Voor jou ben ik superblij dat je je daar in elk geval geen zorgen meer om hoeft te maken en dat alles wordt vergoed.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:18 schreef Cat22 het volgende:
Gemeete is inmiddes drie dagen te laat met hun beslissing, dus vandaag maar eens gebeld.
In de ochtend, want in de middag is men niet bereikbaar... Iedereen in overleg. Tot het eind van de ochtend.en mijn consulente heeft sowieso anderhalve week vakantie. Fuck it, ik ga ze formeel in gebreke stellen.
![]()
Houdt niet meer in dan briefje afgeven en dan hebben ze nog twee weken om met een beslissing te komen. Daarna kan ik dwangsommen eisen![]()
Ik snap best dat ze te laat waren, ze hebben het zorgvuldig onderzocht en moesten wat telefoontjes plegen, maar van zo'n ambtelijk apparaat verwacht ik wel een bericht dat ze langer nodig hebben. Schriftelijk en niet telefonisch. Andersom houden ze mij vast ook streng aan termijnen.
Maar, voordat ik dat ging doen, nog even gebeld met maatschappelijk werk. En die had contact gehad met de gemeente, en hij kon me aangeven wat er besproken was.
Wat ik inmiddels al wist, weet hij nu ook: als de gemeente de aanvraag afwijst kan ik met die schriftelijke afwijzing terecht bij de NTS (Nederlandse Transplantatiestichting). Zij gaan me alle kosten vergoeden die ik maak voor huishoudelijke hulp tijdens mijn herstel. Er wordt zelfs geen maximum aan budget of uren gesteld.![]()
De gemeente gaat mijn aanvraag afwijzen en die afwijzing moet ik nog schriftelijk ontvangen. Ben benieuwd hoe snel dat zal gaan als mijn consulente met vakantie is, dus misschien dat ik het in gebreke stellingsformulier alsnog ga inleveren.
Maar hoe dan ook: de kosten worden vergoed, wat een stuk beter in de participatiegedachte past dan de starre afwijzing.![]()
Dat dit niet helder op de site van NTS staat, bij mijn maatschappelijk werker niet bekend is, en nergens online te vinden is... Bizar. Hoeveel mensen zullen na de operatie maar zelf hebben aangemodderd 'omdat je aanvraag toch niet goedgekeurd wordt'
En wat ben ik blij met een forum als FOK! Ik hoop dat dit heel vaak in de zoekresultaten van een donor opduikt.
Werk je wit? Ik mot wel een factuur hebbenquote:
Potverquote:Op donderdag 26 februari 2015 22:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Werk je wit? Ik mot wel een factuur hebben
Dan kom maar een keertje koffie drinken. Iesch gratisquote:
Tof! Leuk dat je even post hier en hopelijk kan mijn topic al wat vragen beantwoorden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:49 schreef angelfish het volgende:
Ik kom hier meelezen. Ik heb binnenkort een eerste afspraak voor altruïstische nierdonatie. Ik weet nog niet of ik hier actief mee kom schrijven maar vind het interessant om te lezen hoe het jou vergaat.
Uit alles wat ik gelezen en nagevraagd heb blijkt dat je een volkomen normaal leven kunt leiden na een nierdonatie. Enige waar je op moet letten is dat je geen NSAID's als pijnstiller neemt, omdat die minder goed voor je nieren zijn. Kortom: bij een kater beter een paracetamolletje dan ibuprofen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:59 schreef angelfish het volgende:
Ik ben behoorlijk overtuigd van het idee ondertussen. Het enige dat ik me nog afvraag is, ondanks dat ik overal lees dat je kwaliteit van leven exact hetzelfde blijft, is hoe intensief sporten bijvoorbeeld gaat. En daarnaast lijd ik een tamelijk onregelmatig en intensief leven qua werk en uitgaan (bier). Ergo ik verg veel van mijn lijf en kan dat ook nog in de toekomst? Ik ben gelukkig nog relatief jong en vandaar ook mijn keuze om het nu te doen, ik verwacht dat herstellen wat sneller gaat als je 35 bent dan 75, bij wijze van spreken.
Thnx! Ik ga uiteraard al deze vragen ook nog stellen tijdens de gesprekken en onderzoeken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Uit alles wat ik gelezen en nagevraagd heb blijkt dat je een volkomen normaal leven kunt leiden na een nierdonatie. Enige waar je op moet letten is dat je geen NSAID's als pijnstiller neemt, omdat die minder goed voor je nieren zijn. Kortom: bij een kater beter een paracetamolletje dan ibuprofen.
Het herstel is afhankelijk van je leeftijd en je conditie. Mensen die een hele goede conditie hebben zullen het verschil voor en na de operatie veel scherper ervaren, omdat je eerst (bij wijze van spreken) alles kon, en nu tijdelijk bijna niets. Maar door die goede conditie gaat je herstel ook sneller dus uiteindelijk kom je gelijk uit met mensen die een matige conditie hebben.
En na een half jaar ben je weer terug op je oude nivo.
Wel goede vragen om te stellen bij je gesprek.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de beweegredenen voor je keuze, welke overwegingen had jij? (Mag ook in PM)
Er zijn wel meer medicijnen die door je nieren worden afgebroken. Meldt het even bij je apotheek, dat zullen zij alle recepten daarop controleren.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Uit alles wat ik gelezen en nagevraagd heb blijkt dat je een volkomen normaal leven kunt leiden na een nierdonatie. Enige waar je op moet letten is dat je geen NSAID's als pijnstiller neemt, omdat die minder goed voor je nieren zijn. Kortom: bij een kater beter een paracetamolletje dan ibuprofen.
Het herstel is afhankelijk van je leeftijd en je conditie. Mensen die een hele goede conditie hebben zullen het verschil voor en na de operatie veel scherper ervaren, omdat je eerst (bij wijze van spreken) alles kon, en nu tijdelijk bijna niets. Maar door die goede conditie gaat je herstel ook sneller dus uiteindelijk kom je gelijk uit met mensen die een matige conditie hebben.
En na een half jaar ben je weer terug op je oude nivo.
Wel goede vragen om te stellen bij je gesprek.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de beweegredenen voor je keuze, welke overwegingen had jij? (Mag ook in PM)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |