abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2014 @ 19:42:52 #201
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_146818419
quote:
4s.gif Op maandag 17 november 2014 18:30 schreef fotostarter het volgende:

[..]

FOK! en GS staan los van elkaar. Ligt het niet aan jouw verbinding?
Nee, heb dan alleen problemen met websites die cloudflare gebruiken. Duurt ook maar een paar minuutjes.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_146819409
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 15:40 schreef Falco het volgende:
Hoe is die dip in 2008 trouwens te verklaren? Technische problemen? Volgens mij was dat veel eerder, in 2006 ofzo. Iets trouwens waar FOK! nu ook zo af en toe mee te maken heeft en anno eind 2014 echt niet meer kan.
Nee, dat was in 2008. Ik verzorgde rond die tijd de dagcijfers en het was een hele klus om het indexeerscript alle varianten van de foutmelding "database overbelast" te leren. :P
pi_146846763

Dit helpt ook niet echt nieuwe bezoekers aan te trekken :')
pi_146902298
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:55 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik heb de top 100 drukste reeksen als proxy gebruikt voor de hoeveelheid slowchat. Neem de top 100 reeksen van dit jaar bijv:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Feyenoord topic op plek#020 _O-

Feyenoord _O_
ajaks :r
pi_147111533
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:29 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat zou je ook kunnen opvatten dat de inhoud hem aan het hart gaat, ipv dat-ie alleen maar geld wil verdienen. Nog maar een grafiekje dan. Ik heb het aantal posts per jaar afgezet tegen het aantal posts dat de top 250 meest actieve users dat jaar geplaatst hebben (met dank aan Arcee's site). Voor 2014 heb ik een simpele prognose gemaakt. Aangezien het jaar bijna om is denk ik niet dat de voorspelde trend in 1,5 maand tijd nog wordt omgedraaid.

Te zien is dat de top 250 users steeds meer posten en gezien de dalende trend in het jaartotaal de afgelopen 3 jaar betekent dit dat de top 250 users percentueel gezien nóg meer van het totale postaantal opslokken dan dat ze in absolute zin al doen. De consequentie is dat het aantal posts van alle andere users gestaag aan het afnemen is. Als je dit combineert met mijn eerdere grafiekje van het aantal posts dat in de top 100 reeksen wordt gezet en bedenkt dat dit voornamelijk slowchatreeksen zijn, dan is de relatie tussen het toenemende postaantal van de top 250 en de toenemende postaantallen voor slowchatreeksen gauw gelegd. Conclusie is dus dat buiten al die slowchats steeds minder wordt gepost. Ook is te zien dat de cijfers nog niet dramatisch zijn. Het verwachte postaantal van alle overige users ligt op het niveau van 2006. Het was niet zo dat FOK! toen een uitgestorven bedoening was. Het wordt alleen wel interessant om te zien of de dalende trend zich doorzet, want als dat zo is ziet de toekomst voor het forum er steeds somberder uit.

[ afbeelding ]
Kun je ook een grafiekje maken van het aantal users dat gepost heeft in een jaar?
  zaterdag 29 november 2014 @ 13:09:10 #206
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_147115421
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 07:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kun je ook een grafiekje maken van het aantal users dat gepost heeft in een jaar?
Nee, helaas. :P Ik maak gebruik van de stats-sites van Arcee en bondage, en die kunnen zulke cijfers niet rechtstreeks produceren. Ik zou evt wel een schatting kunnen maken van het aantal actieve users per jaar door de top 500 users van enkele subfora op te vragen en daaruit een verdeling te toveren.
  FOK!mycroftheld zaterdag 29 november 2014 @ 14:17:47 #207
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_147116903
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:09 schreef Terecht het volgende:

[..]

Nee, helaas. :P Ik maak gebruik van de stats-sites van Arcee en bondage, en die kunnen zulke cijfers niet rechtstreeks produceren. Ik zou evt wel een schatting kunnen maken van het aantal actieve users per jaar door de top 500 users van enkele subfora op te vragen en daaruit een verdeling te toveren.
Ik zal ff kijken of ik een query kan draaien.

Vergeet niet dat vragen altijd mag, als stats niet beschikbaar zijn kunnen we altijd even kijken wat de mogelijkheden zijn. Gewoon ff PM/DM sturen.

Edit: ga straks ff query draaien. Nu eerst boodschappen doen...
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:24:12 #208
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_147117035
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:17 schreef bondage het volgende:

[..]

Ik zal ff kijken of ik een query kan draaien.

Vergeet niet dat vragen altijd mag, als stats niet beschikbaar zijn kunnen we altijd even kijken wat de mogelijkheden zijn. Gewoon ff PM/DM sturen.

Edit: ga straks ff query draaien. Nu eerst boodschappen doen...
^O^. Ik ben erg benieuwd hoe het aantal actieve users zich heeft ontwikkeld de afgelopen jaren. Als je dat zou kunnen queryen, graag! _O_
  FOK!mycroftheld zaterdag 29 november 2014 @ 15:18:38 #209
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_147118201
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:24 schreef Terecht het volgende:

[..]

^O^. Ik ben erg benieuwd hoe het aantal actieve users zich heeft ontwikkeld de afgelopen jaren. Als je dat zou kunnen queryen, graag! _O_
Hierbij. Mocht je er een grafiek van willen maken ga je gang.

2010
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2011
SPOILER
2012
SPOILER
2013
SPOILER
2014
SPOILER
  zaterdag 29 november 2014 @ 15:56:17 #210
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_147119120
De maand is nog niet om maar met ruim 30% minder actieve (unieke) users per maand zou ik me toch zorgen maken over het bestaansrecht van het forum:

Het aantal posts per user neemt de afgelopen jaren wel toe, maar of dat zo positief is?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:05:45 #211
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_147119363
Het is dat er in het Utopia topic zeer veel gepost wordt, zonder die slowchats daar zouden de getallen helemaal bedenkelijk zijn.
Ik ben ook meer een slowchatter dan dat ik op andere topics post, maar op alle SCs waar ik rondhang is het bedenkelijk rustig
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:10:18 #212
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_147119485
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:05 schreef Koen66 het volgende:
Het is dat er in het Utopia topic zeer veel gepost wordt, zonder die slowchats daar zouden de getallen helemaal bedenkelijk zijn.
Ik ben ook meer een slowchatter dan dat ik op andere topics post, maar op alle SCs waar ik rondhang is het bedenkelijk rustig
Ook echt wtf: 12,9% van alle posts van dit jaar komen uit die Utopia-SC :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_147119523
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:10 schreef Falco het volgende:

Ook echt wtf: 12,9% van alle posts van dit jaar komen uit die Utopia-SC :').
De cos neem ik aan?
De UTO-SC is weer een aparte reeks.

Edit:
Topicreeks: [COS #1]We hebben beeld. *O*
Topicreeks: Utopia, het nieuwe prog. van J. de Mol.
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:18:44 #214
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_147119683
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De cos neem ik aan?
De UTO-SC is weer een aparte reeks.

Edit:
Topicreeks: [COS #1]We hebben beeld. *O*
Topicreeks: Utopia, het nieuwe prog. van J. de Mol.
Ahja, of daar zoveel verschil in zit ;). Anyway die twee reeksen bij elkaar zorgen voor 14,9% van alle posts op FOK! dit jaar.
pi_147119769
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:18 schreef Falco het volgende:
Ahja, of daar zoveel verschil in zit ;).
Lol, laat ze het daar maar niet lezen. :D

quote:
Anyway die twee reeksen bij elkaar zorgen voor 14,9% van alle posts op FOK! dit jaar.
Dat is idd een enorm aandeel, waarbij je je af moet vragen hoeveel (actieve) users van FOK! verdwijnen als het ooit afgelopen is en hoeveel er terugkeren naar hun "oude" plekje op FOK!
  FOK!mycroftheld zaterdag 29 november 2014 @ 16:30:24 #216
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_147119977
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:18 schreef Falco het volgende:

[..]

Ahja, of daar zoveel verschil in zit ;). Anyway die twee reeksen bij elkaar zorgen voor 14,9% van alle posts op FOK! dit jaar.
Tja, het forum is destijds mede door dit soort programma's ontstaan, het is niet zo heel vreemd dat hier nog steeds een groot aandeel van de posts worden gemaakt.

Ik merk overigens wel dat het een stuk rustiger is. Ook zonder stats zou ik dat wel durven roepen.
pi_147120023
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:18 schreef bondage het volgende:

[..]

2010
SPOILER
2011
SPOILER
2012
SPOILER
2013
SPOILER
2014
SPOILER
Duidelijke cijfers...
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:55:13 #218
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_147120506
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:30 schreef bondage het volgende:

[..]

Tja, het forum is destijds mede door dit soort programma's ontstaan, het is niet zo heel vreemd dat hier nog steeds een groot aandeel van de posts worden gemaakt.

Ik merk overigens wel dat het een stuk rustiger is. Ook zonder stats zou ik dat wel durven roepen.
ben benieuwd wat daar de reden voor is, sommigen roepen Facebook en Whatsapp, maar dat zou toch geen concurrentie moeten zijn, compleet onvergelijkbaar
Same shit, different day
SC hopper present
pi_147121387
Het aantal actieve users gaat dus best hard omlaag.
pi_147121463
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:56 schreef Falco het volgende:

Het aantal posts per user neemt de afgelopen jaren wel toe, maar of dat zo positief is?
Nee, je krijgt steeds meer een in-crowd in reeksen. En die worden daardoor minder interessant voor buitenstaanders.
pi_147121584
quote:
De maand is nog niet om maar met ruim 30% minder actieve (unieke) users per maand zou ik me toch zorgen maken over het bestaansrecht van het forum:

[ afbeelding ]

Neuh, mede door UTO komt dat, over het algemeen is het gewoon een groepje no-lifers wat zoiets veroorzaakt. Gewoon plain old SC, wat an sich niet verkeerd is, maar het voegt bijzonder weinig toe aan je forum.
  FOK!mycroftheld zaterdag 29 november 2014 @ 18:02:26 #222
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_147122207
quote:
Dit hoeft trouwens niet per se zo te zijn. Het is ook mogelijk dat en een aantal users die toch al niet veel posten helemaal met de noorderzon zijn vertrokken. In combinatie met een aantal users die juist meer zijn gaan posten kan dit het resultaat zijn.
pi_147122314
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:02 schreef bondage het volgende:

[..]

Dit hoeft trouwens niet per se zo te zijn. Het is ook mogelijk dat en een aantal users die toch al niet veel posten helemaal met de noorderzon zijn vertrokken. In combinatie met een aantal users die juist meer zijn gaan posten kan dit het resultaat zijn.
Toch lijkt het me geen positieve ontwikkeling. Het aantal posts neemt af, het aantal users dat post neemt af. Dus zelfs als wat je zegt klopt, dan compenseren de extra posts van de users die meer gaan posten, niet het aantal posts van de users die vertrokken zijn.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het aantal views. Zijn daar cijfers van?
pi_147122329
als nieuwe mensen met een vraag eens niet meteen de grond in geboord zouden worden zou er vast meer gepost worden door nieuwe mensen :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  FOK!mycroftheld zaterdag 29 november 2014 @ 18:08:17 #225
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_147122373
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Toch lijkt het me geen positieve ontwikkeling. Het aantal posts neemt af, het aantal users dat post neemt af. Dus zelfs als wat je zegt klopt, dan compenseren de extra posts van de users die meer gaan posten, niet het aantal posts van de users die vertrokken zijn.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het aantal views. Zijn daar cijfers van?
Ik ben het met je eens dat het niet positief is, ik zie juist graag veel verschillende users. In sommige fora zie je altijd dezelfde namen voorbijkomen.

Views zou Danny moeten kunnen leveren. Ik kan het in ieder geval niet.
pi_147122416
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:08 schreef bondage het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het niet positief is, ik zie juist graag veel verschillende users. In sommige fora zie je altijd dezelfde namen voorbijkomen.

Ja, da's jammer. Je krijgt dan vaak echt zo'n incrowd, met specifieke grapjes en veel offtopic geneuzel. En dat stimuleert niet als nieuweling om er tussen te komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2014 18:10:04 ]
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:10:51 #227
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_147122444
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:18 schreef bondage het volgende:

[..]

2010
SPOILER
2011
SPOILER
2012
SPOILER
2013
SPOILER
2014
SPOILER
Dank! O+

Grafiekje:

Het aantal actieve users is met zo'n 35% gedaald in bijna 5 jaar tijd. Het aantal posts per user is in diezelfde periode omhoog gegaan, imo een indicatie dat de hoeveelheid slowchat is toegenomen. Wat mij vooral opvalt is hoe consistent de daling van het aantal actieve users is. De moving average over een periode van 6 maanden is vanaf de piek in okt-10 vrijwel monotoon dalend (zie spoiler).

SPOILER
pi_147122458
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, da's jammer. Je krijgt dan vaak echt zo'n incrowd, met specifieke grapjes en veel offtopic geneuzel. En dat stimuleert niet als nieuweling om er tussen te komen.
wat zou wel stimuleren? Sc is er namelijk altijd wel, ook in non-sc topics
pi_147122513
En wat is de invloed van bv de tvp-knop? Iig minder reacties, met niet boeiende tvp-meldingen, zoals vroeger.
  FOK!mycroftheld zaterdag 29 november 2014 @ 18:15:05 #230
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_147122552
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is ook lastig om er als nieuweling tussen te komen. Probeer maar eens tussen het vaste clubje in KLB te komen... Je zal bij de Hells Angels nog makkelijker geaccepteerd worden om maar een voorbeeld te noemen...
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:23:44 #231
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_147122776
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:13 schreef Pheno het volgende:
En wat is de invloed van bv de tvp-knop? Iig minder reacties, met niet boeiende tvp-meldingen, zoals vroeger.
Die tvp's maakten toch maar hooguit 2% uit van het complete postaantal denk ik? Misschien 5%, maar daar zal het echt niet aan liggen. Waar ik nog benieuwder naar ben is het aantal karakters per post en dan over een echt langere periode vanaf het begin. Heb zelf het idee dat lange posts vroeger veel vaker voorkwamen. Check maar die oeroude topics. Tegenwoordig worden de posts veel korter en bondiger wat imo niet positief is voor de kwaliteit...
pi_147122819
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:13 schreef Pheno het volgende:
Want dat ding is er ook pas sinds dit jaar? Het zal ongetwijfeld íets verschil maken, maar dat was dan al in de eerdere jaren.
  FOK!mycroftheld zaterdag 29 november 2014 @ 18:30:31 #233
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_147122970
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:23 schreef Falco het volgende:

[..]

Waar ik nog benieuwder naar ben is het aantal karakters per post en dan over een echt langere periode vanaf het begin.
Die statistiek kan ik helaas niet draaien, ik heb de inhoud van de posts niet over zo'n lange periode.
pi_147122993
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:23 schreef Falco het volgende:

[..]

Die tvp's maakten toch maar hooguit 2% uit van het complete postaantal denk ik? Misschien 5%, maar daar zal het echt niet aan liggen. Waar ik nog benieuwder naar ben is het aantal karakters per post en dan over een echt langere periode vanaf het begin. Heb zelf het idee dat lange posts vroeger veel vaker voorkwamen. Check maar die oeroude topics. Tegenwoordig worden de posts veel korter en bondiger wat imo niet positief is voor de kwaliteit...
tja, maar om nu bij invoer te verplichten dat iets uit tweehonderd karakters moet bestaan gaat ook wat ver :P Ik als user merk zelf natuurlijk ook dat Er in bepaalde fora of alleen maar kortaf antwoord of er kwalitatieve dieptepunten voorbijkomen. ONZ was vroeger leuker, zat meer werk in een topic of kloon, etc. Zelf ben ik wat ouder en misschien is het een nieuwe generatie die graag elkaar afzeikt.
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:31:49 #235
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_147123004
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:30 schreef bondage het volgende:

[..]

Die statistiek kan ik helaas niet draaien, ik heb de inhoud van de posts niet over zo'n lange periode.
Nee dacht ik ook wel dat dat lastig was om dat uit te draaien. Je moet dan ook onderscheid maken in wat gequote is en niet.
  FOK!mycroftheld zaterdag 29 november 2014 @ 18:32:50 #236
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_147123035
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Want dat ding is er ook pas sinds dit jaar? Het zal ongetwijfeld íets verschil maken, maar dat was dan al in de eerdere jaren.
MED / Het einde van de TVP
pi_147123062
quote:
Precies mijn punt, dat kan nu nooit ineens zo'n enorme teloorgang veroorzaken. Wellicht dat je in dat jaar even een dipje zag, maar daarna zou het stabiel moeten blijven als het aantal posts dat ook deden.
pi_147123073
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

het was er iig niet in 2003 :P

Geen idee, ik bedenk nu wat mogelijke oorzaken. De grootste oorzaak zullen de users zelf zijn. Je wordt als nieuweling in een subforum soms hard aangepakt. Wat natuurlijk door moderators achteraf opgeruimd kan worden, maar dan is het leed al geleden. De maatschappij verhart, zeggen ze dan. Tja, maar daar hoef je niet aan mee te doen.
pi_147123078
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

wat zou wel stimuleren? Sc is er namelijk altijd wel, ook in non-sc topics
Het lijkt me dat je de SC moet beperken tot de SC-topics en niet teveel uit de hand laten lopen in de andere topics. Ik kan me iig herinneren dat er in het begin van de SC-topics strak op werd gemodereerd. Nu leiden heel veel reeksen tot een verkapte SC. Een reeks als "recreatief wielrennen" is de helft van de tijd een verkapte SC of offtopic, dat is voor mij de reden dat ik daar nog amper kom.
pi_147123105
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:33 schreef Pheno het volgende:

[..]

het was er iig niet in 2003 :P

Geen idee, ik bedenk nu wat mogelijke oorzaken. De grootste oorzaak zullen de users zelf zijn. Je wordt als nieuweling in een subforum soms hard aangepakt. Wat natuurlijk door moderators achteraf opgeruimd kan worden, maar dan is het leed al geleden. De maatschappij verhart, zeggen ze dan. Tja, maar daar hoef je niet aan mee te doen.
Ook dat was altijd al des FOK!s, gewoon een beetje rebels. En ik denk juist dat die 'liever kwantiteit dan kwaliteit' instelling in sommige fora alleen maar als katalysator werkt. Je komt daardoor in een neerwaartse spiraal.
pi_147123160
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je de SC moet beperken tot de SC-topics en niet teveel uit de hand laten lopen in de andere topics. Ik kan me iig herinneren dat er in het begin van de SC-topics strak op werd gemodereerd. Nu leiden heel veel reeksen tot een verkapte SC. Een reeks als "recreatief wielrennen" is de helft van de tijd een verkapte SC of offtopic, dat is voor mij de reden dat ik daar nog amper kom.
Ik vraag me sowieso af waarom ieder forum een apart SC moet hebben, en sommige zelfs meer dan één :D Je merkt dat het gewoon onwijs lastig tussen te komen is voor nieuwelingen, en die mensen komen elkaar ook tegen in andere topics, waardoor dat soms weer erg incrowd wordt. Kortom; erg lastig als nieuweling beetje te 'aarden'. En dat is precies wat de cijfers laten zien, de aanwas is gewoon kleiner dan de vertrekkers.
pi_147123246
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:34 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ook dat was altijd al des FOK!s, gewoon een beetje rebels. En ik denk juist dat die 'liever kwantiteit dan kwaliteit' instelling in sommige fora alleen maar als katalysator werkt. Je komt daardoor in een neerwaartse spiraal.
rebels of totaal afgezeken worden zijn twee verschillende dingen
pi_147123287
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik vraag me sowieso af waarom ieder forum een apart SC moet hebben, en sommige zelfs meer dan één :D Je merkt dat het gewoon onwijs lastig tussen te komen is voor nieuwelingen, en die mensen komen elkaar ook tegen in andere topics, waardoor dat soms weer erg incrowd wordt. Kortom; erg lastig als nieuweling beetje te 'aarden'. En dat is precies wat de cijfers laten zien, de aanwas is gewoon kleiner dan de vertrekkers.
Idd.
Zeker voor fora als ONZ en KLB snap ik de nut van een SC al helemaal niet. En dan heb je ook nog SC's met een OP waarin de vaste users staan, dat vind ik al helemaal vaag. Dan geef je zze nog een status als incrowd ook.
pi_147123288
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

rebels of totaal afgezeken worden zijn twee verschillende dingen
Deels inherent aan het 'we laten kansloze topics open want wie weet ontspint er zich na post 250 nog een interessante discussie'. Kom op zeg, als je het antwoord weet door de TT in Google te plakken, of het iets zó specifiek is dat bv. alleen je arts, bank, of werkgever het kan weten dan ís het gewoon 'goh, wat zei arts/bank/werkgever toen je ze belde'. Dat heeft niks met afzeiken te maken.
pi_147123355
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Deels inherent aan het 'we laten kansloze topics open want wie weet ontspint er zich na post 250 nog een interessante discussie'. Kom op zeg, als je het antwoord weet door de TT in Google te plakken, of het iets zó specifiek is dat bv. alleen je arts, bank, of werkgever het kan weten dan ís het gewoon 'goh, wat zei arts/bank/werkgever toen je ze belde'. Dat heeft niks met afzeiken te maken.
ik denk niet dat je me begrijpt. Prima, dan ga ik me niet heel druk maken en lekker op de bank hangen
pi_147123418
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:43 schreef Pheno het volgende:

[..]

ik denk niet dat je me begrijpt. Prima, dan ga ik me niet heel druk maken en lekker op de bank hangen
Neuh ik begrijp je wel hoor, denk ik :D Uiteraard moet echt het compleet en onterecht afzeiken van iemand niet getolereerd worden, alhoewel zoiets lastig tegen te gaan is. Is haast een soort 'cultuur', en met modden ben je altijd te laat in principe. Ik bedoel alleen dat ik dénk dat dat deels ook een beetje komt doordat in sommige fora alles gewoon openblijft tenzij echt zwaar tegen de policy. Dus ook de ontzettend 'domme' topics, waardoor je soms gewoon al met een wat cynischere insteek door de topics bladert, en ook de 'goeden' er van langs krijgen.
pi_147123775
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:15 schreef bondage het volgende:

Het is ook lastig om er als nieuweling tussen te komen. Probeer maar eens tussen het vaste clubje in KLB te komen... Je zal bij de Hells Angels nog makkelijker geaccepteerd worden om maar een voorbeeld te noemen...
Hangt van de SC af en "de cultuur" die daar heerst.
Als ik naar mijn vaste SC kijk (40+), dan is dat niet echt een probleem.
Ongeacht de leeftijd, want er komen af en toe jongeren voorbij die qua leeftijd met gemak kinderen zouden kunnen zijn van de vaste posters daar.

Een vaste OP hebben we trouwens niet, dus mss dat dat ook al scheelt.
  FOK!mycroftheld zaterdag 29 november 2014 @ 19:04:21 #248
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_147123928
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hangt van de SC af en "de cultuur" die daar heerst.
Als ik naar mijn vaste SC kijk (40+), dan is dat niet echt een probleem.
Ongeacht de leeftijd, want er komen af en toe jongeren voorbij die qua leeftijd met gemak kinderen zouden kunnen zijn van de vaste posters daar.

Een vaste OP hebben we trouwens niet, dus mss dat dat ook al scheelt.
Eens, het geldt ook niet voor alle fora. Was meer om aan te geven dat sommige echt slangennesten zijn, je moet als nieuweling een ruggengraat van staal hebben. Mensen die zoiets niet gewend zijn zullen al snel opgeven.
  zondag 30 november 2014 @ 21:03:11 #249
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_147161393
Heb het vandaag maar es geprobeerd in KLB. Een prachttopic openen! Maar met al dat gebagger verderop wordt de zin om nog eens een keer moeite te steken in een nieuw topic steeds minder ;(

KLB / Ouders die hun kinderen Uniek noemen
pi_147257052
Toch heb ik het idee dat het op de FP een stuk rustiger is. Minder reacties op nieuwsposts.

[ Bericht 41% gewijzigd door super_tekkel op 03-12-2014 19:39:02 ]
  maandag 5 januari 2015 @ 11:00:29 #251
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_148349005
Crosspost:
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:37 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zeker. :s)

Vergelijkbare trend, maar in absolute zin wel een sterkere achteruitgang. Die users moeten dus gemiddeld per user wel meer zijn gaan posten en dat klopt ook:

pi_148349496
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:00 schreef Terecht het volgende:
Crosspost:

Benieuwd of die stats er ook zijn per subforum of alleen FOK!-wide.
pi_148353672
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:00 schreef Terecht het volgende:
Crosspost:

[..]

En deze grafieken samen, neemt het aantal posts dan nog af, en met hoe veel?
pi_148353930
quote:
5s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Benieuwd of die stats er ook zijn per subforum of alleen FOK!-wide.
FB / Laatste jaar van FOK!? #2
pi_148353966
Is het dan minder druk geworden dan? :+
pi_148354095
quote:
Volgde het topic al, maar thnx. ^O^
Het is min of meer dezelfde discussie als in dit topic en aangezien het hier al vol staat met grafiekjes e.d. in de OP wel blij dat er nog meer statsinfo in dit topic komt. Maakt het voor mij wat overzichtelijker om te volgen.
pi_148377000
Grappige ontwikkelingen en 'leuke' statistieken, kreeg ook zelf dergelijk gevoel. Ben benieuwd op welke termijn Fok ook zoals een Hyves of myspace gaat eindigen. Ik hoop dat iemand op een andere locatie deze statistieken bij gaat houden, op het moment dat het inklapt ben ik benieuwd of een analyse gedaan kan worden wat nou het tipping point was.
pi_148381255
Volgens mij is de FP qua views echt ingestort. Bijna geen enkel nieuwitem komt boven de 10k views en 50 posts. Als ze gwn de oude FP hadden behouden, was het weer ouderwets lachen }:|
pi_148381526
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:05 schreef Beursaap het volgende:
Volgens mij is de FP qua views echt ingestort. Bijna geen enkel nieuwitem komt boven de 10k views en 50 posts. Als ze gwn de oude FP hadden behouden, was het weer ouderwets lachen }:|
Ik heb daar geen kijk op, en volgens mij zijn daar geen openbaar beschikbare stats van, maar wat ik uit het andere topic begrijp loopt volgens 'men' de FP juist goed, en is dat sowieso veruit de meest commercieel interessante van het tweetal fp/forum.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 09:26:05 ]
pi_148386702
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik heb daar geen kijk op, en volgens mij zijn daar geen openbaar beschikbare stats van, maar wat ik uit het andere topic begrijp loopt volgens 'men' de FP juist goed, en is dat sowieso veruit de meest commercieel interessante van het tweetal fp/forum.
inderdaad dat zeggen ze. Maar dat is nergens aan te merken. Niet de views en niet aan de reacties.

waarom is dat andere topic in fb dicht trouwens?
Valt mee dat deze nog open is
  zondag 4 oktober 2015 @ 13:36:54 #261
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_156591206
Update. Met dank aan bondage voor de statistieken. _O_
De frequentie is per maand.

zondag 4 oktober 2015 @ 13:38:27 #262
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156591258
Wow, wat een kick. FOK! wordt steeds meer incrowd ;(.
pi_156591268
Vind je het gek met die nieuwe forum lay-out _O- 8)7
  zondag 4 oktober 2015 @ 13:44:45 #264
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_156591433
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:38 schreef Beursaap het volgende:
Vind je het gek met die nieuwe forum lay-out _O- 8)7
De nieuwe layout is er pas een paar weken, goochem. De daling in aantal actieve users is al ruim 5 jaar gaande. Het effect van de nieuwe layout en het nieuwe beleid moet nog blijken.
pi_156593714
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:44 schreef Terecht het volgende:

[..]

De nieuwe layout is er pas een paar weken, goochem. De daling in aantal actieve users is al ruim 5 jaar gaande. Het effect van de nieuwe layout en het nieuwe beleid moet nog blijken.
Klopt, eigenlijk doel ik vooral op de FP die vorig jaar veranderd werd.
pi_156593785
Dit topic sluit waarschijnlijk ook zeer snel
pi_156600672
Wat is er gebeurt met fok rond januari 2014?
Eerst denken, dan typen
pi_156600968
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:03 schreef Piger het volgende:
Waarschijnlijk ging iedereen weer aan het werk. In bijna elk jaar zie je in december een piekje, waarna het in januari weer omlaag gaat.

Edit: ik zat naar het verkeerde grafiekje te kijken, dat van de aantallen users.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 19:42:57 ]
pi_156601622
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:03 schreef Piger het volgende:
Start van Utopia. Misschien kan iemand de cijfers per subforum posten (ik zit mobiel). Dan zal je zien dat dat nog één van de 'reddingen' is met het aantal posts wat daar geplaatst wordt
pi_156614185
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 15:01 schreef fotostarter het volgende:
Dit topic sluit waarschijnlijk ook zeer snel
Welnee, het wordt waarschijnlijk compleet doodgezwegen door iedereen met een donkerblauw of rood kleurtje, maar het is de hele FOK! policy dat álles moet kunnen zolang het niet op de man, kwetsend of intens tegen de policy is. Zou een beetje kinderachtig zijn dit dan te slotten. Snap dat het niet (meer) in Feedback loopt, maar in GC zou voor zoiets als dit prima plek moeten zijn.

Maar goed, iedereen die riep dat slowchats en kliekjes de dood van FOK! zijn worden stelselmatig uitgelachen, maar de statistieken lijken toch hun gelijk aan te tonen. De users díe posten, posten meer. Maar het aantal users dát post neemt enorm af, en daar bokst het stijgende gemiddelde per user niet tegenop.

Kortom; je forum is gewoon niet interessant genoeg. Er is te weinig unieke content. Men lult een beetje over dat ze uit bed stappen, een youtube opzetten, en of ff zijn pissen. Dat trekt geen nieuwe users. Plus van de ouwe groep haken er toch ook wel steeds meer mensen af.

Maar laten we vooral géén rem zetten op de wildgroei aan SC's en bepaalde users iedere brainfart in een nieuw topic laten gooien, want ja hey, het is niet expliciet tegen de policy, dus waarom sluiten? Nou, kijk eens een paar posts hier boven zou ik zeggen. ^O^
  Forum Admin maandag 5 oktober 2015 @ 13:54:26 #271
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156617916
quote:
2s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Welnee, het wordt waarschijnlijk compleet doodgezwegen door iedereen met een donkerblauw of rood kleurtje, maar het is de hele FOK! policy dat álles moet kunnen zolang het niet op de man, kwetsend of intens tegen de policy is. Zou een beetje kinderachtig zijn dit dan te slotten. Snap dat het niet (meer) in Feedback loopt, maar in GC zou voor zoiets als dit prima plek moeten zijn.

Maar goed, iedereen die riep dat slowchats en kliekjes de dood van FOK! zijn worden stelselmatig uitgelachen, maar de statistieken lijken toch hun gelijk aan te tonen. De users díe posten, posten meer. Maar het aantal users dát post neemt enorm af, en daar bokst het stijgende gemiddelde per user niet tegenop.

Kortom; je forum is gewoon niet interessant genoeg. Er is te weinig unieke content. Men lult een beetje over dat ze uit bed stappen, een youtube opzetten, en of ff zijn pissen. Dat trekt geen nieuwe users. Plus van de ouwe groep haken er toch ook wel steeds meer mensen af.

Maar laten we vooral géén rem zetten op de wildgroei aan SC's en bepaalde users iedere brainfart in een nieuw topic laten gooien, want ja hey, het is niet expliciet tegen de policy, dus waarom sluiten? Nou, kijk eens een paar posts hier boven zou ik zeggen. ^O^
Ik heb altijd het gevoel gehad dat de wildgroei aan SC's en andere bundeltopics een grote reden is geweest van de terugloop van vooral users. Het zijn doorgaans eilandjes met een incrowd waar je niet zomaar tussen komt. Los daarvan gaat het vaak gewoon helemaal nergens over.

Fok! heeft niet echt een uniek iets waar het in uitspringt, ergens is dat haar kracht ook, maar niet op deze manier. Juist de totaal niet homogene groep die met elkaar (soms heftig) in discussie gingen, dat was mooi. Dat is weg.

Wat ook niet meehelpt is dat veel unieke smaakmakende users verdwenen zijn. Waarom weet ik niet. We hebben er voornamelijk ''net niet'' grappige jonge kindertjes voor teruggekregen, en laat die nou juist vrij spel hebben met die idiote kliekjesvorming en inhoudsloze bagger.

Waar ik overigens wel een voetnoot bij wil zetten ; er is wel een stuk minder bagger als voorheen. Dat is zeker positief.

[ Bericht 2% gewijzigd door Straatcommando. op 05-10-2015 14:02:17 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 14:04:17 #272
7889 tong80
Spleenheup
pi_156618111
Het aantal nieuwe users kan natuurlijk niet blijven groeien.

Is er een statistiek van de stabiliteit qua FOK!ers ?

En dat in vergelijking met andere sociale media.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Forum Admin maandag 5 oktober 2015 @ 14:06:55 #273
pi_156618152
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:04 schreef tong80 het volgende:
Het aantal nieuwe users kan natuurlijk niet blijven groeien.

Is er een statistiek van de stabiliteit qua FOK!ers ?

En dat in vergelijking met andere sociale media.

Dat hoeft dan ook echt niet. Het moet natuurlijk wel een beetje in balans blijven. Je zou ''nieuwe'' users moeten aanwerven en ze ook een impuls moeten geven om te registreren. Doe meer met de community, zoals jaren terug dat waterpistolen evenement.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156618474
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat hoeft dan ook echt niet. Het moet natuurlijk wel een beetje in balans blijven. Je zou ''nieuwe'' users moeten aanwerven en ze ook een impuls moeten geven om te registreren. Doe meer met de community, zoals jaren terug dat waterpistolen evenement.
Dat dus, niks mis met afhakers, maar als er (structureel) geen nieuwe/voldoende aanwas voor is dan komt het gewoon op een sterfhuisconstructie uit.
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 14:40:27 #275
7889 tong80
Spleenheup
pi_156618696
Ik denk wel dat het negatieve gepost veel users weerhoudt iets te posten of om een topic te openen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 14:41:01 #276
7889 tong80
Spleenheup
pi_156618706
Loveless is er zo één trouwens.

pi_156618844
Prachtig, die twee posts onder elkaar zo. Je ziet werkelijk zelf niet dat jij tegenwoordig misschien wel de grootste negatieve invloed op FOK! hebt hé?
  maandag 5 oktober 2015 @ 15:18:05 #278
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156619375
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:41 schreef tong80 het volgende:

Dit soort persoonlijke aanvallen vind ik jammer. Waarom moet je zoiets posten? Je verpest er alleen de sfeer mee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 16:37:25 #279
7889 tong80
Spleenheup
pi_156620781
Welke sfeer :?

Ik ben al weg uit VBL vanwege de negatieve aanvallen. Ik reageer nooit op Loveless in MUZ als ie weer eens denigrerend doet en me probeert aan te vallen.

Post ik een keer iets negatiefs over hem ben ik de dader.

Zoek jezelf. En zoek het positieve dat ik dagelijks post.

Word er wel een beetje moe van.

Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 16:38:12 #280
7889 tong80
Spleenheup
pi_156620793
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:49 schreef Loveless85 het volgende:
Prachtig, die twee posts onder elkaar zo. Je ziet werkelijk zelf niet dat jij tegenwoordig misschien wel de grootste negatieve invloed op FOK! hebt hé?
:D

pi_156620803
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:41 schreef tong80 het volgende:

Niet haten op Loveless :)
pi_156620804
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 16:37 schreef tong80 het volgende:
Welke sfeer :?

Ik ben al weg uit VBL vanwege de negatieve aanvallen. Ik reageer nooit op Loveless in MUZ als ie weer eens denigrerend doet en me probeert aan te vallen.

Post ik een keer iets negatiefs over hem ben ik de dader.

Zoek jezelf. En zoek het positieve dat ik dagelijks post.

Word er wel een beetje moe van.

Quote me eens wanneer ik voor het laatst negatief op jou heb gereageerd (in MUZ of elders). Ik post hier ook gewoon mijn mening, en jij komt hier zelf vanuit het niets flamen richting mij. Dan is het nogal logisch dat je daar op aangesproken wordt.
  maandag 5 oktober 2015 @ 16:41:38 #283
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_156620855
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 16:08 schreef aloa het volgende:

[..]

Voor veel mensen wel (denk ik dan). Wat is iedereen die niet meer fokt dan aan het doen?
Ik was een aantal jaren geleden vrij actief, nu al heel lang niet meer. Vond het altijd wel leuk, gezellig en ook makkelijk. Dacht juist eigenlijk om weer 'terug te keren' en me weer eens te mengen in discussies. Vooral als het om series gaat is het wel leuk om te horen wat anderen erover te zeggen en schrijven hebben (al hoor ik dat tegenwoordig ook wel van collega's).

Ik denk inderdaad dat een deel van mijn tijd die ik aan Fok besteedde wel in Facebook is gaan zitten, al ben ik dat ook weer aan het afbouwen, omdat ik dat zo'n tijdrovende en eigenlijk nutteloze bezigheid vindt. Van Fok leer ik misschien nog wat :)

edit: ik Fok!te trouwens ook wel veel in een tijd dat ik tijd had om mee te helpen aan een gigantisch Fok! logo op één of andere website waar je pixels in kon kleuren. Dus ik denk dat een deel van de tijd die ik aan Fok besteedde nu ook gewoon in werken is gaan zitten...

[ Bericht 10% gewijzigd door Foeske op 05-10-2015 16:48:58 ]
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 16:44:12 #284
7889 tong80
Spleenheup
pi_156620900
quote:
2s.gif Op maandag 5 oktober 2015 16:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Quote me eens wanneer ik voor het laatst negatief op jou heb gereageerd (in MUZ of elders). Ik post hier ook gewoon mijn mening, en jij komt hier zelf vanuit het niets flamen richting mij. Dan is het nogal logisch dat je daar op aangesproken wordt.
Teveel om op te noemen. Gespeelde onschuld. Heilkge geest

pi_156620937
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 16:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

Teveel om op te noemen. Gespeelde onschuld. Heilkge geest

Kom met feiten dan, in plaats van weer de langspeelplaat over hoe jij zo'n aanwinst bent en verder iedereen tegen je is. Quoten dan. En nu niet weer met

A) Commentaar op taal of spelling
B) YouTube'je linkje
C) Schijtlollig woordgrapje
D) Nieuw topic om hierover te klagen
E) :T
F) 'ff pissen'
G) Compleet gekopieerd wikipedia artikel incl header/footers
H) Combinatie van bovenstaande

komen.

Discussieer eens. Kom eens met feiten.
Hou jezelf eens een spiegel voor, luister eens naar de geluiden om je heen. Zal je tegenvallen hoeveel mensen jouw tegenwoordige kwantiteit én 'kwaliteit' van posten een grotere reden vinden om FOK! links te laten liggen dan de zogenoemde 'zuurheid' die jij mensen hier lukraak verwijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2015 16:49:50 ]
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 16:58:29 #286
7889 tong80
Spleenheup
pi_156621161
Waarom draai je de feiten om ? :D

:T
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 17:01:53 #287
7889 tong80
Spleenheup
pi_156621223
pi_156621228
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 16:58 schreef tong80 het volgende:
Waarom draai je de feiten om ? :D

Ik draai niks om, jij komt (tot twee maal toe) met beschuldigingen. Ik vraag je simpelweg die te onderbouwen.
pi_156621327
Oh en even for the record, voordat er weer een overspannen donkerblauwe in m'n nek zit: Ik ben deze discussie niet gestart hé, ik post hier louter m'n mening en heb tong ineens in m'n nek dat ik hét probleem ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2015 19:26:05 ]
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 17:15:15 #290
7889 tong80
Spleenheup
pi_156621467
'Als je geen Engels kan, gebruik het dan niet.'

Jij viel me aan. Niet andersom.

ONZ / Yvonne, ken je Loveless85 ?

Kusje kroel ?

:*

pi_156626050
Ik vraag me vooral al of het aantal vertrekkende users stijgende is, of juist het aantal nieuwe users dalend. Een slechte frontpage kan best voor minder nieuwe users zorgen. Veel mensen zij bekend met Fok door de frontpage, weet niet of dat nu nog steeds zo is.

Dat het aantal posts in SC stijgt kan ook een gevolg zijn ipv oorzaak. Waar moeten de actieve users anders mee communiceren?
Eerst denken, dan typen
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 21:00:36 #292
7889 tong80
Spleenheup
pi_156626849
Heb inmiddels 5 columns naar de FP gepost. Niks meer van gehoord.

Forum Admin maandag 5 oktober 2015 @ 21:05:03 #293
pi_156626977
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:40 schreef Piger het volgende:
Ik vraag me vooral al of het aantal vertrekkende users stijgende is, of juist het aantal nieuwe users dalend. Een slechte frontpage kan best voor minder nieuwe users zorgen. Veel mensen zij bekend met Fok door de frontpage, weet niet of dat nu nog steeds zo is.

Dat het aantal posts in SC stijgt kan ook een gevolg zijn ipv oorzaak. Waar moeten de actieve users anders mee communiceren?
Met diezelfde mensen ipv een oeverloze incrowd slowchat die vaak niks meer heeft te maken met het forum.
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:04:56 #294
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156629012
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:00 schreef tong80 het volgende:
Heb inmiddels 5 columns naar de FP gepost. Niks meer van gehoord.

Duh
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:36:35 #295
2651 svann
night-hawk
pi_156631806
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:04 schreef Falco het volgende:
Duh
Hij kan leuke stukjes schrijven over muziek of sport.
Maar dat is hier wat off-topic.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 23:37:20 #296
7889 tong80
Spleenheup
pi_156631828
Even postoprikken.

Dot een beetje in hier.

Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 23:39:03 #297
7889 tong80
Spleenheup
pi_156631874
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:36 schreef svann het volgende:

[..]

Hij kan leuke stukjes schrijven over muziek of sport.
Maar dat is hier wat off-topic.
Kan ook over andere dingen schrijven hoor. ;)

pi_156631926
Er staat op de FP ook helemaal geen duidelijke link naar het forum imho.

@tong80; Heb je nu echt niet door dat je de laatste tijd ontzettend irritant en sfeerverpestend bezig bent?
pi_156632218
#teamLoveless
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 00:09:47 #300
2651 svann
night-hawk
pi_156632497
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:

Met diezelfde mensen ipv een oeverloze incrowd slowchat die vaak niks meer heeft te maken met het forum.
Een slowchat is een centraal punt voor iemand op het forum, een soort uitvalsbasis.
Juist een bouwsteen van de community, mits nieuwelingen geaccepteerd worden.
Veel oeverloos geouwehoer, maar ook elkaar tips geven of een hart onder de riem steken.

Er zijn maar weinig users die uitsluitend in slowchats posten.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')