abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:23:18 #201
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148397174
Nog een knipper *O* Hoera voor Coccinelle!

Mijn UD is trouwens (voorlopig) 23 augustus.
pi_148398878
Ik ontdekte net de zwangerschapstailleslips bij de Hema en moet een beetje huilen ervan.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_148398891
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:23 schreef faptist het volgende:

[..]

Ik vind het een prima post, maar eet dit toch echt en niet meer.
Incidenteel een koek of 4 stukjes milka erbij, maar thats it.
De reden waarom ik goed weet wat er binnen komt is omdat ik alles van te voren klaar maak en dit in m'n tas stop. Ik ben elke dag pas tegen avondeten thuis en daarna eet ik niets meer.
Vergat alleen m'n toetje nog. Roeryoghurt (ofzo) met diepvriesfruit.

Ik ben jaren veeeeeeel dikker geweest. Heb 122 kg gewogen. Die tijd wil ik niet meer terug.
En sinds m'n zwangerschap leef ik inderdaad een stuk saaier. Beweeg minder, maar snoep niet. Heb er echt 0.0 behoefte aan.

Avondeten is groot. Ik eet het liefst 3 tot 4 ons groenten, paar aardappelen en een goed stuk vlees of vis.
Nu m'n man kookt eten we ook vaker iets uit een pakje. Niet al te gezond misschien, maar ach... Ik ben er savonds echt te moe voor.

Maarre.. Ik krijg graag tips hoor!
En gezien jullie dit weinig vinden hoor ik ook graag wat jullie dan eten op een dag.
En of dit veel verschilt met voor de zwangerschap.
En m'n Vk en m'n diëtiste uit t ziekenhuis vinden m'n dagmenu zo prima. Ze vonden het zelfs super, omdat m'n lichaam geen signalen geeft dat ik meer stoffen nodig heb. Heb geen tekorten of abnormale waarden ofzo...
Oh, maar je moet jezelf nooit vergelijken met anderen.
Ik eet bijna 3000kcal per dag, maar ik heb meer spier dan vetmassa, dus dat moet ik ook blijven voeden.

Zo op het eerste gezicht vond ik je suikers wat hoog en veel inhoudsloze producten zoals de vlokken, de worst, beschuiten etc.
Ik dacht ook te lezen dat je avondmaaltijd juist klein was, maar wellicht heb ik dat niet goed begrepen. Het lijstje wat je gepost had was in elk geval te weinig, maar ik begrijp nu dat je gelukkig toch iets meer eet.

Zoals ik al eerder schreef, sta ik met name door de wetenschappelijke fundering en mijn persoonlijke ervaring als PT-er gewoon 100% achter een voedingspatroon met zo min mogelijk bewerkte producten.
Gewoon groente, vlees, vis, zuivel, noten, matig rijst/aardappel en incidenteel (goed) brood.
Dat is helder, kan nooit misgaan en maakt boodschappen doen ook een stuk dragelijker ( en goedkoper trouwens )

Ik lees echter tussen de regels door dat koken nog weleens een gedoetje kan zijn en beweging er bij in schiet. Dat zijn natuurlijk óók meewegende factoren.

Persoonlijk zou ik wijzingen in een betere leefwijze eerder met kleine stapjes doorvoeren. Door bijvoorbeeld de broodproducten en bewerkte vleeswaren/vlokken te vervangen voor iets voedzamers, of de pakjes s'avonds te laten.
Iedereen kan een stuk vlees bakken, een aardappel koken en een groente bereiden. Misschien wel wat saai, maar met internet is met die basis een keur van heerlijke recepten te vinden die binnen 30 min klaar zijn.

Van incidenteel snoepen word je overigens niet dik. Dat doen alle normale mensen, al heb ik voor mezelf daarin ook weer de houding dat ik het zelf maak. Zin in zoet? dan bak ik brownies - niet uit een pakje - en tegen de tijd dat dat klaar is heb ik er al geen zin meer in.
Maar goed, dat is misschien een tikkie te overdreven voor de meeste mensen.

Belangrijker is dat jij je goed voelt. Als jij je fysiek fit voelt, je geen afwijkende waarden hebt en geen ongemakken ondervind van je gewicht, dan vind ik ook niet dat iemand er uberhaupt wat van moet vinden.
:)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:19:51 #204
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_148399226
Gefeliciteerd met je knipper, cocci! *O*
Semper frakkin fi!
pi_148399763
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:11 schreef Krisvc het volgende:
Ik ontdekte net de zwangerschapstailleslips bij de Hema en moet een beetje huilen ervan.
Omdat het bestaat of omdat het zo lekker zit? :D
pi_148399843
Nu nog om het bestaan. Later vast nog een keer omdat het zo lekker zit. 8-)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:39:04 #207
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148399950
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:11 schreef Krisvc het volgende:
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap nooit zwangerschapsslips gekocht hoor, de normale pasten ook nog prima onder mijn buik door. En zo niet, dan koop ik wel een paar stuks een maat groter bij de H&M ofzo...
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:44:37 #208
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148400259
Lushes,
Bedankt voor je inhoudelijke antwoord. Daar kan ik tenminste wat mee.
Snap het namelijk heel goed.
Het gekke is dat ik eigenlijk wel verlang naar wat meer 'puur eten' zoals de media dat zo graag noemt, maar dat ik erg bang ben voor aankomen.
Met dit dagmenu weet ik tenminste dat er geen kilo's bij komen en dat ik me goed voel.
En omdat ik zo in de gaten gehouden wordt is die angst gewoon te groot om daar nu verandering in aan te brengen.

Maar genoeg over de voeding ;)
pi_148401058
Knipper voor cocci! *O* Wat fijn!

quote:
99s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:10 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Ik mag nu zeker geen opmerking maken over niet zo moeilijk doen. Gewoon je gluten wat aanlengen met water? :@
Nee, dat mag je inderdaad niet :6

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:09 schreef Selvaria het volgende:
Mellie, ik beschouw alle opmerkingen over mijn postuur als een compliment, ik ben erg trots op mijn buikje! *O*
+1! Ik loop volgens mij echt de hele dag zo rond --> *)
Het valt mensen nu ook echt op merk ik; als ik door de gang loop zie ik mensen een fractie van een seconde naar m'n buik kijken (op dezelfde manier als hoe mannen niet-zo-subtiel-als-ze-denken naar tetten kijken :') ) en dan zie je die wenkbrauwen even omhoog gaan O+

Qua werk vind ik het nu nog goed te doen (40 uur, kantoorbaan); voorlopig denk ik dat ik dat ook nog wel goed volhou. Ik zit alleen met 2x een uur reistijd (met de trein), misschien dat dat tegen het einde wel zwaar wordt, want het zijn dus wel dagen van 10 uur op die manier.
pi_148401144
Coccinelle, gefeliciteerd met je knipper!!

@eten: ik eet op dit moment 3 maaltijden per dag, maar ik merk dat ik best vaak een gevoel heb van lege maag. Vooral tussen ontbijt-lunch en lunch-avondeten. Na het avondeten zit ik vol tot de volgende ochtend. Ik eet tussendoor dan twee crackers of mueslirepen. Maar ik geef wel gewoon toe als ik het voel/hoor rommelen.
Met 26 weken zit ik op +5 kilo volgens mij.

Ik zit nu trouwens plaatjes te zoeken van vrouwen die 26 weken zwanger zijn. Ik voel me zo groot... Heb echt het idee dat mijn buik al 36 weken zwanger is ofzo. Van boven valt het nog wel mee, maar als ik van opzij in een spiegel kijk issie echt enorm!
pi_148401424
2 drukke dagen gehad dus even geen tijd gehad om te reageren. Gister dus de SEO gehad, alles zag er goed uit O+ Ook heeft hij even goed laten zien dat het een hij is, we krijgen dus een zoon O+

Verder zag ik nog meer goede echo's, cactus die voor haarzelf op is gekomen en Nikoos die zijn dochter heeft gevoeld *O* *O*
NTS, begrijpelijk dat je je hier niet meer helemaal thuis voelt, je bent ook wel erg eenzaam zo bovenaan als enige deze maand, iig heel veel succes met je laatste loodjes en hoop dat de kleine zich snel laat zien!
En nog veel meer.. Wat een hoop berichten vandaag.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:13:13 #212
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148401490
ik86, fijn dat je SEO in orde was. En jongens zijn tof *O*
pi_148401757
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:11 schreef -ik86- het volgende:
2 drukke dagen gehad dus even geen tijd gehad om te reageren. Gister dus de SEO gehad, alles zag er goed uit O+ Ook heeft hij even goed laten zien dat het een hij is, we krijgen dus een zoon O+

Verder zag ik nog meer goede echo's, cactus die voor haarzelf op is gekomen en Nikoos die zijn dochter heeft gevoeld *O* *O*
NTS, begrijpelijk dat je je hier niet meer helemaal thuis voelt, je bent ook wel erg eenzaam zo bovenaan als enige deze maand, iig heel veel succes met je laatste loodjes en hoop dat de kleine zich snel laat zien!
En nog veel meer.. Wat een hoop berichten vandaag.
Jeuj! Een piemel!
pi_148401890
Ik86, wat leuk, een jongetje! Fijn dat alles goed was. *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:18 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Jeuj! Een piemel!
Hier moest ik om lachen. :')
pi_148404603
Iemand een idee of zwangerschap een glutenintolerantie kan triggeren?

Ik had de laatste maanden onwijs vaak diarree. Met enorme buikkrampen. Het skippen van zuivel leek niet te helpen, maar van gluten wel. Ik heb nu twee keer een week glutenvrij gegeten en twee keer bewust wel gluten gegeten. In de glutenvrije week had ik nergens last van, maar na een bord gewone pasta zat ik mezelf weer een hele avond binnenste buiten te keren op de wc. :')
pi_148404688
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:10 schreef -Spring het volgende:

Ik had de laatste maanden onwijs vaak diarree. Met enorme buikkrampen. Het skippen van zuivel leek niet te helpen, maar van gluten wel. Ik heb nu twee keer een week glutenvrij gegeten en twee keer bewust wel gluten gegeten. In de glutenvrije week had ik nergens last van, maar na een bord gewone pasta zat ik mezelf weer een hele avond binnenste buiten te keren op de wc. :')
Daar kun je maar op 1 manier achterkomen, bloedtest of je antistoffen hebt en of je het gen hebt. Als je het gen niet hebt kun je geen coeliakie hebben...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_148404855
quote:

Geen idee, maar ik heb tijdens elke zwangerschap enorme buikkrampen en diarree als ik pasta eet. Nooit bedacht dat het door de gluten zou komen tbh.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:25:12 #218
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148405289
Ik86, wat fijn dat de SEO goed was, en wat leuk dat jullie nu weten dat het een jongetje is!! *O*

Wat betreft gluten, is het ook niet zo dat het een paar weken duurt voor je klachten weg zijn, als je eenmaal glutenvrij gaat eten?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_148405474
*O* voor de goede seo Ik!

En een jongetje, zo tof O+

Jongens zijn de bom. Ik kan het weten!
pi_148405795
quote:

Ja dat kan. Net als infecties of andere (lichamelijke) stressvolle gebeurtenissen.
Verder wat tico zegt. Even langs de huisarts voor een antistoffen test en het liefst ook een HLA genotypering.
:)
pi_148406525
Ik, fijn dat de SEO goed was! En wat leuk, een jongetje! *G*

quote:

Kan inderdaad Spring. Komt regelmatig voor dat fluctuaties in hormoonspiegels de trigger zijn, dus wat dat betreft zou het ook bij een zwangerschap goed kunnen (komt bij jongeren bijv. ook vaak voor als ze in de puberteit komen). Andersom komt ook voor: vrouwen met aangetoonde coeliakie die tijdens hun zwangerschap juist minder klachten hebben als ze gluten eten.

Ik hoop het niet voor je trouwens ;( ik hoop dat je darmen 'gewoon' van streek zijn door de zwangerschap.

Oh, en als je een bloedtest laat doen, blijf dan nog even gluten eten voorlopig! Van 1 week zullen je antistoffen niet direct zo sterk dalen, maar anders loop je het risico op een vals-negatieve uitslag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:25 schreef Mariposas het volgende:
Wat betreft gluten, is het ook niet zo dat het een paar weken duurt voor je klachten weg zijn, als je eenmaal glutenvrij gaat eten?
Voordat je echt helemaal klachtenvrij bent (en je darmen volledig hersteld) kan er soms zelfs wel 2 jaar overheen gaan bij volwassenen. Maar na één of enkele weken verschil merken kan op zich wel hoor.
Ik kreeg de eerste weken juist meer klachten dan ik daarvoor had :') dat kan dus ook.. Het is echt zo'n ziekte die zich op allerlei manieren kan uiten.
pi_148407723
Goede SEO voor ik86! *O*
pi_148413417
*O* voor de goede seo van ik86!

Ik heb heel even geslapen en nu lig ik weer wakker. Eerst werd ik wakker omdat ik moest omdraaien (dat kan blijkbaar niet meer in mijn slaap), toen ik weer goed lag kwam ik tot de conclusie dat ik moest plassen en zojuist heb ik de stukken komkommer die ik voor morgen had klaar gemaakt in een recordtempo naar binnen gewerkt. Ondertussen ligt Frits lekker te gymmen in mijn buik, dat is dan wel weer O+
pi_148416259
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:56 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Okee okee, ik lees hier momenteel over liters afscheiding...
Ik ben een heuse slak momenteel, fijn joh die loslatende slijmprop :r _O- !

Wasmachine is ook gemaakt. Of ja, het was blijkbaar m'n eigen fout alleen was dat al 5 jaar goed gegaan :X.

En mijn vader mag nog ff in het zkh blijven. Hij krijgt vandaag nog een hartecho en de uitslag daarvan en daarop gaan ze weer verder kijken. En dat ook nog op z'n verjaardag ;( .
Heel veel beterschap voor je vader NTS!
Hoe was de uitslag van zijn echo?
Hoop dat het snel beter met hem gaat! :*

Hier heeft de bandenpijn vandaag heel heftig toegeslagen. Ben nu al aan het twijfelen of ik een hele dag werken vol ga houden. Maar ik wil nog niet opgeven. :)
Mijn buik begint aardig vorm te krijgen nu. Dat viel eerst nog tegen, maar begint nu echt ook 's ochtends al opgezwollen te zijn. Toch een beetje bevestiging dat alles daarbinnen goed groeit. O+
Oost west, mij best.
  woensdag 7 januari 2015 @ 08:29:52 #225
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148416320
* MELD *
Alles binnenboord!

Zomerzon01, helaas gisteren toch nog geen uitslag gehad. Het moest toch nog (extra) beoordeeld worden door een cardioloog. Wel was duidelijk dat er een flinke ruis waar te nemen was, dus dat het mis is, dat is zeker.

Ik zit beneden, alleen in de woonkamer. Manlief en kind slapen nog. Wat een rust zo :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')