Jackie, die foto's zouden dan gemaakt kunnen zijn niet ver van de Mirador, daar waar ze op 2 april waren.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:00 schreef jackie12 het volgende:
Vraag aan de mensen die denken aan verdwalen: Waar moeten de foto's gemaakt zijn om die theorie te ondersteunen en welke plek ondersteunt dat juist niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog meer?
[ Bericht 38% gewijzigd door 11en30 op 06-12-2014 18:22:35 ]
- is dat belcontact/afgebroken oproep echt geweest? Is dat een feit?quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:25 schreef Za het volgende:
[..]
Jackie, die foto's zouden dan gemaakt kunnen zijn niet ver van de Mirador, daar waar ze op 2 april waren.
Aangezien er een soort van belpatroon is, dat een oorzaak moet hebben denk ik dat Kris en Lisanne op 2 april rond 11 uur heel even meenden te zien dat ze bereik hadden, en in de middag rond 14:00 daar in de omgeving daadwerkelijk even bereik hadden (de afgebroken oproep), en dat ze om die reden in die omgeving zijn gebleven, en ook een beetje aan die tijdstippen hebben vastgehouden om hun bereik te checken in de hoop op wederom bereik.
De foto's vallen binnen de laatste 2 keer van het aanzetten van de telefoon van Kris welke binnen het "schema" zijn gedaan. (6 april 10:26 en 11 april 10:51)
Ha Perico,quote:Op donderdag 4 december 2014 23:15 schreef Perico het volgende:
Er werd gisteren in de reportage nog een nieuwe nachtfoto geintroduceerd, trouwens.
Het is de evenknie van IMG_542, maar de hoek is veel vlakker, dichterbij de stenen ondergrond.
Je ziet ook de befaamde "man met rugzak" en een een hoop lichteffecten in de struiken:
[ afbeelding ]
2 april 13:56: "se conectó al gsm y despues de la llamada se desconecta" Estrella de Panama.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:25 schreef El_Matador het volgende:
- is dat belcontact/afgebroken oproep echt geweest? Is dat een feit?
Misschien waren ze fysiek beperkt.quote:- denk je niet dat als de nachtfoto's in de buurt van de Mirador gemaakt zouden zijn, 6,5 dag na hun verdwijning, dat ze dan makkelijk(er) terug hadden kunnen komen naar de juiste kant van de Continental Divide?
Ik zie de skyline van Panama City.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Aan de 'lichtjes' kun je zien wat een reductie van een keer of 30 met de scherpte doet. Wij hebben vlekjes, zij scherp afgetekende weerspiegelingen.
Thanks Poekje, goede vondst. Hier ben ik ook nog steeds nieuwsgierig naar. De samples van de omgeving waar het bot van Kris is gevonden worden nu eindelijk onderzocht toch?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:56 schreef Poekje01 het volgende:
Ben op zoek geweest naar mogelijke oorzaken voor de aanwezigheid van fosfaten op dat bot van K.
Kom dan uit bij het maken van organische compost, omdat je zo in een kuil of onder een compostberg iets kunt 'verstoppen' of wellicht sneller kunt laten 'verdwijnen'. Rondom Boquete zijn 1.200 koffieplanters, waar werklui bezig zijn. Organisch verbouwde koffie brengt meer op. Maar er zijn controles, dus is er veel vraag naar organische compost, ipv. (alleen) kunstmest. Die compost wordt in Panama uiteraard ook gemaakt, ook in- en rondom Boquete.
Vond iets wat wellicht interessant kan zijn: in Nederland wordt geen kippenmest meer gebruikt, zitten namelijk te veel.. fosfaten in. In Boquete wordt echter wel kippenmest gebruikt, in een gebied niet ver van waar K en L zijn geweest; Los Naranjos.
compostering en ingrediënten / chemicalieën:
- koeienmest
- koffiepulp
- kalk-zwavel
Koffieboeren gebruiken geen industriele kunstmest:
https://www.agriterra.org(...)n-compostering-nodig
Terug naar Panama: organic fertilizer: If you buy the fertilizer you must buy it in Los Naranjos:
http://www.boqueteguide.com/?p=9980
1.200 koffieplanters en 25 producenten
http://sixlegswilltravel.(...)-paradise-chapter-6/
In kippenmest zit veel fosfaat:
"Effectieve organische stof...alleen droge kippenmest scoort hoger ... strenge fosfaatnormen...nauwelijks meer gebruikt..."..
http://www.akkerwijzer.nl(...)-een-bruine-boterham
Legt dit een mogelijke link tussen een koffieplantage waar K en L hun lichamen wellicht in een gat zijn gegooid, afgedekt met compost eroverheen?
Die zijn toch nooit genomen? Daardoor kan niet vastgesteld worden of het een werking van de natuur is of wat anders. Komen we nooit achter, tenzij ze alsnog die monsters gaan nemen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:39 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Thanks Poekje, goede vondst. Hier ben ik ook nog steeds nieuwsgierig naar. De samples van de omgeving waar het bot van Kris is gevonden worden nu eindelijk onderzocht toch?
Huh, ik meende dat Domnivoor laatst daar artikel over had gepostquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:48 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die zijn toch nooit genomen? Daardoor kan niet vastgesteld worden of het een werking van de natuur is of wat anders. Komen we nooit achter, tenzij ze alsnog die monsters gaan nemen.
Dank voor de quote. Nog blijft de vraag hoe hard die informatie is. De ouders hebben het niet besproken. Het kan misinterpretatie zijn, laten we een slag om de arm houden...quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:29 schreef Za het volgende:
[..]
2 april 13:56: "se conectó al gsm y despues de la llamada se desconecta" Estrella de Panama.
[..]
Misschien waren ze fysiek beperkt.
Ze hadden ook tijd genoeg om heen en weer naar Bocas del Toro te lopen, maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook hebben gedaan. Of elke dag even boodschappen doen in Boquete. Kan allemaal. Is ook niet gebeurd.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Misschien waren ze al aan de goede kant van de CD. En zijn ze daar de verkeerde tegengekomen.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:36 schreef 11en30 het volgende:
Mijn schets is klaar. Lijkt me wel interessant om alle mogelijkheden naast elkaar te zetten:Ik zie het nog anders: bij de punt van de bedekkende foto het linkeroor en daarnaast het linkerjukbeen. Als ik weer thuis ben zal ik het op de foto aangeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog meer?
Nu ik de andere zie twijfel ik. Die van Za is mooi getekend trouwens.Op maandag 24 januari 2022 22:00 schreef Aoibhin het volgende:
Ik zie ook NU pas dat je de Domtoren in je UI hebt O+ Nu klopt het al helemaal!
Volgens mij hadden ze op alle genoemde mogelijke plekken gevonden moeten zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn verschillende mogelijke plekken voor die nachtfoto's gegeven, zowel hier als op WS:
Ja in een artikel over fouten bij het onderzoek werd het genoemd als iets dat gedaan had moeten worden.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:53 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Huh, ik meende dat Domnivoor laatst daar artikel over had gepostOf was het juist een wens van die forensisch onderzoeker...
Als we de zoektochten van SINAPROC plotten, juist niet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze op alle genoemde mogelijke plekken gevonden moeten zijn.
Haha nee, dan denk ik dat ik er wat moois van heb gemaaktquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:59 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja in een artikel over fouten bij het onderzoek werd het genoemd als iets dat gedaan had moeten worden.
Ik weet niets van dat er omgevingsmonsters genomen zijn, en anders heb ik iets ernstig gemist![]()
Er is ook een kansje dat ze zich opzettelijk schuil hielden, uit angst voor daders/achtervolgers aan wie ze eerder ontsnapt zijn. Die zouden dan de weg terug afgesneden hebben zodat ze gedwongen werden dieper het bos in te vluchten/verdwalen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:03 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk dat ze precies buiten het zicht van SINAPROC zijn gebleven, want die zijn niet langs de rivier gaan zoeken, maar langs het pad van de Culebra Trail naar Bocas, ligt meer naar het oosten en komt langs Alto Romero.
Waarom hebben veel mensen hier het idee dat wij meer kunnen zien op de foto (s) dan de experts met hun veel betere apparatuur?quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:20 schreef matteo_111 het volgende:
Ik heb wat met de foto zitten schuiven en prutsen om de tekening in de rechteronderhoek scherper te maken. Het zou het shirt van Kris kunnen zijn. Donkere strepen op een lichte achtergrond. Aan de structuur heb ik het idee dat het niet alleen maar haar is, maar dat er door het haar dat er wel zit een patroon schemert.Haar shirt had verticale rode strepen op een witte ondergrond. Ik kan op deze meervoudig gemutileerde foto niet echt zien of dat hier ook haar shirt kan zijn.
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Of zou het kunnen zijn dat ze op de rugzak ligt?
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
hier nog eens waarom Calderon het niet eens is met B. Pitti:quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:19 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Haha nee, dan denk ik dat ik er wat moois van heb gemaakt![]()
Zij die wel 1000x kunnen zoomen vertellen ons niet wat er op de foto's staat dus moeten we dat zelf zo goed en zo kwaad als het gaat zien te achterhalen met de kruimels die ons worden toegeworpen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Waarom hebben veel mensen hier het idee dat wij meer kunnen zien op de foto (s) dan de experts met hun veel betere apparatuur?
er was wel een bericht over extra onderzoek, naar wat is niet genoemd, wel dat de telefoons daarvan zijn uitgesloten.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:19 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Haha nee, dan denk ik dat ik er wat moois van heb gemaakt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |