abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149656509
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:24 schreef matthijst het volgende:
Kaartje staat dit op :)
Voorzover ik begreep was er ook een gereserveerd vak (soort golden circle denk ik). Dus dacht eigenlijk dat dit inderdaad "normale" staplaatsen zouden zijn:
[ afbeelding ]

In NL zijn zitplaatsen meestal gerserveerd voorzover ik weet, behalve bij festivals in een stadion: dat je staplaatsen hebt maar ook op een deel van de tribune kunt gaan zitten tussendoor?
Er staat dat je een kind van onder de zes mag meenemen, maar dat je dan niet de "arena area" in mag. Dus het lijkt inderdaad zo te zijn als je zegt: staanplaatsen (arena area) en een deel niet gereserveerde zitplaatsen.

Overigens krijg je geen gratis drankcoupon zoals Negentiendertig beweert, maar er staat dat 500 yen extra (別途) is verreist (必要) voor een drankje bij binnenkomst. Je moet dus waarschijnlijk minimaal één consumptiebon van 500 yen kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door captaintokyo op 14-02-2015 06:07:06 ]
  zaterdag 14 februari 2015 @ 08:28:01 #152
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149656840
Thanks!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150058373
Ik zit zomaar nog eens even te kijken, naar individuele reizen via bijvoorbeeld Tozai. Wij willen 3 of 4 weken, en hebben een budget van ongeveer 3500 euro p.p. totaal. Dus daar moeten we alles van doen: vliegticket, slaapplaatsen, eten, vervoer en dingen daar bezoeken. Volgens mij moet dat best lukken als je alles zelf regelt (inclusief vliegticket van rond de 600 euro, Tozai boekt via KLM dus DUUR).

Ik zie aanbiedingen bij Tozai voor rond de 3300 euro voor 21 dagen, inclusief vliegticket en een paar ontbijtjes/diners. Dat wordt dan dus alsnog flink duurder dan 3500 euro. Maar nu de vraag, is het het extra geld waar om via Tozai te reizen naar Japan, of kun je best alles zelf regelen?

Ik regel in mijn vrije tijd regelmatig complete motorvakaties voor groepen tot 25 personen naar diverse landen, dus daar ruime ervaring mee, maar Japan dus absoluut niet. Bedankt alvast!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bessensap op 26-02-2015 09:28:27 ]
pi_150058508
Ik vond het in Japan makkelijker reizen dan in een gemiddeld Europees land. Alles stond vrij goed aangegeven (ook in het Engels), vriendelijke mensen die je wilden helpen indien nodig. Zie de meerwaarde van een organisatie hier niet echt, of ze moeten overal gidsen voor je hebben klaarstaan voor extra informatie. Maar ook die zou je zelf makkelijk kunnen regelen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150058787
Wij zouden eigenlijk dit jaar eindelijk naar Japan gaan, na een tijdje gespaard te hebben. Maar vriendin is deze maand met een werken/leren opleiding van 4 jaar begonnen, waardoor ze alleen in de schoolvakanties kan. Dus als we 3-4 weken willen, kan dat alleen in de zomervakantie. Niet ideaal vanwege warmte/benauwdheid/bewolking, maar het is niet anders. We willen het nu al zo lang, dat we dat maar voor lief nemen.

Ik neig ook naar alles zelf regelen, maar Tozai geeft aan dat bijv. een Ryokun op het platteland nogal lastig te regelen is, omdat ze daar geen Engels zouden kunnen. Hoe regelen jullie dit? Als het goed is, is het in de zomervakantie geen piek qua toerisme, heb ik me laten vertellen. Ik heb geen idee waar te beginnen om leuke Ryokuns te vinden. Hotels etc in Tokyo of Kyoto zal vast wel lukken via Booking.com.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bessensap op 26-02-2015 09:40:19 ]
  donderdag 26 februari 2015 @ 10:10:07 #156
28167 matthijst
pi_150059826
Gewoon zelf boeken dan kan je precies doen zoals je het wilt. Ryokans kunnen mensen hier je vast mee helpen :)
Zelf slechts 1x een ryokan gedaan en gewoon via internet geboekt. Ze spraken daar inderdaad geen Engels maar goed daar heb je niet heel veel last van.

Standaard rondje lijkt zon beetje:
-Tokyo (Nikko, Kamakura)
-Hakone (ryokan bij Fuji)
-Kyoto (Nara)
-Osaka --> Himeji
-Miyajima & Hiroshima
pi_150059942
Kijk, daar heb ik alvast wat aan :Y Willen inderdaad het "standaard" rondje doen voor de eerste keer. Hoorde al iets over Hotel Sunroute in Tokyo.

Wat wij vooral willen zien, is allereerst Tokyo beleven en ervaren, ongeveer een weekje. Daarna het culturele Japan ontdekkken, maar ook natuur vinden wij erg mooi. Dus dat zou inderdaad Hakone, Kyoto, Osaka, Hiroshima worden. Alle tips zijn welkom! ;)
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:03:23 #158
28167 matthijst
pi_150061100
Sunroute Plaza Shinjuku in Tokyo is populair inderdaad. Vind Citadines in Kyoto wel relaxt.
Osaka steeds een ander hotel gehad, nog niet echt een favoriet kunnen vinden. Ga over 3,5 week naar Best Western Fino Shinsaibashi.
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:29:06 #159
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_150061752
Waarschijnlijk weer een week eten en bier drinken in Tokyo in september. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_150062024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:03 schreef matthijst het volgende:
Ga over 3,5 week naar Best Western Fino Shinsaibashi.
Daar hebben wij ook overnacht in Osaka, prima hotel en locatie.
De nacht ervoor hebben wij in "B&C Hotel Sunplay Inn Nagahori" (capsule hotel) overnacht, leuk voor 1 nacht. Wel krap als je wat langer bent.

Verder hebben wij overnacht in redelijk standaard/business hotels, behalve Kyoto en Ito.
Kyoto: http://kshouse.jp/kyoto-e/ Kyoto Met de fiets Kyoto ontdekken is erg goed te doen, behalve af en toe je fiets zien te parkeren.
Hiroshima: Daiwa Roynet Hotel Hiroshima.
Ito (Onsen): http://kshouse.jp/ito-e/index.html
Tokio: E Hotel Higashi Shinjuku.
Stop rockin' the boat.
pi_150143883
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:10 schreef Bessensap het volgende:
Ik zit zomaar nog eens even te kijken, naar individuele reizen via bijvoorbeeld Tozai. Wij willen 3 of 4 weken, en hebben een budget van ongeveer 3500 euro p.p. totaal. Dus daar moeten we alles van doen: vliegticket, slaapplaatsen, eten, vervoer en dingen daar bezoeken. Volgens mij moet dat best lukken als je alles zelf regelt (inclusief vliegticket van rond de 600 euro, Tozai boekt via KLM dus DUUR).

Ik zie aanbiedingen bij Tozai voor rond de 3300 euro voor 21 dagen, inclusief vliegticket en een paar ontbijtjes/diners. Dat wordt dan dus alsnog flink duurder dan 3500 euro. Maar nu de vraag, is het het extra geld waar om via Tozai te reizen naar Japan, of kun je best alles zelf regelen?

Ik regel in mijn vrije tijd regelmatig complete motorvakaties voor groepen tot 25 personen naar diverse landen, dus daar ruime ervaring mee, maar Japan dus absoluut niet. Bedankt alvast!
Wij waren in totaal zo'n 6000 euro kwijt voor de hele reis, voor 2 personen 3,5e week. Inclusief alle uitgaven daar ter plaatse en vlucht met de KLM. Moet er wel bij zeggen dat wij geen shoppers zijn, dus winkelen hebben we amper gedaan, wel een dagje Disney. We hebben alles zelf geregeld en via booking.com onze hotels geboekt op basis van prijs en de locatie van de dingen die wij graag wilden zien. En we hebben ook een aantal keer in belachelijk luxe hotels gezeten, zoals in Kyoto direct naast het station vanwege de vele dagtripjes vanuit daar. In Tokio hebben we puur op formaat, prijs en locatie een kamer geboekt. Dat was geen mooie kamer, maar wel een voor ons perfecte locatie, schoon en vooral heel erg goedkoop en ruim en met veel eettentjes in de straat ernaast.

Hoogtepunt van onze reis vonden wij Nagasaki en Hiroshima. Beide zijn erg mooie steden met een leuk centrum, veel bezienswaardigheden en een mooi park. Tokyo vond ik zelf enorm tegenvallen eerlijk gezegd. Leuk als je wilt winkelen en om een dagje sfeer te snuiven, maar verder is er eigenlijk heel weinig de moeite waard om te bekijken vond ik en ik vond de sfeer daar totaal anders dan in de rest van Japan. Een volgende keer zou ik Tokyo overslaan denk ik :X En Hakone was de grootste tegenvaller van de reis... De hele dag van de ene rij naar de andere rij en wat je uiteindelijk ziet is best mooi, maar al dat wachten niet waard imo. Maar wij hadden daarvoor misschien de verkeerde dag gekozen, in Disney Sea heb ik nog minder in de rij gestaan :D

Mocht je geinteresseerd zijn, hier staat ons reisverslag: http://superkoei.nl/blog/2014/overzicht-blogs-japan/
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_150144264
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 14:18 schreef koei het volgende:

[..]

Wij waren in totaal zo'n 6000 euro kwijt voor de hele reis, voor 2 personen 3,5e week. Inclusief alle uitgaven daar ter plaatse en vlucht met de KLM. Moet er wel bij zeggen dat wij geen shoppers zijn, dus winkelen hebben we amper gedaan, wel een dagje Disney. We hebben alles zelf geregeld en via booking.com onze hotels geboekt op basis van prijs en de locatie van de dingen die wij graag wilden zien. En we hebben ook een aantal keer in belachelijk luxe hotels gezeten, zoals in Kyoto direct naast het station vanwege de vele dagtripjes vanuit daar. In Tokio hebben we puur op formaat, prijs en locatie een kamer geboekt. Dat was geen mooie kamer, maar wel een voor ons perfecte locatie, schoon en vooral heel erg goedkoop en ruim en met veel eettentjes in de straat ernaast.

Hoogtepunt van onze reis vonden wij Nagasaki en Hiroshima. Beide zijn erg mooie steden met een leuk centrum, veel bezienswaardigheden en een mooi park. Tokyo vond ik zelf enorm tegenvallen eerlijk gezegd. Leuk als je wilt winkelen en om een dagje sfeer te snuiven, maar verder is er eigenlijk heel weinig de moeite waard om te bekijken vond ik en ik vond de sfeer daar totaal anders dan in de rest van Japan. Een volgende keer zou ik Tokyo overslaan denk ik :X En Hakone was de grootste tegenvaller van de reis... De hele dag van de ene rij naar de andere rij en wat je uiteindelijk ziet is best mooi, maar al dat wachten niet waard imo. Maar wij hadden daarvoor misschien de verkeerde dag gekozen, in Disney Sea heb ik nog minder in de rij gestaan :D

Mocht je geinteresseerd zijn, hier staat ons reisverslag: http://superkoei.nl/blog/2014/overzicht-blogs-japan/
even ter contrast; ik vind tokyo geweldig! je moet wel van grote steden houden uiteraard. maar ik heb er eens twee maanden doorgebracht en me geen moment verveeld. :)

verder kan je prima alles zelf boeken voor japan. ik denk dat de meesten hier het zelf doen.
voor vervoer een Japan Rail pass, en je kan overal gratis reizen, ook met de hogesnelheidstreinen.

en voor de bezienswaardigheden, koop een lonely planet japan van tevoren.
pi_150204534
Dag 3 van mijn blog over onze trip naar Tohoku staat online, voor de geinteresseerden:

http://strolie.blogspot.n(...)pe-oma-hirosaki.html
pi_150204600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:28 schreef Bessensap het volgende:
Ik neig ook naar alles zelf regelen, maar Tozai geeft aan dat bijv. een Ryokun op het platteland nogal lastig te regelen is, omdat ze daar geen Engels zouden kunnen. Hoe regelen jullie dit? Als het goed is, is het in de zomervakantie geen piek qua toerisme, heb ik me laten vertellen. Ik heb geen idee waar te beginnen om leuke Ryokuns te vinden. Hotels etc in Tokyo of Kyoto zal vast wel lukken via Booking.com.
Via deze sites kun je een Ryokan zelf boeken:
www.japanican.com/Ryokan
www.japaneseguesthouses.com
https://www.ryokancollection.com/

Daarnaast kan het ter plekke ook, elke stad(je) heeft wel een local tourist office, meestal bij het station, waar ze je verder kunnen helpen.

Georganiseerd naar Japan is nergens voor nodig. JR Pass en een paar business hotels in de grote steden boeken, en je kunt voorruit. Dormy Inn is trouwens een erg goede keten (relatief grote kamers, onsen op het dak, gratis "midnight" ramen en niet al te duur).

Zomer in Japan is nog steeds best leuk hoor. Ik ben zelf 2x in juli geweest en heb me prima vermaakt. Het is erg warm en vochtig, je moet vaak douchen en je zult waarschijnlijk niet in een onsen gaan zitten. Maar daarentegen zijn de toeristische attracties een stuk rustiger omdat oude Japanse mensen thuis in de airco blijven, heb je de meest geweldige festivals en vuurwerkshows, zijn er "beer gardens" op het dak van warenhuizen en hoor je overal krekkels (cicadas).

Er is geen "slecht" moment om naar Japan te gaan. Elk seizoen heeft haar eigen charme en bijzonderheden. O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Aurelius op 02-03-2015 08:15:03 ]
pi_150221055
Ik heb begin juni 12 dagen vrij en kan voor 395 euro met Alitalia naar Tokio heen en terug met overstappen van 18 uur in Italie. Is dat een goede deal?
pi_150227048
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:28 schreef announcement het volgende:
Ik heb begin juni 12 dagen vrij en kan voor 395 euro met Alitalia naar Tokio heen en terug met overstappen van 18 uur in Italie. Is dat een goede deal?
Je bent dan meer dan 2 volle dag letterlijk aan het reizen van die 12 dagen. Ga je in Japan ook gierig zijn en alles zo goedkoop mogelijk doen? Je wilt nu 2 dagen inleveren voor 200 euro. Dus dat je reis geen 1600 euro maar 1400 euro is?

Die deal is goedkoop ja, maar in hoeverre wil je daarvoor tijd inleveren als je maar zo kort gaat?
pi_150227436
Ik begrijp hieruit dat een directe vlucht doorgaans ongeveer 600 euro is? Gezien de afstand had ik verwacht dat een directe vlucht nog wat duurder zou zijn. In dit geval is het die 200 euro meer voor een directe vlucht wel waard.
pi_150227482
600 - 700 is meestal met 1 overstap, maar geen 18 uur.
  maandag 2 maart 2015 @ 21:26:04 #169
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_150231021
Een vraagje tussendoor: ik zag de tt en wat is uiteindelijk de goedkoopste manier om in Tokyo te komen en te overnachten?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Eindredactie Games maandag 2 maart 2015 @ 21:31:37 #170
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_150231277
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:26 schreef Quotidien het volgende:
Een vraagje tussendoor: ik zag de tt en wat is uiteindelijk de goedkoopste manier om in Tokyo te komen en te overnachten?
Via Alitalia kennelijk :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games maandag 2 maart 2015 @ 21:32:01 #171
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_150231290
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:06 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Je bent dan meer dan 2 volle dag letterlijk aan het reizen van die 12 dagen. Ga je in Japan ook gierig zijn en alles zo goedkoop mogelijk doen? Je wilt nu 2 dagen inleveren voor 200 euro. Dus dat je reis geen 1600 euro maar 1400 euro is?

Die deal is goedkoop ja, maar in hoeverre wil je daarvoor tijd inleveren als je maar zo kort gaat?
Gelukkig kan jij wel in zijn portemonnee kijken :Y
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_150232719
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:16 schreef announcement het volgende:
Ik begrijp hieruit dat een directe vlucht doorgaans ongeveer 600 euro is? Gezien de afstand had ik verwacht dat een directe vlucht nog wat duurder zou zijn. In dit geval is het die 200 euro meer voor een directe vlucht wel waard.
Aeroflot is 525 met 15u en 17u reistijd. Alitalia met normale reistijden is 535 zie ik. Die goedkope is een nacht in Rome zitten. Dat kan ook leuk zijn.
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2015 @ 22:58:42 #173
145146 Andyy
pi_150234604
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:28 schreef announcement het volgende:
Heb een keer 12 uur overstap in Moskou gehad, betaal liever wat meer voor minder overstaptijd :P
pi_150250637
12 uur Moskou heb je een visum nodig om de stad in te gaan. 18 uur Rome kun je ff lekker de stad in en overnachten.
pi_150252148
Goeie tips allemaal! Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')