Begrijpelijk.quote:De vader van een tweejarig meisje dat vorig jaar werd doodgereden in Meijel heeft vrijdag uit frustratie een stoel naar de rechter gesmeten. De rechter in Roermond had net de veroorzaker van het ongeluk, een 33-jarige Pool, veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur. Bij het ongeluk kwamen ook de opa (67) en oma (64) van het kind om het leven. Door de officier van justitie was twee weken geleden vijftien maanden cel geëist.
De stoel kwam vlak voor de rechter neer op de grond. De vader werd door de politie uit de rechtszaal gezet. Het ongeluk gebeurde vorig jaar mei in een flauwe bocht aan de Heldensedijk in Meijel. De rechtbank acht bewezen dat de Pool zijn auto niet onder controle had, ging slingeren en uiteindelijk op een fietspad terecht kwam en de slachtoffers doodreed.
Niet bewezen vindt de rechtbank dat hij veel te hard heeft gereden. De officier tekent hoger beroep aan. Die schermt met het politieonderzoek waaruit zou blijken dat de man zeker 120 kilometer heeft gereden. Ter plekke geldt een maximum snelheid van 80 kilometer per uur.
Volgens mij is dat huilen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:49 schreef CherryOnTop het volgende:
Zit daar nou iemand te lachen op de achtergond?
Niet een nette actie overigens, maar begrijpelijk.
Nee, eerder aan het huilen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:49 schreef CherryOnTop het volgende:
Bij mij komt het de hele tijd over als huilen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:51 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar toen leek het uiteindelijk toch meer op lachen.
Hoe weet jij dat nu weer? hij vast nog wel andere dierbare.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hij is dochter, (schoon)vader en (schoon)moeder verloren. Hij heeft niks te verliezen.
Zie artikel. Daar staat in dat een man zijn kind, haar oma en opa heeft doodgereden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nu weer? hij vast nog wel andere dierbare.
Ik had het over dat hij niets meer te verliezen heeft.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zie artikel. Daar staat in dat een man zijn kind, haar oma en opa heeft doodgereden.
Naast die vader zal hoogstwaarschijnlijk een moeder hebben gezeten, kind verloren en de echtgenoot die even volledig flipt, en de opgebouwde spanning van de rechtszaak. Dan kan het niet anders of de moeder beleeft even een volledige emotionele inzinking, of het dan lachen of huilen is maakt niet meer uit.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:49 schreef CherryOnTop het volgende:
Ah, ja. Daar heb je wel een punt, maar hier gaat hij nooit meer overheen komen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik had het over dat hij niets meer te verliezen heeft.
Ook dat weet je niet. Let op: ik bagatelliseer het niet, het is verschrikkelijk. Maar sommige mensen zijn mentaal erg sterk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ah, ja. Daar heb je wel een punt, maar hier gaat hij nooit meer overheen komen.
Ik keur het niet goed, maar begrijp zijn actie wel.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef Zolder het volgende:
Helemaal niet begrijpelijk, dit kan gewoon niet. Hij moet hier voor worden berecht, maar dat zal ook gebeuren.
Zijn relatie?quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik had het over dat hij niets meer te verliezen heeft.
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je zijn reactie niet begrijpt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef Zolder het volgende:
Helemaal niet begrijpelijk, dit kan gewoon niet. Hij moet hier voor worden berecht, maar dat zal ook gebeuren.
Donder toch op man trollquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef Zolder het volgende:
Zullen we het dan maar gewoon laten bij ''oorzaak gevolg''quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik keur het niet goed, maar begrijp zijn actie wel.
Zou wel echt eenquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zijn relatie?
Die stoel is gewoon een moment van uitbarsting.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat hij hiervoor vervolgt gaat worden, wie gaat het aandurven om voor zoiets begrijpelijks (hoewel fout) een vervolging in te stellen.
Dat ligt eraan, kunnen ze bewijzen dat die stoel met 120 km/u door de lucht ging waar hij maar 80 mocht?quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef Tha_Duck het volgende:
En als die stoel het kind van de rechter naar de andere wereld had geholpen, hoeveel straf had deze man dan gekregen? 20 jaar?
120 uur, ze zouden die rechter levenslang moeten opsluiten!!
Ik ben blij dat ons rechtssysteem niet gebaseerd is op onderbuik. Jij weet helemaal niet en ins- en outs van dit proces. In welke mate is de verdachte verwijtbaar? Je wil niet een in essentie onschuldig iemand zijn leven verpesten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef Tha_Duck het volgende:
En als die stoel het kind van de rechter naar de andere wereld had geholpen, hoeveel straf had deze man dan gekregen? 20 jaar?
Maar hoezo begrijp jij de reactie van deze man niet?quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:57 schreef Zolder het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ons rechtssysteem niet gebaseerd is op onderbuik. Jij weet helemaal niet en ins- en outs van dit proces. In welke mate is de verdachte verwijtbaar? Je wil niet een in essentie onschuldig iemand zijn leven verpesten.
Of vind jij dat die monstertruck bestuurder een tijdje terug ook jaren zou moeten zitten?
In het fictieve geval dat ik afdelingshoofd ben en één van "mijn" aanklagers zou vervolging in willen stellen. Dan vind ik dat prima, maar daarna plaats ik je wel 5 jaar over naar een nieuw op te richten rechtbijstandskantoortje in Nieuw-Guinea.quote:
Zowel deze debiele pool als die monstertruck chauffeur dienen inderdaad jaren te zitten. Beiden moordenaars, punt. Hoeven geen doodstraf of 50 jaar vast, maar een jaar of 5 lijkt mij minstens op zijn plaats.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:57 schreef Zolder het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ons rechtssysteem niet gebaseerd is op onderbuik. Jij weet helemaal niet en ins- en outs van dit proces. In welke mate is de verdachte verwijtbaar? Je wil niet een in essentie onschuldig iemand zijn leven verpesten.
Of vind jij dat die monstertruck bestuurder een tijdje terug ook jaren zou moeten zitten?
Nounounouquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
In het fictieve geval dat ik afdelingshoofd ben en één van "mijn" aanklagers zou vervolging in willen stellen. Dan vind ik dat prima, maar daarna plaats ik je wel 5 jaar over naar een nieuw op te richten rechtbijstandskantoortje in Nieuw-Guinea.
Ik begrijp het in de zin dat emoties hoog op kunnen lopen voor. Ik heb er geen begrip voor in de zin dat zoiets in de rechtbank absoluut uit den boze moet zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar hoezo begrijp jij de reactie van deze man niet?
Gebrek aan empathie, hebben de meeste autisten hier op fok wel last vanquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar hoezo begrijp jij de reactie van deze man niet?
Het is niet bewezen dat hij te hard heeft gereden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Moet je kijken, is ook wel een heerlijk bochtje om lekker op snelheid doorheen te vlammen![]()
Alleen wel vreemd dat hij met 120 al uit de bocht kegelt, moet je makkelijk met 150+ doorheen kunnen knallen. En ook zeer sneu dat hij daarbij een fietser raakt, die hij waarschijnlijk net zo goed had geraakt als hij met 80 door die bocht zwalkte zonder op te letten. Maar ondertussen worden weer wel alle hardrijders in een kwaad daglicht gesteld.
Ah, je snapt dus toch het verschil tussen iets begrijpen en ergens begrip voor hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:59 schreef Zolder het volgende:
[..]
Ik begrijp het in de zin dat emoties hoog op kunnen lopen voor. Ik heb er geen begrip voor in de zin dat zoiets in de rechtbank absoluut uit den boze moet zijn.
Dit niet begrijpen is eerder een gebrek aan rationeel/cognitief denkvermogen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gebrek aan empathie, hebben de meeste autisten hier op fok wel last van
Ja, dat zijn dus die onderbuik gevoelens waarvan ik blij ben dat onze rechtsstaat anders werkt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zowel deze debiele pool als die monstertruck chauffeur dienen inderdaad jaren te zitten. Beiden moordenaars, punt. Hoeven geen doodstraf of 50 jaar vast, maar een jaar of 5 lijkt mij minstens op zijn plaats.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Moet je kijken, is ook wel een heerlijk bochtje om lekker op snelheid doorheen te vlammen![]()
Alleen wel vreemd dat hij met 120 al uit de bocht kegelt, moet je makkelijk met 150+ doorheen kunnen knallen. En ook zeer sneu dat hij daarbij een fietser raakt, die hij waarschijnlijk net zo goed had geraakt als hij met 80 door die bocht zwalkte zonder op te letten. Maar ondertussen worden weer wel alle hardrijders in een kwaad daglicht gesteld.
Ik ben blij dat jij geen rechter bent en het niet verder zal schoppen dan vuilnisman. Enkele van dit soort achterlijke rechters is genoeg in ons land.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:00 schreef Zolder het volgende:
[..]
Ja, dat zijn dus die onderbuik gevoelens waarvan ik blij ben dat onze rechtsstaat anders werkt.
Het leven van zijn slachtoffers IS al verpest. Maar kennelijk heeft dat voor jou minder waarde, dan het leven van deze "onschuldige" dader. Tja, het is maar net wat je morele kompas aangeeft. Sommigen zijn duidelijk het noorden kwijt....quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:57 schreef Zolder het volgende:
[..]
Hard rijden doet ook niet ter zake, hij heeft 3 mensen doorgereden omdat het een bosmongooltje uit Polen is. Meer dan genoeg reden om hem jaren op te sluiten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:00 schreef Zolder het volgende:
[..]
Het is niet bewezen dat hij te hard heeft gereden.
Stouterd.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Als ik die vader was zou ik overigens serieus overwegen om het recht dan maar in eigen hand te nemen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hard rijden doet ook niet ter zake, hij heeft 3 mensen doorgereden omdat het een bosmongooltje uit Polen is. Meer dan genoeg reden om hem jaren op te sluiten.
Was dat nou gelach of gehuil? Ik kan het niet meer onderscheiden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:49 schreef CherryOnTop het volgende:
Huilenquote:Op vrijdag 21 november 2014 18:06 schreef mig72 het volgende:
[..]
Was dat nou gelach of gehuil? Ik kan het niet meer onderscheiden.
Beetje flauw niet? Als hij inderdaad te hard heeft gereden mag ie wat mij betreft best een paar jaar daar over gaan zitten nadenken tussen vier muren, maar laat dat eerst maar eens bewezen worden. Alleen het feit dat het een "bosmongooltje uit Polen" is, kan natuurlijk geen reden tot vervolging zijn. Alsof Nederlanders nooit iemand doodrijden trouwens...quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hard rijden doet ook niet ter zake, hij heeft 3 mensen doorgereden omdat het een bosmongooltje uit Polen is. Meer dan genoeg reden om hem jaren op te sluiten.
Heb van deze deel 2 gemaakt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:47 schreef Jellereppe het volgende:
NWS / Pool rijdt opa oma en kleinkind dood in Meijel
Slotje
En daarna zou je hopelijk inzien dat het niemand terugbrengt en ook de woede van wat je overkomen is niet weghaalt. Ook zou je hopelijk begrijpen dat je er voor je vrouw moet zijn en hoe zij nog verder kapot zou gaan als jij jarenlang de cel in moet terwijl ze je nodig heeft als nooit tevoren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Als ik die vader was zou ik overigens serieus overwegen om het recht dan maar in eigen hand te nemen.
Misschien moet je het filmpje even kijkenquote:Op vrijdag 21 november 2014 18:05 schreef ems. het volgende:
Kan best begrijpen dat je in een dergelijke emotionele situatie niet onder de indruk bent van een man in een apenpakje die zichzelf rechter noemt.
Dat gezegd te hebben, als het daadwerkelijk een ongeluk was zoals beschreven is het natuurlijk diep triest maar geen reden om de man in het apenpakje aan te vallen.
Ik kan best begrijpen dt jij in jouw emotionele toestand het verschil tussen een man en een vrouw niet ziet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:05 schreef ems. het volgende:
Kan best begrijpen dat je in een dergelijke emotionele situatie niet onder de indruk bent van een man in een apenpakje die zichzelf rechter noemt.
Dat gezegd te hebben, als het daadwerkelijk een ongeluk was zoals beschreven is het natuurlijk diep triest maar geen reden om [b]de man[/b] in het apenpakje aan te vallen.
Dat klopt, en daar zal de strafmaat niks aan veranderen. Als die Pool 25 jaar had gekregen had hij zich daardoor niet ineens een stuk fijner gevoeld.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:05 schreef ems. het volgende:
Dat gezegd te hebben, als het daadwerkelijk een ongeluk was zoals beschreven is het natuurlijk diep triest maar geen reden om de man in het apenpakje aan te vallen.
Gelukkig denkt de rechterlijke macht daar anders over.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zowel deze debiele pool als die monstertruck chauffeur dienen inderdaad jaren te zitten. Beiden moordenaars, punt. Hoeven geen doodstraf of 50 jaar vast, maar een jaar of 5 lijkt mij minstens op zijn plaats.
Verandert idd niets aan het leed, dat klopt. Maar toch staat de straf een stukje meer in verhouding tot het leed.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat klopt, en daar zal de strafmaat niks aan veranderen. Als die Pool 25 jaar had gekregen had hij zich daardoor niet ineens een stuk fijner gevoeld.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Maar niet tot de bewezen feiten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verandert idd niets aan het leed, dat klopt. Maar toch staat de straf een stukje meer in verhouding tot het leed.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:12 schreef theunderdog het volgende:
Over de straf valt niets te zeggen. Het was een ongeluk, niet meer dan dat.
Nou, nee dus.quote:Wel komt de rechtbank tot een bewezenverklaring van hetgeen aan verdachte subsidiair wordt verweten. Voor het subsidiair tenlastegelegde verwijt op basis van artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 is niet minimaal een aanmerkelijke mate van schuld vereist en volstaat de vaststelling dat een verkeersfout daadwerkelijk door een verkeersdeelnemer is gemaakt terwijl niet is gebleken van omstandigheden die leiden tot de conclusie dat alle schuld van de verkeersdeelnemer ontbreekt. Van belang is of verdachte door zijn gedrag gevaar en/of hinder voor het verkeer heeft veroorzaakt. Vaststaat dat verdachte zijn auto niet voldoende onder controle heeft gehouden, maar is gaan slingeren. Uiteindelijk is verdachte daardoor met zijn auto op het aan de rechterkant van de weg gelegen fietspad terecht gekomen, aldaar in botsing gekomen met twee fietsers en een passagiertje en vervolgens aan de linkerkant in de berm beland. Doordat verdachte zich zodanig heeft gedragen dat hij zijn voertuig niet voortdurend onder controle heeft gehouden heeft hij gevaar op de weg veroorzaakt als bedoeld in artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994.
Nu de rechtbank geen van buitenaf komende oorzaak (zonlicht, technisch gebrek aan auto, infrastructuur) heeft kunnen vaststellen ten gevolge waarvan verdachte de controle over het stuur heeft verloren, houdt zij het ervoor dat dit controleverlies geheel te wijten is aan verdachte zelf.
Doodslag met voertuig het zou wel in de wet moeten staan.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:15 schreef mig72 het volgende:
En als het een volledig ongeluk was was hij niet eens aangeklaagd. Dus wat denken al deze onderbuikers daarover?
Volgens mij mankeerde er niets aan het voertuig, had hij geen alcohol, drugs of medicijnen op enz.quote:
Je begrijpt de vraagstelling niet? Doe er nog een keer over.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Doodslag met voertuig het zou wel in de wet moeten staan.
In 2030 kan dat dan weer weg, als we zelfrijdende zelfrijders hebben.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:04 schreef Platina het volgende:
[..]
Lijkt mij nogal wiedes dat autochtonen de meeste snelheidsboetes krijgen want dat is ook de grootst vertegenwoordigde groep in het verkeer.Ik benoem in mijn quote 2 feiten: dat er 3 mensen dood zijn en dat er iemand veroordeeld is. Dat is tegenwoordig "raaskallen"?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is natuurlijk nooit doodslag. Maar dergelijke figuren zouden wel zeer lang van de weg gehouden moeten worden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Doodslag met voertuig het zou wel in de wet moeten staan.
In 2030 kan dat dan weer weg, als we zelfrijdende zelfrijders hebben.
Nou en?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens mij mankeerde er niets aan het voertuig, had hij geen alcohol, drugs of medicijnen op enz.
Soms kunnen voertuigen defecte remschoenen of stuurbekrachtigingen hebben. Ik zeg niet dat dat hier van toepassing was.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens mij mankeerde er niets aan het voertuig, had hij geen alcohol, drugs of medicijnen op enz.
Idd, ik hoor van die jonge jongens die bonnen op bonnen stapelen en zich gewoon niet kunnen gedragen in het verkeer. Wachten op een ernstig ongeluk, is dat.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nooit doodslag. Maar dergelijke figuren zouden wel zeer lang van de weg gehouden moeten worden.
Waarschijnlijk nietquote:Op vrijdag 21 november 2014 18:19 schreef mig72 het volgende:
[..]
Soms kunnen voertuigen defecte remschoenen of stuurbekrachtigingen hebben. Ik zeg niet dat dat hier van toepassing was.
2 jaar + behandeling dacht ik.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:19 schreef Pupp3t het volgende:
2 jaar voor het gooien van een waxinelichtje.
120 uur fopstraf voor het doodrijden van 3 mensen !!
Iets klopt hier niet in dit land ......
Weinig mensen geven ene neuk om deze 3 mensen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:19 schreef Pupp3t het volgende:
2 jaar voor het gooien van een waxinelichtje.
120 uur fopstraf voor het doodrijden van 3 mensen !!
Iets klopt hier niet in dit land ......
Nee, daarom juist. Of hij reed te hard, of hij kon gewoon niet rijden. Bij beiden lijkt me een veroordeling voor een paar jaartjes wel op z'n plaats.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens de rechter niet. Het zijn aannames waar je geen uitspraak over kan doen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:22 schreef Pietertjuh het volgende:
[..]
Nee, daarom juist. Of hij reed te hard, of hij kon gewoon niet rijden. Bij beiden lijkt me een veroordeling wel op z'n plaats.
Dus alle vaders zijn criminelen?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:24 schreef danny081 het volgende:
[..]
Uiteraard is dit een excessief overdreven reactie, maar als vader ben je daar denk ik wel toe in staat, dan valt een stoeltje gooien nog wel mee
Ehm wat?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat een kansloos strafje weer, schoffering naar de nabestaanden.
Ik zie het verschil prima, ik maakte simpelweg een foutje. De hele dag sporten terwijl ik al hoofdpijn heb maakt ems. een warrige forummer.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik kan best begrijpen dt jij in jouw emotionele toestand het verschil tussen een man en een vrouw niet ziet.
De video zou niets veranderen aan de reactie, natuurlijk.quote:Dat gezegd hebbende is het natuurlijk diep triest dat je de video niet even kijkt voordat je een reactie typt.
Ik begrijp je volkomen, mijn post is overdreven, dat begrijp ik. Ten eerste denk ik dat een vader deze woede wel voelt, en dan valt een stoeltje gooien wel mee denk ik. 120 uur taakstraf voor iemand die je halve familie doodrijd is wel een beetje vervelend natuurlijk. Vandaar ook mijn overdreven post, om aan te geven wat je voelt als vader, ik heb alleen een nichtje , niet eens een eigen kind, en voor haar zou ik ook iedereen pijn kunnen doen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Dit is pas een niet begrijpelijke post.
Of juist wel hequote:Op vrijdag 21 november 2014 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb er eigenlijk niet zoveel begrip voor. Het is namelijk niet dat hij het nieuws te horen krijgt dat zijn dochter is overleden, maar dat is vastgesteld dat het een ongeluk was doordat een automobilist de macht over het stuur verloor. Had hij dan liever gewild dat zijn dochter was verongelukt dankzij een dronken hardrijder? Ging hij naar de rechtszitting omdat dat hem troost zou bieden? Of dat er iemand hoe dan ook schuldig moet zijn, want ongelukken gebeuren niet?
Daarnaast, als je geen zelfbeheersing hebt ga je niet naar zo'n zitting.
Je post ging veel te ver, daarom is ie weg.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:30 schreef danny081 het volgende:
[..]
Ik begrijp je volkomen, mijn post is overdreven, dat begrijp ik.
Wat een niveau laat je hier zijn. Voor hetzelfde geld overkomt het jou dat je een ongeluk veroorzaaktquote:Op vrijdag 21 november 2014 18:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee waar zeg ik dat? Ik zeg dat ik denk dat als dit met je gebeurd je wel zeker tot zulke acties in staat bent. Er is zoiezo allang bewezen dat ieder mens in staat is een moord kan plegen. De meeste moorden worden dan ook uit liefde, wraak, gepleegd. Ik denk niet dat als je zelf daar in de zaal zou zitten je dan bij je eigen denkt. "Zo pak aan 120 uur taakstraf, je verdiende loon, het recht heeft weer gezegenvierd"quote:
Wat voor straf wil je dan zien voor een ongeluk?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:33 schreef Loekie1 het volgende:
Taakstraf voor zoiets, dit geloven ze niet in het buitenland. Kunnen we er niet een CNN bijhalen?
Dit dus he. De vader is feitelijk de schurk in het verhaal.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb er eigenlijk niet zoveel begrip voor. Het is namelijk niet dat hij het nieuws te horen krijgt dat zijn dochter is overleden, maar dat is vastgesteld dat het een ongeluk was doordat een automobilist de macht over het stuur verloor. Had hij dan liever gewild dat zijn dochter was verongelukt dankzij een dronken hardrijder? Ging hij naar de rechtszitting omdat dat hem troost zou bieden? Of dat er iemand hoe dan ook schuldig moet zijn, want ongelukken gebeuren niet?
Daarnaast, als je geen zelfbeheersing hebt ga je niet naar zo'n zitting.
Sommige mensen zijn meer 'accident-prone' dan anderen. De samenleving mag best wat beter beschermd worden tegen deze brokkenpiloten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:32 schreef Zolder het volgende:
[..]
Wat een niveau laat je hier zijn. Voor hetzelfde geld overkomt het jou dat je een ongeluk veroorzaakt
120 uur taakstraf kan best moeilijk zijn overigens. Als je bijv een dak moet beklimmen in de schroeinde zon om tegels te leggen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:33 schreef danny081 het volgende:
[..]
Nee waar zeg ik dat? Ik zeg dat ik denk dat als dit met je gebeurd je wel zeker tot zulke acties in staat bent. Er is zoiezo allang bewezen dat ieder mens in staat is een moord kan plegen. De meeste moorden worden dan ook uit liefde, wraak, gepleegd. Ik denk niet dat als je zelf daar in de zaal zou zitten je dan bij je eigen denkt. "Zo pak aan 120 uur taakstraf, je verdiende loon, het recht heeft weer gezegenvierd"
Jij vindt het niet begrijpelijk? Ik kan het namelijk best begrijpen dat iemand op zo'n moment zijn emoties niet meer in de hand heeft.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef Zolder het volgende:
Dat je boos bent is zeker begrijpelijk, maar een stoel naar iemands hoofd gooien?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:37 schreef probeer het volgende:
Jij vindt het niet begrijpelijk? Ik kan het namelijk best begrijpen dat iemand op zo'n moment zijn emoties niet meer in de hand heeft.
Wat doet hij in de rechtszaal dan? Was maar thuis gebleven met zijn emoties.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij vindt het niet begrijpelijk? Ik kan het namelijk best begrijpen dat iemand op zo'n moment zijn emoties niet meer in de hand heeft.
Dat het niet mag, is een tweede. Dat ben ik, en iedereen hier wss, met je eens.
En dat beschermen doe je door middel van een flinke celstraf? Want dat lijkt me raar, op dat moment heeft het ongeluk al plaatsgevonden. En een ongeluk vind immers niet expres plaats.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn meer 'accident-prone' dan anderen. De samenleving mag best wat beter beschermd worden tegen deze brokkenpiloten.
Wat wil je dat ze doen dan? Lootjes trekken en een willekeurig iemand naar de slachtbank brengen voor genoegdoening voor de nabestaanden, ook al was het een ongeluk? Hoe zie je dat precies voor je?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:37 schreef Loekie1 het volgende:
Uit zo'n zaak blijkt dat de rechtspraak geen enkele rekening met de nabestaanden houdt.
Dat zeg ik nergens. Ontzegging van de rijbevoegdheid van zo'n 5-10 jaar, lijkt mij wel gepast.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:39 schreef Zolder het volgende:
[..]
En dat beschermen doe je door middel van een flinke celstraf? Want dat lijkt me raar, op dat moment heeft het ongeluk al plaatsgevonden.
Als je nu zou zeggen dat er strengere eisen voor een rijexamen zouden moeten komen of iets van tussentijdse toetsen dan zou ik het nog begrijpen, maar nu snap ik je opmerking echt niet.
Het zou ook niet mijn reactie zijn, nee.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat je boos bent is zeker begrijpelijk, maar een stoel naar iemands hoofd gooien?
Kom op man, dan ben je gewoon niet helemaal 100.
Eens.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:39 schreef mig72 het volgende:
[..]
Wat doet hij in de rechtszaal dan? Was maar thuis gebleven met zijn emoties.
Tussentijdse toetsen bij ongelukken of bekeuringen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:39 schreef Zolder het volgende:
[..]
En dat beschermen doe je door middel van een flinke celstraf? Want dat lijkt me raar, op dat moment heeft het ongeluk al plaatsgevonden. En een ongeluk vind immers niet expres plaats.
Als je nu zou zeggen dat er strengere eisen voor een rijexamen zouden moeten komen of iets van tussentijdse toetsen dan zou ik het nog begrijpen, maar nu snap ik je opmerking echt niet.
Ok, zal het niet meer doen. Maar was een mening over wat de gevolgen van zo'n uitspraak kunnen zijn. Soms moet je mensen extremen voorleggen voor er dingen doordringen. Ik begrijp je reactie volkomen, ben het er ook mee eens. Echter is het in Nederland nog wel een vrijheid van menings uiting hoe ver die ook gaat.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je post ging veel te ver, daarom is ie weg.
Was daar dan twijfel over? Die gozer heeft zijn ouders en zijn kind verloren: denk je serieus dat je dan ooit nog normaal functioneert?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat je boos bent is zeker begrijpelijk, maar een stoel naar iemands hoofd gooien?
Kom op man, dan ben je gewoon niet helemaal 100.
En denk je dat zo iemand zich sociaal wenselijk gaat gedragen of gaat rijden zoals hij altijd doet, wanneer niemand op zijn vingers kijkt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:41 schreef mig72 het volgende:
[..]
Tussentijdse toetsen bij ongelukken of bekeuringen.
Lol, doe dan als taakstraf dat ie bij die vader het komende jaar als werkster moet fungeren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:35 schreef mig72 het volgende:
[..]
120 uur taakstraf kan best moeilijk zijn overigens. Als je bijv een dak moet beklimmen in de schroeinde zon om tegels te leggen.
Zoals de Maya's iemand in de rivier gooien naar de onderwereld.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:39 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat wil je dat ze doen dan? Lootjes trekken en een willekeurig iemand naar de slachtbank brengen voor genoegdoening voor de nabestaanden, ook al was het een ongeluk? Hoe zie je dat precies voor je?
Idd. Zolang er maar iemand bloed, want er is zoveel verdriet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:43 schreef mig72 het volgende:
[..]
Zoals de Maya's iemand in de rivier gooien naar de onderwereld.Iemand moet bloedn.
Ja?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
Was daar dan twijfel over? Die gozer heeft zijn ouders en zijn kind verloren: denk je serieus dat je dan ooit nog normaal functioneert?
Jij hebt zeker dat stukje gemist waar ze onderzoek deden etc.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:44 schreef beantherio het volgende:
Ik vind de uitspraak trouwens echt angstaanjagend. Dit is bijna het aanmoedigen van slecht weggedrag of zelfs moord. Rij iemand dood, gooi het op "ik verloor de macht over het stuur" en je staat zo weer buiten.
Dit.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:44 schreef beantherio het volgende:
Ik vind de uitspraak trouwens echt angstaanjagend. Dit is bijna het aanmoedigen van slecht weggedrag of zelfs moord. Rij iemand dood, gooi het op "ik verloor de macht over het stuur" en je staat zo weer buiten.
Jij gaat er gelijk van uit dat de veroorzaker een verkeershufter is. Maar dat hoeft dus helemaal niet te zijn. Iedereen kan in een omstandigheid terechtkomen waarin een ongeluk in een heel klein hoekje zit, en bij iedereen kan dat mis gaan.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:42 schreef Morendo het volgende:
[..]
En denk je dat zo iemand zich sociaal wenselijk gaat gedragen of gaat rijden zoals hij altijd doet, wanneer niemand op zijn vingers kijkt?
Idd, wat gek dat niet meer mensen het zo doen. Dat plan is gewoon waterdicht!quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:44 schreef beantherio het volgende:
Hij speelde crimineel spel, dus hij moest branden in de helquote:Op vrijdag 21 november 2014 18:43 schreef mig72 het volgende:
[..]
Zoals de Maya's iemand in de rivier gooien naar de onderwereld.Iemand moet bloedn.
Snap je nou niet dat er per geval onderzoek wordt gedaan naar de omstandigheden en dat je er dus echt niet zomaar mee wegkomt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:44 schreef beantherio het volgende:
Was dat zijn verdedigingspleidooi dan?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:44 schreef beantherio het volgende:
Overigens wel mijn complimenten dat er op fok op dit soort dingen gecontroleerd word.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:41 schreef danny081 het volgende:
[..]
Ok, zal het niet meer doen. Maar was een mening over wat de gevolgen van zo'n uitspraak kunnen zijn. Soms moet je mensen extremen voorleggen voor er dingen doordringen. Ik begrijp je reactie volkomen, ben het er ook mee eens. Echter is het in Nederland nog wel een vrijheid van menings uiting hoe ver die ook gaat.
Hij geeft aan dat ie voor de bocht 80 / 85 reed en dat de auto ging slingeren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
Was dat zijn verdedigingspleidooi dan?
quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef Tha_Duck het volgende:
Sorry, even vergeten dat een kwart van Nederland al permanent niet meer normaal functioneert omdat beide ouders dood zijn.quote:
Die rechters kijken naar gelijkwaardige zaken dus dit zal doorgaan, mits de wet wordt veranderd. Daarvoor moeten we wachten tot het de kinderen en ouders van Diederik Samson zijn die worden uitgesmeerd over het asfalt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:44 schreef beantherio het volgende:
Daar geloof ik niet zo in. Het valt me gewoon al sinds jaar en dag op dat bepaalde types, Golf GTI'tje BMW uit de jaren '90, je kent het wel, zeer onfatsoenlijk en potentieel gevaarlijk rijdt. Je rijbewijs is geen mensenrecht. Soms komt gewoon meer belang toe aan bescherming van de maatschappij, vind ik. No hard feelings, verder. Maar dan neem je maar de bus in vervolg.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:45 schreef Zolder het volgende:
[..]
Jij gaat er gelijk van uit dat de veroorzaker een verkeershufter is. Maar dat hoeft dus helemaal niet te zijn. Iedereen kan in een omstandigheid terechtkomen waarin een ongeluk in een heel klein hoekje zit, en bij iedereen kan dat mis gaan.
Je vergeet het 2 jarige kind dat omgekomen is. En het feit dat allen niet van ouderdom zijn overleden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Sorry, even vergeten dat een kwart van Nederland al permanent niet meer normaal functioneert omdat beide ouders dood zijn.
Nog heerlijker: de nep-intellectuelen die denken elke emotie weg te kunnen relativeren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:49 schreef znarch het volgende:
De onderbuik tokkies in dit soort topics altijd. Heerlijk
Ja? Ze zijn zo dom dat het gewoon pijn doet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:49 schreef znarch het volgende:
De onderbuik tokkies in dit soort topics altijd. Heerlijk
quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nog heerlijker: de nep-intellectuelen die denken elke emotie weg te kunnen relativeren.
Ik snap het wel. Komt misschien omdat ik een dochter van die leeftijd heb.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:48 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
Belachelijk
zoiets doe je niet tegen een rechter
Daarnaast terechte straf
Dat is natuurlijk ook weer zwaar overdreven, plaats je eens in zijn schoenen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit dus he. De vader is feitelijk de schurk in het verhaal.
Waarom zou dat niet kunnen dan?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nog heerlijker: de nep-intellectuelen die denken elke emotie weg te kunnen relativeren.
En na 8 uur op de heftruck ga je zeker weer met 140km per uur over snelweg naar huis?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De hele uitspraak lezen was zeker teveel werkquote:Op vrijdag 21 november 2014 18:44 schreef beantherio het volgende:
Maar wat dan als je geen slechte intenties hebt, maar je verliest op een of andere manier dan toch de macht over het stuur? Dan ben je dus degene die een moordwapen heeft gebruikt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Komt misschien omdat ik een dochter van die leeftijd heb.
Sommige automobilisten moeten zich realiseren dat ze rondrijden in een potentieel moordwapen.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:53 schreef Fok-it het volgende:
terechte actie van de vader. Misselijk rechtssysteem in Nederland
Het is gewoon bijna niet meer normaal hoeveel ik zit te smullen van dit topicquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen dan?
Wat? Mensen weten niet dat auto's mensen kapot kunnen maken? En dit meen je, of?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:01 schreef stopnaald het volgende:
In de verkeerswet wordt nu al een verschil gemaakt tussen auto's en bijv. fietsers. De reden daarvoor is, dat de gevolgen van een ongeluk met een auto veel ernstiger zijn, dan met bijv. een fiets.
Ik snap dan ook werkelijk niet waarom er überhaupt taakstraffen kunnen worden opgelegd voor ongelukken met auto's. Ja, een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen overkomen. Dat snap ik best. Maar als iedereen zich wat vaker en beter realiseert dat een auto de potentie heeft om mensen te doden, dan kijk je wel uit om je al te roekeloos te gedragen. En celstraffen ipv taakstraffen kunnen daarbij helpen om die mentaliteitsverandering te verkrijgen.
Ja oke, maar waarom zou je je emoties niet weg kunnen relativeren dan?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is gewoon bijna niet meer normaal hoeveel ik zit te smullen van dit topic
Onmogelijk volgens een hoop mensen. Er zijn doden gevallen dus de cel in! Een ongeluk bestaat niet. Ofzo.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar wat dan als je geen slechte intenties hebt, maar je verliest op een of andere manier dan toch de macht over het stuur? Dan ben je dus degene die een moordwapen heeft gebruikt?
Goede vergelijking! Echt, helemaal zuiver.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:04 schreef PowerLoungen het volgende:
Mooi , ik ga vanavond iemand de strot doorsnijden , 120 uur is wel te doen
Vind ik nou ookquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Goede vergelijking! Echt, helemaal zuiver.
Ik zou in jouw ideale wereld in ieder geval niet willen leven, dan ben je als automobilist en als gebruiker van een potentieel moordwapen bij voorbaat al schuldig.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:01 schreef stopnaald het volgende:
In de verkeerswet wordt nu al een verschil gemaakt tussen auto's en bijv. fietsers. De reden daarvoor is, dat de gevolgen van een ongeluk met een auto veel ernstiger zijn, dan met bijv. een fiets.
Ik snap dan ook werkelijk niet waarom er überhaupt taakstraffen kunnen worden opgelegd voor ongelukken met auto's. Ja, een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen overkomen. Dat snap ik best. Maar als iedereen zich wat vaker en beter realiseert dat een auto de potentie heeft om mensen te doden, dan kijk je wel uit om je al te roekeloos te gedragen. En celstraffen ipv taakstraffen kunnen daarbij helpen om die mentaliteitsverandering te verkrijgen.
Ik zeg ook niet dat hij het hier niet moeilijk mee heeft, maar kom op hé, zijn hele verdere leven niet meer normaal kunnen functioneren?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je vergeet het 2 jarige kind dat omgekomen is. En het feit dat allen niet van ouderdom zijn overleden.
Ja want als die per ongeluk om het leven zouden komen zou ze meteen de doodstraf eisen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:17 schreef Spezza19 het volgende:
Heeft mevrouw de rechter een kind en ouders? Die even doodrijden? Kijken of ze dan ook een voorwaardelijk hark strafje geeft....
Nederlands rechtssysteem is een faalhuis ten top
hij zal helaas een hogere straf krijgen dan die Pool die zijn ouders en kind heeft doodgereden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef Zolder het volgende:
Mensen die het niet met de wetboek-adepten eens zijn snappen er niks van en zijn maar domme tokkies.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:25 schreef Pandaplint het volgende:
Al die onderbuik reacties op geenstijl
Als ik zie hoeveel mensen in de auto bellen/appen/twitteren whatever dan zie ik helaas wel dat hij gelijk heeft..quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:03 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat? Mensen weten niet dat auto's mensen kapot kunnen maken? En dit meen je, of?
Ik snap niet dat ze die stoelen niet in de vloer verankeren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:48 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
Belachelijk
zoiets doe je niet tegen een rechter
Daarnaast terechte straf
In een rechtbank is het vooral belangrijk dat een stoel recht staat.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze die stoelen niet in de vloer verankeren.
Niet iedereen is Vulcan.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja oke, maar waarom zou je je emoties niet weg kunnen relativeren dan?
En in een krombank vliegen ze door de lucht.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:32 schreef Morendo het volgende:
In een rechtbank is het vooral belangrijk dat een stoel recht staat.
Oh dus er zijn heel veel domme mensen, ja vertel mij wat. Maar wat doe je eraan hè.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:27 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel mensen in de auto bellen/appen/twitteren whatever dan zie ik helaas wel dat hij gelijk heeft..
Dus jij laat je emoties gewoon de vrije loop? zonder na te denken?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet iedereen is Vulcan.
[ afbeelding ]
Tussen zwart en wit zit grijs.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus jij laat je emoties gewoon de vrije loop? zonder na te denken?
Hoe heftiger, hoe lastiger.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker, maar er werd beweerd dat je je emoties niet kan relativeren.
Dat is voor iedereen anders toch? er zijn best mensen op deze wereld die zich in vrijwel elke situatie kunnen beheersen, daarentegen heb je ook weer mensen die om het kleinste agressief worden.quote:
Correctquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen anders toch? er zijn best mensen op deze wereld die zich in vrijwel elke situatie kunnen beheersen, daarentegen heb je ook weer mensen die om het kleinste agressief worden.
De meesten mensen zitten daar ergens tussen in.
Maar zeg nu eens eerlijk, heb jij echt begrip voor de reactie van deze man? ik bedoel, het is niet alsof hij deze uitspraak niet kon verwachten he. Hij is bewust naar die zitting gegaan en als hij zich een beetje had verdiept in de Nederlandse rechtszaak dan zou hij weten dat wij geen hoge straffen uitdelen voor ongelukken, hoe tragisch de consequenties van dat ongeluk ook zijn geweest.quote:
Ik snap dat je boos wordt, maar je gaat de rechterlijke macht niet bekogelen met stoelen!quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hopelijk mag die vader straks lekker meeschoffelen met die Pool.
Ik had net een dergelijke comment geplaatst en die werd verwijderd omdat het te ver ging volgens de moderator. Lijkt me niet meerquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:17 schreef Spezza19 het volgende:
Heeft mevrouw de rechter een kind en ouders? Die even doodrijden? Kijken of ze dan ook een voorwaardelijk hark strafje geeft....
Als vader zou je ook boos worden, met zo een stoel gooien is nog het minste wat je kan doen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hopelijk mag die vader straks lekker meeschoffelen met die Pool.
Dit systeem is iddquote:Op vrijdag 21 november 2014 18:44 schreef beantherio het volgende:
De reactie van de man vind ik niet constructief, maar wel begrijpelijk. Vermoedelijk zal hij ervoor worden veroordeeld.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar zeg nu eens eerlijk, heb jij echt begrip voor de reactie van deze man? ik bedoel, het is niet alsof hij deze uitspraak niet kon verwachten he. Hij is bewust naar die zitting gegaan en als hij zich een beetje had verdiept in de Nederlandse rechtszaak dan zou hij weten dat wij geen hoge straffen uitdelen voor ongelukken, hoe tragisch de consequenties van dat ongeluk ook zijn geweest.
En op basis van de huidige wetgeving, soortgelijke gevallen en wat er bewezen is van de tenlastelegging, wat had jij een redelijke straf gevonden?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:49 schreef Skillstorm het volgende:
Deze 'straf' Is kanker in zijn puurste vorm, dit kan je niet maken.
Heel begrijpelijk de reactie, Had die stoel maar geraakt.
Op basis van? Ervaringen uit het verleden dat familie van slachtoffers emotioneel werden of onderbuikgevoel?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:55 schreef Perrin het volgende:
Vermoedelijk zal hij ervoor worden veroordeeld.![]()
Wat voor straf wil je dan? het is uiteindelijk altijd arbitrair he.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
De reactie van de man vind ik niet constructief, maar wel begrijpelijk. Vermoedelijk zal hij ervoor worden veroordeeld.![]()
Verder vind ik in deze zaak geen gerechtigheid gedaan, nee. De dader heeft geen berouw getoond en hoogstwaarschijnlijk verwijtbaar gehandeld.
verbaastquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:47 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Als vader zou je ook boos worden, met zo een stoel gooien is nog het minste wat je kan doen.
OT : Zielige troll reacties hierverbaasd me niet in NWS.
Open er een topic over.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:47 schreef danny081 het volgende:
[..]
Ik had net een dergelijke comment geplaatst en die werd verwijderd omdat het te ver ging volgens de moderator. Lijkt me niet meer
Dan vrijheid van meningsuiting dit eerlijk gezegd. Wel gek dat mijne word verwijder en al die andere niet.
Lijkt me logisch dat je het gooien van stoelen naar rechters niet toestaat.. Veroordeeld met een voorwaardelijke straf, verwacht ik. Jij verwacht dat hij ermee wegkomt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Op basis van? Ervaringen uit het verleden dat familie van slachtoffers emotioneel werden of onderbuikgevoel?
Ik verwacht inderdaad dat hij een waarschuwing krijgt, maar niets zo zwaars als een veroordeling.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:59 schreef Perrin het volgende:
Op basis van? Ervaringen uit het verleden dat familie van slachtoffers emotioneel werden of onderbuikgevoel?
Weltschmerz represent!quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat vond die vader dus ook, alleen verpakte hij zijn argument met de kinetische energie van een zetel.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:59 schreef Ixnay het volgende:
De winnaar is de dader, de verliezer is de vader. Het Nederlands recht is de veroorzaker van het onrecht dat de rechter wordt aangedaan. Dat is mijn uitspraak en daarmee zullen jullie het moeten doen.
LOL, ja mensen weten dan heus wel, maar tegelijkertijd bagatelliseren ze de risico's. Van het rijden met een slok op tot (veel) te hard en/of door rood licht rijden.....het verkeer wordt door een deel van de weggebruikers niet serieus genoeg genomen. Een structureel hogere straf kan daar bij helpen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:03 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat? Mensen weten niet dat auto's mensen kapot kunnen maken? En dit meen je, of?
Hij heeft de macht niet om de wet te veranderen dus richt hij zich op de vertegenwoordiger van het recht, die blijkbaar net als iedereen vrede heeft met dat recht totdat ze er zelf bij betrokken zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:03 schreef Perrin het volgende:
quote:
Op vrijdag 21 november 2014 19:59 schreef Ixnay het volgende:
De winnaar is de dader, de verliezer is de vader. Het Nederlands recht is de veroorzaker van het onrecht dat de rechter wordt aangedaan. Dat is mijn uitspraak en daarmee zullen jullie het moeten doen.
Dat vond die vader dus ook, alleen verpakte hij zijn argument met de kinetische energie van een zetel.
Ah okay, dan snap ik wat je bedoelt. Idd veel malloten op de weg.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:05 schreef stopnaald het volgende:
[..]
LOL, ja mensen weten dan heus wel, maar tegelijkertijd bagatelliseren ze de risico's. Van het rijden met een slok op tot (veel) te hard en/of door rood licht rijden.....het verkeer wordt door een deel van de weggebruikers niet serieus genoeg genomen. Een structureel hogere straf kan daar bij helpen.
Maar hé, laten we vooral het probleem NIET oplossen....
Sorry, ik heb mijn rijbewijs niet bij de Blueband gekregen. Kans lijkt mij klein in zo'n geval, tenzij ik een hartstilstand krijg of de auto uit elkaar valt, beide hoop ik niet mee te maken op korte termijn/quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:32 schreef Zolder het volgende:
[..]
Wat een niveau laat je hier zijn. Voor hetzelfde geld overkomt het jou dat je een ongeluk veroorzaakt
Wat interesseert zo'n rechter nou een doodgereden familie.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef boik het volgende:
wat een irritante kutbakkes heeft die rechter
Doet toch helemaal niet ter zake, de stoel kwam van rechtdoor.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:57 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, kunnen ze bewijzen dat die stoel met 120 km/u door de lucht ging waar hij maar 80 mocht?
Als hij de rechter had verwond, dan werd hij zeker vervolgd. Ik kan zijn emoties echter voorstellen. Alhoewel er sprake is van een poging tot mishandeling (of erger), zie ik niet in dat hij hiervoor alsnog vervolgd wordt. Handig is het echter niet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zijn relatie?
Ik kan mij ook niet voorstellen dat hij hiervoor vervolgt gaat worden, wie gaat het aandurven om voor zoiets begrijpelijks (hoewel fout) een vervolging in te stellen.
Heb ik ergens gezegd dat Nederlandse mongooltjes geen mensen doodrijden? En heb ik gezegd dat deze mensen een andere straf dienen te krijgen dan een Poolse variant? Inderdaad, niet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje flauw niet? Als hij inderdaad te hard heeft gereden mag ie wat mij betreft best een paar jaar daar over gaan zitten nadenken tussen vier muren, maar laat dat eerst maar eens bewezen worden. Alleen het feit dat het een "bosmongooltje uit Polen" is, kan natuurlijk geen reden tot vervolging zijn. Alsof Nederlanders nooit iemand doodrijden trouwens...
Nee, maar te hard rijden, drinken, roekeloos gedrag etc. Wel.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar wat dan als je geen slechte intenties hebt, maar je verliest op een of andere manier dan toch de macht over het stuur? Dan ben je dus degene die een moordwapen heeft gebruikt?
Ongelukken bestaan heus wel, maar zelfs dan ben je nog wel verantwoordelijk voor je daden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Onmogelijk volgens een hoop mensen. Er zijn doden gevallen dus de cel in! Een ongeluk bestaat niet. Ofzo.
Ben je nu al. Of wist je niet dat je in het geval van een aanrijding tussen automobilist en fietser, jij als automobilist sws de klos bent? Het enige wat ik stel, is dat de strafmaat hoger komt te liggen. Gaan automobilisten geheid rustiger en veiliger van rijden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou in jouw ideale wereld in ieder geval niet willen leven, dan ben je als automobilist en als gebruiker van een potentieel moordwapen bij voorbaat al schuldig.
Niet volgens de uitspraak.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:17 schreef Spanky78 het volgende:
Met name omdat er rapportage is dat meneer 120 reed waar je 80 mocht.
Als hij een echte straf krijgt en die dader juist niet dan is dit land echt gekquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik verwacht inderdaad dat hij een waarschuwing krijgt, maar niets zo zwaars als een veroordeling.
De rechter moet beoordelen wat bewezen is volgens de tenlastelegging. Hier bleef alleen artikel 5 over.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Het is namelijk gewoon doodslag, en dient ook zo beoordeeld te worden door een rechter.
Wat snap je niet aan het woord ongeluk? Doe toch niet zo dom man.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:17 schreef Spezza19 het volgende:
Ah, tokkie is er ook weer. Een eventuele 'inhoudelijke' reactie in dit topic zal wel weer uitblinken in voorspelbaarheid.quote:
Neuh, maar ook dit topic staat vol met domme reacties. Het is een ongeluk. Is het dramatisch? Ja. Snap ik de vader? Ja. Moeten we ongelukken met jaren celstraf gaan afdoen? Nee.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Mensen die het niet met de wetboek-adepten eens zijn snappen er niks van en zijn maar domme tokkies.
Als de strafmaat hoger ligt, daarmee het risico voor de automobilist zélf groter, dan kiezen een hoop mensen wel eieren voor hun geld. Moet de pakkans wél meestijgen, anders blijft het een papieren tijger. Maar dit is volgens mij de enige échte manier om het probleem aan te pakken: de mentaliteit moet veranderen, de "knop moet om".quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:27 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel mensen in de auto bellen/appen/twitteren whatever dan zie ik helaas wel dat hij zij gelijk heeft..
Strafmaat en pakkans verhogen misschien?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Oh dus er zijn heel veel domme mensen, ja vertel mij wat. Maar wat doe je eraan hè.
Ik snap de gedachte erachter, maar denk niet dat je er echt wat mee opschiet en het moet natuurlijk ook uitvoerbaar zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:31 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Strafmaat en pakkans verhogen misschien?
Zodra die gast zijn eerste dat staat te schoffelen inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Om en nabij wat het OM geëist had misschien? Tis niet alsof ze bij het OM geen goede inschatting kunnen maken. Strafeisen komen niet zomaar uit de lucht vallen lijkt mij.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En op basis van de huidige wetgeving, soortgelijke gevallen en wat er bewezen is van de tenlastelegging, wat had jij een redelijke straf gevonden?
Je vliegt normaliter niet uit de bocht als je je aan de snelheid houdt, laat staan er 20 km/p/u onder gaat zitten zoals jij hier zegt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:53 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Amen.
Het is een triest verhaal en je zal (als ouder) altijd een gevoel van onrecht houden. Ook al reed die man 60 en vloog hij uit de bocht.
Het sneue vind ik dat hij nooit spijt heeft betuigd.
Het OM interpreteert het "bewijs" anders dan de rechter. Was vast komen te staan dat hij te hard reed, dan was de straf waarschijnlijk gelijk aan die van het OM.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:36 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Om en nabij wat het OM geëist had misschien? Tis niet alsof ze bij het OM geen goede inschatting kunnen maken. Strafeisen komen niet zomaar uit de lucht vallen lijkt mij.
Sws is zitten, hoe lang of kort ook, in mijn optiek logischer, gezien de ernst van de situatie.
Die eis is voor het zwaarste wat ze hem ten laste hebben gelegd, maar behalve eisen moet je ook nog bewijzen (groan). En dat hebben ze niet gedaan. Ook omdat uit de test bleek dat je met een zelfde auto harder kan rijden dan hij heeft gedaan zonder dat je in die bocht in de problemen komt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:36 schreef stopnaald het volgende:
En op basis van de huidige wetgeving, soortgelijke gevallen en wat er bewezen is van de tenlastelegging, wat had jij een redelijke straf gevonden?
Om en nabij wat het OM geëist had misschien? Tis niet alsof ze bij het OM geen goede inschatting kunnen maken. Strafeisen komen niet zomaar uit de lucht vallen lijkt mij.
Sws is zitten, hoe lang of kort ook, in mijn optiek logischer, gezien de ern
quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het OM interpreteert het "bewijs" anders dan de rechter. Was vast komen te staan dat hij te hard reed, dan was de straf waarschijnlijk gelijk aan die van het OM.
Het zou een aantal mensen in dit topic sieren wat minder emotioneel te reageren. Voor de vader heb ik alle begrip. Voor die reacties hier met kanker dit dat absoluut geen.
Wat is dan wel gerechtigheid?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zodra die gast zijn eerste dat staat te schoffelen inderdaad.
Toch geen gerechtigheid dit?
Ach, met al die camera's die overal hangen, zou het echt een makkie moeten zijn om de pakkans op te schroeven. Maar hoewel Plasterk en kornuiten dit graag als argument uitbuiten om onze privacy nóg verder uit te hollen, wordt dit middel in de praktijk alleen maar gebruikt als het geld kan opleveren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:33 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik snap de gedachte erachter, maar denk niet dat je er echt wat mee opschiet en het moet natuurlijk ook uitvoerbaar zijn.
Er hangen moeilijk veel camera's, maar toch niet langs zo'n landweggetje? Of is dat wat je voorstelt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:47 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ach, met al die camera's die overal hangen, zou het echt een makkie moeten zijn om de pakkans op te schroeven. Maar hoewel Plasterk en kornuiten dit graag als argument uitbuiten om onze privacy nóg verder uit te hollen, wordt dit middel in de praktijk alleen maar gebruikt als het geld kan opleveren.
Het grootste deel van de camera's die er hangen slaan alles met een dusdanig lage resolutie op dat je er niet bijzonder veel aan hebt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:47 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ach, met al die camera's die overal hangen, zou het echt een makkie moeten zijn om de pakkans op te schroeven.
In dat geval ben ik het simpelweg oneens met de rechter. Zeker gezien het onderzoek dat verricht is, acht ik het voldoende waarschijnlijk dat hij te hard gereden heeft.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het OM interpreteert het "bewijs" anders dan de rechter. Was vast komen te staan dat hij te hard reed, dan was de straf waarschijnlijk gelijk aan die van het OM.
Het zou een aantal mensen in dit topic sieren wat minder emotioneel te reageren. Voor de vader heb ik alle begrip. Voor die reacties hier met kanker dit dat absoluut geen.
Iemand veroordelen op basis van een waarschijnlijkheid?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:52 schreef stopnaald het volgende:
[..]
In dat geval ben ik het simpelweg oneens met de rechter. Zeker gezien het onderzoek dat verricht is, acht ik het voldoende waarschijnlijk dat hij te hard gereden heeft.
Ik woon op het platteland en zie ook langs allerlei provinciale en zogenaamde B-wegen volop camera's. Ben ik overigens geen liefhebber van, maar het is nou eenmaal zo.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:50 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Er hangen moeilijk veel camera's, maar toch niet langs zo'n landweggetje? Of is dat wat je voorstelt?
Met dat laatste ben ik het meer dan eens.
Begrijpend lezen is te moeilijk voor je?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iemand veroordelen op basis van een waarschijnlijkheid?
Jij zou een beter oordeel kunnen vellen, gelet op alle zaken die erbij komen kijken?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:53 schreef 10minuteman het volgende:
Belachelijk en dat noemt zich een rechter?
quote:Terecht dat zijnde stoel neergooide!
Ah okay, weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:53 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik woon op het platteland en zie ook langs allerlei provinciale en zogenaamde B-wegen volop camera's. Ben ik overigens geen liefhebber van, maar het is nou eenmaal zo.
Dan moet hij in Den Haag zijn, niet bij de rechter.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
En terecht dat die man door het lint gaat. Probeer eens de belastingdienst op te lichten of een waxinelichthouder naar de gouden koets te gooien, je gaat lang de cel in.
Of, nog krommer, iemand die zijn boetes niet betaalt mag per boete een week zitten, waarna je alsnog mag betalen(wat ik een prima maatregel vind, don't get me wrong) maar deze man mag na het doodrijden van 3 mensen 3 weken schoffelen en daarmee is de kous af? Godverdomme man.
Opzet, opzet, kutvergelijking. Leer argumenteren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
En terecht dat die man door het lint gaat. Probeer eens de belastingdienst op te lichten of een waxinelichthouder naar de gouden koets te gooien, je gaat lang de cel in.
Lees de uitspraak, ja dat is gebeurd.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:02 schreef deedeetee het volgende:
Als hij van te voren al aan het slingeren was is er dan ook onderzocht of hij soms met zijn foon bezig was ? Daar zie ik vaker mensen en slinger door maken.
Terecht is niet het goede woord misschien, begrijpelijk had beter op z'n plaats geweest.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan moet hij in Den Haag zijn, niet bij de rechter.
Hoe komt mijn reactie in dit topic terecht? Ik was ergens andersquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jij zou een beter oordeel kunnen vellen, gelet op alle zaken die erbij komen kijken?
[..].
Wat? Iemand die, naar alle waarschijnlijk, veel te hard rijdt neemt doelbewust het risico en daarmee de kans om iemand om het leven te brengen. Mafkees, met je leer argumenterenquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Opzet, opzet, kutvergelijking. Leer argumenteren.
Inderdaad! Een ongeluk bestraffen met jaren cel, dat zal ze leren!quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:03 schreef BabeWatcher het volgende:
Goede actie. Zonder die stoel was deze zaak volledig buiten de publiciteit gebleven. We weten nu dat PvdA, VVD en D66 volledig faalbeleid hebben. Denk daar aan bij de volgende verkiezingen.
Wat niet? Wat had ze dan moeten doen en op basis van wat? Waar het OM 15 maanden voor eiste heeft het OM niet aannemelijk kunnen maken, op basis van hun eigen onderzoek. Wat moet ze dan?quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:03 schreef 10minuteman het volgende:
Dit kun je als rechter niet maken vind ik. Wat een doos.
Serieus? En jij beticht iemand ervan dat 'ie moet leren om te argumenteren?quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad! Een ongeluk bestraffen met jaren cel, dat zal ze leren!
Wat wil je doen dan, noorderlicht? Artikel 34qq: een ongeluk zal worden bestraft met 5 jaar cel?
Bij iemand die veel te hard rijdt kan je niet spreken van een ongeluk…quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woord ongeluk? Doe toch niet zo dom man.
Ze hebben dus geen foon gevonden die los lag of uit de auto is geslingerd ? Dat de man zelf het ontkend is uiteraard geen bewijs.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Lees de uitspraak, ja dat is gebeurd.
Wat heeft dat te maken met opzettelijk de fiscus tillen? Niets. Idem voor je waxinelichtgooier.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat? Iemand die, naar alle waarschijnlijk, veel te hard rijdt neemt doelbewust het risico en daarmee de kans om iemand om het leven te brengen. Mafkees, met je leer argumenteren
Maar waarschijnlijkheid is geen bewijs.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat? Iemand die, naar alle waarschijnlijk, veel te hard rijdt neemt doelbewust het risico en daarmee de kans om iemand om het leven te brengen. Mafkees, met je leer argumenteren
En dat is dus niet bewezen. Dus wat is je punt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:06 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Bij iemand die veel te hard rijdt kan je niet spreken van een ongeluk…
Jazeker. Als jij mensen op grond van "naar alle waarschijnlijkheid" de cel in wil gooien onder verwijzing naar de fiscus tillen, wat is in godsnaam je argument?quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Serieus? En jij beticht iemand ervan dat 'ie moet leren om te argumenteren?
Lees de uitspraak.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze hebben dus geen foon gevonden die los lag of uit de auto is geslingerd ? Dat de man zelf het ontkend is uiteraard geen bewijs.
Er moet toch een reden zijn waarom deze man daar zo'n rare schuiver maakte hoor. Ik kan dit echt niet als ongeluk zien.
Denk je dat ze niet gewoon zoiets controleren aan de serverkant? Ongelukken gebeuren.quote:Onderzoek alcohol/drugsgebruik en telecommunicatie
Verdachte is kort na het ongeval onderworpen aan een ademonderzoek. Volgens deze ademanalyse heeft verdachte geen alcoholhoudende drank gebruikt. Uit bloed- en urineonderzoek werd geen gebruik van verdovende middelen of medicijnen aangetoond.
Uit onderzoek van de historische verkeersgegevens van de mobiele telefoon van verdachte bleek voorts dat verdachte ten tijde van het ongeval niet heeft getelefoneerd.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jazeker. Als jij mensen op grond van "naar alle waarschijnlijkheid" de cel in wil gooien onder verwijzing naar de fiscus tillen, wat is in godsnaam je argument?
Gelukkig hebben we daar het hoger beroep voor.quote:De rechtbank acht bewezen dat de Pool zijn auto niet onder controle had, ging slingeren en uiteindelijk op een fietspad terecht kwam en de slachtoffers doodreed.
Niet bewezen vindt de rechtbank dat hij veel te hard heeft gereden. De officier tekent hoger beroep aan. Die schermt met het politieonderzoek waaruit zou blijken dat de man zeker 120 kilometer heeft gereden. Ter plekke geldt een maximum snelheid van 80 kilometer per uur.
Zie reactie hierboven en reden waarom er hoger beroep wordt aangetekend….quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dat is dus niet bewezen. Dus wat is je punt?
Dat klopt. En nu? Kan iemand hier die meent dat de straf te laag is met onderbouwing aangeven wat wel een juiste straf is?quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig hebben we daar het hoger beroep voor.
Ik zou er niet op rekenen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt. En nu? Kan iemand hier die meent dat de straf te laag is met onderbouwing aangeven wat wel een juiste straf is?
De straf is te laag omdat de rechtbank niet bewezen acht dat de man nalatig heeft gehandeld, zowel de ovj als de meewerkende deskundigen zijn het hier niet mee eens. Dan zou ik ook helemaal gek worden als vader zijnde.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt. En nu? Kan iemand hier die meent dat de straf te laag is met onderbouwing aangeven wat wel een juiste straf is?
En is het te hard rijden bewezen? Nee. Dus concreet wil jij voor een ongeluk omdat iemand zijn auto niet onder controle heeft - door wat voor reden dan ook - een hogere straf. Gaat dat dan voor alle ongelukken gelden? Wat is dan nog de definitie van een ongeluk?quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:09 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Zie reactie hierboven en reden waarom er hoger beroep wordt aangetekend….
Dat is mijn punt
Klopt, die rechter gaat op eigen houtje iets concluderen omdat het nou eenmaal zo'n kut is.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De straf is te laag omdat de rechtbank niet bewezen acht dat de man nalatig heeft gehandeld, zowel de ovj als de meewerkende deskundigen zijn het hier niet mee eens. Dan zou ik ook helemaal gek worden als vader zijnde.
Waar hebben we het nou over? De reactie van de vader? Die is begrijpelijk - het leven van die man is verwoest.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De straf is te laag omdat de rechtbank niet bewezen acht dat de man nalatig heeft gehandeld, zowel de ovj als de meewerkende deskundigen zijn het hier niet mee eens. Dan zou ik ook helemaal gek worden als vader zijnde.
Welk deel van dit snap jij niet?quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
En is het te hard rijden bewezen? Nee. Dus concreet wil jij voor een ongeluk omdat iemand zijn auto niet onder controle heeft - door wat voor reden dan ook - een hogere straf. Gaat dat dan voor alle ongelukken gelden? Wat is dan nog de definitie van een ongeluk?
En is het bewezen? Nee he, want anders geen hoger beroep. Die officier kan roepen wat hij wil.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:12 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Welk deel van dit snap jij niet?
De officier tekent hoger beroep aan. Die schermt met het politieonderzoek waaruit zou blijken dat de man zeker 120 kilometer heeft gereden. Ter plekke geldt een maximum snelheid van 80 kilometer per uur.
Deze rechter acht het niet bewezen… dat wil niet zeggen dat iemand anders het wel bewezen zal vinden….quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
En is het bewezen? Nee he, want anders geen hoger beroep. Die officier kan roepen wat hij wil.
Blijkbaar vind de rechtbank die deze zaak in behandeling had het bewijs niet overtuigend genoeg. Daar zijn zowel de ovj als velen anderen het mee oneens. De consensus is dan ook dat de straf te laag is en dat komt omdat vanwege eerstgenoemde. Is dat nu zo lastig te begrijpen, nee toch?quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar hebben we het nou over? De reactie van de vader? Die is begrijpelijk - het leven van die man is verwoest.
Een te lage straf omdat iets niet bewezen is, dat is een curieuze redenering. Als het allemaal zo duidelijk is, waarom ligt er dan geen hard bewijs?
Dat zou kunnen ja. Wellicht vergaat morgen de aarde. Feit is dat het "bewijs" mager is en dat de rechter dood door schuld niet bewezen acht. Mag de OvJ beter zijn best doen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:13 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Deze rechter acht het niet bewezen… dat wil niet zeggen dat iemand anders het wel bewezen zal vinden….
Er is verschil tussen "dood door schuld" en "dood door grove schuld"quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad! Een ongeluk bestraffen met jaren cel, dat zal ze leren!
Wat wil je doen dan, noorderlicht? Artikel 34qq: een ongeluk zal worden bestraft met 5 jaar cel?
Sowieso vrouwen die oordelen over een verkeerssituatiequote:Op vrijdag 21 november 2014 21:11 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Klopt, die rechter gaat op eigen houtje iets concluderen omdat het nou eenmaal zo'n kut is.
Mijn vraag is dan wat jij wel een juiste straf vindt, en dan vervolgens of je bereid bent om bij ongelukken op basis van dit soort onduidelijke rapporten mensen op te bergen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Blijkbaar vind de rechtbank die deze zaak in behandeling had het bewijs niet overtuigend genoeg. Daar zijn zowel de ovj als velen anderen het mee oneens. De consensus is dan ook dat de straf te laag is en dat komt omdat vanwege eerstgenoemde. Is dat nu zo lastig te begrijpen, nee toch?
Dat klopt, dus we wachten af.quote:Een rechter is niet heiligmakend, ik begrijp je denkwijze wel, uitspraak is uitspraak tot anders bepaalt maar gelukkig hebben we daar legio bezwaarmogelijkheden voor.
Correct.quote:offtopic, ben je toevallig jurist? geen lage opening om te flamen ofzo, gewoon benieuwd.
Inderdaad, die vrouwelijke rechters kunnen we beter bewaren voor huis-tuin-en-keuken zaken.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Sowieso vrouwen die oordelen over een verkeerssituatie
Dat er geen gesprek is geweest bewijst nog niet dat hij niet met de foon in zijn hand heeft gezeten. Hij kan b.v. (ik noem maar wat ) een sms nog eens gelezen hebben of dat geprobeerd hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Lees de uitspraak.
[..]
Denk je dat ze niet gewoon zoiets controleren aan de serverkant? Ongelukken gebeuren.
Ik miste laatst in het donker een stoepje. Sloeg het stuur ook om. Was er op dat moment een kind de weg opgerend dan had er ook vanalles kunnen gebeuren. Een ongeluk zit in een klein hoekje.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat er geen gesprek is geweest bewijst nog niet dat hij niet met de foon in zijn hand heeft gezeten. Hij kan b.v. (ik noem maar wat ) een sms nog eens gelezen hebben of dat geprobeerd hebben.
Hij zal toch niet zomaar zonder reden van de weg zijn geraakt ? Dat geloof ik niet.
Oh ja? In mei om 11:00 uur rijdend van globaal oost naar west?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:11 schreef Dagonet het volgende:
Voorts heeft verdachte verklaard dat hij voor het ongeval gehinderd werd door de zon.
Dat is een terecht punt. Maarja, wellicht weer een bange advocaat die zegt "doe maar niet, anders beken je schuld".quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:21 schreef Spezza19 het volgende:
Wat mij irriteert is dat die kerel nooit zijn spijt heeft betuigd aan de familie… Dat maakt hem in mijn ogen wel een eikel die weg mag rotten in een cel….
Een juiste straf, dat is zo makkelijk nog niet. Sowieso ben ik niet echt thuis in strafrecht. Je hebt gelijk wat betreft het onderzoek ; je kunt iemand niet jaren opbergen op basis van een rammelend onderzoek. Daarvoor kun je beter bij de US of A terecht is mijn ''ervaring''quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mijn vraag is dan wat jij wel een juiste straf vindt, en dan vervolgens of je bereid bent om bij ongelukken op basis van dit soort onduidelijke rapporten mensen op te bergen.
[..]
Dat klopt, dus we wachten af.
[..]
Correct.
Welkom in Nederland waar je met een drie dubbele moord 120 uur taakstraf krijgtquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja? In mei om 11:00 uur rijdend van globaal oost naar west?
Wat is dat voor kulsmoes.
Dan zou het wel een sneue advocaat zijn. Spijt betuigen is het minst wat je kan doen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is een terecht punt. Maarja, wellicht weer een bange advocaat die zegt "doe maar niet, anders beken je schuld".
Vind ik ook. Ook al was het een ongeluk, je weet dat mensen verdriet hebben en als je daarbij betrokken bent geweest kun je enkel spijt betuigen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dan zou het wel een sneue advocaat zijn. Spijt betuigen is het minst wat je kan doen.
Nee, is juridisch gezien niet handig.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dan zou het wel een sneue advocaat zijn. Spijt betuigen is het minst wat je kan doen.
Eigenlijk heb ik liever dat ze hem er wel voor vervolgen.... kijken hoeveel uur taakstraf hem dat gaat kosten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zijn relatie?
Ik zit in het belastingrecht hoor, dus ook niet mijn vakgebied. Ik wilde alleen een tegenwicht bieden aan een hoop onderbuikreacties hierquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een juiste straf, dat is zo makkelijk nog niet. Sowieso ben ik niet echt thuis in strafrecht. Je hebt gelijk wat betreft het onderzoek ; je kunt iemand niet jaren opbergen op basis van een rammelend onderzoek. Daarvoor kun je beter bij de US of A terecht is mijn ''ervaring''
Toch bestaat er bij zowel de ovj als mensen om deze zaak heen het vermoeden dat dat wel hard gemaakt kan worden. Als er al iemand aangekeken kan worden in deze is het de ovj die met een zwakke basis tot vervolging is overgegaan. Vandaar ook mijn ietwat heftige reactie, ik begrijp die vader wel. Eenieder die niet juridisch onderlegd is zal die vergelijking maken, dat zal je niet vreemd zijn.
Groetjes een jurist i.o.
Leg uit. Want ik ben wel heel benieuwd waarom het betuigen van spijt slecht zou zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, is juridisch gezien niet handig.
Het onderzoek veegt dat dan ook van tafel.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja? In mei om 11:00 uur rijdend van globaal oost naar west?
Wat is dat voor kulsmoes.
Dat laatste denk ik ook niet. En ja, onderbuik heeft absoluut geen plaats in de rechtzaal, dat klopt volledig. Ik snap de reacties alleen wel. Ik vind het bijzonder dat de ovj met dit onderzoek aan de slag gegaan is.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zit in het belastingrecht hoor, dus ook niet mijn vakgebied. Ik wilde alleen een tegenwicht bieden aan een hoop onderbuikreacties hier
Als de OvJ zeker van zijn zaak is dan is het zijn plicht in hoger beroep te gaan en met goed bewijs aan te komen. Ik ben niet bij het ongeluk geweest, dus wat waarheid is, geen idee. Maar dit rapport is m.i. niet genoeg om het te hard rijden te onderbouwen.
Die vader snap ik volkomen en ik gok de rechter ook. Verwacht niet dat hij in de problemen komt.
Een spijtbetuiging wordt al snel opgevat als een schuldbekentenis en daarmee maak je jezelf vatbaar voor allerlei rechtszaken. Wordt dus door advocaten in veel gevallen afgeraden. Zal wel vanuit de VS zijn komen overwaaien.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:29 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Leg uit. Want ik ben wel heel benieuwd waarom het betuigen van spijt slecht zou zijn.
Het is toch immers een ongeluk? Voor ongelukjes is het toch normaal om sorry te zeggen? Of is dit inmiddels ook al afgeschaft in Nederland?
Mja, de VS is ook wel een gek land qua rechtszakenquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een spijtbetuiging wordt al snel opgevat als een schuldbekentenis en daarmee maak je jezelf vatbaar voor allerlei rechtszaken. Wordt dus door advocaten in veel gevallen afgeraden. Zal wel vanuit de VS zijn komen overwaaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |