Nee, dat ben ik dus niet; het is geen openbaar terrein maar privé terrein.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:07 schreef stbabylon het volgende:
Je bent wettelijk verplicht. Kun je niet leuk vinden. Maar ja, pech.
Het staat toch in de statuten van de VVE? Nou dan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik dus niet; het is geen openbaar terrein maar privé terrein.
Nee, dat staat daar niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het staat toch in de statuten van de VVE? Nou dan.
Srsly? wtf?quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:04 schreef Ouder1 het volgende:
Ik vraag ouders hun jonge kinderen op te tillen als ik ze heel close moet passeren met mijn hond omdat ik niet het risico wil lopen dat er toch opeens een stapje richting mijn hond wordt gedaan of een handje haar kant op schiet. Omdat mensen zo slecht luisteren zeg ik dan dat ik haar niet voor 100% vertrouw met kinderen.
Dan kun je toch zelf je simpele vraag (die je in een OP langer dan de Bijbel hebt weten te stoppen) toch beantwoorden?quote:
En wat helpt dat als je een kind op een doorgang van 1 meter breed moet passeren?quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Srsly? wtf?
Je lijnt je hond maar aan!
Jij bent verantwoordelijk voor dat dier, en moet dus alles doen om te voorkomen dat er problemen ontstaan. Desnoods door, als je een kind op de galerij ziet, te wachten tot het kind weg voordat je de galerij op gaat.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:20 schreef Ouder1 het volgende:
En wat helpt dat als je een kind op een doorgang van 1 meter breed moet passeren?
Misschien kan je vragen of die ouders hun kinderen niet kunnen aanlijnen in gemeenschappelijke ruimtes, zodat je hond er geen last van heeft?quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:04 schreef Ouder1 het volgende:
Ik vraag ouders hun jonge kinderen op te tillen als ik ze heel close moet passeren met mijn hond omdat ik niet het risico wil lopen dat er toch opeens een stapje richting mijn hond wordt gedaan of een handje haar kant op schiet. Omdat mensen zo slecht luisteren zeg ik dan dat ik haar niet voor 100% vertrouw met kinderen.
Dat doe ik dus ook. En die ouders hebben daar geen enkele moeite mee; zijn zelfs gek met mijn hond en gaan geregeld een balletje met haar gooien.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jij bent verantwoordelijk voor dat dier, en moet dus alles doen om te voorkomen dat er problemen ontstaan. Desnoods door, als je een kind op de galerij ziet, te wachten tot het kind weg voordat je de galerij op gaat.
Je zegt dat mensen slecht luisteren... en je hond dan? Heb je die al eens afgeleerd om te bijten?
Kan ze ook. Gewoon met de lijn slap, trekt nooit omdat ik haar met mijn stem, geluidjes, lichaamstaal en gebaren onder áppel heb. Probleem is alleen dat ze niet kan 'ontwijken' aan een lijn. In de stad en zo loopt ze altijd aan de lijn maar daar zijn de doorgangen niet zo smal.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:28 schreef El_Psycho het volgende:
Tja. Ik zou vooral in dat situaties m'n hond aanlijnen. Als je haar echt zo goed hebt opgevoed, zou ze ook fatsoenlijk aan een lijn moeten kunnen lopen. Went ze snel zat aan.
Bijten is bijten, of de hond nu wel doorbijt of niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:27 schreef Ouder1 het volgende:
Dat doe ik dus ook. En die ouders hebben daar geen enkele moeite mee; zijn zelfs gek met mijn hond en gaan geregeld een balletje met haar gooien.
Voor de goede orde; sneppen is geen bijten. Dat doet de hond van de onderbuurvrouw, de mijne niet.
Nee, ik vraag de ouders vriendelijk en die hebben daar geen probleem mee, zijn er juist blij mee.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bijten is bijten, of de hond nu wel doorbijt of niet.
Je legt de verantwoordelijkheid bij die ouders, terwijl die bij jou ligt.
Het maakt niet uit hoe je het vraagt en of ze er blij mee zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:31 schreef Ouder1 het volgende:
Nee, ik vraag de ouders vriendelijk en die hebben daar geen probleem mee, zijn er juist blij mee.
Dat doe ik dus ook.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe je het vraagt en of ze er blij mee zijn.
Het probleem is dat jouw hond kan uitvallen tegen kinderen. Dat maakt het jouw probleem dat jij moet oplossen.
Door anderen iets te laten doen. En daarmee neem je dus niet alle verantwoordelijkheid op je.quote:
Hier zitten dierenliefhebbers, op WGR hondenhaters dus krijg je daar een hoop haat te horen ipv goed inzicht. Al zie ik hier ook geen honden eigenaren tot noch toe.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:33 schreef Loveless85 het volgende:
Overigens lijkt me dit meer WGR dan F&F, aangezien je vooral wil weten of hij dit kan/mag naar mijn idee? Staat in ieder geval geen duidelijke vraagstelling oid in je OP. Verder geeft de brief van de VVE het idee dat dit in hun reglement staat, dus ik zou dat er eens op naslaan.
VVE beheer is geen VVE. De ALV zou uitspraak moeten doen maar dat duurt dan nog een paar maanden.quote:Verder kan je het uiteraard simpelweg doen, het gaat om een galerij en trap, daarna kan het beest naar hartenlust los rondrennen, dus de impact is minimaal, maar ik snap als het een principekwestie is tov de zeikerds. Dan kom je dus weer bij punt 1; staan ze in hun recht of niet? Ze hebben sowieso dus de VVE gevraagd er een uitspraak over te doen, en vrees dat je je daarin te schikken hebt.
Dan heb je daar je antwoord toch? Laat het op de agenda van de ALV zetten en erover stemmen. En de VVE Beheerder lijkt me diegene die wel op de een of andere manier gemachtigd is uitspraak te doen in dit soort zaken.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hier zitten dierenliefhebbers, op WGR hondenhaters dus krijg je daar een hoop haat te horen ipv goed inzicht. Al zie ik hier ook geen honden eigenaren tot noch toe.
[..]
VVE beheer is geen VVE. De ALV zou uitspraak moeten doen maar dat duurt dan nog een paar maanden.
Hier ben ik het wel mee eensquote:Op maandag 11 augustus 2014 12:37 schreef teckna het volgende:
Zelfs als het wettelijk niet verplicht is is er wel een officieel verzoek gedaan om dit te doen. Je leeft nu eenmaal met heel veel mensen op een heel klein stukje grond. Beetje geven en nemen hoor.
Ik vraag het per keer, niet eenmaal voor de rest van het leven van mijn hond. En ik ga er pas langs als dat veilig kan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Door anderen iets te laten doen. En daarmee neem je dus niet alle verantwoordelijkheid op je.
Want ja, als je hond "snept" (bijt, dus) naar een kind, dan heeft die ouder het kind niet opgepakt en tja, dan kan jij er ook niks aan doen. Jij hebt het immers gevraagd! Ammehoela.
Het gaat er toch puur om dat het de 'omgekeerde wereld' is. Dat zij maatregelen moeten nemen voor iets waar JIJ verantwoordelijkheid voor hebt en geen maatregelen voor wil nemen om dit te voorkomenquote:Op maandag 11 augustus 2014 12:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vraag het per keer, niet eenmaal voor de rest van het leven van mijn hond. En ik ga er pas langs als dat veilig kan.
quote:Maar jij bent duidelijk een hondenhater dus discussie is zinloos.
Totaal irrelevant verder. Als hij de VVE er een uitspraak over heeft laten doen, of in ieder geval de persoon/entiteit die namens het bestuur optreedt dan heb je dikke pech. En wellicht staat het gewoon in het reglement, dan ben je meteen klaar. Dat is vrij gebruikelijk voor gebouwen met gemeenschappelijke ruimtes; huisdieren aangelijnd.quote:Overigens spelen de oudere kinderen (vanaf 6 jaar) bijna dagelijks met mijn hond nadat ik de verantwoording heb genomen hen op verantwoorde wijze kennis te laten maken. Mede daarom is buiten die eikel iedereen hier juist gek met mijn hond.
Nee, het is jouw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat kinderen veilig langs jouw hond kunnen, niet andersom.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, ik vraag de ouders vriendelijk en die hebben daar geen probleem mee, zijn er juist blij mee.
Ik denk dat je verantwoordelijkheid verkeerd ziet. Het is mijn verantwoordelijkheid dat ze er veilig langs kan, dus moet ik daar voor zorgen. Bijvoorbeeld door ouders te vragen dat hele jonge grut even op te tillen.
Grappig, iemand met een andere mening dan jij is meteen een hondenhater.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:39 schreef Ouder1 het volgende:
Ik vraag het per keer, niet eenmaal voor de rest van het leven van mijn hond. En ik ga er pas langs als dat veilig kan.
Maar jij bent duidelijk een hondenhater dus discussie is zinloos.
Overigens spelen de oudere kinderen (vanaf 6 jaar) bijna dagelijks met mijn hond nadat ik de verantwoording heb genomen hen op verantwoorde wijze kennis te laten maken. Mede daarom is buiten die eikel iedereen hier juist gek met mijn hond.
Jij hoort niets te vragen, jij hoort je hond onder controle te hebben. Dat heb je niet, dus ben jij aansprakelijk.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vraag het per keer, niet eenmaal voor de rest van het leven van mijn hond.
VVE beheer is een administratieve functie die besluiten van de ALV uitvoert. Heeft geen enkel gezag of beslissende rol. De ALV is het hoogste orgaan. Maar dat duurt dus nog een paar maanden. Het gaat mij dus om de tussentijd. Ik weet dat de ALV mij in het gelijk gaat stellen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan heb je daar je antwoord toch? Laat het op de agenda van de ALV zetten en erover stemmen. En de VVE Beheerder lijkt me diegene die wel op de een of andere manier gemachtigd is uitspraak te doen in dit soort zaken.
Zo zie ik het dus ook en dus neem ik mijn verantwoording op alle mogelijke manieren.quote:Maar nogmaals; staat het in je VVE reglement, dat is wel vrij essentieel hier. Verder ben jij inderdaad verantwoordelijk voor het beestje, dus hoe braaf ook; als hij gaat sneppen ben jij hier op aan te spreken.
Dus als kinderen een hond gaan pesten, er letterlijk boven op springen, er naar trappen e.d. dan is het nog steeds alleen aan de eigenaar als de hond snept? Of kunnen de ouders dan wél aangesproken worden? Het is zo simpel; Een hond is geen knuffeldier en het enige gevaar bij mijn hond is dat kleine kinderen (tot 4 jr) soms gewoon niet luisteren, niet naar de eigenaar en niet naar de ouders en dan tóch even willen aaien want ze is zo mooi en ziet er zo zacht uit. Normaliter geen probleem want dan springt ze gewoon weg, maar in zo'n nauwe doorgang is dat moeilijk (en al helemaal als ze aangelijnd is).quote:Je mag best mensen waarschuwen dat ze afstand houden, maar ik ben het met spijkerbroek eens dat dat in weze omgekeerde wereld is.
Hoe groot is het bord? Je weet wel, dat voor je kop zit.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
dus neem ik mijn verantwoording op alle mogelijke manieren.
Dat is hier helemaal niet het geval. Mensen lopen langs je hond, kinderen lopen langs je hond, dat moet gewoon mogelijk zijn. Lukt je dat niet, dan moet je eens overwegen het beestje weg te doen naar eigenaren die wel weten hoe ze deze hond onder controle moeten houden.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
Dus als kinderen een hond gaan pesten, er letterlijk boven op springen, er naar trappen e.d. dan is het nog steeds alleen aan de eigenaar als de hond snept?
Waarom zo zwart-wit? Hoezo doe ik er niet alles aan om het te voorkomen? Hoezo leg ik alles bij een ander? Is een hond strikt onder áppel houden, altijd alert en oplettend zijn, altijd bedacht zijn, steeds blijven trainen, moeite doen om (oudere) kinderen goed kennis te laten maken geen enkele moeite doen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:37 schreef teckna het volgende:
Met alle respect maar je legt alle problemen bij anderen neer zonder zelf maar een millimeter te willen ingeven en vervolgens maak je dit topic aan om je gedrag te rechtvaardigen. Doe niet zo moeilijk en lijn die hond aan rij dan met je hond naar een stuk bos en laat hem daar los. Zeker als er kinderen bij kijken.
Dit.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is hier helemaal niet het geval. Mensen lopen langs je hond, kinderen lopen langs je hond, dat moet gewoon mogelijk zijn. Lukt je dat niet, dan moet je eens overwegen het beestje weg te doen naar eigenaren die wel weten hoe ze deze hond onder controle moeten houden.
Maar gelukkig neem jij alle verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:57 schreef Ouder1 het volgende:
Door dit soort reacties krijg ik steeds meer zin om haar aan te lijnen en idd niets meer te doen. Zoek het dan maar uit. Ze is toch aangelijnd?
Goh, komen we dan toch nog ergens.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:57 schreef Ouder1 het volgende:
Door dit soort reacties krijg ik steeds meer zin om haar aan te lijnen en idd niets meer te doen. Zoek het dan maar uit. Ze is toch aangelijnd? Dat is toch ook hoe hij met zijn hond omgaat? Zullen we zien hoe handig dat is op een doorgang van 1 meter breed.
Of " het lag toch echt aan het kind "...quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:59 schreef teckna het volgende:
Je ziet dat je hond agressief is naar kinderen, maar weigert vervolgens maatregelen om te voorkomen dat je hond een kind aanvalt. Kinderen zijn kinderen. Wat moet er gebeuren voor je wel maatregelen treft?
Moet je hond eerst een kind verminken voor je inziet dat je het beest toch niet onder controle hebt? Ik hoor je reactie als dat gebeurd nu al "Ja hij was altijd al een beetje defensief, ik had dit ook niet zien aankomen".
Dat doet ze nu sowieso al. Ze zegt dat de kinderen niet luisteren naar hun ouders, maar ze vergeet even voor het gemak dat de hond niet naar haar luistert. En dan met droge ogen beweren dat ze verantwoordelijkheid neemtquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:01 schreef agter het volgende:
[..]
Of " het lag toch echt aan het kind "...
"quote:"Ik vraag ouders hun jonge kinderen op te tillen als ik ze heel close moet passeren met mijn hond omdat ik niet het risico wil lopen dat er toch opeens een stapje richting mijn hond wordt gedaan of een handje haar kant op schiet. Omdat mensen zo slecht luisteren zeg ik dan dat ik haar niet voor 100% vertrouw met kinderen.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:44 schreef Scorpie het volgende:
Jij hebt je hond niet onder controle.
Kent je hond ook het trucje van niet sneppen naar kinderen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:10 schreef Ouder1 het volgende:
![]()
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=q8FfNQ_E0l0[/youtube]
De meeste van deze trucs kan zij ook. En deze hond heeft ws hetzelfde probleem; zit in het ras dus de meeste (niet alle) hebben dat. Eenkennigheid.
Leuk dat je hond trucjes kan. Je hebt haar echter niet onder controle. Dat zijn 2 totaal verschillende dingen, en dat weet je zelf ook. Een hond die bijt is een hond die je niet onder controle hebt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]![]()
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=q8FfNQ_E0l0[/youtube]
De meeste van deze trucs kan zij ook. En deze hond heeft ws hetzelfde probleem; zit in het ras dus de meeste (niet alle) hebben dat. Eenkennigheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |