En hoe schat je haar nu in? Stabiel/labiel? Wilsbekwaam?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:42 schreef Daf46 het volgende:
[..]
we zijn 1 x in therapie geweest en ik deed alles om haar te verzorgen toen zij overspannen was.
Okay, daar hebben jullie dus al duidelijk een meningsverschil over; één keer relatietherapie vs vier keer scheidingafwentelende relatietherapie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:42 schreef Daf46 het volgende:
[..]
we zijn 1 x in therapie geweest en ik deed alles om haar te verzorgen toen zij overspannen was.
1 keer relatietherapie, de andere 3 keer hebben we het zelf geprobeerdquote:Op zaterdag 27 december 2014 01:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, daar hebben jullie dus al duidelijk een meningsverschil over; één keer relatietherapie vs vier keer scheidingafwentelende relatietherapie.
Ja, er is al vaker gedreigd met therapie. Daar heb ik toen mee in gestemd (4e x). Daarvoor nooit en nu ook niet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, daar hebben jullie dus al duidelijk een meningsverschil over; één keer relatietherapie vs vier keer scheidingafwentelende relatietherapie.
Zij is vastberaden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:43 schreef agter het volgende:
[..]
En hoe schat je haar nu in? Stabiel/labiel? Wilsbekwaam?
Niet iedereen zal daar direct burn out van raken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee je bent lekker ontspannen als je je scheiding gaat zitten regelen
En na die relatietherapie was het weer "goed" en dan komt er ineens de mededeling van de gewenste scheiding, of had je de laatste tijd al vaker aangegeven dat je het niet meer zag zitten?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:44 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
1 keer relatietherapie, de andere 3 keer hebben we het zelf geprobeerd
nee, maar het is dan ook denk ik geen ontspannen bezigheid.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Als ze al maanden overspannen is dan had ze wel eens wat eerder mogen aangeven dat haar huwelijk kennelijk een van de grootste oorzaken van haar burn-out is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik snap de keus van het woord 'dreigen' niet. Relatietherapie wil je toch om een relatie te redden? Dan is het toch goed om daar juist wel mee in te stemmen?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:45 schreef Daf46 het volgende:
Ja, er is al vaker gedreigd met therapie. Daar heb ik toen mee in gestemd (4e x). Daarvoor nooit en nu ook niet.
Ik moet zeggen dat sinds ze het gezegd heeft meer doet in huis.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:48 schreef agter het volgende:
[..]
Niet iedereen zal daar direct burn out van raken.
Zou toch juist bevrijdend moeten zijn, als je het zo graag wilt.
Touchéquote:Op zaterdag 27 december 2014 01:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik snap de keus van het woord 'dreigen' niet. Relatietherapie wil je toch om een relatie te redden? Dan is het toch goed om daar juist wel mee in te stemmen?
Na de relatietherapie was het weer stabiel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
En na die relatietherapie was het weer "goed" en dan komt er ineens de mededeling van de gewenste scheiding, of had je de laatste tijd al vaker aangegeven dat je het niet meer zag zitten?
De laatste tijd als in tussen de relatietherapie en je bom van vorige week.
Als ik niet mee ging in therapie waren we al een jaar eerder in deze situatie. Maar de therapie heeft ons toen goed gedaan had ik het idee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik snap de keus van het woord 'dreigen' niet. Relatietherapie wil je toch om een relatie te redden? Dan is het toch goed om daar juist wel mee in te stemmen?
Okay, dus dat het voor hem als donderslag bij heldere hemel komt is eigenlijk niet heel vreemd.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:50 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Na de relatietherapie was het weer stabiel.
Nogmaals aangeven dat ik het niet meer zag zitten vond ik nutteloos als het vlammetje van onze relatie wat mij betreft uit is.
En 2,5 maand na de diagnose bijna burnout gaat het weer behoorlijk de goede kant op overigens.
Waarom wilde je dat nu niet nog een keer proberen dan? (ik begrijp uit jouw woorden dat ze nu ook therapie had gewild en dat jij daar niet mee hebt ingestemd)quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:51 schreef Daf46 het volgende:
Als ik niet mee ging in therapie waren we al een jaar eerder in deze situatie. Maar de therapie heeft ons toen goed gedaan had ik het idee.
Ze moest je dus een ultimatum stellen voor jij iets wilde doen dat een positieve invloed op jullie relatie had?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:51 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Als ik niet mee ging in therapie waren we al een jaar eerder in deze situatie. Maar de therapie heeft ons toen goed gedaan had ik het idee.
en dat is dus het issue, denk eens aan een ander!quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:50 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Nogmaals aangeven dat ik het niet meer zag zitten vond ik nutteloos als het vlammetje van onze relatie wat mij betreft uit is.
therapie is niet genoemd deze keer.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom wilde je dat nu niet nog een keer proberen dan? (ik begrijp uit jouw woorden dat ze nu ook therapie had gewild en dat jij daar niet mee hebt ingestemd)
Misschien niet, maar er waren ook wel tekenen waaruit bleek dat het minder ging. Misschien was Daf alleen te druk met "zorgen" om die te zien.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, dus dat het voor hem als donderslag bij heldere hemel komt is eigenlijk niet heel vreemd.
Ik heb deze keer niet om therapie gevraagd. Het is gewoon écht op.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom wilde je dat nu niet nog een keer proberen dan? (ik begrijp uit jouw woorden dat ze nu ook therapie had gewild en dat jij daar niet mee hebt ingestemd)
En dan weer overspannen raken?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:53 schreef Moppert het volgende:
[..]
en dat is dus het issue, denk eens aan een ander!
Waarom dan? Wat denk je dat je beter hebt als je gaat scheiden?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:54 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Misschien niet, maar er waren ook wel tekenen waaruit bleek dat het minder ging. Misschien was Daf alleen te druk met "zorgen" om die te zien.
[..]
Ik heb deze keer niet om therapie gevraagd. Het is gewoon écht op.
Ik heb inderdaad wel het gevoel dat hij druk was met het gezin draaiende te houden (gezin, baan, cursus, overspannen vrouw). Het voelt allemaal erg oneerlijk, zoals ik er nu naar kijk. En communicatief kom je ook niet sterk over. 'Nogmaals aangeven dat ik het niet meer zag zitten vond ik nutteloos' is ook wel erg vaag hè. Vind je het gek dat hij wel verbaasd was dat je toch een scheiding wil.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:54 schreef Nanook24 het volgende:
Misschien niet, maar er waren ook wel tekenen waaruit bleek dat het minder ging. Misschien was Daf alleen te druk met "zorgen" om die te zien.
Opzich is het wel logisch. Hoe gek het ook klinkt, op dit punt doen de kinderen er niet meer toe.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:38 schreef Moppert het volgende:
ik snap echt niet dat je als moeder zo egocentrisch afleiding denkt te kunnen gaan zoeken.
verdorie hé jij weet het misschien al een poosje en mentaal is het voor jou misschien allemaal wel duidelijk maar het gaat hier om je kinderen.
Ik vind de afspraak na de relatietherapie van als het dan weer misgaat, dan gaan we uit elkaar een beetje vreemd. Klinkt als een soort indekken, klopt dat? Had je er toen nog wel zin of besloot je het voor hem nog een laatste kans te geven maar wist je het eigenlijk al?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:50 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Na de relatietherapie was het weer stabiel.
En 2,5 maand na de diagnose bijna burnout gaat het weer behoorlijk de goede kant op overigens.
Op het moment dat mijn man met een burn-out thuis komt te zitten en niet duidelijk zegt dat dat (grotendeels) komt omdat ik een kutwijf ben waarmee hij zijn tijd niet meer wil verspillen denk ik ook gewoon dat het door z'n werk komt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:54 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Meneer Daf zei dat ze nooit echt van hem gehouden heeft. Ja, dan krijg je dit soort dingen. Maar dat kan je al op je klompen aanvoelen voor je een relatie begint. Gaat samenwonen. Een huis kopen. Trouwen. Twee kinderen krijgen. Zo idioot, mensen die maar doorgaan terwijl ze wéten niet van hun partner te houden. Heel erg oneerlijk en eigenlijk ook gemeen om dan maar zo'n man aan het lijntje te houden. Had hij geld of zo? Of dacht je niks beters te kunnen vinden?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:57 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vind de afspraak na de relatietherapie van als het dan weer misgaat, dan gaan we uit elkaar een beetje vreemd. Klinkt als een soort indekken, klopt dat? Had je er toen nog wel zin of besloot je het voor hem nog een laatste kans te geven maar wist je het eigenlijk al?
Dat maakt het voor mij niet logisch dat je alleen al kan denken om het te vertellen aan je kinderen en dan weg te gaan, dat je de relatie niet meer ziet zitten kan ik mij best voorstellen mar gezellig bij een internet "vriendin" langsgaan is echt iets waar ik niet bij kan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Opzich is het wel logisch. Hoe gek het ook klinkt, op dit punt doen de kinderen er niet meer toe.
• Ze zit midden in een burn out
• Ze heeft aangegeven al langer niet gelukkig te zijn
• Het idee bij straks weer "vrij" te zijn, zal haar ongetwijfeld weer aan haar jeugd doen herinneren. Wat, waar ik gemakshalve van uit ga, een prettige tijd was
• Ik weet natuurlijk niet hoe de financiële situatie is, maar wanneer zij uitgekocht moet worden krijgt ze een (flinke) som geld mee. Waarmee ze "de nieuwe start" mee kan bekostigen
• Aandacht van andere mannen, zich weer gewaardeerd voelen
Al dat soort punten kunnen, en sommige zullen, meespelen.
De kinderen staan daar volledig buiten.
Zij moet mij uitkopen, huis staat onderwater.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Opzich is het wel logisch. Hoe gek het ook klinkt, op dit punt doen de kinderen er niet meer toe.
• Ze zit midden in een burn out
• Ze heeft aangegeven al langer niet gelukkig te zijn
• Het idee bij straks weer "vrij" te zijn, zal haar ongetwijfeld weer aan haar jeugd doen herinneren. Wat, waar ik gemakshalve van uit ga, een prettige tijd was
• Ik weet natuurlijk niet hoe de financiële situatie is, maar wanneer zij uitgekocht moet worden krijgt ze een (flinke) som geld mee. Waarmee ze "de nieuwe start" mee kan bekostigen
• Aandacht van andere mannen, zich weer gewaardeerd voelen
Al dat soort punten kunnen, en sommige zullen, meespelen.
De kinderen staan daar volledig buiten.
Ja.. ik kan geen woorden meer vinden voor dit topic.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat vat het allemaal wel een beetje samen hé.
Ik kan hier ook blijven wonen. Alleen wel, zolang mijn vrouw geen huis heeft, gescheiden van bed.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou dat scheelt dan weer, kun je dat iig in je hypotheek storten.
Kan ze niet naar haar moeder? Of een vage internetkennis? Zij wil scheiden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:02 schreef Daf46 het volgende:
Ik kan hier ook blijven wonen. Alleen wel, zolang mijn vrouw geen huis heeft, gescheiden van bed.
Nou ja, haar vlam is toch gedoofd, dus dan kun je beter een dekbed hebben dat ruim om je heen valt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:02 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ik kan hier ook blijven wonen. Alleen wel, zolang mijn vrouw geen huis heeft, gescheiden van bed.
Beide ouders van haar zijn overleden, haar vader afgelopen augustus.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan ze niet naar haar moeder? Of een vage internetkennis? Zij wil scheiden.
Kom op. Jij gaat dat huis toch niet verlaten? Zij wil weg..mag zij de consequenties aanvaarden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:02 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ja, dat is helaas waar.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, haar vlam is toch gedoofd, dus dan kun je beter een dekbed hebben dat ruim om je heen valt.
Ik blijf ook hier wonen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:05 schreef agter het volgende:
[..]
Kom op. Jij gaat dat huis toch niet verlaten? Zij wil weg..mag zij de consequenties aanvaarden.
Natuurlijk heb ik in het begin wel van hem gehouden. Dat doe ik nog steeds, alleen is dat op dit moment niet meer dan ik van een broer zou houden en dat is wat mij betreft niet voldoende om te blijven.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meneer Daf zei dat ze nooit echt van hem gehouden heeft. Ja, dan krijg je dit soort dingen. Maar dat kan je al op je klompen aanvoelen voor je een relatie begint. Gaat samenwonen. Een huis kopen. Trouwen. Twee kinderen krijgen. Zo idioot, mensen die maar doorgaan terwijl ze wéten niet van hun partner te houden. Heel erg oneerlijk en eigenlijk ook gemeen om dan maar zo'n man aan het lijntje te houden. Had hij geld of zo? Of dacht je niks beters te kunnen vinden?
Ik zou haar zo snel mogelijk haar eigen boontjes laten doppen. Jij wil scheiden? Hier is je koffer, veel succes.quote:
Weet je, zoals in de film bestaat niet hoor. Elke relatie wordt op een bepaald moment sleur. Je moet er wel aan blijven werken, om het samen leuk te houden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:07 schreef Nanook24 het volgende:
Natuurlijk heb ik in het begin wel van hem gehouden. Dat doe ik nog steeds, alleen is dat op dit moment niet meer dan ik van een broer zou houden en dat is wat mij betreft niet voldoende om te blijven.
Heb je wat beters gevonden dan? Liefde als voor een broer lijkt mij niet perse onoverkomelijk.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:07 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik in het begin wel van hem gehouden. Dat doe ik nog steeds, alleen is dat op dit moment niet meer dan ik van een broer zou houden en dat is wat mij betreft niet voldoende om te blijven.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik houd van haar. Ik sta er niet achter, maar ik wil ook niet haar geluk in de weg staan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:08 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zou haar zo snel mogelijk haar eigen boontjes laten doppen. Jij wil scheiden? Hier is je koffer, veel succes.
Dat is ook echt de reden dat ik de rest van mijn leven vrijgezel blijf. Zoveel tijd en moeite in iets steken. No way José.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Weet je, zoals in de film bestaat niet hoor. Elke relatie wordt op een bepaald moment sleur. Je moet er wel aan blijven werken, om het samen leuk te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |