 09:58:43 #216
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_150840162
Catzit check :7
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_150848679
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:58 schreef Takaiki het volgende:
Catzit check :7
Auw! :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150848854
Gaat je werkgever er eigenlijk zonder meer mee akkoord dat je om deze reden de ziektewet in gaat?
Of wordt hij gecompenseerd? Effe stukje nieuwsgierigheid.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 14:37:52 #219
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_150849164
Spannend dat het gaat gebeuren, succes met de laatste voorbereidingen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 maart 2015 @ 00:07:25 #220
163650 Greys
pi_150971476
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:27 schreef vannelle het volgende:
Gaat je werkgever er eigenlijk zonder meer mee akkoord dat je om deze reden de ziektewet in gaat?
Of wordt hij gecompenseerd? Effe stukje nieuwsgierigheid.
http://www.transplantatie(...)ing-en-verzekeringen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151028533
Volgens mij had ik nog niet verteld wanneer de operatie precies plaats gaat vinden he?

Aanstaande dinsdag mag ik me melden in hotel ziekenhuis en een dag later (geen grap!) gaat het ein-de-lijk gebeuren. ^O^
Ik merk wel dat ik het spannender vind dan ik vooraf had gedacht :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151028559
Oei, vind ik spannend-by-proxy
pi_151028631
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef Cat22 het volgende:
Volgens mij had ik nog niet verteld wanneer de operatie precies plaats gaat vinden he?

Aanstaande dinsdag mag ik me melden in hotel ziekenhuis en een dag later (geen grap!) gaat het ein-de-lijk gebeuren. ^O^
Ik merk wel dat ik het spannender vind dan ik vooraf had gedacht :D
Mooie dag!
Spannend en heel veel succes :*
pi_151028648
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:44 schreef computergirl het volgende:
Oei, vind ik spannend-by-proxy
Hihihi O+

Als het effe kan meld ik me hier, maar anders zijn er een paar posters hier (lees: mantelzorgers/catsits) die me ook via andere kanalen bereiken en vast updates willen posten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151028678
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:46 schreef Laysa het volgende:

[..]

Mooie dag!
Spannend en heel veel succes :*
Dank je! Volgende week is het slaapstuk al achter de rug :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 26 maart 2015 @ 23:26:21 #226
163650 Greys
pi_151077661
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef Cat22 het volgende:
Volgens mij had ik nog niet verteld wanneer de operatie precies plaats gaat vinden he?

Aanstaande dinsdag mag ik me melden in hotel ziekenhuis en een dag later (geen grap!) gaat het ein-de-lijk gebeuren. ^O^
Ik merk wel dat ik het spannender vind dan ik vooraf had gedacht :D
Het gaat ineens heel snel he? *O*
Dat zal dan ineens wel flink veel spannender voelen inderdaad :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 26 maart 2015 @ 23:28:38 #227
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151081668
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 23:28 schreef vuvuzela het volgende:
geen stream te regelen?
Zolang ik maar een opname terug kan kijken. :P Lijkt me bere-interessant.
En de operaties die ik tot dusver heb gehad waren praktisch gezien nooit geschikt voor meekijken. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151207620
Laatste nachtje thuis, tas gepakt, alles klaar... Toch wel spannend.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151207897
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:22 schreef Cat22 het volgende:
Laatste nachtje thuis, tas gepakt, alles klaar... Toch wel spannend.
Heel veel sterkte en succes ^O^
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_151208148
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:22 schreef Cat22 het volgende:
Laatste nachtje thuis, tas gepakt, alles klaar... Toch wel spannend.
succes!
pi_151208256
Klinkt raar, maar probeer vooral te genieten!
pi_151208334
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:22 schreef Cat22 het volgende:
Laatste nachtje thuis, tas gepakt, alles klaar... Toch wel spannend.
:o nou!
Succes!
Dat de ontvanger vooral ook lang profijt van mag hebben
  maandag 30 maart 2015 @ 22:40:31 #235
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_151208341
heel veel succes!!!!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_151208874
Succes Catteke
  maandag 30 maart 2015 @ 22:56:18 #237
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_151208972
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:22 schreef Cat22 het volgende:
Laatste nachtje thuis, tas gepakt, alles klaar... Toch wel spannend.
Bazin! *O* Succes en we denken aan je O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 30 maart 2015 @ 23:00:45 #238
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_151209159
Succes! ^O^
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_151209339
Dank jullie O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151209626
Veel succes Cat! Ik hoop dat alles goed zal verlopen :Y
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 30 maart 2015 @ 23:30:42 #241
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_151210199
Go Catteke *O*
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_151210206
Succes Cat, veel sterkte gewenst in het ziekenhuis! :)
  maandag 30 maart 2015 @ 23:39:28 #243
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_151210491
Veel succes en een heel voorspoedig herstel gewenst!!

Mijn tante heeft een nier gedoneerd aan mijn oom en t is dan al zoiets moois O+
pi_151211061
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:22 schreef Cat22 het volgende:
Laatste nachtje thuis, tas gepakt, alles klaar... Toch wel spannend.
Ik vind het plaatsvervangend spannend. Moet je woensdag direct vroeg onder het mes?
Heb zelf laatst de eerste buisjes bloed en urine ingeleverd. Bizar om dan te zien wat er 100 stappen verder gebeurt in het proces. Maar wel reuze-interessant.

You go girl!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 30 maart 2015 @ 23:58:58 #245
163650 Greys
pi_151211161
Ik denk aan je en vind je heeeeeeeeeel stoer *O* O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 31 maart 2015 @ 00:03:44 #246
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_151211303
Succes Cat! Ik vind je stoer en dapper en meer van dat!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_151211311
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:55 schreef angelfish het volgende:

[..]

Ik vind het plaatsvervangend spannend. Moet je woensdag direct vroeg onder het mes?
Heb zelf laatst de eerste buisjes bloed en urine ingeleverd. Bizar om dan te zien wat er 100 stappen verder gebeurt in het proces. Maar wel reuze-interessant.

You go girl!
Tof! Voor jou de eerste stappen gezet dus. *O*
Help me even, wat was jouw verhaal ook alweer? :@

Woensdagochtend ben ik Rond acht uur aan de beurt, lekker vroeg dus. Ook wel logisch, want de operatie zal een uur of drie duren, daarna een uurtje spoelen en prepareren van de oogst en vervolgens een uur of drie bij de ontvanger. Voor mij is het vooral een halve dag slapen en wat grammetjes lichter wakker worden. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151211327
En bedankt voor alle succes- en sterktewensen. Dan moet het wel goedkomen. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † dinsdag 31 maart 2015 @ 00:07:12 #249
43556 miss_dynastie
pi_151211393
Spannend.... Heel veel succes!
pi_151211617
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 00:03 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Tof! Voor jou de eerste stappen gezet dus. *O*
Help me even, wat was jouw verhaal ook alweer? :@

Woensdagochtend ben ik Rond acht uur aan de beurt, lekker vroeg dus. Ook wel logisch, want de operatie zal een uur of drie duren, daarna een uurtje spoelen en prepareren van de oogst en vervolgens een uur of drie bij de ontvanger. Voor mij is het vooral een halve dag slapen en wat grammetjes lichter wakker worden. :)
Ik had er toch eentje over dus die geef ik liever weg. Zoiets. Heb laatst een intakegesprek gehad voor altruïstische nierdonatie en voor het gemak de eerste ronde urine en bloed vast afgestaan. .
pi_151211780
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 00:14 schreef angelfish het volgende:

[..]

Ik had er toch eentje over dus die geef ik liever weg. Zoiets. Heb laatst een intakegesprek gehad voor altruïstische nierdonatie en voor het gemak de eerste ronde urine en bloed vast afgestaan. .
Welkom bij de club ^O^
En ook al besluit je later het toch niet te doen, stoer en mooi dat je de stap hebt gezet. Ben benieuwd naar jouw ervaringen!

En nu ga ik (een poging doen tot) slapen.
Raar is dat, helemaal geen angst voor de operatie, maar toch wel spanning. Komt goed. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 31 maart 2015 @ 00:28:22 #252
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_151211946
Gezonde spanning :Y

En het is toch wel een life-changin' ingreep, voor jou....maar voor de ontvanger helemaal :D

Morgen (straks) met iedereen die nog aan je bed komt is ook zo weer voorbij en voor je het weet ontwaak je met 1 nier minder ;)
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_151212309
Heel veel sterkte Cat!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_151213445
Heel veel succes en sterkte Cat :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  dinsdag 31 maart 2015 @ 05:09:37 #255
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_151213499
Cat :* succes en sterkte! Bikkel die je er bent!!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_151214433
Sterkte Cat. O+ Je bent nu al een held.

Waarom moet je eigenlijk vandaag al naar t zielenhuis? Laatste checks? Of willen ze gewoon zeker weten dat je morgen op tijd bent?

[ Bericht 0% gewijzigd door Buurpoes op 31-03-2015 09:06:04 ]
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 09:05:28 #257
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_151214661
Succes Cat.

Ik doe het je niet na !
Bis vincit qui se vincit!
pi_151214772
Succes en sterkte Cat, wat ben je een bikkel!
pi_151215388
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:48 schreef Buurpoes het volgende:
Sterkte Cat. O+ Je bent nu al een held.

Waarom moet je eigenlijk vandaag al naar t zielenhuis? Laatste checks? Of willen ze gewoon zeker weten dat je morgen op tijd bent?
Een beetje van alles eigenlijk.
Er moet sowieso nog een keertje bloed geprikt worden, chirurg komt nog even langs en wat andere mense van de zieknhuisparade, morgenvroeg om 7.30 uur word ik opgehaald voor de operatie en volgens mij hangen ze me vannacht al aan het infuus om de nier goed door te spoelen. Wordt een piesnacht dus. _O-

Zielenhuis :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151215780
Oh ik dacht dat het vandaag al was :O Maar ze hebben nu nog je kidney.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:20:05 #261
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_151216268
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:01 schreef Loveless85 het volgende:
Oh ik dacht dat het vandaag al was :O Maar ze hebben nu nog je kidney.
Vandaag kan ze nog heul hard wegrennen :+

Maar dat doet ze niet, want ze is een bikkel en superstoer en een topwief *O* :7 *O*
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_151216400
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:20 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Vandaag kan ze nog heul hard wegrennen :+

Maar dat doet ze niet, want ze is een bikkel en superstoer en een topwief *O* :7 *O*
Dat sowieso, ik doe het haar niet na :Y
pi_151216429
O+ :@

Over een kwartiertje is mijn taxi er, dan gaaaaaan we ervoor *O* :W
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:27:16 #264
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_151216451
Spann0nd :D
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_151216642
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Een beetje van alles eigenlijk.
Er moet sowieso nog een keertje bloed geprikt worden, chirurg komt nog even langs en wat andere mense van de zieknhuisparade, morgenvroeg om 7.30 uur word ik opgehaald voor de operatie en volgens mij hangen ze me vannacht al aan het infuus om de nier goed door te spoelen. Wordt een piesnacht dus. _O-

Zielenhuis :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:26 schreef Cat22 het volgende:
O+ :@

Over een kwartiertje is mijn taxi er, dan gaaaaaan we ervoor *O* :W
:W _O_
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_151217402
Go Catteke *O*
Heel veel sterkte, succes en alles meer...Morgen gaat het een * Dr.Phil modus aan/ Life changing day/ Dr.Phil modus uit* worden.
:*
pi_151217508
Succes Cat! Ik ben maar een lurker maar hiervoor kom ik wel even uit de lurkstand! *O*
E.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 11:28:55 #268
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_151218167
Heel veel succes Cat! :* *O*
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 12:30:20 #269
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_151220328
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:09 schreef .Sparkling. het volgende:
Succes Cat! Ik ben maar een lurker maar hiervoor kom ik wel even uit de lurkstand! *O*
Dit! :@
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_151220852
Cat, heel veel succes de komende nachten en dagen! :*

Toppunt van onbaatzuchtigheid! O+ *O*
  dinsdag 31 maart 2015 @ 12:54:28 #271
202348 Susi
Temple of Love
pi_151221215
Succes, ook aan je ontvanger.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 12:55:56 #272
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_151221253
Heel veel succes en sterkte Cat :*
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_151221266
Veel succes en sterkte nogmaals!
pi_151221742
Succes, sterkte en je bent een topwijf! ^O^ *O*
pi_151227176
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:09 schreef .Sparkling. het volgende:
Succes Cat! Ik ben maar een lurker maar hiervoor kom ik wel even uit de lurkstand! *O*
+1
  dinsdag 31 maart 2015 @ 18:02:41 #276
274310 agenda
altijd vol!
pi_151232589
Cat succes! Supergoed dat je dit doet!
  dinsdag 31 maart 2015 @ 18:28:31 #277
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_151233221
Succes en wat al die andere zeggen!
pi_151235758
:W

De parade is geweest, aardige arts, infuus geprikt dus vanaaf lekker doorspoelen, pijl is op de buik gezet, pilletje voor de nacht dus kom maar op!

Bedankt voor de lieve wensen. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151235843
Volgend topic open ik graag zelf, mobiel kan dat wel even duren :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151236465
Succes, sterkte en tot morgen :*
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:14:12 #281
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_151236981
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 19:48 schreef Cat22 het volgende:
Volgend topic open ik graag zelf, mobiel kan dat wel even duren :@
Moeten we hem nog ff vollullen voor middernacht? :+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_151237084
Heel veel succes en sterkte!
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:19:02 #283
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_151237164
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:02 schreef Queller het volgende:
Succes, sterkte en tot morgen :*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_151237363
Hele tijd meegelurkt, maar ik wil je wel even veel succes wensen en wat fantastisch dat je dit doet!
pi_151241617
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:14 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Moeten we hem nog ff vollullen voor middernacht? :+
Doe je best. Is wel het handigst. Ik heb de goede wifI nu ontdekt. Mijn bundel gaat blij met me zijn. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:41:15 #286
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_151241624
toi toi toi morgenochtend!
pi_151241650
Leuk dat de lurkers zich ook melden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151241666
Slaap lekker Cat! :*
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:42:52 #289
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_151241713
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Doe je best. Is wel het handigst. Ik heb de goede wifI nu ontdekt. Mijn bundel gaat blij met me zijn. ^O^
Anders zou het een duur weekje worden :+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_151241725
Quote van de dag had de mevrouw van de apotheek:' functioneren uw nieren goed? '

'UUitstekend! *proest*'
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:43:09 #291
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_151241730
Nou....
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_151241762
Nog effe douwen. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:44:45 #293
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_151241810
Verder nog nieuws?

Hoe laat verwachten ze je morgen weer terug op zaal?
En ze beginnen dus pas aan de ontvanger als jij zo ongeveer klaar bent of ligt diegene met open buik op jouw nier te wachten?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_151241857
Succes morgen! Super zeg!
pi_151241886
Weet je eigenlijk wie de ontvanger is? Of wil je bewust geen contact ?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:47:45 #296
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_151241942
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:43 schreef Cat22 het volgende:
Quote van de dag had de mevrouw van de apotheek:' functioneren uw nieren goed? '

'UUitstekend! *proest*'
"Nee, voor geen meter, daarom geef ik ook 1 weg....k*tding doet het toch niet :') "
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_151241993
Het Leuken als je iedereen dezelfde vragen stelt is dat je allerlei antwoorden krijgt. :) Ik ben om half 9 aan de beurt, ze hebben 2-3 uur nodig. Ontvanger wordt een uurtje voor het einde opgehaald.

Dan mag ik even bijslapen en ben rond vier uur op zaal.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151242038
Ohaiiii *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_151242050
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:46 schreef komrad het volgende:
Weet je eigenlijk wie de ontvanger is? Of wil je bewust geen contact ?
Het verhaal mobiel uittypen is wat lastig, veel staat in de OP van deel 1
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151242060
Cat? Maak je zelf nog ff snel een nieuwe?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_151242068
vol?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')