quote:Op maandag 5 januari 2015 10:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker.
Vergelijkbare trend, maar in absolute zin wel een sterkere achteruitgang. Die users moeten dus gemiddeld per user wel meer zijn gaan posten en dat klopt ook:
FB / Laatste jaar van FOK!? #2quote:Op maandag 5 januari 2015 11:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Benieuwd of die stats er ook zijn per subforum of alleen FOK!-wide.
Volgde het topic al, maar thnx.quote:
Ik heb daar geen kijk op, en volgens mij zijn daar geen openbaar beschikbare stats van, maar wat ik uit het andere topic begrijp loopt volgens 'men' de FP juist goed, en is dat sowieso veruit de meest commercieel interessante van het tweetal fp/forum.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:05 schreef Beursaap het volgende:
Volgens mij is de FP qua views echt ingestort. Bijna geen enkel nieuwitem komt boven de 10k views en 50 posts. Als ze gwn de oude FP hadden behouden, was het weer ouderwets lachen
inderdaad dat zeggen ze. Maar dat is nergens aan te merken. Niet de views en niet aan de reacties.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik heb daar geen kijk op, en volgens mij zijn daar geen openbaar beschikbare stats van, maar wat ik uit het andere topic begrijp loopt volgens 'men' de FP juist goed, en is dat sowieso veruit de meest commercieel interessante van het tweetal fp/forum.
De nieuwe layout is er pas een paar weken, goochem. De daling in aantal actieve users is al ruim 5 jaar gaande. Het effect van de nieuwe layout en het nieuwe beleid moet nog blijken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:38 schreef Beursaap het volgende:
Vind je het gek met die nieuwe forum lay-out![]()
Klopt, eigenlijk doel ik vooral op de FP die vorig jaar veranderd werd.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
De nieuwe layout is er pas een paar weken, goochem. De daling in aantal actieve users is al ruim 5 jaar gaande. Het effect van de nieuwe layout en het nieuwe beleid moet nog blijken.
Waarschijnlijk ging iedereen weer aan het werk. In bijna elk jaar zie je in december een piekje, waarna het in januari weer omlaag gaat.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:03 schreef Piger het volgende:
Wat is er gebeurt met fok rond januari 2014?
Start van Utopia. Misschien kan iemand de cijfers per subforum posten (ik zit mobiel). Dan zal je zien dat dat nog één van de 'reddingen' is met het aantal posts wat daar geplaatst wordtquote:Op zondag 4 oktober 2015 19:03 schreef Piger het volgende:
Wat is er gebeurt met fok rond januari 2014?
Welnee, het wordt waarschijnlijk compleet doodgezwegen door iedereen met een donkerblauw of rood kleurtje, maar het is de hele FOK! policy dat álles moet kunnen zolang het niet op de man, kwetsend of intens tegen de policy is. Zou een beetje kinderachtig zijn dit dan te slotten. Snap dat het niet (meer) in Feedback loopt, maar in GC zou voor zoiets als dit prima plek moeten zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:01 schreef fotostarter het volgende:
Dit topic sluit waarschijnlijk ook zeer snel
Ik heb altijd het gevoel gehad dat de wildgroei aan SC's en andere bundeltopics een grote reden is geweest van de terugloop van vooral users. Het zijn doorgaans eilandjes met een incrowd waar je niet zomaar tussen komt. Los daarvan gaat het vaak gewoon helemaal nergens over.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Welnee, het wordt waarschijnlijk compleet doodgezwegen door iedereen met een donkerblauw of rood kleurtje, maar het is de hele FOK! policy dat álles moet kunnen zolang het niet op de man, kwetsend of intens tegen de policy is. Zou een beetje kinderachtig zijn dit dan te slotten. Snap dat het niet (meer) in Feedback loopt, maar in GC zou voor zoiets als dit prima plek moeten zijn.
Maar goed, iedereen die riep dat slowchats en kliekjes de dood van FOK! zijn worden stelselmatig uitgelachen, maar de statistieken lijken toch hun gelijk aan te tonen. De users díe posten, posten meer. Maar het aantal users dát post neemt enorm af, en daar bokst het stijgende gemiddelde per user niet tegenop.
Kortom; je forum is gewoon niet interessant genoeg. Er is te weinig unieke content. Men lult een beetje over dat ze uit bed stappen, een youtube opzetten, en of ff zijn pissen. Dat trekt geen nieuwe users. Plus van de ouwe groep haken er toch ook wel steeds meer mensen af.
Maar laten we vooral géén rem zetten op de wildgroei aan SC's en bepaalde users iedere brainfart in een nieuw topic laten gooien, want ja hey, het is niet expliciet tegen de policy, dus waarom sluiten? Nou, kijk eens een paar posts hier boven zou ik zeggen.
Dat hoeft dan ook echt niet. Het moet natuurlijk wel een beetje in balans blijven. Je zou ''nieuwe'' users moeten aanwerven en ze ook een impuls moeten geven om te registreren. Doe meer met de community, zoals jaren terug dat waterpistolen evenement.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:04 schreef tong80 het volgende:
Het aantal nieuwe users kan natuurlijk niet blijven groeien.
Is er een statistiek van de stabiliteit qua FOK!ers ?
En dat in vergelijking met andere sociale media.
Dat dus, niks mis met afhakers, maar als er (structureel) geen nieuwe/voldoende aanwas voor is dan komt het gewoon op een sterfhuisconstructie uit.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat hoeft dan ook echt niet. Het moet natuurlijk wel een beetje in balans blijven. Je zou ''nieuwe'' users moeten aanwerven en ze ook een impuls moeten geven om te registreren. Doe meer met de community, zoals jaren terug dat waterpistolen evenement.
Dit soort persoonlijke aanvallen vind ik jammer. Waarom moet je zoiets posten? Je verpest er alleen de sfeer mee.quote:
quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:49 schreef Loveless85 het volgende:
Prachtig, die twee posts onder elkaar zo. Je ziet werkelijk zelf niet dat jij tegenwoordig misschien wel de grootste negatieve invloed op FOK! hebt hé?
Quote me eens wanneer ik voor het laatst negatief op jou heb gereageerd (in MUZ of elders). Ik post hier ook gewoon mijn mening, en jij komt hier zelf vanuit het niets flamen richting mij. Dan is het nogal logisch dat je daar op aangesproken wordt.quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:37 schreef tong80 het volgende:
Welke sfeer
Ik ben al weg uit VBL vanwege de negatieve aanvallen. Ik reageer nooit op Loveless in MUZ als ie weer eens denigrerend doet en me probeert aan te vallen.
Post ik een keer iets negatiefs over hem ben ik de dader.
Zoek jezelf. En zoek het positieve dat ik dagelijks post.
Word er wel een beetje moe van.
Ik was een aantal jaren geleden vrij actief, nu al heel lang niet meer. Vond het altijd wel leuk, gezellig en ook makkelijk. Dacht juist eigenlijk om weer 'terug te keren' en me weer eens te mengen in discussies. Vooral als het om series gaat is het wel leuk om te horen wat anderen erover te zeggen en schrijven hebben (al hoor ik dat tegenwoordig ook wel van collega's).quote:Op zondag 9 november 2014 16:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor veel mensen wel (denk ik dan). Wat is iedereen die niet meer fokt dan aan het doen?
Teveel om op te noemen. Gespeelde onschuld. Heilkge geestquote:Op maandag 5 oktober 2015 16:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Quote me eens wanneer ik voor het laatst negatief op jou heb gereageerd (in MUZ of elders). Ik post hier ook gewoon mijn mening, en jij komt hier zelf vanuit het niets flamen richting mij. Dan is het nogal logisch dat je daar op aangesproken wordt.
Kom met feiten dan, in plaats van weer de langspeelplaat over hoe jij zo'n aanwinst bent en verder iedereen tegen je is. Quoten dan. En nu niet weer metquote:Op maandag 5 oktober 2015 16:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Teveel om op te noemen. Gespeelde onschuld. Heilkge geest
Ik draai niks om, jij komt (tot twee maal toe) met beschuldigingen. Ik vraag je simpelweg die te onderbouwen.quote:
Met diezelfde mensen ipv een oeverloze incrowd slowchat die vaak niks meer heeft te maken met het forum.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:40 schreef Piger het volgende:
Ik vraag me vooral al of het aantal vertrekkende users stijgende is, of juist het aantal nieuwe users dalend. Een slechte frontpage kan best voor minder nieuwe users zorgen. Veel mensen zij bekend met Fok door de frontpage, weet niet of dat nu nog steeds zo is.
Dat het aantal posts in SC stijgt kan ook een gevolg zijn ipv oorzaak. Waar moeten de actieve users anders mee communiceren?
Duhquote:Op maandag 5 oktober 2015 21:00 schreef tong80 het volgende:
Heb inmiddels 5 columns naar de FP gepost. Niks meer van gehoord.
Kan ook over andere dingen schrijven hoor.quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:36 schreef svann het volgende:
[..]
Hij kan leuke stukjes schrijven over muziek of sport.
Maar dat is hier wat off-topic.
Een slowchat is een centraal punt voor iemand op het forum, een soort uitvalsbasis.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Met diezelfde mensen ipv een oeverloze incrowd slowchat die vaak niks meer heeft te maken met het forum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |