SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt![]()
Ze worden werkelijkwaar steeds triester. Zijn er artikels of beelden van deze incidenten?quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:09 schreef Religieisfacisme het volgende:
Daarnaast hebben de racismezoekertjes hun ware aard laten zien door met geweld kinderfeestjes aan te vallen waarbij zelfs een jochie van 3 voor racist werd uitgemaakt en een meisje van 15 een paar klappen op haar gezicht kreeg omdat ze als Zwarte Piet verkleed was. Geen mens wil toch geassocieerd met dit soort walgelijke figuren.
Het is daadwerkelijk geroepen naar vader en kind. De precieze manier waarop beschreven zou niet kloppen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:20 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Is een bewezen leugen van Weesie btw
Die vader is geïnterviewd geweest, maar de manier waarop zijn kind bejegend werd is inderdaad niet duidelijk geworden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is daadwerkelijk geroepen naar vader en kind. De precieze manier waarop beschreven zou niet kloppen.
Vet van mijquote:Op dinsdag 25 november 2014 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mijn relatie met ZP is...... hetzelfde als elke Nederlander heeft. Je bent er mee opgegroeid,
Mensen vinden het maar een terugkerend oubollig gedoen,toch.. we gaan ermee door voor de kinderen. Niet dat die dol zijn op het theaterspel, maar wel willen ze snoepjes en kadootjes.
In mijn geval weet ik ook wat het is als mensen ongevraagd een punt maken van je afkomst of je uiterlijk. Grapjes maken daarover. Die grapjes zijn meestal niet leuk en zijn vaak ook een vlag voor discriminerende uitingen.
En dat laatste gebeurt elke jaar weer als het tijd is voor het sinttheater.
Het theaterfiguur ZP zelf is niet discriminerend, maar de acteurs of omstanders kunnen het wel zo misbruiken.. Zie die gigantische stroom van "grapjes" in deze topicserie .
De onvrede van vele donkere mensen word al jaren finaal genegeerd in Nederland.
Men voelt zich onzeker, maar verdringt dat gevoel. Vandaar dat neurotisch ZP_debat.
Persé schreeuwt men die onzekerheid weg: ik discrmineer niet.
Klar... als mensen grapjes , theater over hun uiterlijk niet leuk vinden, niet blij kunnen zijn met imitaties van hun gezichten... dan moet je ermee stoppen. Simpel: dat is fatsoenlijk met mensen omgaan.
Dat fatsoen op dit ZP-punt ontbreekt te veel.
Die bisschop op zijn schimmel?quote:Op woensdag 26 november 2014 01:04 schreef hpeopjes het volgende:
Ik geloof ook nog in de Sint. Niet meer in Zwarte Piet, na al dat gedoe dit jaar.
Fanatieke pro-Piet figurenquote:'Nogal. Onderdeel zijn van een feministisch debat is lastig, maar dit is nog tien keer heftiger. Racisme bespreken is in Nederland een nog veel groter taboe. Ik krijg veel grove en nare reacties. Kankerhoer, NSB'er, rot op naar een apenland. Ik kijk niet meer op Twitter. Mensen kiezen graag een symbool om hun woede op los te laten, en omdat ik me uitgesproken heb, ben ik dat toevallig.'
Persoonlijk prefereer ik schelden boven het slaan van 15 jarige meisjesquote:Op woensdag 26 november 2014 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
'Als je wit bent, denk je niet na over je kleur'
[..]
Fanatieke pro-Piet figuren
Kom op, scheld d'r uit! Je kunt het!quote:Op woensdag 26 november 2014 10:07 schreef Pedro-Noir het volgende:
Urrrg, wat is die Sunny Bergman toch een stom wijf!
Het type vrienden waardoor Piet geen vijanden meer nodig heeft.quote:Op woensdag 26 november 2014 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat had men een goed jaar terug moeten gaan doen. In plaats van alle hysterie die slechts het vuurtje aanwakkerde...quote:
In negeren ben je zelf ook niet goed, hè.quote:Op woensdag 26 november 2014 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat had men een goed jaar terug moeten gaan doen. In plaats van alle hysterie die slechts het vuurtje aanwakkerde...
Dubieus om dit te onderzoeken voor een documentaire over Zwarte Piet. Ik kan me best voorstellen dat donkere mensen meer met discriminatie te maken krijgen dan blanken. Maar vraag me of hoe dat in Afrika of China is. Een Afrikaan lijkt me ook een voorkeur te hebben voor Afrikanen en een Chinees voor Chinezen.quote:Wat heeft je in het afgelopen jaar het meest verbaasd?
'In de film onderzoek ik het concept white privilege. Het idee is: witte mensen hebben in onze samenleving geen last van racisme en discriminatie, en daardoor is hun startpositie in het leven voordeliger. Dat was concept was nieuw voor mij.
'In de film onderzoek ik het concept white privilege. Het idee is: witte mensen hebben in onze samenleving geen last van racisme en discriminatie, en daardoor is hun startpositie in het leven voordeliger. Dat was concept was nieuw voor mij.
'Toen ik me hierin ging verdiepen en het er met anderen over had, viel me op dat progressieve witte mensen vaak defensief reageerden: hoezo, dat valt wel mee, als je maar je best doet, het ligt aan de eigen houding, donkere mensen moeten zich niet zo snel slachtoffer voelen. Dat raakte me: waarom is het zo moeilijk empathisch vermogen op te brengen?'
Ze gaat er gewoon aan voorbij dat de anti-pieten mochten demonstreren, maar niet op de plek waar gezinnen met kinderen waren. Ze is zelf op de verkeerde plek gaan staan.quote:Bij de landelijke intocht in Gouda werd Bergman tijdens het filmen gearresteerd, voor het eerst in haar leven. 'Vanwege het geen gehoor geven aan een bevel tot verwijdering, al kan ik me niet herinneren dat ik dat bevel heb gekregen. Ik was druk aan het filmen. De berichtgeving over wat daar op het plein gebeurde, klopt niet. Ik heb geen rellen of agressie gezien. Wel politie die vrij hardhandig optrad. Tegen mensen die niets anders deden dan daar stáán, met het idee: wij hebben net zoveel recht hier te staan en onze mening te uiten als ieder ander. De groep die ik filmde, werd ingesloten en door de politie afgevoerd. Met mij erbij.'
Alsof beide kampen geen rotte appels hebben.quote:Vader Richard Bergman is inmiddels om. 'Met name doordat hij zag hoeveel racistische bagger er naar boven kwam en hoeveel haatmail ik kreeg. Zodra Zwarte Piet een symbool wordt van 'eigen volk eerst', willen mensen zoals mijn vader daar toch niet veel meer mee te maken hebben. Met dat soort vrienden heeft Zwarte Piet geen tegenstanders meer nodig.'
Zegt de één van de hoofdstokers. Hoeveel posts had jij ook alweer in dit topic? Ga je de vraagjes trouwens ooit nog beantwoorden of glibber je dan snel weer terug naar POL?quote:Op woensdag 26 november 2014 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat had men een goed jaar terug moeten gaan doen. In plaats van alle hysterie die slechts het vuurtje aanwakkerde...
'Witte' mensen.quote:'In de film onderzoek ik het concept white privilege. Het idee is: witte mensen hebben in onze samenleving geen last van racisme en discriminatie, en daardoor is hun startpositie in het leven voordeliger. Dat was concept was nieuw voor mij.
Kijk dit is weer belachelijk. Als het karikatuur Black Face verschijnen onder het mom van ''neger''. Met zo'n niet geschminkt deel dat zogenaamd moet doorgaan voor de gigantische lippenquote:
De nuance die veel anti-Pieten niet (willen) zien of begrijpen is:quote:Op woensdag 26 november 2014 14:46 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Kijk dit is weer belachelijk. Als het karikatuur Black Face verschijnen onder het mom van ''neger''. Met zo'n niet geschminkt deel dat zogenaamd moet doorgaan voor de gigantische lippen
Zwarte Piet heeft hier dus totaal geen reet mee vandoen. En als je jezelf verkleed als een neger kun je dat natuurlijk op verschillende manieren doen.
Overigens is dat liedje van oorsprong juist een anti racistisch liedje van Zangeres Zonder Naam:
Precies.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:53 schreef Montagui het volgende:
[..]
De nuance die veel anti-Pieten niet (willen) zien of begrijpen is:
Elke Blackface is een zwart geschminkt typetje
Maar niet elk zwart geschminkt typetje is een Blackface
True, maar de meesten van ons zullen (hoop ik althans) niet direct dagelijks allerlei bagger en dreigingen over zich uitgestort krijgen in hun privé leven. In dit geval is dat wel gebeurt en dan kan ik het begrijpen dat je er anders naar gaat kijken.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:51 schreef luxerobots het volgende:
Alsof beide kampen geen rotte appels hebben.
Dat lijkt mij wel duidelijk een racistisch nummer....quote:Op woensdag 26 november 2014 14:46 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Kijk dit is weer belachelijk. Als het karikatuur Black Face verschijnen onder het mom van ''neger''. Met zo'n niet geschminkt deel dat zogenaamd moet doorgaan voor de gigantische lippen
Zwarte Piet heeft hier dus totaal geen reet mee vandoen. En als je jezelf verkleed als een neger kun je dat natuurlijk op verschillende manieren doen.
Overigens is dat liedje van oorsprong juist een anti racistisch liedje van Zangeres Zonder Naam:
Welnee, dat is gewoon een smartlap over een man die gediscrimineerd wordt. Dat mensen zelfs daarin racisme kunnen zien...quote:Op woensdag 26 november 2014 15:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel duidelijk een racistisch nummer....![]()
Zwarte mensen zijn niet pluis.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:40 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Welnee, dat is gewoon een smartlap over een man die gediscrimineerd wordt. Dat mensen zelfs daarin racisme kunnen zien...
Zo dacht men vroeger , daar gaat het juist overquote:Op woensdag 26 november 2014 15:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zwarte mensen zijn niet pluis.![]()
Band zonder naam is een band van vroeger.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:42 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Zo dacht men vroeger , daar gaat het juist over
Het is zangeres zonder naam , tegenwoordig ook zonder levenquote:Op woensdag 26 november 2014 15:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Band zonder naam is een band van vroeger.
Ook dat was een zangeres van vroeger.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:47 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Het is zangeres zonder naam , tegenwoordig ook zonder leven
Wat ben jij dom zeg. Nog nooit van sarcasme gehoordquote:Op woensdag 26 november 2014 15:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zwarte mensen zijn niet pluis.![]()
Het was geen sarcasme, hoogstens satire.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:49 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Wat ben jij dom zeg. Nog nooit van sarcasme gehoord
quote:Taakstraf voor mishandeling Zwarte Piet
Een 31-jarige man uit Almelo heeft een taakstraf van twintig uur gekregen omdat hij bij de intocht van Sinterklaas in Almelo een 15-jarig meisje, dat voor Zwarte Piet speelde, heeft mishandeld. Ook moet hij een schadevergoeding van 150 euro betalen. Dat heeft de rechtbank in Almelo woensdag bepaald.
Volgens de man, oorspronkelijk afkomstig uit Angola, was hij geprovoceerd door een groepje waarvan het meisje deel uitmaakte. Ze zouden hem Zwarte Piet hebben genoemd. Uit woede had hij het meisje een 'zachte' klap gegeven en het groepje toegeschreewd dat ze racisten waren. De jonge piet had twee dagen last van een pijnlijk oog.
Ze maken geen reclame.quote:Op woensdag 26 november 2014 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:HUMO Tot slot, klopt het dat de Sinterklaasshow in zijn voortbestaan wordt bedreigd?
Verhulst (verrast) «Hoezo?»
HUMO Wegens de aanwezigheid van euh... Zwarte Piet.
Verhulst «Ah... De Sint heeft mij nog niks laten weten. Voor zover ik weet, is Piet er nog altijd bij.»
HUMO Zullen jullie hem dan voortaan Roetpiet noemen?
Verhulst «Goe zot, gij. Pas op, ik vind dat die discussie wel opgaat voor bepaalde Sinterklaasliedjes. Daar staan dingen in die niet meer van deze tijd zijn. (Zingt) ‘Ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed.’ Dat is raar. Maar al de rest, dat blijf ik ook een rare discussie vinden. Zwarte Piet blijft zwart, maar we gaan geen kinderen meer in de zak steken. Kunnen we dat afspreken?»
Die groep bestaat in jouw fantasie.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze maken geen reclame.![]()
Aan de andere kant staat er echter ook een extremistische groep die mensen in elkaar peert en kindjes van racisme beschuldigt.
Ik herken er niets van dat er in Nederland racisme is.
Sunny's vader heeft weinig kaas gegeten van statistiek, zoveel is duidelijk.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:51 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb het interview gelezen, Sunny Bergman is vooral een activist. Geen objectieve documentairemaakster.
Hieronder wat quotes.
[..]
Dubieus om dit te onderzoeken voor een documentaire over Zwarte Piet. Ik kan me best voorstellen dat donkere mensen meer met discriminatie te maken krijgen dan blanken. Maar vraag me of hoe dat in Afrika of China is. Een Afrikaan lijkt me ook een voorkeur te hebben voor Afrikanen en een Chinees voor Chinezen.
[..]
Ze gaat er gewoon aan voorbij dat de anti-pieten mochten demonstreren, maar niet op de plek waar gezinnen met kinderen waren. Ze is zelf op de verkeerde plek gaan staan.
De vader van Sunny Bergman zag aanvankelijk niets in het plan om een documentaire te maken over racisme en Zwarte Piet.
[..]
Alsof beide kampen geen rotte appels hebben.
Haal je kop eens uit het zand, struisvogel.quote:
Aldus jouw fantasie. Een feit is dat de peuter/kleuter omsingeld werd door politie-agenten om haar te beveiligen en dat een 15-jarig meisje in elkaar werd geslagen omdat ze als ZP was vermomd. Als dat geen extremisme is...quote:Er is geen kind van 3 jaar racist genoemd. Dat was de fantasie van een of twee pownedmensen.
En die angolees werd racistisch uitgescholden, zegt hij en gaf toen iemand uit die groep een mep.
Neem je het nu op voor die Angolees die een vijftien jarig meisje sloeg?quote:Op woensdag 26 november 2014 21:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die groep bestaat in jouw fantasie.
Er is geen kind van 3 jaar racist genoemd. Dat was de fantasie van een of twee pownedmensen.
En die angolees werd racistisch uitgescholden, zegt hij en gaf toen iemand uit die groep een mep.
.
Blijkbaar.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Neem je het nu op voor die Angolees die een vijftien jarig meisje sloeg?
ik neem het op voor de redelijkheid . De fantasie van Bram is niet redelijk.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Neem je het nu op voor die Angolees die een vijftien jarig meisje sloeg?
Dat is slechts raar als je het verband legt tussen kleur en afkomst. Is dat verband er wel? Misschien duidt die kleur wel op die symbolische betekenis van zwart (duister, het slechte, ...)? Zie hoe in een ander land ZP letterlijk een duivel of een soort van zwarte duivel is. Buiten dat ene liedje kan ik er geen bedenken waarin de tekst een probleem zou kunnen opleveren. We gaan toch niet janken over het feit dat ZP een knecht is?quote:Verhulst «Goe zot, gij. Pas op, ik vind dat die discussie wel opgaat voor bepaalde Sinterklaasliedjes. Daar staan dingen in die niet meer van deze tijd zijn. (Zingt) ‘Ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed.’ Dat is raar.
Zullen we eens even peilen hoeveel mensen jouw versie ondersteunen en hoeveel mensen mijn versie ondersteunen?quote:Op woensdag 26 november 2014 21:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik neem het op voor de redelijkheid . De fantasie van Bram is niet redelijk.
Iemand slaan in deze situatie is fout
Maar er is wel wat vooraf gebeurd wat het gedrag van de man uitlokte.
Hij werd dus racistisch benaderd of hij dacht dat maar .
Bram maakt een extremist van die man. Bram maakt ook een extremist van de persoon die zogenaamd een kind van 3 jaar een racist noemde .
En Bram maakt er één groep van .
Dat duistere (als in: de symboliek van het licht en de duisternis) heeft wellicht ook met de zonnewende te maken: de kortste dag van het jaar, oftewel het hoogtepunt in vele midwinterse feesten/rituelen.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is slechts raar als je het verband legt tussen kleur en afkomst. Is dat verband er wel? Misschien duidt die kleur wel op die symbolische betekenis van zwart (duister, het slechte, ...)? Zie hoe in een ander land ZP letterlijk een duivel of een soort van zwarte duivel is.
Dat klinkt logisch.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:32 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Dat duistere (als in: de symboliek van het licht en de duisternis) heeft wellicht ook met de zonnewende te maken: de kortste dag van het jaar, oftewel het hoogtepunt in vele midwinterse feesten/rituelen.
Je peilt maar..... wil je daarmee je gelijk aantonen ?quote:Op woensdag 26 november 2014 21:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zullen we eens even peilen hoeveel mensen jouw versie ondersteunen en hoeveel mensen mijn versie ondersteunen?
De meerderheid van het volk kan gemakkelijk worden beïnvloed door wat het gewend is. Zie de privatisering van de zorgverzekeringen, alle ellende die dat heeft veroorzaakt en de halsstarrigheid van het volk om dat niet langer te pikken.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:36 schreef Bluesdude het volgende:
De meerderheid heeft de waarheid in pacht ?
Op basis van de verklaringen van ooggetuigen en foto's waarop duidelijk te zien is dat kleuters moesten worden beschermd door de politie terwijl ze nog net niet aan het wenen waren. En dit bij een gebeurtenis wat een feest hoort te zijn. Dat is slechts een van de vele incidenten, net als dat 15-jarige meisje wat in elkaar werd gepeerd, gestoorde gekken die vorig jaar op de nationale televisie en schoolpleinen schreeuwden dat ZP niet bestaat en meer van dat fraais. Extremisten vind je overal, in alle hoeken van de samenleving en in alle hoeken van de politiek (een blik op het politieke subforum van Fok zal je snel overtuigenquote:Op basis van wat verkettert je die 2 onbekende personen tot extremist?
Wat voor de muziek dan weer een enorme winst is.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:47 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Het is zangeres zonder naam , tegenwoordig ook zonder leven
Wat vinden jullie? Is 150 Euro genoeg?quote:Taakstraf voor mishandeling Zwarte Piet
Een 31-jarige man uit Almelo heeft een taakstraf van twintig uur gekregen omdat hij bij de intocht van Sinterklaas in Almelo een 15-jarig meisje, dat voor Zwarte Piet speelde, heeft mishandeld. Ook moet hij een schadevergoeding van 150 euro betalen. Dat heeft de rechtbank in Almelo woensdag bepaald.
Volgens de man, oorspronkelijk afkomstig uit Angola, was hij geprovoceerd door een groepje waarvan het meisje deel uitmaakte. Ze zouden hem Zwarte Piet hebben genoemd. Uit woede had hij het meisje een 'zachte' klap gegeven en het groepje toegeschreewd dat ze racisten waren. De jonge piet had twee dagen last van een pijnlijk oog.
mooi... wrijf in je handen want nu hoef je die peiling ook niet meer te doen.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In het geval van het Sinterklaasfeest heeft de overgrote meerderheid echter wel gelijk.
Heb je het nou over die foto's betreffende die affaire die Weesie schiep ?quote:Op basis van de verklaringen van ooggetuigen en foto's waarop duidelijk te zien is dat kleuters moesten worden beschermd door de politie
Laat ik het zo zeggen, ik heb meer redenen om Weesie te geloven dan om jou te geloven. Niets persoonlijks, hij was er bij en hij is een journalist die een uitstekende reputatie heeft.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
mooi... wrijf in je handen want nu hoef je die peiling ook niet meer te doen.
Jij wint...
[..]
Heb je het nou over die foto's betreffende die affaire die Weesie schiep ?
Hij hoorde van zijn cameraman dat iemand een kind van 3 jaar een racist noemde.
Maar dat stond niet op de video, wat Weesie wel dacht.
En iemand sprak die vader en hoorde ook niet duidelijk dat zijn kind van 3 racist werd genoemd/uitgescholden.
Zeker.... er was een opstootje en dat moet men gewoon niet doen waar veel kinderen zijn.
Maar wat Weesie zei en jij weer noemde over dat kind is eerder fantasie .
Link die foto's hier door en bewees daarmee het gelijk van Weesie en van jou.
Dat hij dat durft, vragen beantwoorden die hij niet zelf heeft geformuleerd.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:12 schreef glasshole het volgende:
Die haatzaaiende nicht krijgt morgen zendtijd van Sven Kockelmann.
Oog in oog, NPO2 om 21.00
[ afbeelding ]
5 minuten voor aanvang, loopt hij weg. Dan krijgt hij de vragenlijst onder zijn neus en vraagt hij het dubbele.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat hij dat durft, vragen beantwoorden die hij niet zelf heeft geformuleerd.
Alles voor wat aandacht he.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
5 minuten voor aanvang, loopt hij weg. Dan krijgt hij de vragenlijst onder zijn neus en vraagt hij het dubbele.
Krijgt hij weer een microfoon onder zijn neus en zwijgt hij weer.quote:
Uit medeleven aan zijn broeders in de V.S.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Krijgt hij weer een microfoon onder zijn neus en zwijgt hij weer.
Na, eerlijk is eerlijk. Ik denk niet dat quincy met stenen gaat gooien, winkels sloopt, auto's in brand zet en slijterijen gaat plunderen.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Uit medeleven aan zijn broeders in de V.S.
Je hebt het bericht 3 keer herhaald in je quote. Dat maakt samen 450 Euro.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat vinden jullie? Is 150 Euro genoeg?
Ted is al afbetaald toch?quote:Op woensdag 26 november 2014 22:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je hebt het bericht 3 keer herhaald in je quote. Dat maakt samen 450 Euro.
Volgens FOK! normen is dat fantastisch.
Ik weet niet of dat laf het goede woord is maar inderdaad, hij is het type relnicht die het niet fysiek zal maken.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Na, eerlijk is eerlijk. Ik denk niet dat quincy met stenen gaat gooien, winkels sloopt, auto's in brand zet en slijterijen gaat plunderen.
Het is een lul, maar vooral een laffe lul.
Een zwart persoon is tegenwoordig een Afrikaan. Mensen kijken niet naar de herkomst. Een voorbeeld is dat het liedje mogelijk afkomstig is uit een Duits rijmpje/liedje waarbij de Duitse goedheiligman het opnam voor een zwart kindje dat gepest werd. Kortom, het is niet bewezen racistisch. Maar wel een vreemd liedje, betoogt Gert. Die voor de rest positief is over het traditionele sinterklaasfeest.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is slechts raar als je het verband legt tussen kleur en afkomst. Is dat verband er wel? Misschien duidt die kleur wel op die symbolische betekenis van zwart (duister, het slechte, ...)? Zie hoe in een ander land ZP letterlijk een duivel of een soort van zwarte duivel is. Buiten dat ene liedje kan ik er geen bedenken waarin de tekst een probleem zou kunnen opleveren. We gaan toch niet janken over het feit dat ZP een knecht is?![]()
Geen idee. Ik zou wel meer willen weten voor ik een oordeel vel. Een als Zwarte Piet geschminckt meisje dat een Angolese man Zwarte Piet noemt? Dat vind ik een vreemd verhaal.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat vinden jullie? Is 150 Euro genoeg?
quote:
Heldquote:Op donderdag 27 november 2014 08:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/t(...)t_Zwarte_Piet__.html
Aangifte doen tegen hem.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:12 schreef glasshole het volgende:
Die haatzaaiende nicht krijgt morgen zendtijd van Sven Kockelmann.
Oog in oog, NPO2 om 21.00
[ afbeelding ]
Zal hij alleen komen of met zijn campagne-team, bijvoorbeeld dat blonde aandachtshoertje en die dikke die haar naam verandert heeft.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat laf het goede woord is maar inderdaad, hij is het type relnicht die het niet fysiek zal maken.
Aanzetten tot haat.quote:Op donderdag 27 november 2014 08:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waar verdenken wij hem dan van?
Aha, dus plunderen is een teken van lef?quote:Op woensdag 26 november 2014 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Na, eerlijk is eerlijk. Ik denk niet dat quincy met stenen gaat gooien, winkels sloopt, auto's in brand zet en slijterijen gaat plunderen.
Het is een lul, maar vooral een laffe lul.
Opruiing en het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen vanuit eigen racistische denkbeelden?quote:Op donderdag 27 november 2014 08:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waar verdenken wij hem dan van?
Deze man kent z'n eigen geschiedenis nietquote:Op donderdag 27 november 2014 08:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/t(...)t_Zwarte_Piet__.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Is dat niet juist wat bv een PVV of die malle conservatief katholieke club doet in deze discussie? Of bv een Telegraaf?quote:Op donderdag 27 november 2014 10:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
Opruiing en het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen vanuit eigen racistische denkbeelden?
Die zijn er op ingesprongen en liften mee voor hun 'eigen gewin'. Ook een kwalijke zaak, maar de heer Gario is de aanstichter.quote:Op donderdag 27 november 2014 10:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat niet juist wat bv een PVV of die malle conservatief katholieke club doet in deze discussie? Of bv een Telegraaf?
Volgens mij dicht je die knul een veel te grote rol toe.quote:Op donderdag 27 november 2014 10:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die zijn er op ingesprongen en liften mee voor hun 'eigen gewin'. Ook een kwalijke zaak, maar de heer Gario is de aanstichter.
Wanneer je kijkt naar zijn oorspronkelijke aanzet hiertoe vanuit de kunstrichting misschien wel, maar doordat hij later zijn ware racistische aard liet zien kan je niet anders dan aannemen dat die aard ook een rol speelde bij opzetten van die kunstuiting. En die kunstuiting leidde tot de huidige (te) felle discussie, waarmee het dus nu niet vreemd is om hem als aanstichter te betitelen.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij dicht je die knul een veel te grote rol toe.
Is het dan de malloot die iets geks roept die schuldig is of de hele wereld die het nodig vindt om over hem heen te vallen en lekker de racist uit te hangen?quote:Op donderdag 27 november 2014 11:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wanneer je kijkt naar zijn oorspronkelijke aanzet hiertoe vanuit de kunstrichting misschien wel, maar doordat hij later zijn ware racistische aard liet zien kan je niet anders dan aannemen dat die aard ook een rol speelde bij opzetten van die kunstuiting. En die kunstuiting leidde tot de huidige (te) felle discussie, waarmee het dus nu niet vreemd is om hem als aanstichter te betitelen.
Ze zijn nog even aan het nadenken waarvoor ze hem aan willen klagen. Vast net zoveel kans op succes als de klacht tegen de Amsterdamse evenementenvergunning.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Wel ja joh, ga anders effe lekker Quinsy aanklagen. Dat de zoek veel goed.
Hij heft toch echt met een paar zer gerichte acties bij talk shows etc het vuurtje aardig lopen opstoken, of dat is vanuit eigen gewin, rechtsgevoel of pure haat, ach, iedereen mag zijn mening verkondigen natuurlijkquote:Op donderdag 27 november 2014 11:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat opstoken lukt ook alleen maar omdat er als een malle op wordt gehapt.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:49 schreef Re het volgende:
[..]
Hij heft toch echt met een paar zer gerichte acties bij talk shows etc het vuurtje aardig lopen opstoken, of dat is vanuit eigen gewin, rechtsgevoel of pure haat, ach, iedereen mag zijn mening verkondigen natuurlijk
Begrijpend lezen was ook niet je beste vak op school merk ik.quote:Op donderdag 27 november 2014 08:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, dus plunderen is een teken van lef?
Juist.
tsja, ik denk niet dat hij dat overzien heeft of daar bewust op heft aangestuurd, maar dat het wat zere puisten heeft doen exploderen is wel duidelijkquote:Op donderdag 27 november 2014 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat opstoken lukt ook alleen maar omdat er als een malle op wordt gehapt.
Ik denk eerder dat jij niet doorhebt wat je zelf schreef.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Begrijpend lezen was ook niet je beste vak op school merk ik.
Maar is dat dan zijn schuld of de schuld van degenen die er als hysterische gekken bovenop duiken?quote:Op donderdag 27 november 2014 11:56 schreef Re het volgende:
[..]
tsja, ik denk niet dat hij dat overzien heeft of daar bewust op heft aangestuurd, maar dat het wat zere puisten heeft doen exploderen is wel duidelijk
Mwah, we hadden het over 'de aanstichter'. Dat er daarna onevenredig veel (en vaak eenzijdige) aandacht aan hem gegeven is is niet per sé zijn schuld, maar aanstichter blijft ie. Geen idee wat daar eenzijdig aan is. Is er nog een andere aanstichter dan?quote:Op donderdag 27 november 2014 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het dan de malloot die iets geks roept die schuldig is of de hele wereld die het nodig vindt om over hem heen te vallen en lekker de racist uit te hangen?
Je lijkt me nogal eenzijdig naar de schuldvraag te kijken, al snap ik dat wel vanuit je reflex om een zondebok te zoeken.
Je zou de media die als hongerige wolven op hem doken ook zeker als aanstichters op kunnen voeren wat mij betreft. Een telegraaf die als de storm dreigt te gaan liggen met hele en halve leugens de discussie weer opport bv, dat lijkt me ook een aanstichter.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, we hadden het over 'de aanstichter'. Dat er daarna onevenredig veel (en vaak eenzijdige) aandacht aan hem gegeven is is niet per sé zijn schuld, maar aanstichter blijft ie. Geen idee wat daar eenzijdig aan is. Is er nog een andere aanstichter dan?
Maar voordat de media erop kan springen zal er eerst iets moeten zijn om op te springen.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je zou de media die als hongerige wolven op hem doken ook zeker als aanstichters op kunnen voeren wat mij betreft. Een telegraaf die als de storm dreigt te gaan liggen met hele en halve leugens de discussie weer opport bv, dat lijkt me ook een aanstichter.
Die doen dat ook weer omdat het publiek er van smult.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar voordat de media erop kan springen zal er eerst iets moeten zijn om op te springen.
Heb verder ook al eerder, en regelmatig, aangegeven dat de media in deze een kwalijke zaak heeft gespeeld.
quote:Op woensdag 26 november 2014 21:49 schreef gewoonmeppen het volgende:
Zo kan het ook:
http://www.telstar-online(...)n-rare-kwast/2/93015
Fokusers in dit topic, die maar blijven zeuren hoe erg die Gario isquote:Op donderdag 27 november 2014 12:07 schreef Montagui het volgende:
Is er nog een andere aanstichter dan?
Stormfront, vermoedelijk.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:01 schreef UltraR het volgende:
Weet niet meer waar ik dit nu las maar vond hem wel mooi:
"Vanuit een globalistische ideologie wil men alle onderscheidende kenmerken van de verschillende plaatselijke culturen uitvlakken tot er niets dan een algemeen geaccepteerde grijze massa overblijft."
Makkelijk weer zeg.quote:
Voor GeenStijl bevat het te weinig taalfouten. Maar waar dacht je zelf aan?quote:Op donderdag 27 november 2014 13:10 schreef UltraR het volgende:
[..]
Makkelijk weer zeg.Oh, en triest, dat ook.
Ik heb het zelf geschreven van wat ik me ervan herinnerde. Geen copy/paste dus.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor GeenStijl bevat het te weinig taalfouten. Maar waar dacht je zelf aan?
De inhoud is een dusdanig niemendalletje dat het niet echt de moeite waard is om er op in te gaan.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:22 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik heb het zelf geschreven van wat ik me ervan herinnerde. Geen copy/paste dus.
Maar zal een column van een Nederlandse krant zijn geweest denk ik.
Maar goed, het makkelijke en trieste is om het gelijk als extreemrechts weg te zetten zonder op de inhoud in te gaan.
Volgens mij onderschat jij het vermogen van de media om zelf nieuws te creëren. Meer dan 1 zo'n knul hebben de media daar niet voor nodig.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In de trant van Southparks' "Mr Hankey, the Christmas Poo".quote:Op donderdag 27 november 2014 13:01 schreef UltraR het volgende:
"Vanuit een globalistische ideologie wil men alle onderscheidende kenmerken van de verschillende plaatselijke culturen uitvlakken tot er niets dan een algemeen geaccepteerde grijze massa overblijft."
quote:Op donderdag 27 november 2014 13:01 schreef UltraR het volgende:
Nee, ze hebben hier ludiek gesteld dat er aangifte tegen hem gedaan zou moeten worden omdat andere mensen zonder aanreden aangifte deden tegen Geert Wilders zonder dat daar een aanleiding toe was, voorgedrukt en al.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:59 schreef 99.999 het volgende:
Zoals men hier probeert hem als grote crimineel die aangeklaagd moet worden weg te zetten is mij te kort door de bocht.
Dus is het zo onzinnig om mee te huilen met de wolven over die Quinsy. Je kan dan beter spreekbuizen als de Telegraaf aanvallen die er alles aan doen om het vuurtje te laten branden.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens mij onderschat jij het vermogen van de media om zelf nieuws te creëren. Meer dan 1 zo'n knul hebben de media daar niet voor nodig.
Aha, het racisme in dit topic is allemaal ludiek? Erg geloofwaardig.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ze hebben hier ludiek gesteld dat er aangifte tegen hem gedaan zou moeten worden omdat andere mensen zonder aanreden aangifte deden tegen Geert Wilders zonder dat daar een aanleiding toe was, voorgedrukt en al.
Het hangt er van af wat voor andere gevolgen deze handelingen van de media hebben, zoals het aanpassen van het uiterlijk van ZP die dan geen ZP meer is maar enkel P, omdat de media het zo uitvergroten.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus is het zo onzinnig om mee te huilen met de wolven over die Quinsy.
Ook maar ook als de Televaag wel normaal zou doen - wat niet snel zal gebeuren, zie die laatste leugen over de veronderstelde nivellering die juist een denivellering was - dan zouden tal van andere partijen er op in zijn gesprongen. De ene partij omdat het goed uitkomt voor haar agenda (wou toch al iets en gebruikt dat als excuus/aanleiding), de andere omdat die niet doorheeft hoezeer het door de media is uitvergroot.quote:Je kan dan beter spreekbuizen als de Telegraaf aanvallen die er alles aan doen om het vuurtje te laten branden.
Ik kan niet over anderen spreken. Er is natuurlijk altijd een extremistisch deel maar er zijn ook veel normale mensen die niet racistisch zijn (of anderszins een tunnelvisie hebben zoals Bluesdude en Ceberut).quote:Op donderdag 27 november 2014 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, het racisme in dit topic is allemaal ludiek? Erg geloofwaardig.
Of omdat jij en vele anderen er standaard hysterisch op reageren? Dat maakt het voor de media immers ook interessant om er over te berichten...quote:Op donderdag 27 november 2014 13:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hangt er van af wat voor andere gevolgen deze handelingen van de media hebben, zoals het aanpassen van het uiterlijk van ZP die dan geen ZP meer is maar enkel P, omdat de media het zo uitvergroten.
Een paar weken terug wou je het nog in wetten of regels vastleggen. Blij dat je iets bent bijgedraaid. Dit moet je namelijk juist niet politiseren.quote:Al met al is het natuurlijk best wel achterlijk dat er nu een gevecht gaande is over ZP in plaats van het gewoon te accepteren zoals het is en elke lokale Sinterklaas-organisator te laten bepalen hoe ze het vormgeeft. Ik vind wel dat heel Nederland zich mag bemoeien met die ene NPO-Sinterklaas-intocht aangezien die nu eenmaal op de staatstelevisie wordt uitgezonden.
Die laatste twee sporen niet maar in het andere hysterische kamp is dat niets beter...quote:Op donderdag 27 november 2014 13:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan niet over anderen spreken. Er is natuurlijk altijd een extremistisch deel maar er zijn ook veel normale mensen die niet racistisch zijn (of anderszins een tunnelvisie hebben zoals Bluesdude en Ceberut).
jezus man....... ik spoor meer dan jou.Ik zit niet in een hysterisch kamp, daarintegenquote:Op donderdag 27 november 2014 13:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die laatste twee sporen niet maar in het andere hysterische kamp is dat niets beter...
Kijk eens in de spiegel en zie die tunnel in de eigen oogquote:Op donderdag 27 november 2014 13:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan niet over anderen spreken. Er is natuurlijk altijd een extremistisch deel maar er zijn ook veel normale mensen die niet racistisch zijn (of anderszins een tunnelvisie hebben zoals Bluesdude en Ceberut).
De overheid kan pretty much de omroepen opdragen om iets wel of juist niet te doen door te dreigen anders te korten.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:59 schreef 99.999 het volgende:
En staatstelevisie? Rutte bepaalt geheel wat de publieke omroepen uitzenden?
Dat is maar de vraag of dat het niet speelt aangezien er niet snel klokkenluiders opstaan en er wel een aantal aanwijzingen zijn dat het wel speelt zoals het verdwijnen van twee uitmuntende internationaal onderscheiden actualiteitenprogramma's terwijl het pauperprogramma Eenvandaag mocht blijven bestaan en de veelvuldige bezuinigingen die slechts gedeeltelijk door de crisis kunnen worden verklaard.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:08 schreef 99.999 het volgende:
Het is gewoon een vrij belachelijke term. Je suggereert er namelijk iets mee wat totaal niet speelt.
Ja, straks Quinsy Gario oog in oog met Sven Kockelman.quote:
Hij merkt dat iedereen het gezeik beu is en de discussie afzwakt, dat moet ie natuurlijk weer even ophitsen met wat rare uitsprakenquote:Op donderdag 27 november 2014 20:47 schreef Specularium het volgende:
Hij zou toch nooit meer op tv komen?
Zei hij nog een paar weken geleden.
Gaat ie lopen zeuren over anderen die geld verdienen hieraanquote:Op donderdag 27 november 2014 21:02 schreef Specularium het volgende:
Hij verkoopt wel t-shirts voor alle fans.
Nee joh, hij heeft zichzelf pas 3 keer tegengesproken, die moet nog even door voordat ie zijn hypocrisie kaart vol heeftquote:Op donderdag 27 november 2014 21:09 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een vreselijk hypocriet mannetje.
Kockelman is echt zwaar geïrriteerd.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:11 schreef LTVDK het volgende:
Ja joh, trek Israël en MH17 er ook even bij
Die denkt ook, had ik maar gewoon een politicus, die lullen in ieder geval niet zo extreem scheef.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kockelman is echt zwaar geïrriteerd.
Ik hoop dat hij hem een stomp op zijn zelfvoldane smoel geeft.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kockelman is echt zwaar geïrriteerd.
Ik vraag me af welke FOK! user hij is.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:12 schreef Lavenderr het volgende:
Hij trollt idd heel Nederland en Nederland laat zich door hem trollen. Hij lacht zich rot.
Herstelbetalingen doemen op aan de horizonquote:Op donderdag 27 november 2014 21:16 schreef LTVDK het volgende:
Ah, daar komt de aap uit de mouw, de slavernij
Minimaal 10 miljard schadevergoeding voor de nazaten.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:16 schreef LTVDK het volgende:
RACISME!!!!!111quote:Op donderdag 27 november 2014 21:16 schreef LTVDK het volgende:
Had ik kunnen verwachten natuurlijkquote:
Vreselijk inderdaadquote:Op donderdag 27 november 2014 21:17 schreef UltraR het volgende:
Dat stomme lachje van die gast. Arghh, bloed kookt echt.
Dat boeit Quinsy niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Dankzij personen als Quinsy moet Sinterklaas ook extra beveiligd worden.
Wat een loser die Quinsy!quote:Op donderdag 27 november 2014 21:13 schreef SuicideErrorist het volgende:
Nou, ik hoop dat het echt zo vermakelijk is als hier gezegd wordt.
http://www.npo.nl/live/npo-2
Grapje zeker?quote:Op donderdag 27 november 2014 21:24 schreef remlof het volgende:
Leuk Quinsy in Oog in Oog
Ik mag 'm wel.
Dit dus.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:26 schreef Tem het volgende:
Het gaat Quinsy voornamelijk om Quinsy volgens mij.
Hij draaft af en toe een beetje door maar ik vind 'm wel sympathiek.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:26 schreef UltraR het volgende:
[..]
Grapje zeker?
Die gast heeft echt het minst likeable karakter dat ik ooit heb gezien.
De Amerikaanse ambassade in Den Haag een optie? Is goedkoper.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:26 schreef TLC het volgende:
Stuur Quincy naar de VS en geef hem een speelgoedpistooltje mee
Waarom anders. Hij is een mislukt ''kunstenaar'', waar nooit iemand van had gehoord totdat hij met deze branie kwam.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:26 schreef Tem het volgende:
Het gaat Quinsy voornamelijk om Quinsy volgens mij.
Een uur of twee ofzo, soms sneller.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:27 schreef SuicideErrorist het volgende:
Weet iemand hoe laat (of hoeveel later) programma's doorgaans op de site van de NPO verschijnen?
Ah ok, straks dan maar even vanaf het begin checken. Bedanktquote:Op donderdag 27 november 2014 21:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Een uur of twee ofzo, soms sneller.
Sympathiek? Een relnicht type Albert Verlinde is het.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij draaft af en toe een beetje door maar ik vind 'm wel sympathiek.
quote:Op donderdag 27 november 2014 21:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar alleen hij mag anti-piet shirtjes verkopen, hij moet er tenslotte ook wel aan blijven verdienenquote:Op donderdag 27 november 2014 21:28 schreef DrDentz het volgende:
Quincy laughing his way to the bank.
Jammer dat zijn simpele medestanders niet inzien dat het puur om financieel gewin gaat. Columnpjes, gedichtjes, debatjes.. val niet voor zijn snode plannen..
quote:Op donderdag 27 november 2014 21:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Als hij het al niet is, zou hij het wel worden om toch maar vooral tot zoveel mogelijk minderheden te behoren.quote:
Als, dan vast voor white cock. Misschien valt hij niet zo in de smaak bij de blanke mannen en is hij daarom boos. Wie weet.quote:
Daarom moet je zo iemand gewoon geen aandacht meer geven, net als trouwens die, wat voor een documentairemaakster door schijnt te moeten gaan, die subsidiespons, Sunny of zo.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:31 schreef UltraR het volgende:
Tekenend ook wel, jammer dat de politiek correcten dit niet zullen willen beseffen, maar steeds als Kockelman hem erop wees dat er met alle aanpassing aan Zwarte Piet dit jaar in extreme mate wordt geluisterd naar de Piethaters als piepkleine minderheid, reageerde Gario met "maar daar gaat het niet om."
Tijdverspillingquote:Op donderdag 27 november 2014 21:41 schreef robin007bond het volgende:
Zal hem op UitzendingGemist terugkijken.![]()
Quincy!
quote:Op donderdag 27 november 2014 21:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Daarom moet je zo iemand gewoon geen aandacht meer geven, net als trouwens die, wat voor een documentairemaakster door schijnt te moeten gaan, die subsidiespons, Sunny of zo.
Mijn reacties worden steeds verwijderd, gewoon omdat het kanquote:Op donderdag 27 november 2014 21:45 schreef killerkip69 het volgende:
[..]
Had wel iets eerder gemogen, alleen z'n kop al...walgelijk kleutertje dat het is.
Omdat hij de vinger op de zere plek legt zeker?quote:Op donderdag 27 november 2014 21:45 schreef killerkip69 het volgende:
[..]
Had wel iets eerder gemogen, alleen z'n kop al...walgelijk kleutertje dat het is.
Die is wel dom, die heeft niet door dat het niet om zwarte piet gaat maar uiteindelijk om miljardenclaims die de Nederlandse staat aan 'nabestaanden van slaven' mag gaan betalen. Welke aanpassing je ook doet aan zwarte piet, 'daar gaat het niet om' zoals Quinsy net al vaak zei.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:47 schreef glasshole het volgende:
[..]
Mijn reacties worden steeds verwijderd, gewoon omdat het kan
Laten we ons maar gaan richten op Sunny Bergman.
[ afbeelding ]
Ja, dat zal het zijn. Hier in deze reeks valt ook niet op te boksen tegen grootgewichten als Bluesdude en consorten.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat hij de vinger op de zere plek legt zeker?
Het is maar net wat je wilt lezen.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:53 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn. Hier in deze reeks valt ook niet op te boksen tegen grootgewichten als Bluesdude en consorten.
Welke zere plek? Dat Zwarte Piet het summum van racisme is dat donkere medemensen ten deel valt hier in Nederland?quote:Op donderdag 27 november 2014 21:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat hij de vinger op de zere plek legt zeker?
Dat zal best, maar dit wordt gewoon anti Zwarte Piet propaganda, betaald met belastinggeld.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ze produceert anders gewoon hele goede documentaires. Sletvrees en Beperkt Houdbaar waren ook prima documentaires van haar.
Ik heb alles gelezen wat er over Zwarte Piet te lezen valt en ben tot de conclusie gekomen dat hij niets met slavernij of racisme te maken heeft. Zoals de documentaire Zwartgemaakt ook zal gaan aantonen verwacht ik.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:58 schreef robin007bond het volgende:
Hier bijvoorbeeld een goed stukje dat ook in de Volkskrant is gepubliceerd.
http://bijnaderinzien.org(...)enissen-van-racisme/
Veel Telegraaflezers komen met dit soort meningen nooit in aanraking, dus ik snap dat het even schrikken is.
Boehoe, andere meningen die worden betaald met belastinggeld.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:00 schreef UltraR het volgende:
[..]
Welke zere plek? Dat Zwarte Piet het summum van racisme is dat donkere medemensen ten deel valt hier in Nederland?
Nou, dan hebben we hier toch een aardig aards paradijs weten te creëren.
[..]
Dat zal best, maar dit wordt gewoon anti Zwarte Piet propaganda, betaald met belastinggeld.
Nee, propaganda wordt betaald met belastinggeld. Of geloof jij dat 1 van de meest uitgesproken tegenstanders van Zwarte Piet zelfs maar een enigszins neutrale docu zal kunnen maken?quote:Op donderdag 27 november 2014 22:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Boehoe, andere meningen die worden betaald met belastinggeld.
En het gaat vooral over impliciet racisme, zoals in dat artikel dat ik link nader wordt beschreven.
Gedichten?quote:Op donderdag 27 november 2014 21:26 schreef Lavenderr het volgende:
Quinsy gaat dichten. Sinterklaasversjes?
Goed stuk.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:58 schreef robin007bond het volgende:
Veel Telegraaflezers komen met dit soort meningen nooit in aanraking, dus ik snap dat het even schrikken is.
Die stukjes boeien mij persoonlijk ook niets. Ik kijk puur naar de geschiedenis en de paneuropese traditie van dit fenomeen (dus ook en vooral die van voor 1850) en als 95% van de zogenaamde kenners van het Anti-Pieten kamp dit niet eens meeneemt in deze discussie, houdt het gesprek al snel op.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is maar net wat je wilt lezen.
Veel volk hier komt niet in aanraking met fatsoenlijke stukjes die geschreven worden tegen Zwarte Piet. Dat neem ik ze niet kwalijk hoor, maar een goed referentiekader hebben ze in ieder geval niet.
Altijd die pertinente leugen over een surinaams accent van Zwarte Piet...quote:
quote:Op donderdag 27 november 2014 21:58 schreef robin007bond het volgende:
En de honderdduizenden witte knechten die Nederland dan heeft gehad? Mijn overgrootvader had er diverse op zijn boerderij. "Knecht" is, in tegenstelling tot wat een hoop mensen denken, geen belediging maar gewoon een beroep. De link die mensen leggen tussen eventuele zwarte slaven komt voort uit hun eigen idee over de zwarte mens, niet die van anderen.quote:Hoewel de ‘knecht’ in kwestie wellicht strikt genomen geen slaaf is, is het duidelijk dat de wortels van de ‘zwarte knechten-traditie’ in de praktijken van slavernij liggen
Of : ik ben een trollquote:Op donderdag 27 november 2014 22:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gedichten?
Ik kreeg vroeger al nooit van jou eem cadeau,
Daarom vond ik je toen al zozo
En nu breek je weer mijn hart
Want je bent nog steeds zw...
Zoiets?
Oh ik ben begin 40 en toen ik nog in Sinterklaas geloofde in de jaren 70 spraken alle Zwarte Pieten nog met een dik Surinaams accent. Dat was ook extra "grappig" toen omdat de Surinamers hier toen nog niet zo geïntegreerd waren als ze nu zijn. Gelukkig is dat aspect van het sinterklaasfeest al veranderd.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:09 schreef UltraR het volgende:
[..]
Altijd die pertinente leugen over een surinaams accent van Zwarte Piet...
Ik ben begin 30 en heb in mijn hele leven nog nooit een Zwarte Piet een dergelijk accent op horen zetten. Zijn de tegenstanders wellicht toch niet zeker ervan dat het hier een stereotype betreft dat ze er zulke leugens bij gaan verzinnen?
Mijn god, in welke wereld leeft die schrijver? Ik zat gewoon bij allemaal donkere kindertjes in de klas hoor. En op straat zag ik het hele jaar door donkere mensen. En dan zou ik mijn mening over donkere mensen baseren op Zwarte Piet? Wat een vergezochte onzin.quote:Dit is dus een zeer saillant, wellicht het meest saillante, beeld van een zwarte persoon waar Nederlandse kinderen aan worden blootgesteld vanaf een zeer jonge leeftijd: de niet-zo-slimme (en toch zeer sympathieke) knecht van Sinterklaas. Het zal duidelijk zijn dat de associatie tussen zwart zijn en de speelse, niet zo slimme knecht niet snel zal leiden tot het leggen van de verbinding tussen zwarte mensen en een kundige professional zijn.
Ja, en dat werd vooral in de multiculturele Randstad gedaan. Hier in Brabant deden ze niet zo debiel. Ik heb iig nog nooit verhalen gehoord over Zwarte Pieten (buiten de Randstad) die met een Surinaams accentje spraken. Sowieso, welke idioot bedenkt zoiets?quote:Op donderdag 27 november 2014 22:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ik ben begin 40 en toen ik nog in Sinterklaas geloofde in de jaren 70 spraken alle Zwarte Pieten nog met een dik Surinaams accent. Dat was ook extra "garppig" toen omdat de Surinamers hier toen nog niet zo geïntegreerd waren als ze nu zijn. Gelukkig is dat aspect van het sinterklaasfeest al veranderd.
Hier in Arnhem wel, vooral op het bedrijfssinterklaasfeest van m'n vader herinner ik me.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:15 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ja, en dat werd vooral in de multiculturele Randstad gedaan. Hier in Brabant deden ze niet zo debiel.
Hmm ach ja, gelukkig wordt dat nu iig niet meer gedaanquote:Op donderdag 27 november 2014 22:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Hier in Arnhem wel, vooral op het bedrijfssinterklaasfeest van m'n vader herinner ik me.
Gedichtje voor hem in haiku-vorm. En voor Sunny.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of : ik ben een troll
ik maak veel lol
mensen trappen er in
dus ik heb het reuze naar mijn zin
Tja, dan had je daar een dom iemand die Zwarte Piet speelde.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Hier in Arnhem wel, vooral op het bedrijfssinterklaasfeest van m'n vader herinner ik me.
quote:Op donderdag 27 november 2014 22:24 schreef Scorpie het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)etende_nposlaaf.html
Gario wordt even gefileerd.
Neuh, dat waren blanke collega's van m'n vader die het wel grappig vonden om op die manier Surinamers belachelijk te maken. En niet alleen daar hoor, dat gebeurde overal.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:22 schreef UltraR het volgende:
[..]
Tja, dan had je daar een dom iemand die Zwarte Piet speelde.
Of heb je de optie overwogen dat het wellicht een Surinaams iemand was die Zwarte Piet speelde?![]()
GeenStijl, waar rassentheorieën nog steeds niet uit den boze zijn.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:24 schreef Scorpie het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)etende_nposlaaf.html
Gario wordt even gefileerd.
Je wordt geen impliciete racist genoemd, ze zegt alleen dat Zwarte Piet impliciet racisme is. Iedereen is trouwens een soort impliciet racist en dat is het hele probleem. Stereotypen beïnvloeden onbewust je handelen.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:06 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nee, propaganda wordt betaald met belastinggeld. Of geloof jij dat 1 van de meest uitgesproken tegenstanders van Zwarte Piet zelfs maar een enigszins neutrale docu zal kunnen maken?
En ben jij van mening dat de publieke omroep wel een redelijke verhouding hanteert tussen voor- en tegengeluiden in de zaak Zwarte Piet?
En dat artikel van je noemt mij gewoon weer per definitie een impliciete racist. Vind je het erg als ik daar moe van wordt, en ook gekwetst?
Hey... ik ben gekwetst! Dan moet ik nu wel mijn zin krijgen! Dergelijke weg met ons stukjes verbieden in de media graag!
Of nee, wacht, ik ben voor vrijheid. En iedereen moet doen en laten wat ze zelf willen. Dus anderen mogen stukjes schrijven waarin ze mij en zo'n beetje heel Nederland van racisme beschuldigen, maar dan moet ik gewoon Sinterklaas mogen vieren met een pikzwarte Zwarte Piet.
Bewijs aub. of is dat weer een losse flodder bedoeld om aan te tonen dat Nederland diep racistisch is?quote:Op donderdag 27 november 2014 22:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Neuh, dat waren blanke collega's van m'n vader die het wel grappig vonden om op die manier Surinamers belachelijk te maken. En niet alleen daar hoor, dat gebeurde overal.
Wie denkt er hier nu het meest in huidskleur?quote:Op donderdag 27 november 2014 22:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
GeenStijl, waar rassentheorieën nog steeds niet uit den boze zijn.
En dit is relevant omdat? De post ging over GeenStijl, waar rassentheorieën geen taboe zijn.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:37 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wie denkt er hier nu het meest in huidskleur?
Die Gario z'n hele wereldbeeld is puur en alleen gebaseerd op huidskleurtjes.
Ik zeg nergens dat Nederland diep racistisch is. Het is hier wat dat betreft geweldig in vergelijking met bijvoorbeeld Rusland.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:37 schreef UltraR het volgende:
[..]
Bewijs aub. of is dat weer een losse flodder bedoeld om aan te tonen dat Nederland diep racistisch is?
(Ik vind niets taboe. Alles moet bespreekbaar zijn, handelen ernaar is iets anders.)quote:Op donderdag 27 november 2014 22:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dit is relevant omdat? De post ging over GeenStijl, waar rassentheorieën geen taboe zijn.
Sure, maar je zegt wel dat men het overal leuk vond om Surinamers belachelijk te maken.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat Nederland diep racistisch is. Het is hier wat dat betreft geweldig in vergelijking met bijvoorbeeld Rusland.
Bij ons in Drenthe ook niet hoor, voor zover ik me herinner, en dat was in de jaren 70. Ik vraag me trouwens af of ik als kind zo'n accent wel zou hebben herkend. Mensen lijken niet te beseffen dat een pikzwarte Piet met wijd uitstaand krulhaar in Spaans kostuum veel kinderen helemaal niet doet denken aan de "echte" zwarten die ze uit het dagelijks leven of van foto's, strips of tv kennen. Er zullen er zijn die dat verband leggen, maar dat is zeker niet universeel. Ik deed dat niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:15 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ja, en dat werd vooral in de multiculturele Randstad gedaan. Hier in Brabant deden ze niet zo debiel. Ik heb iig nog nooit verhalen gehoord over Zwarte Pieten (buiten de Randstad) die met een Surinaams accentje spraken. Sowieso, welke idioot bedenkt zoiets?
Boeiend dat het op geenstijl staat. Het staat nu ook op Youtube, ook maar afkraken dan? dikke #care.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dit is relevant omdat? De post ging over GeenStijl, waar rassentheorieën geen taboe zijn.
In de extreem linkse wereld natuurlijk.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:14 schreef UltraR het volgende:
Uit dat artikel.
[..]
Mijn god, in welke wereld leeft die schrijver? Ik zat gewoon bij allemaal donkere kindertjes in de klas hoor. En op straat zag ik het hele jaar door donkere mensen. En dan zou ik mijn mening over donkere mensen baseren op Zwarte Piet? Wat een vergezochte onzin.
Daarbij heb ik altijd geleerd dat Zwarte Piet een blank persoon was die zwart was van het roet. Dus de hele associatie met donkere mensen heb ik überhaupt nooit gelegd.
Maar goed, dit is al zo ontzettend vaak gezegd. En dan is de reactie: "En die rode lippen dan?"
Nou, ik weet niet, maar die rode lippen horen strikt bij Zwarte Piet. Donkere mensen hebben dat niet. En kom nou als-je-blieft niet met die plaatjes van Sjors en Sjimmie en zo aan. Ik heb die strips vroeger allemaal gelezen en nooit of te nimmer de link gelegd met Zwarte Piet.
pics van je jointquote:Op donderdag 27 november 2014 22:31 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ik ben echt zo blij dat ik net een joint heb opgestoken anders zou ik hier echt niet 26 minuten naar kunnen kijken
Ja, zo was het in de jaren zeventig.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:42 schreef UltraR het volgende:
[..]
Sure, maar je zegt wel dat men het overal leuk vond om Surinamers belachelijk te maken.
dat is jouw gekleurde visie.... opvallend hoe Gario voor racist wordt uitgemaakt door mensen die klagen dat zij ten onrechte racist worden genoemd door hen.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:37 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wie denkt er hier nu het meest in huidskleur?
Die Gario z'n hele wereldbeeld is puur en alleen gebaseerd op huidskleurtjes.
Ja, precies. Zwarte Piet is geen realistische uitbeelding van een zwarte, mist ook de negroïde gelaatstrekken, dus dan ben je voor de invulling afhankelijk van dat "blackface"-referentiekader, dat je als Nederlands kind dus niets zegt omdat je het alleen van Zwarte Piet kent.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:14 schreef UltraR het volgende:
Uit dat artikel.
[..]
Mijn god, in welke wereld leeft die schrijver? Ik zat gewoon bij allemaal donkere kindertjes in de klas hoor. En op straat zag ik het hele jaar door donkere mensen. En dan zou ik mijn mening over donkere mensen baseren op Zwarte Piet? Wat een vergezochte onzin.
Daarbij heb ik altijd geleerd dat Zwarte Piet een blank persoon was die zwart was van het roet. Dus de hele associatie met donkere mensen heb ik überhaupt nooit gelegd.
Maar goed, dit is al zo ontzettend vaak gezegd. En dan is de reactie: "En die rode lippen dan?"
Nou, ik weet niet, maar die rode lippen horen strikt bij Zwarte Piet. Donkere mensen hebben dat niet. En kom nou als-je-blieft niet met die plaatjes van Sjors en Sjimmie en zo aan. Ik heb die strips vroeger allemaal gelezen en nooit of te nimmer de link gelegd met Zwarte Piet.
Linkje heb ik niet, maar sinds zijn verlies bij de Raad van State en hij nog een tandje bij heeft geschakeld in idioot slachtoffergedrag, onder meer door indirect op te roepen tot een gewelddadige revolutie (waar jij je bewust of onbewust blind voor hield), heb ik hem toch wel horen verkondigen dat "als je nu, na alle informatie die je hebt gehad, nog steeds Zwarte Piet wilt behouden dan ben je een racist ja."quote:Op donderdag 27 november 2014 22:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat is jouw gekleurde visie.... opvallend hoe Gario voor racist wordt uitgemaakt door mensen die klagen dat zij ten onrechte racist worden genoemd door hen.
Maar wanneer heeft Gario dan pro-pieten een racist genoemd ?
Heeft iemand een letterlijk citaat met linkje ?
Welke kleur bril had je precies op?quote:Op donderdag 27 november 2014 23:12 schreef Kiegie het volgende:
Ben zeer onder de indruk van de kalmte en redelijkheid waarmee meneer Gario de hijgerige aanvallen van Kockelman pareerde. Prachtig optreden!
Oh, maar ik beweer ook niet dat ik neutraal daarnaar kan kijken. Waar haal je dat vandaan? Beetje jijbakken als reactie is altijd makkelijk.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:13 schreef Kiegie het volgende:
:-)
Zegt iemand met een Zwarte Piet als avatar.
Ja, daar moet je natuurlijk wel naar streven. Anders kun je meteen wel stoppen met nadenken.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:16 schreef UltraR het volgende:
[..]
Oh, maar ik beweer ook niet dat ik neutraal daarnaar kan kijken. Waar haal je dat vandaan?
En nu in plaats van de tu quoque, een reactie op mijn vraag aub? Met welke kleur bril keek jij?quote:Op donderdag 27 november 2014 23:17 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ja, daar moet je natuurlijk wel naar streven. Anders kun je meteen wel stoppen met nadenken.
Pareerde met onzin ja.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:12 schreef Kiegie het volgende:
Ben zeer onder de indruk van de kalmte en redelijkheid waarmee meneer Gario de hijgerige aanvallen van Kockelman pareerde. Prachtig optreden!
Voorlopig beschouw ik dit als jouw fantasie.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:05 schreef UltraR het volgende:
[..]
Linkje heb ik niet, maar sinds zijn verlies bij de Raad van State en hij nog een tandje bij heeft geschakeld in idioot slachtoffergedrag, onder meer door indirect op te roepen tot een gewelddadige revolutie (waar jij je bewust of onbewust blind voor hield),
o...... heb je een letterlijk citaat met linkje voor dit ?quote:heb ik hem toch wel horen verkondigen dat "als je nu, na alle informatie die je hebt gehad, nog steeds Zwarte Piet wilt behouden dan ben je een racist ja."
Kreeg je niet ontzettend het idee dat hij daar ter meerdere eer en glorie van zichzelf zat en, vooral ook, een zeer matig verborgen dubbele agenda erop nahoudt? Geld wil zien?quote:Op donderdag 27 november 2014 23:22 schreef Kiegie het volgende:
Ik moet toegeven dat ik in de Pietendiscussie ertoe neig om de figuur van Zwarte Piet als een door de tijd en ontwikkeling ingehaalde figuur te beschouwen.
Maar even goed had ik van Gario zelf niet zoveel indruk gekregen. En in dit interview komt hij bij mij over als een beheerste, nadenkende jongeman. Dat wist ik dus nog niet, dat hij dat was.
Het was geweldig, heel Nederland kan nu even 30 minuten naar dit programma kijken en nadenken over het probleem van zwarte Piet in de samenleving, of wacht het gaat niet om het zwart. Volgens Quinsy gaat het over een onderdanige Piet??? Die man is niet te volgen. Zelfs met roetvegen over zijn gezicht is het niet goed en meneer denkt alleen maar aan 1 ding: mijn wil is wet en een tussenweg gaan we niet vinden. En als hij dan vervolgens bij de gemeente Amsterdam wordt uitgenodigd om deel te nemen aan een gesprek over de intocht wil hij nergens mee instemmen.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:12 schreef Kiegie het volgende:
Nee, ik merkte wel dat Kockelman daar gretig op aanstuurde, op dat geldelijk gewin. Maar hij kon het niet echt hard maken. Die vijfhonderd euro om een lezing te geven bij het CDA in Kampen vind ik alleszins bescheiden, en dat hij zijn ontwerp (het logo, niet de zin) beschermt tegen uitbuiters, vind ik ook niet meer dan redelijk.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:26 schreef UltraR het volgende:
[..]
Kreeg je niet ontzettend het idee dat hij daar ter meerdere eer en glorie van zichzelf zat en, vooral ook, een zeer matig verborgen dubbele agenda erop nahoudt? Geld wil zien?
En wat vind je van dat constante lachje in reactie op tegenargumenten?
Je bent niet alleen bevooroordeeld en staat niet open voor een andere mening, je hebt ook nog eens een dramatisch geheugen. Wij hebben hier destijds een flinke discussie over gehad in deze topicreeks. Maar joh, als jij er blij van wordt gewoon nog een keertje. Al heb ik niet de illusie door die politiek correcte, quinsy vererende, plaat voor je kop heen te kunnen breken.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Voorlopig beschouw ik dit als jouw fantasie.
Kennelijk heb jij die onzin nodig om je haat te kunnen rechtvaardigen.
Maar als jij een linkje heb waar Gario opriep tot een gewelddadige revolutie........ vooral hier neerplensen.
Mjah, dat was inderdaad niet zo handig van 'm.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:31 schreef UltraR het volgende:
Dit postte Gario op zijn facebook direct na zijn verlies bij de Raad van State:
[ afbeelding ]
Voor mensen met een open mind spreekt dit voor zich.
Wat een verschrikkelijk, nare en hypocriete man is het toch.quote:
500 euro, excl. btw, excl. reiskosten, excl. diner voor twee.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:31 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Nee, ik merkte wel dat Kockelman daar gretig op aanstuurde, op dat geldelijk gewin. Maar hij kon het niet echt hard maken. Die vijfhonderd euro om een lezing te geven bij het CDA in Kampen vind ik alleszins bescheiden, en dat hij zijn ontwerp (het logo, niet de zin) beschermt tegen uitbuiters, vind ik ook niet meer dan redelijk.
En zijn inderdaad merkwaardige gegrinnik klonk als hij zich vermaakte om de gedachtesprong van Kockelman - hij ging altijd daarna in op de vraag. Toch?
Ja, dag. Dan moeten ze een plaatselijke grootheid uitnodigen. Moet je es kijken wat voor prijzen 'normale bn-ers' vragen om op te komen dagen. Dat is echt een veelvoud van 500 euro.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:34 schreef UltraR het volgende:
[..]
500 euro, excl. btw, excl. reiskosten, excl. diner voor twee.
Heb jij wel enig idee met voor budget een lokale jeugdafdeling van een politieke partij werkt? Evenmin als Gario blijkbaar. De voorzitter van dat CDA-clubje gaf iig aan dat dan bijna hun hele jaarbudget weg was.
Het is het CDJA. Dat is dan gewoon terecht.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:34 schreef UltraR het volgende:
[..]
500 euro, excl. btw, excl. reiskosten, excl. diner voor twee.
Heb jij wel enig idee met voor budget een lokale jeugdafdeling van een politieke partij werkt? Evenmin als Gario blijkbaar. De voorzitter van dat CDA-clubje gaf iig aan dat dan bijna hun hele jaarbudget weg was.
En idd wat Red hierboven zegt. Gario reageert wel, maar volkomen onjuist omdat hij blijk geeft geen flauw idee te hebben van de moderne inhoud van het feest en het figuur Zwarte Piet.
Dat lijkt me een veel te robuuste aanname. Waarom zou hij dat niet hebben? Omdat hij zelf niet naar het Sinterklaasjournaal kijkt?quote:Op donderdag 27 november 2014 23:34 schreef UltraR het volgende:
[..]
En idd wat Red hierboven zegt. Gario reageert wel, maar volkomen onjuist omdat hij blijk geeft geen flauw idee te hebben van de moderne inhoud van het feest en het figuur Zwarte Piet.
Met dat verschil dat Gario pretendeert voor een zaak te strijden. Dat zou toch wel een verschil moeten maken t.o.v. BN'ers die zich laten inhuren met als enkel doel hun zakken te vullen.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:36 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ja, dag. Dan moeten ze een plaatselijke grootheid uitnodigen. Moet je es kijken wat voor prijzen 'normale bn-ers' vragen om op te komen dagen. Dat is echt een veelvoud van 500 euro.
We hadden een paar nummers geleden afgesproken die gast te negeren. Misschien is dat voor jou ook het bestequote:Op donderdag 27 november 2014 23:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Je bent niet alleen bevooroordeeld en staat niet open voor een andere mening, je hebt ook nog eens een dramatisch geheugen. Wij hebben hier destijds een flinke discussie over gehad in deze topicreeks. Maar joh, als jij er blij van wordt gewoon nog een keertje. Al heb ik niet de illusie door die politiek correcte, quinsy vererende, plaat voor je kop heen te kunnen breken.
Dit postte Gario op zijn facebook direct na zijn verlies bij de Raad van State:
[ afbeelding ]
Voor mensen met een open mind spreekt dit voor zich.
Ja, dat weet ik allemaal niet. Het kwam even ter sprake in het interview, maar noch Kockelman noch Gario ging er al te diep op door. Wat heeft hij precies gemaild dan? Jij weet het blijkbaar wel.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:38 schreef UltraR het volgende:
[..]
Met dat verschil dat Gario pretendeert voor een zaak te strijden. Dat zou toch wel een verschil moeten maken t.o.v. BN'ers die zich laten inhuren met als enkel doel hun zakken te vullen.
Punt met dit voorbeeld is daarbij dat dat CDA-clubje dus idd aan Gario had laten weten dan niet met hem in zee te kunnen gaan. Waarop Gario mailtjes ging sturen naar CDA-leden met een donkere huidskleur over de onbeschofte manier waarop hij behandeld zou zijn...
Hebben we het nu over Bluesdude of over Gario?quote:Op donderdag 27 november 2014 23:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We hadden een paar nummers geleden afgesproken die gast te negeren. Misschien is dat voor jou ook het beste
Nee, op meerdere vlakken. In dit interview bewijst hij dat hij alleen zijn eigen standpunten de ruimte geeft, maar compleet fout zit over de huidige rol van ZP in het feest. En het ge-ja-maar van qg's kant gaat direct over naar de slavernij. Over het sinterklaasjournaal is het 't duidelijkste.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:38 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Dat lijkt me een veel te robuuste aanname. Waarom zou hij dat niet hebben? Omdat hij zelf niet naar het Sinterklaasjournaal kijkt?
Ah, excuus. Ik dacht dat je het verhaal erachter kende.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:40 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik allemaal niet. Het kwam even ter sprake in het interview, maar noch Kockelman noch Gario ging er al te diep op door. Wat heeft hij precies gemaild dan? Jij weet het blijkbaar wel.
Tja. Wederom, vijfhonderd euro is echt heel bescheiden. Misschien interessant om als vergelijking eens te kijken wat Wilders vraagt voor een lezing bij een plaatselijke vereniging. Die zegt het ook te doen voor de goede zaak. Iemand een idee?quote:Op donderdag 27 november 2014 23:38 schreef UltraR het volgende:
[..]
Met dat verschil dat Gario pretendeert voor een zaak te strijden. Dat zou toch wel een verschil moeten maken t.o.v. BN'ers die zich laten inhuren met als enkel doel hun zakken te vullen.
bluesje.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:40 schreef UltraR het volgende:
[..]
Hebben we het nu over Bluesdude of over Gario?![]()
Anyway, bij beiden ben ik voor.
Wellicht. Maar luister dus even m'n linkje hierboven.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:42 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Tja. Wederom, vijfhonderd euro is echt heel bescheiden. Misschien interessant om als vergelijking eens te kijken wat Wilders vraagt voor een lezing bij een plaatselijke vereniging. Die zegt het ook te doen voor de goede zaak. Iemand een idee?
Ik heb het geluisterd. En het klinkt inderdaad vreemd.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:47 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wellicht. Maar luister dus even m'n linkje hierboven.
Misschien waren ze bij die CDJA-afdeling gewoon wat naïef, of dachten ze: niet geschoten altijd mis (deed ik bij mijn studievereniging ook zo vaak, en lukte soms ook nog om gratis een grote naam te strikken, vaak ook niet). Nou, toen bleek hij te duur en dat lieten ze hem weten. In de reactie van Gario daarop gaat het pas mis.
Ja, heeft'ie (o.a. ook met een aangifte tegen een CDA Kamerlid die hem graaipiet noemde), ik ga alleen nu naar bed dus houd je tegoed, of google even op quinsy CDJA.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:50 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ik heb het geluisterd. En het klinkt inderdaad vreemd.
Aan de andere kant weet ik nu nog niet wat er precies in het mailtje stond. Nu hebben we enkel een vage omschrijving van een teleurgestelde Kampenaar.
Heeft Gario ergens gereageerd op deze beschuldigingen?
Och wat heerlijk. Ik heb het gevonden. Sorry, maar in your face.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Voorlopig beschouw ik dit als jouw fantasie.
Kennelijk heb jij die onzin nodig om je haat te kunnen rechtvaardigen.
Maar als jij een linkje heb waar Gario opriep tot een gewelddadige revolutie........ vooral hier neerplensen.
[..]
o...... heb je een letterlijk citaat met linkje voor dit ?
Hoe weet ik dan of het waar is of dat jij het uit je grote duim suckt ?
Dus ja: Gario vindt mensen die Zwarte Piet spelen allemaal racisten en ja, hij roept op tot gewelddadige revolutie. Maar blijf hem vooral verdedigen. See if I care.quote:Nee heb je en ja kan je krijgen. Ja, de RvS gaf aan dat de burgemeester geen inhoudelijke uitspraak mag doen over evenementen in Amsterdam. Ja, als hij bij de intocht verschijnt ontmaskert hij zichzelf als hypocriet. Ja, de uitspraak van de College voor de Rechten van de Mens over de figuur staat. Ja, de mensen die zich nu nog als Zwarte Piet verkleden zijn racistisch bezig. Ja, de RvS adviseert om aangifte te doen tegen de organisatie en mensen die zich als Zwarte Piet verkleden. Dus we hebben veel gekregen vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |