abonnement Unibet Coolblue
pi_147860943
...en hier weer verder.
(ff nieuwe titel bedacht)

LaPo:

quote:
7s.gif Op maandag 22 december 2014 22:54 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Heerlijk is dat idd kan me dat van vorig jaar nog wel herinneren. *O*
Hallon!
pi_147861062
Vinden julllie het ook lekker om uit te slapen, uit verveling te zuipen overdag en tussendoor te solliciteren?
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 22 december 2014 @ 23:09:00 #3
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_147861708
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:57 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Vinden julllie het ook lekker om uit te slapen, uit verveling te zuipen overdag en tussendoor te solliciteren?
nee, maar naar mate je langer bij huis loopt gaat je ritme wel naar de knoppe. Nu is het ook langer donker en dat is ook niet bevorderlijk om op tijd uit bed te gaan.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_147861883
quote:
2s.gif Op maandag 22 december 2014 23:09 schreef WEST het volgende:

[..]

nee, maar naar mate je langer bij huis loopt gaat je ritme wel naar de knoppe. Nu is het ook langer donker en dat is ook niet bevorderlijk om op tijd uit bed te gaan.
Maar als je nog 8 maanden ww krijgt is het wel fijn om soort vakantie te hebben en in maart echt aan de slag te gaan als het lente wordt.
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 22 december 2014 @ 23:15:00 #5
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_147862071
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 23:11 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Maar als je nog 8 maanden ww krijgt is het wel fijn om soort vakantie te hebben en in maart echt aan de slag te gaan als het lente wordt.
Je kan wel genoeg dingen doen dat is wel een "voordeel" Maar vandaag ook alweer een afwijzing gehad

quote:
Beste WEST,

We willen u bedanken voor uw interesse in de vacature van administratief medewerker. Helaas moeten we u meedelen dat u niet bij de selectie van kandidaten hoort waar verdere gesprekken mee gevoerd gaan worden. We hebben ruim 160 sollicitaties voor deze functie ontvangen.

We wensen u veel succes bij verdere sollicitaties.
En dat is de zoveelste al. Daar wordt je op een geven moment wel moedeloos van.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_147862114
Ik zoek werk.
Nee geen ACN pyramidespel voor Gordon Gekko wannabe's alsjeblieft.
ECHT werk.
Gewoon een openstaande vacature waarvan ik op alle eisen voldoe en hup, ik ga aan de slag.
Kom op man, zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn? :(
pi_147862162
quote:
2s.gif Op maandag 22 december 2014 23:15 schreef WEST het volgende:

[..]

Je kan wel genoeg dingen doen dat is wel een "voordeel" Maar vandaag ook alweer een afwijzing gehad

[..]

En dat is de zoveelste al. Daar wordt je op een geven moment wel moedeloos van.
Zo herkenbaar. Keep up the spirit! ^O^
  maandag 22 december 2014 @ 23:20:12 #8
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_147862375
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 23:16 schreef hairybeardyman het volgende:

[..]

Zo herkenbaar. Keep up the spirit! ^O^
Dat blijft er ook wel in. Ik heb nu vanaf morgen vakantie t/m de 31e :P je moet toch je vakantie dagen opmaken bij het uwv
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_147863540
Vandaag en vrijdag niet echt veilig gewerkt... werd vandaag ook naar huis gestuurd omdat ik geen zware planken kon tillen :')

MDF van 4 bij 2 en minstens 2 cm dik is ook niet niks hè :') morgen maar uitzendbureau bellen...
pi_147864158


[ Bericht 100% gewijzigd door Ordinateur op 22-12-2014 23:56:15 ]
  dinsdag 23 december 2014 @ 10:52:33 #11
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147873563
Vandaag het belang van een goede verstandhouding met je (huidige) werkgever ondervonden.
In kader van het vooronderzoek voor mijn nieuwe baan wordt een referentiecheck gedaan en gevraagd naar hoe ik functioneer en waarom ik wegga.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147877284
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:52 schreef Uccie het volgende:
Vandaag het belang van een goede verstandhouding met je (huidige) werkgever ondervonden.
In kader van het vooronderzoek voor mijn nieuwe baan wordt een referentiecheck gedaan en gevraagd naar hoe ik functioneer en waarom ik wegga.
Nou dat wordt wat want met de meeste werkgevers is het mis gegaan :') veiligheid klopte niet of ze haalde mij steeds uit de pauze.
pi_147877910
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:52 schreef Uccie het volgende:
Vandaag het belang van een goede verstandhouding met je (huidige) werkgever ondervonden.
In kader van het vooronderzoek voor mijn nieuwe baan wordt een referentiecheck gedaan en gevraagd naar hoe ik functioneer en waarom ik wegga.
Het is te hopen dat ze open kaart spelen. Ik heb persoonlijk wel eens meegemaakt dat er werd gezegd dat er 4 van 19 mensen weg moesten. De volgende dag werd gezegd dat dit een vergissing was (het kwam enkele maanden nadat de werkgever van 5 naar 4 ploegendienst ging). Vervolgens hoorde je op de wandelgangen dat allerlei mensen met een tijdelijk contract niet zouden functioneren. Ik heb op facebook contact gehouden met deze collega's en een heel groot deel bleek al snel ergens anders te werken, ook nadat ik er zelf uit moest.

Tsja ik vind dan dat je als werkgever een vuil spel hebt gespeeld. Het is nergens voor nodig de werknemers ook te laten inboeten op hun zelfvertrouwen, dat stoort toekomstige sollicitaties/inwerkperiodes nogal. Gelukkig staat die werkgever binnen mijn branche er wel om bekend dit soort gekkigheid uit te halen, dus hoef ik nooit uit te leggen waarom het daar niet lukte.
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:19:05 #14
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147877923
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:57 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Nou dat wordt wat want met de meeste werkgevers is het mis gegaan :') veiligheid klopte niet of ze haalde mij steeds uit de pauze.
Hangt misschien wel van de branche af en de functie, dit is de financiële wereld.
Sowieso word ik nu al gek van alle formulieren aan beide kanten.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:23:35 #15
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_147878047
Ik word een beetje sollicitatiemoe ;(
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:23:48 #16
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147878055
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:18 schreef Daboman het volgende:

[..]

Het is te hopen dat ze open kaart spelen. Ik heb persoonlijk wel eens meegemaakt dat er werd gezegd dat er 4 van 19 mensen weg moesten. De volgende dag werd gezegd dat dit een vergissing was (het kwam enkele maanden nadat de werkgever van 5 naar 4 ploegendienst ging). Vervolgens hoorde je op de wandelgangen dat allerlei mensen met een tijdelijk contract niet zouden functioneren. Ik heb op facebook contact gehouden met deze collega's en een heel groot deel bleek al snel ergens anders te werken, ook nadat ik er zelf uit moest.

Tsja ik vind dan dat je als werkgever een vuil spel hebt gespeeld. Het is nergens voor nodig de werknemers ook te laten inboeten op hun zelfvertrouwen, dat stoort toekomstige sollicitaties/inwerkperiodes nogal. Gelukkig staat die werkgever binnen mijn branche er wel om bekend dit soort gekkigheid uit te halen, dus hoef ik nooit uit te leggen waarom het daar niet lukte.
Dat scheelt, ik heb inmiddels gezien wat er heen en weer is gestuurd en dat is een prima referentie.
Nu ga ik vrijwillig weg en na meer dan 10 jaar dus dat is wel anders.
In jouw geval heeft je ex-werkgever heel smerig gespeeld en heb je geluk dat hij daar bekend om staat. Anders zou je dubbel genaaid worden.

Maar ik had nooit eerder gehoord dat referentiecheck zo uitgebreid gedaan werd.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147886991
Vrijdag heb ik door gegeven aan het UWV dat ik een nieuwe baan heb. Vandaag op werk.nl even gekeken, stonden nog dat ik nog sollicitatie taken moest doen. Ik gebeld, zeggen ze dat het formulier ontvangen is, en dat ongeveer 2 weken duurt voordat het afgehandeld is. Ik moet blijven solliciteren tot ik begin in januari. Gaat nergens over.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_147887155
Bureaucratie :')

Ik hoop echt dat ik voor 21 januari ergens een baan heb zeg
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 23 december 2014 @ 18:22:28 #19
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_147887308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:10 schreef ErwinDikkie het volgende:
Vrijdag heb ik door gegeven aan het UWV dat ik een nieuwe baan heb. Vandaag op werk.nl even gekeken, stonden nog dat ik nog sollicitatie taken moest doen. Ik gebeld, zeggen ze dat het formulier ontvangen is, en dat ongeveer 2 weken duurt voordat het afgehandeld is. Ik moet blijven solliciteren tot ik begin in januari. Gaat nergens over.
Wut. Waanzin. :') _!
pi_147887961
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:22 schreef schoolstudent het volgende:

[..]

Wut. Waanzin. :') _!
Gaat nergens over. Diegene heeft de taken wel op hold kunnen zetten, omdat ik een baan heb. omdat ik altijd druk bezig was met solliciteren en altijd mijn afspraken nakwam en altijd op kwam dagen. En omdat ik geen vakantie opgenomen heb
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  dinsdag 23 december 2014 @ 21:23:34 #21
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_147894740
Verroest, nét naast een baan per januari in een overheidsorganisatie gegrepen. Concurrentie had iets actuelere kennis van een specifiek softwareprogramma. De overheidsorganisatie in kwestie liet overigens nog wél weten dat ik een goede indruk maakte :')

Tijdelijke WW lijkt nu wel onafwendbaar. Maargoed, zo'n ramp is het niet en geheid loop ik op den duur wél tegen een werkbetrekking aan. Bereidheid tot anderhalf uur reizen per auto en concurrerende salarisindicatie doen al een hoop.
  dinsdag 23 december 2014 @ 21:49:09 #22
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_147896025
quote:
2s.gif Op maandag 22 december 2014 23:15 schreef WEST het volgende:

[..]

Je kan wel genoeg dingen doen dat is wel een "voordeel" Maar vandaag ook alweer een afwijzing gehad

[..]

En dat is de zoveelste al. Daar wordt je op een geven moment wel moedeloos van.
Heb je nooit ergens gewerkt? Wat heb je gedaan wat je zou kunnen onderscheiden van de massa? Heb je naast je studie gewerkt? Heb je een netwerk waar je wat aan zou kunnen hebben?
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  woensdag 24 december 2014 @ 06:42:24 #23
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147909135
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 21:23 schreef MissionPhailed het volgende:
Verroest, nét naast een baan per januari in een overheidsorganisatie gegrepen. Concurrentie had iets actuelere kennis van een specifiek softwareprogramma. De overheidsorganisatie in kwestie liet overigens nog wél weten dat ik een goede indruk maakte :')

Tijdelijke WW lijkt nu wel onafwendbaar. Maargoed, zo'n ramp is het niet en geheid loop ik op den duur wél tegen een werkbetrekking aan. Bereidheid tot anderhalf uur reizen per auto en concurrerende salarisindicatie doen al een hoop.
Welke regio zoek je, ik zit nog even in overheidsland, dus misschien zie ik iets voorbij komen.
Oh en wat voor vakgebied?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147913113
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 23:38 schreef ManianMan het volgende:
Vandaag en vrijdag niet echt veilig gewerkt... werd vandaag ook naar huis gestuurd omdat ik geen zware planken kon tillen :')

MDF van 4 bij 2 en minstens 2 cm dik is ook niet niks hè :') morgen maar uitzendbureau bellen...
Er zal wel iets meer aan de hand zijn geweest. Een MDF plaat van die afmeting weegt 120 kg, er zal geen werkgever zijn die van zijn personeel verlangt dat hij dat optilt zonder hulpmiddelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_147914706
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:42 schreef Daboman het volgende:

[..]

Zeer herkenbaar. En heel vervelend. Ik heb wel in totaal maar kort thuis gezeten maar ik heb eigenlijk de afgelopen 5 jaar onder mijn niveau gewerkt en ben 4 keer van baan gewisseld. Die hele "belofte" van het carriere maken heeft er voor mij nog niet in gezeten. De harde les: goed werken en je best doen leidt niet automatisch tot meer waardering.

Ik heb wel doordat ik bij mijn meest recente werkgever wat langer heb gewerkt toch weer de moed en energie gevonden om me verder te ontwikkelen. Ben op eigen benen gaan staan (ondanks de alsmaar aanhoudende grote werkonzekerheid) en ben recentelijk weer een deeltijd studie gestart.

Ben er wel trots op though, toen ik net begon op de arbeidsmarkt zat ik echt in de put en nu heb ik het weer enigszins op de rails. Dat is uiteindelijk voornamelijk door mijn alsmaar groeiende zelfvertrouwen gekomen. Het heeft wel heel veel bloed, zweet en tranen gekost though en hoewel er een stijgende lijn is zit ik nog wel steeds onder mijn niveau te werken en toch zal ik hoogstwaarschijnlijk binnenkort weer ontslagen worden (of voor de boekjes, mijn contract wordt niet omgezet in vast)
Mooi dat je je er, ondanks tegenslag, toch altijd wel doorheen slaat.

Zelf zit ik met een lastig dilemma. Ik heb al meerdere sollicitaties gehad bij notariskantoren, variërend van dichtbij tot ver van mijn woonplaats, en alle sollicitaties zijn uitgelopen op teleurstelling, waarbij ik soms zeer arrogant werd benaderd.

Nu speelt er iets in Barcelona. Het is "onder mijn niveau" en niet waarvoor ik heb gestudeerd en mijn ouders hameren er nu op dat dat wel leuk is, maar dat ik het enkel moet doen als ze me graag willen (lees: als ik een flink salaris krijg, wat natuurlijk nooit gaat gebeuren, in Barcelona mag je blij zijn met 1000 euro bruto). Mijn ouders vinden dat ik hoog opgeleid ben en dat ik me niet met een fooi mag laten afschepen, maar ik ben dat thuis zitten en niks meemaken ook wel weer zat eigenlijk. Ik wil iets doen, ik wil leven. En mijn moeder komt ermee dat het in 2015 gaat aantrekken en dat er meer werk gaat komen, maar dat zei men 2 jaar geleden ook (toen namelijk ook werkloos geweest).
  woensdag 24 december 2014 @ 15:28:19 #26
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_147920687
quote:
3s.gif Op woensdag 24 december 2014 06:42 schreef Uccie het volgende:

[..]

Welke regio zoek je, ik zit nog even in overheidsland, dus misschien zie ik iets voorbij komen.
Oh en wat voor vakgebied?
DIV (Documentaire informatievoorziening), in voornamelijk ZO-NL. Zeg maar alles ten zuidoosten van de lijn Breda - Zaltbommel - Arnhem :+
  woensdag 24 december 2014 @ 15:40:44 #27
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147921155
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:28 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

DIV (Documentaire informatievoorziening), in voornamelijk ZO-NL. Zeg maar alles ten zuidoosten van de lijn Breda - Zaltbommel - Arnhem :+
Ok, goed om te weten!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 24 december 2014 @ 20:24:07 #28
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_147931048
Ik meld kom me ook weer melden.

Van de zeven crisisjaren heb ik er zes aan den lijven mogen ondervinden. Na zeven werkzame jaren heb ik slechts de eerste vier door mogen maken in mijn vakgebied, door omstandigheden niet alle vier bij een werkgever. Nu, nadat het drie jaar uiterst slecht ging in 'mijn' branche, wil ik de draag weer oppakken. In die drie jaar heb ik allerlei projecten gedaan om mijn hoofd boven water te houden die nauwelijks iets met mijn opleiding te maken hebben.

Ik heb geen ervaring met het 'goed praten' van een dergelijk gat in mijn c.v., dus alle tips zijn welkom :).
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_147941684
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:23 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dat scheelt, ik heb inmiddels gezien wat er heen en weer is gestuurd en dat is een prima referentie.
Nu ga ik vrijwillig weg en na meer dan 10 jaar dus dat is wel anders.
In jouw geval heeft je ex-werkgever heel smerig gespeeld en heb je geluk dat hij daar bekend om staat. Anders zou je dubbel genaaid worden.

Maar ik had nooit eerder gehoord dat referentiecheck zo uitgebreid gedaan werd.
Ik moet er zelfs 2 hebben -O-
pi_147941741
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er zal wel iets meer aan de hand zijn geweest. Een MDF plaat van die afmeting weegt 120 kg, er zal geen werkgever zijn die van zijn personeel verlangt dat hij dat optilt zonder hulpmiddelen.
Lijkt me arbo-technisch ook niet handig ?
  donderdag 25 december 2014 @ 08:50:59 #31
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147944307
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 01:17 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Ik moet er zelfs 2 hebben -O-
Ik allemaal van van de laatste 5 jaar. Maar ik werk al >10jr bij dezelfde werkgever = 1e werkgever.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147953700
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er zal wel iets meer aan de hand zijn geweest. Een MDF plaat van die afmeting weegt 120 kg, er zal geen werkgever zijn die van zijn personeel verlangt dat hij dat optilt zonder hulpmiddelen.
We moesten het optillen met 2 man van de leidinggevende. Daarnaast moesten we het boven de schouders tillen. +-60 kg... niet echt fijn!
  donderdag 25 december 2014 @ 17:25:53 #33
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_147953972
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:57 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Nou dat wordt wat want met de meeste werkgevers is het mis gegaan :') veiligheid klopte niet of ze haalde mij steeds uit de pauze.
Weet je hoe men deze functie vroeger noemde "Bouwsletje" of Bedrijfshoer of Hoer van de Bouw.

Als je het een beetje intelligent wil aanpakken dan zet je het nummer van de Arbo inspectie in je telefoon. En mocht men je gewoon misbruiken dan bel je gewoon gelijk de Arbo voor je opdrachtgever zijn neus.

Als je te maken hebt een goed en leuk ploegje aan collega's en een goede uitvoerder en voorman, dan is het gewoon geven en nemen en minder zeiken.
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_147956122
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:25 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Weet je hoe men deze functie vroeger noemde "Bouwsletje" of Bedrijfshoer of Hoer van de Bouw.

Als je het een beetje intelligent wil aanpakken dan zet je het nummer van de Arbo inspectie in je telefoon. En mocht men je gewoon misbruiken dan bel je gewoon gelijk de Arbo voor je opdrachtgever zijn neus.

Als je te maken hebt een goed en leuk ploegje aan collega's en een goede uitvoerder en voorman, dan is het gewoon geven en nemen en minder zeiken.
Het was op uitzendbasis dus dan wordt je al uitgebuit leuke collega's interesseren mij dan niet het geld wel. Heb uiteindelijk de arbeidsinspectie gemaild :D
  vrijdag 26 december 2014 @ 10:13:55 #35
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_147968624
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 19:48 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het was op uitzendbasis dus dan wordt je al uitgebuit leuke collega's interesseren mij dan niet het geld wel. Heb uiteindelijk de arbeidsinspectie gemaild :D
Dan zou je aan de slag moeten gaan als ZZP' er, dan wordt je in mindere mate uitgebuit en misbruikt. Of je zou eens kunnen kijken naar een BBL opleiding in de Bouw/Techniek (of welke sector je aanspreekt) dat biedt meer toekomst perspectief en een vast salaris.

Voor de rest is het wat je zelf wilt, maar om wekelijks/dagelijks standby te staan voor als een "Bouwslet" voor de moderne slavenhandelaar wat onder de benaming werkt van Uitzendbureau lijkt mij ook niet alles.
Hoe stout is Konijntjuh!
  vrijdag 26 december 2014 @ 17:01:51 #36
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_147978227
Ik heb een jaarcontract in de zorg, maar mijn lichaam houdt dit echt niet vol. Dus ga ik maar weer op zoek naar werk, en nu buiten de zorg.

Als je je contract verbreekt met wederzijds goedvinden heb je dan recht op uitkering?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_147978395
Nee.
Je bent dan vrijwillig werkeloos.
Je moet nooit instemmen met ontslag! Kan je geen aangepast, minder lich zwaar werk krijgen?
pi_147978443
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 17:01 schreef trigt013 het volgende:
Ik heb een jaarcontract in de zorg, maar mijn lichaam houdt dit echt niet vol. Dus ga ik maar weer op zoek naar werk, en nu buiten de zorg.

Als je je contract verbreekt met wederzijds goedvinden heb je dan recht op uitkering?
Ja, soms wel.

Neem een bureau voor rechtshulp oid (of als je lid bent van een vakbond, bel die) in de arm en zet eea heel erg goed op papier. Soms krijg je ook een WW uitkering als er een ontslag met wederzijds goedvinden is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_147978956
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 17:01 schreef trigt013 het volgende:
Ik heb een jaarcontract in de zorg, maar mijn lichaam houdt dit echt niet vol. Dus ga ik maar weer op zoek naar werk, en nu buiten de zorg.

Als je je contract verbreekt met wederzijds goedvinden heb je dan recht op uitkering?
In principe kan dat wel. Maar je moet heel goed uitkijken waar je precies je handtekening onderzet. Als er ergens in de procedure een 'foutje' gemaakt wordt (door jou of door je werkgever), kun je je uitkering vaarwel zeggen.
  vrijdag 26 december 2014 @ 19:51:15 #40
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_147982115
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 17:31 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

In principe kan dat wel. Maar je moet heel goed uitkijken waar je precies je handtekening onderzet. Als er ergens in de procedure een 'foutje' gemaakt wordt (door jou of door je werkgever), kun je je uitkering vaarwel zeggen.
Ik zal de vakbond bellen
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_147982220
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 17:08 schreef Bluezz het volgende:
Nee.
Je bent dan vrijwillig werkeloos.
Je moet nooit instemmen met ontslag! Kan je geen aangepast, minder lich zwaar werk krijgen?
Nope, nope, nope....

Met wederzijdse overeenstemming op initiatief van de werkgever, kun je akkoord gaan en gewoon WW krijgen. Daarmee zijn al die hopeloze gangen naar de rechter overbodig geworden. Daar is in dit verhaal overigens géén sprake van, aangezien het op initiatief van de werknemer lijkt.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_147987961
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 19:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Daar is in dit verhaal overigens géén sprake van, aangezien het op initiatief van de werknemer lijkt.
Daar heb je gelijk in.

Maar uiteindelijk gaat het erom hoe het voor het UWV lijkt. De vraagsteller zal het dus gewoon handig moeten spelen.
pi_147988647
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 19:55 schreef Five_Horizons het volgende:

Nope, nope, nope....

Met wederzijdse overeenstemming op initiatief van de werkgever, kun je akkoord gaan en gewoon WW krijgen. Daarmee zijn al die hopeloze gangen naar de rechter overbodig geworden. Daar is in dit verhaal overigens géén sprake van, aangezien het op initiatief van de werknemer lijkt.
Als je goed contact met je werkgever hebt moet daar wel iets te regelen zijn. Tenzij ze gewoon echt niet mee willen werken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_147990501
Overigens als algemene tip, voor zover niet als eens door iemand anders het topic ingegooid: per 1 januari ga ik ergens anders aan de slag en die baan heb ik, naast m'n gesprekken, gekregen door mijn radicaal anders opgestelde cv.

Zeker omdat ik in een andere tak van sport solliciteerde (mijn achtergrond is financieel-economisch, de afgelopen twee jaar leiding gegeven aan 25 logopedisten en nu in retail/groenten), is het vervelend om afgewezen te worden op basis van louter ervaring.

Mij is de afgelopen weken al een paar keer bij het uitnodigen verteld dat ik met louter mijn ervaring niet zou zijn uitgenodigd, maar dat de manier van opstellen en de vormgeving (volledig in kleur en mét foto) ertoe geleid heeft dat ik werd uitgenodigd.

Dat werkt vast niet voor iedereen, maar misschien heeft iemand er iets aan :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_147990594
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens als algemene tip, voor zover niet als eens door iemand anders het topic ingegooid: per 1 januari ga ik ergens anders aan de slag en die baan heb ik, naast m'n gesprekken, gekregen door mijn radicaal anders opgestelde cv.

Zeker omdat ik in een andere tak van sport solliciteerde (mijn achtergrond is financieel-economisch, de afgelopen twee jaar leiding gegeven aan 25 logopedisten en nu in retail/groenten), is het vervelend om afgewezen te worden op basis van louter ervaring.

Mij is de afgelopen weken al een paar keer bij het uitnodigen verteld dat ik met louter mijn ervaring niet zou zijn uitgenodigd, maar dat de manier van opstellen en de vormgeving (volledig in kleur en mét foto) ertoe geleid heeft dat ik werd uitgenodigd.

Dat werkt vast niet voor iedereen, maar misschien heeft iemand er iets aan :)
Maar ik ben lelijk -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_147990639
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ik ben lelijk -O-
Daar is mijn mening over verdeeld....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zaterdag 27 december 2014 @ 00:16:22 #47
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_147991985
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar is mijn mening over verdeeld....
Je deelt die mening niet. Je eigen mening kan je niet verdelen, daar heb je er meerdere voor nodig.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_147992013
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 00:16 schreef M1stral het volgende:

[..]

Je deelt die mening niet. Je eigen mening kan je niet verdelen, daar heb je er meerdere voor nodig.
Scherp. Dat ik dat niet helemaal per ongeluk schreef, was je alleen wél ontgaan ;)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_148013672
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens als algemene tip, voor zover niet als eens door iemand anders het topic ingegooid: per 1 januari ga ik ergens anders aan de slag en die baan heb ik, naast m'n gesprekken, gekregen door mijn radicaal anders opgestelde cv.

Zeker omdat ik in een andere tak van sport solliciteerde (mijn achtergrond is financieel-economisch, de afgelopen twee jaar leiding gegeven aan 25 logopedisten en nu in retail/groenten), is het vervelend om afgewezen te worden op basis van louter ervaring.

Mij is de afgelopen weken al een paar keer bij het uitnodigen verteld dat ik met louter mijn ervaring niet zou zijn uitgenodigd, maar dat de manier van opstellen en de vormgeving (volledig in kleur en mét foto) ertoe geleid heeft dat ik werd uitgenodigd

Dat werkt vast niet voor iedereen, maar misschien heeft iemand er iets aan :)
Ik gebruik die technieken al 2 jaar. Tot nu toe niets opgeleverd. Pas geleden heb ik nog mijn foto ervan afgehaald. Want hoe ik zelf uit zie moet geen flikker boeien.
  zaterdag 27 december 2014 @ 17:13:53 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148013956
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens als algemene tip, voor zover niet als eens door iemand anders het topic ingegooid: per 1 januari ga ik ergens anders aan de slag en die baan heb ik, naast m'n gesprekken, gekregen door mijn radicaal anders opgestelde cv.

Zeker omdat ik in een andere tak van sport solliciteerde (mijn achtergrond is financieel-economisch, de afgelopen twee jaar leiding gegeven aan 25 logopedisten en nu in retail/groenten), is het vervelend om afgewezen te worden op basis van louter ervaring.

Mij is de afgelopen weken al een paar keer bij het uitnodigen verteld dat ik met louter mijn ervaring niet zou zijn uitgenodigd, maar dat de manier van opstellen en de vormgeving (volledig in kleur en mét foto) ertoe geleid heeft dat ik werd uitgenodigd.

Dat werkt vast niet voor iedereen, maar misschien heeft iemand er iets aan :)
Ik heb gewoon een website gemaakt. Basis CV met duidelijke verwijzing naar de website, visitekaartjes met slogan voor uitdelen bij gesprekken... Binnen een maand had ik een baan.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_148013959
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens als algemene tip, voor zover niet als eens door iemand anders het topic ingegooid: per 1 januari ga ik ergens anders aan de slag en die baan heb ik, naast m'n gesprekken, gekregen door mijn radicaal anders opgestelde cv.

Zeker omdat ik in een andere tak van sport solliciteerde (mijn achtergrond is financieel-economisch, de afgelopen twee jaar leiding gegeven aan 25 logopedisten en nu in retail/groenten), is het vervelend om afgewezen te worden op basis van louter ervaring.

Mij is de afgelopen weken al een paar keer bij het uitnodigen verteld dat ik met louter mijn ervaring niet zou zijn uitgenodigd, maar dat de manier van opstellen en de vormgeving (volledig in kleur en mét foto) ertoe geleid heeft dat ik werd uitgenodigd.

Dat werkt vast niet voor iedereen, maar misschien heeft iemand er iets aan :)
Tsja, de ene keer werkt dit en een andere keer niet. Ik heb een baan gevonden met behulp van een normale standaard CV en motivatiebrief. Heeft ook te maken in welke tak van sport men solliciteert
  zaterdag 27 december 2014 @ 17:17:52 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148014111
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 17:13 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Tsja, de ene keer werkt dit en een andere keer niet. Ik heb een baan gevonden met behulp van een normale standaard CV en motivatiebrief. Heeft ook te maken in welke tak van sport men solliciteert
Tja, ik kreeg ook te horen dat ik zonder netwerk nooit meer een baan zou vinden. Brief en CV was uit, werkte niet meer. Dus wel.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_148014947
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, ik kreeg ook te horen dat ik zonder netwerk nooit meer een baan zou vinden. Brief en CV was uit, werkte niet meer. Dus wel.
Waar heb je die bullshit gehoord?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 27 december 2014 @ 17:57:21 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148015562
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 17:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar heb je die bullshit gehoord?
Zo'n beetje overal. Uwv, sollicitatiecursussen, outplacement....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_148015696
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, ik kreeg ook te horen dat ik zonder netwerk nooit meer een baan zou vinden. Brief en CV was uit, werkte niet meer. Dus wel.
Hangt heel sterk van de branche en het vakgebied af. Hoe meer blabla, hoe noodzakelijker het netwerk. Lijkt me overigens ook logisch.
  zaterdag 27 december 2014 @ 18:05:54 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148015827
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:01 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Hangt heel sterk van de branche en het vakgebied af. Hoe meer blabla, hoe noodzakelijker het netwerk. Lijkt me overigens ook logisch.
Nee, maakte niet uit. 70% van alle vacatures zou alleen vervuld worden via netwerk.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_148015890
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, maakte niet uit. 70% van alle vacatures zou alleen vervuld worden via netwerk.
Nouja, ik beweer dus dat het wel uitmaakt. In de marketing en sales bijvoorbeeld, daar gaat veel, zoniet alles via het netwerk. In de techniek stukken minder.
  zaterdag 27 december 2014 @ 18:09:19 #58
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148015937
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:07 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nouja, ik beweer dus dat het wel uitmaakt. In de marketing en sales bijvoorbeeld, daar gaat veel, zoniet alles via het netwerk. In de techniek stukken minder.
Gelukkig hebben we jou en weten al die arbeidsmarktdeskundigen er niks van.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 27 december 2014 @ 18:10:33 #59
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148015974
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, maakte niet uit. 70% van alle vacatures zou alleen vervuld worden via netwerk.
Nou, ik heb mijn nieuwe baan inderdaad via mijn netwerk gevonden, maar moest daarvoor wel een ouderwetse brief en cv aanleveren. Het helpt misschien iets om binnen te komen op gesprek als je iemand aan de andere kant kent, maar uiteindelijk moet je nog steeds wel de beste kandidaat zijn.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 27 december 2014 @ 18:21:26 #60
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148016280
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:10 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nou, ik heb mijn nieuwe baan inderdaad via mijn netwerk gevonden, maar moest daarvoor wel een ouderwetse brief en cv aanleveren. Het helpt misschien iets om binnen te komen op gesprek als je iemand aan de andere kant kent, maar uiteindelijk moet je nog steeds wel de beste kandidaat zijn.
Dat bedoelen ze ook. Je zou geen kans meer hebben als je niet iemand 'on the inside' kent.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 27 december 2014 @ 18:45:22 #61
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148017092
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat bedoelen ze ook. Je zou geen kans meer hebben als je niet iemand 'on the inside' kent.
Ik geef toe een netwerk kan ervoor zorgen dat je een eerste voet tussen de deur krijgt. Maar geen enkel bedrijf zal alleen maar mensen uit het eigen netwerk als kandidaat uitnodigen.
Denk dat het meer de "gunfactor" van de andere partij is tijdens de gesprekken, soms zal dat inderdaad iemand zijn die ze via via al kennen. Maar ik heb ook gezien hoe een groot netwerk gigantisch kan backfiren op het moment dat iemand ergens een steekje heeft laten vallen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_148017168
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zo'n beetje overal. Uwv, sollicitatiecursussen, outplacement....
allemaal betaalt door de overheid dus... vandaar die onzin
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_148017234
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, maakte niet uit. 70% van alle vacatures zou alleen vervuld worden via netwerk.
Verbaast me helemaal niets. Als ik een eigen bedrijf heb zou ik ook sneller gaan voor iemand waarvan iemand anders die voor me werkt zegt dat het een goede kandidaat is dan iemand die alleen op papier een goede kandidaat lijkt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148017410
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we jou en weten al die arbeidsmarktdeskundigen er niks van.
Ik heb ook gewoon een baan zonder netwerk gevonden. Of ze moeten al die idiote detacheerders tegenwoordig ook al zien als netwerk. En zelfs dan heb ik een baan gevonden zonder netwerk, met een normale cv en motivatiebrief.

Maar het was wel een tak van sport in mijn richting, waar de meeste concurrenten in mijn richting waarschijnlijk niet aan dachten om daar te kijken of ze iemand zochten.
  zaterdag 27 december 2014 @ 19:08:40 #65
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148017744
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

allemaal betaalt door de overheid dus... vandaar die onzin
Um, nee. Alleen het uwv. Cursussen en outplacement is allemaal particulier.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 27 december 2014 @ 20:01:45 #66
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_148019609
Hmm, ik vind het moeilijk om te zoeken buiten mijn eigen beroepsrichting. Zo lang al in de zorg dat ik eigenlijk niet weet wat ik zoek. Gelukkig nog een baan momenteel.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_148019756
Voor de mensen die roepen dat het niet voor je werkt: volgens mij schreef ik dat exact. In plaats van te jankzakken, is het voor een ander misschien wél iets dat werkt. Je moét het niet gebruiken... Dat negatieve gelul ook zo vaak in dit topic over hoe dramatisch het allemaal is. Dat viel de laatste twee weken gelukkig net een beetje mee... Laten we dat zo houden.

Het was positief bedoeld.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_148035080
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we jou en weten al die arbeidsmarktdeskundigen er niks van.
Blijkbaar niet. Dat beweerde je immers zelf. :')
  zondag 28 december 2014 @ 20:06:32 #69
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148063088
Ik solliciteer zelfstandig én maak (in beperkte mate) gebruik van netwerk (LinkedIn). Vissen in meerdere vijvers kan nooit kwaad denk ik.

Afgelopen week door uitzendbureau nog voorgesteld bij een overheidsorganisatie. Neem aan dat ze daar nog in een kerstperiode zitten, dus verwacht pas verdere ontwikkelingen vanaf maandag 5 januari. Overigens komende werkweek nog de vreugdevolle taak WW aan te vragen ... !
pi_148065217
Ik zit te twijfelen of ik een nieuwe opleiding zal doen. Derde keer scheepsrecht enzo :') Ik heb een diploma kinderopvang (mbo) en diploma CMV (hbo) maar ik kan met beide geen werk vinden.
Een hbo- of mbo-opleiding maakt me niet uit, als ik er maar werk ik kan vinden. Ik zat te denken aan doktersassistent, maar ik las nu weer verhalen dat veel verpleegkundigen die banen innemen.

Wat zouden jullie doen? Ik denk niet dat ik universiteit aankan (en daarbij is dat ook veel te duur), en ik ben al 31 en ik wil dus werken en leren tegelijkertijd.
pi_148074282
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:43 schreef Elvi het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik een nieuwe opleiding zal doen. Derde keer scheepsrecht enzo :') Ik heb een diploma kinderopvang (mbo) en diploma CMV (hbo) maar ik kan met beide geen werk vinden.
Een hbo- of mbo-opleiding maakt me niet uit, als ik er maar werk ik kan vinden. Ik zat te denken aan doktersassistent, maar ik las nu weer verhalen dat veel verpleegkundigen die banen innemen.

Wat zouden jullie doen? Ik denk niet dat ik universiteit aankan (en daarbij is dat ook veel te duur), en ik ben al 31 en ik wil dus werken en leren tegelijkertijd.
Alleen als je iemand anders ervoor kunt laten betalen.
pi_148075270
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:04 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Alleen als je iemand anders ervoor kunt laten betalen.
Ok dat gaat dus nooit gebeuren, dus moet ik dan maar blijven wachten tot er ergens ooit een baan vrij komt? :') Wat een stom antwoord.
pi_148077282
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:21 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ok dat gaat dus nooit gebeuren, dus moet ik dan maar blijven wachten tot er ergens ooit een baan vrij komt? :') Wat een stom antwoord.
Als je alleen wilt horen wat je wilt horen, waarom stel je de vraag dan?

Ik zou vrijwilligerswerk gaan doen, als ik geen flikker te doen had. Ik denk dat ik daar meer aan zou hebben dan aan wéér een andere opleiding.

Maar doe jij vooral wat jij wil. :)
pi_148077706
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:56 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Als je alleen wilt horen wat je wilt horen, waarom stel je de vraag dan?

Ik zou vrijwilligerswerk gaan doen, als ik geen flikker te doen had. Ik denk dat ik daar meer aan zou hebben dan aan wéér een andere opleiding.

Maar doe jij vooral wat jij wil. :)
Vrijwilligerswerk doe ik sinds juni ;) En het is dus niet genoeg; er is geen betaald werk meer in mijn branche te vinden. Dus ik kan voor nop blijven werken en wachten tot er ooit iets vrijkomt, of ik kan een andere richting kiezen.
pi_148077794
Kun je met hbo cmv geen doktersassistente worden?

/edit Lijkt mij wel namelijk!
pi_148078045
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:05 schreef hpeopjes het volgende:
Kun je met hbo cmv geen doktersassistente worden?

/edit Lijkt mij wel namelijk!
Nee ik heb geen medische achtergrond.
pi_148081670
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:43 schreef Elvi het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik een nieuwe opleiding zal doen. Derde keer scheepsrecht enzo :') Ik heb een diploma kinderopvang (mbo) en diploma CMV (hbo) maar ik kan met beide geen werk vinden.
Een hbo- of mbo-opleiding maakt me niet uit, als ik er maar werk ik kan vinden. Ik zat te denken aan doktersassistent, maar ik las nu weer verhalen dat veel verpleegkundigen die banen innemen.

Wat zouden jullie doen? Ik denk niet dat ik universiteit aankan (en daarbij is dat ook veel te duur), en ik ben al 31 en ik wil dus werken en leren tegelijkertijd.
WO/HBO informatica?
Schijnt dat ze in die branche op vrouwen geilen (letterlijk) om het zo maar te verwoorden....
Geen idee of je leeftijd dan meespeelt.
Maar ik heb wel het idee dat ze meer vrouwen daar willen zodat ze twee keer zoveel aanvragen krijgen en daardoor op lange termijn minder salaris kunnen uitbetalen zoals met vele beroepen.

Ik zit ook niet in een geweldige situatie dus ik begrijp het wel werkloos zijn is niet leuk.
Hopelijk krijg je snel een baan.
  maandag 29 december 2014 @ 08:59:01 #78
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148084228
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 02:10 schreef hmmmmmmm het volgende:
WO/HBO informatica?
Schijnt dat ze in die branche op vrouwen geilen (letterlijk) om het zo maar te verwoorden....
Geen idee of je leeftijd dan meespeelt.
Maar ik heb wel het idee dat ze meer vrouwen daar willen zodat ze twee keer zoveel aanvragen krijgen en daardoor op lange termijn minder salaris kunnen uitbetalen zoals met vele beroepen.


In de IT willen ze vooral specialisten met ervaring en liefst ook papiertjes.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148085543
quote:
11s.gif Op maandag 29 december 2014 08:59 schreef Dromer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

In de IT willen ze vooral specialisten met ervaring en liefst ook papiertjes.

Ben je het nou met me eens of?
  maandag 29 december 2014 @ 10:32:47 #80
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148086060
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:13 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ben je het nou met me eens of?
Niet. Ik heb hier nooit een (serieuze) voorkeur voor vrouwen mee mogen maken. Consultancy ligt op z'n gat en voor de meer technische kant ziet men liever mensen die al een hoop ervaring hebben. (man of vrouw) Dat is niet op te heffen door het vrouw zijn, lijkt me.
Ik denk dat je als vrouw eerder te maken krijgt met vooroordelen over vrouwen en meer technische beroepen. (onterecht in mijn ervaring; prima vrouwelijke collega's gehad)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148088358
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:32 schreef Dromer het volgende:

[..]

Niet. Ik heb hier nooit een (serieuze) voorkeur voor vrouwen mee mogen maken. Consultancy ligt op z'n gat en voor de meer technische kant ziet men liever mensen die al een hoop ervaring hebben. (man of vrouw) Dat is niet op te heffen door het vrouw zijn, lijkt me.
Ik denk dat je als vrouw eerder te maken krijgt met vooroordelen over vrouwen en meer technische beroepen. (onterecht in mijn ervaring; prima vrouwelijke collega's gehad)
Nou ja er is wel schaarste onder vrouwen in die beroepen waar moet ze het dan zoeken?
pi_148088827
Vanochtend gebeld en uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

Er zijn eerder 4 gesprekken (waarvan 1 tweede ronde-gesprek) op niks uitgelopen, maar ik heb nu weer 2 gesprekken gepland staan. Hopelijk wordt het wat.
pi_148088900
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:50 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nou ja er is wel schaarste onder vrouwen in die beroepen waar moet ze het dan zoeken?
Het hele vrouw zijn is geen punt van aandacht. Dus er is ook geen schaarste op dat vlak.
Dat een nederige techneut het een geile gedachte vindt dat hij met een vrouw mag werken wil nog niet zeggen dat ze in de markt specifiek op zoek zijn naar vrouwen.
Zoals Dromer al aangeeft willen ze mensen met kennis en ervaring. Voor starters is het ook in de ICT een lastige markt of je nou vrouw of man bent.
pi_148089319
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:04 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het hele vrouw zijn is geen punt van aandacht. Dus er is ook geen schaarste op dat vlak.
Dat een nederige techneut het een geile gedachte vindt dat hij met een vrouw mag werken wil nog niet zeggen dat ze in de markt specifiek op zoek zijn naar vrouwen.
Zoals Dromer al aangeeft willen ze mensen met kennis en ervaring. Voor starters is het ook in de ICT een lastige markt of je nou vrouw of man bent.
Nou volgens mij is er redelijk wat vraag naar programmeurs op hbo/wo niveau.
Tegen een niet al te hoog starterssalaris dat dan weer wel.

Verder is het wel zo dat verschillende bedrijven in die sector het aanmoedigen om meer vrouwen op te leiden of in te huren.
Maar goed of dat ook in daden word omgezet....
  maandag 29 december 2014 @ 15:55:03 #85
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148098645
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 20:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Afgelopen week door uitzendbureau nog voorgesteld bij een overheidsorganisatie. Neem aan dat ze daar nog in een kerstperiode zitten, dus verwacht pas verdere ontwikkelingen vanaf maandag 5 januari. Overigens komende werkweek nog de vreugdevolle taak WW aan te vragen ... !
Dat gaat sneller dan verwacht; organisatie in kwestie wil nu een 'testwerkdag' op poten zetten komende woensdag om te zien of er een 'klik' is waaruit dan een werkperiode volgt. Wordt wel betaald overigens. Ik denk dat ze nogal krap zitten qua personeel daar.
pi_148098834
quote:
3s.gif Op maandag 29 december 2014 15:55 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Dat gaat sneller dan verwacht; organisatie in kwestie wil nu een 'testwerkdag' op poten zetten komende woensdag om te zien of er een 'klik' is waaruit dan een werkperiode volgt. Wordt wel betaald overigens. Ik denk dat ze nogal krap zitten qua personeel daar.
Waar waar waar!!!1
pi_148099226
Denk ik eindelijk een leuke vacature te zien, lees ik dit:
quote:
Je woont in Nijmegen of bent bereid te verhuizen. Reizen vanuit andere steden behoort niet tot de mogelijkheden;
Nou ok, beetje uit de richting maar als het loon goed is dan...

quote:
Je ontvangt een vergoeding van maximaal EU40 per dag.
Oh. :')
pi_148103342
Zonder ervaring is het nu inderdaad erg lastig Elvi. Een groot gedeelte van de CMV sector is wegbezuinigd. Soms komt er wel wat jongeren- of opbouwwerk voorbij, maar zonder iets van ervaring ga je dat ook niet redden. De banen die ik zie, daar heb je echt ervaring voor nodig, betaald of onbetaald. Die zijn ook niet geschikt voor een beginner.
Mijn eerste baan had ik te danken aan veel vrijwilligerswerk en een slechtbetaalde maar relevante bijbaan. Je zou kunnen proberen vrijwilligerswerk te gaan doen bij een wat grotere instelling voor sociaal-cultureel of jongerenwerk in de buurt. Dan heb je extra kans als er iets vrij komt en dat kan ook zonder werkervaring.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 29 december 2014 @ 18:12:02 #89
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148104044
quote:
3s.gif Op maandag 29 december 2014 15:55 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Dat gaat sneller dan verwacht; organisatie in kwestie wil nu een 'testwerkdag' op poten zetten komende woensdag om te zien of er een 'klik' is waaruit dan een werkperiode volgt. Wordt wel betaald overigens. Ik denk dat ze nogal krap zitten qua personeel daar.
^O^ succes!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_148104841
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 17:50 schreef YPPY het volgende:
Zonder ervaring is het nu inderdaad erg lastig Elvi. Een groot gedeelte van de CMV sector is wegbezuinigd. Soms komt er wel wat jongeren- of opbouwwerk voorbij, maar zonder iets van ervaring ga je dat ook niet redden. De banen die ik zie, daar heb je echt ervaring voor nodig, betaald of onbetaald. Die zijn ook niet geschikt voor een beginner.
Mijn eerste baan had ik te danken aan veel vrijwilligerswerk en een slechtbetaalde maar relevante bijbaan. Je zou kunnen proberen vrijwilligerswerk te gaan doen bij een wat grotere instelling voor sociaal-cultureel of jongerenwerk in de buurt. Dan heb je extra kans als er iets vrij komt en dat kan ook zonder werkervaring.
Ik doe nu ook vrijwilligerswerk; bij een museum (ik ben ook nog eens afgestudeerd op educatie in musea, en geen opbouwwerk _O- ). Maar daar nemen ze niemand aan. Ik ben er niet van overtuigt dat vrijwilligerswerk tot een vaste baan leidt. Het is me nu 2 keer overkomen dat ze een extern persoon aannemen voor het werk wat ik vrijwillig deed. Terwijl ze toch altijd heel tevreden zijn over mijn prestaties. Maar misschien moet ik het inderdaad bij een grotere instelling proberen, bij die kleinere gaat het m niet worden.
pi_148106038
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 18:33 schreef Elvi het volgende:
Het is me nu 2 keer overkomen dat ze een extern persoon aannemen voor het werk wat ik vrijwillig deed.
Dat vind ik eigenlijk wel heel flauw -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148106105
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk wel heel flauw -O-
Tsja ik denk dat als ze je eenmaal als vrijwilliger zien het dan ook heel lastig is om je als potentiele werknemer te zien. Of misschien zijn ze bang dat de verhoudingen onder de werknemers/vrijwilligers onder druk komen te staan?
Ik weet het gewoon niet. Het is gewoon zuur maar ik blijf omdat het goed staat op mn cv.
  maandag 29 december 2014 @ 19:30:09 #93
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148107123
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 15:59 schreef Elvi het volgende:

[..]

Waar waar waar!!!1
Omgeving Gorinchem, sector DIV (beetje uithoek binnen de administratieve sector).
quote:
3s.gif Op maandag 29 december 2014 18:12 schreef Uccie het volgende:

[..]

^O^ succes!!
We zullen zien :+ Wel klere-eind rijden vanuit Oost-Brabant, maar t is maar voor 3 dagen per week en tevens reiskostenvergoeding.
  maandag 29 december 2014 @ 19:31:21 #94
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148107174
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 19:30 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Omgeving Gorinchem, sector DIV (beetje uithoek binnen de administratieve sector).

[..]

We zullen zien :+ Wel klere-eind rijden vanuit Oost-Brabant, maar t is maar voor 3 dagen per week en tevens reiskostenvergoeding.
Tijdelijk?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 29 december 2014 @ 19:33:23 #95
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148107257
quote:
3s.gif Op maandag 29 december 2014 19:31 schreef Uccie het volgende:

[..]

Tijdelijk?
Ja, invallen voor afwezig iemand. Ik meende iets over zwangerschap te horen, dus een maand of 4 denk ik.
  maandag 29 december 2014 @ 19:34:53 #96
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148107326
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 19:33 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ja, invallen voor afwezig iemand. Ik meende iets over zwangerschap te horen, dus een maand of 4 denk ik.
Dus ondertussen zoek je nog wel verder.
Scheelt in elk geval wel een gat op je cv als het lukt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_148115039
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 18:33 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik doe nu ook vrijwilligerswerk; bij een museum (ik ben ook nog eens afgestudeerd op educatie in musea, en geen opbouwwerk _O- ). Maar daar nemen ze niemand aan. Ik ben er niet van overtuigt dat vrijwilligerswerk tot een vaste baan leidt. Het is me nu 2 keer overkomen dat ze een extern persoon aannemen voor het werk wat ik vrijwillig deed. Terwijl ze toch altijd heel tevreden zijn over mijn prestaties. Maar misschien moet ik het inderdaad bij een grotere instelling proberen, bij die kleinere gaat het m niet worden.
Musea gaat niks worden, was al drama in de minder slechte tijd. Klasgenoten hadden echt de illusie dat ze daar terecht zouden komen, maar dat lukte toen al niet.
Het is eerder andersom: geen vaste baan zonder vrijwilligerswerk. Maar als je gevoelsmatig al niks hebt met de sociale kant van de opleiding, houd je dat ook niet vol.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_148118390
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 22:01 schreef YPPY het volgende:

[..]

Musea gaat niks worden, was al drama in de minder slechte tijd. Klasgenoten hadden echt de illusie dat ze daar terecht zouden komen, maar dat lukte toen al niet.
Het is eerder andersom: geen vaste baan zonder vrijwilligerswerk. Maar als je gevoelsmatig al niks hebt met de sociale kant van de opleiding, houd je dat ook niet vol.
Ik studeerde af in 2010. Sindsdien alleen vrijwilligerswerk bij musea kunnen doen en in een sieradenwinkel en callcenter gewerkt.

Ik vraag me ook af of ik me kan laten omscholen oid. Er moet toch iets zijn wat bij CMV aansluit? Jij hebt ook CMV gestudeerd?
pi_148120936
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik studeerde af in 2010. Sindsdien alleen vrijwilligerswerk bij musea kunnen doen en in een sieradenwinkel en callcenter gewerkt.

Ik vraag me ook af of ik me kan laten omscholen oid. Er moet toch iets zijn wat bij CMV aansluit? Jij hebt ook CMV gestudeerd?
Mijn afstuderen (CMV idd) was al in 2001, dus voor de grootste ontslagen kwamen. (Al ben ik ook niet gespaard gebleven, met een ontslag door gemeentelijke bezuinigingen en ook overplaatsingen, ik had wel altijd werk.)
Door mijn vrijwilligerswerk kon ik mijn opleiding combineren met werkervaring in de zorg. Zo ben ik in de vrijwilligersondersteuning terecht gekomen. Vanaf daar weer andere kanten op gegaan. Wel altijd min of meer met sociale raakvlakken, maar ook kanten op die me absoluut niks leken. Soms loopt het zoals het loopt. Dus ook buurthuiswerk, jongerenwerk en ouderenwerk gedaan. Wat ik totaal niet had verwacht van mezelf. Uiteindelijk was het echt ontzettend leuk, maar ik ben dus wel mijn eigen grenzen en wensen overgestapt. Daar ben ik nu ontzettend blij mee. Juist in die "intensieve" werksoorten leer je veel. Dat is nu nodig in de wijkteams. In de wijkteams zit een kans voor CMV'ers: we zijn opgeleid om op de 'goede' manier te denken. Daar worden ook best wat mensen voor gezocht, maar omdat de sector nogal op z'n kop staat, is dan juist wel die werkervaring nodig. (Ook als ik nu klussen zoek voor een stagiair is het echt afwegen wat je kunt verwachten van iemand die net komt kijken.) In de begeleiding van zorgvrijwilligers zijn soms ook mensen nodig, maar als je zelf niet die ervaring hebt, als vrijwilliger of in je eigen leven, kom je daar ook niet binnen. Voor die aansluiting met vrijwilligers is eigen ervaring een gigantische pré.
Wat je nog kunt proberen in het voorjaar is binnenkomen bij een reisorganisatie door seizoenswerk. Soms kun je dan net wat extra's doen, waardoor je op kunt vallen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_148120945
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:04 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het hele vrouw zijn is geen punt van aandacht. Dus er is ook geen schaarste op dat vlak.
Dat een nederige techneut het een geile gedachte vindt dat hij met een vrouw mag werken wil nog niet zeggen dat ze in de markt specifiek op zoek zijn naar vrouwen.
Zoals Dromer al aangeeft willen ze mensen met kennis en ervaring. Voor starters is het ook in de ICT een lastige markt of je nou vrouw of man bent.
Dat herken ik dus helemaal niet. Ik heb geen IT achtergrond en toch kwam ik in aanmerking voor IT traineeship, met goed salaris en leaseauto. Ik heb zelf sollicitatie gestop gezet omdat ik een leukere baan aangeboden kreeg. Ik zou daar de assessment ronde ingaan.
Mijn achtergrond is trouwens WO, redelijk technisch met wat economie. Geen TU,maar wat breder.
pi_148129580
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:43 schreef Elvi het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik een nieuwe opleiding zal doen. Derde keer scheepsrecht enzo :') Ik heb een diploma kinderopvang (mbo) en diploma CMV (hbo) maar ik kan met beide geen werk vinden.
Een hbo- of mbo-opleiding maakt me niet uit, als ik er maar werk ik kan vinden. Ik zat te denken aan doktersassistent, maar ik las nu weer verhalen dat veel verpleegkundigen die banen innemen.

Wat zouden jullie doen? Ik denk niet dat ik universiteit aankan (en daarbij is dat ook veel te duur), en ik ben al 31 en ik wil dus werken en leren tegelijkertijd.
Opleidingen richting onderwijs of zorg betaal je gewoon het wettelijk collegeld ipv instellings. Misschien een idee? (Verpleegkundige?)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_148133261
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:11 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Opleidingen richting onderwijs of zorg betaal je gewoon het wettelijk collegeld ipv instellings. Misschien een idee? (Verpleegkundige?)
Alleen als je eerste opleiding niet in de zorg of het onderwijs was. Dat kun je checken in het croho register op duo.

Als je daaraan voldoet, is dat inderdaad misschien een optie :)
pi_148133368
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 12:08 schreef vlindertje89 het volgende:

Alleen als je eerste opleiding niet in de zorg of het onderwijs was. Dat kun je checken in het croho register op duo.

Als je daaraan voldoet, is dat inderdaad misschien een optie :)
Ik ken iemand die na diergeneeskunde helaas niet aan het werk kwam en een opleiding in het onderwijs aan het overwegen was. Diergeneeskunde bleek onder 'zorg' te vallen en dus werd omscholing in het onderwijs te duur :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 31 december 2014 @ 11:54:23 #104
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_148179785
Is het done of not done om in je sollictiatiebrief aan te geven dat je x aantal maanden al werkzoekende bent en je gewoon graag aan de slag wilt?

Op de vacature staat namelijk dat het bedrijf liever geen hbo/wo'ers willen omdat ze denken dat voor dit soort mensen niet voldoende uitdaging is en er zijn geen doorgroeimogelijkheden. Nou heb ik wel enkele hbo en wo studies genoten maar ben uiteindelijk gestopt. Hoe kan ik benadrukken dat ik gewoon nu graag aan de slag wil zonder gelijk afgewuifd te worden "omdat ze denken dat ik er geen uitdaging in zie"?

Ik dacht zelf aan deze zinnen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens, mag een bedrijf wel zulke eisen stellen? Stel nou dat je een afgestudeerde hbo/wo'er bent die gewoon graag aan de slag wil? Vooral in deze tijd... :{

[ Bericht 38% gewijzigd door hairybeardyman op 31-12-2014 12:03:08 ]
pi_148180337
Dat je graag je handen uit je mouwen steekt is prima. De rest niet zo.
Onafgemaakte studies en dat je al een tijd lang zoekt zou ik niet benoemen.

De link tussen verveling (wat overigens met een t moet in je quote) en onafgemaakte studies zie ik ook niet. Ik lees alleen dat je een opgever bent en ik denk dat menig hr kutje dat ook zo leest.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_148180464
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:54 schreef hairybeardyman het volgende:

Overigens, mag een bedrijf wel zulke eisen stellen? Stel nou dat je een afgestudeerde hbo/wo'er bent die gewoon graag aan de slag wil? Vooral in deze tijd... :{
Ja, waarom niet?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 31 december 2014 @ 12:23:29 #107
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_148180735
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:12 schreef Jesse_ het volgende:
Dat je graag je handen uit je mouwen steekt is prima. De rest niet zo.
Onafgemaakte studies en dat je al een tijd lang zoekt zou ik niet benoemen.

De link tussen verveling (wat overigens met een t moet in je quote) en onafgemaakte studies zie ik ook niet. Ik lees alleen dat je een opgever bent en ik denk dat menig hr kutje dat ook zo leest.
Tja, dat ik gestopt ben met studeren was puur omdat ik gewoon het verplicht aantal BSA punten niet had gehaald + als ik terug kijk had ik voordat ik besloot te studeren psychotherapeutische hulp moeten zoeken. Twee jaar terug heb ik dat uiteindelijk gedaan en sindsdien probeer ik nu maar het beste ervan te maken waar mogelijk. Maar ik kan me voorstellen dat buitenstaanders het als "opgeven" willen categoriseren.

Vind dat altijd zo kortzichtig en makkelijk gezegd.. Maar goed, dat is kennelijk de mentaliteit hier in Nederland.
pi_148180812
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:54 schreef hairybeardyman het volgende:
Is het done of not done om in je sollictiatiebrief aan te geven dat je x aantal maanden al werkzoekende bent en je gewoon graag aan de slag wilt?

Op de vacature staat namelijk dat het bedrijf liever geen hbo/wo'ers willen omdat ze denken dat voor dit soort mensen niet voldoende uitdaging is en er zijn geen doorgroeimogelijkheden. Nou heb ik wel enkele hbo en wo studies genoten maar ben uiteindelijk gestopt. Hoe kan ik benadrukken dat ik gewoon nu graag aan de slag wil zonder gelijk afgewuifd te worden "omdat ze denken dat ik er geen uitdaging in zie"?

Ik dacht zelf aan deze zinnen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens, mag een bedrijf wel zulke eisen stellen? Stel nou dat je een afgestudeerde hbo/wo'er bent die gewoon graag aan de slag wil? Vooral in deze tijd... :{
Je kan ook de opleidingen niet benoemen op je cv.
  woensdag 31 december 2014 @ 12:31:21 #109
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_148181053
Maar goed anyways, zo beter?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 31 december 2014 @ 12:32:19 #110
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148181090
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:25 schreef aeindje het volgende:

[..]

Je kan ook de opleidingen niet benoemen op je cv.
Dan weet je zeker dat ze je niet uitnodigen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 31 december 2014 @ 12:32:54 #111
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148181117
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:31 schreef hairybeardyman het volgende:
Maar goed anyways, zo beter?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou geen 'streber' gebruiken. Doe dan 'achiever' .
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_148181209
Als ze iemand van lager niveau zoeken zou ik ook wat simpelere woorden gebruiken...
  woensdag 31 december 2014 @ 12:39:19 #113
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_148181379
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:34 schreef Elvi het volgende:
Als ze iemand van lager niveau zoeken zou ik ook wat simpelere woorden gebruiken...
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zou geen 'streber' gebruiken. Doe dan 'achiever' .
Hm.. is dat dan wel verstandig? Ik dacht dat Engelse woorden sowieso onacceptabel waren in Nederlandse sollicitatiebrieven? Bovendien is het m'n eigen schrijfstijl. Als ik simpeler ga schrijven voelt dat alsof ik mezelf niet ben. Dat is toch ook niet de bedoeling lijkt me?
  woensdag 31 december 2014 @ 12:43:08 #114
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_148181510
Overgens neem ik al jullie tips van harte aan hoor. Wellicht kom ik wat moeilijk over hoe ik nu reageer. Ik ben lichtelijk autistisch in dit soort dingen.
pi_148181874
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgend jaar gaat het lukken!
pi_148182625
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:39 schreef hairybeardyman het volgende:
Hm.. is dat dan wel verstandig? Ik dacht dat Engelse woorden sowieso onacceptabel waren in Nederlandse sollicitatiebrieven? Bovendien is het m'n eigen schrijfstijl. Als ik simpeler ga schrijven voelt dat alsof ik mezelf niet ben. Dat is toch ook niet de bedoeling lijkt me?
Streber heeft een negatieve bijklank (vind ik). En als je moeilijk wilt schrijven, doe het dan in elk geval foutloos.
pi_148184680
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:39 schreef hairybeardyman het volgende:

[..]


[..]

Hm.. is dat dan wel verstandig? Ik dacht dat Engelse woorden sowieso onacceptabel waren in Nederlandse sollicitatiebrieven? Bovendien is het m'n eigen schrijfstijl. Als ik simpeler ga schrijven voelt dat alsof ik mezelf niet ben. Dat is toch ook niet de bedoeling lijkt me?
Je kunt ook gewoon zeggen dat je erg ambitieus bent.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_148186762
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:39 schreef hairybeardyman het volgende:

[..]

[..]

Hm.. is dat dan wel verstandig? Ik dacht dat Engelse woorden sowieso onacceptabel waren in Nederlandse sollicitatiebrieven? Bovendien is het m'n eigen schrijfstijl. Als ik simpeler ga schrijven voelt dat alsof ik mezelf niet ben. Dat is toch ook niet de bedoeling lijkt me?
Engelse woorden zou ik inderdaad niet gebruiken, en streber klinkt negatief.

Ik snap dat het voelt alsof je jezelf niet bent en liegt, maar je wil deze baan toch? Het is niet alsof je je opleidingen uit je cv laat, of ook op de werkvloer anders blijft doen. Je laat alleen door een simpelere schrijfstijl zien dat je in het team past (ervanuit gaande dat zij ook geen HBO/WO niveau hebben)
pi_148187679
Potverdikkie. Net een afwijzing binnen zo voor het eind van het jaar.

Hopelijk in 2015 betere resultaten dan.

Wat ik overigens wel vreemd vind is dat ik minder vaak word uitgenodigd dan vroeger. Voor zover ik weet heb ik niets verkeerds gedaan. Ik durf mezelf iets overtuigender neer te zetten, maar dat zou juist tot meer uitnodigingen moeten leiden. Wel heb ik een baan onder niveau geaccepteerd, maarja als ze je op je meest passende banen niet aannemen en zelfs niet eens uitnodigen is het alternatief thuis zitten.
  woensdag 31 december 2014 @ 19:13:09 #120
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148197666
Vandaag proefdag bij overheidsorganisatie in Zuid-Holland gehad (woon in Oost-Brabant), organisatie wil woensdag wéér proefdag. Beoogd doel is dat ik iemand vervang die verkast naar ander werk, totdat eind-januari een nieuwe werknemer wordt aangenomen. Weinig flatteus gezegd ben ik dus een lapmiddel in dit geval :') Beetje een Limbo tussen werkloosheid en werkende dit.
pi_148210294
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:39 schreef hairybeardyman het volgende:

Hm.. is dat dan wel verstandig? Ik dacht dat Engelse woorden sowieso onacceptabel waren in Nederlandse sollicitatiebrieven? Bovendien is het m'n eigen schrijfstijl. Als ik simpeler ga schrijven voelt dat alsof ik mezelf niet ben. Dat is toch ook niet de bedoeling lijkt me?
Je zult de zorgen van de werkgever niet makkelijk weg kunnen nemen, namelijk dat je gezien je opleidingsniveau gauw uitgekeken zult zijn op de baan. Dus je moet in je brief overkomen als iemand die enthousiast is en die ze graag willen spreken. Dat is nu niet het geval. Je schrijfstijl komt wat houterig over, je zinnen zijn vrij hol en er zitten taalfouten in. Waaruit blijkt bijvoorbeeld dat je taken goed oppakt? Bovendien is 'streber' een negatief woord (Van Dale: een te eerzuchtig iemand).

Kortom, de lezer ervan overtuigen dat je enthousiast bent doe je niet door te zeggen dat je enthousiast bent. Het moet blijken. Dat doe je door een frisse, correcte schrijfstijl te hanteren en door overtuigend te beargumenteren waarom je de baan wilt. Je zult dus enige aandacht moeten besteden aan de kwestie waarom deze baan bij jou past terwijl je niet aan het profiel voldoet. Misschien blijkt dat uit andere zaken? Kun je iets bedenken?

Ik denk dat je er veel baat bij zou hebben als iemand die goed kan schrijven je hierbij helpt. Je denkt nu dat je schrijfstijl een goede reflectie is van wie jij bent, maar als ik eerlijk ben, enthousiasmeren de fragmenteren die je ons hebt laten zien mij niet. Een goede schrijver zou je kunnen helpen om hoe jij over wilt komen te vertalen naar een goede brief. Heb je zo iemand in je omgeving?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148210986
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2014 19:13 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag proefdag bij overheidsorganisatie in Zuid-Holland gehad (woon in Oost-Brabant), organisatie wil woensdag wéér proefdag. Beoogd doel is dat ik iemand vervang die verkast naar ander werk, totdat eind-januari een nieuwe werknemer wordt aangenomen. Weinig flatteus gezegd ben ik dus een lapmiddel in dit geval :') Beetje een Limbo tussen werkloosheid en werkende dit.
Respect voor je werk ethiek!
Ik zou het je niet nadoen...
Hoop voor je dat je snel een goede en vaste baan met betere reistijden vind :)
pi_148211768
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2014 19:13 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag proefdag bij overheidsorganisatie in Zuid-Holland gehad (woon in Oost-Brabant), organisatie wil woensdag wéér proefdag. Beoogd doel is dat ik iemand vervang die verkast naar ander werk, totdat eind-januari een nieuwe werknemer wordt aangenomen. Weinig flatteus gezegd ben ik dus een lapmiddel in dit geval :') Beetje een Limbo tussen werkloosheid en werkende dit.
Dus een lapmiddeltje voor nog niet eens één maand, zonder kans op een contract voor jouzelf? Wat een honden.
  donderdag 1 januari 2015 @ 12:41:45 #124
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148212529
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 11:15 schreef marcosta het volgende:

[..]

Respect voor je werk ethiek!
Ik zou het je niet nadoen...
Hoop voor je dat je snel een goede en vaste baan met betere reistijden vind :)
Het is overigens wel goed betaald en slechts 3 dagen in de week. Anders was er sowieso een 'njet' van mijn kant gekomen.

quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:05 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dus een lapmiddeltje voor nog niet eens één maand, zonder kans op een contract voor jouzelf? Wat een honden.
Ik vergat overigens te vermelden dat die 'nieuwe medewerker' mogelijk ook ikzelf zou kunnen zijn. Het was vooraf bekend wat de situatie was, dus dit is een vrijwillige keuze :+
pi_148213322
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:41 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Het is overigens wel goed betaald en slechts 3 dagen in de week. Anders was er sowieso een 'njet' van mijn kant gekomen.

[..]

Ik vergat overigens te vermelden dat die 'nieuwe medewerker' mogelijk ook ikzelf zou kunnen zijn. Het was vooraf bekend wat de situatie was, dus dit is een vrijwillige keuze :+
Dat is mooi. Maar mocht jij de " de nieuwe zijn". Is het dan nog steeds voor 3 dagen in de week?
  donderdag 1 januari 2015 @ 13:10:50 #126
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148213515
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:05 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Dat is mooi. Maar mocht jij de " de nieuwe zijn". Is het dan nog steeds voor 3 dagen in de week?
Gelukkig wel, 5x per week 3 uur reistijd zou me te bar zijn. En ondertussen natuurlijk door de lange 'weekeindes' volop sollicitatiemogelijkheden voor een werklocatie dichterbij huis.
  donderdag 1 januari 2015 @ 15:52:18 #127
47102 Elvi
miemkwien
pi_148218044
Ik heb net 2 sollicitaties verstuurd, maar bedenk me net dat het misschien wat raar staat dat ik dit op 1 januari doe :')
  donderdag 1 januari 2015 @ 15:54:04 #128
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148218109
quote:
11s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:52 schreef Elvi het volgende:
Ik heb net 2 sollicitaties verstuurd, maar bedenk me net dat het misschien wat raar staat dat ik dit op 1 januari doe :')
Waarom?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 1 januari 2015 @ 15:55:59 #129
47102 Elvi
miemkwien
pi_148218168
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom?
Naja beetje alsof ik geen leven heb, en alsof het geen serieuze sollicitatie is maar meer een 'goed voornemen'-opleving
  donderdag 1 januari 2015 @ 15:58:34 #130
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148218233
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:55 schreef Elvi het volgende:

[..]

Naja beetje alsof ik geen leven heb, en alsof het geen serieuze sollicitatie is maar meer een 'goed voornemen'-opleving
Daar zou ik me nou helemaal niet druk om maken. Gewoon zoveel mogelijk soliciteren, ongeacht dag of datum.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 1 januari 2015 @ 17:13:56 #131
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148220216
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daar zou ik me nou helemaal niet druk om maken. Gewoon zoveel mogelijk soliciteren, ongeacht dag of datum.
Behalve bij een organisatie met een streng christelijke grondslag...dan je brief niet op zondag dateren.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_148220461
Vriend van me vannacht om 00:00:30; ik hoop dat je volgend jaar weer een mooie baan mag vinden :'(
:D

Net al twee leuke functies gevonden, maar daar ga ik morgen pas naar solliciteren. Nu even rust :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  † In Memoriam † donderdag 1 januari 2015 @ 18:07:22 #133
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_148221840
Heb pas uit het niets een aanbod gekregen voor een gesprek voor een vaste baan (ben nu ZZP'er). Ik reageer netjes, prima, ik sta altijd open voor opties. Krijg ik daarna een onwijze mail en sms-spam. Of ik een scan van mijn diploma's wilde sturen. Wat? Ja, echt fucking nuttig een copy van mijn diploma's (als die al kan vinden) van anderhalf decennium geleden voor de IT.

Mijn vraag was of hij ook technologie gebruikte van 15-19 jaar geleden en ik stelde voor om de diploma's te faxen. :D Dat kon hij niet waarderen.
Carpe Libertatem
  donderdag 1 januari 2015 @ 18:11:19 #134
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148221981
quote:
10s.gif Op donderdag 1 januari 2015 18:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Heb pas uit het niets een aanbod gekregen voor een gesprek voor een vaste baan (ben nu ZZP'er). Ik reageer netjes, prima, ik sta altijd open voor opties. Krijg ik daarna een onwijze mail en sms-spam. Of ik een scan van mijn diploma's wilde sturen. Wat? Ja, echt fucking nuttig een copy van mijn diploma's (als die al kan vinden) van anderhalf decennium geleden voor de IT.

Mijn vraag was of hij ook technologie gebruikte van 15-19 jaar geleden en ik stelde voor om de diploma's te faxen. :D Dat kon hij niet waarderen.
Ze vroegen mij ook om mijn bul van 25 jaar geleden, hoor. Willen misschien alleen zien of je niet gejokt hebt over je diploma's.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  † In Memoriam † donderdag 1 januari 2015 @ 18:14:03 #135
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_148222057
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 18:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ze vroegen mij ook om mijn bul van 25 jaar geleden, hoor. Willen misschien alleen zien of je niet gejokt hebt over je diploma's.
Ok, was gewoon voor het eerst in mijn 'carriere' dat er ooit naar een diploma was gevraagd. Was nogal verbaasd, zeker omdat ik zelf niet de 'sollicitatie' had geinitieerd.
Carpe Libertatem
pi_148224094
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:41 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Het is overigens wel goed betaald en slechts 3 dagen in de week. Anders was er sowieso een 'njet' van mijn kant gekomen.

[..]

Ik vergat overigens te vermelden dat die 'nieuwe medewerker' mogelijk ook ikzelf zou kunnen zijn. Het was vooraf bekend wat de situatie was, dus dit is een vrijwillige keuze :+
Ik ga voor je duimen dan :)
maar hoeveel is je reistijd enkele reis? of is het wel vol te houden?
laat maar spuit elf...
3 uur is best heftig.
maar idd 3 dagen is dan nog te overzien.
Doe je ook nog de post erbij?
pi_148231513
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 10:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je zult de zorgen van de werkgever niet makkelijk weg kunnen nemen, namelijk dat je gezien je opleidingsniveau gauw uitgekeken zult zijn op de baan. Dus je moet in je brief overkomen als iemand die enthousiast is en die ze graag willen spreken. Dat is nu niet het geval. Je schrijfstijl komt wat houterig over, je zinnen zijn vrij hol en er zitten taalfouten in. Waaruit blijkt bijvoorbeeld dat je taken goed oppakt? Bovendien is 'streber' een negatief woord (Van Dale: een te eerzuchtig iemand).

Kortom, de lezer ervan overtuigen dat je enthousiast bent doe je niet door te zeggen dat je enthousiast bent. Het moet blijken. Dat doe je door een frisse, correcte schrijfstijl te hanteren en door overtuigend te beargumenteren waarom je de baan wilt. Je zult dus enige aandacht moeten besteden aan de kwestie waarom deze baan bij jou past terwijl je niet aan het profiel voldoet. Misschien blijkt dat uit andere zaken? Kun je iets bedenken?

Ik denk dat je er veel baat bij zou hebben als iemand die goed kan schrijven je hierbij helpt. Je denkt nu dat je schrijfstijl een goede reflectie is van wie jij bent, maar als ik eerlijk ben, enthousiasmeren de fragmenteren die je ons hebt laten zien mij niet. Een goede schrijver zou je kunnen helpen om hoe jij over wilt komen te vertalen naar een goede brief. Heb je zo iemand in je omgeving?
Goede tips ^O^
pi_148231794
Hier ook weer een afwijzing.
Tijdens het gesprek.. ik vind je niet zo enthousiast :{
Ik heb er al 2 x eerder gewerkt
Kreeg een positief terugkomadvies
Waarom zou ik dan niet enthousiast zijn ? :{w

:r
pi_148232137
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 23:12 schreef sjampoeh het volgende:
Hier ook weer een afwijzing.
Tijdens het gesprek.. ik vind je niet zo enthousiast :{
Ik heb er al 2 x eerder gewerkt
Kreeg een positief terugkomadvies
Waarom zou ik dan niet enthousiast zijn ? :{w

:r
Wat voor soort baan was dat?
pi_148232188
quote:
10s.gif Op donderdag 1 januari 2015 18:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Mijn vraag was of hij ook technologie gebruikte van 15-19 jaar geleden en ik stelde voor om de diploma's te faxen. :D Dat kon hij niet waarderen.
Ff een pakketje ponskaarten opsturen. ;)
pi_148233269
Vraag.. Twijfels over een opleiding applicatieontwikkelaar (mbo4, niet voor mezelf)
Weten jullie of hier voldoende werk in te vinden is?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2015 @ 09:33:07 #142
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_148237105
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Vraag.. Twijfels over een opleiding applicatieontwikkelaar (mbo4, niet voor mezelf)
Weten jullie of hier voldoende werk in te vinden is?
In de IT is het weer uitzoekengeblazen, zeker als je meer ervaring hebt en hogeropgeleid bent, maar voor MBO4 is er op dit moment ook zat werk.

Gewoon een paar van die bureautjes inschakelen en het wordt bijna werk om alle voorstellen en verzoekjes te verwerken. Ik heb dat een jaar of 8 geleden gedaan en die sturen nog altijd van die 'standaard'-mailtjes en ik heb de laatste tijd dat volume echt enorm omhoog zien gaan. Er zijn gewoon veels te weinig mensen voor de vacatures.
Carpe Libertatem
pi_148238498
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 09:33 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

In de IT is het weer uitzoekengeblazen, zeker als je meer ervaring hebt en hogeropgeleid bent, maar voor MBO4 is er op dit moment ook zat werk.

Gewoon een paar van die bureautjes inschakelen en het wordt bijna werk om alle voorstellen en verzoekjes te verwerken. Ik heb dat een jaar of 8 geleden gedaan en die sturen nog altijd van die 'standaard'-mailtjes en ik heb de laatste tijd dat volume echt enorm omhoog zien gaan. Er zijn gewoon veels te weinig mensen voor de vacatures.
Oke, dat is goed om te horen ! ^O^
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_148241109
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 17:22 schreef franklop het volgende:
Net al twee leuke functies gevonden, maar daar ga ik morgen pas naar solliciteren. Nu even rust :P
1 van de functies is voor tijdelijke vervanging van een zwangere. Die laat ik maar even staan.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:29:21 #145
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148241469
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:14 schreef franklop het volgende:

[..]

1 van de functies is voor tijdelijke vervanging van een zwangere. Die laat ik maar even staan.
Jammer.
Succes met de ander!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_148241580
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:29 schreef Uccie het volgende:

[..]

Jammer.
Succes met de ander!
Thanks! Heb er sowieso nog een aantal lopen. 1 afwijzing gekregen op 30 december omdat het salaris wat ze konden bieden en wat ik wil ietswat ver uit elkaar ligt. 800 tot 1000 euro verschil. Daar kon ik ook weinig mee :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:37:40 #147
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148241694
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:32 schreef franklop het volgende:

[..]

Thanks! Heb er sowieso nog een aantal lopen. 1 afwijzing gekregen op 30 december omdat het salaris wat ze konden bieden en wat ik wil ietswat ver uit elkaar ligt. 800 tot 1000 euro verschil. Daar kon ik ook weinig mee :')
Nee, dat is echt veel te veel. Ik heb zo ook een aanbod afgeslagen, ging nooit goed komen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:30:28 #148
416020 K44S
The bearded man
pi_148246530
Veranderen jullie nog iets in jullie motivatie brief?
Ik bedoel, de zin: "" geachte heer/mvr, naar aanleiding van ..".

Is toch een brief wat een werkgever meteen de prullenbak in zal gooien ?'

Ik wil namelijk gaan solliciteren op een traineeship bij de WE :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  Redactie Frontpage vrijdag 2 januari 2015 @ 16:57:30 #149
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148247454
Ik heb laatst van het UWV een vacature gehad (direct, staat niet op de website). Alleen loopt de procedure via het UWV zelf, met wat zoekwerk heb ik de vacature ook bij het bedrijf zelf gevonden. Wat is nu het slimst, direct bij het bedrijf solliciteren of laten bemiddelen via het UWV?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:12:27 #150
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148248050
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 19:39 schreef marcosta het volgende:

[..]

Ik ga voor je duimen dan :)
maar hoeveel is je reistijd enkele reis? of is het wel vol te houden?
laat maar spuit elf...
3 uur is best heftig.
maar idd 3 dagen is dan nog te overzien.
Doe je ook nog de post erbij?
Post erbij idd. Driemaal in de week reistijd van 3 uur is nog wel te doen vind ik. Kende in mijn vorige werkperiode een collega die dagelijks (5x per week) vanuit Den Bosch naar werklocatie ten zuiden van Roermond moest reizen per OV. Was dagelijks minimaal 4,5 - 5 uur onderweg met uitschieters tot 7. Kijk, dan bedank ik toch liever.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:23:32 #151
47102 Elvi
miemkwien
pi_148248557
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:57 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb laatst van het UWV een vacature gehad (direct, staat niet op de website). Alleen loopt de procedure via het UWV zelf, met wat zoekwerk heb ik de vacature ook bij het bedrijf zelf gevonden. Wat is nu het slimst, direct bij het bedrijf solliciteren of laten bemiddelen via het UWV?
Gewoon beide doen :P
  Redactie Frontpage vrijdag 2 januari 2015 @ 17:24:16 #152
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148248594
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:23 schreef Elvi het volgende:

[..]

Gewoon beide doen :P
Zul je zien dat je dan precies bij beiden wordt uitgenodigd _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148273353
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zul je zien dat je dan precies bij beiden wordt uitgenodigd _O-
*O*
  zaterdag 3 januari 2015 @ 09:36:37 #154
47102 Elvi
miemkwien
pi_148273372
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zul je zien dat je dan precies bij beiden wordt uitgenodigd _O-
Ik zie het probleem niet :P
pi_148363203
Nou het ziet er naar uit dat die hele sollicitatie-gehaktmolen wel weer gaat draaien. 2 procedures in gang gezet, wat extra informatie ingezameld over mijn situatie (die is heel anders dan in andere werkzoekperiodes) en het jaar is pas 5 dagen oud :)
  maandag 5 januari 2015 @ 18:58:55 #156
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148364095
Hier ook volop beweging op sollicitatiegebied; vorige week nog gesprek gehad (nét niet geworden), deze week één of paar dagen proefdraaien bij andere club, en via uitzendbureau nog voorgesteld bij wéér een andere organisatie. Maargoed, geen garanties natuurlijk en ondertussen WW aangevraagd vooral het geval het niets wordt. Het is vloeken in de kerk, maar ik vond de werkloze dag vandaag bijzonder aangenaam :+ (heb vanaf morgen t/m zaterdag toch weer 2,5 tot 8 uur p/d werkzaamheden)
pi_148364160
Mag het assesment (lees competentie en persoonlijkheidstest) maken voor functie bij bol.com. Daarna een eventuele tweede gesprek :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 5 januari 2015 @ 23:22:13 #158
435587 LekkerMakkelijk
Wilders for President
pi_148375993
ICT diploma en sinds 2 maanden een beveiliging diploma. Tig veel sollicitaties maar zero effect. In de ICT heb ik al 5 jaar geen werk ervaring.

Morgen voor het eerst een bijstand aanvragen, zit er tegenop ;(

Vraag aan jullie, als je een bijstand aanvraagt moet je volgens het UWV 24/7 beschikbaar zijn voor hun, en daar bedoel ik mee dat ik ALLES aan moet pakken. Klopt dat? Dus ik zou 40 uur moeten werken voor ¤900,-?

Bvd :)
  maandag 5 januari 2015 @ 23:23:51 #159
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148376058
quote:
5s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:22 schreef LekkerMakkelijk het volgende:
ICT diploma en sinds 2 maanden een beveiliging diploma. Tig veel sollicitaties maar zero effect. In de ICT heb ik al 5 jaar geen werk ervaring.

Morgen voor het eerst een bijstand aanvragen, zit er tegenop ;(

Vraag aan jullie, als je een bijstand aanvraagt moet je volgens het UWV 24/7 beschikbaar zijn voor hun, en daar bedoel ik mee dat ik ALLES aan moet pakken. Klopt dat? Dus ik zou 40 uur moeten werken voor ¤900,-?

Bvd :)
Bijstand vraag je aan bij de gemeente, daar heeft uwv niks mee te maken. Uwv gaat over ww.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 5 januari 2015 @ 23:24:58 #160
435587 LekkerMakkelijk
Wilders for President
pi_148376104
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bijstand vraag je aan bij de gemeente, daar heeft uwv niks mee te maken. Uwv gaat over ww.
^O^

Dus ik zou voor de gemeente 40 uur (verplicht) moeten werken voor omgerekend ¤900,-? Dit is wat ik is door de wandel gangen hoorde dus vroeg het mij even af
pi_148376779
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:24 schreef LekkerMakkelijk het volgende:

[..]

^O^

Dus ik zou voor de gemeente 40 uur (verplicht) moeten werken voor omgerekend ¤900,-? Dit is wat ik is door de wandel gangen hoorde dus vroeg het mij even af
Het verschilt per gemeente. Maar je kan inderdaad opgeroepen worden voor cursussen, bijeenkomsten, workshops, gesprekken of werk. Je hoeft daar niet op in te gaan, maar dan loop je (een goede) kans je recht op bijstand (deels) te verliezen.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 00:00:34 #162
435587 LekkerMakkelijk
Wilders for President
pi_148377378
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:43 schreef Queller het volgende:

[..]

Het verschilt per gemeente. Maar je kan inderdaad opgeroepen worden voor cursussen, bijeenkomsten, workshops, gesprekken of werk. Je hoeft daar niet op in te gaan, maar dan loop je (een goede) kans je recht op bijstand (deels) te verliezen.
Dank voor je reactie. Ik kende eens iemand die moest (ja, echt waar) de hele dag propjes rapen met zo'n oranje jasje aan. Dat spookt dus de hele tijd door mijn hoofd :) En ben gewoon bang als ik alles verplicht moet doen dat ik straks ook met beveiliging te horen krijg dat ik geen ervaring heb. Dus weer in het zelfde schuitje
pi_148378037
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 00:00 schreef LekkerMakkelijk het volgende:
Dank voor je reactie. Ik kende eens iemand die moest (ja, echt waar) de hele dag propjes rapen met zo'n oranje jasje aan. Dat spookt dus de hele tijd door mijn hoofd :) En ben gewoon bang als ik alles verplicht moet doen dat ik straks ook met beveiliging te horen krijg dat ik geen ervaring heb. Dus weer in het zelfde schuitje
Ik ken iemand die drie maanden stickers heeft moeten plakken. Afgewisseld met het inpakken van plastic zakjes. Niet echt lekker, maar geen cent hebben is ook niet echt lekker.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 00:36:06 #164
435587 LekkerMakkelijk
Wilders for President
pi_148378334
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 00:24 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ken iemand die drie maanden stickers heeft moeten plakken. Afgewisseld met het inpakken van plastic zakjes. Niet echt lekker, maar geen cent hebben is ook niet echt lekker.
Ik zou ook nooit ''nee'' zeggen tegen de gemeente. Maar genoeg mensen waarvan ik hoor als ze eenmaal bezig zijn met ''betaald'' werk kijken ze ook nooit meer naar je om. Dus met het helpen naar een andere/betere baan wat relevant is aan je cv kun je gedag zeggen. Ik laat het morgen wel rustig op mij af komen.
pi_148378439
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 00:36 schreef LekkerMakkelijk het volgende:

[..]

Ik zou ook nooit ''nee'' zeggen tegen de gemeente. Maar genoeg mensen waarvan ik hoor als ze eenmaal bezig zijn met ''betaald'' werk kijken ze ook nooit meer naar je om. Dus met het helpen naar een andere/betere baan wat relevant is aan je cv kun je gedag zeggen. Ik laat het morgen wel rustig op mij af komen.
Als je het kan opbrengen, dan is het beste advies om er het beste van te maken. Ze kunnen onmogelijk iedereen in de bijstand aan een baan helpen, maar ze hebben over het algemeen wel iets in hun mouw. Ze schudden aan het mandje om te zien wie er in blijft liggen. Zorg dat je in positieve zin opvalt, dan word je er waarschijnlijk niet slechter van.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 00:47:59 #166
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_148378584
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 00:24 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ken iemand die drie maanden stickers heeft moeten plakken. Afgewisseld met het inpakken van plastic zakjes. Niet echt lekker, maar geen cent hebben is ook niet echt lekker.
Dit is 'n beetje offtopic maar ik vind persoonlijk dat dat soort baantje gewoon tegen minimumloon gedaan moeten kunnen worden. Ipv "met behoud van uitkering", lijkt me voor alle partijen uiteindelijk beter.
Hallon!
pi_148378660
Really?

Dus onder t minimumloon lekker 40 p week werken? Dat noemen ze uitbuiting ja, wat ze al de laatste tijd proberen. Als je iemand werk aanbiedt hoort hij of zij gewoon t minimumloon te verdienen. Lekker goedkope krachten zo, hoeven er ook geen polen meer te komen :N -O-
Zie!
pi_148378669
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 00:53 schreef johnson555 het volgende:
Really?

Dus onder t minimumloon lekker 40 p week werken? Dat noemen ze uitbuiting ja, wat ze al de laatste tijd proberen. Als je iemand werk aanbiedt hoort hij of zij gewoon t minimumloon te verdienen. Lekker goedkope krachten zo, hoeven er ook geen polen meer te komen :N -O-
En wie moet dat dan gaan betalen?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 01:00:52 #169
435587 LekkerMakkelijk
Wilders for President
pi_148378784
Ik ben 8 maanden geleden ook aan een opleiding (beveiliging) begonnen om mijn kans op de arbeidsmarkt wat te vergroten. Dit was een particuliere school waarvan de kosten (6 maanden studie) voor mij zelf waren. ¤4000,-. Mij werd verteld dat er 80% kans op een baan was, wat ook zo was in die tijd. nu bijna 3 maanden klaar en heb ik nog niets. Heb dit wel bij het UWV aangekaart of zei mij niet konden helpen. Tevergeefs. In de tussentijd heb ik ook 2 cursussen op eigen kosten behaald, BHV en EHBO/AED.

Ja, soms denk ik dan dat ik gewoon gefaald heb in mijn leven. Ben 25 jaar, heb altijd wel in een lullig productie baantje gewerkt om alles te bekostigen maar dat hield dus ook op. WW heb ik opgemaakt toen ik mijn 6 maanden studie had gevolgd om mijn kansen dus te vergroten.

Sta bij veel uitzendbureaus ingeschreven maar konden mij dus ook niet helpen.
pi_148378809
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 00:53 schreef Queller het volgende:

[..]

En wie moet dat dan gaan betalen?
Het bedrijf waar e moeten werken of de gemeente als ze voor de gemeente werken.

Is toch compleet nonsense dat je moet werken voor je uitkering, dan kun je net zo goed geen uitkering maar t minimumloon krijgen.
Zie!
pi_148378979
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 01:02 schreef johnson555 het volgende:
Het bedrijf waar e moeten werken of de gemeente als ze voor de gemeente werken.
Dat zal het werkbedrijf van de gemeente zijn. Neem gerust aan dat je zelfs met de beperkte vergoeding niet kostendekkend werkt daar.
quote:
Is toch compleet nonsense dat je moet werken voor je uitkering, dan kun je net zo goed geen uitkering maar t minimumloon krijgen.
Nee, want het minimumloon is een hoger dan een uitkering.

Of het nonsense is dat je moet werken voor je uitkering, dat weet ik niet. Ik moet ook werken voor jouw uitkering, dus tsja...
pi_148381820
En toen kreeg ik opeens mail van Crocs, dat ze interessante vacature voor me hebben _O- ben benieuwd
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_148383352
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:45 schreef franklop het volgende:
En toen kreeg ik opeens mail van Crocs, dat ze interessante vacature voor me hebben _O- ben benieuwd
De slippers?? Schoenen van de zaak! :o
Je gaat goed; succes ^O^
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:33:47 #174
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_148383940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 01:00 schreef LekkerMakkelijk het volgende:
Ik ben 8 maanden geleden ook aan een opleiding (beveiliging) begonnen om mijn kans op de arbeidsmarkt wat te vergroten. Dit was een particuliere school waarvan de kosten (6 maanden studie) voor mij zelf waren. ¤4000,-. Mij werd verteld dat er 80% kans op een baan was, wat ook zo was in die tijd. nu bijna 3 maanden klaar en heb ik nog niets. Heb dit wel bij het UWV aangekaart of zei mij niet konden helpen. Tevergeefs. In de tussentijd heb ik ook 2 cursussen op eigen kosten behaald, BHV en EHBO/AED.

Ja, soms denk ik dan dat ik gewoon gefaald heb in mijn leven. Ben 25 jaar, heb altijd wel in een lullig productie baantje gewerkt om alles te bekostigen maar dat hield dus ook op. WW heb ik opgemaakt toen ik mijn 6 maanden studie had gevolgd om mijn kansen dus te vergroten.

Sta bij veel uitzendbureaus ingeschreven maar konden mij dus ook niet helpen.
Heb je het erkende diploma beveiliger 2 gehaald? Of een certificaat van hun. En ben je bij bestalert geweest, of hoe die toko nu weer mag heten.
pi_148385601
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 01:00 schreef LekkerMakkelijk het volgende:
Ik ben 8 maanden geleden ook aan een opleiding (beveiliging) begonnen om mijn kans op de arbeidsmarkt wat te vergroten. Dit was een particuliere school waarvan de kosten (6 maanden studie) voor mij zelf waren. ¤4000,-. Mij werd verteld dat er 80% kans op een baan was, wat ook zo was in die tijd. nu bijna 3 maanden klaar en heb ik nog niets. Heb dit wel bij het UWV aangekaart of zei mij niet konden helpen. Tevergeefs. In de tussentijd heb ik ook 2 cursussen op eigen kosten behaald, BHV en EHBO/AED.

Ja, soms denk ik dan dat ik gewoon gefaald heb in mijn leven. Ben 25 jaar, heb altijd wel in een lullig productie baantje gewerkt om alles te bekostigen maar dat hield dus ook op. WW heb ik opgemaakt toen ik mijn 6 maanden studie had gevolgd om mijn kansen dus te vergroten.

Sta bij veel uitzendbureaus ingeschreven maar konden mij dus ook niet helpen.
Dat gevoel van falen bestrijden beschouw ik als onderdeel van de werkloosheid. Positief blijven is dan ook een soort baan. En zoals je post niet in 5 seconden kan bezorgen of een klacht van een klant in 5 seconden kan afhandelen, zo kan je ook een negatief gevoel ook niet altijd binnen 5 seconden wegnemen. Ik zit zelf bijv te denken om 1 keer per week te gaan zwemmen. Sport geeft de mogelijkheid om lekker los te gaan en te ontstressen.

Heb overigens wel een vergelijkbaar verhaal hier. Heb gestudeerd, ben alsnog geëindigd in productie. Wel binnen mijn branche, dat dan weer wel.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 17:01:19 #176
435587 LekkerMakkelijk
Wilders for President
pi_148394149
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:33 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Heb je het erkende diploma beveiliger 2 gehaald? Of een certificaat van hun. En ben je bij bestalert geweest, of hoe die toko nu weer mag heten.
Ja, beveiliger 2 diploma van het SVPB heb ik. Heb de opleiding behaald op Guard Academy te Deventer. Heb de opleiding in 6 maanden afgerond evenals mijn BHV en EHBO/AED certificaat. Ik solliciteer direct en open. Sta voor alles open maar de keus valt niet op mij ivm geen ervaring.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:32 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dat gevoel van falen bestrijden beschouw ik als onderdeel van de werkloosheid. Positief blijven is dan ook een soort baan.

Heb overigens wel een vergelijkbaar verhaal hier. Heb gestudeerd, ben alsnog geëindigd in productie. Wel binnen mijn branche, dat dan weer wel.
Natuurlijk ben ik niet de enige die in dit pakket zit. Maar honderdduizenden andere mensen hier in Nederland. Maar, egoïstisch als het klinkt, dat maakt mij niet uit dat er tig andere mensen in de zelfde situatie als mij zitten. Heb in 2009 mijn diploma op ICT gebied behaald en ook nooit werk kunnen vinden. Heb altijd ander werk moeten aanpakken om alles te bekostigen. Nu, 6 jaar later ben ik een heel andere richting opgegaan met het leren. Niet naar een ROC maar een particuliere instantie, omdat ik daar binnen 6 manden klaar mee zou zijn. Nu zit ik dus weer in het zelfde schuitje, en ja, ik voel gewoon dat ik gefaald heb.

Ik zou er ook over nadenken om eens per week te gaan zwemmen of een andere activiteit te zoeken. :)
pi_148413028
Vond dit wel een mooie lijst met sollicitatiegesprektips op Imgur O+ http://imgur.com/gallery/N7coB
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:41:07 #178
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_148414184
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:48 schreef Isabeau het volgende:
Vond dit wel een mooie lijst met sollicitatiegesprektips op Imgur O+ http://imgur.com/gallery/N7coB
Ja idd en goed om te lezen dat er dus ook mensen zijn die sollicitatiegesprekken afnemen en het niet tot in detail over hobby's en relaties gaan hebben en inhoudelijke vragen stellen, dat geeft me wel weer hoop...
Hallon!
pi_148414736
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 00:53 schreef johnson555 het volgende:
Really?

Dus onder t minimumloon lekker 40 p week werken? Dat noemen ze uitbuiting ja, wat ze al de laatste tijd proberen. Als je iemand werk aanbiedt hoort hij of zij gewoon t minimumloon te verdienen. Lekker goedkope krachten zo, hoeven er ook geen polen meer te komen :N -O-
Mijn ervaring met bijstand, ik zag dus die zelfde problemen al opdoemen, maar opzich viel het wel weer mee, kijk je moet natuurlijk beschikbaar zijn enzo.

Maar nu zal dit verschillen, maar ik trof een heel redelijke vent, die mij eerst zelf de kans gaf om wat te vinden, dus zo goed als zonder gezeik van hun, toen dat na maanden nog niet lukte weer op gesprek en ok liepen wat (in mijn ogen zinloze) curssussen en dingen mbt solliciteren waar je dus wel heen moet.

Maar ok uiteindelijk is dat maar deels gevolgd door mij want vond weer werk.
Waar ik inmiddels trouwens bij ontslagen ben, volkomen onterecht trouwens, dus ok ik zat nog een gratis maandje thuis die ie wel moest betalen, wacht nog op geld daarvan, maargoed dat zal wel komen.

Ik hoorde van ex collegas nl dat er betalingsproblemen waren en beslaglegging :')

Dus tsja, bij deze meld ik me ook maar weer hier,.
Do what you love, love what you do!
pi_148414835
En het gevoel van falen is dan wel herkenbaar, want ok heb echt wel mijn uiterste best gedaan om die baan te behouden, maar het ging op een gegeven moment zover dat ik er wel wat van gezegd heb tegen de baas enzo, dat werd niet echt gewaardeerd, en de hele oorzaak van mijn ontslag dus daar.

Komop man weken achter elkaar naar duitsland, met de auto met het vliegtuig etc. en dat elke keer pas net voor het weekend horen, dat is toch niet eerlijk?

Mijn hele prive leven ging er door naar de klote, leuk voor die baas allemaal, maar ik zat alleen in een hotel en moest alles prive afzeggen das niet erg, als het bijvoorbeeld ingepland was een tijd van te voren, maar dat kun je als baas niet maken gewoon dat ik dan dus zeg tegen mijn prive dingen, jongens volgende week ben ik weer thuis en dan echt alles weer moet afzeggen omdat de plannen veranderen van de werkgever.

Mooiste is nog na weken kwam ik terug, met het vliegtuig, ok mobiel was ik ff vergeten op vliegtuigstand te zetten, dus stond nog niet met het vliegtuig op de grond en toen kwam er een app binnen dat het nog een week moest naar buitenland. :')

Ja ik ga daarvan over mijn zuiger dan, dat heb ik hem ook verteld in de groepsapp waar alle werknemers inzaten, meneer voelde zich op zn pik getrapt en kree kon gaan :')

Dan denk ik flikker op met je toko, had nog wel een contract nl, die ie dus gedeeltelijk moest afkopen, dus maar een middenweg gekozen om geen rechtszaken te hoeven hebben, maargoed als nog heb ik nu dus weer geen werk. :')
Do what you love, love what you do!
pi_148414879
Kan er nog wel meer over vertellen namelijk, dit was het raarste bedrijf ooit waar ik werkte :')
Terwijl het werk en collegas opzich heel oke waren, maarja tsjonge jonge, ik heb er een half jaar gewerkt totaal, vaste contracten doen ze helaas niet zo snel meer, anders had dit een heel ander staartje gekregen nl :') :')
Do what you love, love what you do!
pi_148427714
Ik heb een vraag.

Op dit moment doe ik de opleiding logistiek medewerker. Ik kan deze opleiding in 1 jaar afronden. Maar ook een half jaar rekken en dan ben ik in december klaar.


Maar wat vinden jullie de beste tijd om te solliciteren is dat rond juli/augustus of rond december?

Zelf zat ik te denken rond juli, want in december zit je ook weer met de feestdagen.
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:59:40 #183
342418 VKV
Plausibel
pi_148433469
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:39 schreef diertjuh het volgende:
Ik heb een vraag.

Op dit moment doe ik de opleiding logistiek medewerker. Ik kan deze opleiding in 1 jaar afronden. Maar ook een half jaar rekken en dan ben ik in december klaar.

Maar wat vinden jullie de beste tijd om te solliciteren is dat rond juli/augustus of rond december?

Zelf zat ik te denken rond juli, want in december zit je ook weer met de feestdagen.
Ik ben een aantal maanden voor m'n afstuderen begonnen met solliciteren. Op april begonnen met solliciteren, in juli afgestudeerd, eind november een baan. Het viel me flink tegen.
pi_148433684
Beide zijn eigenlijk Roy. De 1 vanwege zomervakantie en de ander idd vanwege kerstperiode. Zou dan toch eerder kiezen voor zo snel mogelijk
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_148433795
Dat vind ik zo'n flut antwoord.. WIJ werken voor JOUW uitkering ? Volgens mij werkt iedereen voor zijn eigen centjes. En dat het belast wordt ja kut..
pi_148434230
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:08 schreef sjampoeh het volgende:
Dat vind ik zo'n flut antwoord.. WIJ werken voor JOUW uitkering ? Volgens mij werkt iedereen voor zijn eigen centjes. En dat het belast wordt ja kut..
Je zal het mij verder niet zo vaak horen zeggen, maar er iets maar weinig onwaar aan. Ik heb er geen principiële bezwaren tegen dat er eisen worden gesteld aan mensen die een uitkering ontvangen. Net zoals ik er geen principiële bezwaren tegen heb dat mensen die hun eigen broek prima kunnen ophouden, meebetalen voor mensen waarbij dat wat moeilijker gaat. Ik heb er geen bezwaar tegen om belasting te betalen.

De medaille heeft twee kanten. En wmb is dat prima. Bite me!
pi_148434320
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:21 schreef Queller het volgende:

[..]

Je zal het mij verder niet zo vaak horen zeggen, maar er iets maar weinig onwaar aan. Ik heb er geen principiële bezwaren tegen dat er eisen worden gesteld aan mensen die een uitkering ontvangen. Net zoals ik er geen principiële bezwaren tegen heb dat mensen die hun eigen broek prima kunnen ophouden, meebetalen voor mensen waarbij dat wat moeilijker gaat. Ik heb er geen bezwaar tegen om belasting te betalen.

De medaille heeft twee kanten. En wmb is dat prima. Bite me!
Ik heb ook geen bezwaren dat ze er wat tegenover zetten om een uitkering te ontvangen. Ik krijg nu WW en zou alles aanpakken. Maar ik vond het zo kort door de bocht,snap je
pi_148434848
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:23 schreef sjampoeh het volgende:
Ik heb ook geen bezwaren dat ze er wat tegenover zetten om een uitkering te ontvangen. Ik krijg nu WW en zou alles aanpakken. Maar ik vond het zo kort door de bocht,snap je
Ik snap het best, maar het omgekeerde is ook erg kort door de bocht.

Feit is dat we met z'n allen de kar moeten trekken en als iemand dan roept dat het belachelijk is dat je moet werken voor je uitkering, dan krijg ik daar lichte aanzet tot rode vlekjes van. En - geloof het of niet - niet eens omdat ík moet werken en belasting moet betalen, maar omdat er ook hele groepen zijn die simpelweg niet kunnen. Oftewel, eigenlijk gaat het me om het uitgangspunt: als je kan, kom dan van je kont.

Snap je het nog? Ik zelf eigenlijk niet meer zo heel erg namelijk :D :@
pi_148435521
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:36 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik snap het best, maar het omgekeerde is ook erg kort door de bocht.

Feit is dat we met z'n allen de kar moeten trekken en als iemand dan roept dat het belachelijk is dat je moet werken voor je uitkering, dan krijg ik daar lichte aanzet tot rode vlekjes van. En - geloof het of niet - niet eens omdat ík moet werken en belasting moet betalen, maar omdat er ook hele groepen zijn die simpelweg niet kunnen. Oftewel, eigenlijk gaat het me om het uitgangspunt: als je kan, kom dan van je kont.

Snap je het nog? Ik zelf eigenlijk niet meer zo heel erg namelijk :D :@
ik snap je :D denk ik :s)
pi_148437061
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:55 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

ik snap je :D denk ik :s)
^O^ *;
pi_148441270
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:08 schreef sjampoeh het volgende:
Dat vind ik zo'n flut antwoord.. WIJ werken voor JOUW uitkering ? Volgens mij werkt iedereen voor zijn eigen centjes. En dat het belast wordt ja kut..
Ik ben het met je eens, je moet een uitkering zien altijd als noodzaak, niet als oplossing, dus ja mogen best eisen worden gesteld hoor, dat ze vaak dan doorschieten in rare en (trouwens voor de gemeente) dure cursussen en dingen die eigenlijk qua nut nul hebben is dan jammer.

Maar ze weten gewoon niet wat ze ermee aanmoeten, er zitten namelijk ook echt kansloze types bij die gewoon niet willen werken.

Maar het omgekeerde is net zo goed waar, namelijk mensen die wel willen en die worden lastig gevallen met zinloze dingen enzo.

Als ik voor mezelf spreek, dan heeft de gemeente mij opzich goed geholpen ook met tips enzo. Maarja beetje jammer dat ik nu drijg in een zelfde situatie te vervallen WW kan ik namelijk vergeten, maargoed heb nog wel spaargeld, dus zing het eerst daarmee uit, sowieso bijstand kun je vergeten met veel spaargeld nl en is iets van 5000 euro, dat heb ik niet eens, maargoed hopelijk hoef ik t hele gedoe niet weer door nog een keer.
Do what you love, love what you do!
pi_148442462
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:07 schreef kree het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, je moet een uitkering zien altijd als noodzaak, niet als oplossing, dus ja mogen best eisen worden gesteld hoor, dat ze vaak dan doorschieten in rare en (trouwens voor de gemeente) dure cursussen en dingen die eigenlijk qua nut nul hebben is dan jammer.

Maar ze weten gewoon niet wat ze ermee aanmoeten, er zitten namelijk ook echt kansloze types bij die gewoon niet willen werken.

Maar het omgekeerde is net zo goed waar, namelijk mensen die wel willen en die worden lastig gevallen met zinloze dingen enzo.

Als ik voor mezelf spreek, dan heeft de gemeente mij opzich goed geholpen ook met tips enzo. Maarja beetje jammer dat ik nu drijg in een zelfde situatie te vervallen WW kan ik namelijk vergeten, maargoed heb nog wel spaargeld, dus zing het eerst daarmee uit, sowieso bijstand kun je vergeten met veel spaargeld nl en is iets van 5000 euro, dat heb ik niet eens, maargoed hopelijk hoef ik t hele gedoe niet weer door nog een keer.
Dat is ook belachelijk idd. Als je "teveel" vermogen hebt al is het een paar duizend euro,word je gekort. Bijverdienen net zo. 8)7 Je mag er niet op vooruit gaan . Ik heb nog tot april ww en dan krijg ik niks, omdat mijn man (nog) werkt. Hij krijgt ontslag dit jaar door reorganisatie.
Ja het gaat heel goed in NL }:|
pi_148443098
Trouwens.. ik heb op een vacature gereageerd, maar de reistijd is bijna 2u (enkele reis bus/trein) wat is jullie max daarin ? 4u per dag reizen vind ik nogal wat naast een baan, een kind en een huishouden
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:53:26 #194
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148443354
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:47 schreef sjampoeh het volgende:
Trouwens.. ik heb op een vacature gereageerd, maar de reistijd is bijna 2u (enkele reis bus/trein) wat is jullie max daarin ? 4u per dag reizen vind ik nogal wat naast een baan, een kind en een huishouden
Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik zou solliciteren op een baan die op 1,5u reisafstand was.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat op dit moment even niet meer zag zitten.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_148443568
quote:
3s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:53 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik zou solliciteren op een baan die op 1,5u reisafstand was.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat op dit moment even niet meer zag zitten.
Sollicitatie is al weg, kwam er pas later achter :D Ga er ook niet vanuit dat ik uitgenodigd word..Maar toch. Was het 1,5u ov ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2015 20:58:59 ]
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:00:45 #196
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148443650
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:58 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Sollicitatie is al weg, kwam er pas later achter :D Ga er ook niet vanuit dat ik uitgenodigd word..Maar toch. Was het 1,5u ov ?
Ja, en eigenlijk best goed te doen. Want ik kon eind van de straat de trein in en die stopte daar zowat voor de deur. Maar ik reis nu veel voor mijn werk, hele land door, heb ik 10 jaar gedaan en ik ben er gewoon klaar mee.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_148444804
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:34 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Dat is ook belachelijk idd. Als je "teveel" vermogen hebt al is het een paar duizend euro,word je gekort. Bijverdienen net zo. 8)7 Je mag er niet op vooruit gaan . Ik heb nog tot april ww en dan krijg ik niks, omdat mijn man (nog) werkt. Hij krijgt ontslag dit jaar door reorganisatie.
Ja het gaat heel goed in NL }:|
Mja nou ik vindt het niet oneerlijk opzich, tis zeg maar een laatste optie, bijstand geven aan mensen die het zelf gewoon kunnen betalen is onzin natuurlijk.

Maarja ok ik ken die situatie dus, tis wel lastig, maar er is niemand die hier in nederland op straat hoeft te belanden ofzo, in zoverre is het wel goed geregeld dus, terwijl de verhalen er over vaak negatief zijn.
Do what you love, love what you do!
pi_148445115
Als er iemand is dus die dat wil weten over bijstand aanvragen en hoe het gaat, vraag maar, ik heb het meegemaakt, nu zijn de regels iets anders als vorig jaar denk ik, maar het idee zal wel t zelfde zijn.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:03:49 #199
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_148452447
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:32 schreef kree het volgende:
Als er iemand is dus die dat wil weten over bijstand aanvragen en hoe het gaat, vraag maar, ik heb het meegemaakt, nu zijn de regels iets anders als vorig jaar denk ik, maar het idee zal wel t zelfde zijn.
Ik ben onder de 27 en heb 4 weken zelf doorgezocht naar werk. Ik heb mn contactpersoon bij het werkbedrijf gebeld dat ik een vervolgafspraak wil.

Nu moet ik dus bewijs van mn 4 weken zoektoch naar werk overleveren. Maar hoeveel bewijs is genoeg? Heb een hbo diploma maar heb ook op ongeschoold werk gereageerd.

Hoeveel sollicitaties van ongeschoold werk en hoeveel van vacatures op niveau zou ik ongeveer moeten aanleveren?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_148453316
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:03 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Ik ben onder de 27 en heb 4 weken zelf doorgezocht naar werk. Ik heb mn contactpersoon bij het werkbedrijf gebeld dat ik een vervolgafspraak wil.

Nu moet ik dus bewijs van mn 4 weken zoektoch naar werk overleveren. Maar hoeveel bewijs is genoeg? Heb een hbo diploma maar heb ook op ongeschoold werk gereageerd.

Hoeveel sollicitaties van ongeschoold werk en hoeveel van vacatures op niveau zou ik ongeveer moeten aanleveren?
Voor bijstand dus he, er werd mij gevraagd naar oude loonstroken je hele finaciele shit van bank inleveren van 3 mnd en ok daar was bij mij niks mis mee want niks gelogen, wat gaat er nou precies fout bij jou dan?
Do what you love, love what you do!
pi_148453542
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:03 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Ik ben onder de 27 en heb 4 weken zelf doorgezocht naar werk. Ik heb mn contactpersoon bij het werkbedrijf gebeld dat ik een vervolgafspraak wil.

Nu moet ik dus bewijs van mn 4 weken zoektoch naar werk overleveren. Maar hoeveel bewijs is genoeg? Heb een hbo diploma maar heb ook op ongeschoold werk gereageerd.

Hoeveel sollicitaties van ongeschoold werk en hoeveel van vacatures op niveau zou ik ongeveer moeten aanleveren?
Het meest simpele antwoord op dit alles is trouwens, als t echt niet gaat enzo dan is er de bijstand voor je, je zal dat wel uit moeten leggen en ook ondersteunen met bewijs want ze geven het niet voor niks nl.

En ok ach het is geen zonde, ik had t ook wel liever voor mij anders gezien, maar zolang je eerlijk bent dan helpen ze je wel.
Do what you love, love what you do!
pi_148454915
We ontvangen je sollicitatiebrief het liefst handgeschreven ,met daarin uitgebreid je motivatie, inclusief je CV + foto voor 11 januari 2015
Als je binnen 2 weken geen reactie hebt gehad kun je ervan uit gaan dat de keuze op iemand anders is gevallen. Het is voor ons niet mogelijk om iedereen persoonlijk bericht te geven.

Aan 1 kant snap ik de foto.. aan de andere kant denk ik :{
  donderdag 8 januari 2015 @ 07:09:08 #203
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148456337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 01:36 schreef sjampoeh het volgende:
We ontvangen je sollicitatiebrief het liefst handgeschreven ,met daarin uitgebreid je motivatie, inclusief je CV + foto voor 11 januari 2015
Als je binnen 2 weken geen reactie hebt gehad kun je ervan uit gaan dat de keuze op iemand anders is gevallen. Het is voor ons niet mogelijk om iedereen persoonlijk bericht te geven.

Aan 1 kant snap ik de foto.. aan de andere kant denk ik :{
Ik lees: we verwachten heel veel reacties, we hopen dat we er een paar afschrikken door de brief per post te laten sturen en we selecteren in eerste instantie op uiterlijk.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_148465338
quote:
3s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:09 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik lees: we verwachten heel veel reacties, we hopen dat we er een paar afschrikken door de brief per post te laten sturen en we selecteren in eerste instantie op uiterlijk.
Ja :D
pi_148470596
Ik zou d'r ook 'n handgetekende "foto" van mezelf bij doen. Zo'n "stick-figure".
Hallon!
pi_148471693
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:52 schreef BlueMage het volgende:
Ik zou d'r ook 'n handgetekende "foto" van mezelf bij doen. Zo'n "stick-figure".
_O-

  donderdag 8 januari 2015 @ 17:30:04 #207
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_148474693
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:13 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

_O-

[ afbeelding ]
haha :')
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:32:00 #208
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_148474766
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:31 schreef kree het volgende:

[..]

Voor bijstand dus he, er werd mij gevraagd naar oude loonstroken je hele finaciele shit van bank inleveren van 3 mnd en ok daar was bij mij niks mis mee want niks gelogen, wat gaat er nou precies fout bij jou dan?
Er gaat niets fout ik heb nog niet eens een eerste gesprek gehad. Vroeg me alleen af wat ze bij bijstand onder 'bewijs van sollicitatieplicht' verstaan. Ik moet overal op reageren , dus hoeveel sollicitaties verwachten ze (van o.a. ongeschoold werk).
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_148474985
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:32 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Er gaat niets fout ik heb nog niet eens een eerste gesprek gehad. Vroeg me alleen af wat ze bij bijstand onder 'bewijs van sollicitatieplicht' verstaan. Ik moet overal op reageren , dus hoeveel sollicitaties verwachten ze (van o.a. ongeschoold werk).
Ze verwachten in feite niks ook niet met sollicitaties, het is anders als ww, je wordt wel geacht dat je het dus doet.

als je dan bij een eerste gesprek komt he, dan moet je eerlijk zijn gewoon en vertellen hoe de situatie is, nu bepaald de gemeente dat, dus kan er niks definitiefs over zeggen, want er zit verschil in, tis niet zo dat je ff je sollicitaties op t bureau van die ambtenaar moet gooien om bijstand te krijgen.
Do what you love, love what you do!
pi_148475312
En vooral maak je er niet te druk over, het valt mee, tis nooit leuk natuurlijk blijf eerlijk en ok dan zal er geen probleem zijn denk ik

Weet niet echt hoe ik het verder duidelijk kan maken of specifieke vragen dan, ze zijn er wel om te helpen nl, en tis kut met 900 pm als de helft al op gaat aan huur, maar ok dan alsnog zijn er regelingen die moet je uitvinden want is verschillend per gemeente, maar nooit dat je er door op straat hoeft te komen ofzo

[ Bericht 54% gewijzigd door kree op 08-01-2015 17:55:36 ]
Do what you love, love what you do!
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:48:09 #211
47102 Elvi
miemkwien
pi_148479325
Mijn ervaring is dat ze juist niet willen helpen. Ik had een hele nare poortwachter. Die was alleen met een target bezig volgens mij.
pi_148479409
Poe assesment was toch nog pittig. Juist op het rekenkundige veel tijd nodig gehad en zelfs twee vragen niet kunnen beantwoorden terwijl me dat normaal heel makkelijk afgaat. Heel apart
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:52:07 #213
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148479491
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:13 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

_O-

[ afbeelding ]
_O-
Staat er overigens dat het een foto van jezelf moet zijn?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:54:50 #214
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148479635
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 01:36 schreef sjampoeh het volgende:
We ontvangen je sollicitatiebrief het liefst handgeschreven ,met daarin uitgebreid je motivatie, inclusief je CV + foto voor 11 januari 2015
Als je binnen 2 weken geen reactie hebt gehad kun je ervan uit gaan dat de keuze op iemand anders is gevallen. Het is voor ons niet mogelijk om iedereen persoonlijk bericht te geven.

Aan 1 kant snap ik de foto.. aan de andere kant denk ik :{
Wen er maar aan. Ik las vorige week iets over uitzendbureaus die al met een app werken, waar je moet solliciteren met een video van jezelf die 15 seconden (!) mag duren. Uiterlijk wordt steeds belangrijker naarmate de wereld oppervlakkiger wordt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_148479744
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wen er maar aan. Ik las vorige week iets over uitzendbureaus die al met een app werken, waar je moet solliciteren met een video van jezelf die 15 seconden (!) mag duren. Uiterlijk wordt steeds belangrijker naarmate de wereld oppervlakkiger wordt.
Weet je toevallig welke uitzendbureau´s dit zijn? Ik kan nog wel wat extra werk gebruiken.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  donderdag 8 januari 2015 @ 20:07:35 #216
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148480163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wen er maar aan. Ik las vorige week iets over uitzendbureaus die al met een app werken, waar je moet solliciteren met een video van jezelf die 15 seconden (!) mag duren. Uiterlijk wordt steeds belangrijker naarmate de wereld oppervlakkiger wordt.
Vreselijk!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 8 januari 2015 @ 20:09:23 #217
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148480240
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:50 schreef franklop het volgende:
Poe assesment was toch nog pittig. Juist op het rekenkundige veel tijd nodig gehad en zelfs twee vragen niet kunnen beantwoorden terwijl me dat normaal heel makkelijk afgaat. Heel apart
Misschien zo'n assessment waarvan ze weten dat je het binnen de tijd nooit haalt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_148480337
quote:
3s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:09 schreef Uccie het volgende:

[..]

Misschien zo'n assessment waarvan ze weten dat je het binnen de tijd nooit haalt.
nou. Zat ook een behoorlijke treuzeling van mijn kant in. De andere twee onderdelen wel ruim binnen de tijd klaar.

Snap er geen reet van waarom het nu zo 'moeizaam' ging
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_148480773
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:12 schreef franklop het volgende:

[..]

nou. Zat ook een behoorlijke treuzeling van mijn kant in. De andere twee onderdelen wel ruim binnen de tijd klaar.

Snap er geen reet van waarom het nu zo 'moeizaam' ging
Wat spanning wellicht ;)

Maar het komt goed! Anders is het hun gemis.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_148481329
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wen er maar aan. Ik las vorige week iets over uitzendbureaus die al met een app werken, waar je moet solliciteren met een video van jezelf die 15 seconden (!) mag duren. Uiterlijk wordt steeds belangrijker naarmate de wereld oppervlakkiger wordt.
En heeft niks te maken met de werkzaamheden die gevraagd worden. Jezelf presenteren/verkopen..
pi_148481359
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:12 schreef franklop het volgende:

[..]

nou. Zat ook een behoorlijke treuzeling van mijn kant in. De andere twee onderdelen wel ruim binnen de tijd klaar.

Snap er geen reet van waarom het nu zo 'moeizaam' ging
Wanneer krijg je de uitslag ?
pi_148481423
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:36 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Wanneer krijg je de uitslag ?
nou begreep dat ik sowieso op tweede gesprek mag (ook al gepland ) maar dat dat enkel nog afgezegd kan worden als de uitslag erg tegen valt. Nu verwacht ik dat laatste niet, maar je gaat toch twijfelen hè
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_148482746
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:00 schreef franklop het volgende:
Mag het assesment (lees competentie en persoonlijkheidstest) maken voor functie bij bol.com. Daarna een eventuele tweede gesprek :)
In het magazijn?? ik heb medelijden met je.
pi_148482954
quote:
5s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:22 schreef LekkerMakkelijk het volgende:
ICT diploma en sinds 2 maanden een beveiliging diploma. Tig veel sollicitaties maar zero effect. In de ICT heb ik al 5 jaar geen werk ervaring.

Morgen voor het eerst een bijstand aanvragen, zit er tegenop ;(

Vraag aan jullie, als je een bijstand aanvraagt moet je volgens het UWV 24/7 beschikbaar zijn voor hun, en daar bedoel ik mee dat ik ALLES aan moet pakken. Klopt dat? Dus ik zou 40 uur moeten werken voor ¤900,-?

Bvd :)
Ik hoor juist dat er in de ICT veel werk is,welk niveau en richting heb je?
pi_148483172
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:07 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

In het magazijn?? ik heb medelijden met je.
op hoofdkantoor
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_148483349
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:19 schreef franklop het volgende:

[..]

op hoofdkantoor
Dat lijkt me beter :)
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:42:04 #227
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148484067
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:38 schreef franklop het volgende:

[..]

nou begreep dat ik sowieso op tweede gesprek mag (ook al gepland ) maar dat dat enkel nog afgezegd kan worden als de uitslag erg tegen valt. Nu verwacht ik dat laatste niet, maar je gaat toch twijfelen hè
Komt goed!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:28:24 #228
47102 Elvi
miemkwien
pi_148488486
Bij de instelling waar ik vrijwilligerswerk doe zie ik ook wel eens sollicitatiebrieven voorbij komen van mensen die daar ook vrijwilliger willen worden. Maar nu kwam ik in 1 van die brieven deze zin tegen:

quote:
Ik leg makkelijk contact, neem initiatief, kan heel goed zelfstandig werken, maar ben ook een echte teamspeler die hart heeft voor mens en maatschappij. Ik ben een warm persoon, zorgvuldig, diplomatiek en leergierig.
Is dit nou heel zelfverzekerd en normaal, of een beetje vreemd om jezelf zo op te hemelen? Ik moest er heel hard om lachen :@ maar ze is dus wel uitgenodigd op gesprek _O- Het gaat om een ZZP'er met ongeveer 10 jaar werkervaring...
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:43:41 #229
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148489237
quote:
5s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:28 schreef Elvi het volgende:
Bij de instelling waar ik vrijwilligerswerk doe zie ik ook wel eens sollicitatiebrieven voorbij komen van mensen die daar ook vrijwilliger willen worden. Maar nu kwam ik in 1 van die brieven deze zin tegen:

[..]

Is dit nou heel zelfverzekerd en normaal, of een beetje vreemd om jezelf zo op te hemelen? Ik moest er heel hard om lachen :@ maar ze is dus wel uitgenodigd op gesprek _O- Het gaat om een ZZP'er met ongeveer 10 jaar werkervaring...
Ik heb zoiets dergelijks ook op mijn cv staan en ben maar vier maanden werkloos geweest.

Ik zeg het maar....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_148489496
quote:
5s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:28 schreef Elvi het volgende:
Bij de instelling waar ik vrijwilligerswerk doe zie ik ook wel eens sollicitatiebrieven voorbij komen van mensen die daar ook vrijwilliger willen worden. Maar nu kwam ik in 1 van die brieven deze zin tegen:

[..]

Is dit nou heel zelfverzekerd en normaal, of een beetje vreemd om jezelf zo op te hemelen? Ik moest er heel hard om lachen :@ maar ze is dus wel uitgenodigd op gesprek _O- Het gaat om een ZZP'er met ongeveer 10 jaar werkervaring...
Vind het 'n vrij normale omschrijving voor iemand die bij zo'n instelling wil werken.
Hallon!
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:54:18 #231
47102 Elvi
miemkwien
pi_148489665
Echt? :o

Ok nou my mind is blown _O- Ik vind het heel opschepperig klinken dus ik heb dat nooit gedaan... Misschien toch eens uitproberen want ik ben blijkbaar te bescheiden gebleven. 8)7

Waar zet je zoiets neer? In je motivatiebrief of in je CV?
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:56:57 #232
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148489795
quote:
11s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:54 schreef Elvi het volgende:
Echt? :o

Ok nou my mind is blown _O- Ik vind het heel opschepperig klinken dus ik heb dat nooit gedaan...
En daarom doe jij vrijwilligerswerk en hebben wij een baan :P _O-
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_148489894
quote:
11s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:54 schreef Elvi het volgende:
Echt? :o

Ok nou my mind is blown _O- Ik vind het heel opschepperig klinken dus ik heb dat nooit gedaan... Misschien toch eens uitproberen want ik ben blijkbaar te bescheiden gebleven. 8)7

Waar zet je zoiets neer? In je motivatiebrief of in je CV?
Motivatiebrief/sollicitatiebrief. CV is gewoon 'n opsomming van wat je gedaan hebt en ff persoonlijk profiel omdat werkgevers daar tegenwoordig alleen nog maar naar kijken, je CV.
Hallon!
pi_148489916
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En daarom doe jij vrijwilligerswerk en hebben wij een baan :P _O-
ONZ/KLB is 'n stukkie verderop. :') :P
Hallon!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:00:29 #235
47102 Elvi
miemkwien
pi_148489965
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En daarom doe jij vrijwilligerswerk en hebben wij een baan :P _O-
Ja nou wrijf het er maar in ;( Ik heb trouwens vrijwilligerswerk om weer in het werkritme te komen na een zware depressie veroorzaakt door mijn werkloosheid ;)

Maar zou het serieus een reden kunnen zijn waarom ik niet werd uitgenodigd op gesprekken :? Het is eigenlijk een nietszeggend stukje wat op iedereen van toepassing kan zijn.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:00:44 #236
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148489978
quote:
18s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:59 schreef BlueMage het volgende:

[..]

ONZ/KLB is 'n stukkie verderop. :') :P
Nou, veel plezier daar dan, zou ik zeggen :W
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_148490088
quote:
11s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:54 schreef Elvi het volgende:
Echt? :o

Ok nou my mind is blown _O- Ik vind het heel opschepperig klinken dus ik heb dat nooit gedaan... Misschien toch eens uitproberen want ik ben blijkbaar te bescheiden gebleven. 8)7

Waar zet je zoiets neer? In je motivatiebrief of in je CV?
In je motivatiebrief en in een dergelijke brief moet je jezelf verkopen
Dat komt nogal onbescheiden over ..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:03:22 #238
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148490113
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja nou wrijf het er maar in ;( Ik heb trouwens vrijwilligerswerk om weer in het werkritme te komen na een zware depressie veroorzaakt door mijn werkloosheid ;)

Maar zou het serieus een reden kunnen zijn waarom ik niet werd uitgenodigd op gesprekken :? Het is eigenlijk een nietszeggend stukje wat op iedereen van toepassing kan zijn.
Je moet je verkopen. Elk flintertje kan de doorslag geven. Poets jezelf op in je cv. En vertrouw er gewoon op dat je het waar kunt maken. Zet het in je motivatie. Maar zorg wel dat je het met voorbeelden kunt onderbouwen. Dat gaan ze vragen. "Waaruit blijkt dat je diplomatiek bent? Geef eens een voorbeeld."
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:04:27 #239
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148490149
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

In je motivatiebrief en in een dergelijke brief moet je jezelf verkopen
Dat komt nogal onbescheiden over ..
In de huidige arbeidsmarkt moet je onbescheiden zijn.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_148490224
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In de huidige arbeidsmarkt moet je onbescheiden zijn.
Klopt

Maar ik zou het verkoopstukje wel dicht bij jezelf houden.
Ze gaan er geheid vragen over stellen bij je gesprek
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:12:50 #241
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148490394
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:38 schreef franklop het volgende:

[..]

nou begreep dat ik sowieso op tweede gesprek mag (ook al gepland ) maar dat dat enkel nog afgezegd kan worden als de uitslag erg tegen valt. Nu verwacht ik dat laatste niet, maar je gaat toch twijfelen hè
Gewoon even afwachten en niet teveel twijfelen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_148490713
quote:
5s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:28 schreef Elvi het volgende:
Bij de instelling waar ik vrijwilligerswerk doe zie ik ook wel eens sollicitatiebrieven voorbij komen van mensen die daar ook vrijwilliger willen worden. Maar nu kwam ik in 1 van die brieven deze zin tegen:

[..]

Is dit nou heel zelfverzekerd en normaal, of een beetje vreemd om jezelf zo op te hemelen? Ik moest er heel hard om lachen :@ maar ze is dus wel uitgenodigd op gesprek _O- Het gaat om een ZZP'er met ongeveer 10 jaar werkervaring...
Nou wees blij dat er mensen zijn die vrijwillig willen werken en gratis hun tijd en inzet willen geven.
5 Ferrari's op videoband!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:23:06 #243
47102 Elvi
miemkwien
pi_148490744
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Nou wees blij dat er mensen zijn die vrijwillig willen werken en gratis hun tijd en inzet willen geven.
Ik ben er 1 van ;) Dus ik ben ook erg blij met mezelf :P
pi_148490778
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:23 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik ben er 1 van ;) Dus ik ben ook erg blij met mezelf :P
wees blij dat je niet de enige bent met een goed hart die vrijwillig werkt.
5 Ferrari's op videoband!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:25:43 #245
47102 Elvi
miemkwien
pi_148490821
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je moet je verkopen. Elk flintertje kan de doorslag geven. Poets jezelf op in je cv. En vertrouw er gewoon op dat je het waar kunt maken. Zet het in je motivatie. Maar zorg wel dat je het met voorbeelden kunt onderbouwen. Dat gaan ze vragen. "Waaruit blijkt dat je diplomatiek bent? Geef eens een voorbeeld."
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Klopt

Maar ik zou het verkoopstukje wel dicht bij jezelf houden.
Ze gaan er geheid vragen over stellen bij je gesprek
Bedankt voor de input :)

Ik ga morgen proberen zo'n stukje te schrijven. Het is voor mij nog wel heel moeilijk om positieve kanten van mezelf te zien dus ik hoop dat het wat gaat worden :P
Ik ben benieuwd of dit de doorslaggevende factor gaat worden :)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:27:49 #246
47102 Elvi
miemkwien
pi_148490882
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

wees blij dat je niet de enige bent met een goed hart die vrijwillig werkt.
Ach doe niet zo dramatisch.
pi_148491674
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:25 schreef Elvi het volgende:

[..]


[..]

Bedankt voor de input :)

Ik ga morgen proberen zo'n stukje te schrijven. Het is voor mij nog wel heel moeilijk om positieve kanten van mezelf te zien dus ik hoop dat het wat gaat worden :P
Ik ben benieuwd of dit de doorslaggevende factor gaat worden :)
Heb je misschien mensen om je heen die wat positieve punten op kunnen noemen? Je kan verrassende inzichten krijgen :) succes!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_148493002
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:25 schreef Elvi het volgende:

[..]


[..]

Bedankt voor de input :)

Ik ga morgen proberen zo'n stukje te schrijven. Het is voor mij nog wel heel moeilijk om positieve kanten van mezelf te zien dus ik hoop dat het wat gaat worden :P
Ik ben benieuwd of dit de doorslaggevende factor gaat worden :)
Iedereen kan zo'n stukje schrijven dus combineer het met goede voorbeelden.

Succes
  vrijdag 9 januari 2015 @ 07:29:48 #249
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_148493763
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:25 schreef Elvi het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de input :)

Ik ga morgen proberen zo'n stukje te schrijven. Het is voor mij nog wel heel moeilijk om positieve kanten van mezelf te zien dus ik hoop dat het wat gaat worden :P
Ik ben benieuwd of dit de doorslaggevende factor gaat worden :)
Zorg ervoor dat je het verhaal wat je schrijft ook met volle overtuiging in een gesprek kan overbrengen.
Het moet uitstralen "ik ben de beste voor deze functie, als jullie mij uitnodigen, hoeven jullie geen andere kandidaten meer uit te nodigen".
Krijg je beoordelingen bij je vrijwilligerswerk of vraag eens een evaluatie van je goede en sterke punten. Bij mij is zoiets de input geweest voor zo'n stukje.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_148493779
Ik vind het typisch zo'n formulering die letterlijk van een sollicitatieadvieswebsite gekopieer-plakt kon zijn. Zeker omdat het zowat alles tegelijk is. "Deze film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Alle overeenkomsten met werkelijk bestaande mensen berusten op louter toeval." Dat kan natuurlijk niet.

Raar dat werkgevers daarvoor vallen.

Als ik HR-figuur zou zijn, zou ik als eerste vragen welke positieve karaktertrekken diegene níét denkt te hebben. :P
pi_148497356
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:48 schreef Elvi het volgende:
Mijn ervaring is dat ze juist niet willen helpen. Ik had een hele nare poortwachter. Die was alleen met een target bezig volgens mij.
Ja klopt, dat is de ellende dus. Het werkt niet voor iedereen hetzelfde sowieso al niet omdat de gemeentes t bepalen en allemaal anders.

Ik trof wss een goeie dan.
Maar ok. Ben opzich wel benieuwd dan naar jou. Kun je t eens in t kort vertellen?
Do what you love, love what you do!
pi_148497911
Komende week weer twee sollicitatiegesprekken.

Klinkt een beetje treurig, maar ik heb er niet veel vertrouwen in. Het is weer hetzelfde verhaal: een eerste ronde-gesprek, waarbij ik 1 van de 5 à 10 mensen ben die ze te spreken krijgen. Kans dat je doorgaat naar de tweede ronde zal 10%-20% zijn.

Natuurlijk zal ik mijn best doen, maar mijn ervaring is dat je uiteindelijk wordt afgerekend op criteria waar je (nu) niks aan kunt doen. Gebrek aan relevante ervaring is een struikelblok en schijnbaar vinden kantoren het ook een probleem dat ik tijdens mijn studie thuis ben blijven wonen (geen lid van een studentenvereniging geweest) en dat ik niet uit een familie kom met veel juristen.
Copthorne 2.0
pi_148504823
Ik heb bijna nooit een gesprek. Ging m'n vorige werkzoekperiode een stuk makkelijker. stuk of 12 sollicitaties, op slechts 1 niet uitgenodigd voor een gesprek. Al was er ook maar 1 die uiteindelijk een aanbod deed, maarja er hoeft er natuurlijk maar 1 ja te zeggen en je bent weer onder de pannen.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:59:25 #254
47102 Elvi
miemkwien
pi_148510634
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:50 schreef kree het volgende:

[..]

Ja klopt, dat is de ellende dus. Het werkt niet voor iedereen hetzelfde sowieso al niet omdat de gemeentes t bepalen en allemaal anders.

Ik trof wss een goeie dan.
Maar ok. Ben opzich wel benieuwd dan naar jou. Kun je t eens in t kort vertellen?
-mn stukje weggehaald. Het heeft er lang genoeg gestaan ;) -

[ Bericht 35% gewijzigd door Elvi op 09-01-2015 23:31:52 ]
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 9 januari 2015 @ 17:50:42 #255
414785 sirdanilot
pi_148515508
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Copthorne het volgende:
Komende week weer twee sollicitatiegesprekken.

Klinkt een beetje treurig, maar ik heb er niet veel vertrouwen in. Het is weer hetzelfde verhaal: een eerste ronde-gesprek, waarbij ik 1 van de 5 à 10 mensen ben die ze te spreken krijgen. Kans dat je doorgaat naar de tweede ronde zal 10%-20% zijn.

Natuurlijk zal ik mijn best doen, maar mijn ervaring is dat je uiteindelijk wordt afgerekend op criteria waar je (nu) niks aan kunt doen. Gebrek aan relevante ervaring is een struikelblok en schijnbaar vinden kantoren het ook een probleem dat ik tijdens mijn studie thuis ben blijven wonen (geen lid van een studentenvereniging geweest) en dat ik niet uit een familie kom met veel juristen.
Serieus? Is 'niet uit een gegoede familie komen' nog steeds een issue anno 2015? :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_148515896
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Serieus? Is 'niet uit een gegoede familie komen' nog steeds een issue anno 2015? :')
Onder het mom van iets te weten komen over mijn sociale achtergrond probeerde men er in een aantal gevallen naar te vissen ja. Ik was en ben er ook verbaasd over.
Copthorne 2.0
pi_148516003
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:59 schreef Elvi het volgende:

[..]

Even als eerste: mij werd dus aangeraden om zo open en eerlijk mogelijk te zijn tijdens het gesprek, dus gewoon alles op tafel gooien. Dat liep dus niet goed af...

Ik doe m even in een quote want dan kunnen anderen m niet quoten :P

[..]

Mijn enige kans is nu dus om een baan te vinden maar na 2 jaar zie ik nog geen verbetering.
Nou dan snap ik je even niet, ik kwam ook niet in die situatie voor niks namelijk, maar ok toen hielpen ze me wel.

Dan gaat er iets mis, voor mij was eerlijkheid wel de optie, incusief alle problemen die ik eerst niet vertelde, maar later wel en daar werd rekening mee gehouden ook
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 18:07:42 #258
47102 Elvi
miemkwien
pi_148516191
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:02 schreef kree het volgende:

[..]

Nou dan snap ik je even niet, ik kwam ook niet in die situatie voor niks namelijk, maar ok toen hielpen ze me wel.

Dan gaat er iets mis, voor mij was eerlijkheid wel de optie, incusief alle problemen die ik eerst niet vertelde, maar later wel en daar werd rekening mee gehouden ook
Ze wilde gewoon van niks weten. Ze wilde afsprakenkaarten en bewijzen zien van psychologen, bewijs van aangifte (alsof dat verder geen gevolgen voor mij heeft :') ).
Haar redenatie was 'je leeft al jarenlang zo dus nog wat jaartjes maakt dan ook niet uit'.
pi_148516341
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:07 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ze wilde gewoon van niks weten. Ze wilde afsprakenkaarten en bewijzen zien van psychologen, bewijs van aangifte (alsof dat verder geen gevolgen voor mij heeft :') ).
Haar redenatie was 'je leeft al jarenlang zo dus nog wat jaartjes maakt dan ook niet uit'.
Nouja als je eerlijk was dan had je die toch?

Mja we gaan ff offtopic hier, mag via dm ;)
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 18:15:44 #260
47102 Elvi
miemkwien
pi_148516459
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:12 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja als je eerlijk was dan had je die toch?

Mja we gaan ff offtopic hier, mag via dm ;)
Ja ben ook eerlijk ;) maar afsprakenkaarten had ik niet (nog steeds niet eigenlijk...). Ik zou mn verzekeringspapieren kunnen laten zien. Maar dan nog had ik geen bijstand gekregen. Ze wilde de papieren niet eens uitprinten.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 19:23:25 #261
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148519041
Deze week na een paar betaalde 'proefdagen' in een Zuid-Hollandse overheidsorganisatie een -voorlopig kortstondig- contract gescoord tot eind-januari, met nadien kans op verlenging. Tyfuseind rijden vanuit mijn woonlocatie in Oost-Brabant, maar met slechts drie werkdagen per week (deeltijd) nog goed te doen. Enkele dagen geleden wel WW aangevraagd die nu dus als het ware weer 'wegvalt', maar ik twijfel of ik de WW nu weer geheel stopzet of gewoon de werkuren doorgeef via een wijzigingsformulier op UWV.nl, en de eerste maand van mijn 'WW-periode' logischerwijs 0 uitbetaald krijg. Vraag me af of de duur van mijn recht op de werkloosheidsuitkering dan tóch een maand opgebruikt wordt.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:16:44 #262
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_148525876
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:07 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ze wilde gewoon van niks weten. Ze wilde afsprakenkaarten en bewijzen zien van psychologen, bewijs van aangifte (alsof dat verder geen gevolgen voor mij heeft :') ).
Haar redenatie was 'je leeft al jarenlang zo dus nog wat jaartjes maakt dan ook niet uit'.
Woon je toevallig in Venlo? :')
Hallon!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:48:07 #263
47102 Elvi
miemkwien
pi_148527156
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:16 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Woon je toevallig in Venlo? :')
Nope :P Hoezo, zijn ze daar ook zo begaan met hun burgers?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 23:15:06 #264
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_148528178
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:48 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nope :P Hoezo, zijn ze daar ook zo begaan met hun burgers?
Nou degene die m'n intake deed was best begripvol maar degene die vervolgens m'n werkcoach werd absoluut niet. :') Deed me 'n beetje aan dit verhaal denken, de dingen die dat wijf geflikt heeft grenzen aan het ongelofelijke. |:( ...met mij kon ze het gelukkig nog wel vinden en bovendien was ik na 2 maanden alweer ergens aan het werk dus ook niet lang last van gehad anders was ik wel van de Maasbrug gesprongen. :{
Hallon!
pi_148543045
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:48 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nope :P Hoezo, zijn ze daar ook zo begaan met hun burgers?
Verhuis naar Katwijk joh.
:')
Do what you love, love what you do!
pi_148543579
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:11 schreef kree het volgende:

[..]

Verhuis naar Katwijk joh.
:')
Sodom en Gomorra van de Randstad.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_148549159
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Sodom en Gomorra van de Randstad.
Dat valt mee hoor opzich :)
Do what you love, love what you do!
pi_148554748
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:15 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Nou degene die m'n intake deed was best begripvol maar degene die vervolgens m'n werkcoach werd absoluut niet. :') Deed me 'n beetje aan dit verhaal denken, de dingen die dat wijf geflikt heeft grenzen aan het ongelofelijke. |:( ...met mij kon ze het gelukkig nog wel vinden en bovendien was ik na 2 maanden alweer ergens aan het werk dus ook niet lang last van gehad anders was ik wel van de Maasbrug gesprongen. :{
Lijkt op mijn verhaal uit Roermond... en de maasbrug ken ik. Degene die ik had het waren er trouwens 2 want mijn achternaam bestaat uit een kampfamilie... :') degene die ik had zei je vriendin is niet belangrijk het gaat om geld en werk. Sorry hoor! :')
pi_148608629
Ik had vandaag een sollicitatie en ik moest er een stuk voor rijden. Ik had een net pak aan en een jas er overheen, omdat het best koud is. Toen ik thuis kwam, zag ik pas dat mijn overhemd gekreukeld was (terwijl ik het netjes had gestreken). Ik baal hiervan. Ik had het gesprek als prettig ervaren, maar nu kwam ik misschien minder netjes over, terwijl ik er vanochtend keurig uitzag.

;(
Copthorne 2.0
pi_148609110
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:20 schreef Copthorne het volgende:
Ik had vandaag een sollicitatie en ik moest er een stuk voor rijden. Ik had een net pak aan en een jas er overheen, omdat het best koud is. Toen ik thuis kwam, zag ik pas dat mijn overhemd gekreukeld was (terwijl ik het netjes had gestreken). Ik baal hiervan. Ik had het gesprek als prettig ervaren, maar nu kwam ik misschien minder netjes over, terwijl ik er vanochtend keurig uitzag.

;(
Maak je niet druk over een gekreukelde overhemd :')

Wat telt is hoe je zelf overkomt en niet de kledij die de man heeft.
pi_148609144
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Maak je niet druk over een gekreukelde overhemd :')

Wat telt is hoe je zelf overkomt en niet de kledij die de man heeft.
Ik heb het gesprek zelf als erg prettig ervaren. Het gaat wel om een functie waarbij men representatief gekleed moet zijn, dus ik zou altijd in pak naar het werk gaan. Daarom baal ik hier eventjes van, omdat ik hier juist altijd zorg aan besteed.
Copthorne 2.0
pi_148610030
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:41 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik heb het gesprek zelf als erg prettig ervaren. Het gaat wel om een functie waarbij men representatief gekleed moet zijn, dus ik zou altijd in pak naar het werk gaan. Daarom baal ik hier eventjes van, omdat ik hier juist altijd zorg aan besteed.
De beste professors dragen gewone effen kledij ;) tenzij je de charisma hebt van een knorrepot of brombeer is een gekreukeld hemd geen probleem.
pi_148610481
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:10 schreef ManianMan het volgende:

[..]

De beste professors dragen gewone effen kledij ;) tenzij je de charisma hebt van een knorrepot of brombeer is een gekreukeld hemd geen probleem.
Ik hoop dat ze daar niet over vallen. ;) Thnx voor je reactie.
Copthorne 2.0
pi_148644447
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:24 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze daar niet over vallen. ;) Thnx voor je reactie.
wanneer krijg je de uitslag ? Succes !
pi_148644490
Vandaag weer 2 afwijzingen gehad. Ben er zo zat van }:|
pi_148647834
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

wanneer krijg je de uitslag ? Succes !
In de loop van de volgende week. Dankjewel. :)
Copthorne 2.0
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:20:48 #277
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_148692840
Morgen solliciteren. Spannend!
pi_148695794
Ik ben op dit moment bezig met een CV en motivatiebrief, maar kan er nog niet echt uitkomen :')

Mijn CV heb ik gewoon redelijk standaard gehouden (info, werkervaring, opleiding, hobby's)
Per werkervaring heb ik een zin of 7-10 uitgelegd wat ik deed, wat mijn projecten waren en wat het uiteindelijke resultaat was.

Maar nu mijn motivatiebrief, hoe doen jullie dit?
Gewoon 'ouderwets' een A4 tikken in Word of is het juist heel visueel, met grafieken, foto's, opsommingen etc?

Het betreft een marketingfunctie.
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:47:35 #279
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148696019
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:41 schreef Kazenbazen het volgende:
Maar nu mijn motivatiebrief, hoe doen jullie dit?
Gewoon 'ouderwets' een A4 tikken in Word of is het juist heel visueel, met grafieken, foto's, opsommingen etc?

Het betreft een marketingfunctie.
Normaliter houdt een motivatiebrief in dat je (niet te langdradig) uiteenzet waarom je jezelf geschikt acht en waarom je de baan wil. Maar omdat het een marketingfunctie betreft, zou het, om eruit te springen, wellicht wel een goed idee zijn omdat op één of andere manier in grafieken etc. te vangen. Het eruit laten zien als een marketingonderzoek waarbij jij er als beste aanpak uitkomt of zo. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148697827
Iemand nog iets van Bluemage vernomen of is van de Maasbrug gesprongen?
pi_148698336
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:41 schreef ManianMan het volgende:
Iemand nog iets van Bluemage vernomen of is van de Maasbrug gesprongen?
geen idee?
Do what you love, love what you do!
pi_148699746
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:41 schreef ManianMan het volgende:
Iemand nog iets van Bluemage vernomen of is van de Maasbrug gesprongen?
Ik ben net terug van m'n nachtdienst. :W
Hallon!
pi_148704350
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:20 schreef hairybeardyman het volgende:
Morgen solliciteren. Spannend!
succes !
pi_148704378
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 06:34 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik ben net terug van m'n nachtdienst. :W
je UI .. ik blijf maar kijken naar dat beentje 8)7
pi_148707644
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 06:34 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik ben net terug van m'n nachtdienst. :W
Ik ben nu aan t werk appelsap afvullen nog nooit zoveel lege flessen in handen gehad :')
pi_148720941
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:24 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

je UI .. ik blijf maar kijken naar dat beentje 8)7
Tsja da's nou Fawful. Speel die Mario & Luigi spellen maar eens, leuke serie. :Y
Hallon!
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:48:21 #287
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_148758957
Hoi. Mag ik hier mn lief en leed delen tijdens mn periode als werkzoekende? Nou ja, lief .... meer leed.

Na 30 sollicitaties werd ik vandaag , n.a.v. de laatste sollicitatie, gebeld door iemand van Xelvin, een detacheringsbureau. Of ik volgende week langs wil komen voor een persoonlijk gesprek.

Ik weet het nog niet. Detacheringsbureaus, ik krijg er gemengde gevoelens bij. Iemand hier die ervaring heeft met werken voor een detacheringsbureau?
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:25:02 #288
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_148760350
Nou lekker mooi. Afgewezen vanwege "te weinig ervaring". Terwijl ze nota bene op grond van mijn cv mij hadden uitgenodigd voor een gesprek.

We zoeken weer vrolijk verder! :D
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:27:29 #289
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_148760440
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:06 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik ben nu aan t werk appelsap afvullen nog nooit zoveel lege flessen in handen gehad :')
Als het goed is doet 't masjien alles bij de vullijn en hoef jij alleen maar interessant naar 'n display te kijken. :P (oh en af en toe meten tussendoor en code instellen enzo)
Hallon!
pi_148767544
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:27 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Als het goed is doet 't masjien alles bij de vullijn en hoef jij alleen maar interessant naar 'n display te kijken. :P (oh en af en toe meten tussendoor en code instellen enzo)
Helaas was het maar zo moet de lege flessen op n draaischijf leggen of dozen dichtvouwen a3L en 5L toch wel vermoeiend hoor!
pi_148775143
Ik mag me hier weer komen melden :{

Gisteren te horen gekregen dat mijn contract helaas niet verlengd wordt. Dus nu kan ik weer gaan zoeken naar een nieuwe baan -O-
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_148775296
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 14:17 schreef ChatGirl het volgende:
Ik mag me hier weer komen melden :{

Gisteren te horen gekregen dat mijn contract helaas niet verlengd wordt. Dus nu kan ik weer gaan zoeken naar een nieuwe baan -O-
Je werkte er toch nog maar 3 maanden of niet?
Hallon!
pi_148775434
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 14:24 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Je werkte er toch nog maar 3 maanden of niet?
Nee, ik had een contract voor 3 maanden. Dat loopt af op 1 maart en gisteren meldden ze dat ze het niet gaan verlengen omdat het na de feestdagen (waar ze mij en een aantal anderen speciaal voor hebben aangenomen) te zeer terugloopt met de verkoop en dat ze daarom mensen moeten laten gaan.

Ik snap hun punt en in mijn achterhoofd had ik daar ook wel rekening mee gehouden. Maar het is toch zuur om te horen te krijgen, zeker omdat ik het er naar mijn zin had.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_148775626
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 14:31 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Nee, ik had een contract voor 3 maanden. Dat loopt af op 1 maart en gisteren meldden ze dat ze het niet gaan verlengen omdat het na de feestdagen (waar ze mij en een aantal anderen speciaal voor hebben aangenomen) te zeer terugloopt met de verkoop en dat ze daarom mensen moeten laten gaan.

Ik snap hun punt en in mijn achterhoofd had ik daar ook wel rekening mee gehouden. Maar het is toch zuur om te horen te krijgen, zeker omdat ik het er naar mijn zin had.
Mja dat is wel zuur idd.
Hallon!
pi_148797741
verkeerde topic :'(

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2015 03:24:17 ]
pi_148848116
6 weken aan de slag, roldeuren maken *O*
  maandag 19 januari 2015 @ 18:26:44 #297
47102 Elvi
miemkwien
pi_148848959
Binnen 10 minuten 3 afwijzingen binnen :')
pi_148850254
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2015 18:26 schreef Elvi het volgende:
Binnen 10 minuten 3 afwijzingen binnen :')
Binnen 1 uur tijd 3 uitzendbureaus die bellen :')
pi_148850385
Vorige week tweede gesprek gehad bij bol.com, ging goed. Had ook erg goed gescoord op de competentietest.

Morgen gesprek bij Intergamma (bedrijf achter Karwei en Gamma) en woensdag nog bij scheepsbouwer IHC. Gaat de goede kant op.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_148850789
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 19:11 schreef franklop het volgende:
Vorige week tweede gesprek gehad bij bol.com, ging goed. Had ook erg goed gescoord op de competentietest.

Morgen gesprek bij Intergamma (bedrijf achter Karwei en Gamma) en woensdag nog bij scheepsbouwer IHC. Gaat de goede kant op.
Waarom plaats je een affiliate link erbij?
pi_148850976
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 19:24 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Waarom plaats je een affiliate link erbij?
Automatisch vanuit Fok.

quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 19:11 schreef franklop het volgende:
Vorige week tweede gesprek gehad bij bol.com, ging goed. Had ook erg goed gescoord op de competentietest.

Morgen gesprek bij Intergamma (bedrijf achter Karwei en Gamma) en woensdag nog bij scheepsbouwer IHC. Gaat de goede kant op.
Wat ga je doen bij bol ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')