abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148382743
Sowieso heb ik redelijk veel vraagtekens bij de adviezen van het Voedingscentrum. Ik vermijd overigens koolhydraten niet, ik sport nog regelmatig en zeker in niet-zwangere toestand heb ik zeker mijn koolhydraten nodig.

Dat is wel een goed voorbeeld van nesteldrang lijnloos! Ik zit nog te wachten op de nesteldrang, ben bang dat dat wel even gaat duren.
pi_148382859
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:38 schreef Lushes het volgende:

[..]

Duidelijk, thanks :) Bizar hoe sommige fabeltjes zo hardnekkig kunnen zijn hč? En ook al weet je sommige dingen, dan nog heb ik soms zo'n stemmetje in m'n achterhoofd als ik bijv. 's avonds laat nog wat eet ofzo.
Oke, misschien komt dat deels ook omdat het niet altijd gezonde dingen zijn :@ ;)

quote:
99s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:11 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Heel apart. Ze zei dat ze het voelde, dus ik meteen mijn hand erop. En dan zei ze: "ja" en dat nog een paar keer terwijl ik twijfelde of ik gewoon zelf trilde of een hartslag voelde ofzo. En toen opeens een enorme trap die heel erg duidelijk was :D
Mijn vriend dacht ook steeds dat hij iets anders voelde. Maar ik zag aan z'n gezicht dat hij steeds precies reageerde als ik het ook voelde, dus ik zei heel droog: "Dat is je dochter hoor".
Z'n gezichtsuitdrukking was echt heel mooi toen O+ *;

L-E dat lijkt me ook wel duidelijk ja :D Ach, een schone oven is nooit weg, toch? ;)
Ik heb wel nesteldrang, maar eigenlijk vooral met baby-gerelateerde dingen, dus veel schieten we er voorlopig nog niet mee op :') (aangezien daar nu nog niet zoveel aan te doen valt; van 't weekend kunnen we eindelijk de babykamer gaan schilderen :s) )

Voor de kenners/experts:
Ik heb af en toe last van een plotselinge steek onder in m'n buik, net naast m'n lies. Vooral als ik te snel op sta ofzo. Is dat nou die befaamde beruchte bandenpijn?
Het trekt heel snel weer weg en is verder niet vervelend ofzo, maar ben wel benieuwd
pi_148382882
Mijn man heeft meer nesteldrang dan ik. Gisteren nog de laatste opslagspullen uit de toekomstige kinderkamer verwijderd. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:36 schreef twist02 het volgende:
Voor de kenners/experts:
Ik heb af en toe last van een plotselinge steek onder in m'n buik, net naast m'n lies. Vooral als ik te snel op sta ofzo. Is dat nou die befaamde beruchte bandenpijn?
Het trekt heel snel weer weg en is verder niet vervelend ofzo, maar ben wel benieuwd
Volgens mij is dat inderdaad bandenpijn. Heb er ook regelmatig last van.
pi_148382958
Twist, klinkt idd als bandenpijn. Begint hier ook aardig op te komen inmiddels.
pi_148383005
Nikoos, het moment dat je het nog oké vind dat je dochter je schopt. Ha :')

Hier sta ik sinds het begin van de zwangerschap op -8. Met 12 weken was ik 10 kilo afgevallen omdat ik niet kon eten. Daarna is het een week of 8 constant gebleven en nu met 23 weken kom ik alleen maar aan. Ach, ik vind het wel best. De vk kon er weinig aan doen behalve zeggen dat ik meer moest eten maar dat kon dus niet :')
pi_148383251
Twist, klinkt inderdaad als bandenpijn. Ik heb er bij vlagen ook last van, net als met omdraaien in bed soms.
pi_148383538
Hebben jullie aan het begin van jullie zwangerschap ook zo'n last gehad van een zeurend gevoel onderin je buik? Het voelt echt net als een aankomende menstruatie, vind ik. Soms komt er ook een wat heftigere steek doorheen...
pi_148383555
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Hebben jullie aan het begin van jullie zwangerschap ook zo'n last gehad van een zeurend gevoel onderin je buik? Het voelt echt net als een aankomende menstruatie, vind ik. Soms komt er ook een wat heftigere steek doorheen...
Ja, dat is heel normaal. Ik vond dat altijd een beetje angstig, maar hallo: er wordt een heel zenuwstelsel aangelegd he O+ Krampen, steken, zeurend gevoel hoort er helemaal bij :)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:16:00 #134
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148383568
Ik heb af en toe een scherpe steek, au!

Schijnt normaal te zijn, maar leuk is anders :(
pi_148383587
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, dat is heel normaal. Ik vond dat altijd een beetje angstig, maar hallo: er wordt een heel zenuwstelsel aangelegd he O+ Krampen, steken, zeurend gevoel hoort er helemaal bij :)
ja, ik word er ook een beetje bang van. M'n baarmoeder zal ook aan het groeien zijn enzo, dus dat zal ook meespelen. Gelukkig is het herkenbaar!
pi_148383707
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb echt tot ver in week 8 een gruwelijke pijn gehad. Zowel darmen als er omheen.
Leek op zware menstruatiepijn afgewisseld met gemene steken.

Nu sinds een week of 2 is het helemaal weg. Alleen hoesten en niezen zorgt nog voor lelijke steken.
pi_148383902
Vergeet ik helemaal mijn dikkie dik nog te etaleren. 10 wk echo anderhalve wk geleden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdens de echo zagen we'm heen en weer wiegen ( je zag 'm afzetten van rechts naar links ) geen idee waarom ie dat deed maar hij leek het naar de zin te hebben.
Volgens de vk was het enorm gegroeid tov de spoedecho in wk 8. Zij voorzag dan ook een voorspoedig verloop, dus ik hoop met haar mee.

Bizar hoe ontwikkeld zo'n mensje al is bij een prille zwangerschap.
pi_148384260
Jagar, ja hoor, heel normaal. Hier had ik het met 4/5 weken en toen werd het minder :)

Lushes, minimensje O+
pi_148384418
Jagar, dat had ik ook, in de eerste nacht na het testen zelfs zo heftig dat ik dacht dat het voorbij was, ik was zo teleurgesteld. Maar niet dus *O*

MiniLush! O+
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:54:16 #140
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148384420
Lushes een goede echo!

Ik merk een beetje dat ik geen aansluiting meer vind in dit topic. Het lijkt wel alsof ik grote delen van het prille stadium gewoon vergeten ben, dus soms kan ik helaas niet antwoorden :@ .
Ook het voedingsstoffenverhaal kan ik helaas niks mee. Dus dat mogen jullie zelf uitvechten ;).

De checkup was weer goed, ik krijg geen morfinepomp na de ks en als ik me goed voel kan ik 'gewoon' in het weekend naar huis. En eigenlijk staat er voor maandag nog een afspraak gepland maar als ik geen vragen of problemen had mag ik die gerust skippen ;).
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:00:02 #141
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148384583
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:54 schreef NotTheSame het volgende:
Ik merk een beetje dat ik geen aansluiting meer vind in dit topic. Het lijkt wel alsof ik grote delen van het prille stadium gewoon vergeten ben, dus soms kan ik helaas niet antwoorden :@ .
Gewoon snel bevallen dan ;), dan kun je verhuizen naar t babytopic...

De nummer 2 volgt je idd wel op enige afstand, maar dat komt natuurlijk omdat jouw baby zo tof gaat zijn dat we daar met zn allen wel een maand op kunnen teren :Y
pi_148384722
NTS, het is ook wel heeeeeel rustig met LLM'ers momenteel. Ik weet op zich nog wel hoe de eerste weken waren, maar het lijkt alweer zo lang geleden :P.

Fijn dat je goede afspraken hebt kunnen maken!

Over een paar minuutjes hopelijk de groeiecho deel 2, ik zit al even in de wachtkamer. Ik ben altijd ķf veel te vroeg, ķf te laat. Iets ertussen bestaat niet geloof ik.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_148385385
Wel een raar idee, een jaar geleden postte ik hier ook al, iedereen van toen is al lang bevallen. Voelt een beetje als een bordspel. 'U heeft de miskraamkaart getrokken, ga maar weer terug naar start.', alsof je nooit bij t eindpunt komt, telkens maar weer opnieuw beginnen.

Ik heb trouwens kramp in mn linkerbovenbeen. Voelt een beetje menstruatieachtig. Niet fijn.
pi_148385474
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:00 schreef mousemicky het volgende:
De nummer 2 volgt je idd wel op enige afstand, maar dat komt natuurlijk omdat jouw baby zo tof gaat zijn dat we daar met zn allen wel een maand op kunnen teren :Y
Stilte voor de storm, babyboom in mei ja O+
pi_148385570
nts :* das niet zo gek, het gek hier nu ook vooral over het vroege stadium en daar zit je allang niet meer. Net zoals je in het babytopic met een 10 maanden oude baby niet zoveel meer kunt met posts over krampjes enzo, staat te ver van je af. Bovendien, maar dat vond ik zelf, ik weet niet of anderen dat ook hadden... maar beleef je een tweede heel anders, die aanloop naar de bevalling.

Fijn dat je je wensen hebt kunnen doorspreken! weer iets afgestreept, hopelijk snel een baby :)
:)
pi_148385650
Nikoos *O* Bijzonder hč!

cygne :*

Ik voel helemaal niks eigenlijk. Bij zoon had ik enorme zere tetten.. Nu helemaal niks meer op vermoeidheid na.
pi_148385687
verder eens over het voedingscentrum.
Claims van het VC zijn doorgaans niet of zeer slecht onderbouwd, lijken vaak uit de lucht gegrepen, wijken behoorlijk af van internationale adviezen en er zijn behoorlijk sterke banden met de overheid die er dan weer belang bij hebben dat bepaalde voedingsmiddelen gepromoot worden (melk, kaas etc.).
Ik twijfel niet aan de integriteit van de individuele medewerkers, maar voedingscentrum als orgaan... meh.

De meeste winst bij veel mensen (incl. ondergetekende :') ) ligt denk ik toch op gebied van meer groenten en fruit eten en minder snoepen/snaaien. Portion-control blijkt in de praktijk ook heel lastig. Ik liep mee met een diëtiste en daar gaven mensen aan slechts een kleine portie van iets te eten, als ze het dan aanwezen op een kaartje bleek dat ze juist de grote portie aanwezen. Subjectieve beleving van portie-grootte dus.
pi_148385819
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:35 schreef mignonne het volgende:
De meeste winst bij veel mensen (incl. ondergetekende :') ) ligt denk ik toch op gebied van meer groenten en fruit eten en minder snoepen/snaaien. Portion-control blijkt in de praktijk ook heel lastig. Ik liep mee met een diëtiste en daar gaven mensen aan slechts een kleine portie van iets te eten, als ze het dan aanwezen op een kaartje bleek dat ze juist de grote portie aanwezen. Subjectieve beleving van portie-grootte dus.
Ik kan het me voorstellen. Veel mensen kunnen nauwelijks tot niet naar behoefte eten, dat wordt (of werd) niet aangeleerd. Ik zet er daarom bij onze kinderen ook echt op in om te luisteren naar wat hun lichaam zegt. Niet eten tot je bord leeg is, maar eten tot je voelt dat je buik vol is. Wij eten ook echt compleet naar behoefte (niet eten omdat het er 'tijd' voor is, maar omdat je lichaam aangeeft eten te willen) maar dat moet je ook maar kunnen/durven (als je een kind hebt dat bizar slecht eet kan ik me voorstellen dat je er wat minder luchtig instaat en wel op gezette tijden eet, zodat je zeker weet dat er tenminste iets in gaat)
pi_148385973
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:41 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik kan het me voorstellen. Veel mensen kunnen nauwelijks tot niet naar behoefte eten, dat wordt (of werd) niet aangeleerd. Ik zet er daarom bij onze kinderen ook echt op in om te luisteren naar wat hun lichaam zegt. Niet eten tot je bord leeg is, maar eten tot je voelt dat je buik vol is. Wij eten ook echt compleet naar behoefte (niet eten omdat het er 'tijd' voor is, maar omdat je lichaam aangeeft eten te willen) maar dat moet je ook maar kunnen/durven (als je een kind hebt dat bizar slecht eet kan ik me voorstellen dat je er wat minder luchtig instaat en wel op gezette tijden eet, zodat je zeker weet dat er tenminste iets in gaat)
doen wij ook ja :Y
Mijn jongste eet weinig tot niets qua broodmaaltijden op een dag, met avondeten ook nauwelijks iets, maar tussendoor gaat er behoorlijk wat aan rauwkost etcetera in. Dan voel ik geen behoefte om dat in te perken om haar meer van de ranzige ongezonde veel te zoute veel te suikerrijke zetmeelbased glutenvrije broodmaaltijden te laten eten bijvoorbeeld.
pi_148386200
Ik vind het forcefeeden van kinderen echt ontzettend gemeen en vooral onverstandig.
Menig mensen met over en! ondergewicht hebben dat te danken aan een dergelijke opvoeding waarbij 'het bord leeg' moest, of er tot vervelens toe werd aangeboden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')