Ik denk dat dit soort rotsen vooral langs rivieren te vinden zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:25 schreef Za het volgende:
[..]
Jackie, die foto's zouden dan gemaakt kunnen zijn niet ver van de Mirador, daar waar ze op 2 april waren.
ik bedoelde extra onderzoek van b pitti's kant, dat staat dacht ik niet letterlijk in dat bericht, door wie extra onderzoek wordt gedaan, maar zij was dacht ik wel degene die heeft besloten dat de telefoons niet meer onderzocht worden.quote:Op zaterdag 6 december 2014 01:25 schreef Grijzemassa het volgende:
Ze zouden terug naar het gebied gaan om meer vragen aan de locals te stellen die de vondsten hebben gedaan.
Als ze dan gelijk ook weer even naar de vindplaatsen gaan om bodem- en vegetatiemonsters te nemen zou heel fijn zijn.
Ik denk ook dat kris niet meer leeft op die foto.quote:Op zaterdag 6 december 2014 01:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit soort rotsen vooral langs rivieren te vinden zijn.
Tussen het broekje en de rugzak is maar een paar kilometer en denk ik dat deze plek relatief niet heel moeilijk te vinden is. Ik denk makkelijker te vinden dan verdere resten.
Ik riep het hardste van iedereen dat het bullshit-foto's zijn die we te zien kregen en was ook helemaal niet geinteresseerd waar de locatie zou zijn.
En heel eerlijk, deze foto van Kris (?) deed me wel twijfelen.
Maar juist omdat dit dan Kris moet voorstellen. En juist dat deze foto dan schijnbaar gemaakt moet zijn door Lisanne doet me juist niet twijfelen.
Ik kan er met mn volle verstand niet bij dat ze vanaf de kabelbrug waar het broekje gevonden is de weg niet terug hebben kunnen vinden met zn beiden in sowieso 11 dagen.
Bovendien is daar een paddock en staan er NB 2 huisjes!
Ook nog steeds het ontbreken van berichtjes, smsjes en bla bla bla kan ik niet bij en vind ik de batterij sparen wel zo ongeloofwaardig en makkelijk dat ik nog steeds denk aan derden en denk ik heel voorzichtig dat Kris op deze foto niet meer leeft.
De locatie vinden vind ik nu echt een must.
10.000 dollar uitloven voor diegene die de locatie vindt zal de Panamese beentjes denk ik wel in beweging zetten.
Als deze locatie niet te vinden is in dat relatief kleine gebied dan worden we ook met deze foto gewoon weer vernaggelt
Ik wacht dit af maar wat hier al eerder voorbij kwam dat Kris en Lisanne zich in de rivier wilden wassen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:58 schreef Lutalo het volgende:
Wat de mooie schone haren ( zo lijkt het in elk geval) betreft, even heel in 't kort: het blijkt dat na de dood haren heel zacht en flexibel worden ( ook smerige en vette haren) . Dit heeft iemand die jaren in een mortuarium heeft gewerkt, mij geschreven. Ik kan er wel meer over vertellen maar in verband met feestelijkheden heb ik geen tijd daarvoor.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:36 schreef 11en30 het volgende:
Mijn schets is klaar. Lijkt me wel interessant om alle mogelijkheden naast elkaar te zetten:haha, die van mij mag eruit, die van za geeft het beter aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog meer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, natuurlijk is dat al gedaan. Maar niet hier. Wij doen het met de restjes informatie die van tafel vallen. En zelfs die zijn nog interessant tot bloedstollend.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Waarom hebben veel mensen hier het idee dat wij meer kunnen zien op de foto (s) dan de experts met hun veel betere apparatuur?
Over eventueel gesjoemel met de data waar ze over heen kijken kan ik nog inkomen maar een foto 1000 x uitvergroten, in te zoomen enz dat is niet zo moeilijk en is echt al lang gedaan.
En dat dit het haar van Kris is lijkt mij ook het meest aannemelijk maar is zelfs voor de onderzoekers geen vaststaand feit.
Voor alleen een locatie is dat veeeel te hoog. Hooguit een kwart is voldoende. En dat is nog veel.quote:Op zaterdag 6 december 2014 01:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
De locatie vinden vind ik nu echt een must.
10.000 dollar uitloven voor diegene die de locatie vindt zal de Panamese beentjes denk ik wel in beweging zetten.
Als deze locatie niet te vinden is in dat relatief kleine gebied dan worden we ook met deze foto gewoon weer vernaggelt
Het is mogelijk dat het belschema meer een locatieschema was, dat ze dus niet rechtdoor liepen en op min op meer vaste tijden belden, maar zich begaven naar bepaalde locaties binnen een klein gebied vanwege eerder genoemde reden en andere meer voor de hand liggende redenen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:54 schreef El_Matador het volgende:
Dat kan, maar hoe komen ze (en hun spullen) dan wel 15 km naar de noordkant door dichte jungle terecht? In een scenario zonder derden is dat toch heel vreemd, als ze op 8 april "dichtbij" de Mirador waren.
quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:28 schreef Grijzemassa het volgende:
Een scenario;
K en L hadden onder hun kleding bikini's aan, dus de bh's in de tas.
De eerste noodoproepen zijn gedaan omdat ze wisten dat ze voor donker niet meer uit de jungle konden komen, ze dachten dus na de mirador op de terugweg te zijn.
Geen bereik met de telefoons besluiten ze een plek voor de nacht te zoeken.
De volgende ochtend vroeg op 2 april proberen ze weer noodoproepen te doen.
Geen bereik dus lopen ze verder, nog steeds denkende dat ze op de terugweg zijn en dat ze ergens eerder op dag 1 verkeerd gelopen zijn.
Bij de 2e oversteek van de rivier gaat het mis, K heeft haar korte broek uitgedaan om de rivier over te steken of om zich te verfrissen en krijgt een ongeluk. Ze wordt door de rivier meegesleurd.
L heeft de tas en gaat op zoek langs de rivier naar K.
Misschien maakt L wel foto's met haar mobiel, (die krijgen we niet te zien omdat de familie geen publiciteit meer wil)
In de eerste dagen gebruikt L alleen de beide telefoons om noodoproepen te doen en signaal te checken. Misschien maakt ze ook een of meer foto's van zichzelf.
Op 8 april vindt ze eindelijk K, op de foto met het rode haar ligt K volgens mij in het water.
Daarna gaat L alleen en totaal ontredderd verder op zoek naar de bewoonde wereld.
Ze gebruikt de camera voor lichtsignalen en om bij te lichten in het donker, beide telefoons hebben inmiddels lege batterijen.
Op de foto denk ik onder de witte pijltjes de watergrens te zien en rechts onderin en onderlangs de rand alg aanslag- hoe verklaar je dat na 4 april plots de pincode van Kris haar telefoon verkeerd werd ingevoerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- waarom zijn ze de volgende ochtend niet omgekeerd en op zeker gaan spelen. Denk dat ieder weldenkend mens dat zou doen
- Waarom zijn ze niet gevonden/ hebben ze zelf de weg niet gevonden?
- waarom geen berich.....enz enz
- waarom als Kris dood is geen frontale foto van Kris?
Ik blijf er bij dat ik denk dat ze onverwacht vertrokken vanaf hun hostel.
De bikini's vind ik een goede gedachte (voor eventuele watervallen).
Ik vrees dat Za met die mooie tekening toch een te klein hoofd construeert. We zien al met al ongeveer de halve foto en Kris' hoofd staat er waarschijnlijk niet volledig op. Het lijkt me ook geen vorm van portret. De hoek rechtsonder laat m.i. een andere structuur zien onder het haar. Haar shirt of de rugzak, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 6 december 2014 01:48 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik denk ook dat kris niet meer leeft op die foto.
En ik denk nog steeds dat de locatie door in elk geval wat locals wel herkend is.
Matteo, ik begrijp die ondergrond niet, kun je aangeven waar je dat patroon ziet of is dat de plek met cirkel?
Nog een keer je post gelezen, ja je denkt door die strepen aan haar shirt.
volgens de data minimaal 10 dagen overleven? Daar ben ik niet van overtuigd.quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:32 schreef Rica het volgende:
[..]
Voor alleen een locatie is dat veeeel te hoog. Hooguit een kwart is voldoende. En dat is nog veel.
Het zou wel interessant zijn om de locatie te weten inderdaad, zeker als ze er wellicht langer gebivakeerd hebben.
We missen nog steeds een achtergelaten bericht of iets. Volgens de data minimaal 10 dagen overleven maar al die tijd geen woord of letter over hun toestand, lot of gewoon een afscheidbericht voor het geval dat.
Als ze daar nu gebivakeerd hebben en mogelijk lange tijden gerust hebben vanwege opraken van de reserves, wat is dan makkelijker om een steentje te pakken en iets in de rots te kerven? Je zit of ligt toch. Uren en uren wellicht niks te doen. "L was here" en een datum bijvoorbeeld.
Zelfde met die hutten waar ze misschien onderdak hebben gevonden. In hout kun je nog gemakkelijker schrijven.
Dit gaat er echter wel vanuit dat ze alleen en verdwaald waren en ze de vrijheid hadden om zoiets te doen. Waar ik zelf helemaal niet van overtuigd ben.
Je vraagt steeds waarom ze de volgende dag niet teruggekeerd zijn en mijn antwoord is ook steeds,quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:37 schreef jackie12 het volgende:
[..]
- hoe verklaar je dat na 4 april plots de pincode van Kris haar telefoon verkeerd werd ingevoerd?
- waarom zijn ze de volgende ochtend niet omgekeerd en op zeker gaan spelen. Denk dat ieder weldenkend mens dat zou doen
- Waarom zijn ze niet gevonden/ hebben ze zelf de weg niet gevonden?
- waarom geen berich.....enz enz
- waarom als Kris dood is geen frontale foto van Kris?
Ik blijf er bij dat ik denk dat ze onverwacht vertrokken vanaf hun hostel.
De bikini's vind ik een goede gedachte (voor eventuele watervallen).
Dat weet ik niet, de ouders van K willen het onderzoek voortzetten dus vermelden ze het mss niet.quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:50 schreef Marrije het volgende:
Grijzemassa, ik zie wat je bedoelt met water. Ik denk alleen dat als dat zo zou zijn dat ze het wel gezegd zouden hebben. Op de originele foto is dat neem ik aan zo te bevestigen of uit te sluiten.
Toch, binnen 10 minuten wordt er maar liefst 40 keer op de fotoknop gedrukt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef matteo_111 het volgende:
Ha Perico,
Deze foto is m.i. dezelfde als 542, maar dan veel duidelijker. Aan de 'lichtjes' kun je zien wat een reductie van een keer of 30 met de scherpte doet. Wij hebben vlekjes, zij scherp afgetekende weerspiegelingen. Maar 542 maar eens plat in hetzelfde perspectief. Ze hebben m.i. een versie van de foto afgedrukt die ze zelf ook gepimpt hebben om er meer op te kunnen zien.
De man met de rugzak is al lang ontmaskerd als een paar bladeren zoals je weet. De hele beestenboel is pure suspense.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Perico op 06-12-2014 02:59:46 ]
Daar is nooit iets over gepubliceerd voor zover ik weet. Regenjasje kan ook.quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:45 schreef jackie12 het volgende:
We gaan er allemaal van uit dat Kris en Lisanne verder geen kleren bij zich hadden.
Waarom zouden ze allebei geen vestje mee kunnen hebben in de rugzak?
en mijn antwoord is ook steeds dat ik denk dat als je noodgedwongen de nacht hebt moeten doorbrengen in de buitenlucht je dan de volgende dag omkeert.quote:Je vraagt steeds waarom ze de volgende dag niet teruggekeerd zijn en mijn antwoord is ook steeds,
omdat ze dachten dat ze op de terugweg waren tot het te laat was en ze te ver afgedwaald waren.
Grote stress maar toch heel zuinig met je telefoon omgaan?quote:In grote stress kan je makkelijk een verkeerde pincode invoeren, is mezelf ook wel overkomen in een minder grote stress situatie. Een keer wist ik pas na dagen de juiste code weer dus dat kan echt gebeuren.
Klopt, ik houd ook niet van alles wat dood is.quote:Waarom geen frontale foto, kan zijn dat L haar niet durfde aan te raken, heb jij enig idee hoe ze zich gevoeld moet hebben? Dat is toch niet voor te stellen voor ons.
Geloof ik ook niet. Heb een zwaar vermoeden dat alles wat in de rugzak zat nog helemaal in tact was en het een piece of cake was om alle data terug te halenquote:Geen berichten, iemand postte hier pas dat berichten moeilijker of misschien zelfs niet terug te halen zijn maar daat weet ik niet genoeg van. Anders blijft dat een raadsel.
Dat klopt. Dat komt doordat zoals ik het zie is haar hoofd meer van de camera weggedraaid is en de foto ook nog ietsje meer van bovenaf is genomen dan van precies zijwaarts.quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:44 schreef matteo_111 het volgende:
Ik vrees dat Za met die mooie tekening toch een te klein hoofd construeert.
Als L iets in het donker in het water zag liggen kan ze er een foto met flits van gemaakt hebben om goed te kunnen zien wat het was. Dat zou de foto met het haar kunnen zijn. Dat moet dan een enorme schok geweest zijn. Niet aan berichtjes gedacht vind ik niet vreemd in die situatie.quote:Klopt, ik houd ook niet van alles wat dood is.
Maar als je dan al een foto maakt van je net gestorven of teruggevonden vriendin dan maak je die niet diep in de nacht en als je dan klaarblijkelijk zo helder bent maak je ook wel een berichtje voor je ouders/vriendje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |