Zeker:quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:23 schreef Bessensap het volgende:
Zijn er nog meer reisverslagen van jullie? Ik lees ze graagEn zo kan ik een beetje zelf zachtjes m'n reis samen gaan stellen, wat we willen gaan zien enzo.
Ik las iets over Lonely Planet Japan, dat boek. Welke kan ik het beste kopen?
http://www.bol.com/nl/s/b(...)ml?_requestid=427112
gewoon de meest recente editie, deze: http://www.bol.com/nl/p/lonely-planet-japan/9200000011545247/quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:23 schreef Bessensap het volgende:
Zijn er nog meer reisverslagen van jullie? Ik lees ze graagEn zo kan ik een beetje zelf zachtjes m'n reis samen gaan stellen, wat we willen gaan zien enzo.
Ik vind voor oriëntatie vooraf de capitoolgids het fijnste. Veel plaatjes en korte informatie over van alles waarmee je makkelijk kan uitzoeken welke plaatsen je wil bezoeken. Lonely planet is meer handig voor ter plaatse met tips voor restaurantjes en uitgebreidere info per plaats, maar weinig plaatjes. Handig voor als je je route al duidelijk hebt dus.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:23 schreef Bessensap het volgende:
Dit is wel heel bizar trouwens:quote:
quote:Shinjuku is het drukste station ter wereld, met 3,6 bezoekers per dag en meer dan 200 uitgangen.
mooie blogs! een feest der herkenning voor mijquote:
1000, maar dat wist je vast ondertussen welquote:We hebben nu de meest interessante tempels in Kyoto wel gezien. Er zijn er waarschijnlijk nog een stuk of 10-20(?)
helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:40 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik vind voor oriëntatie vooraf de capitoolgids het fijnste. Veel plaatjes en korte informatie over van alles waarmee je makkelijk kan uitzoeken welke plaatsen je wil bezoeken. Lonely planet is meer handig voor ter plaatse met tips voor restaurantjes en uitgebreidere info per plaats, maar weinig plaatjes. Handig voor als je je route al duidelijk hebt dus.
Klopt. Al is de euro inmiddels ook weer wat gedaald.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:55 schreef matthijst het volgende:
Belasting is nu 8%, die verhoging naar 10% is uitgesteld
Maar het blijft goedkoop allemaal daar.
Die kaartjes in de LP zijn zo %^%$#&$#*& slecht. Ik verdwaal altijd als ik die probeer te volgen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vond de looproutes in de Lonely Planet overigens wel leuk.
ik ben eens met de boot van japan naar okinawa en taiwan gevaren. was niet zo leuk, omdat het stormde, maar als het lekker weer is, is het wel leuk. hij legt bij nog meer kleine eilandjes aan, waar je een nachtje kan blijven als je wilt. en hij vertrekt vanuit kagoshima, leuke stad en met snelle veerboot naar yakushima eiland, een natuurwonder.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:04 schreef Brett-Anderson het volgende:
Zeer interesante meldingen. Iemand nog nieuwe ervaringen met aeroflot? Van alle kanten heb ik angstaanjagende verhalen gelezen over primitef gedrag, vastzitten op moskou en niks weten omdat niemand daar engels spreekt, een reden voor mij om toch maar safe te kiezen. Ik volg de lage prijzen van aeroflot en alitalia ook regelmatig, maar heb nooit 400 euro gezien voor de dagen dat ik er naar toe wilde. Misschien hebben jullie wat meer geluk, als het echt voor 400 kan doen ze het bijna gratis. Die belastingen zijn al iets van 300 euro. Ik kom al sinds tien jaar in Japan en ik weet nog dat het toen nog flink wat duurder was, we vlogen voor gemiddeld 800 euro naar Osaka en nu kun je voor 550 rechtstreeks. En dat heb ik toch liever dan vliegen met Aeroflot of THY, dat zijn ook veel langere routes en tussenstops. Liever toch rechtstreeks naar sapporo, osaka of fukuoka. Ik weet nog uit Ervaring dat Narita bijna een ruimtestation is, je moet met van die turboshuttles naar de aankomsthal. Kansai-area vind ik toch een van de mooisten, alles is redelijk in bereik. Deze keer wil ik ook naar Koka voor het ninjadorp en de reuzetanuki's, redelijk dichtbij kyoto. Universal Studioos Osaka was een idee, maar ik heb gehoord dat het daar áltijd veel te druk is. Ik sta ook te popelen om weer in nipponbashi/den den town te zijn, maar heb ik het nou goed gehoord dat de btw inmiddels met 5% is verhoogd??? Verder wil ik ook nog dit jaar naar Okinawa, maar sinds dat dichter bij Taiwan is denk ik er over na om die twee te gaan combineren. Gambare minasan.
Cool! Ik was de eerste twee weken echt twee pagina's per dag aan het schrijven in de avond. Ooit maar eens uitwerken in iets netter en voor mezelf een leuk trip boekje er van maken. Rest van de vakantie kan ik me nog wel herinneren dus valt wel wat van te maken haha.quote:
Echt? Hoe dat. Ben echt nul keer verdwaald en heb hem aardig intensief gebruikt. Kyoto, Tokyo, Hiroshima, Osaka.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Die kaartjes in de LP zijn zo %^%$#&$#*& slecht. Ik verdwaal altijd als ik die probeer te volgen.
Ik ben ook een aantal keer verdwaald met de lonely planet. Wij zijn uiteindelijk in elke nieuwe stad maar eerst naar de tourist information gegaan voor een kaart van de stad. In combinatie daarmee waren de lonely planet routes wel redelijk te volgen, al was dat soms alsnog puzzelen. De lonely planet route in Nara kan ik bijvoorbeeld niet aanraden...quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:43 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Echt? Hoe dat. Ben echt nul keer verdwaald en heb hem aardig intensief gebruikt. Kyoto, Tokyo, Hiroshima, Osaka.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |