Mijn foto's zijn van vandaag, logisch dat die nog niet veel geplaatst zijn. Ik vind die foto met Sunny erop sterk, hij laat de verslagenheid bij haar zien.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:00 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Alles wat vaak gepost wordt wil ik er wel bij plaatsen. Maakt niet uit voor welke kant. Deze zijn niet vaak genoeg geplaatst en zijn ook niet illustratief voor een van beiden meningen m.i.
[..]
Link het, stuur een DMmetje en zodra ik het zie, zet ik het er bij, want dat hoort er inderdaad in. Ik vond alleen dat die KKK-foto te weinig langs kwam, en dus heb ik hem er even ingezet. Andere voorstellen voor een betere OP neem ik best mee, bijv. hoe veel gebruikte afbeeldingen het beste gegroepeerd kunnen worden onder een kopje. Bedenk je dat ik die 'regenboogpiet'-video er bijv. ook uit had kunnen halen. Heb er niets uitgehaald, slechts één foto aan toegevoegd.
Als je terugdenkt aan heel dat verhaal met die Jamaicaanse vrouw die op contractbasis voor de UN werkt dan is dat eigenlijk best wel logisch. Zij is immers voltijds bezig met herstelbetalingen aan onderdanen van voormalige kolonies en waar werd zij bij betrokken? Zwarte Piet.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:07 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dit is serieus de eerste keer dat ik dit hoor. Lijkt me onzin.
Het is aan beide kanten slechts een radicaal groepje, althans als je kijkt naar de mensen die het serieus menen. Wij zijn hier natuurlijk maar wat aan het dollen.quote:Dat wij + zij of toch ons heeft meer te maken over mensen die het erover hebben dat 'zij', onze traditie willen aanvallen en dat 'wij' dat niet moeten pikken, of dat het toch over iets zou moeten gaan dat 'onze' traditie is die we moeten bespreken. bewust niet gekozen voor 'wij vs zij'.
Misselijkmakend, subjectief filmpje. Zorgvuldig uitgekozen foto's zodat het lijkt alsof we zwarte piet allemaal zien als een zwarte slaaf en we het leuk vinden zwarte mensen belachelijk te maken.quote:
Ik had dat bericht nog niet mee gekregen. Quincy staat er lachend op, dus dat zij me direct niet veel.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn foto's zijn van vandaag, logisch dat die nog niet veel geplaatst zijn. Ik vind die foto met Sunny erop sterk, hij laat de verslagenheid bij haar zien.
Jouw mening. Toch hebben velen die geplaatst ter ondersteuning van zijn punt.quote:Zelf vind ik het een uitermate zwakke eis om foto's erin te zetten als ze veel langskomen. Zwarte Piet heeft niets met de KKK te maken, m.i. hoort die foto er niet bij.
Raad van state artikel staat er inmiddels in (al kan ik beter die van de raad v state zelf gebruiken) Ik twijfel nog over jouw foto in deze. Het gaat immers niet over argumenten van users hier. Ik probeer wel een oude sinterklaasfoto terug te vinden waar zowel zp als de sint ter paard zijn die jij volgens mij een paar keer gepost hebt.quote:Probeer gewoon de laatste trends weer te geven, aan beide kanten, dus objectief.
Tuurlijk het is allemaal een gebbetje.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je terugdenkt aan heel dat verhaal met die Jamaicaanse vrouw die op contractbasis voor de UN werkt dan is dat eigenlijk best wel logisch. Zij is immers voltijds bezig met herstelbetalingen aan onderdanen van voormalige kolonies en waar werd zij bij betrokken? Zwarte Piet.
[..]
Het is aan beide kanten slechts een radicaal groepje, althans als je kijkt naar de mensen die het serieus menen. Wij zijn hier natuurlijk maar wat aan het dollen.
In het geval van die speelgoedwinkel wel, in het geval van de HEMA en de AH niet aangezien ze net op tijd tot bezinning zijn gekomen. Simpelweg omdat ik niet meewerk aan dat gemanipuleer van een handvol radicale Surinamers.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:17 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Tuurlijk het is allemaal een gebbetje.![]()
Maar je zou wel iets bij een andere winkel kopen als ze bij die winkel witte pieten hebben en je zou het goed vinden als een intocht met gekleurde pieten verpest zou worden door volwassenen.
Een foto van die rechtszaak hoort er bij, het is het laatste nieuws en een OP moet een visuele ondersteuning gebruiken. 1 zo'n foto geeft direct weer hoe de stand van zaken is.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:17 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik had dat bericht nog niet mee gekregen. Quincy staat er lachend op, dus dat zij me direct niet veel.
[..]
Jouw mening. Toch hebben velen die geplaatst ter ondersteuning van zijn punt.
[..]
Raad van state artikel staat er inmiddels in (al kan ik beter die van de raad v state zelf gebruiken) Ik twijfel nog over jouw foto in deze. Het gaat immers niet over argumenten van users hier. Ik probeer wel een oude sinterklaasfoto terug te vinden waar zowel zp als de sint ter paard zijn die jij volgens mij een paar keer gepost hebt.
Ben effe aan het eten, dus voorlopig komt er niets bij.
De logica achter de schoorsteen-verhalen.quote:
Er staat een lachende Quincy Gario op. Ik wist ook niet dat het over die zaak ging. Overigens gaat het over of Van der Laan die beslissing mocht nemen in 2013. Van der Laan lijkt niet onsympathiek te staan tegen een veranderde ZP in 2014. Is die niet sowieso al aangepast in Amsterdam?quote:Op woensdag 12 november 2014 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een foto van die rechtszaak hoort er bij, het is het laatste nieuws en een OP moet een visuele ondersteuning gebruiken. 1 zo'n foto geeft direct weer hoe de stand van zaken is.
Als je door een schoorsteen gaat, wordt je toch zwart?quote:Op woensdag 12 november 2014 18:23 schreef Kenju het volgende:
[..]
De logica achter de schoorsteen-verhalen.
Je neemt het wel vrij serieus allemaal dus.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In het geval van die speelgoedwinkel wel, in het geval van de HEMA en de AH niet aangezien ze net op tijd tot bezinning zijn gekomen. Simpelweg omdat ik niet meewerk aan dat gemanipuleer van een handvol radicale Surinamers.
Maar je kan niet door een schoorsteen die te smal is. Dat was het punt.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je door een schoorsteen gaat, wordt je toch zwart?
Zal je dat echt denken als je 3 tot 6 bent? Je weet dat je zwarte handen krijgt als je aan as zit, dus dan zal het wel waar zijn wat je ouders je zeggen...quote:Op woensdag 12 november 2014 18:25 schreef Kenju het volgende:
[..]
Maar je kan niet door een schoorsteen die te smal is. Dat was het punt.
quote:Op woensdag 12 november 2014 18:24 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je neemt het wel vrij serieus allemaal dus.
Al die schijtlollige TT's zijn meer iets voor andere subfora. We hebben een stuk of 10 delen het zonder aanvullende TT gedaan, maar er is altijd wel weer iemand die zich niet kan bedwingen en denkt dat het nodig is om een NWS-bericht een eigen TT- lading te moeten meegeven.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Crap, te laat om het nieuwe deel te openen. Nu moeten we 7 pagina's lang tegen zo'n suffe titel aan kijken terwijl ik "want al zijn we zwart als roet..." wou gebruiken.
Volgens mij is die KKK-foto helemaal niet veel gepost. En belangrijker hij heeft gewoon niets met deze hele discussie te maken. Zwarte Piet heeft niets met de KKK te maken.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:17 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Jouw mening. Toch hebben velen die geplaatst ter ondersteuning van zijn punt.
[..]
Ik had dat als kind wel. Hetzelfde over of ze zich dan nooit douchten omdat ze al zwart waren wanneer ze van de boot af kwamen en waarom hun kleren wel schoon waren. En zoals ik al zei, dat verhaal van die loper moest ons ook verteld worden, dus ik was niet de enige. Alle huizen hebben wel een schoorsteen, maar die is niet groot genoeg om doorheen te kruipen.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal je dat echt denken als je 3 tot 6 bent? Je weet dat je zwarte handen krijgt als je aan as zit, dus dan zal het wel waar zijn wat je ouders je zeggen...
'T is een kinderfeest weet je nog.
Eens. Gewoon zonder is misschien beter. Die OP boeit eigenlijk ook niet, aangezien niemand daar naar kijkt.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Al die schijtlollige TT's zijn meer iets voor andere subfora. We hebben een stuk of 10 delen het zonder aanvullende TT gedaan, maar er is altijd wel weer iemand die zich niet kan bedwingen en denkt dat het nodig is om een NWS-bericht een eigen TT- lading te moeten meegeven.
Ik heb hem meerdere keren gepost. Op de frontpage ook, en toen haalde ik hem met een google search van hier. Hoe dan ook, hij is om de een of andere reden niet zo makkelijk meer te vinden, en het is wel een goed voorbeeld van de denigrerende weergave van een neger. Dus die mag er best in blijven wat mij betreft. Ik zou alleen ook een paar van die oude afbeeldingen willen zien. Die had jij meermaals paraat, dus als je ze er perse in wil kun je Xaobotnik vast wel vragen of hij die erin past?quote:Op woensdag 12 november 2014 18:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens mij is die KKK-foto helemaal niet veel gepost. En belangrijker hij heeft gewoon niets met deze hele discussie te maken. Zwarte Piet heeft niets met de KKK te maken.
Dus verwerk de uitspraak van de Raad van State erin. En haal die foto eruit. Dit is een subjectieve OP van lik me vestje.
Prachtig inderdaad.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Net op éénvandaag, op de antillen snappen ze er allemaal niet zo heel veel waarom zwarte pieten uberhaupt een discussie zijn. Behalve dan de blanken op het eiland. Die vinden het racisme.
Interessant gegeven inderdaad. Ik vraag me af of ze hierover ook roepen dat de NPO policor is en dergelijke...quote:Op woensdag 12 november 2014 18:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Net op éénvandaag, op de antillen snappen ze er allemaal niet zo heel veel waarom zwarte pieten uberhaupt een discussie zijn. Behalve dan de blanken op het eiland. Die vinden het racisme.
Nee, dat waren luxeknechten die goede arbeidsvoorwaarden hadden.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:09 schreef Ang3l het volgende:
[..]Hahahah.
Hoor je nu echt wat je zegt/typt? Waren er nu eenmaal veel donkergekleurde pages? Ja. Inderdaad. Dat waren de slaven.
Typisch. Daar zou Reneetje wel raad mee weten.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
ik denk dat je de stiefmoeders bedoeld, maar ook in dat geval: jaquote:Op woensdag 12 november 2014 16:50 schreef UltraR het volgende:
[..]
Right. Dus de gezellige schoonmoeders van Assepoester en Sneeuwwitje kan je ook zien als karikaturen van alle schoonmoeders in deze wereld? En plaatjes daarvan zouden wel toepasselijk zijn in de OP van een topic over schoonmoeders?
Eigenlijk gaat die uitspraak niet eens over zwarte piet, als je erover nadenkt. Het gaat erover of Van der Laan dat aspect had moeten meenemen in de toetsing van de vergunningsaanvraag in 2013. Het zou nergens op slaan om die verantwoordelijkheid bij Van der Laan neer te leggen.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een foto van die rechtszaak hoort er bij, het is het laatste nieuws en een OP moet een visuele ondersteuning gebruiken. 1 zo'n foto geeft direct weer hoe de stand van zaken is.
want ze hebben alle curaçaoënaars gesproken?quote:Op woensdag 12 november 2014 18:20 schreef Webschip het volgende:
Zometeen bij EenVandaag: op Curacao is helemaal geen probleem om Zwarte Piet, sterker nog ze lachen om het fenomeen dat gekke kunstjes maakt. Met grote verwondering kijken ze naar wat hier (vandaag) allemaal afspeelt.
Dat toont voor de zoveelste maal aan, dat een handjevol zeurpieten hier actief is en de boel gewoon willen slopen.
Merk verder op dat ook in België helemaal geen probleem is.
Net als bij dat filmpje over Londen weet je niet wie ze gesproken hebben en of er selectief geknipt is.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:00 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
want ze hebben alle curaçaoënaars gesproken?
Dit was waar de anti-ZP'ers zich aan vastklampten en deze zaak hebben ze verloren. De HR heeft geoordeeld dat een burgemeester ZP niet mag verbieden. Dit heeft een belangrijke precedentwerking.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:59 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Eigenlijk gaat die uitspraak niet eens over zwarte piet, als je erover nadenkt. Er wordt geen oordeel gegeven over of zwarte piet discriminerend is en dat is wat we hier bespreken.
Ik denk dat ik de hele boel er gewoon uit gooi.
Nauwelijks eigenlijk. Het was veel vreemder geweest wanneer dit in hoger beroep overeind was gebleven. Dan had het een precedentwerking gehad. Nu is het gewoon de bevestiging van logisch en reeds jaren staand beleid over evenementen/ demonstraties etc.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit was waar de anti-ZP'ers zich aan vastklampten en deze zaak hebben ze verloren. De HR heeft geoordeeld dat een burgemeester ZP niet mag verbieden. Dit heeft een belangrijke precedentwerking.
De RvS heeft juist prima gedaan waar ze voor ingehuurd zijn.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:05 schreef Ceberut het volgende:
RvS heeft zich er wel makkelijk vanaf gemaakt. Ze roepen wat over formele punten en de inhoud is daarbij genegeerd. Nu sleept de discussie alleen maar langer.
Een burgemeester gaat niet over de inhoud van een evenement. Anders kunnen demonstraties of de gaypride ook verboden worden.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:05 schreef Ceberut het volgende:
RvS heeft zich er wel makkelijk vanaf gemaakt. Ze roepen wat over formele punten en de inhoud is daarbij genegeerd. Nu sleept de discussie alleen maar langer.
De overgrote meerderheid heeft geen enkel probleem met ZP. De discussie speelt daar helemaal niet, en voor zover dat wel het geval is, is dat overgewaaid uit Nederland.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:00 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
want ze hebben alle curaçaoënaars gesproken?
Sterke tv daarquote:Op woensdag 12 november 2014 19:15 schreef Montagui het volgende:
En ja hoor, bij dwdd weer alleen anti pieten....
Het is ironisch, zonder de door belastingcenten betaalde omroep hadden we deze hele discussie niet gehad.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:15 schreef Montagui het volgende:
dat er geen discussie is wil niet zeggen dat niemand er problemen mee heeftquote:Op woensdag 12 november 2014 19:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid heeft geen enkel probleem met ZP. De discussie speelt daar helemaal niet, en voor zover dat wel het geval is, is dat overgewaaid uit Nederland.
Alleszeggend dus.
Iedereen heeft altijd wel ergens een probleem mee, je kan nooit iedereen tevreden stellenquote:Op woensdag 12 november 2014 19:20 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
dat er geen discussie is wil niet zeggen dat niemand er problemen mee heeft
Onzin natuurlijk. Een krant als de Telegraaf probeert minstens zo hard te stoken.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is ironisch, zonder de door belastingcenten betaalde omroep hadden we deze hele discussie niet gehad.
Weer die malloot van een Sunny Bergman.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:15 schreef Montagui het volgende:
Correct maar om dan maar degenen die er een probleem mee hebben te gaan bedreigen is ook weer zo wat...quote:Op woensdag 12 november 2014 19:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Iedereen heeft altijd wel ergens een probleem mee, je kan nooit iedereen tevreden stellen
dat was niet t puntquote:Op woensdag 12 november 2014 19:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Iedereen heeft altijd wel ergens een probleem mee, je kan nooit iedereen tevreden stellen
De discussie is gestart op de publieken. De Telegraaf reageert, die is allang het initiatief kwijt.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Een krant als de Telegraaf probeert minstens zo hard te stoken.
Het probleem is een kwestie van lange tenen bij een hele kleine minderheid. Zelf op Curacao een zeer kleine minderheid.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:20 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
dat er geen discussie is wil niet zeggen dat niemand er problemen mee heeft
wie zegt dat t niet de minderheid is die lange tenen heeft in deze kwestiequote:Op woensdag 12 november 2014 19:23 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het probleem is een kwestie van lange tenen bij een hele kleine minderheid. Zelf op Curacao een zeer kleine minderheid.
Eigenlijk wel, een zeer kleine groep is heel hard gaan roepen en hebben op die manier een podium gekregen om hun opvattingen te etaleren, daar was een andere groep het niet mee eens en dus krijg je een discussie.quote:
Door er lekker hysterisch op te reageren is het juist zo aangewakkerd. Er komen veel meer malloten bij DWDD of Pauw. Dat lijkt me geen argument.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De discussie is gestart op de publieken. De Telegraaf reageert, die is allang het initiatief kwijt.
Je generaliseert de publieke omroep. Dat is al een fout. Verder werd Gario uitgenodigd omdat hij gewoon een opmerkelijk standpunt had. De telegraaf kwam daarmee meteen met een pro-Piet initiatief. Dus waar Pauw en Witteman alleen maar rapporteerden over dat er een anti-Piet beweging is, koos De Telegraaf meteen een zijde en droeg dat ook uit.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De discussie is gestart op de publieken. De Telegraaf reageert, die is allang het initiatief kwijt.
neequote:Op woensdag 12 november 2014 19:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, een zeer kleine groep is heel hard gaan roepen en hebben op die manier een podium gekregen om hun opvattingen te etaleren, daar was een andere groep het niet mee eens en dus krijg je een discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |