SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-12SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NieuwslinksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve postsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige infoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Schoot me zomaar te binnen. Naar de film met Renee Soutendijk.
Alles wat er veranderd moet worden in de OP zegt maar hoor!![]()
Ik denk dus gieren of schattige koalabeertjes.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:47 schreef Ceto het volgende:
Het lijken wel oplichtende ogen?! Ik krijg er de kriebels van. Zijn het ogen van slangen? Ogen van apen of ander beesten in de bomen?![]()
Welke foto?quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik denk dus gieren of schattige koalabeertjes.“She’s got the whole dark forest living inside of her.” - Tom Waits![]()
quote:quote:Op donderdag 4 december 2014 23:15 schreef Perico het volgende:
Er werd gisteren in de reportage nog een nieuwe nachtfoto geintroduceerd, trouwens.
Het is de evenknie van IMG_542, maar de hoek is veel vlakker, dichterbij de stenen ondergrond.
Je ziet ook de befaamde "man met rugzak" en een een hoop lichteffecten in de struiken:
[ afbeelding ]![]()
de nieuwe nachtfoto die perico heeft geplaatst in het vorige topic, blz 7 als je 13 paginas hebt als instelling.quote:
Maar die 'ogen' zie ik ook op de grond tussen het groen.![]()
Daar kun je toch proefjes mee doen? Is al gebeurd. Wat voor camera / flits was het trouwens, MeloD?quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:04 schreef Marrije het volgende:
Misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft, hoe rossig haar op de foto komt in het donker met flits.
Net gekamde haardos. zie ik niet, en die vinger is wel heel erg klein. Een trofee erin zien vind ik bizar en gezocht. Welke jager fotografeert nou zijn jachtbuit, en laat de camera met geheugenkaart en al achter? Tamelijk beroerd dwaalspoor ook.![]()
Zou zeker kunnen, maar ik zie het niet. Ik blijf bezig met het bestuderen van deze foto.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
het zit ook nog in een soort van knot, aan de achterkant van haar hoofd gaat het haar omhoog. En vanaf voorhoofd naar achter. Zijkant hangen plukken los.
Ik zit er nog steeds mee dat ik heel duidelijk twee ogen zie als ik de foto 90 graden naar links draai en hem goed uitvergroot. Twee triest kijkende ogen, rechts boven.![]()
Interessante gedachte. Dus een paar dagen geprobeerd de gieren op afstand te houden?quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:53 schreef 11en30 het volgende:
Vind ik niet. De combinatie van de flitsen en een geïmproviseerde vogelverjager maakt het plaatje helemaal af.
http://www.chrelloumah.nl/kv-idee3/2010-gr6-vogelverschrikker.htm
Er werden in dat gebied gieren gemeld op 5 april en 12 april.
En in deze video op 2m:37s.
(Met dank aan Poekje01 en Perico)15 oktober 2023
40+ / Stadswandeling en borrel in Utrecht #3![]()
Koalabeertjes in Midden-Amerika? Lijkt me sterk. Misschien wel gewoon ratten.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik denk dus gieren of schattige koalabeertjes.![]()
Het zijn helegaar geen ogen. Pollen, is al gezegd, maar dan plotseling op 1 foto? Kan dat? Als je tegen een boom aan loopt of zo? Druppeltjes kunnen wel ineens verschijnen, dan begint het te regenen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik denk dus gieren of schattige koalabeertjes.
EDIT: Oeps! verkeerde foto. Maar ook dit zijn volgens mij beslist geen ogen. En "in de struiken" denk ik ook niet. Veelgemaakte interpretatiefout: wat herkenbaar is, is meters verwijderd, dan worden kleine beestjes, stofjes en ander klein spul, onherkenbaar wgs. onscherp en overbelicht, ook "gezien" op die afstand. Terwijl het dicht voor de lens is (en dus ook vlakbij de flitser).
[ Bericht 22% gewijzigd door JustinCase op 05-12-2014 14:29:34 ]![]()
Het gaat om die foto hierboven toch?quote:[Op vrijdag 5 december 2014 14:10 schreef JustinCase het volgende:[/b]
[..]
Het zijn helegaar geen ogen. Pollen, is al gezegd, maar dan plotseling op 1 foto? Kan dat? Als je tegen een boom aan loopt of zo? Druppeltjes kunnen wel ineens verschijnen, dan begint het te regenen.
Het eerste waar ik aan dacht waren glimwormpjes.![]()
Kan ook ja, of vuurvliegjes.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:13 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Het gaat om die foto hierboven toch?
Het eerste waar ik aan dacht waren glimwormpjes.![]()
Aangezien we toch in BNW zitten een paar alternatieve scenario's :
- Meiden waren inderdaad verdwaald en zijn levenloos gevonden 2 weken later op een plek die te schandalig voor woorden is dat ze daar niet zijn gevonden (1e kabelbrug bv)
Panama heeft er zelf een doofpotje van gemaakt ivm hun economie en heeft zelf met de telefoons,fotocamera, resten en spullen gekloot. (alles kon tijdens Noriega dus waarom nu niet)
- Meiden zijn ergens vastgehouden als onderdeel van een spel "manhunt"
Lekker op toeristen jagen in de jungle van Panama ala Indigenous
en
http://www.lightning-ent.com/movie/view/235 klik op view trailer![]()
Glimwormpjes en vuurvliegjes zijn dezelfde beestjes (om het nog verwarrender te maken zijn het kevertjesquote:)
![]()
En hier dan een nieuwe titel, zelfbedacht en toegekend aan hemzelf:
http://www.expatperspective.com/blog/madmen-in-paradise
The Old Man of the Mountain.
[ Bericht 23% gewijzigd door Poekje01 op 05-12-2014 14:26:08 ]![]()
za zei in het vorige topic dat je haar een pm kunt sturen, als je t niet ziet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:05 schreef gynaika het volgende:
[..]
Zou zeker kunnen, maar ik zie het niet. Ik blijf bezig met het bestuderen van deze foto.
Ik zit er nog steeds mee dat ik heel duidelijk twee ogen zie als ik de foto 90 graden naar links draai en hem goed uitvergroot. Twee triest kijkende ogen, rechts boven.![]()
Ja, ik dacht ook aan kevertjesquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:16 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Glimwormpjes en vuurvliegjes zijn dezelfde beestjes (om het nog verwarrender te maken zijn het kevertjes)
Maar vind dit wel andere foto dan de andere nachtfoto
![]()
Het is flitslicht. Vuurvliegjes kan, maar die zien er op een flitsfoto net zo uit als andere insecten. Glimwormpjes zou je niet zien, die zie je ook niet als je er met een zaklantaarn op schijnt.quote:![]()
Of ze zijn als een hete aardappel een paar keer doorgeschoven. Drugsgastjes hebben ze gedumpt bij de paddocks, de dorpspsycho heeft ze op een finca achtergelaten, de eigenaar van de finca heeft ze ergens langs het pad van zijn pickup geschoven, Panama heeft ze daar snel weggehaald en met de helicopter in de buurt van de indianen gedropt, de indianen hebben ze bij de rivier uitgestrooid.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:15 schreef jackie12 het volgende:
Aangezien we toch in BNW zitten een paar alternatieve scenario's :
- Meiden waren inderdaad verdwaald en zijn levenloos gevonden 2 weken later op een plek die te schandalig voor woorden is dat ze daar niet zijn gevonden (1e kabelbrug bv)
Panama heeft er zelf een doofpotje van gemaakt ivm hun economie en heeft zelf met de telefoons,fotocamera, resten en spullen gekloot. (alles kon tijdens Noriega dus waarom nu niet)![]()
Maar de nachtlocatie (als er een boot/schip/grot op één van de foto's stond) moet inmiddels toch al bekend zijn?![]()
Cellardoor op WS:quote:Hey everyone, I've been keeping up with the threads but haven't had much to add. I'm on vacation in Panama and spent the past few days in Boquete, so I thought I'd share a few things.
We took a tour through the mountains and our guide and his son were extremely knowledgeable. The son guides hiking tours, and the dad used to, but now that he's older he mainly does the jeep tours. Anyway, we were talking about cell reception and he told me he (and most guides) can tell you exactly where you can or cannot get coverage. They use digicell/movistar as cell providers, so they get a lot more coverage than tourists. I have AT&T and my phone said "searching" while he received a phone call.
So this led me to say "I read about the two girls-" and he cut me off and said "yeah, the Dutch girls. It happens, a boy with autism wandered into the jungle here too ... Some people like to say they were hurt by someone else but no, it's a big jungle and easy to get lost." I asked what he thought happened to the girls and he said what many here have said- there are countless ways to die in the jungle. The mushrooms look edible but they are poisonous, drinking from the river could make you extremely sick, many of the berries are poisonous- most of which would take about a week to kill you after ingesting them.
He also said Boquete, while being a great place for hiking, is not a place for "free hiking". Amateurs should always be accompanied by a guide, and to venture alone so far into the jungle in a place you are unfamiliar with is extremely dangerous.
Again, I know it's nothing new, but I thought it was worth sharing!15 oktober 2023
Ik heb bij Cellardoor nagevraagd wie deze gidsen waren. Het bleken F.G. en zijn zoon te zijn.
Maar deze F.G. is niet F.G. en ook niet F.G.15 oktober 2023
is deze foto al eens ontleed hier?
http://www.omroepwest.nl/(...)asmus/af/2528914.jpg
dat boodschappenzakje onder de tafel??![]()
Die foto is al eens ontleed. Geruisloos heeft alle boeken die daar liggen geïdentificeerd.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:11 schreef Poekje01 het volgende:
is deze foto al eens ontleed hier?
http://www.omroepwest.nl/(...)asmus/af/2528914.jpg
dat boodschappenzakje onder de tafel??
Maar de inhoud van dat boodschappenzakje nog niet. Heb je een suggestie?15 oktober 2023
Allemaggies! Ik weet al niet eens wie "en ook niet F.G." is.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:54 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb bij Cellardoor nagevraagd wie deze gidsen waren. Het bleken F.G. en zijn zoon te zijn.
Maar deze F.G. is niet F.G. en ook niet F.G.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Als je van foto 542 de hoogte reduceert tot 50% dan krijg je iets wat op die andere foto lijkt en dan vallen kleine verschillen op.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:21 schreef 11en30 het volgende:
Nog even over de foto uit Eenvandaag, ik denk ook dat het een andere is dan 542.
[ afbeelding ]
Het is inderdaad een andere foto, vanaf een lager punt gemaakt. De planten op de voorgrond zijn helderder op de nieuwe foto (want dichterbij).15 oktober 2023
F.G. is een aluhoedjequote:Op vrijdag 5 december 2014 15:26 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Allemaggies! Ik weet al niet eens wie "en ook niet F.G." is.![]()
F.G. heeft bijna dezelfde naam als Professor of the Mountain F.G. maar het is echt iemand anders, dat heb ik gecheckt.15 oktober 2023
Bedoel je dat het aluhoedje gids is??quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:38 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
F.G. is een aluhoedje![]()
F.G. heeft bijna dezelfde naam als Professor of the Mountain F.G. maar het is echt iemand anders, dat heb ik gecheckt.![]()
Nou, in elk geval geen gids met wie ik zou gaan wandelenquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:39 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Bedoel je dat het aluhoedje gids is??
Nee, dit is iemand anders.15 oktober 2023
Ik zie dat ook. De camera is lager, meer naar rechts en maakt een andere hoek/meer naar links gericht. Petmans heeft in de tussentijd niet bewogen, bevindt zich nog op dezelfde positie. Maar er had hier ook al iemand met nasa apparatuur naar gekeken en die constateerde dat het dezelfde foto is dus de meningen zijn nog verdeeld.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Als je van foto 542 de hoogte reduceert tot 50% dan krijg je iets wat op die andere foto lijkt en dan vallen kleine verschillen op.
Het is inderdaad een andere foto, vanaf een lager punt gemaakt. De planten op de voorgrond zijn helderder op de nieuwe foto (want dichterbij).![]()
Dus dan hebben we nu al 2 aluhoedjes ter plaatse?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nou, in elk geval geen gids met wie ik zou gaan wandelen
Nee, dit is iemand anders.![]()
Ik maak een diepe buiging voor de superieure NASA-apparatuurquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:43 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik zie dat ook. De camera is lager, meer naar rechts en maakt een andere hoek . Petmans heeft in de tussentijd niet bewogen, bevindt zich nog op dezelfde positie. Maar er had hier ook al iemand met nasa apparatuur naar gekeken en die constateerde dat het dezelfde foto is dus de meningen zijn nog verdeeld.![]()
Volgens mij is het een andere foto. Het maakt ook niet uit want we kunnen er weinig mee.15 oktober 2023
Achteraf telefoons manipuleren, en zeker zijn dat je het goed genoeg doet, is helemaal niet simpel. Die iemand moet dan alle mogelijke apps en bestanden doorzoeken. En weten dat de eigenaar geen trucs kent om een boodschap te verbergen. Legio mogelijkheden: apps met een eigen wachtwoord, versleutelende apps, docje opslaan in een map van het operating system, cryptische naam geven, datum terugzetten en een Nederlandstalig! sinterklaasgedicht maken voor 2013, dat opvalt, enz.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:44 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dwaalsporen uitzetten hoeft helemaal niet het geval te zijn. Ze kunnen tegen hun wil ergens gevangen gehouden zijn en de lichamen later in de rivier gegooid zijn.
Zo iemand zou er ook geen moeite mee hebben om ze hun spullen bij zich te laten houden en de telefoons en camera achteraf te manipuleren. Hij kent het gebied als geen ander, weet precies waar wel en geen telefoon bereik is. Hij woont er zelf.
Ik zeg niet dat ik dit het meest geloofwaardige scenario vind maar toch...
Met de camera is het wat simpeler, maar ook dan moet hij zeker weten dat de boel niet teruggehaald kan worden, hij geen bestanden terugzet waar metadata afgestript zijn, en bij verandering van de foto zelf wordt het helemaal moeilijk. Mensen voor wie dit alles 'geen moeite is', terwijl er nogal wat van afhangt, zijn er niet veel. En in een ons-kent-ons stad/streek, is het bijna een visitekaartje als er een foutje gemaakt wordt. Of als ze er niet intrappen. Dan manipuleert hij de politie naar zijn voordeur.
Dat manipuleren bedoelde ik, met dwaalsporen uitzetten. Het woord dekt die lading niet helemaal, maar ik weet zo gauw geen ander.
Dat bereik zal zo iemand wel weten, maar hij riskeert wel detectie met apparatuur van zoekteams. Ik vind het geen optie, dat laten houden. Dat het zonder zijn medeweten beschikbaar was, zou nog kunnen. Wordt wel een complex verhaal, want als Europeanen geen GSM bij zich hebben, is zo'n ding ergens verstopt. Dan krijg je dus 1 ontsnapt, die met 2 toestellen belt (zou ik ook doen, daar niet van), in de buurt blijft (want ze zijn herenigd, al dan niet levend), en die gevangen-houder kan haar niet te pakken krijgen. Mwhoahh...![]()
Oke dan nee ik ook nietquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nou, in elk geval geen gids met wie ik zou gaan wandelen
Nee, dit is iemand anders.![]()
![]()
Vast nog wel meerquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:45 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dus dan hebben we nu al 2 aluhoedjes ter plaatse?
Er zijn 3 FG's: FG, FG en FG.
2 FG's zijn gids; de derde is een aluhoedje.15 oktober 2023
Met één der F. G. s, de aluhoed bedoel je Mister Beltbuckle?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:38 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
F.G. is een aluhoedje![]()
F.G. heeft bijna dezelfde naam als Professor of the Mountain F.G. maar het is echt iemand anders, dat heb ik gecheckt.![]()
Is hij de rechterhand van God?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:50 schreef Deiner het volgende:
[..]
Met één der F. G. s, de aluhoed bedoel je Mister Beltbuckle?![]()
Ben op zoek geweest naar mogelijke oorzaken voor de aanwezigheid van fosfaten op dat bot van K.
Kom dan uit bij het maken van organische compost, omdat je zo in een kuil of onder een compostberg iets kunt 'verstoppen' of wellicht sneller kunt laten 'verdwijnen'. Rondom Boquete zijn 1.200 koffieplanters, waar werklui bezig zijn. Organisch verbouwde koffie brengt meer op. Maar er zijn controles, dus is er veel vraag naar organische compost, ipv. (alleen) kunstmest. Die compost wordt in Panama uiteraard ook gemaakt, ook in- en rondom Boquete.
Vond iets wat wellicht interessant kan zijn: in Nederland wordt geen kippenmest meer gebruikt, zitten namelijk te veel.. fosfaten in. In Boquete wordt echter wel kippenmest gebruikt, in een gebied niet ver van waar K en L zijn geweest; Los Naranjos.
compostering en ingrediënten / chemicalieën:
- koeienmest
- koffiepulp
- kalk-zwavel
Koffieboeren gebruiken geen industriele kunstmest:
https://www.agriterra.org(...)n-compostering-nodig
Terug naar Panama: organic fertilizer: If you buy the fertilizer you must buy it in Los Naranjos:
http://www.boqueteguide.com/?p=9980
1.200 koffieplanters en 25 producenten
http://sixlegswilltravel.(...)-paradise-chapter-6/
In kippenmest zit veel fosfaat:
"Effectieve organische stof...alleen droge kippenmest scoort hoger ... strenge fosfaatnormen...nauwelijks meer gebruikt..."..
http://www.akkerwijzer.nl(...)-een-bruine-boterham
Legt dit een mogelijke link tussen een koffieplantage waar K en L hun lichamen wellicht in een gat zijn gegooid, afgedekt met compost eroverheen?
[ Bericht 50% gewijzigd door Poekje01 op 05-12-2014 17:18:47 ]![]()
Iets anders, eventuele onverlaten hoeven in de periode van hun misdaad niet op de hoogte te zijn van het bestaan van de camera. Telefoons niet in bezit laten ok, maar een camera kan door de meiden zijn weggemoffeld en af en toe stiekem tevoorschijn gehaald.
[ Bericht 0% gewijzigd door Deiner op 05-12-2014 17:02:24 ]![]()
Wat de mooie schone haren ( zo lijkt het in elk geval) betreft, even heel in 't kort: het blijkt dat na de dood haren heel zacht en flexibel worden ( ook smerige en vette haren) . Dit heeft iemand die jaren in een mortuarium heeft gewerkt, mij geschreven. Ik kan er wel meer over vertellen maar in verband met feestelijkheden heb ik geen tijd daarvoor.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Af en toe tevoorschijn gehaald om er geen foto's mee te maken? Of hoe bedoel je? Dat die foto's later door de onverlaten gewist zijn van de camera?quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:01 schreef Deiner het volgende:
maar een camera kan door de meiden zijn weggemoffeld en af en toe stiekem tevoorschijn gehaald.![]()
iPhone en standaard flits. Maar met gewone camera's kan het effect hetzelfde zijn, maar deze foto's had ik voorhanden op m'n pc.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:02 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Daar kun je toch proefjes mee doen? Is al gebeurd. Wat voor camera / flits was het trouwens, MeloD?![]()
Ik heb mijn voorlopige plaatje bij de haarfoto af. Hij is anders dan die van Za. K heeft bij mij het haar in dezelfde knot als bij de quebrada maar dan slordiger/verwaaid. Ik denk dat ze op de foto rechtop staat en leeft. De hoofdhouding maakt op mij een energieke, gefocuste indruk. Zal proberen te visualiseren wat ik meen te zien.![]()
Vraag aan de mensen die denken aan verdwalen: Waar moeten de foto's gemaakt zijn om die theorie te ondersteunen en welke plek ondersteunt dat juist niet?![]()
De foto is gemaakt om bij te schijnen met de flits.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:44 schreef 11en30 het volgende:
Ik heb mijn voorlopige plaatje bij de haarfoto af. Hij is anders dan die van Za. K heeft bij mij het haar in dezelfde knot als bij de quebrada maar dan slordiger/verwaaid. Ik denk dat ze op de foto rechtop staat en leeft. De hoofdhouding maakt op mij een energieke, gefocuste indruk. Zal proberen te visualiseren wat ik meen te zien.
Ik vraag me af hoe lang ze uiteindelijk geleefd hebben.Make my day!![]()
Jackie, die foto's zouden dan gemaakt kunnen zijn niet ver van de Mirador, daar waar ze op 2 april waren.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:00 schreef jackie12 het volgende:
Vraag aan de mensen die denken aan verdwalen: Waar moeten de foto's gemaakt zijn om die theorie te ondersteunen en welke plek ondersteunt dat juist niet?
Aangezien er een soort van belpatroon is, dat een oorzaak moet hebben denk ik dat Kris en Lisanne op 2 april rond 11 uur heel even meenden te zien dat ze bereik hadden, en in de middag rond 14:00 daar in de omgeving daadwerkelijk even bereik hadden (de afgebroken oproep), en dat ze om die reden in die omgeving zijn gebleven, en ook een beetje aan die tijdstippen hebben vastgehouden om hun bereik te checken in de hoop op wederom bereik.
De foto's vallen binnen de laatste 2 keer van het aanzetten van de telefoon van Kris welke binnen het "schema" zijn gedaan. (6 april 10:26 en 11 april 10:51)![]()
Mijn schets is klaar. Lijkt me wel interessant om alle mogelijkheden naast elkaar te zetten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog meer?
[ Bericht 38% gewijzigd door 11en30 op 06-12-2014 18:22:35 ]![]()
- is dat belcontact/afgebroken oproep echt geweest? Is dat een feit?quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:25 schreef Za het volgende:
[..]
Jackie, die foto's zouden dan gemaakt kunnen zijn niet ver van de Mirador, daar waar ze op 2 april waren.
Aangezien er een soort van belpatroon is, dat een oorzaak moet hebben denk ik dat Kris en Lisanne op 2 april rond 11 uur heel even meenden te zien dat ze bereik hadden, en in de middag rond 14:00 daar in de omgeving daadwerkelijk even bereik hadden (de afgebroken oproep), en dat ze om die reden in die omgeving zijn gebleven, en ook een beetje aan die tijdstippen hebben vastgehouden om hun bereik te checken in de hoop op wederom bereik.
De foto's vallen binnen de laatste 2 keer van het aanzetten van de telefoon van Kris welke binnen het "schema" zijn gedaan. (6 april 10:26 en 11 april 10:51)
- denk je niet dat als de nachtfoto's in de buurt van de Mirador gemaakt zouden zijn, 6,5 dag na hun verdwijning, dat ze dan makkelijk(er) terug hadden kunnen komen naar de juiste kant van de Continental Divide?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ha Perico,quote:Op donderdag 4 december 2014 23:15 schreef Perico het volgende:
Er werd gisteren in de reportage nog een nieuwe nachtfoto geintroduceerd, trouwens.
Het is de evenknie van IMG_542, maar de hoek is veel vlakker, dichterbij de stenen ondergrond.
Je ziet ook de befaamde "man met rugzak" en een een hoop lichteffecten in de struiken:
[ afbeelding ]
Deze foto is m.i. dezelfde als 542, maar dan veel duidelijker. Aan de 'lichtjes' kun je zien wat een reductie van een keer of 30 met de scherpte doet. Wij hebben vlekjes, zij scherp afgetekende weerspiegelingen. Maar 542 maar eens plat in hetzelfde perspectief. Ze hebben m.i. een versie van de foto afgedrukt die ze zelf ook gepimpt hebben om er meer op te kunnen zien.
De man met de rugzak is al lang ontmaskerd als een paar bladeren zoals je weet. De hele beestenboel is pure suspense.![]()
2 april 13:56: "se conectó al gsm y despues de la llamada se desconecta" Estrella de Panama.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:25 schreef El_Matador het volgende:
- is dat belcontact/afgebroken oproep echt geweest? Is dat een feit?Misschien waren ze fysiek beperkt.quote:- denk je niet dat als de nachtfoto's in de buurt van de Mirador gemaakt zouden zijn, 6,5 dag na hun verdwijning, dat ze dan makkelijk(er) terug hadden kunnen komen naar de juiste kant van de Continental Divide?![]()
Ik zie de skyline van Panama City.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Aan de 'lichtjes' kun je zien wat een reductie van een keer of 30 met de scherpte doet. Wij hebben vlekjes, zij scherp afgetekende weerspiegelingen.![]()
Thanks Poekje, goede vondst. Hier ben ik ook nog steeds nieuwsgierig naar. De samples van de omgeving waar het bot van Kris is gevonden worden nu eindelijk onderzocht toch?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:56 schreef Poekje01 het volgende:
Ben op zoek geweest naar mogelijke oorzaken voor de aanwezigheid van fosfaten op dat bot van K.
Kom dan uit bij het maken van organische compost, omdat je zo in een kuil of onder een compostberg iets kunt 'verstoppen' of wellicht sneller kunt laten 'verdwijnen'. Rondom Boquete zijn 1.200 koffieplanters, waar werklui bezig zijn. Organisch verbouwde koffie brengt meer op. Maar er zijn controles, dus is er veel vraag naar organische compost, ipv. (alleen) kunstmest. Die compost wordt in Panama uiteraard ook gemaakt, ook in- en rondom Boquete.
Vond iets wat wellicht interessant kan zijn: in Nederland wordt geen kippenmest meer gebruikt, zitten namelijk te veel.. fosfaten in. In Boquete wordt echter wel kippenmest gebruikt, in een gebied niet ver van waar K en L zijn geweest; Los Naranjos.
compostering en ingrediënten / chemicalieën:
- koeienmest
- koffiepulp
- kalk-zwavel
Koffieboeren gebruiken geen industriele kunstmest:
https://www.agriterra.org(...)n-compostering-nodig
Terug naar Panama: organic fertilizer: If you buy the fertilizer you must buy it in Los Naranjos:
http://www.boqueteguide.com/?p=9980
1.200 koffieplanters en 25 producenten
http://sixlegswilltravel.(...)-paradise-chapter-6/
In kippenmest zit veel fosfaat:
"Effectieve organische stof...alleen droge kippenmest scoort hoger ... strenge fosfaatnormen...nauwelijks meer gebruikt..."..
http://www.akkerwijzer.nl(...)-een-bruine-boterham
Legt dit een mogelijke link tussen een koffieplantage waar K en L hun lichamen wellicht in een gat zijn gegooid, afgedekt met compost eroverheen?![]()
Die zijn toch nooit genomen? Daardoor kan niet vastgesteld worden of het een werking van de natuur is of wat anders. Komen we nooit achter, tenzij ze alsnog die monsters gaan nemen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:39 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Thanks Poekje, goede vondst. Hier ben ik ook nog steeds nieuwsgierig naar. De samples van de omgeving waar het bot van Kris is gevonden worden nu eindelijk onderzocht toch?![]()
![]()
Huh, ik meende dat Domnivoor laatst daar artikel over had gepostquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:48 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die zijn toch nooit genomen? Daardoor kan niet vastgesteld worden of het een werking van de natuur is of wat anders. Komen we nooit achter, tenzij ze alsnog die monsters gaan nemen.Of was het juist een wens van die forensisch onderzoeker...
![]()
Dank voor de quote. Nog blijft de vraag hoe hard die informatie is. De ouders hebben het niet besproken. Het kan misinterpretatie zijn, laten we een slag om de arm houden...quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:29 schreef Za het volgende:
[..]
2 april 13:56: "se conectó al gsm y despues de la llamada se desconecta" Estrella de Panama.
[..]
Misschien waren ze fysiek beperkt.
Dat kan, maar hoe komen ze (en hun spullen) dan wel 15 km naar de noordkant door dichte jungle terecht? In een scenario zonder derden is dat toch heel vreemd, als ze op 8 april "dichtbij" de Mirador waren.
Ook in die buurt zat SINAPROC, waar weten we niet precies, maar ergens in die buurt.
Er zijn verschillende mogelijke plekken voor die nachtfoto's gegeven, zowel hier als op WS:
• waar de rugzak is gevonden - bryn op WS
• bij de tweede kabelbrug, waar de jeans is gevonden - 11en30 en meer hier? Matteo hier en op WS?
• dichterbij de Mirador - jij, anderen?
Het zou zo goed zijn om het gebied in te trekken en die opvallende geul in het gesteente te lokaliseren.
Ik denk dat die nachtfoto's gemaakt zijn "on the move". Naar nu blijkt waarschijnlijk de dames samen. Denk nog steeds dat ze iets gezien hebben waar ze hoop uit putten en daarheen probeerden te komen. Dat ze ondertussen flitsen om aandacht te trekken sluit ik niet uit, maar zie ik niet als hoofdzaak.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Ze hadden ook tijd genoeg om heen en weer naar Bocas del Toro te lopen, maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook hebben gedaan. Of elke dag even boodschappen doen in Boquete. Kan allemaal. Is ook niet gebeurd.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Misschien waren ze al aan de goede kant van de CD. En zijn ze daar de verkeerde tegengekomen.
Als je op het pad niet kunt verdwalen - tot aan de 2e quebrada dan - wil dat zeggen dat ze toch ergens en om een of andere reden de weg zijn kwijtgeraakt, want ze zijn tenminste enkele dagen niet aan het pad geweest.
Toch kom je, als je bergaf trekt, altijd wel eens een rivier tegen, en als je dan weer verder stroomaf gaat, een van de drie kabelbruggen. Kan eigenlijk niet missen.
Als ze gewond of ziek waren kan zo'n tocht best een paar dagen duren. Het is daar geen bloemenweitje tenslotte.
Echter, als je na de 2e kabelbrug verder stroomaf gaat, is er geen pad meer en geen bewoning en is het een volslagen niemandsland met inmiddels een krachtige rivier. Gevaarlijk, verraderlijk.
Toch vrees ik dat ze dat om een of andere reden hebben gedaan.
De foto met het rode haar is duidelijk geen portret, lijkt me. Meer een toevalligheid. Ik denk dat je lang moet zoeken in het gebied om een ander blond-rossig persoon tegen te komen. Kris dus, wat mij betreft.
Overigens is-ie vierkant afgedrukt. Er mist dus ergens een strook die 25 % van de foto beslaat. De glans van de flits zit tamelijk bovenaan de foto (bezien vanuit het onderschrift). Dat maakt het aannemelijk dat de missende strook ook aan die bovenkant zit.![]()
quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:36 schreef 11en30 het volgende:
Mijn schets is klaar. Lijkt me wel interessant om alle mogelijkheden naast elkaar te zetten:Ik zie het nog anders: bij de punt van de bedekkende foto het linkeroor en daarnaast het linkerjukbeen. Als ik weer thuis ben zal ik het op de foto aangeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog meer?
Nu ik de andere zie twijfel ik. Die van Za is mooi getekend trouwens.15 oktober 2023
Volgens mij hadden ze op alle genoemde mogelijke plekken gevonden moeten zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn verschillende mogelijke plekken voor die nachtfoto's gegeven, zowel hier als op WS:![]()
Ja in een artikel over fouten bij het onderzoek werd het genoemd als iets dat gedaan had moeten worden.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:53 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Huh, ik meende dat Domnivoor laatst daar artikel over had gepostOf was het juist een wens van die forensisch onderzoeker...
Ik weet niets van dat er omgevingsmonsters genomen zijn, en anders heb ik iets ernstig gemist![]()
![]()
Als we de zoektochten van SINAPROC plotten, juist niet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze op alle genoemde mogelijke plekken gevonden moeten zijn.
Waar Feliciano G. en Plinio M. hebben gezocht weten we niet precies.
PM is op 15 april meegevlogen in de helikopter van SINAPROC en ook hij heeft niets (langs de rivier!) gezien.
Ik denk dat ze precies buiten het zicht van SINAPROC zijn gebleven, want die zijn niet langs de rivier gaan zoeken, maar langs het pad van de Culebra Trail naar Bocas, ligt meer naar het oosten en komt langs Alto Romero.The only limit is your own imagination
Ik vraag me af . . . Als je nachtenlang in het donker bivakkeert en kennelijk een mate van kwetsbare stabiliteit hebt gevonden, waarom ga je dan op de nacht met de meest heldere maan, (tot 1.30 AM dan) ineens aan het flitsen? Foto's maken kun je het niet noemen m.i.
Mijn meest waarschijnlijke scenario is shaken and stirred door de foto met het haar. Meest waarschijnlijk: Kris was daar gewoon, misschien slapend.
[Als ik bedenk wat ik zou doen met tweeën in de jungle in de nacht: om de beurt slapen. Persoonlijk zou ik ook de rugzak als kussen claimen.]
Kan best bij de 2e kabelbrug geweest zijn, maar dan heeft ze de 7e nog niet haar shorts verloren en een ongeluk gehad.![]()
Haha nee, dan denk ik dat ik er wat moois van heb gemaaktquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:59 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja in een artikel over fouten bij het onderzoek werd het genoemd als iets dat gedaan had moeten worden.
Ik weet niets van dat er omgevingsmonsters genomen zijn, en anders heb ik iets ernstig gemist![]()
![]()
![]()
![]()
Er is ook een kansje dat ze zich opzettelijk schuil hielden, uit angst voor daders/achtervolgers aan wie ze eerder ontsnapt zijn. Die zouden dan de weg terug afgesneden hebben zodat ze gedwongen werden dieper het bos in te vluchten/verdwalen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:03 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk dat ze precies buiten het zicht van SINAPROC zijn gebleven, want die zijn niet langs de rivier gaan zoeken, maar langs het pad van de Culebra Trail naar Bocas, ligt meer naar het oosten en komt langs Alto Romero.
Eenmaal een week verder, via omzwervingen ver van het pad af bij de rivier aanbeland en door helicoptergeluiden in de lucht, hadden ze pas weer voldoende vertrouwen opgebouwd om zich te laten zien.
[ Bericht 5% gewijzigd door 11en30 op 05-12-2014 23:13:21 ]![]()
Ik heb wat met de foto zitten schuiven en prutsen om de tekening in de rechteronderhoek scherper te maken. Het zou het shirt van Kris kunnen zijn. Donkere strepen op een lichte achtergrond. Aan de structuur heb ik het idee dat het niet alleen maar haar is, maar dat er door het haar dat er wel zit een patroon schemert.Haar shirt had verticale rode strepen op een witte ondergrond. Ik kan op deze meervoudig gemutileerde foto niet echt zien of dat hier ook haar shirt kan zijn.
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Of zou het kunnen zijn dat ze op de rugzak ligt?
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0![]()
Waarom hebben veel mensen hier het idee dat wij meer kunnen zien op de foto (s) dan de experts met hun veel betere apparatuur?quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:20 schreef matteo_111 het volgende:
Ik heb wat met de foto zitten schuiven en prutsen om de tekening in de rechteronderhoek scherper te maken. Het zou het shirt van Kris kunnen zijn. Donkere strepen op een lichte achtergrond. Aan de structuur heb ik het idee dat het niet alleen maar haar is, maar dat er door het haar dat er wel zit een patroon schemert.Haar shirt had verticale rode strepen op een witte ondergrond. Ik kan op deze meervoudig gemutileerde foto niet echt zien of dat hier ook haar shirt kan zijn.
Of zou het kunnen zijn dat ze op de rugzak ligt?
Over eventueel gesjoemel met de data waar ze over heen kijken kan ik nog inkomen maar een foto 1000 x uitvergroten, in te zoomen enz dat is niet zo moeilijk en is echt al lang gedaan.
En dat dit het haar van Kris is lijkt mij ook het meest aannemelijk maar is zelfs voor de onderzoekers geen vaststaand feit.![]()
hier nog eens waarom Calderon het niet eens is met B. Pitti:quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:19 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Haha nee, dan denk ik dat ik er wat moois van heb gemaakt![]()
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23807780
En hier maakt de medisch onderzoeker enkele rake opmerkingen over het door hem onderzochte vel en de scheenbeenbotten van L:
http://laestrella.com.pa/(...)-dutch-girl/23814594
- waarom het lichaam niet zo snel is vergaan als normaal verwacht had kunnen worden
- waarom het lichaam volgens hem ergens bewaard werd en wordt
- wat de staat van de botten en huid hem vertellen
The tests confirmed that the sample belonged to Lisanne Froon and used to cover her femur. The evidence showed the first signs of descomposition and was covered in dust. The remains were found on 29 August.
This information is important for the research, because it will allow to establish the moment of death and the conditions where the body was placed afterwards. If we suppose that the girls died during the first week of April, right now, after 5 months of death, larvae shouldn't be seen.
This points out that the body is or was kept in a humid place, under shadow and in low temperatures, according to the reports.
[ Bericht 9% gewijzigd door Poekje01 op 06-12-2014 00:00:21 ]![]()
Zij die wel 1000x kunnen zoomen vertellen ons niet wat er op de foto's staat dus moeten we dat zelf zo goed en zo kwaad als het gaat zien te achterhalen met de kruimels die ons worden toegeworpen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Waarom hebben veel mensen hier het idee dat wij meer kunnen zien op de foto (s) dan de experts met hun veel betere apparatuur?![]()
er was wel een bericht over extra onderzoek, naar wat is niet genoemd, wel dat de telefoons daarvan zijn uitgesloten.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:19 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Haha nee, dan denk ik dat ik er wat moois van heb gemaakt![]()
![]()
Hier Heeft de vader van kris op 13.52 over de foto over grot of rivierbedding op 8 april.Waar Kris en Lisanne mogelijk vastgehouden werden
Heeft hij het hier over foto 542 die wij zien dit als een rotsplateau?
En dat hij deze foto ziet als een foto die van onder is genomen in een grot.![]()
Ze zouden terug naar het gebied gaan om meer vragen aan de locals te stellen die de vondsten hebben gedaan.
Als ze dan gelijk ook weer even naar de vindplaatsen gaan om bodem- en vegetatiemonsters te nemen zou heel fijn zijn.![]()
Ik denk dat dit soort rotsen vooral langs rivieren te vinden zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:25 schreef Za het volgende:
[..]
Jackie, die foto's zouden dan gemaakt kunnen zijn niet ver van de Mirador, daar waar ze op 2 april waren.
Tussen het broekje en de rugzak is maar een paar kilometer en denk ik dat deze plek relatief niet heel moeilijk te vinden is. Ik denk makkelijker te vinden dan verdere resten.
Ik riep het hardste van iedereen dat het bullshit-foto's zijn die we te zien kregen en was ook helemaal niet geinteresseerd waar de locatie zou zijn.
En heel eerlijk, deze foto van Kris (?) deed me wel twijfelen.
Maar juist omdat dit dan Kris moet voorstellen. En juist dat deze foto dan schijnbaar gemaakt moet zijn door Lisanne doet me juist niet twijfelen.
Ik kan er met mn volle verstand niet bij dat ze vanaf de kabelbrug waar het broekje gevonden is de weg niet terug hebben kunnen vinden met zn beiden in sowieso 11 dagen.
Bovendien is daar een paddock en staan er NB 2 huisjes!
Ook nog steeds het ontbreken van berichtjes, smsjes en bla bla bla kan ik niet bij en vind ik de batterij sparen wel zo ongeloofwaardig en makkelijk dat ik nog steeds denk aan derden en denk ik heel voorzichtig dat Kris op deze foto niet meer leeft.
De locatie vinden vind ik nu echt een must.
10.000 dollar uitloven voor diegene die de locatie vindt zal de Panamese beentjes denk ik wel in beweging zetten.
Als deze locatie niet te vinden is in dat relatief kleine gebied dan worden we ook met deze foto gewoon weer vernaggelt![]()
ik bedoelde extra onderzoek van b pitti's kant, dat staat dacht ik niet letterlijk in dat bericht, door wie extra onderzoek wordt gedaan, maar zij was dacht ik wel degene die heeft besloten dat de telefoons niet meer onderzocht worden.quote:Op zaterdag 6 december 2014 01:25 schreef Grijzemassa het volgende:
Ze zouden terug naar het gebied gaan om meer vragen aan de locals te stellen die de vondsten hebben gedaan.
Als ze dan gelijk ook weer even naar de vindplaatsen gaan om bodem- en vegetatiemonsters te nemen zou heel fijn zijn.![]()
Mijn held Peter r jeweetwel begint me nu wel wat te irriteren.
Kan verdorie mn tv niet aanzetten of hij is er weer op.
Zou liever willen dat ie nog 1 keer een uitzondering maakt en zich verdiept in deze zaak en daar een mooie reportage van maakt![]()
Ik denk ook dat kris niet meer leeft op die foto.quote:Op zaterdag 6 december 2014 01:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit soort rotsen vooral langs rivieren te vinden zijn.
Tussen het broekje en de rugzak is maar een paar kilometer en denk ik dat deze plek relatief niet heel moeilijk te vinden is. Ik denk makkelijker te vinden dan verdere resten.
Ik riep het hardste van iedereen dat het bullshit-foto's zijn die we te zien kregen en was ook helemaal niet geinteresseerd waar de locatie zou zijn.
En heel eerlijk, deze foto van Kris (?) deed me wel twijfelen.
Maar juist omdat dit dan Kris moet voorstellen. En juist dat deze foto dan schijnbaar gemaakt moet zijn door Lisanne doet me juist niet twijfelen.
Ik kan er met mn volle verstand niet bij dat ze vanaf de kabelbrug waar het broekje gevonden is de weg niet terug hebben kunnen vinden met zn beiden in sowieso 11 dagen.
Bovendien is daar een paddock en staan er NB 2 huisjes!
Ook nog steeds het ontbreken van berichtjes, smsjes en bla bla bla kan ik niet bij en vind ik de batterij sparen wel zo ongeloofwaardig en makkelijk dat ik nog steeds denk aan derden en denk ik heel voorzichtig dat Kris op deze foto niet meer leeft.
10.000 dollar uitloven voor diegene die de locatie vindt zal de Panamese beentjes denk ik wel in beweging zetten.
Als deze locatie niet te vinden is in dat relatief kleine gebied dan worden we ook met deze foto gewoon weer vernaggelt
En ik denk nog steeds dat de locatie door in elk geval wat locals wel herkend is.
Matteo, ik begrijp die ondergrond niet, kun je aangeven waar je dat patroon ziet of is dat de plek met cirkel?
Nog een keer je post gelezen, ja je denkt door die strepen aan haar shirt.![]()
Ik wacht dit af maar wat hier al eerder voorbij kwam dat Kris en Lisanne zich in de rivier wilden wassen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:58 schreef Lutalo het volgende:
Wat de mooie schone haren ( zo lijkt het in elk geval) betreft, even heel in 't kort: het blijkt dat na de dood haren heel zacht en flexibel worden ( ook smerige en vette haren) . Dit heeft iemand die jaren in een mortuarium heeft gewerkt, mij geschreven. Ik kan er wel meer over vertellen maar in verband met feestelijkheden heb ik geen tijd daarvoor.
En dat ze toen ook hun BH hebben uitgedaan![]()
quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:36 schreef 11en30 het volgende:
Mijn schets is klaar. Lijkt me wel interessant om alle mogelijkheden naast elkaar te zetten:haha, die van mij mag eruit, die van za geeft het beter aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog meer?![]()
Een scenario;
K en L hadden onder hun kleding bikini's aan, dus de bh's in de tas.
De eerste noodoproepen zijn gedaan omdat ze wisten dat ze voor donker niet meer uit de jungle konden komen, ze dachten dus na de mirador op de terugweg te zijn.
Geen bereik met de telefoons besluiten ze een plek voor de nacht te zoeken.
De volgende ochtend vroeg op 2 april proberen ze weer noodoproepen te doen.
Geen bereik dus lopen ze verder, nog steeds denkende dat ze op de terugweg zijn en dat ze ergens eerder op dag 1 verkeerd gelopen zijn.
Bij de 2e oversteek van de rivier gaat het mis, K heeft haar korte broek uitgedaan om de rivier over te steken of om zich te verfrissen en krijgt een ongeluk. Ze wordt door de rivier meegesleurd.
L heeft de tas en gaat op zoek langs de rivier naar K.
Misschien maakt L wel foto's met haar mobiel, (die krijgen we niet te zien omdat de familie geen publiciteit meer wil)
In de eerste dagen gebruikt L alleen de beide telefoons om noodoproepen te doen en signaal te checken. Misschien maakt ze ook een of meer foto's van zichzelf.
Op 8 april vindt ze eindelijk K, op de foto met het rode haar ligt K volgens mij in het water.
Daarna gaat L alleen en totaal ontredderd verder op zoek naar de bewoonde wereld.
Ze gebruikt de camera voor lichtsignalen en om bij te lichten in het donker, beide telefoons hebben inmiddels lege batterijen.
Op de foto denk ik onder de witte pijltjes de watergrens te zien en rechts onderin en onderlangs de rand alg aanslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, natuurlijk is dat al gedaan. Maar niet hier. Wij doen het met de restjes informatie die van tafel vallen. En zelfs die zijn nog interessant tot bloedstollend.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Waarom hebben veel mensen hier het idee dat wij meer kunnen zien op de foto (s) dan de experts met hun veel betere apparatuur?
Over eventueel gesjoemel met de data waar ze over heen kijken kan ik nog inkomen maar een foto 1000 x uitvergroten, in te zoomen enz dat is niet zo moeilijk en is echt al lang gedaan.
En dat dit het haar van Kris is lijkt mij ook het meest aannemelijk maar is zelfs voor de onderzoekers geen vaststaand feit.
Wat doen we anders hier dan uit interesse en medeleven proberen een beeld van dit drama te vormen?![]()
Voor alleen een locatie is dat veeeel te hoog. Hooguit een kwart is voldoende. En dat is nog veel.quote:Op zaterdag 6 december 2014 01:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als deze locatie niet te vinden is in dat relatief kleine gebied dan worden we ook met deze foto gewoon weer vernaggelt
Het zou wel interessant zijn om de locatie te weten inderdaad, zeker als ze er wellicht langer gebivakeerd hebben.
We missen nog steeds een achtergelaten bericht of iets. Volgens de data minimaal 10 dagen overleven maar al die tijd geen woord of letter over hun toestand, lot of gewoon een afscheidbericht voor het geval dat.
Als ze daar nu gebivakeerd hebben en mogelijk lange tijden gerust hebben vanwege opraken van de reserves, wat is dan makkelijker om een steentje te pakken en iets in de rots te kerven? Je zit of ligt toch. Uren en uren wellicht niks te doen. "L was here" en een datum bijvoorbeeld.
Zelfde met die hutten waar ze misschien onderdak hebben gevonden. In hout kun je nog gemakkelijker schrijven.
Dit gaat er echter wel vanuit dat ze alleen en verdwaald waren en ze de vrijheid hadden om zoiets te doen. Waar ik zelf helemaal niet van overtuigd ben.Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath![]()
Het is mogelijk dat het belschema meer een locatieschema was, dat ze dus niet rechtdoor liepen en op min op meer vaste tijden belden, maar zich begaven naar bepaalde locaties binnen een klein gebied vanwege eerder genoemde reden en andere meer voor de hand liggende redenen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:54 schreef El_Matador het volgende:
Dat kan, maar hoe komen ze (en hun spullen) dan wel 15 km naar de noordkant door dichte jungle terecht? In een scenario zonder derden is dat toch heel vreemd, als ze op 8 april "dichtbij" de Mirador waren.
Na 11 april kunnen ze besloten hebben het gebied te verlaten, en verder te lopen, in een paar dagen kun je dan alsnog wat kilometers afleggen.
Een fysieke beperking kan ook tijdelijk zijn; ik geloof bv niet dat beiden gevallen zijn, maar voor vertrek iets verkeerd gegeten, of eten voor onderweg meegenomen wat door een paar uur in de warmte niet meer in orde was en hen voor een paar dagen ziek heeft gemaakt, en daarna voor heel veel dagen verzwakt, en ze gebonden hield aan een beperkt gebied.![]()
quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:28 schreef Grijzemassa het volgende:
Een scenario;
K en L hadden onder hun kleding bikini's aan, dus de bh's in de tas.
De eerste noodoproepen zijn gedaan omdat ze wisten dat ze voor donker niet meer uit de jungle konden komen, ze dachten dus na de mirador op de terugweg te zijn.
Geen bereik met de telefoons besluiten ze een plek voor de nacht te zoeken.
De volgende ochtend vroeg op 2 april proberen ze weer noodoproepen te doen.
Geen bereik dus lopen ze verder, nog steeds denkende dat ze op de terugweg zijn en dat ze ergens eerder op dag 1 verkeerd gelopen zijn.
Bij de 2e oversteek van de rivier gaat het mis, K heeft haar korte broek uitgedaan om de rivier over te steken of om zich te verfrissen en krijgt een ongeluk. Ze wordt door de rivier meegesleurd.
L heeft de tas en gaat op zoek langs de rivier naar K.
Misschien maakt L wel foto's met haar mobiel, (die krijgen we niet te zien omdat de familie geen publiciteit meer wil)
In de eerste dagen gebruikt L alleen de beide telefoons om noodoproepen te doen en signaal te checken. Misschien maakt ze ook een of meer foto's van zichzelf.
Op 8 april vindt ze eindelijk K, op de foto met het rode haar ligt K volgens mij in het water.
Daarna gaat L alleen en totaal ontredderd verder op zoek naar de bewoonde wereld.
Ze gebruikt de camera voor lichtsignalen en om bij te lichten in het donker, beide telefoons hebben inmiddels lege batterijen.
Op de foto denk ik onder de witte pijltjes de watergrens te zien en rechts onderin en onderlangs de rand alg aanslag- hoe verklaar je dat na 4 april plots de pincode van Kris haar telefoon verkeerd werd ingevoerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- waarom zijn ze de volgende ochtend niet omgekeerd en op zeker gaan spelen. Denk dat ieder weldenkend mens dat zou doen
- Waarom zijn ze niet gevonden/ hebben ze zelf de weg niet gevonden?
- waarom geen berich.....enz enz
- waarom als Kris dood is geen frontale foto van Kris?
Ik blijf er bij dat ik denk dat ze onverwacht vertrokken vanaf hun hostel.
De bikini's vind ik een goede gedachte (voor eventuele watervallen).![]()
Ik vrees dat Za met die mooie tekening toch een te klein hoofd construeert. We zien al met al ongeveer de halve foto en Kris' hoofd staat er waarschijnlijk niet volledig op. Het lijkt me ook geen vorm van portret. De hoek rechtsonder laat m.i. een andere structuur zien onder het haar. Haar shirt of de rugzak, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 6 december 2014 01:48 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik denk ook dat kris niet meer leeft op die foto.
En ik denk nog steeds dat de locatie door in elk geval wat locals wel herkend is.
Matteo, ik begrijp die ondergrond niet, kun je aangeven waar je dat patroon ziet of is dat de plek met cirkel?
Nog een keer je post gelezen, ja je denkt door die strepen aan haar shirt.
Gezien de tijd, bijna 4 uur 's nachts, kan ze wel eens slapen. Dan moet je kijken hoe ze kan liggen. Als ze zit is dat weer anders en is ze mogelijk wakker. Maar dan zou ik iets van een contactmoment op de foto verwachten en dat is er niet.Het haar lijkt te eindigen richting linksonder. Het was wel ca. 40 cm lang en de foto is van heel dichtbij genomen. Gegeven de beeldhoek die de lens bestrijkt verwacht ik een afstand van enkele decimeters, 40 a 5o cm maximaal.
Als ik me die situatie probeer in te beelden dan zit Lisanne naast een slapende Kris en neemt de fotu uit de hand. Maar waarom alleen die (?) en was Kris bedoeld?.![]()
volgens de data minimaal 10 dagen overleven? Daar ben ik niet van overtuigd.quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:32 schreef Rica het volgende:
[..]
Voor alleen een locatie is dat veeeel te hoog. Hooguit een kwart is voldoende. En dat is nog veel.
Het zou wel interessant zijn om de locatie te weten inderdaad, zeker als ze er wellicht langer gebivakeerd hebben.
We missen nog steeds een achtergelaten bericht of iets. Volgens de data minimaal 10 dagen overleven maar al die tijd geen woord of letter over hun toestand, lot of gewoon een afscheidbericht voor het geval dat.
Als ze daar nu gebivakeerd hebben en mogelijk lange tijden gerust hebben vanwege opraken van de reserves, wat is dan makkelijker om een steentje te pakken en iets in de rots te kerven? Je zit of ligt toch. Uren en uren wellicht niks te doen. "L was here" en een datum bijvoorbeeld.
Zelfde met die hutten waar ze misschien onderdak hebben gevonden. In hout kun je nog gemakkelijker schrijven.
Dit gaat er echter wel vanuit dat ze alleen en verdwaald waren en ze de vrijheid hadden om zoiets te doen. Waar ik zelf helemaal niet van overtuigd ben.![]()
We gaan er allemaal van uit dat Kris en Lisanne verder geen kleren bij zich hadden.
Waarom zouden ze allebei geen vestje mee kunnen hebben in de rugzak?![]()
Je vraagt steeds waarom ze de volgende dag niet teruggekeerd zijn en mijn antwoord is ook steeds,quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:37 schreef jackie12 het volgende:
[..]
- hoe verklaar je dat na 4 april plots de pincode van Kris haar telefoon verkeerd werd ingevoerd?
- waarom zijn ze de volgende ochtend niet omgekeerd en op zeker gaan spelen. Denk dat ieder weldenkend mens dat zou doen
- Waarom zijn ze niet gevonden/ hebben ze zelf de weg niet gevonden?
- waarom geen berich.....enz enz
- waarom als Kris dood is geen frontale foto van Kris?
Ik blijf er bij dat ik denk dat ze onverwacht vertrokken vanaf hun hostel.
De bikini's vind ik een goede gedachte (voor eventuele watervallen).
omdat ze dachten dat ze op de terugweg waren tot het te laat was en ze te ver afgedwaald waren.
In grote stress kan je makkelijk een verkeerde pincode invoeren, is mezelf ook wel overkomen in een minder grote stress situatie. Een keer wist ik pas na dagen de juiste code weer dus dat kan echt gebeuren.
Waarom geen frontale foto, kan zijn dat L haar niet durfde aan te raken, heb jij enig idee hoe ze zich gevoeld moet hebben? Dat is toch niet voor te stellen voor ons.
Geen berichten, iemand postte hier pas dat berichten moeilijker of misschien zelfs niet terug te halen zijn maar daar weet ik niet genoeg van. Anders blijft dat een raadsel.![]()
Grijzemassa, ik zie wat je bedoelt met water. Ik denk alleen dat als dat zo zou zijn dat ze het wel gezegd zouden hebben. Op de originele foto is dat neem ik aan zo te bevestigen of uit te sluiten.![]()
Dat weet ik niet, de ouders van K willen het onderzoek voortzetten dus vermelden ze het mss niet.quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:50 schreef Marrije het volgende:
Grijzemassa, ik zie wat je bedoelt met water. Ik denk alleen dat als dat zo zou zijn dat ze het wel gezegd zouden hebben. Op de originele foto is dat neem ik aan zo te bevestigen of uit te sluiten.
En afgezien van mijn scenario, hoeft het feit dat K in het water zou liggen nog niet een misdrijf uit te sluiten.![]()
Toch, binnen 10 minuten wordt er maar liefst 40 keer op de fotoknop gedrukt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef matteo_111 het volgende:
Ha Perico,
Deze foto is m.i. dezelfde als 542, maar dan veel duidelijker. Aan de 'lichtjes' kun je zien wat een reductie van een keer of 30 met de scherpte doet. Wij hebben vlekjes, zij scherp afgetekende weerspiegelingen. Maar 542 maar eens plat in hetzelfde perspectief. Ze hebben m.i. een versie van de foto afgedrukt die ze zelf ook gepimpt hebben om er meer op te kunnen zien.
De man met de rugzak is al lang ontmaskerd als een paar bladeren zoals je weet. De hele beestenboel is pure suspense.
Het is best plausibel dat je dan met foto's te maken hebt, die veel op elkaar kunnen lijken, omdat ze vlak na elkaar genomen zijn.
1 Vandaag is serieuze journalistiek, je merkt ook dat ze steeds enkel die conclusies tonen, die zeer algemeen zijn. Ik geloof er persoonlijk niet zo in dat ze een nachtfoto maken, plat drukken qua perspectief en hem dan nog eens opvoeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Perico op 06-12-2014 02:59:46 ]![]()
Van die vlaggenfoto is eens een lichte versie geplaatst waardoor je het water, rivier, op de achtergrond zag.
Kan iemand zo'n foto maken van het haar van kris.![]()
Daar is nooit iets over gepubliceerd voor zover ik weet. Regenjasje kan ook.quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:45 schreef jackie12 het volgende:
We gaan er allemaal van uit dat Kris en Lisanne verder geen kleren bij zich hadden.
Waarom zouden ze allebei geen vestje mee kunnen hebben in de rugzak?
Ook is gezegd, maar de details ken ik niet, dat ze inkopen hebben gedaan die ochtend van 1 april. Ik zou ook wat te eten meenemen voor een pleasant hike van tenminste 4 uur. Als die oranje zakjes uit foto 550 van hen waren, heeft daar dus ook iets (eetbaars?) ingezeten. Op hun kamer lagen alleen maar restjes voor zover we kunnen zien.![]()
en mijn antwoord is ook steeds dat ik denk dat als je noodgedwongen de nacht hebt moeten doorbrengen in de buitenlucht je dan de volgende dag omkeert.quote:Je vraagt steeds waarom ze de volgende dag niet teruggekeerd zijn en mijn antwoord is ook steeds,
omdat ze dachten dat ze op de terugweg waren tot het te laat was en ze te ver afgedwaald waren.
Je bent koud, vies hebt honger, dorst en je bent moe.
Teruglopen is ongeveer 6 uur maar doorlopen is....uur?
Ik geloof niet dat je dan zegt "nou we lopen nog even door want misschien...?"Grote stress maar toch heel zuinig met je telefoon omgaan?quote:In grote stress kan je makkelijk een verkeerde pincode invoeren, is mezelf ook wel overkomen in een minder grote stress situatie. Een keer wist ik pas na dagen de juiste code weer dus dat kan echt gebeuren.
Na 4 dagen is de pincode niet meer goed ingevoerdKlopt, ik houd ook niet van alles wat dood is.quote:Waarom geen frontale foto, kan zijn dat L haar niet durfde aan te raken, heb jij enig idee hoe ze zich gevoeld moet hebben? Dat is toch niet voor te stellen voor ons.
Maar als je dan al een foto maakt van je net gestorven of teruggevonden vriendin dan maak je die niet diep in de nacht en als je dan klaarblijkelijk zo helder bent maak je ook wel een berichtje voor je ouders/vriendjeGeloof ik ook niet. Heb een zwaar vermoeden dat alles wat in de rugzak zat nog helemaal in tact was en het een piece of cake was om alle data terug te halenquote:Geen berichten, iemand postte hier pas dat berichten moeilijker of misschien zelfs niet terug te halen zijn maar daat weet ik niet genoeg van. Anders blijft dat een raadsel.![]()
Dat klopt. Dat komt doordat zoals ik het zie is haar hoofd meer van de camera weggedraaid is en de foto ook nog ietsje meer van bovenaf is genomen dan van precies zijwaarts.quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:44 schreef matteo_111 het volgende:
Ik vrees dat Za met die mooie tekening toch een te klein hoofd construeert.
Er is geen exact zicht op het zijprofiel (indien het een volledige foto zou zijn), maar hooguit op haar wang en een deel van haar oog. Maar om dat zo in te tekenen op een respectvolle manier is vrij lastig, daarom een positionering bij benadering met name om de liggende houding en haarlijn aan te geven.![]()
Als L iets in het donker in het water zag liggen kan ze er een foto met flits van gemaakt hebben om goed te kunnen zien wat het was. Dat zou de foto met het haar kunnen zijn. Dat moet dan een enorme schok geweest zijn. Niet aan berichtjes gedacht vind ik niet vreemd in die situatie.quote:Klopt, ik houd ook niet van alles wat dood is.
Maar als je dan al een foto maakt van je net gestorven of teruggevonden vriendin dan maak je die niet diep in de nacht en als je dan klaarblijkelijk zo helder bent maak je ook wel een berichtje voor je ouders/vriendje
Was de batterij van iPhone ook inmiddels niet leeg?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: