hoi Jackie,quote:Op maandag 15 december 2014 01:07 schreef jackie12 het volgende:
Na de laatste foto op de 1e quebrada zijn er geen foto's meer die bekend zijn bij ons.
Foto 509 is gewist en we weten niet of dat 1 foto is of meerdere.
Als de meiden door zijn gelopen na de 1e quebrada, langs de quebrada richting hut 13 zijn gelopen of de Pata de macho hebben bewandeld, bij alle opties moet je jezelf afvragen waarom ze daar dan geen foto's van hebben gemaakt en waarom foto 509 is gewist
Panamese ambassade aanschrijven met de vraag of er een gedetailleerde kaart is van dat gebied?quote:Op maandag 15 december 2014 00:58 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja en de ellende is dat van de paden daar geen kaarten zijn. Ik zoek me een ongeluk naar hoe sendero Pata de Macho loopt maar kan het nergens vinden. Wel dat er een linke rivier oversteek is maar waar dat dan precies is weet ik niet. Wel heb ik gelezen dat de eerste oversteek na de mirador er ook eenje met een touw over de rivier zou zijn
[ afbeelding ]
http://panamarovers.files.wordpress.com/2007/04/sin-titulo-93.jpg
De video Answers for Kris is een hele goede video die veel antwoorden geeft op vragen die er zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
hoi Jackie,
de vraag is ook waarom ze tussen de laatste foto en de eerste noodoproep geen gezellige foto's meer hebben gemaakt. Dat vraagt de vader van Kris zich ook af in de video.
Waarom doorlopen tot 3 uur en 39 minuten? Ik weet dat je dit eerder had besproken hier maar kan me zo niet voor de geest halen waarom. Ze waren toch al max. doorgelopen tot het moment van de eerst noodoproep. Toen stonden ze toch bij de wei?quote:Op maandag 15 december 2014 01:19 schreef jackie12 het volgende:
[..]
De video Answers for Kris is een hele goede video die veel antwoorden geeft op vragen die er zijn.
De enige "blunder" die ze maakten is door niet door te lopen na de paddock tot 3 uur en 39 minuten na de mirador.
Daar hadden ze om moeten keren en dan vanaf de paddock hetzelfde kunstje doen door daar door te lopen tot het tijdstip waar Kris en Lisanne dan hun noodoproep hadden kunnen doen
13 uur miradorquote:Op maandag 15 december 2014 01:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom doorlopen tot 3 uur en 39 minuten? Ik weet dat je dit eerder had besproken hier maar kan me zo niet voor de geest halen waarom. Ze waren toch al max. doorgelopen tot het moment van de eerst noodoproep. Toen stonden ze toch bij de wei?
Aah ik zie het al vronie, deze notitieblok lag eerst op de grond? Of is door de maker van deze eerste video daar gelegd?quote:Op maandag 15 december 2014 01:27 schreef vronie het volgende:
Dit is toch vreemd dit is foto 58 van een opgemaakt bed van Lisanne , neem je foto 59 die is niet opgemaakt.
Er lag trouwens op foto 58 (hier geplaats) een plastic rood zakje?
Het blijft hier gewoon gissen wat er met kris en Lisanne is gebeurt
staat wel aardig wat tekst op, in ieder geval niet: wij zijn even gaan wandelen naar....quote:Op maandag 15 december 2014 01:27 schreef Perico het volgende:
Dit is een wat betere weergave van de notitieblok op het bed in de slaapkamer, waarbij de blok op zijn plek ligt, maar als enig object wat beter zichtbaar is gemaakt:
[ afbeelding ]
Als 'optimale' uitsnede ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
Inderdaad Perico, weer een slordige foutquote:Op maandag 15 december 2014 01:34 schreef Perico het volgende:
[..]
Aah ik zie het al vronie, deze notitieblok lag eerst op de grond? Of is door de maker van deze eerste video daar gelegd?
[ afbeelding ]
Die kamer had gewoon 'verzegeld' moeten blijven.. er bestaan een heleboel foto's van ja, met die plastic zakjes, met weer andere voorwerpen op de tafeltjes.. opgemaakt, rommelig..
Er is een getuige van hun vertrek die ochtend, n.l. de dochter van Miriam. Uit hetzelfde artikel waar vanavond al iemand naar verwees: "Toen ze [Miriam] weer thuiskwam, vroeg ze naar hen, en haar dochter vertelde dat ze hen de deur uit had zien gaan. Een van beiden droeg een kleine tas. Ze had er niet op gelet of de meisjes waren teruggekomen."quote:Op maandag 15 december 2014 00:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Klopt, daar hebben we het nog niet over gehad.
Zeker een punt om uit te zoeken.
Voor mij heeft het er alle schijn van dat ze onverwacht zijn vertrokken en met iemand (of meerdere) onverwachts mee konden rijden.
Ja kan vanalles zijn... aantekeningen over excursies, dat geplande werk, of een blad met contactinfo met adres en telefoonnummers thuis, of gewoon maar wat..quote:Op maandag 15 december 2014 01:34 schreef ootjekatootje het volgende:
staat wel aardig wat tekst op, in ieder geval niet: wij zijn even gaan wandelen naar....
Het dagboek van Lisanne was ook verplaatsquote:Op maandag 15 december 2014 01:34 schreef Perico het volgende:
[..]
Aah ik zie het al vronie, deze notitieblok lag eerst op de grond? Of is door de maker van deze eerste video daar gelegd?
[ afbeelding ]
Die kamer had gewoon 'verzegeld' moeten blijven.. er bestaan een heleboel foto's van ja, met die plastic zakjes, met weer andere voorwerpen op de tafeltjes.. opgemaakt, rommelig..
quote:Op maandag 15 december 2014 01:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
13 uur mirador
16.39 noodoproep.
De ouders hadden dus moeten doorlopen tot ongeveer 3 uur en 39 minuten na de mirador.
Dit deden ze niet.
Ze stopten bij de paddock en die was ongeveer 1,5 uur na de mirador. Daar hadden ze dus moeten doorlopen om te kijken of er ongeveer anderhalf uur daarna iets zou kunnen zijn waarom ze 112 hebben proberen te bellen.(ravijn,rivier,weiland met puma's enz)
De fout die ze verder maakten,maar das een puur persoonlijke ,is dat ze met Felicianio waren en aangezien hij zei dat hij op 3 april daar had gezocht maar geen voetstappen had gezien dus ze daar niet waren geweest, kan ik me ook wel weer voorstellen dat je dan niet verder gaat lopen als je ook nog eens verteld wordt dat ze daar niet waren geweest.
Maar (en nu moet ik op mijn woordgebruik letten) het is opmerkelijk dat spullen in die kamer verplaatst zijn op de verschillende foto's.quote:Op maandag 15 december 2014 01:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
13 uur mirador
16.39 noodoproep.
De ouders hadden dus moeten doorlopen tot ongeveer 3 uur en 39 minuten na de mirador.
Dit deden ze niet.
Ze stopten bij de paddock en die was ongeveer 1,5 uur na de mirador. Daar hadden ze dus moeten doorlopen om te kijken of er ongeveer anderhalf uur daarna iets zou kunnen zijn waarom ze 112 hebben proberen te bellen.(ravijn,rivier,weiland met puma's enz)
De fout die ze verder maakten,maar das een puur persoonlijke ,is dat ze met Felicianio waren en aangezien hij zei dat hij op 3 april daar had gezocht maar geen voetstappen had gezien dus ze daar niet waren geweest, kan ik me ook wel weer voorstellen dat je dan niet verder gaat lopen als je ook nog eens verteld wordt dat ze daar niet waren geweest[quote]Op maandag 15 december 2014 01:38 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja kan vanalles zijn... aantekeningen over excursies, dat geplande werk, of een blad met contactinfo met adres en telefoonnummers thuis, of gewoon maar wat..
Het gewicht van de tragische afloop drukte toen nog niet op de mensen die in die kamer rondkeken. Als iemand toen "nergens aankomen" had geroepen, zou men hem waarschijnlijk vreemd hebben aangekeken.quote:Op maandag 15 december 2014 01:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Maar (en nu moet ik op mijn woordgebruik letten) het is opmerkelijk dat spullen in die kamer verplaatst zijn op de verschillende foto's.
Het kan ook de afscheidsbrief zijn waarvan iedereen zich afvraagt waarom is die niet gemaakt.quote:Op maandag 15 december 2014 00:53 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja dat heb ik een poosje geleden gepost. Naja hoeft niets te zijn, kan het contactformulier zijn met nummers van het thuisfront.. die notitieblok is misschien wel op andere foto te zien, die op de grond lag.. we weten het gewoon niet, resolutie is te zwak om in te zoomen.
Dat was geen fout, dat was expres gedaan door degene die de kamer had geënterd.quote:Op maandag 15 december 2014 01:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad Perico, weer een slordige fout
Ja, vronie haalde wel een goed punt aan:quote:Op maandag 15 december 2014 01:51 schreef 11en30 het volgende:
Het kan ook de afscheidsbrief zijn waarvan iedereen zich afvraagt waarom is die niet gemaakt.
Ik kan die link niet vinden. Kun je die nog een keer plaatsen?quote:Op maandag 15 december 2014 01:37 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Er is een getuige van hun vertrek die ochtend, n.l. de dochter van Miriam. Uit hetzelfde artikel waar vanavond al iemand naar verwees: "Toen ze [Miriam] weer thuiskwam, vroeg ze naar hen, en haar dochter vertelde dat ze hen de deur uit had zien gaan. Een van beiden droeg een kleine tas. Ze had er niet op gelet of de meisjes waren teruggekomen."
Dat wijst dus niet op meerijden, tenminste niet vanaf het pension.
Uit hetzelfde artikel een uitspraak van Miriam: "Ik zag ze altijd alleen, ze zijn nooit benaderd door iemand met kwade bedoelingen, tenminste niet als ze thuis waren."
En ik vrees dat dit door alle mediavervuiling/aannames/scenario's niet meer helder te krijgen is.quote:Op maandag 15 december 2014 02:01 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik kan die link niet vinden. Kun je die nog een keer plaatsen?
Kleine tas? Lijkt me dan eerder dat ze toen naar de taalschool gingen ipv met een grote rugzak naar de Pianista. (bruine tas op bed?)
Wat in ieder geval goed is om duidelijk in kaart te brengen hoe het in de ochtend van 1 april is gegaan.
De link:quote:Op maandag 15 december 2014 02:01 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik kan die link niet vinden. Kun je die nog een keer plaatsen?
Kleine tas? Lijkt me dan eerder dat ze toen naar de taalschool gingen ipv met een grote rugzak naar de Pianista.
Nee dan verdwijnt hij niet, hij wordt alleen maar verplaatst.quote:Op maandag 15 december 2014 02:00 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja, vronie haalde wel een goed punt aan:
Als je naar die 20 of meer beschikbare slaapkamerfoto's kijkt, kan je vanalles opvallen. Hier is een wit papier dat in alle andere versies dat deze sector is gefotografeerd, verdwenen is:
[ afbeelding ]
Die zwarte gymschoenen staan op wel drie verschillende plekken.. nu snap ik wel de intentie van: we leggen zoveel mogelijk spullen op en voor het bed, dan heb je een overzichtsbeeld.
Maar inderdaad, zo kan ook een cruciaal iets als een briefje voor achterblijvers verdwenen zijn, als je zoveel verplaatst.
We kunnen zeker niet uitsluiten dat het een rugzak is geweest.quote:Op maandag 15 december 2014 02:08 schreef Gorraay het volgende:
[..]
De link:
http://www.panamaamerica.(...)-su-paso-por-boquete
De twee passages:
Al regresar preguntó por ellas y su hija le dijo que las había visto salir con ropa muy ligera y una de ellas llevaba un pequeño bolso, de allí no se dio cuenta si las chicas regresaron o no.
Siempre las vi solas, nunca noté ninguna mala intención de nadie, por lo menos cuando estuvieron en casa”,
"pequeño bolso" is tasje, kleine tas, handtas, dus daar maak ik niet met "voorkennis" rugzak van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |