quote:In het Franse Dijon is zondagavond een automobilist ingereden op verschillende groepen voorbijgangers. Daarbij vielen elf gewonden.
Twee van de slachtoffers zijn er slecht aan toe.
Volgens getuigen zou de man ''Allahoe akbar'' (God is groot) hebben geroepen. Anderen houden het op de kreet ''In naam van de kinderen van Palestina'', aldus Franse media.
De man is aangehouden. Volgens de politie is hij in 1974 geboren. Hij zou onder psychiatrische behandeling zijn.
Volgens sommige berichten zaten er nog twee personen in de auto. De man reed verscheidene keren in op groepen mensen waardoor in totaal elf gewonden vielen. Daardoor ontstond paniek in het centrum van Dijon.
http://www.nu.nl/buitenla(...)nrijdt-in-dijon.html
Het komt wel erg dichtbij zo.quote:Op zondag 21 december 2014 22:45 schreef Elan het volgende:
Gelijk weer flashbacks naar Koninginnedag 2009
"Gelukkig" maar geen terroristische aanslag.quote:Op zondag 21 december 2014 22:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Automobilist rijdt in op voetgangers Dijon
VANDAAG, 22:34 BUITENLAND
#Dijon Neuf #piétons fauchés par une voiture «au nom des enfants de la Palestine» le conducteur criait Allah Akbar pic.twitter.com/CG7PHNqrzo
— Alex Majo (@hdstanton1) December 21, 2014
In de Franse stad Dijon is een automobilist doelbewust ingereden op een groep voetgangers. Daarbij zijn elf gewonden gevallen, van wie twee er ernstig aan toe zouden zijn.
Franse media melden op basis van een anonieme bron dat de dader een verwarde man is die in een psychiatrisch ziekenhuis is behandeld. De man zou volgens diezelfde bron "Allah is groot" hebben geroepen toen hij inreed op de voetgangers.
Politiebureau
Andere Franse media melden dat er mogelijk nog twee mensen in de auto van de daders zaten. Ook speculeren zij dat het naburige politiebureau het eigenlijke doelwit van de dader was.
http://nos.nl/artikel/201(...)etgangers-dijon.html
Waarom is het geen terroristische aanslag?quote:Op zondag 21 december 2014 22:45 schreef Elan het volgende:
[..]
"Gelukkig" maar geen terroristische aanslag.
Omdat het om en eenmansactie actie lijkt te gaan van een verdwaasde mafkees.quote:Op zondag 21 december 2014 22:49 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Waarom is het geen terroristische aanslag?
Karst Tates deed dat toch ook.quote:Op zondag 21 december 2014 22:52 schreef Smack10 het volgende:
Ja hoor, een "verwarde" man.
Wel gek dat al die "verwarde" mensen de afgelopen tijd in staat zijn te plannen/moorden/aandacht trekken
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 21 december 2014 22:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Karst Tates deed dat toch ook.
Zie niet wat daar gek aan is.
Zeker! Ik heb hier in huis ook een potje Dijon mosterd staan. we hebben samen varkensknakworsten gemaakt om toch iets terug te doen.quote:
Nou ja je doet net alsof het niet "gewoon" een incident kan zijn waarbij een gek zoiets flikt.quote:
Zijn wel veel van die incidenten de laatste tijd.quote:Op zondag 21 december 2014 22:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou ja je doet net alsof het niet "gewoon" een incident kan zijn waarbij een gek zoiets flikt.
Nou, het is zeker een incident ja.quote:Op zondag 21 december 2014 22:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou ja je doet net alsof het niet "gewoon" een incident kan zijn waarbij een gek zoiets flikt.
Als precies dit in Tel Aviv was gebeurt, dan was het meteen terreur geweest.quote:Op zondag 21 december 2014 22:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Om van een complot of aanslag uit te gaan is net zo goed voorbarig.quote:Op zondag 21 december 2014 22:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou, het is zeker een incident ja.
Als die persoon dat wilde doen, dan heeft hij dat uitgevoerd. Dus slim genoeg om dat te bedenken en uit te voeren.
Om maar meteen te melden dat hij in de war is, vind ik wat voorbarig i.i.g.
Dat is inderdaad de makkelijke verklaring; een geflipte gek, net zoals we in Nederland hebben beleefd met Karst T.quote:Op zondag 21 december 2014 22:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het om en eenmansactie actie lijkt te gaan van een verdwaasde mafkees.
quote:De man is aangehouden. Volgens de politie is hij in 1974 geboren. Hij zou onder psychiatrische behandeling zijn.
Volgens sommige berichten zaten er nog twee personen in de auto. De man reed verscheidene keren in op groepen mensen waardoor in totaal elf gewonden vielen. Daardoor ontstond paniek in het centrum van Dijon.
Klopt.quote:Op zondag 21 december 2014 23:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Om van een complot of aanslag uit te gaan is net zo goed voorbarig.
Het is sowieso geen terroristische aanslag tenzij een of andere terreurcel, groepering of land de aanslag opeist.quote:Op zondag 21 december 2014 23:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar soms krijg ik het idee dat de informatie die over de incidenten naar buiten komt op een manier moet worden gebracht dat het incident veroorzaakt werd door een "gek" of "verward" iemand, om zo geen copycats te krijgen bijvoorbeeld..
Dat is ook zo, ook om de rust te bewaren.quote:Op zondag 21 december 2014 23:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar soms krijg ik het idee dat de informatie die over de incidenten naar buiten komt op een manier moet worden gebracht dat het incident veroorzaakt werd door een "gek" of "verward" iemand, om zo geen copycats te krijgen bijvoorbeeld..
Daar is deze VVD'er het niet mee eens:quote:Op zondag 21 december 2014 23:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is sowieso geen terroristische aanslag tenzij een of andere terreurcel, groepering of land de aanslag opeist.
Zie MH17.
twitter:RonEisenmann twitterde op zondag 21-12-2014 om 23:05:59Terroristische moslim aanslag in #Dijon waar auto op groep mensen is ingereden. 11 gewonden, waarvan 3 zwaar. http://t.co/ieaKWcLnrw reageer retweet
quote:Op zondag 21 december 2014 22:55 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Zeker! Ik heb hier in huis ook een potje Dijon mosterd staan. we hebben samen varkensknakworsten gemaakt om toch iets terug te doen.
Klinkt als een bijzonder intellectuele man.quote:Op zondag 21 december 2014 23:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daar is deze VVD'er het niet mee eens:twitter:RonEisenmann twitterde op zondag 21-12-2014 om 23:05:59Terroristische moslim aanslag in #Dijon waar auto op groep mensen is ingereden. 11 gewonden, waarvan 3 zwaar. http://t.co/ieaKWcLnrw reageer retweet
Volgens getuigen zou de man ''Allahoe akbar'' (God is groot) hebben geroepen. Anderen houden het op de kreet ''In naam van de kinderen van Palestina'', aldus Franse media.quote:Op zondag 21 december 2014 23:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is sowieso geen terroristische aanslag tenzij een of andere terreurcel, groepering of land de aanslag opeist.
Zie MH17.
Geen idee wat de criteria precies zijn voor het al dan niet bestempelen als een terroristische aanslag.quote:Op zondag 21 december 2014 23:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens getuigen zou de man ''Allahoe akbar'' (God is groot) hebben geroepen. Anderen houden het op de kreet ''In naam van de kinderen van Palestina'', aldus Franse media.
http://www.nu.nl/buitenla(...)nrijdt-in-dijon.html
Waarom een cel? Een persoon kan in zijn eentje ook een terreuraanslag plegen.
Precies. Zeker als dan ook nog Allah Akbar of iets dergelijks wordt geroepen. Een terreurdaad van een geradicaliseerde moslim. Je verwacht het niet.quote:Op zondag 21 december 2014 23:11 schreef UpsideDown het volgende:
Waar geprobeerd wordt moedwillig onschuldige mensen te doden/verwonden is sprake van een terrorist lijkt mij.
Iedereen kent tegenwoordig wel de kreet allah akbar lijkt mequote:Op zondag 21 december 2014 23:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. Zeker als dan ook nog Allah Akbar of iets dergelijks wordt geroepen. Een terreurdaad van een geradicaliseerde moslim. Je verwacht het niet.
hoeveelste incident bedoel je?quote:Op zondag 21 december 2014 23:12 schreef LelijKnap het volgende:
Maar de hoeveelste aanslag in het Westen is dit ondertussen dit jaar?
Jawel hoor, dat roep je toch als je schriktquote:Op zondag 21 december 2014 23:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Iedereen kent tegenwoordig wel de kreet allah akbar lijkt me
Het is een politicus, dus je moet wel rekening houden met het feit dat deze man geestelijk best beperkt is.quote:Op zondag 21 december 2014 23:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Klinkt als een bijzonder intellectuele man.
Klopt. Maar je bent het toch wel met eens dat het roepen van zo'n kreet, gevolgd door het inrijden op een groep mensen, niet zomaar gebeurt? Dat er - zeg maar - enig verband tussen beide zaken aanwezig is? Of behoor jij ook tot de struisvogels die dit forum zo rijkelijk bevolken?quote:Op zondag 21 december 2014 23:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Oja het is natuurlijk om moslims in een kwaad daglicht te zetten, dit soort dingen gaan nog vaker gebeuren helaas en er valt weinig tegen te doen.quote:Op zondag 21 december 2014 23:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt, hij is moslim.quote:Op zondag 21 december 2014 23:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Ok, de beste man heeft psychische klachten. Wat mij betreft een belangrijk detail waar we niet voorbij aan mogen gaan.²
Die uitspraken kunnen zich zomaar tegen hem keren, ben wel benieuwd of het er morgen nog staat mocht eventueel blijken dat het toch om de verwarde eenmansactie van een psychiatrische man ging.quote:Op zondag 21 december 2014 23:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het is een politicus, dus je moet wel rekening houden met het feit dat deze man geestelijk best beperkt is.
Bedoel je dat elke gelovige psychische klachten heeft?quote:
'Allahu akbar!!!' is een overal toepasbare kreet. Huwelijk, aanslag, geboorte, verdriet, executie, of gewoon zomaar. Het kan gewoon altijd.quote:Op zondag 21 december 2014 23:20 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat roep je toch als je schrikt. Of als je iets bewust doet.
Misschien was hij wel Moslim én toevallig geestelijk gestoord. Ben je dan nog van mening dat het een terreurdaad is?quote:Op zondag 21 december 2014 23:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt. Maar je bent het toch wel met eens dat het roepen van zo'n kreet, gevolgd door het inrijden op een groep mensen, niet zomaar gebeurt? Dat er - zeg maar - enig verband tussen beide zaken aanwezig is? Of behoor jij ook tot de struisvogels die dit forum zo rijkelijk bevolken?
Eerder elke terrorist.quote:Op zondag 21 december 2014 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bedoel je dat elke gelovige psychische klachten heeft?²
Bedoel je dat elke psychische stoornis tot klachten leidt?quote:Op zondag 21 december 2014 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bedoel je dat elke gelovige psychische klachten heeft?²
Een terreurdaad is het sowieso. De vraag is hooguit in hoeverre het de dader aan te rekenen valt.quote:Op zondag 21 december 2014 23:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien was hij wel Moslim én toevallig geestelijk gestoord. Ben je dan nog van mening dat het een terreurdaad is?
Stel dat ik compleet doordraai en mijn buurman morgen doodsteek terwijl ik keihard GODVERDOMME roep dan is het toch ook niet meteen een terreurdaad, sterker nog dan haalt men de religie er waarschijnlijk niet eens bij.
En die oplossing is ?quote:Op zondag 21 december 2014 23:29 schreef LelijKnap het volgende:
In elk geval mooi om te zien dat steeds meer mensen de islam als ziekte en moslims als zieken beginnen te zien. Oplossing ligt in het verschiet.
Kun je ons de definitie van een terreurdaad geven? Neem nu deze lijst:quote:Op zondag 21 december 2014 23:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een terreurdaad is het sowieso. De vraag is hooguit in hoeverre het de dader aan te rekenen valt.
Godverdomme is meer een vloek. Als ik keihard met een hamer op mijn duim sla tijdens het timmeren, roep ik het ook. "Allah Akbar" is een welbekende kreet die (extremistische) moslims vaker bezigen vlak voordat ze een terreurdaad plegen.
Ja?quote:Op zondag 21 december 2014 23:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bedoel je dat elke psychische stoornis tot klachten leidt?
Bestaat uit een stappenplan welke over generaties uitgerold moet worden. Meer daarover ergens in mijn PoHi.quote:
Nou mooi klaar mee als Front National bij de verkiezingen straks de grootste wordt, dan kunnen we FR wel uit de NAVO en EU flikkeren.quote:Op zondag 21 december 2014 23:29 schreef LelijKnap het volgende:
In elk geval mooi om te zien dat steeds meer mensen de islam als ziekte en moslims als zieken beginnen te zien. Oplossing ligt in het verschiet.
FN is niet de oplossing.quote:Op zondag 21 december 2014 23:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nou mooi klaar mee als Front National bij de verkiezingen straks de grootste wordt, dan kunnen we FR wel uit de NAVO en EU flikkeren.
Breivek was dus ook geen terreur?quote:Op zondag 21 december 2014 22:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het om en eenmansactie actie lijkt te gaan van een verdwaasde mafkees.
MH17 was dan ook een 'ongelukje' en geen bewuste terreurdaad.quote:Op zondag 21 december 2014 23:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Kun je ons de definitie van een terreurdaad geven? Neem nu deze lijst:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_terroristische_aanslagen
MH17 staat er niet eens tussen, net als een hele reeks aan bloedige incidenten waarbij meer doden vielen dan sommigen die hier wel tussen staan.
Is het niet zo dat een terreurdaad/aanslag bepaalde zeer specifieke criteria kent?
Dat is onbepaald. Daarom staat die er niet bij.quote:Op zondag 21 december 2014 23:40 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
MH17 was dan ook een 'ongelukje' en geen bewuste terreurdaad.
Wikipedia is geen alwetende terrorismedeskundige. Ik kan MH17 zo toevoegen als ik zou willen.quote:Op zondag 21 december 2014 23:30 schreef Elan het volgende:
[..]
MH17 staat er niet eens tussen, net als een hele reeks aan bloedige incidenten waarbij meer doden vielen dan sommigen die hier wel tussen staan.
Is het niet zo dat een terreurdaad/aanslag bepaalde zeer specifieke criteria kent?
Dus je argument 'het is maar 1 individu dus geen terreur' klopt niet volgens jouzelf.quote:Op zondag 21 december 2014 23:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Breivik wel, die had ook een heel manifest.
Ja, oké maar wie het ook gedaan heeft: het was hoogstwaarschijnlijk een fout.quote:Op zondag 21 december 2014 23:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is onbepaald. Daarom staat die er niet bij.
Klopt, de vraag is nu vooral of deze man gewoon een psychopaat onder behandeling was of iemand die doelbewust deze 'aanslag' plande/uitvoerde.quote:Op zondag 21 december 2014 23:44 schreef SuicideErrorist het volgende:
Nouja, als die man het deed met het oog op paniek zaaien in de samenleving is het gewoon een terreurdaad. Dat heeft niets met de hoeveelheid daders te maken,
#Collega#met#karakterquote:Op zondag 21 december 2014 23:13 schreef Proximo het volgende:
Heeft niets met de Islam te maken
Het was zo'n goede jongen
Stageplaatsen
Wat mij betreft spreek je over terreur wanneer je door middel van geweld je politieke of religieus gemotiveerde agenda probeert door te drijven.quote:Op zondag 21 december 2014 23:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Er waren toch meerdere "volgers" van dat manifest?quote:Op zondag 21 december 2014 23:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dus je argument 'het is maar 1 individu dus geen terreur' klopt niet volgens jouzelf.
Dus?quote:Op zondag 21 december 2014 23:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Er waren toch meerdere "volgers" van dat manifest?
Dus een moslim doet extra deze dingen om andere moslims in een slecht daglicht te zetten?quote:Op zondag 21 december 2014 23:22 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Oja het is natuurlijk om moslims in een kwaad daglicht te zetten, dit soort dingen gaan nog vaker gebeuren helaas en er valt weinig tegen te doen.
Ochja, een andere VVD'er twitterde over lone wolf blablabla.quote:Op zondag 21 december 2014 23:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Die uitspraken kunnen zich zomaar tegen hem keren, ben wel benieuwd of het er morgen nog staat mocht eventueel blijken dat het toch om de verwarde eenmansactie van een psychiatrische man ging.
Het was een vraag.quote:
Het was dan ook sarcastisch bedoeld.quote:Op zondag 21 december 2014 23:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus een moslim doet extra deze dingen om andere moslims in een slecht daglicht te zetten?
Niet elke moord is direct een terroristische aanslag.quote:Op zondag 21 december 2014 23:50 schreef UpsideDown het volgende:
Terreur blijft terreur, of je het nou alleen doet of met tienduizend man.
Welja, laten we dat begrip maar zover oprekken dat het vrij weinig meer betekent.quote:Op zondag 21 december 2014 23:11 schreef UpsideDown het volgende:
Waar geprobeerd wordt moedwillig onschuldige mensen te doden/verwonden is sprake van een terrorist lijkt mij.
Ik heb het ook niet over moord, maar terreur.quote:Op zondag 21 december 2014 23:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet elke moord is direct een terroristische aanslag.
Welja, demonstranten die op de vuist gaan zijn als het aan Elfletterig ligt ook terroristen.quote:Op zondag 21 december 2014 23:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat mij betreft spreek je over terreur wanneer je door middel van geweld je politieke of religieus gemotiveerde agenda probeert door te drijven.
Lijkt me handig als je eerst de exacte criteria weet voor je een bepaalde daad kan beoordelen als zijnde terreur of niet.quote:Op zondag 21 december 2014 23:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over moord, maar terreur.
Ja, maar als een zwakzinnige met een IQ van 60 een aanslag pleegt, beoordeel ik dat anders dan als een hoogopgeleide bekeerling dat doet.quote:Op zondag 21 december 2014 23:55 schreef LelijKnap het volgende:
Psychische gestoorden kunnen prima een aanslag organiseren. Wat denken jullie eigenlijk dat gestoord betekent?
Iedereen heeft zijn eigen criteria, in sommige landen worden demonstranten al geclassificeerd tot terroristen.quote:Op zondag 21 december 2014 23:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me handig als je eerst de exacte criteria weet voor je een bepaalde daad kan beoordelen als zijnde terreur of niet.
Ja, laten we dat hier ook maar doen.quote:Op maandag 22 december 2014 00:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn eigen criteria, in sommige landen worden demonstranten al geclassificeerd tot terroristen.
Das het probleem. Bij het woordje 'psychisch' denkt men gelijk aab zwakzinnig edquote:Op zondag 21 december 2014 23:59 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, maar als een zwakzinnige met een IQ van 60 een aanslag pleegt, beoordeel ik dat anders dan als een hoogopgeleide bekeerling dat doet.
In België nog niet eens zo'n gek plan...quote:Op maandag 22 december 2014 00:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, laten we dat hier ook maar doen.
True.quote:Op maandag 22 december 2014 00:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In België nog niet eens zo'n gek plan...
"Oh nee, een Arabier rijdt in op een menigte, hij riep vast Allahu Akbar."quote:Op maandag 22 december 2014 00:11 schreef Triggershot het volgende:
Als hij btw niet "Allahoe Akbar, in de naam van de kinderen in Palestina" heeft gezegd, maar een van de twee, is er nogal een verschil tussen beide, in uitspraak. Vraag me af in hoeverre de verwachting niet is ingeprent in de mindset
Nou ja, als het religieus gemotiveerd is, zal hij vast wel iets met Allah geroepen hebben, maar er is gewoon nogal een verschil tussen Allahu Akbar en Kinderen van Palestina.quote:Op maandag 22 december 2014 00:14 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
"Oh nee, een Arabier rijdt in op een menigte, hij riep vast Allahu Akbar."
Sowieso interessant dat mensen dat kunnen horen. Hij zat in een auto nota bene. Tenzij het raam open stond en hij zo hard kon schreeuwen dat hij boven het motor geluid uit kwam. Hoe dan ook een triest incident veroorzaakt door een psychisch labiele man. Niets wijst op een aanslag vooralsnog.quote:Op maandag 22 december 2014 00:11 schreef Triggershot het volgende:
Als hij btw niet "Allahoe Akbar, in de naam van de kinderen in Palestina" heeft gezegd, maar een van de twee, is er nogal een verschil tussen beide, in uitspraak. Vraag me af in hoeverre de verwachting niet is ingeprent in de mindset
Is dat zo? Opkomen voor palestijnen gebeurd toch omdat het gros moslim is?quote:Op maandag 22 december 2014 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja, als het religieus gemotiveerd is, zal hij vast wel iets met Allah geroepen hebben, maar er is gewoon nogal een verschil tussen Allahu Akbar en Kinderen van Palestina.
Ja, maar hij is verschillende keren op mensen ingereden. Misschien riep hij de ene keer Allah de Pallah en de andere keer iets over kinderen in Palestina.quote:Op maandag 22 december 2014 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja, als het religieus gemotiveerd is, zal hij vast wel iets met Allah geroepen hebben, maar er is gewoon nogal een verschil tussen Allahu Akbar en Kinderen van Palestina.
Nergens staat wanneer ie t riep.quote:Op maandag 22 december 2014 00:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sowieso interessant dat mensen dat kunnen horen. Hij zat in een auto nota bene. Tenzij het raam open stond en hij zo hard kon schreeuwen dat hij boven het motor geluid uit kwam. Hoe dan ook een triest incident veroorzaakt door een psychisch labiele man. Niets wijst op een aanslag vooralsnog.
Zal niet uitmaken, de man hoeft maar een koranvers in zijn auto hangen en het is terrorisme.quote:Op maandag 22 december 2014 00:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sowieso interessant dat mensen dat kunnen horen. Hij zat in een auto nota bene. Tenzij het raam open stond en hij zo hard kon schreeuwen dat hij boven het motor geluid uit kwam. Hoe dan ook een triest incident veroorzaakt door een psychisch labiele man. Niets wijst op een aanslag vooralsnog.
Waar heb je het over?quote:Op maandag 22 december 2014 00:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Is dat zo? Opkomen voor palestijnen gebeurd toch omdat het gros moslim is?
Allah allah ya baba. Ook religieus gemotiveerd. Immers allah. Nee triggershot.quote:Op maandag 22 december 2014 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat kan ook natuurlijk, ik las de OP beetje als tegenstrijdige claims.quote:Op maandag 22 december 2014 00:18 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, maar hij is verschillende keren op mensen ingereden. Misschien riep hij de ene keer Allah de Pallah en de andere keer iets over kinderen in Palestina.
Men weet kennelijk niet eens wat hij riep.quote:Op maandag 22 december 2014 00:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nergens staat wanneer ie t riep.
Diens zanger is christen, wanneer christen is het nooit terroristisch bruur.quote:Op maandag 22 december 2014 00:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allah allah ya baba. Ook religieus gemotiveerd. Immers allah. Nee triggershot.
Dat (in zo'n vorm) opkomen voor palestijnen als niet-palestijn (wat ie wel kan zijn) veelal gebeurd vanuit religieus motief.quote:
Zoals ik het lees leeft de bestuurder van de auto nog, dus misschien kunnen ze hem eens uithoren over zijn motieven.quote:Op maandag 22 december 2014 00:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Men weet kennelijk niet eens wat hij riep.
Oh yah i forgot.quote:Op maandag 22 december 2014 00:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Diens zanger is christen, wanneer christen is het nooit terroristisch bruur.
Je kunt de media niets kwalijk nemen. Die werken als individuen, als de ene krant het niet publiceert, doet de ander dat wel. En collectief afspreken niet over aanslagen te berichten neigt naar censuur.quote:Op maandag 22 december 2014 00:22 schreef Xebrozius het volgende:
Wat zijn we ook een stel panische westerlingen bij elkaar zeg.
Als we dit soort minuscuul leed nou niet meteen wereldkundig maakten geef je mensen ook geen nieuwe voedingsbodem. Mja, als de de media nou eens niet van leed profiteert...
Ik snap je nog steeds niet, je vorige reactie begon met is dat zo?quote:Op maandag 22 december 2014 00:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat (in zo'n vorm) opkomen voor palestijnen als niet-palestijn (wat ie wel kan zijn) veelal gebeurd vanuit religieus motief.
En wat is er mis met censuur in dit soort gevallen?quote:Op maandag 22 december 2014 00:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je kunt de media niets kwalijk nemen. Die werken als individuen, als de ene krant het niet publiceert, doet de ander dat wel. En collectief afspreken niet over aanslagen te berichten neigt naar censuur.
Ik wil in een land leven met vrije pers en niet in een land waar anderen (zij het de overheid, zij het 'deskundigen') bepalen wat ik wel en niet mag weten.quote:Op maandag 22 december 2014 00:24 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
En wat is er mis met censuur in dit soort gevallen?
Met Westers orkest, wajoooooo.quote:Op maandag 22 december 2014 00:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sawt al Hassan Laayoune 3iniya صوت الحسن برئاسة س…:
Denk je dat het "censuurvrije" westerse nieuws daadwerkelijk bestaat?quote:Op maandag 22 december 2014 00:27 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik wil in een land leven met vrije pers en niet in een land waar anderen (zij het de overheid, zij het 'deskundigen') bepalen wat ik wel en niet mag weten.
Westers orkest? Hahaha.quote:Op maandag 22 december 2014 00:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met Westers orkest, wajoooooo.
Jup, de viool enzo, allemaal keferbillah uitvindingen, daarna ook nog eens de lyrics.quote:Op maandag 22 december 2014 00:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Westers orkest? Hahaha.
Maar het begon uiterst terroristisch.
nou ja, 11 gewonden is geen verkeersongelukje.quote:Op maandag 22 december 2014 00:34 schreef Xebrozius het volgende:
Maar jongens laten we wel wezen, we zijn wel heel erg incident geil tegenwoordig.
De grote oorlogen zijn er niet meer, alles gaat nu om de micro evenementen in de wereld.
Iemand die in welke naam dan ook mensen aanrijdt in een auto is een rasmongool en moet geridiculiseerd worden totdat deze jankend een stuk touw om z'n nek doet en in een trapgat bungelt.
We geven dit soort mensen veel te veel macht.
Ik weet nu in ieder geval wat er is gebeurd in Frankrijk. Als het aan jou had gelegen was dit voor ons verzwegen. Dat moeten we niet willen.quote:Op maandag 22 december 2014 00:32 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Denk je dat het "censuurvrije" westerse nieuws daadwerkelijk bestaat?
Of hebben wij hier geen belangen, bilaterale handelsverdragen die beschadigd kunnen worden, prominenten die machtig genoeg zijn om redacteuren te laten ingrijpen of multinationals die de waarheid naar eigen inzicht kunnen ombuigen?
Het is erg naïef om te denken dat het nieuws hier vrij vergaard wordt.
Overigens vind ik dat als een redactie bepaalt dat iets niet nieuwswaardig genoeg is zelf al een vorm van censuur pleegt.
Vooruit, het is een verkeersongeluk dan.quote:Op maandag 22 december 2014 00:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nou ja, 11 gewonden is geen verkeersongelukje.
Maar gelukkig prik jij daar doorheen en weet jij wel beter he!quote:Op zondag 21 december 2014 23:07 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Dat is ook zo, ook om de rust te bewaren.
Klopt, het gaat om de beweegredenen erachter.quote:Op zondag 21 december 2014 23:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet elke moord is direct een terroristische aanslag.
Ik heb sowieso geen goed woord over de manieren waarop media bericht geeft, maar het concept van nieuws en diens definitie ontgaat je volledig in je betoog als je het mij vraagt.quote:Op maandag 22 december 2014 00:37 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Vooruit, het is een verkeersongeluk dan.
11 Doden was een ander verhaal.
Maar als deze beste man een hartstilstand had gehad en 11 mensen had doodgereden was het lokaal nieuws geweest en hadden wij hier niets dan wel nauwelijks iets van vernomen. Context gaat boven de waarheid tegenwoordig.
Misschien was het wel de radio.quote:Op maandag 22 december 2014 00:14 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
"Oh nee, een Arabier rijdt in op een menigte, hij riep vast Allahu Akbar."
Een psychisch gestoorde man rijdt een groep mensen aan.quote:Op maandag 22 december 2014 00:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb sowieso geen goed woord over de manieren waarop media bericht geeft, maar het concept van nieuws en diens definitie ontgaat je volledig in je betoog als je het mij vraagt.
Ik beschouw jou als ziektequote:Op zondag 21 december 2014 23:29 schreef LelijKnap het volgende:
Toen dat in Apeldoorn gebeurde in 2009 was het anders behoorlijk heftig.quote:Op maandag 22 december 2014 00:40 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Een psychisch gestoorde man rijdt een groep mensen aan.
Dat is het nieuws tot dusver.
Exact, tot dusver. Alles aanvullend daarop zal ik ook als nieuws achten.quote:Op maandag 22 december 2014 00:40 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Eens.quote:Op maandag 22 december 2014 00:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Exact, tot dusver. Alles aanvullend daarop zal ik ook als speculatie achten.
Veel succes daarmee dan, waar ga je heen?quote:Op maandag 22 december 2014 00:27 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik wil in een land leven met vrije pers en niet in een land waar anderen (zij het de overheid, zij het 'deskundigen') bepalen wat ik wel en niet mag weten.
Naar een land waar het internet niet wordt gecensureerd: Nederland.quote:Op maandag 22 december 2014 00:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Veel succes daarmee dan, waar ga je heen?
Ik zat 150 kilometer verderop toen het gebeurde en moest het vernemen via de televisie.quote:Op maandag 22 december 2014 00:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Toen dat in Apeldoorn gebeurde in 2009 was het anders behoorlijk heftig.
Ha, leuke opmerking.quote:Op maandag 22 december 2014 00:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah je werkt zeker voor de media, je verdraait dingen.
Een persoon rijdt een groep mensen aan.quote:Op maandag 22 december 2014 00:40 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Je kunt ook overrelativeren.quote:Op maandag 22 december 2014 00:44 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik zat 150 kilometer verderop toen het gebeurde en moest het vernemen via de televisie.
Het was heftig voor de omstanders en familieleden.
De rest was hysterie.
Een auto.quote:Op maandag 22 december 2014 00:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een persoon rijdt een groep mensen aan.
Definieer psychisch gestoord?quote:Op maandag 22 december 2014 00:40 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Nee, maar je bent wel verdachte in Nederland als je op internet zit.quote:Op maandag 22 december 2014 00:43 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Naar een land waar het internet niet wordt gecensureerd: Nederland.
Klopt, viel ook wel mee.quote:Op maandag 22 december 2014 00:44 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik zat 150 kilometer verderop toen het gebeurde en moest het vernemen via de televisie.
Het was heftig voor de omstanders en familieleden.
De rest was hysterie.
Ach, daar heb ik geen problemen mee. Ik houd me netjes aan de wet.quote:Op maandag 22 december 2014 00:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, maar je bent wel verdachte in Nederland als je op internet zit.
jij download niets illegaals?quote:Op maandag 22 december 2014 00:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ach, daar heb ik geen problemen mee. Ik houd me netjes aan de wet.
Daarom stelde ik ook die vraag.quote:Op maandag 22 december 2014 00:48 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
In principe is iedereen toch in een zekere mate psychisch gestoord?
Daar ga ik niet op inquote:Op maandag 22 december 2014 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
jij download niets illegaals?
Van O_S had je sowieso geen kwaliteit moeten verwachten.quote:Op maandag 22 december 2014 00:52 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Hoppa, even een PVV retoriekje en klaar is Oud_Student.
Bijna iedere Europeaan uit de Middeleeuwen voldoet ook prima aan het profiel vrees ik.quote:Op maandag 22 december 2014 00:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mohammed en Jezus voldoen denk ik wel het beste aan 't profiel gestoord ja.
Zeker. Gelukkig zijn ze allemaal dood.quote:Op maandag 22 december 2014 00:55 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Bijna iedere Europeaan uit de Middeleeuwen voldoet ook prima aan het profiel vrees ik.
Ze leven nog allemaal in ons voort hoor...quote:Op maandag 22 december 2014 00:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zeker. Gelukkig zijn ze allemaal dood.
Ik heb zo het gevoel dat gewoonterecht me beschermt, mocht ik ooit uit mijn bed worden gelicht.quote:
quote:Op maandag 22 december 2014 00:56 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ze leven nog allemaal in ons voort hoor...
Letterlijk, door DNA
Omdat ik een linkse struisvogel ben die de realiteit ontkent.quote:Op maandag 22 december 2014 00:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wrm, oplossingen moet je juist aanmoedigen.
De vraag die jij jezelf moet stellen is, waar werkt jouw buurman hard voor, niet voor de belastingdienst iigquote:Op maandag 22 december 2014 00:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omdat ik een linkse struisvogel ben die de realiteit ontkent.
Alleen een heel kleine groep in werkelijkheid super intelligente mensen, die helaas in de maatschappij niet op waarde wordt ingeschat, ziet in dat alle moslims een gevaar voor de samenleving zijn.
Deze groep hoeders van het westen ziet in dat het harder willen optreden tegen extremisten niet voldoende is. Het enige wat echt zal werken is elke moslims behandelen als potentieel gevaar!
Dat zal mijn hardwerkende moslim-buurman leren! Moet hij maar niet in zijn moslimkeldertje allerlei snode plannetjes beramen, want dat doet hij, dat doen ze allemaal!
Klopt. Stom dat ik dit niet eerder heb gedaan. Dit bewijst maar weer hoe dom en naïef ik ben. Waarschijnlijk doordat ik nog in ontkenningsfase zit.quote:Op maandag 22 december 2014 01:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De vraag die jij jezelf moet stellen is, waar werkt jouw buurman hard voor, niet voor de belastingdienst iig
Neuh, daar hebben ze een ander mooi woord voor: Dhimmie.quote:Op maandag 22 december 2014 01:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Klopt. Stom dat ik dit niet eerder heb gedaan. Dit bewijst maar weer hoe dom en naïef ik ben. Waarschijnlijk doordat ik nog in ontkenningsfase zit.
Ik las "ontstekingsfase" en stond al met m'n telefoon in mijn handen om de AIVD te bellen.quote:Op maandag 22 december 2014 01:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Klopt. Stom dat ik dit niet eerder heb gedaan. Dit bewijst maar weer hoe dom en naïef ik ben. Waarschijnlijk doordat ik nog in ontkenningsfase zit.
Die hebben kerstvakantie, je kan een boodschap achterlaten.quote:Op maandag 22 december 2014 01:08 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik las "ontstekingsfase" en stond al met m'n telefoon in mijn handen om de AIVD te bellen.
Juist.quote:Op maandag 22 december 2014 04:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Alle gelovigen hebben psychiatrische klachten, ze geloven immers in leven na de dood en een zwevende baardman die je vertelt hoe je moet leven. En sommige gekke geloven gooien daar nog 72 maagden bij als je ongelovigen en verkeerd gelovigen vermoordt. Iedereen is het erover eens dat Scientology gestoord is, maar er is een deel dat lacht om Scientology en vervolgens zelf op de knietjes met gevouwen handen naar hun eigen ruimtewezen gaat bidden. Compleet krankjorum.
quote:Op zondag 21 december 2014 23:13 schreef Proximo het volgende:
Stageplaatsen
quote:Op zondag 21 december 2014 22:42 schreef MrKrabz het volgende:
Volgens getuigen zou de man ''Allahoe akbar'' (God is groot)
Even een kereltje_Pechtoldje en klaar is Xquote:Op maandag 22 december 2014 00:52 schreef Xebrozius het volgende:
Hoppa, even een PVV retoriekje en klaar is Oud_Student.
Hoezo kwaliteit, gezien de ontwikkelingen in/met de Islam gaat het precies zoals ik al jaren geleden heb voorspeld. En het wordt alleen maar ergerquote:Op maandag 22 december 2014 00:54 schreef Triggershot het volgende:
Van O_S had je sowieso geen kwaliteit moeten verwachten.
Mohammed was gevaarlijk geestelijk gestoord.quote:Op maandag 22 december 2014 00:54 schreef LelijKnap het volgende:
Het is je in al die jaren niet eens een x fatsoenlijk gelukt om te definieren wat 'de Islam' is, waar je zo grettig mee strooit als term in je betogen, dan ook nog eens jezelf gelijk geven? Right.quote:Op maandag 22 december 2014 14:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hoezo kwaliteit, gezien de ontwikkelingen in/met de Islam gaat het precies zoals ik al jaren geleden heb voorspeld. En het wordt alleen maar erger![]()
Niet dat ik het leuk vind om gelijk te krijgen, maar ik had het in deze zaak liever niet gehad
Ja dat is jullie ultime verdediging:quote:Op maandag 22 december 2014 14:25 schreef Triggershot het volgende:
Het is je in al die jaren niet eens een x fatsoenlijk gelukt om te definieren wat 'de Islam' is, waar je zo grettig mee strooit als term in je betogen, dan ook nog eens jezelf gelijk geven? Right.
Waardeoordelen als verkeerd en vredig heb je mij niet horen zeggen, definieren wat de Islam is al helemaal niet, vind het wel knap hoe je de vraagt probeert te ontwijken door generaliserend retoriek, maar het resultaat blijft hetzelfde, je strooit met 'de' Islam, zonder dat je het weet te definieren.quote:Op maandag 22 december 2014 14:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja dat is jullie ultime verdediging:
- de Islam bestaat niet
- er zijn 100 soorten islam
- er is ook gematigde islam
- de andere islam gelovigen hebben het verkeerd
- deze terroristen zijn geen islamiet
- ja maar ze doden ook islamieten
- islam is vcrede
- etc. etc.
Allemaal smoesjes, de islam is gewoon een zeer gevaarlijke ideologie.
Iedere keer als je met wat mooie quotes uit de islam handleiding komt, dan heeft dat volgens de verdedigers hier niks met de islam te maken en is de bijbel ook ondeugend, waar ik schijnbaar mee te maken moet hebben ondanks dat ik geen gristenhond ben. Ik ga nog effe in lijn met big Mo mijn vrouwelijke slaven verkrachten, maar dat is goed want ik doe dochter en moeder niet tegelijkertijd en laat ze ook niet toekijken bij de ander.quote:Op maandag 22 december 2014 14:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is je in al die jaren niet eens een x fatsoenlijk gelukt om te definieren wat 'de Islam' is, waar je zo grettig mee strooit als term in je betogen, dan ook nog eens jezelf gelijk geven? Right.
Ik pleeg geen aanslagen of steun (stilzwijgend) IS of een van de andere 10-tallen moslim organisaties. Ik probeer alleen de ogen te openen bij moslims (verloren moeite) en de niet-moslims.quote:Op maandag 22 december 2014 14:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waardeoordelen als verkeerd en vredig heb je mij niet horen zeggen, definieren wat de Islam is al helemaal niet, vind het wel knap hoe je de vraagt probeert te ontwijken door generaliserend retoriek, maar het resultaat blijft hetzelfde, je strooit met 'de' Islam, zonder dat je het weet te definieren.
Jouw retoriek acht ik minimaal net zo gevaarlijk.
Ik heb geen boodschap aan het gedrag van anderen, jij evenmin denk ik als het om jezelf gaat?quote:Op maandag 22 december 2014 14:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedere keer als je met wat mooie quotes uit de islam handleiding komt, dan heeft dat volgens de verdedigers hier niks met de islam te maken en is de bijbel ook ondeugend, waar ik schijnbaar mee te maken moet hebben ondanks dat ik geen gristenhond ben. Ik ga nog effe in lijn met big Mo mijn vrouwelijke slaven verkrachten, maar dat is goed want ik doe dochter en moeder niet tegelijkertijd en laat ze ook niet toekijken bij de ander.
Genoeg predikanten en ideologen die zelf ook niet geweld plegen, maar in de activiteiten zeker wel een rol te geven valt.quote:Op maandag 22 december 2014 14:33 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik pleeg geen aanslagen of steun (stilzwijgend) IS of een van de andere 10-tallen moslim organisaties. Ik probeer alleen de ogen te openen bij moslims (verloren moeite) en de niet-moslims.
Mocht je op een dag een zoon krijgen, laat je dan ook een stuk huid eraf snijden zonder medische reden? Laat jij je zoontje vervolgens wekenlang creperen met zuur in een open wond? Ga je vervolgens weer op fok zeggen dat de Islam niet verderfelijk is?quote:Op maandag 22 december 2014 14:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb geen boodschap aan het gedrag van anderen, jij evenmin denk ik als het om jezelf gaat?
Je bent anders van dezelfde verdeel-en-heers-tactiek als terroristen. Alleen ben je zelf niet gewelddadig. Dat is zo'n beetje het enige verschil.quote:Op maandag 22 december 2014 14:33 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik pleeg geen aanslagen of steun (stilzwijgend) IS of een van de andere 10-tallen moslim organisaties. Ik probeer alleen de ogen te openen bij moslims (verloren moeite) en de niet-moslims.
En nu ben je ineens op de een of ander manier op de hoogte van wat mijn geloof is en mijn levensovertuiging, zodat je mij zeer gericht vraagt naar gebruiken die gangbaar zijn in de Islamitische gebruiken, misschien iemand pas identificeren aan de hand van de informatie die je krijgt?quote:Op maandag 22 december 2014 14:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Mocht je op een dag een zoon krijgen, laat je dan ook een stuk huid eraf snijden zonder medische reden? Laat jij je zoontje vervolgens wekenlang creperen met zuur in een open wond? Ga je vervolgens weer op fok zeggen dat de Islam niet verderfelijk is?
Ik denk dat jij ook behoorlijke ''verdeel-en-heers'' verhaaltjes kan schrijven over de kkk. Student is gewoon wat consequenter.quote:Op maandag 22 december 2014 14:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je bent anders van dezelfde verdeel-en-heers-tactiek als terroristen. Alleen ben je zelf niet gewelddadig. Dat is zo'n beetje het enige verschil.
Hear hear!quote:Op maandag 22 december 2014 14:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
- de Islam bestaat niet
- islam is vcrede
- etc. etc.
islam is vrede, de stam SLM komt van het woord salam oftewel vrede. vrede met jezelf en je omgeving.quote:Op maandag 22 december 2014 14:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mocht je op een dag een zoon krijgen, laat je dan ook een stuk huid eraf snijden zonder medische reden? Laat jij je zoontje vervolgens wekenlang creperen met zuur in een open wond? Ga je vervolgens weer op fok zeggen dat de Islam niet verderfelijk is?
Dus je bent geen moslim, maar kan de Islam niet walgelijk noemen aan de hand van de gebruiken die gangbaar zijn. Dat maakt jou niet bepaald een beter persoon. Islamieten hebben tenminste nog zo'n 20 jaar aan jeugdindoctrinatie als excuus.quote:Op maandag 22 december 2014 14:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En nu ben je ineens op de een of ander manier op de hoogte van wat mijn geloof is en mijn levensovertuiging, zodat je mij zeer gericht vraagt naar gebruiken die gangbaar zijn in de Islamitische gebruiken, misschien iemand pas identificeren aan de hand van de informatie die je krijgt?
troll.quote:Op maandag 22 december 2014 14:44 schreef Aloulu het volgende:
[..]
islam is vrede, de stam SLM komt van het woord salam oftewel vrede. vrede met jezelf en je omgeving.
Geen problemen om Baghdadi en vriendjes verderfelijk te noemen, wel een probleem om Abou Taleb en Amhali verderfelijk te noemen, gezien het voor mijn gevoel voorbeeldige figuren zijn, waar ook veel 'Hollanders' wat van kunnen leren.quote:Op maandag 22 december 2014 14:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus je bent geen moslim, maar kan de Islam niet walgelijk noemen aan de hand van de gebruiken die gangbaar zijn. Dat maakt jou niet bepaald en beter persoon. Islamieten hebben tenminste nog zo'n 20 jaar aan jeugdindoctrinatie als excuus.
Je moet figuren als Glazenmaker niet tegenspreken joh. Beter gewoon zeggen ja, je hebt gelijk. Het is verspilde moeite om dergelijke lui iets aan het verstand te brengen.quote:Op maandag 22 december 2014 14:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen problemen om Baghdadi en vriendjes verderfelijk te noemen, wel een probleem om Abou Taleb en Amhali verderfelijk te noemen, gezien het voor mijn gevoel voorbeeldige figuren zijn, waar ook veel 'Hollanders' wat van kunnen leren.
Mijn Indische vader en Joodse moeder hebben mij wel beter geleerd dan dat.quote:Op maandag 22 december 2014 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je moet figuren als Glazenmaker niet tegenspreken joh. Beter gewoon zeggen ja, je hebt gelijk. Het is verspilde moeite om dergelijke lui iets aan het verstand te brengen.
Ook je Indische vader en Joodse moeder kunnen het verkeerd hebben.quote:Op maandag 22 december 2014 14:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn Indische vader en Joodse moeder hebben mij wel beter geleerd dan dat.
maar zij zeiden dat de Islam niets met ISIS te maken heeft.quote:Op maandag 22 december 2014 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook je Indische vader en Joodse moeder kunnen het verkeerd hebben.
Het is dan ook vrij lastig om kindermishandeling goed te praten, bij iemand die geestelijk in de 21e eeuw leeft.quote:Op maandag 22 december 2014 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je moet figuren als Glazenmaker niet tegenspreken joh. Beter gewoon zeggen ja, je hebt gelijk. Het is verspilde moeite om dergelijke lui iets aan het verstand te brengen.
Ze doen slechts aan dierenmishandeling en kindermishandeling, maar voor de rest zijn het lichtpuntjes van wijsheid.quote:Op maandag 22 december 2014 14:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen problemen om Baghdadi en vriendjes verderfelijk te noemen, wel een probleem om Abou Taleb en Amhali verderfelijk te noemen, gezien het voor mijn gevoel voorbeeldige figuren zijn, waar ook veel 'Hollanders' wat van kunnen leren.
De Islam heeft alles met ISIS te maken. Het is onderdeel van het Islamitische complot om de wereld te overheersen. Dat weten we natuurlijk allemaal.quote:Op maandag 22 december 2014 14:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
maar zij zeiden dat de Islam niets met ISIS te maken heeft.
Ik sta op het punt iedere moslim in een kamp te stoppen, omdat ik tegen kindermishandeling en onnodige medische ingrepen en voor vrije keuze van individuen ben. Jaja.quote:Op maandag 22 december 2014 14:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn Indische vader en Joodse moeder hebben mij wel beter geleerd dan dat.
Je retoriek en wijze van redeneren is ook een vorm van mishandeling.quote:Op maandag 22 december 2014 14:50 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is dan ook vrij lastig om kindermishandeling goed te praten, bij iemand die geestelijk in de 21e eeuw leeft.
Net mensen, die moslims.quote:Ze doen slechts aan dierenmishandeling en kindermishandeling, maar voor de rest zijn het lichtpuntjes van wijsheid.
Ach Sinterklaas en de Paashaas zijn ook een vorm van kindermishandeling, opvoedingsgebrek, liegen als ouders en maatschappelijk gebeuren. Had ik het al over de legbatterijen of de micro-stallen?quote:Op maandag 22 december 2014 14:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze doen slechts aan dierenmishandeling en kindermishandeling, maar voor de rest zijn het lichtpuntjes van wijsheid.
Maar ISIS is een Egyptisch godheid en de Islam zegt er is geen god dan Allah, dus....quote:Op maandag 22 december 2014 14:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Islam heeft alles met ISIS te maken. Het is onderdeel van het Islamitische complot om de wereld te overheersen. Dat weten we natuurlijk allemaal.
Dus in een burka rond lopen of vrouwen geen hand geven is oke?quote:Op maandag 22 december 2014 14:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik sta op het punt iedere moslim in een kamp te stoppen, omdat ik tegen kindermishandeling en onnodige medische ingrepen en voor vrije keuze van individuen ben. Jaja.
Wat heeft dit met Karst T te maken dan?quote:Op maandag 22 december 2014 14:55 schreef Re het volgende:
en dat omdat een blijkbaar gestoorde inreed op mensen...
Een bord voor je winkel zetten dat je zulke mensen niet naar binnen wil hebben is ook oké.quote:Op maandag 22 december 2014 14:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus in een burka rond lopen of vrouwen geen hand geven is oke?
quote:Op zondag 21 december 2014 23:13 schreef Proximo het volgende:
Stageplaatsen
Dat is discriminatie, tegen de wet.quote:Op maandag 22 december 2014 14:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een bord voor je winkel zetten dat je zulke mensen niet naar binnen wil hebben is ook oké.
die was net iets succesvoller zullen we maar zeggenquote:Op maandag 22 december 2014 14:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat heeft dit met Karst T te maken dan?
Vrouwen geen hand geven en ongehinderd rondlopen met gezicht bedekkende kleding ondanks een verbod is geen discriminatie?quote:Op maandag 22 december 2014 14:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is discriminatie, tegen de wet.
Niet helemaal, was namelijk onduidelijkheid over of het een terroristisch aanslag was, in het geval van de OP is er duidelijkheid alom.quote:Op maandag 22 december 2014 14:57 schreef Re het volgende:
[..]
die was net iets succesvoller zullen we maar zeggen
Nee. Ik extrapoleer de ideologie van de KKK niet naar alle christenen.quote:Op maandag 22 december 2014 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat jij ook behoorlijke ''verdeel-en-heers'' verhaaltjes kan schrijven over de kkk.
Nee, sommige mensen die de Islam aanhangen zijn gevaarlijkquote:Op maandag 22 december 2014 14:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
- de Islam bestaat niet
- islam is vcrede
- etc. etc.
Een vorm van bedekking is nou geen discriminatie nee, integendeel, ondersteunt je principe van de individuele keuze, hoewel je daar wel een wettelijk argument voor kunt maken, kan je dat voor het geven van een hand niet, daar zijn geen geschreven omgangsnormen in, dat je mensen niet mag uitsluiten of weigeren op grond van religie, seks, kleur etc weer wel.quote:Op maandag 22 december 2014 14:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vrouwen geen hand geven en ongehinderd rondlopen met gezicht bedekkende kleding ondanks een verbod is geen discriminatie?
waarschijnlijk omdat hij niet achter het stuur "god zij me ons" prevelde, mocht iemand hem al gehoord hebbenquote:Op maandag 22 december 2014 14:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet helemaal, was namelijk onduidelijkheid over of het een terroristisch aanslag was, in het geval van de OP is er duidelijkheid alom.
Mwuah een Hollandse naam en niet-bekeerling is sowieso niet capabel terrorist te zijn.quote:Op maandag 22 december 2014 15:02 schreef Re het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat hij niet achter het stuur "god zij me ons" prevelde, mocht iemand hem al gehoord hebben
Ik kom niet met een mag-niet-bak want discriminatie. Volgens je eigen redenering dat discriminatie aangepakt moet worden, ben je zelf strafbaar. Aangezien mensen die discrimineren tegen discriminerende personen aangepakt moeten worden in jouw opinie. Jij discrimineert ook tegen discriminerende mensen dus doei celstraf voor jou.quote:Op maandag 22 december 2014 15:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een vorm van bedekking is nou geen discriminatie nee, integendeel, ondersteunt je principe van de individuele keuze, hoewel je daar wel een wettelijk argument voor kunt maken, kan je dat voor het geven van een hand niet, daar zijn geen geschreven omgangsnormen in, dat je mensen niet mag uitsluiten of weigeren op grond van religie, seks, kleur etc weer wel.
Ja, mijn redenering is ook dat ambulances die door rood rijden vervolgd moeten worden, agenten die wapens dragen gearresteerd moeten worden ( door wie weet ik nog niet, maar komt goed ), dat de belastingdienst belasting moet afstaan, etc, jwt!quote:Op maandag 22 december 2014 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kom niet met een mag-niet-bak want discriminatie. Volgens je eigen redenering dat discriminatie aangepakt moet worden, ben je zelf strafbaar. Aangezien mensen die discrimineren tegen discriminerende personen aangepakt moeten worden in jouw opinie. Jij discrimineert ook tegen discriminerende mensen dus doei celstraf voor jou.
En sommige mensen blijven dat gevaar bagatelliseren en, voor zover mogelijk, rationaliseren.quote:Op maandag 22 december 2014 15:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee, sommige mensen die de Islam aanhangen zijn gevaarlijk
Ik weet niet hoe hierop te reageren. Duidelijk is wel dat je argumenten op zijn en je jezelf in een hoekje heb geluld. Toegeven is echter nog wat moeilijk voor je dus ik laat het er maar bij. Iemand die niet snapt wat het verschil is tussen mensen levens redden en heel Nederland mogen discrimineren omdat je een geloof hebt, maar niet zelf gediscrimineerd mogen worden is niet meer te redden. Ook het feit dat je mensen die hun zoon kapot laten snijden met een mens als morele lichtpuntjes aanwijst spreekt niet voor je.quote:Op maandag 22 december 2014 15:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, mijn redenering is ook dat ambulances die door rood rijden vervolgd moeten worden, agenten die wapens dragen gearresteerd moeten worden ( door wie weet ik nog niet, maar komt goed ), dat de belastingdienst belasting moet afstaan, etc, jwt!
Eerlijk, hoe oud ben je?quote:Op maandag 22 december 2014 16:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe hierop te reageren. Duidelijk is wel dat je argumenten op zijn en je jezelf in een hoekje heb geluld. Toegeven is echter nog wat moeilijk voor je dus ik laat het er maar bij. Iemand die niet snapt wat het verschil is tussen mensen levens redden en heel Nederland mogen discrimineren omdat je een geloof hebt, maar niet zelf gediscrimineerd mogen worden is niet meer te redden. Ook het feit dat je mensen die hun zoon kapot laten snijden met een mens als morele lichtpuntjes aanwijst spreekt niet voor je.
Ik verdedig de islam hier niet. Jezus is ook in de islam een profeet.quote:Op maandag 22 december 2014 14:23 schreef Oud_student het volgende:
Mohammed was gevaarlijk geestelijk gestoord.
Jezus was hooguit prettig gestoord
(ik begrijp niet waarom er altijd andere religies erbij gehaald moeten worden ter verdediging van de Islam)
mannenbesnijdenis is bewezen hygienischer. heb paar nederlandse vrienden die zich ook hebben laten besneden op latere leeftijd bijv en ze erkennen dat het schoner is nu van onder. En nee, zijn geen moslim geworden.quote:Op maandag 22 december 2014 16:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik weet niet hoe hierop te reageren. Duidelijk is wel dat je argumenten op zijn en je jezelf in een hoekje heb geluld. Toegeven is echter nog wat moeilijk voor je dus ik laat het er maar bij. Iemand die niet snapt wat het verschil is tussen mensen levens redden en heel Nederland mogen discrimineren omdat je een geloof hebt, maar niet zelf gediscrimineerd mogen worden is niet meer te redden. Ook het feit dat je mensen die hun zoon kapot laten snijden met een mens als morele lichtpuntjes aanwijst spreekt niet voor je.
Da's maar een voorhuid, dochters missen de clit voor de rest van hun leven.quote:Op maandag 22 december 2014 16:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zal best. Als dat je eigen keuze is, prima, maar ga niet voor je kleine koter kiezen. Mag hij zelf doen op latere leeftijd. EN zeker je dochter.quote:Op maandag 22 december 2014 18:18 schreef Aloulu het volgende:
[..]
mannenbesnijdenis is bewezen hygienischer. heb paar nederlandse vrienden die zich ook hebben laten besneden op latere leeftijd bijv en ze erkennen dat het schoner is nu van onder. En nee, zijn geen moslim geworden.
Je kan beter besneden worden als je 2/3 bent dan op latere leeftijd, en als dat veilig in het ziekenhuis gebeurt is het toch prima? beter dan op vakantie door de dorpsslager die iedereen hepatitis c geeft.quote:Op maandag 22 december 2014 20:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal best. Als dat je eigen keuze is, prima, maar ga niet voor je kleine koter kiezen. Mag hij zelf doen op latere leeftijd. EN zeker je dochter.
Als het je eigen keuze is. Als je 2 a 3 bent, kan je die keuze niet maken.quote:Op maandag 22 december 2014 20:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je kan beter besneden worden als je 2/3 bent dan op latere leeftijd, en als dat veilig in het ziekenhuis gebeurt is het toch prima? beter dan op vakantie door de dorpsslager die iedereen hepatitis c geeft.
Maar waarom is het erg als het veilig gebeurt? Het is blijkbaar hygiënischer, zo'n kind herinnert er amper wat van op jonge leeftijd. Bij meisjes is het echt verminking, bij jongens verandert er vrij weinig.quote:Op maandag 22 december 2014 20:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het je eigen keuze is. Als je 2 a 3 bent, kan je die keuze niet maken.
Omdat het persoon in kwestie de eigen keuze niet heeft. Het wordt voor dit persoon gemaakt. Ok, jongens hebben er niet zo'n last van, maar kleine meiden die besneden worden..quote:Op maandag 22 december 2014 20:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar waarom is het erg als het veilig gebeurt? Het is blijkbaar hygiënischer, zo'n kind herinnert er amper wat van op jonge leeftijd. Bij meisjes is het echt verminking, bij jongens verandert er vrij weinig.
Ja ik vind dat het voor meisjes ook niet hoort, dat is verminking. Bij jongens ben ik er niet echt over uit, ene kant lijkt het me beter als het alleen gebeurt uit medische noodzaak, maar werk je dan niet in de hand dat het helemaal ondergronds gaat bij de religieuzen en er weer een kennis met een stanleymes van deur tot deur trekt?quote:Op maandag 22 december 2014 20:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat het persoon in kwestie de eigen keuze niet heeft. Het wordt voor dit persoon gemaakt. Ok, jongens hebben er niet zo'n last van, maar kleine meiden die besneden worden..
Meiden helemaal niet en voor jongens beter ziekenhuis. Tuurlijk. Maar geef ze de keuze als ze wat ouder zijn. Niet bij 2 a 3 de keuze voor hun maken.quote:Op maandag 22 december 2014 20:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja ik vind dat het voor meisjes ook niet hoort, dat is verminking. Bij jongens ben ik er niet echt over uit, ene kant lijkt het me beter als het alleen gebeurt uit medische noodzaak, maar werk je dan niet in de hand dat het helemaal ondergronds gaat bij de religieuzen en er weer een kennis met een stanleymes van deur tot deur trekt?
Aan de andere kant als het veilig in het ziekenhuis kan en er verandert vrij weinig voor een jongen dan kan het op zich wel.
Ik denk wel dat het traumatiserend is voor jongens op oudere leeftijd, ik ben zelf besneden toen ik 4 was.quote:Op maandag 22 december 2014 20:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meiden helemaal niet en voor jongens beter ziekenhuis. Tuurlijk. Maar geef ze de keuze als ze wat ouder zijn. Niet bij 2 a 3 de keuze voor hun maken.
Dat is dan precies het verschil wat ik wil aantonen tussen iemand die jong is, waarvoor de keuze gemaakt wordt, of iets ouder, die het niet wil.quote:Op maandag 22 december 2014 20:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het traumatiserend is voor jongens op oudere leeftijd, ik ben zelf besneden toen ik 4 was.
Injectie in het ziekenhuis en na afloop poosje pijn met plassen maar dat ging weg en dat was het.
Paar buurtgenoten moesten met 10/11 besneden worden, beseften heel goed wat er ging gebeuren en bestierven het logischerwijs.
Als je aan iemand van 8-17 gaat vragen of hij besneden wil worden zeggen ze sowieso nee, ik zou het zelf ook absoluut niet willen nu bv.
hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 22 december 2014 21:03 schreef Inspireme het volgende:
Deze man blijkt dus geen moslim te zijn?
Zoontje heb ik het over, dochter besnijdenquote:Op maandag 22 december 2014 20:20 schreef Red_85 het volgende:
Zal best. Als dat je eigen keuze is, prima, maar ga niet voor je kleine koter kiezen. Mag hij zelf doen op latere leeftijd. EN zeker je dochter.
Na hoeveel incidentjes van mensen die 'Allah Akbar' roepend op een menigte inrijden, mogen we het een trend gaan noemen?quote:Op maandag 22 december 2014 22:17 schreef Dance99Vv het volgende:
maar het is mode aan het worden na dijon nu Nantes,
incidentje?
Man met auto rijdt in op Franse kerstmarkt
NANTES -
In het centrum van de Franse stad Nantes is maandagavond een man ingereden op een drukke menigte bezoekers van een kerstmarkt. Zeker tien passanten raakten gewond. Twee van hen zijn er ernstig aan toe.
Volgens ooggetuigen en een agent heeft de man „Allahoe akbar” (God is groot in het Arabisch) geroepen, aldus de krant Le Nouvel Observateur. Na zijn daad probeerde de man van 25 met een mes zelfmoord te plegen. Hij is in een ziekenhuis opgenomen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)op_kerstmarkt__.html
Waar zou het volgende incidentje plaatsvinden?
Het zijn allemaal Gilles de la Tourette patientenquote:Op maandag 22 december 2014 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Na hoeveel incidentjes van mensen die 'Allah Akbar' roepend op een menigte inrijden, mogen we het een trend gaan noemen?
nou dan wel met een beperkt vocabulairequote:Op maandag 22 december 2014 23:15 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het zijn allemaal Gilles de la Tourette patienten
Dat bedoel ik dus ook. Je gaat niet kiezen voor iemand van 2 a 3 om het lichaam te verminken. In welke relatie dan ook.quote:Op maandag 22 december 2014 22:13 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zoontje heb ik het over, dochter besnijden![]()
WTF dude
Genitale verminking 'kan op zich wel'...quote:Op maandag 22 december 2014 20:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja ik vind dat het voor meisjes ook niet hoort, dat is verminking. Bij jongens ben ik er niet echt over uit, ene kant lijkt het me beter als het alleen gebeurt uit medische noodzaak, maar werk je dan niet in de hand dat het helemaal ondergronds gaat bij de religieuzen en er weer een kennis met een stanleymes van deur tot deur trekt?
Aan de andere kant als het veilig in het ziekenhuis kan en er verandert vrij weinig voor een jongen dan kan het op zich wel.
Kan op zich wel als je in een vreemde hoek geraakt wordt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:09 schreef Re het volgende:
tyfus, een gestoorde rijdt in op een menigte ergens in frankrijk en hier gaat het over besnijdenis...
clipped by the sideview mirrorquote:Op dinsdag 23 december 2014 10:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan op zich wel als je in een vreemde hoek geraakt wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |