Er staat dat je een kind van onder de zes mag meenemen, maar dat je dan niet de "arena area" in mag. Dus het lijkt inderdaad zo te zijn als je zegt: staanplaatsen (arena area) en een deel niet gereserveerde zitplaatsen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:24 schreef matthijst het volgende:
Kaartje staat dit op
Voorzover ik begreep was er ook een gereserveerd vak (soort golden circle denk ik). Dus dacht eigenlijk dat dit inderdaad "normale" staplaatsen zouden zijn:
[ afbeelding ]
In NL zijn zitplaatsen meestal gerserveerd voorzover ik weet, behalve bij festivals in een stadion: dat je staplaatsen hebt maar ook op een deel van de tribune kunt gaan zitten tussendoor?
Daar hebben wij ook overnacht in Osaka, prima hotel en locatie.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:03 schreef matthijst het volgende:
Ga over 3,5 week naar Best Western Fino Shinsaibashi.
Wij waren in totaal zo'n 6000 euro kwijt voor de hele reis, voor 2 personen 3,5e week. Inclusief alle uitgaven daar ter plaatse en vlucht met de KLM. Moet er wel bij zeggen dat wij geen shoppers zijn, dus winkelen hebben we amper gedaan, wel een dagje Disney. We hebben alles zelf geregeld en via booking.com onze hotels geboekt op basis van prijs en de locatie van de dingen die wij graag wilden zien. En we hebben ook een aantal keer in belachelijk luxe hotels gezeten, zoals in Kyoto direct naast het station vanwege de vele dagtripjes vanuit daar. In Tokio hebben we puur op formaat, prijs en locatie een kamer geboekt. Dat was geen mooie kamer, maar wel een voor ons perfecte locatie, schoon en vooral heel erg goedkoop en ruim en met veel eettentjes in de straat ernaast.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:10 schreef Bessensap het volgende:
Ik zit zomaar nog eens even te kijken, naar individuele reizen via bijvoorbeeld Tozai. Wij willen 3 of 4 weken, en hebben een budget van ongeveer 3500 euro p.p. totaal. Dus daar moeten we alles van doen: vliegticket, slaapplaatsen, eten, vervoer en dingen daar bezoeken. Volgens mij moet dat best lukken als je alles zelf regelt (inclusief vliegticket van rond de 600 euro, Tozai boekt via KLM dus DUUR).
Ik zie aanbiedingen bij Tozai voor rond de 3300 euro voor 21 dagen, inclusief vliegticket en een paar ontbijtjes/diners. Dat wordt dan dus alsnog flink duurder dan 3500 euro. Maar nu de vraag, is het het extra geld waar om via Tozai te reizen naar Japan, of kun je best alles zelf regelen?
Ik regel in mijn vrije tijd regelmatig complete motorvakaties voor groepen tot 25 personen naar diverse landen, dus daar ruime ervaring mee, maar Japan dus absoluut niet. Bedankt alvast!
even ter contrast; ik vind tokyo geweldig! je moet wel van grote steden houden uiteraard. maar ik heb er eens twee maanden doorgebracht en me geen moment verveeld.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:18 schreef koei het volgende:
[..]
Wij waren in totaal zo'n 6000 euro kwijt voor de hele reis, voor 2 personen 3,5e week. Inclusief alle uitgaven daar ter plaatse en vlucht met de KLM. Moet er wel bij zeggen dat wij geen shoppers zijn, dus winkelen hebben we amper gedaan, wel een dagje Disney. We hebben alles zelf geregeld en via booking.com onze hotels geboekt op basis van prijs en de locatie van de dingen die wij graag wilden zien. En we hebben ook een aantal keer in belachelijk luxe hotels gezeten, zoals in Kyoto direct naast het station vanwege de vele dagtripjes vanuit daar. In Tokio hebben we puur op formaat, prijs en locatie een kamer geboekt. Dat was geen mooie kamer, maar wel een voor ons perfecte locatie, schoon en vooral heel erg goedkoop en ruim en met veel eettentjes in de straat ernaast.
Hoogtepunt van onze reis vonden wij Nagasaki en Hiroshima. Beide zijn erg mooie steden met een leuk centrum, veel bezienswaardigheden en een mooi park. Tokyo vond ik zelf enorm tegenvallen eerlijk gezegd. Leuk als je wilt winkelen en om een dagje sfeer te snuiven, maar verder is er eigenlijk heel weinig de moeite waard om te bekijken vond ik en ik vond de sfeer daar totaal anders dan in de rest van Japan. Een volgende keer zou ik Tokyo overslaan denk ikEn Hakone was de grootste tegenvaller van de reis... De hele dag van de ene rij naar de andere rij en wat je uiteindelijk ziet is best mooi, maar al dat wachten niet waard imo. Maar wij hadden daarvoor misschien de verkeerde dag gekozen, in Disney Sea heb ik nog minder in de rij gestaan
Mocht je geinteresseerd zijn, hier staat ons reisverslag: http://superkoei.nl/blog/2014/overzicht-blogs-japan/
Via deze sites kun je een Ryokan zelf boeken:quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:28 schreef Bessensap het volgende:
Ik neig ook naar alles zelf regelen, maar Tozai geeft aan dat bijv. een Ryokun op het platteland nogal lastig te regelen is, omdat ze daar geen Engels zouden kunnen. Hoe regelen jullie dit? Als het goed is, is het in de zomervakantie geen piek qua toerisme, heb ik me laten vertellen. Ik heb geen idee waar te beginnen om leuke Ryokuns te vinden. Hotels etc in Tokyo of Kyoto zal vast wel lukken via Booking.com.
Je bent dan meer dan 2 volle dag letterlijk aan het reizen van die 12 dagen. Ga je in Japan ook gierig zijn en alles zo goedkoop mogelijk doen? Je wilt nu 2 dagen inleveren voor 200 euro. Dus dat je reis geen 1600 euro maar 1400 euro is?quote:Op maandag 2 maart 2015 17:28 schreef announcement het volgende:
Ik heb begin juni 12 dagen vrij en kan voor 395 euro met Alitalia naar Tokio heen en terug met overstappen van 18 uur in Italie. Is dat een goede deal?
Via Alitalia kennelijkquote:Op maandag 2 maart 2015 21:26 schreef Quotidien het volgende:
Een vraagje tussendoor: ik zag de tt en wat is uiteindelijk de goedkoopste manier om in Tokyo te komen en te overnachten?
Gelukkig kan jij wel in zijn portemonnee kijkenquote:Op maandag 2 maart 2015 20:06 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Je bent dan meer dan 2 volle dag letterlijk aan het reizen van die 12 dagen. Ga je in Japan ook gierig zijn en alles zo goedkoop mogelijk doen? Je wilt nu 2 dagen inleveren voor 200 euro. Dus dat je reis geen 1600 euro maar 1400 euro is?
Die deal is goedkoop ja, maar in hoeverre wil je daarvoor tijd inleveren als je maar zo kort gaat?
Aeroflot is 525 met 15u en 17u reistijd. Alitalia met normale reistijden is 535 zie ik. Die goedkope is een nacht in Rome zitten. Dat kan ook leuk zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:16 schreef announcement het volgende:
Ik begrijp hieruit dat een directe vlucht doorgaans ongeveer 600 euro is? Gezien de afstand had ik verwacht dat een directe vlucht nog wat duurder zou zijn. In dit geval is het die 200 euro meer voor een directe vlucht wel waard.
Heb een keer 12 uur overstap in Moskou gehad, betaal liever wat meer voor minder overstaptijdquote:Op maandag 2 maart 2015 17:28 schreef announcement het volgende:
Ik heb begin juni 12 dagen vrij en kan voor 395 euro met Alitalia naar Tokio heen en terug met overstappen van 18 uur in Italie. Is dat een goede deal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |