abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148393772
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:44 schreef Kptelmo het volgende:
Heb ik het postkantoor niet nodig om te pinnen? Ik hoor dat het bij openbare atm's nogal moeilijk gaat meestal.

Wat betreft Sumo, zie ik dat ik mijn vakantie met 1 dag moet verlengen om nog een event mee te kunnen maken... toch maar proberen lijkt me.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:44 schreef Kptelmo het volgende:
Heb ik het postkantoor niet nodig om te pinnen? Ik hoor dat het bij openbare atm's nogal moeilijk gaat meestal.

Wat betreft Sumo, zie ik dat ik mijn vakantie met 1 dag moet verlengen om nog een event mee te kunnen maken... toch maar proberen lijkt me.
Postkantoor of Citibank met een buitenlandse cc volgens mij. 'k Heb een lokale bankrekening, dus ik pin altijd bij Sumitomo :+

Sumo vind ik niks aan, dus daar kan ik je niet mee helpen. Verder wat drukte betreft in Japan.. ik heb qua drukte liever Shinjuku ( :r ) op een vrije dag dan de Bijenkorf hier in het weekend. Drukte vind/beleef ik daar heel anders.

En een Japan Railpass moet idd vanuit buiten Japan geregeld worden. Dan krijg je een voucher die je op een JR station in Japan kan inwisselen voor een echte pas. Met de trip van Tokyo naar Kyoto, en als je nog rond gaat reizen in Kansai kan het wellicht interessant zijn :)
pi_148399431
Geld opnemen met Nederlandse pas kan ook bij bijna elke 7-Eleven
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_148406528
Deze zomer naar Japan. Denk een week of drie. Zag net een ticket voor 530e, niet gek. Al meerdere keren in Azië geweest. Ben benieuwd hoe westers Japan is. Vooral het eten moet geweldig zijn.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:12:54 #104
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_148410342
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:25 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Bedankt voor deze tip, wist dat buitenlandse passen geaccepteerd werden, maar niet of daar ook Nederlandse passen bij zaten.

Bedankt ook voor de andere tips in het topic.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_148410485
Vergeet alleen niet je pas op wereld te zetten. Je gaat van 7-11 houden!
Verliet Asakusabashi voor zo'n drie weken en toen ik er weer terug was stond er opeens nog een nieuwe 7-11.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:21:57 #106
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_148410646
Ook Japan ontkomt niet aan de keten-isering van de wereld, iedere stad wordt overspoeld door dezelfde winkelketens... jammer, maar in dit geval wel handig natuurlijk.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_148416464
ja je struikeld in japan overal over de family marts en 7even convenient stores... maar wel handig.
vergeet de gewone supermarkten niet trouwens, na 8 savonds alle dagversproducten in de aanbieding (sushi, sashimi, bento's..hmmm...)

japan is niet westers, wel modern. alle geimporteerde cultuur krijgt gelijk de japanse slag. dat vind ik een van de dingen die japan zo leuk en uniek maakt.
pi_148416688
Konbini's zijn handig als je haast hebt of geen zin hebt om te lopen. Daar komt het woord "convenience" ook vandaan. Wij proberen nu toch wat vaker naar een gewone supermarkt, of een drankhandel te gaan, dat scheelt behoorlijk in de prijs. :)

Al blijf ik een zwak houden voor tonijnsalade onigiri (rijstbal), katsu sando (tonkatsu sandwich) en de egg salad sandwich van Lawson. :9 :@
pi_148420196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:25 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Toen ik er deze zomer was, kon dat niet meer. Weet iemand of dat inmiddels wel weer kan? Vroeger kon het altijd wel idd...
pi_148421023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:26 schreef Toeps het volgende:

[..]

Toen ik er deze zomer was, kon dat niet meer. Weet iemand of dat inmiddels wel weer kan? Vroeger kon het altijd wel idd...
Afgelopen oktober/november kon ik met mijn Rabopas pinnen bij 7-11.
pi_148423291
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:26 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik was er vorige week, en het kon gewoon :)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_148423483
Hopelijk heeft dit nieuws: Probleemloos emigreren naar Japan
echt effect, dat zou een hoop zorgen schelen later.
pi_148446686
Is het makkelijk om contact met Jappen te krijgen en zo ja op welke locaties? Zijn ze een beetje open voor buitenlanders en spreken Engels?
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:38:25 #114
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_148451386
"Jappen"?
Ik denk dat ze het leuk vinden als je met beide handen spleetogen maakt en dan tsjoi-tjai-tjoi geluiden maakt. Het beste al mee beginnen bij de douane op Narita.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_148452425
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:02 schreef PendingApproval het volgende:
Is het makkelijk om contact met Jappen te krijgen en zo ja op welke locaties? Zijn ze een beetje open voor buitenlanders en spreken Engels?
mijn ervaring was dat ze op straat niet echt contact maken met buitenlanders, sowieso niet echt met anderen, in de metro is het ook best stil, iedereen is inzich zelf gekeerd.

met uitgaan daarentegen is het precies het omgekeerde, iedereen gaat helemaal uit zn plaat.

bijna iedereen spreekt wel engels daar, en idd japanners ipv jappen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:44 schreef pokkerdepok het volgende:
vergeet de gewone supermarkten niet trouwens, na 8 savonds alle dagversproducten in de aanbieding (sushi, sashimi, bento's..hmmm...)
dit hoorde ik ook laatst van iemand, maar heb daar zelf niks van mee gekregen, zijn ook niet echt in supermarkten geweest, savonds bijna altijd naar restaurantjes of barretjes.

waar vind je die winkels dan?
  donderdag 8 januari 2015 @ 04:44:19 #116
394226 along
In Hong Kong
pi_148456128
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:38 schreef matthijst het volgende:
"Jappen"?
Ik denk dat ze het leuk vinden als je met beide handen spleetogen maakt en dan tsjoi-tjai-tjoi geluiden maakt. Het beste al mee beginnen bij de douane op Narita.
Je moet ze dan ook Nips noemen, Chinks is voor chinesen. Je moet vooral je boven gebit goed laten zien dus je bovenlip opkrullen en dan veel Ni hao ni hao zeggen, dat vinden ze tof.
Woont in een Biodome.
pi_148456134
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:03 schreef 111210 het volgende:
met uitgaan daarentegen is het precies het omgekeerde, iedereen gaat helemaal uit zn plaat.
En hoe _O- De meest extreem bizarre avonden gehad hier.
Laatst bijna met iemand geknuffeld alsof we broeders voor het leven waren, half uur later wilde hij met mij vechten omdat ik geen goed Japans sprak :D!
pi_148456402
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:38 schreef matthijst het volgende:
"Jappen"?
pi_148456539
quote:
Uh, overal? Maar onderin warenhuizen is vrij gegarandeerd :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_148457657
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:47 schreef Pheno het volgende:

[..]

De supermarkten onderin warenhuizen zijn vaak wel erg duur vergeleken met normale supermarkten. Ik zou even bij het ho(s)tel vragen waar de dichtstbijzijnde super zit :Y
pi_148457768
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:47 schreef Pheno het volgende:
Als je goedkoop uit wilt zijn, zou ik niet bij Isetan de kelder induiken. :D Wel lekker :9

Aeon is wel een van de grotere supermarktketens.
pi_148457822
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:21 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

De supermarkten onderin warenhuizen zijn vaak wel erg duur vergeleken met normale supermarkten. Ik zou even bij het ho(s)tel vragen waar de dichtstbijzijnde super zit :Y
True, maar er werd gevraagd waar je supermarkten kunt vinden :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_148458197
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:21 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Maar bij de normale supers in wijkjes in Tokyo is het aanbod van verse sushi weer een stuk kleiner. En ook wel minder lekker.
pi_148459241
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

True, maar er werd gevraagd waar je supermarkten kunt vinden :P
True, 't was ook meer een aanvulling op jouw antwoord :P

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Maar bij de normale supers in wijkjes in Tokyo is het aanbod van verse sushi weer een stuk kleiner. En ook wel minder lekker.
Zelf ben ik niet zo bekend in centraal Tokyo, maar in Ikebukuro zit bijv. de Seiyu die imo prima sushi verkoopt. :) in Osaka (en eigk overal in Kansai) heb je ライフ (LIFE), die imo de lekkerste bento's en supermarktsushi verkoopt. En macaroni- en aardappelsalade. En verse kushikatsu voor 80¥. Boooh.
pi_148459600
quote:

dit hoorde ik ook laatst van iemand, maar heb daar zelf niks van mee gekregen, zijn ook niet echt in supermarkten geweest, savonds bijna altijd naar restaurantjes of barretjes.

elke buurt heeft wel supermarkten, groot of klein. gewoon net als hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')