abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148336079
Zwangerschap en Geboorte!

2015

15 januari: NotTheSame

21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86-

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
14 juni: Lijnloos
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura
7 juli: Krisvc
*** 8 juli: L-E & fokking.fokker ***
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas
28 juli: Zomerzon01
29 juli: Fuente
*** 29 juli: LuDann & Black_Ninja***

3 augustus: Lushes
3 augustus: Flying Fish
15 augustus: Stippelrientje
26 augustus: Coccinelle

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
:)
pi_148336114
Maar even nieuw deel geopend, maar ik krijg de OP niet voor elkaar? Ff kijken of k kan copy/pasten

gelukt geloof ik.

[ Bericht 20% gewijzigd door mignonne op 04-01-2015 22:19:52 ]
pi_148336608
Oeps niet gezien dat ik 'm sloot. Dank!
pi_148336773
Kan niet meer quoten uit het oude topic, maar twist, die echo's zijn prijzig maar niet heel duur. Maar goed als je er een x aantal maakt per week en dat 52 weken per jaar dan loopt het wel op. En linksom of rechtsom is het gewoonweg fraude.

Het staat je verloskundige vrij om echo's te maken verder. Als ze die maar niet ten onrechte declareert. Dus of ze ze nu gratis maakt, of mensen een bijdrage laat betalen, om het even. Maar standaard een groeiecho voor elke zwangere zonder dat daar aanleidjng voor is, maar die dus wel gedeclareerd wordt, dat mag dus niet.
pi_148337178
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:25 schreef mignonne het volgende:
Kan niet meer quoten uit het oude topic, maar twist, die echo's zijn prijzig maar niet heel duur. Maar goed als je er een x aantal maakt per week en dat 52 weken per jaar dan loopt het wel op. En linksom of rechtsom is het gewoonweg fraude.

Het staat je verloskundige vrij om echo's te maken verder. Als ze die maar niet ten onrechte declareert. Dus of ze ze nu gratis maakt, of mensen een bijdrage laat betalen, om het even. Maar standaard een groeiecho voor elke zwangere zonder dat daar aanleidjng voor is, maar die dus wel gedeclareerd wordt, dat mag dus niet.
Ik snap het. Ik bedoelde inderdaad of sommige praktijken er misschien voor kiezen om 'gratis' echo's te doen (dus zonder die te declareren), maar dat loopt inderdaad wel snel op als ze dat bij elke zwangere doen..
Ik heb eigenlijk geen idee of mijn echo met 8 weken ook gedeclareerd is, zal er bij die 30-32 weken echo eens op letten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 januari 2015 @ 22:34:11 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148337311
ik weet niet waar je verzekerd bent twist, maar bij bv zilveren kruis en fbto kun je zelf online inzien wat er gedeclareerd is.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_148337431
Bij interpolis kan je het ook zien... Schrok me laatst de tandjes toen ik zag wat het afgelopen jaar "gekost" heeft... Nu snap ik ook meteen waarom je "maar" 3 pogingen voor ivf/icsi vergoedt krijgt. :{
  zondag 4 januari 2015 @ 22:37:43 #8
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148337525
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:36 schreef Lijnloos het volgende:
Bij interpolis kan je het ook zien... Schrok me laatst de tandjes toen ik zag wat het afgelopen jaar "gekost" heeft... Nu snap ik ook meteen waarom je "maar" 3 pogingen voor ivf/icsi vergoedt krijgt. :{
Ben niet nieuwsgierig hoor maar wat kost nou 1 zo'n ronde met medicatie en punctie erbij?! :@
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_148337763
Gefeliciteerd nieuwe aanwas! *O*

Drie keer is scheepsrecht Cygne, mijn duimen draaien overuren voor je!

Mignonne hoe zit dat met een liggingsecho? Volgens mij doet mijn praktijk dat standaard, maar dat klopt dan toch ook niet?
pi_148338006
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:32 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ik snap het. Ik bedoelde inderdaad of sommige praktijken er misschien voor kiezen om 'gratis' echo's te doen (dus zonder die te declareren), maar dat loopt inderdaad wel snel op als ze dat bij elke zwangere doen..
Ik heb eigenlijk geen idee of mijn echo met 8 weken ook gedeclareerd is, zal er bij die 30-32 weken echo eens op letten.
ja dat kan idd hoor, dat ze het gratis doen. En dat staat ze verder vrij.
Als cliënt heb je niet zoveel 'last' van die onterechte declararies. Hoewel het absoluut niet netjes is om uit jouw naam te declareren, maar jij doet jn principe niets verkeerd dan.

Het is ook een beetje vraag/aanbod. Een echo bij 8 weken hoor je alleen re krijgen bij bloedverlies of buikpijn, maarja, veel mensen willen echt niet wachten tot 10 of 12 weken, en als ze bij de praktijk van de buren wel een echo bij 8 weken kunnen krijgen dan gaan ze daarheen. Lastig gedoe is het.
pi_148338221
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:41 schreef Cholula het volgende:
Gefeliciteerd nieuwe aanwas! *O*

Drie keer is scheepsrecht Cygne, mijn duimen draaien overuren voor je!

Mignonne hoe zit dat met een liggingsecho? Volgens mij doet mijn praktijk dat standaard, maar dat klopt dan toch ook niet?
nope. Klopt ook niet. En als je erover nadenkt is het belachelijk ook natuurlijk. Je vk kan met haar handen heel goed voelen of de baby in hoofdligging of in stuitligging ligt. Als daarover twijfel bestaat dan is een echo aangewezen, maar als ik bij 36 weken een hoofdligging voel dan heb ik echt geen enkele reden om daar een echo overheen te laten gaan. Maar goed, ook daarvoor geldt, de meeste mensen willen gewoon graag kijken ook al zie je weinig meer dan, en als ze het bij een andeee prakrijk wel krijgen gaan ze vaak daarheen.
pi_148338321
Heb nu inderdaad ook online gevonden waar ik al m'n zorgkosten kan inzien. En ik laat maar even in het midden wat daaruit blijkt :)
pi_148338606
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:49 schreef twist02 het volgende:
Heb nu inderdaad ook online gevonden waar ik al m'n zorgkosten kan inzien. En ik laat maar even in het midden wat daaruit blijkt :)
:D
pi_148338741
Ik ben blij dat ik met 7 weken en een beetje bij de gyn een echo kreeg om te kijken of er wel echt wat leefde. Termijnecho daarna was logisch, npm wilde ik graag en had ik ook gedaan als dat niet vergoed werd. Met de groeiecho vorige week zag je inderdaad weinig. 'Kijk, hier is het hoofdje.' Mijn man en ik vroegen in koor waar ze dat hoofd dan zag. Bleek het hoofd behoorlijk beeldvullend te zijn. :+
Voor mij hoeft die liggingsecho ook niet als ze het met de hand kan voelen. Als het noodzakelijk is, dan heb ik er geen problemen mee.
pi_148339811
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ben niet nieuwsgierig hoor maar wat kost nou 1 zo'n ronde met medicatie en punctie erbij?! :@
Precies weet ik niet uit mijn hoofd, maar tussen de 2,5 en 3 duizend per keer waren we kwijt. Maar het leek een soort "pakket"-prijs, er werd niet per medicatie en echo en zo gerrekend, gewoon per punctie/traject. En dit was alleen wat op mij verrekend was, mijn man is ook ruim door zijn eigen risico heen geloof ik :+
  maandag 5 januari 2015 @ 01:41:58 #16
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148344897
*O* wat veel nieuwe zwangere dames hier! Van harte gefeliciteerd allemaal.
Dat jullie maar een gezonde plakker mogen hebben!

Hier ach en wee ik even de nacht door.
Kan niet slapen en m'n wekker gaat over 4 uur en 20 minuten al waarna ik heerlijk 9 uur voor de klas mag staan. Zo'n lange dag.. Aaaaaaargh!!!!
pi_148346161
Welkom aan alle nieuwe zwangeren! Het is hier gezellig :)
Cygne, ik hoop op een goede plakbaby voor jullie, dat verdien je!

Hier ook een crappy, crappy nacht. Om 20.00u naar bed gegaan ivm moe, hoofdpijn en rugpijn en ik sliep om 2.00u nog niet... Nu een vroege dienst, waarin ik mijn manager ga bellen en me ziek ga melden. Ik ga voor 100% ziekmelden en dan therapeutisch nog administratief werk doen. Hoop dat dat lukt.
En vanmiddag een dutje! Heb ik precies tijd voor, tussen de bedrijven door!
pi_148346244
Goedemorgen, of nouja, morgen.

Faptist, ik hoop dat je lange dag meevalt.

MevrouwCactus, beterschap! Even goed uitrusten.

Hier ook ziek. Die kou waar ik al een paar weken mee rondloop is niet meer te negeren. Dat in combinatie met zo'n 2 uur slaap. :N
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_148346291
Welkom nieuwe zwangeren *O*

Sterkte MevrouwCactus :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_148346312
Hier ook al zo'n slechte nacht. Ik word regelmatig wakker en heb dan het idee dat ik al bijna op moet staan of heb last van mijn handen die slapen.
  maandag 5 januari 2015 @ 08:09:39 #21
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148346643
* MELD *
We zijn er nog ;).

Slapen is overrated, dat dacht peuter vanmorgen ook om 6.15uur :O.

Vandaag een rustig dagje. Zometeen peuter even naar de psz brengen en dan weer aan de poets. En de witgoedboer bellen :(.
pi_148346658
Welkom nieuw zwangere!
Cygne, ik lees alles mee in wohts! Ik duim keihard voor jou!

De nachten gaan hier gepaard met max 3x plassen, tussen 7&8 wakker en savonds om half 9 weer naar bed willen. Dat laatste vind ik wel jammer....

Hier krijgen wij deze week een groei echo ivm mogelijk te snelle groei.
pi_148346967
Hoi! Laatste werkweek ingegaan vandaag *O*. Wel raar, nog maar 1 weekje in het nieuwe jaar en toevallig ook in een nieuwe kantoor.

Slechte nachten :*. Hier ook wel, ik lig opeens niet lekker meer en peuter is de laatste weken erg aan het spoken. Maar vannacht toch zeker 6 uur slaap gehad, al veel beter dan de 3 nachten ervoor :P.

Bij mijn vorige zwangerschap 2,5 jaar geleden was een groeiecho wel standaard bij onze praktijk. Nu niet meer, maar ik heb ivm klein eerste kind wel een indicatie. Morgen de tweede groeiecho, al verwacht ik niks heel spannends meer na de vorige (baby op P33). En dan woensdag consult bij de gyn, dat kon helaas niet samen gepland worden...
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_148347254
Welkom nieuwe zwangere :)

Hier ook nog ziek thuis deze week, heb een flinke bijholteontsteking, dus een speciale neusspray en antibiotica gehad en moet deze week thuis blijven om uit te zieken....

Zo maar weer even proberen te slapen aangezien om 4.30 Lola het een mooie tijd vond om wakker te worden....
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_148347271
Phaidra, is dat consult bij de gyn ook vanwege de groei?

Over de hoeveelheid echo's, ik zou zelf elke keer een echo heel onprettig vinden. Vooral omdat ik vind dat een echo is om een termijn vast te stellen, evt afwijkingen op te sporen, of groei te monitoren, dat het zelfs door deskundigen tegenwoordig wordt gedegradeerd tot een 'leuk babyspiekmoment' vind ik niet zo tof. Daar zijn echobureau's toch voor?

MevrouwCactus, ziek melden klinkt als een wijs besluit. In de zorg was het, toch? Ik vind dat je het nog lang hebt volgehouden hoor!
pi_148348429
Cygne, dan gaan we nu voor 3x scheepsrecht want die was bij mij ook van toepassing :)
  maandag 5 januari 2015 @ 10:35:49 #27
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148348458
Ik ben er weer dames. Alles nog goed hier hoor!
Lekkere periode gehad met de feestdagen en dus geen tijd om te fokken ;)

Heb waarschijnlijk een hele bende glitterstickers vergeten en ik heb wel redelijk meegelezen, maar vast heel veel gemist.

Bij deze wel een nieuwjaarssticker voor jullie allemaal natuurlijk.

pi_148348731
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:34 schreef Melliemuis het volgende:
Cygne, dan gaan we nu voor 3x scheepsrecht want die was bij mij ook van toepassing :)
+1 :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_148348863
Cygne :o

*O* *O* Gefeliciteerd!! *O* *O*
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_148349775
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:14 schreef L-E het volgende:

Over de hoeveelheid echo's, ik zou zelf elke keer een echo heel onprettig vinden. Vooral omdat ik vind dat een echo is om een termijn vast te stellen, evt afwijkingen op te sporen, of groei te monitoren, dat het zelfs door deskundigen tegenwoordig wordt gedegradeerd tot een 'leuk babyspiekmoment' vind ik niet zo tof. Daar zijn echobureau's toch voor?

MevrouwCactus, ziek melden klinkt als een wijs besluit. In de zorg was het, toch? Ik vind dat je het nog lang hebt volgehouden hoor!
In de zorg ja. Ik probeer me al heel de ochtend ziek te melden, maar manager neemt niet op :') . Wil ik eindelijk, gaat het niet...
pi_148350210
quote:
Yep. Er is sinds kort een maandelijks overleg tussen onze vk's en gynaecologen van het ziekenhuis en daar worden 'probleemgevallen' besproken. Omdat peuter bij de geboorte 2460 gram was (bij 38.3 weken, P2-5) val ik nu binnen een risicogroep en is het protocol om twee groeiecho's te doen en daarna een consult zodat de gyn kan beoordelen of het veilig is om onder controle bij de vk te blijven. Gezien de eerste groeiecho verwacht ik dat ik binnen 5 minuten weer buiten sta met een sticker, maar we zullen zien :P.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_148350555
quote:
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar zo voelt het voor mij totaal niet. En hoewel ze bij mij ook elke keer even kijken met het echo-apparaat, zie ik het niet elke keer als een 'echte' echo, zeg maar.

De eerste keer bij een 'normale' controle was ik ook verbaasd trouwens. Ik had vooraf m'n vriend nog op z'n hart gedrukt dat we dit keer dus geen echo kregen (toen hadden we al 3 echo's gehad; intake, termijnecho en nekplooimeting), zodat hij niet teleurgesteld zou zijn :')

Maar ik zie het eigenlijk niet veel anders dan dat ze naar het hartje zouden luisteren (daar had ik me dus wel op ingesteld): ze kijkt hoe de kleine ligt en laat dat zien en luistert vervolgens naar het hartje (en laat dat ook op het scherm zien). Alles bij elkaar is het echt hooguit 3 minuten ofzo.
pi_148351469
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Yep. Er is sinds kort een maandelijks overleg tussen onze vk's en gynaecologen van het ziekenhuis en daar worden 'probleemgevallen' besproken. Omdat peuter bij de geboorte 2460 gram was (bij 38.3 weken, P2-5) val ik nu binnen een risicogroep en is het protocol om twee groeiecho's te doen en daarna een consult zodat de gyn kan beoordelen of het veilig is om onder controle bij de vk te blijven. Gezien de eerste groeiecho verwacht ik dat ik binnen 5 minuten weer buiten sta met een sticker, maar we zullen zien :P.
Kunnen jouw verloskundigen dat niet zelf beoordelen? :o
ik verbaas me altijd over dit soort werkafspraken. Je bent als verloskundige toch zeker zelf in staat om risico in te schatten! Overleg is dan 1 ding, maar consulten waar er niks aan de hand is... tsja
  maandag 5 januari 2015 @ 12:24:46 #34
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148351494
Ik heb een knipper *O* *O* *O*

Extra controles vanwege HELLP bij J., maar verder gewoon het normale traject. Over 3 weken alweer de termijnecho :o
pi_148351529
Fijn MM! *O*

Wat houden die extra controles in?
pi_148351533
Fijn, MM!

Ik vind alles maar spannend. Vind het ook maar gek om te geloven dat er een klompje cellen zich aan het vermeerderen is in m'n baarmoeder. Hopelijk...
  maandag 5 januari 2015 @ 12:26:36 #37
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148351561
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:24 schreef WupWup het volgende:

[..]

ik verbaas me altijd over dit soort werkafspraken. Je bent als verloskundige toch zeker zelf in staat om risico in te schatten! Overleg is dan 1 ding, maar consulten waar er niks aan de hand is... tsja
Mijn vk gaat ook met de gynaecologen overleggen over mijn zorgpad, blijkbaar bespreken ze elke dag/ week de nieuwe zwangeren in t team...

L-E, zoals ik t nu begrijp mag ik gewoon wat vaker langskomen, vooral voor controle bloeddruk en urine, zodat ze meteen in kunnen grijpen als de bloeddruk te hoog wordt/ urinewaarden afwijkend worden.
pi_148351612
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:26 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Mijn vk gaat ook met de gynaecologen overleggen over mijn zorgpad, blijkbaar bespreken ze elke dag/ week de nieuwe zwangeren in t team...
Ja, maar dat snap ik heel goed! Overleg, samenwerking! Maar consulten bij de gynaecoloog, zodat hij/zij kan bepalen of de zwangerschap fysiologisch is... Dat is nou juist het werk van de verloskundige, normaal van abnormaal onderscheiden. :)
pi_148351658
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:26 schreef mousemicky het volgende:

[..]

L-E, zoals ik t nu begrijp mag ik gewoon wat vaker langskomen, vooral voor controle bloeddruk en urine, zodat ze meteen in kunnen grijpen als de bloeddruk te hoog wordt/ urinewaarden afwijkend worden.
Ah zo :)
pi_148352297
*O* voor de knipper van MM.

Cactus heb je je al ziek kunnen melden? Vervelend lijkt me dat, eindelijk de knoop doorgehakt en dan een manager die niet opneemt.

Mijn werkdag zou om 13.00 beginnen, ik ben alleen zo stom geweest om een uur eerder te komen zodat ik rustig kon opstarten. Nu ben ik weer ruim drie kwartier aan het werk.
Nog zes weken en dan verlof! O+
pi_148352832
Knipper voor MM! *O* Dat is echt fijn hč, die bevestiging? :Y

@Jäger: dat had ik tot aan de eerste echo ook heel erg. Vond het heel erg fijn om van iemand anders te horen dat er echt iets zat ;) Ook al is een zwangerschapstest niet echt ingewikkeld, ik wilde het toch graag horen van iemand die er verstand van heeft :+

Pfff, vandaag weer aan het werk na 2 weken vakantie, valt toch tegen... Net uitgerekend dat ik nog 13 weken moet werken, dus ik wacht nog maar even met echt aftellen :')
Wel veel vrije dagen tussendoor (ondertrouw, trouwen, carnaval, 9 maandenbeurs, etc.) dus hopelijk schiet het een beetje op.

Wel hele leuke reacties op m'n buik van al m'n collega's O+ die hebben me natuurlijk ruim 2 weken niet gezien en hij is ook juist in de vakantie heel hard gegroeid!
pi_148352942
Gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren en de knipper van MM! *O*
Wat een nieuwe aanwas ineens. Veel streepjes geplast met nieuwjaar. O+
Fingers crossed dat het allemaal plakkers en knippers mogen zijn. :*

Voor mij staat komende vrijdag de termijnecho en intake op de planning. Morgen alweer 11 weken. :)
Het gaat echt snel! Een kwart van de zwangerschap zit er al op. :7 Haha.
Oost west, mij best.
pi_148352986
Twist ik krijg ook echt alleen maar lieve en leuke reacties van mijn collega's.
Mij valt het werken ook een beetje tegen, al mag ik eigenlijk niet klagen want ik zit nu lekker in de fitness te cardio-en.
pi_148353039
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn, MM!

Ik vind alles maar spannend. Vind het ook maar gek om te geloven dat er een klompje cellen zich aan het vermeerderen is in m'n baarmoeder. Hopelijk...
Dat is het vreemde inderdaad. Blijft moeilijk te geloven hoor. Totdat je buik ineens ook gaat groeien en je broek niet meer dicht kan 's avonds. Haha.
Maar echo's helpen daar gelukkig ook bij. O+
Mensen zeggen altijd dat het een wonder is en ik had altijd zoiets van :{w .
Maar nu je er zelf mee bezig bent en het dan ook gelukt is dan kijk je daar toch anders tegenaan.
Oost west, mij best.
  maandag 5 januari 2015 @ 13:15:14 #45
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_148353072
MM een knipper, gefeliciteerd!! *O*

Ik overweeg een echo bij 8 weken op eigen verzoek, want ik vind wachten tot 11/12 weken toch wel erg lang :@ Dan moet ik 36 euro betalen, nou ja dat moet dan maar.
Semper frakkin fi!
pi_148353489
Ik wil geen vroege echo's deze keer. Eerst maar eens naar de geneticus. Net wel geprobeerd gynaecologie te bellen maar na 10 minuten al onze medewerkers zijn in gesprek, u bent de eerst wachtende. Had ik geen zin meer en heb ik opgehangen.
  maandag 5 januari 2015 @ 13:30:08 #47
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148353536
quote:
11s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:15 schreef Starbuck_ het volgende:
MM een knipper, gefeliciteerd!! *O*

Ik overweeg een echo bij 8 weken op eigen verzoek, want ik vind wachten tot 11/12 weken toch wel erg lang :@ Dan moet ik 36 euro betalen, nou ja dat moet dan maar.
Ik kan t me goed voorstellen. Was wel een opluchting vanochtend :Y. Jammergenoeg zag ze met de uitwendige echo niets (had ik al wel verwacht), dus moest t inwendig. Viel me alles mee, geen pijn/gevoeligheid oid...
pi_148353779
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:28 schreef Cygne het volgende:
Ik wil geen vroege echo's deze keer. Eerst maar eens naar de geneticus. Net wel geprobeerd gynaecologie te bellen maar na 10 minuten al onze medewerkers zijn in gesprek, u bent de eerst wachtende. Had ik geen zin meer en heb ik opgehangen.
Lief klein cellenklompje van Cygne, blijven zitten deze ronde en uitgroeien tot een gezonde mini! dan krijg je van mij een mooi boekje als je geboren bent! deal?!
:*
S. 2014
J. 2016
pi_148353837
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Lief klein cellenklompje van Cygne, blijven zitten deze ronde en uitgroeien tot een gezonde mini! dan krijg je van mij een mooi boekje als je geboren bent! deal?!
:*
O+
pi_148353954
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:24 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zij vonden het ook niet nodig eigenlijk, zeker omdat ik zelf klein ben (1.53) dus het is wel duidelijk dat mijn kinderen het niet van een vreemde hebben. Maar de gynaecologen wilden zich toch graag aan het protocol houden. De vk's wilden niet direct stennis gaan schoppen in het nieuwe overleg, dus ons geadviseerd om er toch maar aan mee te werken... En helemaal geen groeiecho had ik zelf ook niet prettig gevonden, een check om een beetje te weten waar we aan toe zijn is wel fijn. Alleen het hele circus met direct gesprek gynaecoloog vond ik eigenlijk ook wel wat overdreven, zeker nu blijkt dat deze spruit wat groter blijkt na 1 echo.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_148354209
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zij vonden het ook niet nodig eigenlijk, zeker omdat ik zelf klein ben (1.53) dus het is wel duidelijk dat mijn kinderen het niet van een vreemde hebben. Maar de gynaecologen wilden zich toch graag aan het protocol houden. De vk's wilden niet direct stennis gaan schoppen in het nieuwe overleg, dus ons geadviseerd om er toch maar aan mee te werken... En helemaal geen groeiecho had ik zelf ook niet prettig gevonden, een check om een beetje te weten waar we aan toe zijn is wel fijn. Alleen het hele circus met direct gesprek gynaecoloog vond ik eigenlijk ook wel wat overdreven, zeker nu blijkt dat deze spruit wat groter blijkt na 1 echo.
groeiecho's vind ik in jouw situatie heel begrijpelijk en ik denk ook niet dat wup daar anders over denkt. Maar dat gesprek met de gynaecoloog er achteraan, dát is raar imho. Alsof je huisarts twee keer bloed laat prikken op je schildklierwaarden en je vervolgens naar de internist moet zodat die de conclusie kan trekken dat er niets aan de hand is :') Er spreekt niet erg veel vertrouwen uit vanuit de gyn naar zijn eerstelijns verloskundigen.
Maar goed, er zal vast niets bijzonders zijn, heel fijn voor jullie dat deze baby al een flink stuk groter is dan de eerste, dat scheelt toch weer. Ga zo door met groeien baby! *O*
pi_148354853
Hier de vk gebeld. Ze belt me vanmiddag of vanavond terug om een afspraak te maken.

Dan nog een goede smoes bedenken om oppas te kunnen regelen. (dat heb je bij een 2e ;) )

We hadden al bedacht dat we dan een afspraak bij de bank zouden hebben...

Er komt ook nog een contractverlenging aan.. We hebben t weer lekker gepland allemaal. :+ Devorige keer lag ik er uit in mijn verlof..

*O* voor de knippers!
pi_148355009
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:48 schreef Vlindur het volgende:

[..]

+1 :Y
Bij mij ook! Echt, ik zou het zoooooo gaaf voor je vinden, Cygne! :D
E.
pi_148355716
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

groeiecho's vind ik in jouw situatie heel begrijpelijk en ik denk ook niet dat wup daar anders over denkt. Maar dat gesprek met de gynaecoloog er achteraan, dát is raar imho. Alsof je huisarts twee keer bloed laat prikken op je schildklierwaarden en je vervolgens naar de internist moet zodat die de conclusie kan trekken dat er niets aan de hand is :') Er spreekt niet erg veel vertrouwen uit vanuit de gyn naar zijn eerstelijns verloskundigen.
Maar goed, er zal vast niets bijzonders zijn, heel fijn voor jullie dat deze baby al een flink stuk groter is dan de eerste, dat scheelt toch weer. Ga zo door met groeien baby! *O*
Ja, eens! :D Die houding proefde ik ook wel bij mijn verloskundigen. Toen ik een afspraak maakte voor het consult vroegen ze ook al aan de balie of mijn vk's daar wel vanaf wisten?? Ja, wat denk je zelf :'). Vk was ook nogal verbaasd door die reactie...
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_148355759
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:11 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier de vk gebeld. Ze belt me vanmiddag of vanavond terug om een afspraak te maken.

Dan nog een goede smoes bedenken om oppas te kunnen regelen. (dat heb je bij een 2e ;) )

We hadden al bedacht dat we dan een afspraak bij de bank zouden hebben...

Er komt ook nog een contractverlenging aan.. We hebben t weer lekker gepland allemaal. :+ Devorige keer lag ik er uit in mijn verlof..

*O* voor de knippers!
Peuter gaat hier eigenlijk bijna altijd mee. Veel te veel gedoe om oppas te regelen voor dat kwartiertje controle en ze hebben speelgoed staan, dus gaat altijd prima (al heb ik geen idee hoe oud jouw oudste is natuurlijk).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_148355773
Een knipper voor MM!!! *O*
pi_148355809
Ooooh, lees ik daar even heel onbeschoft overheen! MM, wat fijn!! *O*
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_148355886
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Peuter gaat hier eigenlijk bijna altijd mee. Veel te veel gedoe om oppas te regelen voor dat kwartiertje controle en ze hebben speelgoed staan, dus gaat altijd prima (al heb ik geen idee hoe oud jouw oudste is natuurlijk).
1,5 jaar.
De eerste keer is toch een langere afspraak. Dan leek t ons niet handig dat zoon daar bij zit. Op de dag dat ik vrij ben, hebben ze geen spreekuur. Dus dan dachten we het te combineren als de oppas toch al in de ochtend oppast! :+
  maandag 5 januari 2015 @ 14:46:49 #59
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148356007
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:24 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb een knipper *O* *O* *O*

Extra controles vanwege HELLP bij J., maar verder gewoon het normale traject. Over 3 weken alweer de termijnecho :o
Wat fijn!! *O*

quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:28 schreef Cygne het volgende:
Ik snap heel goed dat je geen vroege echo's wilt. Het verhoogt je kansen op een goede zwangerschap niet, en het lijkt me echt vreselijk om na goede echo's slecht nieuws te krijgen. Je hebt het kindje dan al gezien met een hartje en misschien zelfs zien bewegen. Echt vreselijk lijkt me dat! Daarom vond ik het ook niet zo erg dat ik pas met bijna 10 weken een echo kreeg. Heb veel gelurkt en ik had jouw en Malteser's verhaal nog in m'n achterhoofd zitten. Maar ik hoop voor je dat je gevoel klopt, en dat het gezegde ook op jouw van toepassing is!

----

Die gratis dozen he, is dat nog wat? Ik dacht dat je zoiets in je verlof zou ophalen, maar ik lees dat dit al rond de 5e maand is. :o Welke van die dozen is een beetje de moeite waard? Of moet ik ze gewoon maar allemaal aanvragen? :D :')

[ Bericht 25% gewijzigd door Mariposas op 05-01-2015 14:54:20 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_148356083
Yay, een knipper voor MM *O*
  maandag 5 januari 2015 @ 14:54:25 #61
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148356237
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:42 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

1,5 jaar.
De eerste keer is toch een langere afspraak. Dan leek t ons niet handig dat zoon daar bij zit. Op de dag dat ik vrij ben, hebben ze geen spreekuur. Dus dan dachten we het te combineren als de oppas toch al in de ochtend oppast! :+
De eerste afspraak die ik vandaag had heeft in totaal 2 uur geduurd (assistente, echoscopiste, verloskundige, bloed prikken met 45 min wachten). Ik was blij dat J. een extra dagje naar het KDV was :Y
pi_148356425
Boh dat vind ik lang! Hier controles van een kwartier en een echo duurt ook niet langer dan dat. Jongste nemen we overigens altijd gewoon mee.
  maandag 5 januari 2015 @ 15:01:41 #63
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148356496
De andere afspraken gaan sneller hoor, dat is 5 min assistente en dan max. 15 verloskundige.

De intake doen ze nogal uitgebreid (vooral nu ivm voorgeschiedenis), en het wachten bij het boedprikken was gewoon k****. Ik trok een nummertje, en er waren gewoon 43 wachtenden voor me :o :'(
pi_148356762
Ik heb ook niet echt een simpele voorgeschiedenis :P dus ik ben blij dat de gyn wat doortastender en korter van stof was :)

Oh, ik was weg gegaan hoor, 43 wachtenden :') (Ik heb makkelijk praten, zkhs is op loopafstand hier)
  maandag 5 januari 2015 @ 15:11:25 #65
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148356886
Ik ben met vriend koffie gaan drinken ;)

En juist vanwege die voorgeschiedenis moest ik t bloedprikken nu doen en kon ik tniet uitstellen tot tegelijk met combinatietest :(. Zkh is hier op 20 min rijden, dus een andere keer terugkomen had me net zo veel tijd gekost...
pi_148357143
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:11 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben met vriend koffie gaan drinken ;)

En juist vanwege die voorgeschiedenis moest ik t bloedprikken nu doen en kon ik tniet uitstellen tot tegelijk met combinatietest :(. Zkh is hier op 20 min rijden, dus een andere keer terugkomen had me net zo veel tijd gekost...
Waarom dat? Ik mocht kiezen, heb t wel eerder laten doen zodat we de uitslag tegelijk bij de npm kregen :)
pi_148357211
Hier staat ongeveer 1 uur voor een eerste afspraak. Geen idee of ze onze gegevens bewaard hebben, anders zijn wij misschien wel sneller klaar.

Het gaat ons ook alleen om die 1e keer. We willen t daarna pas vertellen aan ouders.

43 wachtenden? Dat zijn er veel! Pff..

Ziekenhuis zat hier aan de overkant zowat. De afdeling vk is dichtgegaan nadat zoon er nog is bevallen. Mooi balen voor ons..

Babypakketten: Ik heb ze destijds allemaal aangevraagd, maar de helft vd inhoud in de papierbak gedaan. (veel reclame/info boekjes) Verder zaten er soms wel leuke dingen in hoor!
  maandag 5 januari 2015 @ 15:21:42 #68
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148357259
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:18 schreef L-E het volgende:

[..]

Waarom dat? Ik mocht kiezen, heb t wel eerder laten doen zodat we de uitslag tegelijk bij de npm kregen :)
Ze wilden een basis/beginsituatie bepalen van mijn lever en nierwaarden, zodat ze later een referentie hebben mochten er 'afwijkende' zaken worden gevonden.
pi_148357297
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:21 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ze wilden een basis/beginsituatie bepalen van mijn lever en nierwaarden, zodat ze later een referentie hebben mochten er 'afwijkende' zaken worden gevonden.
Dat begrijp ik, maar moet dat dan perse met deze termijn? Omdat je zegt dat het niet met de combinatietest mocht.
  maandag 5 januari 2015 @ 15:23:45 #70
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148357329
Blijkbaar... Ik heb t nog gevraagd, maar t moest echt nu. Er kan blijkbaar in 4 weken al veel veranderen :?

Er stonden iig een hoop kruisjes op dat afnameformulier, ik denk wel een stuk of 8-9...
pi_148357418
Yeah! Fijn, MouseMickey!

Ik heb net een uitstrijkje gehad bij de gyn. En op mn kop gekregen dat ik dat niet eerder had gedaan want een verhoogde pap-waarde zou wel eens de oorzaak geweest kunnen zijn van die nierstuwing.

Daar had ie idd een puntje. :@

Maar goed, het vermoeden is nog steeds dat die stuwing door mn baarmoeder kwam. M'n baarmoedermond zag er op het eerste gezicht goed uit. :)
  maandag 5 januari 2015 @ 15:27:32 #72
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148357463
Oh, ik moet deze week ook laten bloedprikken. Ben ook erg bang voor die wachttijden, maar het schijnt vroeg in de ochtend ook erg druk te zijn, dus ik ga wat later.

Snap er alleen weer niets van, krijg je voor bloedprikken voor de combinatietest ook een formulier? Ik heb een formulier gekregen maar dat is volgens mij voor het standaard bloedonderzoek. Staan alleen dingen op en aangekruist mbt bloedgroep, Rh(D) bloedgroep, antistoffen lues, HIV, IgG-anti-rubella, Hb, MCV en glucose.
pi_148358047
Joepie voor MM! Een knipper! Mooiste knippertje ooit, of niet :D ?

Voor de rest heb ik bijgelezen en over de echo's enzo, maar daar heb ik niet echt iets aan toe te voegen.

Ik heb mijn manager gesproken en ben vanaf morgen 100% ziekgemeld voor de rest van mijn zwangerschap. Ik ga wel 20 uur in de week therapeutisch 'iets leuks doen' met cliënten. Heerlijk. Bedrijfsarts ook al gesproken en het is dus al officieel :) Het lucht op, merk ik.
pi_148358180
Wat fijn MevrouwCactus! Dat zal wel een last van je schouders zijn inderdaad.
pi_148358287
Fijn mevrouw cactus!

Ik heb de daad bij het woord gevoegd, en maar een VK gemaild. Hier heb je privé instellingen en niet privé instellingen (hoe heet dat?). Ik ben maar voor een privé instelling gegaan, want die hadden de meest uitgebreide website, en spreken engels (de Duutser spreekt geen Zweeds, en ik kan me beter begrijpbaar maken in het engels). 20 januari eerste afspraak!
pi_148358294
Dat klinkt goed MevrouwCactus!

Ik bedenk me net dat ik de vorige zwangerschap al met 12 weken 50% ging werken vanwege bekkenklachten, nu heb ik nog geen centje pijn gehad. Zo fijn dat elke zwangerschap anders is ;)

Mariposas, hier werd alles in 1 keer geprikt, dat lijkt me ook het meest voor de hand liggend.
pi_148358330
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn mevrouw cactus!

Ik heb de daad bij het woord gevoegd, en maar een VK gemaild. Hier heb je privé instellingen en niet privé instellingen (hoe heet dat?). Ik ben maar voor een privé instelling gegaan, want die hadden de meest uitgebreide website, en spreken engels (de Duutser spreekt geen Zweeds, en ik kan me beter begrijpbaar maken in het engels). 20 januari eerste afspraak!
Oeh dat is al over 15 dagen *O* Doen ze dan al meteen een echo enzo?
pi_148358576
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:48 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oeh dat is al over 15 dagen *O* Doen ze dan al meteen een echo enzo?
Nee, VK doet zelf helemaal geen echo. Daarvoor moet ik naar het ziekenhuis. Die echo krijg ik tussen 18-20 weken. Ik denk wellicht nog privé een echo te doen rond 10 weken, om te zien of het leeft, en of het er 1 of meer zijn, etc. Tegen die tijd ben ik denk ik wel heeeel erg nieuwsgierig.
pi_148358600
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:53 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, VK doet zelf helemaal geen echo. Daarvoor moet ik naar het ziekenhuis. Die echo krijg ik tussen 18-20 weken. Ik denk wellicht nog privé een echo te doen rond 10 weken, om te zien of het leeft, en of het er 1 of meer zijn, etc. Tegen die tijd ben ik denk ik wel heeeel erg nieuwsgierig.
Is de eerste echo serieus pas bij 18-20 weken? Geen termijnecho en dat soort meer?
pi_148358651
Nope, dat is echt de eerste...
pi_148358767
Spannend Jagär, wat apart dat er inderdaad zo weinig wordt ge-echo't in Zweden. In mijn beleving is dat juist een land met heel erg veel zorg en zulks, maar valt dus wel mee.

Ik heb gisteren het hardlopen weer opgepakt, ik miste het zo enorm. Gelukkig eigenlijk geen ongemakken. Ik MOEST gewoon rennen, maar volgens mij heb ik wat last van restless legs want ik word helemaal kriegel op het moment van een enorm rusteloos (enige manier waarop ik het kan omschrijven, doet geen pijn, kriebelt een klein beetje van binnen) gevoel in vooral knieen en heupen. Iemand nog goeie tips? Ik had al gelezen dat het te maken kon hebben met een tekort aan ijzer, dus zal es wat van die roosvicee meuk halen en letten op mijn voeding...
pi_148358859
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Nope, dat is echt de eerste...
Apart.. En vooral zenuwslopend voor jullie lijkt me!
pi_148358924
MevrouwCactus, goed dat je actie hebt kunnen nemen, :* dat het nodig was natuurlijk. Fijn dat het oplucht!

Een knipper voor MM! *O*

En Cygne, :* Deze blijft zitten, gezond en wel! :Y
pi_148359044
Jagär, hier in Engeland doen ze ook niet altijd een termijnecho hoor. Ik heb er wel één gehad, en een echo met 8 weken omdat ik te nieuwsgierig was :@ Maar tot 20 weken zou ik echt niet kunnen wachten hoor!!

Geen echo's meer voor mij (tenzij er een reden voor is maar daar gaan we niet van uit he :P). Wat een raar idee is dat want ik keek er altijd zo naar uit!
misschien toch heel stiekem al mijn kleingeld verzamelen en een prive echo boeken O-)
  maandag 5 januari 2015 @ 16:24:04 #85
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148359691
Tot 20 weken zou ik ook echt niet kunnen wachten. Stel dat je er dan achter komt dat het een tweeling is. :o Nu was dat vroeger ook zo, dat snap ik wel.... Maar toch.
Mijn moeder heeft drie kinderen (1985 t/m 1991) en 1 x een echo gehad, bij de jongste in 1990. En dat was alleen omdat ze geen idee had wanneer ze zwanger was geraakt. Ik vind dat nog helemaal niet zo lang geleden klinken, maar wellicht ook omdat ik me zelf nog best jong voel.
pi_148359701
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:54 schreef mousemicky het volgende:

[..]

De eerste afspraak die ik vandaag had heeft in totaal 2 uur geduurd (assistente, echoscopiste, verloskundige, bloed prikken met 45 min wachten). Ik was blij dat J. een extra dagje naar het KDV was :Y
Dat is wel belachelijk lang ja! Hier was de eerste afspraak deze zwangerschap hooguit een half uurtje in plaats van 15 min. voor de normale afspraken. Echo, bloedprikken etc. waren allemaal aparte afspraken, dus dat was prima te doen. Peuter weer mee naar huis krijgen zonder drama is een ander verhaal :+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  maandag 5 januari 2015 @ 16:31:55 #87
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148359950
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:27 schreef Mariposas het volgende:
Oh, ik moet deze week ook laten bloedprikken. Ben ook erg bang voor die wachttijden, maar het schijnt vroeg in de ochtend ook erg druk te zijn, dus ik ga wat later.

Snap er alleen weer niets van, krijg je voor bloedprikken voor de combinatietest ook een formulier? Ik heb een formulier gekregen maar dat is volgens mij voor het standaard bloedonderzoek. Staan alleen dingen op en aangekruist mbt bloedgroep, Rh(D) bloedgroep, antistoffen lues, HIV, IgG-anti-rubella, Hb, MCV en glucose.
Ja, dan krijg je er nog een. Normaalgesproken mag je beide formulieren in een keer laten prikken, behalve als je vlk dus iets anders zegt...
  maandag 5 januari 2015 @ 16:38:41 #88
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148360129
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:31 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ja, dan krijg je er nog een. Normaalgesproken mag je beide formulieren in een keer laten prikken, behalve als je vlk dus iets anders zegt...
Net even gebeld, bij de echopraktijk nemen ze bloed af. Geen apart formulier heb ik daarvoor nodig, verwijsbrief was voldoende. Moet dus alsnog apart bloedprikken. Oh well. Als je zwanger bent moet je sowieso een flexibele agenda hebben met al die afspraken, gelukkig genoeg verlofuren want geen Azië voor mij dit jaar. :')
pi_148360142
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:27 schreef Mariposas het volgende:

Die combitest-bloedprik-actie heeft inderdaad een ander formulier (heel etuitje kreeg ik van het RIVM). Die fout had ik dus ook gemaakt toen ik dacht dat ik voor beiden ging prikken. Bleek bij de meting dus verkeerd te zijn gegaan en toen alsnog.
pi_148360273
Hmmm, formuliertjes? Ik heb een heel boekwerk aan brieven, dossier en formulieren die ik altijd ALTIJD bij me moet hebben. Ze leven hier nog in het stenen tijdperk -O-
pi_148360378
Net gebeld met de vk. 5 kwartier was standaard. Wij komen voor de 2e keer, dus dan kon het zijn dat we iets sneller klaar waren.

Ennuhhh... 15 jan al de eerste afspraak!
pi_148360462
Ik heb ook maar de vk gebeld. Mag gewoon daar onder controle. Ik mocht een vroege echo maar dat wil ik niet deze keer en dat snapte ze wel. Als ik bij de geneticus ben geweest bel ik ze even voor een afspraak.
pi_148361140
Lekker dat het hardlopen goed gaat lijnloos! Ik mis het wel een beetje. Vandaag een uur op de cardiofiets gezeten, dat is toch minder prettig vind ik.

Overigens ging ik daarna op de weegschaal staan, ik ben met 30 weken ruim 10 kilo aangekomen. Dat vind ik best veel, de kilo's vliegen er juist in de laatste tien weken toch aan?
pi_148362805
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_148363223
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:11 schreef Cholula het volgende:
Overigens ging ik daarna op de weegschaal staan, ik ben met 30 weken ruim 10 kilo aangekomen. Dat vind ik best veel, de kilo's vliegen er juist in de laatste tien weken toch aan?
Wat ik vooral lees is de volgende verdeling:
- Trimester 1: 1-2 kilo
- Trimester 2: 6 kilo
- Trimester 3: 3-4 kilo

Maar mijn vk gaf aan dat het echt heel verschillend is per persoon. Sowieso hangt het ook van je eigen BMI (pre-zwangerschap) af hoeveel je aan 'mag' komen. Maar als je gewoon gezond eet, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Je kunt het de volgende keer eventueel wel even aankaarten natuurlijk, om te kijken wat je vk ervan vindt.

Ik zit met 23 weken nog steeds op hetzelfde gewicht als voor de zwangerschap (of misschien zelfs -1 of -2), vandaar dat ik het de vorige keer heb gevraagd.
pi_148363472
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:34 schreef twist02 het volgende:

[..]

Wat ik vooral lees is de volgende verdeling:
- Trimester 1: 1-2 kilo
- Trimester 2: 6 kilo
- Trimester 3: 3-4 kilo

Maar mijn vk gaf aan dat het echt heel verschillend is per persoon. Sowieso hangt het ook van je eigen BMI (pre-zwangerschap) af hoeveel je aan 'mag' komen. Maar als je gewoon gezond eet, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Je kunt het de volgende keer eventueel wel even aankaarten natuurlijk, om te kijken wat je vk ervan vindt.

Ik zit met 23 weken nog steeds op hetzelfde gewicht als voor de zwangerschap (of misschien zelfs -1 of -2), vandaar dat ik het de vorige keer heb gevraagd.
Wow, ik zit nu al op het dubbele :o :@
Maar ik woog voor de zwangerschap niet belachelijk veel en ik denk dat het er redelijk snel weer af kan gaan bij mij. Ik heb die discipline wel. Ik had gehoopt niet boven de 80 te komen, maar dat is niet te doen meer. Gelukkig nog maar 8 weken, want ohja wisseldag vandaag 32 weken! *O*
pi_148364184
Ik woog toen 73,5. Ruim 20 kg aangekomen. (toen gestopt met wegen)

9 mnd na de geboorte was dat er bijna allemaal weer af. En nu weet ik zelfs 3,5kg minder. Kan dus allemaal goedkomen :+ ook als je veel aan komt
pi_148365230
Als ik kijk naar mijn bmi mag tussen de 11,5 en 15 kilo aankomen. Dus nu nog 5 kilo. Vooralsnog lijk ik niet echt dikker, behalve mijn borsten en buik en mijn billen doen ook wel iets mee geloof ik.
Ik eet gewoon gezond en beweeg genoeg, dus vanaf morgen mag ik me er niet meer druk over maken.

Risu ik ga de 80 kilo ook halen, ben er al bijna :X .

Heb je nog hetzelfde gewicht Twist? Wow!
pi_148365508
Ja ik kan er vrij weinig tegen doen. Stoppen met eten lijkt me niet handig.
En het feit dat ik al 2 cupmaten was gegroeit terwijl ik al niet van die kleine had, telt ook wel mee denk ik. Ik wijt het ook een beetje aan de BI, ik beweeg gewoon ook minder.
Wandelen moet ik straks toch al veel (want geen auto) en dan kan ik dat ook weer opbouwen naar meer, het weer wordt straks ook weer een stuk lekkerder natuurlijk. Scheelt allemaal.
pi_148365573
Jep, nog niks aangekomen tot nu toe. Maar dat geeft ook meteen wel aan dat het gewoon echt per persoon verschilt en dat het echt niet altijd te maken heeft met je eetpatroon.
Ik had in het begin wel wat minder eetlust, maar dat heeft zich vrij snel hersteld en ik eet absoluut niet weinig ofzo. Ook niet voor twee :+ maar ik gun mezelf af en toe wel wat lekkers zeg maar :Y)
Zei ze, terwijl ze nog een koekje nam :@

Ik zie het bij mezelf dus echt als toevallig kenmerk van mijn zwangerschap en niet als een prestatie van mijn discipline ofzo ;) Maar zolang je dus niet buitensporig veel eet, zou ik me er inderdaad niet te druk over maken :*
pi_148365765
Ik was bij Lola 26 kilo aangekomen, dat was er na een jaar weer af :)
Nu zit ik met 22 weken op +5 kilo, doe niks anders als toen, het is ook een groot deel hormonaal, als je gewoon gezond doet zou ik me niet te druk maken om veel of weinig aankomen....
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_148366538
Druk maken doe ik niet meer. Mijn tante vorige week gezien, die was toevallig even mij mijn ouders op visite en die zei dat ik er goed uit zag. Dat is leuk om te horen en ook weer een bevestiging, ik ben niet dik, ik ben zwanger O+
En dan kriebelhandje mocht ik net even aaien. Ze had hem even op haar hoofd, en dat voelde ik best duidelijk, zo'n gladde bol normaal en dan ineens een kleine bobbel erop. Wat een lief klein handje O+ Ik moet er bijna van huilen zo mooi vind ik dit.
pi_148367580
Risu, ik heb je tweede alinea nu drie keer geleze, maar ik heb nog steeds geen idee waar je het over hebt. :'D

Oh wacht! Ik dacht dat je tante iets op haar hoofd had dat jij mocht aaien. Bedtijd hier. :')
  maandag 5 januari 2015 @ 20:32:28 #104
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148367946
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:23 schreef -Spring het volgende:
Risu, ik heb je tweede alinea nu drie keer geleze, maar ik heb nog steeds geen idee waar je het over hebt. :'D

Oh wacht! Ik dacht dat je tante iets op haar hoofd had dat jij mocht aaien. Bedtijd hier. :')
Ik had hetxelfde en snap 'm na je uitleg nu ook pas. _O-
  maandag 5 januari 2015 @ 20:51:56 #105
348178 NotTheSame
pi_148368772
Hier inmiddels op + 29kg met nog 10 dagen te gaan. Bijna 60% van mijn oorspronkelijke gewicht aangekomen :X. Ik ben in behamaat nu 10cm breder maar ik draag ook behoorlijk ver naar voren.

Bij Draak zat ik ongeveer op hetzelfde, alleen leek daar mijn buik kleiner en daar was het er binnen een paar maanden vanaf, dus ik maak me er niet (meer) druk om.

Morgen weer checkup bij de gyn, ik heb m'n vragenlijstje weer klaar B-).
pi_148368783
quote:

_O-
pi_148368859
Jullie ervaringen met aankomen doen me goed! Thanks! Ik ben ondertussen ook ruim twee cupmaten gegroeid dus daar zullen ook wel wat grammetjes in zitten.
  maandag 5 januari 2015 @ 21:23:48 #108
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148370040
Maak je niet druk om het gewicht. Jullie zitten allemaal nog prima binnen de perken hoor.
Ik woog aan het begin van m'n zwangerschap 105 kg en nu, 28 weken, zit ik op 109,5.
Natuurlijk weeg ik veel te veel, maar dat woog ik ook al voor de zwangerschap.
Na m'n zwangerschap wil ik dat voorgoed (in ieder geval tot m'n volgende -wens wens wens- zwangerschap) gaan aanpakken.
Maar nu nog even genieten!

Ik eet
2 beschuitjes met pindakaas of Becel en pure vlokken.
Granenkoffie met scheutje halfv. Melk
2 (soms 4)boterhammen met Becel + gekookte worst
Glas sinaasappelsap,vers
2,5 liter thee
Avondeten: klein bordje.
En dan zit ik hartstikke vol!

Als tussendoortjes neem ik af en toe een banaan, appel of taai taai.

Wil weer meer fruit gaan eten dus dat maar even ingeslagen vandaag :)
pi_148370524
quote:

:D Ik bedoelde dus het handje van baby in buik. ja, beetje gek na die andere alinea inderdaad.
  maandag 5 januari 2015 @ 21:41:45 #110
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148370946
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:23 schreef faptist het volgende:

Ik eet
2 beschuitjes met pindakaas of Becel en pure vlokken.
Granenkoffie met scheutje halfv. Melk
2 (soms 4)boterhammen met Becel + gekookte worst
Glas sinaasappelsap,vers
2,5 liter thee
Avondeten: klein bordje.
En dan zit ik hartstikke vol
Wat weinig zeg! Zeker voor een zwangerschap. Volgens mij zit jouw lichaam hartstikke in spaarstand door zo weinig te eten. Dit zijn denk ik maximaal 1200 calorieën. :o
  maandag 5 januari 2015 @ 22:17:45 #111
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148372811
Wow niet teruggelezen maar ik werd net voor het eerst geschopt door m'n kleine meisje!! O+
pi_148373191
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:17 schreef Nikooos het volgende:
Wow niet teruggelezen maar ik werd net voor het eerst geschopt door m'n kleine meisje!! O+
Gaaf! Ik wilde een glittervoet voor je plaatsen, maar dat lukt niet... Bij deze een denkbeeldige! En geniet ervan.
pi_148374150
He he, eindelijk een ontwerp voor een geboortekaartje aangevraagd. Hopelijk gaat het allemaal lukken, ik ben heel benieuwd!! Nu de naam nog die erop moet komen...

Ik ben nu rond de 10 kg aangekomen (althans, vorige week) en ik heb nog 7 weken ongeveer. Vorige keer was +10 kg mijn laatst gemeten gewicht voor ik beviel en ik ben blij dat ik nu wat hoger uitkom. Na de bevalling viel ik érg snel weer af, dat was niet zo heel prettig. Ik doe dan ook mijn best om genoeg te eten, al gaat dat soms met wat minder gezonde items :@ :D.

Gaaf Nikoos!!
Venus in pocketformaat
Š loveli
  dinsdag 6 januari 2015 @ 06:41:25 #114
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148380178
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat weinig zeg! Zeker voor een zwangerschap. Volgens mij zit jouw lichaam hartstikke in spaarstand door zo weinig te eten. Dit zijn denk ik maximaal 1200 calorieën. :o
M'n verloskundige vind het prima zo dus ik maak me nog geen zorgen.

Ik heb voor het eerst in m'n leven ook geen hongergevoel. Normaal was mijn honger nooit gestild. Kon ik door blijven eten.
Misschien heb ik gewoon genoeg reserves ofzo. Heb ook geen vitaminetekorten of wat dan ook.

De kat van m'n ouders is nog niet thuis gekomen. Shitzooi.
We zijn allemaal enorm aan dat beest gehecht dus iedereen zit ik zak en as.
Bah!

Oh en iets wat ik niet verwacht had.. Loopt gewoon weer lekker op m'n werk. Bizar. Had ik niet gedacht. Ik dacht daar rond te lopen als een zombie, maar de dag ging zo voorbij :) jeeeej
En nu ben ik een uur te vroeg wakker en word ik heerlijk getrapt en geaaid van binnen dus ik zeg: goede start van de dag!

Werkse allemaal!

NTS: nog steeds alles binnen?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 06:42:51 #115
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148380188
Nikooos,
Lees ik zomaar over jouw gelukzalige moment heen! Gefeliciteerd met deze mijlpaal!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 08:12:37 #116
348178 NotTheSame
pi_148380705
* MELD *

Jep, nog steeds rond en gezond faptist ;) .

Zometeen weer checkup bij de gyn, waarschijnlijk de laatste keer :o.
pi_148380715
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

De spaarstand bestaat niet. Dat is een hardnekkige mythe die naast de 'verzadigde vetten zijn slecht' en 's'avonds verbrand je niks meer' kan.

Wel vind ik dit een onverstandig eetpatroon, maar zo eten helaas veel mensen.
Ik denk ook ( vanuit ervaring met het werken met zwangere vrouwen met overgewicht ) dat dit niet alles is.
Het lichaam werkt heel simpel; bij een calorie overschot kom je aan, bij een tekort val je af en bij een onderhoudsaantal blijf je op gewicht.

Als dit werkelijk het voedingspatroon zou zijn, dan zou zij moeten afvallen. Tenzij ze volledig inactief is natuurlijk, dan blijft ze op gewicht hiermee.

Ik vind zelf de voedingswaarde van dit eetpatroon zorgelijker dan het aantal calorieen. Of het avondeten moet spectaculair zijn qua voedingswaarde, maar dat denk ik niet.
Als je zwanger bent moet je niet voor 2 eten, maar wel voor de bouw van een nieuw leven. Dan kies ik zelf voor voeding met een hoge biologische voedingswaarde, zonder uberhaupt naar calorieen te kijken. Dat doe ik voor mijn clienten ook.

Disclaimer: ik hoop maar dat hier niets aanvallends in gelezen wordt, want dat is zeer zeker niet zo bedoeld.
Zwanger zijn is al stressvol genoeg en niet het moment je druk te maken over je gewicht.
Maar 'beter' eten kan natuurlijk altijd en dan is een zwangerschap natuurlijk wel een geweldig moment om daarmee te beginnen.
pi_148380808
Wat leuk Nikoos!

Ik kijk met eten ook niet naar calorieën. Eerder naar de hoeveelheid suikers, maar dat heeft ook te maken met hoe ik op suikers reageer.

Wat lekker dat het werken goed ging faptist!

Ik heb een slechte nacht achter de rug. Ik slaap op het moment een paar nachten per week op mijn werk, in een eenpersoonsbedje en dat was behoorlijk wennen. lees, ik kon mijn draai echt niet vinden. Normaal slaap ik op mijn buik, maar dat past niet meer.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 08:23:31 #119
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148380809
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Gaaf! Ik wilde een glittervoet voor je plaatsen, maar dat lukt niet... Bij deze een denkbeeldige! En geniet ervan.
Haha thnx! Supercool!!
pi_148381064
*O* voor schoppende Nikoolientje ;) Leuk is dat hč?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:13 schreef Lushes het volgende:

[..]

De spaarstand bestaat niet. Dat is een hardnekkige mythe die naast de 'verzadigde vetten zijn slecht' en 's'avonds verbrand je niks meer' kan.
Dat je 's avonds niets meer verbrand of calorieën na een bepaalde tijd dubbel tellen, daarvan wist ik wel dat dat niet klopte.

Maar ik dacht wel echt dat verzadigde vetten slechter waren dan onverzadigde? Is dat helemaal onzin, of bedoel je meer dat het niet zo zwart-wit is?
Ik heb ooit zo'n ezelsbruggetje geleerd dat Verzadigde vetten Verkeerd zijn en Onverzadigde vetten Oke :')
pi_148381717
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:45 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dat je 's avonds niets meer verbrand of calorieën na een bepaalde tijd dubbel tellen, daarvan wist ik wel dat dat niet klopte.

Maar ik dacht wel echt dat verzadigde vetten slechter waren dan onverzadigde? Is dat helemaal onzin, of bedoel je meer dat het niet zo zwart-wit is?
Ik heb ooit zo'n ezelsbruggetje geleerd dat Verzadigde vetten Verkeerd zijn en Onverzadigde vetten Oke :')
Helemaal onzin.
Helaas is dat binnen wetenschappelijke kringen pas een jaar of 7 uitgesproken, dus voor het gemeengoed wordt zijn we weer 10 jaar verder.
Een beetje zoals het geval was met eieren ( zou je cholesterol verhogen ), wat inmiddels gelukkig niet meer voor stuiptrekking zorgt bij mensen. Ook dat is pertinente nonsens namelijk.

Verzadigde dierlijke vetten hebben een ontzettend belangrijke functie, met name voor je cardiovasculaire systeem en je immuunsysteem. Dat laatste is nogal relevant als je zwanger bent, omdat je immuunsysteem zich aanpast om te voorkomen dat je kind wordt afgestoten. Dat betekent niet dat je afweer vermindert is ( integendeel, het is juist heel actief ) , maar wel anders functioneert en dus moet je er goed voor zorgen.

Mijn eigen dieet en die van clienten is bijvoorbeeld gebaseerd op de volgende zaken:

- roomboter
- eieren (zachtgekookt of gebakken )
- vette vis/vlees
- volvette zuivel
- veel groene en felgekleurde groenten
- havermout en rijst/aardappel als kh bron in matige porties
- seizoensfruit, max 2 stuks per dag
- noten

Supersimpel, efficient en hoog in voedingswaarde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lushes op 06-01-2015 09:54:06 ]
pi_148381853
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:23 schreef Cholula het volgende:
Wat leuk Nikoos!

Ik kijk met eten ook niet naar calorieën. Eerder naar de hoeveelheid suikers, maar dat heeft ook te maken met hoe ik op suikers reageer.

Dat is heel verstandig. Iedereen reageert op suikers overigens, al geloof ik wel dat sommige mensen een hogere koolhydraatgevoeligheid hebben.

Disclaimer: Ook suikers zijn belangrijk, zonder koolhydraten leg je een aantal belangrijke fysiologische processen plat. Denk aan je hersenen en je bloedcellen.
Zwangere vrouwen die sporten, moeten dus wel degelijk meer kh's tot zich nemen.
pi_148381980
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:48 schreef Cygne het volgende:
Ik heb ook maar de vk gebeld. Mag gewoon daar onder controle. Ik mocht een vroege echo maar dat wil ik niet deze keer en dat snapte ze wel. Als ik bij de geneticus ben geweest bel ik ze even voor een afspraak.
Wat lees ik nu?! Wat een leuk nieuws zo aan het begin van het nieuwe jaar!!
Van harte! Dat het allemaal maar goed mag blijven gaan. Wat enorm spannend! Fingers crossed for you. :*

Veel succes bij de geneticus.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:11:51 #124
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148382359
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:45 schreef twist02 het volgende:
Heel apart. Ze zei dat ze het voelde, dus ik meteen mijn hand erop. En dan zei ze: "ja" en dat nog een paar keer terwijl ik twijfelde of ik gewoon zelf trilde of een hartslag voelde ofzo. En toen opeens een enorme trap die heel erg duidelijk was :D
pi_148382603
quote:

[..]

Ik denk ook ( vanuit ervaring met het werken met zwangere vrouwen met overgewicht ) dat dit niet alles is.
Het lichaam werkt heel simpel; bij een calorie overschot kom je aan, bij een tekort val je af en bij een onderhoudsaantal blijf je op gewicht.

Als dit werkelijk het voedingspatroon zou zijn, dan zou zij moeten afvallen. Tenzij ze volledig inactief is natuurlijk, dan blijft ze op gewicht hiermee.

Ik vind zelf de voedingswaarde van dit eetpatroon zorgelijker dan het aantal calorieen. Of het avondeten moet spectaculair zijn qua voedingswaarde, maar dat denk ik niet.
Als je zwanger bent moet je niet voor 2 eten, maar wel voor de bouw van een nieuw leven. Dan kies ik zelf voor voeding met een hoge biologische voedingswaarde, zonder uberhaupt naar calorieen te kijken. Dat doe ik voor mijn clienten ook.

Disclaimer: ik hoop maar dat hier niets aanvallends in gelezen wordt, want dat is zeer zeker niet zo bedoeld.
Zwanger zijn is al stressvol genoeg en niet het moment je druk te maken over je gewicht.
Maar 'beter' eten kan natuurlijk altijd en dan is een zwangerschap natuurlijk wel een geweldig moment om daarmee te beginnen.
Eens, met werkelijk alles. Ik merk overigens wel vaker dat mijn opvattingen over wat goede voeding is niet helemaal rijmen met die van de meeste anderen (of de adviezen vanuit het Voedingscentrum, om maar iets te noemen).

Iets heel anders: je weet dat je nesteldrang hebt als je je dag begint met de oven schoonmaken, nog voor je je kinderen ontbijt hebt gegeven he? :')
pi_148382743
Sowieso heb ik redelijk veel vraagtekens bij de adviezen van het Voedingscentrum. Ik vermijd overigens koolhydraten niet, ik sport nog regelmatig en zeker in niet-zwangere toestand heb ik zeker mijn koolhydraten nodig.

Dat is wel een goed voorbeeld van nesteldrang lijnloos! Ik zit nog te wachten op de nesteldrang, ben bang dat dat wel even gaat duren.
pi_148382859
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:38 schreef Lushes het volgende:

[..]

Duidelijk, thanks :) Bizar hoe sommige fabeltjes zo hardnekkig kunnen zijn hč? En ook al weet je sommige dingen, dan nog heb ik soms zo'n stemmetje in m'n achterhoofd als ik bijv. 's avonds laat nog wat eet ofzo.
Oke, misschien komt dat deels ook omdat het niet altijd gezonde dingen zijn :@ ;)

quote:
99s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:11 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Heel apart. Ze zei dat ze het voelde, dus ik meteen mijn hand erop. En dan zei ze: "ja" en dat nog een paar keer terwijl ik twijfelde of ik gewoon zelf trilde of een hartslag voelde ofzo. En toen opeens een enorme trap die heel erg duidelijk was :D
Mijn vriend dacht ook steeds dat hij iets anders voelde. Maar ik zag aan z'n gezicht dat hij steeds precies reageerde als ik het ook voelde, dus ik zei heel droog: "Dat is je dochter hoor".
Z'n gezichtsuitdrukking was echt heel mooi toen O+ *;

L-E dat lijkt me ook wel duidelijk ja :D Ach, een schone oven is nooit weg, toch? ;)
Ik heb wel nesteldrang, maar eigenlijk vooral met baby-gerelateerde dingen, dus veel schieten we er voorlopig nog niet mee op :') (aangezien daar nu nog niet zoveel aan te doen valt; van 't weekend kunnen we eindelijk de babykamer gaan schilderen :s) )

Voor de kenners/experts:
Ik heb af en toe last van een plotselinge steek onder in m'n buik, net naast m'n lies. Vooral als ik te snel op sta ofzo. Is dat nou die befaamde beruchte bandenpijn?
Het trekt heel snel weer weg en is verder niet vervelend ofzo, maar ben wel benieuwd
pi_148382882
Mijn man heeft meer nesteldrang dan ik. Gisteren nog de laatste opslagspullen uit de toekomstige kinderkamer verwijderd. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:36 schreef twist02 het volgende:
Voor de kenners/experts:
Ik heb af en toe last van een plotselinge steek onder in m'n buik, net naast m'n lies. Vooral als ik te snel op sta ofzo. Is dat nou die befaamde beruchte bandenpijn?
Het trekt heel snel weer weg en is verder niet vervelend ofzo, maar ben wel benieuwd
Volgens mij is dat inderdaad bandenpijn. Heb er ook regelmatig last van.
pi_148382958
Twist, klinkt idd als bandenpijn. Begint hier ook aardig op te komen inmiddels.
pi_148383005
Nikoos, het moment dat je het nog oké vind dat je dochter je schopt. Ha :')

Hier sta ik sinds het begin van de zwangerschap op -8. Met 12 weken was ik 10 kilo afgevallen omdat ik niet kon eten. Daarna is het een week of 8 constant gebleven en nu met 23 weken kom ik alleen maar aan. Ach, ik vind het wel best. De vk kon er weinig aan doen behalve zeggen dat ik meer moest eten maar dat kon dus niet :')
pi_148383251
Twist, klinkt inderdaad als bandenpijn. Ik heb er bij vlagen ook last van, net als met omdraaien in bed soms.
pi_148383538
Hebben jullie aan het begin van jullie zwangerschap ook zo'n last gehad van een zeurend gevoel onderin je buik? Het voelt echt net als een aankomende menstruatie, vind ik. Soms komt er ook een wat heftigere steek doorheen...
pi_148383555
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Hebben jullie aan het begin van jullie zwangerschap ook zo'n last gehad van een zeurend gevoel onderin je buik? Het voelt echt net als een aankomende menstruatie, vind ik. Soms komt er ook een wat heftigere steek doorheen...
Ja, dat is heel normaal. Ik vond dat altijd een beetje angstig, maar hallo: er wordt een heel zenuwstelsel aangelegd he O+ Krampen, steken, zeurend gevoel hoort er helemaal bij :)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:16:00 #134
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148383568
Ik heb af en toe een scherpe steek, au!

Schijnt normaal te zijn, maar leuk is anders :(
pi_148383587
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, dat is heel normaal. Ik vond dat altijd een beetje angstig, maar hallo: er wordt een heel zenuwstelsel aangelegd he O+ Krampen, steken, zeurend gevoel hoort er helemaal bij :)
ja, ik word er ook een beetje bang van. M'n baarmoeder zal ook aan het groeien zijn enzo, dus dat zal ook meespelen. Gelukkig is het herkenbaar!
pi_148383707
quote:
Ik heb echt tot ver in week 8 een gruwelijke pijn gehad. Zowel darmen als er omheen.
Leek op zware menstruatiepijn afgewisseld met gemene steken.

Nu sinds een week of 2 is het helemaal weg. Alleen hoesten en niezen zorgt nog voor lelijke steken.
pi_148383902
Vergeet ik helemaal mijn dikkie dik nog te etaleren. 10 wk echo anderhalve wk geleden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdens de echo zagen we'm heen en weer wiegen ( je zag 'm afzetten van rechts naar links ) geen idee waarom ie dat deed maar hij leek het naar de zin te hebben.
Volgens de vk was het enorm gegroeid tov de spoedecho in wk 8. Zij voorzag dan ook een voorspoedig verloop, dus ik hoop met haar mee.

Bizar hoe ontwikkeld zo'n mensje al is bij een prille zwangerschap.
pi_148384260
Jagar, ja hoor, heel normaal. Hier had ik het met 4/5 weken en toen werd het minder :)

Lushes, minimensje O+
pi_148384418
Jagar, dat had ik ook, in de eerste nacht na het testen zelfs zo heftig dat ik dacht dat het voorbij was, ik was zo teleurgesteld. Maar niet dus *O*

MiniLush! O+
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:54:16 #140
348178 NotTheSame
pi_148384420
Lushes een goede echo!

Ik merk een beetje dat ik geen aansluiting meer vind in dit topic. Het lijkt wel alsof ik grote delen van het prille stadium gewoon vergeten ben, dus soms kan ik helaas niet antwoorden :@ .
Ook het voedingsstoffenverhaal kan ik helaas niks mee. Dus dat mogen jullie zelf uitvechten ;).

De checkup was weer goed, ik krijg geen morfinepomp na de ks en als ik me goed voel kan ik 'gewoon' in het weekend naar huis. En eigenlijk staat er voor maandag nog een afspraak gepland maar als ik geen vragen of problemen had mag ik die gerust skippen ;).
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:00:02 #141
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148384583
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:54 schreef NotTheSame het volgende:
Ik merk een beetje dat ik geen aansluiting meer vind in dit topic. Het lijkt wel alsof ik grote delen van het prille stadium gewoon vergeten ben, dus soms kan ik helaas niet antwoorden :@ .
Gewoon snel bevallen dan ;), dan kun je verhuizen naar t babytopic...

De nummer 2 volgt je idd wel op enige afstand, maar dat komt natuurlijk omdat jouw baby zo tof gaat zijn dat we daar met zn allen wel een maand op kunnen teren :Y
pi_148384722
NTS, het is ook wel heeeeeel rustig met LLM'ers momenteel. Ik weet op zich nog wel hoe de eerste weken waren, maar het lijkt alweer zo lang geleden :P.

Fijn dat je goede afspraken hebt kunnen maken!

Over een paar minuutjes hopelijk de groeiecho deel 2, ik zit al even in de wachtkamer. Ik ben altijd ķf veel te vroeg, ķf te laat. Iets ertussen bestaat niet geloof ik.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_148385385
Wel een raar idee, een jaar geleden postte ik hier ook al, iedereen van toen is al lang bevallen. Voelt een beetje als een bordspel. 'U heeft de miskraamkaart getrokken, ga maar weer terug naar start.', alsof je nooit bij t eindpunt komt, telkens maar weer opnieuw beginnen.

Ik heb trouwens kramp in mn linkerbovenbeen. Voelt een beetje menstruatieachtig. Niet fijn.
pi_148385474
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:00 schreef mousemicky het volgende:
De nummer 2 volgt je idd wel op enige afstand, maar dat komt natuurlijk omdat jouw baby zo tof gaat zijn dat we daar met zn allen wel een maand op kunnen teren :Y
Stilte voor de storm, babyboom in mei ja O+
pi_148385570
nts :* das niet zo gek, het gek hier nu ook vooral over het vroege stadium en daar zit je allang niet meer. Net zoals je in het babytopic met een 10 maanden oude baby niet zoveel meer kunt met posts over krampjes enzo, staat te ver van je af. Bovendien, maar dat vond ik zelf, ik weet niet of anderen dat ook hadden... maar beleef je een tweede heel anders, die aanloop naar de bevalling.

Fijn dat je je wensen hebt kunnen doorspreken! weer iets afgestreept, hopelijk snel een baby :)
pi_148385650
Nikoos *O* Bijzonder hč!

cygne :*

Ik voel helemaal niks eigenlijk. Bij zoon had ik enorme zere tetten.. Nu helemaal niks meer op vermoeidheid na.
pi_148385687
verder eens over het voedingscentrum.
Claims van het VC zijn doorgaans niet of zeer slecht onderbouwd, lijken vaak uit de lucht gegrepen, wijken behoorlijk af van internationale adviezen en er zijn behoorlijk sterke banden met de overheid die er dan weer belang bij hebben dat bepaalde voedingsmiddelen gepromoot worden (melk, kaas etc.).
Ik twijfel niet aan de integriteit van de individuele medewerkers, maar voedingscentrum als orgaan... meh.

De meeste winst bij veel mensen (incl. ondergetekende :') ) ligt denk ik toch op gebied van meer groenten en fruit eten en minder snoepen/snaaien. Portion-control blijkt in de praktijk ook heel lastig. Ik liep mee met een diëtiste en daar gaven mensen aan slechts een kleine portie van iets te eten, als ze het dan aanwezen op een kaartje bleek dat ze juist de grote portie aanwezen. Subjectieve beleving van portie-grootte dus.
pi_148385819
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:35 schreef mignonne het volgende:
De meeste winst bij veel mensen (incl. ondergetekende :') ) ligt denk ik toch op gebied van meer groenten en fruit eten en minder snoepen/snaaien. Portion-control blijkt in de praktijk ook heel lastig. Ik liep mee met een diëtiste en daar gaven mensen aan slechts een kleine portie van iets te eten, als ze het dan aanwezen op een kaartje bleek dat ze juist de grote portie aanwezen. Subjectieve beleving van portie-grootte dus.
Ik kan het me voorstellen. Veel mensen kunnen nauwelijks tot niet naar behoefte eten, dat wordt (of werd) niet aangeleerd. Ik zet er daarom bij onze kinderen ook echt op in om te luisteren naar wat hun lichaam zegt. Niet eten tot je bord leeg is, maar eten tot je voelt dat je buik vol is. Wij eten ook echt compleet naar behoefte (niet eten omdat het er 'tijd' voor is, maar omdat je lichaam aangeeft eten te willen) maar dat moet je ook maar kunnen/durven (als je een kind hebt dat bizar slecht eet kan ik me voorstellen dat je er wat minder luchtig instaat en wel op gezette tijden eet, zodat je zeker weet dat er tenminste iets in gaat)
pi_148385973
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:41 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik kan het me voorstellen. Veel mensen kunnen nauwelijks tot niet naar behoefte eten, dat wordt (of werd) niet aangeleerd. Ik zet er daarom bij onze kinderen ook echt op in om te luisteren naar wat hun lichaam zegt. Niet eten tot je bord leeg is, maar eten tot je voelt dat je buik vol is. Wij eten ook echt compleet naar behoefte (niet eten omdat het er 'tijd' voor is, maar omdat je lichaam aangeeft eten te willen) maar dat moet je ook maar kunnen/durven (als je een kind hebt dat bizar slecht eet kan ik me voorstellen dat je er wat minder luchtig instaat en wel op gezette tijden eet, zodat je zeker weet dat er tenminste iets in gaat)
doen wij ook ja :Y
Mijn jongste eet weinig tot niets qua broodmaaltijden op een dag, met avondeten ook nauwelijks iets, maar tussendoor gaat er behoorlijk wat aan rauwkost etcetera in. Dan voel ik geen behoefte om dat in te perken om haar meer van de ranzige ongezonde veel te zoute veel te suikerrijke zetmeelbased glutenvrije broodmaaltijden te laten eten bijvoorbeeld.
pi_148386200
Ik vind het forcefeeden van kinderen echt ontzettend gemeen en vooral onverstandig.
Menig mensen met over en! ondergewicht hebben dat te danken aan een dergelijke opvoeding waarbij 'het bord leeg' moest, of er tot vervelens toe werd aangeboden.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:57:58 #151
348178 NotTheSame
pi_148386254
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:00 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Gewoon snel bevallen dan ;), dan kun je verhuizen naar t babytopic...

O+!

Ik doe m'n best maar hij wil nog niet echt :6. Ananas, pannekoeken, etc., hij wil gewoon niet!
Manlief wil zelfs met een zaklamp voor de uitgang gaan liggen want misschien komt ie wel op het licht af :+ .
pi_148386362
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:55 schreef Lushes het volgende:
Ik vind het forcefeeden van kinderen echt ontzettend gemeen en vooral onverstandig.
Menig mensen met over en! ondergewicht hebben dat te danken aan een dergelijke opvoeding waarbij 'het bord leeg' moest, of er tot vervelens toe werd aangeboden.
Tis alleen een beetje jammer als je kind na 1 hap zegt genoeg te hebben en niet meer te willen. Dan maar een slechte moeder, maar die van mij mag dan echt nog een paar happen nemen, of ze wil of niet.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:04:22 #153
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_148386394
quote:
Ik heb dat ook ja. Ik denk steeds: oh zie je, nu word ik alsnog ongesteld. Er zal wel genoeg gebeuren daar binnen :P
Semper frakkin fi!
pi_148386412
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:04 schreef Starbuck_ het volgende:

[..]

Ik heb dat ook ja. Ik denk steeds: oh zie je, nu word ik alsnog ongesteld. Er zal wel genoeg gebeuren daar binnen :P
Ik dacht het vanmorgen nog. Voelde van alles lopen en dacht: fuck, het is mis! :'(

Maar het was gewoon twee liter aan afscheiding O+!
pi_148386443
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik dacht het vanmorgen nog. Voelde van alles lopen en dacht: fuck, het is mis! :'(

O+
met sliertjes? c_/
pi_148386460
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+
met sliertjes? c_/
Nee bonkjes :9
pi_148386470
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:07 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee bonkjes :9
ghehehe :D
it never gets old :+ :')
pi_148386527
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:55 schreef Lushes het volgende:
Dat denk ik ook. Ik moest vroeger ook mijn bord leeg eten anders kreeg ik geen toetje. Nou ben ik best koppig wat dat aangaat, dus dan zei ik gewoon tegen mijn moeder dat ik dan maar geen toetje hoefde. En dan ging ik van tafel. Mijn zusje is net als mijn beide ouders flink te dik en mijn broertje is dat ook een tijdje geweest, maar is weer gaan sporten toen zijn toenmalige relatie stukliep. Die is nu dus net als ik (naja nu dan even niet) gewoon normaal postuur. Hij heeft mazzel dat hij van sporten houd en dat zijn vrouw goed kan koken (als in gezond) en ik eet ook gewoon normaal. Mijn moeder vindt nog steeds dat ik weinig eet. Vind ik vrij maf gezien ons verschil in gewicht. Dat ik te weinig drink, ben ik dan weer wel met haar eens.

Hoe dan ook, ik ga mijn kind niks forceren qua eten. Alleen proeven vind ik wel een ding, anders weet je nooit of je het lust.
pi_148386550
*O* voor de mini-lushes.

Ik kan me je gevoel voorstellen NTS. Je loopt zo tegen het einde aan en wij zijn daar nog lang niet. Fijn dat de checkup goed was!

:* Cygne. Bij mij komt de datum van de miskraam steeds dichterbij, nu begint het besef te komen dat we in maart echt een baby krijgen. Ik kan me geen voorstelling maken hoe die achtbaan er voor jou uit moet zijn.

Over het eten bij kinderen, ik heb met mijn man afgesproken dat eten geen strijd mag worden. Wel bij voorkeur altijd proeven, maar niet ten koste van alles het bord leeg eten.

Afscheiding met bonkjes en sliertjes :9 ik blijf vooralsnog redelijk gespaard.
pi_148386596
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:03 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Tis alleen een beetje jammer als je kind na 1 hap zegt genoeg te hebben en niet meer te willen. Dan maar een slechte moeder, maar die van mij mag dan echt nog een paar happen nemen, of ze wil of niet.
Ik laat het dan bij die ene hap. Als ze trek hebben melden ze zich wel.
pi_148386626
Godsakke, daar zeg je me wat. Precies vandaag een jaar geleden had ik een miskraam. wat lang geleden alweer. Ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan. Maar dat had ik ook niet echt op de UD. Gek dat je perspectief zo anders is als je gezond zwanger bent. Maar wat gaat de tijd snel zeg.
:* cygne
pi_148386638
Mjah, dat doet die van mij dus niet... net als met drinken... als ik niet regelmatig roep dat ze een beker moet drinken, drinkt ze gewoon niks... echt niks. Is niet goed.
En er is een grijs gebied natuurlijk. Het bord hoeft van mij niet leeg, maar er moet wel wat meer gegeten worden dan 1 hap.
pi_148386642
Ohja, Cygne :*
pi_148386681
Ik voelde vanmorgen ook wat lopen, maar toen was ik al onderweg naar de wc omdat ik nodig moest en nieste ik gewoon wat ongelukkig. :')
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:15:52 #165
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_148386693
quote:

[..]

Dat heb ik inderdaad ook. En dan in combinatie met de eerder genoemde bandenpijn is dat toch weer even schrikken dan. Dus toch maar ff naar de wc dan voor de zekerheid. Want anders blijf je er aan denken.
Oost west, mij best.
pi_148386723
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:15 schreef Risu het volgende:
Ik voelde vanmorgen ook wat lopen, maar toen was ik al onderweg naar de wc omdat ik nodig moest en nieste ik gewoon wat ongelukkig. :')
Niezen :') Hoesten :') De slappe lach hebben :')

Ik vervloek mijn gelukkige huwelijk, er wordt te veel gelachen hier ;(
pi_148386738
Deze maand ergens was mijn uitgerekende datum van mijn eerste miskraam nu ik erover nadenk. Wat raar :{ Ik had gewoon een baby kunnen hebben nu.
pi_148386878
ochja vergeet ik dat. Mooie echo Lushes, gefeliciteerd :) en een :* voor alle nare data die voorbij komen tijdens zo'n zwangerschap.

En qua eten, wij vinden het dus belangrijk om ze het plezier in koken en eten mee te geven. Koken en eten draait voor ons om samenzijn, om gezelligheid, om bijpraten aan tafel, enz enz. Dát wil ik meegeven. En dat ze ook wat moeten eten om overeind te blijven staan, daar komen ze vrij vlot achter :P
mn grote kookt tegenwoordig regelmatig, en dan doet ze alles. Van boodschappen en snijden/voorbereiden tot daadwerkerlijk koken en opscheppen O+ onder mijn toezicht en een aanwijzing hier en daar maar ze doet het zelf en bedenkt het ook zelf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148387048
mignonne O+ Wat ziet dat er idyllisch uit bij jou!

Hier wordt ook wel eens gekookt door oudste, maar hij maakt dan een cake van suiker, boter, melk, cornflakes en dropfuitduo's en is dan verbaasd dat het niet lekker is :') Of hij maakt een salade van tomaat, komkommer, ei, en chocoladevlokken 'want die zijn overal lekker bij' en de tomaat zit geplakt aan mijn keukenlamp en er vallen 5 eieren stuk op de vloer terwijl de jongste dan een poging doet daarvan te eten en oudste niest vlak voordat het klaar is nog even lekker in de kom enzo, het is zo lief allemaal maar we moeten nog wat finetunen geloof ik :')
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:30:05 #170
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148387109
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:13 schreef Lijnloos het volgende:
Mjah, dat doet die van mij dus niet... net als met drinken... als ik niet regelmatig roep dat ze een beker moet drinken, drinkt ze gewoon niks... echt niks. Is niet goed.
En er is een grijs gebied natuurlijk. Het bord hoeft van mij niet leeg, maar er moet wel wat meer gegeten worden dan 1 hap.
Ander geluid: ik zou willen dat mijn ouders meer doorgezet hadden met eten bij mij, dan had ik nu niet zo'n gestoorde smaakbeleving/eetfobieen...
Kwak
pi_148387152
_O- hahaha LE :D

jongste doet dat ook ja. Die wil dan een ei breken, tikt het keurig op de rand en houdt het vervolgens hoog boven haar gezicht om te zien wat er gebeurd :X :') Muuuuh.
Maar mn oudste heeft er wel gevoel voor denk ik, ze heeft redelijk beeld van wat bij elkaar past en wat niet en als ik haar een beetje aanspoor dan kan ze ook redelijk goed inschatten wat er qua hoeveelheid moet bijvoorbeeld. Dan lopen we in de supermarkt en dan moet ze echt bedenken of 1 wortel genoeg is voor de hele familie, dat soort dingen. Het is zo leuk en ze heeft er zoveel lol aan O+
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:35:02 #172
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_148387253
Wouw Mignonne, jouw oudste kan zo te zien al beter koken dan ik met mijn 33 jaar!

Ik ben zo iemand die eigenlijk alleen maar eet omdat het moet, niet omdat ik het leuk of gezellig vind. Ik lust niet veel (hoewel de laatste jaren iets meer), vind eten bij andere mensen een ramp :@ Terwijl mijn ouders vroeger echt wel geprobeerd hebben mij te laten eten (nog 6 boontjes want je bent 6 jaar). Boontjes lust ik trouwens inmiddels wel :P

Maar dat is wel iets waar ik met een kind op wil gaan letten, dat hij/zij niet zo'n slechte eter wordt als ik ben.
Semper frakkin fi!
pi_148387351
Mignonne O+

L-E, jouw oudste _O-
pi_148387464
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:28 schreef L-E het volgende:
mignonne O+ Wat ziet dat er idyllisch uit bij jou!

Hier wordt ook wel eens gekookt door oudste, maar hij maakt dan een cake van suiker, boter, melk, cornflakes en dropfuitduo's en is dan verbaasd dat het niet lekker is :') Of hij maakt een salade van tomaat, komkommer, ei, en chocoladevlokken 'want die zijn overal lekker bij' en de tomaat zit geplakt aan mijn keukenlamp en er vallen 5 eieren stuk op de vloer terwijl de jongste dan een poging doet daarvan te eten en oudste niest vlak voordat het klaar is nog even lekker in de kom enzo, het is zo lief allemaal maar we moeten nog wat finetunen geloof ik :')
Haha, briljant! _O- Ik denk dat oudste (nou ja, over een half jaartje, nu nog mijn kleine meiske) hier een beetje tussen die van jullie in zit. Die heeft vooral geen geduld, dus als een ei niet na 1 keer tikken netjes openvalt in het kommetje wordt ie gewoon opengebroken en in de kom gesmeten :')

Maar goed, off topic.... Nu weer over frutseltjes in buiken ;)
pi_148387667
Waarschijnlijk bandenpijn dus :Y thanks voor de reacties!

Wat een schattige mini, Lushes! O+ Dat bewegen vond ik er ook heel maf uitzien in het begin :Y onze mini leek zichzelf soms ook echt omhoog te gooien ofzo!

:* voor alle nare data die voorbij komen.
Cygne: moest even slikken bij je beschrijving van dat bordspel. Kan me enerzijds wel indenken maar tegelijkertijd totaal niet voorstellen hoe je je moet voelen op zo'n moment! :*

quote:

[..]
Herkenning :Y)

Mignonne wat ziet dat er heerlijk gezellig uit! O+
En ik moet bij jullie allebei echt heel hard lachen om de heerlijke beschrijvingen :D

NTS: je zit inderdaad wel echt in een eenzaam moment nu hier :*
Maar voel je niet bezwaard om over dingen te posten die jou nu bezig houden hč, ook al is dat voor ons misschien nog verder weg! Ik lurk ook met grote regelmaat in het babytopic, omdat ik zo benieuwd ben wat er na 'Z&G' komt ;)

Over eten: vriend eet vrijwel alles, maar heeft een broer die echt praktisch niets lust. Daarom zijn we daar wel een beetje op bedacht (als in: hoe voorkomen we dat). Aan de andere kant heeft mijn zus 2 kleintjes die echt alles eten wat los en vast zit (kunnen ook oprecht gelukkig worden van een schaaltje rauwkost), dus ergens hoop ik dat dat genetisch bepaald is en onze mini datzelfde gen krijgt :Y)
Zelf ben ik wel een beetje een moeilijke eter, maar vooral omdat ik hele typische makkelijke dingen "die iedereen lust" niet lekker vind (lees: soep, pizza). Maar ik ben bijvoorbeeld weer wel gek op heel veel soorten groente :9~
SPOILER
* twist02 moet nu serieus een poging tot werken gaan doen... :@
pi_148388322
Wat heerlijk, die verhalen over kokende kinderen. Daar zit ik hormonsterig een traantje om te laten. Want straks is hier ook een kindje, om verhalen over te schrijven. Ik jank werkelijk om alles. :')

Ziek zijn, vollle blaas en hoesten zorgt hier ook voor waterige praktijken. :9

En :* voor alle dames die lastige tijden meemaken.
pi_148388911
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:22 schreef mignonne het volgende:
ochja vergeet ik dat. Mooie echo Lushes, gefeliciteerd :) en een :* voor alle nare data die voorbij komen tijdens zo'n zwangerschap.

En qua eten, wij vinden het dus belangrijk om ze het plezier in koken en eten mee te geven. Koken en eten draait voor ons om samenzijn, om gezelligheid, om bijpraten aan tafel, enz enz. Dát wil ik meegeven. En dat ze ook wat moeten eten om overeind te blijven staan, daar komen ze vrij vlot achter :P
mn grote kookt tegenwoordig regelmatig, en dan doet ze alles. Van boodschappen en snijden/voorbereiden tot daadwerkerlijk koken en opscheppen O+ onder mijn toezicht en een aanwijzing hier en daar maar ze doet het zelf en bedenkt het ook zelf.

SPOILER
<3

Ik geloof ook dat de 'beste' benadering is. Betrokkenheid bij eten en het prepareren ervan. Zo deed mijn moeder het ook, echt al vanaf dat ik kon lopen. En ik heb hele gezonde eetgewoontes en ben een goede kok :P

Laat ik mezelf ook nuanceren dat ik niet bedoel dat een kind maar moet aangeven wat het blieft, maar dat het dwangvoederen voor mij een brug te ver is. Zeker omdat ik regelmatig met het resultaat daarvan te maken krijg. Zowel mensen die teveel eten als mensen die niks lusten en daarom erg ongezond eten.

Dat vind ik echt hartverscheurend, want die mensen zadel je dus een leven lang op met onnodige eetstoornissen.
pi_148389330
Wat leuk, mignonne, jouw oudste.... O+
pi_148389370
Zeg, trouwens. Als ik nu 4 weken en een paar dagen ben, zit ik dan in week 5 of in week 4?

/stommevraag...
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:55:03 #180
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148389893
Week 5 ;)

Je bent 4 weken (en een beetje) zwanger, en aan de vijfde week bezig.
pi_148390017
Niks geen stomme vraag. Die weken zijn verwarrend. :') Inderdaad wat MM zegt. Dit is je vijfde week.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:10:15 #182
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148390349
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:45 schreef twist02 het volgende:
Waarschijnlijk bandenpijn dus :Y thanks voor de reacties!

Wat een schattige mini, Lushes! O+ Dat bewegen vond ik er ook heel maf uitzien in het begin :Y onze mini leek zichzelf soms ook echt omhoog te gooien ofzo!

:* voor alle nare data die voorbij komen.
Cygne: moest even slikken bij je beschrijving van dat bordspel. Kan me enerzijds wel indenken maar tegelijkertijd totaal niet voorstellen hoe je je moet voelen op zo'n moment! :*

[..]

Herkenning :Y)

Mignonne wat ziet dat er heerlijk gezellig uit! O+
En ik moet bij jullie allebei echt heel hard lachen om de heerlijke beschrijvingen :D

Maar voel je niet bezwaard om over dingen te posten die jou nu bezig houden hč, ook al is dat voor ons misschien nog verder weg! Ik lurk ook met grote regelmaat in het babytopic, omdat ik zo benieuwd ben wat er na 'Z&G' komt ;)

Over eten: vriend eet vrijwel alles, maar heeft een broer die echt praktisch niets lust. Daarom zijn we daar wel een beetje op bedacht (als in: hoe voorkomen we dat). Aan de andere kant heeft mijn zus 2 kleintjes die echt alles eten wat los en vast zit (kunnen ook oprecht gelukkig worden van een schaaltje rauwkost), dus ergens hoop ik dat dat genetisch bepaald is en onze mini datzelfde gen krijgt :Y)
Zelf ben ik wel een beetje een moeilijke eter, maar vooral omdat ik hele typische makkelijke dingen "die iedereen lust" niet lekker vind (lees: soep, pizza). Maar ik ben bijvoorbeeld weer wel gek op heel veel soorten groente :9~
SPOILER
* twist02 moet nu serieus een poging tot werken gaan doen... :@
Ik mag nu zeker geen opmerking maken over niet zo moeilijk doen. Gewoon je gluten wat aanlengen met water? :@
pi_148390432
Poe, wat posten jullie wat af zeg! Ik ben na een vakantie toe van twee weken gisteren weer begonnen met acht lesuren op rij en was gelijk total-loss. :') Ik hoop dat ik gewoon weer even moet wennen en dat dit niet de rest van de zwangerschap zo blijft. :{

Ik heb alles gelezen, schopjes voor papa Nikooos, lieve kokende meisjes, onzekere nieuwe zwangeren en nog veel meer. :* voor iedereen die het nodig heeft!

Vandaag overigens ontzettend gelachen. Een leerling uit een klas die ik niet heb vroeg of ik zwanger was en een andere leerling sliep een beetje en kreeg ons gesprek maar half mee. Op een gegeven moment wordt hij toch een beetje wakker en zegt "huh, mevrouw, bent u zwanger?!" Waarop die andere leerling zegt: "jonguh, hoe word je anders zķ dik in zo'n korte tijd? Maar gefeliciteerd hoor mevrouw!" :D :'( :D

De charme van het vmbo. O+
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:28:12 #184
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148390858
Haha mooi Selvaria!

Ik werd trouwens bang van de zwangerschapscursus van vriendin. Begon ze gister mee, maar daar zijn dus medezwangeren die met 10 weken al gestopt zijn met werken. En dat is dan als administratief werkster enzo. Terwijl vriendin gewoon flink doorgaat in de zorg met haar 23 weken.
Ook thuis wordt er volgens mijn vriendin door alle anderen helemaal niets meer gedaan :+

Maar mijn vriendin ook gewoon nog steeds veel te veel, dus ik blijf hameren dat ze moet minderen. Gister heeft ze ook nog alle niet zware boodschappen gedaan enzo.

Hopelijk krijgt de fysio er straks nog ingeramd dat ze iets rustiger aan moet doen. Verwacht ook dat ze niet tot het einde kan blijven werken, hoewel haar leidinggevende altijd van de 'doe dan wat andere klusjes' is en ik weet dat ze dan toch zware dingen gaat blijven doen.
pi_148391622
Nikooos, zolang het fysiek mogelijk is, is het wel fijn om te kunnen blijven werken lijkt me. De zorg is wel zwaar. Mijn kantoorbaan is goed te doen nog met 33 weken, maar de reis erheen maakt het zwaar (uur en kwartier enkele reis, inclusief fietsen, peuter afzetten op KDV, weer fietsen, trein en stukje lopen).

Selvaria :D _O-!

Mignonne jouw oudste! _O_ Echt geweldig! En L-E, respect voor jou! :o Ik denk niet dat het me zou lukken om niet in te grijpen tijdens het koken. Heel tof dat jij hem zijn gang laat gaan! :Y

Groeiecho was op het eerste gezicht goed. Lijntje boog ietsjes af ten opzichte van de vorige meting, maar zag volgens mij P25 nog. We zullen morgen het oordeel van de gyn wel horen :P.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:56:03 #186
348178 NotTheSame
pi_148391762
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:45 schreef twist02 het volgende:
Okee okee, ik lees hier momenteel over liters afscheiding...
Ik ben een heuse slak momenteel, fijn joh die loslatende slijmprop :r _O- !

Wasmachine is ook gemaakt. Of ja, het was blijkbaar m'n eigen fout alleen was dat al 5 jaar goed gegaan :X.

En mijn vader mag nog ff in het zkh blijven. Hij krijgt vandaag nog een hartecho en de uitslag daarvan en daarop gaan ze weer verder kijken. En dat ook nog op z'n verjaardag ;( .
pi_148391855
Nikoos elke zwangerschap is anders. Waar de één met tien weken thuis zit ivm bekkeninstabiliteit kan de ander haar werkzaamheden veel langer volhouden. Ik weet van mezelf dat vertellen dat ik minder mag doen niet echt helpt. Je eigen grenzen vinden en daar binnen blijven werkt voor mij veel beter.
pi_148391969
Kreeg ook al een lekkere lompe opmerking van een collega vanochtend 'Goh, jij ziet er echt wel zwanger uit!!' Wist even niet of ik het als compliment moest beschouwen :')

Ik wil graag na 3/4 maanden weer werken en beide bazen direct 'dat zeg je nu, jij zit een jaar thuis, geloof me..' Toon ik een keer wat motivatie, is het nog niet goed.

Zal wel de hormonster zijn.
pi_148392098
Als ik nog had gewerkt, had ik met 20 weken al in de ziektewet gezeten denk. Maar het ligt wel erg aan de baan ook denk ik. Als je veel zit, vergeet dan alleen niet af en toe wat rond te lopen. Dat kan al schelen. Elk uur eventjes. Veel lopen, dan af en toe een tijdje zitten.

Ik heb vandaag ook teveel gedaan. Ik moest van de fysio naar de supermarkt lopen en terug om te kijken hoe ver ik nog kan. (1,5 km totaal) Rond kerst was het weer mij te slecht daarvoor, maar vandaag was het top. Maar dat redde ik nog net, en thuis natuurlijk niet gaan zitten, maar nog even adressen zoeken voor de kaartjes (we hoeven er toch minder dan ik dacht), laatjes opruimen en dat soort. Nu zit ik wel hoor. Voel het behoorlijk. :X
pi_148392133
Mellie, ik beschouw alle opmerkingen over mijn postuur als een compliment, ik ben erg trots op mijn buikje! *O*

Ik loop inmiddels fysiek wel tegen een grens aan, op mijn werk heb ik geen eigen lokaal en loop dus de hele dag te sjouwen, dat hou ik niet lang meer vol. Donderdag gesprek over of het mogelijk is mijn lokalen zo dicht mogelijk bij elkaar te roosteren, dan hou ik het vast nog wel even vol. Verder voel ik me namelijk prima, even afkloppen!
pi_148392168
Ik moet nog heel erg wennen aan het wat beter nadenken over eten. Net een restje broccolisoep gegeten, waarin ik ook nog wat gebakken zalm gooide, die in de koelkast stond. De zalm gooide ik er koud in, maar had ik wellicht eerst op moeten warmen?
pi_148392215
Egopost:

We hebben een knipper! O+

Inderdaad ergens rond 26 augustus uitgerekend. Met termijnecho komt datum vast te staan.
Ook emasefene meegekregen aangezien ik niks meer binnen kan houden. Spul werkt goed! Heb alweer een haring ( :@ ) naar binnen gewerkt.

/egopost
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:17:20 #193
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148392331
Wat super, cocci!!! *O*
pi_148392401
Fijn, Coccinelle! *O* *O* *O*
pi_148392477
Cocci *O* *O*

Jagär, lastig. Ik heb me zo ontzettend veel dingen afgevraagd en op veel daarvan nog geen duidelijk antwoord.. Ik verwacht eigenlijk niet dat die zalm voor problemen zal zorgen, maar ik begrijp en herken de twijfels.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:28:54 #196
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148392760
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:12 schreef coccinelle het volgende:
Egopost:

Inderdaad ergens rond 26 augustus uitgerekend. Met termijnecho komt datum vast te staan.
Ook emasefene meegekregen aangezien ik niks meer binnen kan houden. Spul werkt goed! Heb alweer een haring ( :@ ) naar binnen gewerkt.

/egopost
Mooi moment voor weer eens een glittersticker!

Een knipper!! *O*
pi_148393159
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:12 schreef coccinelle het volgende:
Egopost:

/egopost
Feli! Dat zal een goed gevoel geven.

@ Jagar:
De zalm is gebakken geweest, je hebt het braaf gekoeld, niks mis mee.

Ik eet gewoon rauwe verse vis en dat is volgens alle VK's die ik ken geen enkel probleem (muv bepaalde soorten)
Die gebakken zalm is dus helemaal geen toestand.

Ik maak me zelf meer zorgen over rauwe groenten. Die sta ik wel aardig intensief af te spoelen. Maar goed, mijn reukvermogen is ook zo bizar verhoogd sinds ik zwanger ben dat ik de pesticiden gewoon kan ruiken. Vooral bij tomaten, aardappels en komkommers. Die laatste ben ik ook maar gaan schillen, ik krijg het er gewoon niet vanaf gespoeld.
Verder vind ik koelkast en werkblad-hygiene een belangrijk ding en werk ik thuis met handschoentjes als ik rauwe vlees/vis producten verwerk.
Maar goed, dat deed ik ook al pre-zwangerschap. Het aantal voedselvergiftigingen/kruisbesmettingen is hoger in de thuisomgeving dan in de horeca.

Maar ik herken de angst wel hoor, ik heb elke dag nog momenten dat ik mezelf tot redelijkheid moet manen omdat ik denk dat ik bewust of onbewust mijn kind zit te vergiftigen en dan drink en rook ik niet en leef ik roomser dan de paus.

Je wil het zooooo graag helemaal perfect doen. Is ook wel logisch.

SPOILER
  dinsdag 6 januari 2015 @ 17:23:57 #198
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148395073
quote:

[..]

Knip.

Ik vind het een prima post, maar eet dit toch echt en niet meer.
Incidenteel een koek of 4 stukjes milka erbij, maar thats it.
De reden waarom ik goed weet wat er binnen komt is omdat ik alles van te voren klaar maak en dit in m'n tas stop. Ik ben elke dag pas tegen avondeten thuis en daarna eet ik niets meer.
Vergat alleen m'n toetje nog. Roeryoghurt (ofzo) met diepvriesfruit.

Ik ben jaren veeeeeeel dikker geweest. Heb 122 kg gewogen. Die tijd wil ik niet meer terug.
En sinds m'n zwangerschap leef ik inderdaad een stuk saaier. Beweeg minder, maar snoep niet. Heb er echt 0.0 behoefte aan.

Avondeten is groot. Ik eet het liefst 3 tot 4 ons groenten, paar aardappelen en een goed stuk vlees of vis.
Nu m'n man kookt eten we ook vaker iets uit een pakje. Niet al te gezond misschien, maar ach... Ik ben er savonds echt te moe voor.

Maarre.. Ik krijg graag tips hoor!
En gezien jullie dit weinig vinden hoor ik ook graag wat jullie dan eten op een dag.
En of dit veel verschilt met voor de zwangerschap.
En m'n Vk en m'n diëtiste uit t ziekenhuis vinden m'n dagmenu zo prima. Ze vonden het zelfs super, omdat m'n lichaam geen signalen geeft dat ik meer stoffen nodig heb. Heb geen tekorten of abnormale waarden ofzo...
pi_148396363
Wat fijn, al die mooie berichten (mooie echo's, en een knipper voor Cocci, yes!)

Ik broed een eigenwijsje uit: in plaats van zich te laten zien lag 'ie met de benen over elkaar achter de placenta te chillen.

Volgende keer beter :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_148396492
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:23 schreef faptist het volgende:

[..]

Ik ben jaren veeeeeeel dikker geweest. Heb 122 kg gewogen. Die tijd wil ik niet meer terug.

Dito. En dito. En nogmaals dito.
En ik eet nu ook erg weinig, maar niet tč weinig. Mijn vitaminen, mineralen en dergelijke worden regelmatig gecontroleerd en ik heb geen tekorten. Flip ligt (nu al) voor op schema dus die lijdt er ook niet onder.
Je hoeveelheid avondeten krijg ik niet weg (gastric bypass....) maar ik eet vaker op een dag denk ik. Kortom: zolang het goed gaat met jou en de kleine, zit het wel snor, lijkt me.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:23:18 #201
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148397174
Nog een knipper *O* Hoera voor Coccinelle!

Mijn UD is trouwens (voorlopig) 23 augustus.
pi_148398878
Ik ontdekte net de zwangerschapstailleslips bij de Hema en moet een beetje huilen ervan.
pi_148398891
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:23 schreef faptist het volgende:

[..]

Ik vind het een prima post, maar eet dit toch echt en niet meer.
Incidenteel een koek of 4 stukjes milka erbij, maar thats it.
De reden waarom ik goed weet wat er binnen komt is omdat ik alles van te voren klaar maak en dit in m'n tas stop. Ik ben elke dag pas tegen avondeten thuis en daarna eet ik niets meer.
Vergat alleen m'n toetje nog. Roeryoghurt (ofzo) met diepvriesfruit.

En sinds m'n zwangerschap leef ik inderdaad een stuk saaier. Beweeg minder, maar snoep niet. Heb er echt 0.0 behoefte aan.

Avondeten is groot. Ik eet het liefst 3 tot 4 ons groenten, paar aardappelen en een goed stuk vlees of vis.
Nu m'n man kookt eten we ook vaker iets uit een pakje. Niet al te gezond misschien, maar ach... Ik ben er savonds echt te moe voor.

Maarre.. Ik krijg graag tips hoor!
En gezien jullie dit weinig vinden hoor ik ook graag wat jullie dan eten op een dag.
En of dit veel verschilt met voor de zwangerschap.
En m'n Vk en m'n diëtiste uit t ziekenhuis vinden m'n dagmenu zo prima. Ze vonden het zelfs super, omdat m'n lichaam geen signalen geeft dat ik meer stoffen nodig heb. Heb geen tekorten of abnormale waarden ofzo...
Oh, maar je moet jezelf nooit vergelijken met anderen.
Ik eet bijna 3000kcal per dag, maar ik heb meer spier dan vetmassa, dus dat moet ik ook blijven voeden.

Zo op het eerste gezicht vond ik je suikers wat hoog en veel inhoudsloze producten zoals de vlokken, de worst, beschuiten etc.
Ik dacht ook te lezen dat je avondmaaltijd juist klein was, maar wellicht heb ik dat niet goed begrepen. Het lijstje wat je gepost had was in elk geval te weinig, maar ik begrijp nu dat je gelukkig toch iets meer eet.

Zoals ik al eerder schreef, sta ik met name door de wetenschappelijke fundering en mijn persoonlijke ervaring als PT-er gewoon 100% achter een voedingspatroon met zo min mogelijk bewerkte producten.
Gewoon groente, vlees, vis, zuivel, noten, matig rijst/aardappel en incidenteel (goed) brood.
Dat is helder, kan nooit misgaan en maakt boodschappen doen ook een stuk dragelijker ( en goedkoper trouwens )

Ik lees echter tussen de regels door dat koken nog weleens een gedoetje kan zijn en beweging er bij in schiet. Dat zijn natuurlijk ķķk meewegende factoren.

Persoonlijk zou ik wijzingen in een betere leefwijze eerder met kleine stapjes doorvoeren. Door bijvoorbeeld de broodproducten en bewerkte vleeswaren/vlokken te vervangen voor iets voedzamers, of de pakjes s'avonds te laten.
Iedereen kan een stuk vlees bakken, een aardappel koken en een groente bereiden. Misschien wel wat saai, maar met internet is met die basis een keur van heerlijke recepten te vinden die binnen 30 min klaar zijn.

Van incidenteel snoepen word je overigens niet dik. Dat doen alle normale mensen, al heb ik voor mezelf daarin ook weer de houding dat ik het zelf maak. Zin in zoet? dan bak ik brownies - niet uit een pakje - en tegen de tijd dat dat klaar is heb ik er al geen zin meer in.
Maar goed, dat is misschien een tikkie te overdreven voor de meeste mensen.

Belangrijker is dat jij je goed voelt. Als jij je fysiek fit voelt, je geen afwijkende waarden hebt en geen ongemakken ondervind van je gewicht, dan vind ik ook niet dat iemand er uberhaupt wat van moet vinden.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:19:51 #204
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_148399226
Gefeliciteerd met je knipper, cocci! *O*
Semper frakkin fi!
pi_148399763
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:11 schreef Krisvc het volgende:
Ik ontdekte net de zwangerschapstailleslips bij de Hema en moet een beetje huilen ervan.
Omdat het bestaat of omdat het zo lekker zit? :D
pi_148399843
Nu nog om het bestaan. Later vast nog een keer omdat het zo lekker zit. 8-)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:39:04 #207
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148399950
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:11 schreef Krisvc het volgende:
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap nooit zwangerschapsslips gekocht hoor, de normale pasten ook nog prima onder mijn buik door. En zo niet, dan koop ik wel een paar stuks een maat groter bij de H&M ofzo...
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:44:37 #208
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148400259
Lushes,
Bedankt voor je inhoudelijke antwoord. Daar kan ik tenminste wat mee.
Snap het namelijk heel goed.
Het gekke is dat ik eigenlijk wel verlang naar wat meer 'puur eten' zoals de media dat zo graag noemt, maar dat ik erg bang ben voor aankomen.
Met dit dagmenu weet ik tenminste dat er geen kilo's bij komen en dat ik me goed voel.
En omdat ik zo in de gaten gehouden wordt is die angst gewoon te groot om daar nu verandering in aan te brengen.

Maar genoeg over de voeding ;)
pi_148401058
Knipper voor cocci! *O* Wat fijn!

quote:
99s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:10 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Ik mag nu zeker geen opmerking maken over niet zo moeilijk doen. Gewoon je gluten wat aanlengen met water? :@
Nee, dat mag je inderdaad niet :6

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:09 schreef Selvaria het volgende:
Mellie, ik beschouw alle opmerkingen over mijn postuur als een compliment, ik ben erg trots op mijn buikje! *O*
+1! Ik loop volgens mij echt de hele dag zo rond --> *)
Het valt mensen nu ook echt op merk ik; als ik door de gang loop zie ik mensen een fractie van een seconde naar m'n buik kijken (op dezelfde manier als hoe mannen niet-zo-subtiel-als-ze-denken naar tetten kijken :') ) en dan zie je die wenkbrauwen even omhoog gaan O+

Qua werk vind ik het nu nog goed te doen (40 uur, kantoorbaan); voorlopig denk ik dat ik dat ook nog wel goed volhou. Ik zit alleen met 2x een uur reistijd (met de trein), misschien dat dat tegen het einde wel zwaar wordt, want het zijn dus wel dagen van 10 uur op die manier.
pi_148401144
Coccinelle, gefeliciteerd met je knipper!!

@eten: ik eet op dit moment 3 maaltijden per dag, maar ik merk dat ik best vaak een gevoel heb van lege maag. Vooral tussen ontbijt-lunch en lunch-avondeten. Na het avondeten zit ik vol tot de volgende ochtend. Ik eet tussendoor dan twee crackers of mueslirepen. Maar ik geef wel gewoon toe als ik het voel/hoor rommelen.
Met 26 weken zit ik op +5 kilo volgens mij.

Ik zit nu trouwens plaatjes te zoeken van vrouwen die 26 weken zwanger zijn. Ik voel me zo groot... Heb echt het idee dat mijn buik al 36 weken zwanger is ofzo. Van boven valt het nog wel mee, maar als ik van opzij in een spiegel kijk issie echt enorm!
pi_148401424
2 drukke dagen gehad dus even geen tijd gehad om te reageren. Gister dus de SEO gehad, alles zag er goed uit O+ Ook heeft hij even goed laten zien dat het een hij is, we krijgen dus een zoon O+

Verder zag ik nog meer goede echo's, cactus die voor haarzelf op is gekomen en Nikoos die zijn dochter heeft gevoeld *O* *O*
NTS, begrijpelijk dat je je hier niet meer helemaal thuis voelt, je bent ook wel erg eenzaam zo bovenaan als enige deze maand, iig heel veel succes met je laatste loodjes en hoop dat de kleine zich snel laat zien!
En nog veel meer.. Wat een hoop berichten vandaag.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:13:13 #212
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148401490
ik86, fijn dat je SEO in orde was. En jongens zijn tof *O*
pi_148401757
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:11 schreef -ik86- het volgende:
2 drukke dagen gehad dus even geen tijd gehad om te reageren. Gister dus de SEO gehad, alles zag er goed uit O+ Ook heeft hij even goed laten zien dat het een hij is, we krijgen dus een zoon O+

Verder zag ik nog meer goede echo's, cactus die voor haarzelf op is gekomen en Nikoos die zijn dochter heeft gevoeld *O* *O*
NTS, begrijpelijk dat je je hier niet meer helemaal thuis voelt, je bent ook wel erg eenzaam zo bovenaan als enige deze maand, iig heel veel succes met je laatste loodjes en hoop dat de kleine zich snel laat zien!
Jeuj! Een piemel!
pi_148401890
Ik86, wat leuk, een jongetje! Fijn dat alles goed was. *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:18 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Jeuj! Een piemel!
Hier moest ik om lachen. :')
pi_148404603
Iemand een idee of zwangerschap een glutenintolerantie kan triggeren?

Ik had de laatste maanden onwijs vaak diarree. Met enorme buikkrampen. Het skippen van zuivel leek niet te helpen, maar van gluten wel. Ik heb nu twee keer een week glutenvrij gegeten en twee keer bewust wel gluten gegeten. In de glutenvrije week had ik nergens last van, maar na een bord gewone pasta zat ik mezelf weer een hele avond binnenste buiten te keren op de wc. :')
pi_148404688
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:10 schreef -Spring het volgende:

Ik had de laatste maanden onwijs vaak diarree. Met enorme buikkrampen. Het skippen van zuivel leek niet te helpen, maar van gluten wel. Ik heb nu twee keer een week glutenvrij gegeten en twee keer bewust wel gluten gegeten. In de glutenvrije week had ik nergens last van, maar na een bord gewone pasta zat ik mezelf weer een hele avond binnenste buiten te keren op de wc. :')
Daar kun je maar op 1 manier achterkomen, bloedtest of je antistoffen hebt en of je het gen hebt. Als je het gen niet hebt kun je geen coeliakie hebben...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_148404855
quote:

Geen idee, maar ik heb tijdens elke zwangerschap enorme buikkrampen en diarree als ik pasta eet. Nooit bedacht dat het door de gluten zou komen tbh.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:25:12 #218
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148405289
Ik86, wat fijn dat de SEO goed was, en wat leuk dat jullie nu weten dat het een jongetje is!! *O*

Wat betreft gluten, is het ook niet zo dat het een paar weken duurt voor je klachten weg zijn, als je eenmaal glutenvrij gaat eten?
pi_148405474
*O* voor de goede seo Ik!

En een jongetje, zo tof O+

Jongens zijn de bom. Ik kan het weten!
pi_148405795
quote:

Ja dat kan. Net als infecties of andere (lichamelijke) stressvolle gebeurtenissen.
Verder wat tico zegt. Even langs de huisarts voor een antistoffen test en het liefst ook een HLA genotypering.
pi_148406525
Ik, fijn dat de SEO goed was! En wat leuk, een jongetje! *G*

quote:

Kan inderdaad Spring. Komt regelmatig voor dat fluctuaties in hormoonspiegels de trigger zijn, dus wat dat betreft zou het ook bij een zwangerschap goed kunnen (komt bij jongeren bijv. ook vaak voor als ze in de puberteit komen). Andersom komt ook voor: vrouwen met aangetoonde coeliakie die tijdens hun zwangerschap juist minder klachten hebben als ze gluten eten.

Ik hoop het niet voor je trouwens ;( ik hoop dat je darmen 'gewoon' van streek zijn door de zwangerschap.

Oh, en als je een bloedtest laat doen, blijf dan nog even gluten eten voorlopig! Van 1 week zullen je antistoffen niet direct zo sterk dalen, maar anders loop je het risico op een vals-negatieve uitslag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:25 schreef Mariposas het volgende:
Wat betreft gluten, is het ook niet zo dat het een paar weken duurt voor je klachten weg zijn, als je eenmaal glutenvrij gaat eten?
Voordat je echt helemaal klachtenvrij bent (en je darmen volledig hersteld) kan er soms zelfs wel 2 jaar overheen gaan bij volwassenen. Maar na één of enkele weken verschil merken kan op zich wel hoor.
Ik kreeg de eerste weken juist meer klachten dan ik daarvoor had :') dat kan dus ook.. Het is echt zo'n ziekte die zich op allerlei manieren kan uiten.
pi_148407723
Goede SEO voor ik86! *O*
pi_148413417
*O* voor de goede seo van ik86!

Ik heb heel even geslapen en nu lig ik weer wakker. Eerst werd ik wakker omdat ik moest omdraaien (dat kan blijkbaar niet meer in mijn slaap), toen ik weer goed lag kwam ik tot de conclusie dat ik moest plassen en zojuist heb ik de stukken komkommer die ik voor morgen had klaar gemaakt in een recordtempo naar binnen gewerkt. Ondertussen ligt Frits lekker te gymmen in mijn buik, dat is dan wel weer O+
pi_148416259
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:56 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Okee okee, ik lees hier momenteel over liters afscheiding...
Ik ben een heuse slak momenteel, fijn joh die loslatende slijmprop :r _O- !

Wasmachine is ook gemaakt. Of ja, het was blijkbaar m'n eigen fout alleen was dat al 5 jaar goed gegaan :X.

En mijn vader mag nog ff in het zkh blijven. Hij krijgt vandaag nog een hartecho en de uitslag daarvan en daarop gaan ze weer verder kijken. En dat ook nog op z'n verjaardag ;( .
Heel veel beterschap voor je vader NTS!
Hoe was de uitslag van zijn echo?
Hoop dat het snel beter met hem gaat! :*

Hier heeft de bandenpijn vandaag heel heftig toegeslagen. Ben nu al aan het twijfelen of ik een hele dag werken vol ga houden. Maar ik wil nog niet opgeven. :)
Mijn buik begint aardig vorm te krijgen nu. Dat viel eerst nog tegen, maar begint nu echt ook 's ochtends al opgezwollen te zijn. Toch een beetje bevestiging dat alles daarbinnen goed groeit. O+
Oost west, mij best.
  woensdag 7 januari 2015 @ 08:29:52 #225
348178 NotTheSame
pi_148416320
* MELD *
Alles binnenboord!

Zomerzon01, helaas gisteren toch nog geen uitslag gehad. Het moest toch nog (extra) beoordeeld worden door een cardioloog. Wel was duidelijk dat er een flinke ruis waar te nemen was, dus dat het mis is, dat is zeker.

Ik zit beneden, alleen in de woonkamer. Manlief en kind slapen nog. Wat een rust zo :).
  woensdag 7 januari 2015 @ 08:31:56 #226
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148416344
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:11 schreef -ik86- het volgende:

Jeeej! Mannen! 8-)

Een glitterstampertje voor jou!!
pi_148416457
Vervelend van de bandenpijn zomerzon. Gelukkig begint je buik te groeien, dat maakt de pijn wat draaglijker denk ik?

Die onzekerheid rond je vader lijkt me echt naar! Hopelijk komt er vandaag duidelijkheid.
pi_148418290
quote:

Nee, een intolerantie niet. Althans geen coeliakie.
Wel kan een prikkelbare darm ontstaan, of opspelen. Ik heb het ook gehad. Dat kan zomaar ook weer verdwijnen of je houd er last van tot je hormoonhuishouding weer stabiliseert.

Het komt door de veranderingen in je hormoonhuishouding en heeft niets met een allergie van doen.
Blijft wel enorm rot natuurlijk.

Je kunt je broodproducten en pasta tijdelijk verruilen voor rijst (producten). Dat is beter verteerbaar voor je darmen.
pi_148418420
http://www.enzymedica.com/store/GlutenEase

Dit helpt trouwens goed bij last van gluten of zuivel.
In principe is een intolerantie of overgevoeligheid een probleem met het afbreken van bepaalde eiwitten. Daar kun je net als bij lactose intolerantie gewoon enzymen voor slikken.
Ik zou ook meteen op je overige suikers letten.

In deze database kun je van elk type voeding ook de 'ontstekings' factor zien, werkt heel handig:
http://nutritiondata.self.com/help/inflammation
pi_148418477
als je coeliakie hebt kun je dat niet opvangen met een enzym-aanvulling helaas. En coeliakie kan wel degelijk getriggerd worden door een zwangerschap. Waarmee ik niet wil zeggen dat het klip en klaar is dat spring coeliakie heeft, die kans is heel erg klein, maar de huisarts lijkt me de aangewezen persoon om daar eens naar te kijken.
pi_148418681
Mwoah, het is een multifactorele ziekte. Ik vind het kort door de bocht, te stellen dat een zwangerschap tot coeliakie kan lijden.

Vwb de enzymen, ook voor coeliakie zijn die er wel degelijk. Alanyl Aminopeptidase wordt al een tijdje in Nederland gebruikt bij onderzoeken.
Ik meen dat het vorig jaar al op de markt is gekomen onder de naam Tolerase G.

Then again, dat laatste is waar. Ze heeft snel antwoord als ze even bloed laat prikken.
pi_148418707
*popcorn pakt*

Ik weet niet of je nou echt tegen Mignonne in moet gaan als het om oeliakie gaat...
pi_148418736
Ik zeg toch ook niet dat er niet meer bij komt kijken? De vraag was of zwangerschap een trigger kan zijn voor coeliakie. Ja dat kan.

Dat enzym is leuk voor mensen zonder coeliakie maar is nog niet bewezen effectief voor mensen die coeliakie hebben, die hebben evengoed gewoon klachten. Vooralsnog is er geen andere oplossing dan het volledig vermijden van de gluten waar men intolerant voor is.
pi_148418796
Ik ga er niet tegenin hoor.

In theorie kan zelfs een trauma tot coeliakie lijden. Ze zijn er simpelweg nog niet helemaal uit wát de ziekte precies veroorzaakt, behalve dat duidelijk is dat een genetische mutatie verantwoordelijk is voor de mogelijkheid tot het ontwikkelen van de ziekte.
Dan is dus niet de zwangerschap an sich de oorzaak.
pi_148418911
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:37 schreef mignonne het volgende:
Ik zeg toch ook niet dat er niet meer bij komt kijken? De vraag was of zwangerschap een trigger kan zijn voor coeliakie. Ja dat kan.

Dat enzym is leuk voor mensen zonder coeliakie maar is nog niet bewezen effectief voor mensen die coeliakie hebben, die hebben evengoed gewoon klachten. Vooralsnog is er geen andere oplossing dan het volledig vermijden van de gluten waar men intolerant voor is.
De peptiden werken idd alleen bij blootstelling aan kleine hoeveelheden gluten, althans zo stellen de onderzoeken.
Het is absoluut géén geneesmiddel.

Ik zie overigens dat het nu alleen in de VS te koop is, DSM zou het hier op de markt gaan brengen, maar het moet hier nog door de ballotage commissie.

Heb jij zelf coeliakie?
pi_148418925
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:39 schreef Lushes het volgende:

Nee maar ws wel de trigger waardoor het nu tot uiting komt ;)
pi_148418927
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:39 schreef Lushes het volgende:
Ik ga er niet tegenin hoor.

In theorie kan zelfs een trauma tot coeliakie lijden. Ze zijn er simpelweg nog niet helemaal uit wát de ziekte precies veroorzaakt, behalve dat duidelijk is dat een genetische mutatie verantwoordelijk is voor de mogelijkheid tot het ontwikkelen van de ziekte.
En dat is dus precies wat er nu gesteld wordt. Zwangerschap kan de onset zijn van coeliakie. Net zoals zwangerschap de onset kan vormen voor schildklierafwijkingen en andere aandoeningen.
Er is overigens geen genetische mutatie nodig, dat gaat wel erg ver. Coeliakie is als auto-immuun aandoening wel gebonden aan een gen. HLA-DQ2 en HLA-DQ8. Dit gen komt echter voor bij zo'n 30% van de populatie, die lang niet allen coeliakie hebben.
pi_148418966
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:43 schreef Lushes het volgende:

[..]

De peptiden werken idd alleen bij blootstelling aan kleine hoeveelheden gluten, althans zo stellen de onderzoeken.
Het is absoluut géén geneesmiddel.

Ik zie overigens dat het nu alleen in de VS te koop is, DSM zou het hier op de markt gaan brengen, maar het moet hier nog door de ballotage commissie.

Heb jij zelf coeliakie?
Mijn dochter heeft coeliakie ja.

Het komt hier voorlopig nog niet op de markt en is enkel bedoeld om te behoeden voor glutenfouten niet bedoeld om eens een keer een taartje te eten of iets. Lijkt me weinig zinvol verder voor iemand met coeliakie.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:47:51 #239
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148419030
Misschien een ideetje om een coeliakie-topic te openen? Dan kan daar iedereen z'n kennis spuien en welles-nietessen... Ik kan al die termen/ afkortingen etc al sinds post 1 niet meer volgenn...

Kunnen we hier verder juichen over knippers, NTS's baby aanmoedigen te komen kijken, klagen over bandenpijn en glitteren met Nikooos

Lushes, heb jij een abonnement op discussies opstarten ofzo? ;)...En nee, dit is geen aanval, maar t valt me gewoon erg op...
pi_148419104
Mwoah lijkt me niet zo nodig, er is al een voedselallergie topic :)
de posts kwamen overigens naar aanleiding van een zwangerschapsgerelateerde vraag van spring.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:58:38 #241
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148419351
Weet ik, maar ik denk dat Spring met het antwoord: ja dat kan, ga even naar de huisarts om te laten testen, ookal geholpen was... ;)

En de rest is toch vrij specifiek, en hopelijk voor de meesten van ons niet van toepassing...
pi_148419496
Ik vond het wel leerzaam, maar snap dat het niet te volgen is voor de rest.

Voor mignonne:
SPOILER
pi_148420016
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:29 schreef NotTheSame het volgende:
* MELD *
Alles binnenboord!

Zomerzon01, helaas gisteren toch nog geen uitslag gehad. Het moest toch nog (extra) beoordeeld worden door een cardioloog. Wel was duidelijk dat er een flinke ruis waar te nemen was, dus dat het mis is, dat is zeker.

Ik zit beneden, alleen in de woonkamer. Manlief en kind slapen nog. Wat een rust zo :).
Wat een vervelend nieuws zo voor je bevalling. Dikke knuffel en fingers crossed voor de uitslag. :*

@Cholula
Het zien groeien van mijn buik maakt zeker een hoop goed. Ik heb fulltime zittend werk dus nu maar af en toe even opstaan en mijn heupen draaien. Dat helpt goed tegen de bandenpijn. Gelukkig weten ze hier al dat ik zwanger ben anders zou het er heel raar uit zien. :P
Oost west, mij best.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:42:28 #244
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148420730
Ik ben dan wel niet zwanger en ik wil er niemand mee tegen het zere been schoppen, maar ik kreeg trek ik koekjes van het woord coeliakie.... :@
pi_148420812
quote:
99s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:42 schreef Nikooos het volgende:
Ik ben dan wel niet zwanger en ik wil er niemand mee tegen het zere been schoppen, maar ik kreeg trek ik koekjes van het woord coeliakie.... :@
pi_148421433
quote:
smakelijk. Ik ga straks een chocoladetaart bakken met de kinders. Glutenvrij en wel :Y)
pi_148421620
Koekjes... Die ga ik straks ook maar even pakken.
Net piano gespeeld, maar ik hou het zitten niet meer vol :'( ben je net een beetje in het ritme, gaat je heup weer zeer doen. En dan krijg je dus als opdracht mee om te kijken hoe lang je het volhoud (mentaal) om 1 liedje te spelen, en alleen maar dat liedje. Nou een half uur lukt wel dus, maar dan gaat mijn heup zeer doen. Bah, wat baal ik daar van zeg. Straks op de les maar even melden.
pi_148422105
NTS, veel sterkte! :*

En ook voor de dames die tegen lichamelijke beperkingen aanlopen :*

quote:
:D

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

smakelijk. Ik ga straks een chocoladetaart bakken met de kinders. Glutenvrij en wel :Y)
Receptje/linkje per pm? O-)
pi_148423303
Vanmorgen met zoon door de stad geslenterd en boodschappen gedaan. Ben kapot! Lijkt wel of ik nu al helemaal buiten adem ben..

Ik ga maar ff tukken, nu zoon ook slaapt.

Waren jullie ook zo moe?
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:05:18 #250
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148423655
quote:

[..]

nohhhhh :9~
pi_148423857
Nikooos, viel de portemonnee die je onder de kerstboom had verstopt in goede aarde? O+
Dit, dat, alles.
pi_148423890
NTS, sterkte voor je vader :*

Cocci gefeliciteerd met de goede echo! *O*

Ik86 een goede SEO en een jongetje in je buik *G*

Oordeel van de gynaecoloog was positief, ik mag gewoon bij de vk blijven *O*. Groei buikje zat ruim boven de P10, maar omdat bovenbeen en hoofd wat kleiner zijn, was het gemiddeld P10. Klein maar niet zorgelijk. Zo lang groei baarmoeder en baby niet stagneren en ik voldoende beweging blijf voelen is er niks aan de hand! 8-)
Venus in pocketformaat
Š loveli
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:13:50 #253
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148423979
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:10 schreef Philomijn het volgende:
Nikooos, viel de portemonnee die je onder de kerstboom had verstopt in goede aarde? O+
Jaaa!! Was een succes.
Eindelijk iets wat ze niet wist dat er zou komen. Hoewel ze wel al het stickertje had bestudeerd en op de site had gekeken :')
pi_148424110
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:25 schreef twist02 het volgende:

Receptje/linkje per pm? O-)
t wordt een probeersel, als het leuk uitpakt pm ik je! :Y)
pi_148424795
Wat een goed nieuws Phaidra! Goed dat ze verder kijken dan de waardes die uit de echo's komen.

Vervelend dat je het pianospelen niet lang meer kan volhouden Risu. Misschien meerdere korte stukjes spelen en tussendoor wat bewegen/lopen?

En chocoladetaart O+
pi_148426094
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:56 schreef gestreeptestoel het volgende:
Vanmorgen met zoon door de stad geslenterd en boodschappen gedaan. Ben kapot! Lijkt wel of ik nu al helemaal buiten adem ben..

Ik ga maar ff tukken, nu zoon ook slaapt.

Waren jullie ook zo moe?
Ik ben pas in mijn 11e week en ik ben werkelijk bij alles buiten adem. Slapen deed ik nooit overdag, want ik sliep altijd braaf 8 uur. Nu val ik zonder moeite rond 5 uur in slaap, zodat ik totaal aan zo'n 11 uur slaap per dag kom.
Ik ging topfit mijn zwangerschap in, dus ik vind het werkelijk heel bijzonder.

Over een week ga ik weer trainen ( bewust vermeden 1e trimester ) , hopelijk helpt dat een beetje.
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:41:35 #257
348178 NotTheSame
pi_148432781
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:11 schreef Phaidra het volgende:
NTS, sterkte voor je vader :*

Cocci gefeliciteerd met de goede echo! *O*

Ik86 een goede SEO en een jongetje in je buik *G*

Oordeel van de gynaecoloog was positief, ik mag gewoon bij de vk blijven *O*. Groei buikje zat ruim boven de P10, maar omdat bovenbeen en hoofd wat kleiner zijn, was het gemiddeld P10. Klein maar niet zorgelijk. Zo lang groei baarmoeder en baby niet stagneren en ik voldoende beweging blijf voelen is er niks aan de hand! 8-)
Goed nieuws *O* !

Over mijn vader niet het nieuws waar we op hoopte...
SPOILER

[ Bericht 20% gewijzigd door NotTheSame op 07-01-2015 16:49:58 ]
pi_148434355
Ik zou het er ook niet bij laten NTS. Beetje zitten wachten tot het erger wordt. :{w

Ik kreeg net kuitkramp. Man, wat doet zoiets zeer zeg. :X ik herinnerde me wel dat mensen hier dan uit bed stapte (meestal gebeurd dit 's nachts) en hun voet naar beneden douwde. Dat ging niet meer, maar toch doorduwen en toen ging het langzaam weg. Ik hoop dat dit de laatste keer was, want als mijn man ernaast zou zitten zou hij nog welleens in paniek kunnen schieten. :P

Piano doe ik nou maar meerdere korte stukjes inderdaad. De lessen beginnen nou eindelijk jnteressant te worden, moeilijkere liedjes enzo. Ik ga zo lang mogelijk door.
pi_148434426
NTS, ik zou het er ook zeker niet bij laten zo. Wachten tot het erger wordt... Zo kan ik ook dokter zijn. Second opinion lijkt me ook erg verstandig.

Risu, kuitkramp doet pijn he! Ik heb het ooit 1 keer gehad... Hoop dat het je niet vaker gaat gebeuren!
pi_148437282
Wat akelig NTS. :*
pi_148437604
quote:
99s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:13 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Jaaa!! Was een succes.
Eindelijk iets wat ze niet wist dat er zou komen. Hoewel ze wel al het stickertje had bestudeerd en op de site had gekeken :')
:D O+
Dit, dat, alles.
pi_148439807
quote:

[..]

Ik had van het weekend een kwarktaart gemaakt.... Noh!!!!! Lekker lekker!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_148439968
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik had van het weekend een kwarktaart gemaakt.... Noh!!!!! Lekker lekker!
ben je bezwangerd?
pi_148440720
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:41 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Goed nieuws *O* !

Over mijn vader niet het nieuws waar we op hoopte...
SPOILER
Boh -O-. Stom dat ze zo afwachtend zijn. Je zou zeggen dat voorkomen altijd beter is dan genezen, zeker op zijn leeftijd. Een second opinion lijkt me geen gek idee :*.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_148441019
Ik vergeet de hele tijd dat ik zwanger ben deze keer. Zo een keer per dag gaat t van: oja! :D
pi_148441135
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:01 schreef Cygne het volgende:
Ik vergeet de hele tijd dat ik zwanger ben deze keer. Zo een keer per dag gaat t van: oja! :D
+1... Inmiddels word ik regelmatig herinnerd door mijn inwendige mini. Als ik te ver naar voren zit gebogen dan krijg ik protest O+
pi_148441374
quote:
17s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:04 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

+1... Inmiddels word ik regelmatig herinnerd door mijn inwendige mini. Als ik te ver naar voren zit gebogen dan krijg ik protest O+
Nohh. O+

Ik vind t voor mezelf (zeker in dit stadium) wel fijn. Anders is t zo confronterend weer.

Ik sprak net even mijn papa aan de telefoon. Merk wel aan m dat ie t moeilijk vindt, dat ik de translocatie waarschijnlijk van hem heb.

SPOILER
pi_148441712
Och Cygne, wat een leed schuilt er in dat kleine stukje onder je spoiler, ik word er oprecht verdrietig van ;(
pi_148442039
Nou idd, wat een verdrietige dingen in de familie zo Cygne. :* ben jij die eerste die er uberhaupt voor onderzocht is?

NTS ook al niet het gewenste nieuws, bah! Lijkt me inderdaad niks om zo te moeten wachten tot er eventueel iets gebeurd, lekker dan :(
pi_148442114
quote:
17s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:04 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

ik ben zo vreselijk benieuwd of jij een zoon of dochter erbij krijgt he :o heb je zelf een idee? Willen jullie het überhaupt weten? Wat wil Minke? :D
pi_148442139
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik ben zo vreselijk benieuwd of jij een zoon of dochter erbij krijgt he :o heb je zelf een idee? Willen jullie het überhaupt weten? Wat wil Minke? :D
Ik zeg een zoon voor Lijn!
pi_148442205
Ik ben ook heel benieuwd! Ik heb zelf een sterk jongen-gevoel maar denk dat dat ook een beetje meer wens dan gevoel is. Niet dat een meid niet welkom is, als je er 1 aan kan die zo ontzettend meisje-meisje is als Minke dan kan er echt nog wel een bij, maar zou zo graag ook een zoon hebben... lijkt me zo leuk van elk 1. Minke ziet maar een mogelijkheid :+ Over 2 weken hebben we de GUO, dan hopen we wat te kunnen zien.
pi_148442209
Wat rot NTS!

Lekker taartjes!

Ik heb vandaag augurken op! >:)
pi_148442326
Wel op de translocatie. Tegen mijn oma zeiden ze toen (jaren 50) dat ze nooit kinderen zou kunnen krijgen. Mijn tantes weet ik niet of ze de translocatie hebben. Ze zijn iig wel desdochters. Mijn vaders broer is vlak na de geboorte overleden en wat erover heb gehoord zou hij best wel eens de ongebalanceerde translocatie gehad kunnen hebben.

Mijn broer heeft ook onderzoeken gehad maar dan vanwege t niet zwanger kunnen worden van schoonzusje.

SPOILER
Mijn zus is dan weer erg vruchtbaar juist.
pi_148442403
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:28 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wat rot NTS!

Lekker taartjes!

Ik heb vandaag augurken op! >:)
Gadverdamme. :r

Ik denk als deze blijft zitten dat t dan n meisje is.

In mijn familie is t patroon wel: 2 miskramen en dan een plakkert. :)
pi_148442417
quote:
17s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:28 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd! Ik heb zelf een sterk jongen-gevoel maar denk dat dat ook een beetje meer wens dan gevoel is. Niet dat een meid niet welkom is, als je er 1 aan kan die zo ontzettend meisje-meisje is als Minke dan kan er echt nog wel een bij, maar zou zo graag ook een zoon hebben... lijkt me zo leuk van elk 1. Minke ziet maar een mogelijkheid :+ Over 2 weken hebben we de GUO, dan hopen we wat te kunnen zien.
spannend man! :D
het verschil is ook zo groot he. Of 1 van elk of echt een meidengezin. Ben benieuwd of je gevoel goed zit.
pi_148442838
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:33 schreef Cygne het volgende:

[..]

Gadverdamme. :r

Ik denk als deze blijft zitten dat t dan n meisje is.

In mijn familie is t patroon wel: 2 miskramen en dan een plakkert. :)
Nou dan hoop ik dat jij ook dat patroon hebt! (vd plakker) Het is je gegund!
pi_148442903
Had to share xD because it's true :')

http://www.sunnyskyz.com/(...)#gRqwwJVa5T4MlWoX.01
pi_148442965
Kreeg vandaag bericht van een goede vriendin dat ze opnieuw zwanger is. *O* Zijn we tegelijk zwanger als we beide plakkers hebben!

Alleen wil/kan ik het nog niet vertellen. :7
pi_148443049
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:43 schreef mignonne het volgende:

Wheheheheheeee :') :D
pi_148443350
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:44 schreef gestreeptestoel het volgende:
Kreeg vandaag bericht van een goede vriendin dat ze opnieuw zwanger is. *O* Zijn we tegelijk zwanger als we beide plakkers hebben!

Alleen wil/kan ik het nog niet vertellen. :7
Wat fijn. *O*
pi_148443460
:D dat soort dingen denk ik ook weleens bij foto's.

Heb eindelijk een usb stick gekocht voor de babyfoto's van straks. (Voor makkelijk uitwisselen met grootouders ook) en de cartridges voor printer zijn er (al te lang leeg) Dus eindelijk mijn buikfoto's eens gesorteerd op de usb voor in het boekje. Ik mis nog een paar random ipad foto's, maar die zijn van mindere kwaliteit. Al zit er misschien wel een 2 maanden foto tussen. Gek genoeg gingen we pas foto's maken vanaf 3 maanden.. Die eerste maand doe ik wel een testfoto ipv een buikfoto.
Nou nog printen... Meh, zaterdag is vroeg genoeg. Dan maak ik meteen het begin van de collagefoto, kan ik die hier ook eens laten zien. Ik vond het wel geinig te zien, die groei. Als je er middenin zit, valt het minder op. Naja, ik zie wel dat ik huge ben, maar ik was alweer vergeten dat ik dat niet altijd was. :')
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:02:05 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_148443720
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:43 schreef mignonne het volgende:

tranen :')
disclaimer
pi_148443726
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:56 schreef Risu het volgende:
:D dat soort dingen denk ik ook weleens bij foto's.

Heb eindelijk een usb stick gekocht voor de babyfoto's van straks. (Voor makkelijk uitwisselen met grootouders ook) en de cartridges voor printer zijn er (al te lang leeg) Dus eindelijk mijn buikfoto's eens gesorteerd op de usb voor in het boekje. Ik mis nog een paar random ipad foto's, maar die zijn van mindere kwaliteit. Al zit er misschien wel een 2 maanden foto tussen. Gek genoeg gingen we pas foto's maken vanaf 3 maanden.. Die eerste maand doe ik wel een testfoto ipv een buikfoto.
Nou nog printen... Meh, zaterdag is vroeg genoeg. Dan maak ik meteen het begin van de collagefoto, kan ik die hier ook eens laten zien. Ik vond het wel geinig te zien, die groei. Als je er middenin zit, valt het minder op. Naja, ik zie wel dat ik huge ben, maar ik was alweer vergeten dat ik dat niet altijd was. :')
De eerste maand is er ook weinig te zien, toch?

Waarom zet je de foto's niet in een dropbox ofzo? Lekker makkelijk!
pi_148443818
Ja bij 1 maand staat in het boekje dan ook 'nu is je buik nog mooi plat' ook lekker confronterend voor de dames met een wat minder platte buik. Gelukkig kan je de foto daar overheen plakken.
Ik kan bij de 2 maanden ook een echofoto plaatsen van de eerste keer. Die was met 8 weken. Is ook leuker dan een semiplatte buik denk ik.
pi_148444891
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:04 schreef Risu het volgende:
Ja bij 1 maand staat in het boekje dan ook 'nu is je buik nog mooi plat' ook lekker confronterend voor de dames met een wat minder platte buik. Gelukkig kan je de foto daar overheen plakken.
Ik kan bij de 2 maanden ook een echofoto plaatsen van de eerste keer. Die was met 8 weken. Is ook leuker dan een semiplatte buik denk ik.
+1 :') . Ik werd uitgelachen door mijn man toen hij dat las in het boekje.

Dat wordt mooi de eerste echofoto!
pi_148452917
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:28 schreef coccinelle het volgende:

[..]

+1 :') . Ik werd uitgelachen door mijn man toen hij dat las in het boekje.

Dat wordt mooi de eerste echofoto!
+2, ik dacht ook "nou.." toen ik die zin zag :P.
pi_148453465
Wel meegelezen maar even niet gepost. Niet veel bijzonders hier, niet hoeven werken blijkt toch veel rust te geven want het depri gevoel is weer weg :).

Knippers voor Mousemickey en Coccinelle! *O*

Goede echo voor Lushes! *O*

Eerste schopje gevoelt door Nikoos *O*

Een jongetje voor Ik *O*

Welkom voor de verse zwangeren!

O+ voor de kookfoto's van Mignonne!

Las iets over dozen, ik heb al een tijd terug de "ouders van nu"doos gehaald bij de Etos. Stond er van de week een bezorger voor de deur met opnieuw die doos :D. Nouja, nog 2 luiers erbij dan, altijd handig :P. En nog meer 0,0 bier en Jillz waar ik toch al geen zin in had :P

Qua echo's is hier 10 en 20 weken standaard. Las bij Phaidra dat een groeiecho dat niet is, dus vraag me af waarom ik er wel 1 krijg. Ze begon er ineens over na het voelen en hartje luisteren, maar toen ik vroeg of ze dacht dat hij dan groot of klein wordt zei ze "nee, gewoon uit voorzorg". Wel zei ze gelijk daarna dat ze het wel goed vond voor me dat ik hem dan weer even kon zien. Was die afspraak nogal depri en huilerig ivm met wat meer druk op werk, dus misschien dat ze zich daardoor zorgen maakte :?

Phaidra, fijn dat je bij de vk mag blijven en hij niet te klein is!

Qua eten vind ik dat het bij mij nog wat beter kan.. Eet niet erg ongezond, maar vind dat het beter kan (waarom vind ik dat toch zo lastig? ;( ). Vind mezelf ook wat te lui, hoewel ik wel vaker de fiets probeer te pakken. 1x per week 1,5 uur dansen gaat eigenlijk nog best aardig (volgende week laatste les :'( ) en omdat ik het niet kon laten doe ik de 18e nog vrolijk mee met 3 dansen bij buikdansoptreden :P. Voorlopig dan wel de laatste, helaas..
Net nog even moed verzameld en op de weegschaal gaan staan, +9 kilo nu met ruim 29 weken. En nu officieel zwaarder dan ik ooit was, was een jaar voor zwangerschap 8 kilo zwaarder dan toen ik zwanger werd.

:* NTS, dat is niet iets wat je wil horen nee! Second opinion klinkt heel goed, afwachten tot er wat gebeurd lijkt me niks!

[ Bericht 3% gewijzigd door Gevalletje op 08-01-2015 00:45:23 ]
pi_148455243
Hallo ik wil me ook melden als medezwangere *) ik ben uitgerekend op 9juni. Over twee weekjes heb ik de 20weken echo. Maak me daar een beetje ongerust over, of alles wel goed is... hopelijk zien ze niks afwijkends . :N
pi_148456804
Quicie_Brat (mag ik daar QB van maken in het vervolg? :P), welkom en nog gefeliciteerd! De 20-wekenecho vond ik ook het spannendst, in plaats van heel zwart-wit 'hij doet het of hij doet het niet' zijn er bij deze echo zoveel grijstinten mogelijk.

Gevalletje, dat is ook raar inderdaad! 2,5 jaar geleden stond nog op de website dat echo's bij onze praktijk bij 10, 20 en 30 weken standaard werden aangeboden, volgens mij nu niet meer. Maar misschien inderdaad voor jouw eigen geruststelling.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_148457701
welkom QB!

Sinds 2 dagen voor ik een test deed slaap ik zoooo slecht. Ik lig elke nacht wel 2 uur wakker, en ben de volgende dag niet wakker te houden...Irritant!
pi_148457763
Welkom QB!

Jagär, ik slaap ook slecht.

Ik ben sinds een paar weken in training voor een klantenservicebaan (email voor een webshop), eerst parttime training, daarna 3 maanden parttime werken en daarna mocht ik eventueel fulltime. Kreeg net de vraag of ik direct na de training al fulltime wilde werken omdat ik het zo goed deed. *O*
pi_148458425
Quickie, Gefeliciteerd en Welkom!

Cygne, wat tof!
pi_148458575
Welkom QB! De 20-weken echo is vooral heel erg lang naar je kindje mogen kijken. Ik was er ook echt totaal niet mee bezig dat er afwijkingen konden zijn :@ lag alleen maar trots te zijn. Af en toe zei de vrouw die de echo deed: "en het gehemelte is ook goed gesloten" en dan dacht ik: "oh ja, daarom zijn we hier!".

@gratis Etos-doos: Ik heb er ondertussen 5 gekregen :@ ... De bonnen bleven maar thuis komen om ze op te halen en de vijfde doos werd bezorgd door PostNL. Ik snap er niets van. Prima natuurlijk, maar wel raar. Nu heb ik al 2 weken niets meer gekregen ;)

Gevalletje: nu nog buikdansen moet er ook mooi uitzien :) Wel goed hoor, dat je dat nog steeds doet.
pi_148458678
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
Welkom QB! De 20-weken echo is vooral heel erg lang naar je kindje mogen kijken. Ik was er ook echt totaal niet mee bezig dat er afwijkingen konden zijn :@ lag alleen maar trots te zijn. Af en toe zei de vrouw die de echo deed: "en het gehemelte is ook goed gesloten" en dan dacht ik: "oh ja, daarom zijn we hier!".

@gratis Etos-doos: Ik heb er ondertussen 5 gekregen :@ ... De bonnen bleven maar thuis komen om ze op te halen en de vijfde doos werd bezorgd door PostNL. Ik snap er niets van. Prima natuurlijk, maar wel raar. Nu heb ik al 2 weken niets meer gekregen ;)

Gevalletje: nu nog buikdansen moet er ook mooi uitzien :) Wel goed hoor, dat je dat nog steeds doet.
Wauw!! 5 van die dozen!
Hier nu 2 vd Etos!

Ik heb de twintig weken echo net zo ervaren!
Heb je reden of aanwijzing om je druk te maken over evt afwijkingen Quickie?
pi_148458976
Welkom QB! Ik ben twee dagen eerder uitgerekend en heb ook over anderhalve week de SEO. Best spannend inderdaad! Ik verwacht geen afwijkingen, maar bij mijn vk benadrukken ze best dat het geen pretecho is en echt bedoeld als serieus medisch onderzoek, dus dat speelt toch mee in mijn achterhoofd... Maar ik hoop dat het uiteindelijk gewoon lekker uitgebreid kindje spieken wordt. :)
pi_148459112
Welkom QB *O*

Lijnloos, ik hoop ook voor een jongen voor jou! Maar meidengezinnen zijn heeul leuk hoor. Ik heb zelf 5 zusjes en 16 nichtjes, geen broertjes of neefjes. Maar mijn tante is nu ook zwanger en eindelijk van een jongen haha. Dat word raar _O-

Ik wil ook een doos! Ik kreeg laatst een 'zak', hoopte op wat leuks maar was 99% folders, van die gigantische paardenpillen en thee zonder cafeīne :{w
pi_148459641
Mellie misschien kan je moeder de dozen aanvragen en ophalen? Ze komt toch na de geboorte bij jullie?
pi_148460453
Cholula, kan dat gewoon? Mijn moeder komt overigens met het vliegtuig en denk niet dat het het waard is haha. Ze gaat de kofferruimte hard nodig hebben :P
pi_148460627
Jij kan ze aanvragen, je moeders telefoonnummer erbij zetten (of een nummer wat misschien niet bestaat) en haar die dozen laten ophalen. Ze hoeft natuurlijk niet al die reclamebende mee te nemen.
Aan de andere kant, zo heul bijzonder vond ik die dozen niet eigenlijk.
pi_148460636
En welkom QB!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')