quote:Op maandag 5 januari 2015 10:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker.
Vergelijkbare trend, maar in absolute zin wel een sterkere achteruitgang. Die users moeten dus gemiddeld per user wel meer zijn gaan posten en dat klopt ook:
FB / Laatste jaar van FOK!? #2quote:Op maandag 5 januari 2015 11:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Benieuwd of die stats er ook zijn per subforum of alleen FOK!-wide.
Volgde het topic al, maar thnx.quote:
Ik heb daar geen kijk op, en volgens mij zijn daar geen openbaar beschikbare stats van, maar wat ik uit het andere topic begrijp loopt volgens 'men' de FP juist goed, en is dat sowieso veruit de meest commercieel interessante van het tweetal fp/forum.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:05 schreef Beursaap het volgende:
Volgens mij is de FP qua views echt ingestort. Bijna geen enkel nieuwitem komt boven de 10k views en 50 posts. Als ze gwn de oude FP hadden behouden, was het weer ouderwets lachen
inderdaad dat zeggen ze. Maar dat is nergens aan te merken. Niet de views en niet aan de reacties.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik heb daar geen kijk op, en volgens mij zijn daar geen openbaar beschikbare stats van, maar wat ik uit het andere topic begrijp loopt volgens 'men' de FP juist goed, en is dat sowieso veruit de meest commercieel interessante van het tweetal fp/forum.
De nieuwe layout is er pas een paar weken, goochem. De daling in aantal actieve users is al ruim 5 jaar gaande. Het effect van de nieuwe layout en het nieuwe beleid moet nog blijken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:38 schreef Beursaap het volgende:
Vind je het gek met die nieuwe forum lay-out![]()
Klopt, eigenlijk doel ik vooral op de FP die vorig jaar veranderd werd.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
De nieuwe layout is er pas een paar weken, goochem. De daling in aantal actieve users is al ruim 5 jaar gaande. Het effect van de nieuwe layout en het nieuwe beleid moet nog blijken.
Waarschijnlijk ging iedereen weer aan het werk. In bijna elk jaar zie je in december een piekje, waarna het in januari weer omlaag gaat.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:03 schreef Piger het volgende:
Wat is er gebeurt met fok rond januari 2014?
Start van Utopia. Misschien kan iemand de cijfers per subforum posten (ik zit mobiel). Dan zal je zien dat dat nog één van de 'reddingen' is met het aantal posts wat daar geplaatst wordtquote:Op zondag 4 oktober 2015 19:03 schreef Piger het volgende:
Wat is er gebeurt met fok rond januari 2014?
Welnee, het wordt waarschijnlijk compleet doodgezwegen door iedereen met een donkerblauw of rood kleurtje, maar het is de hele FOK! policy dat álles moet kunnen zolang het niet op de man, kwetsend of intens tegen de policy is. Zou een beetje kinderachtig zijn dit dan te slotten. Snap dat het niet (meer) in Feedback loopt, maar in GC zou voor zoiets als dit prima plek moeten zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:01 schreef fotostarter het volgende:
Dit topic sluit waarschijnlijk ook zeer snel
Ik heb altijd het gevoel gehad dat de wildgroei aan SC's en andere bundeltopics een grote reden is geweest van de terugloop van vooral users. Het zijn doorgaans eilandjes met een incrowd waar je niet zomaar tussen komt. Los daarvan gaat het vaak gewoon helemaal nergens over.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Welnee, het wordt waarschijnlijk compleet doodgezwegen door iedereen met een donkerblauw of rood kleurtje, maar het is de hele FOK! policy dat álles moet kunnen zolang het niet op de man, kwetsend of intens tegen de policy is. Zou een beetje kinderachtig zijn dit dan te slotten. Snap dat het niet (meer) in Feedback loopt, maar in GC zou voor zoiets als dit prima plek moeten zijn.
Maar goed, iedereen die riep dat slowchats en kliekjes de dood van FOK! zijn worden stelselmatig uitgelachen, maar de statistieken lijken toch hun gelijk aan te tonen. De users díe posten, posten meer. Maar het aantal users dát post neemt enorm af, en daar bokst het stijgende gemiddelde per user niet tegenop.
Kortom; je forum is gewoon niet interessant genoeg. Er is te weinig unieke content. Men lult een beetje over dat ze uit bed stappen, een youtube opzetten, en of ff zijn pissen. Dat trekt geen nieuwe users. Plus van de ouwe groep haken er toch ook wel steeds meer mensen af.
Maar laten we vooral géén rem zetten op de wildgroei aan SC's en bepaalde users iedere brainfart in een nieuw topic laten gooien, want ja hey, het is niet expliciet tegen de policy, dus waarom sluiten? Nou, kijk eens een paar posts hier boven zou ik zeggen.
Dat hoeft dan ook echt niet. Het moet natuurlijk wel een beetje in balans blijven. Je zou ''nieuwe'' users moeten aanwerven en ze ook een impuls moeten geven om te registreren. Doe meer met de community, zoals jaren terug dat waterpistolen evenement.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:04 schreef tong80 het volgende:
Het aantal nieuwe users kan natuurlijk niet blijven groeien.
Is er een statistiek van de stabiliteit qua FOK!ers ?
En dat in vergelijking met andere sociale media.
Dat dus, niks mis met afhakers, maar als er (structureel) geen nieuwe/voldoende aanwas voor is dan komt het gewoon op een sterfhuisconstructie uit.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat hoeft dan ook echt niet. Het moet natuurlijk wel een beetje in balans blijven. Je zou ''nieuwe'' users moeten aanwerven en ze ook een impuls moeten geven om te registreren. Doe meer met de community, zoals jaren terug dat waterpistolen evenement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |