abonnement Unibet Coolblue
pi_147947984
Topicreeks: Speciaalbieren

Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!



Bierwinkels

Lekkerbier de Bierwinkel Kolkstraat 2a 8501 BT Joure

De Man van Drank Hoogstraat 54a 3011 PS Rotterdam

Bert's Bierhuis Twijnstraat 41 Utrecht

De Bierkoning Paleisstraat 125 1012 ZL Amsterdam

Bierwinkel Leiden Hartesteeg 9 2312 JW Leiden

Van Erp Dranken Grote Kromme Elleboog 16 Groningen
Raadhuisstraat 11 Roden

't Hopbelletje Grote Spuistraat 31, Dordrecht.

Bierwinkel Brouwerij De Molen Brouwerij de Molen Overtocht 43 2411 BT Bodegraven

Bierparadijs Wenenstraat 9 2321 Meer

De Hopduvel Coupure links 625 9000 Gent

Interessante links, o.a. recensies, bierfestivals, achtergrondinformatie

http://www.weekenddelabiere.be/
http://www.zbf.be/ (ze zijn verhuisd!)

http://www.pint.nl/
http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/

http://beeradvocate.com/
http://www.ratebeer.com/

http://www.beerhunter.com/

CUL / Eigen bier brouwen
pi_147953545
Untappdlijst:

Larry_Flynt -> larry_flynt

Zit op m'n gsm dus kan er niet meer van maken...
pi_147965004
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:01 schreef larry_flynt het volgende:
Untappdlijst:

Larry_Flynt -> larry_flynt
OMG -> OMG
Mezelf maar aan de "lijst" toegevoegd. :P.

Als ik thuis ben gaat de Stone 12.12.12 Vertical Epic Ale open! Want Kerst.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148007225
Zo juist nog even bij de plaatselijke mitra geweest

PhotoGear Nikon D5100 met nikon 18-200mm lens en tamron macro 60mm lens en calumet statief en allerlei kleine spulletjes voor de fotografie
pi_148013013
Dokter bibbberrrr
pi_148034751
Untappdlijst:

Larry_Flynt -> larry_flynt
OMG -> OMG
GuldenDraak -> ThePlaneteer
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_148037070
Vandaag een fles Three Floyds Alpha Klaus gehaald. Een porter voor tijdens de kerst of zo.

Ook nog een nieuw flesje Hitachino Nest Espresso Stout gehaald, en een grote fles BrewDog Dogma. De eerste keer dat ik iets van BrewDog tegen ben gekomen. Batch 073 staat er op het label. Geen idee hoe oud dat is.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148039292
Iemand het Meesterstuk van Jopen al in huis gehaald? Werd me getipt door de plaatselijke Mitra, dus meegenomen. Die van vorig jaar scheen ook erg goed te zijn. Vond 'm met bijna drie euro wel aan de prijs.

En de Gouverneur Stout gehad, eerst batch speciaal voor de Mitra gebrouwen. Ik vond het maar flauwe zooi.
Schip ahoy!
pi_148044121
Untappdlijst:

Larry_Flynt -> larry_flynt
OMG -> OMG
GuldenDraak -> ThePlaneteer
Karstman -> Karstman
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_148044523
• Larry_Flynt -> larry_flynt
• OMG -> OMG
• GuldenDraak -> ThePlaneteer
• Karstman -> Karstman
• Saind -> pauldh
pi_148084103
• Larry_Flynt -> larry_flynt
• OMG -> OMG
• GuldenDraak -> ThePlaneteer
• Karstman -> Karstman
• Saind -> pauldh
• Rvhkd -> Robvh
pi_148086771
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 08:44 schreef Rvhkd het volgende:
• Larry_Flynt -> larry_flynt
• OMG -> OMG
• GuldenDraak -> ThePlaneteer
• Karstman -> Karstman
• Saind -> pauldh
• Rvhkd -> Robvh
• gadeweerd-> GAdeWeerd
pi_148087809
Gisteren weer een fles Tongval Audio Beer gedronken, wel echt heel lekker. Ook nog een Grosse Bertha uit Brussel.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_148091025


Voor de kerst nog ff inkopen gedaan :) Straffe Hendrik is op weg om een van mijn favorieten te worden.
Laatst ook nog een Tongerlo Christmas bier gedronken. Absoluut niet mijn soort bier, had een behoorlijke drop smaak.
pi_148091185
Volgens mij is al dat kerstbier met aparte smaken?
Ik heb vanavond weer een diner, dus dat wordt veel proeven.

Die Zeezuiper vond ik trouwens matig, maar jij bent wel fan zo te zien ;)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_148099365
een zeezuipertje vind ik ook een prima tripeltje. toevallig is zeezuiper genoemd naar een gebied hier een paar km vandaan ;p
pi_148142169
Die Gouden Carolus Noël gisteren geprobeerd. Echt te ranzig voor woorden zeg.
Eerste biertje wat ik een 0,5 heb gegeven en heb weggegooid.

Verder nog veel geinige biertjes geproefd en gedronken, was gezellig avondje :D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 30 december 2014 @ 17:21:16 #18
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_148147504
Net even wat inkopen gedaan voor morgenavond :+

Karmeliet Tripel
Zundert
Blanche De Namur
La Trappe Puur
Postel Tripel
Delirium Nocturnum
Rochefort 8
St Bernardus Prior 8
Val Dieu Blond
Ename
Orval
Zwijntje
Popering Hommelbier
Floreffe Blond
Broeder Jacob Bruin
Grotten Santé
St. Feuillien Blond
pi_148163308
Net Mashing Pumpkins 3.0 van Jopen op. Niet heel pompenig, behoorlijk bitter en met veel peper. Zeker in het begin een sterke alcoholgeur, of is het amonia. Geen hoogvlieger!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_148237519
• Larry_Flynt -> larry_flynt
• OMG -> OMG
• GuldenDraak -> ThePlaneteer
• Karstman -> Karstman
• Saind -> pauldh
• Rvhkd -> Robvh
• gadeweerd-> GAdeWeerd
• opperkleurder -> opperkleurder
pi_148237730
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:21 schreef Aikara het volgende:
Net even wat inkopen gedaan voor morgenavond :+

Karmeliet Tripel
Zundert
Blanche De Namur
La Trappe Puur
Postel Tripel
Delirium Nocturnum
Rochefort 8
St Bernardus Prior 8
Val Dieu Blond
Ename
Orval
Zwijntje
Popering Hommelbier
Floreffe Blond
Broeder Jacob Bruin
Grotten Santé
St. Feuillien Blond
Alles op? Zo ja, hoe is 't met de hoofdpijn? :P

Net rijtje, ken ze niet allemaal, maar de La Trappe Puur valt me op. Wat een flauwe zooi was dat zeg.
Schip ahoy!
pi_148237770
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 15:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Die Gouden Carolus Noël gisteren geprobeerd. Echt te ranzig voor woorden zeg.
Eerste biertje wat ik een 0,5 heb gegeven en heb weggegooid.

Verder nog veel geinige biertjes geproefd en gedronken, was gezellig avondje :D
Is dat die waar echt 8 anijsblokjes ingegooid zijn?
pi_148274215
Misschien niet het juiste topic, maar heeft iemand een idee waar ik estaminet bier kan kopen? Een zoektocht op internet levert niks op. Ik heb het ooit in een restaurant gedronken en het is een heerlijk pilsje.
Ich bin Der Kannibale, ich mochte sie esse!
pi_148280858
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:47 schreef Der_Kannibale het volgende:
Misschien niet het juiste topic, maar heeft iemand een idee waar ik estaminet bier kan kopen? Een zoektocht op internet levert niks op. Ik heb het ooit in een restaurant gedronken en het is een heerlijk pilsje.
Is hetzelfde bier als Steenberge maar dan met een ander etiket. Dat is beter te krijgen in Nederland.
pi_148286972
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:05 schreef Saind het volgende:

[..]

Is hetzelfde bier als Steenberge maar dan met een ander etiket. Dat is beter te krijgen in Nederland.
Estaminet is zelfs enkel en alleen in de horeca te krijgen. Overigens is het niet hetzelfde als Steenberge volgens mij. Estaminet is van Palm. Van Steenberge maakt o.a. Piraat en Gulden Draak.
pi_148287003
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:17 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Estaminet is zelfs enkel en alleen in de horeca te krijgen. Overigens is het niet hetzelfde als Steenberge volgens mij. Estaminet is van Palm. Van Steenberge maakt o.a. Piraat en Gulden Draak.
Ik sprak laatst de importeur van Steenberge, die fluisterde me in dat het een en hetzelfde is.
pi_148287113
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:17 schreef Saind het volgende:

[..]

Ik sprak laatst de importeur van Steenberge, die fluisterde me in dat het een en hetzelfde is.
Steenberge is iets anders dan van Steenberge zie ik nu. In dat geval even mailen met info@multibier.nl
pi_148287617
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:20 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Steenberge is iets anders dan van Steenberge zie ik nu. In dat geval even mailen met info@multibier.nl
Ja die sprak ik dus.
pi_148293720
Vandaag dagje Duitsland gedaan om goedkoop boodschappen in te slaan. Ik verwachtte daar ook wel wat aan speciaalbier tegen te komen. Viel dat even tegen zeg, buiten wat bekende pils en weizeners helemaal niks...
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_148294508
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:55 schreef Mgolovic het volgende:
Vandaag dagje Duitsland gedaan om goedkoop boodschappen in te slaan. Ik verwachtte daar ook wel wat aan speciaalbier tegen te komen. Viel dat even tegen zeg, buiten wat bekende pils en weizeners helemaal niks...
Prijzen zijn top maar de supermarkten hebben weinig buiten fernsehbier

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2015 21:12:51 ]
pi_148304138
Vandaag voor het eerst Ethiopisch bier op. Meta Premium, het is een pils. Echt in Afrikaanse stijl een beetje vlak en bitter zonder hoppig te zijn. Deed me heel erg denken aan Sakara uit Egypte. Het beste steenkoud te drinken bij heel warm weer.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 4 januari 2015 @ 00:50:27 #32
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_148304898
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:25 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Alles op? Zo ja, hoe is 't met de hoofdpijn? :P

Net rijtje, ken ze niet allemaal, maar de La Trappe Puur valt me op. Wat een flauwe zooi was dat zeg.
Haha, nee hoor. Was voor een heel gezelschap. Had de meeste al wel gehad. Favorieten blijven toch wel de Rochefort en de St. Bernardus. La Trappe Puur vond ik om mee te beginnen eigenlijk best OK.
pi_148398207
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:12 schreef Saind het volgende:

[..]

Prijzen zijn top maar de supermarkten hebben weinig buiten fernsehbier
Het leeft niet zo erg in Duitsland is mijn indruk; er zijn wel vrij veel brouwerijen, maar de gemiddelde Duitser is niet zo avontuurlijk. Ik had 2 jaar terug in Dortmund in een restaurant/brouwerij vlakbij mijn hotel een Alt bier op wat ze gedryhopt hadden, maar dat was vanwege een jubileum van desbetreffende brouwerij.
pi_148398400
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:52 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het leeft niet zo erg in Duitsland is mijn indruk; er zijn wel vrij veel brouwerijen, maar de gemiddelde Duitser is niet zo avontuurlijk. Ik had 2 jaar terug in Dortmund in een restaurant/brouwerij vlakbij mijn hotel een Alt bier op wat ze gedryhopt hadden, maar dat was vanwege een jubileum van desbetreffende brouwerij.
Er zijn ook wel veel kleine brouwerijen maar die maken ook weinig buiten de standaard stijlen. Maar dat zijn dan geen "fernsehbieren" en dus superieur volgens de Duitse biernerd.
Het komt wel steeds meer, zelfs weihenstephaner maakt samen met Brewdog bier, dan is er toch wel echt iets aan de hand
pi_148398439
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:57 schreef Saind het volgende:

[..]

Er zijn ook wel veel kleine brouwerijen maar die maken ook weinig buiten de standaard stijlen. Maar dat zijn dan geen "fernsehbieren" en dus superieur volgens de Duitse biernerd.
Het komt wel steeds meer, zelfs weihenstephaner maakt samen met Brewdog bier, dan is er toch wel echt iets aan de hand
Klopt, maar dat heeft tijd nodig. Het is grappig om te zien dat bepaalde "oude" Duitse stijlen juist door de moderne brouwers weer worden opgepikt en afgestoft.
pi_148400866
Je ziet inderdaad de vernieuwingen op gang komen in Duitsland. Paar voorbeelden:
- http://www.ratsherrn.de/en/
- http://www.crewrepublic.de/home.html
- http://maiselandfriends.com/biere/
- http://www.braukunstkeller.de/
En nog meer zijn er hier te vinden: https://craftbeerstore.de/laender/deutschland/

Ik hoorde vandaag bij de slijter dat Hof Ten Dormaal is uitgebrand: http://www.demorgen.be/bi(...)-in-haacht-a2172549/
Stop rockin' the boat.
pi_148403325
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:58 schreef bassieVL het volgende:
Je ziet inderdaad de vernieuwingen op gang komen in Duitsland. Paar voorbeelden:
- http://www.ratsherrn.de/en/
- http://www.crewrepublic.de/home.html
- http://maiselandfriends.com/biere/
- http://www.braukunstkeller.de/
En nog meer zijn er hier te vinden: https://craftbeerstore.de/laender/deutschland/

Ik hoorde vandaag bij de slijter dat Hof Ten Dormaal is uitgebrand: http://www.demorgen.be/bi(...)-in-haacht-a2172549/
Ratsherrn uit Hamburg ben ik geweest. Heb 4 bieren gedronken, maar die waren allemaal niet erg bijzonder. Niet vies, maar weinig uitgesproken. De brouwerij/brewpub en de winkel waren wel erg mooi en het zat er goed vol. Mooie locatie ook.
pi_148662895
Vandaag weer een de molen vuur en vlam op. Nu staat er op dat het nottom fermented is. De vorige batch die ik ophad was top fermented. Ook zie ik hele oude labels op internet die top én bottom fermented tegelijk waren. Best apart? Ik moet zeggen dat het verschil amper te proeven is. Of ze liegen gewoon :p want 10 ebc zou de kleur moeten zijn, dat geloof ik ook nooit. Hij is echt wat donkerder.
pi_148666508
Van het weekend een Schreeuwuil op van brouwerij het Uiltje, heerlijk bier.
Ook nog een fustje (5L) gekocht met AC/DC bier, zal wel niet bijzonder zijn, maar toch leuk om met een DVD van ze op de achtergrond gezamenlijk met een paar maatjes leeg te drinken :)
pi_148670285
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:31 schreef mckroket het volgende:
Vandaag weer een de molen vuur en vlam op. Nu staat er op dat het nottom fermented is. De vorige batch die ik ophad was top fermented. Ook zie ik hele oude labels op internet die top én bottom fermented tegelijk waren. Best apart? Ik moet zeggen dat het verschil amper te proeven is. Of ze liegen gewoon :p want 10 ebc zou de kleur moeten zijn, dat geloof ik ook nooit. Hij is echt wat donkerder.
Ik heb ook een Vuur & Vlam liggen hier, die ga ik dit weekend maar eens proberen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_148671882
Van het weekend even Antwerpen aangedaan. Uiteraard het een en ander aan belgisch tot me genomen, paar winterbieren waarvan de Kerstpater de lekkerste was. Verder was fijn de Ramée Blanche, nog nooit van gehoord en ehm oh een Papegaei, die sprong er ook wel uit.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_148676907
niet naar gollem geweest? of het bierhuyske?
pi_148677738
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:59 schreef Karstman het volgende:
Van het weekend even Antwerpen aangedaan. Uiteraard het een en ander aan belgisch tot me genomen, paar winterbieren waarvan de Kerstpater de lekkerste was. Verder was fijn de Ramée Blanche, nog nooit van gehoord en ehm oh een Papegaei, die sprong er ook wel uit.
Ik was vorige week in antwerpen en ben bij Bier central geweest, erg leuke locatie met lekkere biertjes :)
pi_148678664
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:27 schreef mckroket het volgende:
niet naar gollem geweest? of het bierhuyske?
Paters Vaetje en den Billenkletser (drie deuren verder dan het bierhuyske) liggen daar ook.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 14 januari 2015 @ 19:37:44 #45
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_148685857
Ik zag vandaag de emelisse tripel ipa liggen id winkel, is ie de moeite waard? Vond em vrij duur namelijk :)
pi_148689289
emelisse is duur, maar -in mijn ervaring- eigenlijk altijd wel erg lekker :-) ik heb de tripel ipa niet geproefd, though...
pi_148692906
Tipa is wel goed en lekker hoor. Maar 10%.. dat is wel echt zonde vind ik. Geeft mij maar een lekkere ipa van 6-7%.
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:46:24 #48
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_148693682
St. Bernardus 12
Triporteur Full Moon 12

:9~
World domination is my middle name.
pi_148694941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:27 schreef mckroket het volgende:
niet naar gollem geweest? of het bierhuyske?
Nope, was met een niet bierdrinkende vrouw dus het was wat schipperen :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_148695260
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:37 schreef sawadie het volgende:
Ik zag vandaag de emelisse tripel ipa liggen id winkel, is ie de moeite waard? Vond em vrij duur namelijk :)
Ik vond van wel
pi_148695401
in elkaar meppen :P ik woon op 30 min van antwerpen. ga er vaak naar de bios en winkelen en af en toe stappen. ik mis toch wel een echte moderne bier knaller in die stad, gollem en bierhuys is leuk die hebben wel enkele ipaatjes of stoutjes, maar merendeel toch wel belgisch en redelijk saai. biercentral is vlak bij ons vaste argentijn:P dus we drinken daar wel eens iets. ook allemaal belgische meuk. gelukkig wel viven ipa en porter:P en de kulminator is enkel voor oude shit.
pi_148695443
btw ik drink nu een caldera ipa. dit is nou zoals een ipa moet zijn. hij mag iets fruitiger maar hij is maar 6,1% abv en heerlijk bitter.
pi_148695611
In de Kafétaria hadden ze volgens mij ook een redelijk netjes rijtje non-belgische bieren en zelfs fatsoenlijke whisky. Maar inderdaad het is meest "ouderwets" speciaalbier.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_148695826
die toko ken ik niet. eens een keer langsgaan want ziet er wel ok uit.
pi_148701177
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:42 schreef mckroket het volgende:
die toko ken ik niet. eens een keer langsgaan want ziet er wel ok uit.
Klein maar fijn! Oh en met Billie de Buldog :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_148708025
Op google maps zie je daar wel een hond voor de deur
Is dat hem?
pi_148710942
Vanavond na werk eens kijken of The Bruery's Tart of Darkness nog in de winkel staat. Zo ja, dan denk ik dat ik 'm mezelf eens cadeau doe.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148711308
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:19 schreef mckroket het volgende:
Op google maps zie je daar wel een hond voor de deur
Is dat hem?
In mijn beleving was ie wat lichter van kleur maar het zou zomaar kunnen :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_148727650
Heb net mijn eerste speciaal bier geprobeerd.

Westmalle Dubbel Trappist.

Erg lekker.
pi_148733457
quote:
7s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:47 schreef OMG het volgende:
Vanavond na werk eens kijken of The Bruery's Tart of Darkness nog in de winkel staat. Zo ja, dan denk ik dat ik 'm mezelf eens cadeau doe.
bij ons stond deze ook en nog wat andere en zelfs een the lost abbey!!
maar niet genomen, klonk niet echt als iets wat ik echt super zou vinden, en de prijs was natuurlijk wel super ;). als het een harde stout ofzo was zou ik het wel een keer willen doen, puur alleen om het merk eens te drinken.
pi_148733799
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:17 schreef Skillstorm het volgende:
Heb net mijn eerste speciaal bier geprobeerd.

Westmalle Dubbel Trappist.

Erg lekker.
welcome :D
pi_148733945
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:37 schreef mckroket het volgende:

[..]

welcome :D
Ja, mijn stagebegeleider, helemaal into speciaalbieren en whisky, regelmatig tastings.

Heeft op mij afgewreven. _O-
Hij vind dark stouts erg lekker
pi_148734171
hahaha. als een westmalle dubbel je eerste is, dan is een keiharde stout misschien nog ff een stap te ver? gewoon proeven zou ik zeggen! en als je het nu niet lekker vind, over een jaartje hetzelfde weer eens proberen. je zal verbaasd staan!
pi_148734255
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:47 schreef mckroket het volgende:
hahaha. als een westmalle dubbel je eerste is, dan is een keiharde stout misschien nog ff een stap te ver? gewoon proeven zou ik zeggen! en als je het nu niet lekker vind, over een jaartje hetzelfde weer eens proberen. je zal verbaasd staan!
Neuh, ik wil alles wel proberen, ik vind het echt lekker bier dus een stapje verder kan wel.
pi_148736406
Hopla, Tart of Darkness staat in de koelkast. Voor morgenavond. Meteen m'n duurste biertje tot nu toe; $25 voor een fles.

Vanavond misschien de Mischief eens aanbreken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148742448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:50 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Neuh, ik wil alles wel proberen, ik vind het echt lekker bier dus een stapje verder kan wel.
Een dubbel en een stout is echt geen vergelijking he, niet schrikken.
pi_148743196
Ik heb er ook aan moeten wennen. Ik drink nu ruim een jaar speciaalbier en weet pas sinds vrij kort geleden een stout echt te waarderen.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_148743377
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 11:25 schreef Saind het volgende:

[..]

Een dubbel en een stout is echt geen vergelijking he, niet schrikken.
Ja, maar proberen kan altijd :)
pi_148744728
Stouts... laatst weer een paar geprobeerd maar het is gewoon echt niet mijn bier. Ik kan er niet aan wennen.
Schip ahoy!
pi_148745925
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:20 schreef OMG het volgende:
Hopla, Tart of Darkness staat in de koelkast. Voor morgenavond. Meteen m'n duurste biertje tot nu toe; $25 voor een fles.

Vanavond misschien de Mischief eens aanbreken.
Hier was die iets van 10 euro. Maarja zuur bier is niks voor mij. Gister nog een alvinne omega op. Gadverdamme zeg. 10x meer koolzuur dan cola en een zure bek joh. Dat je daar iets meer in proeft dan zurigheid is knap. Het bier ziet er ook niet uit. Schuim wat instant verdwenen is, dikke laag drek onder in de fles.. of het allemaal zo hoort of het weer een infectie is weet niemand.
pi_148746096
Nice, die stagebegeleider van mij gaat een Speciaalbiertje voor meenemen :P hij Is een echte kenner gewoon, begon te praten over dat Trappist Dubbel op zijn best vond op 10 graden Etc.

Ik als zal van hem leren als newbie _O_
pi_148749909
klinkt als een troll
pi_148750208
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:35 schreef mckroket het volgende:
klinkt als een troll
Hoezo?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 15:48:27 #74
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148750277
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:32 schreef mckroket het volgende:
in elkaar meppen :P ik woon op 30 min van antwerpen. ga er vaak naar de bios en winkelen en af en toe stappen. ik mis toch wel een echte moderne bier knaller in die stad, gollem en bierhuys is leuk die hebben wel enkele ipaatjes of stoutjes, maar merendeel toch wel belgisch en redelijk saai. biercentral is vlak bij ons vaste argentijn:P dus we drinken daar wel eens iets. ook allemaal belgische meuk. gelukkig wel viven ipa en porter:P en de kulminator is enkel voor oude shit.
Een goed steakhouse in Antwerpen? waar? (kom er ook geregeld)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_148754429
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:33 schreef mckroket het volgende:

[..]

Hier was die iets van 10 euro. Maarja zuur bier is niks voor mij. Gister nog een alvinne omega op. Gadverdamme zeg. 10x meer koolzuur dan cola en een zure bek joh. Dat je daar iets meer in proeft dan zurigheid is knap. Het bier ziet er ook niet uit. Schuim wat instant verdwenen is, dikke laag drek onder in de fles.. of het allemaal zo hoort of het weer een infectie is weet niemand.
Alvinne maakt veel lekker bier maar de kwaliteit is wisselvallig to say the least.
pi_148756085
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:33 schreef mckroket het volgende:

[..]

Hier was die iets van 10 euro. Maarja zuur bier is niks voor mij. Gister nog een alvinne omega op. Gadverdamme zeg. 10x meer koolzuur dan cola en een zure bek joh. Dat je daar iets meer in proeft dan zurigheid is knap. Het bier ziet er ook niet uit. Schuim wat instant verdwenen is, dikke laag drek onder in de fles.. of het allemaal zo hoort of het weer een infectie is weet niemand.
Alvinne heeft altijd heel veel carbonatie. Ik vind het persoonlijk een hele leuke brouwerij.
pi_148760393
Zit nu eenVedeyt extra white te drinken. Lekker fris en niet teveel alcohol (4,7%). Ideaal voor bij het studeren.
pi_148760701
vanavond een westvleteren 8
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_148762833
Zojuist een lekkere beerskey van de Muifelbrouwerij op. Mooie turf smaak die mooi opgaat in de alcohol en de lichte caramel.
I am not death, I am just ignoring you
pi_148765630
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:24 schreef Saind het volgende:

[..]

Alvinne maakt veel lekker bier maar de kwaliteit is wisselvallig to say the least.
De op wijnvaten gerijpte barleywines vond ik erg fijn. Ik heb nog een Cuvee D'Erpigny staan voor een speciale gelegenheid.
pi_148766110
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:53 schreef drexciya het volgende:

[..]

De op wijnvaten gerijpte barleywines vond ik erg fijn. Ik heb nog een Cuvee D'Erpigny staan voor een speciale gelegenheid.
Ik heb vorig jaar op ZBF een paar van die dingen van hem op, erg fijn spul inderdaad
pi_148766208
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:27 schreef kenosis het volgende:
Zojuist een lekkere beerskey van de Muifelbrouwerij op. Mooie turf smaak die mooi opgaat in de alcohol en de lichte caramel.
Die heb ik een tijdje terug gedronken maar ik vond het echt helemaal niks. Niet mijn ding in ieder geval.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_148766375
vanavond: noorderlicht van de naekte brouwers. lekkere, zachte dubbelsaison :) aanrader!
pi_148768992
Bij alvinne verkochten ze enkele jaren geinfecteerd bier. Pas 2 maanden geleden ofzo zijn ze daar achter gekomen. Een alvinne open ik ook altijd boven de gootsteen. Bijna altijd een gusher bij mij. Geen extreme, maar ik heb verhalen gehoord dat echt de hele kamer onder zat haha
pi_148852582
Hebben ze in Rusland bier wat is aan te raden?
pi_148853709
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:05 schreef Speculant. het volgende:
Hebben ze in Rusland bier wat is aan te raden?
Baltika
pi_148854347
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:30 schreef Saind het volgende:

[..]

Baltika
Bedankt. Ze hebben zelfs 1L blikken :7
pi_148869480
Van het weekend nog een Fles Deus Brut des Flandres open getrokken. Heerlijk fris biertje ondanks zijn alcohol percentage ^O^
  dinsdag 20 januari 2015 @ 12:06:04 #89
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_148869741
Ik ben niet echt een bierdrinker maar ik kom wel eens hier, in Ermelo voor cadeaus. Ze zijn nu een tunnel aan het maken zodat ze nu in hun café al hun soorten bieren kunnen serveren. :P
Het is patat.
pi_148873582
Bizar.. vette toko! Helaas lichtjaren hier vandaan..
pi_148874634
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:03 schreef mckroket het volgende:
Bizar.. vette toko! Helaas lichtjaren hier vandaan..
De Veluwe is ook echt wel de laatste plek waar ik zoiets verwacht had
pi_148900429
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:41 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Bedankt. Ze hebben zelfs 1L blikken :7
Je kunt het beste gaan voor de porters. Die zijn vaak het beste.
pi_148911706
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 12:06 schreef Evi_90 het volgende:
Ik ben niet echt een bierdrinker maar ik kom wel eens hier, in Ermelo voor cadeaus. Ze zijn nu een tunnel aan het maken zodat ze nu in hun café al hun soorten bieren kunnen serveren. :P
Kom hier ongeveer om de maand om bier te halen als ik in de buurt ben. Hebben een grote selectie bieren zowel uit binnen als buitenland tegen goede prijzen. Een aanrader mocht je in de buurt zijn!
  woensdag 21 januari 2015 @ 16:13:14 #94
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_148912081
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:37 schreef Saind het volgende:

[..]

De Veluwe is ook echt wel de laatste plek waar ik zoiets verwacht had
5 minuutjes rijden van de A28. ^O^

Misschien handig om de link in de OP te zetten.
Het is patat.
pi_148931035
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:24 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Je kunt het beste gaan voor de porters. Die zijn vaak het beste.
Bruin bier heb ik niet zo graag. Ik zal kijken.
pi_148932112
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:30 schreef Saind het volgende:

[..]

Baltika
Die verkopen ze hier in Rotterdam ook. In van die grote pet-flessen van 2 en 3 liter.
Nederlands pils smaakt dan ineens als aangelengd water.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_148939291
Kreeg net met een hele uitleg erbij over hoe te drinken enzo een biertje van mijn stagebegeleider

Westvleteren 12....
pi_148940414
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:23 schreef Skillstorm het volgende:
Kreeg net met een hele uitleg erbij over hoe te drinken enzo een biertje van mijn stagebegeleider

Westvleteren 12....
Koop ook een rochefort 10 en een st Bernardus 12 en drink ze naast mekaar.
pi_148940723
Ik meld me hier ook maar eens :)
Ben lid van PINT en van een biergilde waar elke maand een proeverij gehouden wordt :P
pi_148941965
quote:
99s.gif Op donderdag 22 januari 2015 13:11 schreef So_Surreal het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens :)
Ben lid van PINT en van een biergilde waar elke maand een proeverij gehouden wordt :P
Tof!
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 22 januari 2015 @ 16:43:35 #101
414785 sirdanilot
pi_148948095
Binnenkort een proeverij van bierbrouwerij Klein Duimpje ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_148968784
Guinness voor door de chili, en een blik voor in mij.


Ik zag een Japanese Green Tea IPA van Stone gaan, dus die ging mee en staat koud voor morgen. Morgen wellicht nog wat Lagunitas spul halen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148968822
Guinness...niet echt veel smaak aan. Heb nog een paar blikken staan maar misschien blijven die er nog heel lang staan:p
Over eten gesproken, ik heb nog nooit eten gemaakt met bier erin. Iemand een tip? Voor een beginner. Stoofvlees lijkt me wel lekker. Met een lekkere imperial stout erdoor ofzo
pi_148968856
Ik vind 't op z'n tijd wel lekker, en 't is een makkelijke stout om door de chili te mikken. Net zoals ik niks uit m'n wijnvoorraad gebruik, maar een huis, tuin en keuken wijn haal als er ergens wijn doorheen moet. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148968876
http://www.planbrotterdam(...)so_plan_A_is%21.html

Deze winkel in Rotterdam heeft VEEL speciaal biertjes.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_148970229
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 04:33 schreef mckroket het volgende:
Guinness...niet echt veel smaak aan. Heb nog een paar blikken staan maar misschien blijven die er nog heel lang staan:p
Over eten gesproken, ik heb nog nooit eten gemaakt met bier erin. Iemand een tip? Voor een beginner. Stoofvlees lijkt me wel lekker. Met een lekkere imperial stout erdoor ofzo
Ik heb wel een een gegrillde kip met een soort tripple marinade gemaakt :)
Staan recepten van op internet.

En anders bierkip op de barbeceue :)

pi_148970249
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 05:13 schreef OMG het volgende:
Ik vind 't op z'n tijd wel lekker, en 't is een makkelijke stout om door de chili te mikken. Net zoals ik niks uit m'n wijnvoorraad gebruik, maar een huis, tuin en keuken wijn haal als er ergens wijn doorheen moet. :P.
Wat vonden jullie van de Jopenkerk Meesterstuk 2015, met Engelse drop smaak :) ?

pi_148970342
Heeft iemand hier het bier uit Katendrecht (Rotterdam) gedronken? Ik ben namelijk benieuwd wat andere mensen er van vinden.
pi_148971013
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 09:18 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Wat vonden jullie van de Jopenkerk Meesterstuk 2015, met Engelse drop smaak :) ?

[ afbeelding ]
Die vond ik érg goed
pi_148971121
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 04:33 schreef mckroket het volgende:
Guinness...niet echt veel smaak aan. Heb nog een paar blikken staan maar misschien blijven die er nog heel lang staan:p
Over eten gesproken, ik heb nog nooit eten gemaakt met bier erin. Iemand een tip? Voor een beginner. Stoofvlees lijkt me wel lekker. Met een lekkere imperial stout erdoor ofzo
Stoofvlees is lekkerder met een flink Belgisch biertje. Al kan een stout ook goed zijn. Van de week gehaktballen uit jus van stout van de Dolle brouwers gemaakt, was ook een feestje.

De Belgen zijn, niet geheel verrassend, een goede bron voor recepten.

http://www.een.be/program(...)jn-van-moe-rotselaar
http://www.een.be/program(...)tloof-en-aardappelen
http://www.een.be/program(...)an-kip-en-oude-geuze
http://www.een.be/program(...)stoofvlees-met-friet

quote:
99s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 09:17 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ik heb wel een een gegrillde kip met een soort tripple marinade gemaakt :)
Staan recepten van op internet.

En anders bierkip op de barbeceue :)

[ afbeelding ]
http://www.cookingforengineers.com/article/171/Beer-Can-Chicken

heeft geen zin

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2015 09:56:00 ]
pi_148971752
Chocoladetaart met Guinness!
pi_148975721
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 04:33 schreef mckroket het volgende:
Guinness...niet echt veel smaak aan. Heb nog een paar blikken staan maar misschien blijven die er nog heel lang staan:p
Over eten gesproken, ik heb nog nooit eten gemaakt met bier erin. Iemand een tip? Voor een beginner. Stoofvlees lijkt me wel lekker. Met een lekkere imperial stout erdoor ofzo
Bitterballen gemaakt en de helft van de hoeveelheid water (bij het maken van de vulling) vervangen door La Trappe Quadrupel. Smaakte erg goed. Overigens ook ooit een wildbouillon gemaakt waarbij een deel van het water vervangen werd door Quadrupel en ook dat smaakte erg goed.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_148990749
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:18 schreef JoPiDo het volgende:
Chocoladetaart met Guinness!
Dat heb ik laatst gemaakt. Geen succes. Veel te zwaar en iets te zompig. Maar dat kan ook aan mijn bereiding gelegen hebben.
pi_148990884
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:00 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dat heb ik laatst gemaakt. Geen succes. Veel te zwaar en iets te zompig. Maar dat kan ook aan mijn bereiding gelegen hebben.
Je krijgt een hele zware taart, bij mij was hij de eerste keer heel goed gelukt en de twee keer daarna mislukt. Dan wordt hij inderdaad veel te zompig.

Cake is eigenlijk te moeilijk om thuis te bakken.
pi_148991122
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:04 schreef JoPiDo het volgende:
Je krijgt een hele zware taart, bij mij was hij de eerste keer heel goed gelukt en de twee keer daarna mislukt. Dan wordt hij inderdaad veel te zompig.

Cake is eigenlijk te moeilijk om thuis te bakken.
Vreemd want we (mijn vriendin en ik. :P ) hadden precies het recept gevolgd.
pi_148991271
Dit topic neemt een overwachtte wending.
pi_148991343
OKE OKE.

Vorige week een Ongelovige Thomas van Jopen gedronken. Beviel erg goed.
Ik moest van te voren nog mijn speciaalbiertjes uit een gewoon bierglas drinken en toen was mijn vriendin zo lief een set Chimay bolletjes te geven als cadeau. O+
  zaterdag 24 januari 2015 @ 07:53:22 #118
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_149002625
Zijn er in Nederland eigenlijk ook brouwerijen die experimentele dingen doen op een goed niveau? De Molen doet het veel, maar zijn er meer?

Een vrij nieuwe locale brouwerij (Four Winds) brouwt veel bieren die een beetje op Belgische spontane fermentatie zijn gebaseerd. En dat pakt vaak heel goed uit, hun laatste bier was een "kettle sour" Nectarous, fantastisch zuur bier met een enorm complexe fruitsmaak, perziken, abrikozen, guave, lychee. Zonder dat er echt fruit in zit, alleen door slim gebruik te maken van gist en hop, ik was heel erg onder de indruk.
pi_149004182
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 07:53 schreef GoCanucksGo het volgende:
Zijn er in Nederland eigenlijk ook brouwerijen die experimentele dingen doen op een goed niveau? De Molen doet het veel, maar zijn er meer?

Een vrij nieuwe locale brouwerij (Four Winds) brouwt veel bieren die een beetje op Belgische spontane fermentatie zijn gebaseerd. En dat pakt vaak heel goed uit, hun laatste bier was een "kettle sour" Nectarous, fantastisch zuur bier met een enorm complexe fruitsmaak, perziken, abrikozen, guave, lychee. Zonder dat er echt fruit in zit, alleen door slim gebruik te maken van gist en hop, ik was heel erg onder de indruk.
Oersoep en Oedipus come to mind.
  Moderator zaterdag 24 januari 2015 @ 11:07:25 #120
45833 crew  Fogel
pi_149004619
De Molen zie ik steeds vaker in Noorse kroegen, bij Brygghus9 in Trondheim zelfs op de tap!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_149032362
De molen vind ik wel de leukste brouwer van nl. Ik zie soms wel eens zon jonge gast op fotos staan te brouwen voor de molen. Wie is dit? Ik dacht dat menno brouwde maar dat is dus niet de enige.
Jammer dat ik niet genoeg geld verdien om iets vaker wat van hun brouwsels te drinken. Laatst had ik nog een ris van emelisse op. Jezus wat een geweldig bier is dit (ik was dat vergeten!). Een dag later had ik de ardbeg barrel aged variant. Manman wat een bizar goed bier. Ik moet eerlijk toegeven, mijn smaakpapillen ontwikkelen, dit was de eerste keer dat ik echt het vat proefde waar het bier in heeft gezeten. Maar waarschijnlijk komt dat omdat ik het nu vlak na elkaar heb gedronken.
Iemand nog een tip voor een heerlijk rokerige/turf whisky barrel aged stout? Wel te verkrijgen uiteraard. Octomore barrel aged van de molen is geen stout dacht ik? (Octomore is de meest geturfde whisky van de wereld)
  zondag 25 januari 2015 @ 07:18:49 #122
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_149032548
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 10:37 schreef Saind het volgende:

[..]

Oersoep en Oedipus come to mind.
Oersoep klinkt wel vergelijkbaar inderdaad, ben benieuwd.

Het Four Winds verhaal blijf ik fascinerend vinden; een stel jonge biernerds die binnen anderhalf jaar in een boerengat in BC een brouwerij opzetten die internationale prijzen wint. En niet alleen met geijkte biersoorten die iedereen maakt, maar binnen die tijd ook een heel succesvol barrel-age en Brett/lacto fermentatie programma hebben. En daarnaast ook goede Belgische stijl bieren maken, wat in Noord-Amerika ook best zeldzaam is.
  zondag 25 januari 2015 @ 14:03:51 #123
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_149039141
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 05:13 schreef mckroket het volgende:
De molen vind ik wel de leukste brouwer van nl. Ik zie soms wel eens zon jonge gast op fotos staan te brouwen voor de molen. Wie is dit? Ik dacht dat menno brouwde maar dat is dus niet de enige.
Jammer dat ik niet genoeg geld verdien om iets vaker wat van hun brouwsels te drinken. Laatst had ik nog een ris van emelisse op. Jezus wat een geweldig bier is dit (ik was dat vergeten!). Een dag later had ik de ardbeg barrel aged variant. Manman wat een bizar goed bier. Ik moet eerlijk toegeven, mijn smaakpapillen ontwikkelen, dit was de eerste keer dat ik echt het vat proefde waar het bier in heeft gezeten. Maar waarschijnlijk komt dat omdat ik het nu vlak na elkaar heb gedronken.
Iemand nog een tip voor een heerlijk rokerige/turf whisky barrel aged stout? Wel te verkrijgen uiteraard. Octomore barrel aged van de molen is geen stout dacht ik? (Octomore is de meest geturfde whisky van de wereld)
Zowel Hel & Verdoemenis als Hemel & Aarde zijn imperial stouts, en de Octomore versies zouden daar niets aan moeten veranderen...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_149042015
Had alleen een keer zon barley wine gezien
pi_149043604
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:03 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Zowel Hel & Verdoemenis als Hemel & Aarde zijn imperial stouts, en de Octomore versies zouden daar niets aan moeten veranderen...
De Hemel&Aarde is de meer geturfde variant. Merciless Brewing (een extreme variant op De Molen) had een nog heftigere stout in het aanbod.
pi_149053709
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 09:54 schreef Saind het volgende:

[..]

Stoofvlees is lekkerder met een flink Belgisch biertje. Al kan een stout ook goed zijn. Van de week gehaktballen uit jus van stout van de Dolle brouwers gemaakt, was ook een feestje.

De Belgen zijn, niet geheel verrassend, een goede bron voor recepten.

http://www.een.be/program(...)jn-van-moe-rotselaar
http://www.een.be/program(...)tloof-en-aardappelen
http://www.een.be/program(...)an-kip-en-oude-geuze
http://www.een.be/program(...)stoofvlees-met-friet

[..]

http://www.cookingforengineers.com/article/171/Beer-Can-Chicken

heeft geen zin
Vanmiddag dit recept gemaakt :D

http://www.een.be/program(...)stoofvlees-met-friet

Ongeveer 4 uur laten pruttelen in de stoofpan, was heerlijk :) echt een aanrader !
pi_149053865
quote:
99s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:45 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Vanmiddag dit recept gemaakt :D

http://www.een.be/program(...)stoofvlees-met-friet

Ongeveer 4 uur laten pruttelen in de stoofpan, was heerlijk :) echt een aanrader !
Wat heb je erin gegoten?
pi_149064966
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef Saind het volgende:

[..]

Wat heb je erin gegoten?
De sint Bernardus 12, zoals ze zeiden in het recept :)
Wel heb ik het recept iets aangepast, zoals meer stroop en heb ik zelf paddestoelen/oesterzwammen toegevoegd.
Verse patat hebben we niet zelf gemaakt en aten er rode kool met appeltjes bij :P
Ik heb er 1.5 flesje ingegooid ipv 1, en de rest er bij opgedronken :D

pi_149065945
quote:
99s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:45 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Vanmiddag dit recept gemaakt :D

http://www.een.be/program(...)stoofvlees-met-friet

Ongeveer 4 uur laten pruttelen in de stoofpan, was heerlijk :) echt een aanrader !
Dat plaatje ziet er echt heerlijk uit :9~!
Schip ahoy!
pi_149234533
Nee, echt ik heb geen whisky gekocht vandaag, alleen maar een paar biertjes

"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_149298404
Gistermiddag weer bij 't Paultje in Den Bosch gezeten. Mocht je ooit in Den Bosch zijn dan is dat voor de bierliefhebber zeker een aanrader!
pi_149299590
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 07:53 schreef GoCanucksGo het volgende:
Zijn er in Nederland eigenlijk ook brouwerijen die experimentele dingen doen op een goed niveau? De Molen doet het veel, maar zijn er meer?

Een vrij nieuwe locale brouwerij (Four Winds) brouwt veel bieren die een beetje op Belgische spontane fermentatie zijn gebaseerd. En dat pakt vaak heel goed uit, hun laatste bier was een "kettle sour" Nectarous, fantastisch zuur bier met een enorm complexe fruitsmaak, perziken, abrikozen, guave, lychee. Zonder dat er echt fruit in zit, alleen door slim gebruik te maken van gist en hop, ik was heel erg onder de indruk.
Brouwerij het Uiltje (van Robert Uileman, een van de 2 brouwers van de Jopen) experimenteert vaak met extreme biertjes :)
Laatst bij een proeverij was hij er ook en had hij een biertje met Trinidad Scorpion Butch peper d'r in :D smaaksensatie: Naverbrander van een F-16 :D :')
pi_149312292
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:07 schreef Karstman het volgende:
Nee, echt ik heb geen whisky gekocht vandaag, alleen maar een paar biertjes

[ afbeelding ]
Ik dacht dat de Leidse brouwerij de Pine Tops Boogie Ale niet op fles zou hebben. Hmm, daar moet ik dan even achteraan.
pi_149312797
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:12 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik dacht dat de Leidse brouwerij de Pine Tops Boogie Ale niet op fles zou hebben. Hmm, daar moet ik dan even achteraan.
Ze staan bij Peter van Bierwinkel Leiden gewoon nog op de plank. En de 2 jaar gerijpte raisinporter de Morsporter is een er ook, in short supply dat wel.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_149319123
Oh ik moet ook echt eens langs bij de Bierwinkel Leiden!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_149326820
Het is feest heren. Net twee flessen Goose Island gehad via Inbev, ze importeren ze nu :)
pi_149327880
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:48 schreef Saind het volgende:
Het is feest heren. Net twee flessen Goose Island gehad via Inbev, ze importeren ze nu :)
Via jou te bestellen? O-)
pi_149343640
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:25 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Via jou te bestellen? O-)
DM maar als je een pallet wil :)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:06:19 #139
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_149344701
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:48 schreef Saind het volgende:
Het is feest heren. Net twee flessen Goose Island gehad via Inbev, ze importeren ze nu :)
Matilda en Sofie?
pi_149350868
Bier O+
Uitvinder van de biersmiley.
pi_149353996
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:38 schreef Saind het volgende:

[..]

DM maar als je een pallet wil :)
Hoeveel zit er op een pallet?
Idee om met een deel van de vaste topic leden te bestellen? :)
pi_149354483
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:29 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Hoeveel zit er op een pallet?
Idee om met een deel van de vaste topic leden te bestellen? :)
Hah nee ik fuck met je, kan per krat. Maar ik weet niet hoeveel zin we hebben daarmee te gaan rommelen.

En canucks, de IPA en de 312
pi_149354667
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:49 schreef Saind het volgende:

[..]

Hah nee ik fuck met je, kan per krat. Maar ik weet niet hoeveel zin we hebben daarmee te gaan rommelen.

En canucks, de IPA en de 312
Lul! Wat zou mij een kratje kosten?
pi_149368304
Gisteren een Rubberen Robbie gedronken van Oedipus x de Prael. Een lichtgerookte porter :9
pi_149373706
Ik zit een St Feuillien Cuvee de Noel te drinken, overigens geen hoogvlieger veel te bitter voor een kerst/winterbier, maar ik zit op het etiket te kijken en staat erop dat er vitamine C in zit! Ik ben gewoon gezond bezig hier op de bank :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_149382861


Deze meegenomen vanaf de wintersport in een 0,75l fles. Dit weekend maar eens nuttigen :)
pi_149484127
quote:
99s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:45 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Vanmiddag dit recept gemaakt :D

http://www.een.be/program(...)stoofvlees-met-friet

Ongeveer 4 uur laten pruttelen in de stoofpan, was heerlijk :) echt een aanrader !
Ik heb het recept ook gemaakt, maar dan met Gulden Draak die ik nog had staan. Bijna twee flesjes erdoorheen gedaan. Was zeer lekker!!!
pi_149485912
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:35 schreef Karstman het volgende:
Ik zit een St Feuillien Cuvee de Noel te drinken, overigens geen hoogvlieger veel te bitter voor een kerst/winterbier, maar ik zit op het etiket te kijken en staat erop dat er vitamine C in zit! Ik ben gewoon gezond bezig hier op de bank :)
:D Mooie redenering :P
Schip ahoy!
pi_149490778
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:14 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ik heb het recept ook gemaakt, maar dan met Gulden Draak die ik nog had staan. Bijna twee flesjes erdoorheen gedaan. Was zeer lekker!!!
Toprecepten van die gast sowieso. Wil nog een keer konijn marineren in kriek, denk alleen niet dat ik 3 fonteinen ga gebruiken :P
pi_149533026
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:14 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ik heb het recept ook gemaakt, maar dan met Gulden Draak die ik nog had staan. Bijna twee flesjes erdoorheen gedaan. Was zeer lekker!!!
Hm dit ziet er wel interessant uit om een keer in het weekend te doen :)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_149547766
kolere, mn vaste winkeltje had weer eens wat nieuwe bieren binnen...

ze hadden iets van 30 de molens staan, en hij vertelde dat er nog een pallet stond wat moest uitgeladen worden met alleen maar verschillende bieren van de molen. in totaal tegen de 100... haha bizar.. de vuur en vlam is weer een compleet ander recept zag ik. andere hoppen, andere gist.. volgens mij veranderd het elke batch wel, maar dit keer wel heel anders. ipv pale en cara mout, nu pils en cara mout. en geen preminant als bitterhop, maar cascade (dat is goed nieuws!). geen dryhop meer met galena, cascade, chinook, simcoe en amarillo maar deze keer met amarillo, columbus, chinook en citra (jum!!!). straks ff naast elkaar proeven :D
verder tja, wat imperial stouts.. wal en schip wild turkey ba lijkt me wel cool, alleen op ratebeer krijgt ie super lage ratings. is wel een speciale (dure) fles met van die wax aan de hals. dat doen ze alleen bij extra super speciale bieren bij de molen ;p
pi_149548619
Wild Turkey BA is erg goeie shit anders.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 10 februari 2015 @ 19:50:39 #153
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_149548713

Afgelopen voor het eerst Beersky op van Muifelbrouwerij, was erg lekker :9

quote:
Het eerste extreme bier van de Muifelbrouwerij. Niet alleen hoog in alcohol gehalte (11%) maar ook gebrouwen met geturfde whisky mout, wat het bier een enorme diepe complexiteit geeft.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_149549345
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hm dit ziet er wel interessant uit om een keer in het weekend te doen :)
Ik kan het dik aanraden!
pi_149552200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:50 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen voor het eerst Beersky op van Muifelbrouwerij, was erg lekker :9

[..]

Die heb ik hier ook staan, ben benieuwd
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_149554470
peated is wel mijn ding! als ik hem ooit eens tegenkom neem ik hem mee.
ik vind het uiltje imperial stout daarom zo heerlijk. peated en met hout. van mij mag die een iets dikker mondgevoel hebben maar verder is het top.

nu ben ik ff die de molens vuur en vlam aan het tasten.. nieuw recept (bottle date 9-12) is wel heel anders dan de iets oudere (bottledate 3-7). die nieuwere is meer.. lastig te verwoorden vind ik het altijd.. meer dennen en een stuk scherper dan de oudere. de oudere is meer in balans denk ik. maar die is ook laag vergist en de nieuwe hoog. ik houd wel van scherpe smaken en dennen.. allebei zijn ze erg lekker vind ik maar toch wel heel anders. grappige is dat de kleur nagenoeg exact hetzelfde is (ondanks andere ebc waarde, die ik eerder toch al in twijfel trok), evenals de schuimkraag die exact even groot is, dezelfde kleur, dezelfde plakranden aan het glas. en dat met toch compleet andere ingrediënten. dat is toch knap.
pi_149554521
edit;foutje
pi_149576633
Die 312 wheat van Goose Island valt een beetje tegen. Kun je veel beter die weizen ipa van weihenstephan/brewdog pakken. Ongeveer net zo duur ook nog
pi_149579332
Net drie flesjes Affligem Tripel gehaald, uit de Jumbo. Had er een paar dagen geleden 1 flesje gehaald bij wijze van proef, en het smaakte goed.
Children of the night. What music they make.
pi_149588164
Zat net in een kroeg en kwam iets op tap tegen wat ik niet kende, Kompaan Vrijbuiter. Een dubbel porter op 7,1 % en zeker geen verkeerde. Zitten er twee kerels aan de bar een aantal van die dingen op fles te proeven, blijkt een van die kerels de brouwer te zijn :) Even mee zitten praten, het is een Haagse brouwes, ze zijn in 2012 begonnen met brouwen en doen het nu 5 maanden full time. Ze hebben 5 standaard bieren en maker verder saisons en barrel aged. Geinige ontmoeting en het smaakte naar meer.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_149593734
Ik vind die Kompaan bieren echt onwijs naar wiet ruiken. Toen ik een 39 en 58 dronk kon ik niet geloven dat er niks op het etiket stond :p
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_149594004
Bij deze had ik dat niet, wel veel koffie, karamel, beetje hooi misschien zelfs wat tabak.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:49:18 #163
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_149627124
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 23:26 schreef Karstman het volgende:
Zat net in een kroeg en kwam iets op tap tegen wat ik niet kende, Kompaan Vrijbuiter. Een dubbel porter op 7,1 % en zeker geen verkeerde. Zitten er twee kerels aan de bar een aantal van die dingen op fles te proeven, blijkt een van die kerels de brouwer te zijn :) Even mee zitten praten, het is een Haagse brouwes, ze zijn in 2012 begonnen met brouwen en doen het nu 5 maanden full time. Ze hebben 5 standaard bieren en maker verder saisons en barrel aged. Geinige ontmoeting en het smaakte naar meer.
Die jongens ben ik vorig jaar op het Barcelona Beer Festival tegengekomen, en heb toen hun Bloedbroeder geprobeerd. Niet verkeerd. Later ook nog die Vrijbuiter op fles weten te bemachtigen, en dat is ook een mooi gelukt biertje.

Ze hebben hun eigen taproom, een beetje naar Amerikaans model geloof ik.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_149700284
Tijdens het Google'en naar Dulle Teve Reserva toevallig hier beland... Dit is mijn soort forum...

Ik ben Belg maar ik houd ook van Nederlandse bieren!.. :) Grote fan van bvb. De Molen!..

Dit weekend:









Dark White smaakte weer helemaal anders dan m'n flessen van vorig jaar... Capsoul was lekker, maar behoeft nog wat tijd om te rijpen qua balans... Orval is altijd lekker, en Dulle Teve ook...

Zo... Hallo iedereen!..
pi_149730516
De Albert Heijn gaat er op vooruit

pi_149730676
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:17 schreef Seul het volgende:
Tijdens het Google'en naar Dulle Teve Reserva toevallig hier beland... Dit is mijn soort forum...

Ik ben Belg maar ik houd ook van Nederlandse bieren!.. :) Grote fan van bvb. De Molen!..

Dit weekend:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dark White smaakte weer helemaal anders dan m'n flessen van vorig jaar... Capsoul was lekker, maar behoeft nog wat tijd om te rijpen qua balans... Orval is altijd lekker, en Dulle Teve ook...

Zo... Hallo iedereen!..
Leuke foto's trouwens, weer wat anders dan het zoveelste standaard aanzicht Untappd fotootje :D
Welkom in dit topic trouwens :)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_149730719
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:57 schreef Saind het volgende:
De Albert Heijn gaat er op vooruit

[ afbeelding ]
Welke AH? Zeker dik aan de prijs?
pi_149731117
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:03 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Welke AH? Zeker dik aan de prijs?
Limburglaan in Eindhoven. Was redelijk geprijsd, iets duurder dan de Mitra hier denk ik
pi_149733691
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
Leuke foto's trouwens, weer wat anders dan het zoveelste standaard aanzicht Untappd fotootje :D
Welkom in dit topic trouwens :)
Bedankt!..

@Saind: ik zie daar een Rio reserva 2011 in het hoekje opduiken... Wat vond je er van?.. Me dunkt heeft het bier nog enkele maanden nodig om te evolueren... De Struise XXXX Quadrupel had dit ook... Die is trouwens nu ongelooflijk lekker... Als er iemand teleurgesteld was vorig jaar en nog flesjes heeft bewaard...

Trouwens, standaard foto vandaag, suz Planeteer ;)

pi_149733909
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:38 schreef Seul het volgende:

[..]

Bedankt!..

@Saind: ik zie daar een Rio reserva 2011 in het hoekje opduiken... Wat vond je er van?.. Me dunkt heeft het bier nog enkele maanden nodig om te evolueren... De Struise XXXX Quadrupel had dit ook... Die is trouwens nu ongelooflijk lekker... Als er iemand teleurgesteld was vorig jaar en nog flesjes heeft bewaard...

Trouwens, standaard foto vandaag, suz Planeteer ;)

[ afbeelding ]
Die XXXX heb ik toevallig gisteren op, éeeerg lekker dat. Die Rio Reserva zit nog dicht. Heb er hoge verwachtingen van wel
pi_149750707
Rio reserva had ik ook op van de week. Best een bijzonder bier, niet een typische biersmaak. Erg lekker! Weet niet meer precies hoe en wat :p
pi_149751606
Dit weekend een Raging Bitch biertje gedronken. Niet slecht maar niet iets wat ik snel nog eens zal drinken.
pi_149757298
Waarom niet?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149772108
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 08:49 schreef Questular het volgende:
Raging Bitch
Hetzelfde hier. Twee weken geleden gehad voor echt zes euro in of andere hippe tent, toch maar genomen omdat ik die naam altijd voorbij heb zie komen. Houd sowieso nog steeds niet echt van IPA, misschien is dat mijn probleem, maar had toch nog iets lekkerders verwacht van een "Belgische" IPA.
pi_149777837
Als je een goeie ¤uropese (I)IPA wilt, zijn de I Hardcore You of the #500 de beste keuzes mijn inziens...

http://www.ratebeer.com/b(...)hardcore-you/127320/

http://www.ratebeer.com/b(...)le-batch-500/124538/

Gisteren(avond) en vandaag... 12% toppertjes...



pi_149779491
Vanavond deze op=



Lekker biertje!
pi_149779782
Voor iedereen met untappd, dit is wel een leuke visualizer om te zien welke soort bier je het meest drinkt, van welke brouwerij en welke landen. :)
http://d3-beer.jonost.me/
pi_149782804
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:00 schreef larry_flynt het volgende:
Vanavond deze op=

[ afbeelding ]

Lekker biertje!
Uit die fles? Wist niet dat die er nog waren
pi_149783168
was van plan deze te proeven, maar te laat nu...hopelijk smaakt ie straks...

Moeder Overste
is een Belgisch bier van hoge gisting.

Het bier wordt sinds 1985 gebrouwen in Brouwerij Lefebvre te Quenast. De naam verwijst naar kloosterzusters (deze staat ook op het etiket), maar ook naar ook naar een bazige schoonmoeder. :X

Het is een amberkleurige tripel met een alcoholpercentage van 8%

  woensdag 18 februari 2015 @ 05:47:18 #180
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_149784211
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:24 schreef Seul het volgende:
Als je een goeie ¤uropese (I)IPA wilt, zijn de I Hardcore You of the #500 de beste keuzes mijn inziens...

http://www.ratebeer.com/b(...)hardcore-you/127320/

http://www.ratebeer.com/b(...)le-batch-500/124538/

Ik vond de Nřgne Ř #500 bijna meer een barley wine dan een imperial IPA. Maar dat was waarschijnlijk een oude fles, vers is het meer IPA?
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 18 februari 2015 @ 08:33:20 #181
414785 sirdanilot
pi_149785007
Gisteren mn laatste flesje gulden draak 9000 opgedronken, gewoon lekker in mn eentje.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_149785835
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:33 schreef sirdanilot het volgende:
Gisteren mn laatste flesje gulden draak 9000 opgedronken, gewoon lekker in mn eentje.
Ah nice, hier een grote Gulden Draak fan :)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_149786678
quote:
5s.gif Op woensdag 18 februari 2015 05:47 schreef GoCanucksGo het volgende:
Ik vond de Nřgne Ř #500 bijna meer een barley wine dan een imperial IPA. Maar dat was waarschijnlijk een oude fles, vers is het meer IPA?
Ik heb een fles staan die vandaag exŕct een jaar oud is... Vanavond proef ik 'm... ;)

  Moderator woensdag 18 februari 2015 @ 11:15:35 #184
45833 crew  Fogel
pi_149788023
quote:
5s.gif Op woensdag 18 februari 2015 05:47 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Ik vond de Nřgne Ř #500 bijna meer een barley wine dan een imperial IPA. Maar dat was waarschijnlijk een oude fles, vers is het meer IPA?
Dat verklaart waarom de #500 dan toch goed vond smaken. Ben meer van de barley wines dan van de IPA.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_149789840
quote:
# 500 23.5 °P 100 IBU 10% alc/vol

When Nřgne Ř decided to make its 500th batch of beer, it was quickly established that the key numbers would be 5 malts,5 hops, 10% alcohol and 100 IBUs. The result is an incredibly rich and hoppy Imperial IPA. Malty enough to be almost a barley wine, but intensely fruity, mainly because it is dry hopped with generous amounts of Nelson Sauvin hops from New Zealand.
Recommended serving temperature 16°C/61°F.

Ingredients: Malted barley, malted wheat, malted rye, malted oats, Chinook, Simcoe, Pacific Gem, Centenneal and Nelson Sauvin hops,
English ale yeast and our local Grimstad water.
pi_149789977
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:33 schreef Seul het volgende:

[..]

Nelson Sauvin *;

Die single hop van Mikkeller daarvan is ook een feestje
pi_149793256
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 01:07 schreef Saind het volgende:

[..]

Uit die fles? Wist niet dat die er nog waren
Ja, gewoon bij de AH xl.
pi_149804290
Smaakt idd erg naar bittere barley wines (waar de Amerikanen goed in zijn)... In ieder geval: heerlijk bier!.. Moet dringend de Batch #100 nog es drinken trouwens... Mental note...

pi_149807398
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:09 schreef Seul het volgende:
Smaakt idd erg naar bittere barley wines (waar de Amerikanen goed in zijn)... In ieder geval: heerlijk bier!.. Moet dringend de Batch #100 nog es drinken trouwens... Mental note...

[ afbeelding ]
Ik ben erg onder de indruk van je als Belg. Wordt er bij jullie veel van over de grens gedronken?
pi_149809446
Persoonlijk gesproken: heb me eerst in Belgische bieren verdiept, inspiratiebron droogde op, dus naar ¤uropese en Amerikaan$e bieren beginnen zoeken... US bieren vooral aan de hand van ruilen met US vrienden (die altijd, echt ALTIJD te vinden zijn voor speciale 75cls Cantillons, die hier best goedkoop en redelijk makkelijk te vinden zijn)... Scandi/ Deense/ Britse/ NL/ Zwitserse/ Italo etc bieren vnl. via m'n lokale bierspecialist, Dranken Geers... Via RB uitgeroepen tot één van de beste bierhandelaars van de wereld... Dan weet je 't wel ;)

https://www.facebook.com/drankengeers?fref=ts

Ik heb dus veel geluk... De meeste mensen hier zweren bij Leffe, Grimbergen, Duvel, en dat soort supermarktbier...

PS: altijd te vinden voor een ruil, Oranje!.. Of als er iemand Belgďe bezoekt... Persoonlijke gids in Geers, vegetarisch diner, en lekker bier; all in... ;)
  Moderator woensdag 18 februari 2015 @ 23:47:15 #191
45833 crew  Fogel
pi_149814235
Noors bier voor ander bier ruilen ben ik altijd voor in. Zolang het niet op www.vinmonopolet.no te vinden is ben ik op zich geinteresseerd :D
Heb met enige (on)regelmaat voor vergaderingen in Brussel, dus laat maar weten als je ergens behoefte aan hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_149814833
De i hardcore you is toch niet het beste aan eu ipa's waar je gelijk aan denkt? Volgens mij was het zelfs eenmalig en fking duur, bovendien nog veel te zoet naar mijn mening.
De normale hardcore ipa vind ik sowieso beter. En dan de jackhammer... geweldig. Bij de molen, rooie dop en het uiltje hebben ze ook knaller ipas. Maar de meeste die ik drink zijn eigenlijk wel amerikaantjes. En tja uit het noorden komen ook wel goede, vaak zeer overpriced. En uit zuid europa vind ik ze meestal net-niet.
  Moderator donderdag 19 februari 2015 @ 00:05:37 #193
45833 crew  Fogel
pi_149814931
Probleem van Noord-Europa is accijns. Een fles van een halve liter Nřgne Ř kost al snel ¤8. Voor hier (Noorwegen) is het "normaal", maar wat verder richting het zuiden is het al snel een extreem hoge prijs.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_149814955
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 00:02 schreef mckroket het volgende:
De i hardcore you is toch niet het beste aan eu ipa's waar je gelijk aan denkt? Volgens mij was het zelfs eenmalig en fking duur, bovendien nog veel te zoet naar mijn mening.
De normale hardcore ipa vind ik sowieso beter. En dan de jackhammer... geweldig. Bij de molen, rooie dop en het uiltje hebben ze ook knaller ipas. Maar de meeste die ik drink zijn eigenlijk wel amerikaantjes. En tja uit het noorden komen ook wel goede, vaak zeer overpriced. En uit zuid europa vind ik ze meestal net-niet.
Die jackhammer vond ik tegenvallen, net als bijvoorbeeld die dikke lul drie bier van het uiltje. Alleen maar bitter, verder weinig.
pi_149819257
Nogne O is in Belgďe 50% goedkoper dan in Noorwegen zélf... Dat weet ik van een Noor, die me vroeg wat ik hier betaal...

Trouwens: over prijzen kan je blijven discussieren, maar onthoud goed dat ons bier heel goedkoop is... In de VS releasen ze soms 66cls flessen voor 40 $, en niemand die daarvan opkijkt... Wilde laatst nog een ruil starten voor de Evil Twin Even More Jesus Port... Kerel in NYC had geen enkel probleem het daar te vinden, alleen kostte het 18$ per 35cls flesje...

Hang niet te veel vast aan de supermarktprijzen... Want daar koop je tenslotte alleen supermarktbier voor ;)
pi_149820942
modaal inkomen in amerika is volgens mij ook stukken hoger dan hier.. andere kosten zijn daar weer stukken goedkoper (auto`s, kleding, brandstof, belasting etc.) of juist weer stukken duurder (ziektekosten etc).
pi_149824621
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:45 schreef Seul het volgende:
Trouwens: over prijzen kan je blijven discussieren, maar onthoud goed dat ons bier heel goedkoop is... In de VS releasen ze soms 66cls flessen voor 40 $, en niemand die daarvan opkijkt... Wilde laatst nog een ruil starten voor de Evil Twin Even More Jesus Port... Kerel in NYC had geen enkel probleem het daar te vinden, alleen kostte het 18$ per 35cls flesje...
En die prijzen slaan dan vaak ook nergens op (alhoewel ik ze wel betaal :P), want waarom kan een Lagunitas wel bombers releasen voor $4.99? Of een 40 oz fles voor niet heel veel meer. Lagunitas. O+.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149826679


Straks ff ophalen bij de slijterij, net binnen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_149827879
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 14:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]

Straks ff ophalen bij de slijterij, net binnen.
Ik van het weekend ook, ben wel benieuwd
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator donderdag 19 februari 2015 @ 17:17:26 #200
45833 crew  Fogel
pi_149831526
Net ook maar weer even inkopen gedaan.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_149862383
Ik zie al een tijdje hier Brooklyn Brewery's Brooklyn Black Ops staan. Heeeel misschien dat ik 'em vanavond meeneem. Zo'n ding kost toch al $25. Dus misschien, als ik niet andere interessante dingen zie staan.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149869503
De dubbel van Brouwerij 't IJ viel tegen. Erg waterig.
pi_149869764
quote:
Je had gelijk over die Rio Reserva, wat een bier _O_
pi_149894603
Pannepot pâté voor m'n pa, Black Damnation proefglaasjes, Westvleteren ruil (12 voor 8) met m'n maat, en nog enkele flesjes gedeeld...









pi_149896036
In plaats van de Black Ops maar wat anders gehaald gisteravond; grote fles Unibroue La Fin du Monde en van de brouwerij hier in de stad, Sun King, een 4pack Cowbell Milk Porter. Vanavond eens aan de Unibroue!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149898760
Kan je nog aan La Fin du Monde flessen geraken?.. Hoeveel kosten ze?..
pi_149900043
Heb toevallig nog een Ephemere van Unibroue staan, een appel bier. Misschien vanavond maar eens proberen, ik ben benieuwd. Vorige week nog Blanch de Chambly op, stelt nooit teleur. La fin du monde is goed te pruimen, geen karmeliet maar zeker niet verkeerd. Hier zijn de flessen relatief goedkoop; $7,98. Maar wordt lastig opsturen..
pi_149900588
BenD
in Canada

... dat laatste niet goed gelezen... Dacht dat je lekker ouderwets in Holland woonde :p

CA post is bij de duurste van de wereld, dus effe twee flessen laten opsturen is jammer genoeg schier onmogelijk idd... Jammer... Voor Dieu du Ciel bieren als Peche Mortel, Solstice d'Hiver of Quintessence zou 'k wel betalen (of ruilen) trouwens...
pi_149901684
Ik had de laatste grote fles La Fin du Monde die op de planken stond, kostte $8.99. Versturen vanuit de VS word me ook lastig, en ik ben paranoďde genoeg dat ik ook liever heb dat 't niet naar mij terug te leiden is.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 22 februari 2015 @ 05:30:42 #211
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_149911273
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:58 schreef Seul het volgende:
Pannepot pâté voor m'n pa, Black Damnation proefglaasjes, Westvleteren ruil (12 voor 8) met m'n maat, en nog enkele flesjes gedeeld...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die Schneider Nelson Sauvin, is dat de 2012 of is er een nieuwe batch uitgebracht? Ik heb de 2012 vorig jaar geproefd, was heel erg fijn maar de meeste hoparomas waren verdwenen. Nog steeds een uitstekend bier, maar dat kun je wel aan Schneider overlaten.

Nu een Dageraad 10°, een quadrupel van Dageraad, een nieuwe locale brouwerij in BC van een thuisbrouwer die helemaal gek is van Belgisch bier. En het goed brouwt! Je kunt merken dat er geen honderden jaren geschiedenis achter zit, maar zeer verdienstelijk.
  zondag 22 februari 2015 @ 06:38:54 #212
369821 BenD
in Canada
pi_149911314
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:37 schreef Seul het volgende:
BenD
in Canada

... dat laatste niet goed gelezen... Dacht dat je lekker ouderwets in Holland woonde :p

CA post is bij de duurste van de wereld, dus effe twee flessen laten opsturen is jammer genoeg schier onmogelijk idd... Jammer... Voor Dieu du Ciel bieren als Peche Mortel, Solstice d'Hiver of Quintessence zou 'k wel betalen (of ruilen) trouwens...
Ja ze doen al moeilijk over vloeistoffen versturen met de post binnen het land, laat staan er buiten.. Net de Ephemere op, licht biertje met een frisse groene appel finish. Wel de typische Unibroue gist smaak er bij. De een houdt er van, de ander niet. Ik zou hem wel opnieuw kopen, lekker fris voor in de zomer.
pi_149911980
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 05:30 schreef GoCanucksGo het volgende:
Die Schneider Nelson Sauvin, is dat de 2012
Yep: 2012... Had ook de indruk dat er redelijk wat smaak verdwenen was... Denk dat de 2013 wel beter bewaart...

http://www.ratebeer.com/b(...)vee-barrique/180392/
pi_149912507
Ik kwam bij mijn Albert Heijn Anchor IPA's tegen in de bonus. Slechts ¤ 1,25 't flesje. Dit is echter niet te vinden op de site. Iemand deze ook in andere AH's tegen gekomen?
pi_149912627
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:23 schreef Pompelmoez het volgende:
Ik kwam bij mijn Albert Heijn Anchor IPA's tegen in de bonus. Slechts ¤ 1,25 't flesje. Dit is echter niet te vinden op de site. Iemand deze ook in andere AH's tegen gekomen?
[ afbeelding ]
Hier is ie niet in de bonus. Bijna over de datum misschien?
pi_149912672
Heb ik niet naar gekeken eerlijk gezegd. Bij bier en dan IPA maakt ook niet zoveel uit.
Maar normaal hebben ze dit bier ook niet in assortiment.

Overigen vind ik van dezelfde brouwer de Liberty Ale lekkerder.
pi_149912677
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:40 schreef Pompelmoez het volgende:
Heb ik niet naar gekeken eerlijk gezegd. Bij bier en dan IPA maakt ook niet zoveel uit.
Maar normaal hebben ze dit bier ook niet in assortiment.

Overigen vind ik van dezelfde brouwer de Liberty Ale lekkerder.
Bij IPA maakt het júist heel veel uit. Dat moet vers gedronken worden
pi_149914991
Inderdaad... IPAs onder de 9-10% zijn het best supervers te drinken... Dus als je er veel gekocht hebt, begin maar te drinken!.. Of nodig enkele leden uit deze topic uit ;)
pi_149932473
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:41 schreef Saind het volgende:

[..]

Bij IPA maakt het júist heel veel uit. Dat moet vers gedronken worden
Dan heb ik dat nooit goed begrepen. ze zullen de woensdag niet halen, haha.

Maar ik dacht dat ipa juist ontstaan was wegens de houdbaarheid op de schepen richting oost
pi_149932939
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:50 schreef Pompelmoez het volgende:

[..]

Dan heb ik dat nooit goed begrepen. ze zullen de woensdag niet halen, haha.

Maar ik dacht dat ipa juist ontstaan was wegens de houdbaarheid op de schepen richting oost
Dat is een mythe, maar gebaseerd op het feit dat hop de houdbaarheid inderdaad verlengt. Maar dat gaat alleen over echt bewaren, niet over smaak. De smaak van hop verdwijnt vrij snel.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 februari 2015 @ 14:31:51 #221
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_149954652
quote:
Sterrenchef Sergio Herman is maandag door de Academy van Het Biergenootschap der Lage Landen (BGLL) uitgeroepen tot "Beer & Gastronomy Ambassadeur" van 2015. Herman volgt op de erelijst collega-chef Jeroen Meus op. Er wordt van hem verwacht dat hij het komende jaar de Belgische speciaalbieren en met name het gebruik van die bieren in gastronomie verder promoot.
De bekroning van BGLL bestaat sinds 2012 en is telkens bestemd voor een bekende persoonlijkheid die zich het voorbije jaar onderscheiden heeft door "zijn of haar positieve bijdrage aan de promotie van bier en gastronomie". De laureaten van de voorbije jaren waren Jean Blaute, Joachim Boudens en Jeroen Meus.

Sergio Herman haalde vorig jaar een eerste Michelinster binnen met zijn nieuwe Antwerpse restaurant The Jane en heeft daar heel wat speciaalbieren op de kaart staan. In het bargedeelte van The Jane, de Upper Room Bar, vond vorig jaar bovendien een walking dinner plaats met "beer & food pairing". "Daar was ontzettend veel belangstelling voor", zegt Herman. "Bier is vanonder het stof gehaald. Het is nu hip en cool."

Herman zegt ook als kok "niet meer om bier heen te kunnen" als kwalitatief streekproduct. "De laatste jaren is de interesse voor bier enorm gegroeid. Het is heel mooi om daarop in te spelen en er je gasten mee te verrassen", vindt hij. "Niet alleen in een gerecht, maar ook als begeleider of waarom niet in cocktails? "
- See more at: http://www.belga.be/nl/ne(...)sthash.FhPPC1CH.dpuf
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_149990486
Oh! de Old Engine Oil van Harviestoun :9 O+
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:20:01 #223
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_150021780
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:58 schreef Saind het volgende:

[..]

Dat is een mythe, maar gebaseerd op het feit dat hop de houdbaarheid inderdaad verlengt. Maar dat gaat alleen over echt bewaren, niet over smaak. De smaak van hop verdwijnt vrij snel.
Bron? De IPA's van destijds (en veel van de tegenwoordig in het VK als IPA gelabelde bieren) waren lang niet zo gehopt als de Amerikaanse stijl IPA (en bovendien met nogal andere hopsoorten die je nu nauwelijks met IPA's zou associëren).

Volgens mij was er wel degelijk een smaakelement dat behouden diende te worden, maar meer om aan het einde van de rit iets over te houden wat tegenwoordig een Blond Ale of Best Bitter zou worden genoemd.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  donderdag 26 februari 2015 @ 05:01:13 #224
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_150056990
Even een kort vraagje; hoeveel betalen jullie in Nederland voor een flesje Emelisse White Label?
pi_150058856
quote:
5s.gif Op donderdag 26 februari 2015 05:01 schreef GoCanucksGo het volgende:
Even een kort vraagje; hoeveel betalen jullie in Nederland voor een flesje Emelisse White Label?
Tussen de ¤4 en ¤5 in de webshops, afhankelijk in welk vat het heeft gelagerd.
Stop rockin' the boat.
  donderdag 26 februari 2015 @ 17:41:20 #226
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_150075873
Meld!

Nog een speciaalbier liefhebber! Zowel van "klassiekers" (veelal Belgisch) en de modernere soorten!

Net terug uit de US, dat is beer-heaven zeg... Nog even langs geweest bij Long Trail, Whetstone Brewery & Hermit Trush

Merk dat ik de Stouts steeds lekker ga vinden, met name oatmeal stouts
pi_150079470
Welkom maat!.. Een Amerikaantje dat ik zonet achter de kiezen heb...

http://www.ratebeer.com/beer/epic-big-bad-baptist/154043/

pi_150090047
^ die ziet er goed uit :9

vorige week geopend in amsterdam op de overtoom; craft & draft. cafe en winkel, 40 taps, kleine brouwerijen van over de hele wereld, en je kan ook een literfles met je favoriete bier van tap laten afvullen :) nog niet geweest, maar wel de moeite waard denk ik! (zelfde eigenaar als the beer temple en het arendsnest..)
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:19:56 #229
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_150090898
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:05 schreef NoralyZ het volgende:
vorige week geopend in amsterdam op de overtoom; craft & draft. cafe en winkel, 40 taps, kleine brouwerijen van over de hele wereld, en je kan ook een literfles met je favoriete bier van tap laten afvullen :) nog niet geweest, maar wel de moeite waard denk ik! (zelfde eigenaar als the beer temple en het arendsnest..)
Dit zag ik in de US ook veel. "growlers", flessen van 1,9 liter die je kan vullen bij brouweren/general store's/bepaalde cafe's. Ik vraag me af hoe lang je dat kan bewaren? hoe hou je zo'n ding schoon? En is dat wel lekker uit de tap in zo'n fles na een paar uur/dagen?

pi_150092617
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:19 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Dit zag ik in de US ook veel. "growlers", flessen van 1,9 liter die je kan vullen bij brouweren/general store's/bepaalde cafe's. Ik vraag me af hoe lang je dat kan bewaren? hoe hou je zo'n ding schoon? En is dat wel lekker uit de tap in zo'n fles na een paar uur/dagen?

[ afbeelding ]
schoonmaken is denk ik niet zo lastig - goed heet/kokend water etc zal 't wel schoonhouden denk ik - maar ik heb geen idee hoe lang het goed en lekker blijft. het lijkt me dat het het lekkerst is als de fles op 1 avond leeggaat (zodat er niet vaak lucht bijkomt en de fles steeds open moet), en binnen een dag of 3 nadat je 'm gekocht hebt, of zo.
pi_150095145
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:05 schreef NoralyZ het volgende:
^ die ziet er goed uit :9

vorige week geopend in amsterdam op de overtoom; craft & draft. cafe en winkel, 40 taps, kleine brouwerijen van over de hele wereld, en je kan ook een literfles met je favoriete bier van tap laten afvullen :) nog niet geweest, maar wel de moeite waard denk ik! (zelfde eigenaar als the beer temple en het arendsnest..)
Werd die niet pas de 28e geopend oid?
  vrijdag 27 februari 2015 @ 04:33:48 #232
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_150100327
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:31 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Tussen de ¤4 en ¤5 in de webshops, afhankelijk in welk vat het heeft gelagerd.
Dan worden we hier aardig gematst met de eerste shipment Emelisse, hier rond de CAD 5 (~¤3,50). Nice :)

quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:41 schreef Sheffield het volgende:
Meld!

Nog een speciaalbier liefhebber! Zowel van "klassiekers" (veelal Belgisch) en de modernere soorten!

Net terug uit de US, dat is beer-heaven zeg... Nog even langs geweest bij Long Trail, Whetstone Brewery & Hermit Trush

Merk dat ik de Stouts steeds lekker ga vinden, met name oatmeal stouts
Vermont, dat staat hoog op het verlanglijstje om een tijdje rond te rijden :). Heady Topper te pakken gekregen?
  vrijdag 27 februari 2015 @ 08:04:10 #233
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_150100786
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 04:33 schreef GoCanucksGo het volgende:
Vermont, dat staat hoog op het verlanglijstje om een tijdje rond te rijden :). Heady Topper te pakken gekregen?
Vermont is absoluut een aanrader! Wij hebben de route 100 gereden.

Ik had vooraf niets gepland qua specifieke bieren of brouwerijen (sterker nog ik had helemaal geen brouwerij-bezoeken gepland). Heb geen heady topper gehad, ben wel door Waterbury gekomen en zelfs 2 dagen vlakbij verbleven in Stowe (snowboarden)...
pi_150101924
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:20 schreef Saind het volgende:

[..]

Werd die niet pas de 28e geopend oid?
Zo te zien is die al geopend, vanaf de 20ste http://m.craftanddraft.nl/7097-our-40-beers-on-draft
Ik ben volgende week in Amsterdam, eens een kijkje nemen.
Stop rockin' the boat.
pi_150137121
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:19 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Dit zag ik in de US ook veel. "growlers", flessen van 1,9 liter die je kan vullen bij brouweren/general store's/bepaalde cafe's. Ik vraag me af hoe lang je dat kan bewaren? hoe hou je zo'n ding schoon? En is dat wel lekker uit de tap in zo'n fles na een paar uur/dagen?

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:42 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

schoonmaken is denk ik niet zo lastig - goed heet/kokend water etc zal 't wel schoonhouden denk ik - maar ik heb geen idee hoe lang het goed en lekker blijft. het lijkt me dat het het lekkerst is als de fles op 1 avond leeggaat (zodat er niet vaak lucht bijkomt en de fles steeds open moet), en binnen een dag of 3 nadat je 'm gekocht hebt, of zo.
NoralyZ zit aardig in de buurt. Direct na gebruik goed schoonspoelen met warm water. Het liefste zo snel mogelijk consumeren, onze brouwerij raadt aan om het binnen 48 uur te drinken. Wij zorgen er altijd voor dat we schroefdop op schuim draaien zodat er geen lucht bij zit. Op deze manier kan je het wel langer dan 2 dagen bewaren, maar liever niet. Het idee achter de growler is toch zeker om het snel op te drinken met een paar vrienden. Van de tap is nog altijd verser dan uit de fles (tenzij het net een nieuwe partij is natuurlijk) dus growlers smaken vaak verser/'beter' dan flesjes.

Er zijn een heleboel verschillende soorten growlers, bruin/wit/groen glas, RVS, in de vorm van een fust, schroefdop/beugeldop, het kan allemaal. Het mooie is dus ook dat brouwerijen vaak de growlers van andere brouwerijen vullen. Leukste is natuurlijk om gewoon een collectie op te bouwen!
  zaterdag 28 februari 2015 @ 10:54:00 #236
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_150139276
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 07:08 schreef BenD het volgende:

[..]

[..]

NoralyZ zit aardig in de buurt. Direct na gebruik goed schoonspoelen met warm water. Het liefste zo snel mogelijk consumeren, onze brouwerij raadt aan om het binnen 48 uur te drinken. Wij zorgen er altijd voor dat we schroefdop op schuim draaien zodat er geen lucht bij zit. Op deze manier kan je het wel langer dan 2 dagen bewaren, maar liever niet. Het idee achter de growler is toch zeker om het snel op te drinken met een paar vrienden. Van de tap is nog altijd verser dan uit de fles (tenzij het net een nieuwe partij is natuurlijk) dus growlers smaken vaak verser/'beter' dan flesjes.

Er zijn een heleboel verschillende soorten growlers, bruin/wit/groen glas, RVS, in de vorm van een fust, schroefdop/beugeldop, het kan allemaal. Het mooie is dus ook dat brouwerijen vaak de growlers van andere brouwerijen vullen. Leukste is natuurlijk om gewoon een collectie op te bouwen!
Thanks!
pi_150142605
Black Albert (2012) gekozen...

pi_150145544
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:23 schreef Pompelmoez het volgende:
Ik kwam bij mijn Albert Heijn Anchor IPA's tegen in de bonus. Slechts ¤ 1,25 't flesje. Dit is echter niet te vinden op de site. Iemand deze ook in andere AH's tegen gekomen?
[ afbeelding ]
al in een aantal ah's tegengekomen...alleen normale prijs 2,59
ook een brewdog ipa (punk) is opgenomen in het assortiment
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_150145794
Nieuwe glazen en bieren... Het eindigt werkelijk nooit...



pi_150163261
Black albert is geniaal. Cuvee delphine zo niet genialer. Perfect spul!
pi_150163577
Vanavond een Straffe Hendrik tripel en Bronckhorster Rise & Shine op het menu. Goed te doen ^O^
  zondag 1 maart 2015 @ 02:42:54 #242
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_150169082
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 15:29 schreef Seul het volgende:
Nieuwe glazen en bieren... Het eindigt werkelijk nooit...

[ afbeelding ]
Tof Cantillon glas! Waar heb je die gehaald?
pi_150178194
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2015 02:42 schreef GoCanucksGo het volgende:
Tof Cantillon glas! Waar heb je die gehaald?
Beroepsgeheim :P

Lekker licht biertje... Funky (Brett) begin, beetje te droge afdronk.

http://www.ratebeer.com/beer/struise-moeder-lambik/244931/



[ Bericht 27% gewijzigd door Seul op 01-03-2015 16:37:33 ]
pi_150198760
Misschien een hele domme vraag, maar wat is, naast natuurlijk de inhoud, het verschil tussen een bier in een standaard 33cl flesje en hetzelfde bier in een 75cl fles? (of vergelijkbare formaten)
  maandag 2 maart 2015 @ 00:46:13 #245
369821 BenD
in Canada
pi_150202283
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:03 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar wat is, naast natuurlijk de inhoud, het verschil tussen een bier in een standaard 33cl flesje en hetzelfde bier in een 75cl fles? (of vergelijkbare formaten)
Eigenlijk alleen het volume geloof ik. Vaak zijn het wel de bieren met nagisting op de fles, maar meestal heeft de 33cl variant dit ook.
pi_150202617
Over nagisting gesproken, waarom hebben de meeste amerikaantjes dit niet (ipa enz)(imperial stout weet ik ff niet) en de nederlandse en belgische wel? Ik weet ff niet hoe ditzit met de zuid en noord europeanen. Bieren uit de uk ook vaak geen nagisting dacht ik?brewdog iig niet.
  maandag 2 maart 2015 @ 03:54:37 #247
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_150203821
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:03 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar wat is, naast natuurlijk de inhoud, het verschil tussen een bier in een standaard 33cl flesje en hetzelfde bier in een 75cl fles? (of vergelijkbare formaten)
Voor zover ik weet gaat het vooral om hoe goed je ze in de kelder kunt bewaren. 75 cl flessen hebben vaak een echte kurk en zijn dus wat langer veilig te bewaren dan (niet-gewaxte) kroonkurkflessen die gaan roesten. Er gaat ook een verhaal rond dat grotere flessen relatief minder gevoelig zijn voor oxidatie bij bewaren door het relatief kleinere contactoppervlak met de lucht in de hals. Maar daar geloof ik zelf niet zo heel erg in.

quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 01:12 schreef mckroket het volgende:
Over nagisting gesproken, waarom hebben de meeste amerikaantjes dit niet (ipa enz)(imperial stout weet ik ff niet) en de nederlandse en belgische wel? Ik weet ff niet hoe ditzit met de zuid en noord europeanen. Bieren uit de uk ook vaak geen nagisting dacht ik?brewdog iig niet.
Ik denk dat vooral "Belgische" bieren goed kunnen ontwikkelen door nagisting. Bij een IPA of pale ale zal het effect niet heel sterk zijn omdat ze al erg droog zijn als ze de fles in gaan. Die wil je ook sowieso niet te lang bewaren.
De betere Amerikaanse Saisons hebben het wel ("bottle conditioned"), en alles met wilde vergisting ook.
pi_150226473
Of ik had een slechte fles, of dit bier is gewoon urm kut (om het op z'n Nederlands te zeggen :9 )

pi_150252454
Ik zag net dat de Albert Heijn weer zijn selectie heeft uitgebreid (Breda, maar ook online):

- De Molen
- Oedipus
- Maximus
- De Prael
- Kompaan
- Flying Dog
- Brooklyn Brewery
- Anderson

en nog een paar die ik alweer ben vergeten.
Stop rockin' the boat.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:45:12 #250
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_150253255
Ik drink nu een Duvel, blijft 1 van mijn favoriete biertje.
Lief drinkt een Geraldus kloosterbier van de tap. Mij net niet zoet genoeg.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_150256748
Top 5 materiaal, ¤uropese imp stouts?.. Ik zeg JAZEKER!.. Is al de vierde keer dat ik 'm drink, en blijft verbazen...

http://www.ratebeer.com/b(...)erry-barrels/235065/



Leuk thuiskomen zo... M'n broer drinkt de XXXX Quadrupel, ik hou het bij de XXX Rogge Tripel...

http://www.ratebeer.com/b(...)-barrel-aged/216412/
http://www.ratebeer.com/beer/struise-xxxx-quadrupel/173564/

pi_150275620
ik had een de molen heaven en hell op. beetje teleurstellend.. sowieso 0,0 schuim. heel plat en eendimensionaal; ik proefde enkel roasted malts.
op ratebeer zie ik mensen praten over een mooie schuimkraag, die beoordelen het bier goed. en er zijn er ook een paar die geen schuim krijgen; die beoordelen het bier een stuk lager. oftwel, ik heb mooi pech gehad :(
dit heb ik trouwens wel eens vaker met stouts van de molen. soms geniaal en schuim, soms niet zo en dan vaak ook helemaal plat.
pi_150277527
Yep: enkele weken geleden ook een platten H&H gehad, die op niks trok...

Snelkoopjes... Wel benieuwd naar de Bourbon Baby!..

http://www.ratebeer.com/beer/brewdog-bourbon-baby/252097/



  donderdag 5 maart 2015 @ 22:16:16 #254
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_150333158
Nu een Moord & Brand Bourbon Barrel Aged.

Toch wel wat zuur wat overheerst. Vind ik wel vaker bij De Molen. Maar al met al prima!
pi_150334253
Ik heb zon lading nogne o's gekocht. Ben erg benieuwd. De ipa was prima maar niet super. Heb die #100 nog, imperial stout, imperial stout barrel aged, dragons wort stout(?!) En 100% peated. Dat is bier gemaakt met alleen peated whisky mout. Haha volgens mij is dat niet te zuipen maar ik wil het eens proberen. Op ratebeer staat dat je het kan gebruiken om te mixen met andere drank of marinades etc, en dat het zelf niet te zuipen is haha. Miss eens proberen bij een westvleteren of chimay ofzo. Of iemand een suggestie?

[ Bericht 12% gewijzigd door mckroket op 05-03-2015 22:40:21 ]
pi_150362297
Misschien bij een goeie Islay whiskey?..

Hier is het tijd voor groen bier!..

http://www.ratebeer.com/beer/fantome-magic-ghost/141185/

pi_150372532
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:23 schreef Seul het volgende:
Misschien bij een goeie Islay whiskey?..

Hier is het tijd voor groen bier!..

http://www.ratebeer.com/beer/fantome-magic-ghost/141185/

[ afbeelding ]
Is fantome in Bels goed te krijgen? Zie het echt heel zelden
pi_150378499
Valt goed mee... Nu zijn de Saison, Magic Ghost en Dark White beschikbaar in Geers. Al krijgen we de Hiver wss pas volgende maand... :{
pi_150389061
Best wel lekker:

pi_150389451
Straks voor het eerst naar Uiltje bar in Haarlem.



Dertig tappen :o
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:05:28 #261
369821 BenD
in Canada
pi_150397506
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 22:34 schreef mckroket het volgende:
Ik heb zon lading nogne o's gekocht. Ben erg benieuwd. De ipa was prima maar niet super. Heb die #100 nog, imperial stout, imperial stout barrel aged, dragons wort stout(?!) En 100% peated. Dat is bier gemaakt met alleen peated whisky mout. Haha volgens mij is dat niet te zuipen maar ik wil het eens proberen. Op ratebeer staat dat je het kan gebruiken om te mixen met andere drank of marinades etc, en dat het zelf niet te zuipen is haha. Miss eens proberen bij een westvleteren of chimay ofzo. Of iemand een suggestie?
Is die peated de Sunturnbrew? Zo ja, dan kan ik hem niet aanraden haha. Smerigste bier wat ik ooit gedronken heb. Ik ben dan ook geen fan van peated spul, maar toch kon het echt niet drinken. Gelukkig was het een sample.
  zondag 8 maart 2015 @ 10:11:11 #262
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_150412813
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 22:34 schreef mckroket het volgende:
Ik heb zon lading nogne o's gekocht. Ben erg benieuwd. De ipa was prima maar niet super. Heb die #100 nog, imperial stout, imperial stout barrel aged, dragons wort stout(?!) En 100% peated. Dat is bier gemaakt met alleen peated whisky mout. Haha volgens mij is dat niet te zuipen maar ik wil het eens proberen. Op ratebeer staat dat je het kan gebruiken om te mixen met andere drank of marinades etc, en dat het zelf niet te zuipen is haha. Miss eens proberen bij een westvleteren of chimay ofzo. Of iemand een suggestie?
Ik heb hem gewoon op zichzelf gedronken en vond er niet gek veel mis mee.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zondag 8 maart 2015 @ 10:21:26 #263
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_150412932
Dit weekend in Texel, dus dan kan je wel raden aan welk bier we zitten. ❤️
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_150430266
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:39 schreef mckroket het volgende:
ik had een de molen heaven en hell op. beetje teleurstellend.. sowieso 0,0 schuim. heel plat en eendimensionaal; ik proefde enkel roasted malts.
op ratebeer zie ik mensen praten over een mooie schuimkraag, die beoordelen het bier goed. en er zijn er ook een paar die geen schuim krijgen; die beoordelen het bier een stuk lager. oftwel, ik heb mooi pech gehad :(
dit heb ik trouwens wel eens vaker met stouts van de molen. soms geniaal en schuim, soms niet zo en dan vaak ook helemaal plat.
ik had vrijdag precies hetzelfde! :o erg jammer.. we waren er niet zo van onder de indruk.
  zondag 8 maart 2015 @ 23:01:50 #266
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_150444502
quote:
Ik snap eigenlijk alle ophef over dit bier niet zo... ja het is een lekker biertje maar het werd de laatste tijd aangeprezen alsof het een uniek en nieuw bier is...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_150454137
Tsja, weer een gelimiteerde versie of zoiets zeker?.. In 't kort: "Who fucking cares, drink 'm if you have 'm"... 8-)
pi_150467868
Geen fan van spek dus toch maar een BBA Tsjeeses genomen...



pi_150476522
Daarnet een the kernal centennial ipa op. Wat een godendrank. Misschien ietsjes licht kwa mout maar een geweldige geur en smaak.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 09:51:17 #270
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_150488760
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:30 schreef Seul het volgende:
Tsja, weer een gelimiteerde versie of zoiets zeker?.. In 't kort: "Who fucking cares, drink 'm if you have 'm"... 8-)
Dat is het nou juist. Ik heb Bourbon Baby al zeker een jaar geleden in Spanje op. Dus gelimiteerd is 'ie volgens mij niet. Hooguit seasonal.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_150502003
Smaakt altijd een beetje anders, maar is altijd lekker...

pi_150504048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:56 schreef Seul het volgende:
Smaakt altijd een beetje anders, maar is altijd lekker...

[ afbeelding ]
Wat vind je van de pannepot grand reserva? Denk dat ik er zo een open trek
pi_150507090
2009 of 2010?.. 2009 is ŕf... 2010 ook maar kan nog een beetje tijd gebruiken... Zou ze eigenlijk es naast elkaar moeten proeven...

In ieder geval zal je een fan-tas-tisch bier drinken...
pi_150507465
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:15 schreef Seul het volgende:
2009 of 2010?.. 2009 is ŕf... 2010 ook maar kan nog een beetje tijd gebruiken... Zou ze eigenlijk es naast elkaar moeten proeven...

In ieder geval zal je een fan-tas-tisch bier drinken...
2010. Wat betekent "ŕf"?
pi_150508185


Tsjeeses wat lekker _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2015 20:47:33 ]
pi_150510565
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:46 schreef Saind het volgende:
[ afbeelding ]

Tsjeeses wat lekker _O_
Nee das een andere van struise :p
Ik vind de normale reserva lekkerder dan de grand reserva denk ik. Gelukkig heb ik er nog 10 ofzo. ;) van beide. De normale is ook gewoon geweldig. Ik krijg nu zin in een black albert ofzo.. ff denken wat ik zo ga drinken.
Net trouwens zon batch 18 quadruppel op van la trappe, b2b met een normale. Die normale vind ik echt niks aan. Nieg vies hoor, maar een quadruppel hoort niet zo licht van smaak te zijn vind ik. Dit geld overigens voor alle bieren van la trappe. Deze oak aged is niet eens te vergelijken met het standaaard bier. Minder carbonatie, maar een meer olieachtigere textuur. Smaken van room, wijn (moscatel schijnt) en vanille. Een geweldig bier, maar het heeft ook niets van een quadruppel voor mij.

[ Bericht 19% gewijzigd door mckroket op 10-03-2015 21:43:13 ]
pi_150511279
Ben nu deze aan het drinken. Erg lekker!

pi_150511752
"Af" betekent "Tsjeeses wat lekker" w/
pi_150523291
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:35 schreef mckroket het volgende:
Ik vind de normale reserva lekkerder dan de grand reserva denk ik. Gelukkig heb ik er nog 10 ofzo. ;) van beide
Hier kan je wel es gelijk hebben... Ben massaal Reserva 2010 aan het inslaan trouwens... Qua prijs is er amper verschil hier tss Reserva en standaard Pannepot, dus...

Denk wel dat de Grand Reserva beter evolueert. Al éénmaal 2005 gedronken, en dat was ongelooflijk lekker...

Omtrent de La Trappe OA Quad: had batch 14 en 12 gekocht. De 12 was in ieder geval een enorme teleurstelling. Ik blijf er bij: als je je baseert op een matig bier, ga je 't door barrel aging echt niet opkrikken tot een bom...
pi_150550264
De 18 vond ik wel heel erg lekker. Niet een quadruppel als ik blond zou proeven, maar een heel apart, romig bier. De prijs vind ik alleen zo belachelijk, daarom was dit pas mn eerste:p. Ik snap btw echt niet dat de normale quadruppel zon hoge score heeft op ratebeer. Voor een quadruppel vind ik hem echt nergens op slaan. Vergelijk het eens met een westy of een rochefort. Man man..
  donderdag 12 maart 2015 @ 01:42:38 #281
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_150554505
De Duvel Tripel Hop van dit jaar vind ik beter dan die van vorig jaar :)
pi_150560155
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 01:42 schreef Opperprutser het volgende:
De Duvel Tripel Hop van dit jaar vind ik beter dan die van vorig jaar :)
dus jij hebt mogen voorproeven?
cool. waarom heb je dit mogen doen?
pi_150560479
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:50 schreef mckroket het volgende:

[..]

dus jij hebt mogen voorproeven?
cool. waarom heb je dit mogen doen?
Ze verkopen hem al op een paar plekken
pi_150562381
dat zal wel niet mogen. op hun eigen website staat 20 maart, zelfs met een countdown klok.
pi_150562635
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 13:07 schreef mckroket het volgende:
dat zal wel niet mogen. op hun eigen website staat 20 maart, zelfs met een countdown klok.
Ik was ook verbaasd. Die gozer die hier ook post, rhvkd oid, had hem van het weekend zag ik op untappd. Mitra den Bosch zei hij
pi_150564108
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 13:16 schreef Saind het volgende:

[..]

Ik was ook verbaasd. Die gozer die hier ook post, rhvkd oid, had hem van het weekend zag ik op untappd. Mitra den Bosch zei hij
Ik had de 2014 nog van het weekeinde.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:17:27 #287
408930 Chandos
The General
pi_150566224
Ik heb even de memo gemist dat Jumbo tegenwoordig Goose Island bier verkoopt. Zojuist een paar IPA's meegenomen, ben benieuwd!
pi_150568546
Welke temp raden jullie aan om witbier te drinken?

Ik drink meestal erdinger maar wil ook eens: HB hofbrau en Konig Ludwig halen (woon toch langs duitsland en scheelt bakken met geld, zijn deze week un de aanbieding).
Nu had ik laatst een erdinger rond ik gok 6-10graden. Ik heb hem gewoon zo uit de 'schuur' gepakt en opgedronken in een (normaal)glas (amstel 1870 0,3L). En ik vond dus dat er enorm veel smaak aan zat.
Maar nadat een vriend zei dat je wit bier dus ook bij 1-4 graden moet drinken was ik verbaast. De week er na had ik erdinger van precies 2 graden en ik vond het eigenlijk vrij smaakloos, wat ook logisch is(misschien zelfs koudet als 2?). Ik drink biet ook liever rond 5-6 voor de smaak...

Wat raden jullie dan aan? De volgende keer wil ik eens 4-5 graden proberen.

Kennen jullie die andere witbieren die op had genoemd? En zijn deze lekkerder/beter?

Bedankt
pi_150569056
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:29 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Welke temp raden jullie aan om witbier te drinken?

Ik drink meestal erdinger maar wil ook eens: HB hofbrau en Konig Ludwig halen (woon toch langs duitsland en scheelt bakken met geld, zijn deze week un de aanbieding).
Nu had ik laatst een erdinger rond ik gok 6-10graden. Ik heb hem gewoon zo uit de 'schuur' gepakt en opgedronken in een (normaal)glas (amstel 1870 0,3L). En ik vond dus dat er enorm veel smaak aan zat.
Maar nadat een vriend zei dat je wit bier dus ook bij 1-4 graden moet drinken was ik verbaast. De week er na had ik erdinger van precies 2 graden en ik vond het eigenlijk vrij smaakloos, wat ook logisch is(misschien zelfs koudet als 2?). Ik drink biet ook liever rond 5-6 voor de smaak...

Wat raden jullie dan aan? De volgende keer wil ik eens 4-5 graden proberen.

Kennen jullie die andere witbieren die op had genoemd? En zijn deze lekkerder/beter?

Bedankt
Ik zou het inderdaad zeker niet kouden drinken dan jij doet. Blijft er weinig van de smaak over.

Ik vond zelf die konig ludwig niet erg lekker, iets te slap/waterig. Als je toch in Duitsland bent zou ik gaan voor Weihenstephan, Schneider of Ayinger. Dat zijn iig mijn favorieten
pi_150569149
Ik haal van alles denk ik 3 flessen.
Drink er meestal 3 op een avond. Dan zie je ze soms wel al half vliegen.
3 is ook iets te veel eigenlijk. Maar gewoon bier is dan net pis haha.
pi_150570234
Neem ook meteen wat Paulaner Naturtrüb mee.
Stop rockin' the boat.
pi_150574701
Aventinus Tap 5... Op zo 'n 6-8C°... Heerlijk is dat...
pi_150575887
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:53 schreef Seul het volgende:
Aventinus Tap 5... Op zo 'n 6-8C°... Heerlijk is dat...
Erg lekker inderdaad die Tap 5, Mein Hopfenweisse. Aventinus is Tap 6
Stop rockin' the boat.
pi_150578525
Ik gebruik altijd de term "Aventinus" alsof hun brouwerij zo noemt... Geen idee waarom... :%
pi_150582272
Maarrree... goose island bij jumbo? Zeker niet die stouts:p toch leuk van abinbev
pi_150582788
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:40 schreef bassieVL het volgende:
Neem ook meteen wat Paulaner Naturtrüb mee.
Ik heb heel wat mee te nemen denk ik :D !
Maar drink liever alleen witbier aangezien ik dat gewoon lekkerder vind. Fruitig en fris. Niet te zwaar/donker en diep van smaak.
Zo'n double of tripple is wel lekker. Maar niet echt voor de vr/za met mijn vrienden. Dan zijn die wss aan het indrinken en dan drink ik er graag gewoon eentje rustig. Heb geen zin om pis water achter mijn kiezen te gooien (pitt/schultenbrau/whatever).
  vrijdag 13 maart 2015 @ 02:08:14 #297
369821 BenD
in Canada
pi_150587783
BCBS van Goose Island is natuurlijk ^O^
Ik kan de Matilda ook aanraken. Een belgische pale ale met brettanomyces, heerlijk! Liggen er nog 2 in de kelder voor over een paar jaar. c_/
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:53:00 #298
408930 Chandos
The General
pi_150590796
Enkel IPA en een ander biertje gezien, was volgens mij geen stout. Desalniettemin leuk.

Voor dit weekend, time to compare:

  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:58:30 #299
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_150590941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:53 schreef Chandos het volgende:
Enkel IPA en een ander biertje gezien, was volgens mij geen stout. Desalniettemin leuk.

Voor dit weekend, time to compare:

[ afbeelding ]
IPA en waarschijnlijk de Honkers Ale. Dat kan ik hier in de supermarkt namelijk ook vinden, en vooral de Honkers raad ik niet aan. Slappe zooi.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_150591508
Gister Bakker Wort Bowmore BA van De Molen op. Heeft niks meer met bier te maken maar wat een bak smaak. Koffie met vloeibare stroop, pruimtabak en bittere chocolade. Heel lekker maar op een flesje kan je met gemak de hele avond zitten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:48:43 #301
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_150593848
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:50 schreef mckroket het volgende:

[..]

dus jij hebt mogen voorproeven?
cool. waarom heb je dit mogen doen?
Gewoon kunnen bestellen bij de drankenhandel voor de kroeg waar ik werk :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')