abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146576877
Cultuur, traditie, negerkarikatuur, racisme. Slechts een kinderfeest dus niet over zeuren, of dat gegeven als niet relevant zien omdat de kenmerken er nu eenmaal zijn?

Welkom in het FOK! Zwarte Piet discussietopic

Oorsprong discussie

De afgelopen jaren is een discussie ontstaan over de vermeende racistische aspecten van Zwarte Piet. Dit zou gaan om bepaalde stereotype gedragingen die duiden op een laag intellect als mede het karikaturale uiterlijk dat een persiflage zou zijn op het negroïde ras hetgeen als denigrerend zouden worden ervaren door zwarte mensen.

In de traditionele media en sociale media verschenen verschillende figuren, zowel bekend als minder bekend, die zich zowel voor het behoud van Zwarte Piet uitspraken als voor een aanpassing van Zwarte Piet. De voorstellen voor aanpassing variëren van slechts het doen verdwijnen van de krullen en oorbellen tot aan een veranderd concept met roetvegen of een zgn. 'kleurenpiet'.

Pro- en contra initiatieven

Pietitie
Pietmakeover

Veelpost Pieten in deze reeks:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Xaobotnik op 12-11-2014 19:35:28 ]
pi_146576958
Wat heeft dit plaatje met Zwarte Piet te maken?
pi_146577060
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:26 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat heeft dit plaatje met Zwarte Piet te maken?
[ afbeelding ]
Helemaal niks en het impliceert dat TS een racist is.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 12 november 2014 @ 16:30:19 #4
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146577065
Weinig, tenzij je meerekent dat veel buitenstaanders de uiterlijke vergelijking tussen onze Zwarte Piet en deze karikatuur wel degelijk zien. Die is er namelijk ook. Wel steeds minder, omdat we de traditie al aan t aanpassen zijn.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 12 november 2014 @ 16:31:00 #5
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146577085
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dat impliceert t helemaal niet.

Dit is wel zo kinderachtig :')

"Jij bent een racist!"
"Nee jij, omdat je dat denkt!"
L'Amour menaçant:
pi_146577130
Ik kreeg vandaag die petitie binnen. Ik dacht dat dit een op zichzelf staand initiatief was, maar zag dat er een organisatie genaamd Civitas Christiana achter zat. Na wat nader Google-werk blijkt dat een organisatie te zijn die allerlei symposia organiseert waar ze o.m. mensen uitnodigen die stellen dat homoseksualiteit een stoornis is die genezen kan worden.
Het zijn ook allemaal van die oude lui. Tsja, van waaruit komt die weerzin tegen de aanpassing van zwarte piet dan?

Ik heb er maar even een mailtje uitgegooid richting die groep:

quote:
Beste mensen van Civitas Christiana,

Vandaag kreeg ik uw petitie binnen. Bij deze wil ik graag ingaan op de punten die u maakt, alsmede de waarden die u in zijn algemeenheid uit.

- Uw heeft het over het belang van cultureel erfgoed. Dat geldt in dit land ook voor de vrijheid om niet Christelijk te zijn en niet niet te conformeren aan de Christelijke waarden die u zo standvastig als de norm van juistheid beschouwd. Dit, inclusief het belijden van andere geloven, níet geloven, bijvoorbeeld het hebben van een voorkeur voor dezelfde sexe. Uw organisatie predikt een overdreven vergaande conservatisme die deze vrijheden afwijst. Dit terwijl ik ons land als baken zie voor het beleven van dergelijke vrijheden.
Verder acht ik een gelijkstelling van een ander kleurtje voor zwarte piet aan het verloren gaan van cultureel erfgoed als onzin. Sterker nog, waar is de Zwarte Piet die kinderen meenam naar Spanje wanneer zij stout waren of hen ervan langs gaf met de roe om deze zelfde reden? Is dat ook al voor een deel de teloorgang van cultureel erfgoed?

- U stelt dat 'onze gemeenschap' een traditie verliest die samenbindt. U zegt 'ons'. Op wie doelt u in deze? De blanke (en in uw geval Christelijke) medemens? Dat is de enige conclusie die ik kan trekken wanneer iemand als u het heeft over 'onze gemeenschap' en het samenbinden, terwijl de manier waarop de discussie gevoerd wordt juist ontzettend gepolariseerd heeft, waardoor de voorkeur van één kant van de discussie nooit de juiste samenbrengende oplossing kan zijn. U stelt dat het door de grote meerderheid van de gekleurde Nederlanders ook zo wordt ervaren. Ten eerste generaliseert u de groep gekleurde Nederlanders alsof het één groep is. Verder suggereert u dat de mensen die anti-Zwarte Piet zijn geen van allen blank zijn. Beiden opvattingen zijn onjuist.

U stelt verder dat Zwarte Piet nooit discriminerend bedoeld is geweest. Hier ben ik het met een volle overtuiging mee eens. Echter, is dit in deze niet relevant. Het is vandaag de dag ongepast om een zwart persoon (met alle mutaties van het karakter is men uiteindelijk uitgekomen op een neger die karikaturaal wordt weergegeven) op een dergelijke wijze af te beelden. Er is een tijd geweest waarin dit niet het geval was. Kijk ter referentie naar de wijzen waarop vroeger in strips als Kuifje, Sjors en Sjimmie en Suske en Wiske negers afgebeeld werden. Daar is het, terecht, ook aangepast. Lange tijd was het normaal om een neger, of 'moor' (dat naast duiding op het volk dat Spanje lange tijd veroverd heeft, lange tijd ook synoniem stond voor 'neger') op een dergelijke wijze af te beelden. Vandaag de dag niet meer.

Verder is het veelzeggend dat u het deel over 'onze gemeenschap' tot en met 'onze Nederlandse identiteit' vet gedrukt hebt, en het overige deel over wat volgens u de mening is van 'de grote meerderheid van gekleurde mensen' kennelijk ondergeschikt is. Volgens u zijn het geen mensen die behoren tot onze gemeenschap. Iets waar ik het pertinent mee oneens ben en het idee dat voor veel overige donkere, niet negroïde mensen, die minder of geen last hebben van het persiflerende uiterlijk van Zwarte Piet, een reden is om toch een kant te kiezen. Zij weten immers in grote getallen wat het is om een moreel inferieure rol toegewezen te krijgen of gediscrimineerd te worden. Dit laatste is iets waar veel van uw medestanders zich schuldig aan hebben gemaakt en aanleiding is geweest van de verzuring van het debat. In tegenstelling tot het stelling nemen tegen deze verzuring en het duidelijk maken dat u hier niet voor staat, de racistisch ingegeven redenaties, scheldpartijen, negeert u dit gegeven. Sterker nog, op basis van de eerder beschreven keuze voor uw layout, lijkt u voor het maken van een dergelijk verschil te zijn. Wellicht geen verrassing gezien uw stellingname tegen alles wat niet conform uw waarden van Christelijke goedheid is.

- De VN heeft zich nooit en te nimmer met deze kwestie bedoeld. Mevrouw Shepherd heeft haar uitspraken niet rechtstreeks namens de VN gedaan. Verder vind ik dat de definitie van de vrijheid om uiting te geven aan onze eigenheid wel wat breder gesteld mag worden het wel of niet kunnen voeren van een Zwarte Piet in de huidige of aangepast vorm. Niet in de laatste plaats omdat er ook de vrijheid moet zijn om de pleiten en het hebben van een gemeende voorkeur voor een aangepaste Zwarte Piet.

- U neemt een erg grote stap van het niet meer voeren van Zwarte Piet in het publieke oog naar het strafbaar stellen van Zwarte Piet in zijn traditionele vorm. Verder bestaat volgens u kennelijk het verschil tussen een misdaad en wanbedrijf niet. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het voeren van een traditionele Zwarte Piet met een criminele straf aangepakt zal worden.

- Kinderen vieren vandaag de dag het feest al niet meer zoals 'wij'. 'Wij' staat tussen aanhalingstekens, omdat de meesten van u, afgaande op foto's die in het licht van uw organisatie gepubliceerd zijn, aanzienlijk ouder zijn dan ik. Alle normen rondom de vormgeving van Zwarte Piet waren in de jaren '80 anders dan in uw jeugd, en tegenwoordig anders ook weer anders dan toen. Zwarte Piet is altijd veranderd door de tijd, en geen enkele generatie heeft dezelfde beleving van het feest als hun ouders. Verder is een ander kleurtje niet de reden dat Zwarte Piet opeens zo'n andere ervaring zal geven aan dit kinderfeest dat overloopt van kapitalistische uitbating; Kinderen geven in eerste instantie om de cadeaus die ze krijgen. Dat is de voornaamste reden dat ze Sinterklaas leuk vinden als algemeen feest en als karakter.

Kortom, ik acht mij in deze overtuigd. U poogt een redelijkheid uit te spreken die voort komt uit een uiterst conservatieve levensbeschouwing en een daaruit voortvloeiend wereldbeeld die ik beslist niet voorsta. Het is mijns inziens een dergelijke levensbeeld dat de vooruitgang van een samenleving tegenwerkt. Dit is iets waar Nederlanders over het algemeen op het gebied van religie en seksualiteit het wel met elkaar eens zijn, ongeacht de generale groep waar men toe behoort. Wanneer het tegenstaan van een verandering van Zwarte Piet door een dergelijk beeld ingegeven is, is dit niet mijn beeld.

Gegroet,

Kenju
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146577182
quote:

[..]

Ik heb de OP niet gemaakt, snuggere.

quote:

[..]

Het is een soortgelijke weergave van een neger. Verder is het plaatje zo vaak teruggekomen in dit topic, dat het er best in mag blijven wat mij betreft.

Misschien sowieso een idee om de veel gebruikte plaatjes in de OP te knallen.
pi_146577372
Wat hebben die twee laatste plaatjes in de OP met Zwarte Piet te maken?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146577374
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:02 schreef Friek_ het volgende:
Walgelijk, dat Sinterklaasjournaal. Het toont maar weer eens aan hoe onbewust racistisch Nederland is en het maar blijft ontkennen. Dat feest moet om, die Pieten moeten gewoon minder zwart of in meerdere kleuren.

De belangengroepen moeten gewoon harder druk zetten. Die Piet MOET anders!
Wij moeten helemaal niks !! Je vecht een verloren strijd en je bereikt precies het omgekeerde. Het feest, inclusief Zwarte Piet, is populairder dan ooit. Q&A Research & Consultancy heeft berekend dat er dit jaar 4,5% meer wordt uitgegeven aan het feest dan een jaar geleden. Met dank aan het obsessief gedrag van de racismezoekertjes die zowaar samenhorigheid en eenheid wisten te creëren onder de NLers. De felheid en massaliteit van het pro-Piet kamp zijn zo enorm dat dat kleine clubje van racismezoekertjes het nakijken hebben.

Quinsy-religieuzen, PVDAers en journalisten krijgen een dikke middelvinger van het volk dat massaal achter Zwarte Piet blijft staan. (zie enquêtes)
Ze mogen dan de TV en kranten achter zich hebben maar in de wijken zelf bepalen wij, het volk, wat er gebeurt. En op een paar rotte plekken in de Randstad na lopen door heel Nederland, en in alle gemeentes, gewoon Zwarte Pieten rond.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_146577408
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:32 schreef Kenju het volgende:
Ik kreeg vandaag die petitie binnen. Ik dacht dat dit een op zichzelf staand initiatief was, maar zag dat er een organisatie genaamd Civitas Christiana achter zat. Na wat nader Google-werk blijkt dat een organisatie te zijn die allerlei symposia organiseert waar ze o.m. mensen uitnodigen die stellen dat homoseksualiteit een stoornis is die genezen kan worden.
Het zijn ook allemaal van die oude lui. Tsja, van waaruit komt die weerzin tegen de aanpassing van zwarte piet dan?

Ik heb er maar even een mailtje uitgegooid richting die groep:

[..]

Ik kreeg die petitie gisteren binnen.

Raar geval.

Met de strekking ben ik het geheel eens maar de groep er achter roept de nodige vraagtekens op.
pi_146577445
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Wie heeft het over slavernijherstelbetalingen?
Verene Shepherd, Perez Jong Loy, de antipieters.
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 16:44:26 #12
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_146577568
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:39 schreef UltraR het volgende:
Wat hebben die twee laatste plaatjes in de OP met Zwarte Piet te maken?
Karikatuur van een zwart persoon. Zo lastig he, de tering :')
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146577673
Slechte openingspost. Wel foto's van 'nikkertjes' en de KKK, maar niet deze foto, die wél nieuwswaardig is.

Vond de hele reeks wel sterk.

pi_146577688
pi_146577743
pi_146577748
Crap, te laat om het nieuwe deel te openen. Nu moeten we 7 pagina's lang tegen zo'n suffe titel aan kijken terwijl ik "want al zijn we zwart als roet..." wou gebruiken. :{
Ach, ik moet het hen gunnen, ze hebben vandaag moeten incasseren. Dit kleine overwinninkje mogen ze hebben, bij het volgende deel zullen we de foto's even updaten. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146577776
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:44 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Karikatuur van een zwart persoon. Zo lastig he, de tering :')
Right. Dus de gezellige schoonmoeders van Assepoester en Sneeuwwitje kan je ook zien als karikaturen van alle schoonmoeders in deze wereld? En plaatjes daarvan zouden wel toepasselijk zijn in de OP van een topic over schoonmoeders?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146577819
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:47 schreef luxerobots het volgende:
Slechte openingspost. Wel foto's van 'nikkertjes' en de KKK, maar niet deze foto, die wél nieuwswaardig is.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is dan ook nogal partijdig, net als ik maar voor het andere kamp.
#NoDAPL
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 16:54:09 #19
pi_146577920
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:50 schreef UltraR het volgende:

[..]

Right. Dus de gezellige schoonmoeders van Assepoester en Sneeuwwitje kan je ook zien als karikaturen van alle schoonmoeders in deze wereld? En plaatjes daarvan zouden wel toepasselijk zijn in de OP van een topic over schoonmoeders?
godverdomme :')
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 16:54:51 #20
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146577939
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij is dan ook nogal partijdig, net als ik maar voor het andere kamp.
Vind het nogal krampachtige foto's, alsof je in een OP over iets in Duitsland een paar foto's van SS'ers zet of bij elk Midden-Oosten bericht gelijk een rits IS'ers plaatst :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 12 november 2014 @ 16:55:29 #21
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146577963
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Crap, te laat om het nieuwe deel te openen. Nu moeten we 7 pagina's lang tegen zo'n suffe titel aan kijken terwijl ik "want al zijn we zwart als roet..." wou gebruiken. :{
Ach, ik moet het hen gunnen, ze hebben vandaag moeten incasseren. Dit kleine overwinninkje mogen ze hebben, bij het volgende deel zullen we de foto's even updaten. ;)
Is t een wedstrijd?
L'Amour menaçant:
pi_146578112
quote:
Puttershoek voor zwart

Het sinterklaascomité in Puttershoek heeft na de uitspraak besloten dat alleen zwarte pieten tijdens de intocht van de stoomboot zullen stappen. Eerder zouden ze misschien ook gekleurde pieten laten meedoen op 15 november in de haven aan de Oosthavenzijde.

De pietenkwestie zorgde een paar weken terug nog voor een rel in Puttershoek. Het zwarte pietenteam dat al jaren met Sinterklaas aankomt, stapte op voorhand op omdat het niet wilde dat er misschien stroopwafelpieten zouden komen. Uit protest gaan zij bij Albert Heijn staan.
*O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_146578164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:54 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Vind het nogal krampachtige foto's, alsof je in een OP over iets in Duitsland een paar foto's van SS'ers zet of bij elk Midden-Oosten bericht gelijk een rits IS'ers plaatst :')
Het slaat inderdaad nergens op maar dat zijn we van de anti-ZP'ers gewend. ;)
#NoDAPL
pi_146578196
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:55 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Is t een wedstrijd?
De titel is nu nogal suf en de OP slaat nergens op met die rare ongerelateerde foto's terwijl het nieuws van de dag op ZP-gebied toch echt de uitspraak van de Hoge Raad is en daar geen woord over wordt gerept. Ze zitten blijkbaar nog in de ontkenningsfase. :)
#NoDAPL
pi_146578244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:54 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

godverdomme :')
I know. Dermate sneu vind ik ook de vergelijkingen die de zeurpieten maken over Zwarte Piet.
  woensdag 12 november 2014 @ 17:05:30 #26
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146578362
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De titel is nu nogal suf en de OP slaat nergens op met die rare ongerelateerde foto's terwijl het nieuws van de dag op ZP-gebied toch echt de uitspraak van de Hoge Raad is en daar geen woord over wordt gerept. Ze zitten blijkbaar nog in de ontkenningsfase. :)
Ik doelde niet op de TT. Noch op de OP.

Ik doel op deze hele discussie, alle rechtzaken en al t gezeik bij elkaar.
Het lijkt wel een kinderachtige wedstrijd ipv een feest voor kinderen.

"De jongens tegen de meeeeeeisjeeeees!" -O-
L'Amour menaçant:
pi_146578409
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik doelde niet op de TT. Noch op de OP.

Ik doel op deze hele discussie, alle rechtzaken en al t gezeik bij elkaar. Het likt wle een kinderachtige wedstrijd ipv een feest voor kinderen.
In alle eerlijkheid, dat is het ook een beetje. ;)
Maar het gaat de Surinamers dus blijkbaar om een eerste stap om een juridische basis te scheppen om geld af te troggelen van de Nederlandse samenleving. Alsof wij niet al lang meer geld hebben gestopt in dat landje dan dat we er ooit aan hebben verdiend. :')
#NoDAPL
  woensdag 12 november 2014 @ 17:07:33 #28
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146578436
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

*O*
Ik mag hopen op t jaar dat er eens een keer geen schimmel geschikbaar is en de Sint op een bruin paard moet rijden. Eens kijken of er dan ook zoveel gezeik is en geboycot ;)
L'Amour menaçant:
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 17:08:49 #29
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146578491
Ondanks dat het HuffPost is ( :') ) vatten ze heel erg treffend de essentie van Sinterklaas samen:

quote:
In the Dutch Sinterklaas festival, St. Nicholas arrives by steamboat in mid-November and spends a month in the country accompanied by dozens of Petes, clown-like figures who leave cookies, chocolate and other treats for children. The celebrations end in a night of gift-giving on Dec. 5.
http://www.huffingtonpost(...)acist_n_6145308.html
_____
  woensdag 12 november 2014 @ 17:09:56 #30
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146578535
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid, dat is het ook een beetje. ;)
Maar het gaat de Surinamers dus blijkbaar om een eerste stap om een juridische basis te scheppen om geld af te troggelen van de Nederlandse samenleving. Alsof wij niet al lang meer geld hebben gestopt in dat landje dan dat we er ooit aan hebben verdiend. :')
Dat het uitgangspunt verkeerd is en dat ZP gebruikt wordt als wapen in een strijd voor iets anedrs, dat is van BEIDE kampen al lang duidelijk. Maar dat men gaat boycotten, moord en brand schreeuwt als een Piet een andere kleur krijgt (wat ie al ooit heeft gekregen trouwens) en als een klein kind gaat stampvoeten en op stapt uit comitees ("als t zo moet doe ik NIET meer mee! }:| ) in een bepaald dorp... dat is toch werkelijk waar van den zotte?

Waar zijn we nou helemaal mee bezig?! Stelletje kinderen.... Allemaal in die zak naar Spanje! :P
L'Amour menaçant:
pi_146578590
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:09 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat het uitgangspunt verkeerd is en dat ZP gebruikt wordt als wapen in een strijd voor iets anedrs, dat is van BEIDE kampen al lang duidelijk. Maar dat men gaat boycotten, moord en brand schreeuwt als een Piet een andere kleur krijgt (wat ie al ooit heeft gekregen trouwens) en als een klein kind gaat stampvoeten en op stapt uit comitees ("als t zo moet doe ik NIET meer mee! }:| ) in een bepaald dorp... dat is toch werkelijk waar van den zotte?

Waar zijn we nou helemaal mee bezig?! Stelletje kinderen.... Allemaal in die zak naar Spanje! :P
Eigenlijk wel ja maar inmiddels is het vooral grappig - toch een kansloze zaak - ook al proberen die Suri's ons geld af te troggelen. ;)
#NoDAPL
  woensdag 12 november 2014 @ 17:12:05 #32
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146578632
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:08 schreef LTVDK het volgende:
Ondanks dat het HuffPost is ( :') ) vatten ze heel erg treffend de essentie van Sinterklaas samen:

[..]

Precies. Clown-like.
Dus who cares welke kleur ze hebben? ;)
Zwartm groen geel, bruin, paars.

Het krampachtige vasthouden aan zwart slaat nergens op.
Het krampachtige verbieden van zwart OOK niet.

Die nieuwe verpakkingen van albert hein met kindjes in Pietenpakken vermijden koste wat het kost donkerev kindjes, om de racisme-kaart maar te vermijden. Dan maak je toch juist OOK weer onderscheid in huidskleur, door alleen blanken nu neer te zetten als Pietjes?
L'Amour menaçant:
pi_146578644
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het is toch best een goede blog? Het is niet bepaald mijn politieke kleur maar ze verkopen geen onzin.
#NoDAPL
  woensdag 12 november 2014 @ 17:12:25 #34
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146578645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja maar inmiddels is het vooral grappig - toch een kansloze zaak - ook al proberen die Suri's ons geld af te troggelen. ;)
Ik vind er niks grappigs aan.
L'Amour menaçant:
pi_146578685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:12 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Precies. Clown-like.

Die nieuwe verpakkingen van albert hein met kindjes in Pietenpakken vermijden koste wat het kost donkerev kindjes, om de racisme-kaart maar te vermijden. Dan maak je toch juist OOK weer onderscheid in huidskleur, door alleen blanken nu neer te zetten als Pietjes?
Het is een kwestie van traditie. Mensen vinden het niet leuk als er met hun traditie wordt gesold. + dat donkergekleurd realistischer is dan groengekleurd of blauwgekleurd.
#NoDAPL
pi_146578739
quote:

[..]

Ik vind er niks grappigs aan.
Ik neem heel deze kwestie niet serieus. Vanaf het begin is het al een kansloze zaak.
#NoDAPL
pi_146578742
quote:

[..]

Precies. Clown-like.

Natuurlijk, deze poging iets aan vermeend racisme te willen doen, lokt alleen maar meer racisme uit. Veel meer dan ze op enige andere manier voor elkaar hadden kunnen krijgen.
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 17:19:12 #38
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146578916
quote:

[..]

Precies. Clown-like.

Het is inderdaad clown-like, en in Nederland willen we graag dat onze clown zwart geschminkt is :)

Die reclamekrantje zijn trouwens wel erg ja, werkelijk alle krantjes waar Sinterklaas spul in staat worden alleen nog maar foto's van roomblanke kindjes gebruikt :')

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is toch best een goede blog? Het is niet bepaald mijn politieke kleur maar ze verkopen geen onzin.
Zuigen nogal wat artikelen uit hun duim ;)
_____
pi_146579251
Zitten jullie al klaar voor deel 2 van het sint journaal :P
Zonder wrijving geen glans
pi_146579372
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zitten jullie al klaar voor deel 2 van het sint journaal :P
Pepernoten en chocolade pieten staan al klaar
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 17:39:01 #42
pi_146579705
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:02 schreef UltraR het volgende:

[..]

I know. Dermate sneu vind ik ook de vergelijkingen die de zeurpieten maken over Zwarte Piet.
:'( :'(
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 12 november 2014 @ 17:47:40 #43
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146580031
Echt spannend joh :Y. Blijft Zwarte Piet zwart of komen er ook andersoortige Pieten? We weten het over een klein half uurtje..
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_146580435
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Pepernoten en chocolade pieten staan al klaar [ link | afbeelding ]
en kaas en stroopwafels....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_146580467
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:47 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alles wat vaak gepost wordt wil ik er wel bij plaatsen. Maakt niet uit voor welke kant. Deze zijn niet vaak genoeg geplaatst en zijn ook niet illustratief voor een van beiden meningen m.i.

quote:
???? Wat bedoel je precies? Wat is er in godsnaam verkeerd aan die titel? Vind het redelijk neutraal. 'Ook al ben ik zwart als roet, ik bedoel het toch goed' vind ik overigens meer anti-Piet dan Pro. Immers stel je dat zwart slecht is en dat hij kinderen moet overtuigen van zijn goede bedoelingen.

quote:

[..]

In een discussie over genderrollen zou dat prima passen. Maar guess what, hoe wordt Sneeuwwitje tegenwoordig afgebeeld? In Once Upon a Time is het eerst een vigilante die mensen helpt en tegen de gevestigde orde aan schopt enerzijds en anderzijds tegenwoordig de burgemeester waar ze al een van de leiders het het clubje was voordat ze dat werd. En ze is niet eens knap.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:54 schreef LTVDK het volgende:

[..]

De bedoeling van die afbeelding is dat er een vergelijking te maken valt tussen het moedwillig beledigend afbeelden van negers en de manier waarop we dat nu doen met zwarte piet. Ze zijn gebaseerd op dezelfde achterhaalde ideeën over hoe negers eruit zien.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

*O*
Niet op basis van het argument. Dat vind ik altijd slecht. Zeker als ze mensen ook nog eens tot last zijn en ze niet gewoon hun boodschappen willen laten doen, en dat om iets als zwarte piet. En ja, dat vind ik ook van het geschreeuw van Gario tijdens een aankomst waar een hoop kinderen bij zijn. Hoewel de politie dit ook anders aan had moeten pakken en er juist voor gezorgd heeft dat hij zijn aandacht heeft gekregen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Link het, stuur een DMmetje en zodra ik het zie, zet ik het er bij, want dat hoort er inderdaad in. Ik vond alleen dat die KKK-foto te weinig langs kwam, en dus heb ik hem er even ingezet. Andere voorstellen voor een betere OP neem ik best mee, bijv. hoe veel gebruikte afbeeldingen het beste gegroepeerd kunnen worden onder een kopje. Bedenk je dat ik die 'regenboogpiet'-video er bijv. ook uit had kunnen halen. Heb er niets uitgehaald, slechts één foto aan toegevoegd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Xaobotnik op 12-11-2014 18:05:35 ]
pi_146580614
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:00 schreef Xaobotnik het volgende:
???? Wat bedoel je precies? Wat is er in godsnaam verkeerd aan die titel?
"wij + zij of toch ons" is nooit de vraag geweest, lijkt mij. Vanaf het begin was het gezeur met een verborgen agenda: een juridische basis scheppen om geld af te troggelen. Dit betreft slechts deze radicale mensen, de meeste Surinamers hebben daar natuurlijk niets mee te maken.

quote:
'Ook al ben ik zwart als roet, ik bedoel het toch goed' vind ik overigens meer anti-Piet dan Pro.
Dat was een plagerij naar aanleiding van de uitspraak van de Hoge Raad. ;)
Serieus, in de OP moet in ieder geval worden verwerkt dat de Hoge Raad een uitspraak heeft gedaan en wat die is en die KKK-foto hoort er niet in te staan.
#NoDAPL
pi_146580685
Volgend jaar dat Waku festival maar eens gaan verbieden
Are you nuts??
pi_146580699
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:47 schreef Falco het volgende:
Echt spannend joh :Y. Blijft Zwarte Piet zwart of komen er ook andersoortige Pieten? We weten het over een klein half uurtje..
Waarschijnlijk in 1 aflevering 1 Piet met een kleurafwijking omdat die sufferd te dicht bij de regenboog in de buurt kwam of zoiets.
#NoDAPL
pi_146580713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

"wij + zij of toch ons" is nooit de vraag geweest, lijkt mij. Vanaf het begin was het gezeur met een verborgen agenda: een juridische basis scheppen om geld af te troggelen. Dit betreft slechts deze radicale mensen, de meeste Surinamers hebben daar natuurlijk niets mee te maken.
Dit is serieus de eerste keer dat ik dit hoor. Lijkt me onzin. Dat wij + zij of toch ons heeft meer te maken over mensen die het erover hebben dat 'zij', onze traditie willen aanvallen en dat 'wij' dat niet moeten pikken, of dat het toch over iets zou moeten gaan dat 'onze' traditie is die we moeten bespreken. bewust niet gekozen voor 'wij vs zij'.
pi_146580782
quote:
Link het, stuur een DMmetje en zodra ik het zie, zet ik het er bij, want dat hoort er inderdaad in.
Alsjeblieft.
http://www.raadvanstate.n(...)_only=&category_id=8

Deze sfeerfoto mag er ook wel in:
Gewoon omdat bij een uitspraak winnaars en verliezers horen. Een blije winnaar mag natuurlijk ook. ;)
#NoDAPL
pi_146580858
quote:

[..]

Alles wat vaak gepost wordt wil ik er wel bij plaatsen. Maakt niet uit voor welke kant. Deze zijn niet vaak genoeg geplaatst en zijn ook niet illustratief voor een van beiden meningen m.i.

[..]

Link het, stuur een DMmetje en zodra ik het zie, zet ik het er bij, want dat hoort er inderdaad in. Ik vond alleen dat die KKK-foto te weinig langs kwam, en dus heb ik hem er even ingezet. Andere voorstellen voor een betere OP neem ik best mee, bijv. hoe veel gebruikte afbeeldingen het beste gegroepeerd kunnen worden onder een kopje. Bedenk je dat ik die 'regenboogpiet'-video er bijv. ook uit had kunnen halen. Heb er niets uitgehaald, slechts één foto aan toegevoegd.
Mijn foto's zijn van vandaag, logisch dat die nog niet veel geplaatst zijn. Ik vind die foto met Sunny erop sterk, hij laat de verslagenheid bij haar zien.

Uitermate tegenstrijdig dat je die KKK-foto te weinig vond langskomen, en hem er daarom ingezet hebt. Mijn foto's kwamen te weinig langs om erin te zetten, die KKK-foto heb je er juist om die reden ingezet.

Zelf vind ik het een uitermate zwakke eis om foto's erin te zetten als ze veel langskomen. Zwarte Piet heeft niets met de KKK te maken, m.i. hoort die foto er niet bij. Probeer gewoon de laatste trends weer te geven, aan beide kanten, dus objectief.
pi_146580916
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:07 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dit is serieus de eerste keer dat ik dit hoor. Lijkt me onzin.
Als je terugdenkt aan heel dat verhaal met die Jamaicaanse vrouw die op contractbasis voor de UN werkt dan is dat eigenlijk best wel logisch. Zij is immers voltijds bezig met herstelbetalingen aan onderdanen van voormalige kolonies en waar werd zij bij betrokken? Zwarte Piet. ;)

quote:
Dat wij + zij of toch ons heeft meer te maken over mensen die het erover hebben dat 'zij', onze traditie willen aanvallen en dat 'wij' dat niet moeten pikken, of dat het toch over iets zou moeten gaan dat 'onze' traditie is die we moeten bespreken. bewust niet gekozen voor 'wij vs zij'.
Het is aan beide kanten slechts een radicaal groepje, althans als je kijkt naar de mensen die het serieus menen. Wij zijn hier natuurlijk maar wat aan het dollen.
#NoDAPL
pi_146580917
quote:
Misselijkmakend, subjectief filmpje. Zorgvuldig uitgekozen foto's zodat het lijkt alsof we zwarte piet allemaal zien als een zwarte slaaf en we het leuk vinden zwarte mensen belachelijk te maken. :')
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_146581045
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mijn foto's zijn van vandaag, logisch dat die nog niet veel geplaatst zijn. Ik vind die foto met Sunny erop sterk, hij laat de verslagenheid bij haar zien.
Ik had dat bericht nog niet mee gekregen. Quincy staat er lachend op, dus dat zij me direct niet veel.
quote:
Zelf vind ik het een uitermate zwakke eis om foto's erin te zetten als ze veel langskomen. Zwarte Piet heeft niets met de KKK te maken, m.i. hoort die foto er niet bij.
Jouw mening. Toch hebben velen die geplaatst ter ondersteuning van zijn punt.
quote:
Probeer gewoon de laatste trends weer te geven, aan beide kanten, dus objectief.
Raad van state artikel staat er inmiddels in (al kan ik beter die van de raad v state zelf gebruiken) Ik twijfel nog over jouw foto in deze. Het gaat immers niet over argumenten van users hier. Ik probeer wel een oude sinterklaasfoto terug te vinden waar zowel zp als de sint ter paard zijn die jij volgens mij een paar keer gepost hebt.
Ben effe aan het eten, dus voorlopig komt er niets bij.
pi_146581062
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je terugdenkt aan heel dat verhaal met die Jamaicaanse vrouw die op contractbasis voor de UN werkt dan is dat eigenlijk best wel logisch. Zij is immers voltijds bezig met herstelbetalingen aan onderdanen van voormalige kolonies en waar werd zij bij betrokken? Zwarte Piet. ;)

[..]

Het is aan beide kanten slechts een radicaal groepje, althans als je kijkt naar de mensen die het serieus menen. Wij zijn hier natuurlijk maar wat aan het dollen.
Tuurlijk het is allemaal een gebbetje. ;)
Maar je zou wel iets bij een andere winkel kopen als ze bij die winkel witte pieten hebben en je zou het goed vinden als een intocht met gekleurde pieten verpest zou worden door volwassenen.
pi_146581125
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:17 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Tuurlijk het is allemaal een gebbetje. ;)
Maar je zou wel iets bij een andere winkel kopen als ze bij die winkel witte pieten hebben en je zou het goed vinden als een intocht met gekleurde pieten verpest zou worden door volwassenen.
In het geval van die speelgoedwinkel wel, in het geval van de HEMA en de AH niet aangezien ze net op tijd tot bezinning zijn gekomen. Simpelweg omdat ik niet meewerk aan dat gemanipuleer van een handvol radicale Surinamers.
#NoDAPL
pi_146581140
Zometeen bij EenVandaag: op Curacao is helemaal geen probleem om Zwarte Piet, sterker nog ze lachen om het fenomeen dat gekke kunstjes maakt. Met grote verwondering kijken ze naar wat hier (vandaag) allemaal afspeelt.

Dat toont voor de zoveelste maal aan, dat een handjevol zeurpieten hier actief is en de boel gewoon willen slopen.

Merk verder op dat ook in België helemaal geen probleem is.
pi_146581175
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:17 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ik had dat bericht nog niet mee gekregen. Quincy staat er lachend op, dus dat zij me direct niet veel.

[..]

[..]

Raad van state artikel staat er inmiddels in (al kan ik beter die van de raad v state zelf gebruiken) Ik twijfel nog over jouw foto in deze. Het gaat immers niet over argumenten van users hier. Ik probeer wel een oude sinterklaasfoto terug te vinden waar zowel zp als de sint ter paard zijn die jij volgens mij een paar keer gepost hebt.
Ben effe aan het eten, dus voorlopig komt er niets bij.
Een foto van die rechtszaak hoort er bij, het is het laatste nieuws en een OP moet een visuele ondersteuning gebruiken. 1 zo'n foto geeft direct weer hoe de stand van zaken is.
#NoDAPL
pi_146581243
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is je punt?
De logica achter de schoorsteen-verhalen.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een foto van die rechtszaak hoort er bij, het is het laatste nieuws en een OP moet een visuele ondersteuning gebruiken. 1 zo'n foto geeft direct weer hoe de stand van zaken is.
Er staat een lachende Quincy Gario op. Ik wist ook niet dat het over die zaak ging. Overigens gaat het over of Van der Laan die beslissing mocht nemen in 2013. Van der Laan lijkt niet onsympathiek te staan tegen een veranderde ZP in 2014. Is die niet sowieso al aangepast in Amsterdam?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146581267
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:23 schreef Kenju het volgende:

[..]

De logica achter de schoorsteen-verhalen.
Als je door een schoorsteen gaat, wordt je toch zwart?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146581295
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het geval van die speelgoedwinkel wel, in het geval van de HEMA en de AH niet aangezien ze net op tijd tot bezinning zijn gekomen. Simpelweg omdat ik niet meewerk aan dat gemanipuleer van een handvol radicale Surinamers.
Je neemt het wel vrij serieus allemaal dus.
pi_146581321
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je door een schoorsteen gaat, wordt je toch zwart?
Maar je kan niet door een schoorsteen die te smal is. Dat was het punt.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146581367
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:25 schreef Kenju het volgende:

[..]

Maar je kan niet door een schoorsteen die te smal is. Dat was het punt.
Zal je dat echt denken als je 3 tot 6 bent? Je weet dat je zwarte handen krijgt als je aan as zit, dus dan zal het wel waar zijn wat je ouders je zeggen...
'T is een kinderfeest weet je nog.
1947-2016
pi_146581380
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:24 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Je neemt het wel vrij serieus allemaal dus.
_O-

Een van de veelposters hier die dit zegt...
oO/
1947-2016
pi_146581443

[ Bericht 100% gewijzigd door luxerobots op 12-11-2014 18:29:52 ]
pi_146581477
quote:

Al die schijtlollige TT's zijn meer iets voor andere subfora. We hebben een stuk of 10 delen het zonder aanvullende TT gedaan, maar er is altijd wel weer iemand die zich niet kan bedwingen en denkt dat het nodig is om een NWS-bericht een eigen TT- lading te moeten meegeven.
pi_146581525
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:17 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij is die KKK-foto helemaal niet veel gepost. En belangrijker hij heeft gewoon niets met deze hele discussie te maken. Zwarte Piet heeft niets met de KKK te maken.

Dus verwerk de uitspraak van de Raad van State erin. En haal die foto eruit. Dit is een subjectieve OP van lik me vestje.
pi_146581838
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zal je dat echt denken als je 3 tot 6 bent? Je weet dat je zwarte handen krijgt als je aan as zit, dus dan zal het wel waar zijn wat je ouders je zeggen...
'T is een kinderfeest weet je nog.
Ik had dat als kind wel. Hetzelfde over of ze zich dan nooit douchten omdat ze al zwart waren wanneer ze van de boot af kwamen en waarom hun kleren wel schoon waren. En zoals ik al zei, dat verhaal van die loper moest ons ook verteld worden, dus ik was niet de enige. Alle huizen hebben wel een schoorsteen, maar die is niet groot genoeg om doorheen te kruipen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Al die schijtlollige TT's zijn meer iets voor andere subfora. We hebben een stuk of 10 delen het zonder aanvullende TT gedaan, maar er is altijd wel weer iemand die zich niet kan bedwingen en denkt dat het nodig is om een NWS-bericht een eigen TT- lading te moeten meegeven.
Eens. Gewoon zonder is misschien beter. Die OP boeit eigenlijk ook niet, aangezien niemand daar naar kijkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Volgens mij is die KKK-foto helemaal niet veel gepost. En belangrijker hij heeft gewoon niets met deze hele discussie te maken. Zwarte Piet heeft niets met de KKK te maken.

Dus verwerk de uitspraak van de Raad van State erin. En haal die foto eruit. Dit is een subjectieve OP van lik me vestje.
Ik heb hem meerdere keren gepost. Op de frontpage ook, en toen haalde ik hem met een google search van hier. Hoe dan ook, hij is om de een of andere reden niet zo makkelijk meer te vinden, en het is wel een goed voorbeeld van de denigrerende weergave van een neger. Dus die mag er best in blijven wat mij betreft. Ik zou alleen ook een paar van die oude afbeeldingen willen zien. Die had jij meermaals paraat, dus als je ze er perse in wil kun je Xaobotnik vast wel vragen of hij die erin past?

Die uitspraak van de Raad van State staat er gewoon in onder nieuwste ontwikkelingen. En het voornaamste argument tegen zwarte piet is dat denigrerende uiterlijk, dus net als die andere afbeelding, is die KKK-afbeelding, gepast. Het is het ideale voorbeeld van hoe denigrerend het wordt ervaren. Je laat je eigen mening in deze te veel spreken.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146581867
Net op éénvandaag, op de antillen snappen ze er allemaal niet zo heel veel waarom zwarte pieten uberhaupt een discussie zijn. Behalve dan de blanken op het eiland. Die vinden het racisme. :')
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_146581897
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Net op éénvandaag, op de antillen snappen ze er allemaal niet zo heel veel waarom zwarte pieten uberhaupt een discussie zijn. Behalve dan de blanken op het eiland. Die vinden het racisme. :')
Prachtig inderdaad.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_146581906
quote:
Interessant gegeven inderdaad. Ik vraag me af of ze hierover ook roepen dat de NPO policor is en dergelijke...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146582069
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:09 schreef Ang3l het volgende:

[..]

:D Hahahah. *D Hoor je nu echt wat je zegt/typt? Waren er nu eenmaal veel donkergekleurde pages? Ja. Inderdaad. Dat waren de slaven. :P
Nee, dat waren luxeknechten die goede arbeidsvoorwaarden hadden.

Je weet toch dat rond diezelfde tijd de Moren (veel pages waren een Moor) probeerden Europa te veroveren en dat er eveneens veel blanke knechten waren in ons eigen land? Maar die waren meestal niet zo'n luxeknecht. Het leven van de gewone burger was in die tijd veel erger.
#NoDAPL
pi_146582093
quote:
Typisch. Daar zou Reneetje wel raad mee weten. ;)
#NoDAPL
pi_146582224
quote:

[..]

ik denk dat je de stiefmoeders bedoeld, maar ook in dat geval: ja
pi_146582377
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eigenlijk gaat die uitspraak niet eens over zwarte piet, als je erover nadenkt. Het gaat erover of Van der Laan dat aspect had moeten meenemen in de toetsing van de vergunningsaanvraag in 2013. Het zou nergens op slaan om die verantwoordelijkheid bij Van der Laan neer te leggen.

Er wordt geen oordeel gegeven over of zwarte piet discriminerend is en dat is wat we hier bespreken.

Ik denk dat ik de hele boel er gewoon uit gooi.
pi_146582424
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:20 schreef Webschip het volgende:
Zometeen bij EenVandaag: op Curacao is helemaal geen probleem om Zwarte Piet, sterker nog ze lachen om het fenomeen dat gekke kunstjes maakt. Met grote verwondering kijken ze naar wat hier (vandaag) allemaal afspeelt.

Dat toont voor de zoveelste maal aan, dat een handjevol zeurpieten hier actief is en de boel gewoon willen slopen.

Merk verder op dat ook in België helemaal geen probleem is.
want ze hebben alle curaçaoënaars gesproken?
pi_146582453
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:00 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

Net als bij dat filmpje over Londen weet je niet wie ze gesproken hebben en of er selectief geknipt is.
pi_146582461
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:59 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Eigenlijk gaat die uitspraak niet eens over zwarte piet, als je erover nadenkt. Er wordt geen oordeel gegeven over of zwarte piet discriminerend is en dat is wat we hier bespreken.

Ik denk dat ik de hele boel er gewoon uit gooi.
Dit was waar de anti-ZP'ers zich aan vastklampten en deze zaak hebben ze verloren. De HR heeft geoordeeld dat een burgemeester ZP niet mag verbieden. Dit heeft een belangrijke precedentwerking.
#NoDAPL
pi_146582591
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit was waar de anti-ZP'ers zich aan vastklampten en deze zaak hebben ze verloren. De HR heeft geoordeeld dat een burgemeester ZP niet mag verbieden. Dit heeft een belangrijke precedentwerking.
Nauwelijks eigenlijk. Het was veel vreemder geweest wanneer dit in hoger beroep overeind was gebleven. Dan had het een precedentwerking gehad. Nu is het gewoon de bevestiging van logisch en reeds jaren staand beleid over evenementen/ demonstraties etc.
pi_146582607
RvS heeft zich er wel makkelijk vanaf gemaakt. Ze roepen wat over formele punten en de inhoud is daarbij genegeerd. Nu sleept de discussie alleen maar langer.
pi_146582707
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:05 schreef Ceberut het volgende:
RvS heeft zich er wel makkelijk vanaf gemaakt. Ze roepen wat over formele punten en de inhoud is daarbij genegeerd. Nu sleept de discussie alleen maar langer.
De RvS heeft juist prima gedaan waar ze voor ingehuurd zijn.
pi_146582741
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:05 schreef Ceberut het volgende:
Een burgemeester gaat niet over de inhoud van een evenement. Anders kunnen demonstraties of de gaypride ook verboden worden.
pi_146583030
En ja hoor, bij dwdd weer alleen anti pieten....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146583090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:00 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid heeft geen enkel probleem met ZP. De discussie speelt daar helemaal niet, en voor zover dat wel het geval is, is dat overgewaaid uit Nederland.

Alleszeggend dus.
pi_146583133
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:15 schreef Montagui het volgende:
Sterke tv daar :')
pi_146583252
quote:
Het is ironisch, zonder de door belastingcenten betaalde omroep hadden we deze hele discussie niet gehad.
pi_146583260
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:16 schreef Webschip het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid heeft geen enkel probleem met ZP. De discussie speelt daar helemaal niet, en voor zover dat wel het geval is, is dat overgewaaid uit Nederland.

Alleszeggend dus.
dat er geen discussie is wil niet zeggen dat niemand er problemen mee heeft
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 19:21:01 #88
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146583304
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:20 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

Iedereen heeft altijd wel ergens een probleem mee, je kan nooit iedereen tevreden stellen :N
_____
pi_146583325
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is ironisch, zonder de door belastingcenten betaalde omroep hadden we deze hele discussie niet gehad.
Onzin natuurlijk. Een krant als de Telegraaf probeert minstens zo hard te stoken.
pi_146583358
quote:
Weer die malloot van een Sunny Bergman.
pi_146583370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:21 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Iedereen heeft altijd wel ergens een probleem mee, je kan nooit iedereen tevreden stellen :N
Correct maar om dan maar degenen die er een probleem mee hebben te gaan bedreigen is ook weer zo wat...
pi_146583388
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:21 schreef LTVDK het volgende:

[..]

dat was niet t punt
pi_146583402
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Een krant als de Telegraaf probeert minstens zo hard te stoken.
De discussie is gestart op de publieken. De Telegraaf reageert, die is allang het initiatief kwijt.
pi_146583444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:20 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

Het probleem is een kwestie van lange tenen bij een hele kleine minderheid. Zelf op Curacao een zeer kleine minderheid. :')
pi_146583454
Dat die Van Dis maar achter de decoder verdwijnt.
pi_146583498
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:23 schreef Webschip het volgende:

[..]

Het probleem is een kwestie van lange tenen bij een hele kleine minderheid. Zelf op Curacao een zeer kleine minderheid. :')
wie zegt dat t niet de minderheid is die lange tenen heeft in deze kwestie
en nogmaals dat niet iedereen zich uitspreekt wil niet zeggen dat ze het ok vinden
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 19:25:46 #97
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146583521
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:22 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

dat was niet t punt
Eigenlijk wel, een zeer kleine groep is heel hard gaan roepen en hebben op die manier een podium gekregen om hun opvattingen te etaleren, daar was een andere groep het niet mee eens en dus krijg je een discussie.
_____
pi_146583574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De discussie is gestart op de publieken. De Telegraaf reageert, die is allang het initiatief kwijt.
Door er lekker hysterisch op te reageren is het juist zo aangewakkerd. Er komen veel meer malloten bij DWDD of Pauw. Dat lijkt me geen argument.
pi_146583602
quote:

[..]

Je generaliseert de publieke omroep. Dat is al een fout. Verder werd Gario uitgenodigd omdat hij gewoon een opmerkelijk standpunt had. De telegraaf kwam daarmee meteen met een pro-Piet initiatief. Dus waar Pauw en Witteman alleen maar rapporteerden over dat er een anti-Piet beweging is, koos De Telegraaf meteen een zijde en droeg dat ook uit.
pi_146583638
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:25 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, een zeer kleine groep is heel hard gaan roepen en hebben op die manier een podium gekregen om hun opvattingen te etaleren, daar was een andere groep het niet mee eens en dus krijg je een discussie.
nee
ik reageerde op de opvatting dat er geen discussie is dus er heeft (bijna) niemand problemen mee
ik weet niet waar jij t nu over hebt
pi_146583745
Het wordt zo langzamerhand tenenkrommend deze discussie. Kijk je met je kinderen naar het Sinterklaasjournaal zap je vervolgens naar een vandaag hebben ze daar om 18:15 een item over zwarte piet, idem in dwdd. Kunnen ze daar niet mee wachten totdat de kinderen plat liggen.

Daarnaast was ik geen tegenstander van aanpassingen maar die antipieten lobby slaat ook helemaal nergens op. Gaan ze inenteland vragen wat ze ervan vinden. Die zijn niet in Curaçao of België geweest. Dus heel selectief, dat geldt in mindere mate voor het een vandaag item waar ze ook tegenstanders lieten horen.

En de discussie dat het rascistische is , is alleen waar voor de volwassenen want een kind van 4-6 jaar staat daar echt niet bij stil, die weten niet eens wat slaven zijn en wat rascisme is. En we moeten ons wel bedenken dat het feest voor hun is, niet voor de volwassenen
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_146584285
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:29 schreef ruudbackus het volgende:
Het wordt zo langzamerhand tenenkrommend deze discussie. Kijk je met je kinderen naar het Sinterklaasjournaal zap je vervolgens naar een vandaag hebben ze daar om 18:15 een item over zwarte piet, idem in dwdd. Kunnen ze daar niet mee wachten totdat de kinderen plat liggen.
Het is actualiteit. Beelden van dode mensen zijn ook niet geschikt voor kinderen.

quote:
Daarnaast was ik geen tegenstander van aanpassingen maar die antipieten lobby slaat ook helemaal nergens op. Gaan ze inenteland vragen wat ze ervan vinden. Die zijn niet in Curaçao of België geweest. Dus heel selectief, dat geldt in mindere mate voor het een vandaag item waar ze ook tegenstanders lieten horen.
Een mening van buiten af, niets vreemds aan. Best interessant. Al moet ik het hele item nog zien. Net als bij de Curaçao-item weet je niet of er selectief geëdit is.
quote:
En de discussie dat het rascistische is , is alleen waar voor de volwassenen want een kind van 4-6 jaar staat daar echt niet bij stil, die weten niet eens wat slaven zijn en wat rascisme is. En we moeten ons wel bedenken dat het feest voor hun is, niet voor de volwassenen
Denk dat je wel erg naïef hierin staat. Kinderen van 4 kunnen iedereen die er anders uit ziet prima pesten. Bedenk je dat je in groep 4 al geschiedenis krijgt waarbij de 2e Wereld Oorlog in mijn geval een van de eerste dingen was. Dan ben je 7. Denk je dat er dan een wereld open gaat voor een kind dat voor het eerst over racisme hoort? Nee dus.
pi_146584329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

:')

Hoge Raad? ZP verbieden? In wat voor opzicht zie jij in deze uitspraak een belangrijke precedentwerking?

De Raad van State heeft geoordeeld dat de burgermeester bij het verlenen van een vergunning niet hoeft te kijken naar stigmatisering of discriminatie. De RvS heeft niets, maar ook niets over zwarte piet gezegd.

Was ook wel te verwachten van de conservatieve rechters die je in het bestuursrecht vindt.
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 19:44:55 #104
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146584400
Ach, de Engelsen kunnen er ook wat van gelukkig :)

http://www.independent.co(...)-racist-9794704.html

Mooie quote die goed op het filmpje van Sunny slaat:

quote:
“She’s very sensitive because she’s a black American and is a bit confused by it because it's not an American tradition.
_____
  woensdag 12 november 2014 @ 19:45:29 #105
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146584431
Ik ben ook wel klaar met dat Sinterklaasfeest maar de belangrijkste reden daarvoor is dat ik het niet normaal vind om kleine kinderen jarenlang voor te LIEGEN dat een oude man met een baard ze kado's komt geven als ze braaf zijn geweest. Lijkt mij geen goed voorbeeld voor kleine kinderen.
Feyenoord!
pi_146584515
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:43 schreef Exorbitantes het volgende:

[..]

Hoge Raad? ZP verbieden? In wat voor opzicht zie jij in deze uitspraak een belangrijke precedentwerking?

De Raad van State heeft geoordeeld dat de burgermeester bij het verlenen van een vergunning niet hoeft te kijken naar stigmatisering of discriminatie. De RvS heeft niets, maar ook niets over zwarte piet gezegd.

Was ook wel te verwachten van de conservatieve rechters die je in het bestuursrecht vindt.
zo zie je maar weer hoe goed mensen lezen en luisteren
pi_146584608
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:45 schreef Japie77 het volgende:
Ik ben ook wel klaar met dat Sinterklaasfeest maar de belangrijkste reden daarvoor is dat ik het niet normaal vind om kleine kinderen jarenlang voor te LIEGEN dat een oude man met een baard ze kado's komt geven als ze braaf zijn geweest. Lijkt mij geen goed voorbeeld voor kleine kinderen.
Dat doet Santa ook hoor :s
  woensdag 12 november 2014 @ 19:51:42 #108
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146584660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:50 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat doet Santa ook hoor :s
Ja daar ben ik dus ook tegen. Ik heb een neefje van 2 en ik ga ook niet tegen hem liegen omtrent dit soort dingen.
Feyenoord!
pi_146584906
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja daar ben ik dus ook tegen. Ik heb een neefje van 2 en ik ga ook niet tegen hem liegen omtrent dit soort dingen.
Leuk voor de sfeer in dat gezinnetje dan, zo'n neef in de familie.
pi_146584955
quote:

De Raad van State heeft geoordeeld dat de burgermeester bij het verlenen van een vergunning niet hoeft te kijken naar stigmatisering of discriminatie. De RvS heeft niets, maar ook niets over zwarte
Een discriminatoir straattheater, juridisch al bewezen en vastgesteld door de rechter, kan zeker wel vanwege zijn inhoud door een gemeente geblokkeerd worden.
Maar dan oordeelde de rechter en niet de gemeente.
  woensdag 12 november 2014 @ 20:06:36 #111
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146585224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:58 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Leuk voor de sfeer in dat gezinnetje dan, zo'n neef in de familie.
Dus dan ligt het aan mij? Omdat ik niet tegen een klein kind wil liegen? Das de wereld op zijn kop.
Feyenoord!
pi_146585611
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:41 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]

Een mening van buiten af, niets vreemds aan. Best interessant. Al moet ik het hele item nog zien. Net als bij de Curaçao-item weet je niet of er selectief geëdit is.

[..]
Dat is wel vreemd. Sinterklaas wordt gevierd in oa Nederland en België en dus niet in Londen.
Als je verkleed rond gaat lopen in Amsterdam voor het Straw Bear festival dan kijken mensen ook vreemd op omdat ze het niet kennen.

Als je je gaat geselen en met zwepen gaat slaan op de Dam dan wordt je ook gewoon opgepakt en een groot offerfeest in hartje Amsterdam lijkt me ook geen goed idee.
pi_146585781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is wel vreemd. Sinterklaas wordt gevierd in oa Nederland en België en dus niet in Londen.
Als je verkleed rond gaat lopen in Amsterdam voor het Straw Bear festival dan kijken mensen ook vreemd op omdat ze het niet kennen.
Dus onbevooroordeeld een mening kunnen geven over het uiterlijk. Dat de intentie niet racistisch is, is niet relevant.
pi_146585848
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:44 schreef LTVDK het volgende:
Ach, de Engelsen kunnen er ook wat van gelukkig :)

[ afbeelding ]

http://www.independent.co(...)-racist-9794704.html

Mooie quote die goed op het filmpje van Sunny slaat:

[..]

deze mensen dragen geen kroeshaar en rode lippen
pi_146586083
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:13 schreef Fascination het volgende:

[..]

Misselijkmakend, subjectief filmpje. Zorgvuldig uitgekozen foto's zodat het lijkt alsof we zwarte piet allemaal zien als een zwarte slaaf en we het leuk vinden zwarte mensen belachelijk te maken. :')
Eens dat dit filmpje nergens op slaat.

Als je met een Indiaas halskettinkje met een swastika door Israël gaat lopen heb je ook een probleem. Bepaalde culturele uitingen hebben een totaal andere betekenis in een andere cultuur.

Maar goed: onze wereld globaliseert steeds meer ... we kunnen het wel niet racistisch menen, als de rest van de wereld er anders over denkt ...
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 20:31:03 #116
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146586322
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:21 schreef Rurik het volgende:

[..]

deze mensen dragen geen kroeshaar en rode lippen
Maar dragen wel beiden de Moorse geschiedenis ;)

Dat moorkoppen trouwens nog niet verboten zijn...
_____
  woensdag 12 november 2014 @ 20:33:17 #117
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_146586409
Vandaag was mevrouw Blok op 3fm. Ze zei dat mensen niet te snel conclusies moesten trekken na 1 aflevering. Oftewel piet wordt waarschijnlijk nog gekleurd d.m.v. de verhaallijn...
Dit is gewoon raar :l
pi_146586727
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:20 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dus onbevooroordeeld een mening kunnen geven over het uiterlijk. Dat de intentie niet racistisch is, is niet relevant.
Zonder kennis van het Sinterklaasfeest in een land als Engeland gaan vragen wat je vind van een paar blanken die zwart geschminkt zijn en rare pakjes dragen is vragen om onbegrip.
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 20:45:39 #119
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146586981
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zonder kennis van het Sinterklaasfeest in een land als Engeland gaan vragen wat je vind van een paar blanken die zwart geschminkt zijn en rare pakjes dragen is vragen om onbegrip.
Ook grappig is dat item van EenVandaag op Curaçao, waar de negers zich vrolijk zwart laten schminken en het een prachtig feest vinden en een paar import blanken er problemen mee hebben :')
_____
pi_146587223
quote:

[..]

Verspreking, RvS inderdaad.

quote:
Zou de RvS zo hebben geoordeeld als er wel sprake zou zijn van discriminatie? Het precedent is dat ze nu dit argument niet meer kunnen proberen te gebruiken om iets verboden te krijgen.
#NoDAPL
  woensdag 12 november 2014 @ 21:12:18 #121
338108 SecretStoryWous
pi_146588294
nu ned 2 discussie :)
pi_146588681
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:45 schreef Japie77 het volgende:
Dan moet je niet bij een onschuldig kinderfeest beginnen maar zondags bij de kerk.
pi_146588791
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:12 schreef SecretStoryWous het volgende:
Zielige zwarte mensen in de slachtofferrol die hun eigen falen projecteren op een kinderfeest
Triest, triest volk.
  woensdag 12 november 2014 @ 21:25:46 #124
338108 SecretStoryWous
pi_146589030
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:21 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Zielige zwarte mensen in de slachtofferrol die hun eigen falen projecteren op een kinderfeest
Triest, triest volk.
ja om te kotsen :r
pi_146589185
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:12 schreef SecretStoryWous het volgende:
Dat vind ik leuk. :)
pi_146589236
Het is weer duidelijk wat er gebeurt als je op grote schaal kansloos import volk binnen haalt en deze een stem geeft.

Waarom geven we dit volk een podium!??
pi_146589240
De heer Baudet zegt verstandige dingen over dit feest. :)
  woensdag 12 november 2014 @ 21:30:59 #128
338108 SecretStoryWous
pi_146589274
De mediator :')
pi_146589286
De heer Bodar zit ook aan de goede kant in de Arena. :)
pi_146589402
Heldere en treffende analyse van Baudet _O_
  woensdag 12 november 2014 @ 21:33:34 #131
338108 SecretStoryWous
pi_146589408
Een bemiddelaar die een kant kiest?
  woensdag 12 november 2014 @ 21:34:13 #132
338108 SecretStoryWous
pi_146589440
Een priester in de discussie mengen _O_
pi_146589627
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:34 schreef SecretStoryWous het volgende:
Een priester in de discussie mengen _O_
Hij kan het wel, hè?
  woensdag 12 november 2014 @ 21:38:21 #134
338108 SecretStoryWous
pi_146589650
86% eens :D
pi_146589693
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zal ook precies de opzet zijn geweest van die doos die het maakte.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 12 november 2014 @ 21:43:22 #136
338108 SecretStoryWous
pi_146589961
Mevrouw weet haar feiten :') Hoogleraar noemen ze dat
pi_146590637
Haha morgen de Sjors en Sjimmie-discussie in Andere Tijden. Sjimmie is een domme neger en dat mag niet.
pi_146591974
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:54 schreef DrDentz het volgende:
Haha morgen de Sjors en Sjimmie-discussie in Andere Tijden. Sjimmie is een domme neger en dat mag niet.
LOL, de Sjimmie uit de jaren '50 was echt wel een racistisch stereotype.
pi_146592665
Terecht dat die linkse policor rechter overruled is door de Raad van State.
  woensdag 12 november 2014 @ 22:25:15 #140
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146592679
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:19 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dan moet je niet bij een onschuldig kinderfeest beginnen maar zondags bij de kerk.
Daar zit meer waarheid in. Maar daar hou ik inderdaad ook niet van.
Feyenoord!
  woensdag 12 november 2014 @ 22:27:31 #141
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146592826
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:30 schreef Webschip het volgende:
De heer Baudet zegt verstandige dingen over dit feest. :)
Vond die man van de pietenpartij zinniger. Het gaat toch veranderen maar langzaam. Vond Baudet een beetje te nationalistisch. We leven op een planeet, niet op een stukje grond omdat iemand daar vroeger een keer een vlaggetje neer heeft gezet. Domme tradities van vroeger gaan veranderen.
Feyenoord!
pi_146593301
Vers van de pers:

quote:
PVV dient wet in om Zwarte Piet te beschermen

De PVV heeft woensdag in de Tweede Kamer een wetsvoorstel ingediend dat moet garanderen dat Zwarte Piet zwart blijft. De 'Zwarte Piet-wet' bepaalt dat gemeenten alleen mogen meewerken aan sinterklaasvieringen, waaronder de traditionele intocht, als Zwarte Piet ook echt zwart is - of donkerbruin. Daarmee worden anderskleurige pieten verboden.

PVV-leider Geert Wilders kondigde het wetsvoorstel half september al aan. PVV-Kamerlid Martin Bosma schreef het voorstel met Wilders. „Er is een oorlog aan de gang tegen Zwarte Piet. Ministers en burgemeesters zetten zich in om deze loyale helper een andere kleur te geven. Dat mag niet gebeuren. Onze cultuur mag niet van hogerhand worden aangetast. Deze wet moet Zwarte Piet beschermen”, aldus Bosma.

Wilders en Bosma vinden het onzin dat Zwarte Piet iets te maken zou hebben met racisme of discriminatie. Artikel 1 van het wetsvoorstel luidt: „Een Zwarte Piet heeft een egaal zwart of donkerbruin gezicht, rood geverfde lippen, zwart krulhaar en goudkleurige oorbellen, en is gekleed in een fluweelachtig pak met pofbroek en draagt een hoofddeksel met een gekleurde veer.”

Toen Wilders het wetsvoorstel aankondigde, kreeg hij weinig bijval van andere partijen. Het CDA sprak van „de volgende episode in een weinig verheffende discussie”. SP-leider Emile Roemer zei dat het opleggen van hoe tradities gevierd moeten past bij een dictatoriaal regime en niet bij een vrije samenleving. De VVD wees het plan op rijm af: „Zwijg met je gekrakeel en gedoe, dan krijg je lekkers in plaats van de roe.”
_O_ w/ <O) 8}
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 22:34:53 #143
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146593316
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:27 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Vond die man van de pietenpartij zinniger. Het gaat toch veranderen maar langzaam. Vond Baudet een beetje te nationalistisch. We leven op een planeet, niet op een stukje grond omdat iemand daar vroeger een keer een vlaggetje neer heeft gezet. Domme tradities van vroeger gaan veranderen.
Dat is ook het hele probleem, tradities veranderen is doorgaans een natuurlijk proces waar jaren overheen gaan. Nu moet het per direct door de strot geramd worden, dat werk averechts.
_____
  woensdag 12 november 2014 @ 22:36:42 #144
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146593420
quote:
Als ik in het buitenland ga rondlopen met een grote schaar en ga vragen aan nieuwe moeders of ik even in de pik van hun kindjes mag knippen kijken ze me ook raar aan. Toch maakt links daar geen filmpjes over. WEG MET ONS!
pi_146593489
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:34 schreef trucker3 het volgende:
Vers van de pers:

[..]

_O_ w/ <O) 8}
PVV :')
pi_146593580
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:34 schreef trucker3 het volgende:
Vers van de pers:

[..]

_O_ w/ <O) 8}
Populistische droeftoeters bij de PVV :')
pi_146594302
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:40 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Populistische droeftoeters bij de PVV :')
zegt die PVV'engerd:
" ... Onze cultuur mag niet van hogerhand worden aangetast. "

en diende een wet in om bepaalde nieuwe cultuuruitingen rond ZP te blokkeren/ deels te verbieden.
pi_146594371
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:36 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Als ik in het buitenland ga rondlopen met een grote schaar en ga vragen aan nieuwe moeders of ik even in de pik van hun kindjes mag knippen kijken ze me ook raar aan. Toch maakt links daar geen filmpjes over. WEG MET ONS!
rechts maak daar ook geen filmpjes over .....
is maar goed ook....
pi_146594773
Gelukkig is zwarte piet "altijd" welkom op fok......
pi_146595017
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:42 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik had dat als kind wel. Hetzelfde over of ze zich dan nooit douchten omdat ze al zwart waren wanneer ze van de boot af kwamen en waarom hun kleren wel schoon waren. En zoals ik al zei, dat verhaal van die loper moest ons ook verteld worden, dus ik was niet de enige. Alle huizen hebben wel een schoorsteen, maar die is niet groot genoeg om doorheen te kruipen.

Dus je punt is 'ik was vroeger slimmer dan de rest van mijn leeftijdsgenoten?' Wel, woohoo, good for youuuu ^O^

quote:
Die uitspraak van de Raad van State staat er gewoon in onder nieuwste ontwikkelingen. En het voornaamste argument tegen zwarte piet is dat denigrerende uiterlijk, dus net als die andere afbeelding, is die KKK-afbeelding, gepast. Het is het ideale voorbeeld van hoe denigrerend het wordt ervaren. Je laat je eigen mening in deze te veel spreken.
Je laat hier ook wel blijken dat je ontwikkeling daar is blijven steken. Hoe in godesnaam kun je ZP linken aan de KKK? Of vind je dat iedere Hollander die proZP is, opeens een KKK'er is?
Er is geen enkele link tussen die 2.
1947-2016
pi_146595437
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:41 schreef Xaobotnik het volgende:
Denk dat je wel erg naïef hierin staat. Kinderen van 4 kunnen iedereen die er anders uit ziet prima pesten. Bedenk je dat je in groep 4 al geschiedenis krijgt waarbij de 2e Wereld Oorlog in mijn geval een van de eerste dingen was. Dan ben je 7. Denk je dat er dan een wereld open gaat voor een kind dat voor het eerst over racisme hoort? Nee dus.
Vraag ze het eens zou ik zeggen. Ik denk dat je hier een overschatting maakt met behulp van je eigen mening.
Racisme wordt aangeleerd of komt door ervaringen en dat gebeurd zeker niet door zwarte piet die een positief figuur moet zijn.
1947-2016
  woensdag 12 november 2014 @ 23:20:22 #152
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146595667
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

rechts maak daar ook geen filmpjes over .....
is maar goed ook....
Vuile racist. Je moet opkomen voor de culturele gebruiken van je landgenoten.
pi_146595849
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus je punt is 'ik was vroeger slimmer dan de rest van mijn leeftijdsgenoten?' Wel, woohoo,
Waar zeg ik dat? VOlgens mij zeg ik zelfs concreet "ik was niet de enige".
[..]
quote:
Je laat hier ook wel blijken dat je ontwikkeling daar is blijven steken. Hoe in godesnaam kun je ZP linken aan de KKK? Of vind je dat iedere Hollander die proZP is, opeens een KKK'er is?
Er is geen enkele link tussen die 2.
Je leest wederom iets wat er niet is. Ik zeg dat de weergave van een neger op eenzelfde manier vorm is gegeven. Met andere intenties, maar toch dezelfde ideeën achter wat het uiterlijk van een neger is. Het verschil is dat die KKK-pop bedoeld beledigend is en zij er dus wel bewust van zijn dat het beledigend is, wat de meeste pro-pieten dus niet weten, of doodleuk ontkennen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 12 november 2014 @ 23:24:31 #154
52513 whosvegas
The Trickster
pi_146595872
De PVV met een pieten wet oO/
Wat een stumperds

Net zo erg als de tegenstanders oO/
(best leuk die pieten smileys :) )
Are you nuts??
pi_146596002
quote:

[..]

Gezwets. De Telegraaf heeft juist de hele discussie weer aangezwengeld door met e.o.a. zogenaamd geheime boodschap van 9 maanden oud te komen. :')
pi_146596128
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gezwets. De Telegraaf heeft juist de hele discussie weer aangezwengeld door met e.o.a. zogenaamd geheime boodschap van 9 maanden oud te komen. :')
Welke boodschap?
pi_146596332
quote:
Welk programma?
#NoDAPL
pi_146596344
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Welke boodschap?
Die van Shepherd.
pi_146596470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:15 schreef Red_85 het volgende:

Vraag ze het eens zou ik zeggen. Ik denk dat je hier een overschatting maakt met behulp van je eigen mening.
Racisme wordt aangeleerd of komt door ervaringen en dat gebeurd zeker niet door zwarte piet die een positief figuur moet zijn.
Het gebeurt niet door zwarte piet, dat ben ik met je eens. Echter kan ik uit persoonlijke ervaring vertellen dat het wel degelijk gebeurt. Vervelende kinderen zijn vervelende kinderen en ze hebben geen enkele moeite om zich te richten op een kind dat anders is. Sterker nog, dat is logisch. Een neger-klasgenootje voor zwarte piet uit maken hoeft een kind niet echt creatief voor te zijn.

Maar goed, die kinderen vind ik niet zo relevant. Want in the end geven die alleen om de cadeaus. Als ze die maar krijgen, vinden ze alles wel ok.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146596807
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:24 schreef Kenju het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? VOlgens mij zeg ik zelfs concreet "ik was niet de enige".
[..]

[..]

Je leest wederom iets wat er niet is. Ik zeg dat de weergave van een neger op eenzelfde manier vorm is gegeven. Met andere intenties, maar toch dezelfde ideeën achter wat het uiterlijk van een neger is. Het verschil is dat die KKK-pop bedoeld beledigend is en zij er dus wel bewust van zijn dat het beledigend is, wat de meeste pro-pieten dus niet weten, of doodleuk ontkennen.
Mjah, de NL'se ZP is met dezelfde ideeën gemaakt als de poppen van de KKK :')
Neem jij jezelf wel serieus?
1947-2016
pi_146596855
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mjah, de NL'se ZP is met dezelfde ideeën gemaakt als de poppen van de KKK
Wederom, dat zeg ik niet. Het is hetzelfde idee achter de depictie van een neger. Het uiterlijk dus. Dàt is hetzelfde. Of zijn die overeenkomsten toeval volgens jou?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146596972
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:46 schreef Kenju het volgende:

[..]

Wederom, dat zeg ik niet. Het is hetzelfde idee achter de depictie van een neger. Dàt is hetzelfde. Of zijn die overeenkomsten toeval volgens jou?
Die pop is zwart en heeft wat rode lippen, dus is NL'se ZP ook racistisch, want de KKKpop heeft dezelfde kenmerken?
|:(

Kort door het bochtje en totaal de plank misslaan. Slaat echt werkelijk als een tang op een varken.
1947-2016
pi_146597042
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die pop is zwart en heeft wat rode lippen, dus is NL'se ZP ook racistisch, want de KKKpop heeft dezelfde kenmerken?
Het is dezelfde achterstandigheid. Racistisch is een zwaar woord. Maar de reden om erdoor beledigd te zijn voor negers is wel dezelfde. Het is dezelfde beledigende weergave van hun etniciteit.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  Forum Admin woensdag 12 november 2014 @ 23:56:14 #164
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146597220
http://www.powned.tv/nieu(...)n_niet_tegen_ve.html

Wat een triest figuur is die man toch ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146597284
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:51 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het is dezelfde achterstandigheid. Racistisch is een zwaar woord. Maar de reden om erdoor beledigd te zijn voor negers is wel dezelfde. Het is dezelfde beledigende weergave van hun etniciteit.
Dat is beperkt tot hun mening. KKKpop is totaal iets anders dan ZP en als jij daar een bepaald gevoel bij hebt, ligt dat geheel aan jou. Want ZP is bedoeld als kindervriend en niet als brandende neger opgeknoopt aan een boom met een banaan in zijn reet.

Klaar.
1947-2016
  donderdag 13 november 2014 @ 00:01:12 #166
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146597394
Quinsy doet een Vogelaartje :D

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_146597397
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:56 schreef Straatcommando. het volgende:

Die voorzitter ook nog een hand toerijken met 'ik denk dat het goed is om de dialoog aan te blijven gaan', diep kijkend en dus doelend naar gario. gario's reactie is echt om te kotsen.. 'nee, ik niet'.
2.25.

Gewoon geen enkel oog willen hebben voor de discussie. Blinde achterlijke rotmongool :r
1947-2016
  donderdag 13 november 2014 @ 00:03:11 #168
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_146597462
Er komt maar een zwarte piet mee dit jaar.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_146597531
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:01 schreef Mani89 het volgende:

Geenstijl moet je ook gewoon keihard negeren.
pi_146597574
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geenstijl moet je ook gewoon keihard negeren.
Hou op gast. Je ziet toch de beelden in deze? Die spreken toch voor zich? Of moet alles voorgekouwd van de vara afkomen voordat jij het wil slikken?
1947-2016
pi_146597584
Het is wel erg grappig om te zien dat bepaalde mensen er niet tegen kunnen dat tradities en allerlei andere soorten zaken kunnen veranderen.
pi_146597638
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:06 schreef theunderdog het volgende:
Het is wel erg grappig om te zien dat bepaalde mensen er niet tegen kunnen dat tradities en allerlei andere soorten zaken kunnen veranderen.
Met een rancuneuse manier die de antiZP brigade wil? Die wil geen verandering, dat zie je toch? Die wil vernietiging. Dat is waar de meesten snoeihard over vallen.
1947-2016
pi_146597742
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hou op gast. Je ziet toch de beelden in deze? Die spreken toch voor zich? Of moet alles voorgekouwd van de vara afkomen voordat jij het wil slikken?
Quinsy Gario is een kneus, maar die figuren van Geenstijl ook. Dat hij Geenstijl negeert is prima.
pi_146597760
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met een rancuneuse manier die de antiZP brigade wil? Die wil geen verandering, dat zie je toch? Die wil vernietiging. Dat is waar de meesten snoeihard over vallen.
Ik sta niet achter de "antiZP brigade" , zwarte piet verbieden gaat niet werken.

Het is gewoon een proces, komt vanzelf allemaal wel goed.
  donderdag 13 november 2014 @ 00:10:47 #175
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146597763
Ja ik vind roetveegpiet helemaal geen raar alternatief. Maar boeroepers als Quinsy gun ik gewoon niks waardoor ik uit pure rancune lekker vasthoud aan ZP.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 13 november 2014 @ 00:12:56 #176
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_146597858
Dit is het Nederland dat alles kwijt raakt.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_146597914
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dit meisje verwoordt precies mijn gedachten.
pi_146598010
quote:
Je loopt 20 topics achter.
pi_146598059
quote:
Wat een kut kind.
pi_146599402
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Quinsy Gario is een kneus, maar die figuren van Geenstijl ook. Dat hij Geenstijl negeert is prima.
Jij mag het oneens zijn met die jongens van GeenStijl maar kneuzen zijn het niet en ze verdienen het zeker niet om vergeleken te worden met een D-kunstenaar zoals Kwinsie Gario.
Dit uit de mond van iemand die sociaaleconomisch linkse opvattingen heeft en die dus vaak krommende tenen krijgt bij het lezen van schrijfsels van GeenStijl die hier over gaan.
#NoDAPL
pi_146599753
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij mag het oneens zijn met die jongens van GeenStijl maar kneuzen zijn het niet
Je hebt gelijk. Laffe kneuzen dekt de lading beter.
pi_146601077
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Laffe kneuzen dekt de lading beter.
Zeg, word jij niet moe van jezelf?
pi_146601112
Het toppunt (mijn dieptepunt) is nu bereikt.
Zelfs in de nacht van Jole wordt er meer dan een uur over de Zwarte Piet gediscusseerd.
Terwijl Sinterklaas nog niet in Nederland is.

Ik vond altijd al het Sinterklaas'festijn' veel te lang duren. Liever had ik het een week naar achteren opgeschoven (maximaal 10 dagen of zo).

Wat ik discriminerend vind. Vorige week was Jörgen Raymann te gast bij Mieke van Weij op de radio.
Ik dacht, hey wat leuk, een beetje humor.
Maar het eerste waar zij over begint , is over de Zwarte Piet discussie, nota bene het was begin november. :r
Haar tweede vraag was net zo discriminerend. Dat Jörgen het maar niet zo leuk moest vinden, dat hij als nationale Surinaamse knuffelbeer nu concurrentie ondervindt van Jandino.

Op zich heeft Raymann wel gelijk, dat het niet leuk is als Surinaamse dakdekker die het hele jaar moet horen: "Hey Piet, wat ben je vroeg dit jaar".
Maar aan de andere kant heeft elke bevolkingsgroep buiten de Hollanders, daar mee te maken. De Friezen en de Limburgers krijgen ook constant dit soort kwetsende humor om de oren.

De bewonderde film "Les Intouchables" heeft ook zo'n fragment. Het was schrijnend om te zien, hoe denigrerend de hoofdrolspeler Driss over de mensen uit Duinkerken praat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Idisrom op 13-11-2014 03:53:59 ]
pi_146601173
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 03:48 schreef Idisrom het volgende:
Het toppunt (mijn dieptepunt) is nu bereikt.
Zelfs in de nacht van Jole wordt er meer dan een uur over de Zwarte Piet gediscusseerd.
Terwijl Sinterklaas nog niet in Nederland is.

Ik vond altijd al het Sinterklaas'festijn' veel te lang duren. Liever had ik het een week naar achteren opgeschoven (maximaal 10 dagen of zo).

Wat ik discriminerend vind. Vorige week was Jörgen Raymann te gast bij Mieke van Weij op de radio.
Ik dacht, hey wat leuk, een beetje humor.
Maar het eerste waar zij over begint , is over de Zwarte Piet discussie, nota bene het was begin november. :r
Haar tweede vraag was net zo discriminerend. Dat Jörgen het maar niet zo leuk moest vinden, dat hij als nationale Surinaamse knuffelbeer nu concurrentie ondervindt van Jandino.

Op zich heeft Raymann wel gelijk, dat het niet leuk is als Surinaamse dakdekker die het hele jaar moet horen: "Hey Piet, wat ben je vroeg dit jaar".
Maar aan de andere kant heeft elke bevolkingsgroep buiten de Hollanders, daar mee te maken. De Friezen en de Limburgers krijgen ook constant dit soort kwetsende humor om de oren.

De bewonderde film "Les Intouchables" heeft ook zo'n fragment. Het was schrijnend om te zien, hoe denigrerend de hoofdrolspeler Driss over de mensen uit Duinkerken praat.
Zelden zo'n domme praat gehoord gedurende de nacht met als dieptepunt dat de Jodensterren uit de Tweede Wereldoorlog erbij werden gehaald.

Ik kreeg er ooraids van.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_146601339
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 03:48 schreef Idisrom het volgende:
Dát noem ik nou níet bepaald verbazend, om heel eerlijk te zijn. :')

Je weet dat dat nota bene door de Grote Leider van JOOP wordt gepresenteerd?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146601389
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:56 schreef Straatcommando. het volgende:

omdat hij niet met powned wil praten, maar zij hem hinderlijk blijven volgen?
pi_146601395
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 07:26 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

omdat hij niet met powned wil praten, maar zij hem hinderlijk blijven volgen?
Het is nogal triest als je niet met Powned wil praten.
pi_146601399
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

hij is toch zeker niet verplicht om met powned te praten? ze weten dat hij niks tegen ze zal zeggen en toch blijven ze em elke keer benaderen met draaiende camera's
pi_146601408
quote:
arm kind is gewoon gek gemaakt door dr moeder
pi_146601420
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 07:27 schreef waxxx het volgende:

[..]

Het is nogal triest als je niet met Powned wil praten.
want?
pi_146601425
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 07:34 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

want?
Dan ben je blijkbaar bang voor kritische vragen.
pi_146601441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 07:35 schreef waxxx het volgende:

[..]

zou kunnen, maar dat is niet zijn reden
er zijn ook mensen (bn'ers) die niet met de telegraaf of bepaalde andere kranten/programma's willen praten, ook allemaal bang en triest zeker?
pi_146601467
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 07:40 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

zou kunnen, maar dat is niet zijn reden
er zijn ook mensen (bn'ers) die niet met de telegraaf of bepaalde andere kranten/programma's willen praten, ook allemaal bang en triest zeker?
In deze situatie wel, hij staat daar gewoon weer aandachtsgeil op media te wachten.
pi_146601515
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 07:44 schreef waxxx het volgende:

[..]

In deze situatie wel, hij staat daar gewoon weer aandachtsgeil op media te wachten.
aandachtsgeil, natuurlijk
pi_146601856
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:01 schreef Mani89 het volgende:

Sunny wil door hem geneukt worden.
pi_146601898
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 07:35 schreef waxxx het volgende:

Lol. Powned en "kritisch" :D Trollen zijn het. Die kun je het beste negeren.
Net zoals op een forum.
pi_146602174
Quinsy is gewoon een zware loser, maar daar zijn beide partijen het wel mee eens hoop ik :')
pi_146602623
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 07:29 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

hij is toch zeker niet verplicht om met powned te praten? ze weten dat hij niks tegen ze zal zeggen en toch blijven ze em elke keer benaderen met draaiende camera's
Dat hij powned negeert is mijn punt helemaal niet. Hij weigert het compleet om ook maar de dialoog aan te gaan met voorstanders, terwijl hij nota bene de hand toegereikt krijgt op 2.25.
De hautaine houding tegen iedereen die ook maar iets proZP is.. Walgelijk.
1947-2016
pi_146602650
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het komt niet van joop of de vara af, dus zijn het gelijk kneuzen? Of zijn het kneuzen omdat ze een andere mening hebben dan die jij hebt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Red_85 op 13-11-2014 09:40:59 ]
1947-2016
pi_146602671
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 07:31 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

arm kind is gewoon gek gemaakt door dr moeder
Arme kinderen worden ingepraat dat ZP racisme is en de grote boze blanke meneer altijd en overal voorrang op krijgt...

Wat is je punt?
1947-2016
pi_146602686
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het komt niet van joop of de vara af, dus zijn het gelijk kneuzen? Of zijn het kneuzen omdat ze een andere mening hebben dan de jij hebt?
Nee het zijn kneuzen vanwege hun algehele houding.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146602687
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 07:44 schreef waxxx het volgende:

[..]

Om ze vervolgens te negeren met zijn arrogante lachje.. Vol met zijn aandachtsgeile bek in de camera. 'Kijk mij dan stoer negeren'
1947-2016
pi_146602757
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En de gariobrigade heeft wel een open en eerlijke houding om de dialoog aan te willen gaan..
Tuurlijk :)

Maar omdat je dus een 'kneuzerige' houding hebt, in jou ogen, mag je genegeerd worden betreffende je mening. Lekker is dat. Voel jij je wel thuis in dit land?
1947-2016
pi_146602781
quote:

[..]

Het komt niet van joop of de vara af, dus zijn het gelijk kneuzen? Of zijn het kneuzen omdat ze een andere mening hebben dan de jij hebt?
Je bent werkelijk van mening dat die GS figuren geen kneuzen zijn?
  donderdag 13 november 2014 @ 09:41:20 #205
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146602799
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh en de Gariobrigade zijn geen kneuzen? Dat trieste wijf dat de reporter blokkeert?
pi_146602804
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En de gariobrigade heeft wel een open en eerlijke houding om de dialoog aan te willen gaan..

Dat die figuren van GS kneuzen zijn maakt toch nog niet dat je van mening moet zijn dat die Gario en consorten dat niet zijn?
Is werkelijk alles in het leven zwart of wit voor jou :')?
pi_146602812
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:39 schreef Red_85 het volgende:
Nee. Maar dat maakt Geenstijl niet minder kneuzerig.

quote:
Maar omdat je dus een 'kneuzerige' houding hebt, in jou ogen, mag je genegeerd worden betreffende je mening. Lekker is dat. Voel jij je wel thuis in dit land?
Als je een structurele kneus bent dan mag je inderdaad genegeerd worden betreffende je mening. En ja ik voel me zeer thuis in dit land. Nog meer irrelevante vragen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_146602819
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oh en de Gariobrigade zijn geen kneuzen? Dat trieste wijf dat de reporter blokkeert?
Praat je nu met dat achterlijke gedrag het achterlijke gedrag van GeenStijl goed?
  donderdag 13 november 2014 @ 09:42:22 #209
396550 Richestorags
pi_146602824
quote:
11s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je bent werkelijk van mening dat die GS figuren geen kneuzen zijn?
Ja dat ben ik van mening. Stoken en prikken is hun intentie en het lukt ze elke keer weer. Kijk maar eens op de Powned facebook.
pi_146602837
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee. Maar dat maakt Geenstijl niet minder kneuzerig.

[..]

Als je een structurele kneus bent dan mag je inderdaad genegeerd worden betreffende je mening. En ja ik voel me zeer thuis in dit land. Nog meer irrelevante vragen?
Iedereen in dit land heeft een vrije meningsuiting. Zelfs de grootste kutkneuzen die er zijn. Jou posts en die van 99.998 worden hier toch ook niet stelselmatig verwijderd? Leer dat een keer.
1947-2016
pi_146602840
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja dat ben ik van mening. Stoken en prikken is hun intentie en het lukt ze elke keer weer. Kijk maar eens op de Powned facebook.
Stoken en prikken is ook de intentie van Gario. En dat lukt hem ook iedere keer weer. Tja.. consistent zijn he.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 13 november 2014 @ 09:43:55 #212
396550 Richestorags
pi_146602848
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Praat je nu met dat achterlijke gedrag het achterlijke gedrag van GeenStijl goed?
Welk achterlijk gedrag zag jij precies in dit betreffende filmpje? Bovendien als je echt sterk achter je mening staat spreek je hem juist richting je tegenstanders uit en niet alleen tegen ja-(k)nikkers.
pi_146602857
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Iedereen in dit land heeft een vrije meningsuiting. Zelfs de grootste kutkneuzen die er zijn. Jou posts en die van 99.998 worden hier toch ook niet stelselmatig verwijderd? Leer dat een keer.
Ja en? Ik zie even de link niet met vrijheid van meningsuiting. Ik heb ook de vrijheid om kneuzen te negeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146602861
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat die figuren van GS kneuzen zijn maakt toch nog niet dat je van mening moet zijn dat die Gario en consorten dat niet zijn?
Is werkelijk alles in het leven zwart of wit voor jou :')?
Nog zo een. Omdat jij vind dat het kneuzen zijn, maakt iemand nog geen kneus. Dat beperkt zich alleen tot jou ogen. Trolletje.
1947-2016
  donderdag 13 november 2014 @ 09:44:43 #215
396550 Richestorags
pi_146602863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Stoken en prikken is ook de intentie van Gario. En dat lukt hem ook iedere keer weer. Tja.. consistent zijn he.
Nee hij is er oprecht van overtuigd dat blanken duivels zijn. Geenstijl gelooft niet dat alle negers inferieur zijn.
pi_146602881
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee hij is er oprecht van overtuigd dat blanken duivels zijn. Geenstijl gelooft niet dat alle negers inferieur zijn.
Dat laatste blijkt nergens uit. Los daarvan had ik het over de houding - niet de mening.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146602885
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

OK, ik vind ze van hetzelfde dieptrieste niveau als die Quinsy en consorten. Beiden streven naar het politiseren van een kinderfeestje. Hoe ziek ben je dan in je hoofd...
pi_146602910
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en? Ik zie even de link niet met vrijheid van meningsuiting. Ik heb ook de vrijheid om kneuzen te negeren.
Iemand anders' mening =/= jou mening = Kneus en moet genegeerd worden.
1947-2016
  donderdag 13 november 2014 @ 09:46:56 #219
396550 Richestorags
pi_146602913
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat laatste blijkt nergens uit. Los daarvan had ik het over de houding - niet de mening.
Ze maken Geert ook vaak genoeg belachelijk. Bovendien heb je echt een plaat voor je kop als je denkt dat het een racistisch platform is.
pi_146602927
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Iemand anders' mening =/= jou mening = Kneus en moet genegeerd worden.
Nee: houding =/= mening. Ik begrijp dat het erg lastig voor je is om dat onderscheid te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146602933
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nog zo een. Omdat jij vind dat het kneuzen zijn, maakt iemand nog geen kneus. Dat beperkt zich alleen tot jou ogen. Trolletje.
Volgens mij ben jij veel stelliger in je veroordelingen. Dat je me nu dit soort onzin aan probeert te wrijven maakt jou eerder de trol :D
  donderdag 13 november 2014 @ 09:47:47 #222
396550 Richestorags
pi_146602939
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

OK, ik vind ze van hetzelfde dieptrieste niveau als die Quinsy en consorten. Beiden streven naar het politiseren van een kinderfeestje. Hoe ziek ben je dan in je hoofd...
Zij willen slechts in beeld brengen hoe triest die tegenstanders zijn. Nergens staan ze zelf actie te voeren voor ZP.
pi_146602948
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ze maken Geert ook vaak genoeg belachelijk. Bovendien heb je echt een plaat voor je kop als je denkt dat het een racistisch platform is.
Getuige de reacties heb ik daar telkenmale mijn twijfels bij. En dat ze Geertje belachelijk maken doet mij verder niets. Het gaat mij namelijk om hun trollerige houding. Wezenlijk niet anders dan een Gario. Ik moet dat soort figuren niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146602970
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zij willen slechts in beeld brengen hoe triest die tegenstanders zijn. Nergens staan ze zelf actie te voeren voor ZP.
Ze streven naar die politisering, dat is gewoon achterlijk. Want dat is de grootste bedreiging van Zwarte Piet. GeenStijl en consorten (zoals hun moederbedrijf de Telegraaf) zijn minstens net zo hard bezig met het proberen te vermoorden van Zwarte Piet als die Quinsy en consorten. Allemaal achterlijke dwazen...
pi_146602973
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sorry? Tweets van hem gelezen (MH017/17JUL, Jan Roos)? Houding gezien van hem (nonverbale communicatie verraad veel). Verschillende TV en radio optredens gezien en gehoord?

Als er 1 een notoire racist met een minderwaardigheidscomplex is in dit land, is dat qg wel.

Of strookt dat niet met je mening en dient dat genegeerd te worden? Of wil je dat niet zien?
1947-2016
pi_146602998
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sorry? Tweets van hem gelezen (MH017/17JUL, Jan Roos)? Houding gezien van hem (nonverbale communicatie verraad veel). Verschillende TV en radio optredens gezien en gehoord?

Als er 1 een notoire racist met een minderwaardigheidscomplex is in dit land, is dat qg wel.

Of strookt dat niet met je mening en dient dat genegeerd te worden? Of wil je dat niet zien?
Ik raad je aan om nog eens goed te lezen wat er staat. Want je slaat wild om je heen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146603033
quote:

[..]

Het komt niet van joop of de vara af, dus zijn het gelijk kneuzen? Of zijn het kneuzen omdat ze een andere mening hebben dan die jij hebt?
Nee. Omdat ze uit zijn op relletjes en als ze zelf een keer lik op stuk krijgen ze huilend in een hoekje gaan staan.
  donderdag 13 november 2014 @ 09:52:07 #228
396550 Richestorags
pi_146603047
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Getuige de reacties heb ik daar telkenmale mijn twijfels bij. En dat ze Geertje belachelijk maken doet mij verder niets. Het gaat mij namelijk om hun trollerige houding. Wezenlijk niet anders dan een Gario. Ik moet dat soort figuren niet.
Ze trollen de trollen. En ze zijn niet verantwoordelijk voor wat knuppels op hun website posten. Je ziet gewoon de onderklasse van heel Nederland, Marokko en Suriname daar posten.
  donderdag 13 november 2014 @ 09:52:58 #229
396550 Richestorags
pi_146603071
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Omdat ze uit zijn op relletjes en als ze zelf een keer lik op stuk krijgen ze huilend in een hoekje gaan staan.
Wanneer krijgen ze lik op stuk dan?
pi_146603087
Geenstijl is bagger en Annabel Nanninga is dik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146603089
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Iedereen in dit land heeft een vrije meningsuiting.
Maar je mag Geenstijl geen stelletje kneuzen noemen. Want dan komt de vrijheid van meningsuiting in het gedrang. Ofzo.
pi_146603097
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ze trollen de trollen. En ze zijn niet verantwoordelijk voor wat knuppels op hun website posten. Je ziet gewoon de onderklasse van heel Nederland, Marokko en Suriname daar posten.
Ze trekken toch heel bewust die onderklasse aan als publiek? Dat doe je om die reacties te krijgen.
pi_146603099
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Beetje een plaat voor je kop dit. Enneh - je bent als website gewoon verantwoordelijk voor wat er op je website wordt gepost.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146603120
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat hij powned negeert is mijn punt helemaal niet. Hij weigert het compleet om ook maar de dialoog aan te gaan met voorstanders, terwijl hij nota bene de hand toegereikt krijgt op 2.25.
De hautaine houding tegen iedereen die ook maar iets proZP is.. Walgelijk.
ok, dacht dat je t over zijn weigering zich te laten interviewen door pownews had
de weigering van de dialoog vind ik ook dom
pi_146603166
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar je mag Geenstijl geen stelletje kneuzen noemen. Want dan komt de vrijheid van meningsuiting in het gedrang. Ofzo.
Dat is ook je goed recht. Maar presenteer het niet dat zo dat ze keihard door iedereen genegeerd dienen te worden. Genoeg mensen die zich wel vinden in die mening.
1947-2016
pi_146603181
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is ook je goed recht. Maar presenteer het niet dat zo dat ze keihard door iedereen genegeerd dienen te worden. Genoeg mensen die zich wel vinden in die mening.
Domme mensen in overvloed in dit land, inderdaad.
pi_146603186
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Los van het feit dat zij wel vaak met een iets andere mening aankomen dan de rest van de media... Jij vind het een stel kneuzen, prima, dat maakt het alleen niet dat het kneuzen zijn.
1947-2016
pi_146603194
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Arme kinderen worden ingepraat dat ZP racisme is en de grote boze blanke meneer altijd en overal voorrang op krijgt...

Wat is je punt?
wat?
mijn punt was dat meisje in het filmpje door haar moeder bewust overstuur gemaakt is door haar dingen te vertellen waar ze veel te jong voor is die te begrijpen
en dan vervolgens snel de camera pakken om t op te nemen, puur effectbejag over de rug van je eigen kind
ik vraag me trouwens af wat moeder allemaal gezegd heeft vóór het filmpje begon te lopen
pi_146603196
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Domme mensen in overvloed in dit land, inderdaad.
Inderdaad. Toch Koos?
1947-2016
pi_146603212
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Inderdaad. Toch Koos?
Ik ben akelig dom, maar ik lees dan weer geen Geenstijl.
pi_146603214
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom? Hij mag vinden dat ze keihard door iedereen genegeerd dienen te worden. Vrijheid van meningsuiting.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146603223
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben akelig dom, maar ik lees dan weer geen Geenstijl.
Dat maakt je dan weer een intellectueel vergeleken met de Geenstijl-lezers.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146603227
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:59 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

wat?
mijn punt was dat meisje in het filmpje door haar moeder bewust overstuur gemaakt is door haar dingen te vertellen waar ze veel te jong voor is die te begrijpen
en dan vervolgens snel de camera pakken om t op te nemen, puur effectbejag over de rug van je eigen kind
ik vraag me trouwens af wat moeder allemaal gezegd heeft vóór het filmpje begon te lopen
Dat veronderstel je dus.

Laat ik dat eens opschrijven in het Engels. Assume, makes an Ass out of U and Me.
1947-2016
pi_146603228
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is je punt?
In wat voor wereld leef jij? Quinsy kan nog een puntje zeggen aan jouw slachtofferrol.

Man man man.
pi_146603235
quote:
6s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat maakt je dan weer een intellectueel vergeleken met de Geenstijl-lezers.
Daarom bracht ik het ook naar voren.
pi_146603246
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

ik vind eerder die 'journalist' triest die blijft jagen op iemand die zijn werkgever al meerdere keren heeft duidelijk gemaakt niet te willen meewerken aan het programma/omroep
pi_146603265
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In wat voor wereld leef jij? Quinsy kan nog een puntje zeggen aan jouw slachtofferrol.

Man man man.
Jij denkt niet dat dat gebeurd?
1947-2016
  donderdag 13 november 2014 @ 10:02:54 #248
396550 Richestorags
pi_146603270
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze trekken toch heel bewust die onderklasse aan als publiek? Dat doe je om die reacties te krijgen.
Daarin zijn ze niet uniek. Zoveel mensen verdienen geld aan het gepeupel.
pi_146603289
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Los van het feit dat zij wel vaak met een iets andere mening aankomen dan de rest van de media... Jij vind het een stel kneuzen, prima, dat maakt het alleen niet dat het kneuzen zijn.
Jij ziet ze werkelijk als voorhoede van de kwaliteitsmedia?

En dan noem je anderen een troll _O-
  donderdag 13 november 2014 @ 10:04:10 #250
396550 Richestorags
pi_146603301
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:01 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

ik vind eerder die 'journalist' triest die blijft jagen op iemand die zijn werkgever al meerdere keren heeft duidelijk gemaakt niet te willen meewerken aan het programma/omroep
Ja en? Dan breng je dus in beeld wat voor kneus het is. Heel Nederland ziet nu dat hij weigert de dialoog aan te gaan, ook met die man van het pietengilde. Het is dus vrij slim juist.
pi_146603302
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

sunny bergman?
pi_146603307
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:01 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

Stelselmatig uit de weg blijven gaan van de dialoog. 'Ik praat niet met jou omdat jij een andere mening hebt dan de mijne'. Dat is pas triest. Die gasten van Powned zoeken juist de conversatie op en willen die juist aangaan met de heer gario. Maar, net zoals op 2.25 uit dat filmpje, hij negeert ze en weigert de dialoog.

Wat is triester?
1947-2016
pi_146603309
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daarin zijn ze niet uniek. Zoveel mensen verdienen geld aan het gepeupel.
Maar dat maakt ze natuurlijk wel verantwoordelijk voor de toon en achterlijkheid van hun site.
pi_146603334
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat dat gebeurd?
Ongetwijfeld. De meeste dingen gebeuren wel ergens.

Het gaat mij om dat verongelijkte toontje van jou. Je hele post is doordrenkt van een gevoel van miskenning. Blanken worden door iedereen weggezet als de grote boeman, het is niet eerlijk.

Man o man, houd toch op. In dit land ben ik nog nooit benadeeld of veroordeeld omdat ik blank ben.
  donderdag 13 november 2014 @ 10:05:22 #255
396550 Richestorags
pi_146603338
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Beetje een plaat voor je kop dit. Enneh - je bent als website gewoon verantwoordelijk voor wat er op je website wordt gepost.
Er wordt niks strafbaars gepost dus waarom weghalen? Verder heb je niet in de hand wat kneuzen erop zetten.
pi_146603346
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het kwaliteitsmedia is?
1947-2016
pi_146603371
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach. volgens Matador is GS het enige medium dat onderzoeksjournalistiek bedrijft.

En die claim wist hij te onderbouwen met een artikel van de hand GS waarin de redactie onderzoek verricht door nieuwsberichtjes van dubieuze blogjes aan elkaar te linken.

Wat een droefenis.
pi_146603375
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het kwaliteitsmedia is?
Ok, het zijn geen kneuzen en het is geen kwaliteit. Hoe kwalificeer jij je troll-helden dan wel?
pi_146603379
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Er wordt niks strafbaars gepost dus waarom weghalen? Verder heb je niet in de hand wat kneuzen erop zetten.
Als je zelf kneuzen aantrekt door kneuzenberichten en kneuzenjournalistiek dan moet je ook niet janken als je daar als website of omroep op wordt afgerekend. Je hebt overigens wel degelijk in de hand wat kneuzen erop zetten - daarvoor bestaan er admins, moderators en dergelijke.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146603385
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. De meeste dingen gebeuren wel ergens.

Het gaat mij om dat verongelijkte toontje van jou. Je hele post is doordrenkt van een gevoel van miskenning. Blanken worden door iedereen weggezet als de grote boeman, het is niet eerlijk.

Man o man, houd toch op. In dit land ben ik nog nooit benadeeld of veroordeeld omdat ik blank ben.
Zeg ik dat? Ik geef alleen die toon aan omdat dat rond dwaalt bij de tegenstanders van ZP. Daar zit dat toontje wel.
1947-2016
pi_146603393
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach. volgens Matador is GS het enige medium dat onderzoeksjournalistiek bedrijft.

En die claim wist hij te onderbouwen met een artikel van de hand GS waarin de redactie onderzoek verricht door nieuwsberichtjes van dubieuze blogjes aan elkaar te linken.

Wat een droefenis.
Voor een bepaalde categorie mensen is dat natuurlijk ook het hoogst haalbare. Die geloven dan ook in het grote complot over het algemeen.
  donderdag 13 november 2014 @ 10:07:41 #262
396550 Richestorags
pi_146603400
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar dat maakt ze natuurlijk wel verantwoordelijk voor de toon en achterlijkheid van hun site.
Ja en? Zij lachen zich dood dat hun bestaansrecht wordt gehaald uit zuigen. Dat maakt hen verre van achterlijk daar ze het weten uit te buiten. En mensen die bereid zijn om normaal te reageren doen zij ook normaal tegen.
pi_146603407
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok, het zijn geen kneuzen en het is geen kwaliteit. Hoe kwalificeer jij je troll-helden dan wel?
Ah, je moet ze weer in een hokje of zuil plaatsen.
Typisch weer.
1947-2016
pi_146603418
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Ik geef alleen die toon aan omdat dat rond dwaalt bij de tegenstanders van ZP. Daar zit dat toontje wel.
En in jouw hoek zit een vrij hardnekkig racistisch toontje. Dat maakt beide groepen ook zo sneu.
Elkaar aanvallen en lekker politiseren met als gevolg dat jullie wellicht samen Zwarte Piet om zeep helpen...
pi_146603421
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het gaat mij om de toon van je post. Het is het toontje wat al maanden rondwaart in deze reeks. De toon van verongelijktheid. 'Het zijn altijd weer de blanken die overal de schuld van krijgen'. Want dat is wat je eigenlijk wil zeggen.
pi_146603424
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja en? Zij lachen zich dood dat hun bestaansrecht wordt gehaald uit zuigen. Dat maakt hen verre van achterlijk daar ze het weten uit te buiten. En mensen die bereid zijn om normaal te reageren doen zij ook normaal tegen.
Dit lijkt me een tikje naïef.
pi_146603434
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, je moet ze weer in een hokje of zuil plaatsen.
Typisch weer.
Kom eens met je water voor de dokter knul. Je maakt iedereen voor van alles en nog wat uit. Maar komt het er een keer op aan dan weiger je weer :'). Typisch getroll weer...
pi_146603451
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat mij om de toon van je post. Het is het toontje wat al maanden rondwaart in deze reeks. De toon van verongelijktheid. 'Het zijn altijd weer de blanken die overal de schuld van krijgen'. Want dat is wat je eigenlijk wil zeggen.
Wellicht is het ook gewoon de onmacht van de minder bedeelden. Alleen wat sneu dat ze daarmee ook hetgeen waarvoor ze zeggen te strijden om zeep helpen...
pi_146603454
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat veronderstel je dus.

Laat ik dat eens opschrijven in het Engels. Assume, makes an Ass out of U and Me.
wat? je denkt dat dat kind zelf die informatie tot zich heeft genomen met een kop thee al zittend op de bank kijkend naar één vandaag? natuurlijk heeft haar moeder haar dat alles vertelt, wetende dat een kind dat niet kan bevatten
pi_146603465
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, heel gek is dat niet gezien de argumenten die gebruikt worden. Het traditionele kinderfeest van Nederland wordt aangevallen als racistisch. Daarbij worden de voorstanders van ZP stelselmatig weggezet als PVV'ers en racisten..
1947-2016
pi_146603514
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kom eens met je water voor de dokter knul. Je maakt iedereen voor van alles en nog wat uit. Maar komt het er een keer op aan dan weiger je weer :'). Typisch getroll weer...
Ik laat me niet in een hokje plaatsen door een gewezen ex-dictatormodje.
1947-2016
pi_146603532
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja en? Dan breng je dus in beeld wat voor kneus het is. Heel Nederland ziet nu dat hij weigert de dialoog aan te gaan, ook met die man van het pietengilde. Het is dus vrij slim juist.
dat van die dialoog niet willen aangaan is ook dom van quinsy, maar dat zei ik al eerder
maar als iemand niet met jouw medium wil praten, is t idd behoorlijk triest om diegene te blijven achtervolgen
pi_146603549
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou ja, heel gek is dat niet gezien de argumenten die gebruikt worden. Het traditionele kinderfeest van Nederland wordt aangevallen als racistisch. Daarbij worden de voorstanders van ZP stelselmatig weggezet als PVV'ers en racisten..
Dat is enkel wat jij wil zien. In de praktijk is het een handjevol mafketels dat voorstanders van ZP uitmaakt voor racist. Alleen figuren zoals jij weten dat tot zulke proporties op te blazen en kruipen zo gewillig in de slachtofferrol. Het zou bijna hilarisch zijn als het niet zo in- en intriest was.

Verder ben ik ook pro-Piet, maar ik voel mij verre van racistisch. Ik voel mij dan ook niet weggezet of veroordeeld als een of andere fanatiekeling mij racistisch noemt om die reden. Groei wat ballen man.
  donderdag 13 november 2014 @ 10:14:45 #274
396550 Richestorags
pi_146603561
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:13 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

dat van die dialoog niet willen aangaan is ook dom van quinsy, maar dat zei ik al eerder
maar als iemand niet met jouw medium wil praten, is t idd behoorlijk triest om diegene te blijven achtervolgen
Nee, want daarmee breng je de halsstarrigheid van hem in beeld.
pi_146603582
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Stelselmatig uit de weg blijven gaan van de dialoog. 'Ik praat niet met jou omdat jij een andere mening hebt dan de mijne'. Dat is pas triest. Die gasten van Powned zoeken juist de conversatie op en willen die juist aangaan met de heer gario. Maar, net zoals op 2.25 uit dat filmpje, hij negeert ze en weigert de dialoog.

Wat is triester?
powned zoekt de conversatie op, geloof je t zelf?
en die meneer van t pietengilde en powned zijn 2 verschillende dingen he
dialoog met t pietengilde niet aangaan: dom
powned niet te woord willen staan: staat hem vrij en begrijp ik volkomen
  donderdag 13 november 2014 @ 10:15:57 #276
396550 Richestorags
pi_146603585
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is enkel wat jij wil zien. In de praktijk is het een handjevol mafketels dat voorstanders van ZP uitmaakt voor racist. Alleen figuren zoals jij weten dat tot zulke proporties op te blazen en kruipen zo gewillig in de slachtofferrol. Het zou bijna hilarisch zijn als het niet zo in- en intriest was.

Verder ben ik ook pro-Piet, maar ik voel mij verre van racistisch. Ik voel mij dan ook niet weggezet of veroordeeld als een of andere fanatiekeling mij racistisch noemt om die reden. Groei wat ballen man.
Maar zij weten er geld aan te verdienen. Wat dat betreft doen ze het beter dan trolletjes hier op Fok! (inclusief ikzelf). Zij verdienen er geld aan namelijk.
pi_146603588
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar waar komt jouw reflex vandaan om dan maar de tegenstanders van Zwarte Piet stelselmatig weg te zetten als racisten?
pi_146603601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik laat me niet in een hokje plaatsen door een gewezen ex-dictatormodje.
Typisch dat je niet eerlijk durft te zijn :).
  donderdag 13 november 2014 @ 10:16:29 #279
396550 Richestorags
pi_146603603
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:15 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

powned zoekt de conversatie op, geloof je t zelf?
en die meneer van t pietengilde en powned zijn 2 verschillende dingen he
dialoog met t pietengilde niet aangaan: dom
powned niet te woord willen staan: staat hem vrij en begrijp ik volkomen
Het staat Powned ook vrij om hem een microfoon onder zijn neus te douwen.
pi_146603604
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar zij weten er geld aan te verdienen. Wat dat betreft doen ze het beter dan trolletjes hier op Fok! (inclusief ikzelf). Zij verdienen er geld aan namelijk.
Wie krijgt er dan precies geld, en waarom?
  donderdag 13 november 2014 @ 10:17:05 #281
396550 Richestorags
pi_146603618
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie krijgt er dan precies geld, en waarom?
Geenstijl / Powned presentatoren verdienen toch hun brood met het maken van dit soort kwalitatief ongeëvenaarde items?
pi_146603629
quote:

[..]

Ja, inderdaad :). Die gekken van GS en telegraaf zijn helemaal niet nodig om voor Zwarte Piet te zijn :). Die zijn uiteindelijk alleen maar schadelijk voor onze Piet...
pi_146603637
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, want daarmee breng je de halsstarrigheid van hem in beeld.
want dat wist je daarvoor nog niet?
pi_146603643
quote:

[..]

Handjevol? Mwah, waren het er maar een handje vol. Dan was de discussie niet zo uit de hand gelopen

quote:
Verder ben ik ook pro-Piet, maar ik voel mij verre van racistisch.
Hier hetzelfde.

quote:
Ik voel mij dan ook niet weggezet of veroordeeld als een of andere fanatiekeling mij racistisch noemt om die reden. Groei wat ballen man.
En daarom voel ik me juist aangesproken door de kortzichtigheid van die kant. Heeft niets te maken met of je stalen ballen hebt of niet.
1947-2016
pi_146603646
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Geenstijl / Powned presentatoren verdienen toch hun brood met het maken van dit soort kwalitatief ongeëvenaarde items?
Oh, dan begreep ik je opmerking verkeerd. Dacht dat we het over niggers hadden.
  donderdag 13 november 2014 @ 10:18:15 #286
396550 Richestorags
pi_146603648
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:17 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

want dat wist je daarvoor nog niet?
Het mag niet vaak genoeg benadrukt worden.
pi_146603671
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het staat Powned ook vrij om hem een microfoon onder zijn neus te douwen.
natuurlijk, maar dan niet verontwaardigd gaan huilen als hij zijn standpunt volhoudt en niks zegt
  donderdag 13 november 2014 @ 10:20:21 #288
396550 Richestorags
pi_146603707
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:19 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

natuurlijk, maar dan niet verontwaardigd gaan huilen als hij zijn standpunt volhoudt en niks zegt
Ik huil niet verontwaardigd.
pi_146603717
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:19 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, want het benadrukt zijn gedrag om stelselmatig de voorstanders van ZP te negeren.
1947-2016
pi_146603723
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het mag niet vaak genoeg benadrukt worden.
wat win je ermee dan? het doet je geloofwaardigheid geen goed
pi_146603736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik huil niet verontwaardigd.
could have fooled me
pi_146603740
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:18 schreef Red_85 het volgende:
En daarom voel ik me juist aangesproken door de kortzichtigheid van die kant. Heeft niets te maken met of je stalen ballen hebt of niet.
Wat jij doet, is inzoomen op de mening van een klein clubje fanatici. Je bijt je vast in die irrelevante mening en als een stervende zwaan maak je je die slachtofferrol eigen. Sorry, maar het is gewoon belachelijk.

Je bent niet zielig omdat je blank bent.
pi_146603742
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Typisch dat je niet eerlijk durft te zijn :).
Mjah.. Ik zou eigenlijk hard willen lachen om je. Maar zelf daar ben ik al voorbij met je.
1947-2016
pi_146603783
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat jij doet, is inzoomen op de mening van een klein clubje fanatici. Je bijt je vast in die irrelevante mening en als een stervende zwaan maak je je die slachtofferrol eigen. Sorry, maar het is gewoon belachelijk.

Je bent niet zielig omdat je blank bent.
Welke irrelevante mening? Dat die gasten blanken zien als zoals zij ze zien? Dat is per definitie geen irrelevante mening in deze discussie. Dat is een van de voedingsbodems.
1947-2016
pi_146603794
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mjah.. Ik zou eigenlijk hard willen lachen om je. Maar zelf daar ben ik al voorbij met je.
Ik snap het wel, van de inhoud naar de man gaan als je in de hoek zit en geen argumenten meer hebt. Vrij typisch gedrag voor een trolletje ;)
pi_146603799
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, want het benadrukt zijn gedrag om stelselmatig de voorstanders van ZP te negeren.
hij negeert de voorstanders niet, hij negeert pownews/powned/geenstijl
en daarnaast wil hij niet het dialoog aangaan met t pietengilde

niet alle voorstander associëren zich met powned, gelukkig niet
pi_146603826
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Welke irrelevante mening? Dat die gasten blanken zien als zoals zij ze zien? Dat is per definitie geen irrelevante mening in deze discussie. Dat is een van de voedingsbodems.
Het is een handige frame. Door alle critici van ZP neer te zetten als een soort van blankenhaters, worden hun klachten automatisch invalide. Het is de discussie vervuilen wat jij doet.

Dat is hetzelfde als roepen dat ZP afgeschaft moet worden omdat een handvol voorstanders tot op het bot racistisch is.
pi_146603827
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik snap het wel, van de inhoud naar de man gaan als je in de hoek zit en geen argumenten meer hebt. Vrij typisch gedrag voor een trolletje ;)
Met jou op inhoud discussiëren? _O- :W
1947-2016
pi_146603848
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:24 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

hij negeert de voorstanders niet, hij negeert pownews/powned/geenstijl
en daarnaast wil hij niet het dialoog aangaan met t pietengilde

niet alle voorstander associëren zich met powned, gelukkig niet
2.25 in dat filmpje. Kijk eens goed wat hij doet. Hij negeert niet alleen pownews/powned/geenstijl. En dat is terugkomend in alles waar hij zit of zijn stem laat horen.
1947-2016
pi_146603857
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met jou op inhoud discussiëren? _O- :W
Ja, dat kan prima. Toen jij nog dacht dat de rechtszaak ging over het verbieden van Zwarte Piet heb ik je al uitgelegd dat het een kansloze zaak was over een evenementenvergunning die in hoger beroep nooit overeind zou blijven om maar eens wat te noemen.
pi_146603993
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

2.25 in dat filmpje. Kijk eens goed wat hij doet. Hij negeert niet alleen pownews/powned/geenstijl. En dat is terugkomend in alles waar hij zit of zijn stem laat horen.
in plaats van je te focussen op de cijfers 2.25 zou je eens goed moeten luisteren naar wat daar gezegd wordt door beiden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')