quote:Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht
Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stéphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversiële cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.
De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.
De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.
Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citroën, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.
De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in één ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.
Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.
Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversiële columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.
Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.
In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.
In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
quote:Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden
De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?
Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.
Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.
Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door François Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.
Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funès beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Céline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.
Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.
Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).
En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'
Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in België verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.
Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'
Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'
Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.
'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'
'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
Linkjesquote:Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen
Het door een terroristische aanslag getroffen weekblad Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen.
Dat meldt een journalist van het Franse persbureau AFP, die zegt zich te baseren op een medewerker van Charlie Hebdo.
Eerder gaven enkele grote Franse mediabedrijven aan, de handen ineen te slaan om de toekomst van het weekblad veilig te stellen. Woensdag werden onder meer tien werknemers van het Franse satireblad doodgeschoten, tijdens een terroristische aanslag op de hoofdredactie van Charlie Hebdo.
Steun
Radio France, France Televisions (beiden onderdeel van de Franse publieke omroep) en de krant Le Monde hebben een gezamenlijke verklaring naar buiten gebracht, waarin de media aangeven het blad persoonlijke en materiële steun te verlenen.
Er werd in de verklaring niet in detail uitgelegd welke goederen er klaar zouden staan.
Het satirische weekblad Charlie Hebdo is oorspronkelijk opgericht in 1969. Het linkse blad ageert met behulp van spotprenten, humor, tirades, essays en nieuwsverhalen tegen extreemrechts, religies en de traditionele politiek
Zolang wij, de westerse wereld menen dat wij in andere landen onze normen en waarden onder het mom van democratie met harde hand willen invoeren zijn wij zelf geen haar beter.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:23 schreef crv het volgende:
[..]
wat wil je nou bereiken met je gezeik?
Ik vindt het aardig onrespectvol om continue maar weer in de slachtofferrol te duiken en te mekkeren om medelijden voor jezelf en je medemoslims, daar waar er 12 mensen zijn ge-executeerd die voor de vrijheid van meningsuiting streden zodat jij en ik en iedereen in de westerse wereld kunnen zeggen wat we willen.
Met je gemekker maak je het juist alleen maar erger
Hey ¨vriend¨, daar heb ik niet voor getekend. Ik gun ze allen zelfbeschikking.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Zolang wij, de westerse wereld menen dat wij in andere landen onze normen en waarden onder het mom van democratie met harde hand willen invoeren zijn wij zelf geen haar beter.
Eh jij en ik maken geen onderdeel uit van de kliek die beslist dat er een ander land wordt binnengevallen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Zolang wij, de westerse wereld menen dat wij in andere landen onze normen en waarden onder het mom van democratie met harde hand willen invoeren zijn wij zelf geen haar beter.
Het gaat er niet om of WIJ beter zijn dan HUN. daar reageer ik niet opquote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Helaas, dat gaat dus blijkbaar niet. Van het steunen van de moedjahedien tegen de Russen tot het neerhalen van dictators wie hun land met verschillende groeperingen onder controle hielden. Het gaat maar over twee dingen macht en grondstoffen, twee dingen waar wij in het westen zot op zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:36 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hey ¨vriend¨, daar heb ik niet voor getekend. Ik gun ze allen zelfbeschikking.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:34 schreef betyar het volgende:
[..]
In een democratisch land stemmen wij op volksvertegenwoordigers, deze nemen beslissingen waar wij het blijkbaar mee eens zijn. Uit elke actie volgt een reactie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Eh jij en ik maken geen onderdeel uit van de kliek die beslist dat er een ander land wordt binnengevallen.
Heb jij ze wel allemaal op een rijtje? Het zijn inderdaad feiten die je benoemt, maar om jezelf, mij en andere Fokkers daarvoor medeverantwoordelijk te houden slaat nergens op. Het zal me echt aan mijn reet roesten als een haatbaard Dick Cheney en George Bush omlegt, maar laat de gewone burgers erbuiten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Helaas, dat gaat dus blijkbaar niet. Van het steunen van de moedjahedien tegen de Russen tot het neerhalen van dictators wie hun land met verschillende groeperingen onder controle hielden. Het gaat maar over twee dingen macht en grondstoffen, twee dingen waar wij in het westen zot op zijn.
Die landen kunnen helemaal niet omgaan met democratie, zeker niet van de ene op de andere dag. Wij verdrijven een dictator en gaan er dan vanuit dat het wel goed komt met dat land, kijk de puinhopen daar nu...........quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:42 schreef Toga het volgende:
[..]![]()
Het is toch ook een verschrikkelijk iets hè? Een democratie, waar het volk mag stemmen hoe ze verder willen in hun land.
Maar goed, ik mag hopen dat moslims zich nu eindelijk ook eens kunnen inleven als "jood in Europa". Misschien als ZIJ zich kunnen inleven in een minderheid, ze dat gevoel kunnen overbrengen naar hun vaderland, waar, bij het gebrek aan een democratie, minderheden steevast onderdrukt worden.
Sinds wanneer kon je bij de verkiezingen stemmen op een partij die Irak wilde binnenvallen? Er waren inderdaad hele verkiezingsdebatten toentertijd over de Irak oorlog. Oh nee wacht... Bovendien stemmen er ook mensen op partijen die tegen waren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:42 schreef betyar het volgende:
[..]
In een democratisch land stemmen wij op volksvertegenwoordigers, deze nemen beslissingen waar wij het blijkbaar mee eens zijn. Uit elke actie volgt een reactie.
Dus jij heb liever een niet-verkozen regering, die dingen besluit waar je het niet mee eens bent?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:42 schreef betyar het volgende:
[..]
In een democratisch land stemmen wij op volksvertegenwoordigers, deze nemen beslissingen waar wij het blijkbaar mee eens zijn. Uit elke actie volgt een reactie.
In sommige landen is dat inderdaad wel beter ja..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:44 schreef Toga het volgende:
[..]
Dus jij heb liever een niet-verkozen regering, die dingen besluit waar je het niet mee eens bent?
Zoals Syrië en Libië.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
In sommige landen is dat inderdaad wel beter ja..
Ik vind ook dat mensen meer verantwoording moeten nemen en minder over moeten laten aan de overheid. Kut voor een bepaalde, wat minder productieve bevolkingsgroep, maar uiteindelijk beter voor Nederland.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat heb ik. Ben alleen wat realistischer dan sommige die menen dat wij alles goed doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb jij ze wel allemaal op een rijtje?
Natuurlijk zijn wij mede verantwoordelijk, wij de burger stemmen op die politici, "Je bent met ons of tegen ons" lekker uitspraken in een democratie. Zo vrij leven als wij denken doen we helemaal niet, we mogen voor de show naar de stembus.quote:Het zijn inderdaad feiten die je benoemt, maar om jezelf, mij en andere Fokkers daarvoor medeverantwoordelijk te houden slaat nergens op. Het zal me echt aan mijn reet roesten als een haatbaard Dick Cheney en George Bush omlegt, maar laat de gewone burgers erbuiten.
Liever niet hier, in de landen waar de ellende nu goed bezig is dankzij de bemoeienissen van het westen is die optie beter.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:44 schreef Toga het volgende:
[..]
Dus jij heb liever een niet-verkozen regering, die dingen besluit waar je het niet mee eens bent?
Bepaalde aspecten wel, maar dat is een andere discussie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:46 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik vind ook dat mensen meer verantwoording moeten nemen en minder over moeten laten aan de overheid. Kut voor een bepaalde, wat minder productieve bevolkingsgroep, maar uiteindelijk beter voor Nederland.
Die uitspraak komt van Bush. Sinds wanneer kunnen wij op Bush stemmen? En als we alleen voor de show naar de stembus mogen hebben we dus ook geen invloed op wat er gebeurt en kunnen we er ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Ik heb trouwens Piratenpartij gestemd, ben ik nu ook verantwoordelijk?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat heb ik. Ben alleen wat realistischer dan sommige die menen dat wij alles goed doen.
[..]
Natuurlijk zijn wij mede verantwoordelijk, wij de burger stemmen op die politici, "Je bent met ons of tegen ons" lekker uitspraken in een democratie. Zo vrij leven als wij denken doen we helemaal niet, we mogen voor de show naar de stembus.
Daarvoor hebben we partijen èn tegenpartijen, die iedereen vertegenwoordigen. Soms wint de één, dan de ander.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn wij mede verantwoordelijk, wij de burger stemmen op die politici, "Je bent met ons of tegen ons" lekker uitspraken in een democratie. Zo vrij leven als wij denken doen we helemaal niet, we mogen voor de show naar de stembus.
Als 95% achter een bepaalde gedachte zit (zoals islam) kan dat werken, de overige 5% kan dan misschien het land verlaten, met of zonder enige ledematen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
In sommige landen is dat inderdaad wel beter ja..
Helaas, dat is te laat. Het westen zet daar machtige mensen af en trekken zich dan terug. Zo werkt dat niet, neem de verantwoordelijkheid voor je acties. Alleen heb ik zo het idee dat het alleen maar erger wordt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:49 schreef Toga het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we partijen èn tegenpartijen, die iedereen vertegenwoordigen. Soms wint de één, dan de ander.
Maar als ik het goed begrijp moeten we ook Boko Haram en IS maar hun gang laten gaan? Niet ingrijpen want "dan dringen we democratie met onze 500-ponders op"?
Nee, ik hoop dat je slim genoeg bent dat je daar de verschillen in kunt zien.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:52 schreef Richestorags het volgende:
Betyar volgens jouw redenatie mag ik ook alle Moslims verantwoordelijk houden voor de terreur want "zij hangen hetzelfde geloof aan dus kennelijk stemmen ze ermee in wat er gebeurt en ze gaan ook naar de moskee". Of mag dat dan ineens niet?
ah dus het is weer enkel de schuld van het westen en niet van de daders zelf....zoals altijd /nuff saidquote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Helaas, dat is te laat. Het westen zet daar machtige mensen af en trekken zich dan terug. Zo werkt dat niet, neem de verantwoordelijkheid voor je acties. Alleen heb ik zo het idee dat het alleen maar erger wordt.
Als je Christen bent mag je moslims sowieso de hoofden en vingertoppen afhakken volgens Exodus 21:24 Eye for eye, tooth for tooth, hand for hand, foot for foot,quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:52 schreef Richestorags het volgende:
Betyar volgens jouw redenatie mag ik ook alle Moslims verantwoordelijk houden voor de terreur want "zij hangen hetzelfde geloof aan dus kennelijk stemmen ze ermee in wat er gebeurt en ze gaan ook naar de moskee". Of mag dat dan ineens niet?
Het ikke ikke ikke verhaaltje geldt helaas niet in de politiek tenzij je zelf politicus bent.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die uitspraak komt van Bush. Sinds wanneer kunnen wij op Bush stemmen? En als we alleen voor de show naar de stembus mogen hebben we dus ook geen invloed op wat er gebeurt en kunnen we er ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Ik heb trouwens Piratenpartij gestemd, ben ik nu ook verantwoordelijk?
Ik meen ook niet dat het Westen alles goed doet en ik snap prima waarom lui in het Midden-Oosten het Westen haten, maar leg dan Bush en co om en laat ons met rust.
En wat precies hebben die lui in Parijs daarmee te maken gehad?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Helaas, dat is te laat. Het westen zet daar machtige mensen af en trekken zich dan terug. Zo werkt dat niet, neem de verantwoordelijkheid voor je acties. Alleen heb ik zo het idee dat het alleen maar erger wordt.
op zich klopt dat wel, maar van hun kant uit gezien, zijn wij allemaal de "bad guy"quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:44 schreef Richestorags het volgende:
Betyar hou eens op met je wij. Wij doen helemaal niks. Het zijn de mensen bovenin die tegen onze wil wat doen
Dus ik ben verantwoordelijk omdat ik geen politicus ben?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Het ikke ikke ikke verhaaltje geldt helaas niet in de politiek tenzij je zelf politicus bent.
dus wat stel je voor dan ?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Het ikke ikke ikke verhaaltje geldt helaas niet in de politiek tenzij je zelf politicus bent.
nee je bent de lul.....quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus ik ben verantwoordelijk omdat ik geen politicus ben?
Correct, Saddam had zijn volk onder de duim, hetzij met harde hand. Zelfde geldt voor de overige landen die zich hebben "bevrijd" tijdens de Arabische Lente, die landen kunnen helemaal niet omgaan met dezelfde vrijheid, teveel stammen en stamhoofden die de macht willen hebben.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:56 schreef crv het volgende:
[..]
ah dus het is weer enkel de schuld van het westen en niet van de daders zelf....zoals altijd /nuff said
Ja, dat snap ik. Maar wij zien toch ook niet alle Moslims als terroristen? Goed, er zijn lui die het wel doen maar door de bank genomen. Ik snap wel waarom ze het Westen haten, maar dat maakt nog niet dat ze daarin ook gelijk hebben of dat het een actie tegen onschuldige burgers rechtvaardigt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:58 schreef kawa4 het volgende:
[..]
op zich klopt dat wel, maar van hun kant uit gezien, zijn wij allemaal de "bad guy"
kunt het op zich vergelijken met WW2 als er toen 2 Nederlanders waren die een aanslag in berlijn pleegden waarbij 20 mensen omkwamen.
dan zouden we dat hier ook als heldendaad zien
het westen zien ze daaro als bezetter/aanvaller , nix meer of minder als de nazi's van vroeger.
van die kant af gezien, snap ik ergens heel die aanslagen wel
ik bent het er natuurlijk niet mee eensch![]()
Ik beb blij dat je het woord erger gebruikt, het was dus al erg, maar door het Westen wordt het erger. En dat we corrupte, barbaarse leiders afzetten zou een opluchting moeten zijn, maar blijkbaar kan een oosterse islamitische bevolking niet zonder dictator. Misschien heeft dat te maken met "de leer".quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist, een stel losgeslagen idioten die de strijd tegen het kwade westen voort willen zetten, het westen heeft diverse invasie gedaan in die landen en hebben ervoor gezorgd dat deze mannen vrij genoeg zijn om dit soort daden te verrichten. Waar eerst de kop werd ingedrukt als je een mening had heb je nu fanatiekelingen die doorslaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En wat precies hebben die lui in Parijs daarmee te maken gehad?
Wel, ergens is dat ook hun eigen probleem dat ze niet kunnen samenleven zonder elkaar de hersenpan in te slaan. In West-Europa hebben we dat eindelijk geleerd sinds zeventig jaar. Dat zij niet kunnen samenleven is niet veroorzaakt door het Westen, ze hebben ook een eigen verantwoordelijkheid om elkaar niet af te maken omdat de één een ander sprookje aanhangt dan de ander.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct, Saddam had zijn volk onder de duim, hetzij met harde hand. Zelfde geldt voor de overige landen die zich hebben "bevrijd" tijdens de Arabische Lente, die landen kunnen helemaal niet omgaan met dezelfde vrijheid, teveel stammen en stamhoofden die de macht willen hebben.
En daar mogen we inderdaad wat harder tegen uitspreken. Dat gekloot vanuit de NAVO en EU kost ons alleen maar geld, daar alleen maar levens en het wordt zo langzamerhand één grote klotezooi in het Midden Oosten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct, Saddam had zijn volk onder de duim, hetzij met harde hand. Zelfde geldt voor de overige landen die zich hebben "bevrijd" tijdens de Arabische Lente, die landen kunnen helemaal niet omgaan met dezelfde vrijheid, teveel stammen en stamhoofden die de macht willen hebben.
Nope.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus ik ben verantwoordelijk omdat ik geen politicus ben?
De daders kwamen uit Frankrijk, dus die hebben niks met zandbakdictaturen te maken. Bovendien zijn die geweldsexplosies het gevolg van jarenlange onderdrukking. Het is een Newtoniaans principe: actie-reactie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist, een stel losgeslagen idioten die de strijd tegen het kwade westen voort willen zetten, het westen heeft diverse invasie gedaan in die landen en hebben ervoor gezorgd dat deze mannen vrij genoeg zijn om dit soort daden te verrichten. Waar eerst de kop werd ingedrukt als je een mening had heb je nu fanatiekelingen die doorslaan.
Laat het ze daar maar uitzoeken ja. Vluchtelingen opvangen ben ik een groot voorstander van.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:59 schreef crv het volgende:
[..]
dus wat stel je voor dan ?
We doen als westen helemaal niets meer?
Dan hoeven we ook geen vluchtelingen op te vangen hulporganisaties met shitload aan hulpmateriaal e.d.
ja, dat lijkt me echt de oplossing
Vluchtelingen opvangen aan die grens dan a.u.b.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Laat het ze daar maar uitzoeken ja. Vluchtelingen opvangen ben ik een groot voorstander van.
Tsja, wat dat betreft zouden we het in Nederland misschien ook eens moeten proberen; een dictator die iedereen dwingt christen te zijn en andersdenkenden opsluit, ophangt...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist, een stel losgeslagen idioten die de strijd tegen het kwade westen voort willen zetten, het westen heeft diverse invasie gedaan in die landen en hebben ervoor gezorgd dat deze mannen vrij genoeg zijn om dit soort daden te verrichten. Waar eerst de kop werd ingedrukt als je een mening had heb je nu fanatiekelingen die doorslaan.
Denk dat de strekking is, dat door het verwijderen van die zandbakdictators, nog ergere extremisten nu hun gang kunnen gaan. Voorheen konden ze dat niet of deden ze het in elk geval niet. Het is ingewikkelder maar het verwijderen van die dictators heeft er in elk geval geen goed aan gedaan. Iets met een geest en een flesquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De daders kwamen uit Frankrijk, dus die hebben niks met zandbakdictaturen te maken. Bovendien zijn die geweldsexplosies het gevolg van jarenlange onderdrukking. Het is een Newtoniaans principe: actie-reactie.
Ja inderdaad, laten we het conflict dichter naar huis halen. Laat Qatar en de VAE die lui maar opvangen, die hebben zitten stoken in Syrië en hebben geld zat. Bovendien staan die landen cultureel gezien dichter bij Syrië.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Laat het ze daar maar uitzoeken ja. Vluchtelingen opvangen ben ik een groot voorstander van.
Die landen / staten zullen nooit een helpende hand bieden volgens mij. Die ondersteunen terreur alleen maar.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja inderdaad, laten we het conflict dichter naar huis halen. Laat Qatar en de VAE die lui maar opvangen, die hebben zitten stoken in Syrië en hebben geld zat. Bovendien staan die landen cultureel gezien dichter bij Syrië.
Dat is niet wat betyar bedoelde, hij bedoelde HIER opvangen...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja inderdaad, laten we het conflict dichter naar huis halen. Laat Qatar en de VAE die lui maar opvangen, die hebben zitten stoken in Syrië en hebben geld zat. Bovendien staan die landen cultureel gezien dichter bij Syrië.
Een dictatuur is sowieso niet eeuwig. Bovendien is de dictator verantwoordelijk voor opgehoopte spanning en dergelijke. Ja, het Westen heeft Saddam verwijderd maar misschien was hij ook wel gevallen met de Arabische lente of was het vijftien jaar later fout gegaan als hij een natuurlijke dood stierf en dan had je dezelfde puinhoop. Als je die lui daar in één land wil hebben moet je ze wel onderdrukken anders bevechten ze elkaar. Maar een onderdrukker heeft niet het eeuwige leven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:08 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Denk dat de strekking is, dat door het verwijderen van die zandbakdictators, nog ergere extremisten nu hun gang kunnen gaan. Voorheen konden ze dat niet of deden ze het in elk geval niet. Het is ingewikkelder maar het verwijderen van die dictators heeft er in elk geval geen goed aan gedaan. Iets met een geest en een fles
Dus?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:09 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Die landen / staten zullen nooit een helpende hand bieden volgens mij. Die ondersteunen terreur alleen maar.
Kwak die landen maar eens vol met vluchtelingen, misschien dat ze dan hun aandacht elders op gaan richten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:09 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Die landen / staten zullen nooit een helpende hand bieden volgens mij. Die ondersteunen terreur alleen maar.
Geweldsexplosies die door ophitsing door het westen zijn ontstaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De daders kwamen uit Frankrijk, dus die hebben niks met zandbakdictaturen te maken. Bovendien zijn die geweldsexplosies het gevolg van jarenlange onderdrukking. Het is een Newtoniaans principe: actie-reactie.
Neuh, hoeft voor mij niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:07 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Vluchtelingen opvangen aan die grens dan a.u.b.
Waarom? Gaat toch prima hier?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:07 schreef Toga het volgende:
[..]
Tsja, wat dat betreft zouden we het in Nederland misschien ook eens moeten proberen; een dictator die iedereen dwingt christen te zijn en andersdenkenden opsluit, ophangt...
Dat weet ik, maar ik ben daar fel op tegen want dan halen we het conflict hier. Bovendien mogen de Arabische rijke landen wel eens een keer solidariteit tonen. Onze grenzen worden al genoeg bestookt met bootjes vol vluchtelingen. Potdicht die grenzen en investeren in regionale opvang.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:09 schreef Toga het volgende:
[..]
Dat is niet wat betyar bedoelde, hij bedoelde HIER opvangen...
Inderdaad. Soennieten en Sjiieten hebben totaal geen hekel aan elkaar en alleen door het Westen bevechten zij elkaar. Allemaal door het boze westen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Geweldsexplosies die door ophitsing door het westen zijn ontstaan.
Voor jou niet. De rest van NL is die vluchtelingen een beetje zat aan het worden zolangzamerhand. Daar kun je dan weer een waardeoordeel aan bevestigen, eventueel een in jouw ogen moreel superieur standpunt over innemen maar dat veranderd de feiten niet.quote:
Ik probeer je te laten projecteren hoe het er DAAR aan toe gaat. Ik heb in mijn straat een paar Iraniërs wonen die het in hun hoofd haalden de islam de rug toe te keren. Zo ken ik er nog een paar, en waar kunnen ze terecht? Is het westen het afvoerputje voor de rotzooi die het oosten heet?quote:
Ik denk dat ze daar precies zo over denken op het moment dat daar in de zandbak de raketten inslaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb jij ze wel allemaal op een rijtje? Het zijn inderdaad feiten die je benoemt, maar om jezelf, mij en andere Fokkers daarvoor medeverantwoordelijk te houden slaat nergens op. Het zal me echt aan mijn reet roesten als een haatbaard Dick Cheney en George Bush omlegt, maar laat de gewone burgers erbuiten.
LOL, ik ben in landen geweest waar de ellende gaande is, ik acht mezelf medeverantwoordelijk voor de zooi die daar nu gaande is.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:16 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik probeer je te laten projecteren hoe het er DAAR aan toe gaat. Ik heb in mijn straat een paar Iraniërs wonen die het in hun hoofd haalden de islam de rug toe te keren. Zo ken ik er nog een paar, en waar kunnen ze terecht? Is het westen het afvalputje voor de rotzooi die het oosten heet?
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Soennieten en Sjiieten hebben totaal geen hekel aan elkaar en alleen door het Westen bevechten zij elkaar. Allemaal door het boze westen.
Jammer dat er inderdaad mensen zijn die menen meer rechten te hebben dan een ander omdat ze toevallig ergens zijn geboren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:15 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Voor jou niet. De rest van NL is die vluchtelingen een beetje zat aan het worden zolangzamerhand. Daar kun je dan weer een waardeoordeel aan bevestigen, eventueel een in jouw ogen moreel superieur standpunt over innemen maar dat veranderd de feiten niet.
En Irak..quote:
Als je hoort op de video wat hij zegt heeft ie zeker een punt. De titel v het artikel is enigzins misleidend.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:07 schreef PBateman1978 het volgende:
Bill Maher : ''Hundreds of millions of Moslims support attack on Charlie Hebdo''
[ afbeelding ]
NotYou, ben jij het?
Sorry maar die quote zorgde er bij mij al voor dat ik de video niet hoefde te zien..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:23 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Als je hoort op de video wat hij zegt heeft ie zeker een punt.
Je zal toch moeten leren begrijpen dat het geduld bij Nederlanders, na een investering van meer dan 600 miljard in de multiculturele samenleving, een beetje op begint te raken. Die 600 miljard is niet bedoeld om juweliers te laten overvallen, mensen te beroven of zoals in dit topic: 12 mensen dood te laten schieten!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Jammer dat er inderdaad mensen zijn die menen meer rechten te hebben dan een ander omdat ze toevallig ergens zijn geboren.
Mag jij me uitleggen waarom een vluchteling uit Irak of Afghanistan naar (nota bene) Nederland vliegt? Als hij naar een buurland was gegaan had hij;quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Jammer dat er inderdaad mensen zijn die menen meer rechten te hebben dan een ander omdat ze toevallig ergens zijn geboren.
Schotenwisselingtwitter:afpfr twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 09:22:00ALERTE : échange de coups de feu en Seine-et-Marne (source policière à l'AFP) #CharlieHebdo reageer retweet
twitter:SkyNews twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 09:24:44Shots Fired In Car Chase Northeast Of Paris http://t.co/ebvR0J1zRv reageer retweet
ik denk niet dat ze worden opgepakt.Ik denk dat wanneer ze niet meer kunnen zichzelf kapot schieten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:24 schreef MadameMossel het volgende:
Er gebeurd weer wat, hopelijk hebben ze de daders eindelijk te pakken.
twitter:AP twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 09:30:56BREAKING: French security source: Suspects in newspaper shooting stole car, on move again reageer retweet
Als ze gewoon mee zouden doen aan de maatschappij, zouden ze gelijke rechten hebben. Waarom zet een deel zich dan daarbuiten en laat zich leiden door een sprookje en zet dat boven alles?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef betyar het volgende:
[..]
De feiten waren erg genoeg dat ze de vs al niet meer in mochten. 2de kans, mn reet als je je leven niet betert.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:04 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Omdat ze daar gestraft voor zijn. In een rechtstaat krijgen mensen nieuwe kansen. Ben je het daar niet mee eens? Kijk eens in het MO rond, daar zijn ze niet zo van wetten, grondrechten en tweede kansen.
http://nos.nl/artikel/201(...)jacht-frankrijk.htmlquote:In Frankrijk is geschoten tijdens de klopjacht op de twee verdachten van de aanslag in Parijs. Twee mannen, die voldeden aan het signalement van de twee verdachte broers, hebben vanochtend een auto gestolen en gingen ervandoor.
Vlak na de diefstal ontstond een schietpartij tussen de mannen en de politie.
Volgens Franse media zijn de mannen naar een bedrijfsgebouw gegaan en is daar nu een gijzeling aan de gang. Er wordt ook gezegd dat ze alweer zijn weggereden en nu spoorloos zijn.
Kom laten we alle vluchtelingen over een kam scheren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:23 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Je zal toch moeten leren begrijpen dat het geduld bij Nederlanders, na een investering van meer dan 600 miljard in de multiculturele samenleving, een beetje op begint te raken. Die 600 miljard is niet bedoeld om juweliers te laten overvallen, mensen te beroven of zoals in dit topic: 12 mensen dood te laten schieten!
Omdat wij de mogelijkheid geven, en zeg nu zelf, wat zou jij doen als je de kans had?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:29 schreef Toga het volgende:
[..]
Mag jij me uitleggen waarom een vluchteling uit Irak of Afghanistan naar (nota bene) Nederland vliegt? Als hij naar een buurland was gegaan had hij;
- geld van de dure vlucht (heen en terug) kunnen besparen.
- tussen mede-gelovigen kunnen wonen.
Nederlanders hebben het gevoel dat de vluchtelingen hier niet alleen komen om te vluchten. Al met al verdwijnt hun cultuur en ontstaan er cultuurconflicten (zoals die in Parijs).
Het feit dat er al vluchtelingen zijn, bewijst dat er al iets mis is in een land. Als Europa overspoeld
wordt met vluchtelingen is het misschien toch beter de kraan te dichten (in te grijpen) i.p.v. te blijven dweilen (vluchtelingen opvangen).
Uit de bron van Prego©quote:09h31: Un employé de la société est pris en otage, a-t-on appris de source policière
09h27: Une prise d'otages serait en cours avec des échanges de coups de feu à Dammartin-en-Goële en Seine-et-Marne
09h26: Tous les habitants de Dammartin-en-Goële sont priés de rester chez eux
Ja die kans is groot jammer genoeg.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:31 schreef HighVolume het volgende:
[..]
ik denk niet dat ze worden opgepakt.Ik denk dat wanneer ze niet meer kunnen zichzelf kapot schieten.
Moeilijk een CTRL + F natuurlijk maar hier: http://www.jeanmarcmorand(...)nationale-2-rtl.htmlquote:
ik zit mobiel mijn bestequote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:35 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Moeilijk een CTRL + F natuurlijk maar hier: http://www.jeanmarcmorand(...)nationale-2-rtl.html
Je vind die ruim 600 miljard niet genoeg? De misdaden die gepleegd worden door hen die we binnengelaten hebben moeten we maar ondergaan? Jij bent ziek.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Kom laten we alle vluchtelingen over een kam scheren.
Ik zie graag een bron dat het over vluchtelingen gaat. Ik heb zo eerder het idee dat het nazaten zijn van kansarme mensen uit het Rifgebergte die als gastarbeiders zijn gehaald en dankzij een clausule in een contract aan gezinshereniging konden doen en hier mochten blijven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:37 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Je vind die ruim 600 miljard niet genoeg? De misdaden die gepleegd worden door hen die we binnengelaten hebben moeten we maar ondergaan? Jij bent ziek.
Danmartin-en-Goelequote:
O ik lees net ergens anders dat ze weer op weg zijn naar Parijs.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Danmartin-en-Goele
De gijzeling in een winkel is nog steeds bezig
Goede reactie man. Je bent gewoon in een hoekje gedrukt met je eenzijdige standpunt over het boze Westen. Je bent zogenaamd genuanceerd maar in feite kraak je alleen maar het Westen af. Ik spreek ook niet tegen dat het Westen foute dingen doet, maar je kan je ogen niet sluiten voor het feit dat die lui totaal niet met elkaar kunnen samenleven, met of zonder het Westen.quote:
Gijzelingquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:45 schreef jpjedi het volgende:
Gijzeling of achtervolging, wat is het nu? In ieder geval neem ik aan dat ze niet meer wegkomen nu.
Achtervolging op de a2 richting parijs.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:45 schreef jpjedi het volgende:
Gijzeling of achtervolging, wat is het nu? In ieder geval neem ik aan dat ze niet meer wegkomen nu.
Volgens mij een achtervolging met een gijzeling? Misschien meegenomen in een auto? Geen idee..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:45 schreef jpjedi het volgende:
zeling of achtervolging, wat is het nu? In ieder geval neem ik aan dat ze niet meer wegkomen nu
De kosten zijn veroorzaakt voornamelijk door hetgeen jij aanhaalt. Dat neemt echter niet weg dat de rest van de vluchtelingen ook behoorlijk drukken op de maatschappij. We hebben hier nu ruim 60 somaliërs die niks doen behalve stelen en wel onderhouden moeten worden, daar komen nog een paar honderd bij binnenkort.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zie graag een bron dat het over vluchtelingen gaat. Ik heb zo eerder het idee dat het nazaten zijn van kansarme mensen uit het Rifgebergte die als gastarbeiders zijn gehaald en dankzij een clausule in een contract aan gezinshereniging konden doen en hier mochten blijven.
twitter:TomKleijnUSA twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 09:46:57Franse TV rijdt live achter de politie aan op de weg waar de verdachten ook zouden rijden. Onduidelijkheid troef. http://t.co/Kd7kb9oAL2 reageer retweet
Dat krijg je als je niet mag werken.Sowieso heb ik mijn ernstige twijfels of al die 60 Somaliërs aan het stelen zijn geslagen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:46 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
De kosten zijn veroorzaakt voornamelijk door hetgeen jij aanhaalt. Dat neemt echter niet weg dat de rest van de vluchtelingen ook behoorlijk drukken op de maatschappij. We hebben hier nu ruim 60 somaliërs die niks doen behalve stelen en wel onderhouden moeten worden, daar komen nog een paar honderd bij binnenkort.
Voor mij is het 4 uur rijden!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:48 schreef psv-gomes het volgende:
Ja. Woon er gelukkig 45min / 1 uur vandaan. Seine & marne is een heel groot departement
Tsja, het leven is hard. De ene persoon wordt in Europa geboren, de andere in een shithole. Maar we kunnen niet onbeperkt mensen hiernaartoe halen, anders wordt Europa ook een shithole.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Zo professioneel - en dan in een Peugeot 206 vluchten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:47 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:TomKleijnUSA twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 09:46:57Franse TV rijdt live achter de politie aan op de weg waar de verdachten ook zouden rijden. Onduidelijkheid troef. http://t.co/Kd7kb9oAL2 reageer retweet
Onzin en onderbuikgevoelens. Jammer.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja, het leven is hard. De ene persoon wordt in Europa geboren, de andere in een shithole. Maar we kunnen niet onbeperkt mensen hiernaartoe halen, anders wordt Europa ook een shithole.
http://www.bloomberg.com/(...)theast-of-paris.htmlquote:Shots were fired in the town of Dammartin-en-Goele outside of Paris as police hunted the suspects in the massacre of journalists at French magazine Charlie Hebdo, RTL Radio reported.
Hostages were taken at a business in the town, RTL reported. Dammartin-en-Goele is about 8.4 miles northeast of Charles de Gaulle Airport in France’s Seine-et-Marne department. A car was stolen this morning in Montagny-Sainte-Felicite, a nearby town, RTL said.
Yesterday, elite counter-terrorist police surrounded three hamlets 70 kilometers (44 miles) northeast of Paris in an effort to find Said Kouachi, 34, and his 32-year-old brother Cherif. The villages –- Corcy, Fleury, and Longpont –- border a dense forest larger than the city of Paris.
France is in the midst of one of the largest manhunts in its history after 12 people were killed on Jan. 7 at Charlie Hebdo’s Paris offices by masked men brandishing Kalashnikov assault rifles. Tensions mounted yesterday after a policewoman was shot and killed just outside Paris, although there’s no indication the incident is connected to the earlier attack.
Sowieso een Peugeot........................quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo professioneel - en dan in een Peugeot 206 vluchten.
Amerikaanse taferelenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:50 schreef Ajacied422 het volgende:
http://nos.nl/livestream/npo-nieuws
Live naar de achtervolging kijken. Niks mis mee. Wel met enorm kutweer.
Sinds ze niet meer in de buurt van de supermarkt mogen komen is de overlast enigszins gedaald. Je moet scherp blijven op die lui.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat krijg je als je niet mag werken.Sowieso heb ik mijn ernstige twijfels of al die 60 Somaliërs aan het stelen zijn geslagen.
Op Sky komen de beelden zo'n 10 seconden eerderquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:50 schreef Ajacied422 het volgende:
Onderbuikgevoelens? Zowat alle immigrantengroepen drukken zwaarder op het sociale stelsel en veroorzaken meer criminaliteit. Met als trieste dieptepunt de Somaliërs met bijna 50% werkloosheid. Kan je je voorstellen wat er gebeurt als we 2 miljoen Somaliërs naar Nederland halen? Uiteindelijk raakt andermans geld op en zouden we allemaal zwaar aan welvaart inleveren dan om al die lui te onderhouden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Onzin en onderbuikgevoelens. Jammer.
Ik denk niet dat je veel slaapt als er tienduizenden agenten naar je op zoek zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zijn die gasten nu al een paar dagen wakker?
Even op zoek naar een stream van Sky dan maar.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Op Sky komen de beelden zo'n 10 seconden eerder
Hij heeft de verkeerde afslag genomen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:50 schreef Ajacied422 het volgende:
Sorry eerder 3 seconden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Even op zoek naar een stream van Sky dan maar.
Merci monsieur.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:52 schreef ioko het volgende:
http://news.sky.com/story(...)harlie-hebdo-killers
Eén van de broers was vroeger drugdealer, zal geen probleem zijn om aan meth te raken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zijn die gasten nu al een paar dagen wakker?
Blijft ook de Franse politiequote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij heeft de verkeerde afslag genomen.
Jaquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij heeft de verkeerde afslag genomen.
Gegijzelden in een auto?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:53 schreef Nammie het volgende:
Volgens nos is er een gijzeling aan de gang, maar inmiddels een achtervolging?
`Ja, bedankt Hansquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:53 schreef jpjedi het volgende:
Ik kijk nu france24 en daar zie he live de kolonne achter de achtervolging richting Parijs. Ze doken 30km van de zoekplaats plots op met die peugeot. Ze schijnen gijzelaars bij te hebben maar dat is onduidelijk.
Nogmaals, zo vreemd is dat niet als je niet mag werken en in onzekerheid leeft, zet ze of op het vliegtuig terug of biedt ze een kans.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onderbuikgevoelens? Zowat alle immigrantengroepen drukken zwaarder op het sociale stelsel en veroorzaken meer criminaliteit. Met als trieste dieptepunt de Somaliërs met bijna 50% werkloosheid. Kan je je voorstellen wat er gebeurt als we 2 miljoen Somaliërs naar Nederland halen? Uiteindelijk raakt andermans geld op en zouden we allemaal zwaar aan welvaart inleveren dan om al die lui te onderhouden.
Het is jammer dat jij een discussie wenst te voeren op basis van "onzin en onderbuikgevoelens". Ik kan mijn standpunten onderbouwen met statistieken, jij zegt alleen dat het onzin en onderbuikgevoelens zijn. Ik ben wel een beetje klaar met jou eigenlijk.
De Somaliërs die een uitkering trekken hebben al een verblijfsvergunning. Ze hebben dus al een kans gehad. Desondanks werkt 50% niet. Het zou desastreus zijn om honderdduizenden Somaliërs in Nederland te hebben.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals, zo vreemd is dat niet als je niet mag werken en in onzekerheid leeft, zet ze of op het vliegtuig terug of biedt ze een kans.
twitter:pieterkleinrtl twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 09:55:35ANP-persalarm: LE PARISIEN: TWEE DODEN EN TWINTIG GEWONDEN BIJ VUURGEVECHT IN DORP DAMMATIN EN GOELE BIJ PARIJS reageer retweet
Vliegtuig, simpel. Het zou een goede oplossing zijn. Helaas gebeurt dat te weinig want ze willen niet weg nadat ze een paar duizend Euro hebben betaald om hier naar toe te komen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals, zo vreemd is dat niet als je niet mag werken en in onzekerheid leeft, zet ze of op het vliegtuig terug of biedt ze een kans.
Oh Godquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:56 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:pieterkleinrtl twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 09:55:35ANP-persalarm: LE PARISIEN: TWEE DODEN EN TWINTIG GEWONDEN BIJ VUURGEVECHT IN DORP DAMMATIN EN GOELE BIJ PARIJS reageer retweet
Ze hebben ook weinig meer te verliezen natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:57 schreef ioko het volgende:
Dat klinkt niet goed. Waarschijnlijk meer doden dus...
Waarom zijn ze incapabel? Een aanvaller heeft altijd het voordeel omdat hij onverwachts komt, zij moeten reageren en zijn daardoor altijd later. En zolang ze gijzelaars hebben kunnen ze ook niet worden afgeknald. En in een drukke stad als Parijs is het ook niet heel moeilijk om te ontkomen als je goed bent voorbereid.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:57 schreef Mutant01 het volgende:
Even hoor: de Fransen zijn rete incapabel. Dit is echt zo amateuristisch allemaal.
Van de ene kant hoop ik dat ze niet hun zin krijg te sterven als martelaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ze hebben ook weinig meer te verliezen natuurlijk.
twitter:TomKleijnUSA twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 09:59:43Vijf helikopters vliegen nu boven het dorp waar 1 persoon (volgens Franse media) zou worden gegijzeld. reageer retweet
Ja hoor ik nu ook, ze zochten dekking in dat gebouw nadat ze gezien waren met die auto.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:00 schreef ioko het volgende:
Het lijkt nu toch op een statische gijzelingssituatie met minstens 1 gijzelaar in een gebouw op een industrieterrein.
Echt he, ik had al een visualisatie van een RPG die even die heli uit de lucht knaltquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:00 schreef Fokker89 het volgende:
In die heli zit je op dit moment ook niet echt fijn
Een vliegtuig vertrekt. Dus?quote:
Plague Inc.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Lijkt op zo'n spelletje dat ik op m'n telefoon heb
Moet je m eens aanzetten misschienquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:02 schreef iBenny het volgende:
En er gewoon niks over op de Nederlandse televisie
Die mensen hebben een rocket launcherquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Een vliegtuig vertrekt. Dus?
Waarom zou dat hier direct op tv moeten?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:02 schreef iBenny het volgende:
Nos heeft wel een livestreamquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:02 schreef iBenny het volgende:
Gewoon op de nos man.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:02 schreef iBenny het volgende:
Veel te bewolkt om dat vliegtuig te zien.quote:
Bezuinigingen he. De stagiair moet dat nu doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:03 schreef Richestorags het volgende:
Die cameraman van die NPO stream kan echt niet filmen, de tering he
Ik zie een herhaling van wat ik gisteren al heb gezien.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:02 schreef iBenny het volgende:
Men heeft ze bijna twee dagen in het vizier. Parijs hadden ze al verlaten. Wat maakt dat niet direct een helikopter is ingezet? We hebben het hier niet over een 3e wereldland met beperkt materieel? Ze hebben eerst een monteur kunnen beschieten - de eerste belletjes richting de politie kwamen toen al binnen. Vervolgens lopen ze nog rustig naar twee agentjes, die worden ook neergeschoten. Vervolgens lopen ze rustig het kantoor binnen, bedreigen ze nog wat medewerkers. Hebben tijd om de mannen van de vrouwen te scheiden en ze ieder om hun naam en functie te vragen. Vervolgens executeren ze daar wat mensen. Lopen ze naar buiten - laten nog wat vallen, rapen het rustig op - en stappen rustig in een voertuig. Dit alles speelt zich af in uiterst smalle straatjes, met paaltjes en geparkeerde auto's links en rechts. Dan zijn ze een dag spoorloos. En na 10 uurtjes wordt de politie ineens duidelijk dat - de daders alles hebben meegenomen, maar hun ID hebben achtergelaten in de auto.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom zijn ze incapabel? Een aanvaller heeft altijd het voordeel omdat hij onverwachts komt, zij moeten reageren en zijn daardoor altijd later. En zolang ze gijzelaars hebben kunnen ze ook niet worden afgeknald. En in een drukke stad als Parijs is het ook niet heel moeilijk om te ontkomen als je goed bent voorbereid.
Waarom niet? Zit weinig anders op.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:04 schreef Bugno het volgende:
Onderhandelingen gaande volgens Sky. Mmm, kan ik me niet echt voorstellen
Dit is gewoon raw footage :pquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:03 schreef Richestorags het volgende:
Die cameraman van die NPO stream kan echt niet filmen, de tering he
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:03 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Er wordt gewoon uitgezonden op de NPO nu hoor.
quote:Volgens RTL is er geschoten op de N2 in Dammartin-en-Goêle, in het departement Seine et Marne, op enkele kilometers van de luchthaven van Roissy. Bij de schietpartij zouden volgens Le Parisien 2 doden gevallen zijn en zeker 20 gewonden. Dat is nog nergens bevestigd.
Er zou eerder op de ochtend een auto zijn gestolen in Montagny Sainte-Félicité (Oise) door twee mannen, van wie de beschrijving zou overeenkomen met de broers Kouachi, de twee gezochte hoofdverdachten van de aanslag op Charlie Hebdo.
De twee mannen zouden naar een bedrijfsgebouw in Dammartin-en-Goêle zijn gegaan en daar is nu een gijzeling aan de gang. Verscheidene mensen worden vastgehouden, zegt het Franse persbureau AFP op basis van politiebronnen.
Er hangen verschillende helikopters boven de gemeente. Een hele kolonne gepantserde voertuigen van de speciale eenheden van de politie is onderweg naar de plek. De burgemeester van Dammartin-en-Goêle raadt inwoners aan in hun huizen te blijven.
Jawel hoor.quote:
Gelukkig hebben we jou als expert/ kenner beterweterquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Men heeft ze bijna twee dagen in het vizier. Parijs hadden ze al verlaten. Wat maakt dat niet direct een helikopter is ingezet? We hebben het hier niet over een 3e wereldland met beperkt materieel? Ze hebben eerst een monteur kunnen beschieten - de eerste belletjes richting de politie kwamen toen al binnen. Vervolgens lopen ze nog rustig naar twee agentjes, die worden ook neergeschoten. Vervolgens lopen ze rustig het kantoor binnen, bedreigen ze nog wat medewerkers. Hebben tijd om de mannen van de vrouwen te scheiden en ze ieder om hun naam en functie te vragen. Vervolgens executeren ze daar wat mensen. Lopen ze naar buiten - laten nog wat vallen, rapen het rustig op - en stappen rustig in een voertuig. Dit alles speelt zich af in uiterst smalle straatjes, met paaltjes en geparkeerde auto's links en rechts. Dan zijn ze een dag spoorloos. En na 10 uurtjes wordt de politie ineens duidelijk dat - de daders alles hebben meegenomen, maar hun ID hebben achtergelaten in de auto.
Het had een slechte B film kunnen zijn.
Wat moet de politie dan doen als ze iemand (of meer mensen) gijzelen? Je kunt niet zomaar binnenvallen en zeggen "ach collateral damage".quote:
27 Clément Ader Streetquote:
Bizar zeg, dat je live kan meekoekeloeren..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:50 schreef Ajacied422 het volgende:
Heb je digitale tv? Dan moet je even kijken op de zender NPO Nieuws, die heeft een live stream zonder commentaar. Dan volg je een of andere camera in een onbekende auto echt super spannend.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:04 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik zie een herhaling van wat ik gisteren al heb gezien.CNN staat dus aan.
Ik ben geen expert of beterweter, maar het ziet er voor mij aardig amateuristisch uit allemaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:06 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we jou als expert/ kennen beterweter
Dit soort mensenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:07 schreef MadMaster het volgende:
Hopelijk overleven die mafkezen dit verhaal, zodat ze ze straks die gasten met hun ballen aan de Eiffeltoren kunnen hangen...
tquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:08 schreef Onnoman het volgende:
gadverdamme wat er gebeurd in frankrijk..
gebeurtquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:08 schreef Onnoman het volgende:
gadverdamme wat er gebeurd in frankrijk..
Mensen willen martelen. Kom op man. Van mij mag hij die mening hebben hoor, maar ik mag net zo goed een mening hebben over hoe debiel dat soort lui zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:08 schreef davedavy het volgende:
[..]
Als hij dat vindt mag hij dat vinden. Dit ging toch om vrijheid van meningsuiting
dit.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mensen willen martelen. Kom op man. Van mij mag hij die mening hebben hoor, maar ik mag net zo goed een mening hebben over hoe debiel dat soort lui zijn.
Daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
maar ik mag net zo goed een mening hebben over hoe debiel dat soort lui zijn.
Reuters zegt 1quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:08 schreef HighVolume het volgende:
ode nu dus of wat ? .... het is gewoon niet te volgen
Typisch zon gebied waar 80% van de actiefilms tot hun einde komen. Bizar dit...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:07 schreef Bensel het volgende:
lijkt me om dit industriegebied te gaan: https://www.google.nl/map(...)85:0x40b82c3688c5c90
1,5quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:09 schreef kawa4 het volgende:
[..]
Reuters zegt 1
RTL zegt 2
dus wat het nou is
Laten we het in het midden houden. 1,5.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:09 schreef kawa4 het volgende:
[..]
Reuters zegt 1
RTL zegt 2
dus wat het nou is
Mja. Wat ik zei: Kan me vanuit die twee gasten gezien niet voorstellen dat ze gaan onderhandelen. Tenzij het natuurlijk gaat om vrijgeleide met een vliegtuig naar het kalifaat..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens de nos zijn ze aan het onderhandelen
quote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we het in het midden houden. 1,5.
Net als die man die zong tijdens de minuut stilte gisteren, hij werd hardhandig gearresteerdquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mensen willen martelen. Kom op man. Van mij mag hij die mening hebben hoor, maar ik mag net zo goed een mening hebben over hoe debiel dat soort lui zijn.
1,5quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:09 schreef kawa4 het volgende:
[..]
Reuters zegt 1
RTL zegt 2
dus wat het nou is
Nee, maar ik laat me liever niet afglijden tot eenzelfde laag barbaars niveau.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij wilt een bakje thee met ze lurken?
En jij denkt dat alle anti-terreur eenheden dicht bij dat hoofdkantoor zitten? Dat in een drukke stad als Parijs men op oproep overal kan komen? Natuurlijk niet. Bovendien kunnen ze ook niet zomaar een agentje eropaf sturen, die gasten hebben kalashnikovs. Dan moet men dus eerst alle agenten een kogelvrij vest omdoen etcetera etcetera. Het is zo makkelijk om vanachter je toetsenbord te oordelen over het functioneren van de Fransen in deze.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Men heeft ze bijna twee dagen in het vizier. Parijs hadden ze al verlaten. Wat maakt dat niet direct een helikopter is ingezet? We hebben het hier niet over een 3e wereldland met beperkt materieel? Ze hebben eerst een monteur kunnen beschieten - de eerste belletjes richting de politie kwamen toen al binnen. Vervolgens lopen ze nog rustig naar twee agentjes, die worden ook neergeschoten. Vervolgens lopen ze rustig het kantoor binnen, bedreigen ze nog wat medewerkers. Hebben tijd om de mannen van de vrouwen te scheiden en ze ieder om hun naam en functie te vragen. Vervolgens executeren ze daar wat mensen. Lopen ze naar buiten - laten nog wat vallen, rapen het rustig op - en stappen rustig in een voertuig. Dit alles speelt zich af in uiterst smalle straatjes, met paaltjes en geparkeerde auto's links en rechts. Dan zijn ze een dag spoorloos. En na 10 uurtjes wordt de politie ineens duidelijk dat - de daders alles hebben meegenomen, maar hun ID hebben achtergelaten in de auto.
Het had een slechte B film kunnen zijn.
Op TV5 zeggen ze ook van alles maar ik versta die niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:09 schreef kawa4 het volgende:
[..]
Reuters zegt 1
RTL zegt 2
dus wat het nou is
Geloof dan errst Reuters maarquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:09 schreef kawa4 het volgende:
[..]
Reuters zegt 1
RTL zegt 2
dus wat het nou is
Dat is hun enige mogelijkheid tot wegkomen nog (in hun hoofd uiteraard). Want ze zitten verder gewoon compleet in de val nu.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:10 schreef Bugno het volgende:
[..]
Mja. Wat ik zei: Kan me vanuit die twee gasten gezien niet voorstellen dat ze gaan onderhandelen. Tenzij het natuurlijk gaat om vrijgeleide met een vliegtuig naar het kalifaat..
Het publiek martelen met uiterst slechte zangkunsten / liedjes valt buiten de vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:10 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Net als die man die zong tijdens de minuut stilte gisteren, hij werd hardhandig gearresteerd. Vrijheid van meningsuiting, alleen als het voor jezelf of je idealen is.
Ook zo overtrokken inderdaad.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:10 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Net als die man die zong tijdens de minuut stilte gisteren, hij werd hardhandig gearresteerd. Vrijheid van meningsuiting, alleen als het voor jezelf of je idealen is.
Got it.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:07 schreef Nober het volgende:
Heb je digitale tv? Dan moet je even kijken op de zender NPO Nieuws, die heeft een live stream zonder commentaar.
Als je zo nodig martelaar wilt zijn, dan mag je het van mij heel bewust beleven...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, maar ik laat me liever niet afglijden tot eenzelfde laag barbaars niveau.
Een martelaarsdood is voor hen ook een uitwegquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is hun enige mogelijkheid tot wegkomen nog (in hun hoofd uiteraard). Want ze zitten verder gewoon compleet in de val nu.
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:11 schreef davedavy het volgende:
Even ter duidelijkheid. Hebben ze de juiste verdachten nu omsingeld?
Ik quote deze post wel even maar: http://edition.cnn.com/vi(...)shooting-manhunt.cnnquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het publiek martelen met uiterst slechte zangkunsten / liedjes valt buiten de vrijheid van meningsuiting.
Zolang je ingrijpen niet gebaseerd wordt op mensenrechten zal je altijd dit soort dingen in grote mate hebben.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:29 schreef Toga het volgende:
[..]
Mag jij me uitleggen waarom een vluchteling uit Irak of Afghanistan naar (nota bene) Nederland vliegt? Als hij naar een buurland was gegaan had hij;
- geld van de dure vlucht (heen en terug) kunnen besparen.
- tussen mede-gelovigen kunnen wonen.
Nederlanders hebben het gevoel dat de vluchtelingen hier niet alleen komen om te vluchten. Al met al verdwijnt hun cultuur en ontstaan er cultuurconflicten (zoals die in Parijs).
Het feit dat er al vluchtelingen zijn, bewijst dat er al iets mis is in een land. Als Europa overspoeld
wordt met vluchtelingen is het misschien toch beter de kraan te dichten (in te grijpen) i.p.v. te blijven dweilen (vluchtelingen opvangen).
Iedereen is verdacht dus ja dat hebben ze.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:11 schreef davedavy het volgende:
Zou wat zijn als het twee mensen zijn die met ze samenwerken, en de politie zo afleiden om de echte daders weg te laten komen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:11 schreef davedavy het volgende:
Er is een dwerg gedood??quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)minuut_stilte__.htmlquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ook zo overtrokken inderdaad.
Thnx, die kende ik niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik quote deze post wel even maar: http://edition.cnn.com/vi(...)shooting-manhunt.cnn
?! fascistische bende!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:10 schreef Jano9 het volgende:
[..]
quote:
10h09: Il y aurait plus de 10 personnes retenues en otage dans l'entreprise selon France 2quote:
Jij had liever 2 wijkagenten gezien?quote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:15 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Jij had liever 2 wijkagenten gezien?
Nee, hij sprak de laatste s niet uitquote:
http://www.thelocal.fr/20(...)rance-gunmen-kouachiquote:10:09 - Police have begun negotiations with suspects
The suspects have bee identified as the wanted Kouachi brothers.
The latest is that one person is still being held hostage by suspects. Negotiations have begun.
Is dat niet een beetje een kromme vergelijking. Daarbij is het namelijk zo dat het dag in, dag uit word gedaan door dezelfde persoon ook heel specifiek gericht tegen een enkel persoon en dan ook nog eens face 2 face. Hier is sprake van een stuk papier dat een hele groep aanspreekt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:03 schreef agter het volgende:
[..]
Zeg je tegen de verbale pester op school ook 'vrijheid van meningsuiting, moet gewoon kunnen, is het hoogste goed'?
Ik moet echt wat aan m'n Frans doen, alsof ik een wiskundesom zit te ontcijferen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:14 schreef Prego het volgende:
[..]
10h09: Il y aurait plus de 10 personnes retenues en otage dans l'entreprise selon France 2
10h02: RTL confirme 2 morts et 20 blessés annoncés par Le Parisien
09h56: Une personne est prise en otage, selon une source policière contactée par francetv info
bron
Momentje, ik bel ze evenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom hebben ze die snelwegen niet afgesloten eigenlijk? Waar die journalisten nu staan?
Ja, hij verkoopt voornamelijk groente en levensmiddelen. Een pak naar mijn hart, ik maakte me zorgen dat ze hun schatten van dochters zouden kwijtraken in een mogelijke assemblagezaak. Die gasten deinzen écht nergens voor terug. Niet normaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Die zwager van jou, die krijgt toch wel een bijrol in de verfilming van dit verhaal hoop ik?
de afslagen zijn wel afgesloten dus ze kunnen toch niet echt verderquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom hebben ze die snelwegen niet afgesloten eigenlijk? Waar die journalisten nu staan?
Kun je voor mij een krop sla achter laten houden?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, hij verkoopt voornamelijk groente en levensmiddelen. Een pak naar mijn hart, ik maakte me zorgen dat ze hun schatten van dochters zouden kwijtraken in een mogelijke assemblagezaak. Die gasten deinzen écht nergens voor terug. Niet normaal.²
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef Mutant01 het volgende:
Omdat dat nergens voor nodig is. Ze hebben alleen de afritten naar he dorpje afgesloten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef Bugno het volgende:
Damn ik zo een moord doen (no pun intended) om met die onderhandelingen mee te kunnen luisteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |