abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146961227
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

ff naar Gario tweeteren en deze reeks kan eindelijk op slot
Nog 2 weken.
pi_146961280
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

de voornaam?
Haha, leuk, maar wat als ik de naam van Oelikoeli niet weet?
Bedoel meer als je fiets gestolen wordt, wat zeg je dan? Die Neger heeft hem gestolen, of die Nigger heeft hem gestolen, of die Afroman heeft hem gestolen?
  Moderator maandag 24 november 2014 @ 18:03:46 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146961322
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:02 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Haha, leuk, maar wat als ik de naam van Oelikoeli niet weet?
Bedoel meer als je fiets gestolen wordt, wat zeg je dan? Die Neger heeft hem gestolen, of die Nigger heeft hem gestolen, of die Afroman heeft hem gestolen?
gewoon toegeven dat je aandacht tekort hebt, dan belt die aardige agent je mama en dan haalt ze je driewieler uit de sloot
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_146961782
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:59 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nog 2 weken.
Het zou me niet verbazen als deze discussie nog een tijdje gaat worden voortgezet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146962039
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen als deze discussie nog een tijdje gaat worden voortgezet.
Natuurlijk blijft dit doorgaan, de subsidiepot moet leeg.
  Moderator maandag 24 november 2014 @ 18:37:08 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146962119
als nu niet iedereen weer begint te steigeren de eerstvolgende keer dat hij wat doms uitkraamt dan is het snel afgelopen

dan vinden pauw & co he ineens niet zo boeiend/nieuwswaardig meer
pi_146963617
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:49 schreef sp3c het volgende:
mijn favoriete bondgirl is trouwens die van A view to a kill (met een heule jonge Christopher Walken als de schurk!)

vanwege de stem denk ik, geen idee hoe ze ook weer heette

maar das offtopic, zal ook wel racistisch zijn
Als je op de blanke Tanya Roberts doelt en niet op de donkere Grace Jones dan ben je een ongebreidelde racist ja.

Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 24 november 2014 @ 19:18:43 #268
198365 Morendo
The Real Deal
pi_146963688
"GET ZORIN FOR ME!"
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_146964112
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Welke discussie?
Het is alleen nog maar een wedstrijd wie het hardst kan reageren, het liefst met wat persoonlijke aanvallen ertussen.
pi_146976082
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:37 schreef sp3c het volgende:
als nu niet iedereen weer begint te steigeren de eerstvolgende keer dat hij wat doms uitkraamt dan is het snel afgelopen

dan vinden pauw & co he ineens niet zo boeiend/nieuwswaardig meer
Dat is waar.

quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

Welke discussie?
Het is alleen nog maar een wedstrijd wie het hardst kan reageren, het liefst met wat persoonlijke aanvallen ertussen.
Dat gebeurt idd. ook veel, er zijn gelukkig ook nog een paar mensen die wel serieus proberen te discussiëren.
#NoDAPL
pi_146976135
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:16 schreef UltraR het volgende:

[..]

Als je op de blanke Tanya Roberts doelt en niet op de donkere Grace Jones dan ben je een ongebreidelde racist ja.

[ afbeelding ]
Als het puur om het uiterlijk gaat dan kan ik zo een paar bondchicks opnoemen die beter bedeeld zijn. ;)
#NoDAPL
pi_146977295
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 10:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het gebrek aan historisch besef over ZP is algemene normale Nederlandse cultuur en is heus niet exclusief voor een bepaalde groep in het ZP-debat.
Nu kun je mij ook indelen in "anti-pietkamp", maar ik ben zeker wel het vorig jaar op zoek gegaan naar de historische oorsprong van ZP die nu een knuffelallochtoon is geworden van discriminerende stromingen.
Het generaliseren van pro-pieters tot allemaal dezelfde lullige groep of anti-pieters die allemaal iets mompelen over slavernij is helaas heel normaal voor de uitersten in het ZP-debat.

[..]

Voorbeeldje van die overdrevenheid... een ander voorbeeldje is de botte ontkenning dat ZP helemaal niks met discriminatie te maken heeft en dat donkere mensen vooral geen klachten mogen hebben
Nog een voorbeeld van om alle anti-pieters op een hoop te gooien .... lekker makkelijk om de onvrede van honderdduizenden donkere mensen te negeren
Je hebt wel gelijk: de meeste Nederlanders hebben ook geen flauw idee over de herkomst van ZP.

De onvrede van honderden (honderdduizenden lijkt me overdreven) donkere is net zo ongegrond als de woede van die paar honderd ZP-activisten.
Overigens begrijp ik jouw betrokkenheid niet zo: jij bent toch een Indo, een blauwe? En dat schrijf ik met referentie aan je avatar, dus zonder belediging. Dus wat is jouw relatie met Zwarte Piet?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146980015
De hele ZP discussie is revolutionair. Het revolutionaire erin zie je niet, het is de communicatie onderling die erdoor op gang is gekomen.
Hoe meer communicatie, hoe groter de kans op een revolutie, dus oorlog.
pi_146981232
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 01:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk: de meeste Nederlanders hebben ook geen flauw idee over de herkomst van ZP.

De onvrede van honderden (honderdduizenden lijkt me overdreven) donkere is net zo ongegrond als de woede van die paar honderd ZP-activisten.
Overigens begrijp ik jouw betrokkenheid niet zo: jij bent toch een Indo, een blauwe? En dat schrijf ik met referentie aan je avatar, dus zonder belediging. Dus wat is jouw relatie met Zwarte Piet?
Mijn relatie met ZP is...... hetzelfde als elke Nederlander heeft. Je bent er mee opgegroeid,
Mensen vinden het maar een terugkerend oubollig gedoen,toch.. we gaan ermee door voor de kinderen. Niet dat die dol zijn op het theaterspel, maar wel willen ze snoepjes en kadootjes.
In mijn geval weet ik ook wat het is als mensen ongevraagd een punt maken van je afkomst of je uiterlijk. Grapjes maken daarover. Die grapjes zijn meestal niet leuk en zijn vaak ook een vlag voor discriminerende uitingen.
En dat laatste gebeurt elke jaar weer als het tijd is voor het sinttheater.
Het theaterfiguur ZP zelf is niet discriminerend, maar de acteurs of omstanders kunnen het wel zo misbruiken.. Zie die gigantische stroom van "grapjes" in deze topicserie .
De onvrede van vele donkere mensen word al jaren finaal genegeerd in Nederland.
Men voelt zich onzeker, maar verdringt dat gevoel. Vandaar dat neurotisch ZP_debat.
Persé schreeuwt men die onzekerheid weg: ik discrmineer niet.

Klar... als mensen grapjes , theater over hun uiterlijk niet leuk vinden, niet blij kunnen zijn met imitaties van hun gezichten... dan moet je ermee stoppen. Simpel: dat is fatsoenlijk met mensen omgaan.
Dat fatsoen op dit ZP-punt ontbreekt te veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 25-11-2014 11:50:39 ]
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 14:19:52 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146988665
met claimen dat kinderen niet dol zijn op het theaterspel zet je jezelf afschuwelijk buitenspel

afschuwelijk

geef mij 1 filmpje van 1 willekeurig sinterklaasfeest in 1 willekeurige stad waar en/of wanneer ter wereld waarin je 1 verveeld kindje hebt kunnen spotten ... iedereen mag meedoen en houd bij hoelang je ernaar hebt moeten zoeken aub
pi_146988760
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:19 schreef sp3c het volgende:
met claimen dat kinderen niet dol zijn op het theaterspel zet je jezelf afschuwelijk buitenspel

afschuwelijk

geef mij 1 filmpje van 1 willekeurig sinterklaasfeest in 1 willekeurige stad waar en/of wanneer ter wereld waarin je 1 verveeld kindje hebt kunnen spotten ... iedereen mag meedoen en houd bij hoelang je ernaar hebt moeten zoeken aub
Hij is al een tijdje zijn realiteitszin compleet verloren. Eigen waarheden, eigen wereldbeeld, eigen constateringen en eigen overtrokken conclusies.

Valt lastig mee te discussiëren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146989192
quote:
Wie claimt dat ?
Het is toch bekend dat veel donkere kinderen niet zo happy zijn met ene ZP die hen imiteert?
Maar dat wordt massaal genegeerd.. of gebagatelliseerd
.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 15:10:29 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146990423
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie claimt dat ?
Het is toch bekend dat veel donkere kinderen niet zo happy zijn met ene ZP die hen imiteert?
.
:?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
we gaan ermee door voor de kinderen. Niet dat die dol zijn op het theaterspel, maar wel willen ze snoepjes en kadootjes.
:?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie claimt dat ?
.
:????

quote:
Niet dat die dol zijn op het theaterspel, maar wel willen ze snoepjes en kadootjes.
quote:

afschuwelijk

quote:

[..]

we gaan ermee door voor de kinderen. Niet dat die dol zijn op het theaterspel, maar wel willen ze snoepjes en kadootjes.
JIJ CLAIMT DAT 8)7

LETTERLIJK!!!!

jou reageer ik niet meer op, dit is klaar, ik raad iedereen aan hetzelfde te doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')