abonnement Unibet Coolblue
pi_147187087
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*



Oishinbo (美味しんぼ?, lit. "The Gourmet") is a long-running cooking manga written by Tetsu Kariya and drawn by Akira Hanasaki. The manga's title is a portmanteau of the Japanese word for delicious, oishii, and the word for someone who loves to eat, kuishinbo.

Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Bekijk deze YouTube-video - BBC Documentaire over het dalende geboortecijfer in Japan.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Wie is wanneer in Japan?

Aurelius 25 september - 27 oktober 2014
Kabuto_Raiger 29 Juli - 29 Augustus 2014
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in
pi_147193455
Irasshaimase!
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_147193933
Waar kan ik de ticket bemachtigen? Ik wil best een appel en een ei zelf komen brengen. Moet het een rauw ei zijn trouwens?
  maandag 1 december 2014 @ 19:45:02 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_147195530
Ga van 25 maart tot 9 april weer :)
Vlieg naar Osaka (4n), dan Kyoto (3n) en Tokyo (7n).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_147196656
quote:
17s.gif Op maandag 1 december 2014 19:04 schreef ROFLOL het volgende:
Irasshaimase!
Zelfs als je maar een winkeltje langs loopt en je gaat niet eens naar binnen.. Dan verwelkomen ze je al O+.
pi_147197293
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:45 schreef matthijst het volgende:
Ga van 25 maart tot 9 april weer :)
Vlieg naar Osaka (4n), dan Kyoto (3n) en Tokyo (7n).
Nice, beetje zelfde data als ik ga.
pi_147212688
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:45 schreef matthijst het volgende:
Ga van 25 maart tot 9 april weer :)
Vlieg naar Osaka (4n), dan Kyoto (3n) en Tokyo (7n).
Op tijd voor de Sakura! Veel plezier! ^O^ Ga je nog naar Himeji? Die gaat in maart weer open.

Ik mag zelf weer een tijdje wachten, binnenkort eens de foto's van Tohoku sorteren. :')
pi_147213487
quote:
11s.gif Op maandag 1 december 2014 19:12 schreef Qunix het volgende:
Waar kan ik de ticket bemachtigen? Ik wil best een appel en een ei zelf komen brengen. Moet het een rauw ei zijn trouwens?
Nee, zo een waarbij de dooier hard is, en het eiwit zacht.

We waren in een ryokan en kregen een ei in de schaal bij het ontijt. Ik wou 'm knakken op de rand van mijn schaaltje om te pellen, maar bedacht me dat er wast een addertje onder het gras zat. Ik moet heel vertwijfeld gekeken hebben, want de serveerster kwam aangesneld en liet zien dat je het ei dus halfrauw door de rijst gemengd moest worden. Lang leve nonverbale communicatie :D

Tevens een heimwee-tvp :@ Sakura met baby is gekkenwerk he? ;(
pi_147214047
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:40 schreef Roomsnoes het volgende:
We waren in een ryokan en kregen een ei in de schaal bij het ontijt. Ik wou 'm knakken op de rand van mijn schaaltje om te pellen, maar bedacht me dat er wast een addertje onder het gras zat. Ik moet heel vertwijfeld gekeken hebben, want de serveerster kwam aangesneld en liet zien dat je het ei dus halfrauw door de rijst gemengd moest worden.
Samen met natto en zeewier voor een echt Japans ontbijt. :Y)

[ Bericht 5% gewijzigd door Aurelius op 02-12-2014 12:14:21 ]
pi_147214313
Weer een paar euro eraf, 372 nu. 22 euro nog maar :o
pi_147214664
Waar waar waar?
pi_147214714
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:33 schreef Aurelius het volgende:
Waar waar waar?
Aeroflot. Ik heb gezocht in mei en sep 15 en beide periode geven 370.
pi_147214744
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Aeroflot. Ik heb gezocht in mei en sep 15 en beide periode geven 370.
ja mei en sept zijn vaak het goedkoopst. In maart zijn de vluchten helaas een stuk duurder al.
Ik ga zelf in maart en oktober(halloween in akihabara :D)
pi_147214863
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:37 schreef totalvamp het volgende:

[..]

ja mei en sept zijn vaak het goedkoopst. In maart zijn de vluchten helaas een stuk duurder al.
Ik ga zelf in maart en oktober(halloween in akihabara :D)
Niet echt. In maart 418 en in oktober 400.

Zijn echt met tickets aan het strooien. Denk dat t te maken heeft met roebel en lage olieprijzen.
pi_147215680
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Niet echt. In maart 418 en in oktober 400.

Zijn echt met tickets aan het strooien. Denk dat t te maken heeft met roebel en lage olieprijzen.

Er komt nog wel iets van 40-50 euro bij, mijn kaartje was totaal 450 met belastingen en BS.
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:01:08 #16
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_147217157
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:05 schreef Aurelius het volgende:
Op tijd voor de Sakura! Veel plezier! ^O^ Ga je nog naar Himeji? Die gaat in maart weer open.
Yes, 27 maart weer open zag ik, wil er wel ff gaan kijken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_147220006
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:40 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nee, zo een waarbij de dooier hard is, en het eiwit zacht.
Dat lukt me wel hoor :Y)

Ik ga (nog niet zeker) in augustus/september 2015.
pi_147237009
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:05 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Op tijd voor de Sakura! Veel plezier! ^O^ Ga je nog naar Himeji? Die gaat in maart weer open.
Ik was in oktober in het nog half gesloten Himeji (alleen het kasteel zelf was nog gesloten, de rest al helemaal open en weinig meer van de restauratie te zien daar), maar dat was al echt de moeite waard! En perfect te combineren met Kobe als dagtrip vanuit Kyoto!

Om Himeji Castle echt in te kunnen zou ik nog wel een keer terug willen ooit, maar verder begrijp ik die 'steeds weer naar Japan'-drang hier echt niet (Aurelius uitgezonderd uiteraard :D). Het is een mooi land, erg gastvrij, alles goed geregeld en ik raad het iedereen aan, maar ik zou eerder nog een keer naar Canada gaan dan naar Japan eerlijk gezegd. En nog veel liever naar andere landen waar ik nog nooit geweest ben, ook al moet ik daar dringen om in een oude trage trein te kunnen zitten.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_147237487
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:37 schreef totalvamp het volgende:

[..]

ja mei en sept zijn vaak het goedkoopst. In maart zijn de vluchten helaas een stuk duurder al.
Ik ga zelf in maart en oktober(halloween in akihabara :D)
Ik zou liever Halloween vieren in Shibuya. Het was een gekkenhuis dit jaar.
  woensdag 3 december 2014 @ 06:56:52 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_147238319
Vwb die steeds weer naar Japan-drang :)
Ik vind het gewoon een erg leuk land om rond te sjokken. Voorjaar en najaar, mooie tijd omdat het daar dan al/nog lekker weer is. Verder lekker eten, aardige mensen en een mooie combinatie van cultuur en oud en nieuwe dingen.

Ga er niet heen als "hoofdvakantie"; dat was de afgelopen jaren vaak Amerika :)
Ook zo'n heerlijk relaxt vakantieland, maar dan in de zomer.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_147240053
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 01:23 schreef koei het volgende:
Om Himeji Castle echt in te kunnen zou ik nog wel een keer terug willen ooit, maar verder begrijp ik die 'steeds weer naar Japan'-drang hier echt niet (Aurelius uitgezonderd uiteraard :D).
Ik merk dat ik de "grote" steden langs de reguliere route Tokyo - Kyoto - Osaka - Hiroshima - Nagasaki ondertussen ook wel heb gezien. We genieten tegenwoordig meer van de afgelegen gebieden en niche plaatsen. Maar wij kunnen naast bezienswaardigheden ook erg genieten van onsens, lokale ambachten en culinaire specialiteiten. En die heeft elke regio wel. :)
pi_147240519
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Aeroflot.
Ow, laat maar. Al kreeg ik geld toe.
pi_147247274
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:59 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ow, laat maar. Al kreeg ik geld toe.
Het is de meest waardeloze maatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen, maar als t ticket zoals nu minstens de helft goedkoper is dan de concurrent dan stap ik zo weer in hoor ^O^

Uiteindelijk is vliegen altijd kut in economy.
pi_147247376
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 01:23 schreef koei het volgende:

[..]

Ik was in oktober in het nog half gesloten Himeji (alleen het kasteel zelf was nog gesloten, de rest al helemaal open en weinig meer van de restauratie te zien daar), maar dat was al echt de moeite waard! En perfect te combineren met Kobe als dagtrip vanuit Kyoto!

Om Himeji Castle echt in te kunnen zou ik nog wel een keer terug willen ooit, maar verder begrijp ik die 'steeds weer naar Japan'-drang hier echt niet (Aurelius uitgezonderd uiteraard :D). Het is een mooi land, erg gastvrij, alles goed geregeld en ik raad het iedereen aan, maar ik zou eerder nog een keer naar Canada gaan dan naar Japan eerlijk gezegd. En nog veel liever naar andere landen waar ik nog nooit geweest ben, ook al moet ik daar dringen om in een oude trage trein te kunnen zitten.
Ik probeer om de vakantie naar Japan te gaan. Er is inderdaad nog veel meer moois te zien, maar t totaalplaatje in Japan is gewoon perfect. Lekker weer, vriendelijke mensen, een compleet andere cultuur zonder dat je daar ook zo snel de nadelen van ziet (zoals bv in ZO Azie).

En het eten natuurlijk _O_ Culinair Japan alleen is voor mij al genoeg reden om terug te blijven komen.
pi_147247533
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 01:23 schreef koei het volgende:

[..]
Om Himeji Castle echt in te kunnen zou ik nog wel een keer terug willen ooit, maar verder begrijp ik die 'steeds weer naar Japan'-drang hier echt niet (Aurelius uitgezonderd uiteraard :D). Het is een mooi land, erg gastvrij, alles goed geregeld en ik raad het iedereen aan, maar ik zou eerder nog een keer naar Canada gaan dan naar Japan eerlijk gezegd. En nog veel liever naar andere landen waar ik nog nooit geweest ben, ook al moet ik daar dringen om in een oude trage trein te kunnen zitten.
Japan voelt voor mij aan als thuis, het is totnutoe de enige plek waar ik me echt kan ontspannen en mezelf kan zijn. De mensen zijn aardig, de cultuur is leuk, goed eten, mooie vrouwen en al de anime en manga die je maar wilt :P
  woensdag 3 december 2014 @ 15:39:48 #26
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_147249609
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:36 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik merk dat ik de "grote" steden langs de reguliere route Tokyo - Kyoto - Osaka - Hiroshima - Nagasaki ondertussen ook wel heb gezien. We genieten tegenwoordig meer van de afgelegen gebieden en niche plaatsen. Maar wij kunnen naast bezienswaardigheden ook erg genieten van onsens, lokale ambachten en culinaire specialiteiten. En die heeft elke regio wel. :)
ben je al in Hiraizumi geweest? En Hirosaki? Leuke plaatsjes :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_147383174
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:39 schreef star_gazer het volgende:

[..]

ben je al in Hiraizumi geweest? En Hirosaki? Leuke plaatsjes :)
Ja, en ja :)
pi_147383964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:30 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Japan voelt voor mij aan als thuis, het is totnutoe de enige plek waar ik me echt kan ontspannen en mezelf kan zijn.
Dit.

Ik woon er nu al een tijdje, maar het heeft lang geduurd voordat ik begreep waarom ik het hier zo naar mijn zin heb. Ik kan hier echt mezelf zijn, en ontspannen leven.

Overigens werkt dit niet meer zodra je Japans spreekt, omdat je dan absoluut jezelf niet meer kunt zijn, en je moet schikken naar de normen en waarden van het land. Maar zo lang ze je hier als buitenlander behandelen, is het een paradijsje.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_147384109
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 01:23 schreef koei het volgende:

[..]

Ik was in oktober in het nog half gesloten Himeji (alleen het kasteel zelf was nog gesloten, de rest al helemaal open en weinig meer van de restauratie te zien daar), maar dat was al echt de moeite waard! En perfect te combineren met Kobe als dagtrip vanuit Kyoto!

Om Himeji Castle echt in te kunnen zou ik nog wel een keer terug willen ooit, maar verder begrijp ik die 'steeds weer naar Japan'-drang hier echt niet (Aurelius uitgezonderd uiteraard :D). Het is een mooi land, erg gastvrij, alles goed geregeld en ik raad het iedereen aan, maar ik zou eerder nog een keer naar Canada gaan dan naar Japan eerlijk gezegd. En nog veel liever naar andere landen waar ik nog nooit geweest ben, ook al moet ik daar dringen om in een oude trage trein te kunnen zitten.
Met nog zoveel plekken te bezoeken ga ik ook veel liever ergens anders heen. Die enorme adoratie begrijp ik ook niet zo goed. Maar het was wel leuk genoeg om nog eens naar op vakantie te gaan, dat wel.
pi_147384251
Naast de mensen en het eten, ben ik ook nog steeds verbaasd over de grote diversiteit aan natuur en landschappen, en de uitgesproken seizoenen.
pi_147384562
het japanse landschap is zo mooi en uniek...
pi_147384602
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:09 schreef pokkerdepok het volgende:
het japanse landschap is zo mooi en uniek...
mooi wel, uniek betwijfel ik :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_147384637
quote:
7s.gif Op maandag 8 december 2014 10:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

mooi wel, uniek betwijfel ik :P
okee. :)
pi_147394984
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit.

Ik woon er nu al een tijdje, maar het heeft lang geduurd voordat ik begreep waarom ik het hier zo naar mijn zin heb. Ik kan hier echt mezelf zijn, en ontspannen leven.

Overigens werkt dit niet meer zodra je Japans spreekt, omdat je dan absoluut jezelf niet meer kunt zijn, en je moet schikken naar de normen en waarden van het land. Maar zo lang ze je hier als buitenlander behandelen, is het een paradijsje.
Wat als Japans spreken is zoals ik ben? Ik vind het een prachtige taal en zou niets liever willen dan goed integreren (niet zoals de meesten die hierheen komen).
Maarja als blanke westerling zul je nooit een Japanner zijn, niet dat het veel uit maakt.
Een japanse vrouw veroveren gaat nog lastig worden zonder dat je Japans spreekt >.<
  dinsdag 9 december 2014 @ 01:21:09 #35
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_147413111
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:46 schreef totalvamp het volgende:
Een japanse vrouw veroveren gaat nog lastig worden zonder dat je Japans spreekt >.<
Kom naar Australië. Genoeg hier die Engels spreken.

* Mission accomplished :7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_147413728
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:21 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Kom naar Australië. Genoeg hier die Engels spreken.

* Mission accomplished :7
Ik zou niet met dat accent kunnen leven xD
  dinsdag 9 december 2014 @ 07:52:53 #37
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_147414516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 02:49 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik zou niet met dat accent kunnen leven xD
Ik heb het over Japanse vrouwen die Engels spreken. Daar zijn er aardig wat van hier.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_147414529
Voor de Japan-fans die af en toe ook eens een game spelen. De Yakuza-reeks is een aanrader. En zojuist is aangekondigd dat deel 5 ook in het Engels vertaald zal worden.

pi_147414687
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 december 2014 07:52 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik heb het over Japanse vrouwen die Engels spreken. Daar zijn er aardig wat van hier.
Ahh, alleen het probleem is dat ik van de reis daarheen, ik 2x naar Japan kan ;)

Ik blijf wel hakkelen in het Japans xD toch laten zien dat je moeite doet.
pi_147414854
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:46 schreef totalvamp het volgende:
Een japanse vrouw veroveren gaat nog lastig worden zonder dat je Japans spreekt >.<
Och, ga naar bepaalde clubs in Roppongi of Shibuya en je hebt er zo een aan de haak. Maar of je daar gelukkig van wordt is de vraag. De meeste Japanse meisjes zijn oppervlakkig, veeleisend en kunnen behoorlijk gemeen zijn. Zeker als ze eenmaal die ring om de vinger hebben. "Oni yome" is een normale term in Japan.

Ik heb geluk gehad en mijn vrouw leren kennen door een gemeenschappelijk kennis die in Tokyo woonde. Ze heeft in Amerika gestudeerd, spreekt vloeiend Engels en had toentertijd veel Europese klanten en moest vaak op zakenreis naar Frankrijk en Italië. Ze is Japans, maar ze kan in Europa meer zichzelf zijn dan in Japan. :)
pi_147414968
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 08:35 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Och, ga naar bepaalde clubs in Roppongi of Shibuya en je hebt er zo een aan de haak. Maar of je daar gelukkig van wordt is de vraag. De meeste Japanse meisjes zijn oppervlakkig, veeleisend en kunnen behoorlijk gemeen zijn. Zeker als ze eenmaal die ring om de vinger hebben. "Oni yome" is een normale term in Japan.

Ik heb geluk gehad en mijn vrouw leren kennen door een gemeenschappelijk kennis die in Tokyo woonde. Ze heeft in Amerika gestudeerd, spreekt vloeiend Engels en had toentertijd veel Europese klanten en moest vaak op zakenreis naar Frankrijk en Italië. Ze is Japans, maar ze kan in Europa meer zichzelf zijn dan in Japan. :)
Ahh ja, daar heb ik over gehoord. Gaijin hunters in Roppongi xD sowieso zijn dat niet de types waar ik mee zou omgaan. Eerder het meisje wat nerveus naar BL boeken aant kijken is xD

In mijn gebroken Japan is dat een Demon Bride? Zijn ze zo erg dan? Hebben ze aan mij een verkeerde.

Inderdaad geluk, ik spreek nu af en toe met een meisje uit Tokyo, ze wilde ook afspreken in maart, maar zie dat niet als date of iets serieus.

Gewoon lol trappen en shoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2014 08:45:57 ]
pi_147415979
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het is de meest waardeloze maatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen, maar als t ticket zoals nu minstens de helft goedkoper is dan de concurrent dan stap ik zo weer in hoor ^O^

Uiteindelijk is vliegen altijd kut in economy.
aeroflot is prima.
heb wel in vele slechtere maatschappijen gezeten . klm, eva air, china southern
alleen eten is wel altijd zelfde op bijna alle long haul vluchten
pi_147416051
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:04 schreef YebCar het volgende:

[..]

aeroflot is prima.
heb wel in vele slechtere maatschappijen gezeten . klm, eva air, china southern
alleen eten is wel altijd zelfde op bijna alle long haul vluchten
KLM en Eva zijn echt VEEL beter dan Aeroflot. Niet alleen uit eigen ervaring ondervonden maar ook als je zo ongeveer alle vergelijkings en ratingsites bekijkt scoren ze een stuk beter. Eva stond tijdje terug nog in top 10 wereldwijd :)
pi_147416318
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

KLM en Eva zijn echt VEEL beter dan Aeroflot. Niet alleen uit eigen ervaring ondervonden maar ook als je zo ongeveer alle vergelijkings en ratingsites bekijkt scoren ze een stuk beter. Eva stond tijdje terug nog in top 10 wereldwijd :)
mijn ervaring is anders. en die van jou ook. dat kan.
pi_147416343
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:22 schreef YebCar het volgende:

[..]

mijn ervaring is anders. en die van jou ook. dat kan.
Dus niet alleen mijn ervaring maar de ervaring van duizenden anderen en officiele instituten die airlines indelen naar kwaliteit zoals skytrax :)
pi_147416448
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dus niet alleen mijn ervaring maar de ervaring van duizenden anderen en officiele instituten die airlines indelen naar kwaliteit zoals skytrax :)
je weet dat skytrax ALLE vluchten meerekenen met zijn berekening en van vele jaren??
wil je een goede vergelijking selecteer je alleen vluchten van ongeveer zelfde vertrekland naar zelfde aankomst. Dan heb je al een veel betere vergelijking.

Zelf vlieg ik 6x per jaar, niet denderend veel, maar veelal zelfde bestemmingen (4 plaatsen in azie) en afgelopen 7 jaar niet vaker dan 3x een zelfde maatschappij gekozen.

en aeroflot zit prima in middenmoot van de +/- 15 maatschappijen die ik heb genomen
laatste ervaring is dus ams-svo-hkg in mei 2015
pi_147416476
Het hangt natuurlijk af van je eigen graadmeter. Ik vind vliegen in zijn algemeenheid kut. Dus als het even kan ga ik voor een upgrade naar economy comfort plus (zeg maar de standaard economy van 10 jaar geleden :') ) en een rechtstreekse vlucht. Dan kom je voor Japan toch al snel bij KLM uit. En ook al is KLM echt Hollands zuinig met airmiles en extra's, ze zijn wel degelijk. De kans dat je redelijk confortabel op tijd met bagage op je bestemming aankomt is toch wel wat groter dan bij de Aeroflots van deze wereld.

Al zou ik zo op ANA overstappen als deze rechtstreeks naar Amsterdam zouden vliegen.
pi_147417332
Zit er bij aeroflot nog steeds zo'n groot verschil tussen vliegtuigen op vluchten moskou-europa en de vluchten moskou-ergens in het oosten?
  Eindredactie Games dinsdag 9 december 2014 @ 11:28:44 #49
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_147417609
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:29 schreef YebCar het volgende:

[..]

en aeroflot zit prima in middenmoot van de +/- 15 maatschappijen die ik heb genomen
laatste ervaring is dus ams-svo-hkg in mei 2015

Je kwam terug in de tijd om je ervaring te delen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_147474345
Hallo Japan kenners!
Ik ga volgende week naar Tokyo voor een paar dagen en ben nog op zoek naar:

- Hotel/Airbnb
- Dingen te doen, zowel overdag als ''s avonds

Iemand tips?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_147474737
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 06:37 schreef henkSX het volgende:
Hallo Japan kenners!
Ik ga volgende week naar Tokyo voor een paar dagen en ben nog op zoek naar:

- Hotel/Airbnb
- Dingen te doen, zowel overdag als ''s avonds

Iemand tips?
Wat vind je leuk om te doen? :')

In de bay kijken is leuk (Eiffeltoren replica, gaaf uitzicht, licht- en geluidmakend gebouw). In Shinjuku naar het gemeentehuis om uit te kijken over de wijk, gare tentjes binnenstappen en eten bestellen dat je niet kent, karaoke, in Akihabara poppetjes en vage winkeltjes bekijken.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_147474746
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 06:37 schreef henkSX het volgende:
Hallo Japan kenners!
Ik ga volgende week naar Tokyo voor een paar dagen en ben nog op zoek naar:

- Hotel/Airbnb
- Dingen te doen, zowel overdag als ''s avonds

Iemand tips?
hotel weet iemand anders.
te doen; ja, ook lastig, het is nogal groot lol...

de yamanote lijn (groen) rijdt bovengronds in een rondje, en stopt in alle grote centra. dat is dus je belangrijkste lijdraad. ga gewoon wat van die centra bekijken.

de belangrijkste zijn shibuya (het hippe centrum van tokyo), harajuku (jongeren, typisch japans mode geweld), shinjuku (uitgaanscentrum, neon boulevards, prachtig park). alledrie dicht bij elkaar.

helemaal aan de andere kant: ueno (mooi park met musea, tempels en dierentuin, lekker eten, buitenmarkten), akihabara (gaming, gadget, anime en manga paradijs)

en verder:
tokyo (koninklijk paleis (tuinen))
ginza (50 jaar geleden HET centrum, nu wederom een hoogtepunt)
shinbashi (overstappen op onbemand lijntje naar odaiba, de nieuwe kunstmatige eilanden, over de rainbow bridge, moderne architectuur en shoppen)

in asakusa is een grote tempel, maar als je tempels wilt zien, kan je beter naar ueno park gaan vind ik.

voor uitzicht; tokyo skytree (druk, wachtrijen..) tokyo tower (een rode eiffeltoren) of shinyuku gouvernment buildings.

uiteraard een keer eten in een sushi bar met lopende band. :)
  donderdag 11 december 2014 @ 08:42:20 #53
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_147475084
Haters everywhere but I don't really care.
pi_147525231
September 15 gaan We weer richting Japan. Na 2x honshu en 1x okinawa willen We nu een beetje van het gebaande pad af. Idee is een campertje huren en in week of 4 rondje shikoku of hokaido doen. Wat zouden jullie kiezen en waarom?
pi_147799468
Voor de geïnteresseerde, ik ben begonnen met een verslag van mijn reis naar Tohoku afgelopen herfst.

http://strolie.blogspot.nl
pi_147812921
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:48 schreef Aurelius het volgende:
Voor de geïnteresseerde, ik ben begonnen met een verslag van mijn reis naar Tohoku afgelopen herfst.

http://strolie.blogspot.nl
Tof man! :)

Ik heb trouwens ook weer geboekt, voor eind augustus t/m midden september! 416 euro p.p retourvlucht met Aeroflot, via Moskou Sheremetyevo naar Tokyo Narita. Vind het wel een beetje spannend om met Aeroflot te vliegen om eerlijk te zijn, maar voor de prijs kon je het haast niet laten liggen... we shall see :Y
pi_147916887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het is de meest waardeloze maatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen, maar als t ticket zoals nu minstens de helft goedkoper is dan de concurrent dan stap ik zo weer in hoor ^O^

Uiteindelijk is vliegen altijd kut in economy.
Al krijg ik geld toe... Nooit meer Aeroflot voor mij. Goedkoop is in dit geval echt duurkoop.

quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:21 schreef Ljosgeisli het volgende:

[..]

Tof man! :)

Ik heb trouwens ook weer geboekt, voor eind augustus t/m midden september! 416 euro p.p retourvlucht met Aeroflot, via Moskou Sheremetyevo naar Tokyo Narita. Vind het wel een beetje spannend om met Aeroflot te vliegen om eerlijk te zijn, maar voor de prijs kon je het haast niet laten liggen... we shall see :Y
Dat dachten wij vorig jaar ook. Vandaar dat wij aanstaande zondag in een KLM-toestel naar Tokyo stappen ;-)
pi_147917320
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:37 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Al krijg ik geld toe... Nooit meer Aeroflot voor mij. Goedkoop is in dit geval echt duurkoop.

[..]

Dat dachten wij vorig jaar ook. Vandaar dat wij aanstaande zondag in een KLM-toestel naar Tokyo stappen ;-)
Je leeft nog en je bent in Tokyo geweest, wat wil je nog meer voor 350 euro vraag ik me af? :P
pi_147918916
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je leeft nog en je bent in Tokyo geweest, wat wil je nog meer voor 350 euro vraag ik me af? :P
Het is vakantie, geen straf. Wij waren vorig jaar 450 euro kwijt bij Aeroflut en nu 550 bij KLM.. tja, dan weet ik het wel. Geen agressieve Russen, geen asociaal cabinepersoneel, geen overstap, geen voedsel dat ik m'n kat nog niet zou geven, geen Moskou, Geen Moskovieten.. nee, doe mij maar KLM ;)
pi_147918987
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:37 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het is vakantie, geen straf. Wij waren vorig jaar 450 euro kwijt bij Aeroflut en nu 550 bij KLM.. tja, dan weet ik het wel. Geen agressieve Russen, geen asociaal cabinepersoneel, geen overstap, geen voedsel dat ik m'n kat nog niet zou geven, geen Moskou, Geen Moskovieten.. nee, doe mij maar KLM ;)
450 vs 550 zou ik ook voor KLM gaan, maar dan alleen vanwege directe vlucht vs overstap.

350 vs 650 zoals nu is een no-brainer voor mij.
pi_147919026
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

450 vs 550 zou ik ook voor KLM gaan, maar dan alleen vanwege directe vlucht vs overstap.

350 vs 650 zoals nu is een no-brainer voor mij.
Voor mij ook; 650 it is. Nooit, nooit, nooit meer Aeroflot!
pi_147919128
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:40 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Voor mij ook; 650 it is. Nooit, nooit, nooit meer Aeroflot!
600 euro kan je toch leuke dingen mee doen in Tokyo :P

Op de terugweg waren wij al voorbereid. Bento box mee en eigen drinken. De rest van je klachten herken ik, maar is tegelijkertijd een beetje homofiel om daar zo'n punt van te maken.
pi_147919565
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

600 euro kan je toch leuke dingen mee doen in Tokyo :P

Op de terugweg waren wij al voorbereid. Bento box mee en eigen drinken. De rest van je klachten herken ik, maar is tegelijkertijd een beetje homofiel om daar zo'n punt van te maken.
Ja, schelden in dit topic? Doe even normaal alsjeblieft. Hou je kinderachtige gedrag lekker in NWS.
pi_147919615
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ja, schelden in dit topic? Doe even normaal alsjeblieft. Hou je kinderachtige gedrag lekker in NWS.
Nou nou, schelden, overdrijf je nu niet een beetje? Al past dat wel in het beeld wat ik van je heb door deze laatste paar posts.
pi_147919689
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nou nou, schelden, overdrijf je nu niet een beetje? Al past dat wel in het beeld wat ik van je heb door deze laatste paar posts.
Er staat een r te veel in zijn username.
pi_147919697
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nou nou, schelden, overdrijf je nu niet een beetje? Al past dat wel in het beeld wat ik van je heb door deze laatste paar posts.
Dit is een normaal topic, waar we op een normale manier met elkaar omgaan. En nu loop je ook te trollen. Maar goed, in het kader van de kerstgedachte; vlieg jij lekker met Aeroflot. Je past er uitstekend tussen met je tokkiegedrag.
pi_147919722
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:59 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dit is een normaal topic, waar we op een normale manier met elkaar omgaan. En nu loop je ook te trollen. Maar goed, in het kader van de kerstgedachte; vlieg jij lekker met Aeroflot. Je past er uitstekend tussen met je tokkiegedrag.
Dit is ook schelden. Aeroflot is een prima maatschappij. Vlieg er graag mee, doet niet onder voor KLM bijvoorbeeld.
pi_147919753
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:59 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Er staat een r te veel in zijn username.
:D

Ik ga iig lekker naar Dusseldorf, Japanse kerstavond bij Yabase _O_

http://yabase-ddf.com/
pi_147919759
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:59 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dit is ook schelden. Aeroflot is een prima maatschappij. Vlieg er graag mee, doet niet onder voor KLM bijvoorbeeld.
Natuurlijk. Topmaatschappij, echt.
pi_147919776
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:00 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Natuurlijk. Topmaatschappij, echt.
Wel eens mee gevlogen? Vooroordelen dit dat.
pi_147919812
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:01 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Wel eens mee gevlogen? Vooroordelen dit dat.
Mijn god, de stupiditeit...
pi_147919840
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:00 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Natuurlijk. Topmaatschappij, echt.
Alsof het bij KLM zo genieten is. 1 van de slechtste economys ooit en dat ze pas sinds afgelopen jaar langzaamaan overstappen op flatbeds in de BC zegt ook wel genoeg.
pi_147919875
http://www.airlinequality.com/Product/Yseat-KL.htm

Kijk die 1 ster ratings shinen, hier geniet onze gary van hoor _O_

Doet Aeroflot toch een stuk beter :)

http://www.airlinequality.com/Forum/aeroflot.htm
pi_147919958
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.airlinequality.com/Product/Yseat-KL.htm

Kijk die 1 ster ratings shinen, hier geniet onze gary van hoor _O_
Bij Aeroflot zie ik geen slechte ratings moet ik zeggen en je zit ook niet tussen Nederlanders als Gary _O_
pi_147919994
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Alsof het bij KLM zo genieten is. 1 van de slechtste economys ooit en dat ze pas sinds afgelopen jaar langzaamaan overstappen op flatbeds in de BC zegt ook wel genoeg.
KLM is ook geen knaller, je kunt mijn ervaringen teruglezen in eerdere delen. BA en Lufthansa waren veel fijner. Maar wat ik met Aeroflot heb gezien, heb ik zelfs met Tarom, Alitalia en de kleinere Amerikanen nooit gezien.
pi_147920045
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:06 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

KLM is ook geen knaller, je kunt mijn ervaringen teruglezen in eerdere delen. BA en Lufthansa waren veel fijner. Maar wat ik met Aeroflot heb gezien, heb ik zelfs met Tarom, Alitalia en de kleinere Amerikanen nooit gezien.
Misschien had je gewoon pech. Lufthansa is inderdaad genot.... als ze niet staken.
pi_147920049
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:05 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Bij Aeroflot zie ik geen slechte ratings moet ik zeggen en je zit ook niet tussen Nederlanders als Gary _O_
Van die mensen die een hele vlucht klagen over de te koude airco en dan na landing doodleuk een trui pakken uit de overhead lockers :r
pi_147920099
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Van die mensen die een hele vlucht klagen over de te koude airco en dan na landing doodleuk een trui pakken uit de overhead lockers :r
En een lekkere traditionele maaltijd van het land van de maatschappij afslaan en dan een rijstewafel en een sultana naar binnen proppen.
pi_147920810
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_147948151
Ik ben in april ook weer voor de tweede keer in Japan. Nu voor 9 dagen. Eerst 4 nachten in Tokyo en dan 4 nachten in Osaka. Volgens mij is dat ook een goede basis om van daaruit Himeji en Hiroshima te bezoeken.
  donderdag 25 december 2014 @ 14:48:38 #81
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_147950976
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:05 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Bij Aeroflot zie ik geen slechte ratings moet ik zeggen en je zit ook niet tussen Nederlanders als Gary _O_
Ik heb met Aeroflot van Amsterdan naar Tokio gevlogen (via Moskou). Prima hoor. Elke stoel heeft een USB-plug om je camera, telefoon, ipad of whatever in op te laden. Beenruimte was voor mij ook goed (ik ben 182cm). Eten was warm en lekker.

Enige puntje was dat de stewardessen niet heel goed Engels spreken. "Black tea please" werd Groene thee met een citroentje, maar hé, dat was ook wel lekker.
pi_147958291
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:09 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

En een lekkere traditionele maaltijd van het land van de maatschappij afslaan en dan een rijstewafel en een sultana naar binnen proppen.
Pff nou ik vind die maaltijden echt niet om te eten. Ik ga volgend keer maar de lactose intolerant optie nemen dan pleuren ze niet overal van die gore kaas op.

voorderest niks te klagen :)
pi_147989167
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit.

Ik woon er nu al een tijdje, maar het heeft lang geduurd voordat ik begreep waarom ik het hier zo naar mijn zin heb. Ik kan hier echt mezelf zijn, en ontspannen leven.

Overigens werkt dit niet meer zodra je Japans spreekt, omdat je dan absoluut jezelf niet meer kunt zijn, en je moet schikken naar de normen en waarden van het land. Maar zo lang ze je hier als buitenlander behandelen, is het een paradijsje.
Helemaal mee eens, ook dit is mijn ervaring. Zelfs toen ik terug kwam van een weekje Seoul voelde Narita aan als thuiskomen...

...日本一番です! O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 26-12-2014 23:13:12 ]
pi_147989348
Trouwens raad ik iedereen dit souvenirtje aan! :D


En omdat ik aan de Chuo-sen woon zou ik naast de Yamanote-sen spaarpot ook de Chuo-sen spaarpot halen!


Te halen bij Tokyu Hands en Loft.

Selliant detail: Alle jingles (ieder JR-station heeft zijn eigen jingle) zijn copyrighted dus de spaarpotjes zijn tamelijk duur. Tussen de 4k en 5k yen in.

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmus op 26-12-2014 23:18:01 ]
pi_148001888
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:17 schreef o.us2.0 het volgende:
Trouwens raad ik iedereen dit souvenirtje aan! :D


En omdat ik aan de Chuo-sen woon zou ik naast de Yamanote-sen spaarpot ook de Chuo-sen spaarpot halen!


Te halen bij Tokyu Hands en Loft.

Selliant detail: Alle jingles (ieder JR-station heeft zijn eigen jingle) zijn copyrighted dus de spaarpotjes zijn tamelijk duur. Tussen de 4k en 5k yen in.
Ik ken ze, ja. Heb er al een paar keer naar staan kijken. Vond ze inderdaad wat prijzig.

Maar eens beginnen met het inpakken van de koffer. Morgen gaan we eindelijk weer! :)
  maandag 5 januari 2015 @ 14:45:15 #86
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_148355963
De kogel is door de Shinto tempel, we gaan naar Japan. (verkapte terugvindpost)
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_148356205
Ik heb plannen om in oktober naar Japan te vertrekken voor 6 maanden en daar de Japanse taal te studeren. ook hoop ik ondertussen genoeg connecties te maken om er aan werk te komen.

Of een leuke dame te ontmoeten :P
  maandag 5 januari 2015 @ 21:35:35 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_148370603
Net kaarten geregeld voor Springroove in Kobe, 29 maart :)
Pitbull, Tinashe, maar vooral voor Big Sean.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_148370753
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:35 schreef matthijst het volgende:
Net kaarten geregeld voor Springroove in Kobe, 29 maart :)
Pitbull, Tinashe, maar vooral voor Big Sean.
Ben ik ook geweest, in 2012. Ik ging zelf vooral voor BIGBANG, maar LMFAO was er ook. Was erg leuk! :)

En totalvamp, leuk dat je plannen nu wat concreter worden. Succes ermee!

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:45 schreef Kptelmo het volgende:
De kogel is door de Shinto tempel, we gaan naar Japan. (verkapte terugvindpost)
Leuk! Wanneer en waarheen?
  maandag 5 januari 2015 @ 21:49:09 #90
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_148371293
Oh cool :)
Die dude van LMFAO is er nu ook bij, Sky Blu oid geloof ik :)
Was je ook in Kobe geweest? Neem aan dat zoiets zichzelf wijst? Heb stakaarten, benieuwd hoe dat in Japan zal zijn :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_148371812
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:49 schreef matthijst het volgende:
Oh cool :)
Die dude van LMFAO is er nu ook bij, Sky Blu oid geloof ik :)
Was je ook in Kobe geweest? Neem aan dat zoiets zichzelf wijst? Heb stakaarten, benieuwd hoe dat in Japan zal zijn :)
Ah, grappig. Toentertijd was dat Party Rock nummer "in", en stond zowat het hele publiek te "shuffelen" :) Idd ook in Kobe. Weet niet of het nu ook in die World Hall (?) wordt gehouden, maar if so; die dome ligt op een artificial eilandje in Kobe waar maar één trein/metro heengaat. Uitstappen bij Shimin Hiroba. En dan de crowd volgen idd. Let wel op dat je in de juiste rij gaat staan bij de ingang (rij voor de zitplekken die wij hadden was al gigantisch lang, de rij voor staanplaatsen was helemaal bizar omdat mensen natuurlijk een goede plek wilden bemachtigen). Maar verder.. spreekt voor zich. Op de terugweg nog leuke gesprekken gehad met mede-concertgangers in de trein terug (superdruk ook weer aangezien 99% van de mensen met het OV gaat. Zorg ervoor dat je PASMO of Suica of whatever OV kaart je gebruikt voldoende saldo heeft voor de reis terug naar je hotel :)
  maandag 5 januari 2015 @ 22:27:11 #92
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_148373334
Thanks, world hall inderdaad!
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 5 januari 2015 @ 23:33:11 #93
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_148376416
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:38 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]


[..]

Leuk! Wanneer en waarheen?
Eind april, begin mei voor 2 weken. De planning is vooralsnog een week Tokyo en een week Kyote (met uistapjes naar Osaka, Hiroshima en wat er verder nog te vinden is).
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_148386134
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:33 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

Eind april, begin mei voor 2 weken. De planning is vooralsnog een week Tokyo en een week Kyote (met uistapjes naar Osaka, Hiroshima en wat er verder nog te vinden is).
Mooie tijd om te gaan, wel druk want Golden Week. Maar (imho) niet minder leuk.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:56:14 #95
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_148386214
Wat zijn eigenlijk zaken die je echt niet meer ter plekke kunt regelen (wegens drukte)?
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_148386544
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:56 schreef Kptelmo het volgende:
Wat zijn eigenlijk zaken die je echt niet meer ter plekke kunt regelen (wegens drukte)?
Evenementen vaak (Sumo, concerten)
pi_148387368
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:56 schreef Kptelmo het volgende:
Wat zijn eigenlijk zaken die je echt niet meer ter plekke kunt regelen (wegens drukte)?
Shinkansenkaartjes op populaire routes. Evenementen, reserveringen bij populaire restaurants, hotels die vol zitten.

En dan dingen als bankzaken, rekeningen betalen, postkantoor dicht enzo. Maar daar zul jij geen last van hebben.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:44:12 #98
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_148387616
Heb ik het postkantoor niet nodig om te pinnen? Ik hoor dat het bij openbare atm's nogal moeilijk gaat meestal.

Wat betreft Sumo, zie ik dat ik mijn vakantie met 1 dag moet verlengen om nog een event mee te kunnen maken... toch maar proberen lijkt me.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_148389217
Hoppaaaaa, gezien ik in mei in Zuid Korea zit toch maar besloten om even door te vliegen. Tien dagen Tokyo er bijgenomen. 14 tot 25 weer even genieten. Zat vorig jaar rond mei ook door heel Japan, maar nu even alleen Tokyo. :)

Dit keer wel Ghibli Museum bezoeken en Tokyo Forum bezoeken die ik destijds per ongeluk was vergeten.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_148393319
gewoon ekle keer flink bedrag pinnen bij t postkantoor, en rekening houden met feestdagen.

ook van tevoren regelen, als je het wil: japan rail pass.

en ik ben ooit eens 2 maanden door japan gereisd, zonder enige hotel/hostel reservering, en geen enkel probleem toen. in de herfst. (gewoon bij aankomst ergens even gaan bellen, zelfs al is het aan de overkant, dat hoort. of bij de local tourist info vragen, gaan zij vaak voor je bellen; niet altijd, of ze geven je een lijstje met nummers en adressen)

vorig jaar per ongeluk een holiday weekend over het hoofd gezien, en dat was echt een probleem om iets te vinden zonder reservering. of misschien is er iets veranderd ondertussen, of allebei..

[ Bericht 78% gewijzigd door pokkerdepok op 06-01-2015 16:47:25 ]
pi_148393772
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:44 schreef Kptelmo het volgende:
Heb ik het postkantoor niet nodig om te pinnen? Ik hoor dat het bij openbare atm's nogal moeilijk gaat meestal.

Wat betreft Sumo, zie ik dat ik mijn vakantie met 1 dag moet verlengen om nog een event mee te kunnen maken... toch maar proberen lijkt me.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:44 schreef Kptelmo het volgende:
Heb ik het postkantoor niet nodig om te pinnen? Ik hoor dat het bij openbare atm's nogal moeilijk gaat meestal.

Wat betreft Sumo, zie ik dat ik mijn vakantie met 1 dag moet verlengen om nog een event mee te kunnen maken... toch maar proberen lijkt me.
Postkantoor of Citibank met een buitenlandse cc volgens mij. 'k Heb een lokale bankrekening, dus ik pin altijd bij Sumitomo :+

Sumo vind ik niks aan, dus daar kan ik je niet mee helpen. Verder wat drukte betreft in Japan.. ik heb qua drukte liever Shinjuku ( :r ) op een vrije dag dan de Bijenkorf hier in het weekend. Drukte vind/beleef ik daar heel anders.

En een Japan Railpass moet idd vanuit buiten Japan geregeld worden. Dan krijg je een voucher die je op een JR station in Japan kan inwisselen voor een echte pas. Met de trip van Tokyo naar Kyoto, en als je nog rond gaat reizen in Kansai kan het wellicht interessant zijn :)
pi_148399431
Geld opnemen met Nederlandse pas kan ook bij bijna elke 7-Eleven
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_148406528
Deze zomer naar Japan. Denk een week of drie. Zag net een ticket voor 530e, niet gek. Al meerdere keren in Azië geweest. Ben benieuwd hoe westers Japan is. Vooral het eten moet geweldig zijn.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:12:54 #104
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_148410342
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:25 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Geld opnemen met Nederlandse pas kan ook bij bijna elke 7-Eleven
Bedankt voor deze tip, wist dat buitenlandse passen geaccepteerd werden, maar niet of daar ook Nederlandse passen bij zaten.

Bedankt ook voor de andere tips in het topic.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_148410485
Vergeet alleen niet je pas op wereld te zetten. Je gaat van 7-11 houden!
Verliet Asakusabashi voor zo'n drie weken en toen ik er weer terug was stond er opeens nog een nieuwe 7-11.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:21:57 #106
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_148410646
Ook Japan ontkomt niet aan de keten-isering van de wereld, iedere stad wordt overspoeld door dezelfde winkelketens... jammer, maar in dit geval wel handig natuurlijk.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_148416464
ja je struikeld in japan overal over de family marts en 7even convenient stores... maar wel handig.
vergeet de gewone supermarkten niet trouwens, na 8 savonds alle dagversproducten in de aanbieding (sushi, sashimi, bento's..hmmm...)

japan is niet westers, wel modern. alle geimporteerde cultuur krijgt gelijk de japanse slag. dat vind ik een van de dingen die japan zo leuk en uniek maakt.
pi_148416688
Konbini's zijn handig als je haast hebt of geen zin hebt om te lopen. Daar komt het woord "convenience" ook vandaan. Wij proberen nu toch wat vaker naar een gewone supermarkt, of een drankhandel te gaan, dat scheelt behoorlijk in de prijs. :)

Al blijf ik een zwak houden voor tonijnsalade onigiri (rijstbal), katsu sando (tonkatsu sandwich) en de egg salad sandwich van Lawson. :9 :@
pi_148420196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:25 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Geld opnemen met Nederlandse pas kan ook bij bijna elke 7-Eleven
Toen ik er deze zomer was, kon dat niet meer. Weet iemand of dat inmiddels wel weer kan? Vroeger kon het altijd wel idd...
pi_148421023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:26 schreef Toeps het volgende:

[..]

Toen ik er deze zomer was, kon dat niet meer. Weet iemand of dat inmiddels wel weer kan? Vroeger kon het altijd wel idd...
Afgelopen oktober/november kon ik met mijn Rabopas pinnen bij 7-11.
pi_148423291
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:26 schreef Toeps het volgende:

[..]

Toen ik er deze zomer was, kon dat niet meer. Weet iemand of dat inmiddels wel weer kan? Vroeger kon het altijd wel idd...
Ik was er vorige week, en het kon gewoon :)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_148423483
Hopelijk heeft dit nieuws: Probleemloos emigreren naar Japan
echt effect, dat zou een hoop zorgen schelen later.
pi_148446686
Is het makkelijk om contact met Jappen te krijgen en zo ja op welke locaties? Zijn ze een beetje open voor buitenlanders en spreken Engels?
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:38:25 #114
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_148451386
"Jappen"?
Ik denk dat ze het leuk vinden als je met beide handen spleetogen maakt en dan tsjoi-tjai-tjoi geluiden maakt. Het beste al mee beginnen bij de douane op Narita.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_148452425
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:02 schreef PendingApproval het volgende:
Is het makkelijk om contact met Jappen te krijgen en zo ja op welke locaties? Zijn ze een beetje open voor buitenlanders en spreken Engels?
mijn ervaring was dat ze op straat niet echt contact maken met buitenlanders, sowieso niet echt met anderen, in de metro is het ook best stil, iedereen is inzich zelf gekeerd.

met uitgaan daarentegen is het precies het omgekeerde, iedereen gaat helemaal uit zn plaat.

bijna iedereen spreekt wel engels daar, en idd japanners ipv jappen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:44 schreef pokkerdepok het volgende:
vergeet de gewone supermarkten niet trouwens, na 8 savonds alle dagversproducten in de aanbieding (sushi, sashimi, bento's..hmmm...)
dit hoorde ik ook laatst van iemand, maar heb daar zelf niks van mee gekregen, zijn ook niet echt in supermarkten geweest, savonds bijna altijd naar restaurantjes of barretjes.

waar vind je die winkels dan?
  donderdag 8 januari 2015 @ 04:44:19 #116
394226 along
In Hong Kong
pi_148456128
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:38 schreef matthijst het volgende:
"Jappen"?
Ik denk dat ze het leuk vinden als je met beide handen spleetogen maakt en dan tsjoi-tjai-tjoi geluiden maakt. Het beste al mee beginnen bij de douane op Narita.
Je moet ze dan ook Nips noemen, Chinks is voor chinesen. Je moet vooral je boven gebit goed laten zien dus je bovenlip opkrullen en dan veel Ni hao ni hao zeggen, dat vinden ze tof.
Woont in een Biodome.
pi_148456134
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:03 schreef 111210 het volgende:
met uitgaan daarentegen is het precies het omgekeerde, iedereen gaat helemaal uit zn plaat.
En hoe _O- De meest extreem bizarre avonden gehad hier.
Laatst bijna met iemand geknuffeld alsof we broeders voor het leven waren, half uur later wilde hij met mij vechten omdat ik geen goed Japans sprak :D!
pi_148456402
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:38 schreef matthijst het volgende:
"Jappen"?
Ik denk dat ze het leuk vinden als je met beide handen spleetogen maakt en dan tsjoi-tjai-tjoi geluiden maakt. Het beste al mee beginnen bij de douane op Narita.
pi_148456539
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:03 schreef 111210 het volgende:
waar vind je die winkels dan?
Uh, overal? Maar onderin warenhuizen is vrij gegarandeerd :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_148457657
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:47 schreef Pheno het volgende:

[..]

Uh, overal? Maar onderin warenhuizen is vrij gegarandeerd :)
De supermarkten onderin warenhuizen zijn vaak wel erg duur vergeleken met normale supermarkten. Ik zou even bij het ho(s)tel vragen waar de dichtstbijzijnde super zit :Y
pi_148457768
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:47 schreef Pheno het volgende:
Uh, overal? Maar onderin warenhuizen is vrij gegarandeerd :)
Als je goedkoop uit wilt zijn, zou ik niet bij Isetan de kelder induiken. :D Wel lekker :9

Aeon is wel een van de grotere supermarktketens.
pi_148457822
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:21 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

De supermarkten onderin warenhuizen zijn vaak wel erg duur vergeleken met normale supermarkten. Ik zou even bij het ho(s)tel vragen waar de dichtstbijzijnde super zit :Y
True, maar er werd gevraagd waar je supermarkten kunt vinden :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_148458197
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:21 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

De supermarkten onderin warenhuizen zijn vaak wel erg duur vergeleken met normale supermarkten. Ik zou even bij het ho(s)tel vragen waar de dichtstbijzijnde super zit :Y
Maar bij de normale supers in wijkjes in Tokyo is het aanbod van verse sushi weer een stuk kleiner. En ook wel minder lekker.
pi_148459241
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

True, maar er werd gevraagd waar je supermarkten kunt vinden :P
True, 't was ook meer een aanvulling op jouw antwoord :P

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Maar bij de normale supers in wijkjes in Tokyo is het aanbod van verse sushi weer een stuk kleiner. En ook wel minder lekker.
Zelf ben ik niet zo bekend in centraal Tokyo, maar in Ikebukuro zit bijv. de Seiyu die imo prima sushi verkoopt. :) in Osaka (en eigk overal in Kansai) heb je ライフ (LIFE), die imo de lekkerste bento's en supermarktsushi verkoopt. En macaroni- en aardappelsalade. En verse kushikatsu voor 80¥. Boooh.
pi_148459600
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:03 schreef 111210 het volgende:

dit hoorde ik ook laatst van iemand, maar heb daar zelf niks van mee gekregen, zijn ook niet echt in supermarkten geweest, savonds bijna altijd naar restaurantjes of barretjes.

waar vind je die winkels dan?
elke buurt heeft wel supermarkten, groot of klein. gewoon net als hier.
pi_148459877
onderin warenhuizen is weer iets anders, daar heb je vaak ook wel een supermarkt, plus staan ze op eilandjes voedsel en specialiteiten te bereiden om mee te nemen. inderdaad vrij duur maar heerlijk.

ik ging in supermarkten vooral voor sashimi en van die platte gefrituurde aardappelkroketten, en bento's.
in tokyo zat ik altijd in een buurt waar ook veel zwervers rondliepen, en die zag je dan vanaf 8 uur savonds allemaal aan de sashimi met potje sake erbij zitten, lol. zo goedkoop dus.
pi_148461483
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 04:51 schreef o.us2.0 het volgende:
En hoe De meest extreem bizarre avonden gehad hier.
Laatst bijna met iemand geknuffeld alsof we broeders voor het leven waren, half uur later wilde hij met mij vechten omdat ik geen goed Japans sprak !
weet nog dat we naar ageha gingen om te stappen, wij waren vrijwel de enige blanken die daar in de rij stonden, dus iedereen ons een beetje vreemd aankijken en stond ook een groepje "boos kijkende" jongeren die zo uit de film grease konden komen _O- ons de hele tijd een beetje aanstaren wat we kwamen doen.

een van hen liet even later een stapeltje biljetten vallen, dus ik liep er heen om m dat geld terug te geven wat ie liet vallen, rest van de avond idd mn beste vriend daar
pi_148463872
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:03 schreef 111210 het volgende:

[..]

mijn ervaring was dat ze op straat niet echt contact maken met buitenlanders, sowieso niet echt met anderen, in de metro is het ook best stil, iedereen is inzich zelf gekeerd.

met uitgaan daarentegen is het precies het omgekeerde, iedereen gaat helemaal uit zn plaat.

bijna iedereen spreekt wel engels daar, en idd japanners ipv jappen :)

[..]

dit hoorde ik ook laatst van iemand, maar heb daar zelf niks van mee gekregen, zijn ook niet echt in supermarkten geweest, savonds bijna altijd naar restaurantjes of barretjes.

waar vind je die winkels dan?
Als het beestje maar een naam heeft. Wat doe je daar verder dan uitgaan, werken? Ik dacht dat jappen nogal paranoia zijn over buitenlanders die daar komen wonen en werken merk je daar niks van? Zoals mensen zijn als ze dronken zijn is niet zoals ze echt zijn he, en iedere nacht aan de sake is niet erg gezond en gaat snel vervelen.
pi_148464754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:48 schreef 111210 het volgende:

[..]

weet nog dat we naar ageha gingen om te stappen, wij waren vrijwel de enige blanken die daar in de rij stonden, dus iedereen ons een beetje vreemd aankijken en stond ook een groepje "boos kijkende" jongeren die zo uit de film grease konden komen _O- ons de hele tijd een beetje aanstaren wat we kwamen doen.

een van hen liet even later een stapeltje biljetten vallen, dus ik liep er heen om m dat geld terug te geven wat ie liet vallen, rest van de avond idd mn beste vriend daar
LOL. Voor degenen die nu in Tokyo zijn en willen stappen: ageha is komend weekend gratis entree ipv 3000¥!
pi_148466656
-> heb een aantal reacties verwijderd zodat het weer over Japan kan gaan.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_148474376
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:12 schreef Thetallguy het volgende:
-> heb een aantal reacties verwijderd zodat het weer over Japan kan gaan.
Goeie actie van je want het was een totaal oninteressant leutertopic waarbij het eigen kijk-mij-ik-ben-in-japan ego strelen het doel op zich leek te zijn.

Over 4 maanden ga ik voor het eerst die kant op logeren bij een Japanse kennis, geweldige gelegenheid want het staat al lang hoog op m'n lijstje van landen die ik beter wil leren kennen, maar niet zonder lokaal netwerk want geen zin om doelloos de toerist uit te hangen.

Weet je misschien ook iets van die oude overeenkomst tussen Japan en Nederland die onlangs aan het licht kwam? Ik neem aan dat de immigratiepolitie daar totaal geen boodschap aan heeft en je gewoon het land uit flikkert zodra je overstay hebt. Enig idee hoe je gebruikt kunt maken van die oude wet om zeg eerst een half jaar daar te blijven, en daarna evt. de eigen werkzaamheden daarheen te verhuizen? Goede links?
pi_148475642
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:19 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Goeie actie van je want het was een totaal oninteressant leutertopic waarbij het eigen kijk-mij-ik-ben-in-japan ego strelen het doel op zich leek te zijn.

Over 4 maanden ga ik voor het eerst die kant op logeren bij een Japanse kennis, geweldige gelegenheid want het staat al lang hoog op m'n lijstje van landen die ik beter wil leren kennen, maar niet zonder lokaal netwerk want geen zin om doelloos de toerist uit te hangen.

Weet je misschien ook iets van die oude overeenkomst tussen Japan en Nederland die onlangs aan het licht kwam? Ik neem aan dat de immigratiepolitie daar totaal geen boodschap aan heeft en je gewoon het land uit flikkert zodra je overstay hebt. Enig idee hoe je gebruikt kunt maken van die oude wet om zeg eerst een half jaar daar te blijven, en daarna evt. de eigen werkzaamheden daarheen te verhuizen? Goede links?
Er veranderd helaas niks aan die relatie tussen NL en Japan, ik had al voor informatie gevraagd bij de ambassade.
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:15:24 #133
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_148478040
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:19 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

LOL. Voor degenen die nu in Tokyo zijn en willen stappen: ageha is komend weekend gratis entree ipv 3000¥!
kom nog eens in aug/sept :+
pi_148523980
Gisteren geland op Schiphol. Blut, doodop en een paar kilo zwaarder. Goeie trip geweest dus. Nu weer wachten tot december :(
pi_148527181
Hier wat plaatjes uit Tokyo. Geen topkwaliteit, daar ik geen dslr bij me had. Geen zin om te sjouwen :D

Even de kabouters water geven :D


Nakano


Meer Nakano


Met Kurage, een ietwat extravagante modeontwerper


Safety first op Shinjuku Station


Jut en Jul poseren voor de jaarlijkse Hachikofoto


De mooiste treinen vind je in Japan


Docomo Tower


Domo Kun bus



M'n meisje met de eerste Fukubukoro score bij Parco. Daar moesten we op 1 januari om 07.15 opstaan. Arme ik :P


Toyopet in het Toyotamuseum op Odaiba


Land Cruiser


Shinjuku/Kabukicho




Shinjuku






uitzicht vanaf Mori












Mori vanaf de grond


Shibuya 109 tijdens de uitverkoop. Of, zoals ik het noem, de hel op aarde :P


Schoenen met een staartje. Don't ask...


Ikebukuro by night




Steegje met eethuisjes in Shinjuku


het hotel


Mn meisje voor het hotel in haar vers gescoorde vintage chaneljasje, vlak voor het borrelen :)


beeldentuin in Mitaka


Shinjuku by night


ik, zei de gek, met een lekker maaltje tuna belly


de starbucks waar we elk jaar de ochtendkoffie scoren :)
pi_148529084
Leuke foto's, as always :) die schoenen met een staartje waren een paad jaar terug erg in. Er lagen dagenlang mensen voor de flagshipstore in Osaka toen die dingen uitkwamen.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar een haul van je vriendin :D vind d'r stijl geweldig.

Das de Starbucks bij Takashimaya Times Square toch? Vlakbij de Krispy Kreme? Daar heb ik heel wat uurtjes doorgebracht, bij het raam. Mensen kijken, beetje laptoppen. Op een een of andere manier krijg ik bij die Starbucks altijd een heel sereen gevoel. Alsof je niet in Tokyo zit maar ergens in een suburb ofzo. Maar als je dan een paar honderd meter naar rechts loopt, sta je in één van de drukste stations ter wereld. Grappig.
pi_148529686
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:37 schreef Negentiendertig het volgende:
Leuke foto's, as always :) die schoenen met een staartje waren een paad jaar terug erg in. Er lagen dagenlang mensen voor de flagshipstore in Osaka toen die dingen uitkwamen.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar een haul van je vriendin :D vind d'r stijl geweldig.

Das de Starbucks bij Takashimaya Times Square toch? Vlakbij de Krispy Kreme? Daar heb ik heel wat uurtjes doorgebracht, bij het raam. Mensen kijken, beetje laptoppen. Op een een of andere manier krijg ik bij die Starbucks altijd een heel sereen gevoel. Alsof je niet in Tokyo zit maar ergens in een suburb ofzo. Maar als je dan een paar honderd meter naar rechts loopt, sta je in één van de drukste stations ter wereld. Grappig.

Dank :) Het was een beetje behelpen met een oud compactje. Moet maar eens op zoek naar een goede kleine camera. Maar er zitten wel wat leuke platen tussen :)

Yup, de de Jeremy Scott's zag je daar vaak. Op de eerste dag van de Fuku zagen we een meisje er mee lopen. M'n vriendin zei toen: als ik die nog ergens vind, dan koop ik ze. Paar uur later liepen we toevallig de Adidaswinkel in Shibuya binnen waar ik even wilde kijken naar een nieuw jasje. Stomtoevallig stond er nog een paar van die oranje krengen in haar maatje en ze waren nog in de uitverkoop ook. Waarop m'n moppie de welbekende kreet "Dat kan geen toeval zijn!" slaakte en ze al afrekende voor ik doorhad wat er gebeurde :P

Een haul? Klaarblijkelijk begin ik een ouwe lul te worden, want ik heb geen idee wat je ermee bedoelt? Een serietje foto's?

Dat is die Starbucks, ja. Inderdaad een heel fijne plek om mensen te kijken. Ook eigenlijk de enige waar we komen. Heel soms, als deze vl is, wijken we uit naar die in de buurt van Green Peas, achter het station. Maar deze is het fijnst. :)
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:23:05 #138
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_148530650
Mooie foto's.
Die trein is cool!
En die van je vriendin op dat zebrapad. Echt jammer dat te daar je SLR niet had (qua scherpte), maar ben met je eens: dat sjouwen met die zooi gaat je tegenstaan.
Sony RX100 schijnt een mooie "vervanger" te zijn.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_148534869
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:52 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dank :) Het was een beetje behelpen met een oud compactje. Moet maar eens op zoek naar een goede kleine camera. Maar er zitten wel wat leuke platen tussen :)

Yup, de de Jeremy Scott's zag je daar vaak. Op de eerste dag van de Fuku zagen we een meisje er mee lopen. M'n vriendin zei toen: als ik die nog ergens vind, dan koop ik ze. Paar uur later liepen we toevallig de Adidaswinkel in Shibuya binnen waar ik even wilde kijken naar een nieuw jasje. Stomtoevallig stond er nog een paar van die oranje krengen in haar maatje en ze waren nog in de uitverkoop ook. Waarop m'n moppie de welbekende kreet "Dat kan geen toeval zijn!" slaakte en ze al afrekende voor ik doorhad wat er gebeurde :P

Een haul? Klaarblijkelijk begin ik een ouwe lul te worden, want ik heb geen idee wat je ermee bedoelt? Een serietje foto's?

Dat is die Starbucks, ja. Inderdaad een heel fijne plek om mensen te kijken. Ook eigenlijk de enige waar we komen. Heel soms, als deze vl is, wijken we uit naar die in de buurt van Green Peas, achter het station. Maar deze is het fijnst. :)
Zelf heb ik de Sony NEX5, does the trick for me, zeker in Japan waar ik niet met weet ik veel hoeveel kilo op m'n schouder rond wil lopen.

Haha, leuk toch, die schoenen? Paar jaar terug heb ik ze zelf ook gepast, in Seoul, maar was bang dat ik ze niet zou gaan dragen. Achteraf gezien eigenlijk wel spijt gehad, vind ze wel grappig. Kan me herinneren dat ze ook een tijdje bij de Adidaswinkel in Bataviastad verkrijgbaar waren. Bergen van die dingen, want 't is eigenlijk helemaal niets voor de gemiddelde NL'er, schoenen met een staartje.

Nee hoor, je bent geen ouwe lul, ik heb het van YouTube. Een haul is kort gezegd alles wat je hebt gekocht. Een Tokyo haul zou alles omvatten wat je in Tokyo hebt gekocht ;) Maar was meer benieuwd naar die VW fukubukuro's :P

Takashimaya TS is een fijne plek :Y Sowieso, de Takashimaya, Tokyo Hands én de Uniqlo in één winkel :9~ aanrader is trouwens de Chinees naast de Uniqlo op de bovenste verdieping. Naam even kwijt, lastige naam, maar als het een beetje okee weer is kun je buiten zitten op een terras, en als je dan 50 meter loopt heb je een prachtig uitzicht van de stad (en Shinjukugyoen enzo).
pi_148536421
Leuke foto's weer! Vond je het Toyoya museum een beetje interessant?
pi_148537958
toyota in odaiba is zeker wel leuk om even naar binnen te lopen, t is gratis.
ook de mall ertegenover is grappig, in italiaanse stijl, met eeuwige schemerluchten op het plafont, mooie fontijnen..ultra romantisch voor koppeltjes :)
  maandag 19 januari 2015 @ 16:22:40 #142
382342 SomeDuder
Zuiderlijke import
pi_148844341
En als je toch in Odaiba bent, gelijk even de brug over om te gluren naar het Big Sight (Big Site?) conventiecentrum, bekend van de half-jaarlijkse stripboekverkoop. Ook grote kans dat je op de brug een paar groepjes jongeren tegenkomt, uitgedost in een tekenfilm-outfit die het niet erg vinden om te poseren voor foto.
pi_148852248
Vieren ze nieuwjaar volgens de maankalender in Japan of doen ze daar niet meer aan?
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:19:19 #144
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149605523
Iemand een idee wat dit betekent?
自由:¥10,800
スタンド指定席:¥15,000

"Vrijheid" en "stand zitplaatsen"?
Zijn die van 15.000 dan zitplaatsen en die 10.800 gewoon in het midden, wat bij ons staplaatsen zijn?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_149619253
15000
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:19 schreef matthijst het volgende:
Iemand een idee wat dit betekent?
自由:¥10,800
スタンド指定席:¥15,000

"Vrijheid" en "stand zitplaatsen"?
Zijn die van 15.000 dan zitplaatsen en die 10.800 gewoon in het midden, wat bij ons staplaatsen zijn?
ik denk die van 15000 zijn een gereserveerde plek, die andere mag je zitten waar je wilt op niet gereserveerde plekken, ben je laat dan zit je ergens achter een pilaar. zoiets?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 00:41:52 #146
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149623144
Japanse kennis had ze voor me gereserveerd, die zei dat het ws. een grote ruimte was. Maar kwam er niet echt uit, in het Engels :)
Misschien dat
quote:
het weet, gaat om Springroove.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_149625766
Ik denk dat 自由 een niet-gereserveerde plaats is, en
スタンド指定席 een geserveerde plek. Volgens mij zijn beide zitplekken.

Zou sowieso wel raar zijn on een staplaats te reserveren, niet? "DEZE 50 CM2 IS VAN MIJ!" :')

Wel raar dat ze geen アリーナ (Arena) plekken hebben. Staplaatsen voor het podium zegmaar.

Oh, en ik lees net dat je bij binnenkomst een gratis drankcoupom van ¥500 krijgt :)
pi_149625833
スタンド betekent tribune
指定席 betekent gereserveerde zitplaats
自由 betekent niet-gereserveerde plek

Als het om een concert gaat zou 自由 dus een staanplaats kunnen zijn. スタンド指定席 is een gereserveerde zitplaats op de tribune.
pi_149625942
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:22 schreef Negentiendertig het volgende:
Ik denk dat 自由 een niet-gereserveerde plaats is, en
スタンド指定席 een geserveerde plek. Volgens mij zijn beide zitplekken.

Zou sowieso wel raar zijn on een staplaats te reserveren, niet? "DEZE 50 CM2 IS VAN MIJ!" :')

Wel raar dat ze geen アリーナ (Arena) plekken hebben. Staplaatsen voor het podium zegmaar.

Oh, en ik lees net dat je bij binnenkomst een gratis drankcoupom van ¥500 krijgt :)
Volgens mij zou 自由 ook staanplaats kunnen zijn, toch? Er staat geen 自由席.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:24:40 #150
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149627776
Kaartje staat dit op :)
Voorzover ik begreep was er ook een gereserveerd vak (soort golden circle denk ik). Dus dacht eigenlijk dat dit inderdaad "normale" staplaatsen zouden zijn:


In NL zijn zitplaatsen meestal gerserveerd voorzover ik weet, behalve bij festivals in een stadion: dat je staplaatsen hebt maar ook op een deel van de tribune kunt gaan zitten tussendoor?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_149656509
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:24 schreef matthijst het volgende:
Kaartje staat dit op :)
Voorzover ik begreep was er ook een gereserveerd vak (soort golden circle denk ik). Dus dacht eigenlijk dat dit inderdaad "normale" staplaatsen zouden zijn:
[ afbeelding ]

In NL zijn zitplaatsen meestal gerserveerd voorzover ik weet, behalve bij festivals in een stadion: dat je staplaatsen hebt maar ook op een deel van de tribune kunt gaan zitten tussendoor?
Er staat dat je een kind van onder de zes mag meenemen, maar dat je dan niet de "arena area" in mag. Dus het lijkt inderdaad zo te zijn als je zegt: staanplaatsen (arena area) en een deel niet gereserveerde zitplaatsen.

Overigens krijg je geen gratis drankcoupon zoals Negentiendertig beweert, maar er staat dat 500 yen extra (別途) is verreist (必要) voor een drankje bij binnenkomst. Je moet dus waarschijnlijk minimaal één consumptiebon van 500 yen kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door captaintokyo op 14-02-2015 06:07:06 ]
  zaterdag 14 februari 2015 @ 08:28:01 #152
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149656840
Thanks!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150058373
Ik zit zomaar nog eens even te kijken, naar individuele reizen via bijvoorbeeld Tozai. Wij willen 3 of 4 weken, en hebben een budget van ongeveer 3500 euro p.p. totaal. Dus daar moeten we alles van doen: vliegticket, slaapplaatsen, eten, vervoer en dingen daar bezoeken. Volgens mij moet dat best lukken als je alles zelf regelt (inclusief vliegticket van rond de 600 euro, Tozai boekt via KLM dus DUUR).

Ik zie aanbiedingen bij Tozai voor rond de 3300 euro voor 21 dagen, inclusief vliegticket en een paar ontbijtjes/diners. Dat wordt dan dus alsnog flink duurder dan 3500 euro. Maar nu de vraag, is het het extra geld waar om via Tozai te reizen naar Japan, of kun je best alles zelf regelen?

Ik regel in mijn vrije tijd regelmatig complete motorvakaties voor groepen tot 25 personen naar diverse landen, dus daar ruime ervaring mee, maar Japan dus absoluut niet. Bedankt alvast!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bessensap op 26-02-2015 09:28:27 ]
pi_150058508
Ik vond het in Japan makkelijker reizen dan in een gemiddeld Europees land. Alles stond vrij goed aangegeven (ook in het Engels), vriendelijke mensen die je wilden helpen indien nodig. Zie de meerwaarde van een organisatie hier niet echt, of ze moeten overal gidsen voor je hebben klaarstaan voor extra informatie. Maar ook die zou je zelf makkelijk kunnen regelen.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_150058787
Wij zouden eigenlijk dit jaar eindelijk naar Japan gaan, na een tijdje gespaard te hebben. Maar vriendin is deze maand met een werken/leren opleiding van 4 jaar begonnen, waardoor ze alleen in de schoolvakanties kan. Dus als we 3-4 weken willen, kan dat alleen in de zomervakantie. Niet ideaal vanwege warmte/benauwdheid/bewolking, maar het is niet anders. We willen het nu al zo lang, dat we dat maar voor lief nemen.

Ik neig ook naar alles zelf regelen, maar Tozai geeft aan dat bijv. een Ryokun op het platteland nogal lastig te regelen is, omdat ze daar geen Engels zouden kunnen. Hoe regelen jullie dit? Als het goed is, is het in de zomervakantie geen piek qua toerisme, heb ik me laten vertellen. Ik heb geen idee waar te beginnen om leuke Ryokuns te vinden. Hotels etc in Tokyo of Kyoto zal vast wel lukken via Booking.com.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bessensap op 26-02-2015 09:40:19 ]
  donderdag 26 februari 2015 @ 10:10:07 #156
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150059826
Gewoon zelf boeken dan kan je precies doen zoals je het wilt. Ryokans kunnen mensen hier je vast mee helpen :)
Zelf slechts 1x een ryokan gedaan en gewoon via internet geboekt. Ze spraken daar inderdaad geen Engels maar goed daar heb je niet heel veel last van.

Standaard rondje lijkt zon beetje:
-Tokyo (Nikko, Kamakura)
-Hakone (ryokan bij Fuji)
-Kyoto (Nara)
-Osaka --> Himeji
-Miyajima & Hiroshima
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150059942
Kijk, daar heb ik alvast wat aan :Y Willen inderdaad het "standaard" rondje doen voor de eerste keer. Hoorde al iets over Hotel Sunroute in Tokyo.

Wat wij vooral willen zien, is allereerst Tokyo beleven en ervaren, ongeveer een weekje. Daarna het culturele Japan ontdekkken, maar ook natuur vinden wij erg mooi. Dus dat zou inderdaad Hakone, Kyoto, Osaka, Hiroshima worden. Alle tips zijn welkom! ;)
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:03:23 #158
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150061100
Sunroute Plaza Shinjuku in Tokyo is populair inderdaad. Vind Citadines in Kyoto wel relaxt.
Osaka steeds een ander hotel gehad, nog niet echt een favoriet kunnen vinden. Ga over 3,5 week naar Best Western Fino Shinsaibashi.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:29:06 #159
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_150061752
Waarschijnlijk weer een week eten en bier drinken in Tokyo in september. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_150062024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:03 schreef matthijst het volgende:
Ga over 3,5 week naar Best Western Fino Shinsaibashi.
Daar hebben wij ook overnacht in Osaka, prima hotel en locatie.
De nacht ervoor hebben wij in "B&C Hotel Sunplay Inn Nagahori" (capsule hotel) overnacht, leuk voor 1 nacht. Wel krap als je wat langer bent.

Verder hebben wij overnacht in redelijk standaard/business hotels, behalve Kyoto en Ito.
Kyoto: http://kshouse.jp/kyoto-e/ Kyoto Met de fiets Kyoto ontdekken is erg goed te doen, behalve af en toe je fiets zien te parkeren.
Hiroshima: Daiwa Roynet Hotel Hiroshima.
Ito (Onsen): http://kshouse.jp/ito-e/index.html
Tokio: E Hotel Higashi Shinjuku.
Stop rockin' the boat.
pi_150143883
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:10 schreef Bessensap het volgende:
Ik zit zomaar nog eens even te kijken, naar individuele reizen via bijvoorbeeld Tozai. Wij willen 3 of 4 weken, en hebben een budget van ongeveer 3500 euro p.p. totaal. Dus daar moeten we alles van doen: vliegticket, slaapplaatsen, eten, vervoer en dingen daar bezoeken. Volgens mij moet dat best lukken als je alles zelf regelt (inclusief vliegticket van rond de 600 euro, Tozai boekt via KLM dus DUUR).

Ik zie aanbiedingen bij Tozai voor rond de 3300 euro voor 21 dagen, inclusief vliegticket en een paar ontbijtjes/diners. Dat wordt dan dus alsnog flink duurder dan 3500 euro. Maar nu de vraag, is het het extra geld waar om via Tozai te reizen naar Japan, of kun je best alles zelf regelen?

Ik regel in mijn vrije tijd regelmatig complete motorvakaties voor groepen tot 25 personen naar diverse landen, dus daar ruime ervaring mee, maar Japan dus absoluut niet. Bedankt alvast!
Wij waren in totaal zo'n 6000 euro kwijt voor de hele reis, voor 2 personen 3,5e week. Inclusief alle uitgaven daar ter plaatse en vlucht met de KLM. Moet er wel bij zeggen dat wij geen shoppers zijn, dus winkelen hebben we amper gedaan, wel een dagje Disney. We hebben alles zelf geregeld en via booking.com onze hotels geboekt op basis van prijs en de locatie van de dingen die wij graag wilden zien. En we hebben ook een aantal keer in belachelijk luxe hotels gezeten, zoals in Kyoto direct naast het station vanwege de vele dagtripjes vanuit daar. In Tokio hebben we puur op formaat, prijs en locatie een kamer geboekt. Dat was geen mooie kamer, maar wel een voor ons perfecte locatie, schoon en vooral heel erg goedkoop en ruim en met veel eettentjes in de straat ernaast.

Hoogtepunt van onze reis vonden wij Nagasaki en Hiroshima. Beide zijn erg mooie steden met een leuk centrum, veel bezienswaardigheden en een mooi park. Tokyo vond ik zelf enorm tegenvallen eerlijk gezegd. Leuk als je wilt winkelen en om een dagje sfeer te snuiven, maar verder is er eigenlijk heel weinig de moeite waard om te bekijken vond ik en ik vond de sfeer daar totaal anders dan in de rest van Japan. Een volgende keer zou ik Tokyo overslaan denk ik :X En Hakone was de grootste tegenvaller van de reis... De hele dag van de ene rij naar de andere rij en wat je uiteindelijk ziet is best mooi, maar al dat wachten niet waard imo. Maar wij hadden daarvoor misschien de verkeerde dag gekozen, in Disney Sea heb ik nog minder in de rij gestaan :D

Mocht je geinteresseerd zijn, hier staat ons reisverslag: http://superkoei.nl/blog/2014/overzicht-blogs-japan/
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_150144264
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 14:18 schreef koei het volgende:

[..]

Wij waren in totaal zo'n 6000 euro kwijt voor de hele reis, voor 2 personen 3,5e week. Inclusief alle uitgaven daar ter plaatse en vlucht met de KLM. Moet er wel bij zeggen dat wij geen shoppers zijn, dus winkelen hebben we amper gedaan, wel een dagje Disney. We hebben alles zelf geregeld en via booking.com onze hotels geboekt op basis van prijs en de locatie van de dingen die wij graag wilden zien. En we hebben ook een aantal keer in belachelijk luxe hotels gezeten, zoals in Kyoto direct naast het station vanwege de vele dagtripjes vanuit daar. In Tokio hebben we puur op formaat, prijs en locatie een kamer geboekt. Dat was geen mooie kamer, maar wel een voor ons perfecte locatie, schoon en vooral heel erg goedkoop en ruim en met veel eettentjes in de straat ernaast.

Hoogtepunt van onze reis vonden wij Nagasaki en Hiroshima. Beide zijn erg mooie steden met een leuk centrum, veel bezienswaardigheden en een mooi park. Tokyo vond ik zelf enorm tegenvallen eerlijk gezegd. Leuk als je wilt winkelen en om een dagje sfeer te snuiven, maar verder is er eigenlijk heel weinig de moeite waard om te bekijken vond ik en ik vond de sfeer daar totaal anders dan in de rest van Japan. Een volgende keer zou ik Tokyo overslaan denk ik :X En Hakone was de grootste tegenvaller van de reis... De hele dag van de ene rij naar de andere rij en wat je uiteindelijk ziet is best mooi, maar al dat wachten niet waard imo. Maar wij hadden daarvoor misschien de verkeerde dag gekozen, in Disney Sea heb ik nog minder in de rij gestaan :D

Mocht je geinteresseerd zijn, hier staat ons reisverslag: http://superkoei.nl/blog/2014/overzicht-blogs-japan/
even ter contrast; ik vind tokyo geweldig! je moet wel van grote steden houden uiteraard. maar ik heb er eens twee maanden doorgebracht en me geen moment verveeld. :)

verder kan je prima alles zelf boeken voor japan. ik denk dat de meesten hier het zelf doen.
voor vervoer een Japan Rail pass, en je kan overal gratis reizen, ook met de hogesnelheidstreinen.

en voor de bezienswaardigheden, koop een lonely planet japan van tevoren.
pi_150204534
Dag 3 van mijn blog over onze trip naar Tohoku staat online, voor de geinteresseerden:

http://strolie.blogspot.n(...)pe-oma-hirosaki.html
pi_150204600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:28 schreef Bessensap het volgende:
Ik neig ook naar alles zelf regelen, maar Tozai geeft aan dat bijv. een Ryokun op het platteland nogal lastig te regelen is, omdat ze daar geen Engels zouden kunnen. Hoe regelen jullie dit? Als het goed is, is het in de zomervakantie geen piek qua toerisme, heb ik me laten vertellen. Ik heb geen idee waar te beginnen om leuke Ryokuns te vinden. Hotels etc in Tokyo of Kyoto zal vast wel lukken via Booking.com.
Via deze sites kun je een Ryokan zelf boeken:
www.japanican.com/Ryokan
www.japaneseguesthouses.com
https://www.ryokancollection.com/

Daarnaast kan het ter plekke ook, elke stad(je) heeft wel een local tourist office, meestal bij het station, waar ze je verder kunnen helpen.

Georganiseerd naar Japan is nergens voor nodig. JR Pass en een paar business hotels in de grote steden boeken, en je kunt voorruit. Dormy Inn is trouwens een erg goede keten (relatief grote kamers, onsen op het dak, gratis "midnight" ramen en niet al te duur).

Zomer in Japan is nog steeds best leuk hoor. Ik ben zelf 2x in juli geweest en heb me prima vermaakt. Het is erg warm en vochtig, je moet vaak douchen en je zult waarschijnlijk niet in een onsen gaan zitten. Maar daarentegen zijn de toeristische attracties een stuk rustiger omdat oude Japanse mensen thuis in de airco blijven, heb je de meest geweldige festivals en vuurwerkshows, zijn er "beer gardens" op het dak van warenhuizen en hoor je overal krekkels (cicadas).

Er is geen "slecht" moment om naar Japan te gaan. Elk seizoen heeft haar eigen charme en bijzonderheden. O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Aurelius op 02-03-2015 08:15:03 ]
pi_150221055
Ik heb begin juni 12 dagen vrij en kan voor 395 euro met Alitalia naar Tokio heen en terug met overstappen van 18 uur in Italie. Is dat een goede deal?
pi_150227048
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:28 schreef announcement het volgende:
Ik heb begin juni 12 dagen vrij en kan voor 395 euro met Alitalia naar Tokio heen en terug met overstappen van 18 uur in Italie. Is dat een goede deal?
Je bent dan meer dan 2 volle dag letterlijk aan het reizen van die 12 dagen. Ga je in Japan ook gierig zijn en alles zo goedkoop mogelijk doen? Je wilt nu 2 dagen inleveren voor 200 euro. Dus dat je reis geen 1600 euro maar 1400 euro is?

Die deal is goedkoop ja, maar in hoeverre wil je daarvoor tijd inleveren als je maar zo kort gaat?
pi_150227436
Ik begrijp hieruit dat een directe vlucht doorgaans ongeveer 600 euro is? Gezien de afstand had ik verwacht dat een directe vlucht nog wat duurder zou zijn. In dit geval is het die 200 euro meer voor een directe vlucht wel waard.
pi_150227482
600 - 700 is meestal met 1 overstap, maar geen 18 uur.
  maandag 2 maart 2015 @ 21:26:04 #169
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_150231021
Een vraagje tussendoor: ik zag de tt en wat is uiteindelijk de goedkoopste manier om in Tokyo te komen en te overnachten?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Eindredactie Games maandag 2 maart 2015 @ 21:31:37 #170
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_150231277
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:26 schreef Quotidien het volgende:
Een vraagje tussendoor: ik zag de tt en wat is uiteindelijk de goedkoopste manier om in Tokyo te komen en te overnachten?
Via Alitalia kennelijk :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games maandag 2 maart 2015 @ 21:32:01 #171
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_150231290
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:06 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Je bent dan meer dan 2 volle dag letterlijk aan het reizen van die 12 dagen. Ga je in Japan ook gierig zijn en alles zo goedkoop mogelijk doen? Je wilt nu 2 dagen inleveren voor 200 euro. Dus dat je reis geen 1600 euro maar 1400 euro is?

Die deal is goedkoop ja, maar in hoeverre wil je daarvoor tijd inleveren als je maar zo kort gaat?
Gelukkig kan jij wel in zijn portemonnee kijken :Y
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_150232719
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:16 schreef announcement het volgende:
Ik begrijp hieruit dat een directe vlucht doorgaans ongeveer 600 euro is? Gezien de afstand had ik verwacht dat een directe vlucht nog wat duurder zou zijn. In dit geval is het die 200 euro meer voor een directe vlucht wel waard.
Aeroflot is 525 met 15u en 17u reistijd. Alitalia met normale reistijden is 535 zie ik. Die goedkope is een nacht in Rome zitten. Dat kan ook leuk zijn.
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2015 @ 22:58:42 #173
145146 Andyy
pi_150234604
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:28 schreef announcement het volgende:
Ik heb begin juni 12 dagen vrij en kan voor 395 euro met Alitalia naar Tokio heen en terug met overstappen van 18 uur in Italie. Is dat een goede deal?
Heb een keer 12 uur overstap in Moskou gehad, betaal liever wat meer voor minder overstaptijd :P
pi_150250637
12 uur Moskou heb je een visum nodig om de stad in te gaan. 18 uur Rome kun je ff lekker de stad in en overnachten.
pi_150252148
Goeie tips allemaal! Thanks!
pi_150256473
Zijn er nog meer reisverslagen van jullie? Ik lees ze graag ;) En zo kan ik een beetje zelf zachtjes m'n reis samen gaan stellen, wat we willen gaan zien enzo.

Ik las iets over Lonely Planet Japan, dat boek. Welke kan ik het beste kopen?

http://www.bol.com/nl/s/b(...)ml?_requestid=427112
pi_150256574
Ik zou gewoon gebruikmaken van http://japan-guide.com/
Daar destijds een planning meegemaakt en daardoor zoveel info uit verkregen.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_150256681
Maar ik ben bijna jarig en weet nog niks, dus zo'n Lonely Planet boek leek me wel tof ;)
pi_150257674
Ik ga in oktober (georganiseerd :@), nu al zoveel zin in!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 19:16:12 #180
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150258243
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:23 schreef Bessensap het volgende:
Zijn er nog meer reisverslagen van jullie? Ik lees ze graag ;) En zo kan ik een beetje zelf zachtjes m'n reis samen gaan stellen, wat we willen gaan zien enzo.

Ik las iets over Lonely Planet Japan, dat boek. Welke kan ik het beste kopen?

http://www.bol.com/nl/s/b(...)ml?_requestid=427112
Zeker:
http://japan009.blogspot.nl/
http://japan010.blogspot.nl/
http://japan012.blogspot.nl
http://japan013.blogspot.nl/
http://japan014.blogspot.nl/
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:20:20 #181
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_150264874
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:23 schreef Bessensap het volgende:
Zijn er nog meer reisverslagen van jullie? Ik lees ze graag ;) En zo kan ik een beetje zelf zachtjes m'n reis samen gaan stellen, wat we willen gaan zien enzo.

Ik las iets over Lonely Planet Japan, dat boek. Welke kan ik het beste kopen?

http://www.bol.com/nl/s/b(...)ml?_requestid=427112
gewoon de meest recente editie, deze: http://www.bol.com/nl/p/lonely-planet-japan/9200000011545247/
de nieuwe komt trouwens 15 september 2015 uit.
pi_150266099
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:23 schreef Bessensap het volgende:
Zijn er nog meer reisverslagen van jullie? Ik lees ze graag ;) En zo kan ik een beetje zelf zachtjes m'n reis samen gaan stellen, wat we willen gaan zien enzo.

Ik las iets over Lonely Planet Japan, dat boek. Welke kan ik het beste kopen?

http://www.bol.com/nl/s/b(...)ml?_requestid=427112
Ik vind voor oriëntatie vooraf de capitoolgids het fijnste. Veel plaatjes en korte informatie over van alles waarmee je makkelijk kan uitzoeken welke plaatsen je wil bezoeken. Lonely planet is meer handig voor ter plaatse met tips voor restaurantjes en uitgebreidere info per plaats, maar weinig plaatjes. Handig voor als je je route al duidelijk hebt dus.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_150273072
Thanks weer, wat een hulp hier, top! Iemand nog aanraders voor een goed, eventueel luxe Westers hotel in Tokio centrum? Hoeft niet top of the bill te zijn, ik wil hier max. zo'n 500 euro aan spenderen voor 6-7 nachten met 2 personen. Ik las goede dingen over Sunroute, maar zijn er nog vergelijkbare?
pi_150273148
quote:
Dit is wel heel bizar trouwens:

quote:
Shinjuku is het drukste station ter wereld, met 3,6 bezoekers per dag en meer dan 200 uitgangen.
:+
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:00:57 #185
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150273451
:)

Probeer overal altijd een beetje tekst bij te zetten (Wikipedia of website van attractie). Maak die blogs vooral voor mezelf, want leuk om later weer eens doorheen te scrollen.

Geen 100% garantie voor de correctheid, wel dat het indertijd zo ergens te lezen was :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150273527
quote:
mooie blogs! een feest der herkenning voor mij :)

quote:
We hebben nu de meest interessante tempels in Kyoto wel gezien. Er zijn er waarschijnlijk nog een stuk of 10-20(?)
1000, maar dat wist je vast ondertussen wel :)
pi_150273630
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:40 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik vind voor oriëntatie vooraf de capitoolgids het fijnste. Veel plaatjes en korte informatie over van alles waarmee je makkelijk kan uitzoeken welke plaatsen je wil bezoeken. Lonely planet is meer handig voor ter plaatse met tips voor restaurantjes en uitgebreidere info per plaats, maar weinig plaatjes. Handig voor als je je route al duidelijk hebt dus.
helemaal mee eens.
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:46:13 #188
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_150274362
Ik vond de looproutes in de Lonely Planet overigens wel leuk.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_150274442
Ik heb ook een reisblog. Vergeef me mijn krakkemikkige Engels. Had geen zin om in het Nederlands en Noors te schrijven.
De foto's zijn niet zo best helaas. Die had de iPad in lage kwaliteit geupload.
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:04:42 #190
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_150274773
Zeer interesante meldingen. Iemand nog nieuwe ervaringen met aeroflot? Van alle kanten heb ik angstaanjagende verhalen gelezen over primitef gedrag, vastzitten op moskou en niks weten omdat niemand daar engels spreekt, een reden voor mij om toch maar safe te kiezen. Ik volg de lage prijzen van aeroflot en alitalia ook regelmatig, maar heb nooit 400 euro gezien voor de dagen dat ik er naar toe wilde. Misschien hebben jullie wat meer geluk, als het echt voor 400 kan doen ze het bijna gratis. Die belastingen zijn al iets van 300 euro. Ik kom al sinds tien jaar in Japan en ik weet nog dat het toen nog flink wat duurder was, we vlogen voor gemiddeld 800 euro naar Osaka en nu kun je voor 550 rechtstreeks. En dat heb ik toch liever dan vliegen met Aeroflot of THY, dat zijn ook veel langere routes en tussenstops. Liever toch rechtstreeks naar sapporo, osaka of fukuoka. Ik weet nog uit Ervaring dat Narita bijna een ruimtestation is, je moet met van die turboshuttles naar de aankomsthal. Kansai-area vind ik toch een van de mooisten, alles is redelijk in bereik. Deze keer wil ik ook naar Koka voor het ninjadorp en de reuzetanuki's, redelijk dichtbij kyoto. Universal Studioos Osaka was een idee, maar ik heb gehoord dat het daar áltijd veel te druk is. Ik sta ook te popelen om weer in nipponbashi/den den town te zijn, maar heb ik het nou goed gehoord dat de btw inmiddels met 5% is verhoogd??? Verder wil ik ook nog dit jaar naar Okinawa, maar sinds dat dichter bij Taiwan is denk ik er over na om die twee te gaan combineren. Gambare minasan.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:55:29 #191
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150276011
Belasting is nu 8%, die verhoging naar 10% is uitgesteld :)
Maar het blijft goedkoop allemaal daar.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150278300
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:55 schreef matthijst het volgende:
Belasting is nu 8%, die verhoging naar 10% is uitgesteld :)
Maar het blijft goedkoop allemaal daar.
Klopt. Al is de euro inmiddels ook weer wat gedaald. :(

Meest irritante aan die btw-verhoging vond ik nog wel dat de prijzen niet meer netjes zijn afgerond (dus bijvoorbeeld 193 yen ipv 190 moeten betalen). Mijn portemonnee zat opeens vol met allemaal kleingeld.
pi_150278327
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vond de looproutes in de Lonely Planet overigens wel leuk.
Die kaartjes in de LP zijn zo %^%$#&$#*& slecht. Ik verdwaal altijd als ik die probeer te volgen.
pi_150279067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:04 schreef Brett-Anderson het volgende:
Zeer interesante meldingen. Iemand nog nieuwe ervaringen met aeroflot? Van alle kanten heb ik angstaanjagende verhalen gelezen over primitef gedrag, vastzitten op moskou en niks weten omdat niemand daar engels spreekt, een reden voor mij om toch maar safe te kiezen. Ik volg de lage prijzen van aeroflot en alitalia ook regelmatig, maar heb nooit 400 euro gezien voor de dagen dat ik er naar toe wilde. Misschien hebben jullie wat meer geluk, als het echt voor 400 kan doen ze het bijna gratis. Die belastingen zijn al iets van 300 euro. Ik kom al sinds tien jaar in Japan en ik weet nog dat het toen nog flink wat duurder was, we vlogen voor gemiddeld 800 euro naar Osaka en nu kun je voor 550 rechtstreeks. En dat heb ik toch liever dan vliegen met Aeroflot of THY, dat zijn ook veel langere routes en tussenstops. Liever toch rechtstreeks naar sapporo, osaka of fukuoka. Ik weet nog uit Ervaring dat Narita bijna een ruimtestation is, je moet met van die turboshuttles naar de aankomsthal. Kansai-area vind ik toch een van de mooisten, alles is redelijk in bereik. Deze keer wil ik ook naar Koka voor het ninjadorp en de reuzetanuki's, redelijk dichtbij kyoto. Universal Studioos Osaka was een idee, maar ik heb gehoord dat het daar áltijd veel te druk is. Ik sta ook te popelen om weer in nipponbashi/den den town te zijn, maar heb ik het nou goed gehoord dat de btw inmiddels met 5% is verhoogd??? Verder wil ik ook nog dit jaar naar Okinawa, maar sinds dat dichter bij Taiwan is denk ik er over na om die twee te gaan combineren. Gambare minasan.
ik ben eens met de boot van japan naar okinawa en taiwan gevaren. was niet zo leuk, omdat het stormde, maar als het lekker weer is, is het wel leuk. hij legt bij nog meer kleine eilandjes aan, waar je een nachtje kan blijven als je wilt. en hij vertrekt vanuit kagoshima, leuke stad en met snelle veerboot naar yakushima eiland, een natuurwonder.
taipei is ook leuk, veel te doen.
pi_150279120
quote:
Cool! Ik was de eerste twee weken echt twee pagina's per dag aan het schrijven in de avond. Ooit maar eens uitwerken in iets netter en voor mezelf een leuk trip boekje er van maken. Rest van de vakantie kan ik me nog wel herinneren dus valt wel wat van te maken haha.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:41:35 #196
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150279190
Ik schrijf die blogs ook meestal 's avonds ff direct. Kost wel aardig wat tijd in de vakantie, maar vind het nu wel weer leuk om dingen terug te zien en lezen :)
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:43:31 #197
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_150281085
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:14 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Die kaartjes in de LP zijn zo %^%$#&$#*& slecht. Ik verdwaal altijd als ik die probeer te volgen.
Echt? Hoe dat. Ben echt nul keer verdwaald en heb hem aardig intensief gebruikt. Kyoto, Tokyo, Hiroshima, Osaka.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_150286877
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:43 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Echt? Hoe dat. Ben echt nul keer verdwaald en heb hem aardig intensief gebruikt. Kyoto, Tokyo, Hiroshima, Osaka.
Ik ben ook een aantal keer verdwaald met de lonely planet. Wij zijn uiteindelijk in elke nieuwe stad maar eerst naar de tourist information gegaan voor een kaart van de stad. In combinatie daarmee waren de lonely planet routes wel redelijk te volgen, al was dat soms alsnog puzzelen. De lonely planet route in Nara kan ik bijvoorbeeld niet aanraden...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_150286949
ja die japanse kaartjes zijn nou ook niet bepaald duidelijk soms, lol...
wel grappig, want zonder kaartje vind je echt niks in japan. huisnummers staan volledig door elkaar.
pi_150290918
Verdwalen is toch niet erg in Japan :P Je kunt altijd wel de weg terug vinden of anders helpt iemand je wel :)
pi_150397470
Mooie foto's! Voor mij eerste keer in 3 zomers tijd dat ik niet naar Japan ga dit jaar en moet eerlijk zeggen dat het best wel pijn doet. Hopelijk volgend jaar weer!
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:55:50 #204
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_150403253
Ben van plan om komende zomer te boeken voor Japan. Dingen die ik echt gezien moet hebben? Zelf wil ik heel graag Mt. Fuji zien/beklimmen.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_150404552
Heel veel dingen, wat zijn je interesses wat daar is het wel enorm afhankelijk van (uitgaan, cultuur etc.).Wij zijn ooit begonnen met het "beklimmen" van Mt. Fuji maar we kwamen niet verder dan een uurtje omdat we totaal niet voorbereid waren en geen idee hadden waar we aan begonnen waren, zijn toen maar een biertje beneden gaan drinken. Maar wel lachen ervaring, Japanners die in Pikachu outfit naar boven lopen, schijnt een gewoonte te zijn daar.
pi_150405654
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:55 schreef gazhims3lv het volgende:
Ben van plan om komende zomer te boeken voor Japan. Dingen die ik echt gezien moet hebben? Zelf wil ik heel graag Mt. Fuji zien/beklimmen.
ja zoveel moois...
himeji castle. net volledig gerestaureerd, het mooiste kasteel van japan.
hiroshima, het atoombom monument en museum, erg indrukwekkend.
uiteraard tokyo kyoto osaka
nara voor de hertjes :)
pi_150405796


En ja, ze komen heel dichtbij.
pi_150405841
Nog eentje voor de schoonheid dan:

  zondag 8 maart 2015 @ 00:03:56 #209
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_150405976
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 23:27 schreef Simmertje het volgende:
Heel veel dingen, wat zijn je interesses wat daar is het wel enorm afhankelijk van (uitgaan, cultuur etc.).Wij zijn ooit begonnen met het "beklimmen" van Mt. Fuji maar we kwamen niet verder dan een uurtje omdat we totaal niet voorbereid waren en geen idee hadden waar we aan begonnen waren, zijn toen maar een biertje beneden gaan drinken. Maar wel lachen ervaring, Japanners die in Pikachu outfit naar boven lopen, schijnt een gewoonte te zijn daar.
Ik heb eerlijk gezegd ook totaal geen idee waar ik aan begin maar ik ben wel bereid om me voor te bereiden op een zware wandeling :). In principe is het idee om er vooral een cultureel reisje van te maken. Een avondje uit in een stad als Tokyo kan daarbij geen kwaad als ontspanning.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_150406328
Cultureel is natuurlijk heel breed, maar qua historische gebouwen en musea is Tokyo eigenlijk best beperkt. Het wordt dan vooral cultureel qua eten en gewoon het leven ervaren daar op straat. Ik ben niet zo bekend als andere mensen in dit topic in de wat kleinere steden/dorpen. Maar ik zelf vond Kyoto echt geweldig. Heel veel cultuur qua oude tempels, mede dankzij dat Kyoto in de WOII bespaard is gebleven. Aanrader is om naar de 'golden temple' in Kyoto te fietsen, het is even een ritje omhoog als je uit het zuiden komt, maar het geeft zo'n goed gevoel als je daar dan eenmaal bent. Kyoto is een prima stad om te fietsen namelijk.

Grappige anekdote is denk ik vooral dat de mensen in Kyoto toeristen gewend zijn die niet goed kunnen fietsen. Dit aangezien ze ons ook eerst behoorlijk argwanend aankeken, maar al snel door hadden dat wij Nederlanders toch behoorlijke ervaring met fietsen hebben. Zeker een aanrader dus!
  zondag 8 maart 2015 @ 00:21:58 #211
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_150406585
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 00:13 schreef Simmertje het volgende:
Cultureel is natuurlijk heel breed, maar qua historische gebouwen en musea is Tokyo eigenlijk best beperkt. Het wordt dan vooral cultureel qua eten en gewoon het leven ervaren daar op straat. Ik ben niet zo bekend als andere mensen in dit topic in de wat kleinere steden/dorpen. Maar ik zelf vond Kyoto echt geweldig. Heel veel cultuur qua oude tempels, mede dankzij dat Kyoto in de WOII bespaard is gebleven. Aanrader is om naar de 'golden temple' in Kyoto te fietsen, het is even een ritje omhoog als je uit het zuiden komt, maar het geeft zo'n goed gevoel als je daar dan eenmaal bent. Kyoto is een prima stad om te fietsen namelijk.

Grappige anekdote is denk ik vooral dat de mensen in Kyoto toeristen gewend zijn die niet goed kunnen fietsen. Dit aangezien ze ons ook eerst behoorlijk argwanend aankeken, maar al snel door hadden dat wij Nederlanders toch behoorlijke ervaring met fietsen hebben. Zeker een aanrader dus!
Heerlijke anekdote hehe. Snap dat 'cultureel' erg breed is. Heb zelf vooral veel interesse in natuur en historische gebouwen. Musea spreken me dan weer iets minder aan. De main hotspots wil ik wel meepakken maar het moet ook weer niet te 'toeristisch' worden.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_150409716
Het enige wat ik je kan meegeven is "doen"! Ik heb met een stel vrienden in 2012 na een mislukt plan voor Amerika ooit besloten om naar Japan te gaan (was toen heel goedkoop een jaar na de tsunami). Maar sindsdien al 3 keer naar Japan geweest, dus weet waar je aan gaat beginnen haha.
pi_150491176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:23 schreef Bessensap het volgende:
Zijn er nog meer reisverslagen van jullie? Ik lees ze graag ;) En zo kan ik een beetje zelf zachtjes m'n reis samen gaan stellen, wat we willen gaan zien enzo.

Ik las iets over Lonely Planet Japan, dat boek. Welke kan ik het beste kopen?

http://www.bol.com/nl/s/b(...)ml?_requestid=427112
Ik heb gisteren mijn LP binnen gekregen van Japan. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe best wat uit heb gehaald voor mijn reis...

Ik ben zelf ook nog benieuwd naar tips voor Japan...dus als je ze hebt, laat maar horen
pi_150492748
je hebt hier 37 topics vol met tips over japan. :)
pi_150497084
Is er hier iemand de 21ste en 22ste in Tokyo?
pi_150530184
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:53 schreef pokkerdepok het volgende:
je hebt hier 37 topics vol met tips over japan. :)
Klopt ben dat ook aan het doorlezen....maar het is nogal veel :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:31 schreef totalvamp het volgende:
Is er hier iemand de 21ste en 22ste in Tokyo?
Nee, ben er pas vanaf de 24e
pi_150530454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:40 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Klopt ben dat ook aan het doorlezen....maar het is nogal veel :P

[..]

Nee, ben er pas vanaf de 24e
Ahh dat is nou jammer :)
Ik ga de 26ste weer uit Tokyo weg op weg naar Osaka voor een Lego evenement :)
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:16:30 #219
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150531196
Ik ben van 26-30 in Osaka
Van 30-2 in Kyoto
En dan van 2-9 in Tokyo :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150531297
Weet iemand of de ghibli films ergens op een legale streaming dienst staan? Iig niet neflix, maar misschien hola,hbo en je hebt volgens mij ook nog zo'n specifieke voor anime?
pi_150531392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet iemand of de ghibli films ergens op een legale streaming dienst staan? Iig niet neflix, maar misschien hola,hbo en je hebt volgens mij ook nog zo'n specifieke voor anime?
Crunchyroll misschien..

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:16 schreef matthijst het volgende:
Ik ben van 26-30 in Osaka
Van 30-2 in Kyoto
En dan van 2-9 in Tokyo :)
Ah als je Lego interessant vindt, is er op de 28ste een evenement (vrijwillig) :)
pi_150533531
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:49 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ahh dat is nou jammer :)
Ik ga de 26ste weer uit Tokyo weg op weg naar Osaka voor een Lego evenement :)
Ik ga een dag later die kant op, alleen niet voor een lego evenement en mijn eerste stop wordt kyoto. :P
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:40:38 #223
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150534283
Lego wordt 'm ook niet voor mij die dag; ga richting Himeji en bieren met vrienden die in de buurt wonen *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150586322
Ben ik trouwens de enige die heel weinig sushi heeft gegeten in Japan?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:05:35 #227
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150589628
quote:
Leuke blogs. Mooie foto's ^O^
Dat is het Japan wat ik de volgende keer nog meer wil gaan ervaren :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:06:02 #228
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150589632
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 00:22 schreef Simmertje het volgende:
Ben ik trouwens de enige die heel weinig sushi heeft gegeten in Japan?
Nee, maar ik hou dan ook sowieso al niet van sushi ;)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150589920
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:05 schreef MissMSX het volgende:
Leuke blogs. Mooie foto's ^O^
Dat is het Japan wat ik de volgende keer nog meer wil gaan ervaren :)
Thanks! Die wat minder bekende delen van Japan zijn echt geweldig. Ik begrijp dat mensen voor een eerste keer een beetje in de Tokyo - Kyoto - Osaka - Hiroshima route blijven hangen. Maar er valt nog zo veel meer te ontdekken.

Ik heb er voor deze trip nog 5 te gaan. Maar ik ga van eerdere trips ook nog een reisverslag typen (Shikoku, Japanse Alpen, Kyshu). Toch wel een leuke manier om herinneringen te bewaren. :)
pi_150589981
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 00:22 schreef Simmertje het volgende:
Ben ik trouwens de enige die heel weinig sushi heeft gegeten in Japan?
Valt mee, ik eet het tijdens een trip van 3 weken meestal 2-3 keer. Ik eet eigenlijk vaker sashimi. Meestal in een vis Isakaye of als we in een ryokan verblijven, dan is er altijd wel een gang met sashimi. Voor Japanners zelf is sushi ook geen "dagelijks" eten, maar meer iets voor speciale gelegenheden.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:27:28 #231
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150590108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:20 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Thanks! Die wat minder bekende delen van Japan zijn echt geweldig. Ik begrijp dat mensen voor een eerste keer een beetje in de Tokyo - Kyoto - Osaka - Hiroshima route blijven hangen. Maar er valt nog zo veel meer te ontdekken.

Ik heb er voor deze trip nog 5 te gaan. Maar ik ga van eerdere trips ook nog een reisverslag typen (Shikoku, Japanse Alpen, Kyshu). Toch wel een leuke manier om herinneringen te bewaren. :)
Ik ben tijdens mijn tweede reis (eerste van mijn man) naar Tsumago-Magome geweest. Nog steeds redelijk toeristisch, maar ik vond dat zo leuk :)
Ben sowieso meer van de natuur dan van de steden. Helaas is een auto vaak wel een must om op de echt mooie plekjes te komen en ik weet niet of ik dat aandurf :D

Zeker een leuke manier om herinneringen te bewaren ja. Moet je niet te lang mee wachten voordat je te veel details bent vergeten :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150590542
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:27 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik ben tijdens mijn tweede reis (eerste van mijn man) naar Tsumago-Magome geweest. Nog steeds redelijk toeristisch, maar ik vond dat zo leuk :)
Ben sowieso meer van de natuur dan van de steden. Helaas is een auto vaak wel een must om op de echt mooie plekjes te komen en ik weet niet of ik dat aandurf :D

Zeker een leuke manier om herinneringen te bewaren ja. Moet je niet te lang mee wachten voordat je te veel details bent vergeten :D
Okinawa is wel goed te doen met ov (ferries) en de kleine eilandjes zijn perfect voor de fiets :)
pi_150590573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 00:22 schreef Simmertje het volgende:
Ben ik trouwens de enige die heel weinig sushi heeft gegeten in Japan?
Ik eet helemaal geen vis. In het begin dacht ij eerst dat ik zou verhongeren maar eigenlijk zijn er best veel andere lekkere dingen te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terpentin07 op 14-03-2015 03:04:12 ]
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:46:22 #234
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150590607
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Okinawa is wel goed te doen met ov (ferries) en de kleine eilandjes zijn perfect voor de fiets :)
Daar wil ik ook zeker nog heel graag naar toe! Er is ook vast wel een mouw aan te passen, maar ik zie gewoon soms van die onwijs mooie plekjes en dan denk ik: wil ik ook naartoe!!! :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150590892
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:46 schreef MissMSX het volgende:
Daar wil ik ook zeker nog heel graag naar toe! Er is ook vast wel een mouw aan te passen, maar ik zie gewoon soms van die onwijs mooie plekjes en dan denk ik: wil ik ook naartoe!!! :D
Autorijden is daar echt heel relax hoor. Iedereen rijd keurig, auto's zijn altijd automaat en de borden langs de weg zijn in ook het Engels. Rechts rijden went heel snel.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:59:15 #236
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150590954
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:56 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Autorijden is daar echt heel relax hoor. Iedereen rijd keurig, auto's zijn altijd automaat en de borden langs de weg zijn in ook het Engels. Rechts rijden went heel snel.
Ook in de afgelegene gebieden in het Engels?
Ik zou sowieso kijken of ze engelse gps hebben, en mijn eigen gps meenemen.
Misschien moet ik het maar zien als een leuk avontuur :Y
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150591409
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:59 schreef MissMSX het volgende:
Ook in de afgelegene gebieden in het Engels?
Ik zou sowieso kijken of ze engelse gps hebben, en mijn eigen gps meenemen.
Misschien moet ik het maar zien als een leuk avontuur :Y
Ja, borden zijn vrijwel allemaal ook in het Engels. Mijn vrouw doet meestal de navigatie bedienen, maar volgens mij hebben ze ook een Engelse taalinstelling. En anders kom je met een ouderwetse routekaart en Google Maps ook wel op de plek van bestemming. Een auto maakt je echt een stuk flexibeler, en je hoeft niet meer met je bagage te slepen. :)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:20:44 #238
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150591505
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:17 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ja, borden zijn vrijwel allemaal ook in het Engels. Mijn vrouw doet meestal de navigatie bedienen, maar volgens mij hebben ze ook een Engelse taalinstelling. En anders kom je met een ouderwetse routekaart en Google Maps ook wel op de plek van bestemming. Een auto maakt je echt een stuk flexibeler, en je hoeft niet meer met je bagage te slepen. :)
Ook wel een stuk prijziger, maar voor een korte uitstap is het wel een leuk idee :Y
Naar een mooie afgelegen ryokan en dan lekker wandelen. Heb er meteen zin in :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150591573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:20 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ook wel een stuk prijziger, maar voor een korte uitstap is het wel een leuk idee :Y
Naar een mooie afgelegen ryokan en dan lekker wandelen. Heb er meteen zin in :D
Het is wel duurder dan een JR Pass. Hier kun je onze afweging, en de kosten voor 2 weken Tohoku nalezen:

http://strolie.blogspot.n(...)-2014-transport.html

:)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:27:32 #240
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150591670
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:23 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Het is wel duurder dan een JR Pass. Hier kun je onze afweging, en de kosten voor 2 weken Tohoku nalezen:

http://strolie.blogspot.n(...)-2014-transport.html

:)
Valt nog mee. Absoluut gezien best een smak geld, maar OV is inderdaad ook niet goedkoop.

Ik vind 'treinen' overigens altijd wel heel leuk en fijn. Dus misschien deels trein en dan af en toe een auto huren voor een paar dagen. Je hebt me overtuigd. Dit opent perspectieven :D

Hoewel Japan er voorlopig nog even niet inzit, maar wat in het vat zit verzuurt niet he :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:35:52 #241
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150591877
Dit staat overigens hoog op mijn verlanglijst:
https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1794&bih=962
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150602885
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:20 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Thanks! Die wat minder bekende delen van Japan zijn echt geweldig. Ik begrijp dat mensen voor een eerste keer een beetje in de Tokyo - Kyoto - Osaka - Hiroshima route blijven hangen. Maar er valt nog zo veel meer te ontdekken.

Ik heb er voor deze trip nog 5 te gaan. Maar ik ga van eerdere trips ook nog een reisverslag typen (Shikoku, Japanse Alpen, Kyshu). Toch wel een leuke manier om herinneringen te bewaren. :)
Ja dat is wel een beetje de route die ik ga doen....voel me nu alleen zo'n standaard toerist :@
pi_150604072
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:35 schreef MissMSX het volgende:
Dit staat overigens hoog op mijn verlanglijst:
https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1794&bih=962
Oze National Park? Die moet ik ook nog doen. Fukushima deze keer overgeslagen. Maar deze, en Mt. Bandai en Aizu staan ook op mijn lijstje. :D
  vrijdag 13 maart 2015 @ 17:25:59 #244
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150604741
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:32 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Ja dat is wel een beetje de route die ik ga doen....voel me nu alleen zo'n standaard toerist :@
Daar is toch helemaal niks mis mee? Zou eerder vreemd zijn als je voor het eerst naar Japan gaat en al die dingen overslaat :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 17:26:36 #245
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150604774
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:09 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Oze National Park? Die moet ik ook nog doen. Fukushima deze keer overgeslagen. Maar deze, en Mt. Bandai en Aizu staan ook op mijn lijstje. :D
Je hebt aan National Park checklistje wat je afwerkt? :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150604864
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:26 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Je hebt aan National Park checklistje wat je afwerkt? :D
Nee, dat niet. Maar over deze hebben we een lange discussie gehad, of we hem nu wel of niet zouden bezoeken tijdens ons reis naar Tohoku. Conclusie was dat het wel veel van hetzelfde zou zijn, en dat dit gebied ook goed te doen is voor een (lang) weekend vanuit Tokyo.

[ Bericht 11% gewijzigd door Aurelius op 13-03-2015 17:41:27 ]
  vrijdag 13 maart 2015 @ 21:00:10 #248
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150613008
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:29 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Maar over deze hebben we een lange discussie gehad, of we hem nu wel of niet zouden bezoeken tijdens ons reis naar Tohoku. Conclusie was dat het wel veel van hetzelfde zou zijn, en dat dit gebied ook goed te doen is voor een (lang) weekend vanuit Tokyo.
Het is inderdaad wel relatief dicht in de buurt ja :)
Ik zie tegen die tijd wel het verslag voorbij komen :Y)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150719116
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:17 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ja, borden zijn vrijwel allemaal ook in het Engels. Mijn vrouw doet meestal de navigatie bedienen, maar volgens mij hebben ze ook een Engelse taalinstelling. En anders kom je met een ouderwetse routekaart en Google Maps ook wel op de plek van bestemming. Een auto maakt je echt een stuk flexibeler, en je hoeft niet meer met je bagage te slepen. :)
Ik heb in 2013 ook een weekje met een huurauto gereden in Japan (2 weken daarvoor met de trein).
En dat ging inderdaad wel makkelijk, alleen bij omleidingen en verkeerswaarschuwingen op bijvoorbeeld matrixborden is het alleen in het Japans, dat was weleens lastig..... :(

Ik ben ook op veel mooie plekjes langs de kust geweest daar kom je met de trein niet zo snel.
Er zat een navigatie in mijn auto (Mazda Demio) maar namen invoeren kon alleen met Japanse karakters.....
Je kon wel telefoonnummers invoeren, dan ging ik dus kijken in GoogleMaps naar een locatie waar ik heen wilde, als je flink inzoomt komt er wel vanzelf wel een bedrijf naar boven met een telefoonnummer _O-
Zo deed ik dat ook met mijn hotels, boeken via internet en dan het telefoonnummer van het hotel invoeren in de navi.

Voor de globale routeplanning had ik ook een kaart en een wegenatlas van Japan, beide tweetalig (Japanse karakters en Engels)
V&A / [TK] Atlas van Japan (1:250.000) + Landkaart van Japan (1:2.200.000)

[ Bericht 2% gewijzigd door bluemoon23 op 16-03-2015 23:00:09 ]
pi_150740470
Weet iemand hoe het zit met de bagageruimte in de Shinkansen green class? Vorige keer vond ik het al een beetje irritant ivm weinig ruimte in de normale class. Denk er ook over na om mijn koffer via Takuhaibin van Tokyo naar Osaka te versturen. Iemand ervaring daarmee? Kan ik dat gewoon via het hotel waar ik verblijf regelen?
pi_150740886
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:41 schreef Terpentin07 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de bagageruimte in de Shinkansen green class? Vorige keer vond ik het al een beetje irritant ivm weinig ruimte in de normale class. Denk er ook over na om mijn koffer via Takuhaibin van Tokyo naar Osaka te versturen. Iemand ervaring daarmee? Kan ik dat gewoon via het hotel waar ik verblijf regelen?
Laatste x dat ik met shinkansen ging was er ruimte voor de coupes en niet erin. Ik weet niet of dat bij alle is.
pi_150741704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:41 schreef Terpentin07 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de bagageruimte in de Shinkansen green class? Vorige keer vond ik het al een beetje irritant ivm weinig ruimte in de normale class. Denk er ook over na om mijn koffer via Takuhaibin van Tokyo naar Osaka te versturen. Iemand ervaring daarmee? Kan ik dat gewoon via het hotel waar ik verblijf regelen?
Gewoon ruimte tussen de coupes toch? Van die grote rekken? Of anders achter de achterste stoel in een coupe? Takkyubin kan vaak wel via het hotel, anders even droppen bij een convenience store.
pi_150747389
Tussen de coupes is ruimte zat. En Japan is een van de weinige landen waar je niet constant naar je koffer hoeft te kijken om te zien of ie er nog wel staat :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_150778313
Ik weet dat het een beetje als een slechte voorbereiding overkomt maar is het normaal dat vrijwel alle hotels/hostels zijn volgeboekt? :{
Heb zoiets nog nooit meegemaakt
  woensdag 18 maart 2015 @ 16:37:05 #257
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150778358
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:35 schreef Kruitdampje het volgende:
Ik weet dat het een beetje als een slechte voorbereiding overkomt maar is het normaal dat vrijwel alle hotels/hostels zijn volgeboekt? :{
Heb zoiets nog nooit meegemaakt
Als je pech hebt is er net een festival rond die tijd. En ze hebben behoorlijk wat festivals, dus die kans is best aannemelijk. Waar is het en wanneer?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150778569
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:37 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Als je pech hebt is er net een festival rond die tijd. En ze hebben behoorlijk wat festivals, dus die kans is best aannemelijk. Waar is het en wanneer?
dat is een snelle reactie :P

het is in kyoto en van 27 tot en met 31 maart
  woensdag 18 maart 2015 @ 16:48:25 #259
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150778729
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:43 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

dat is een snelle reactie :P

het is in kyoto en van 27 tot en met 31 maart
Misschien net kersenbloesemseizoen?

Anybody? :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150778804
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:48 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Misschien net kersenbloesemseizoen?

Anybody? :)
ja dat lees ik nu ook :@
pi_150778931
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:50 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

ja dat lees ik nu ook :@
Hier staan wat tips: http://www.japan-guide.com/news/0029.html
  woensdag 18 maart 2015 @ 16:53:57 #263
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150778937
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:50 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

ja dat lees ik nu ook :@
Dan vrees ik dat het een bankje in het park wordt :Y)

Wij hadden ook net pech. Er was een festival. Toen hebben we maar iets wat verder weg gezocht. Is uiteindelijk ook prima bevallen :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:10:57 #264
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_150779556
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:50 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

ja dat lees ik nu ook :@
Dan is het wel overal prachtig! O+

Als je door de mensen massa's heen kijkt 8-)
pi_150781029
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:43 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

dat is een snelle reactie :P

het is in kyoto en van 27 tot en met 31 maart
Kyoto was al drie maanden geleden volgeboekt toen ik begon met mijn reisvoorbereiding. Verblijf nu in Osaka en volgens mij is dat ook prima om alle highlights te bezoeken.
pi_150782690
kyoto is al moeilijker dan waar dan ook in japan, want heel veel toeristen, en tijdens kersenbloesen al helemaal.
pi_150783699
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:53 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Hier staan wat tips: http://www.japan-guide.com/news/0029.html
Mooie tip, helaas zit alles al vol. Ik weiger 200 euro per nacht te betalen voor een hostel.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:54 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Kyoto was al drie maanden geleden volgeboekt toen ik begon met mijn reisvoorbereiding. Verblijf nu in Osaka en volgens mij is dat ook prima om alle highlights te bezoeken.
Normaal gesproken bereid ik me wel goed voor, dit had ik echter totaal niet verwacht.

Maar vanaf Osaka is het inderdaad niet ver.

Dank allen voor de tips.
pi_150793957
Eindelijk een hostel gevonden, weliswaar in Kobe maar opzich qua reistijd (volgens google) wel te doen.
pi_150800591
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 22:34 schreef Kruitdampje het volgende:
Eindelijk een hostel gevonden, weliswaar in Kobe maar opzich qua reistijd (volgens google) wel te doen.
en kobe is ook best leuk.
pi_150802885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 22:34 schreef Kruitdampje het volgende:
Eindelijk een hostel gevonden, weliswaar in Kobe maar opzich qua reistijd (volgens google) wel te doen.
Mooi. Toch wel fijn als zoiets dan geregeld is he :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150808254
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 09:03 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Mooi. Toch wel fijn als zoiets dan geregeld is he :D
Ja het is inderdaad wel een opluchting.....moet alleen wel m'n reisschema een beetje overhoop halen...en in het weekend heb ik de omgeving van kyoto nog steeds geen (betaalbare) overnachting gevonden... :'(

Maar we blijven zoeken, hoop doet leven!
pi_150808302
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 01:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en kobe is ook best leuk.
Dit
pi_150808321
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:29 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Ja het is inderdaad wel een opluchting.....moet alleen wel m'n reisschema een beetje overhoop halen...en in het weekend heb ik de omgeving van kyoto nog steeds geen (betaalbare) overnachting gevonden... :'(

Maar we blijven zoeken, hoop doet leven!
Je kan ook prima in Osaka slapen om Kyoto te bezoeken.
pi_150808858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je kan ook prima in Osaka slapen om Kyoto te bezoeken.
Heb ik al gekeken, via diverse sites. Of je komt heel ver van Osaka af te zitten of je betaald 100 euro voor een overnachting.
pi_150808905
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:45 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Heb ik al gekeken, via diverse sites. Of je komt heel ver van Osaka af te zitten of je betaald 100 euro voor een overnachting.
Dat zal dan waarschijnlijk alsnog goedkoper zijn dan Kyoto zelf ;)

Couchsurfen een idee?
pi_150809377
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat zal dan waarschijnlijk alsnog goedkoper zijn dan Kyoto zelf ;)

Couchsurfen een idee?
Ja dat dan weer wel, Kobe vind ik een goed alternatief want zowel Kyoto als Osaka zijn goed te bereiken.

Couchsurfen ga ik inderdaad even bestuderen.
pi_150809692
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:58 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Ja dat dan weer wel, Kobe vind ik een goed alternatief want zowel Kyoto als Osaka zijn goed te bereiken.

Couchsurfen ga ik inderdaad even bestuderen.
Succes ^O^

Ik vond dat (couchsurfen) in 1e instantie een beetje spannend/gek maar zijn paar van mn leukste ervaringen of overnachtingen geweest tijdens mn japan vakanties :)

In Kobe ook zeker de gratis rondleidingen doen bij sake brouwerijn met gratis proeven :P
pi_150812817
even snel voor je gekeken bij chuo group buisness hotels in Osaka, maar dat lijkt ook allemaal vol te zitten.. ik vrees dat je gewoon te laat reserveert voor zo'n drukke periode.
aan de andere kant, 8 jaar geleden ging ik gewoon zonder reserveringen overal naartoe en had ik vrijwel geen probleem om iets te krijgen. dan spring je in de gaatjes die ze hebben, gecancelde reserveringen enzo.
en bijvoorbeeld capsule hotels hebben meestal nog wel plek, die spelen in op zakenlieden die gestrand zijn of op het laatste moment nog iets zoeken. of desnoods een manga/ internet cafe, daar kan je ook slapen.

maar goed, daar heb je nu niks aan als je een reservering zoekt..
pi_150815445
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Succes ^O^

Ik vond dat (couchsurfen) in 1e instantie een beetje spannend/gek maar zijn paar van mn leukste ervaringen of overnachtingen geweest tijdens mn japan vakanties :)

In Kobe ook zeker de gratis rondleidingen doen bij sake brouwerijn met gratis proeven :P
Ah dank voor de tips...ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje huiverig voor couchsurfen maar ach uit m'n comfort zone ben ik dan toch dus dan maakt het niet meer uit :P .

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:42 schreef pokkerdepok het volgende:
even snel voor je gekeken bij chuo group buisness hotels in Osaka, maar dat lijkt ook allemaal vol te zitten.. ik vrees dat je gewoon te laat reserveert voor zo'n drukke periode.
aan de andere kant, 8 jaar geleden ging ik gewoon zonder reserveringen overal naartoe en had ik vrijwel geen probleem om iets te krijgen. dan spring je in de gaatjes die ze hebben, gecancelde reserveringen enzo.
en bijvoorbeeld capsule hotels hebben meestal nog wel plek, die spelen in op zakenlieden die gestrand zijn of op het laatste moment nog iets zoeken. of desnoods een manga/ internet cafe, daar kan je ook slapen.

maar goed, daar heb je nu niks aan als je een reservering zoekt..
Ja ik ben inderdaad te laat. Ik had wel begrepen dat het druk zou zijn maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er nergens meer een hotel te vinden is.

De capsule hotels hou ik al in de gaten, kijk iedere dag op de hierboven genoemde sites. Het komt waarschijnlijk wel goed, had het alleen totaal niet verwacht dat het zo lastig zou zijn.
pi_150817918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:04 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Ah dank voor de tips...ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje huiverig voor couchsurfen maar ach uit m'n comfort zone ben ik dan toch dus dan maakt het niet meer uit :P .

[..]

Ja ik ben inderdaad te laat. Ik had wel begrepen dat het druk zou zijn maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er nergens meer een hotel te vinden is.

De capsule hotels hou ik al in de gaten, kijk iedere dag op de hierboven genoemde sites. Het komt waarschijnlijk wel goed, had het alleen totaal niet verwacht dat het zo lastig zou zijn.
nee verbaasd mij ook een beetje. alhoewel, vorig jaar probeerde ik weer gewoon zodner reserveringen te reizen, was ook een nationale feestdag- weekend, en toen was het ook een heel probleem. misschien wordt het gewoon steeds toeristischer in japan.
pi_150817989
Heeft iemand nog tips wat ik kan doen als ik in Osaka verblijf. Ben er 4 nachten en heb dus drie volle dagen om te vullen. Waar ik zelf aan had gedacht:

Hiroshima
Himeji Castle
en evt Osaka zelf, of is dat niet zo boeiend als je al in Tokyo bent geweest?
Kobe en het aardbevingsmuseum?

Ik ben trouwens al in Kyoto en Nara geweest bij mijn vorig bezoek.
pi_150819246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee verbaasd mij ook een beetje. alhoewel, vorig jaar probeerde ik weer gewoon zodner reserveringen te reizen, was ook een nationale feestdag- weekend, en toen was het ook een heel probleem. misschien wordt het gewoon steeds toeristischer in japan.
Ik ben er bang voor..gelukkig heb ik net nog via een prijsalarm van booking.com een hostel kunnen boeken voor het weekend in osaka. *O* *O* *O*
pi_150824013
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:12 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor..gelukkig heb ik net nog via een prijsalarm van booking.com een hostel kunnen boeken voor het weekend in osaka. *O* *O* *O*
ah mooi zo :)
pi_150985525
Na 2 vluchten eindelijk aangekomen in japan.... Nu even snel wat eten en dan direct het bed in.
pi_150986667
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:25 schreef Terpentin07 het volgende:
Heeft iemand nog tips wat ik kan doen als ik in Osaka verblijf. Ben er 4 nachten en heb dus drie volle dagen om te vullen. Waar ik zelf aan had gedacht:

Hiroshima
Himeji Castle
en evt Osaka zelf, of is dat niet zo boeiend als je al in Tokyo bent geweest?
Kobe en het aardbevingsmuseum?

Ik ben trouwens al in Kyoto en Nara geweest bij mijn vorig bezoek.
Umeda Sky Building en Abeno Harukas! En avondje lopen in Dotonbori is sowieso ook leuk.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:56:56 #287
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150998795
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:57 schreef Kruitdampje het volgende:
Na 2 vluchten eindelijk aangekomen in japan.... Nu even snel wat eten en dan direct het bed in.
Veel plezier *O*
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_151001218
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:25 schreef Terpentin07 het volgende:
Heeft iemand nog tips wat ik kan doen als ik in Osaka verblijf. Ben er 4 nachten en heb dus drie volle dagen om te vullen. Waar ik zelf aan had gedacht:

Hiroshima
Himeji Castle
en evt Osaka zelf, of is dat niet zo boeiend als je al in Tokyo bent geweest?
Kobe en het aardbevingsmuseum?

Ik ben trouwens al in Kyoto en Nara geweest bij mijn vorig bezoek.
In Osaka naar DenDen Town voor de speelgoed- en electronicawinkels. Kobe en het aardbevingmuseum is zeker ook wel een aanrader. Het eerste deel van dat museum is wat vreemd omdat de aardbeving een soort kermisattractie lijkt, maar daarna is het wel indrukwekkend.

Ik ga binnenkort ook weer naar Japan en verblijf dan ruim een week in Osaka, omdat ik het voorgaande keren een interessante stad vond waar ik iedere keer te kort was.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:37:04 #289
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151003401
Amerikamura vind ik altijd leuk in Osaka.
Vliegen morgen om 14:40, landen donderdag in Osaka...
Zeker donderdagavond en vrijdagavond ff hier chillen, beetje mensen kijken, takoyaki eten: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Amerikamura
Dus mocht je nog in de buurt zijn en Nederlands horen zwammen :)


En Korean Barbecue, bij deze gasten, spreken Engels, das wel zo handig:
http://www.yakiniku-rokko.jp
Ongenadig lekker. Vrijdagavond gereserveerd, nu al zin in!

Reuzenrad op HEP5 vind ik ook wel leuk. En Sky building inderdaad!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_151009671
osaka:

kasteel

Tenjinbashi Suji. langste winkelstraat van japan. zo lang en lawaaierig, dat je er moedeloos van wordt, lol
dotombori, klassiek neolights en eettentjes
amerikamura, hippe jongeren/mode

den den town, het akihabara van osaka
Shinsekai, grappig gaar oud shopping/uitgaanswijkje rond een soort eiffeltoren-achtig uitkijktorentje
daar in de buurt ook nog een gare dierentuin en een park waar op zondag van alles gebeurt
Sumiyoshi-taisha Shrine, je komt er met een leuk trammetje.
het hoogste gebouw van japan, Abeno Harukas

aquarium + omgeving (reuzenrad, musea) beetje saai

langs de rivier lopen, mooie parken.
sky building, leuk voor als je hoogtevrees hebt

osaka is best wel leuk. meer working class dan tokyo, minder netjes.
pi_151030443
Bedankt voor de tips! Nog ideeën voor een goed restaurant in Osaka? Ben jarig in die tijd en wil me daar best op een kobe/wagyu steak trakteren. :s)
pi_151050589
Ik vond het kasteel van Osaka erg tof! Ook mooi verlicht s avonds.

En ik zou voor een echte Kobe steak toch naar Kobe zelf gaan als je die mogelijkheid hebt, gewoon voor het idee. Wij hebben daar bij steakland ofzo gegeten, het goedkoopste tentje met Kobe beef dat we konden vinden, maar het eten was super en het werd vers voor je gebakken op zo'n plaat en zag er gewoon gezellig uit. Zit in het centrum van Kobe, staan daar ook reclameborden van.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_151056641
Voor Kobe steak ben ik toen ook speciaal naar Kobe gegaan. STEAKLAND KOBE is gunstig gelegen tegenover de noordelijke exit van station Hankyu Sannomiya (dus NIET het naastgelegen JR station!) . Omdat diverse tenten elkaar daar beconcureren is het ook goed te doen qua prijs.

Address: Kobe-shi Chuo-ku Kitanagasa-dori 1-8-2
Website: http://r.gnavi.co.jp/k205300/map/

En ga voor de Special Kobe Beef Sirloin Steak Set! Goedkoper, minstens net zo lekker en een grotere portie dan de Tenderloin Set.
pi_151056749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:33 schreef Terpentin07 het volgende:
Bedankt voor de tips! Nog ideeën voor een goed restaurant in Osaka? Ben jarig in die tijd en wil me daar best op een kobe/wagyu steak trakteren. :s)
Onbeperkt taart eten bij Sweets Paradise :+
pi_151057236
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:31 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Onbeperkt taart eten bij Sweets Paradise :+
Sweet :D
pi_151057860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:47 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Sweet :D
http://www.ionlyeatdesserts.com/2012/10/08/sweets-paradise/

:)

En als je zegt dat het je verjaardag is, krijg je een hoedje op en gaat de crew voor je zingen :P
pi_151065895
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:06 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

http://www.ionlyeatdesserts.com/2012/10/08/sweets-paradise/

:)

En als je zegt dat het je verjaardag is, krijg je een hoedje op en gaat de crew voor je zingen :P
Haha tof, daar gaan ik misschien heen! :D Volgens mij zit er ook eentje direct naast mijn hotel.
De steak doe ik wel als ik in Kobe ben.

Morgen vertrek in naar Seoul. Ben dan 3 April in Tokyo.
pi_151068691
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:10 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Haha tof, daar gaan ik misschien heen! :D Volgens mij zit er ook eentje direct naast mijn hotel.
De steak doe ik wel als ik in Kobe ben.

Morgen vertrek in naar Seoul. Ben dan 3 April in Tokyo.
Veel plezier en eet smakelijk :D
pi_151080798
Kobe Steakhouse, geweldig.
pi_151081903
Kom ook maar even posten na een tijdje meegelezen te hebben ;)
Begin mei naar Japan voor bijna 2 weken.
Route:
Osaka 2n
Takayama 1n
Tokyo 4n
Shibu Onsen 1n
Kyoto 3n
Osaka vroege vlucht dus nog 1n

Was nog lastig om alles er in te krijgen met een Japanrailpas voor een week. Jammer dat die echt voor 7 dagen is en geen midnight to midnight zeg maar. Werd zo strak plannen.

Slapen in Shibu Onsen in een Ryokan met ontbijt+diner
Osaka Hana Hostel, Takayama in een J-Hoppers hostel
Kyoto en Japan nog niks geboekt.

Heb er in ieder geval heel veel zin in! Stond al langer hoog in mijn bucketlist, maar kwamen elke keer andere landen (goedkope tickets) tussendoor haha.
Weet nu al dat ik wel langer had willen gaan. Zie nog zoveel interessante bestemmingen! Hiroshima wilden we ook graag langs maar qua planning lukt het niet echt. Iemand nog tips/op of aanmerkingen over mijn route?
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 11:16:44 #301
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151086269
Prima route hoor!
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')