abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148393772
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:44 schreef Kptelmo het volgende:
Heb ik het postkantoor niet nodig om te pinnen? Ik hoor dat het bij openbare atm's nogal moeilijk gaat meestal.

Wat betreft Sumo, zie ik dat ik mijn vakantie met 1 dag moet verlengen om nog een event mee te kunnen maken... toch maar proberen lijkt me.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:44 schreef Kptelmo het volgende:
Heb ik het postkantoor niet nodig om te pinnen? Ik hoor dat het bij openbare atm's nogal moeilijk gaat meestal.

Wat betreft Sumo, zie ik dat ik mijn vakantie met 1 dag moet verlengen om nog een event mee te kunnen maken... toch maar proberen lijkt me.
Postkantoor of Citibank met een buitenlandse cc volgens mij. 'k Heb een lokale bankrekening, dus ik pin altijd bij Sumitomo :+

Sumo vind ik niks aan, dus daar kan ik je niet mee helpen. Verder wat drukte betreft in Japan.. ik heb qua drukte liever Shinjuku ( :r ) op een vrije dag dan de Bijenkorf hier in het weekend. Drukte vind/beleef ik daar heel anders.

En een Japan Railpass moet idd vanuit buiten Japan geregeld worden. Dan krijg je een voucher die je op een JR station in Japan kan inwisselen voor een echte pas. Met de trip van Tokyo naar Kyoto, en als je nog rond gaat reizen in Kansai kan het wellicht interessant zijn :)
pi_148399431
Geld opnemen met Nederlandse pas kan ook bij bijna elke 7-Eleven
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_148406528
Deze zomer naar Japan. Denk een week of drie. Zag net een ticket voor 530e, niet gek. Al meerdere keren in Azië geweest. Ben benieuwd hoe westers Japan is. Vooral het eten moet geweldig zijn.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:12:54 #104
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_148410342
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:25 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Bedankt voor deze tip, wist dat buitenlandse passen geaccepteerd werden, maar niet of daar ook Nederlandse passen bij zaten.

Bedankt ook voor de andere tips in het topic.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_148410485
Vergeet alleen niet je pas op wereld te zetten. Je gaat van 7-11 houden!
Verliet Asakusabashi voor zo'n drie weken en toen ik er weer terug was stond er opeens nog een nieuwe 7-11.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:21:57 #106
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_148410646
Ook Japan ontkomt niet aan de keten-isering van de wereld, iedere stad wordt overspoeld door dezelfde winkelketens... jammer, maar in dit geval wel handig natuurlijk.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_148416464
ja je struikeld in japan overal over de family marts en 7even convenient stores... maar wel handig.
vergeet de gewone supermarkten niet trouwens, na 8 savonds alle dagversproducten in de aanbieding (sushi, sashimi, bento's..hmmm...)

japan is niet westers, wel modern. alle geimporteerde cultuur krijgt gelijk de japanse slag. dat vind ik een van de dingen die japan zo leuk en uniek maakt.
pi_148416688
Konbini's zijn handig als je haast hebt of geen zin hebt om te lopen. Daar komt het woord "convenience" ook vandaan. Wij proberen nu toch wat vaker naar een gewone supermarkt, of een drankhandel te gaan, dat scheelt behoorlijk in de prijs. :)

Al blijf ik een zwak houden voor tonijnsalade onigiri (rijstbal), katsu sando (tonkatsu sandwich) en de egg salad sandwich van Lawson. :9 :@
pi_148420196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:25 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Toen ik er deze zomer was, kon dat niet meer. Weet iemand of dat inmiddels wel weer kan? Vroeger kon het altijd wel idd...
pi_148421023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:26 schreef Toeps het volgende:

[..]

Toen ik er deze zomer was, kon dat niet meer. Weet iemand of dat inmiddels wel weer kan? Vroeger kon het altijd wel idd...
Afgelopen oktober/november kon ik met mijn Rabopas pinnen bij 7-11.
pi_148423291
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:26 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik was er vorige week, en het kon gewoon :)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_148423483
Hopelijk heeft dit nieuws: Probleemloos emigreren naar Japan
echt effect, dat zou een hoop zorgen schelen later.
pi_148446686
Is het makkelijk om contact met Jappen te krijgen en zo ja op welke locaties? Zijn ze een beetje open voor buitenlanders en spreken Engels?
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:38:25 #114
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_148451386
"Jappen"?
Ik denk dat ze het leuk vinden als je met beide handen spleetogen maakt en dan tsjoi-tjai-tjoi geluiden maakt. Het beste al mee beginnen bij de douane op Narita.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_148452425
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:02 schreef PendingApproval het volgende:
Is het makkelijk om contact met Jappen te krijgen en zo ja op welke locaties? Zijn ze een beetje open voor buitenlanders en spreken Engels?
mijn ervaring was dat ze op straat niet echt contact maken met buitenlanders, sowieso niet echt met anderen, in de metro is het ook best stil, iedereen is inzich zelf gekeerd.

met uitgaan daarentegen is het precies het omgekeerde, iedereen gaat helemaal uit zn plaat.

bijna iedereen spreekt wel engels daar, en idd japanners ipv jappen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:44 schreef pokkerdepok het volgende:
vergeet de gewone supermarkten niet trouwens, na 8 savonds alle dagversproducten in de aanbieding (sushi, sashimi, bento's..hmmm...)
dit hoorde ik ook laatst van iemand, maar heb daar zelf niks van mee gekregen, zijn ook niet echt in supermarkten geweest, savonds bijna altijd naar restaurantjes of barretjes.

waar vind je die winkels dan?
  donderdag 8 januari 2015 @ 04:44:19 #116
394226 along
In Hong Kong
pi_148456128
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:38 schreef matthijst het volgende:
"Jappen"?
Ik denk dat ze het leuk vinden als je met beide handen spleetogen maakt en dan tsjoi-tjai-tjoi geluiden maakt. Het beste al mee beginnen bij de douane op Narita.
Je moet ze dan ook Nips noemen, Chinks is voor chinesen. Je moet vooral je boven gebit goed laten zien dus je bovenlip opkrullen en dan veel Ni hao ni hao zeggen, dat vinden ze tof.
Woont in een Biodome.
pi_148456134
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:03 schreef 111210 het volgende:
met uitgaan daarentegen is het precies het omgekeerde, iedereen gaat helemaal uit zn plaat.
En hoe _O- De meest extreem bizarre avonden gehad hier.
Laatst bijna met iemand geknuffeld alsof we broeders voor het leven waren, half uur later wilde hij met mij vechten omdat ik geen goed Japans sprak :D!
pi_148456402
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:38 schreef matthijst het volgende:
"Jappen"?
pi_148456539
quote:
Uh, overal? Maar onderin warenhuizen is vrij gegarandeerd :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_148457657
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:47 schreef Pheno het volgende:

[..]

De supermarkten onderin warenhuizen zijn vaak wel erg duur vergeleken met normale supermarkten. Ik zou even bij het ho(s)tel vragen waar de dichtstbijzijnde super zit :Y
pi_148457768
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:47 schreef Pheno het volgende:
Als je goedkoop uit wilt zijn, zou ik niet bij Isetan de kelder induiken. :D Wel lekker :9

Aeon is wel een van de grotere supermarktketens.
pi_148457822
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:21 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

De supermarkten onderin warenhuizen zijn vaak wel erg duur vergeleken met normale supermarkten. Ik zou even bij het ho(s)tel vragen waar de dichtstbijzijnde super zit :Y
True, maar er werd gevraagd waar je supermarkten kunt vinden :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_148458197
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:21 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Maar bij de normale supers in wijkjes in Tokyo is het aanbod van verse sushi weer een stuk kleiner. En ook wel minder lekker.
pi_148459241
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

True, maar er werd gevraagd waar je supermarkten kunt vinden :P
True, 't was ook meer een aanvulling op jouw antwoord :P

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Maar bij de normale supers in wijkjes in Tokyo is het aanbod van verse sushi weer een stuk kleiner. En ook wel minder lekker.
Zelf ben ik niet zo bekend in centraal Tokyo, maar in Ikebukuro zit bijv. de Seiyu die imo prima sushi verkoopt. :) in Osaka (en eigk overal in Kansai) heb je ライフ (LIFE), die imo de lekkerste bento's en supermarktsushi verkoopt. En macaroni- en aardappelsalade. En verse kushikatsu voor 80¥. Boooh.
pi_148459600
quote:

dit hoorde ik ook laatst van iemand, maar heb daar zelf niks van mee gekregen, zijn ook niet echt in supermarkten geweest, savonds bijna altijd naar restaurantjes of barretjes.

elke buurt heeft wel supermarkten, groot of klein. gewoon net als hier.
pi_148459877
onderin warenhuizen is weer iets anders, daar heb je vaak ook wel een supermarkt, plus staan ze op eilandjes voedsel en specialiteiten te bereiden om mee te nemen. inderdaad vrij duur maar heerlijk.

ik ging in supermarkten vooral voor sashimi en van die platte gefrituurde aardappelkroketten, en bento's.
in tokyo zat ik altijd in een buurt waar ook veel zwervers rondliepen, en die zag je dan vanaf 8 uur savonds allemaal aan de sashimi met potje sake erbij zitten, lol. zo goedkoop dus.
pi_148461483
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 04:51 schreef o.us2.0 het volgende:
En hoe De meest extreem bizarre avonden gehad hier.
Laatst bijna met iemand geknuffeld alsof we broeders voor het leven waren, half uur later wilde hij met mij vechten omdat ik geen goed Japans sprak !
weet nog dat we naar ageha gingen om te stappen, wij waren vrijwel de enige blanken die daar in de rij stonden, dus iedereen ons een beetje vreemd aankijken en stond ook een groepje "boos kijkende" jongeren die zo uit de film grease konden komen _O- ons de hele tijd een beetje aanstaren wat we kwamen doen.

een van hen liet even later een stapeltje biljetten vallen, dus ik liep er heen om m dat geld terug te geven wat ie liet vallen, rest van de avond idd mn beste vriend daar
pi_148463872
quote:

[..]

mijn ervaring was dat ze op straat niet echt contact maken met buitenlanders, sowieso niet echt met anderen, in de metro is het ook best stil, iedereen is inzich zelf gekeerd.

bijna iedereen spreekt wel engels daar, en idd japanners ipv jappen :)

[..]

Als het beestje maar een naam heeft. Wat doe je daar verder dan uitgaan, werken? Ik dacht dat jappen nogal paranoia zijn over buitenlanders die daar komen wonen en werken merk je daar niks van? Zoals mensen zijn als ze dronken zijn is niet zoals ze echt zijn he, en iedere nacht aan de sake is niet erg gezond en gaat snel vervelen.
pi_148464754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:48 schreef 111210 het volgende:

[..]

weet nog dat we naar ageha gingen om te stappen, wij waren vrijwel de enige blanken die daar in de rij stonden, dus iedereen ons een beetje vreemd aankijken en stond ook een groepje "boos kijkende" jongeren die zo uit de film grease konden komen _O- ons de hele tijd een beetje aanstaren wat we kwamen doen.

een van hen liet even later een stapeltje biljetten vallen, dus ik liep er heen om m dat geld terug te geven wat ie liet vallen, rest van de avond idd mn beste vriend daar
LOL. Voor degenen die nu in Tokyo zijn en willen stappen: ageha is komend weekend gratis entree ipv 3000¥!
pi_148466656
-> heb een aantal reacties verwijderd zodat het weer over Japan kan gaan.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_148474376
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:12 schreef Thetallguy het volgende:
-> heb een aantal reacties verwijderd zodat het weer over Japan kan gaan.
Goeie actie van je want het was een totaal oninteressant leutertopic waarbij het eigen kijk-mij-ik-ben-in-japan ego strelen het doel op zich leek te zijn.

Over 4 maanden ga ik voor het eerst die kant op logeren bij een Japanse kennis, geweldige gelegenheid want het staat al lang hoog op m'n lijstje van landen die ik beter wil leren kennen, maar niet zonder lokaal netwerk want geen zin om doelloos de toerist uit te hangen.

Weet je misschien ook iets van die oude overeenkomst tussen Japan en Nederland die onlangs aan het licht kwam? Ik neem aan dat de immigratiepolitie daar totaal geen boodschap aan heeft en je gewoon het land uit flikkert zodra je overstay hebt. Enig idee hoe je gebruikt kunt maken van die oude wet om zeg eerst een half jaar daar te blijven, en daarna evt. de eigen werkzaamheden daarheen te verhuizen? Goede links?
pi_148475642
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:19 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Goeie actie van je want het was een totaal oninteressant leutertopic waarbij het eigen kijk-mij-ik-ben-in-japan ego strelen het doel op zich leek te zijn.

Over 4 maanden ga ik voor het eerst die kant op logeren bij een Japanse kennis, geweldige gelegenheid want het staat al lang hoog op m'n lijstje van landen die ik beter wil leren kennen, maar niet zonder lokaal netwerk want geen zin om doelloos de toerist uit te hangen.

Weet je misschien ook iets van die oude overeenkomst tussen Japan en Nederland die onlangs aan het licht kwam? Ik neem aan dat de immigratiepolitie daar totaal geen boodschap aan heeft en je gewoon het land uit flikkert zodra je overstay hebt. Enig idee hoe je gebruikt kunt maken van die oude wet om zeg eerst een half jaar daar te blijven, en daarna evt. de eigen werkzaamheden daarheen te verhuizen? Goede links?
Er veranderd helaas niks aan die relatie tussen NL en Japan, ik had al voor informatie gevraagd bij de ambassade.
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:15:24 #133
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_148478040
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:19 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

LOL. Voor degenen die nu in Tokyo zijn en willen stappen: ageha is komend weekend gratis entree ipv 3000¥!
kom nog eens in aug/sept :+
pi_148523980
Gisteren geland op Schiphol. Blut, doodop en een paar kilo zwaarder. Goeie trip geweest dus. Nu weer wachten tot december :(
pi_148527181
Hier wat plaatjes uit Tokyo. Geen topkwaliteit, daar ik geen dslr bij me had. Geen zin om te sjouwen :D

Even de kabouters water geven :D

Nakano

Meer Nakano

Met Kurage, een ietwat extravagante modeontwerper

Safety first op Shinjuku Station

Jut en Jul poseren voor de jaarlijkse Hachikofoto

De mooiste treinen vind je in Japan

Docomo Tower

Domo Kun bus

M'n meisje met de eerste Fukubukoro score bij Parco. Daar moesten we op 1 januari om 07.15 opstaan. Arme ik :P

Toyopet in het Toyotamuseum op Odaiba

Land Cruiser

Shinjuku/Kabukicho

Shinjuku

uitzicht vanaf Mori

Mori vanaf de grond

Shibuya 109 tijdens de uitverkoop. Of, zoals ik het noem, de hel op aarde :P

Schoenen met een staartje. Don't ask...

Ikebukuro by night

Steegje met eethuisjes in Shinjuku

het hotel

Mn meisje voor het hotel in haar vers gescoorde vintage chaneljasje, vlak voor het borrelen :)

beeldentuin in Mitaka

Shinjuku by night

ik, zei de gek, met een lekker maaltje tuna belly

de starbucks waar we elk jaar de ochtendkoffie scoren :)
pi_148529084
Leuke foto's, as always :) die schoenen met een staartje waren een paad jaar terug erg in. Er lagen dagenlang mensen voor de flagshipstore in Osaka toen die dingen uitkwamen.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar een haul van je vriendin :D vind d'r stijl geweldig.

Das de Starbucks bij Takashimaya Times Square toch? Vlakbij de Krispy Kreme? Daar heb ik heel wat uurtjes doorgebracht, bij het raam. Mensen kijken, beetje laptoppen. Op een een of andere manier krijg ik bij die Starbucks altijd een heel sereen gevoel. Alsof je niet in Tokyo zit maar ergens in een suburb ofzo. Maar als je dan een paar honderd meter naar rechts loopt, sta je in één van de drukste stations ter wereld. Grappig.
pi_148529686
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:37 schreef Negentiendertig het volgende:
Leuke foto's, as always :) die schoenen met een staartje waren een paad jaar terug erg in. Er lagen dagenlang mensen voor de flagshipstore in Osaka toen die dingen uitkwamen.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar een haul van je vriendin :D vind d'r stijl geweldig.

Das de Starbucks bij Takashimaya Times Square toch? Vlakbij de Krispy Kreme? Daar heb ik heel wat uurtjes doorgebracht, bij het raam. Mensen kijken, beetje laptoppen. Op een een of andere manier krijg ik bij die Starbucks altijd een heel sereen gevoel. Alsof je niet in Tokyo zit maar ergens in een suburb ofzo. Maar als je dan een paar honderd meter naar rechts loopt, sta je in één van de drukste stations ter wereld. Grappig.

Dank :) Het was een beetje behelpen met een oud compactje. Moet maar eens op zoek naar een goede kleine camera. Maar er zitten wel wat leuke platen tussen :)

Yup, de de Jeremy Scott's zag je daar vaak. Op de eerste dag van de Fuku zagen we een meisje er mee lopen. M'n vriendin zei toen: als ik die nog ergens vind, dan koop ik ze. Paar uur later liepen we toevallig de Adidaswinkel in Shibuya binnen waar ik even wilde kijken naar een nieuw jasje. Stomtoevallig stond er nog een paar van die oranje krengen in haar maatje en ze waren nog in de uitverkoop ook. Waarop m'n moppie de welbekende kreet "Dat kan geen toeval zijn!" slaakte en ze al afrekende voor ik doorhad wat er gebeurde :P

Een haul? Klaarblijkelijk begin ik een ouwe lul te worden, want ik heb geen idee wat je ermee bedoelt? Een serietje foto's?

Dat is die Starbucks, ja. Inderdaad een heel fijne plek om mensen te kijken. Ook eigenlijk de enige waar we komen. Heel soms, als deze vl is, wijken we uit naar die in de buurt van Green Peas, achter het station. Maar deze is het fijnst. :)
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:23:05 #138
28167 matthijst
pi_148530650
Mooie foto's.
Die trein is cool!
En die van je vriendin op dat zebrapad. Echt jammer dat te daar je SLR niet had (qua scherpte), maar ben met je eens: dat sjouwen met die zooi gaat je tegenstaan.
Sony RX100 schijnt een mooie "vervanger" te zijn.
pi_148534869
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:52 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dank :) Het was een beetje behelpen met een oud compactje. Moet maar eens op zoek naar een goede kleine camera. Maar er zitten wel wat leuke platen tussen :)

Yup, de de Jeremy Scott's zag je daar vaak. Op de eerste dag van de Fuku zagen we een meisje er mee lopen. M'n vriendin zei toen: als ik die nog ergens vind, dan koop ik ze. Paar uur later liepen we toevallig de Adidaswinkel in Shibuya binnen waar ik even wilde kijken naar een nieuw jasje. Stomtoevallig stond er nog een paar van die oranje krengen in haar maatje en ze waren nog in de uitverkoop ook. Waarop m'n moppie de welbekende kreet "Dat kan geen toeval zijn!" slaakte en ze al afrekende voor ik doorhad wat er gebeurde :P

Een haul? Klaarblijkelijk begin ik een ouwe lul te worden, want ik heb geen idee wat je ermee bedoelt? Een serietje foto's?

Dat is die Starbucks, ja. Inderdaad een heel fijne plek om mensen te kijken. Ook eigenlijk de enige waar we komen. Heel soms, als deze vl is, wijken we uit naar die in de buurt van Green Peas, achter het station. Maar deze is het fijnst. :)
Zelf heb ik de Sony NEX5, does the trick for me, zeker in Japan waar ik niet met weet ik veel hoeveel kilo op m'n schouder rond wil lopen.

Haha, leuk toch, die schoenen? Paar jaar terug heb ik ze zelf ook gepast, in Seoul, maar was bang dat ik ze niet zou gaan dragen. Achteraf gezien eigenlijk wel spijt gehad, vind ze wel grappig. Kan me herinneren dat ze ook een tijdje bij de Adidaswinkel in Bataviastad verkrijgbaar waren. Bergen van die dingen, want 't is eigenlijk helemaal niets voor de gemiddelde NL'er, schoenen met een staartje.

Nee hoor, je bent geen ouwe lul, ik heb het van YouTube. Een haul is kort gezegd alles wat je hebt gekocht. Een Tokyo haul zou alles omvatten wat je in Tokyo hebt gekocht ;) Maar was meer benieuwd naar die VW fukubukuro's :P

Takashimaya TS is een fijne plek :Y Sowieso, de Takashimaya, Tokyo Hands én de Uniqlo in één winkel :9~ aanrader is trouwens de Chinees naast de Uniqlo op de bovenste verdieping. Naam even kwijt, lastige naam, maar als het een beetje okee weer is kun je buiten zitten op een terras, en als je dan 50 meter loopt heb je een prachtig uitzicht van de stad (en Shinjukugyoen enzo).
pi_148536421
Leuke foto's weer! Vond je het Toyoya museum een beetje interessant?
pi_148537958
toyota in odaiba is zeker wel leuk om even naar binnen te lopen, t is gratis.
ook de mall ertegenover is grappig, in italiaanse stijl, met eeuwige schemerluchten op het plafont, mooie fontijnen..ultra romantisch voor koppeltjes :)
  maandag 19 januari 2015 @ 16:22:40 #142
382342 SomeDuder
Zuiderlijke import
pi_148844341
En als je toch in Odaiba bent, gelijk even de brug over om te gluren naar het Big Sight (Big Site?) conventiecentrum, bekend van de half-jaarlijkse stripboekverkoop. Ook grote kans dat je op de brug een paar groepjes jongeren tegenkomt, uitgedost in een tekenfilm-outfit die het niet erg vinden om te poseren voor foto.
pi_148852248
Vieren ze nieuwjaar volgens de maankalender in Japan of doen ze daar niet meer aan?
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:19:19 #144
28167 matthijst
pi_149605523
Iemand een idee wat dit betekent?
自由:¥10,800
スタンド指定席:¥15,000

"Vrijheid" en "stand zitplaatsen"?
Zijn die van 15.000 dan zitplaatsen en die 10.800 gewoon in het midden, wat bij ons staplaatsen zijn?
pi_149619253
15000
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:19 schreef matthijst het volgende:
Iemand een idee wat dit betekent?
自由:¥10,800
スタンド指定席:¥15,000

"Vrijheid" en "stand zitplaatsen"?
Zijn die van 15.000 dan zitplaatsen en die 10.800 gewoon in het midden, wat bij ons staplaatsen zijn?
ik denk die van 15000 zijn een gereserveerde plek, die andere mag je zitten waar je wilt op niet gereserveerde plekken, ben je laat dan zit je ergens achter een pilaar. zoiets?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 00:41:52 #146
28167 matthijst
pi_149623144
Japanse kennis had ze voor me gereserveerd, die zei dat het ws. een grote ruimte was. Maar kwam er niet echt uit, in het Engels :)
Misschien dat
quote:
het weet, gaat om Springroove.
pi_149625766
Ik denk dat 自由 een niet-gereserveerde plaats is, en
スタンド指定席 een geserveerde plek. Volgens mij zijn beide zitplekken.

Zou sowieso wel raar zijn on een staplaats te reserveren, niet? "DEZE 50 CM2 IS VAN MIJ!" :')

Wel raar dat ze geen アリーナ (Arena) plekken hebben. Staplaatsen voor het podium zegmaar.

Oh, en ik lees net dat je bij binnenkomst een gratis drankcoupom van ¥500 krijgt :)
pi_149625833
スタンド betekent tribune
指定席 betekent gereserveerde zitplaats
自由 betekent niet-gereserveerde plek

Als het om een concert gaat zou 自由 dus een staanplaats kunnen zijn. スタンド指定席 is een gereserveerde zitplaats op de tribune.
pi_149625942
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:22 schreef Negentiendertig het volgende:
Ik denk dat 自由 een niet-gereserveerde plaats is, en
スタンド指定席 een geserveerde plek. Volgens mij zijn beide zitplekken.

Zou sowieso wel raar zijn on een staplaats te reserveren, niet? "DEZE 50 CM2 IS VAN MIJ!" :')

Wel raar dat ze geen アリーナ (Arena) plekken hebben. Staplaatsen voor het podium zegmaar.

Oh, en ik lees net dat je bij binnenkomst een gratis drankcoupom van ¥500 krijgt :)
Volgens mij zou 自由 ook staanplaats kunnen zijn, toch? Er staat geen 自由席.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:24:40 #150
28167 matthijst
pi_149627776
Kaartje staat dit op :)
Voorzover ik begreep was er ook een gereserveerd vak (soort golden circle denk ik). Dus dacht eigenlijk dat dit inderdaad "normale" staplaatsen zouden zijn:

In NL zijn zitplaatsen meestal gerserveerd voorzover ik weet, behalve bij festivals in een stadion: dat je staplaatsen hebt maar ook op een deel van de tribune kunt gaan zitten tussendoor?
pi_149656509
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:24 schreef matthijst het volgende:
Kaartje staat dit op :)
Voorzover ik begreep was er ook een gereserveerd vak (soort golden circle denk ik). Dus dacht eigenlijk dat dit inderdaad "normale" staplaatsen zouden zijn:
[ afbeelding ]

In NL zijn zitplaatsen meestal gerserveerd voorzover ik weet, behalve bij festivals in een stadion: dat je staplaatsen hebt maar ook op een deel van de tribune kunt gaan zitten tussendoor?
Er staat dat je een kind van onder de zes mag meenemen, maar dat je dan niet de "arena area" in mag. Dus het lijkt inderdaad zo te zijn als je zegt: staanplaatsen (arena area) en een deel niet gereserveerde zitplaatsen.

Overigens krijg je geen gratis drankcoupon zoals Negentiendertig beweert, maar er staat dat 500 yen extra (別途) is verreist (必要) voor een drankje bij binnenkomst. Je moet dus waarschijnlijk minimaal één consumptiebon van 500 yen kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door captaintokyo op 14-02-2015 06:07:06 ]
  zaterdag 14 februari 2015 @ 08:28:01 #152
28167 matthijst
pi_149656840
Thanks!
pi_150058373
Ik zit zomaar nog eens even te kijken, naar individuele reizen via bijvoorbeeld Tozai. Wij willen 3 of 4 weken, en hebben een budget van ongeveer 3500 euro p.p. totaal. Dus daar moeten we alles van doen: vliegticket, slaapplaatsen, eten, vervoer en dingen daar bezoeken. Volgens mij moet dat best lukken als je alles zelf regelt (inclusief vliegticket van rond de 600 euro, Tozai boekt via KLM dus DUUR).

Ik zie aanbiedingen bij Tozai voor rond de 3300 euro voor 21 dagen, inclusief vliegticket en een paar ontbijtjes/diners. Dat wordt dan dus alsnog flink duurder dan 3500 euro. Maar nu de vraag, is het het extra geld waar om via Tozai te reizen naar Japan, of kun je best alles zelf regelen?

Ik regel in mijn vrije tijd regelmatig complete motorvakaties voor groepen tot 25 personen naar diverse landen, dus daar ruime ervaring mee, maar Japan dus absoluut niet. Bedankt alvast!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bessensap op 26-02-2015 09:28:27 ]
pi_150058508
Ik vond het in Japan makkelijker reizen dan in een gemiddeld Europees land. Alles stond vrij goed aangegeven (ook in het Engels), vriendelijke mensen die je wilden helpen indien nodig. Zie de meerwaarde van een organisatie hier niet echt, of ze moeten overal gidsen voor je hebben klaarstaan voor extra informatie. Maar ook die zou je zelf makkelijk kunnen regelen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150058787
Wij zouden eigenlijk dit jaar eindelijk naar Japan gaan, na een tijdje gespaard te hebben. Maar vriendin is deze maand met een werken/leren opleiding van 4 jaar begonnen, waardoor ze alleen in de schoolvakanties kan. Dus als we 3-4 weken willen, kan dat alleen in de zomervakantie. Niet ideaal vanwege warmte/benauwdheid/bewolking, maar het is niet anders. We willen het nu al zo lang, dat we dat maar voor lief nemen.

Ik neig ook naar alles zelf regelen, maar Tozai geeft aan dat bijv. een Ryokun op het platteland nogal lastig te regelen is, omdat ze daar geen Engels zouden kunnen. Hoe regelen jullie dit? Als het goed is, is het in de zomervakantie geen piek qua toerisme, heb ik me laten vertellen. Ik heb geen idee waar te beginnen om leuke Ryokuns te vinden. Hotels etc in Tokyo of Kyoto zal vast wel lukken via Booking.com.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bessensap op 26-02-2015 09:40:19 ]
  donderdag 26 februari 2015 @ 10:10:07 #156
28167 matthijst
pi_150059826
Gewoon zelf boeken dan kan je precies doen zoals je het wilt. Ryokans kunnen mensen hier je vast mee helpen :)
Zelf slechts 1x een ryokan gedaan en gewoon via internet geboekt. Ze spraken daar inderdaad geen Engels maar goed daar heb je niet heel veel last van.

Standaard rondje lijkt zon beetje:
-Tokyo (Nikko, Kamakura)
-Hakone (ryokan bij Fuji)
-Kyoto (Nara)
-Osaka --> Himeji
-Miyajima & Hiroshima
pi_150059942
Kijk, daar heb ik alvast wat aan :Y Willen inderdaad het "standaard" rondje doen voor de eerste keer. Hoorde al iets over Hotel Sunroute in Tokyo.

Wat wij vooral willen zien, is allereerst Tokyo beleven en ervaren, ongeveer een weekje. Daarna het culturele Japan ontdekkken, maar ook natuur vinden wij erg mooi. Dus dat zou inderdaad Hakone, Kyoto, Osaka, Hiroshima worden. Alle tips zijn welkom! ;)
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:03:23 #158
28167 matthijst
pi_150061100
Sunroute Plaza Shinjuku in Tokyo is populair inderdaad. Vind Citadines in Kyoto wel relaxt.
Osaka steeds een ander hotel gehad, nog niet echt een favoriet kunnen vinden. Ga over 3,5 week naar Best Western Fino Shinsaibashi.
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:29:06 #159
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_150061752
Waarschijnlijk weer een week eten en bier drinken in Tokyo in september. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_150062024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:03 schreef matthijst het volgende:
Ga over 3,5 week naar Best Western Fino Shinsaibashi.
Daar hebben wij ook overnacht in Osaka, prima hotel en locatie.
De nacht ervoor hebben wij in "B&C Hotel Sunplay Inn Nagahori" (capsule hotel) overnacht, leuk voor 1 nacht. Wel krap als je wat langer bent.

Verder hebben wij overnacht in redelijk standaard/business hotels, behalve Kyoto en Ito.
Kyoto: http://kshouse.jp/kyoto-e/ Kyoto Met de fiets Kyoto ontdekken is erg goed te doen, behalve af en toe je fiets zien te parkeren.
Hiroshima: Daiwa Roynet Hotel Hiroshima.
Ito (Onsen): http://kshouse.jp/ito-e/index.html
Tokio: E Hotel Higashi Shinjuku.
Stop rockin' the boat.
pi_150143883
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:10 schreef Bessensap het volgende:
Ik zit zomaar nog eens even te kijken, naar individuele reizen via bijvoorbeeld Tozai. Wij willen 3 of 4 weken, en hebben een budget van ongeveer 3500 euro p.p. totaal. Dus daar moeten we alles van doen: vliegticket, slaapplaatsen, eten, vervoer en dingen daar bezoeken. Volgens mij moet dat best lukken als je alles zelf regelt (inclusief vliegticket van rond de 600 euro, Tozai boekt via KLM dus DUUR).

Ik zie aanbiedingen bij Tozai voor rond de 3300 euro voor 21 dagen, inclusief vliegticket en een paar ontbijtjes/diners. Dat wordt dan dus alsnog flink duurder dan 3500 euro. Maar nu de vraag, is het het extra geld waar om via Tozai te reizen naar Japan, of kun je best alles zelf regelen?

Ik regel in mijn vrije tijd regelmatig complete motorvakaties voor groepen tot 25 personen naar diverse landen, dus daar ruime ervaring mee, maar Japan dus absoluut niet. Bedankt alvast!
Wij waren in totaal zo'n 6000 euro kwijt voor de hele reis, voor 2 personen 3,5e week. Inclusief alle uitgaven daar ter plaatse en vlucht met de KLM. Moet er wel bij zeggen dat wij geen shoppers zijn, dus winkelen hebben we amper gedaan, wel een dagje Disney. We hebben alles zelf geregeld en via booking.com onze hotels geboekt op basis van prijs en de locatie van de dingen die wij graag wilden zien. En we hebben ook een aantal keer in belachelijk luxe hotels gezeten, zoals in Kyoto direct naast het station vanwege de vele dagtripjes vanuit daar. In Tokio hebben we puur op formaat, prijs en locatie een kamer geboekt. Dat was geen mooie kamer, maar wel een voor ons perfecte locatie, schoon en vooral heel erg goedkoop en ruim en met veel eettentjes in de straat ernaast.

Hoogtepunt van onze reis vonden wij Nagasaki en Hiroshima. Beide zijn erg mooie steden met een leuk centrum, veel bezienswaardigheden en een mooi park. Tokyo vond ik zelf enorm tegenvallen eerlijk gezegd. Leuk als je wilt winkelen en om een dagje sfeer te snuiven, maar verder is er eigenlijk heel weinig de moeite waard om te bekijken vond ik en ik vond de sfeer daar totaal anders dan in de rest van Japan. Een volgende keer zou ik Tokyo overslaan denk ik :X En Hakone was de grootste tegenvaller van de reis... De hele dag van de ene rij naar de andere rij en wat je uiteindelijk ziet is best mooi, maar al dat wachten niet waard imo. Maar wij hadden daarvoor misschien de verkeerde dag gekozen, in Disney Sea heb ik nog minder in de rij gestaan :D

Mocht je geinteresseerd zijn, hier staat ons reisverslag: http://superkoei.nl/blog/2014/overzicht-blogs-japan/
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_150144264
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 14:18 schreef koei het volgende:

[..]

Wij waren in totaal zo'n 6000 euro kwijt voor de hele reis, voor 2 personen 3,5e week. Inclusief alle uitgaven daar ter plaatse en vlucht met de KLM. Moet er wel bij zeggen dat wij geen shoppers zijn, dus winkelen hebben we amper gedaan, wel een dagje Disney. We hebben alles zelf geregeld en via booking.com onze hotels geboekt op basis van prijs en de locatie van de dingen die wij graag wilden zien. En we hebben ook een aantal keer in belachelijk luxe hotels gezeten, zoals in Kyoto direct naast het station vanwege de vele dagtripjes vanuit daar. In Tokio hebben we puur op formaat, prijs en locatie een kamer geboekt. Dat was geen mooie kamer, maar wel een voor ons perfecte locatie, schoon en vooral heel erg goedkoop en ruim en met veel eettentjes in de straat ernaast.

Hoogtepunt van onze reis vonden wij Nagasaki en Hiroshima. Beide zijn erg mooie steden met een leuk centrum, veel bezienswaardigheden en een mooi park. Tokyo vond ik zelf enorm tegenvallen eerlijk gezegd. Leuk als je wilt winkelen en om een dagje sfeer te snuiven, maar verder is er eigenlijk heel weinig de moeite waard om te bekijken vond ik en ik vond de sfeer daar totaal anders dan in de rest van Japan. Een volgende keer zou ik Tokyo overslaan denk ik :X En Hakone was de grootste tegenvaller van de reis... De hele dag van de ene rij naar de andere rij en wat je uiteindelijk ziet is best mooi, maar al dat wachten niet waard imo. Maar wij hadden daarvoor misschien de verkeerde dag gekozen, in Disney Sea heb ik nog minder in de rij gestaan :D

Mocht je geinteresseerd zijn, hier staat ons reisverslag: http://superkoei.nl/blog/2014/overzicht-blogs-japan/
even ter contrast; ik vind tokyo geweldig! je moet wel van grote steden houden uiteraard. maar ik heb er eens twee maanden doorgebracht en me geen moment verveeld. :)

verder kan je prima alles zelf boeken voor japan. ik denk dat de meesten hier het zelf doen.
voor vervoer een Japan Rail pass, en je kan overal gratis reizen, ook met de hogesnelheidstreinen.

en voor de bezienswaardigheden, koop een lonely planet japan van tevoren.
pi_150204534
Dag 3 van mijn blog over onze trip naar Tohoku staat online, voor de geinteresseerden:

http://strolie.blogspot.n(...)pe-oma-hirosaki.html
pi_150204600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:28 schreef Bessensap het volgende:
Ik neig ook naar alles zelf regelen, maar Tozai geeft aan dat bijv. een Ryokun op het platteland nogal lastig te regelen is, omdat ze daar geen Engels zouden kunnen. Hoe regelen jullie dit? Als het goed is, is het in de zomervakantie geen piek qua toerisme, heb ik me laten vertellen. Ik heb geen idee waar te beginnen om leuke Ryokuns te vinden. Hotels etc in Tokyo of Kyoto zal vast wel lukken via Booking.com.
Via deze sites kun je een Ryokan zelf boeken:
www.japanican.com/Ryokan
www.japaneseguesthouses.com
https://www.ryokancollection.com/

Daarnaast kan het ter plekke ook, elke stad(je) heeft wel een local tourist office, meestal bij het station, waar ze je verder kunnen helpen.

Georganiseerd naar Japan is nergens voor nodig. JR Pass en een paar business hotels in de grote steden boeken, en je kunt voorruit. Dormy Inn is trouwens een erg goede keten (relatief grote kamers, onsen op het dak, gratis "midnight" ramen en niet al te duur).

Zomer in Japan is nog steeds best leuk hoor. Ik ben zelf 2x in juli geweest en heb me prima vermaakt. Het is erg warm en vochtig, je moet vaak douchen en je zult waarschijnlijk niet in een onsen gaan zitten. Maar daarentegen zijn de toeristische attracties een stuk rustiger omdat oude Japanse mensen thuis in de airco blijven, heb je de meest geweldige festivals en vuurwerkshows, zijn er "beer gardens" op het dak van warenhuizen en hoor je overal krekkels (cicadas).

Er is geen "slecht" moment om naar Japan te gaan. Elk seizoen heeft haar eigen charme en bijzonderheden. O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Aurelius op 02-03-2015 08:15:03 ]
pi_150221055
Ik heb begin juni 12 dagen vrij en kan voor 395 euro met Alitalia naar Tokio heen en terug met overstappen van 18 uur in Italie. Is dat een goede deal?
pi_150227048
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:28 schreef announcement het volgende:
Ik heb begin juni 12 dagen vrij en kan voor 395 euro met Alitalia naar Tokio heen en terug met overstappen van 18 uur in Italie. Is dat een goede deal?
Je bent dan meer dan 2 volle dag letterlijk aan het reizen van die 12 dagen. Ga je in Japan ook gierig zijn en alles zo goedkoop mogelijk doen? Je wilt nu 2 dagen inleveren voor 200 euro. Dus dat je reis geen 1600 euro maar 1400 euro is?

Die deal is goedkoop ja, maar in hoeverre wil je daarvoor tijd inleveren als je maar zo kort gaat?
pi_150227436
Ik begrijp hieruit dat een directe vlucht doorgaans ongeveer 600 euro is? Gezien de afstand had ik verwacht dat een directe vlucht nog wat duurder zou zijn. In dit geval is het die 200 euro meer voor een directe vlucht wel waard.
pi_150227482
600 - 700 is meestal met 1 overstap, maar geen 18 uur.
  maandag 2 maart 2015 @ 21:26:04 #169
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_150231021
Een vraagje tussendoor: ik zag de tt en wat is uiteindelijk de goedkoopste manier om in Tokyo te komen en te overnachten?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Eindredactie Games maandag 2 maart 2015 @ 21:31:37 #170
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_150231277
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:26 schreef Quotidien het volgende:
Een vraagje tussendoor: ik zag de tt en wat is uiteindelijk de goedkoopste manier om in Tokyo te komen en te overnachten?
Via Alitalia kennelijk :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games maandag 2 maart 2015 @ 21:32:01 #171
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_150231290
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:06 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Je bent dan meer dan 2 volle dag letterlijk aan het reizen van die 12 dagen. Ga je in Japan ook gierig zijn en alles zo goedkoop mogelijk doen? Je wilt nu 2 dagen inleveren voor 200 euro. Dus dat je reis geen 1600 euro maar 1400 euro is?

Die deal is goedkoop ja, maar in hoeverre wil je daarvoor tijd inleveren als je maar zo kort gaat?
Gelukkig kan jij wel in zijn portemonnee kijken :Y
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_150232719
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:16 schreef announcement het volgende:
Ik begrijp hieruit dat een directe vlucht doorgaans ongeveer 600 euro is? Gezien de afstand had ik verwacht dat een directe vlucht nog wat duurder zou zijn. In dit geval is het die 200 euro meer voor een directe vlucht wel waard.
Aeroflot is 525 met 15u en 17u reistijd. Alitalia met normale reistijden is 535 zie ik. Die goedkope is een nacht in Rome zitten. Dat kan ook leuk zijn.
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2015 @ 22:58:42 #173
145146 Andyy
pi_150234604
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:28 schreef announcement het volgende:
Heb een keer 12 uur overstap in Moskou gehad, betaal liever wat meer voor minder overstaptijd :P
pi_150250637
12 uur Moskou heb je een visum nodig om de stad in te gaan. 18 uur Rome kun je ff lekker de stad in en overnachten.
pi_150252148
Goeie tips allemaal! Thanks!
pi_150256473
Zijn er nog meer reisverslagen van jullie? Ik lees ze graag ;) En zo kan ik een beetje zelf zachtjes m'n reis samen gaan stellen, wat we willen gaan zien enzo.

Ik las iets over Lonely Planet Japan, dat boek. Welke kan ik het beste kopen?

http://www.bol.com/nl/s/b(...)ml?_requestid=427112
pi_150256574
Ik zou gewoon gebruikmaken van http://japan-guide.com/
Daar destijds een planning meegemaakt en daardoor zoveel info uit verkregen.
pi_150256681
Maar ik ben bijna jarig en weet nog niks, dus zo'n Lonely Planet boek leek me wel tof ;)
pi_150257674
Ik ga in oktober (georganiseerd :@), nu al zoveel zin in!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 19:16:12 #180
28167 matthijst
pi_150258243
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:23 schreef Bessensap het volgende:
Zijn er nog meer reisverslagen van jullie? Ik lees ze graag ;) En zo kan ik een beetje zelf zachtjes m'n reis samen gaan stellen, wat we willen gaan zien enzo.

Zeker:
http://japan009.blogspot.nl/
http://japan010.blogspot.nl/
http://japan012.blogspot.nl
http://japan013.blogspot.nl/
http://japan014.blogspot.nl/
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:20:20 #181
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_150264874
quote:

gewoon de meest recente editie, deze: http://www.bol.com/nl/p/lonely-planet-japan/9200000011545247/
de nieuwe komt trouwens 15 september 2015 uit.
pi_150266099
quote:

Ik vind voor oriëntatie vooraf de capitoolgids het fijnste. Veel plaatjes en korte informatie over van alles waarmee je makkelijk kan uitzoeken welke plaatsen je wil bezoeken. Lonely planet is meer handig voor ter plaatse met tips voor restaurantjes en uitgebreidere info per plaats, maar weinig plaatjes. Handig voor als je je route al duidelijk hebt dus.
pi_150273072
Thanks weer, wat een hulp hier, top! Iemand nog aanraders voor een goed, eventueel luxe Westers hotel in Tokio centrum? Hoeft niet top of the bill te zijn, ik wil hier max. zo'n 500 euro aan spenderen voor 6-7 nachten met 2 personen. Ik las goede dingen over Sunroute, maar zijn er nog vergelijkbare?
pi_150273148
quote:
Dit is wel heel bizar trouwens:

quote:
Shinjuku is het drukste station ter wereld, met 3,6 bezoekers per dag en meer dan 200 uitgangen.
:+
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:00:57 #185
28167 matthijst
pi_150273451
:)

Probeer overal altijd een beetje tekst bij te zetten (Wikipedia of website van attractie). Maak die blogs vooral voor mezelf, want leuk om later weer eens doorheen te scrollen.

Geen 100% garantie voor de correctheid, wel dat het indertijd zo ergens te lezen was :D
pi_150273527
quote:
mooie blogs! een feest der herkenning voor mij :)

quote:
We hebben nu de meest interessante tempels in Kyoto wel gezien. Er zijn er waarschijnlijk nog een stuk of 10-20(?)
1000, maar dat wist je vast ondertussen wel :)
pi_150273630
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:40 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik vind voor oriëntatie vooraf de capitoolgids het fijnste. Veel plaatjes en korte informatie over van alles waarmee je makkelijk kan uitzoeken welke plaatsen je wil bezoeken. Lonely planet is meer handig voor ter plaatse met tips voor restaurantjes en uitgebreidere info per plaats, maar weinig plaatjes. Handig voor als je je route al duidelijk hebt dus.
helemaal mee eens.
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:46:13 #188
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_150274362
Ik vond de looproutes in de Lonely Planet overigens wel leuk.
pi_150274442
Ik heb ook een reisblog. Vergeef me mijn krakkemikkige Engels. Had geen zin om in het Nederlands en Noors te schrijven.
De foto's zijn niet zo best helaas. Die had de iPad in lage kwaliteit geupload.
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:04:42 #190
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_150274773
Zeer interesante meldingen. Iemand nog nieuwe ervaringen met aeroflot? Van alle kanten heb ik angstaanjagende verhalen gelezen over primitef gedrag, vastzitten op moskou en niks weten omdat niemand daar engels spreekt, een reden voor mij om toch maar safe te kiezen. Ik volg de lage prijzen van aeroflot en alitalia ook regelmatig, maar heb nooit 400 euro gezien voor de dagen dat ik er naar toe wilde. Misschien hebben jullie wat meer geluk, als het echt voor 400 kan doen ze het bijna gratis. Die belastingen zijn al iets van 300 euro. Ik kom al sinds tien jaar in Japan en ik weet nog dat het toen nog flink wat duurder was, we vlogen voor gemiddeld 800 euro naar Osaka en nu kun je voor 550 rechtstreeks. En dat heb ik toch liever dan vliegen met Aeroflot of THY, dat zijn ook veel langere routes en tussenstops. Liever toch rechtstreeks naar sapporo, osaka of fukuoka. Ik weet nog uit Ervaring dat Narita bijna een ruimtestation is, je moet met van die turboshuttles naar de aankomsthal. Kansai-area vind ik toch een van de mooisten, alles is redelijk in bereik. Deze keer wil ik ook naar Koka voor het ninjadorp en de reuzetanuki's, redelijk dichtbij kyoto. Universal Studioos Osaka was een idee, maar ik heb gehoord dat het daar áltijd veel te druk is. Ik sta ook te popelen om weer in nipponbashi/den den town te zijn, maar heb ik het nou goed gehoord dat de btw inmiddels met 5% is verhoogd??? Verder wil ik ook nog dit jaar naar Okinawa, maar sinds dat dichter bij Taiwan is denk ik er over na om die twee te gaan combineren. Gambare minasan.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:55:29 #191
28167 matthijst
pi_150276011
Belasting is nu 8%, die verhoging naar 10% is uitgesteld :)
Maar het blijft goedkoop allemaal daar.
pi_150278300
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:55 schreef matthijst het volgende:
Belasting is nu 8%, die verhoging naar 10% is uitgesteld :)
Maar het blijft goedkoop allemaal daar.
Klopt. Al is de euro inmiddels ook weer wat gedaald. :(

Meest irritante aan die btw-verhoging vond ik nog wel dat de prijzen niet meer netjes zijn afgerond (dus bijvoorbeeld 193 yen ipv 190 moeten betalen). Mijn portemonnee zat opeens vol met allemaal kleingeld.
pi_150278327
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vond de looproutes in de Lonely Planet overigens wel leuk.
Die kaartjes in de LP zijn zo %^%$#&$#*& slecht. Ik verdwaal altijd als ik die probeer te volgen.
pi_150279067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:04 schreef Brett-Anderson het volgende:
Zeer interesante meldingen. Iemand nog nieuwe ervaringen met aeroflot? Van alle kanten heb ik angstaanjagende verhalen gelezen over primitef gedrag, vastzitten op moskou en niks weten omdat niemand daar engels spreekt, een reden voor mij om toch maar safe te kiezen. Ik volg de lage prijzen van aeroflot en alitalia ook regelmatig, maar heb nooit 400 euro gezien voor de dagen dat ik er naar toe wilde. Misschien hebben jullie wat meer geluk, als het echt voor 400 kan doen ze het bijna gratis. Die belastingen zijn al iets van 300 euro. Ik kom al sinds tien jaar in Japan en ik weet nog dat het toen nog flink wat duurder was, we vlogen voor gemiddeld 800 euro naar Osaka en nu kun je voor 550 rechtstreeks. En dat heb ik toch liever dan vliegen met Aeroflot of THY, dat zijn ook veel langere routes en tussenstops. Liever toch rechtstreeks naar sapporo, osaka of fukuoka. Ik weet nog uit Ervaring dat Narita bijna een ruimtestation is, je moet met van die turboshuttles naar de aankomsthal. Kansai-area vind ik toch een van de mooisten, alles is redelijk in bereik. Deze keer wil ik ook naar Koka voor het ninjadorp en de reuzetanuki's, redelijk dichtbij kyoto. Universal Studioos Osaka was een idee, maar ik heb gehoord dat het daar áltijd veel te druk is. Ik sta ook te popelen om weer in nipponbashi/den den town te zijn, maar heb ik het nou goed gehoord dat de btw inmiddels met 5% is verhoogd??? Verder wil ik ook nog dit jaar naar Okinawa, maar sinds dat dichter bij Taiwan is denk ik er over na om die twee te gaan combineren. Gambare minasan.
ik ben eens met de boot van japan naar okinawa en taiwan gevaren. was niet zo leuk, omdat het stormde, maar als het lekker weer is, is het wel leuk. hij legt bij nog meer kleine eilandjes aan, waar je een nachtje kan blijven als je wilt. en hij vertrekt vanuit kagoshima, leuke stad en met snelle veerboot naar yakushima eiland, een natuurwonder.
taipei is ook leuk, veel te doen.
pi_150279120
quote:
Cool! Ik was de eerste twee weken echt twee pagina's per dag aan het schrijven in de avond. Ooit maar eens uitwerken in iets netter en voor mezelf een leuk trip boekje er van maken. Rest van de vakantie kan ik me nog wel herinneren dus valt wel wat van te maken haha.
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:41:35 #196
28167 matthijst
pi_150279190
Ik schrijf die blogs ook meestal 's avonds ff direct. Kost wel aardig wat tijd in de vakantie, maar vind het nu wel weer leuk om dingen terug te zien en lezen :)
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:43:31 #197
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_150281085
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:14 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Die kaartjes in de LP zijn zo %^%$#&$#*& slecht. Ik verdwaal altijd als ik die probeer te volgen.
Echt? Hoe dat. Ben echt nul keer verdwaald en heb hem aardig intensief gebruikt. Kyoto, Tokyo, Hiroshima, Osaka.
pi_150286877
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:43 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Echt? Hoe dat. Ben echt nul keer verdwaald en heb hem aardig intensief gebruikt. Kyoto, Tokyo, Hiroshima, Osaka.
Ik ben ook een aantal keer verdwaald met de lonely planet. Wij zijn uiteindelijk in elke nieuwe stad maar eerst naar de tourist information gegaan voor een kaart van de stad. In combinatie daarmee waren de lonely planet routes wel redelijk te volgen, al was dat soms alsnog puzzelen. De lonely planet route in Nara kan ik bijvoorbeeld niet aanraden...
pi_150286949
ja die japanse kaartjes zijn nou ook niet bepaald duidelijk soms, lol...
wel grappig, want zonder kaartje vind je echt niks in japan. huisnummers staan volledig door elkaar.
pi_150290918
Verdwalen is toch niet erg in Japan :P Je kunt altijd wel de weg terug vinden of anders helpt iemand je wel :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')