abonnement Unibet Coolblue
pi_157198918
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:03 schreef June. het volgende:

[..]

Helpt alleen echt goed als je daadwerkelijk een ijzergebrek hebt.

Maar super mooi gebaar 😊 Ik zou het niet kunnen denk ik.
Eh? Meer ijzer eten/drinken resulteert toch gewoon in een hoger Hb? :? Ook als je Hb net boven de grens van bloedarmoede valt?
Professioneel gifmenger.
pi_157198944
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 01:08 schreef angelfish het volgende:
Ik zie net dat ik wel heel zuur klink. Zo zit het ook weer niet. Ik heb een beetje onbedoeld kennelijk de taak erbij gekregen om het voor de volgende mensen die willen doneren makkelijker te maken. Ik zit er niet op te wachten, maar so be it.
Zo zuur vind ik je niet. Je maakt je terecht boos. Stom dat dit niet goed geregeld is.
Professioneel gifmenger.
pi_157199335
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 00:06 schreef angelfish het volgende:

[..]

Ben helemaal goedgekeurd alleen val ik in geen enkele inkomensvergoedingsregeling omdat ik zzp'er ben met een paar bijzonderheden. De politiek is nu aan het debatteren over mijn situatie en tot er wat beslist is gebeurt er wat mij betreft helemaal niks. Ik ben er strontsacherijnig van dat ik de zorgverzekeraars tienduizenden euro's bespaar en ik niet eens een paar honderd euro krijg om mijn huur te betalen in die tijd.
Nou, daar mag je ook best strontchagerijnig van zijn vind ik! :(
Belachelijk dat daar geen regeling voor is en heel logisch en begrijpelijk dat je dat weerhoudt van nu doneren. Ik ben wel bang dat er te weinig donoren zijn om het politiek 'interessant' te maken om hier snel uitspraken over te doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 1 november 2015 @ 09:13:15 #154
208890 June.
Seriously?
pi_157240017
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:30 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Eh? Meer ijzer eten/drinken resulteert toch gewoon in een hoger Hb? :? Ook als je Hb net boven de grens van bloedarmoede valt?
Nee, alleen als je een bloedarmoede hebt ten gevolge van een ijzergebrek.

Zijn je ijzervoorraden normaal, dan heeft extra ijzer niet zoveel zin.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 12:24:55 #155
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158925439
Vandaag op facebook:
quote:
Ik had nooit gedacht dat ik dit zou doen, maar ik wil toch een oproep doen via Facebook.
Ik ben Carmilla Corporaal, 47 jaar en moeder van een dochter van 17 en een zoon van 15. Samen met mijn partner probeer ik mijn kinderen een jeugd met veel liefde en geluk te geven.

Ongeveer 4 jaar geleden kreeg ik vermoeidheidsklachten en bij nader onderzoek bleek dat mijn nieren slechter functioneerden. Om een lang verhaal kort te houden: Inmiddels heb ik terminaal nierfalen en moet ik drie nachten per week dialyseren in het ziekenhuis.
De oorzaak bleek medicijngebruik in het verleden..
Veel mensen denken dat je je van dialyseren weer veel beter gaat voelen. Helaas is dat niet zo. Ik moet dialyseren omdat ik anders dood ga. Dialyseren is een aanslag op mijn lichaam. Tijdens de dialyse wordt ook vocht onttrokken uit mijn lichaam, omdat mijn nieren dit bijna niet meer doen. Dit is slecht voor mijn hart. Het komt voor dat mensen die dialyseren overlijden aan een hartstilstand. Doordat er veel afvalstoffen in mijn lichaam achterblijven, zijn mijn zenuwen aangetast. Dit maakt dat mijn voeten en handen constant aanvoelen alsof ze slapen. Ik kan hierdoor nauwelijks lopen, heb veel moeite met mijn evenwicht houden en sporten kan ik al helemaal niet. Ik ben de hele dag vermoeid. Als ik ‘s avonds ergens heen wil, dan moet ik daar overdag rekening mee houden, anders trek ik het niet. Een dagje naar de stad met m'n kinderen zit er bijna niet in. Ik kan misschien 10 minuten lopen, daarna moet ik gaan zitten, kom ik niet meer vooruit. En ja, ik zou in een rolstoel kunnen gaan zitten, maar weet je hoe vreselijk ik dat vind! Ik wil zo graag weer een normaal leven, ik voel me nog zo jong!
Ook moet ik rekening houden met wat ik eet. Niet teveel zout, geen kant en klare produkten. Daarnaast kan ik maar beperkt drinken, omdat mijn lichaam anders het vocht vasthoudt.

Hoe blij was ik vorig jaar toen mijn stiefmoeder mij haar nier wilde geven. Het begin van mijn nieuwe leven, zo voelde het echt. Op 6 december zijn we samen naar het VU gegaan. De dag erna werd haar nier getransplanteerd. Helaas reageerde mijn lichaam heel heftig. De nier werd ernstig afgestoten. Ik heb nog een maand in het VU gelegen en kreeg allerlei middelen om het afstoten tegen te gaan. Zo vreselijk verdrietig voor ons allebei,maar het mocht niet baten. Nu moet ik toch weer dialyseren, ik hoopte zo dat ik mijn vrijheid weer terug zou krijgen. Dat ik niet meer afhankelijk zou zijn van een machine.

Omdat ik deze ernstige afstoting heb gehad, is het voor mij extra moeilijk om een passende donor te vinden. Ik had al veel antistoffen en dit is door de afstoting alleen maar meer geworden.

Daarom zet ik deze oproep op Facebook:

Ik zoek iemand met bloedgroep O die mij zou willen helpen, door een nier aan mij af te staan. Ik wil zo dolgraag weer van het leven kunnen genieten, zou weer energie voor tien willen hebben!!!, Ik wil weer vrij kunnen zijn, niet afhankelijk van een machine…
Ik zou zo graag weer willen LEVEN!!

Ik hoop dat dit bericht zo veel mogelijk geliked en gedeeld wordt, zodat mijn kans op een passende donor zo groot mogelijk wordt.
https://www.facebook.com/carmilla.corporaal

Misschien is er hier iemand die haar wens in vervulling wil laten gaan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 8 januari 2016 @ 13:26:10 #156
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_158926680
Wat gebeurt er eigenlijk met zo'n afgestoten nier?
Spoilers!
  vrijdag 8 januari 2016 @ 14:38:04 #157
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158928608
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met zo'n afgestoten nier?
ik vermoed dat die met al het andere medisch afval verbrandt wordt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_159448084
Om het verhaal chronologisch compleet te houden nog een update:
Deze week ein-de-lijk via de NTS bevestiging gehad dat mijn reiskosten van 2014 (want toen startte ik het traject) vergoed gaan worden! Sinds juli vorig jaar bezig alle kosten vergoed te krijgen, het mocht effe duren :') Ik ga echt een handleiding schrijven :7

Met mij gaat het verder prima. Energie en concentratie zijn allang weer op het oude niveau. Enige waar ik soms last van heb ik het litteken. Waar de een bij vermoeidheid hoofdpijn krijgt, of kramp in zijn nek, voel ik het litteken trekken. Niet vervelend, meer een reminder dat het er zit zeg maar. Opdat we niet vergeten. :)
In december ben ik een paar weken naar de zon geweest en dat moet ik blijkbaar vaker doen. Maanden smeren leverde niet zo'n grote verbetering in het uiterlijk van de wond op als die twee weken vakantie. :D

In april mijn eerste jaarlijkse controle. Ik ga ervan uit dat de uitslagen van bloed en urine dan bevestigen dat het prima gaat. En ik hoop dan ook te horen hoe het (in algemene zin) met de ontvanger gaat. Is niet allesbepalend voor mijn welzijn, maar toch leuk om dat op grote afstand te volgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162819285
Ruim een jaar later nu.
Controle was goed, ik heb nu de niercapaciteit van een gezonde 60 jarige (als je het in cijfers moet uitdrukken). Met de ontvanger gaat het uitstekend en met mij ook.

Vandaag nog wat bijzonders gedaan, vraag je?
Japs. :)



Praatje bij het plaatje: Vogeltjes omdat ik van de ontvanger een kaart met vogels kreeg, en het litteken is een mooi stokje om op te zitten. En onze wegen waren even bij elkaar en scheidden zich toen weer.
Bij het zetten had ik graag wel epidurale verdoving gehad :X Maar het was het waard. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 juni 2016 @ 17:03:40 #160
163650 Greys
pi_162819459
Mooi symbolisch :Y

Viel het zo tegen ja, het zetten? :X
Maar hij staat er. Voor eeuwig O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 7 juni 2016 @ 17:04:50 #161
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162819487
Wat gaaf! O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162820067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 17:03 schreef Greys het volgende:
Mooi symbolisch :Y

Viel het zo tegen ja, het zetten? :X
Maar hij staat er. Voor eeuwig O+
Voor eeuwig! O+
Zetten viel me echt tegen. Deel van de tattoo zat op mijn ribben en dat is al een pijnlijke plek. En de rest bij een soms gevoelloos maar vandaag blijkbaar hypergevoelig litteken.
Is allemaal wel te doen, maar na ruim een uur speldenprikken daalt de pijntolerantie met de minuut meer, zeg maar. :X En toen moest ik nog een uur ;(

Maar het was het waard *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 7 juni 2016 @ 17:33:41 #163
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_162820226
Onwijs gave tatoeage!

En fijn dat het met jou en ontvanger uitstekend gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')