DIV (Documentaire informatievoorziening), in voornamelijk ZO-NL. Zeg maar alles ten zuidoosten van de lijn Breda - Zaltbommel - Arnhemquote:Op woensdag 24 december 2014 06:42 schreef Uccie het volgende:
[..]
Welke regio zoek je, ik zit nog even in overheidsland, dus misschien zie ik iets voorbij komen.
Oh en wat voor vakgebied?
Ok, goed om te weten!quote:Op woensdag 24 december 2014 15:28 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
DIV (Documentaire informatievoorziening), in voornamelijk ZO-NL. Zeg maar alles ten zuidoosten van de lijn Breda - Zaltbommel - Arnhem
Ik moet er zelfs 2 hebbenquote:Op dinsdag 23 december 2014 13:23 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat scheelt, ik heb inmiddels gezien wat er heen en weer is gestuurd en dat is een prima referentie.
Nu ga ik vrijwillig weg en na meer dan 10 jaar dus dat is wel anders.
In jouw geval heeft je ex-werkgever heel smerig gespeeld en heb je geluk dat hij daar bekend om staat. Anders zou je dubbel genaaid worden.
Maar ik had nooit eerder gehoord dat referentiecheck zo uitgebreid gedaan werd.
Lijkt me arbo-technisch ook niet handig ?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er zal wel iets meer aan de hand zijn geweest. Een MDF plaat van die afmeting weegt 120 kg, er zal geen werkgever zijn die van zijn personeel verlangt dat hij dat optilt zonder hulpmiddelen.
Ik allemaal van van de laatste 5 jaar. Maar ik werk al >10jr bij dezelfde werkgever = 1e werkgever.quote:
We moesten het optillen met 2 man van de leidinggevende. Daarnaast moesten we het boven de schouders tillen. +-60 kg... niet echt fijn!quote:Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er zal wel iets meer aan de hand zijn geweest. Een MDF plaat van die afmeting weegt 120 kg, er zal geen werkgever zijn die van zijn personeel verlangt dat hij dat optilt zonder hulpmiddelen.
Weet je hoe men deze functie vroeger noemde "Bouwsletje" of Bedrijfshoer of Hoer van de Bouw.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:57 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Nou dat wordt wat want met de meeste werkgevers is het mis gegaanveiligheid klopte niet of ze haalde mij steeds uit de pauze.
Het was op uitzendbasis dus dan wordt je al uitgebuit leuke collega's interesseren mij dan niet het geld wel. Heb uiteindelijk de arbeidsinspectie gemaildquote:Op donderdag 25 december 2014 17:25 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Weet je hoe men deze functie vroeger noemde "Bouwsletje" of Bedrijfshoer of Hoer van de Bouw.
Als je het een beetje intelligent wil aanpakken dan zet je het nummer van de Arbo inspectie in je telefoon. En mocht men je gewoon misbruiken dan bel je gewoon gelijk de Arbo voor je opdrachtgever zijn neus.
Als je te maken hebt een goed en leuk ploegje aan collega's en een goede uitvoerder en voorman, dan is het gewoon geven en nemen en minder zeiken.
Dan zou je aan de slag moeten gaan als ZZP' er, dan wordt je in mindere mate uitgebuit en misbruikt. Of je zou eens kunnen kijken naar een BBL opleiding in de Bouw/Techniek (of welke sector je aanspreekt) dat biedt meer toekomst perspectief en een vast salaris.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:48 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Het was op uitzendbasis dus dan wordt je al uitgebuit leuke collega's interesseren mij dan niet het geld wel. Heb uiteindelijk de arbeidsinspectie gemaild
Ja, soms wel.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:01 schreef trigt013 het volgende:
Ik heb een jaarcontract in de zorg, maar mijn lichaam houdt dit echt niet vol. Dus ga ik maar weer op zoek naar werk, en nu buiten de zorg.
Als je je contract verbreekt met wederzijds goedvinden heb je dan recht op uitkering?
In principe kan dat wel. Maar je moet heel goed uitkijken waar je precies je handtekening onderzet. Als er ergens in de procedure een 'foutje' gemaakt wordt (door jou of door je werkgever), kun je je uitkering vaarwel zeggen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:01 schreef trigt013 het volgende:
Ik heb een jaarcontract in de zorg, maar mijn lichaam houdt dit echt niet vol. Dus ga ik maar weer op zoek naar werk, en nu buiten de zorg.
Als je je contract verbreekt met wederzijds goedvinden heb je dan recht op uitkering?
Ik zal de vakbond bellenquote:Op vrijdag 26 december 2014 17:31 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
In principe kan dat wel. Maar je moet heel goed uitkijken waar je precies je handtekening onderzet. Als er ergens in de procedure een 'foutje' gemaakt wordt (door jou of door je werkgever), kun je je uitkering vaarwel zeggen.
Nope, nope, nope....quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:08 schreef Bluezz het volgende:
Nee.
Je bent dan vrijwillig werkeloos.
Je moet nooit instemmen met ontslag! Kan je geen aangepast, minder lich zwaar werk krijgen?
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 26 december 2014 19:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Daar is in dit verhaal overigens géén sprake van, aangezien het op initiatief van de werknemer lijkt.
Als je goed contact met je werkgever hebt moet daar wel iets te regelen zijn. Tenzij ze gewoon echt niet mee willen werken.quote:Op vrijdag 26 december 2014 19:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Nope, nope, nope....
Met wederzijdse overeenstemming op initiatief van de werkgever, kun je akkoord gaan en gewoon WW krijgen. Daarmee zijn al die hopeloze gangen naar de rechter overbodig geworden. Daar is in dit verhaal overigens géén sprake van, aangezien het op initiatief van de werknemer lijkt.
Maar ik ben lelijkquote:Op vrijdag 26 december 2014 23:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens als algemene tip, voor zover niet als eens door iemand anders het topic ingegooid: per 1 januari ga ik ergens anders aan de slag en die baan heb ik, naast m'n gesprekken, gekregen door mijn radicaal anders opgestelde cv.
Zeker omdat ik in een andere tak van sport solliciteerde (mijn achtergrond is financieel-economisch, de afgelopen twee jaar leiding gegeven aan 25 logopedisten en nu in retail/groenten), is het vervelend om afgewezen te worden op basis van louter ervaring.
Mij is de afgelopen weken al een paar keer bij het uitnodigen verteld dat ik met louter mijn ervaring niet zou zijn uitgenodigd, maar dat de manier van opstellen en de vormgeving (volledig in kleur en mét foto) ertoe geleid heeft dat ik werd uitgenodigd.
Dat werkt vast niet voor iedereen, maar misschien heeft iemand er iets aan
Daar is mijn mening over verdeeld....quote:
Je deelt die mening niet. Je eigen mening kan je niet verdelen, daar heb je er meerdere voor nodig.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daar is mijn mening over verdeeld....
Scherp. Dat ik dat niet helemaal per ongeluk schreef, was je alleen wél ontgaanquote:Op zaterdag 27 december 2014 00:16 schreef M1stral het volgende:
[..]
Je deelt die mening niet. Je eigen mening kan je niet verdelen, daar heb je er meerdere voor nodig.
Ik gebruik die technieken al 2 jaar. Tot nu toe niets opgeleverd. Pas geleden heb ik nog mijn foto ervan afgehaald. Want hoe ik zelf uit zie moet geen flikker boeien.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens als algemene tip, voor zover niet als eens door iemand anders het topic ingegooid: per 1 januari ga ik ergens anders aan de slag en die baan heb ik, naast m'n gesprekken, gekregen door mijn radicaal anders opgestelde cv.
Zeker omdat ik in een andere tak van sport solliciteerde (mijn achtergrond is financieel-economisch, de afgelopen twee jaar leiding gegeven aan 25 logopedisten en nu in retail/groenten), is het vervelend om afgewezen te worden op basis van louter ervaring.
Mij is de afgelopen weken al een paar keer bij het uitnodigen verteld dat ik met louter mijn ervaring niet zou zijn uitgenodigd, maar dat de manier van opstellen en de vormgeving (volledig in kleur en mét foto) ertoe geleid heeft dat ik werd uitgenodigd
Ik heb gewoon een website gemaakt. Basis CV met duidelijke verwijzing naar de website, visitekaartjes met slogan voor uitdelen bij gesprekken... Binnen een maand had ik een baan.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Mij is de afgelopen weken al een paar keer bij het uitnodigen verteld dat ik met louter mijn ervaring niet zou zijn uitgenodigd, maar dat de manier van opstellen en de vormgeving (volledig in kleur en mét foto) ertoe geleid heeft dat ik werd uitgenodigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |