abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148365765
Ik was bij Lola 26 kilo aangekomen, dat was er na een jaar weer af :)
Nu zit ik met 22 weken op +5 kilo, doe niks anders als toen, het is ook een groot deel hormonaal, als je gewoon gezond doet zou ik me niet te druk maken om veel of weinig aankomen....
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_148366538
Druk maken doe ik niet meer. Mijn tante vorige week gezien, die was toevallig even mij mijn ouders op visite en die zei dat ik er goed uit zag. Dat is leuk om te horen en ook weer een bevestiging, ik ben niet dik, ik ben zwanger O+
En dan kriebelhandje mocht ik net even aaien. Ze had hem even op haar hoofd, en dat voelde ik best duidelijk, zo'n gladde bol normaal en dan ineens een kleine bobbel erop. Wat een lief klein handje O+ Ik moet er bijna van huilen zo mooi vind ik dit.
pi_148367580
Risu, ik heb je tweede alinea nu drie keer geleze, maar ik heb nog steeds geen idee waar je het over hebt. :'D

Oh wacht! Ik dacht dat je tante iets op haar hoofd had dat jij mocht aaien. Bedtijd hier. :')
  maandag 5 januari 2015 @ 20:32:28 #104
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148367946
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:23 schreef -Spring het volgende:
Risu, ik heb je tweede alinea nu drie keer geleze, maar ik heb nog steeds geen idee waar je het over hebt. :'D

Oh wacht! Ik dacht dat je tante iets op haar hoofd had dat jij mocht aaien. Bedtijd hier. :')
Ik had hetxelfde en snap 'm na je uitleg nu ook pas. _O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 5 januari 2015 @ 20:51:56 #105
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148368772
Hier inmiddels op + 29kg met nog 10 dagen te gaan. Bijna 60% van mijn oorspronkelijke gewicht aangekomen :X. Ik ben in behamaat nu 10cm breder maar ik draag ook behoorlijk ver naar voren.

Bij Draak zat ik ongeveer op hetzelfde, alleen leek daar mijn buik kleiner en daar was het er binnen een paar maanden vanaf, dus ik maak me er niet (meer) druk om.

Morgen weer checkup bij de gyn, ik heb m'n vragenlijstje weer klaar B-).
pi_148368783
quote:

_O-
pi_148368859
Jullie ervaringen met aankomen doen me goed! Thanks! Ik ben ondertussen ook ruim twee cupmaten gegroeid dus daar zullen ook wel wat grammetjes in zitten.
  maandag 5 januari 2015 @ 21:23:48 #108
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148370040
Maak je niet druk om het gewicht. Jullie zitten allemaal nog prima binnen de perken hoor.
Ik woog aan het begin van m'n zwangerschap 105 kg en nu, 28 weken, zit ik op 109,5.
Natuurlijk weeg ik veel te veel, maar dat woog ik ook al voor de zwangerschap.
Na m'n zwangerschap wil ik dat voorgoed (in ieder geval tot m'n volgende -wens wens wens- zwangerschap) gaan aanpakken.
Maar nu nog even genieten!

Ik eet
2 beschuitjes met pindakaas of Becel en pure vlokken.
Granenkoffie met scheutje halfv. Melk
2 (soms 4)boterhammen met Becel + gekookte worst
Glas sinaasappelsap,vers
2,5 liter thee
Avondeten: klein bordje.
En dan zit ik hartstikke vol!

Als tussendoortjes neem ik af en toe een banaan, appel of taai taai.

Wil weer meer fruit gaan eten dus dat maar even ingeslagen vandaag :)
pi_148370524
quote:

:D Ik bedoelde dus het handje van baby in buik. ja, beetje gek na die andere alinea inderdaad.
  maandag 5 januari 2015 @ 21:41:45 #110
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148370946
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:23 schreef faptist het volgende:

Ik eet
2 beschuitjes met pindakaas of Becel en pure vlokken.
Granenkoffie met scheutje halfv. Melk
2 (soms 4)boterhammen met Becel + gekookte worst
Glas sinaasappelsap,vers
2,5 liter thee
Avondeten: klein bordje.
En dan zit ik hartstikke vol
Wat weinig zeg! Zeker voor een zwangerschap. Volgens mij zit jouw lichaam hartstikke in spaarstand door zo weinig te eten. Dit zijn denk ik maximaal 1200 calorieën. :o
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 5 januari 2015 @ 22:17:45 #111
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148372811
Wow niet teruggelezen maar ik werd net voor het eerst geschopt door m'n kleine meisje!! O+
pi_148373191
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:17 schreef Nikooos het volgende:
Wow niet teruggelezen maar ik werd net voor het eerst geschopt door m'n kleine meisje!! O+
Gaaf! Ik wilde een glittervoet voor je plaatsen, maar dat lukt niet... Bij deze een denkbeeldige! En geniet ervan.
pi_148374150
He he, eindelijk een ontwerp voor een geboortekaartje aangevraagd. Hopelijk gaat het allemaal lukken, ik ben heel benieuwd!! Nu de naam nog die erop moet komen...

Ik ben nu rond de 10 kg aangekomen (althans, vorige week) en ik heb nog 7 weken ongeveer. Vorige keer was +10 kg mijn laatst gemeten gewicht voor ik beviel en ik ben blij dat ik nu wat hoger uitkom. Na de bevalling viel ik érg snel weer af, dat was niet zo heel prettig. Ik doe dan ook mijn best om genoeg te eten, al gaat dat soms met wat minder gezonde items :@ :D.

Gaaf Nikoos!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 januari 2015 @ 06:41:25 #114
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148380178
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat weinig zeg! Zeker voor een zwangerschap. Volgens mij zit jouw lichaam hartstikke in spaarstand door zo weinig te eten. Dit zijn denk ik maximaal 1200 calorieën. :o
M'n verloskundige vind het prima zo dus ik maak me nog geen zorgen.

Ik heb voor het eerst in m'n leven ook geen hongergevoel. Normaal was mijn honger nooit gestild. Kon ik door blijven eten.
Misschien heb ik gewoon genoeg reserves ofzo. Heb ook geen vitaminetekorten of wat dan ook.

De kat van m'n ouders is nog niet thuis gekomen. Shitzooi.
We zijn allemaal enorm aan dat beest gehecht dus iedereen zit ik zak en as.
Bah!

Oh en iets wat ik niet verwacht had.. Loopt gewoon weer lekker op m'n werk. Bizar. Had ik niet gedacht. Ik dacht daar rond te lopen als een zombie, maar de dag ging zo voorbij :) jeeeej
En nu ben ik een uur te vroeg wakker en word ik heerlijk getrapt en geaaid van binnen dus ik zeg: goede start van de dag!

Werkse allemaal!

NTS: nog steeds alles binnen?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 06:42:51 #115
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148380188
Nikooos,
Lees ik zomaar over jouw gelukzalige moment heen! Gefeliciteerd met deze mijlpaal!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 08:12:37 #116
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148380705
* MELD *

Jep, nog steeds rond en gezond faptist ;) .

Zometeen weer checkup bij de gyn, waarschijnlijk de laatste keer :o.
pi_148380715
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

De spaarstand bestaat niet. Dat is een hardnekkige mythe die naast de 'verzadigde vetten zijn slecht' en 's'avonds verbrand je niks meer' kan.

Wel vind ik dit een onverstandig eetpatroon, maar zo eten helaas veel mensen.
Ik denk ook ( vanuit ervaring met het werken met zwangere vrouwen met overgewicht ) dat dit niet alles is.
Het lichaam werkt heel simpel; bij een calorie overschot kom je aan, bij een tekort val je af en bij een onderhoudsaantal blijf je op gewicht.

Als dit werkelijk het voedingspatroon zou zijn, dan zou zij moeten afvallen. Tenzij ze volledig inactief is natuurlijk, dan blijft ze op gewicht hiermee.

Ik vind zelf de voedingswaarde van dit eetpatroon zorgelijker dan het aantal calorieen. Of het avondeten moet spectaculair zijn qua voedingswaarde, maar dat denk ik niet.
Als je zwanger bent moet je niet voor 2 eten, maar wel voor de bouw van een nieuw leven. Dan kies ik zelf voor voeding met een hoge biologische voedingswaarde, zonder uberhaupt naar calorieen te kijken. Dat doe ik voor mijn clienten ook.

Disclaimer: ik hoop maar dat hier niets aanvallends in gelezen wordt, want dat is zeer zeker niet zo bedoeld.
Zwanger zijn is al stressvol genoeg en niet het moment je druk te maken over je gewicht.
Maar 'beter' eten kan natuurlijk altijd en dan is een zwangerschap natuurlijk wel een geweldig moment om daarmee te beginnen.
pi_148380808
Wat leuk Nikoos!

Ik kijk met eten ook niet naar calorieën. Eerder naar de hoeveelheid suikers, maar dat heeft ook te maken met hoe ik op suikers reageer.

Wat lekker dat het werken goed ging faptist!

Ik heb een slechte nacht achter de rug. Ik slaap op het moment een paar nachten per week op mijn werk, in een eenpersoonsbedje en dat was behoorlijk wennen. lees, ik kon mijn draai echt niet vinden. Normaal slaap ik op mijn buik, maar dat past niet meer.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 08:23:31 #119
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148380809
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Gaaf! Ik wilde een glittervoet voor je plaatsen, maar dat lukt niet... Bij deze een denkbeeldige! En geniet ervan.
Haha thnx! Supercool!!
pi_148381064
*O* voor schoppende Nikoolientje ;) Leuk is dat hè?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:13 schreef Lushes het volgende:

[..]

De spaarstand bestaat niet. Dat is een hardnekkige mythe die naast de 'verzadigde vetten zijn slecht' en 's'avonds verbrand je niks meer' kan.
Dat je 's avonds niets meer verbrand of calorieën na een bepaalde tijd dubbel tellen, daarvan wist ik wel dat dat niet klopte.

Maar ik dacht wel echt dat verzadigde vetten slechter waren dan onverzadigde? Is dat helemaal onzin, of bedoel je meer dat het niet zo zwart-wit is?
Ik heb ooit zo'n ezelsbruggetje geleerd dat Verzadigde vetten Verkeerd zijn en Onverzadigde vetten Oke :')
pi_148381717
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:45 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dat je 's avonds niets meer verbrand of calorieën na een bepaalde tijd dubbel tellen, daarvan wist ik wel dat dat niet klopte.

Maar ik dacht wel echt dat verzadigde vetten slechter waren dan onverzadigde? Is dat helemaal onzin, of bedoel je meer dat het niet zo zwart-wit is?
Ik heb ooit zo'n ezelsbruggetje geleerd dat Verzadigde vetten Verkeerd zijn en Onverzadigde vetten Oke :')
Helemaal onzin.
Helaas is dat binnen wetenschappelijke kringen pas een jaar of 7 uitgesproken, dus voor het gemeengoed wordt zijn we weer 10 jaar verder.
Een beetje zoals het geval was met eieren ( zou je cholesterol verhogen ), wat inmiddels gelukkig niet meer voor stuiptrekking zorgt bij mensen. Ook dat is pertinente nonsens namelijk.

Verzadigde dierlijke vetten hebben een ontzettend belangrijke functie, met name voor je cardiovasculaire systeem en je immuunsysteem. Dat laatste is nogal relevant als je zwanger bent, omdat je immuunsysteem zich aanpast om te voorkomen dat je kind wordt afgestoten. Dat betekent niet dat je afweer vermindert is ( integendeel, het is juist heel actief ) , maar wel anders functioneert en dus moet je er goed voor zorgen.

Mijn eigen dieet en die van clienten is bijvoorbeeld gebaseerd op de volgende zaken:

- roomboter
- eieren (zachtgekookt of gebakken )
- vette vis/vlees
- volvette zuivel
- veel groene en felgekleurde groenten
- havermout en rijst/aardappel als kh bron in matige porties
- seizoensfruit, max 2 stuks per dag
- noten

Supersimpel, efficient en hoog in voedingswaarde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lushes op 06-01-2015 09:54:06 ]
pi_148381853
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:23 schreef Cholula het volgende:
Wat leuk Nikoos!

Ik kijk met eten ook niet naar calorieën. Eerder naar de hoeveelheid suikers, maar dat heeft ook te maken met hoe ik op suikers reageer.

Dat is heel verstandig. Iedereen reageert op suikers overigens, al geloof ik wel dat sommige mensen een hogere koolhydraatgevoeligheid hebben.

Disclaimer: Ook suikers zijn belangrijk, zonder koolhydraten leg je een aantal belangrijke fysiologische processen plat. Denk aan je hersenen en je bloedcellen.
Zwangere vrouwen die sporten, moeten dus wel degelijk meer kh's tot zich nemen.
pi_148381980
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:48 schreef Cygne het volgende:
Ik heb ook maar de vk gebeld. Mag gewoon daar onder controle. Ik mocht een vroege echo maar dat wil ik niet deze keer en dat snapte ze wel. Als ik bij de geneticus ben geweest bel ik ze even voor een afspraak.
Wat lees ik nu?! Wat een leuk nieuws zo aan het begin van het nieuwe jaar!!
Van harte! Dat het allemaal maar goed mag blijven gaan. Wat enorm spannend! Fingers crossed for you. :*

Veel succes bij de geneticus.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:11:51 #124
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148382359
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:45 schreef twist02 het volgende:
Heel apart. Ze zei dat ze het voelde, dus ik meteen mijn hand erop. En dan zei ze: "ja" en dat nog een paar keer terwijl ik twijfelde of ik gewoon zelf trilde of een hartslag voelde ofzo. En toen opeens een enorme trap die heel erg duidelijk was :D
pi_148382603
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:13 schreef Lushes het volgende:

[..]

Wel vind ik dit een onverstandig eetpatroon, maar zo eten helaas veel mensen.
Ik denk ook ( vanuit ervaring met het werken met zwangere vrouwen met overgewicht ) dat dit niet alles is.
Het lichaam werkt heel simpel; bij een calorie overschot kom je aan, bij een tekort val je af en bij een onderhoudsaantal blijf je op gewicht.

Als dit werkelijk het voedingspatroon zou zijn, dan zou zij moeten afvallen. Tenzij ze volledig inactief is natuurlijk, dan blijft ze op gewicht hiermee.

Ik vind zelf de voedingswaarde van dit eetpatroon zorgelijker dan het aantal calorieen. Of het avondeten moet spectaculair zijn qua voedingswaarde, maar dat denk ik niet.
Als je zwanger bent moet je niet voor 2 eten, maar wel voor de bouw van een nieuw leven. Dan kies ik zelf voor voeding met een hoge biologische voedingswaarde, zonder uberhaupt naar calorieen te kijken. Dat doe ik voor mijn clienten ook.

Disclaimer: ik hoop maar dat hier niets aanvallends in gelezen wordt, want dat is zeer zeker niet zo bedoeld.
Zwanger zijn is al stressvol genoeg en niet het moment je druk te maken over je gewicht.
Maar 'beter' eten kan natuurlijk altijd en dan is een zwangerschap natuurlijk wel een geweldig moment om daarmee te beginnen.
Eens, met werkelijk alles. Ik merk overigens wel vaker dat mijn opvattingen over wat goede voeding is niet helemaal rijmen met die van de meeste anderen (of de adviezen vanuit het Voedingscentrum, om maar iets te noemen).

Iets heel anders: je weet dat je nesteldrang hebt als je je dag begint met de oven schoonmaken, nog voor je je kinderen ontbijt hebt gegeven he? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')