Een dictatuur is sowieso niet eeuwig. Bovendien is de dictator verantwoordelijk voor opgehoopte spanning en dergelijke. Ja, het Westen heeft Saddam verwijderd maar misschien was hij ook wel gevallen met de Arabische lente of was het vijftien jaar later fout gegaan als hij een natuurlijke dood stierf en dan had je dezelfde puinhoop. Als je die lui daar in één land wil hebben moet je ze wel onderdrukken anders bevechten ze elkaar. Maar een onderdrukker heeft niet het eeuwige leven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:08 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Denk dat de strekking is, dat door het verwijderen van die zandbakdictators, nog ergere extremisten nu hun gang kunnen gaan. Voorheen konden ze dat niet of deden ze het in elk geval niet. Het is ingewikkelder maar het verwijderen van die dictators heeft er in elk geval geen goed aan gedaan. Iets met een geest en een fles
Dus?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:09 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Die landen / staten zullen nooit een helpende hand bieden volgens mij. Die ondersteunen terreur alleen maar.
Kwak die landen maar eens vol met vluchtelingen, misschien dat ze dan hun aandacht elders op gaan richten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:09 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Die landen / staten zullen nooit een helpende hand bieden volgens mij. Die ondersteunen terreur alleen maar.
Geweldsexplosies die door ophitsing door het westen zijn ontstaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De daders kwamen uit Frankrijk, dus die hebben niks met zandbakdictaturen te maken. Bovendien zijn die geweldsexplosies het gevolg van jarenlange onderdrukking. Het is een Newtoniaans principe: actie-reactie.
Neuh, hoeft voor mij niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:07 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Vluchtelingen opvangen aan die grens dan a.u.b.
Waarom? Gaat toch prima hier?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:07 schreef Toga het volgende:
[..]
Tsja, wat dat betreft zouden we het in Nederland misschien ook eens moeten proberen; een dictator die iedereen dwingt christen te zijn en andersdenkenden opsluit, ophangt...
Dat weet ik, maar ik ben daar fel op tegen want dan halen we het conflict hier. Bovendien mogen de Arabische rijke landen wel eens een keer solidariteit tonen. Onze grenzen worden al genoeg bestookt met bootjes vol vluchtelingen. Potdicht die grenzen en investeren in regionale opvang.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:09 schreef Toga het volgende:
[..]
Dat is niet wat betyar bedoelde, hij bedoelde HIER opvangen...
Inderdaad. Soennieten en Sjiieten hebben totaal geen hekel aan elkaar en alleen door het Westen bevechten zij elkaar. Allemaal door het boze westen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Geweldsexplosies die door ophitsing door het westen zijn ontstaan.
Voor jou niet. De rest van NL is die vluchtelingen een beetje zat aan het worden zolangzamerhand. Daar kun je dan weer een waardeoordeel aan bevestigen, eventueel een in jouw ogen moreel superieur standpunt over innemen maar dat veranderd de feiten niet.quote:
Ik probeer je te laten projecteren hoe het er DAAR aan toe gaat. Ik heb in mijn straat een paar Iraniërs wonen die het in hun hoofd haalden de islam de rug toe te keren. Zo ken ik er nog een paar, en waar kunnen ze terecht? Is het westen het afvoerputje voor de rotzooi die het oosten heet?quote:
Ik denk dat ze daar precies zo over denken op het moment dat daar in de zandbak de raketten inslaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb jij ze wel allemaal op een rijtje? Het zijn inderdaad feiten die je benoemt, maar om jezelf, mij en andere Fokkers daarvoor medeverantwoordelijk te houden slaat nergens op. Het zal me echt aan mijn reet roesten als een haatbaard Dick Cheney en George Bush omlegt, maar laat de gewone burgers erbuiten.
LOL, ik ben in landen geweest waar de ellende gaande is, ik acht mezelf medeverantwoordelijk voor de zooi die daar nu gaande is.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:16 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik probeer je te laten projecteren hoe het er DAAR aan toe gaat. Ik heb in mijn straat een paar Iraniërs wonen die het in hun hoofd haalden de islam de rug toe te keren. Zo ken ik er nog een paar, en waar kunnen ze terecht? Is het westen het afvalputje voor de rotzooi die het oosten heet?
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Soennieten en Sjiieten hebben totaal geen hekel aan elkaar en alleen door het Westen bevechten zij elkaar. Allemaal door het boze westen.
Jammer dat er inderdaad mensen zijn die menen meer rechten te hebben dan een ander omdat ze toevallig ergens zijn geboren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:15 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Voor jou niet. De rest van NL is die vluchtelingen een beetje zat aan het worden zolangzamerhand. Daar kun je dan weer een waardeoordeel aan bevestigen, eventueel een in jouw ogen moreel superieur standpunt over innemen maar dat veranderd de feiten niet.
En Irak..quote:
Als je hoort op de video wat hij zegt heeft ie zeker een punt. De titel v het artikel is enigzins misleidend.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:07 schreef PBateman1978 het volgende:
Bill Maher : ''Hundreds of millions of Moslims support attack on Charlie Hebdo''
[ afbeelding ]
NotYou, ben jij het?
Sorry maar die quote zorgde er bij mij al voor dat ik de video niet hoefde te zien..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:23 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Als je hoort op de video wat hij zegt heeft ie zeker een punt.
Je zal toch moeten leren begrijpen dat het geduld bij Nederlanders, na een investering van meer dan 600 miljard in de multiculturele samenleving, een beetje op begint te raken. Die 600 miljard is niet bedoeld om juweliers te laten overvallen, mensen te beroven of zoals in dit topic: 12 mensen dood te laten schieten!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Jammer dat er inderdaad mensen zijn die menen meer rechten te hebben dan een ander omdat ze toevallig ergens zijn geboren.
Mag jij me uitleggen waarom een vluchteling uit Irak of Afghanistan naar (nota bene) Nederland vliegt? Als hij naar een buurland was gegaan had hij;quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Jammer dat er inderdaad mensen zijn die menen meer rechten te hebben dan een ander omdat ze toevallig ergens zijn geboren.
Schotenwisselingtwitter:afpfr twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 09:22:00ALERTE : échange de coups de feu en Seine-et-Marne (source policière à l'AFP) #CharlieHebdo reageer retweet
twitter:SkyNews twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 09:24:44Shots Fired In Car Chase Northeast Of Paris http://t.co/ebvR0J1zRv reageer retweet
ik denk niet dat ze worden opgepakt.Ik denk dat wanneer ze niet meer kunnen zichzelf kapot schieten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:24 schreef MadameMossel het volgende:
Er gebeurd weer wat, hopelijk hebben ze de daders eindelijk te pakken.
twitter:AP twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 09:30:56BREAKING: French security source: Suspects in newspaper shooting stole car, on move again reageer retweet
Als ze gewoon mee zouden doen aan de maatschappij, zouden ze gelijke rechten hebben. Waarom zet een deel zich dan daarbuiten en laat zich leiden door een sprookje en zet dat boven alles?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef betyar het volgende:
[..]
De feiten waren erg genoeg dat ze de vs al niet meer in mochten. 2de kans, mn reet als je je leven niet betert.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:04 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Omdat ze daar gestraft voor zijn. In een rechtstaat krijgen mensen nieuwe kansen. Ben je het daar niet mee eens? Kijk eens in het MO rond, daar zijn ze niet zo van wetten, grondrechten en tweede kansen.
http://nos.nl/artikel/201(...)jacht-frankrijk.htmlquote:In Frankrijk is geschoten tijdens de klopjacht op de twee verdachten van de aanslag in Parijs. Twee mannen, die voldeden aan het signalement van de twee verdachte broers, hebben vanochtend een auto gestolen en gingen ervandoor.
Vlak na de diefstal ontstond een schietpartij tussen de mannen en de politie.
Volgens Franse media zijn de mannen naar een bedrijfsgebouw gegaan en is daar nu een gijzeling aan de gang. Er wordt ook gezegd dat ze alweer zijn weggereden en nu spoorloos zijn.
Kom laten we alle vluchtelingen over een kam scheren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:23 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Je zal toch moeten leren begrijpen dat het geduld bij Nederlanders, na een investering van meer dan 600 miljard in de multiculturele samenleving, een beetje op begint te raken. Die 600 miljard is niet bedoeld om juweliers te laten overvallen, mensen te beroven of zoals in dit topic: 12 mensen dood te laten schieten!
Omdat wij de mogelijkheid geven, en zeg nu zelf, wat zou jij doen als je de kans had?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:29 schreef Toga het volgende:
[..]
Mag jij me uitleggen waarom een vluchteling uit Irak of Afghanistan naar (nota bene) Nederland vliegt? Als hij naar een buurland was gegaan had hij;
- geld van de dure vlucht (heen en terug) kunnen besparen.
- tussen mede-gelovigen kunnen wonen.
Nederlanders hebben het gevoel dat de vluchtelingen hier niet alleen komen om te vluchten. Al met al verdwijnt hun cultuur en ontstaan er cultuurconflicten (zoals die in Parijs).
Het feit dat er al vluchtelingen zijn, bewijst dat er al iets mis is in een land. Als Europa overspoeld
wordt met vluchtelingen is het misschien toch beter de kraan te dichten (in te grijpen) i.p.v. te blijven dweilen (vluchtelingen opvangen).
Uit de bron van Prego©quote:09h31: Un employé de la société est pris en otage, a-t-on appris de source policière
09h27: Une prise d'otages serait en cours avec des échanges de coups de feu à Dammartin-en-Goële en Seine-et-Marne
09h26: Tous les habitants de Dammartin-en-Goële sont priés de rester chez eux
Ja die kans is groot jammer genoeg.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:31 schreef HighVolume het volgende:
[..]
ik denk niet dat ze worden opgepakt.Ik denk dat wanneer ze niet meer kunnen zichzelf kapot schieten.
Moeilijk een CTRL + F natuurlijk maar hier: http://www.jeanmarcmorand(...)nationale-2-rtl.htmlquote:
ik zit mobiel mijn bestequote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:35 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Moeilijk een CTRL + F natuurlijk maar hier: http://www.jeanmarcmorand(...)nationale-2-rtl.html
Je vind die ruim 600 miljard niet genoeg? De misdaden die gepleegd worden door hen die we binnengelaten hebben moeten we maar ondergaan? Jij bent ziek.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Kom laten we alle vluchtelingen over een kam scheren.
Ik zie graag een bron dat het over vluchtelingen gaat. Ik heb zo eerder het idee dat het nazaten zijn van kansarme mensen uit het Rifgebergte die als gastarbeiders zijn gehaald en dankzij een clausule in een contract aan gezinshereniging konden doen en hier mochten blijven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:37 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Je vind die ruim 600 miljard niet genoeg? De misdaden die gepleegd worden door hen die we binnengelaten hebben moeten we maar ondergaan? Jij bent ziek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |