quote:Ik heb vorige week vrijdag te horen gekregen dat mijn vrouw wilde scheiden. Het kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. De kinderen vertellen we het morgen.
Ik heb het echt niet zien aankomen. Ik was afgelopen jaar overspannen door mijn werk, school en ook een beetje mijn gezinssituatie. 5 dagen werken in een niet prettige werkomgeving, 1 dag contactlens opleiding met de bijbehorende examens (waarvan 2 delen gezakt op praktijk) en dan nog 1 dag voor mijn gezin, die dan ook al mijn aandacht krijgen en het huishouden.
Ik ben redelijk opgeruimd, maar mijn vrouw kan beter tegen ”rommel”. Ik heb altijd mijn best gedaan om het nog een beetje ordelijk te houden maar dat ging niet al te best. mede dat heeft mij toen de das om gedaan. Mijn vrouw is nu ook sinds 2 maanden overspannen en ik ben er nu dan weer ”bijna” uit. Ook in de afgelopen maanden heb ik weer alles gedaan wat in mijn vermogen ligt om het een beetje netjes te houden en haar te ondersteunen en dat ging nu wel beter. En dan dat ene bericht.
Sinds zij overspannen is, elke dag na mijn werk koken, afwassen, kinderen naar bed brengen, boodschappen doen en het huishouden.
De reden dat ze wil scheiden is het feit dat ze zich opgelaten voelt over het huishouden, nutteloos. Maar helpen mag ik haar niet, huishoudrooster of wat dan ook niks was goed. Ze wilde het op haar manier doen. Oke, maar dan gebeurt er niks. En ik nam het over. Zij zit meer op het internet in haar virtuele wereld dan bij ons. Te praten met mensen over de hele wereld en gaat pas om 2:00 naar bed, omdat degene in New Zeeland dan weer aan het werk moet. De volgende ochtend pas weer om 10:00 uit bed komen. Hier iets van zeggen leidt ook weer tot verontwaardiging.
Nu we gaan scheiden boeit het mij ook niet veel meer, maar als we gescheiden zijn is zij wel de alleenstaande moeder van mijn kinderen. En daar maak ik mij zorgen om, dat houd mij bezig.
Ik ben een binnenvetter, maar vind het wel prettig om met mensen in een vergelijkbare situatie te kunnen praten over gevoelens.
Zover ik weet heeft hij er geen behoefte aan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:32 schreef Fylax het volgende:
Ik weet dat alleen de originele TS nieuw deel mag openen, maar heb zo'n gevoel dat hij niet weet hoe.
Hoe weet je dat? Als dat zo is,quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:35 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Zover ik weet heeft hij er geen behoefte aan.
Via zijn vrouw. Maar als hij door wil posten ook goed hoor, dan zat ik ernaast.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:36 schreef Fylax het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Als dat zo is,
dan slotje.
Ce Le question du jour.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:36 schreef agter het volgende:
Met wie van fok heeft mevrouw Daf innige contacten?
Dat lijkt me een betrouwbare bron ja.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:37 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Via zijn vrouw. Maar als hij door wil posten ook goed hoor, dan zat ik ernaast.
Dat was wel duidelijk.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:37 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ah die heeft het topic dus ook al gevonden?
Ah, jullie hebben DM contact?quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:37 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Via zijn vrouw. Maar als hij door wil posten ook goed hoor, dan zat ik ernaast.
Maar. Je doel was lotgenoten te vinden. Terwijl de TT vroeg om wat je nu moest.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:41 schreef Daf46 het volgende:
Ik weet wel hoe, maar het is totaal niet wat ik ervan verwacht had. Ik heb wat nuttige informatie gehad van sommige en daar ga ik wat mee doen.Dank daar voor. Ik weet niet wat jullie verder gaan doen, maar ik kap ermee.
Ik ben veel bezig geweest met nuanceren, omdat niet alles gelezen wordt door de meeste. En daardoor gaan aspecten een eigen leven leiden. Ik heb daar geen zin in.
Trouwens, Ajax is de beste.
Dat het halve opvangteam van mevrouw Daf kwam meeposten hielp het topic ook niet echt....quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:44 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar. Je doel was lotgenoten te vinden. Terwijl de TT vroeg om wat je nu moest.
Dat is de reden dat het daarover ging. Als jij graag lotgenoten wil ontmoeten is meetup.com je plek.
Kijk, daar heb ik nou wat aan. Dank je wel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:44 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat is de reden dat het daarover ging. Als jij graag lotgenoten wil ontmoeten is meetup.com je plek.
Helder communiceren bleek in het vorige topic ook al niet bepaald een van TS' pluspunten.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:44 schreef n00b13 het volgende:
Ik snap ook niet wat hun kwamen zoeken. Ik snap überhaupt niet waarom TS hier post terwijl de halve vrouwen club hier rondhangt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat het halve opvangteam van mevrouw Daf kwam meeposten hielp het topic ook niet echt....
Overspannen zijn is heel zwaar maar je partner krijgt het ook zwaar daardoor.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:41 schreef Daf46 het volgende:
Ik weet wel hoe, maar het is totaal niet wat ik ervan verwacht had. Ik heb wat nuttige informatie gehad van sommige en daar ga ik wat mee doen.Dank daar voor. Ik weet niet wat jullie verder gaan doen, maar ik kap ermee.
Ik ben veel bezig geweest met nuanceren, omdat niet alles gelezen wordt door de meeste. En daardoor gaan aspecten een eigen leven leiden. Ik heb daar geen zin in.
Trouwens, Ajax is de beste.
Mss wilde hij een boodschap meegeven? Maar ja, welke?quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:46 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat hun kwamen zoeken. Ik snap überhaupt niet waarom TS hier post terwijl de halve vrouwen club hier rondhangt.
Weet ik, maar ook ik heb behoefte om erover te praten. Dat FOK! was haar idee. Ik ben enkel op zoek naar lotgenoten die dus in hetzelfde schuitje zitten als ik.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat het halve opvangteam van mevrouw Daf kwam meeposten hielp het topic ook niet echt....
Hun = 1 persoon, ik.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:46 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat hun kwamen zoeken. Ik snap überhaupt niet waarom TS hier post terwijl de halve vrouwen club hier rondhangt.
Nee, wat dat betreft kan hij nog wel wat topics met tips gebruiken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Helder communiceren bleek in het vorige topic ook al niet bepaald een van TS' pluspunten.
laatste regel lezen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Helder communiceren bleek in het vorige topic ook al niet bepaald een van TS' pluspunten.
Maar die kent wel iemand via het hardlooptopic die mevrouw Daf kent. En dan ben je dus vrienden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:48 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hun = 1 persoon, ik.
TWC kent mevr Daf nauwelijks
I rest my case.quote:
Dat vind ik dus wel een aparte, dat FOK! haar idee was, en dat vervolgens haar achterban direct in je topic komt meeposten....quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:48 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Weet ik, maar ook ik heb behoefte om erover te praten. Dat FOK! was haar idee. Ik ben enkel op zoek naar lotgenoten die dus in hetzelfde schuitje zitten als ik.
Als dat haar idee was hadden haar vriendinnen gewoon moeten op bokken en hun bek houden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:48 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Weet ik, maar ook ik heb behoefte om erover te praten. Dat FOK! was haar idee. Ik ben enkel op zoek naar lotgenoten die dus in hetzelfde schuitje zitten als ik.
Ik kan me je behoefte goed voorstellen maar vind fok daar geen beste plaats voor. Het is niet zo vaak serieus hier plus er zitten veel bekenden van je vrouw.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:48 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ik ben er wel klaar mee zo, mag er een slotje op.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar die kent wel iemand via het hardlooptopic die mevrouw Daf kent. En dan ben je dus vrienden.
Werkelijk, wat zijn dit voor streken?quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik kan me je behoefte goed voorstellen maar vind fok daar geen beste plaats voor. Het is niet zo vaak serieus hier plus er zitten veel bekenden van je vrouw.
Ze bedoelde het vast goed maar ik vind het geen best voorstel.
Kan je geen praatgroepje oid vinden via google?
Maar dit is dus niet jouw zaak. Waarom ben je hier gaan posten?quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik kan me je behoefte goed voorstellen maar vind fok daar geen beste plaats voor. Het is niet zo vaak serieus hier plus er zitten veel bekenden van je vrouw.
nee, dat is er gewoonweg niet. of al verlopen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Het communiceren blijft een urgent punt van aandacht. Voor beide partijen, want zowel je man als je vrienden/kennissen/medelopers op dit topic afsturen, is minstens onkies te noemen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:52 schreef Leandra het volgende:
Die laatste regel was over Ajax toch? Dat is al triest genoeg
Nee, niet mee eens. Hij is hier prima op zijn plaats. Hij zoekt lotgenoten. En die zijn er hier ook.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja, wat had je nu eigenlijk verwacht? Het idee van je vrouw explodeert hier doordat ineens een aantal kennissen hier rondbanjeren....quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:53 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ik ben er wel klaar mee zo, mag er een slotje op.
Omdat mijn vriendin hier nogal werd afgezeken hoor oa Daf zelf.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:53 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar dit is dus niet jouw zaak. Waarom ben je hier gaan posten?
Je kende haar toch nauwelijks?quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:54 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Omdat mijn vriendin hier nogal werd afgezeken hoor oa Daf zelf.
Absoluut, en helemaal nadat je zelf de suggestie hebt gedaan er een topic over te openen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het communiceren blijft een urgent punt van aandacht. Voor beide partijen, want zowel je man als je vrienden/kennissen/medelopers op dit topic afsturen, is minstens onkies te noemen.
als je het serieus meent, dank je wel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:54 schreef agter het volgende:
[..]
Nee, niet mee eens. Hij is hier prima op zijn plaats. Hij zoekt lotgenoten. En die zijn er hier ook.
Ik vind eigenlijk dat jullie maar eens moeten dimmen.
Hij heeft al het recht om hier een topic te openen.
Ik had me al bekendgemaakt als lotgenootquote:Op zaterdag 27 december 2014 00:54 schreef agter het volgende:
[..]
Nee, niet mee eens. Hij is hier prima op zijn plaats. Hij zoekt lotgenoten. En die zijn er hier ook.
Als hij zijn waarheid vertelt dan wordt zij afgezeken en moet jij haar komen verdedigen?quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:54 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Als hij objectief van gedachten wil wisselen, best. Maar hij begon al met moddersmijten. Dat moet ie ergens doen waar geen bekenden zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:54 schreef agter het volgende:
[..]
Echt niet. Donder op.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:54 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Al partijtrekkend, want vriendin/kennis/medeloper werd afgezeken, ook door de man van wie ze wil scheiden, en dan trekken we ten strijde, als vriendin/kennis/medeloper.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:55 schreef Leandra het volgende:
Absoluut, en helemaal nadat je zelf de suggestie hebt gedaan er een topic over te openen.
Maar dat de achterban van mevrouw Daf nu gaat zitten vertellen dat het topic geen goed idee is vind ik helemaal van de zotte....
Tja.. je hebt eigenlijk ook best wel gelijkquote:Op zaterdag 27 december 2014 00:54 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat meen ik. Ik vind het bizar dat vriendinnen van je vrouw je hier komen vertellen dat je maar ergens anders heen moet gaan. Je bent hartstikke welkom!quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:55 schreef Daf46 het volgende:
[..]
als je het serieus meent, dank je wel.
Haar als slechte moeder neerzetten gaat me te ver ja. Maar ik zal me koest houden hoor. Ook best.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij zijn waarheid vertelt dan wordt zij afgezeken en moet jij haar komen verdedigen?
Gelukkig ben jij enorm objectief. Wat een gehuichel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:56 schreef Murmeli het volgende:
Als hij objectief van gedachten wil wisselen, best. Maar hij begon al met moddersmijten. Dat moet ie ergens doen waar geen bekenden zijn.
Beetje laat.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Haar als slechte moeder neerzetten gaat me te ver ja. Maar ik zal me koest houden hoor. Ook best.
Sorrie, maar ik vertel enkel mijn waarheid. De info die ik heb.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Als hij objectief van gedachten wil wisselen, best. Maar hij begon al met moddersmijten. Dat moet ie ergens doen waar geen bekenden zijn.
Goedzo.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
. Maar ik zal me koest houden hoor. Ook best.
Als jullie je niet waren komen bekendmaken dan was er niets aan de hand geweest.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oh, je mag best meeposten. Maar hoe haal je het in je hoofd om te zeggen dat hij hier weg moet gaan en ergens anders moet gaan posten?quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Haar als slechte moeder neerzetten gaat me te ver ja. Maar ik zal me koest houden hoor. Ook best.
Maar er zijn er nog meer die de boel redelijk weten te verzieken. En niet serieus ingaan op hetgene waar het om gaat.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:57 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat meen ik. Ik vind het bizar dat vriendinnen van je vrouw je hier komen vertellen dat je maar ergens anders heen moet gaan. Je bent hartstikke welkom!
Wat geeft ze dan aan, als verkeerde reden om met je te trouwen? Ze heeft toch al die jaren van je gehouden?quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:59 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Sorrie, maar ik vertel enkel mijn waarheid. De info die ik heb.
Dat is trouwens meer geworden. Ze is met me getrouwd om de verkeerde reden en ze is moe gestreden.
Heb je al een vriend of niet?quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als jullie je niet waren komen bekendmaken dan was er niets aan de hand geweest.
Daarbij; z'n vrouw weet heel goed hoe FOK! werkt, en het was nota bene haar voorstel dat hij er een topic over zou openen....
Het is wel makkelijk om het hem te verwijten, maar misschien zouden jullie, als Mevr. Daf supportteam ook eens kritisch naar jezelf moeten kijken.... wat je sowieso al had moeten doen toen je wist dat ze morgen een bom op haar kinderen wil droppen en vervolgens overmorgen bij jou wil komen schuilen.
Getrol heb je altijd, dat is vervelend maar daar lees je omheen. Dit is anders.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:00 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Maar er zijn er nog meer die de boel redelijk weten te verzieken. En niet serieus ingaan op hetgene waar het om gaat.
Dat dacht ik ook, maar ze is volgens haar zeggen opgevoed met jong trouwen en kinderen krijgen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:01 schreef agter het volgende:
[..]
Wat geeft ze dan aan, als verkeerde reden om met je te trouwen? Ze heeft toch al die jaren van je gehouden?
Getrouwd voor de kinderen dus?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:03 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar ze is volgens haar zeggen opgevoed met jong trouwen en kinderen krijgen.
Ze wil dus eigenlijk een heel ander leven? En die kinderen had ze ook achteraf liever niet gewild, ofzo?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:03 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar ze is volgens haar zeggen opgevoed met jong trouwen en kinderen krijgen.
Maar dat staat toch niet per se haaks op houden van?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:03 schreef Daf46 het volgende:
Ze is 39 en haar oudste kind is 11?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:03 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Maar wat was dan die verkeerde reden?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:04 schreef Daf46 het volgende:
[..]
nee, eerst getrouwd daarna pas kinderen
Een vroege midlifecrisis? Haar geluk is het belangrijkst?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:04 schreef agter het volgende:
Ze wil dus eigenlijk een heel ander leven? En die kinderen had ze ook achteraf liever niet gewild, ofzo?
Nee....quote:
Dat hoop ik ook, maar haar beslissing staat vast.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar dat staat toch niet per se haaks op houden van?
Ik krijg meer en meer het gevoel dat dit een overhaaste, overspannen beslissing is, die scheiding.
Dat gevoel heb ik al de hele tijd. Ze is overspannen, het gaat allemaal niet lekker en Eureka! dit wordt de oplossing. Dat gaat haar nog vies tegen vallen...quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:04 schreef Copycat het volgende:
Maar dat staat toch niet per se haaks op houden van?
Ik krijg meer en meer het gevoel dat dit een overhaaste, overspannen beslissing is, die scheiding.
Jouw signature.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een vroege midlifecrisis? Haar geluk is het belangrijkst?
Daf46, heel veel sterkte de komende tijd. Ik denk dat je al heel wat te verduren hebt gehad en misschien komt er ook nog veel gedoe, vandaar de sterkte. En ik hoop dat jullie beiden het geluk van de kinderen in ieder geval niet uit het oog verliezen
Snel huisje boompje beestje kindje voordat de biologische klok gaat tikken?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar wat was dan die verkeerde reden?
Het was niet bedoeld om te zeggen dat hij niet welkom is, maar dat ik t idee heb dat hij niet gaat vinden wat hij zocht.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:59 schreef agter het volgende:
[..]
Oh, je mag best meeposten. Maar hoe haal je het in je hoofd om te zeggen dat hij hier weg moet gaan en ergens anders moet gaan posten?
Iedereen is hier welkom.
Zij was dus voor haar idee laat.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze is 39 en haar oudste kind is 11?
Niet echt een toonbeeld van heel jong moeder worden... bijna gemiddeld voor de huidige tijd, en waarschijnlijk exact gemiddeld toen jullie oudste geboren werd.
Op je 27ste trouwen is nou ook niet echt extreem jong, en dat was het 12 jaar geleden zeker niet.
Dat is het allemaal alleen maar achteraf, als je je realiseert dat je geen 30 meer bent.
Dit idd.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik al de hele tijd. Ze is overspannen, het gaat allemala moet lekker en Eureka! dit wordt de oplossing. Dat gaat haar nog vies tegen vallen...
Niet echte liefde.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar wat was dan die verkeerde reden?
Ah, so. Lees je wel mee nog?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:07 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Het was niet bedoeld om te zeggen dat hij niet welkom is, maar dat ik t idee heb dat hij niet gaat vinden wat hij zocht.
Maar zoals t nu gaat vind ik het nuttiger overkomen (voor hem zelf dus) Dus ik ga nu weg.
Dus heeft ze maar voor second best gekozen, uit angst over te schieten? Of hoe moet ik dat interpreteren?quote:
Even afstand van elkaar nemen lijkt mij veel handiger dan nu de kinderen al vertellen dat papa en mama uit elkaar gaan. Maar goed, wie ben ik en weet ik veel hoe hard ze al wel niet gevochten heeft voor de relatie (want ze was nu het strijden moe).quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:08 schreef agter het volgende:
Dit idd.
Daf, als het even kan, pak een weekje vrij en ga lekker met de kinderen weg.
Ik in elk geval niet. Dank je wel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een vroege midlifecrisis? Haar geluk is het belangrijkst?
Daf46, heel veel sterkte de komende tijd. Ik denk dat je al heel wat te verduren hebt gehad en misschien komt er ook nog veel gedoe, vandaar de sterkte. En ik hoop dat jullie beiden het geluk van de kinderen in ieder geval niet uit het oog verliezen
En toen is ze maar met jou getrouwd omdat zich geen betere partij gemeld had ofzo?quote:
tsja, lekker achter af gelul natuurlijkquote:
Dat denk ik ook, maar dat kan alleen de toekomst uitwijzen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik al de hele tijd. Ze is overspannen, het gaat allemaal niet lekker en Eureka! dit wordt de oplossing. Dat gaat haar nog vies tegen vallen...
Waarom denk jij dat zij dat wel zal doen?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:09 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ik in elk geval niet. Dank je wel.
Daar ben ik het geheel mee eens. Het is nu een stuk meer richting mijn kern.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:07 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Het was niet bedoeld om te zeggen dat hij niet welkom is, maar dat ik t idee heb dat hij niet gaat vinden wat hij zocht.
Maar zoals t nu gaat vind ik het nuttiger overkomen (voor hem zelf dus) Dus ik ga nu weg.
Hij twijfelt daarover. Maar laten we die discussie maar niet oprakelen. Dan komen de housewives ook weer langs.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:11 schreef quirina het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat zij dat wel zal doen?
Heb jij daar dan geen twijfels over, als ze op zaterdag kinderen van 8 en 11 wil vertellen dat papa en mama gaan scheiden (en alles dus anders gaat worden), en ze hem zondag smeert om even "afleiding" te zoeken?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:11 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou, ze wil de bom droppen en er zelf van tussen gaan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:11 schreef quirina het volgende:
[..]
Ze lijkt me heel erg in een fase te zitten waarbij ze vooral aan zichzelf denkt. Maar dat zijn ook maar voorbarige conclusies op grond van wat haar man hier vertelt natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:12 schreef Leandra het volgende:
Heb jij daar dan geen twijfels over, als ze op zaterdag kinderen van 8 en 11 wil vertellen dat papa en mama gaan scheiden (en alles dus anders gaat worden), en ze hem zondag smeert om even "afleiding" te zoeken?
Nou, die worden door haar vriendin iig bevestigd, want het plan zondag weg te zijn om "afleiding" te zoeken bestaat kennelijk werkelijk.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze lijkt me heel erg in een fase te zitten waarbij ze vooral aan zichzelf denkt. Maar dat zijn ook maar voorbarige conclusies op grond van wat haar man hier vertelt natuurlijk.
Dat weet ik echt niet, zij zegt van niet. meer weet ik ook echt niet. En ik wil niet in complottheorien denken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toen is ze maar met jou getrouwd omdat zich geen betere partij gemeld had ofzo?
Die "betere" partij zal er nu dan wel zijn.... anders gooi je niet alles weg.
Ik weet alleen dat ik altijd van haar gehouden heb.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:10 schreef quirina het volgende:
[..]
Dan was je wel eerder gescheiden en was er geen tweede kind gekomen lijkt me.
Ik weet niet of zij dat zal doen, ik heb haar gezegd dat ik niet wil dat zij zondag weggaat en dat zij haar verantwoordijkheid moet nemen. Ik weet heus wel dat ze van de kinderen houd.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:11 schreef quirina het volgende:
[..]
En dan ben je dus de vrouw waar je van houdt kwijtquote:Op zaterdag 27 december 2014 01:16 schreef n00b13 het volgende:
Ach. TS je moet maar zo denken. Over 5 maanden kun jij op de Dam aan het kampioensbier zonder aan iemand verantwoording af te leggen: dat is ook wat waard!!!!
And on that bombshell, good night.
Dat moet je er dan even niet bij bedenken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dan ben je dus de vrouw aaar je van houdt kwijt
Jij weet toch helemaal niet hoe die situatie is. Dat is makkelijk beoordelen vanachter je laptoppie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, die worden door haar vriendin iig bevestigd, want het plan zondag weg te zijn om "afleiding" te zoeken bestaat kennelijk werkelijk.
Ik kan daar echt niet over uit.
Het is ook makkelijk te zeggen dat we niet kunnen oordelen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Jij weet toch helemaal niet hoe die situatie is. Dat is makkelijk beoordelen vanachter je laptoppie.
Zoals ik al zei, ik wilde eerst aanspraak doen op haar eigen verantwoordelijkheid. Dankzij jou heb ik gezegd dat ik niet wil dat ze weggaat. Dank.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb jij daar dan geen twijfels over, als ze op zaterdag kinderen van 8 en 11 wil vertellen dat papa en mama gaan scheiden (en alles dus anders gaat worden), en ze hem zondag smeert om even "afleiding" te zoeken?
Dat komt omdat dat ook haast niet gaat op basis van een tot nu toe éénzijdig, beknopt verhaal.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:19 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Het is ook makkelijk te zeggen dat we niet kunnen oordelen.
Ik heb het haar aangegeven dat ik het niet wil hebben dat ze gaat.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:13 schreef agter het volgende:
[..]
Nou, ze wil de bom droppen en er zelf van tussen gaan.
Laat pa de kinderen maar opvangen ofzo?
Jij kent haar ook, ofzo?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:20 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat komt omdat dat ook haast niet gaat op basis van een tot nu toe éénzijdig, beknopt verhaal.
Tijdens dit alles heb ik heus wel contact. Ze zit werkelijk naast me. Ze kan meelezen als ze dat wilt. Ik wil uit principe niet liegen, maar dan moet ik wel alle info hebben.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze lijkt me heel erg in een fase te zitten waarbij ze vooral aan zichzelf denkt. Maar dat zijn ook maar voorbarige conclusies op grond van wat haar man hier vertelt natuurlijk.
Goedzo!quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:20 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ik heb het haar aangegeven dat ik het niet wil hebben dat ze gaat.
Formeel scheiden kan altijd later natuurlijk. Sowieso duurt dat lang volgens mij.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:22 schreef agter het volgende:
[..]
Goedzo!
En zeg meteen dat je geen scheiding accepteert zolang ze labiel en overspannen is.
Nee. Ik ken ze niet. Maar ik vind niet dat je Dr. Phil achtige uitspraken kan doen op basis van een eenzijdig zeer beknopt verhaal. Er wordt schande gesproken dat die vrouw er even tussen uit wilt a.s. zondag.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:22 schreef agter het volgende:
[..]
Jij kent haar ook, ofzo?
Bedoel, ieder verhaal wat gepost wordt, is vanuit de user zelf. So what?
Zal je net zien, heb ik de kinderen!quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:16 schreef n00b13 het volgende:
Ach. TS je moet maar zo denken. Over 5 maanden kun jij op de Dam aan het kampioensbier zonder aan iemand verantwoording af te leggen: dat is ook wat waard!!!!
And on that bombshell, good night.
Misschien gaat ze zondag wel helemaal niet en laat ze het afhangen van de reactie van de kinderen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:19 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik wilde eerst aanspraak doen op haar eigen verantwoordelijkheid. Dankzij jou heb ik gezegd dat ik niet wil dat ze weggaat. Dank.
Gelijk even quoten voor het nageslacht.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:24 schreef Nanook24 het volgende:
Hallomw Daf meld.
Ik zat er niet zo op te wachten om mijn nick aan dit topic te koppelen maar een kloon aanmaken is me te veel moeite. Zal ik de ontbrekende gegevens maar even aanvullen dan?
Wat niet gezegd wordt is dat ik al meerdere malen heb aangegeven dat ik wilde scheiden, dat we het meerdere malen opnieuw hebben geprobeerd. Relatie therapie hebben gehad en destijds hebben afgesproken dat als het daarna niet zou werken we er een punt achter zouden zetten. Dat punt is voor mij nu gekomen.
De beslissing is niet overhaast. Ik heb gesproken met een psycholoog en met bedrijfsmaatschappelijk werk en beiden waren het met me eens dat gezien de huidige situatie de scheiding beter is.
Zoals iemand eerder al zei, kinderen zijn gelukkig als hun ouders gelukkig zijn en hoe rot het ook is om te zeggen, ik ben al heel lang niet meer gelukkig in deze relatie.
En nee, er is echt geen ander en er komt ook geen ander voor er weer een stabiele basis is voor de kinderen.
Ik moest lachen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:24 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Zal je net zien, heb ik de kinderen!
quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gelijk even quoten voor het nageslacht.
Naast elkaar achter de pc je scheiding besprekenquote:
quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Naast elkaar achter de pc je scheiding bespreken
Ik lees op m'n iPhone verder.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wow.... Nou, dan heb ik mijn goede daad voor deze kerst weer gedaan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:19 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik wilde eerst aanspraak doen op haar eigen verantwoordelijkheid. Dankzij jou heb ik gezegd dat ik niet wil dat ze weggaat. Dank.
Vsquote:Op zaterdag 27 december 2014 01:24 schreef Nanook24 het volgende:
[...] ik al meerdere malen heb aangegeven dat ik wilde scheiden, dat we het meerdere malen opnieuw hebben geprobeerd. Relatie therapie hebben gehad en destijds hebben afgesproken dat als het daarna niet zou werken we er een punt achter zouden zetten. Dat punt is voor mij nu gekomen.
De beslissing is niet overhaast.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat kanquote:Op zaterdag 27 december 2014 01:30 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Vs
"Ik heb het echt niet zien aankomen."
4 keer op randje scheiding versus volkomen onverwachts is wel erg extreem voor signalen niet opgepakt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:31 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat kan
Misschien de signalen niet serieus opgepakt en gedacht van t komt wel goed.
Hoe kan je het niet zien aankomen als zij al meerdere malen heeft aangegeven te willen scheiden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:30 schreef n00b13 het volgende:
Vs
Ja maar nee maar nee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Duidelijkheid is echt een issue kennelijk....
Of misschien is er nooit sprake geweest van een scheiding maar is dat een overdreven statement van haar.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan je het niet zien aankomen als zij al meerdere malen heeft aangegeven te willen scheiden.
Geeft wel aan hoe moeilijk het soms is een verhaal helder te krijgen als maar 1 kant van een verhaal op FOK! wordt belicht. Hebben we dat ook weer geleerd vanavond.
Kwestie van daar niet in geloven en ontkennen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:33 schreef n00b13 het volgende:
[..]
4 keer op randje scheiding versus volkomen onverwachts is wel erg extreem voor signalen niet opgepakt.
Yup. Daarom kan je ook zo moelijk een oordeel vellen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan je het niet zien aankomen als zij al meerdere malen heeft aangegeven te willen scheiden.
Geeft wel aan hoe moeilijk het soms is een verhaal helder te krijgen als maar 1 kant van een verhaal op FOK! wordt belicht. Hebben we dat ook weer geleerd vanavond.
Communicatie is zo belangrijkquote:Op zaterdag 27 december 2014 01:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Kwestie van daar niet in geloven en ontkennen.
Deed mijn ex ook, totdat ik gewoon pleite was. Toen moest ie t wel geloven.
We oordelen binnen de context die geboden wordt. Als die context anders is. Dan is dat niet onze fout.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:35 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Yup. Daarom kan je ook zo moelijk een oordeel vellen.
Dan is de vraag nog maar of mevr. Daf al 4 keer heeft aangegeven te willen scheiden en of dat recent ook nog is aangegeven voor de kogel door de kerk ging, of dat meneer Daf niet wist dat de relatietherapie het enige was dat hem nog voor een scheiding kon behoeden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:34 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ja maar nee maar nee.
Wat ik net ook al zei. Totaal onverwachts versus 4 keer bijna scheiding.
Dat heeft niks met duidelijkheid te maken toch?
Ik heb het echt niet zien aankomen, ik werkte hard om alles draaiende te houden naast mijn werk.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:30 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Vs
Daarom is het bijna altijd een waardeloos oordeel, aangezien het slechts 50% van het verhaal vertelt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
We oordelen binnen de context die geboden wordt.
Mwah, als dat weer wordt bijgelegd met "schatje, ik hou toch zoveel van jou. Ik weet niet wat me bezielde", dan zegt dat alleen wat over de dame in kwestie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:33 schreef n00b13 het volgende:
[..]
4 keer op randje scheiding versus volkomen onverwachts is wel erg extreem voor signalen niet opgepakt.
En die vier keer dat een scheiding door relatietherapie werd afgewend?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:37 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ik heb het echt niet zien aankomen, ik werkte hard om alles draaiende te houden naast mijn werk.
En wie niet horen wil moet maar voelenquote:Op zaterdag 27 december 2014 01:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je al behoorlijk in de gevarenzone zit als je een tegenpartij hebt
we zijn 1 x in therapie geweest en ik deed alles om haar te verzorgen toen zij overspannen was.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En die vier keer dat een scheiding door relatietherapie werd afgewend?
Je dacht dat het nog wel goed zat omdat er geen vijfde keer om relatietherapie verzocht werd?
En hoe schat je haar nu in? Stabiel/labiel? Wilsbekwaam?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:42 schreef Daf46 het volgende:
[..]
we zijn 1 x in therapie geweest en ik deed alles om haar te verzorgen toen zij overspannen was.
Okay, daar hebben jullie dus al duidelijk een meningsverschil over; één keer relatietherapie vs vier keer scheidingafwentelende relatietherapie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:42 schreef Daf46 het volgende:
[..]
we zijn 1 x in therapie geweest en ik deed alles om haar te verzorgen toen zij overspannen was.
1 keer relatietherapie, de andere 3 keer hebben we het zelf geprobeerdquote:Op zaterdag 27 december 2014 01:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, daar hebben jullie dus al duidelijk een meningsverschil over; één keer relatietherapie vs vier keer scheidingafwentelende relatietherapie.
Ja, er is al vaker gedreigd met therapie. Daar heb ik toen mee in gestemd (4e x). Daarvoor nooit en nu ook niet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, daar hebben jullie dus al duidelijk een meningsverschil over; één keer relatietherapie vs vier keer scheidingafwentelende relatietherapie.
Zij is vastberaden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:43 schreef agter het volgende:
[..]
En hoe schat je haar nu in? Stabiel/labiel? Wilsbekwaam?
Niet iedereen zal daar direct burn out van raken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee je bent lekker ontspannen als je je scheiding gaat zitten regelen
En na die relatietherapie was het weer "goed" en dan komt er ineens de mededeling van de gewenste scheiding, of had je de laatste tijd al vaker aangegeven dat je het niet meer zag zitten?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:44 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
1 keer relatietherapie, de andere 3 keer hebben we het zelf geprobeerd
nee, maar het is dan ook denk ik geen ontspannen bezigheid.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Als ze al maanden overspannen is dan had ze wel eens wat eerder mogen aangeven dat haar huwelijk kennelijk een van de grootste oorzaken van haar burn-out is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik snap de keus van het woord 'dreigen' niet. Relatietherapie wil je toch om een relatie te redden? Dan is het toch goed om daar juist wel mee in te stemmen?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:45 schreef Daf46 het volgende:
Ja, er is al vaker gedreigd met therapie. Daar heb ik toen mee in gestemd (4e x). Daarvoor nooit en nu ook niet.
Ik moet zeggen dat sinds ze het gezegd heeft meer doet in huis.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:48 schreef agter het volgende:
[..]
Niet iedereen zal daar direct burn out van raken.
Zou toch juist bevrijdend moeten zijn, als je het zo graag wilt.
Touchéquote:Op zaterdag 27 december 2014 01:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik snap de keus van het woord 'dreigen' niet. Relatietherapie wil je toch om een relatie te redden? Dan is het toch goed om daar juist wel mee in te stemmen?
Na de relatietherapie was het weer stabiel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
En na die relatietherapie was het weer "goed" en dan komt er ineens de mededeling van de gewenste scheiding, of had je de laatste tijd al vaker aangegeven dat je het niet meer zag zitten?
De laatste tijd als in tussen de relatietherapie en je bom van vorige week.
Als ik niet mee ging in therapie waren we al een jaar eerder in deze situatie. Maar de therapie heeft ons toen goed gedaan had ik het idee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik snap de keus van het woord 'dreigen' niet. Relatietherapie wil je toch om een relatie te redden? Dan is het toch goed om daar juist wel mee in te stemmen?
Okay, dus dat het voor hem als donderslag bij heldere hemel komt is eigenlijk niet heel vreemd.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:50 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Na de relatietherapie was het weer stabiel.
Nogmaals aangeven dat ik het niet meer zag zitten vond ik nutteloos als het vlammetje van onze relatie wat mij betreft uit is.
En 2,5 maand na de diagnose bijna burnout gaat het weer behoorlijk de goede kant op overigens.
Waarom wilde je dat nu niet nog een keer proberen dan? (ik begrijp uit jouw woorden dat ze nu ook therapie had gewild en dat jij daar niet mee hebt ingestemd)quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:51 schreef Daf46 het volgende:
Als ik niet mee ging in therapie waren we al een jaar eerder in deze situatie. Maar de therapie heeft ons toen goed gedaan had ik het idee.
Ze moest je dus een ultimatum stellen voor jij iets wilde doen dat een positieve invloed op jullie relatie had?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:51 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Als ik niet mee ging in therapie waren we al een jaar eerder in deze situatie. Maar de therapie heeft ons toen goed gedaan had ik het idee.
en dat is dus het issue, denk eens aan een ander!quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:50 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Nogmaals aangeven dat ik het niet meer zag zitten vond ik nutteloos als het vlammetje van onze relatie wat mij betreft uit is.
therapie is niet genoemd deze keer.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom wilde je dat nu niet nog een keer proberen dan? (ik begrijp uit jouw woorden dat ze nu ook therapie had gewild en dat jij daar niet mee hebt ingestemd)
Misschien niet, maar er waren ook wel tekenen waaruit bleek dat het minder ging. Misschien was Daf alleen te druk met "zorgen" om die te zien.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, dus dat het voor hem als donderslag bij heldere hemel komt is eigenlijk niet heel vreemd.
Ik heb deze keer niet om therapie gevraagd. Het is gewoon écht op.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom wilde je dat nu niet nog een keer proberen dan? (ik begrijp uit jouw woorden dat ze nu ook therapie had gewild en dat jij daar niet mee hebt ingestemd)
En dan weer overspannen raken?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:53 schreef Moppert het volgende:
[..]
en dat is dus het issue, denk eens aan een ander!
Waarom dan? Wat denk je dat je beter hebt als je gaat scheiden?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:54 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Misschien niet, maar er waren ook wel tekenen waaruit bleek dat het minder ging. Misschien was Daf alleen te druk met "zorgen" om die te zien.
[..]
Ik heb deze keer niet om therapie gevraagd. Het is gewoon écht op.
Ik heb inderdaad wel het gevoel dat hij druk was met het gezin draaiende te houden (gezin, baan, cursus, overspannen vrouw). Het voelt allemaal erg oneerlijk, zoals ik er nu naar kijk. En communicatief kom je ook niet sterk over. 'Nogmaals aangeven dat ik het niet meer zag zitten vond ik nutteloos' is ook wel erg vaag hè. Vind je het gek dat hij wel verbaasd was dat je toch een scheiding wil.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:54 schreef Nanook24 het volgende:
Misschien niet, maar er waren ook wel tekenen waaruit bleek dat het minder ging. Misschien was Daf alleen te druk met "zorgen" om die te zien.
Opzich is het wel logisch. Hoe gek het ook klinkt, op dit punt doen de kinderen er niet meer toe.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:38 schreef Moppert het volgende:
ik snap echt niet dat je als moeder zo egocentrisch afleiding denkt te kunnen gaan zoeken.
verdorie hé jij weet het misschien al een poosje en mentaal is het voor jou misschien allemaal wel duidelijk maar het gaat hier om je kinderen.
Ik vind de afspraak na de relatietherapie van als het dan weer misgaat, dan gaan we uit elkaar een beetje vreemd. Klinkt als een soort indekken, klopt dat? Had je er toen nog wel zin of besloot je het voor hem nog een laatste kans te geven maar wist je het eigenlijk al?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:50 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Na de relatietherapie was het weer stabiel.
En 2,5 maand na de diagnose bijna burnout gaat het weer behoorlijk de goede kant op overigens.
Op het moment dat mijn man met een burn-out thuis komt te zitten en niet duidelijk zegt dat dat (grotendeels) komt omdat ik een kutwijf ben waarmee hij zijn tijd niet meer wil verspillen denk ik ook gewoon dat het door z'n werk komt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:54 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Meneer Daf zei dat ze nooit echt van hem gehouden heeft. Ja, dan krijg je dit soort dingen. Maar dat kan je al op je klompen aanvoelen voor je een relatie begint. Gaat samenwonen. Een huis kopen. Trouwen. Twee kinderen krijgen. Zo idioot, mensen die maar doorgaan terwijl ze wéten niet van hun partner te houden. Heel erg oneerlijk en eigenlijk ook gemeen om dan maar zo'n man aan het lijntje te houden. Had hij geld of zo? Of dacht je niks beters te kunnen vinden?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:57 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vind de afspraak na de relatietherapie van als het dan weer misgaat, dan gaan we uit elkaar een beetje vreemd. Klinkt als een soort indekken, klopt dat? Had je er toen nog wel zin of besloot je het voor hem nog een laatste kans te geven maar wist je het eigenlijk al?
Dat maakt het voor mij niet logisch dat je alleen al kan denken om het te vertellen aan je kinderen en dan weg te gaan, dat je de relatie niet meer ziet zitten kan ik mij best voorstellen mar gezellig bij een internet "vriendin" langsgaan is echt iets waar ik niet bij kan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Opzich is het wel logisch. Hoe gek het ook klinkt, op dit punt doen de kinderen er niet meer toe.
• Ze zit midden in een burn out
• Ze heeft aangegeven al langer niet gelukkig te zijn
• Het idee bij straks weer "vrij" te zijn, zal haar ongetwijfeld weer aan haar jeugd doen herinneren. Wat, waar ik gemakshalve van uit ga, een prettige tijd was
• Ik weet natuurlijk niet hoe de financiële situatie is, maar wanneer zij uitgekocht moet worden krijgt ze een (flinke) som geld mee. Waarmee ze "de nieuwe start" mee kan bekostigen
• Aandacht van andere mannen, zich weer gewaardeerd voelen
Al dat soort punten kunnen, en sommige zullen, meespelen.
De kinderen staan daar volledig buiten.
Zij moet mij uitkopen, huis staat onderwater.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Opzich is het wel logisch. Hoe gek het ook klinkt, op dit punt doen de kinderen er niet meer toe.
• Ze zit midden in een burn out
• Ze heeft aangegeven al langer niet gelukkig te zijn
• Het idee bij straks weer "vrij" te zijn, zal haar ongetwijfeld weer aan haar jeugd doen herinneren. Wat, waar ik gemakshalve van uit ga, een prettige tijd was
• Ik weet natuurlijk niet hoe de financiële situatie is, maar wanneer zij uitgekocht moet worden krijgt ze een (flinke) som geld mee. Waarmee ze "de nieuwe start" mee kan bekostigen
• Aandacht van andere mannen, zich weer gewaardeerd voelen
Al dat soort punten kunnen, en sommige zullen, meespelen.
De kinderen staan daar volledig buiten.
Ja.. ik kan geen woorden meer vinden voor dit topic.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat vat het allemaal wel een beetje samen hé.
Ik kan hier ook blijven wonen. Alleen wel, zolang mijn vrouw geen huis heeft, gescheiden van bed.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou dat scheelt dan weer, kun je dat iig in je hypotheek storten.
Kan ze niet naar haar moeder? Of een vage internetkennis? Zij wil scheiden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:02 schreef Daf46 het volgende:
Ik kan hier ook blijven wonen. Alleen wel, zolang mijn vrouw geen huis heeft, gescheiden van bed.
Nou ja, haar vlam is toch gedoofd, dus dan kun je beter een dekbed hebben dat ruim om je heen valt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:02 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ik kan hier ook blijven wonen. Alleen wel, zolang mijn vrouw geen huis heeft, gescheiden van bed.
Beide ouders van haar zijn overleden, haar vader afgelopen augustus.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan ze niet naar haar moeder? Of een vage internetkennis? Zij wil scheiden.
Kom op. Jij gaat dat huis toch niet verlaten? Zij wil weg..mag zij de consequenties aanvaarden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:02 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ja, dat is helaas waar.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, haar vlam is toch gedoofd, dus dan kun je beter een dekbed hebben dat ruim om je heen valt.
Ik blijf ook hier wonen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:05 schreef agter het volgende:
[..]
Kom op. Jij gaat dat huis toch niet verlaten? Zij wil weg..mag zij de consequenties aanvaarden.
Natuurlijk heb ik in het begin wel van hem gehouden. Dat doe ik nog steeds, alleen is dat op dit moment niet meer dan ik van een broer zou houden en dat is wat mij betreft niet voldoende om te blijven.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meneer Daf zei dat ze nooit echt van hem gehouden heeft. Ja, dan krijg je dit soort dingen. Maar dat kan je al op je klompen aanvoelen voor je een relatie begint. Gaat samenwonen. Een huis kopen. Trouwen. Twee kinderen krijgen. Zo idioot, mensen die maar doorgaan terwijl ze wéten niet van hun partner te houden. Heel erg oneerlijk en eigenlijk ook gemeen om dan maar zo'n man aan het lijntje te houden. Had hij geld of zo? Of dacht je niks beters te kunnen vinden?
Ik zou haar zo snel mogelijk haar eigen boontjes laten doppen. Jij wil scheiden? Hier is je koffer, veel succes.quote:
Weet je, zoals in de film bestaat niet hoor. Elke relatie wordt op een bepaald moment sleur. Je moet er wel aan blijven werken, om het samen leuk te houden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:07 schreef Nanook24 het volgende:
Natuurlijk heb ik in het begin wel van hem gehouden. Dat doe ik nog steeds, alleen is dat op dit moment niet meer dan ik van een broer zou houden en dat is wat mij betreft niet voldoende om te blijven.
Heb je wat beters gevonden dan? Liefde als voor een broer lijkt mij niet perse onoverkomelijk.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:07 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik in het begin wel van hem gehouden. Dat doe ik nog steeds, alleen is dat op dit moment niet meer dan ik van een broer zou houden en dat is wat mij betreft niet voldoende om te blijven.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik houd van haar. Ik sta er niet achter, maar ik wil ook niet haar geluk in de weg staan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:08 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zou haar zo snel mogelijk haar eigen boontjes laten doppen. Jij wil scheiden? Hier is je koffer, veel succes.
Dat is ook echt de reden dat ik de rest van mijn leven vrijgezel blijf. Zoveel tijd en moeite in iets steken. No way José.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Weet je, zoals in de film bestaat niet hoor. Elke relatie wordt op een bepaald moment sleur. Je moet er wel aan blijven werken, om het samen leuk te houden.
Maar het is wel belangrijk dat ze direct de consequenties van haar handelen ondervindt. Daad bij woord. Niet een of andere poging tot manipulatie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:10 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik houd van haar. Ik sta er niet achter, maar ik wil ook niet haar geluk in de weg staan.
Nou ja, ik heb misschien wel makkelijk praten. Mijn partner is ook mijn beste vriendquote:Op zaterdag 27 december 2014 02:11 schreef onlogisch het volgende:
Dat is ook echt de reden dat ik de rest van mijn leven vrijgezel blijf. Zoveel tijd en moeite in iets steken. No way José.
Yup, onkunde van mijn kant
Ik denk eigenlijk dat elke scheiding sowieso 2 personen pijn doet. Ik heb met beiden wel te doen. Los daarvan denk ik dat zij het misschien eerder wist dan hem, en dan is het wel jammer dat ze nooit het gevoel heeft gehad dit bij hem kwijt te kunnen, Misschien zelfs wel tegen beter weten in een therapeut in de arm nemen etc. Ze had dit eerder met hem moeten bespreken en ik vraag me af wat haar tegenhield. De hoop dat hij haar wel zat zou worden? Geen pijn willen doen terwijl je daardoor onbewust juist meer pijn doet?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meneer Daf zei dat ze nooit echt van hem gehouden heeft. Ja, dan krijg je dit soort dingen. Maar dat kan je al op je klompen aanvoelen voor je een relatie begint. Gaat samenwonen. Een huis kopen. Trouwen. Twee kinderen krijgen. Zo idioot, mensen die maar doorgaan terwijl ze wéten niet van hun partner te houden. Heel erg oneerlijk en eigenlijk ook gemeen om dan maar zo'n man aan het lijntje te houden. Had hij geld of zo? Of dacht je niks beters te kunnen vinden?
hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:12 schreef agter het volgende:
[..]
Maar het is wel belangrijk dat ze direct de consequenties van haar handelen ondervindt. Daad bij woord. Niet een of andere poging tot manipulatie.
Lees mijn eerste post nog eens. Er komt geen ander voor er weer een stabiele basis is voor de kinderen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:09 schreef agter het volgende:
[..]
Heb je wat beters gevonden dan? Liefde als voor een broer lijkt mij niet perse onoverkomelijk.
Dank je wel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat elke scheiding sowieso 2 personen pijn doet. Ik heb met beiden wel te doen. Los daarvan denk ik dat zij het misschien eerder wist dan hem, en dan is het wel jammer dat ze nooit het gevoel heeft gehad dit bij hem kwijt te kunnen, Misschien zelfs wel tegen beter weten in een therapeut in de arm nemen etc. Ze had dit eerder met hem moeten bespreken en ik vraag me af wat haar tegenhield. De hoop dat hij haar wel zat zou worden? Geen pijn willen doen terwijl je daardoor onbewust juist meer pijn doet?
Ik ga er niet vanuit dat ze toen ze met hem trouwde wist dat ze niet van hem hield. Dat kan je zo hebben dat je denkt dat je het ergens om doet en dat je later beseft dat je het om een andere reden deed.
Scheiden is kut en ik wens beiden veel sterkte, wijsheid en rust toe komende tijd. En omwille van de kinderen, probeer elkaar niet te gaan haten als jullie nog een tijdje gedwongen samen moeten wonen.
Je begrijpt dat 'het voelt als broer en zus' spreekwoordelijk is hèquote:Op zaterdag 27 december 2014 02:13 schreef Nanook24 het volgende:
Lees mijn eerste post nog eens. Er komt geen ander voor er weer een stabiele basis is voor de kinderen.
En ik wens je veel plezier als jij nog 30 jaar met je broer onder 1 dak kunt leven en seks met hem kunt hebben. Mijn hobby is het niet.
Ja, maar bij wijze van spreken 2 x per jaar sex is ook niet mijn uitgangspunt. het is niet het belangrijkste maar wel belangrijk in een relatie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je begrijpt dat 'het voelt als broer en zus' spreekwoordelijk is hè
Bijna scheidingen, therapie, jij moet beter je best doen etc. Het hangt allemaal als een zwaard van Damocles boven jullie huwelijk. En nu zegt ze dat ze de knoop heeft doorgehakt.quote:
Dan heb je geen seks meer, maar als je beleefd kunt zijn en blijven kun je dat nog een hele tijd volhouden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:13 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Lees mijn eerste post nog eens. Er komt geen ander voor er weer een stabiele basis is voor de kinderen.
En ik wens je veel plezier als jij nog 30 jaar met je broer onder 1 dak kunt leven en seks met hem kunt hebben. Mijn hobby is het niet.
Je slaat de spijker op zijn kop Liesje.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat elke scheiding sowieso 2 personen pijn doet. Ik heb met beiden wel te doen. Los daarvan denk ik dat zij het misschien eerder wist dan hem, en dan is het wel jammer dat ze nooit het gevoel heeft gehad dit bij hem kwijt te kunnen, Misschien zelfs wel tegen beter weten in een therapeut in de arm nemen etc. Ze had dit eerder met hem moeten bespreken en ik vraag me af wat haar tegenhield. De hoop dat hij haar wel zat zou worden? Geen pijn willen doen terwijl je daardoor onbewust juist meer pijn doet?
Ik ga er niet vanuit dat ze toen ze met hem trouwde wist dat ze niet van hem hield. Dat kan je zo hebben dat je denkt dat je het ergens om doet en dat je later beseft dat je het om een andere reden deed.
Scheiden is kut en ik wens beiden veel sterkte, wijsheid en rust toe komende tijd. En omwille van de kinderen, probeer elkaar niet te gaan haten als jullie nog een tijdje gedwongen samen moeten wonen.
Ze is ook nog de moeder van zijn kinderen hèquote:Op zaterdag 27 december 2014 02:18 schreef agter het volgende:
Bijna scheidingen, therapie, jij moet beter je best doen etc. Het hangt allemaal als een zwaard van Damocles boven jullie huwelijk. En nu zegt ze dat ze de knoop heeft doorgehakt.
Ga dan, zou mijn antwoord zijn. En wel direct.
Het is belangrijk dat je heel helder en duidelijk hierin bent. Anders blijft ze ten tijden van de scheiding nog steeds om je heen hangen. Lekker makkelijk ook. Jij houdt van haar, ze kan zo terugkomen.
Nee, gewoon daad bij woord voegen: zij wil weg, hier is haar koffer.
Dat is de consequentie van haar handelen.
Jee, dan doe je even geen seks. Is dat nou zo onoverkomelijk?quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:13 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
En dit....quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:18 schreef agter het volgende:
[..]
Bijna scheidingen, therapie, jij moet beter je best doen etc. Het hangt allemaal als een zwaard van Damocles boven jullie huwelijk. En nu zegt ze dat ze de knoop heeft doorgehakt.
Het is belangrijk dat je heel helder en duidelijk hierin bent. Anders blijft ze ten tijden van de scheiding nog steeds om je heen hangen. Lekker makkelijk ook. Jij houdt van haar, ze kan zo terugkomen.
Wel zo handig als je partner dan ook weet dat je het nog blijft proberen voor de kinderen, en niet dat je partner denkt dat het best wel weer aardig gaat.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:19 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop Liesje.
En de werkelijke reden was het vooral willen blijven proberen voor de kinderen. Net zo lang tot je (mede) daardoor overspannen wordt en moet toegeven dat het echt niet meer gaat.
Ik heb het over de relatie die we nu hebben. We vrijen heel weinig, voor een man is het in de regel belangrijker dan voor een vrouw.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:19 schreef agter het volgende:
[..]
Jee, dan doe je even geen seks. Is dat nou zo onoverkomelijk?
ja, als broer en zus.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:21 schreef Trebo het volgende:
Een relatie zonder neuken wordt een vriendschappelijke relatie. Niet goed.
Ik vrees dat het dat al een tijd was. En ja, seks is juist wel belangrijk voor de gevoelens van verbondenheid in een relatie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:21 schreef Trebo het volgende:
Een relatie zonder neuken wordt een vriendschappelijke relatie. Niet goed.
Ik hou van jouw denken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:18 schreef agter het volgende:
[..]
O ja, zat even niet op te letten. Ja, ze heeft wel gelijk naar mijn idee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Volgens mij is het een vrouw, maar ze slaat wel de spijker op zn kop.
Iets doet mij vermoeden dat echt de schouders er onder zetten en de relatie weer laten werken ook niet jouw hobby is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:13 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw. En getrouwd.quote:
Fixed.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:25 schreef Daf46 het volgende:
[..]
O ja, zat even niet op te letten. Ja, ze heeft wel gelijk naar mijn idee.
Ze zegt toch nergens dat ze het handig heeft aangepakt? Of dat ze tevreden is over de manier waarop? Ik lees uit haar post dat ze niet durfde. Ik heb ook niet het idee dat Daf het haar allemaal super kwalijk neemt, en het ergens ook wel wist en het stiekem toch wel een beetje aan zag komen. Ik begrijp dat zulke topics (quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel zo handig als je partner dan ook weet dat je het nog blijft proberen voor de kinderen, en niet dat je partner denkt dat het best wel weer aardig gaat.
Ik ben het wel met je eensquote:Op zaterdag 27 december 2014 02:25 schreef agter het volgende:
Ik ben een vrouw. En getrouwd.
Maar op dit soort mededelingen zonder normaal overleg (over de kinderen bijvoorbeeld) staan wel consequenties.
Ja, maar wat kan ik doen. Haar besluit staat vast. Het enige wat ik kan doen is mijn handtekening niet zetten. Maar dat is uitstel van executie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:25 schreef agter het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw. En getrouwd.
Maar op dit soort mededelingen zonder normaal overleg (over de kinderen bijvoorbeeld) staan wel consequenties.
Dit jaar is een beetje kort dagquote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eensZe zoekt maar snel iets anders en niet 'ooit een keer, als er een huurhuisje vrij komt ergens volgend jaar'.
Daar schiet je niets mee op nee. Proberen er samen (dit keer maar eens samen) volwassen over te praten en dingen te gaan regelen. En er vooral geen vechtscheiding van maken, want daar worden vooral de kinderen de dupe van. En ook niet negatief over mama praten tegen de kinderen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Daf46 het volgende:
Ja, maar wat kan ik doen. Haar besluit staat vast. Het enige wat ik kan doen is mijn handtekening niet zetten. Maar dat is uitstel van executie.
Je kunt in ieder geval zorgen dat je niet zomaar ergens je handtekening onder zet....quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ja, maar wat kan ik doen. Haar besluit staat vast. Het enige wat ik kan doen is mijn handtekening niet zetten. Maar dat is uitstel van executie.
Grow some balls.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ze heeft vast wel vriendinnenquote:
Je kunt haar niet op andere gedachten brengen. Als zij dit wil, dan is het zo.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Dat hoop ik voor haar, als je na het droppen van je bom afleiding moet zoeken bij een internetkennis, dan heb ik niet het idee dat er sprake is van een enorme sociale cirkel.quote:
Om een relatie te laten slagen zijn idd twee personen nodig die daar moeite voor willen doen...quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Praten heb ik echt al meerder malen voorgesteld, haar besluit staat vast. ik kan het nog een s proberen met een proefscheiding.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar schiet je niets mee op nee. Proberen er samen (dit keer maar eens samen) volwassen over te praten en dingen te gaan regelen. En er vooral geen vechtscheiding van maken, want daar worden vooral de kinderen de dupe van. En ook niet negatief over mama praten tegen de kinderen.
Ze willen dat je haar zo snel mogelijk de straat op schopt. Maar ze vergeten dat jullie tig jaar samen zijn geweest en er uiteraard wel sprake is van liefde. Zelfs al is dat meer familiair dan passie. Dat ga je niet doen natuurlijk. Je schopt ook je broer de straat niet op, en daar heb je, neem ik aan geen kinderen mee. Ik zou gaan voor de goede verstandhouding, lijkt me voor de kinderen ook beter. Maak goede afspraken, vraag haar wel haar best te doen om een huis te vinden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Dat is echt het gevolg van het bommengooien.... zij wil niet nog langer als broer en zus samenleven, nou dan ga je toch?!quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:33 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ze willen dat je haar zo snel mogelijk de straat op schopt. Maar ze vergeten dat jullie tig jaar samen zijn geweest en er uiteraard wel sprake is van liefde. Zelfs al is dat meer familiair dan passie. Dat ga je niet doen natuurlijk. Je schopt ook je broer de straat niet op, en daar heb je, neem ik aan geen kinderen mee. Ik zou gaan voor de goede verstandhouding, lijkt me voor de kinderen ook beter. Maak goede afspraken, vraag haar wel haar best te doen om een huis te vinden.
Op straat schoppen klinkt zo negatief... Maar met gepaste druk zorgen dat ze snel een alternatief heeft lijkt mij in dezen wel gewenst.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:33 schreef liesje1979 het volgende:
Ze willen dat je haar zo snel mogelijk de straat op schopt. Maar ze vergeten dat jullie tig jaar samen zijn geweest en er uiteraard wel sprake is van liefde. Zelfs al is dat meer familiair dan passie. Dat ga je niet doen natuurlijk. Je schopt ook je broer de straat niet op, en daar heb je, neem ik aan geen kinderen mee. Ik zou gaan voor de goede verstandhouding, lijkt me voor de kinderen ook beter. Maak goede afspraken, vraag haar wel haar best te doen om een huis te vinden.
Ja, dit.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is echt het gevolg van het bommengooien.... zij wil niet nog langer als broer en zus samenleven, nou dan ga je toch?!
Dan had ze misschien nog langer moeten wachten met het vertellen. Zo van ik trek het niet meer en ik ben nu weg.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is echt het gevolg van het bommengooien.... zij wil niet nog langer als broer en zus samenleven, nou dan ga je toch?!
Nee, ze had eerlijk moeten zijn en hem de tijd geven te wennen aan het idee dat ze het niet meer zag zitten, hij had moeten weten dat ze het alleen nog maar probeerde voor de kinderen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:36 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dan had ze misschien nog langer moeten wachten met het vertellen. Zo van ik trek het niet meer en ik ben nu weg.
Het gaat ook niet om netjes uit elkaar gaan, maar gewoon de consequenties aanvaarden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:38 schreef liesje1979 het volgende:
Jullie hebben nooit een relatie verbroken ofzo?
Dat gaat zelden smooth volgens mij?
Of jullie hebben allemaal de perfecte relatie?
Iedereen weet hoe het moet maar in de praktijk loopt het vaak toch anders toch?
Dat zei ik ook, dat ze dat had moeten zeggen. Maar dat heeft ze niet gedaan. Dus lijkt het me nu zaak om de scheiding zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Ruzie op dit moment heeft niemand wat aan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ze had eerlijk moeten zijn en hem de tijd geven te wennen aan het idee dat ze het niet meer zag zitten, hij had moeten weten dat ze het alleen nog maar probeerde voor de kinderen.
Een tijdje,half jaar of zo, gescheiden leven. een scheiding op proef.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:39 schreef TserrofEnoch het volgende:
Wat de fok is een proefscheiding?
Ik heb wel eens een relatie verbroken ja. Direct een woning gezocht, 3 weken later was ik weg en hij mocht alle spullen houden. Maar er waren toen godzijdank geen kinderen in het spel, want dan had ik echt wel harder geprobeerd er nog iets van te maken (ok, mijn ex werd schizofreen en ik kon daar echt niet mee leven, lang verhaal).quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:38 schreef liesje1979 het volgende:
Jullie hebben nooit een relatie verbroken ofzo?
Dat gaat zelden smooth volgens mij?
Of jullie hebben allemaal de perfecte relatie?
Iedereen weet hoe het moet maar in de praktijk loopt het vaak toch anders toch?
Ruzie? Daar hebben we het niet over.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:40 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat zei ik ook, dat ze dat had moeten zeggen. Maar dat heeft ze niet gedaan. Dus lijkt het me nu zaak om de scheiding zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Ruzie op dit moment heeft niemand wat aan.
Klinkt mij echt heel vaag in de oren. Je hebt toch ook geen proefhuwelijken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:40 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Een tijdje,half jaar of zo, gescheiden leven. een scheiding op proef.
Jawel, dat heet samenwonenquote:Op zaterdag 27 december 2014 02:43 schreef TserrofEnoch het volgende:
Klinkt mij echt heel vaag in de oren. Je hebt toch ook geen proefhuwelijken.
Meestal: begin van het einde...quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:39 schreef TserrofEnoch het volgende:
Wat de fok is een proefscheiding?
Vraag 't d'r via DM.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:46 schreef Daf46 het volgende:
Ik hoop dat ze het wil overwegen en dat we daarna allebei naar een psycholoog gaan, om te kijken of een van ons iets mankeert.
Om je even uit de droom te helpen. Ik was degene die apart slapen zodra de kinderen op de hoogte waren voorstelde terwijl Daf daar het nut nog niet van in zag.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:42 schreef agter het volgende:
[..]
Ruzie? Daar hebben we het niet over.
Maar het lijkt me wel normaal dat ze zo snel mogelijk de gevolgen ondervindt van haar keuze.
Dus niet meer samen slapen, zo snel mogelijk het huis uit etc.
Je krijgt hoogstwaarschijnlijk geen urgentie, dus particuliere verhuur is de manier om een beetje vlot je eigen plek te vinden. Je kan echt niet bij hem in huis blijven wonen en elke dag zout in de wond strooien door hem hoop te geven.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:48 schreef Nanook24 het volgende:
Om je even uit de droom te helpen. Ik was degene die apart slapen zodra de kinderen op de hoogte waren voorstelde terwijl Daf daar het nut nog niet van in zag.
En ik ben druk bezig met een andere woning maar ook dat gaat niet vanzelf als je urgentie moe aanvragen bij de woningbouw en particuliere verhuur in de omgeving dun gezaaid is.
Nogmaals. Sluit allebei je PC af en ga met elkaar praten i.p.v afzonderlijk allebei je probs op het internet te gooien.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:50 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ik ben sinds gisteravond op FOK!. Volgens mij heb ik geen DM
Tijdelijk bij een vriendin/familie, op een vakantiepark, misschien maar even wat verderop beginnen...quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:48 schreef Nanook24 het volgende:
Om je even uit de droom te helpen. Ik was degene die apart slapen zodra de kinderen op de hoogte waren voorstelde terwijl Daf daar het nut nog niet van in zag.
En ik ben druk bezig met een andere woning maar ook dat gaat niet vanzelf als je urgentie moet aanvragen bij de woningbouw en particuliere verhuur in de omgeving dun gezaaid is.
Ja, je hebt gelijk. Al moet ik zeggen ik heb er persoonlijk wel wat aan gehad. Bedankt allen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:51 schreef Fylax het volgende:
[..]
Nogmaals. Sluit allebei je PC af en ga met elkaar praten i.p.v afzonderlijk allebei je probs op het internet te gooien.
Dat klinkt alsof je nog een poging wilt wagen (met je kop in het zand) en ik denk dat dat nutteloos is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:53 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Al moet ik zeggen ik heb er persoonlijk wel wat aan gehad. Bedankt allen.
Ik ga mijn best weer doen.
Geen dank. En het is trouwens een 15-jarige die dit nu tegen je zegt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:53 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Al moet ik zeggen ik heb er persoonlijk wel wat aan gehad. Bedankt allen.
Ik ga mijn best weer doen.
En ga jij eens naar bedquote:Op zaterdag 27 december 2014 02:59 schreef Fylax het volgende:
[..]
Geen dank. En het is trouwens een 15-jarige die dit nu tegen je zegt.
Hup,ga praten met je vrouw
Ja.quote:Op zaterdag 27 december 2014 03:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hey Yvonne, Fylax beweert dat jij zijn moeder bent.
Is dit waar?
We doen voorstellen voor actie, bieden TS een plek om zijn verhaal te doen en soms geven we hem een goeie reality check.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daarom is het bijna altijd een waardeloos oordeel, aangezien het slechts 50% van het verhaal vertelt.
Whoops, spijker.... Kop... Raak.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als jullie je niet waren komen bekendmaken dan was er niets aan de hand geweest.
Daarbij; z'n vrouw weet heel goed hoe FOK! werkt, en het was nota bene haar voorstel dat hij er een topic over zou openen....
Het is wel makkelijk om het hem te verwijten, maar misschien zouden jullie, als Mevr. Daf supportteam ook eens kritisch naar jezelf moeten kijken.... wat je sowieso al had moeten doen toen je wist dat ze morgen een bom op haar kinderen wil droppen en vervolgens overmorgen bij jou wil komen schuilen.
Je vrouw zal haar twijfels hier vast besproken hebben, helaas voor jou niet met jou...quote:Op zaterdag 27 december 2014 08:39 schreef Daf46 het volgende:
De kinderen weten het, het viel mij alles mee. Ik had hysterie verwacht, maar allicht komt dat nog. Het was wel moeilijk, en ik kon het nog maar net droog houden.
Alles bij elkaar genomen; dat het zo snel bekend was bij wie ik hoorde, laat wel zien dat er dus wel degelijk over mij gesproken wordt op FOK!, zonder dat ik weet wat er gezegd wordt over mij. Ik was geen deelnemer, dus ik kon het ook niet lezen en dus ook niet verdedigen. Dus achteraf denk ik dat er meer over ons gesproken werd op internet, dan met mij over ons.
nogmaals, het was haar idee. En ik wist dat zij kon meekijken. Eenzijdig verhaal, het is zoals eerder gezegd mijn verhaal. Zij kon het zien, dus waarom zou ik liegen? Daar heb ik dan alleen mijzelf mee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 27 december 2014 08:39 schreef Daf46 het volgende:
De kinderen weten het, het viel mij alles mee. Ik had hysterie verwacht, maar allicht komt dat nog. Het was wel moeilijk, en ik kon het nog maar net droog houden.
Alles bij elkaar genomen; dat het zo snel bekend was bij wie ik hoorde, laat wel zien dat er dus wel degelijk over mij gesproken wordt op FOK!, zonder dat ik weet wat er gezegd wordt over mij. Ik was geen deelnemer, dus ik kon het ook niet lezen en dus ook niet verdedigen. Dus achteraf denk ik dat er meer over ons gesproken werd op internet, dan met mij over ons.
[/quote
]ho wacht eens even dat ik wist dat jij haar man was haalde ik alleen en simpel uit de feiten dat je gaat scheiden, je beroep opticien, je leeftijd ongeveer en nog de connectie met een buitenlander die ik ook ken. Voor de rest heeft ze voor zover ik weet niets meer gezegd dan dat ze ging scheiden, het haar keus was maar wel erg rot vind.
Voor de rest ik ken haar totaal niet. Persoonlijk vind ik het gewoon raar dat je je op aanmeld op een forum waar je vrouw ook zit om daar een beetje eenzijdig je verhaal te vertellen. Fokkers nemen dat weer klakkeloos over, verergeren het nog een beetje en maken van een mogelijk aardig persoon een heks. Het komt bij nogal potentieel zwartmakend over.
Prima maar de indruk dat jouw scheiding op Fok behandeld is klopt in ieder geval niet. Althans niet meer als ik ga scheiden, het is mijn keus maar vind het wel rot.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:46 schreef Daf46 het volgende:
[..]
nogmaals, het was haar idee. En ik wist dat zij kon meekijken. Eenzijdig verhaal, het is zoals eerder gezegd mijn verhaal. Zij kon het zien, dus waarom zou ik liegen? Daar heb ik dan alleen mijzelf mee.
nee, niet de scheiding, wel waarschijnlijk de dingen die zijn voorgevallen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Prima maar de indruk dat jouw scheiding op Fok behandeld is klopt in ieder geval niet. Althans niet meer als ik ga scheiden, het is mijn keus maar vind het wel rot.
Nee, niet dat ik weet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:07 schreef Daf46 het volgende:
[..]
nee, niet de scheiding, wel waarschijnlijk de dingen die zijn voorgevallen.
nee hoor, we hebben uitgebreid met de kinderen gesproken. ze hebben hun vragen tot dan toe kunnen stellen en zijn toen op hun eigen initiatief iets gaan doen wat ze toen wilde doen. mochten ze alsnog vragen krijgen, zijn wij er voor hun. maar dit is ook de laatste topic. Ik zocht eigenlijk alleen maar andere mensen die ook in scheiding zijn, om er dan met z'n allen over te praten en elkaar te kunnen steunen. Maar dat is een beetje uit de hand gelopen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Man en vrouw gaan scheiden, vertellen het hun kinderen en rennen onmiddellijk terug naar de computer om dit te delen met wildvreemden.
Mijn God wat een verkankerde tijden zijn dit toch![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |