abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_147317058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:00 schreef jackie12 het volgende:
Vraag aan de mensen die denken aan verdwalen: Waar moeten de foto's gemaakt zijn om die theorie te ondersteunen en welke plek ondersteunt dat juist niet?
Jackie, die foto's zouden dan gemaakt kunnen zijn niet ver van de Mirador, daar waar ze op 2 april waren.

Aangezien er een soort van belpatroon is, dat een oorzaak moet hebben denk ik dat Kris en Lisanne op 2 april rond 11 uur heel even meenden te zien dat ze bereik hadden, en in de middag rond 14:00 daar in de omgeving daadwerkelijk even bereik hadden (de afgebroken oproep), en dat ze om die reden in die omgeving zijn gebleven, en ook een beetje aan die tijdstippen hebben vastgehouden om hun bereik te checken in de hoop op wederom bereik.

De foto's vallen binnen de laatste 2 keer van het aanzetten van de telefoon van Kris welke binnen het "schema" zijn gedaan. (6 april 10:26 en 11 april 10:51)
pi_147317391
Mijn schets is klaar. Lijkt me wel interessant om alle mogelijkheden naast elkaar te zetten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog meer?

[ Bericht 38% gewijzigd door 11en30 op 06-12-2014 18:22:35 ]
pi_147319303
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:25 schreef Za het volgende:

[..]

Jackie, die foto's zouden dan gemaakt kunnen zijn niet ver van de Mirador, daar waar ze op 2 april waren.

Aangezien er een soort van belpatroon is, dat een oorzaak moet hebben denk ik dat Kris en Lisanne op 2 april rond 11 uur heel even meenden te zien dat ze bereik hadden, en in de middag rond 14:00 daar in de omgeving daadwerkelijk even bereik hadden (de afgebroken oproep), en dat ze om die reden in die omgeving zijn gebleven, en ook een beetje aan die tijdstippen hebben vastgehouden om hun bereik te checken in de hoop op wederom bereik.

De foto's vallen binnen de laatste 2 keer van het aanzetten van de telefoon van Kris welke binnen het "schema" zijn gedaan. (6 april 10:26 en 11 april 10:51)
- is dat belcontact/afgebroken oproep echt geweest? Is dat een feit?
- denk je niet dat als de nachtfoto's in de buurt van de Mirador gemaakt zouden zijn, 6,5 dag na hun verdwijning, dat ze dan makkelijk(er) terug hadden kunnen komen naar de juiste kant van de Continental Divide?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147319401
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:15 schreef Perico het volgende:
Er werd gisteren in de reportage nog een nieuwe nachtfoto geintroduceerd, trouwens.

Het is de evenknie van IMG_542, maar de hoek is veel vlakker, dichterbij de stenen ondergrond.

Je ziet ook de befaamde "man met rugzak" en een een hoop lichteffecten in de struiken:

[ afbeelding ]
Ha Perico,

Deze foto is m.i. dezelfde als 542, maar dan veel duidelijker. Aan de 'lichtjes' kun je zien wat een reductie van een keer of 30 met de scherpte doet. Wij hebben vlekjes, zij scherp afgetekende weerspiegelingen. Maar 542 maar eens plat in hetzelfde perspectief. Ze hebben m.i. een versie van de foto afgedrukt die ze zelf ook gepimpt hebben om er meer op te kunnen zien.

De man met de rugzak is al lang ontmaskerd als een paar bladeren zoals je weet. De hele beestenboel is pure suspense.
pi_147319457
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:25 schreef El_Matador het volgende:

- is dat belcontact/afgebroken oproep echt geweest? Is dat een feit?
2 april 13:56: "se conectó al gsm y despues de la llamada se desconecta" Estrella de Panama.

quote:
- denk je niet dat als de nachtfoto's in de buurt van de Mirador gemaakt zouden zijn, 6,5 dag na hun verdwijning, dat ze dan makkelijk(er) terug hadden kunnen komen naar de juiste kant van de Continental Divide?
Misschien waren ze fysiek beperkt.
pi_147319585
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Aan de 'lichtjes' kun je zien wat een reductie van een keer of 30 met de scherpte doet. Wij hebben vlekjes, zij scherp afgetekende weerspiegelingen.
Ik zie de skyline van Panama City.
pi_147319713
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:29 schreef Za het volgende:

Misschien waren ze al aan de goede kant van de CD. En zijn ze daar de verkeerde tegengekomen.
pi_147319825
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:56 schreef Poekje01 het volgende:
Ben op zoek geweest naar mogelijke oorzaken voor de aanwezigheid van fosfaten op dat bot van K.
Kom dan uit bij het maken van organische compost, omdat je zo in een kuil of onder een compostberg iets kunt 'verstoppen' of wellicht sneller kunt laten 'verdwijnen'. Rondom Boquete zijn 1.200 koffieplanters, waar werklui bezig zijn. Organisch verbouwde koffie brengt meer op. Maar er zijn controles, dus is er veel vraag naar organische compost, ipv. (alleen) kunstmest. Die compost wordt in Panama uiteraard ook gemaakt, ook in- en rondom Boquete.

Vond iets wat wellicht interessant kan zijn: in Nederland wordt geen kippenmest meer gebruikt, zitten namelijk te veel.. fosfaten in. In Boquete wordt echter wel kippenmest gebruikt, in een gebied niet ver van waar K en L zijn geweest; Los Naranjos.

compostering en ingrediënten / chemicalieën:

- koeienmest
- koffiepulp
- kalk-zwavel

Koffieboeren gebruiken geen industriele kunstmest:
https://www.agriterra.org(...)n-compostering-nodig

Terug naar Panama: organic fertilizer: If you buy the fertilizer you must buy it in Los Naranjos:
http://www.boqueteguide.com/?p=9980

1.200 koffieplanters en 25 producenten
http://sixlegswilltravel.(...)-paradise-chapter-6/

In kippenmest zit veel fosfaat:

"Effectieve organische stof...alleen droge kippenmest scoort hoger ... strenge fosfaatnormen...nauwelijks meer gebruikt..."..
http://www.akkerwijzer.nl(...)-een-bruine-boterham

Legt dit een mogelijke link tussen een koffieplantage waar K en L hun lichamen wellicht in een gat zijn gegooid, afgedekt met compost eroverheen?
Thanks Poekje, goede vondst. Hier ben ik ook nog steeds nieuwsgierig naar. De samples van de omgeving waar het bot van Kris is gevonden worden nu eindelijk onderzocht toch?
pi_147320069
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:39 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Thanks Poekje, goede vondst. Hier ben ik ook nog steeds nieuwsgierig naar. De samples van de omgeving waar het bot van Kris is gevonden worden nu eindelijk onderzocht toch?
Die zijn toch nooit genomen? Daardoor kan niet vastgesteld worden of het een werking van de natuur is of wat anders. Komen we nooit achter, tenzij ze alsnog die monsters gaan nemen. :(
pi_147320297
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:48 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Die zijn toch nooit genomen? Daardoor kan niet vastgesteld worden of het een werking van de natuur is of wat anders. Komen we nooit achter, tenzij ze alsnog die monsters gaan nemen. :(
Huh, ik meende dat Domnivoor laatst daar artikel over had gepost O-) Of was het juist een wens van die forensisch onderzoeker...
pi_147320377
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:29 schreef Za het volgende:

[..]

2 april 13:56: "se conectó al gsm y despues de la llamada se desconecta" Estrella de Panama.

[..]

Dank voor de quote. Nog blijft de vraag hoe hard die informatie is. De ouders hebben het niet besproken. Het kan misinterpretatie zijn, laten we een slag om de arm houden...

Dat kan, maar hoe komen ze (en hun spullen) dan wel 15 km naar de noordkant door dichte jungle terecht? In een scenario zonder derden is dat toch heel vreemd, als ze op 8 april "dichtbij" de Mirador waren.

Ook in die buurt zat SINAPROC, waar weten we niet precies, maar ergens in die buurt.

Er zijn verschillende mogelijke plekken voor die nachtfoto's gegeven, zowel hier als op WS:

• waar de rugzak is gevonden - bryn op WS
• bij de tweede kabelbrug, waar de jeans is gevonden - 11en30 en meer hier? Matteo hier en op WS?
• dichterbij de Mirador - jij, anderen?

Het zou zo goed zijn om het gebied in te trekken en die opvallende geul in het gesteente te lokaliseren.

Ik denk dat die nachtfoto's gemaakt zijn "on the move". Naar nu blijkt waarschijnlijk de dames samen. Denk nog steeds dat ze iets gezien hebben waar ze hoop uit putten en daarheen probeerden te komen. Dat ze ondertussen flitsen om aandacht te trekken sluit ik niet uit, maar zie ik niet als hoofdzaak.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147320436
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:36 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Misschien waren ze al aan de goede kant van de CD. En zijn ze daar de verkeerde tegengekomen.
Ze hadden ook tijd genoeg om heen en weer naar Bocas del Toro te lopen, maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook hebben gedaan. Of elke dag even boodschappen doen in Boquete. Kan allemaal. Is ook niet gebeurd.
Als je op het pad niet kunt verdwalen - tot aan de 2e quebrada dan - wil dat zeggen dat ze toch ergens en om een of andere reden de weg zijn kwijtgeraakt, want ze zijn tenminste enkele dagen niet aan het pad geweest.
Toch kom je, als je bergaf trekt, altijd wel eens een rivier tegen, en als je dan weer verder stroomaf gaat, een van de drie kabelbruggen. Kan eigenlijk niet missen.

Als ze gewond of ziek waren kan zo'n tocht best een paar dagen duren. Het is daar geen bloemenweitje tenslotte.
Echter, als je na de 2e kabelbrug verder stroomaf gaat, is er geen pad meer en geen bewoning en is het een volslagen niemandsland met inmiddels een krachtige rivier. Gevaarlijk, verraderlijk.

Toch vrees ik dat ze dat om een of andere reden hebben gedaan.

De foto met het rode haar is duidelijk geen portret, lijkt me. Meer een toevalligheid. Ik denk dat je lang moet zoeken in het gebied om een ander blond-rossig persoon tegen te komen. Kris dus, wat mij betreft.
Overigens is-ie vierkant afgedrukt. Er mist dus ergens een strook die 25 % van de foto beslaat. De glans van de flits zit tamelijk bovenaan de foto (bezien vanuit het onderschrift). Dat maakt het aannemelijk dat de missende strook ook aan die bovenkant zit.
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:58:19 #63
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147320551
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:36 schreef 11en30 het volgende:
Mijn schets is klaar. Lijkt me wel interessant om alle mogelijkheden naast elkaar te zetten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog meer?
Ik zie het nog anders: bij de punt van de bedekkende foto het linkeroor en daarnaast het linkerjukbeen. Als ik weer thuis ben zal ik het op de foto aangeven.
Nu ik de andere zie twijfel ik. Die van Za is mooi getekend trouwens.
Op maandag 24 januari 2022 22:00 schreef Aoibhin het volgende:
Ik zie ook NU pas dat je de Domtoren in je UI hebt O+ Nu klopt het al helemaal!
pi_147320580
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn verschillende mogelijke plekken voor die nachtfoto's gegeven, zowel hier als op WS:

Volgens mij hadden ze op alle genoemde mogelijke plekken gevonden moeten zijn.
pi_147320585
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:53 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Huh, ik meende dat Domnivoor laatst daar artikel over had gepost O-) Of was het juist een wens van die forensisch onderzoeker...
Ja in een artikel over fouten bij het onderzoek werd het genoemd als iets dat gedaan had moeten worden.
Ik weet niets van dat er omgevingsmonsters genomen zijn, en anders heb ik iets ernstig gemist :{
pi_147320782
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:59 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze op alle genoemde mogelijke plekken gevonden moeten zijn.
Als we de zoektochten van SINAPROC plotten, juist niet.
Waar Feliciano G. en Plinio M. hebben gezocht weten we niet precies.

PM is op 15 april meegevlogen in de helikopter van SINAPROC en ook hij heeft niets (langs de rivier!) gezien.

Ik denk dat ze precies buiten het zicht van SINAPROC zijn gebleven, want die zijn niet langs de rivier gaan zoeken, maar langs het pad van de Culebra Trail naar Bocas, ligt meer naar het oosten en komt langs Alto Romero.

pi_147321107
Ik vraag me af . . . Als je nachtenlang in het donker bivakkeert en kennelijk een mate van kwetsbare stabiliteit hebt gevonden, waarom ga je dan op de nacht met de meest heldere maan, (tot 1.30 AM dan) ineens aan het flitsen? Foto's maken kun je het niet noemen m.i.

Mijn meest waarschijnlijke scenario is shaken and stirred door de foto met het haar. Meest waarschijnlijk: Kris was daar gewoon, misschien slapend.
[Als ik bedenk wat ik zou doen met tweeën in de jungle in de nacht: om de beurt slapen. Persoonlijk zou ik ook de rugzak als kussen claimen.]
Kan best bij de 2e kabelbrug geweest zijn, maar dan heeft ze de 7e nog niet haar shorts verloren en een ongeluk gehad.
pi_147321471
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:59 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja in een artikel over fouten bij het onderzoek werd het genoemd als iets dat gedaan had moeten worden.
Ik weet niets van dat er omgevingsmonsters genomen zijn, en anders heb ik iets ernstig gemist :{
Haha nee, dan denk ik dat ik er wat moois van heb gemaakt -O- ;)
pi_147322960
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:03 schreef El_Matador het volgende:

Ik denk dat ze precies buiten het zicht van SINAPROC zijn gebleven, want die zijn niet langs de rivier gaan zoeken, maar langs het pad van de Culebra Trail naar Bocas, ligt meer naar het oosten en komt langs Alto Romero.
Er is ook een kansje dat ze zich opzettelijk schuil hielden, uit angst voor daders/achtervolgers aan wie ze eerder ontsnapt zijn. Die zouden dan de weg terug afgesneden hebben zodat ze gedwongen werden dieper het bos in te vluchten/verdwalen.

Eenmaal een week verder, via omzwervingen ver van het pad af bij de rivier aanbeland en door helicoptergeluiden in de lucht, hadden ze pas weer voldoende vertrouwen opgebouwd om zich te laten zien.

[ Bericht 5% gewijzigd door 11en30 op 05-12-2014 23:13:21 ]
pi_147324101
Ik heb wat met de foto zitten schuiven en prutsen om de tekening in de rechteronderhoek scherper te maken. Het zou het shirt van Kris kunnen zijn. Donkere strepen op een lichte achtergrond. Aan de structuur heb ik het idee dat het niet alleen maar haar is, maar dat er door het haar dat er wel zit een patroon schemert.Haar shirt had verticale rode strepen op een witte ondergrond. Ik kan op deze meervoudig gemutileerde foto niet echt zien of dat hier ook haar shirt kan zijn.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Of zou het kunnen zijn dat ze op de rugzak ligt?

pi_147324255
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:20 schreef matteo_111 het volgende:
Ik heb wat met de foto zitten schuiven en prutsen om de tekening in de rechteronderhoek scherper te maken. Het zou het shirt van Kris kunnen zijn. Donkere strepen op een lichte achtergrond. Aan de structuur heb ik het idee dat het niet alleen maar haar is, maar dat er door het haar dat er wel zit een patroon schemert.Haar shirt had verticale rode strepen op een witte ondergrond. Ik kan op deze meervoudig gemutileerde foto niet echt zien of dat hier ook haar shirt kan zijn.

Of zou het kunnen zijn dat ze op de rugzak ligt?

Waarom hebben veel mensen hier het idee dat wij meer kunnen zien op de foto (s) dan de experts met hun veel betere apparatuur?
Over eventueel gesjoemel met de data waar ze over heen kijken kan ik nog inkomen maar een foto 1000 x uitvergroten, in te zoomen enz dat is niet zo moeilijk en is echt al lang gedaan.
En dat dit het haar van Kris is lijkt mij ook het meest aannemelijk maar is zelfs voor de onderzoekers geen vaststaand feit.
pi_147324353
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:19 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

hier nog eens waarom Calderon het niet eens is met B. Pitti:
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23807780

En hier maakt de medisch onderzoeker enkele rake opmerkingen over het door hem onderzochte vel en de scheenbeenbotten van L:

http://laestrella.com.pa/(...)-dutch-girl/23814594

- waarom het lichaam niet zo snel is vergaan als normaal verwacht had kunnen worden
- waarom het lichaam volgens hem ergens bewaard werd en wordt
- wat de staat van de botten en huid hem vertellen

The tests confirmed that the sample belonged to Lisanne Froon and used to cover her femur. The evidence showed the first signs of descomposition and was covered in dust. The remains were found on 29 August.

This information is important for the research, because it will allow to establish the moment of death and the conditions where the body was placed afterwards. If we suppose that the girls died during the first week of April, right now, after 5 months of death, larvae shouldn't be seen.

This points out that the body is or was kept in a humid place, under shadow and in low temperatures, according to the reports.

[ Bericht 9% gewijzigd door Poekje01 op 06-12-2014 00:00:21 ]
pi_147324414
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:25 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Waarom hebben veel mensen hier het idee dat wij meer kunnen zien op de foto (s) dan de experts met hun veel betere apparatuur?
Zij die wel 1000x kunnen zoomen vertellen ons niet wat er op de foto's staat dus moeten we dat zelf zo goed en zo kwaad als het gaat zien te achterhalen met de kruimels die ons worden toegeworpen.
  zaterdag 6 december 2014 @ 00:44:51 #74
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147325061
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:19 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

er was wel een bericht over extra onderzoek, naar wat is niet genoemd, wel dat de telefoons daarvan zijn uitgesloten.
pi_147325551
Hier

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris
Heeft de vader van kris op 13.52 over de foto over grot of rivierbedding op 8 april.Waar Kris en Lisanne mogelijk vastgehouden werden
Heeft hij het hier over foto 542 die wij zien dit als een rotsplateau?
En dat hij deze foto ziet als een foto die van onder is genomen in een grot.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')