abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 december 2014 @ 15:28:19 #26
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_147920687
quote:
3s.gif Op woensdag 24 december 2014 06:42 schreef Uccie het volgende:

[..]

Welke regio zoek je, ik zit nog even in overheidsland, dus misschien zie ik iets voorbij komen.
Oh en wat voor vakgebied?
DIV (Documentaire informatievoorziening), in voornamelijk ZO-NL. Zeg maar alles ten zuidoosten van de lijn Breda - Zaltbommel - Arnhem :+
  woensdag 24 december 2014 @ 15:40:44 #27
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147921155
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:28 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

DIV (Documentaire informatievoorziening), in voornamelijk ZO-NL. Zeg maar alles ten zuidoosten van de lijn Breda - Zaltbommel - Arnhem :+
Ok, goed om te weten!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 24 december 2014 @ 20:24:07 #28
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_147931048
Ik meld kom me ook weer melden.

Van de zeven crisisjaren heb ik er zes aan den lijven mogen ondervinden. Na zeven werkzame jaren heb ik slechts de eerste vier door mogen maken in mijn vakgebied, door omstandigheden niet alle vier bij een werkgever. Nu, nadat het drie jaar uiterst slecht ging in 'mijn' branche, wil ik de draag weer oppakken. In die drie jaar heb ik allerlei projecten gedaan om mijn hoofd boven water te houden die nauwelijks iets met mijn opleiding te maken hebben.

Ik heb geen ervaring met het 'goed praten' van een dergelijk gat in mijn c.v., dus alle tips zijn welkom :).
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_147941684
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:23 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dat scheelt, ik heb inmiddels gezien wat er heen en weer is gestuurd en dat is een prima referentie.
Nu ga ik vrijwillig weg en na meer dan 10 jaar dus dat is wel anders.
In jouw geval heeft je ex-werkgever heel smerig gespeeld en heb je geluk dat hij daar bekend om staat. Anders zou je dubbel genaaid worden.

Maar ik had nooit eerder gehoord dat referentiecheck zo uitgebreid gedaan werd.
Ik moet er zelfs 2 hebben -O-
pi_147941741
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er zal wel iets meer aan de hand zijn geweest. Een MDF plaat van die afmeting weegt 120 kg, er zal geen werkgever zijn die van zijn personeel verlangt dat hij dat optilt zonder hulpmiddelen.
Lijkt me arbo-technisch ook niet handig ?
  donderdag 25 december 2014 @ 08:50:59 #31
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147944307
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 01:17 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Ik moet er zelfs 2 hebben -O-
Ik allemaal van van de laatste 5 jaar. Maar ik werk al >10jr bij dezelfde werkgever = 1e werkgever.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147953700
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er zal wel iets meer aan de hand zijn geweest. Een MDF plaat van die afmeting weegt 120 kg, er zal geen werkgever zijn die van zijn personeel verlangt dat hij dat optilt zonder hulpmiddelen.
We moesten het optillen met 2 man van de leidinggevende. Daarnaast moesten we het boven de schouders tillen. +-60 kg... niet echt fijn!
  donderdag 25 december 2014 @ 17:25:53 #33
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_147953972
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:57 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Nou dat wordt wat want met de meeste werkgevers is het mis gegaan :') veiligheid klopte niet of ze haalde mij steeds uit de pauze.
Weet je hoe men deze functie vroeger noemde "Bouwsletje" of Bedrijfshoer of Hoer van de Bouw.

Als je het een beetje intelligent wil aanpakken dan zet je het nummer van de Arbo inspectie in je telefoon. En mocht men je gewoon misbruiken dan bel je gewoon gelijk de Arbo voor je opdrachtgever zijn neus.

Als je te maken hebt een goed en leuk ploegje aan collega's en een goede uitvoerder en voorman, dan is het gewoon geven en nemen en minder zeiken.
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_147956122
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:25 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Weet je hoe men deze functie vroeger noemde "Bouwsletje" of Bedrijfshoer of Hoer van de Bouw.

Als je het een beetje intelligent wil aanpakken dan zet je het nummer van de Arbo inspectie in je telefoon. En mocht men je gewoon misbruiken dan bel je gewoon gelijk de Arbo voor je opdrachtgever zijn neus.

Als je te maken hebt een goed en leuk ploegje aan collega's en een goede uitvoerder en voorman, dan is het gewoon geven en nemen en minder zeiken.
Het was op uitzendbasis dus dan wordt je al uitgebuit leuke collega's interesseren mij dan niet het geld wel. Heb uiteindelijk de arbeidsinspectie gemaild :D
  vrijdag 26 december 2014 @ 10:13:55 #35
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_147968624
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 19:48 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het was op uitzendbasis dus dan wordt je al uitgebuit leuke collega's interesseren mij dan niet het geld wel. Heb uiteindelijk de arbeidsinspectie gemaild :D
Dan zou je aan de slag moeten gaan als ZZP' er, dan wordt je in mindere mate uitgebuit en misbruikt. Of je zou eens kunnen kijken naar een BBL opleiding in de Bouw/Techniek (of welke sector je aanspreekt) dat biedt meer toekomst perspectief en een vast salaris.

Voor de rest is het wat je zelf wilt, maar om wekelijks/dagelijks standby te staan voor als een "Bouwslet" voor de moderne slavenhandelaar wat onder de benaming werkt van Uitzendbureau lijkt mij ook niet alles.
Hoe stout is Konijntjuh!
  vrijdag 26 december 2014 @ 17:01:51 #36
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_147978227
Ik heb een jaarcontract in de zorg, maar mijn lichaam houdt dit echt niet vol. Dus ga ik maar weer op zoek naar werk, en nu buiten de zorg.

Als je je contract verbreekt met wederzijds goedvinden heb je dan recht op uitkering?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_147978395
Nee.
Je bent dan vrijwillig werkeloos.
Je moet nooit instemmen met ontslag! Kan je geen aangepast, minder lich zwaar werk krijgen?
pi_147978443
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 17:01 schreef trigt013 het volgende:
Ik heb een jaarcontract in de zorg, maar mijn lichaam houdt dit echt niet vol. Dus ga ik maar weer op zoek naar werk, en nu buiten de zorg.

Als je je contract verbreekt met wederzijds goedvinden heb je dan recht op uitkering?
Ja, soms wel.

Neem een bureau voor rechtshulp oid (of als je lid bent van een vakbond, bel die) in de arm en zet eea heel erg goed op papier. Soms krijg je ook een WW uitkering als er een ontslag met wederzijds goedvinden is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_147978956
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 17:01 schreef trigt013 het volgende:

In principe kan dat wel. Maar je moet heel goed uitkijken waar je precies je handtekening onderzet. Als er ergens in de procedure een 'foutje' gemaakt wordt (door jou of door je werkgever), kun je je uitkering vaarwel zeggen.
  vrijdag 26 december 2014 @ 19:51:15 #40
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_147982115
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 17:31 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

In principe kan dat wel. Maar je moet heel goed uitkijken waar je precies je handtekening onderzet. Als er ergens in de procedure een 'foutje' gemaakt wordt (door jou of door je werkgever), kun je je uitkering vaarwel zeggen.
Ik zal de vakbond bellen
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_147982220
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 17:08 schreef Bluezz het volgende:
Nee.
Je bent dan vrijwillig werkeloos.
Je moet nooit instemmen met ontslag! Kan je geen aangepast, minder lich zwaar werk krijgen?
Nope, nope, nope....

Met wederzijdse overeenstemming op initiatief van de werkgever, kun je akkoord gaan en gewoon WW krijgen. Daarmee zijn al die hopeloze gangen naar de rechter overbodig geworden. Daar is in dit verhaal overigens géén sprake van, aangezien het op initiatief van de werknemer lijkt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_147987961
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 19:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Daar is in dit verhaal overigens géén sprake van, aangezien het op initiatief van de werknemer lijkt.
Daar heb je gelijk in.

Maar uiteindelijk gaat het erom hoe het voor het UWV lijkt. De vraagsteller zal het dus gewoon handig moeten spelen.
pi_147988647
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 19:55 schreef Five_Horizons het volgende:

Nope, nope, nope....

Met wederzijdse overeenstemming op initiatief van de werkgever, kun je akkoord gaan en gewoon WW krijgen. Daarmee zijn al die hopeloze gangen naar de rechter overbodig geworden. Daar is in dit verhaal overigens géén sprake van, aangezien het op initiatief van de werknemer lijkt.
Als je goed contact met je werkgever hebt moet daar wel iets te regelen zijn. Tenzij ze gewoon echt niet mee willen werken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_147990501
Overigens als algemene tip, voor zover niet als eens door iemand anders het topic ingegooid: per 1 januari ga ik ergens anders aan de slag en die baan heb ik, naast m'n gesprekken, gekregen door mijn radicaal anders opgestelde cv.

Zeker omdat ik in een andere tak van sport solliciteerde (mijn achtergrond is financieel-economisch, de afgelopen twee jaar leiding gegeven aan 25 logopedisten en nu in retail/groenten), is het vervelend om afgewezen te worden op basis van louter ervaring.

Mij is de afgelopen weken al een paar keer bij het uitnodigen verteld dat ik met louter mijn ervaring niet zou zijn uitgenodigd, maar dat de manier van opstellen en de vormgeving (volledig in kleur en mét foto) ertoe geleid heeft dat ik werd uitgenodigd.

Dat werkt vast niet voor iedereen, maar misschien heeft iemand er iets aan :)
pi_147990594
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens als algemene tip, voor zover niet als eens door iemand anders het topic ingegooid: per 1 januari ga ik ergens anders aan de slag en die baan heb ik, naast m'n gesprekken, gekregen door mijn radicaal anders opgestelde cv.

Zeker omdat ik in een andere tak van sport solliciteerde (mijn achtergrond is financieel-economisch, de afgelopen twee jaar leiding gegeven aan 25 logopedisten en nu in retail/groenten), is het vervelend om afgewezen te worden op basis van louter ervaring.

Mij is de afgelopen weken al een paar keer bij het uitnodigen verteld dat ik met louter mijn ervaring niet zou zijn uitgenodigd, maar dat de manier van opstellen en de vormgeving (volledig in kleur en mét foto) ertoe geleid heeft dat ik werd uitgenodigd.

Maar ik ben lelijk -O-
pi_147990639
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ik ben lelijk -O-
Daar is mijn mening over verdeeld....
  zaterdag 27 december 2014 @ 00:16:22 #47
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_147991985
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar is mijn mening over verdeeld....
Je deelt die mening niet. Je eigen mening kan je niet verdelen, daar heb je er meerdere voor nodig.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_147992013
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 00:16 schreef M1stral het volgende:

[..]

Je deelt die mening niet. Je eigen mening kan je niet verdelen, daar heb je er meerdere voor nodig.
Scherp. Dat ik dat niet helemaal per ongeluk schreef, was je alleen wél ontgaan ;)
pi_148013672
quote:

Mij is de afgelopen weken al een paar keer bij het uitnodigen verteld dat ik met louter mijn ervaring niet zou zijn uitgenodigd, maar dat de manier van opstellen en de vormgeving (volledig in kleur en mét foto) ertoe geleid heeft dat ik werd uitgenodigd

Ik gebruik die technieken al 2 jaar. Tot nu toe niets opgeleverd. Pas geleden heb ik nog mijn foto ervan afgehaald. Want hoe ik zelf uit zie moet geen flikker boeien.
  zaterdag 27 december 2014 @ 17:13:53 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148013956
quote:

Ik heb gewoon een website gemaakt. Basis CV met duidelijke verwijzing naar de website, visitekaartjes met slogan voor uitdelen bij gesprekken... Binnen een maand had ik een baan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')