abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149548293
Zo staat het er volgens niet, maar dat zou wel logisch zijn.
Overigens zijn bestralingen een behoorlijke aanslag op je lichaam, maar dit is een bikkel.
pi_149606792
Gemeete is inmiddes drie dagen te laat met hun beslissing, dus vandaag maar eens gebeld.
In de ochtend, want in de middag is men niet bereikbaar... Iedereen in overleg. Tot het eind van de ochtend. :') en mijn consulente heeft sowieso anderhalve week vakantie. Fuck it, ik ga ze formeel in gebreke stellen. :r
Houdt niet meer in dan briefje afgeven en dan hebben ze nog twee weken om met een beslissing te komen. Daarna kan ik dwangsommen eisen >:)
Ik snap best dat ze te laat waren, ze hebben het zorgvuldig onderzocht en moesten wat telefoontjes plegen, maar van zo'n ambtelijk apparaat verwacht ik wel een bericht dat ze langer nodig hebben. Schriftelijk en niet telefonisch. Andersom houden ze mij vast ook streng aan termijnen.

Maar, voordat ik dat ging doen, nog even gebeld met maatschappelijk werk. En die had contact gehad met de gemeente, en hij kon me aangeven wat er besproken was.

Wat ik inmiddels al wist, weet hij nu ook: als de gemeente de aanvraag afwijst kan ik met die schriftelijke afwijzing terecht bij de NTS (Nederlandse Transplantatiestichting). Zij gaan me alle kosten vergoeden die ik maak voor huishoudelijke hulp tijdens mijn herstel. Er wordt zelfs geen maximum aan budget of uren gesteld. _O_

De gemeente gaat mijn aanvraag afwijzen en die afwijzing moet ik nog schriftelijk ontvangen. Ben benieuwd hoe snel dat zal gaan als mijn consulente met vakantie is, dus misschien dat ik het in gebreke stellingsformulier alsnog ga inleveren.

Maar hoe dan ook: de kosten worden vergoed, wat een stuk beter in de participatiegedachte past dan de starre afwijzing. ^O^

Dat dit niet helder op de site van NTS staat, bij mijn maatschappelijk werker niet bekend is, en nergens online te vinden is... Bizar. Hoeveel mensen zullen na de operatie maar zelf hebben aangemodderd 'omdat je aanvraag toch niet goedgekeurd wordt' ;(

En wat ben ik blij met een forum als FOK! Ik hoop dat dit heel vaak in de zoekresultaten van een donor opduikt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 12 februari 2015 @ 19:43:40 #153
202348 Susi
Temple of Love
pi_149609550
Nogmaals, bewondering dat je dit doet en wat ellendig dat je door dit op de weg daarheen nog mee moet maken. Iemand 'wacht' op jou, maar merkt 'gelukkig' niet waar je allemaal tegenaan loopt.
pi_149609742
Dank je. :)

Ik denk dat een ontvanger tegen nog meer zaken aanloopt dan ik. Medisch, sociaal, financieel.
Misschien heeft die ook een aanvraag huishoudelijke hulp gedaan, omdat het écht niet meer gaat. 10 tegen 1 dat die in de huidige regelgeving afgewezen wordt. En daar is geen regeling voor.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149613010
Ik kwam dit tegen en moest direct aan jou denken Cat. ;)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)wt-ook-met-hem.dhtml
pi_149613868
Goh, dat heb ik nou nooit. :7
pi_149615775
Het kán nog! :)

Maar serieus: Veel succes en sterkte met alles. Heel bijzonder. ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 februari 2015 @ 09:45:51 #158
163650 Greys
pi_149627033
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:18 schreef Cat22 het volgende:
Gemeete is inmiddes drie dagen te laat met hun beslissing, dus vandaag maar eens gebeld.
In de ochtend, want in de middag is men niet bereikbaar... Iedereen in overleg. Tot het eind van de ochtend. :') en mijn consulente heeft sowieso anderhalve week vakantie. Fuck it, ik ga ze formeel in gebreke stellen. :r
Houdt niet meer in dan briefje afgeven en dan hebben ze nog twee weken om met een beslissing te komen. Daarna kan ik dwangsommen eisen >:)
Ik snap best dat ze te laat waren, ze hebben het zorgvuldig onderzocht en moesten wat telefoontjes plegen, maar van zo'n ambtelijk apparaat verwacht ik wel een bericht dat ze langer nodig hebben. Schriftelijk en niet telefonisch. Andersom houden ze mij vast ook streng aan termijnen.

Maar, voordat ik dat ging doen, nog even gebeld met maatschappelijk werk. En die had contact gehad met de gemeente, en hij kon me aangeven wat er besproken was.

Wat ik inmiddels al wist, weet hij nu ook: als de gemeente de aanvraag afwijst kan ik met die schriftelijke afwijzing terecht bij de NTS (Nederlandse Transplantatiestichting). Zij gaan me alle kosten vergoeden die ik maak voor huishoudelijke hulp tijdens mijn herstel. Er wordt zelfs geen maximum aan budget of uren gesteld. _O_

De gemeente gaat mijn aanvraag afwijzen en die afwijzing moet ik nog schriftelijk ontvangen. Ben benieuwd hoe snel dat zal gaan als mijn consulente met vakantie is, dus misschien dat ik het in gebreke stellingsformulier alsnog ga inleveren.

Maar hoe dan ook: de kosten worden vergoed, wat een stuk beter in de participatiegedachte past dan de starre afwijzing. ^O^

Dat dit niet helder op de site van NTS staat, bij mijn maatschappelijk werker niet bekend is, en nergens online te vinden is... Bizar. Hoeveel mensen zullen na de operatie maar zelf hebben aangemodderd 'omdat je aanvraag toch niet goedgekeurd wordt' ;(

En wat ben ik blij met een forum als FOK! Ik hoop dat dit heel vaak in de zoekresultaten van een donor opduikt.
Voor jou ben ik superblij dat je je daar in elk geval geen zorgen meer om hoeft te maken en dat alles wordt vergoed. *O* O+

Maar inderdaad slecht geregeld dat dit amper bekend is bij degenen die er belang bij hebben, op welke manier ook. Vooral omdat het misschien al best één of meer donoren heeft doen afhaken omdat het allemaal zo ingewikkeld werd :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_149628498
UMCG kan eindelijk los met levensreddende perfusiekamer Geplaatst: 20:46 uur, donderdag 12 februari 2015 / Gewijzigd: 20:45 uur, donderdag 12 februari 2015
afbeelding
Foto: UMCG

Organen langer goed houden zodat er meer tijd is voor een succesvolle transplantatie. Kort gezegd is dat waar het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) wereldwijd in voorop loopt.

Het UMCG heeft de allereerste orgaanperfusiekamer van ons land. Die wordt de komende dagen nog goed schoongemaakt, waarna hij volgende week in gebruik kan worden genomen.

Met deze kamer kunnen meer levensreddende operaties worden uitgevoerd.

Batterij opladen
De chirurgen kunnen organen die geschikt zijn voor transplantatie buiten het lichaam het gevoel geven alsof ze nog in het lichaam zitten. De organen worden continu gespoeld met zuurstofrijke vloeistoffen en voedingsstoffen. De organen worden zo beter voorbereid op de transplantatie en hun batterij wordt volledig opgeladen.

'De klassieke manier om een orgaan te vervoeren, is in een bak met ijs', zegt transplantatiechirurg Robert Porte.

'Dat hebben we de laatste dertig jaar met succes gedaan. Voor goede organen is dat prima, maar de kou brengt de wat minder goede organen veel schade toe. De machines in deze kamer gaan die schade tegen.'

Meer transplantaties
Het UMCG verwacht dankzij de orgaanperfusiekamer meer transplantaties uit te kunnen voeren. Voor de longen betekent dit dat het gemiddelde aantal van 70 transplantaties kan toenemen met tien tot twintig transplantaties. Bij de levertransplantaties verwacht Porte ook een stijging van tien tot twintig procent.

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=145182
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_150083834
Interessant artikel. :Y

Inmiddels is de formele afwijzing van de gemeente binnen. Het mocht effe duren. :') Maar nu kan ik dus eindelijk op zoek naar precies de huishoudelijke hulp die ik wil. ^O^

Nog geen oproep vanuit het ziekenhuis, binnenkort nog eens bellen over de stand van zaken. Het mag intussen wel gebeuren. :7
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:25:49 #161
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_150091432
Wat schuift het? :7
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_150091585
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:25 schreef Ingetje79 het volgende:
Werk je wit? Ik mot wel een factuur hebben :+
  vrijdag 27 februari 2015 @ 22:51:40 #163
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_150129351
quote:
10s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:27 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Werk je wit? Ik mot wel een factuur hebben :+
Potver :(
pi_150129678
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:51 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Potver :(
Dan kom maar een keertje koffie drinken. Iesch gratis :*
pi_150237710
Ik kom hier meelezen. Ik heb binnenkort een eerste afspraak voor altruïstische nierdonatie. Ik weet nog niet of ik hier actief mee kom schrijven maar vind het interessant om te lezen hoe het jou vergaat.
pi_150237761
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 00:49 schreef angelfish het volgende:
Ik kom hier meelezen. Ik heb binnenkort een eerste afspraak voor altruïstische nierdonatie. Ik weet nog niet of ik hier actief mee kom schrijven maar vind het interessant om te lezen hoe het jou vergaat.
Tof! Leuk dat je even post hier en hopelijk kan mijn topic al wat vragen beantwoorden.
En anders staat mijn PM box natuurlijk ook open.

Veel succes bij je gesprek, hopelijk biedt het je meer duidelijkheid over het hele gebeuren, zodat je een voor jou goede keuze kunt maken. :)
pi_150237818
Ik ben behoorlijk overtuigd van het idee ondertussen. Het enige dat ik me nog afvraag is, ondanks dat ik overal lees dat je kwaliteit van leven exact hetzelfde blijft, is hoe intensief sporten bijvoorbeeld gaat. En daarnaast lijd ik een tamelijk onregelmatig en intensief leven qua werk en uitgaan (bier). Ergo ik verg veel van mijn lijf en kan dat ook nog in de toekomst? Ik ben gelukkig nog relatief jong en vandaar ook mijn keuze om het nu te doen, ik verwacht dat herstellen wat sneller gaat als je 35 bent dan 75, bij wijze van spreken.
pi_150241870
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 00:59 schreef angelfish het volgende:
Ik ben behoorlijk overtuigd van het idee ondertussen. Het enige dat ik me nog afvraag is, ondanks dat ik overal lees dat je kwaliteit van leven exact hetzelfde blijft, is hoe intensief sporten bijvoorbeeld gaat. En daarnaast lijd ik een tamelijk onregelmatig en intensief leven qua werk en uitgaan (bier). Ergo ik verg veel van mijn lijf en kan dat ook nog in de toekomst? Ik ben gelukkig nog relatief jong en vandaar ook mijn keuze om het nu te doen, ik verwacht dat herstellen wat sneller gaat als je 35 bent dan 75, bij wijze van spreken.
Uit alles wat ik gelezen en nagevraagd heb blijkt dat je een volkomen normaal leven kunt leiden na een nierdonatie. Enige waar je op moet letten is dat je geen NSAID's als pijnstiller neemt, omdat die minder goed voor je nieren zijn. Kortom: bij een kater beter een paracetamolletje dan ibuprofen. :P
Het herstel is afhankelijk van je leeftijd en je conditie. Mensen die een hele goede conditie hebben zullen het verschil voor en na de operatie veel scherper ervaren, omdat je eerst (bij wijze van spreken) alles kon, en nu tijdelijk bijna niets. Maar door die goede conditie gaat je herstel ook sneller dus uiteindelijk kom je gelijk uit met mensen die een matige conditie hebben.
En na een half jaar ben je weer terug op je oude nivo.

Wel goede vragen om te stellen bij je gesprek. :Y

Ik ben wel nieuwsgierig naar de beweegredenen voor je keuze, welke overwegingen had jij? (Mag ook in PM)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 03-03-2015 11:06:44 ]
pi_150247130
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 10:46 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Uit alles wat ik gelezen en nagevraagd heb blijkt dat je een volkomen normaal leven kunt leiden na een nierdonatie. Enige waar je op moet letten is dat je geen NSAID's als pijnstiller neemt, omdat die minder goed voor je nieren zijn. Kortom: bij een kater beter een paracetamolletje dan ibuprofen. :P
Het herstel is afhankelijk van je leeftijd en je conditie. Mensen die een hele goede conditie hebben zullen het verschil voor en na de operatie veel scherper ervaren, omdat je eerst (bij wijze van spreken) alles kon, en nu tijdelijk bijna niets. Maar door die goede conditie gaat je herstel ook sneller dus uiteindelijk kom je gelijk uit met mensen die een matige conditie hebben.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de beweegredenen voor je keuze, welke overwegingen had jij? (Mag ook in PM)
Thnx! Ik ga uiteraard al deze vragen ook nog stellen tijdens de gesprekken en onderzoeken.

Reden om een nier te doneren is omdat ik er toch 2 heb en er iemand mee kan helpen. Heel simpel en weinig verheffend dus. Ik ken verder ook geen nierpatiënten ofzo.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:54:30 #170
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_150251447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:25 schreef Ingetje79 het volgende:
Sushi :7 8-)
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:24:09 #171
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_150252512
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:54 schreef Takaiki het volgende:

[..]

Sushi :7 8-)
Deal :+
pi_150252601
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 10:46 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Er zijn wel meer medicijnen die door je nieren worden afgebroken. Meldt het even bij je apotheek, dat zullen zij alle recepten daarop controleren.
Professioneel gifmenger.
pi_150302352
Pfffff.... Het was al een poosje geleden dat ik van het ziekenhuis gehoord had dus ik heb maar eens gebeld hoe het ervoor stond met de matching. Ze hadden al vijf weken gehad en daarmee de vorige keer de keten gebouwd (die door mijn mankementje niet doorging). Voor wie het niet meer weet: toen heb ik de vraag gekregen of ik wilde doorgaan voor de keten (landelijk traject maar dan kon het best wel mei worden) of dat ik ging voor operatie in mijn ziekenhuis en dan 1 op 1 donatie, waarbij maart goed haalbaar was.
Ik koos voor maart (dus eigen ziekenhuis en 1 op 1), ivm mijn eigen planning, werkplanning en mentale voorbereiding.

Vandaag hoorde ik dat men al vijf weken op zoek is naar een keten, maar die is in mijn ziekenhuis niet te maken, kwam men achter. Ook gekeken naar donaties die met spoed moesten plaatsvinden, gelukkig (!) niemand die zo kritiek ziek is.

En dus kreeg ik nu de vraag... Of ik voor landelijk wilde gaan of voor 1 op 1 in mijn ziekenhuis. :|W
Ik heb mijn contactpersoon aangegeven dat ik dit geen fijne gang van zaken vind, ik dacht dat ik die keuze vijf weken geleden al had gemaakt. En hem op pad gestuurd met de boodschap naar de landelijke club dat ze me deze week moeten aangeven wat wel en niet haalbaar is qua planning als ik hun systeem inga. Ik wil uiterlijk half april geopereerd zijn. Kunnen ze dat niet beloven, dan toch (weer) eigen ziekenhuis, waarbij nu niet eens duidelijk is of er een match is. En zeer de vraag of maart haalbaar is.
De contactpersoon was het met me eens dat dit geen fijne manier van handelen is en gaat kijken of hij zaken kan versnellen. Ik mag hopen van wel.....

Je zou haast gaan twijfelen aan de noodzaak van nierdonatie. Maar niet heus natuurlijk, ik zit alleen even klem tussen de raderen van de machine die gezondheidszorg heet. :7
pi_150305877
Nou ik vind t gewoon stom :(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_150325525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:00 schreef tombolafan het volgende:
Nou ik vind t gewoon stom :(
Ik ook *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')