Maar het is wel belangrijk dat ze direct de consequenties van haar handelen ondervindt. Daad bij woord. Niet een of andere poging tot manipulatie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:10 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik houd van haar. Ik sta er niet achter, maar ik wil ook niet haar geluk in de weg staan.
Nou ja, ik heb misschien wel makkelijk praten. Mijn partner is ook mijn beste vriendquote:Op zaterdag 27 december 2014 02:11 schreef onlogisch het volgende:
Dat is ook echt de reden dat ik de rest van mijn leven vrijgezel blijf. Zoveel tijd en moeite in iets steken. No way José.
Yup, onkunde van mijn kant
Ik denk eigenlijk dat elke scheiding sowieso 2 personen pijn doet. Ik heb met beiden wel te doen. Los daarvan denk ik dat zij het misschien eerder wist dan hem, en dan is het wel jammer dat ze nooit het gevoel heeft gehad dit bij hem kwijt te kunnen, Misschien zelfs wel tegen beter weten in een therapeut in de arm nemen etc. Ze had dit eerder met hem moeten bespreken en ik vraag me af wat haar tegenhield. De hoop dat hij haar wel zat zou worden? Geen pijn willen doen terwijl je daardoor onbewust juist meer pijn doet?quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meneer Daf zei dat ze nooit echt van hem gehouden heeft. Ja, dan krijg je dit soort dingen. Maar dat kan je al op je klompen aanvoelen voor je een relatie begint. Gaat samenwonen. Een huis kopen. Trouwen. Twee kinderen krijgen. Zo idioot, mensen die maar doorgaan terwijl ze wéten niet van hun partner te houden. Heel erg oneerlijk en eigenlijk ook gemeen om dan maar zo'n man aan het lijntje te houden. Had hij geld of zo? Of dacht je niks beters te kunnen vinden?
hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:12 schreef agter het volgende:
[..]
Maar het is wel belangrijk dat ze direct de consequenties van haar handelen ondervindt. Daad bij woord. Niet een of andere poging tot manipulatie.
Lees mijn eerste post nog eens. Er komt geen ander voor er weer een stabiele basis is voor de kinderen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:09 schreef agter het volgende:
[..]
Heb je wat beters gevonden dan? Liefde als voor een broer lijkt mij niet perse onoverkomelijk.
Dank je wel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat elke scheiding sowieso 2 personen pijn doet. Ik heb met beiden wel te doen. Los daarvan denk ik dat zij het misschien eerder wist dan hem, en dan is het wel jammer dat ze nooit het gevoel heeft gehad dit bij hem kwijt te kunnen, Misschien zelfs wel tegen beter weten in een therapeut in de arm nemen etc. Ze had dit eerder met hem moeten bespreken en ik vraag me af wat haar tegenhield. De hoop dat hij haar wel zat zou worden? Geen pijn willen doen terwijl je daardoor onbewust juist meer pijn doet?
Ik ga er niet vanuit dat ze toen ze met hem trouwde wist dat ze niet van hem hield. Dat kan je zo hebben dat je denkt dat je het ergens om doet en dat je later beseft dat je het om een andere reden deed.
Scheiden is kut en ik wens beiden veel sterkte, wijsheid en rust toe komende tijd. En omwille van de kinderen, probeer elkaar niet te gaan haten als jullie nog een tijdje gedwongen samen moeten wonen.
Je begrijpt dat 'het voelt als broer en zus' spreekwoordelijk is hèquote:Op zaterdag 27 december 2014 02:13 schreef Nanook24 het volgende:
Lees mijn eerste post nog eens. Er komt geen ander voor er weer een stabiele basis is voor de kinderen.
En ik wens je veel plezier als jij nog 30 jaar met je broer onder 1 dak kunt leven en seks met hem kunt hebben. Mijn hobby is het niet.
Ja, maar bij wijze van spreken 2 x per jaar sex is ook niet mijn uitgangspunt. het is niet het belangrijkste maar wel belangrijk in een relatie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je begrijpt dat 'het voelt als broer en zus' spreekwoordelijk is hè
Bijna scheidingen, therapie, jij moet beter je best doen etc. Het hangt allemaal als een zwaard van Damocles boven jullie huwelijk. En nu zegt ze dat ze de knoop heeft doorgehakt.quote:
Dan heb je geen seks meer, maar als je beleefd kunt zijn en blijven kun je dat nog een hele tijd volhouden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:13 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Lees mijn eerste post nog eens. Er komt geen ander voor er weer een stabiele basis is voor de kinderen.
En ik wens je veel plezier als jij nog 30 jaar met je broer onder 1 dak kunt leven en seks met hem kunt hebben. Mijn hobby is het niet.
Je slaat de spijker op zijn kop Liesje.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat elke scheiding sowieso 2 personen pijn doet. Ik heb met beiden wel te doen. Los daarvan denk ik dat zij het misschien eerder wist dan hem, en dan is het wel jammer dat ze nooit het gevoel heeft gehad dit bij hem kwijt te kunnen, Misschien zelfs wel tegen beter weten in een therapeut in de arm nemen etc. Ze had dit eerder met hem moeten bespreken en ik vraag me af wat haar tegenhield. De hoop dat hij haar wel zat zou worden? Geen pijn willen doen terwijl je daardoor onbewust juist meer pijn doet?
Ik ga er niet vanuit dat ze toen ze met hem trouwde wist dat ze niet van hem hield. Dat kan je zo hebben dat je denkt dat je het ergens om doet en dat je later beseft dat je het om een andere reden deed.
Scheiden is kut en ik wens beiden veel sterkte, wijsheid en rust toe komende tijd. En omwille van de kinderen, probeer elkaar niet te gaan haten als jullie nog een tijdje gedwongen samen moeten wonen.
Ze is ook nog de moeder van zijn kinderen hèquote:Op zaterdag 27 december 2014 02:18 schreef agter het volgende:
Bijna scheidingen, therapie, jij moet beter je best doen etc. Het hangt allemaal als een zwaard van Damocles boven jullie huwelijk. En nu zegt ze dat ze de knoop heeft doorgehakt.
Ga dan, zou mijn antwoord zijn. En wel direct.
Het is belangrijk dat je heel helder en duidelijk hierin bent. Anders blijft ze ten tijden van de scheiding nog steeds om je heen hangen. Lekker makkelijk ook. Jij houdt van haar, ze kan zo terugkomen.
Nee, gewoon daad bij woord voegen: zij wil weg, hier is haar koffer.
Dat is de consequentie van haar handelen.
Jee, dan doe je even geen seks. Is dat nou zo onoverkomelijk?quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:13 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
En dit....quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:18 schreef agter het volgende:
[..]
Bijna scheidingen, therapie, jij moet beter je best doen etc. Het hangt allemaal als een zwaard van Damocles boven jullie huwelijk. En nu zegt ze dat ze de knoop heeft doorgehakt.
Het is belangrijk dat je heel helder en duidelijk hierin bent. Anders blijft ze ten tijden van de scheiding nog steeds om je heen hangen. Lekker makkelijk ook. Jij houdt van haar, ze kan zo terugkomen.
Wel zo handig als je partner dan ook weet dat je het nog blijft proberen voor de kinderen, en niet dat je partner denkt dat het best wel weer aardig gaat.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:19 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop Liesje.
En de werkelijke reden was het vooral willen blijven proberen voor de kinderen. Net zo lang tot je (mede) daardoor overspannen wordt en moet toegeven dat het echt niet meer gaat.
Ik heb het over de relatie die we nu hebben. We vrijen heel weinig, voor een man is het in de regel belangrijker dan voor een vrouw.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:19 schreef agter het volgende:
[..]
Jee, dan doe je even geen seks. Is dat nou zo onoverkomelijk?
ja, als broer en zus.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:21 schreef Trebo het volgende:
Een relatie zonder neuken wordt een vriendschappelijke relatie. Niet goed.
Ik vrees dat het dat al een tijd was. En ja, seks is juist wel belangrijk voor de gevoelens van verbondenheid in een relatie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:21 schreef Trebo het volgende:
Een relatie zonder neuken wordt een vriendschappelijke relatie. Niet goed.
Ik hou van jouw denken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:18 schreef agter het volgende:
[..]
O ja, zat even niet op te letten. Ja, ze heeft wel gelijk naar mijn idee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Volgens mij is het een vrouw, maar ze slaat wel de spijker op zn kop.
Iets doet mij vermoeden dat echt de schouders er onder zetten en de relatie weer laten werken ook niet jouw hobby is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:13 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw. En getrouwd.quote:
Fixed.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:25 schreef Daf46 het volgende:
[..]
O ja, zat even niet op te letten. Ja, ze heeft wel gelijk naar mijn idee.
Ze zegt toch nergens dat ze het handig heeft aangepakt? Of dat ze tevreden is over de manier waarop? Ik lees uit haar post dat ze niet durfde. Ik heb ook niet het idee dat Daf het haar allemaal super kwalijk neemt, en het ergens ook wel wist en het stiekem toch wel een beetje aan zag komen. Ik begrijp dat zulke topics (quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel zo handig als je partner dan ook weet dat je het nog blijft proberen voor de kinderen, en niet dat je partner denkt dat het best wel weer aardig gaat.
Ik ben het wel met je eensquote:Op zaterdag 27 december 2014 02:25 schreef agter het volgende:
Ik ben een vrouw. En getrouwd.
Maar op dit soort mededelingen zonder normaal overleg (over de kinderen bijvoorbeeld) staan wel consequenties.
Ja, maar wat kan ik doen. Haar besluit staat vast. Het enige wat ik kan doen is mijn handtekening niet zetten. Maar dat is uitstel van executie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:25 schreef agter het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw. En getrouwd.
Maar op dit soort mededelingen zonder normaal overleg (over de kinderen bijvoorbeeld) staan wel consequenties.
Dit jaar is een beetje kort dagquote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eensZe zoekt maar snel iets anders en niet 'ooit een keer, als er een huurhuisje vrij komt ergens volgend jaar'.
Daar schiet je niets mee op nee. Proberen er samen (dit keer maar eens samen) volwassen over te praten en dingen te gaan regelen. En er vooral geen vechtscheiding van maken, want daar worden vooral de kinderen de dupe van. En ook niet negatief over mama praten tegen de kinderen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Daf46 het volgende:
Ja, maar wat kan ik doen. Haar besluit staat vast. Het enige wat ik kan doen is mijn handtekening niet zetten. Maar dat is uitstel van executie.
Je kunt in ieder geval zorgen dat je niet zomaar ergens je handtekening onder zet....quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ja, maar wat kan ik doen. Haar besluit staat vast. Het enige wat ik kan doen is mijn handtekening niet zetten. Maar dat is uitstel van executie.
Grow some balls.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Ze heeft vast wel vriendinnenquote:
Je kunt haar niet op andere gedachten brengen. Als zij dit wil, dan is het zo.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Dat hoop ik voor haar, als je na het droppen van je bom afleiding moet zoeken bij een internetkennis, dan heb ik niet het idee dat er sprake is van een enorme sociale cirkel.quote:
Om een relatie te laten slagen zijn idd twee personen nodig die daar moeite voor willen doen...quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Praten heb ik echt al meerder malen voorgesteld, haar besluit staat vast. ik kan het nog een s proberen met een proefscheiding.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar schiet je niets mee op nee. Proberen er samen (dit keer maar eens samen) volwassen over te praten en dingen te gaan regelen. En er vooral geen vechtscheiding van maken, want daar worden vooral de kinderen de dupe van. En ook niet negatief over mama praten tegen de kinderen.
Ze willen dat je haar zo snel mogelijk de straat op schopt. Maar ze vergeten dat jullie tig jaar samen zijn geweest en er uiteraard wel sprake is van liefde. Zelfs al is dat meer familiair dan passie. Dat ga je niet doen natuurlijk. Je schopt ook je broer de straat niet op, en daar heb je, neem ik aan geen kinderen mee. Ik zou gaan voor de goede verstandhouding, lijkt me voor de kinderen ook beter. Maak goede afspraken, vraag haar wel haar best te doen om een huis te vinden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:28 schreef Daf46 het volgende:
[..]
Dat is echt het gevolg van het bommengooien.... zij wil niet nog langer als broer en zus samenleven, nou dan ga je toch?!quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:33 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ze willen dat je haar zo snel mogelijk de straat op schopt. Maar ze vergeten dat jullie tig jaar samen zijn geweest en er uiteraard wel sprake is van liefde. Zelfs al is dat meer familiair dan passie. Dat ga je niet doen natuurlijk. Je schopt ook je broer de straat niet op, en daar heb je, neem ik aan geen kinderen mee. Ik zou gaan voor de goede verstandhouding, lijkt me voor de kinderen ook beter. Maak goede afspraken, vraag haar wel haar best te doen om een huis te vinden.
Op straat schoppen klinkt zo negatief... Maar met gepaste druk zorgen dat ze snel een alternatief heeft lijkt mij in dezen wel gewenst.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:33 schreef liesje1979 het volgende:
Ze willen dat je haar zo snel mogelijk de straat op schopt. Maar ze vergeten dat jullie tig jaar samen zijn geweest en er uiteraard wel sprake is van liefde. Zelfs al is dat meer familiair dan passie. Dat ga je niet doen natuurlijk. Je schopt ook je broer de straat niet op, en daar heb je, neem ik aan geen kinderen mee. Ik zou gaan voor de goede verstandhouding, lijkt me voor de kinderen ook beter. Maak goede afspraken, vraag haar wel haar best te doen om een huis te vinden.
Ja, dit.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is echt het gevolg van het bommengooien.... zij wil niet nog langer als broer en zus samenleven, nou dan ga je toch?!
Dan had ze misschien nog langer moeten wachten met het vertellen. Zo van ik trek het niet meer en ik ben nu weg.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is echt het gevolg van het bommengooien.... zij wil niet nog langer als broer en zus samenleven, nou dan ga je toch?!
Nee, ze had eerlijk moeten zijn en hem de tijd geven te wennen aan het idee dat ze het niet meer zag zitten, hij had moeten weten dat ze het alleen nog maar probeerde voor de kinderen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:36 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dan had ze misschien nog langer moeten wachten met het vertellen. Zo van ik trek het niet meer en ik ben nu weg.
Het gaat ook niet om netjes uit elkaar gaan, maar gewoon de consequenties aanvaarden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:38 schreef liesje1979 het volgende:
Jullie hebben nooit een relatie verbroken ofzo?
Dat gaat zelden smooth volgens mij?
Of jullie hebben allemaal de perfecte relatie?
Iedereen weet hoe het moet maar in de praktijk loopt het vaak toch anders toch?
Dat zei ik ook, dat ze dat had moeten zeggen. Maar dat heeft ze niet gedaan. Dus lijkt het me nu zaak om de scheiding zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Ruzie op dit moment heeft niemand wat aan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ze had eerlijk moeten zijn en hem de tijd geven te wennen aan het idee dat ze het niet meer zag zitten, hij had moeten weten dat ze het alleen nog maar probeerde voor de kinderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |