Hieruit leid ik af dat jij vaak liegt. Verbaast me helemaal niet.quote:Op maandag 15 december 2014 02:25 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ach jammer. Ik dacht om de een of andere reden dat het om een 16 jarige ging. Nu is de betrouwbaarheid weer iets lager. Kinderen zijn doorgaans geloofwaardiger, ze liegen minder vaak.
Ach zelfbehoud is de eerste wet van de natuur.quote:Op maandag 15 december 2014 02:31 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Hieruit leid ik af dat jij vaak liegt. Verbaast me helemaal niet.
Het gaat bij mij niet in dat men aan zo'n tocht begint zonder eten mee.quote:Op maandag 15 december 2014 02:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze vertrekken dus voor lunchtijd, hebben geen boodschappen gedaan, gaan wandelen en moeten dan toch na een actieve wandeling eerder dan aangenomen werd, door de trek, teruggegaan zijn?
Is weer een aanname maar ik zou wel wat lusten rond 17:00 uur.
Dat gebeurt al. Met name Domnivoor heeft de OP constant geupdate en hij is volledig en correct. Ons werk gaat wel wat verder dan vele vele topics op FOK!, het is dit jaar uitgegroeid tot een van de meest succesvolle reeksen, over een relatief klein onderwerp. Weinig serieuze topics die aan onze OP kunnen tippen.quote:Op maandag 15 december 2014 00:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Niet zo heel erg verbaasd, aangezien iedereen over de zelfde bronnen kan beschikken.
Al moet ik zeggen dat dit een wir war van informatie is en geregeld dubbel voorbij komt, Dat is nu eenmaal zo, topic heeft nu al 143 delen.
Enige verschil met de autoriteiten, prive detectives en forensisch onderzoekers is dat er meer users zijn, Als er iets meer samen gewerkt word en iedereen gelijk behandeld kan worden dan werkt het effectiever.
Verder elk topic de OP aanpassen en alles documenteren, zo filter je onzin en dubbele berichten er uit.
Een of meerdere notulisten zeg maar.
Het is maar een idee.
Sjezus dat wil ik net posten!quote:Op maandag 15 december 2014 02:35 schreef ootjekatootje het volgende:
ja en stonden Vicks-achtige papiertjes na 8 dagen jungle op de nachtfoto's. Die had ik persoonlijk al voor 16:00 uur 1 april achter de kiezen.
Je bedoelt dat je papier op gegeten zou hebben?quote:Op maandag 15 december 2014 02:35 schreef ootjekatootje het volgende:
ja en stonden Vicks-achtige papiertjes na 8 dagen jungle op de nachtfoto's. Die had ik persoonlijk al voor 16:00 uur 1 april achter de kiezen.
Ik geloof niet in een verdwaling of dat ze zichzelf overschatten tijdens de wandeling.quote:Op maandag 15 december 2014 02:35 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het gaat bij mij niet in dat men aan zo'n tocht begint zonder eten mee.
Aangezien ze de dag daarvoor (of een paar dagen)al een wandeling hadden gedaan en het gebied (lichtelijk) verkend. Dat betekent ook dat de kans kleiner is dat ze zouden verdwalen (was begonnen rond daglicht).
nou daar was ik na zo'n wandeling rond 16:30 aan begonnenquote:Op maandag 15 december 2014 02:36 schreef mig72 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je papier op gegeten zou hebben?
Inderdaad en niet pas op 8 april.quote:Op maandag 15 december 2014 02:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
nou daar was ik na zo'n wandeling rond 16:30 aan begonnen
Voeg dat punt toe aan je theorie.quote:Op maandag 15 december 2014 02:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Inderdaad en niet pas op 8 april.
Goed gevonden Ootje!
Dat ontkracht het verhaal verdwalen imo.quote:
Wat vind je van het idee dat ze mogelijk een overvaller in de jungle tegen het lijf zijn gelopen, die hen met geweld dwong tot, laten we maar zeggen, oneerbare handelingen?quote:Op maandag 15 december 2014 02:42 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat ontkracht het verhaal verdwalen imo.
Op 8 april pas je snoepjes gaan eten?
Of ze moeten daar allebei al 7 dagen gezeten hebben en is het niet weggewaaid..
Of het moet een plek zijn waar vaker mensen zitten...maar ja die zal er toch niet zijn bij de rivier als ze in 11 dagen niemand tegen komen
Alle opties houd ik open.quote:Op maandag 15 december 2014 02:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
Wat vind je van het idee dat ze mogelijk een overvaller in de jungle tegen het lijf zijn gelopen, die hen met geweld dwong tot, laten we maar zeggen, oneerbare handelingen?
Ik ben alleen maar blij dat er inmiddels niemand meer de wilde dieren theorie bespreekt. Blijkbaar zijn we in dat opzicht vooruitgekomen.quote:Op maandag 15 december 2014 02:49 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Alle opties houd ik open.
Ook verdwalen. Al is dat voor mij hetzelfde als een bord spruitjes. Die kies ik als laatste
Zo'n groep(je) kan ook juist meer opvallen. Maar je hebt een punt: bij een vraag "hebt u (één van) deze twee vrouwen gezien?" denk je minder gauw aan een groepje dat je gezien hebt.quote:Op maandag 15 december 2014 00:27 schreef Grijzemassa het volgende:
Aan de getuigen is waarschijnlijk gevraagd of ze 2 jonge vrouwen gezien hebben maar als ze met meerdere personen samen zijn geweest kan dat een reden zijn dat ze niet opgevallen zijn.
Bij een misdrijf wel. Dan had de politie als enige foto's moeten hebben, en die niet publiceren.quote:Op maandag 15 december 2014 01:34 schreef Perico het volgende:
[..]
Aah ik zie het al vronie, deze notitieblok lag eerst op de grond? Of is door de maker van deze eerste video daar gelegd?
[ afbeelding ]
Die kamer had gewoon 'verzegeld' moeten blijven..
quote:er bestaan een heleboel foto's van ja, met die plastic zakjes, met weer andere voorwerpen op de tafeltjes.. opgemaakt, rommelig..
Nee tuurlijk niet.quote:Op maandag 15 december 2014 02:42 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Of ze moeten daar allebei al 7 dagen gezeten hebben en is het niet weggewaaid..
Of het moet een plek zijn waar vaker mensen zitten...maar ja die zal er toch niet zijn bij de rivier als ze in 11 dagen niemand tegen komen
Enerzijds zeg je dat ze hun afval mee zouden nemen, maar anderzijds zeg je dat ze het gewoon hun afval in de natuur zouden dumpen (wat niet netjes is). Hoe strook je de twee met elkaar?quote:Op maandag 15 december 2014 02:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet.
Die meiden waren slim en netjes genoeg om hun afval mee te nemen. In de plastic boodschappentasjes. Daar zaten dus die papiertjes in. Die schudden ze uit boven de steen, maken die rare tak met die zakjes en het afval ligt er ineens in de natuur.
Als ze werkelijk een boodschap achter wilden laten (wat ik nog steeds denk) met die vreemdste foto van allemaal, dan hadden ze beter een andere manier gekozen, dat ben ik met je eens.
Maar die papiertjes daar is volkomen logisch en verklaarbaar.
he weet je die ene vraag nog?quote:Op maandag 15 december 2014 02:51 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Zo'n groep(je) kan ook juist meer opvallen. Maar je hebt een punt: bij een vraag "hebt u (één van) deze twee vrouwen gezien?" denk je minder gauw aan een groepje dat je gezien hebt.
[..]
Bij een misdrijf wel. Dan had de politie als enige foto's moeten hebben, en die niet publiceren.
Maar er was een vermissing, en dan gaan allemaal goed-bedoelende mensen van alles doen. In Nederland net zo goed, behalve als er meteen al een misdrijf vermoed wordt. En dan nog, moet de politie maar snel genoeg kunnen zorgen dat er niemand met z'n fikken ergens aan zit. Voordat die vermissing vaststaat, is dat al gebeurd. Je belt niet zomaar de politie. Doe je dat wel, dan is de kans groot dat oom agent vraagt of je dit en dat, zus en zo, en nog meer, eerst zelf hebt nagegaan.
Bij vermissing de boel uit handen van amateurs houden, is ondoenlijk. En ongewenst.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Is dit serieus bedoeld? Jij ziet papiertjes, en weet wanneer de inhoud genuttigd is?quote:Op maandag 15 december 2014 02:42 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Of iets anders. Bijv. dat ze die papiertjes niet als een tokkie in het bos gegooid hebben op dag 1.quote:Of ze moeten daar allebei al 7 dagen gezeten hebben en is het niet weggewaaid..
OK, je bent aan het dollen.quote:Of het moet een plek zijn waar vaker mensen zitten...maar ja die zal er toch niet zijn bij de rivier als ze in 11 dagen niemand tegen komen
Ja eerst wel. Als je nog niet bewust bent van de mayhem die die nacht plaatsgevonden moet hebben.quote:Op maandag 15 december 2014 02:55 schreef mig72 het volgende:
[..]
Enerzijds zeg je dat ze hun afval mee zouden nemen, maar anderzijds zeg je dat ze het gewoon hun afval in de natuur zouden dumpen (wat niet netjes is). Hoe strook je de twee met elkaar?
Niks aan toe te voegenquote:Op maandag 15 december 2014 03:28 schreef Rica het volgende:
Paar leuke nieuwe kaarten zijn er bijgekomen.
Wat mij trof is hoe klein het gebied waar we het over hebben eigenlijk is. En in werkelijkheid is het nog veel kleiner want je kunt alle echt onbegaanbare stukken wegstrepen. Wat overblijft zijn de paden, al dan niet natuurlijk, en de open stukken. En het is allemaal in één of twee dagen te belopen.
Hoe twee jonge gezonde mensen daar minimaal 8 tot 10 dagen hebben kunnen ronddolen is vrij onbegrijpelijk voor mij.
quote:Op maandag 15 december 2014 03:22 schreef El_Matador het volgende:
OP wordt te lang, knip:
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige infoWat heb je precies weggehaald?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij moest ruimte maken voor zijn gefantaseerde kaart met roze lijn dus dan moet er wat uit he!quote:
Ja, die vraag bedacht ik ook. Voor de grap uiteraard, net als jij. Hoopte ik althans. Maar helaas... Goed jij je zin. Neem even aan dat hij als goed huisvader zijn zoon uit de bajes wil houden, en gauw een paar europees uitziende vrouwen regelt via zijn netwerk. Die lopen dan een stuk Sendero Pianista, om de getuigen te bedotten, en F. komt later langs met foto's van die stand-ins op zak.quote:Op maandag 15 december 2014 02:59 schreef jackie12 het volgende:
[..]
he weet je die ene vraag nog?
Met welke foto zal Feliciano op pad zijn gegaan langs de getuigen begin april?
Of was het ala inspecteur Clouseau zonder foto:. Do you have seen deux ladiesss?
Ik bedoel dit serieus.Met welke fotoquote:Op maandag 15 december 2014 03:34 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ja, die vraag bedacht ik ook. Voor de grap uiteraard, net als jij. Hoopte ik althans. Maar helaas... Goed jij je zin. Neem even aan dat hij als goed huisvader zijn zoon uit de bajes wil houden, en gauw een paar europees uitziende vrouwen regelt via zijn netwerk. Die lopen dan een stuk Sendero Pianista, om de getuigen te bedotten, en F. komt later langs foto's van die stand-ins op zak.
• Getuigen: Ja, die hebben we gezien.
• F: Mooi bedankt. En nu niet meer TV kijken of een krant lezen. En mocht de politie komen, die hebben altijd verkeerde foto's, want het zijn Panamese Prutsers. Dus dan zeg je ook: ja, die hebben we gezien. Compressimo?
Ach desnoods gaat een modje de boel terugzetten op verzoek. Ik hoop alleen maar dat het niets belangrijks is voor de tussentijd.quote:Op maandag 15 december 2014 03:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Hij moest ruimte maken voor zijn gefantaseerde kaart met roze lijn dus dan moet er wat uit he!
Ik weet het niet, ik was er niet bij. Uit je vraag maak ik op dat hij een foto had (of twee). Zo niet, dan had hij geen foto.quote:Op maandag 15 december 2014 03:37 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik bedoel dit serieus.Met welke foto
Het is echt een oprechte vraag.quote:Op maandag 15 december 2014 03:40 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Uit je vraag maak ik op dat hij een foto had (of twee). Zo niet, dan had hij geen foto.
Nee, een oprechte vraag is het, als je mij (of iemand anders) iets vraagt dat jij wilt weten. En denkt dat ik (of die ander) mogelijk het antwoord weet. Dit is babbeldebabbeldebabbel, om even later iets te vertellen wat je ook meteen had kunnen zeggen. Ik heb daar geen trek in.quote:
Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ik ben niet iemand die betrouwbaarheid van getuigenverklaringen ophemelt. En dan is "verklaringen" nog een groot woord.quote:Dit met name omdat zoveel getuigen verkeerd zaten. Ik vraag me dan echt af hoe dit kan?
Goed, dus ook nog de verkeerde vraag: welke foto, terwijl je alleen wilt weten òf hij een foto had. Ik weet iemand die je dat kunt vragen. Hij schijnt op Facebook te vinden te zijn, en anders wel via zijn gidsen-organisatie.quote:Vraagstelling?
Of gewoon heel simpel door zonder foto vragen heeft u ook 2 blanke meisjes gezien?
Ze zaten niet op een hostelslaapzaal maar hadden een eigen huisje. Dus zat nog gewoon in de tas, kan gebeuren, heb ik ook gehad.quote:Op maandag 15 december 2014 02:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
wel stom dan dat het niet op het kastje zat maar in de tas...
Wat een lang antwoord op een hele simpele vraag.quote:Op maandag 15 december 2014 04:17 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nee, een oprechte vraag is het, als je mij (of iemand anders) iets vraagt dat jij wilt weten. En denkt dat ik (of die ander) mogelijk het antwoord weet. Dit is babbeldebabbeldebabbel, om even later iets te vertellen wat je ook meteen had kunnen zeggen. Ik heb daar geen trek in.
[..]
Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ik ben niet iemand die betrouwbaarheid van getuigenverklaringen ophemelt. En dan is "verklaringen" nog een groot woord.
[..]
Goed, dus ook nog de verkeerde vraag: welke foto, terwijl je alleen wilt weten òf hij een foto had. Ik weet iemand die je dat kunt vragen. Hij schijnt op Facebook te vinden te zijn, en anders wel via zijn gidsen-organisatie.
Maar met of zonder foto, het blijft beperkt qua betrouwbaarheid. En of F. er één op zak had maakt ook niet de wereld aan verschil. De meiden hebben later in kranten gestaan, op aanplakbiljetten enz. TV hebben ze ook in Panama, met zelfs één wereldberoemd kanaal. Ben de naam even kwijt, het was vrij fantasieloos. Verdomd, hoe heet dat nou....
Ach, er kunnen tig redenen zijn. Meer slotjes meegenomen dan kastjes om af te sluiten, noemde ik al. Heb trouwens een vaag vermoeden - maar geen hard bewijs - dat dat slotje niet de sleutel is tot de oplossing van deze verdwijningszaak.quote:Op maandag 15 december 2014 04:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze zaten niet op een hostelslaapzaal maar hadden een eigen huisje. Dus zat nog gewoon in de tas, kan gebeuren, heb ik ook gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 december 2014 04:36 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ach, er kunnen tig redenen zijn. Meer slotjes meegenomen dan kastjes om af te sluiten, noemde ik al. Heb trouwens een vaag vermoeden - maar geen hard bewijs - dat dat slotje niet de sleutel is tot de oplossing van deze verdwijningszaak.
Hoewel...Wie zegt dat ze met een hangslot de berg op gingen en zelfs als het waar is waarom is dat dom bezig? Ik draag ook allerhande dingen in mijn zakken waarvan vaak het merendeel uit rommel bestaat die ik vergeten heb eruit te halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarbij komt dat niet zeker staat of er niet is gerommeld net de blocnotes. Toch?
Ja, de verkeerde vraag, aan de verkeerde persoon. Het antwoord had je zelf ook kunnen geven. Behalve dan, of ik het ook weet, maar dat doet er niet toe.quote:Op maandag 15 december 2014 04:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wat een lang antwoord op een hele simpele vraag.
Ik weet niet of , en met welke foto Feliciano op pad ging om te vragen aan mensen of zij ze mischien gezien hadden.
Dat was de vraag meer niet.
Waarom doe je zo uit de hoogte hoor? Weet jij iets dat wij niet weten? Verlicht ons.quote:Op maandag 15 december 2014 04:45 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ja, de verkeerde vraag, aan de verkeerde persoon. Het antwoord had je zelf ook kunnen geven. Behalve dan, of ik het ook weet, maar dat doet er niet toe.
Ik herhaal het nog maar eens, want het was een educatief antwoord. En herhalen is de kracht van educatie. Eindeloos herhalen soms, maar daar doe ik niet aan. Twee keer moet genoeg zijn, en anders geef ik het op.
Helemaal mee eens. Ook een van de redenen waarom het zo belangrijk is de dingen in kaart te brengen.quote:Op maandag 15 december 2014 03:28 schreef Rica het volgende:
Paar leuke nieuwe kaarten zijn er bijgekomen.
Wat mij trof is hoe klein het gebied waar we het over hebben eigenlijk is. En in werkelijkheid is het nog veel kleiner want je kunt alle echt onbegaanbare stukken wegstrepen. Wat overblijft zijn de paden, al dan niet natuurlijk, en de open stukken. En het is allemaal in één of twee dagen te belopen.
Hoe twee jonge gezonde mensen daar minimaal 8 tot 10 dagen hebben kunnen ronddolen is vrij onbegrijpelijk voor mij.
Als ze in een rechtlijnige straal zouden lopen, dwz niet ombuigen of omkeren, hoe lang duurt het voordat ze het bos uitlopen? En aan de rand dus van de bewoonde wereld komen?quote:Op maandag 15 december 2014 04:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ook een van de redenen waarom het zo belangrijk is de dingen in kaart te brengen.
Al met al is het gebied waar ze geweest kunnen zijn maar iets van 20-30 km2. Dat is de helft (!) van Park Hooge Veluwe.
Kijk de kaartjes. Geruisloos heeft een prachtige lijst gepost, daar zie je het hele gebied. Mijn kaartje is een zoom-in van het gebied van de vondsten en de mogelijke routes daar.quote:Op maandag 15 december 2014 04:55 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als ze in een rechtlijnige straal zouden lopen, dwz niet ombuigen of omkeren, hoe lang duurt het voordat ze het bos uitlopen? En aan de rand dus van de bewoonde wereld komen?
Daar hadden we het in het begin al over. Ik overschatte driekwart FOK!, en ook Kris en Lisanne vrees ik.quote:Op maandag 15 december 2014 04:56 schreef mig72 het volgende:
Zouden deze meisjes niet de nachthemel (de sterren) of overdag de zon hebben kunnen gebruiken als navigatiemethode?
Bij een professionele vermissingszaak in gevaarlijk (met name de Natuur, Gaia en haar kinderen zelf) gebied, was dat ook gebeurd. Helaas waren dit geen professionals en sja, FG moest iets doen. Kun je hem moeilijk verwijten, lijkt me.quote:Op maandag 15 december 2014 01:34 schreef Perico het volgende:
[..]
Aah ik zie het al vronie, deze notitieblok lag eerst op de grond? Of is door de maker van deze eerste video daar gelegd?
[ afbeelding ]
Die kamer had gewoon 'verzegeld' moeten blijven.. er bestaan een heleboel foto's van ja, met die plastic zakjes, met weer andere voorwerpen op de tafeltjes.. opgemaakt, rommelig..
Nou ja, zelfs als je niet kunt navigeren, loop je zoveel mogelijk in een rechte lijn, wetende dat je evt eruit komt. Wat weer een ontkrachting/tegenpunt is van de verdwalingsmogelijkheid (het waren redelijke, goed opgeleide meisjes).quote:Op maandag 15 december 2014 04:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kijk de kaartjes. Geruisloos heeft een prachtige lijst gepost, daar zie je het hele gebied. Mijn kaartje is een zoom-in van het gebied van de vondsten en de mogelijke routes daar.
[..]
Daar hadden we het in het begin al over. Ik overschatte driekwart FOK!, en ook Kris en Lisanne vrees ik.
Generatiekloofje denk ik, want mijn leeftijdsgenoten (10-15 jaar ouder dan K&L) weten de Grote Beer en waar de zon ondergaat wel gewoon volgens mij...
Jong waren ze tot de laatste dag, maar gezond misschien maar een dag of twee.quote:Op maandag 15 december 2014 03:28 schreef Rica het volgende:
Het gebied waar je gelopen hebt tot een rampzalig einde is altijd klein. Ook al is het in de Sahara. Hoe ongezonder de omgeving, des te kleiner is het stuk waar ze later jouw traject op BNW zo mooi in kaart proberen te brengen. Voor een eerlijke vergelijking Park Hooge Veluwe moet je er wel iemand bij verzinnen, voor wie het daar even ongezond en verwarrend is, als voor twee Nederlandse meiden een jungle waar ze niet in terecht dachten te zullen komen. En dus niet op voorbereid waren. Dan kom je denk ik uit op een kleuter. Maar dan nog is de vergelijking scheef, want naar die kleuter wordt dan massaal gezocht door mensen die wèl tegen zo'n park opgewassen zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 04:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ook een van de redenen waarom het zo belangrijk is de dingen in kaart te brengen.
Al met al is het gebied waar ze geweest kunnen zijn maar iets van 20-30 km2. Dat is de helft (!) van Park Hooge Veluwe.
Nah, men kan 3 dagen leven zonder water.quote:Op maandag 15 december 2014 05:10 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Jong waren ze tot de laatste dag, maar gezond misschien maar een dag of twee.
[..]
Het gebied waar je gelopen hebt tot een rampzalig einde is altijd klein. Ook al is het in de Sahara. Hoe ongezonder de omgeving, des te kleiner is het stuk waar ze later jouw traject op BNW zo mooi in kaart proberen te brengen. Voor een eerlijke vergelijking Park Hooge Veluwe moet je er wel iemand bij verzinnen, voor wie het daar even ongezond en verwarrend is, als voor twee Nederlandse meiden een jungle waar ze niet in terecht dachten te zullen komen. En dus niet op voorbereid waren. Dan kom je denk ik uit op een kleuter. Maar dan nog is de vergelijking scheef, want naar die kleuter wordt dan massaal gezocht door mensen die wèl tegen zo'n park opgewassen zijn.
Leven, niet actief en oordeelkundig door een jungle in bergachtig terrein banjeren.quote:Op maandag 15 december 2014 05:15 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nah, men kan 3 dagen leven zonder water.
Er zijn nog wel wat meer punten. Maar zoek dat zelf maar uit. Of blijf lekker simpel denken, met je "rechte lijn volgen".quote:Mits water, kan men makkelijk 3 of 4 weken overleven zonder voedsel. Daarbij komt, dat gezondheid des te langzamer achteruit gaat naarmate iemand jonger is en gezonder op het begin (zeg maar nulmeting).
Ze zullen iig niet op dag 2 of 3 flauw vallen door gebrek aan voedsel, als je dat punt probeert te maken.
Gut, waar zijn ze toen geweest dan?quote:En ze wisten wel waar ze mee bezig waren, ze hadden een dag of paar dagen ervoor de jungle al verkend,
Jij ziet ze aan voor meiden die denken dat het begin van die Trail een jungle is. En dus denken dat het allemaal wel losloopt.quote:en toen ging het niet mis. Ze gaan niet plotseling al hun verstand weggooien en alsnog die jungle inlopen zonder voorbereidingsmiddelen. Daar zie ik ze niet voor aan.
Dan nog ligt het eraan hoeveel vocht ze in zich hadden op het begin, ze zouden niet aan de tocht begonnen hebben als ze uitgedroogd waren, mocht je dat bedoelen.quote:Op maandag 15 december 2014 05:28 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Leven, niet actief en oordeelkundig door een jungle in bergachtig terrein banjeren.
[..]
Er zijn nog wel wat meer punten. Maar zoek dat zelf maar uit. Of blijf lekker simpel denken, met je "rechte lijn volgen".
En ze wisten wel waar ze mee bezig waren, ze hadden een dag of paar dagen ervoor de jungle al verkend,
Gut, waar zijn ze toen geweest dan?
[..]
Jij ziet ze aan voor meiden die denken dat het begin van die Trail een jungle is. En dus denken dat het allemaal wel losloopt.
Daar weet je niks van.quote:Op maandag 15 december 2014 05:10 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Jong waren ze tot de laatste dag, maar gezond misschien maar een dag of twee.
Gezond en fit genoeg, bedoel ik. Dus niet alleen afwezigheid van ziekte. Maar inderdaad, ik weet niet hoe ze eraan toe waren, behalve dat het niet lang 100% van het normale geweest kan zijn.quote:
Hoe makkelijk, weet ik niet. Maar sowieso moet je wel steeds de juiste stukjes weten te bepalen. En geen last hebben van twijfel.quote:En zelfs al zou het zo zijn, feit is dat het geen Amazonewoud is waar ze in verdwaald zouden zijn geraakt. Ze hoefden geen enorme afstanden te overbruggen. Als je de afstanden hemelsbreed bekijkt wordt het zelfs bijna belachelijk. Ik begrijp best dat het aan de grond heel anders is maar dan nog zijn het in een paar dagen gemakkelijk te belopen stukjes. Zeker als je leven ervan afhangt.
Daar noem je ook wel wat. Hoe lang zou een verdwaling in zo'n gebied, bij mensen zonder ervaring, "simpel" blijven?quote:Het is een streep tegen de "simpele verdwaling" verklaring imo.
daarom denk ik ook dat die geul icm platte steen foto wel te gerkennen moet zijn. Ik denk dat als je als gids in zo'n gebied woont je dat kent als je broekzak.quote:Op maandag 15 december 2014 04:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als het een bekende plek is wel. Maar wie weet of dit langs een pad is? Misschien zit Grijzemassa goed met de TT.quote:Op maandag 15 december 2014 07:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
daarom denk ik ook dat die geul icm platte steen foto wel te gerkennen moet zijn. Ik denk dat als je als gids in zo'n gebied woont je dat kent als je broekzak.
Ik weet niet in hoeverre FG betrouwbaar is (volgens mij niet veel aangezien zijn tal van leugens) maar rotsen en stenen kunnen door natuurselementen worden verplaatst (stroombeweging, wind, storm etc). Misschien ligt dat ten grondslag aan de zoveelste faal?quote:Op maandag 15 december 2014 07:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als het een bekende plek is wel. Maar wie weet of dit langs een pad is? Misschien zit Grijzemassa goed met de TT.
FG heeft het niet herkend en die kent het gebied op zijn eeltige duimpje.
Dat weet ik mig, ben geoloog, maar wat we hebben gezien was wel wat groter dan een steen die gemakkelijk weggeslagen wordt door water. De foto's lijken ook niet in de rivierbedding genomen.quote:Op maandag 15 december 2014 07:36 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre FG betrouwbaar is (volgens mij niet veel aangezien zijn tal van leugens) maar rotsen en stenen kunnen door natuurselementen worden verplaatst (stroombeweging, wind, storm etc). Misschien ligt dat ten grondslag aan de zoveelste faal?
Voor een gids als hij moet dat wel lukken. Vooral iemand met kennis van de rivieren (die aan weerskanten aan en af heeft gelopen). En opmerkelijke plekken (waar mensen kunnen staan of kiekjes nemen) al helemaal. Ergens klopt dat niet.quote:Op maandag 15 december 2014 07:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weet ik mig, ben geoloog, maar wat we hebben gezien was wel wat groter dan een steen die gemakkelijk weggeslagen wordt door water. De foto's lijken ook niet in de rivierbedding genomen.
Het lijkt me nog niet zo makkelijk, deze locatie terugvinden. En de ouders "hadden het wel gezien, we gaan terug".![]()
Vermoedelijk ja. En die andere met die geul ook. Maar dat soort stenen ligt in al die rivieren en quebradas daar, speld in een hooiberg.quote:Op maandag 15 december 2014 08:31 schreef Marrije het volgende:
Die foto met steen en rode zakjes is langs water.
dat valt dus ook wel weer mee als het zoekgebied zo klein is, dat verkleint het alleen nog maar meer.quote:Op maandag 15 december 2014 08:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vermoedelijk ja. En die andere met die geul ook. Maar dat soort stenen ligt in al die rivieren en quebradas daar, speld in een hooiberg.
Eens. Daarom lijkt mij de kans groot dat ze al lang weten waar ze moeten zijn maar dit niet aan de grote klok hangen om het gebied niet alvast volledig te laten vertrappelen door goed- en kwaadwillenden.quote:Op maandag 15 december 2014 09:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat valt dus ook wel weer mee als het zoekgebied zo klein is, dat verkleint het alleen nog maar meer.
Zou best eens kunnen. Intussen is Sinaproc sinds een dag of tien weer aan het zoeken. Foto:quote:Op maandag 15 december 2014 10:21 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Eens. Daarom lijkt mij de kans groot dat ze al lang weten waar ze moeten zijn maar dit niet aan de grote klok hangen om het gebied niet alvast volledig te laten vertrappelen door goed- en kwaadwillenden.
Hopelijk wordt er nu ook gezocht naast de paden. In de filmpjes bij de zoektocht met de honden zag je ze allemaal netjes achter elkaar lopen op het pad. Er is naar mijn inziens (te) weinig gezocht in ravijnen en moeilijk bereikbare plekken.quote:Op maandag 15 december 2014 12:12 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Zou best eens kunnen. Intussen is Sinaproc sinds een dag of tien weer aan het zoeken. Foto:
http://www.prensa.com/loc(...)893451.html#!photo=1
Welke zoektocht met honden bedoel je, de hondenbrigade uit Duiven heeft zelfs met abseilers gezocht bij ravijnen en watervallen. Helaas is het hele rapport van deze brigade niet vrijgegeven en in handen van justitie en de familie. Super jammer want ik zou graag de kaart met zoekgebieden van deze brigade over de kaart in de op willen leggen. Honden zijn niet partijdig, en deze honden kunnen na maanden (ook na zware regenval) nog urinesporen en dergelijke ruiken. Ze moeten hoe dan ook toch een keertje geplast hebben.quote:Op maandag 15 december 2014 12:21 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Hopelijk wordt er nu ook gezocht naast de paden. In de filmpjes bij de zoektocht met de honden zag je ze allemaal netjes achter elkaar lopen op het pad. Er is naar mijn inziens (te) weinig gezocht in ravijnen en moeilijk bereikbare plekken.
Wat nou, en dit is zeer speculatief en mss heel dom omdat ik vast het een en ander over het hoofd zie (voor ik iedereen over me heen krijg) als iemand de 'grote' rugzak (die er zo bijzonder ongeschonden uitzag toen hij gevonden werd) uit de kamer heeft gehaald met de sleutel (die nooit gevonden is) om de hele boel te stagen? Hij is ook niet te zien op foto's van de wandeling.quote:Op maandag 15 december 2014 01:37 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Er is een getuige van hun vertrek die ochtend, n.l. de dochter van Miriam. Uit hetzelfde artikel waar vanavond al iemand naar verwees: "Toen ze [Miriam] weer thuiskwam, vroeg ze naar hen, en haar dochter vertelde dat ze hen de deur uit had zien gaan. Een van beiden droeg een kleine tas. Ze had er niet op gelet of de meisjes waren teruggekomen
Dat wijst dus niet op meerijden, tenminste niet vanaf het pension.
Uit hetzelfde artikel een uitspraak van Miriam: "Ik zag ze altijd alleen, ze zijn nooit benaderd door iemand met kwade bedoelingen, tenminste niet als ze thuis waren."
klopt, ze hadden ook niet zoveel bij dat ze daar nou echt die grote rugzak voor nodig hadden. Het is speculatief maar ik ben bezig met een lijst eigenaardigheden en deze komt erbij!quote:Op maandag 15 december 2014 12:47 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Wat nou, en dit is zeer speculatief en mss heel dom omdat ik vast het een en ander over het hoofd zie (voor ik iedereen over me heen krijg) als iemand de 'grote' rugzak (die er zo bijzonder ongeschonden uitzag toen hij gevonden werd) uit de kamer heeft gehaald met de sleutel (die nooit gevonden is) om de hele boel te stagen? Hij is ook niet te zien op foto's van de wandeling.
Tnxquote:Op maandag 15 december 2014 12:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
klopt, ze hadden ook niet zoveel bij dat ze daar nou echt die grote rugzak voor nodig hadden. Het is speculatief maar ik ben bezig met een lijst eigenaardigheden en deze komt erbij!
Ja, ik denk niet dat ik die hier en publiek ga posten in verband met speculatie/discussies/verdachtmakingen. Er zijn dik 140 topics volgeschreven en wil hieruit gaan filteren. Politie in Nederland vraagt bij sommige zaken ook aan scenarioschrijvers om hun mening te geven om zo tunnelvisie te verminderen. Dit wordt hier niet gewaardeerd en dat is ook juist en niet netjes.quote:Op maandag 15 december 2014 13:10 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Tnxhet is zeker speculatief, maar niet gebasseerd op lucht.
Ben erg benieuwd naar je lijstje trouwens.
Doet me denken aan de gids die vertelde dat je bij zo'n enge brug met 1 touw uitkomt. En dat je die (zonder het juiste materieel?) niet moet nemen! maar nog een stukje door moet lopen voor een betere brug. Over welke touwbrug had hij het? Deze misschien?quote:Op maandag 15 december 2014 00:58 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://panamarovers.files.wordpress.com/2007/04/sin-titulo-93.jpg
Nee dat is niet zo en daar zegt HK ook wat over in AFK. Ik leid uit zijn opmerking af dat hij het daar met F over gehad heeft en dat F hem heeft verteld dat die stenen maar in een beperkt gebied voorkomen. En dat was als ik me goed herinner niet nog verder de jungle in maar juist terug richting Boquete. Zal het fragment later opzoeken. Ik vermoed dat dat ook de reden is waarom ze omgekeerd zijn, of in ieder geval bijgedragen heeft aan die beslissing. Kijk de video maar.quote:Op maandag 15 december 2014 08:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vermoedelijk ja. En die andere met die geul ook. Maar dat soort stenen ligt in al die rivieren en quebradas daar, speld in een hooiberg.
Dat was als ik het me goed herinner de 2e kabelbrug, daar waar de jeans gevonden zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 14:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Doet me denken aan de gids die vertelde dat je bij zo'n enge brug met 1 touw uitkomt. En dat je die (zonder het juiste materieel?) niet moet nemen! maar nog een stukje door moet lopen voor een betere brug. Over welke touwbrug had hij het? Deze misschien?
De lokatie werd niet verteld. En de jeans was nog niet gevonden.quote:Op maandag 15 december 2014 15:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat was als ik het me goed herinner de 2e kabelbrug, daar waar de jeans gevonden zijn.
Een andere gids, C? Wie bedoel je?quote:Op maandag 15 december 2014 15:21 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De lokatie werd niet verteld. En de jeans was nog niet gevonden.
Blijkbaar zijn er meer routes met eerste en tweede kabelbruggen. Dit plaatje van een eerste oversteek klopt imo beter bij het verhaal van de gids die ik nu bedoel dan de eerste oversteek bij jouw tweede kabelbrug. Ik had het me namelijk precies zo als dit voorgesteld. En die andere eerste oversteek lijkt er totaal niet op. Die is niet gevaarlijk en zelfs een heel stuk makkelijker dan de tweede oversteek daar. Daar was het verhaal namelijk andersom: de tweede is de gevaarlijkste brug.
Staat me alleen niet meer bij welke gids bij welk verhaal hoort. Volgens mij F bij gevaarlijkste = tweede oversteek en een andere gids (C?) bij gevaarlijkste = eerste oversteek. Ik denk dus nu dat ze het over verschillende routes, rivieren en oversteken hadden. En het zou best kunnen dat die andere gids het over de route van Grijzemassa had als ik deze afbeelding bekijk.
Zijn er niet ook verschillende routes voor een meerdaagse trek? Met verschillende eindbestemmingen? De ene naar Bocas en de andere via een andere rivier naar (?) stuk ten oosten van Bocas.
Camino de Culebra.quote:Op maandag 15 december 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:
die trail van Mirador naar Bocas (Sendero La Culebra?)
Hier staat:quote:
Op die pagina staat het verkeerd aangegeven. Dat is al eens eerder ter sprake gekomen hier.quote:Op maandag 15 december 2014 15:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hier staat:
Sendero Culebra (The Snake's Trail)
Dank.quote:
Dat lijkt me niet, het is een pagina voor tours. Een bekende pagina.quote:Op maandag 15 december 2014 16:02 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Op die pagina staat het verkeerd aangegeven. Dat is al eens eerder ter sprake gekomen hier.
Op 19.11quote:Op maandag 15 december 2014 15:02 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee dat is niet zo en daar zegt HK ook wat over in AFK. Ik leid uit zijn opmerking af dat hij het daar met F over gehad heeft en dat F hem heeft verteld dat die stenen maar in een beperkt gebied voorkomen. En dat was als ik me goed herinner niet nog verder de jungle in maar juist terug richting Boquete. Zal het fragment later opzoeken. Ik vermoed dat dat ook de reden is waarom ze omgekeerd zijn, of in ieder geval bijgedragen heeft aan die beslissing. Kijk de video maar.
De resten van ze, zowel stoffelijk als inorganisch.quote:Op maandag 15 december 2014 16:11 schreef schuschuho het volgende:
El_Matador je schrijft:
Een andere gids, C? Wie bedoel je?
Die route van Grijzemassa ligt wel ver buiten het gebied waar Kris en Lisanne gevonden zijn. Niet uit te sluiten, maar ook niet de meest logische route.
Zijn ze gevonden? Heb ik wat gemist?
Wat jij wilquote:Op maandag 15 december 2014 16:04 schreef El_Matador het volgende:
Dat lijkt me niet, het is een pagina voor tours. Een bekende pagina.
Dat er andere dingen staan dan op andere pagina's maakt deze pagina niet "fout" natuurlijk.
True, er zijn er meer met dezelfde naam, dat was ook al eerder voorbij gekomen.quote:Op maandag 15 december 2014 16:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Wat jij wil
Maar deze 'Sendero Culebra' is ergens anders:
https://www.facebook.com/(...)5202765232097&type=3
quote:Op donderdag 11 september 2014 16:01 schreef Perico het volgende:
[...]
I live in country called Culebra. Everything Culebra. Alto Culebra, Rio Culebra. No danger me, I drive 4x4 over all snakes.
Wij willen allemaal wel weten waar K en L waren!quote:Op maandag 15 december 2014 16:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank.
De Rio Robalo loopt in de volgende provincie (Colon) naar het oosten, richting Robalo aan de kust. Ten oosten van waar Kris en Lisanne waren dus:
Eens, die routes uitpluizen is ook een topidee.quote:Op maandag 15 december 2014 16:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wij willen allemaal wel weten waar K en L waren!
Als toeristen met gids die routes vanaf Boquete naar de kust in een paar dagen kunnen volbrengen, kunnen K en L daar volgens mij ook geweest zijn. Waarom niet?
Of westen?quote:Op maandag 15 december 2014 16:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank.
De Rio Robalo loopt in de volgende provincie (Colon) naar het oosten, richting Robalo aan de kust. Ten oosten van waar Kris en Lisanne waren dus:
http://www.geographic.org(...)08&fid=4797&c=panama
Caño Claro ligt nog veel verder naar het oosten:
http://www.accuweather.co(...)her-forecast/1543103
Scherp. Maar beide rivieren wel ten oosten van het gebied in Bocas (dat is Colon).quote:Op maandag 15 december 2014 17:02 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Of westen?
https://i.imgur.com/V4FAb5A.jpg
Dat is jouw mening. Geen feit.quote:Op maandag 15 december 2014 16:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar de kans dat ze zover naar het oosten zijn gegaan en dan toch hun bezittingen en resten langs de Culebra gevonden is nogal extreem klein...
dat kan ja. Maar werk dat dan mooi uit met routes, kaartjes en afgelegde afstanden. Dan zou je een scenario hebben.quote:Op maandag 15 december 2014 17:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Geen feit.
Ze kunnen op 9 april een zogenaamde redder zijn tegengekomen bij de steen van Geruisloos, die hen meegevoerd heeft naar zijn finca of grot of boot bij de Culebre river. En de rest is geschiedenis.
Bedankt voor het compliment.quote:Op maandag 15 december 2014 16:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens, die routes uitpluizen is ook een topidee.
Man, ik heb al lang een lokatie en een scenario. Ik ben klaar.quote:Op maandag 15 december 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat kan ja. Maar werk dat dan mooi uit met routes, kaartjes en afgelegde afstanden. Dan zou je een scenario hebben.
oh ja, das waar ook.quote:Op maandag 15 december 2014 17:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Man, ik heb al lang een lokatie en een scenario. Ik ben klaar.
Ze hadden tot minstens half 10 de tijd om inkopen te doen. F. zag hun om 9.30 bij de taalschool. De beelden bij de apotheek zijn gewist weten we nu. Ik weet niet of er in de supermarcado camera's hangen die beelden langer dan 24 uur opslaat. Het advies voor die trail is om veel water en energiesnacks mee te nemen. Er is geen eten te zien op de foto's van hun kamer, hoogstens wat keeltabletten en kauwgum.Indien zij dus dinsdagmorgen (was er trouwens geen markt?) inkopen hebben gedaan dan hadden zij die bij zich. Waarschijnlijk in de 2 rode zakjes.quote:Op maandag 15 december 2014 02:20 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ze hadden nergens die dingen in de laatste dagen aangeschaft of ze waren op winkelbeelden terug te zien.
Dat hangt er maar vanaf wiens advies ze opvolgden. F adviseert vooral heel veel antimuggenspul.quote:Op maandag 15 december 2014 17:23 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ze hadden tot minstens half 10 de tijd om inkopen te doen. F. zag hun om 9.30 bij de taalschool. De beelden bij de apotheek zijn gewist weten we nu. Ik weet niet of er in de supermarcado camera's hangen die beelden langer dan 24 uur opslaat. Het advies voor die trail is om veel water en energiesnacks mee te nemen. Er is geen eten te zien op de foto's van hun kamer, hoogstens wat keeltabletten en kauwgum.Indien zij dus dinsdagmorgen (was er trouwens geen markt?) inkopen hebben gedaan dan hadden zij die bij zich. Waarschijnlijk in de 2 rode zakjes.
Nou dat klopt toch. Ze hebben muggenspul gekocht. Zijn gezien bij de apotheek.quote:Op maandag 15 december 2014 17:27 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat hangt er maar vanaf wiens advies ze opvolgden. F adviseert vooral heel veel antimuggenspul.
Ze hebben vast water en snacks gekocht, maar hoe ze geluncht hebben is wel een raadsel? Misschien broodje met beleg mee.quote:Op maandag 15 december 2014 17:32 schreef ToniB het volgende:
[..]
Nou dat klopt toch. Ze hebben muggenspul gekocht. Zijn gezien bij de apotheek.
Het is onzin te denken dat ze alleen voor 2 flesjes water, 2 telefoons en een camera een rugtas mee sjouwen. De telefoons hadden ze ook in hun broekzak kunnen steken, camera aan de pols en flesje water in de handen.
juist.Dan zijn we het erover eens.quote:Op maandag 15 december 2014 17:37 schreef 11en30 het volgende:
Camera, telefoons, drinken, snoep, snacks, keeltabletten, geld, pasje, slotje, zonnebrillen, etc
Tenzij je voor een bbq hebt afgesproken bij hut 13.quote:Op maandag 15 december 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:
Ze moeten wel eten (en water) bij zich gehad hebben. Anders loop je zéker niet door na de Mirador...
Daar was die fles wodka op _491 ook voor bedoeld.quote:Op maandag 15 december 2014 17:42 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Tenzij je voor een bbq hebt afgesproken bij hut 13.
Een handdoek zou wel kunnen verklaren waarom ze niet bezweet waren op de top.quote:Op maandag 15 december 2014 17:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze hebben vast water en snacks gekocht, maar hoe ze geluncht hebben is wel een raadsel? Misschien broodje met beleg mee.
Telefoons in die strakke broekjes is onpraktisch. Sowieso ken ik maar weinig vrouwen die hun telefoon in hun zak doen...
Die rugzak is logisch, dat ze eten en drinken hadden ook. Ik hoop ook nog een handdoek ofzo...
Kris wel, duidelijk, Lisanne lijkt heel fris, bijna verdacht inderdaad.quote:Op maandag 15 december 2014 17:54 schreef ToniB het volgende:
[..]
Een handdoek zou wel kunnen verklaren waarom ze niet bezweet waren op de top.
Een helicopter ook.quote:Op maandag 15 december 2014 17:54 schreef ToniB het volgende:
[..]
Een handdoek zou wel kunnen verklaren waarom ze niet bezweet waren op de top.
Ja, maar dat mogelijk allebei na 6,5 dag nog leefden, is wel een openbaring wat veel scenario's in de war schopt.quote:Op maandag 15 december 2014 18:30 schreef ToniB het volgende:
Een hel is is zeker geweest voor de meisjes.Of het nou een verdwaling, ongeluk, misdrijf of een combinatie daarvan is
ja moeilijk. Ik blijf het gebied te bizar klein en "logisch" vinden om zomaar alleen verdwalen als mogelijkheid te zien.quote:Op maandag 15 december 2014 18:46 schreef ToniB het volgende:
wat is nu je gedachte hierover?
En denk jij dat ze alleen de hike hebben gemaakt?
De rivier heet zo vanwege de vorm. De 2 uit(in)lopers vormen een kop van een slang.quote:Op maandag 15 december 2014 18:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Slangenbeet acht ik nog steeds een van de grootste kanshebbers, die rivier heet niet voor niets zo.
Haha waar heb je dat gelezen?quote:Op maandag 15 december 2014 18:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De rivier heet zo vanwege de vorm. De 2 uitlopers vormen een kop van een slang.
Ok, lekker dan.quote:
De naam kan verschillende bronnen hebben. Maar stellen dat het "absoluut geen slangenrivier is, want het gaat alleen maar om de vorm, er komt geen enkele dodelijke slang voor en daarom heet die rivier absoluut niet zo", lijkt me wat kort door de bocht als Baru dat werkelijk zo gezegd heeft, wat ik betwijfel. Die man wordt ook verkeerd begrepen en geciteerd volgens mij. Engels is niet zijn sterkste taal...quote:Op maandag 15 december 2014 19:00 schreef 11en30 het volgende:
Is Baru nu ontmaskerd als een fantasiefiguur of de bron uit de OP?
Waarom? Op 9 april kunnen ze toch net zo goed een verkeerde zijn tegengekomen als op 3 april of 12 april?quote:Op maandag 15 december 2014 18:53 schreef El_Matador het volgende:
De kans op een misdrijf is voor mij ook kleiner geworden door die foto @ 3:54. Dat maakt het zo lastig.
Ik hoop dat je de juiste vragen gaat stellen daar.quote:Op maandag 15 december 2014 18:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ja moeilijk. Ik blijf het gebied te bizar klein en "logisch" vinden om zomaar alleen verdwalen als mogelijkheid te zien.
Een klein ongelukje en immobiliteit lijkt ook niet logisch, zeker niet als je op de goede gok bergaf langs een uiterst moeilijke rivier (donkerblauwe deel van de Culebra, na de 2e kabelbrug en voor de rugzak) gaat klauteren.
Slangenbeet acht ik nog steeds een van de grootste kanshebbers, die rivier heet niet voor niets zo. Maar het lijkt alsof in ieder geval Lisanne op 8 april 's nachts nog voldoende bij zinnen was (haarscherpe en goed gepositioneerde foto's _542 & _550).
De kans op een misdrijf is voor mij ook kleiner geworden door die foto @ 3:54. Dat maakt het zo lastig.
Mijn 2 scenario's 60/40 (elkaarkwijt/misdrijf door zeer toevallige voorbijgangers of gelokt door de billboards) staan allebei door die foto op losse schroeven.
Er moet gekte geweest zijn, horror, ziekte, honger, heimwee, totale afwezigheid van rationeel denken, weet ik het allemaal.
En er zijn meer pogingen, het "Zwitserse" schema dat wij hebben is bewezen onvolledig (sowieso al 2 oproepen op 3 april 9:33, niet 1tje). Het regelmatige schema leek een aanwijzing maar ook die dreigt te verdwijnen.
Het wordt steeds moeilijker om zonder er geweest te zijn en met de betrokkenen gepraat te hebben in hun eigen taal nog iets zinnigs te zeggen. Behalve dan de "nieuwe" data serieus te nemen en eerdere hypotheses te verwerpen (de lijn Mata 31 maart).
Ik zou volgend jaar maart graag es kijken hoe het nou echt is allemaal. En een goed gesprek met Feliciano, Plinio en alle anderen.
Je ziet ze vliegen, gozer. Dat stelt niemand. De naam komt van de vorm is er gezegd. Dat sluit niet de aanwezigheid van 20 soorten slangen uit. Die zitten alleen ook bij de andere rivieren in de buurt die niet zo heten.quote:Op maandag 15 december 2014 19:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De naam kan verschillende bronnen hebben. Maar stellen dat het "absoluut geen slangenrivier is, want het gaat alleen maar om de vorm, er komt geen enkele dodelijke slang voor en daarom heet die rivier absoluut niet zo", lijkt me wat kort door de bocht als Baru dat werkelijk zo gezegd heeft, wat ik betwijfel. Die man wordt ook verkeerd begrepen en geciteerd volgens mij. Engels is niet zijn sterkste taal...
Dat kan natuurlijk.quote:Op maandag 15 december 2014 19:02 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Waarom? Op 9 april kunnen ze toch net zo goed een verkeerde zijn tegengekomen als op 3 april of 12 april?
Hoezo?quote:Op maandag 15 december 2014 19:03 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ik hoop dat je de juiste vragen gaat stellen daar.
Nee precies. Dus wat ik zeg is dat als Baru's verklaring ook klopt, dat niets zegt over de OP-link die juist de aanwezigheid van de giftige slangen als etymologie stelde.quote:Op maandag 15 december 2014 19:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je ziet ze vliegen, gozer. Dat stelt niemand. De naam komt van de vorm is er gezegd. Dat sluit niet de aanwezigheid van 20 soorten slangen uit. Die zitten alleen ook bij de andere rivieren in de buurt die niet zo heten.
Hoever liggen die paden uit elkaar? Is het mogelijk om een lichtsignaal van het ene pad op het andere te zien is midden in de nacht in het donker? Lichtsignalen van Sinaproc die op het andere pad liepen.... Hebben de dames de lichten gezien en met hun camera wild gaan flitsen?quote:Op maandag 15 december 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk.
Maar:
- de kans dat de Natuur de dodelijke oorzaak is, is naarmate de tijd vordert groter
- gedurende die dagen was SINAPROC al actief over de CD. Niet op de juiste plek, zoals we gezien hebben, maar dan nog als crimineel hen juist wel weten te vinden en ondertussen verborgen blijven voor SINAPROC lijkt me nog meer psycho skills vergen van de toch al uitmuntend sluwe gewiekste topcrimineel die nu de enige mogelijkheid is voor een misdrijfscenario
Precies. Zo'n S3 past echt niet in een vrouwenbroekzakje. Dat past een S3 mini al vaak niet.quote:Op maandag 15 december 2014 17:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze hebben vast water en snacks gekocht, maar hoe ze geluncht hebben is wel een raadsel? Misschien broodje met beleg mee.
Telefoons in die strakke broekjes is onpraktisch. Sowieso ken ik maar weinig vrouwen die hun telefoon in hun zak doen...
Die rugzak is logisch, dat ze eten en drinken hadden ook. Ik hoop ook nog een handdoek ofzo...
Je weet donders goed welke vragen hier op het forum leven omtrent F. en P.quote:Op maandag 15 december 2014 19:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoezo?
Welke zijn "de juiste vragen" dan? Kunnen we een lijst uitwerken met zijn allen? Wat willen we allemaal weten? Ik praat er sowieso over dus zal ook veel vragen stellen. Desnoods huren we FG en PM samen in, gekke boel, beetje paddo's erbij, lekker trippen met het FOK!team.
onzin in je achterzak past ie prima. Ook bij vrouwen.quote:Op maandag 15 december 2014 19:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Precies. Zo'n S3 past echt niet in een vrouwenbroekzakje. Dat past een S3 mini al vaak niet.
De kortste afstand tussen pad SINAPROC en Rio Culebra is nog voor de de 2e kabelbrug (bij de samenloop van de 2e quebrada met de Changuinola 8) en is ~2,5 km. De kabelbrug ligt dan ten opzichte van de SINAPROCroute in een dal. lichtflitsen zouden dus precies op dat punt gezien moeten kunnen zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 19:09 schreef ToniB het volgende:
[..]
Hoever liggen die paden uit elkaar? Is het mogelijk om een lichtsignaal van het ene pad op het andere te zien is midden in de nacht in het donker? Lichtsignalen van Sinaproc die op het andere pad liepen.... Hebben de dames de lichten gezien en met hun camera wild gaan flitsen?
Ik weet "donders goed"?quote:Op maandag 15 december 2014 19:11 schreef ToniB het volgende:
[..]
Je weet donders goed welke vragen hier op het forum leven omtrent F. en P.
- doen bijna geen vrouwenquote:Op maandag 15 december 2014 19:12 schreef ToniB het volgende:
[..]
onzin in je achterzak past ie prima. Ook bij vrouwen.
Eens.quote:Op maandag 15 december 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
- de kans dat de Natuur de dodelijke oorzaak is, is naarmate de tijd vordert groter
Het zou natuurlijk ook kunnen dat er een gebied is waar Sinaproc niet wil komen, juist omdat die criminelen daar zitten - een soort zwijgende overeenkomst: wij blijven hier en jullie blijven daar en komen vooral niet hier bij onze cocaïnehut.quote:- gedurende die dagen was SINAPROC al actief over de CD. Niet op de juiste plek, zoals we gezien hebben, maar dan nog als crimineel hen juist wel weten te vinden en ondertussen verborgen blijven voor SINAPROC lijkt me nog meer psycho skills vergen van de toch al uitmuntend sluwe gewiekste topcrimineel die nu de enige mogelijkheid is voor een misdrijfscenario
Dat is interessant. Ergens heb ik gelezen dat Sinaproc met geluid en licht signalen door de bossen is getrokken.quote:Op maandag 15 december 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kortste afstand tussen pad SINAPROC en Rio Culebra is nog voor de de 2e kabelbrug (bij de samenloop van de 2e quebrada met de Changuinola 8) en is 2,5 km. De kabelbrug ligt dan ten opzichte van de SINAPROCroute in een dal. lichtflitsen zouden dus precies op dat punt gezien moeten kunnen zijn.
Als je verder gaat naar de rugzakplek wordt het wel heel ver, maar zou met lichtflitsen nog steeds gezien kunnen zijn.
Maar dan zou hun looprichting bergop, terug naar Boquete, naar het zuiden moeten zijn. En de rugzak is nu juist zover naar het noorden gevonden...
Afstand tussen
Dat kan, maar in het geval van beroepscriminelen en drugssmokkelaars zijn die meiden levend een fortuin waard en dood niets. Dat is mijn probleem met die hypothese...quote:Op maandag 15 december 2014 19:15 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat er een gebied is waar Sinaproc niet wil komen, juist omdat die criminelen daar zitten - een soort zwijgende overeenkomst: wij blijven hier en jullie blijven daar en komen vooral niet hier bij onze cocaïnehut.
Nee zo bedoelde ik het niet..... Bedoelde meer dat je een kenner bent over wat hier allemaal besproken wordt. Maar we kunnen natuurlijk een lijst maken. Zeg maar wanneer je wilt gaan.....zou wel mee willen.quote:Op maandag 15 december 2014 19:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet "donders goed"?
Ik vraag gewoon om een lijst met goede inhoudelijke vragen, wat wil je dan? Hey, F en P, ik ga jullie even 151 delen FOK! voorlezen, heb je even?
Ik denk dat er verschillende dingen mis gegaan zijn. Niet 1 ding.quote:Op maandag 15 december 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk.
Maar:
- gedurende die dagen was SINAPROC al actief over de CD. Niet op de juiste plek, zoals we gezien hebben, maar dan nog als crimineel hen juist wel weten te vinden en ondertussen verborgen blijven voor SINAPROC lijkt me nog meer psycho skills vergen van de toch al uitmuntend sluwe gewiekste topcrimineel die nu de enige mogelijkheid is voor een misdrijfscenario
Er ligt een plan om volgend jaar maart met een stel FOK!kers te gaan, ga lekker mee zou ik zeggen.quote:Op maandag 15 december 2014 19:18 schreef ToniB het volgende:
[..]
Nee zo bedoelde ik het niet..... Bedoelde meer dat je een kenner bent over wat hier allemaal besproken wordt. Maar we kunnen natuurlijk een lijst maken. Zeg maar wanneer je wilt gaan.....zou wel mee willen.
Dat wordt sparen dan.quote:Op maandag 15 december 2014 19:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er ligt een plan om volgend jaar maart met een stel FOK!kers te gaan, ga lekker mee zou ik zeggen.
Hoorde wel dat je voor Panama een gelekoortsprik nodig hebt, die heb ik gisteren gehaald, dus zit goed. Vorige keer Panama hebben ze er niet om gevraagd, kon ik gewoon naar binnen. Maar goed.
Outboundquote:
Ik weet nog niet of het gaat lukken qua financieel geld, maar ik ga het proberenquote:
Jij moet erbij zijn, Domnivoorzanger of the Mountain!quote:Op maandag 15 december 2014 19:29 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of het gaat lukken qua financieel geld, maar ik ga het proberen
Dat is wel een goeie!quote:Op maandag 15 december 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij moet erbij zijn, Domnivoorzanger of the Mountain!
Start een FOK!-crowdfundactie.
Haha, die is briljant!quote:Op maandag 15 december 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij moet erbij zijn, Domnivoorzanger of the Mountain!
Start een FOK!-crowdfundactie.
Elk zeshoekje van Geruisloos zal geruisloosch doorgespit moeten worden.quote:Op maandag 15 december 2014 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Wanneer jullie zouden gaan, eerst even samen naar boven lopen en zonder gids. Zet een camera op je hoofd met een live verbinding zodat we kunnen meekijken en 112 kunnen bellen indien nodig.
Dan wil ik best mee sponsoren! Wel alle vragen uit 150 topics stellen, het is tenslotte geen vakantie.
Na 10 dagen in een tent langs de Culebra verdienen we wel een 5sterrenbehandeling in een Boquetiaans kuuroord.quote:Op maandag 15 december 2014 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Neem aan dat jullie in het gebied gaan slapen dus geen extra kosten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |