quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:44 schreef Kptelmo het volgende:
Heb ik het postkantoor niet nodig om te pinnen? Ik hoor dat het bij openbare atm's nogal moeilijk gaat meestal.
Wat betreft Sumo, zie ik dat ik mijn vakantie met 1 dag moet verlengen om nog een event mee te kunnen maken... toch maar proberen lijkt me.
Postkantoor of Citibank met een buitenlandse cc volgens mij. 'k Heb een lokale bankrekening, dus ik pin altijd bij Sumitomoquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:44 schreef Kptelmo het volgende:
Heb ik het postkantoor niet nodig om te pinnen? Ik hoor dat het bij openbare atm's nogal moeilijk gaat meestal.
Wat betreft Sumo, zie ik dat ik mijn vakantie met 1 dag moet verlengen om nog een event mee te kunnen maken... toch maar proberen lijkt me.
Bedankt voor deze tip, wist dat buitenlandse passen geaccepteerd werden, maar niet of daar ook Nederlandse passen bij zaten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:25 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Geld opnemen met Nederlandse pas kan ook bij bijna elke 7-Eleven
Toen ik er deze zomer was, kon dat niet meer. Weet iemand of dat inmiddels wel weer kan? Vroeger kon het altijd wel idd...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:25 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Geld opnemen met Nederlandse pas kan ook bij bijna elke 7-Eleven
Afgelopen oktober/november kon ik met mijn Rabopas pinnen bij 7-11.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:26 schreef Toeps het volgende:
[..]
Toen ik er deze zomer was, kon dat niet meer. Weet iemand of dat inmiddels wel weer kan? Vroeger kon het altijd wel idd...
Ik was er vorige week, en het kon gewoonquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:26 schreef Toeps het volgende:
[..]
Toen ik er deze zomer was, kon dat niet meer. Weet iemand of dat inmiddels wel weer kan? Vroeger kon het altijd wel idd...
mijn ervaring was dat ze op straat niet echt contact maken met buitenlanders, sowieso niet echt met anderen, in de metro is het ook best stil, iedereen is inzich zelf gekeerd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:02 schreef PendingApproval het volgende:
Is het makkelijk om contact met Jappen te krijgen en zo ja op welke locaties? Zijn ze een beetje open voor buitenlanders en spreken Engels?
dit hoorde ik ook laatst van iemand, maar heb daar zelf niks van mee gekregen, zijn ook niet echt in supermarkten geweest, savonds bijna altijd naar restaurantjes of barretjes.quote:Op woensdag 7 januari 2015 08:44 schreef pokkerdepok het volgende:
vergeet de gewone supermarkten niet trouwens, na 8 savonds alle dagversproducten in de aanbieding (sushi, sashimi, bento's..hmmm...)
Je moet ze dan ook Nips noemen, Chinks is voor chinesen. Je moet vooral je boven gebit goed laten zien dus je bovenlip opkrullen en dan veel Ni hao ni hao zeggen, dat vinden ze tof.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:38 schreef matthijst het volgende:
"Jappen"?
Ik denk dat ze het leuk vinden als je met beide handen spleetogen maakt en dan tsjoi-tjai-tjoi geluiden maakt. Het beste al mee beginnen bij de douane op Narita.
En hoequote:Op donderdag 8 januari 2015 00:03 schreef 111210 het volgende:
met uitgaan daarentegen is het precies het omgekeerde, iedereen gaat helemaal uit zn plaat.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:38 schreef matthijst het volgende:
"Jappen"?
Ik denk dat ze het leuk vinden als je met beide handen spleetogen maakt en dan tsjoi-tjai-tjoi geluiden maakt. Het beste al mee beginnen bij de douane op Narita.
Uh, overal? Maar onderin warenhuizen is vrij gegarandeerdquote:
De supermarkten onderin warenhuizen zijn vaak wel erg duur vergeleken met normale supermarkten. Ik zou even bij het ho(s)tel vragen waar de dichtstbijzijnde super zitquote:Op donderdag 8 januari 2015 07:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Uh, overal? Maar onderin warenhuizen is vrij gegarandeerd
Als je goedkoop uit wilt zijn, zou ik niet bij Isetan de kelder induiken.quote:Op donderdag 8 januari 2015 07:47 schreef Pheno het volgende:
Uh, overal? Maar onderin warenhuizen is vrij gegarandeerd
True, maar er werd gevraagd waar je supermarkten kunt vindenquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:21 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
De supermarkten onderin warenhuizen zijn vaak wel erg duur vergeleken met normale supermarkten. Ik zou even bij het ho(s)tel vragen waar de dichtstbijzijnde super zit
Maar bij de normale supers in wijkjes in Tokyo is het aanbod van verse sushi weer een stuk kleiner. En ook wel minder lekker.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:21 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
De supermarkten onderin warenhuizen zijn vaak wel erg duur vergeleken met normale supermarkten. Ik zou even bij het ho(s)tel vragen waar de dichtstbijzijnde super zit
True, 't was ook meer een aanvulling op jouw antwoordquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
True, maar er werd gevraagd waar je supermarkten kunt vinden
Zelf ben ik niet zo bekend in centraal Tokyo, maar in Ikebukuro zit bijv. de Seiyu die imo prima sushi verkoopt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar bij de normale supers in wijkjes in Tokyo is het aanbod van verse sushi weer een stuk kleiner. En ook wel minder lekker.
elke buurt heeft wel supermarkten, groot of klein. gewoon net als hier.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:03 schreef 111210 het volgende:
dit hoorde ik ook laatst van iemand, maar heb daar zelf niks van mee gekregen, zijn ook niet echt in supermarkten geweest, savonds bijna altijd naar restaurantjes of barretjes.
waar vind je die winkels dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |