abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148388322
Wat heerlijk, die verhalen over kokende kinderen. Daar zit ik hormonsterig een traantje om te laten. Want straks is hier ook een kindje, om verhalen over te schrijven. Ik jank werkelijk om alles. :')

Ziek zijn, vollle blaas en hoesten zorgt hier ook voor waterige praktijken. :9

En :* voor alle dames die lastige tijden meemaken.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_148388911
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:22 schreef mignonne het volgende:
ochja vergeet ik dat. Mooie echo Lushes, gefeliciteerd :) en een :* voor alle nare data die voorbij komen tijdens zo'n zwangerschap.

En qua eten, wij vinden het dus belangrijk om ze het plezier in koken en eten mee te geven. Koken en eten draait voor ons om samenzijn, om gezelligheid, om bijpraten aan tafel, enz enz. Dát wil ik meegeven. En dat ze ook wat moeten eten om overeind te blijven staan, daar komen ze vrij vlot achter :P
mn grote kookt tegenwoordig regelmatig, en dan doet ze alles. Van boodschappen en snijden/voorbereiden tot daadwerkerlijk koken en opscheppen O+ onder mijn toezicht en een aanwijzing hier en daar maar ze doet het zelf en bedenkt het ook zelf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<3

Ik geloof ook dat de 'beste' benadering is. Betrokkenheid bij eten en het prepareren ervan. Zo deed mijn moeder het ook, echt al vanaf dat ik kon lopen. En ik heb hele gezonde eetgewoontes en ben een goede kok :P

Laat ik mezelf ook nuanceren dat ik niet bedoel dat een kind maar moet aangeven wat het blieft, maar dat het dwangvoederen voor mij een brug te ver is. Zeker omdat ik regelmatig met het resultaat daarvan te maken krijg. Zowel mensen die teveel eten als mensen die niks lusten en daarom erg ongezond eten.

Dat vind ik echt hartverscheurend, want die mensen zadel je dus een leven lang op met onnodige eetstoornissen.
pi_148389330
Wat leuk, mignonne, jouw oudste.... O+
pi_148389370
Zeg, trouwens. Als ik nu 4 weken en een paar dagen ben, zit ik dan in week 5 of in week 4?

/stommevraag...
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:55:03 #180
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148389893
Week 5 ;)

Je bent 4 weken (en een beetje) zwanger, en aan de vijfde week bezig.
pi_148390017
Niks geen stomme vraag. Die weken zijn verwarrend. :') Inderdaad wat MM zegt. Dit is je vijfde week.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:10:15 #182
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148390349
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:45 schreef twist02 het volgende:
Waarschijnlijk bandenpijn dus :Y thanks voor de reacties!

Wat een schattige mini, Lushes! O+ Dat bewegen vond ik er ook heel maf uitzien in het begin :Y onze mini leek zichzelf soms ook echt omhoog te gooien ofzo!

:* voor alle nare data die voorbij komen.
Cygne: moest even slikken bij je beschrijving van dat bordspel. Kan me enerzijds wel indenken maar tegelijkertijd totaal niet voorstellen hoe je je moet voelen op zo'n moment! :*

[..]

Herkenning :Y)

Mignonne wat ziet dat er heerlijk gezellig uit! O+
En ik moet bij jullie allebei echt heel hard lachen om de heerlijke beschrijvingen :D

NTS: je zit inderdaad wel echt in een eenzaam moment nu hier :*
Maar voel je niet bezwaard om over dingen te posten die jou nu bezig houden hč, ook al is dat voor ons misschien nog verder weg! Ik lurk ook met grote regelmaat in het babytopic, omdat ik zo benieuwd ben wat er na 'Z&G' komt ;)

Over eten: vriend eet vrijwel alles, maar heeft een broer die echt praktisch niets lust. Daarom zijn we daar wel een beetje op bedacht (als in: hoe voorkomen we dat). Aan de andere kant heeft mijn zus 2 kleintjes die echt alles eten wat los en vast zit (kunnen ook oprecht gelukkig worden van een schaaltje rauwkost), dus ergens hoop ik dat dat genetisch bepaald is en onze mini datzelfde gen krijgt :Y)
Zelf ben ik wel een beetje een moeilijke eter, maar vooral omdat ik hele typische makkelijke dingen "die iedereen lust" niet lekker vind (lees: soep, pizza). Maar ik ben bijvoorbeeld weer wel gek op heel veel soorten groente :9~
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* twist02 moet nu serieus een poging tot werken gaan doen... :@
Ik mag nu zeker geen opmerking maken over niet zo moeilijk doen. Gewoon je gluten wat aanlengen met water? :@
pi_148390432
Poe, wat posten jullie wat af zeg! Ik ben na een vakantie toe van twee weken gisteren weer begonnen met acht lesuren op rij en was gelijk total-loss. :') Ik hoop dat ik gewoon weer even moet wennen en dat dit niet de rest van de zwangerschap zo blijft. :{

Ik heb alles gelezen, schopjes voor papa Nikooos, lieve kokende meisjes, onzekere nieuwe zwangeren en nog veel meer. :* voor iedereen die het nodig heeft!

Vandaag overigens ontzettend gelachen. Een leerling uit een klas die ik niet heb vroeg of ik zwanger was en een andere leerling sliep een beetje en kreeg ons gesprek maar half mee. Op een gegeven moment wordt hij toch een beetje wakker en zegt "huh, mevrouw, bent u zwanger?!" Waarop die andere leerling zegt: "jonguh, hoe word je anders zķ dik in zo'n korte tijd? Maar gefeliciteerd hoor mevrouw!" :D :'( :D

De charme van het vmbo. O+
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:28:12 #184
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148390858
Haha mooi Selvaria!

Ik werd trouwens bang van de zwangerschapscursus van vriendin. Begon ze gister mee, maar daar zijn dus medezwangeren die met 10 weken al gestopt zijn met werken. En dat is dan als administratief werkster enzo. Terwijl vriendin gewoon flink doorgaat in de zorg met haar 23 weken.
Ook thuis wordt er volgens mijn vriendin door alle anderen helemaal niets meer gedaan :+

Maar mijn vriendin ook gewoon nog steeds veel te veel, dus ik blijf hameren dat ze moet minderen. Gister heeft ze ook nog alle niet zware boodschappen gedaan enzo.

Hopelijk krijgt de fysio er straks nog ingeramd dat ze iets rustiger aan moet doen. Verwacht ook dat ze niet tot het einde kan blijven werken, hoewel haar leidinggevende altijd van de 'doe dan wat andere klusjes' is en ik weet dat ze dan toch zware dingen gaat blijven doen.
pi_148391622
Nikooos, zolang het fysiek mogelijk is, is het wel fijn om te kunnen blijven werken lijkt me. De zorg is wel zwaar. Mijn kantoorbaan is goed te doen nog met 33 weken, maar de reis erheen maakt het zwaar (uur en kwartier enkele reis, inclusief fietsen, peuter afzetten op KDV, weer fietsen, trein en stukje lopen).

Selvaria :D _O-!

Mignonne jouw oudste! _O_ Echt geweldig! En L-E, respect voor jou! :o Ik denk niet dat het me zou lukken om niet in te grijpen tijdens het koken. Heel tof dat jij hem zijn gang laat gaan! :Y

Groeiecho was op het eerste gezicht goed. Lijntje boog ietsjes af ten opzichte van de vorige meting, maar zag volgens mij P25 nog. We zullen morgen het oordeel van de gyn wel horen :P.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:56:03 #186
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148391762
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:45 schreef twist02 het volgende:
NTS: je zit inderdaad wel echt in een eenzaam moment nu hier :*
Maar voel je niet bezwaard om over dingen te posten die jou nu bezig houden hč, ook al is dat voor ons misschien nog verder weg! Ik lurk ook met grote regelmaat in het babytopic, omdat ik zo benieuwd ben wat er na 'Z&G' komt ;)
Okee okee, ik lees hier momenteel over liters afscheiding...
Ik ben een heuse slak momenteel, fijn joh die loslatende slijmprop :r _O- !

Wasmachine is ook gemaakt. Of ja, het was blijkbaar m'n eigen fout alleen was dat al 5 jaar goed gegaan :X.

En mijn vader mag nog ff in het zkh blijven. Hij krijgt vandaag nog een hartecho en de uitslag daarvan en daarop gaan ze weer verder kijken. En dat ook nog op z'n verjaardag ;( .
pi_148391855
Nikoos elke zwangerschap is anders. Waar de één met tien weken thuis zit ivm bekkeninstabiliteit kan de ander haar werkzaamheden veel langer volhouden. Ik weet van mezelf dat vertellen dat ik minder mag doen niet echt helpt. Je eigen grenzen vinden en daar binnen blijven werkt voor mij veel beter.
pi_148391969
Kreeg ook al een lekkere lompe opmerking van een collega vanochtend 'Goh, jij ziet er echt wel zwanger uit!!' Wist even niet of ik het als compliment moest beschouwen :')

Ik wil graag na 3/4 maanden weer werken en beide bazen direct 'dat zeg je nu, jij zit een jaar thuis, geloof me..' Toon ik een keer wat motivatie, is het nog niet goed.

Zal wel de hormonster zijn.
pi_148392098
Als ik nog had gewerkt, had ik met 20 weken al in de ziektewet gezeten denk. Maar het ligt wel erg aan de baan ook denk ik. Als je veel zit, vergeet dan alleen niet af en toe wat rond te lopen. Dat kan al schelen. Elk uur eventjes. Veel lopen, dan af en toe een tijdje zitten.

Ik heb vandaag ook teveel gedaan. Ik moest van de fysio naar de supermarkt lopen en terug om te kijken hoe ver ik nog kan. (1,5 km totaal) Rond kerst was het weer mij te slecht daarvoor, maar vandaag was het top. Maar dat redde ik nog net, en thuis natuurlijk niet gaan zitten, maar nog even adressen zoeken voor de kaartjes (we hoeven er toch minder dan ik dacht), laatjes opruimen en dat soort. Nu zit ik wel hoor. Voel het behoorlijk. :X
pi_148392133
Mellie, ik beschouw alle opmerkingen over mijn postuur als een compliment, ik ben erg trots op mijn buikje! *O*

Ik loop inmiddels fysiek wel tegen een grens aan, op mijn werk heb ik geen eigen lokaal en loop dus de hele dag te sjouwen, dat hou ik niet lang meer vol. Donderdag gesprek over of het mogelijk is mijn lokalen zo dicht mogelijk bij elkaar te roosteren, dan hou ik het vast nog wel even vol. Verder voel ik me namelijk prima, even afkloppen!
pi_148392168
Ik moet nog heel erg wennen aan het wat beter nadenken over eten. Net een restje broccolisoep gegeten, waarin ik ook nog wat gebakken zalm gooide, die in de koelkast stond. De zalm gooide ik er koud in, maar had ik wellicht eerst op moeten warmen?
pi_148392215
Egopost:

We hebben een knipper! O+

Inderdaad ergens rond 26 augustus uitgerekend. Met termijnecho komt datum vast te staan.
Ook emasefene meegekregen aangezien ik niks meer binnen kan houden. Spul werkt goed! Heb alweer een haring ( :@ ) naar binnen gewerkt.

/egopost
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:17:20 #193
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_148392331
Wat super, cocci!!! *O*
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_148392401
Fijn, Coccinelle! *O* *O* *O*
pi_148392477
Cocci *O* *O*

Jagär, lastig. Ik heb me zo ontzettend veel dingen afgevraagd en op veel daarvan nog geen duidelijk antwoord.. Ik verwacht eigenlijk niet dat die zalm voor problemen zal zorgen, maar ik begrijp en herken de twijfels.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:28:54 #196
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_148392760
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:12 schreef coccinelle het volgende:
Egopost:

Inderdaad ergens rond 26 augustus uitgerekend. Met termijnecho komt datum vast te staan.
Ook emasefene meegekregen aangezien ik niks meer binnen kan houden. Spul werkt goed! Heb alweer een haring ( :@ ) naar binnen gewerkt.

/egopost
Mooi moment voor weer eens een glittersticker!

Een knipper!! *O*
pi_148393159
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:12 schreef coccinelle het volgende:
Egopost:

/egopost
Feli! Dat zal een goed gevoel geven.

@ Jagar:
De zalm is gebakken geweest, je hebt het braaf gekoeld, niks mis mee.

Ik eet gewoon rauwe verse vis en dat is volgens alle VK's die ik ken geen enkel probleem (muv bepaalde soorten)
Die gebakken zalm is dus helemaal geen toestand.

Ik maak me zelf meer zorgen over rauwe groenten. Die sta ik wel aardig intensief af te spoelen. Maar goed, mijn reukvermogen is ook zo bizar verhoogd sinds ik zwanger ben dat ik de pesticiden gewoon kan ruiken. Vooral bij tomaten, aardappels en komkommers. Die laatste ben ik ook maar gaan schillen, ik krijg het er gewoon niet vanaf gespoeld.
Verder vind ik koelkast en werkblad-hygiene een belangrijk ding en werk ik thuis met handschoentjes als ik rauwe vlees/vis producten verwerk.
Maar goed, dat deed ik ook al pre-zwangerschap. Het aantal voedselvergiftigingen/kruisbesmettingen is hoger in de thuisomgeving dan in de horeca.

