SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt![]()
Ze worden werkelijkwaar steeds triester. Zijn er artikels of beelden van deze incidenten?quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:09 schreef Religieisfacisme het volgende:
Daarnaast hebben de racismezoekertjes hun ware aard laten zien door met geweld kinderfeestjes aan te vallen waarbij zelfs een jochie van 3 voor racist werd uitgemaakt en een meisje van 15 een paar klappen op haar gezicht kreeg omdat ze als Zwarte Piet verkleed was. Geen mens wil toch geassocieerd met dit soort walgelijke figuren.
Het is daadwerkelijk geroepen naar vader en kind. De precieze manier waarop beschreven zou niet kloppen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:20 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Is een bewezen leugen van Weesie btw
Die vader is geïnterviewd geweest, maar de manier waarop zijn kind bejegend werd is inderdaad niet duidelijk geworden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is daadwerkelijk geroepen naar vader en kind. De precieze manier waarop beschreven zou niet kloppen.
Vet van mijquote:Op dinsdag 25 november 2014 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mijn relatie met ZP is...... hetzelfde als elke Nederlander heeft. Je bent er mee opgegroeid,
Mensen vinden het maar een terugkerend oubollig gedoen,toch.. we gaan ermee door voor de kinderen. Niet dat die dol zijn op het theaterspel, maar wel willen ze snoepjes en kadootjes.
In mijn geval weet ik ook wat het is als mensen ongevraagd een punt maken van je afkomst of je uiterlijk. Grapjes maken daarover. Die grapjes zijn meestal niet leuk en zijn vaak ook een vlag voor discriminerende uitingen.
En dat laatste gebeurt elke jaar weer als het tijd is voor het sinttheater.
Het theaterfiguur ZP zelf is niet discriminerend, maar de acteurs of omstanders kunnen het wel zo misbruiken.. Zie die gigantische stroom van "grapjes" in deze topicserie .
De onvrede van vele donkere mensen word al jaren finaal genegeerd in Nederland.
Men voelt zich onzeker, maar verdringt dat gevoel. Vandaar dat neurotisch ZP_debat.
Persé schreeuwt men die onzekerheid weg: ik discrmineer niet.
Klar... als mensen grapjes , theater over hun uiterlijk niet leuk vinden, niet blij kunnen zijn met imitaties van hun gezichten... dan moet je ermee stoppen. Simpel: dat is fatsoenlijk met mensen omgaan.
Dat fatsoen op dit ZP-punt ontbreekt te veel.
Die bisschop op zijn schimmel?quote:Op woensdag 26 november 2014 01:04 schreef hpeopjes het volgende:
Ik geloof ook nog in de Sint. Niet meer in Zwarte Piet, na al dat gedoe dit jaar.
Fanatieke pro-Piet figurenquote:'Nogal. Onderdeel zijn van een feministisch debat is lastig, maar dit is nog tien keer heftiger. Racisme bespreken is in Nederland een nog veel groter taboe. Ik krijg veel grove en nare reacties. Kankerhoer, NSB'er, rot op naar een apenland. Ik kijk niet meer op Twitter. Mensen kiezen graag een symbool om hun woede op los te laten, en omdat ik me uitgesproken heb, ben ik dat toevallig.'
Persoonlijk prefereer ik schelden boven het slaan van 15 jarige meisjesquote:Op woensdag 26 november 2014 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
'Als je wit bent, denk je niet na over je kleur'
[..]
Fanatieke pro-Piet figuren
Kom op, scheld d'r uit! Je kunt het!quote:Op woensdag 26 november 2014 10:07 schreef Pedro-Noir het volgende:
Urrrg, wat is die Sunny Bergman toch een stom wijf!
Het type vrienden waardoor Piet geen vijanden meer nodig heeft.quote:Op woensdag 26 november 2014 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
'Als je wit bent, denk je niet na over je kleur'
[..]
Fanatieke pro-Piet figuren
Dat had men een goed jaar terug moeten gaan doen. In plaats van alle hysterie die slechts het vuurtje aanwakkerde...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |