Nou, spijkerbroekje, fleecevest en kortpittig kapsel en je bent helemaal klaar voor de winter, denk?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:34 schreef Lotusss het volgende:
Vandaag voor het eerst ook iets gekocht wat "peppie" is: Meindl wandelschoenen.
Met dit weer wandelen op sneakers is gegarandeerd natte voeten en op je snufferd glijden...
[ afbeelding ]
Niet alleen sneakers, ook met rubber anti-slip zool van laarzen van Teva.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:34 schreef Lotusss het volgende:
Vandaag voor het eerst ook iets gekocht wat "peppie" is: Meindl wandelschoenen.
Met dit weer wandelen op sneakers is gegarandeerd natte voeten en op je snufferd glijden...
[ afbeelding ]
Volgens CNN zou ze op 2 januari naar Turkije vertrokken zijn en of ze is nog daar en probeert naar Syrië te komen, of ze is al in Syrië. Dus dat bomvest is wel aannemelijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:33 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Ben ik de enige die het vermoeden heeft dat dat neukertje van supermarktstakker straks ergens met een bomvest opduikt? Zwarte weduwe enzo.
Volgens NOS zou ze de grens al gepasseerd zijn. Denk dat de jongens van 1RIPMa het nog druk gaan krijgen komende tijd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Volgens CNN zou ze op 2 januari naar Turkije vertrokken zijn en of ze is nog daar en probeert naar Syrië te komen, of ze is al in Syrië. Dus dat bomvest is wel aannemelijk.
Als jij dan je haar laat groeien, een baard laat staan en op nichterige Vans gaat lopen, zijn we het ideale hipsterstelletjequote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:44 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Nou, spijkerbroekje, fleecevest en kortpittig kapsel en je bent helemaal klaar voor de winter, denk?
Is er wat mis met Vanssss?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:22 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als jij dan je haar laat groeien, een baard laat staan en op nichterige Vans gaat lopen, zijn we het ideale hipsterstelletje
Niksquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook aan de Meindls gegaan?quote:Op zondag 11 januari 2015 12:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn M90's zijn met welverdiend pensioen.
Nope. Gewoon in een Engelse Army Navy Store Nederlandse Haix gekocht voor 40 Engelse ponden whehehequote:
Had je net zo goed je geld in de fik kunnen steken.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nope. Gewoon in een Engelse Army Navy Store Nederlandse Haix gekocht voor 40 Engelse ponden whehehe
Alsof er goed uit zien en poetsen t belangrijkste is..quote:Op zondag 11 januari 2015 14:27 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Die meindles zijn waardeloos. Op parades ziet het er niet uit, want je kunt ze niet glimmend poetsen. Ze zijn te kort, waardoor het net lijkt of militairen hoogwaterbroeken hebben en je krijgt ze niet schoon als je ermee in de woestijn hebt gelopen. Dat zand blijft er gewoon inzitten en je kunt de schoenen weggooien. Ik hoop dat de m90 gewoon weer terug komt.
Woestijnzand is er niet uit te krijgen, geloof me maar. De m90 s waren veel hoger, daarom moet je nu ook de broeken wisselen. Het is een enorme onnodige kostenpost. Op parades ziet het er niet uiit, ik begreep dat er Neuskappen komen, zodat je inieder geval op parades nog een glimmende neus kunt hebben, ook dat idiote verschil tussenzomer en winterschoenen, waar je ook nog eens bijpassende sokken voor moet hebben, werkelijk onzinnig,onhandig en in de praktijk werkt dit ook niet. Ik vind het een ondoordachte aankoop, Geef mij maar de m90 en alleen degene die dergelijke schoenen nodig heeft voor bijzondere omstandigheden andere, zoals het ook was. In Nl zijn de M90s vele malen beter dan die meindlesquote:Op zondag 11 januari 2015 15:50 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Alsof er goed uit zien en poetsen t belangrijkste is..
Als t lijkt alsof je een hoogwaterbroek aan hebt is je broek te kort ipv je schoenen te laag.
En een m90 in de woestijn? Lijkt me niet ideaal.
daarnaast kun je deze meindls ook gewoon schoonmaken, daar heb je ook de spullen voor gekregen.
Er is een hoop te zeggen over die meindls maar wat jij aanhaalt zijn kontsmoesjes.
pff, niks is goed hè?quote:Op zondag 11 januari 2015 14:20 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Had je net zo goed je geld in de fik kunnen steken.
Je gaat toch niet vrijwillig op haix rondlopen?
Die Meindls lopen ook prima, maar ik werd knap chagrijnig van dat gekut met die veters. Maar ja, het zou defensie ook niet zijn om er weer van die dichte haken op te fabrieken...quote:Op zondag 11 januari 2015 15:50 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Alsof er goed uit zien en poetsen t belangrijkste is..
Als t lijkt alsof je een hoogwaterbroek aan hebt is je broek te kort ipv je schoenen te laag.
En een m90 in de woestijn? Lijkt me niet ideaal.
daarnaast kun je deze meindls ook gewoon schoonmaken, daar heb je ook de spullen voor gekregen.
Er is een hoop te zeggen over die meindls maar wat jij aanhaalt zijn kontsmoesjes.
Ja vast...quote:Op zondag 11 januari 2015 15:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Op parades ziet het er niet uiit, ik begreep dat er Neuskappen komen, zodat je inieder geval op parades nog een glimmende neus kunt hebben
Hoe jij je sokken en schoenen mixt moet je zelf weten. Het is niet zo dat je niet met de M1 sok in de M2 schoen kunt. En als je andere sokken aan wil trekken kan dat ook prima.quote:ook dat idiote verschil tussenzomer en winterschoenen, waar je ook nog eens bijpassende sokken voor moet hebben, werkelijk onzinnig,onhandig en in de praktijk werkt dit ook niet.
Ditquote:Op zondag 11 januari 2015 17:10 schreef AchJa het volgende:
Hoe jij je sokken en schoenen mixt moet je zelf weten. Het is niet zo dat je niet met de M1 sok in de M2 schoen kunt. En als je andere sokken aan wil trekken kan dat ook prima.
Er is een hoop goed, maar haix niet. Die dingen slijten zo verschrikkelijk snel, zijn bloedheet en bieden nul steun zodra ze een beetje ingelopen zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
pff, niks is goed hè?
Voor mij zijn ze prima. Ik vind ze prima lopen. Geld meer dan waard
Gewoon een flink stuk van de veters afknippenquote:Op zondag 11 januari 2015 17:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die Meindls lopen ook prima, maar ik werd knap chagrijnig van dat gekut met die veters. Maar ja, het zou defensie ook niet zijn om er weer van die dichte haken op te fabrieken...![]()
![]()
Derhalve heb ik ze een week aangehad en weer in de kast geflikkerd. En tegen de tijd dat ik al mijn M90's versleten heb hoop ik wel zo'n beetje met FLO te zijn.
Het gaat mij om het aan en uittrekken van die dingen. Die kolere veters blijven aan de lopende band vast zitten in die dichte haken. En als ik langer dan 10 seconden nodig heb om schoenen aan of uit te trekken ben ik er klaar mee.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:52 schreef Bouke-p het volgende:
Gewoon een flink stuk van de veters afknippen![]()
ik heb nu weer steunzolen en daarmee loop ik een stuk beter op die meindls. Ik gebruik voor de hiba wel m90's, die ene keer per maand ofzo :p
Ik heb voor wandelen ook Lowa's gepast, maar ik vond ze niet lekker lopen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:21 schreef Thaboel het volgende:
Lowa's! En Meindls aan zodra ik het voertuig moet afspuiten
Kont schoenen. Maar eens langs soesterberg voor nieuwe.
Daarom, volgens buitenlands voorbeeld, gewoon allemaal een budget en verplicht zwart en hoge kistenquote:Op zondag 11 januari 2015 21:49 schreef jitzzzze het volgende:
Laat iedereen toch gewoon lopen op iets wat hij of zij fijn vind. De een loopt liever op lowa, de andere zweert bij meindl en weer een ander wordt wild van haix. Lekker belangrijk waar iemand op loopt.
Gaat wel de toekomst worden bij t kpu, keus uit een paar modellen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:49 schreef jitzzzze het volgende:
Laat iedereen toch gewoon lopen op iets wat hij of zij fijn vind. De een loopt liever op lowa, de andere zweert bij meindl en weer een ander wordt wild van haix. Lekker belangrijk waar iemand op loopt.
Made in China: Luwa, Maindl en Hoix.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:57 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Gaat wel de toekomst worden bij t kpu, keus uit een paar modellen.
Maar dan mogen we vast kiezen uit c merken :p
we gaan het wel merken. En je kan een boel zeggen over meindl, maar niet dat het een c merk isquote:Op zondag 11 januari 2015 21:57 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Gaat wel de toekomst worden bij t kpu, keus uit een paar modellen.
Maar dan mogen we vast kiezen uit c merken :p
quote:Op zondag 11 januari 2015 21:49 schreef jitzzzze het volgende:
het is geen modeshowquote:Op zondag 11 januari 2015 22:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Ik vind het wel leuk om over de 'fashion' perikelen van de gemiddelde def-er te lezen
Wel een modeshow toch, mooi gepoetste schoenen voor ceremonieel en zoquote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
het is geen modeshowEn ook geen boulevard
Zelfs goed voor items bij "Hoe heurt het eigenlijk"quote:Op zondag 11 januari 2015 22:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wel een modeshow toch, mooi gepoetste schoenen voor ceremonieel en zo
Verhip ja, die aflevering heb ik gezienquote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Zelfs goed voor items bij "Hoe heurt het eigenlijk"
En wie heeft de meest hippe peppie chestrig/koppel/hoofdlampje.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wel een modeshow toch, mooi gepoetste schoenen voor ceremonieel en zo
quote:Op zondag 11 januari 2015 22:20 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En wie heeft de meest hippe peppie chestrig/koppel/hoofdlampje.
Vergelijkbaar met die modepopjes die elkaar willen overtreffen met de mooiste Louboutin schoenen of Prada tasjes.
quote:Op zondag 11 januari 2015 22:00 schreef qua-patat-orbis het volgende:
janken dan allemaal met jullie tere voetjes
Vind ik dit veel leuker en functionelerquote:Op zondag 11 januari 2015 22:20 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En wie heeft de meest hippe peppie chestrig/koppel/hoofdlampje.
Vergelijkbaar met die modepopjes die elkaar willen overtreffen met de mooiste Louboutin schoenen of Prada tasjes.
Ik zeg ook niet dat meindl een c merk is enkel dat als we mogen kiezen het defensie kennende geen topmerken zullen zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
we gaan het wel merken. En je kan een boel zeggen over meindl, maar niet dat het een c merk is
Of een budget van een tientje de man... Dat mag je dan aanvullen met je kerstpakket ofzo...quote:Op zondag 11 januari 2015 22:23 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat meindl een c merk is enkel dat als we mogen kiezen het defensie kennende geen topmerken zullen zijn.
en zelfs dan heb jij vrijstelling voor die kruipgang toch?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
En de hiba zie ik 1 keer per jaar tijdens de fit...![]()
Wat doe jij er dan?quote:Op maandag 12 januari 2015 20:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
We houden niet zo van strebers bij de Natres, meneertje.
Ga weg man. Heerlijk nummertjequote:Op maandag 12 januari 2015 20:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
wat een ongelooflijk kwalitatief uitermate teleurstellend 'liedje'
Aardig, maar als ie de top40 al gaat halen gaat ie niet verder komen dan een 35e plek.quote:
Uh, ongeschoren babiesquote:
Dat waren we. Toen we nog maar net met ons gat vertrokken naar Bosnië.quote:
Hah, ik win.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:58 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Mijne maar 8 keer dit jaar.
quote:• Johan Derksen-trofee - zuurste user – De mensen aan het denken zetten, lukt niet. De mensen afstoten met zure tabaksrook en opgekropte zelfmeelij lukt haar prachtig. Met 7 stemmen en dus pH = 0 is Ouder1 officieel de zuurste bijdrager in NWS, ver verheven boven Pietverdriet en remlof die beiden een pH van 5 halen. Geniet van deze gezellige snorremans, meid!
Whehe.quote:
Jup, daarna 2weken marnewoeiquote:
Jij meer succesquote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:54 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
2 weken CoVo te velde, met opbouw van verzwaarde omstandigheden![]()
Vorige week erg goeie camversie van 'Murican Sniper gezien. Best aardige film. Iig mooie actie en plaatjes.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:56 schreef Nibb-it het volgende:
The Equalizer en American Sniper 7/10 best kijkbaar.
Ik word wel bang van agenten met zwaardere wapensquote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:48 schreef Bouke-p het volgende:
Ik snap echt niet hoe het kan dat een hoop mensen bang zijn voor militairen/agenten met wapens.
Het is toch zo langzamerhand wel duidelijk dat t gewoon minder gezellig word en dat extra bewapening wel eens handig kan zijn.
en dan zijn er van die geitewollen sokken die bang zijn dat ze zomaar neergeschoten worden door een zenuwachtige agent.
Ik ben er op tegen om eea groter te maken dan het is. Het is echt niet zo dat er op elke hoek n terrorist op de loer ligt maar dat een hoop mensen nog steeds wegkijken.... en alles af doen als incident, parijs wegzetten als een "dingetje" van rechts om moslimhaat te kweken daar snap ik echt geen reet van.
De gemiddelde NL agent is nogal terughoudend met schieten en banger om neergeschoten te worden, denk ik. En ik weet niet waar de geitenwollensokken de afgelopen 20 jaar geweest zijn, maar in Parijs ben ik al heel lang militairen op straat gewend, en op luchthavens ook.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:48 schreef Bouke-p het volgende:
Ik snap echt niet hoe het kan dat een hoop mensen bang zijn voor militairen/agenten met wapens.
Het is toch zo langzamerhand wel duidelijk dat t gewoon minder gezellig word en dat extra bewapening wel eens handig kan zijn.
en dan zijn er van die geitewollen sokken die bang zijn dat ze zomaar neergeschoten worden door een zenuwachtige agent.
Ik ben er op tegen om eea groter te maken dan het is. Het is echt niet zo dat er op elke hoek n terrorist op de loer ligt maar dat een hoop mensen nog steeds wegkijken.... en alles af doen als incident, parijs wegzetten als een "dingetje" van rechts om moslimhaat te kweken daar snap ik echt geen reet van.
Dit dus.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:48 schreef Bouke-p het volgende:
Dat bestaat daar niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:01 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Is er iemand ooit wel eens met knap weer in Marnewoei geweest?
haha, ik ookquote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:55 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Ik word wel bang van agenten met zwaardere wapens
politie lekker laten doen waar ze goed in zijn: noodhulp en onderzoek in de wijken. We hebben in nederland genoeg andere clubs die wel opgeleid zijn om met zwaardere wapens te werken en te handelen in een hoger geweldsspectrum.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:01 schreef Bouke-p het volgende:
Nah als je klaas de bonnenschrijver nu een colt innzn handen drukt wel ja maar met een fatsoenlijke opleiding?
Bij defensie zit ook zat volk dat je niet in de buurt van een buks wil hebben :x
Incrowd weet wat er bedoelt wordt hierquote:
Jij bent slechtquote:
Klopt maar die zijn er niet in een kwartier. De normale popo ook niet. Een militair/pliesieman op iedere hoek staat er alleen voor de bühne.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:26 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
politie lekker laten doen waar ze goed in zijn: noodhulp en onderzoek in de wijken. We hebben in nederland genoeg andere clubs die wel opgeleid zijn om met zwaardere wapens te werken en te handelen in een hoger geweldsspectrum.
Welke militairen? Die lui die allemaal wegbezuinigd zijn? Die bedoel je?quote:Op zondag 18 januari 2015 12:52 schreef Erasmo het volgende:
Klopt maar die zijn er niet in een kwartier. De normale popo ook niet. Een militair/pliesieman op iedere hoek staat er alleen voor de bühne.
Ik doe normaal alleen maar Rush, nu max stuurloosquote:Op zondag 18 januari 2015 12:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Incrowd weet wat er bedoelt wordt hier
[..]
Jij bent slechtIk heb gister mooi lopen shinen @ glolmud.
[..]
Klopt maar die zijn er niet in een kwartier. De normale popo ook niet. Een militair/pliesieman op iedere hoek staat er alleen voor de bühne.
Weet ik veel, waarschijnlijk wordt er een pooltje met van alles wat gemaakt.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Welke militairen? Die lui die allemaal wegbezuinigd zijn? Die bedoel je?
Genoeg meegelezenquote:Op zondag 18 januari 2015 12:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Incrowd weet wat er bedoelt wordt hier
Heeft ook geen nut.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Weet ik veel, waarschijnlijk wordt er een pooltje met van alles wat gemaakt.
Maar zelfs zoals nu in Parijs gebeurt heeft geen zin, helemaal niet met mensen die maar al te bereid zijn het leven te laten voor hun zaak.
Wilco. BLT onderweg.quote:
Straksquote:
Net de zooi aan de weg gezet... 3 zakken en de kliko was nog leeg...quote:plastic, blik en drankkarton
Wij zamelen huis-aan-huis plastic verpakkingen in, 2x per maand. U gebruikt daarvoor de speciale plastic hero zak. Vanaf 2 januari 2015 kunnen daar ook blik en drankverpakkingen bij. Samen in 1 zak! In de ecoparkjes zijn de bestaande containers voor plastic vanaf 2015 ook bestemd voor metalen verpakkingen en drankverpakkingen.
Met gemak in één zak, wat mag erbij?
• Plastic: plastic flessen, flacons, bekers, kuipjes, plastic tubes, potjes, deksels, zakken en folies
• Metaal: frisdrankblikjes, blikjes van honden- en kattenvoer, soep- en groenteblikken, metalen deksels, blikken ranja flessen, tubes en doppen, aluminium schaaltjes en bakjes
• Drankverpakkingen: pakken voor sap en zuivel zoals melk, yoghurt, vla, e.d., drinkpakjes voor kinderen
Wel graag legen, maar uitspoelen hoeft niet. Met of zonder dop aanleveren.
quote:Op zondag 18 januari 2015 18:10 schreef Erasmo het volgende:
Koudweertraining zal nooit wat voor me zijn
[ afbeelding ]
Zo weinig mogelijk. Wij hebben dat hier ook maar gewoon een speciale container voor het spul. Zonde om prima recyclebaar spul in de verbrandingsoven/op de bult te gooien en de afvalstoffenheffing gaat er flink omlaag van.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:57 schreef AchJa het volgende:
Extra afvalscheidingsbeleid hier, maar wat blijft er dan over om in de grijze kliko te gooien?![]()
[..]
Net de zooi aan de weg gezet... 3 zakken en de kliko was nog leeg...![]()
![]()
![]()
Wat een beleid, weer 30 jaar terug in de tijd.
Gelukkig is die hier net weer omhoog gegaan...quote:Op zondag 18 januari 2015 19:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zo weinig mogelijk. Wij hebben dat hier ook maar gewoon een speciale container voor het spul. Zonde om prima recyclebaar spul in de verbrandingsoven/op de bult te gooien en de afvalstoffenheffing gaat er flink omlaag van.
Wou dat we dat in Rotterdam hadden. Ik betaal 347 euro voor eenpersoonshuishouden (359 voor 2 of meer personen) en doe er 2-3 weken over om mijn 50 liter vuilnisbak te vullenquote:Op zondag 18 januari 2015 19:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zo weinig mogelijk. Wij hebben dat hier ook maar gewoon een speciale container voor het spul. Zonde om prima recyclebaar spul in de verbrandingsoven/op de bult te gooien en de afvalstoffenheffing gaat er flink omlaag van.
Ik heb hier drie bakken staan, GFT, papier en restafval. Maar nu is die scheidingswoede dusdanig geworden dat er geen restafval overblijft maar alles weer net als 35 jaar geleden in een zak aan de weg gezet wordt. Zeg dan dat je de stofzuigerzak apart wil inzamelen en de rest gewoon weer in de grijze kliko kan... Want dat is zo'n beetje het enige wat overblijft wat in die kliko kan.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:23 schreef Bouke-p het volgende:
Ik flikker gewoon alles in de grijze kliko, behalve oud papier(das voor de lokale voetbalclub geloof ik).
Ja, of ik pleur het in het bos hier. Ben gvd gekke Henkie niet.quote:Als ik meer afvalheffing moet gaan betalen dump ik mn afval wel op de kazerne net zoals sommige collega's :p
Wie maakt er zo'n probleem van dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:48 schreef Bouke-p het volgende:
Ik dump al zolang afval op de kazerne.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:23 schreef Bouke-p het volgende:
Ik flikker gewoon alles in de grijze kliko, behalve oud papier(das voor de lokale voetbalclub geloof ik).
Ze komen hier om de week restafval/gft halen en das eigenlijk te weinig. Zeker in de zomer zit de gftbak zo vol(grote tuin) en omdat we 2 paarden hebben, hebben we echt veel plastic(zit om de hooibalen).
Als ik meer afvalheffing moet gaan betalen dump ik mn afval wel op de kazerne net zoals sommige collega's :p
Praat me er niet van.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:44 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb ook 3 bakken maar thats it, ik hoef verder niks te scheiden.
Binnenkort komen al die leuke rekeningen van de gemeente/waterschap weer. Ook altijd zo'n feest. Ik ben blij dat we n dubbel inkomen hebben, op enkel n kpl inkomen blijft dr niet veel over.
We mogen niet eens in pak over straat...quote:Op zondag 18 januari 2015 19:43 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wie maakt er zo'n probleem van dan?
Oh, ja.. maar dat mag niemand meer in de EU, zelfs de Amerikanen niet.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
We mogen niet eens in pak over straat...![]()
Wat dacht je van mij op m'n matrozensalarisquote:Op zondag 18 januari 2015 19:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Praat me er niet van.
Ik ben alleen.
Woon alleen.
Vraag me al jaren af hoe anderen dat doen met mijn kut salaris.
er blijft elke maand nul over. Maargoed, studie zuigt veel leeg.
Ouder1 heeft vast nog een ban anders was ze hier nu allang komen zeuren...quote:Op zondag 18 januari 2015 20:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat dacht je van mij op m'n matrozensalaris
Jij bent kpl toch? Enne jullie krijgen meer dan de rest van defensie hequote:Op zondag 18 januari 2015 20:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat dacht je van mij op m'n matrozensalaris
Ik zat net ff te kijken of ze een ban had, niet dus... Toen stuitte ik op dit bazentopic!quote:Op zondag 18 januari 2015 21:40 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Jij bent kpl toch? Enne jullie krijgen meer dan de rest van defensie he
Ouder1 is nu met haar vevaparacommandomarinier naar syrie om daar eigenhandig orde op zaken te stellen.
Zulke akkefietjes heeft ze immers vaker bij de hand gehad.
Een herdershond voor paarden... echt nog nooit van gehoord.....quote:Op zondag 18 januari 2015 21:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zat net ff te kijken of ze een ban had, niet dus... Toen stuitte ik op dit bazentopic!![]()
F&F / Werkhond aanlijnen?
Nog niet, opleiding duurt pakweg twee jaarquote:Op zondag 18 januari 2015 21:40 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Jij bent kpl toch? Enne jullie krijgen meer dan de rest van defensie he
Ouder1 is nu met haar vevaparacommandomarinier naar syrie om daar eigenhandig orde op zaken te stellen.
Zulke akkefietjes heeft ze immers vaker bij de hand gehad.
Echt he...quote:Op zondag 18 januari 2015 21:58 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Een herdershond voor paarden... echt nog nooit van gehoord.....![]()
Zal je buurvrouw zijn. Wordt een leuke VvE vergadering
Ook niet weten hoe een VvE werkt. Altijd geweldig dat soort lui.quote:
Tuurlijk niet! Naast een vliegveld/ schietbaan of whatever gaan wonen, daarna volgens goed oud Hollandsch gebruik reclameren!quote:Op zondag 18 januari 2015 22:22 schreef Erasmo het volgende:
Dat peil je toch bij de VVE voordat je het koopt
Ze snapten het hele concept VvE niet. Wisten niet wat het was.... Ook al zo lekker slim als je een appartement koopt.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:22 schreef Erasmo het volgende:
Dat peil je toch bij de VVE voordat je het koopt
Dan zijn ze ook niet goed door hun makelaar ingelicht, en hebben ook niet vooraf de statuten van de VvE gelezen en/of contact opgenomen met bestuursleden van de VvE. Erg naïef.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:56 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ze snapten het hele concept VvE niet. Wisten niet wat het was.... Ook al zo lekker slim als je een appartement koopt.
Hij vertelde het verhaal tegen mij en zei "het is toch mijn dak, want zit boven mijn appartement.". Uh yeah right......![]()
Het is ook giga VvE met diverse splitsingen (bedrijven, 150 woningen, parkeergarage) dus nul te regelen.
Ze hadden denk ik geen eigen makelaar. Vanuit studentenkamer dit gekocht.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dan zijn ze ook niet goed door hun makelaar ingelicht, en hebben ook niet vooraf de statuten van de VvE gelezen en/of contact opgenomen met bestuursleden van de VvE. Erg naïef.
Wat een kkverhaal. Ik heb kortere ceremonies bijgewoondquote:Op zondag 18 januari 2015 21:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zat net ff te kijken of ze een ban had, niet dus... Toen stuitte ik op dit bazentopic!![]()
F&F / Werkhond aanlijnen?
Hoever gaat dat VvE eigenlijk? De bovenbuurman wil nl. beweren dat het dak van de trap (buiten de woning naar zijn voordeur) ook onderhouden/ gefinancierd moet worden door de onderbuurman hier naast mij. De hoekwoningen hier zijn nl. appartementen.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:15 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ze hadden denk ik geen eigen makelaar. Vanuit studentenkamer dit gekocht.
Hij zei werkelijk dat hij niet wist wat een VvE was of inhield. Hij dacht zijn dak en dus fundering is niet zijn probleem![]()
Super naïef idd.
Mooi toch als je zo'n instelling als ouder1 hebt? Kunnen we nog wat van leren...quote:Op zondag 18 januari 2015 23:20 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Wat een kkverhaal. Ik heb kortere ceremonies bijgewoond
Onderhoud aan gemeenschappelijke ruimtes moet beschreven staan in de statuten van de VvE. Een dak van een appartementencomplex wordt door alle bewoners onderhouden en niet alleen door diegene die toevallig direct onder het dak woont. Maar als hij de enige is die van de opgang gebruik maakt dan kan je de benedenbuurman (als die een eigen voordeur/opgang) heeft niet vragen mee te betalen.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoever gaat dat VvE eigenlijk? De bovenbuurman wil nl. beweren dat het dak van de trap (buiten de woning naar zijn voordeur) ook onderhouden/ gefinancierd moet worden door de onderbuurman hier naast mij. De hoekwoningen hier zijn nl. appartementen.
Deze dikbetaalde opper heeft natuurlijk een gewoon compleet huis.
Ik vond het maar kolder want dan kan de bovenwoning ook wel meebetalen met de tuin van de benedenwoning.
Ligt aan de splitsingsakte die bij de notaris is vastgelegd. Daar moet dat in beschreven staan.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoever gaat dat VvE eigenlijk? De bovenbuurman wil nl. beweren dat het dak van de trap (buiten de woning naar zijn voordeur) ook onderhouden/ gefinancierd moet worden door de onderbuurman hier naast mij. De hoekwoningen hier zijn nl. appartementen.
Deze dikbetaalde opper heeft natuurlijk een gewoon compleet huis.
Ik vond het maar kolder want dan kan de bovenwoning ook wel meebetalen met de tuin van de benedenwoning.
Dat is precies wat er aan de hand is, die trap gaat naar zijn deur daar is verder niks gemeenschappelijks aan. Beneden heeft een eigen deur. Daarom vind ik het een beetje vreemd.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Onderhoud aan gemeenschappelijke ruimtes moet beschreven staan in de statuten van de VvE. Een dak van een appartementencomplex wordt door alle bewoners onderhouden en niet alleen door diegene die toevallig direct onder het dak woont. Maar als hij de enige is die van de opgang gebruik maakt dan kan je de benedenbuurman (als die een eigen voordeur/opgang) heeft niet vragen mee te betalen.
Aha. Ach het zal verder ook wel, ik heb er weinig last van maar ik vond het nogal geldklopperig overkomen van die vent boven.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:35 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ligt aan de splitsingsakte die bij de notaris is vastgelegd. Daar moet dat in beschreven staan.
Wij hebben hier een aantal woningen met tuin en schuur binnen complex. Kosten daarvoor vallen buiten VvE. Omdat zij geen gebruik (mogen) maken van gemeenschappelijke ruimten betalen zij weer niet mee aan de liften ed.
In splitsingsakte staat per appartement ook je aandeel beschreven, vaak op basis van m2 ruimte tov totaal.
In mijn vorige appartement had ik een tuin en de schuur viel binnen VvE. Dat ontdekte ik doordat ik net zoveel betaalde als bovenburen die 1,5 zo groot apt hadden en ik ging navragen hoe dat zat. Nou waren net mijn trapjes vanuit huis de tuin in redelijk verrot dus heb toen hele mooie dure houten trapjes gekregen op kosten van de VvE.
Als je buren een slapende VvE hebben zonder duidelijke afspraken ligt het ingewikkelder.
Soms zijn er bij dat soort kleine VvE's ook afspraken dat bepaalde onderdelen puur voor kosten bepaalde eigenaar zijn.
Gelukkig ben jij een opperbaas en heb je een volledige eigen woningquote:Op zondag 18 januari 2015 23:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is precies wat er aan de hand is, die trap gaat naar zijn deur daar is verder niks gemeenschappelijks aan. Beneden heeft een eigen deur. Daarom vind ik het een beetje vreemd.
Ik zal binnenkort wel ff een balletje opgooien over een nieuwe schutting, daar gaat pax boven dan ook maar mooi aan meebetalen icm met vve knakker beneden.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij een opperbaas en heb je een volledige eigen woning
Maar zoals NedKelly zegt, het moet beschreven staan in de splitsingsacte. Op basis daarvan betaal je ook de servicekosten aan de VvE namelijk.
quote:Op zondag 18 januari 2015 23:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zal binnenkort wel ff een balletje opgooien over een nieuwe schutting, daar gaat pax boven dan ook maar mooi aan meebetalen icm met vve knakker beneden.
Ik en de benedenbuurman hadden al het plan om aankomende zomer een nieuwe schutting te plaatsen. Kan pax boven ook wel aan bijdragen vind ik dan. VvE werkt tot nu toe maar 1 kant op daar heb ik het idee.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]![]()
Ik kijk al uit naar de uitzending van de Rijdende Rechter
Je moet jaarlijks de vergadering van de VvE hebben waardoor je ook weet hoeveel in kas zit. Je kan het uiteraard proberenquote:Op maandag 19 januari 2015 00:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik en de benedenbuurman hadden al het plan om aankomende zomer een nieuwe schutting te plaatsen. Kan pax boven ook wel aan bijdragen vind ik dan. VvE werkt tot nu toe maar 1 kant op daar heb ik het idee.
Zal hier wel weer een rommeltje zijn uiteraard...quote:Op maandag 19 januari 2015 00:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je moet jaarlijks de vergadering van de VvE hebben waardoor je ook weet hoeveel in kas zit. Je kan het uiteraard proberen
Buitenschilderwerk aan mijn balkon valt wel onder VvE bijvoorbeeld.
Telegraafquote:Dutchbatters woedend om trap na
AMSTERDAM
door Roy Klopper -
Srebrenica-veteranen van Dutchbat 3 zijn verbijsterd over een trap na van hun oud-commandant, de omstreden en uitgerangeerde kolonel b.d. Charlef Brantz.
Twintig jaar na het drama brengt de inmiddels naar Duitsland geëmigreerde Brantz zijn indertijd opgestelde dagboeken naar buiten. Hierin veegt hij onder meer de vloer aan met het besluit van Karremans om zijn manschappen niet de wapens te laten oppakken tegen de indertijd oppermachtige Servische troepen.
De kolonel zat tijdens de inname van de moslimenclave door de Servische generaal Mladic als commandant op het veilige pluche van het VN-hoofdkwartier in Tuzla. Vanuit deze internationale commandopost was hij de baas van overste Thom Karremans, die slechts 60 kilometer verderop de onder vuur liggende Nederlandse compound in Srebrenica leidde.
Dutchbat-militairen beluisterden afgelopen weekeinde met ontzetting het relaas van Brantz in het radioprogramma Argos. De ex-kolonel beklaagde zich erover dat hij als enige hoofdrolspeler in het Srebrenica-drama geen promotie kreeg en tot zijn pensionering ‘naar alle uithoeken van de wereld’ is gestuurd.
Voorts riep hij dat “Dutchbat meer had kunnen doen”. Dat de kolonel daartoe vanuit zijn veilige hoofdkwartier zelf geen opdracht gaf, bleef onvermeld. Sowieso blijkt dat Brantz stuitend slecht op de hoogte was van de militaire opties. Pas achteraf ontdekte hij dat NAVO en VN al eind mei 1995 bepaalden dat er geen luchtsteun zou komen voor de bedreigde Nederlandse militairen. „Karremans en ik wisten hier niets van,” aldus Krantz.
Volgens Dutchbat-militairen geeft de kolonel zichzelf hiermee een brevet van onvermogen. „Hij roept twintig jaar na dato dat het allemaal anders had gemoeten, maar ontbeerde zelf belangrijke informatie.” Srebrenica-veteraan Henry van der Belt spreekt van een ‘rancuneuze man die Dutchbat met zijn boek een dolk in de rug steekt’: „Brantz is de zoveelste roeptoeter vanaf de zijlijn. Om zich heen meppend om de aandacht af te leiden van zijn eigen falen.”
Opvallend is dat de nieuwe geschiedschrijving van Krantz sterk afwijkt van eerdere uitspraken van de kolonel. Zo benadrukte hij in eerdere interviews dat hij overste Karremans op het hart had gedrukt vooral goed voor zichzelf en zijn manschappen te zorgen.
Trouwquote:'We waren al een jaar voorbereid'
DILLIAN HOS − 26/07/95, 00:00
DEN HAAG - Op het toppunt van de crisis rond Srebrenica had kolonel Charles Brantz (47) achter zijn bureau in Tuzla aan ieder oor een telefoon. Rechts de minister van defensie, Voorhoeve, links de commandant Dutchbat, overste Karremans. Brantz had het niet willen missen. “Als je volwassen wilt worden, moet je daar geweest zijn.”
Het was net een toneelstukje voor twee heren, maandagmiddag op Soesterberg. Voorhoeve stapte op Brantz af en prees hem uitbundig. Voorhoeve: “Het was heel fijn om contact met u te hebben.” Brantz: “U bent een integer mens.” Een dag later, op het ministerie van defensie, benadrukt Brantz hoe gemeend dat treffen was. “Een geweldige man.”
Charles Brantz belandt in januari als plaatsvervangend sectorcommandant in de veilige haven Tuzla. Zijn taken: humanitaire hulpprojecten, het bezoeken van de VN-eenheden en alle onderhandelingen met de “plaatselijke grootheden”, zoals hij ze noemt.
Dat contact met de Bosnische bestuurders en commandant is aanvankelijk niet makkelijk. Het versoepelt als Brantz een onderzoek instelt naar een granaatinslag in Tuzla-stad. Bij die aanval vallen 65 doden. Het onderzoek wijst uit dat de granaat is afgevuurd vanaf Servisch grondgebied.
“Dat onderzoek heeft veel deuren voor mij geopend. Sinds die tijd kon ik overal binnenkomen.”
Op zijn post in Tuzla krijgt Brantz steeds meer signalen dat de spanning rond Srebrenica zal toenemen. “Van zowel Bosnische als Servische zijde hoorden we dat er troepenbewegingen waren. De pesterijtjes namen toe. Er waren steeds meer beschietingen, konvooien mochten er niet door. Eigenlijk waren we er al een jaar op voorbereid, ook Ton Karremans was dat.”
In de oplopende spanning wordt het contact tussen Brantz en zijn ondergeschikte Karremans, de commandant in Srebrenica, steeds belangrijker.
Karremans had aanvankelijk veel direct contact met onder meer Den Haag. Brantz raadde zijn superieuren in Den Haag in de laatste dagen voor de val aan dat contact te verbreken. “Hij moest zich richten op wat daar gaande was. Ik heb gezegd: kappen die lijnen.”
Geen vreemden
Dat kon, omdat Brantz en Karremans bepaald geen vreemden voor elkaar waren.
“Ik ken hem al uit de tijd dat ik als kapitein in Havelte zat en hij als luitenant binnen kwam sjouwen. Dat was in 1976. Communiceren was voor ons geen enkel probleem. Aan een half woord van elkaar hadden we genoeg.”
Brantz prijst zich gelukkig dat nog meer belangrijke plaatsen werden bezet door Nederlanders.
“In Zagreb zat de Nederlandse kolonel De Jonge. Dat werkte heel goed. Als ik tegen hem zeg: Harmen, ik heb luchtsteun nodig, dan weet hij dat ik dat meen. En als Karremans tegen mij zegt dat er luchtsteun moet komen, dan weet ik dat hij het niet meer volhoudt.”
'Met mensen in je eigen taal praten, dat heb je hard nodig' Niets dan lof voor de ministers Voorhoeve en Pronk: gouwe kerels VERVOLG VAN PAGINA
“Met mensen in je eigen taal praten, van jouw nationaliteit, met dezelfde instelling, dat heb je heel hard nodig. Het was zeker minder goed gegaan als het anders was geweest.”
In de dagen voor de val zat Brantz bijna continu aan zijn telefoons. “Ik heb drie nachten niet geslapen. De witte telefoon was voor Den Haag, de grijze voor Karremans. En intussen had ik ook nog contact met De Jonge en met generaal Nicolaï van Unprofor. Uren achter elkaar heb ik zo gezeten.”
De nacht van maandag op dinsdag was zwaar. Af en toe maakte ik een grap. Ik zal niet verhullen dat Karremans en ik toen wel tegen elkaar hebben gezegd: hoe moet het nou verder? We hebben nooit een antwoord op die vraag gevonden. Wij hadden namelijk niet het hele spel kaarten in handen. We dachten dat de luchtsteun een troef zou zijn, maar die was ons niet gegeven.''
“Hectisch was het niet. Karremans was ook heel kalm. Alleen 's middags, toen de Bosniërs op de vlucht sloegen, rond een uur of drie, toen had hij het moeilijk. De Bravo-compagnie in de stad Srebrenica werd van alle kanten beschoten. Toen zei hij: Charlie, ik denk dat we het gordijn maar moeten sluiten. En ik zei: Als je maar zorgt dat je gezond blijft, met je mensen.”
Niets dan lof komt er over zijn lippen als het gaat over het handelen van de ministers Voorhoeve en Pronk. “Er zijn twee mensen voor wie ik alles zou doen. Dat zijn Voorhoeve, een zeer integere, capabele en beschaafde man. Die zou ik nou best als mijn vriend willen hebben - als hij zou vinden dat ik daartoe geëquipeerd zou zijn.”
“En Pronk. Hij heeft mij geïmponeerd toen hij naar Tuzla kwam. Hij is gedreven en eenvoudig. Twee gouwe kerels.”
Dat ook Voorhoeve zich nu ongelukkig toont met de sympathie die bij de Dutchbatters is ontstaan voor de Serviërs, deert Brantz niet. “Dat hoort er bij. Wat wel erg is, is dat mensen op tv verhalen gaan vertellen over wat die jongens hebben meegemaakt. Het Stockholm-syndroom, zeggen ze dan. Ik vind het levensgevaarlijk, ik vind het afschuwelijk dat Karremans zo wordt neergezet. Nederland moet eens ophouden met elke keer een deskundige te voorschijn te halen die verklaart wat de militairen hebben meegemaakt. Zij zijn er nooit geweest.”
Zijn verblijf in Bosnië heeft zijn kijk op de zaak veranderd, zegt hij. “Ik ben er heengegaan met ideeën zoals die hier in Nederland leven. Vrij abstract. Ik heb daar geleerd mijn opvattingen te veranderen. Eén plus één kan ook wel eens drie zijn, of nul. Er gebeuren dingen waar je je niet op kunt voorbereiden. Ik heb relatieve blijheid gekend, maar ook hele diepe dieptepunten. De vluchtelingen bijvoorbeeld. Mensen die een speelbal zijn van het politieke gesol in Bosnië.”
Een voorbeeld van de blijheid? Brantz denkt terug aan de burgemeester van Tuzla, met wie hij moest onderhandelen over de opvang van alle gevluchte bewoners van Srebrenica. “Hij zei: u bent een lichtpunt in het donker. Dat doet je toch wel wat.”
Maar ook hijzelf is niet meer helemaal de oude. “Je leert daar toch andere normen en waarden. Alleen al de verschillende levenswijzen van al die nationaliteiten. Ik oordeel nu minder snel, ben dankbaar voor hele stomme dingen. Het warme brood bijvoorbeeld dat ik daar bij de bakker haalde. Waar krijg je dat nog? En ik heb geleerd dat militairen emoties moeten kunnen tonen. Omhelzen, dat doen wij in Nederland nooit. Ik heb gisteren in Soesterberg een paar mensen omhelsd. Dat waren mijn pikkies, mensen aan wie ik veel heb gehad in die zware tijd.”
Dat hij teruggaat staat buiten kijf. “Volgende week, zijn nu de plannen.” Hij wijst op zijn semafoon. “Maar als ik gepiept wordt, ga ik morgen. Ik ga terug voor die mensen daar, voor de troepen die er zitten. De Unprofor-soldaten zitten in een hele moeilijke tijd.” Zijn troepen, ze gaan hem zeer nauw aan het hart. Daarom wil hij toch nog wel iets zeggen over de kwestie-Karremans en de Dutchbatters.
Het wordt een beeldspraak. “Het bataljon verdient het niet dat hun commandant zo wordt neergesabeld. Reken maar dat dat op die jongens afstraalt. De opmerkingen van Voorhoeve en van Couzy waren wel terecht, maar ik denk dan toch weer aan de jongen met wie ik in Bosnië, in troebel water zes dagen in een bootje heb rondgedobberd. Het was een bootje dat aan alle kanten lekgeschoten was, en we kwamen vingers te kort om ze allemaal te dichten. Toen we de motor wilden gebruiken, bleken we die niet te hebben meegekregen. Dat vind ik jammer en daar blijf ik bij.”
Zo klinkt het ook als er andersom niet veel wordt meebetaald (bijv. onderhoud voordeur onderbuurman).quote:Op zondag 18 januari 2015 23:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aha. Ach het zal verder ook wel, ik heb er weinig last van maar ik vond het nogal geldklopperig overkomen van die vent boven.
Prins carnaval D'n díe jaquote:Op maandag 19 januari 2015 08:12 schreef Bouke-p het volgende:
Das prins/koning/zwarteband/oorlogsheld/chuck norris van europa khan ofzo?
Ik ook nog niet.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:47 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Ben ik de enige die z'n strook nog niet heeft gehad?
ik wacht ook nog op m'n reiskosten vergoedingen van de afgelopen 2 maand ofzoquote:Op maandag 19 januari 2015 12:47 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Ben ik de enige die z'n strook nog niet heeft gehad?
Het gaat in dit geval ook om die gast ernaast. Hij schijnt totaal niet gerechtigd te zijn de groene baret te dragen.quote:Op maandag 19 januari 2015 08:12 schreef Bouke-p het volgende:
Das prins/koning/zwarteband/oorlogsheld/chuck norris van europa khan ofzo?
Het staat op facebook dus het moet wel waar zijnquote:Op maandag 19 januari 2015 17:54 schreef Nibb-it het volgende:
Schijnt, of weet je het zeker? Is wel handig om helder te hebben voordat je iemand met zijn kegel op internet zet.
Dit. Maar dat moet toch redelijk makkelijk te controleren zijn lijkt me.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:54 schreef Nibb-it het volgende:
Schijnt, of weet je het zeker? Is wel handig om helder te hebben voordat je iemand met zijn kegel op internet zet.
Dutch Stolen Valor doet aan hoor en wederhoor en hij is nergens te vinden qua registratie bij de commando's.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:54 schreef Nibb-it het volgende:
op Het Wapen is nauwelijks bezuinigd hoorquote:Op zondag 18 januari 2015 12:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Welke militairen? Die lui die allemaal wegbezuinigd zijn? Die bedoel je?
Bewaken moet je ook vooraf al doen. Nu met deze dreiging moet je ook niet afwachten en dan gaan rijden. KMar is gespecialiseerd op bewaken en beveiligen en eventueel heb je de natres nog.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:52 schreef Erasmo het volgende
I know en ik heb daar weer ff rondgeneusd. Een ware heksenjacht is er ontstaan op alles en iedereen die nooit op uitzending is geweest. Zelfs ouwe baasjes die gewoon oud militair zijn (echter geen veteraan) worden daar opgeplempt want een hoop blik. Maar nergens een medaille te bekennen dat ze op uitzending zijn geweest wat ze dus ook niet pretenderen. Fucking Rubje acties daar.quote:Op maandag 19 januari 2015 20:39 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dutch Stolen Valor doet aan hoor en wederhoor en hij is nergens te vinden qua registratie bij de commando's.
Je kan bij ze kijken op Facebook.
Linkquote:Dutch Stolen Valor
Deze foto vonden wij zojuist op Facebook, een prachtig voorbeeld waarmee iemand laat zien wat het verschil is tussen een HELD en een nepper.
De man rechts op de foto heeft geen enkele verdere uitleg nodig, dit is een held, iemand die echt iets heeft toegevoegd.
Echter de man links is een een nepper, is geen veteraan, wel een oud militair, en zelfs oud officier, maar moet zich bewijzen met een borst vol prullaria, de man is nooit uitgezonden, maar heeft wel de grootste helden verhalen van zijn parate acties aan het oostfront, door hun alertheid spreken we geen Russisch, want ze hebben de koude oorlog gewonnen en voorkomen dat de 3e wereldoorlog uitbrak.
Majoor Gijs Tuinman Ridder Militaire Willemsorde wij salueren voor u.
en meneer links ..... tja
Rubjequote:Op maandag 19 januari 2015 22:55 schreef AchJa het volgende:
En wie is "Dutch Stolen Valor" zelf eigenlijk?
Je zou het bijna denken ja... Wat een trieste vertoning.quote:
mee eens. Het zou me niet eens verbazen als DEF al wel een en ander in de smiezen houdt.quote:
Zonder betrouwbare bronvermelding is er geen bevestiging lijkt mij.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:56 schreef AchJa het volgende:
Daarbij vraag ik me af hoe ze aan al die zogenaamde "bevestigingen van defensie/ KCT" komen. Ik geloof er geen snars van dat ze dat zomaar krijgen.
Waarschijnlijk iemand die in de registratiegegevens kan (of iemand kent die...)?quote:Op maandag 19 januari 2015 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je zou het bijna denken ja... Wat een trieste vertoning.
En DSV heeft er ook bar weinig verstand van, commando's worden steevast met co aangeduid, jammer joh, het is cdo... Fucking lamme tak.
Daarbij vraag ik me af hoe ze aan al die zogenaamde "bevestigingen van defensie/ KCT" komen. Ik geloof er geen snars van dat ze dat zomaar krijgen.
Dat lijkt mij dan misbruik maken van toegang hebben tot persoonlijke gegevens van personen die niet publiekelijke openbaar zijnquote:Op maandag 19 januari 2015 23:15 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iemand die in de registratiegegevens kan (of iemand kent die...)?
En dat mag zomaar voor je "publieke" site gebruikt worden? Wijnand, kom er maar in.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:15 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iemand die in de registratiegegevens kan (of iemand kent die...)?
Daar gaat het ondertussen al lang niet meer om op die page. Kovom wordt er nu ook al bijgehaald en ja ik heb ook een mening over Kovom maar dan moet je bij die organisatie zijn en niet bij de lui zelf. Dit gaat van kwaad tot erger en DSV zelf blijft ook lekker anoniem, voor hetzelfde is dat ook eoa ex dipli met een grote bek.quote:Ik snap de frustraties wel, ook omdat in Nederland iedereen zich hier straffeloos mag voordoen als veteraan.
Heeft niks met genuanceerd te maken maar meer met niet hard gemaakte beschuldigingen.quote:De manier waarop dit gedaan wordt kan natuurlijk beter en genuanceerder (AchJa en genuanceerd)
quote:Op maandag 19 januari 2015 23:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan misbruik maken van toegang hebben tot persoonlijke gegevens van personen die niet publiekelijke openbaar zijn
quote:Anyway, deze discussie is een paar maanden geleden al eens gevoerd hier.
Waarvan Aktequote:
Even voor de duidelijkheid: ik verdedig ze niet. Als ze strafbaar bezig zijn dan is dat natuurlijk fout.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat mag zomaar voor je "publieke" site gebruikt worden? Wijnand, kom er maar in.
[..]
Daar gaat het ondertussen al lang niet meer om op die page. Kovom wordt er nu ook al bijgehaald en ja ik heb ook een mening over Kovom maar dan moet je bij die organisatie zijn en niet bij de lui zelf. Dit gaat van kwaad tot erger en DSV zelf blijft ook lekker anoniem, voor hetzelfde is dat ook eoa ex dipli met een grote bek.
[..]
Heeft niks met genuanceerd te maken maar meer met niet hard gemaakte beschuldigingen.
Ik ga eea binnenkort wel ff aan de brigadejurist doorspelen, kijken wat die er van vindt. Zeker al die opmerkingen "dat ze het hebben uitgezocht via via" het kan er bij mij niet in dat dat allemaal wel zo legaal is.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:23 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: ik verdedig ze niet. Als ze strafbaar bezig zijn dan is dat natuurlijk fout.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een broertje dood aan nepveteranen etc. Maar dit is niet de juiste weg.quote:Ik kan me wel inleven in de reden waarom dit opgestart is. Keur ik daarmee automatisch hun handelen goed? Nee.
quote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Weet verder niet of er één handig systeempje is waar dit soort info in te vinden is (lijkt me eerlijk gezegd veel te makkelijk voor DEF) maar zulke info is natuurlijk vertrouwelijk. Niet de hele wereld hoeft te weten wie wanneer op uitzending is geweest.
Geef mij ff de tijd om een paar maanden terug te lezenquote:Op maandag 19 januari 2015 23:15 schreef Lotusss het volgende:
Anyway, deze discussie is een paar maanden geleden al eens gevoerd hier.
Ja, PS en dan alleen de personeelsboeren kunnen daarin. Derhalve vertrouwelijke info.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Weet verder niet of er één handig systeempje is waar dit soort info in te vinden is (lijkt me eerlijk gezegd veel te makkelijk voor DEF) maar zulke info is natuurlijk vertrouwelijk. Niet de hele wereld hoeft te weten wie wanneer op uitzending is geweest.
Technische systeembeheerders waarschijnlijk ook, ze mogen het niet, maar kunnen het meestal welquote:Op maandag 19 januari 2015 23:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, PS en dan alleen de personeelsboeren kunnen daarin. Derhalve vertrouwelijke info.
Negative, ik kijk enkel af en toe eens, om te zien of het nog altijd zo'n klere troep is met beterwetende moderatoren. En zie dan dat er zich geen moer heeft veranderd. Maar keek vandaag ook weer eens en deze discussie riep vragen op. Zo doende. Dus men hoeft mij hier niet terug te verwachten.quote:
Begrijpelijk. Ik kom ook eigenlijk nooit meer in de SC hier, is lang niet meer zo leuk/interessant als vroeger. Ik volg alleen de nieuws topics hier in DEF nog, maar zag opeens jouw naam staan als laatste poster in dit topic. Dat wekte even m'n interessequote:Op dinsdag 20 januari 2015 04:07 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Negative, ik kijk enkel af en toe eens, om te zien of het nog altijd zo'n klere troep is met beterwetende moderatoren. En zie dan dat er zich geen moer heeft veranderd. Maar keek vandaag ook weer eens en deze discussie riep vragen op. Zo doende. Dus men hoeft mij hier niet terug te verwachten.
Jazeker de wob maar het is niet zo dat daarmee in personeelsbestanden gesnuffeld kan worden.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 02:37 schreef Sine_Pari het volgende:
Heeft men in Nederland geen soort van "Freedom Of Information Act" (FOIA)?
quote:Defensie heeft dossiers van militairen en burgers die niet meer in actieve dienst zijn. Dit betreft een groot deel van de bevolking van Nederland over de afgelopen 80 jaar. Wil u uw eigen gegevens inzien, of die van een ander? Dat kan. Er gelden wel regels voor.
Waarvoor kunt u het personeelsdossier raadplegen?
De personeelsdossiers kunt u nodig hebben voor informatie over uw rechtspositie of uw pensioen. Of om informatie over familieleden te vinden in de stamboekgegevens.
Met de informatie uit de dossiers kunt u:
uw tijd in actieve dienst berekenen voor uw pensioen;
bewijs vinden voor het vervullen van de dienstplicht;
bewijs vinden van buitenlandplaatsing voor AOW/Sociale VerzekeringsBank (SVB);
uw ambtsjubileum vaststellen aan de hand van uw diensttijd;
een diensttijdverklaring aanvragen voor uw nieuwe werkgever.
Regels voor verstrekken gegevens
Er gelden regels voor het verstrekken van persoonsgegevens. Deze staan in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).
Gegevens uit uw eigen persoonsdossier
Wilt u informatie uit uw eigen persoonsdossier opvragen? Dat doet u als volgt:
gebruik het formulier Verzoek gegevensverstrekking uit persoonsdossier;
onderteken uw verzoek;
stuur een kopie van uw legitimatiebewijs mee met uw verzoek.
Defensie houdt bij wie welke informatie opvraagt.
Gegevens uit persoonsdossier van een ander
Wilt u gegevens uit het persoonsdossier van een ander opvragen? Dat doet u als volgt:
gebruik het formulier Verzoek gegevensverstrekking uit persoonsdossier;
zorg dat de betreffende persoon in het formulier aangeeft geen bezwaar te hebben;
als deze persoon is overleden, moet u een uittreksel uit het overlijdensregister meesturen (ook wel akte van overlijden genoemd);
geef aan wat uw relatie is tot degene van wie u gegevens wilt;
onderteken uw verzoek;
stuur een kopie van uw legitimatiebewijs mee met uw verzoek.
De commandos zijn natuurlijk een relatief kleine club en volgens mij is daar wel een of andere vereniging waar precies bij gehouden word wie er ooit n groene baret gehad heeft.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 06:43 schreef Erasmo het volgende:
Fijn er slaapt weer een opleidingskamer boven me
[..]
Jazeker de wob maar het is niet zo dat daarmee in personeelsbestanden gesnuffeld kan worden.
https://www.facebook.com/dutch.stolenvalor.9quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:41 schreef Druid het volgende:
DSV is ineens niet meer op feestboek te vinden, toeval?
quote:Beste DSV Volgers:
tot onze grote verbazing moeten wij u mededelen dat onze openbare pagina door Facebook uit de lucht is genomen. We weten nog niet of dit permanent is of tijdelijk, wij betreuren dit besluit ten zeerste.
Totdat wij uitsluitsel hebben gekregen zullen er geen mededelingen worden gedaan, en ook zullen er geen publicaties plaats vinden.
mvgr Team DSV
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:41 schreef Druid het volgende:
DSV is ineens niet meer op feestboek te vinden, toeval?
Die jankberichten daaronderquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:43 schreef Awsom het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/dutch.stolenvalor.9
[..]
Hoiquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:46 schreef Awsom het volgende:
[..]
Straks komen al die DSV-ers hierheen.Daar heb ik geen zin in ...
Evodquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:31 schreef ErwinRommel het volgende:
AchJa, welk type e-smoker hedde gij ook alweer? Vanmiddag ga ik naar zo'm toko in woudrichem
Goede tip. Die smaakjes ed. links laten liggen?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ga trouwens wel meteen voor 21 of op zijn minst 18mg nicotine.
Ja, gewoon tabak nemen. American of Turkish flavour ofzo.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goede tip. Die smaakjes ed. links laten liggen?
Topquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, gewoon tabak nemen. American of Turkish flavour ofzo.
Nep zeg ik je, nep! Weer zo'n vuile poser met zijn marktplaats baret... Ik heb het uitgezocht bij defensie en hij komt niet voor in de outlook adreslijst!!!quote:
Telegraafquote:Schandpaal nepveteranen onzorgvuldig
Roy Klopper
AMSTERDAM -
De digitale schandpaal voor nepveteranen kent de nodige kinderziekten, waardoor volstrekt onschuldigen worden opgeknoopt.
Ettelijke op internet als bedriegers gebrandmerkte mannen, blijken zich alles behalve als veteraan te willen voordoen.
De beheerders van sites als ’Dutch Stolen Valor’ (DSV) en ’Veteranen tegen de Koom’ hebben gisteren ijlings afbeeldingen verwijderd van door hen ten onrechte tot neppers bestempelde mannen.
Zo blijkt de in september door de DSV tot ’Pannenkoek van de Maand’ benoemde man met een rits medailles op de Arnhemse John Frostbrug, al sinds 1990 de drijvende kracht te zijn achter het naar Nederland halen van hoogbejaarde Britse en Amerikaanse WO2-veteranen.
De betrokkene, Ard van Hulst uit Winssen, is hiervoor zelfs koninklijk onderscheiden en sinds 2003 voorzitter van de Stichting Market Garden Veterans Association. „De oude veteranen vroegen mij hun vaandel te laten dragen. Louter om de eer van deze geweldige kerels hoog te houden. Dan is het heel vervelend om zo op internet te kijk te worden gezet”, aldus Van Hulst.
Schier hetzelfde overkwam luitenant-kolonel (res.) Willem Verheijen. Deze gewezen voorzitter van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reserve Officieren deed zich volgens de ’veteraneninquisitie’ van de internetfora eind juni op het Haagse Malieveld ten onrechte voor als oud-strijder.
Verheijen is onthutst: „Ik was uitgenodigd door de organisatie van Veteranendag. Daarom verscheen ik logischerwijs in uniform. Schandalig dat je dan op internet tot bedrieger wordt benoemd, zonder dat iemand me iets heeft gevraagd.”
De DSV laat in een reactie weten van mening te blijven dat de vaandel dragende Ard van Hulst te ver ging toen hij met baret en onderscheidingen op de Frostbrug stond: „Zo profileert hij zich als veteraan.”
Idd!!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:10 schreef qua-patat-orbis het volgende:
[..]
Dat zijn een hoop biertjes
Zal morgen ff een commando baret kopen bij noordeloos.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nep zeg ik je, nep! Weer zo'n vuile poser met zijn marktplaats baret... Ik heb het uitgezocht bij defensie en hij komt niet voor in de outlook adreslijst!!!
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:13 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ah, dan mag het.
Ik dacht dat een rood label rosébier was.
vergeet je je chestrig nietquote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zal morgen ff een commando baret kopen bij noordeloos.
Ga jij maar slootwater zuipen kreng!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:27 schreef qua-patat-orbis het volgende:
sowieso bavaria 0.0![]()
drink dan godver gewoon water ofzo
aquaplaning op je muismat vanwege de tranenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ga jij maar slootwater zuipen kreng!
waar jij trek in hebtquote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:57 schreef qua-patat-orbis het volgende:
[..]
aquaplaning op je muismat vanwege de tranen
Alleen je oefentoelage, vakantiegeld, overuren, vrob en eindejaarsuitkering worden zwaarder belast...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:17 schreef Bouke-p het volgende:
Loonstrook is binnen en jajaja *tromgeroffel* 34 euro meer dan vorige maand.
Iets met belastingregels ofzo.
Zat ook ff de bijlage te lezen ja. Zal het in juli wel merken. Heb mn loonheffingskorting uit staan dus krijg elk jaar net voor de zomer ff flinke pot geld terug van de belastingdienst. Zal nu nog wel groter zijn als ze die korting hoger hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:17 schreef Bouke-p het volgende:
Loonstrook is binnen en jajaja *tromgeroffel* 34 euro meer dan vorige maand.
Iets met belastingregels ofzo.
Ik kwam met dat loonheffingskorting formulier bij mijn luit aan: ''Uh, nog nooit gezien dat formulier, doe maar gewoon aan het eind van het jaar met een T of TJ-biljet''.quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:44 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Zat ook ff de bijlage te lezen ja. Zal het in juli wel merken. Heb mn loonheffingskorting uit staan dus krijg elk jaar net voor de zomer ff flinke pot geld terug van de belastingdienst. Zal nu nog wel groter zijn als ze die korting hoger hebben gemaakt.
Ja vindt t allemaal wel prima. Mn admeur zij dat ik zelf dat formulier moest fixen en dan ff langskomen als ik dat nodig vond. Geloof t allemaal wel, geld komt toch wel een keer binnen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik kwam met dat loonheffingskorting formulier bij mijn luit aan: ''Uh, nog nooit gezien dat formulier, doe maar gewoon aan het eind van het jaar met een T of TJ-biljet''.
Dus ik krijg inderdaad ook een pot geld aan het eind van het jaar.
En nu kun je die 1000 euro die je anders in kleine beetjes zou krijgen meteen aan de duurste hoer van de Minerva-escortservice spenderen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:59 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Ja vindt t allemaal wel prima. Mn admeur zij dat ik zelf dat formulier moest fixen en dan ff langskomen als ik dat nodig vond. Geloof t allemaal wel, geld komt toch wel een keer binnen.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 01:00 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
En nu kun je die 1000 euro die je anders in kleine beetjes zou krijgen meteen aan de duurste hoer van de Minerva-escortservice spenderen.
Dat formulier moet je volgensmij opsturen naar DCHR en niet naar je luit.quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik kwam met dat loonheffingskorting formulier bij mijn luit aan: ''Uh, nog nooit gezien dat formulier, doe maar gewoon aan het eind van het jaar met een T of TJ-biljet''.
Dus ik krijg inderdaad ook een pot geld aan het eind van het jaar.
Idd ja, nog minder oefentoelagequote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alleen je oefentoelage, vakantiegeld, overuren, vrob en eindejaarsuitkering worden zwaarder belast...![]()
![]()
![]()
Onder de streep wordt het weer een dikke min.
Om hier even op terug te komen, de grap was leuk maare:quote:
Dood? Hier doet hij het gewoon.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:40 schreef Bouke-p het volgende:
T topic waar je naar linkt is dood :p
T zou me niks verbazen als diegene achter dsv idd die 2 droeftoeters zijn.
Hmm nu doet ie t wel, zit mobiel dus zal wel aan mn telefoon liggen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dood? Hier doet hij het gewoon.
http://www.airsoft.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=4523
En het over de ECO hebben en vervolgens over de voorgezette opleiding. Elke KCT'er zou het over de VCO hebben en sowieso cdo gebruiken voor commando.
Is het tegenwoordig niet VTO-SO?quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dood? Hier doet hij het gewoon.
http://www.airsoft.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=4523
En het over de ECO hebben en vervolgens over de voorgezette opleiding. Elke KCT'er zou het over de VCO hebben en sowieso cdo gebruiken voor commando.
Is het ook, daarom juist. Zijn hele verhaal rammelt en ik verdenk hem ervan dat het dezelfde dwaas is als die van DSV.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:22 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Is het tegenwoordig niet VTO-SO?
Bovendien; bullshit dat verhaal van die vent. Er wordt ook genoeg re-enactment gedaan, onder andere bij officiële herdenkingen. Sterker nog, genoeg veteranen die het waarderen dat hun tijdperk nog wordt uitgebeeld door mensen in hun vrije tijd.
Dat dus, daar hebben we geen zelfbenoemde hoeders der veteranen en correcte tenueen clubjes voor nodig.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik bemoei me nergens mee. Onzin allemaal.
Iemand zijn staat van conduite nagaan zou gewoon tot een protocol moeten behoren bij welke veteranenclub dan ook.
Het klopt dus al aan de poort niet. Laat ze daar maar eens mee beginnen.
D.V.?quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat dus, daar hebben we geen zelfbenoemde hoeders der veteranen en correcte tenueen clubjes voor nodig.
geloof het of niet, maar op de KMA zitten ze ookquote:Op woensdag 21 januari 2015 17:34 schreef AchJa het volgende:
Goh, en die DSV knakker is naar eigen zeggen marinier, er stond op die oude page volgens mij ergens iets dat hij KMA gedaan had, je zou verwachten KIM...
Als genoten opleiding he.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:26 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
geloof het of niet, maar op de KMA zitten ze ook
Nee, maar ben 'm nou aan het binnenhalen. Is het wat? Leviathan staat er ook sinds kort op.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:18 schreef AchJa het volgende:
@Nibb-it
The imitation Game al gezien? Lijkt me ook wel een film voor jou.
Wiequote:Op donderdag 22 januari 2015 22:33 schreef NedKelly het volgende:
Korporaal Yvette is zo bij Humberto Tan over haar vakantieliefde.
Oh die. Nja als ze dr vriend niet kunnen screenen, terecht. Wel naar voor haar dat zij als zondebok wordt gebruikt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:46 schreef NedKelly het volgende:
[..]
De dame met Turkse vriend waarvan de vog is ingetrokken.
vgb wordt echt niet zomaar ingetrokkenquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:48 schreef Awsom het volgende:
[..]
Oh die. Nja als ze dr vriend niet kunnen screenen, terecht. Wel naar voor haar dat zij als zondebok wordt gebruikt.
ze hadden het over vgb, weet niet of dat een verschil is.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:49 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
vgb wordt echt niet zomaar ingetrokken
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 08:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Ook een allegaartje tegenwoordig in veteranenland zeg mijn God!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |