Cat, dit klinkt best foutquote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, gaat in natura. Nu krijg ik in het ziekenhuis geen toetje na het eten.
quote:
Oh dan snap ik het denk ik. Ruimtelijk inzicht is nooit mijn sterkste punt geweestquote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]![]()
![]()
Ze zijn ook boonvormig, maar op de foto zijn ze doormidden gesneden. En nieren zijn ronde boontjes, die ronding zie je nu![]()
Nee ik zweer het, die was eigenlijk op elk moment passend geweest in dit topicquote:Je zocht een excuus om dat plaatje te posten he?Ik moet het shirt nog bestellen
![]()
Waarop?quote:
Mri is best duur, het is ontdekt op de CT die ik al had gehad. Maar daar niet goed in beeld want de nieren waren uiteraard veel interessanter. Dus vandaag echo gehad, het is geen vochtcyste, ze denkt aan een dermoïd cyste ik weet niet of je dat wil googlenquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:54 schreef computergirl het volgende:
3cm is best groot voor een 'iets'![]()
Kon die gyn niet zien op mri of het een cyste is (zit dan vocht in dacht ik?)
Mooi nieuwsquote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:48 schreef Cat22 het volgende:
Hoeze ende hoera![]()
De cyste kan geen kwaad en is geen bezwaar voor donatie. Over een half jaar nog een keertje terugkomen ter controle, dan zal hij er nog zitten want verdwijnen doet hij niet, maar dan kunnen ze zien of hij groeit. Bij dit type cystes is de verwachting dat dat millimeters per jaar is.
En de maatschappelijk werker gaat bellen met de gemeente en uitleggen hoe het wél zit.![]()
Happy days![]()
Nu alleen hopen dat snel een nieuwe match is gevonden, zodat alles in maart kan doorgaan.
Goed nieuwsquote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:48 schreef Cat22 het volgende:
Hoeze ende hoera![]()
De cyste kan geen kwaad en is geen bezwaar voor donatie. Over een half jaar nog een keertje terugkomen ter controle, dan zal hij er nog zitten want verdwijnen doet hij niet, maar dan kunnen ze zien of hij groeit. Bij dit type cystes is de verwachting dat dat millimeters per jaar is.
En de maatschappelijk werker gaat bellen met de gemeente en uitleggen hoe het wél zit.![]()
Happy days![]()
Nu alleen hopen dat snel een nieuwe match is gevonden, zodat alles in maart kan doorgaan.
Dermoidcyste, ugh. Die krijgen we nog wel eens binnen op het lab en de geur daaruit is werkelijk het smerigst denkbare.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:06 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mri is best duur, het is ontdekt op de CT die ik al had gehad. Maar daar niet goed in beeld want de nieren waren uiteraard veel interessanter. Dus vandaag echo gehad, het is geen vochtcyste, ze denkt aan een dermoïd cyste ik weet niet of je dat wil googlen![]()
Morgen krijg ik een superdeluxe echo en weet ik meer.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:19 schreef Loveless85 het volgende:
Goedzo Caten als alles achter de rug is gewoon de cyste eruit, beetje bakken, catnip er op, en hup; voor de poezels.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:48 schreef Cat22 het volgende:
Hoeze ende hoera![]()
Happy days![]()
cat dr katten eten rauw hequote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:19 schreef Loveless85 het volgende:
Goedzo Caten als alles achter de rug is gewoon de cyste eruit, beetje bakken, catnip er op, en hup; voor de poezels.
Ik ga mijn identieke harige tweelingtalgzusje (zoek de vermoedelijke ingrediënten) niet laten opeten.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:19 schreef Loveless85 het volgende:
De loting (beter woord: koppeling, want ze kijken in de hoge hoed natuurlijk naar passende paren) is geslaagd, hoorde ik vrijdag. Het kan zijn dat bij de kruisproef (materiaal van donor en ontvanger bij elkaar brengen) alsnog eruit komt dat er geen match is. Of dat de donor toch een 'iets' (zeg: wat raars aan een eierstokquote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:59 schreef computergirl het volgende:
Kan je match nog terug komen bij jouw nier, als niets uit de loting gekomen is?
Heel verhaal, het handigste is om de OP van deel 1 te lezen.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:03 schreef Dineur het volgende:
Allereerst wil ik zeggen dat ik het ontzettend dapper van je vind dat je dit doet. Ik vroeg mij af of er een specifieke reden was om het anoniem te doen? Of is er geen andere mogelijkheid als je het aan een onbekende doneert?
Mooi om te lezen ditquote:Op maandag 2 februari 2015 00:18 schreef Wespensteek het volgende:
Ik kan geen woorden vinden om uit te drukken hoeveel respect ik heb voor jouw keuze. Mijn helaas overleden donor ben ik nog dagelijks dankbaar dat hij/zij mijn leven heeft gered maar zijn/haar beslissing om donor te worden was de belangrijkste beslissing in mijn leven.
Wat tofquote:Op maandag 2 februari 2015 00:18 schreef Wespensteek het volgende:
Ik kan geen woorden vinden om uit te drukken hoeveel respect ik heb voor jouw keuze. Mijn helaas overleden donor ben ik nog dagelijks dankbaar dat hij/zij mijn leven heeft gered maar zijn/haar beslissing om donor te worden was de belangrijkste beslissing in mijn leven.
Helemaal niks mis mee toch?quote:Op maandag 2 februari 2015 10:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Met bewondering nu beide topics aan het doorlezen. Ben nog niet helemaal hier aangekomen, maar ik wil wel even kwijt groot respect te hebben. Het is een keus die ik zelf niet zou maken (waarschijnlijk zou ik ook afgekeurd worden trouwens ervoor), dus ik houd het bij maandelijks plasma geven en ingeschreven staan voor beenmerg.
Maar respect!
Nopequote:Op maandag 2 februari 2015 20:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Helemaal niks mis mee toch?
Ik kreeg vorige week een oproep voor de bloedbank (volbloed), die heb ik toch maar afgezegd dit keer. Effe sparen.
quote:Op maandag 2 februari 2015 00:18 schreef Wespensteek het volgende:
Een spannende tijd, veel sterkte.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef pub1957 het volgende:
Zelf ben ik bezig met de screening voor een dubbele longtransplantatie.
Dat dus. En overal staat de gemeente als eerste ingang voor hulp.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:55 schreef Loveless85 het volgende:
Ergens snap ik het 'mantelzorg' argument wel hoor, bij een 'normale' operatie of ingreep dan tenminste. Maar het lijkt me dat je JUIST dit soort dingen zo wil stimuleren dat het hier totaal geen gedoe moet opleveren en je je omgeving tot last moet zijn.
Je doet iets voor de maatschappij, dan mag 'de maatschappij' (in de vorm van betrokken organisaties/gemeentes, gefinancierd met maatschappelijk gelden) iets terug doen.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:44 schreef Cat22 het volgende:
Schiet mij maar lek![]()
Waar ik door maatschappelijk werk en alle publicaties die ik kon vinden voor een indicatie huishoudelijke hulp naar de gemeente werd verwezen heeft die ook wat onderzoek gedaan. Hun conclusie is dat ik alleen een verklaring van een arts nodig heb en op basis daarvan mijn eigen hulp kan regelen. Kosten daarvan declareren bij de transplantatiestichting en klaar is klara. Op 1 januari zijn er veel veranderingen geweest in de WMO, wellicht heeft het daarmee te maken. Mooie timing weer.
De gemeentedame kreeg mijn maatschappelijk werker niet te pakken dus belde net even om me vast bij te praten. Maar ze ging het ook nog met hem overleggen. Mij boeit het niet hoe het geregeld gaat worden, als het maar geregeld gaat worden. Ben benieuwd!
To be continued......
Ik heb een onderzoek gelezen waarin bleek dat sommige ziekenhuizen donoren afrieden om hulp aan te vragen omdat het zo'n gedoe is. Dieptriest.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:46 schreef Maraca het volgende:
Raar dat het zo lastig is. Ik bedoel, je doet iets ontzettend nobels en dan toch nog zo'n gedoe.. alleen dat al kan potentiële donoren ervan weerhouden dit te doen
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb een onderzoek gelezen waarin bleek dat sommige ziekenhuizen donoren afrieden om hulp aan te vragen omdat het zo'n gedoe is. Dieptriest.
Geen idee.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]Is dit nou goed nieuws of slecht nieuws?
Ja precies, dat gedoe zou je al niet moeten hebben, idealiter neemt een van de partijen die je begeleidt dit al op zich. Maar goed, die hele decentralisatie per 2015 zal inderdaad ook niet helpen. Mag je straks lekker declareren bij de SVB ofzo, heb je het misschien in 2017quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat dus. En overal staat de gemeente als eerste ingang voor hulp.
Waarbij ze natuurlijk wat uitvragen over eigen mogelijkheden (al ging dat in mijn gesprek en gezien de aard van mijn operatie wel wat ver), maar volgens hen zit het dus blijkbaar toch anders.
Ik heb bijna zin om zelf met de transplantatiestichting te bellen, maar dat laat ik MW wel doen.
Gedoe!
Maar, mocht het echt zo werken, dan denk ik dat ik de hulp gewoon kan gaan aanvragen. Heb ik alleen dit frustratiecirus voor niks meegemaakt.
Nah, ik was natuurlijk zelf ook zo eigenwijs (en in staat) het begin zelluf te doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja precies, dat gedoe zou je al niet moeten hebben, idealiter neemt een van de partijen die je begeleidt dit al op zich. Maar goed, die hele decentralisatie per 2015 zal inderdaad ook niet helpen. Mag je straks lekker declareren bij de SVB ofzo, heb je het misschien in 2017
Kindje doneren is een stuk makkelijker ja. Blije werkgever, indieen gepland: blije omgeving, kraamhulp, easypeasyquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:57 schreef tombolafan het volgende:
Je kan nog beter een kind doneren, dan krijg je iig kraamhulp
Stom gedoe cat![]()
Weet ikquote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:28 schreef c-u-t-e het volgende:
Mijn opa kreeg alles vergoed aan onkosten. De autoritjes naar het ziekenhuis, de hotelkosten van mijn oma. Zelfs het eten werd betaald. Alles. Dit werd dan wel betaald door de verzekering van de ontvanger van mijn opa zijn nier. Maar dit was dus net niet voor zorghulp, die kreeg mijn opa niet omdat mijn oma het wel kon doen. Maar lijkt me logischer dat het gewoon vergoed word hoor, bij jou. Al zijn we nu 2015 :p
Haha, stoere, eigenwijze vent. Leuk linkje, dank je!quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Linkje naar het verhaal van iemand die ook een nier heeft gedoneerd.
Ik las het verhaal net en dacht dat het wel in dit topic past.
Ja, wist ik ook niet, maar dat zal dus met de soort kanker te maken hebben.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:35 schreef indaha het volgende:
Ik heb het verhaal gelezen en mooi dat hij iemand heeft kunnen helpen met zijn nier maar wat me wel verbaasde is dat hij donor mocht zijn nadat hij kanker gehad heeft.
Mijn man heeft nierkanker gehad en niet eens chemo of bestraling gekregen en die mag al geen bloed doneren .
Het ligt misschien ook aan het soort kanker
Cat wat een gedoe om die kosten vergoed te krijgen![]()
Wat een geruststelling!quote:Op maandag 9 februari 2015 09:33 schreef Cat22 het volgende:
Ha!
Reactie op mijn mail van de Nederlandse Transplantatiestichting.
Zij geven aan dat zij oftewel de Eigen Bijdrage vergoeden (als gemeente de indicatie afgeeft) oftewel het volledige bedrag aan huishoudelijk hulp, als ik geen indicatie krijg. Dan moet ik wel een afwijzing van de gemeente bijvoegen. Dus, linksom of rechtsom, het zou voor mij volledig vergoed moeten kunnen worden.![]()
Dat zou inderdaad weleens wat bekender gemaakt mogen worden, ook door de ziekenhuizenquote:Eens kijken of de andere partijen ook tot deze conclusie komen. En of ik nu linksom of rechtsom moet gaan.
Bizar dat deze regeling dus lijkt te bestaan, maar ontzettend onbekend is. En donoren dus -om gedoe te vermijden- niet eens een poging wagen hulp te krijgen bij de gemeente.
Zoon overleden aan leukemie en hijzelf keelkanker, of lees ik het verkeerd?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:58 schreef wyccie het volgende:
Hmm, ik vind het een raar verhaal. COPD, tweemaal kanker en zoveel bestralingen en dan mogen doneren?
Ik lees ook nog ergens prostaatkanker.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zoon overleden aan leukemie en hijzelf keelkanker, of lees ik het verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |