abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148994973
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:19 schreef Loveless85 het volgende:
Goedzo Cat ^O^ en als alles achter de rug is gewoon de cyste eruit, beetje bakken, catnip er op, en hup; voor de poezels.
Ik ga mijn identieke harige tweelingtalgzusje (zoek de vermoedelijke ingrediënten) niet laten opeten. :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148997583
He, wat goed nieuws. Fijn dat het geregeld gaat worden met de gemeente.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 20:55:55 #103
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_149021211
Bijgelezen ^O^
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_149021338
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 20:55 schreef Takaiki het volgende:
Bijgelezen ^O^
Snel gedaan :+ ^O^
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149021377
Kan je match nog terug komen bij jouw nier, als niets uit de loting gekomen is?
pi_149021889
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 20:59 schreef computergirl het volgende:
Kan je match nog terug komen bij jouw nier, als niets uit de loting gekomen is?
De loting (beter woord: koppeling, want ze kijken in de hoge hoed natuurlijk naar passende paren) is geslaagd, hoorde ik vrijdag. Het kan zijn dat bij de kruisproef (materiaal van donor en ontvanger bij elkaar brengen) alsnog eruit komt dat er geen match is. Of dat de donor toch een 'iets' (zeg: wat raars aan een eierstok :') ) blijkt te hebben en dan zou de match er toch niet zijn.

Maar omdat ze nu voor mij maandag meteen op zoek gaan naar een andere match, zouden ze er wel heel snel achter moeten komen dat hun koppeling niet is gelukt, terwijl ik nog vrij ben.
pi_149041399
Typisch, ik had vrijdagochtend de afspraak met de maatschappelijk werker, die middag heeft hij meteen contact met de gemeente opgenomen. Tja, vrijdagmiddag, geen mens op die hele afdeling nog te bereiken. :')
  zondag 25 januari 2015 @ 15:13:41 #108
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_149041856
Wat dat betreft wil ik best ambtenaar worden :+

Ben wel heel benieuwd of zij nu wel iets gedaan kunnen krijgen :Y
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_149041924
Ik ook! Mijn aanvullingen op het verslag van het gesprek beslaan twee kantjes. :') :@
Morgen op de bus doen and then we wait.....
pi_149067587
Allereerst wil ik zeggen dat ik het ontzettend dapper van je vind dat je dit doet. Ik vroeg mij af of er een specifieke reden was om het anoniem te doen? Of is er geen andere mogelijkheid als je het aan een onbekende doneert?
pi_149082755
quote:
14s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:03 schreef Dineur het volgende:
Allereerst wil ik zeggen dat ik het ontzettend dapper van je vind dat je dit doet. Ik vroeg mij af of er een specifieke reden was om het anoniem te doen? Of is er geen andere mogelijkheid als je het aan een onbekende doneert?
Heel verhaal, het handigste is om de OP van deel 1 te lezen.
pi_149142404
Aanvulling op het verslag van de gemeente is op de bus en de maatschappelijk werker heeft met ze gebeld.
Hij heeft ze (nogmaals) uitgelegd wat het verschil is tussen hulp vragen ivm doneren en hulp vragen ivm een 'gewone' operatie. Blijkbaar zou het volgens de standaard regels toch echt zo zijn dan er voor mij geen indicatie afgegeven hoeft te worden ivm planbare operatie.

Maar de contactpersoon gaat contact opnemen met de beleidsmedewerkers en vraagt hen om te kijken naar de regelgeving mbt doneren. Hopelijk houdt dat in dat er een uitzondering voor mij komt. Of zelfs een aparte beleidsregel mbt doneren.

Ze hebben nog een week of twee om de beslissing te nemen. Ben benieuwd!
pi_149283641
Spannend :)
pi_149284847
Ik kan geen woorden vinden om uit te drukken hoeveel respect ik heb voor jouw keuze. Mijn helaas overleden donor ben ik nog dagelijks dankbaar dat hij/zij mijn leven heeft gered maar zijn/haar beslissing om donor te worden was de belangrijkste beslissing in mijn leven.
  maandag 2 februari 2015 @ 10:15:29 #115
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_149290179
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:18 schreef Wespensteek het volgende:
Ik kan geen woorden vinden om uit te drukken hoeveel respect ik heb voor jouw keuze. Mijn helaas overleden donor ben ik nog dagelijks dankbaar dat hij/zij mijn leven heeft gered maar zijn/haar beslissing om donor te worden was de belangrijkste beslissing in mijn leven.
Mooi om te lezen dit O+
pi_149290470
Met bewondering nu beide topics aan het doorlezen. Ben nog niet helemaal hier aangekomen, maar ik wil wel even kwijt groot respect te hebben. Het is een keus die ik zelf niet zou maken (waarschijnlijk zou ik ook afgekeurd worden trouwens ervoor), dus ik houd het bij maandelijks plasma geven en ingeschreven staan voor beenmerg.

Maar respect!
pi_149306420
quote:
Wat tof O+
Mooi hoe een beslissing van een ander jouw leven zo ontzettend positief heeft veranderd. ^O^
pi_149306457
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Met bewondering nu beide topics aan het doorlezen. Ben nog niet helemaal hier aangekomen, maar ik wil wel even kwijt groot respect te hebben. Het is een keus die ik zelf niet zou maken (waarschijnlijk zou ik ook afgekeurd worden trouwens ervoor), dus ik houd het bij maandelijks plasma geven en ingeschreven staan voor beenmerg.

Maar respect!
Helemaal niks mis mee toch? :)

Ik kreeg vorige week een oproep voor de bloedbank (volbloed), die heb ik toch maar afgezegd dit keer. Effe sparen.
pi_149306835
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:00 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Helemaal niks mis mee toch? :)

Ik kreeg vorige week een oproep voor de bloedbank (volbloed), die heb ik toch maar afgezegd dit keer. Effe sparen.
Nope :) Zeker omdat ik geen volbloed mag geven (te licht), en wel een manier gevonden om "nuttig" te zijn

Groot gelijk heb je. Je kan ook teveel van je lijf vragen. Een ander wat gunnen is één ding, jezelf ongezond maken een tweede.
En een nier weg doen is wel een goed excuus om even geen bloed te geven ;)
pi_149311956
quote:
O+
Deze dankbaarheid is het grootste gebaar dat een donor zich kan wensen.
pi_149331481
Cat22,

Ik heb je beide topics helemaal doorgelezen.
Vind het geweldig dat je vrijwillig een nier gaat afstaan, je beweegreden hiervoor sieren je echt als mens ^O^
Hoop dat er steeds meer personen tot een dergelijke donatie aangezet worden, je topic zet in ieder geval al tot nadenken aan.

Zelf ben ik bezig met de screening voor een dubbele longtransplantatie. Helaas kan (nog) niemand bij leven een long doneren maar de wetenschap staat niet stil, dus wie weet ;)

Tsja, heel erg jammer dat de gemeente nogal moeilijk doet. "Mantelzorg" ligt hun voor in de mond en reikt momenteel wel heel erg ver........... })

Blijf dit hier met grote interesse volgen.
Sterkte voor de komende tijd!
pi_149406212
Dank je! En veel sterkte en succes met jouw screening. Als je 'aan de andere kant staat' is het helemaal spannend en hangt er veel meer vanaf.
pi_149406794
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef pub1957 het volgende:
Zelf ben ik bezig met de screening voor een dubbele longtransplantatie.
Een spannende tijd, veel sterkte.
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:59:54 #124
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_149406853
Succes en sterkte Pub! ^O^
pi_149413714
Schiet mij maar lek 8)7

Waar ik door maatschappelijk werk en alle publicaties die ik kon vinden voor een indicatie huishoudelijke hulp naar de gemeente werd verwezen heeft die ook wat onderzoek gedaan. Hun conclusie is dat ik alleen een verklaring van een arts nodig heb en op basis daarvan mijn eigen hulp kan regelen. Kosten daarvan declareren bij de transplantatiestichting en klaar is klara. Op 1 januari zijn er veel veranderingen geweest in de WMO, wellicht heeft het daarmee te maken. Mooie timing weer. :')

De gemeentedame kreeg mijn maatschappelijk werker niet te pakken dus belde net even om me vast bij te praten. Maar ze ging het ook nog met hem overleggen. Mij boeit het niet hoe het geregeld gaat worden, als het maar geregeld gaat worden. Ben benieuwd!

To be continued......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')