Maar ik herken de angst wel hoor, ik heb elke dag nog momenten dat ik mezelf tot redelijkheid moet manen omdat ik denk dat ik bewust of onbewust mijn kind zit te vergiftigen en dan drink en rook ik niet en leef ik roomser dan de paus.

Je wil het zooooo graag helemaal perfect doen. Is ook wel logisch.

SPOILER
  dinsdag 6 januari 2015 @ 17:23:57 #198
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148395073
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:13 schreef Lushes het volgende:

[..]

Knip.

Wel vind ik dit een onverstandig eetpatroon, maar zo eten helaas veel mensen.
Ik denk ook ( vanuit ervaring met het werken met zwangere vrouwen met overgewicht ) dat dit niet alles is.
Het lichaam werkt heel simpel; bij een calorie overschot kom je aan, bij een tekort val je af en bij een onderhoudsaantal blijf je op gewicht.

Als dit werkelijk het voedingspatroon zou zijn, dan zou zij moeten afvallen. Tenzij ze volledig inactief is natuurlijk, dan blijft ze op gewicht hiermee.

Ik vind zelf de voedingswaarde van dit eetpatroon zorgelijker dan het aantal calorieen. Of het avondeten moet spectaculair zijn qua voedingswaarde, maar dat denk ik niet.
Als je zwanger bent moet je niet voor 2 eten, maar wel voor de bouw van een nieuw leven. Dan kies ik zelf voor voeding met een hoge biologische voedingswaarde, zonder uberhaupt naar calorieen te kijken. Dat doe ik voor mijn clienten ook.

Disclaimer: ik hoop maar dat hier niets aanvallends in gelezen wordt, want dat is zeer zeker niet zo bedoeld.
Zwanger zijn is al stressvol genoeg en niet het moment je druk te maken over je gewicht.
Maar 'beter' eten kan natuurlijk altijd en dan is een zwangerschap natuurlijk wel een geweldig moment om daarmee te beginnen.
Ik vind het een prima post, maar eet dit toch echt en niet meer.
Incidenteel een koek of 4 stukjes milka erbij, maar thats it.
De reden waarom ik goed weet wat er binnen komt is omdat ik alles van te voren klaar maak en dit in m'n tas stop. Ik ben elke dag pas tegen avondeten thuis en daarna eet ik niets meer.
Vergat alleen m'n toetje nog. Roeryoghurt (ofzo) met diepvriesfruit.

Ik ben jaren veeeeeeel dikker geweest. Heb 122 kg gewogen. Die tijd wil ik niet meer terug.
En sinds m'n zwangerschap leef ik inderdaad een stuk saaier. Beweeg minder, maar snoep niet. Heb er echt 0.0 behoefte aan.

Avondeten is groot. Ik eet het liefst 3 tot 4 ons groenten, paar aardappelen en een goed stuk vlees of vis.
Nu m'n man kookt eten we ook vaker iets uit een pakje. Niet al te gezond misschien, maar ach... Ik ben er savonds echt te moe voor.

Maarre.. Ik krijg graag tips hoor!
En gezien jullie dit weinig vinden hoor ik ook graag wat jullie dan eten op een dag.
En of dit veel verschilt met voor de zwangerschap.
En m'n Vk en m'n diëtiste uit t ziekenhuis vinden m'n dagmenu zo prima. Ze vonden het zelfs super, omdat m'n lichaam geen signalen geeft dat ik meer stoffen nodig heb. Heb geen tekorten of abnormale waarden ofzo...
pi_148396363
Wat fijn, al die mooie berichten (mooie echo's, en een knipper voor Cocci, yes!)

Ik broed een eigenwijsje uit: in plaats van zich te laten zien lag 'ie met de benen over elkaar achter de placenta te chillen.

Volgende keer beter :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_148396492
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:23 schreef faptist het volgende:

[..]

Ik ben jaren veeeeeeel dikker geweest. Heb 122 kg gewogen. Die tijd wil ik niet meer terug.

Dito. En dito. En nogmaals dito.
En ik eet nu ook erg weinig, maar niet tč weinig. Mijn vitaminen, mineralen en dergelijke worden regelmatig gecontroleerd en ik heb geen tekorten. Flip ligt (nu al) voor op schema dus die lijdt er ook niet onder.
Je hoeveelheid avondeten krijg ik niet weg (gastric bypass....) maar ik eet vaker op een dag denk ik. Kortom: zolang het goed gaat met jou en de kleine, zit het wel snor, lijkt me.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')