Pand uit 1895, Rotterdam Noord. Uitgewoond, zat een koffiehuis/cocainedistributiecentrum/illegale gokhal in. Meeste sloopwerk zit er op. Vloer blijft zoals hij is, electra moet nog gedaan worden, plafond er in, en dan kunnen we de muren gaan doen en de spullen gaan plaatsen.quote:
Jepquote:Op zaterdag 8 november 2014 12:46 schreef komrad het volgende:
De zaterdag afnemer gaat nog steeds elke week goed? En ze verkoopt ook alles?
dat is mooi en goed voor de naamsbekendheidquote:Op zaterdag 8 november 2014 12:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
JepSinds deze week leveren we daar nog iets meer aan...
Hebben we alquote:Op zaterdag 8 november 2014 12:52 schreef komrad het volgende:
Heel andere vraag: heb je nu al een bedrijfsadministratie of is dat volgend jaar pas nodig?
Reeds kunnen lenen van een goede vriendin.quote:Op zondag 9 november 2014 14:55 schreef fietsenmaker11 het volgende:
Oei, vergeten aan te bieden : bruikleen van boorhamer met beitelfunctie en beitels.
Ik vrees dat ik te laat ben ?
Ik like jullie ook, leuke paginaquote:Op zaterdag 8 november 2014 13:33 schreef Isegrim het volgende:
Inmiddels zitten we over de 350 likes, waarvan 95% organic (we hebben twee keer voor 30 dollar geadverteerd).Onze concurrent heeft er al veel meer, maar die zijn grotendeels gekocht.
Dat weet ik omdat de advertentie belachelijk vaak voorbij komt.
quote:Op zondag 9 november 2014 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik like jullie ook, leuke pagina
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 9 november 2014 21:52 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh wat leuk! Jullie zitten letterlijk om de hoek bij mijn zus!!
Ja, dat is om de hoek ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind dat echt een tof buurtje. Heb geluncht bij de Lof der Zotheid, Kookpunt zit er, Whiskybase, ben toen naar de markt even verderop geweest, op zo'n binnenplein.. erg tofquote:
Geen idee of dat zo heette, maar er waren wel allemaal van die kleine ondernemingkjes met van alles en nog wat. Van voedsel tot houtsnijwerk. En wat ik heel gaaf vond waren de mini-winkeltjes/workshops in het binnengebouw. Heel gaaf gedaanquote:Op zondag 9 november 2014 21:58 schreef Isegrim het volgende:
De Rotterdamse Oogst-markt?Daar gaan wij ook staan als we eenmaal los zijn.
Wat bedoel je eigenlijk met organic likes?quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:33 schreef Isegrim het volgende:
Inmiddels zitten we over de 350 likes, waarvan 95% organic (we hebben twee keer voor 30 dollar geadverteerd).Onze concurrent heeft er al veel meer, maar die zijn grotendeels gekocht.
Dat weet ik omdat de advertentie belachelijk vaak voorbij komt.
Klinkt meer als Swan Market.quote:Op zondag 9 november 2014 22:01 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Geen idee of dat zo heette, maar er waren wel allemaal van die kleine ondernemingkjes met van alles en nog wat. Van voedsel tot houtsnijwerk. En wat ik heel gaaf vond waren de mini-winkeltjes/workshops in het binnengebouw. Heel gaaf gedaan
Organisch, als in niet via reclame.quote:Op zondag 9 november 2014 22:05 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Wat bedoel je eigenlijk met organic likes?
Echt tof dat het goed gaat en dat er dus echt wel een markt voor is. Zou toch geweldig zijn als je er fulltime mee bezig kan zijn en daarvan kan leven? Tenminste, ik dacht dat dat het uiteindelijke doel was.
Kllinkt idd als Swanmarkt op Rotabs terrein.quote:Op zondag 9 november 2014 22:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja weet niet, maar het zat op een binnenplaats aan de Zwaanshals iig
Kijk maar uit, iedere keer dat je likes koopt wordt je facebookpagina minder waard.quote:Op zondag 9 november 2014 22:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Organisch, als in niet via reclame.
Dat is zeker het uiteindelijke doel en dat zou zeker tof zijn!
Dat doen we dus niet/nauwelijks. Twee keer gedaan, maar zeer gericht - alleen mensen in Rotterdam, met vrij specifieke interesses. En dat zijn nuttige likes gebleken.quote:Op zondag 9 november 2014 23:15 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Kijk maar uit, iedere keer dat je likes koopt wordt je facebookpagina minder waard.
Hoezo jammer van het desembrood?quote:Op maandag 10 november 2014 06:29 schreef El_Matador het volgende:
Jammer van het desembrood, maar deze ex-bakker moedigt TS aan. Mooi werk.
Zonde, Nederlands volgerezen gistbrood is veel lekkerder.quote:
Als ik weer in Nederland ben kom ik dan wel kijken, wanneer gaan jullie open?quote:Op maandag 10 november 2014 06:39 schreef Isegrim het volgende:
Nee joh!Maar over smaak valt niet te twisten.
Al gaan we vast ook wel het e.e.a. aan gistbrood(jes) maken.
Als je in maart open bent, kom ik een broodje keuren.quote:
Ja!! Rotabs! Dat was het idd!!quote:Op zondag 9 november 2014 23:00 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Kllinkt idd als Swanmarkt op Rotabs terrein.
Helaas is het nu alleen maar bij Museumpark. Met toegangsprijs en giga aantal bezoekers.
(beetje off-topic sorry)
Binnenkort opent er een bierbrouwer in die loods.quote:Op maandag 10 november 2014 07:48 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja!! Rotabs! Dat was het idd!!
Ah goed om te weten! Ben van plan volgend jaar zeker weer naar Rotterdam te gaan (met mijn zus vieren dat er 30 jaar (stief)zussen zijn) en wie weet kunnen we ff bij je langs komen danquote:
Kunnen we bierbostel gaan halen om mee te bakken.quote:Op maandag 10 november 2014 08:02 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Binnenkort opent er een bierbrouwer in die loods.
Bierbroodquote:Op maandag 10 november 2014 08:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kunnen we bierbostel gaan halen om mee te bakken.
Ja hoiquote:Op zondag 9 november 2014 21:41 schreef Isegrim het volgende:
Haha, dan weet ik wie je bent.En nog een fokker heeft 'm geliked net denk ik.
Morgen komt er een aannemer vanuit de verhuurder om te kijken wat er aan de voorpui (buitenzijde) moet gebeuren. Dat komt voor rekening van de verhuurder.
In elk geval moeten er nieuwe ventilatieroosters in. Die zitten zodanig dichtgekoekt met vet dat ik die never nooit schoon ga krijgen.
+quote:Op maandag 10 november 2014 06:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat doen we dus niet/nauwelijks. Twee keer gedaan, maar zeer gericht - alleen mensen in Rotterdam, met vrij specifieke interesses. En dat zijn nuttige likes gebleken.
We kopen uberhaupt geen likes, we kochten ads op Facebook, dat is wat anders dan het kopen van likesquote:Op zondag 9 november 2014 23:15 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Kijk maar uit, iedere keer dat je likes koopt wordt je facebookpagina minder waard.
Van jouwes krijg ik geen notification. Dat gebeurt meer. Ik denk likes verborgen ofzo?quote:
Oh geen idee, zal het eens nakijkenquote:Op maandag 10 november 2014 09:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Van jouwes krijg ik geen notification. Dat gebeurt meer. Ik denk likes verborgen ofzo?
Inmiddels zitten we op 359, not bad at all.
Filmpje wel goed gekeken? Ook met ads is krijg je veel clickfarms op je dak.quote:Op maandag 10 november 2014 08:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
+
[..]
We kopen uberhaupt geen likes, we kochten ads op Facebook, dat is wat anders dan het kopen van likes
Niet als je heel specifiek target. In het filmpje doen ze (opzettelijk) een paar 'dubieuze' landen erbij. Wij hebben geadverteerd exclusief naar mensen uit Rotterdam. En alle likes vanaf die ad kwamen ook daadwerkelijk uit Rotterdam. Je kunt heel specifiek tatgetten en dan werkt het gewoon zoals je zou willen dat het werkt.quote:Op maandag 10 november 2014 18:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Filmpje wel goed gekeken? Ook met ads is krijg je veel clickfarms op je dak.
Pff? Je bent toch niet aan het klagen he?quote:Op maandag 10 november 2014 23:01 schreef Isegrim het volgende:
Pfff, het gaat tegenwoordig echt rap met die bestellingen.En ook alweer een paar nieuwe bestellers deze week.
Ik zou niet durven!quote:Op maandag 10 november 2014 23:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Pff? Je bent toch niet aan het klagen he?
Onbetaald verlof? Of is het geld ook op?quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:26 schreef Isegrim het volgende:
'dus dan kunnen we hopelijk een heel eind komen.Ik probeer nog steeds te mikken op februari open, maar er moet nog wel veel gebeuren en mijn vrije dagen zijn op voor dit jaar.
Die viel dus flink door de mandquote:Op zondag 16 november 2014 00:11 schreef Isegrim het volgende:
Geen idee, maar haar kindje van 2 à 3 jaar kwam mee naar de deur en daar zei ze tegen "Kijk, brood, net als van Jordy, van papa's werk".
Het geld is niet op, maar ons paard heeft wel net een paar weken op de kliniek gestaan en dat heeft een gat in het budget geslagen. Maar ik heb nog wel wat compensatie-uren dus in december kan ik nog wat dagen opnemen.quote:Op zondag 16 november 2014 08:14 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Onbetaald verlof? Of is het geld ook op?
Ja echt! De Buik is erg leuke site. Goede reclame en ik kan me voorstellen dat het extra aanloop genereert.quote:
We hebben ook al eens brood gebracht bij iemand van hen.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:21 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ja echt! De Buik is erg leuke site. Goede reclame en ik kan me voorstellen dat het extra aanloop genereert.
Zou ze uitnodigen bij de opening
misschien voor de komende weken een tweedehandse kopen via marktplaats ?quote:Op maandag 24 november 2014 08:42 schreef Isegrim het volgende:
Verdeurie! Rofco B40 is momenteel uitverkocht en half of eind december weer leverbaar. Nog even doormodderen dus!
Nee joh, die paar weken overleven we wel.quote:Op maandag 24 november 2014 08:47 schreef komrad het volgende:
[..]
misschien voor de komende weken een tweedehandse kopen via marktplaats ?
Meeste mensen weten het verschil niet tussen desem en preferment, ik vermoed dat veel bakkers een preferment gebruiken als ze desem zeggenquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vandaag 'vloerdesem' op van Bakker Klootwijk. Niet dat ik het verwacht had maar daar is dus helegaar niets desems aan. Ze hebben er niet eens een zurig geurstofje door gedaan.
Zou het werkelijk?quote:Op maandag 24 november 2014 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meeste mensen weten het verschil niet tussen desem en preferment, ik vermoed dat veel bakkers een preferment gebruiken als ze desem zeggen
Wij wonen heel dicht bij station Blaak dus afhankelijk van dag en tijd is er misschien wel iets te regelen.quote:Op maandag 24 november 2014 15:45 schreef roos85 het volgende:
Voor de niet Rotterdam inwoners, is het eventueel wel mogelijk om een bestelling te plaatsen en deze bij bijvoorbeeld Capelse Brug/ station Blaak op te pikken?
Topquote:Op maandag 24 november 2014 17:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wij wonen heel dicht bij station Blaak dus afhankelijk van dag en tijd is er misschien wel iets te regelen.
I'll be the judge of thatquote:Op maandag 24 november 2014 14:09 schreef Isegrim het volgende:
Een adres is wel zo handig ja.
Pfff net klaar met het opvoeren van heel 2014 in een boekhoudprogramma. Paar weken aan het worstelen geweest met inrichten van het hele verhaal, maar nu is alles netjes op orde. En geen saldoverschillen.
Dan doe ik ook mee. Wil best vanaf Delft naar Blaak komen. Wel op een marktdag graag.quote:Op maandag 24 november 2014 18:33 schreef Maraca het volgende:
[..]
I'll be the judge of that(ben een accountant
![]()
)
Maar mooi dat jullie ook bij station Blaak willen leveren! Wil jullie brood heel graag eens proberen, dus eens kijken wanneer het zowel mij als jullie schikt!
Ik ben vanuit mijn werk redelijk thuis in boekhouden dus op dat vlak komt het wel goed. We hebben tevens een belastingadviseur.quote:Op maandag 24 november 2014 18:24 schreef bl_henkie2 het volgende:
Ik hoop dat jullie de financien op orde hebben. Heel vaak komt het voor dat mensen die van hun hobby hun werk maken niet hebben verwacht wat er allemaal bij komt.
Heel veel succes met de zaak!
In elk geval alle soorten vloerbroden zoals we die nu ook al leveren. Daarnaast sowieso de jeroentjes (harde, witte bollen) en de rommelbroodjes (zoet met gedroogde vruchten).quote:Op maandag 24 november 2014 18:40 schreef minilot het volgende:
Misschien is het al eerder ter sprake gekomen hoor, maar welke broden komen er eigenlijk vast in het assortiment?
En naast de broden ook een aantal bakkerswinkel-gerelateerde producten. Honing uit de stad, kleinverpakkingen meel en bloem, desem, confituren.quote:Op maandag 24 november 2014 18:40 schreef minilot het volgende:
Misschien is het al eerder ter sprake gekomen hoor, maar welke broden komen er eigenlijk vast in het assortiment?
was het ook een optie om het te kopen? Met zo'n huurwaarde moet je het toch wel kunnen kopen voor 60-70k. Kun je misschien nog wel goedkoper uitzijn als je daar een hypotheek op neemt. Dit alles als de bank mee wil doen natuurlijk en dat zal afhangen van je onderpand en je overige inkomsten.quote:Op donderdag 27 november 2014 08:25 schreef Isegrim het volgende:
We hebben trouwens nu, met die ene dag per week, al voldoende omzet om de huur van het pandje te kunnen betalen. Maar dat pandje is t/m augustus 2015 graties.Daarna ¤ 450/maand dus dat is ook geen kapitaal.
Oh dat is ook tof!quote:Op donderdag 27 november 2014 08:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En naast de broden ook een aantal bakkerswinkel-gerelateerde producten. Honing uit de stad, kleinverpakkingen meel en bloem, desem, confituren.
Moet de eigenaar wel willen verkopen. Die halen veel meer rendement uit jarenlang verhuren van een pand dan het eenmalige bedrag bij verkoop. Zolang de eigenaar niet acuut om geld verlegen zit, gaat ie niet verkopen.quote:Op donderdag 27 november 2014 08:47 schreef komrad het volgende:
[..]
was het ook een optie om het te kopen? Met zo'n huurwaarde moet je het toch wel kunnen kopen voor 60-70k. Kun je misschien nog wel goedkoper uitzijn als je daar een hypotheek op neemt. Dit alles als de bank mee wil doen natuurlijk en dat zal afhangen van je onderpand en je overige inkomsten.
Ik zeg het omdat een leeg winkelpand veel minder waard is dan in verhuurde staat. Het kan dus wel eens een goede investering zijn, hangt wel sterk af van de exacte inhoud van jullie huurcontract en de herzieningsregeling voor de huurprijs.
Ik had het weer mee genomen, straks is de bakfiets niet van haarquote:Op zaterdag 29 november 2014 21:03 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag voor het eerst een bezorgklant die gewoon niet thuis was.Er stond een bakfiets voor het raam dus daar het brood in gedaan en een berichtje gestuurd. Ze had nog niet betaald.
Jullie eigenste kerstkado!quote:Op zaterdag 29 november 2014 21:21 schreef Isegrim het volgende:
Oh en de Rofco komt als het goed is nog vóór Kerst.Ik kan echt niet wachten!
Hmm.. misschien voortaan alleen vooruitbetalingen accepteren?quote:Op zondag 30 november 2014 11:29 schreef Isegrim het volgende:
Helemaal niets van de mevrouw die gisteren niet thuis bleek te zijn.Ik stuur wel een factuur... Raar hoor.
ja en dan. De bedragen zijn te klein per bestelling om daar een hoop werk in te steken. Beste is denk ik gewoon afrekenen en anders weer mee nemenquote:Op zondag 30 november 2014 11:50 schreef Postbus100 het volgende:
Of iets dergelijks in je algemene voorwaarden opnemen?
Maar dan zitten ze weer met een overbodig brood. Als je zoiets opneemt in je algemene voorwaarden, kan je met recht nog een factuur achteraf uitschrijven. Net als bij de tandartsquote:Op zondag 30 november 2014 11:52 schreef komrad het volgende:
[..]
ja en dan. De bedragen zijn te klein per bestelling om daar een hoop werk in te steken. Beste is denk ik gewoon afrekenen en anders weer mee nemen
Ligt dood in haar huis, gestikt in een droge fabrieksboterhamquote:Op zondag 30 november 2014 11:29 schreef Isegrim het volgende:
Helemaal niets van de mevrouw die gisteren niet thuis bleek te zijn.Ik stuur wel een factuur... Raar hoor.
quote:Op zondag 30 november 2014 12:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Ligt dood in haar huis, gestikt in een droge fabrieksboterham
Ja lach maar! Straks is het echt zoquote:
Dat willen we wel graag. Maar we moeten even kijken hoe haalbaar dat is.quote:Op zondag 30 november 2014 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Blijven jullie eigenlijk nog bezorgen als de bakkerij open is?
Tofquote:Op maandag 1 december 2014 09:17 schreef Isegrim het volgende:
Zometeen met een paar proefbroodjes langs bij iemand met een soepkar. En een kleinschalig vegetarisch coöperatief restaurantje in de buurt heeft ook interesse getoond.
Zo, das een mooie naaistreek danquote:Op maandag 1 december 2014 09:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gezien haar FB-activiteit was ze zaterdagochtend nog in leven.
Gaat de verkoop van bv Bloem en Meel in de toekomst ook iets worden wat je online kunt bestellen ? (en dan versturen ipv ophalen in de winkel)quote:Op donderdag 27 november 2014 08:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En naast de broden ook een aantal bakkerswinkel-gerelateerde producten. Honing uit de stad, kleinverpakkingen meel en bloem, desem, confituren.
Versturen weet ik nog niet, met de bezorgronde mee wel denk ikquote:Op maandag 1 december 2014 10:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Gaat de verkoop van bv Bloem en Meel in de toekomst ook iets worden wat je online kunt bestellen ? (en dan versturen ipv ophalen in de winkel)
Tja Zuid-Limburg ligt niet echt in jullie bezorgronde heb ik zo het gevoelquote:Op maandag 1 december 2014 10:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Versturen weet ik nog niet, met de bezorgronde mee wel denk ik
Wat leuk zeg! Zit dat restaurantje ook in Oude Noorden? Moet je tzt maar de naam vermelden als je daar aan levert, lijkt me leuk om een keer te gaan eten.quote:Op maandag 8 december 2014 16:29 schreef Isegrim het volgende:
Het kleine restaurantje dat interesse toonde, wil sowieso ons brood gaan nemen. Ze zijn maar twee dagen per week open, maar dat zijn de vrijdag en de zaterdag en dat is echt perfect want LHO werkt vanaf januari niet meer op vrijdag. Ze gaan naar verwachting drie tot vier broden per avond afnemen. En het mooiste: ze hebben nu Brood van Menno maar willen ons brood daarvoor in de plaats nemen!![]()
Overigens mede omdat wij klein en lokaal zijn en daarom bij hun concept passen, maar tóch!!!
Die mevrouw van vorige week heeft gewoon netjes betaald.
Leuk! Zou het idd nog even geheim houden voor iemand anders ermee vandoor gaatquote:Op maandag 8 december 2014 16:35 schreef Isegrim het volgende:
Het zit in Kralingen. Als e.e.a. definitief is dan meld ik het hier wel.
* Maraca zet broodbakmachine aanquote:Op maandag 8 december 2014 17:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Leuk! Zou het idd nog even geheim houden voor iemand anders ermee vandoor gaat
quote:Op maandag 8 december 2014 16:29 schreef Isegrim het volgende:
Ja, ze had het gevonden en ze vond het heerlijk.quote:Op maandag 8 december 2014 21:34 schreef Postbus100 het volgende:
[..]![]()
Heeft ze het brood ook nog ontvangen?
Dat is wel heel erg web 1.0.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:28 schreef Postbus100 het volgende:
Mooi!
Deze zag ik vanmorgen opeens in Groningen: http://www.deterp.nu/index.html
Misschien doe je er nog wat ideeën op. Maar om eerlijk te zijn kunnen ze beter bij jullie te rade gaan over een degelijke website
quote:Op woensdag 10 december 2014 13:28 schreef Postbus100 het volgende:
Mooi!
Misschien doe je er nog wat ideeën op. Maar om eerlijk te zijn kunnen ze beter bij jullie te rade gaan over een degelijke website
Metalstud voor plafond zit erin. Platen gaan er vanaf de 22e in. Mijn vrije dagen waren hartstikke op dus afgelopen weken zelf niet heel veel kunnen doen. A.s. maandag worden plafondplaten bezorgd, dan probeer ik ook een begin te maken met het trekken van de elektraleidingen. Als dat klaar is, geef ik wel een gil.quote:
Goed bezig dus, ik hoor het wel, ben misschien de laatste 1.5 week van het jaar vrij dus dan kan ik nog wel ff een daggie komen beunen.quote:Op donderdag 11 december 2014 22:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Metalstud voor plafond zit erin. Platen gaan er vanaf de 22e in. Mijn vrije dagen waren hartstikke op dus afgelopen weken zelf niet heel veel kunnen doen. A.s. maandag worden plafondplaten bezorgd, dan probeer ik ook een begin te maken met het trekken van de elektraleidingen. Als dat klaar is, geef ik wel een gil.
Oh, dat zou erg tof zijn!quote:Op donderdag 11 december 2014 22:53 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Goed bezig dus, ik hoor het wel, ben misschien de laatste 1.5 week van het jaar vrij dus dan kan ik nog wel ff een daggie komen beunen.
Ik hoop dat je voorspellende gaven hebt.quote:Op donderdag 11 december 2014 23:24 schreef Molo het volgende:
Super tof zeg! 2015 wordt jullie jaar!
De Terp bestaat al zo lang, die hoeven het niet te hebben van een websitequote:Op woensdag 10 december 2014 13:28 schreef Postbus100 het volgende:
Mooi!
Wauw jongens, wat tof!!quote:Op maandag 8 december 2014 16:29 schreef Isegrim het volgende:
Het kleine restaurantje dat interesse toonde, wil sowieso ons brood gaan nemen. Ze zijn maar twee dagen per week open, maar dat zijn de vrijdag en de zaterdag en dat is echt perfect want LHO werkt vanaf januari niet meer op vrijdag. Ze gaan naar verwachting drie tot vier broden per avond afnemen. En het mooiste: ze hebben nu Brood van Menno maar willen ons brood daarvoor in de plaats nemen!![]()
Overigens mede omdat wij klein en lokaal zijn en daarom bij hun concept passen, maar tóch!!!
waarom besteld zo iemand en bakt niet zelf? om de concurrentie te inventariseren?quote:Op maandag 22 december 2014 15:22 schreef Isegrim het volgende:
Afgelopen weekend heeft er iemand bij ons besteld die kort geleden de opleiding boulanger-patissier heeft afgerond en die nu bij een bekend hotel-restaurant als chef patisserie werkt. Ik vond het heel eng.Gelukkig waren zijn broden erg mooi gelukt. Nog geen feedback gekregen.
Of omdat hij op zoek is naar brood voor de toko waar hij werkt? Geen idee.quote:Op maandag 22 december 2014 15:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom besteld zo iemand en bakt niet zelf? om de concurrentie te inventariseren?
ik ging er van uit dat je met opleiding boulanger-patissier in staat moet zijn om zelf te bakken. Maar nog een vaste afnemer zou natuurlijk heel leuk voor jullie zijnquote:Op maandag 22 december 2014 15:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Of omdat hij op zoek is naar brood voor de toko waar hij werkt? Geen idee.
Dit zou een iets te grote afnemer zijn denk ik.quote:Op maandag 22 december 2014 15:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ging er van uit dat je met opleiding boulanger-patissier in staat moet zijn om zelf te bakken. Maar nog een vaste afnemer zou natuurlijk heel leuk voor jullie zijn
Omdat hij geen tijd heeft en het brood en de patisserie allemaal zelf te doen?quote:Op maandag 22 december 2014 15:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom besteld zo iemand en bakt niet zelf? om de concurrentie te inventariseren?
Vertel hem dat je hem graag gaat beleveren op het moment dat jullie productiecapaciteit (die je aan het opbouwen bent) het toelaat hem te beleveren. Let daarbij op dat je niet afhankelijk bent daarmee van deze klant, want dan hang jequote:Op maandag 22 december 2014 16:15 schreef Isegrim het volgende:
Dat zou kunnen. Hij plaatste van de week een bericht dat hij bezig was met het doorvoeren van productveranderingen dus het kan best zijn dat hij wilde zien wat wij te bieden hebben. Maar de tent waar hij voor werkt is in dit stadium echt heel veel te groot voor ons.
Ik denk dat deze wel eens groter zou kunnen zijn dan wij überhaupt willen.quote:Op maandag 22 december 2014 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel hem dat je hem graag gaat beleveren op het moment dat jullie productiecapaciteit (die je aan het opbouwen bent) het toelaat hem te beleveren. Let daarbij op dat je niet afhankelijk bent daarmee van deze klant, want dan hang je
Rofco komt als het goed is volgende week.quote:Op maandag 22 december 2014 21:28 schreef komrad het volgende:
Hoe is het nu met de productiecapaciteit ? Rofco binnen en werkend ?
Wel erg leuk dat zo veel bedrijven interesse in jullie brood hebben
Misschien het bezorgen uitbesteden? Kunnen jullie gelijk jullie bezorggebied uitbreiden.. naar bijvoorbeeld Dordrecht ofzoquote:Op maandag 22 december 2014 21:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Rofco komt als het goed is volgende week.
We hadden afgelopen zaterdag negen bezorgklanten en Bio Bodega.
Qua hoeveelheid brood zou er nog wat bij kunnen, qua bezorging niet. We waren nu echt van 16:00-20:00 aan het bezorgen.
quote:Op maandag 22 december 2014 21:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
Misschien het bezorgen uitbesteden? Kunnen jullie gelijk jullie bezorggebied uitbreiden.. naar bijvoorbeeld Dordrecht ofzo
Ja, doe een pilot in Dordrechtquote:Op maandag 22 december 2014 21:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
Misschien het bezorgen uitbesteden? Kunnen jullie gelijk jullie bezorggebied uitbreiden.. naar bijvoorbeeld Dordrecht ofzo
nice, heb je nog extra voorzieningen nodig (krachtstroom, gas, afzuiging) of is het plug and bakequote:
Plug and bakequote:Op woensdag 24 december 2014 13:22 schreef komrad het volgende:
[..]
nice, heb je nog extra voorzieningen nodig (krachtstroom, gas, afzuiging) of is het plug and bake
hoeveel watt is de oven?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Plug and bake![]()
Zal alleen even een inschatting moeten maken van welke groep relatief onbelast is.
Dit gaat nog over ons huis hè. Die oven komt eerst thuis te staan.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom heb je geen krachtstroom laten aanleggen? Dat ga je nodig hebben.
Ah, okay, krachtstroom voor grote kneeders?quote:Op woensdag 24 december 2014 17:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit gaat nog over ons huis hè. Die oven komt eerst thuis te staan.
In het pand zit een driefasenaansluiting. Krachtstroom hoeft niet, Rofco zit op een gewone wcd. Elke Rofco gaat op een andere fase.
Kneder van 19kg komt er, hoeft ook geen krachtstroom. 1600W.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, okay, krachtstroom voor grote kneeders?
Dat is wel de bedoeling ja.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:28 schreef Peter het volgende:
Kan me voorstellen dat ze er een wandje voor gezet hebben. Gaan jullie dat ook weer doen?
Ja.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Phoe, dat kan heel wat minder leuk aflopen
Hopelijk ligt jullie schouder-engeltje niet onder de muurquote:Op dinsdag 30 december 2014 18:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja.We stonden ook echt flink te shaken toen het was gebeurd.
Haar been ziet bont en blauw en ze heeft wat schrammen, maar dat is het. Nog geen vijf minuten daarvoor deed ik de suggestie om het wandje los te maken en met touw gecontroleerd om te gaan trekken, maar het had er niet de schijn van dat het spontaan naar beneden zou komen zetten.
Haar schouder was wel het enige lichaamsdeel dat echt pijn deed, dus je weet het nooit.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hopelijk ligt jullie schouder-engeltje niet onder de muur
Meestal proberen we het idd met het bieden van wat extra verdiensten.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:55 schreef komrad het volgende:
Ik zou de bezorgers eerst aardig aankijken en proberen om te kopen met lekker bakgoed
Nou, het pand is behoorlijk ongeïsoleerd, dus wellicht valt dat mee. Afwachten hoe dat gaat en anders iets van airco inderdaad.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:57 schreef komrad het volgende:
3,1 kW dat is wel een aardige stroomrekening als je er in de winkel straks een paar de hele dag aan hebt staan.
Moet je nog iets met koeling ivm warmteproductie of valt dat mee?
als ze zo'n steekwagen voor de trap hebben is het een kleine moeitequote:Op dinsdag 30 december 2014 18:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Meestal proberen we het idd met het bieden van wat extra verdiensten.Is toch aftrekbaar.
We gaan het zien.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:00 schreef komrad het volgende:
[..]
als ze zo'n steekwagen voor de trap hebben is het een kleine moeite
quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:06 schreef komrad het volgende:
Zit trouwens even te rekenen: stel 3 ovens a 3,1 kW en een kneedmachine a 1,6 kW en dan nog diverse andere apparaten (evt airco!). Hebben jullie een passende elektrische installatie qua hoofdzekering en de capaciteit vd verschillende groepen.
Ja, en dus was het idee om een zijkant los te maken en 'm gecontroleerd om te halen. Maar dat punt hebben we zeg maar niet helemaal bereikt.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:12 schreef junkiexp het volgende:
@Ise, dat is ff schrikken, maar ik had al mijn twijfels toen je vorige week een golvende zee nadeed![]()
Dat is inderdaad het plan. Gezien de hoogte is het advies wel om te schoren. Wand wordt 355 hoog, dat is een flink eind.quote:Nu dus een mooie basis om een hele nieuw wand neer te zetten.
Metalstud is zo te zien aardig krom dus ik zou dan gewoon C en U profielen in de lengte kopen en gelijk tot het plafond een raamwerk maken.
Lijkt mij de kortste klap.
Nog niks van de elektricien gehoord, maar die man heeft misschien ook gewoon vakantie nu.quote:@Komrad, elektrische installatie is voldoende, er komen 3 fases binnen en Ise&LHO hebben een 3-fasenkast aangeschaft dus ze kunnen alle kanten op.
Voorheen heeft er ook iets van een shoarmazaak oid opstelling gestaan.
wow dat is wel apart. Kan zo maar dat de buizen vd radiator de wand al die tijd op de plaats hebben gehoudenquote:Op dinsdag 30 december 2014 19:31 schreef Isegrim het volgende:
Ik weet trouwens niet of je het op de foto kunt zien, maar de radiator ging dus ook mee en lag plat op de grond. Gelukkig is de leiding verder niet geknapt ofzo, alleen krom.
Mooi klote is dat (om het maar even op zijn Rotterdams te zeggenquote:Op donderdag 1 januari 2015 15:04 schreef Isegrim het volgende:
Gisteren zou de Rofco worden bezorgd. Niemand gezien.Morgenochtend maar meteen bellen met Rofco. Hele dag voor Jan Lul zitten wachten thuis.
Dat is flink balen, hopelijk morgen of zaterdag dan?quote:Op donderdag 1 januari 2015 15:04 schreef Isegrim het volgende:
Gisteren zou de Rofco worden bezorgd. Niemand gezien.Morgenochtend maar meteen bellen met Rofco. Hele dag voor Jan Lul zitten wachten thuis.
GVDquote:Op donderdag 1 januari 2015 15:04 schreef Isegrim het volgende:
Zeker eerst proefbakken.quote:Op donderdag 1 januari 2015 15:53 schreef AnneX het volgende:
![]()
En ik vroeg mij af: je bent nu gewend aan de huidige oven en instellingen ( warmte en tijd).
Kun je dat straks zo overnemen of ga je eerst proefbakken? voordat de bestellingen erin / eruit moeten ?
Ik krijg via WhatsApp dagelijks een blauweplekupdate. Ze zijn indrukwekkend.quote:
dat is wel balen en betekent ook dit weekend nog met de oude oven. Hoeveel broden maken jullie op het moment per week voor de verkoop? En hoeveel extra capaciteit levert de rofco ?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:12 schreef Isegrim het volgende:
De vermiste oven is nog niet getraceerd, anders dan dat ik nu weet dat hij inderdaad is opgehaald door de koerier afgelopen dinsdag. Ik heb Rofco gebeld, maar degene die ik moet hebben is vrij. Degene die ik sprak gaf aan dat de koerier normaal gezien belt voor een afspraak en dat is dus nog niet gebeurd. Hij zou kijken wat hij kon achterhalen en mij dan eventueel terugbellen.
Deze week is nog een rustige week, wrs door kerstvakantie. Maar we zitten denk ik op 20-30 broden per zaterdag (kleinere broodjes meegerekend).quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:12 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is wel balen en betekent ook dit weekend nog met de oude oven. Hoeveel broden maken jullie op het moment per week voor de verkoop? En hoeveel extra capaciteit levert de rofco ?
Hoe de je dat nu dan op de scootert? Het liefst een foto, misschien kan ik als oud-bezorger nog wat tips gevenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Deze week is nog een rustige week, wrs door kerstvakantie. Maar we zitten denk ik op 20-30 broden per zaterdag (kleinere broodjes meegerekend).
De voornaamste beperkende factor is overigens niet de oven, maar hoeveel we mee krijgen op de scootert. We doen nu al twee ronden elke keer, met een tussenstop thuis om de volgende batch mee te nemen. Onze bezorgronden duren nu vier uren en dat is ook wel een beetje de max eigenlijk.
Had net een mailtje van vaste contactpersoon van Rofco, die nog vakantie heeft en dus niet weet hoe en wat, dat ze hoopte dat het nog goedgekomen was allemaal. Heb teruggemaild dat dat helaas niet het geval was en dat we (ook vandaag) helemaal niets van de koerier gehoord hebben...
Ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:58 schreef komrad het volgende:
Met de nieuwe oven heb je dus meer scooter-opslag-capaciteit nodig
We hebben een Peugeot New Vivacity, deze:quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hoe de je dat nu dan op de scootert? Het liefst een foto, misschien kan ik als oud-bezorger nog wat tips geven
Tijd voor een mooie bakscooter dusquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De voornaamste beperkende factor is overigens niet de oven, maar hoeveel we mee krijgen op de scootert. We doen nu al twee ronden elke keer, met een tussenstop thuis om de volgende batch mee te nemen. Onze bezorgronden duren nu vier uren en dat is ook wel een beetje de max eigenlijk.
Met een topkoffer erbij kom je al een heel eind:quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We hebben een Peugeot New Vivacity, deze:
[ afbeelding ]
Die heeft een relatief grote buddy, dus dat is mooi. Verder heeft 'ie ook nog een vak voor het stuur. Dan is er nog een treeplank en nog de rugzak op mijn rug.
1 klant in voorvak
2-3 klanten in buddy
1 klant op treeplank
3-4 klanten in mijn rugzak
Dus maximaal 9 klanten per rit. Meestal blijft het bij 6 of 7, maar hangt er ook vanaf hoeveel er per klant besteld wordt.
Oh ja, da's helemaal cool ja! Zo'n bak past er goed tussen. Dacht dat ik dat al een keer gezien had (met drankjes?).quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:38 schreef Isegrim het volgende:
Die tevens meteen dienst kan doen als marktkraam voor de Rotterdamse Oogstmarkt.Maar financieel gezien gaat de inrichting van de bakkerij even voor nu.
Er is in elk geval een Piaggo met espresso.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:10 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Oh ja, da's helemaal cool ja! Zo'n bak past er goed tussen. Dacht dat ik dat al een keer gezien had (met drankjes?).
In die koffer kun veel meer brood kwijt dan in de rugzak en je kan er makkelijker bij. En anders doe je een zijkoffer/tas, kun je ook veel in kwijt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:00 schreef Isegrim het volgende:
Ja, hebben we ook al aan gedacht, maar komt mijn rugzak dan niet in de knel? We bezorgen meestal met zijn tweeën.
ah ja, ik loop altijd een beetje snel langs die eet/drink kraampjes op onderweg naar de producten voor thuisquote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er is in elk geval een Piaggo met espresso.
Okee, gaan wij eens even informeren bij onze vriend Fred.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In die koffer kun veel meer brood kwijt dan in de rugzak en je kan er makkelijker bij. En anders doe je een zijkoffer/tas, kun je ook veel in kwijt.
Ja van de rest wat ik gekocht had, had ik ook spijt eigenlijkquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:01 schreef Isegrim het volgende:
Vlaamsch Broodhuys ziet er vaak mooier uit dan het smaakt.
Het is jammer dat Branco failliet is. Die hadden wel heel mooi spul.
Als je zeker wilt zijn dat ze het pakket snel hebben en er is een postkantoor/punt in de buurt, zou je ook kunnen kijken naar deze service. Dan kunnen ze 's ochtends gelijk het pakket afhalen.. Moet je wel een zakelijk account hebben bij postnl..quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:23 schreef Isegrim het volgende:
Schijnt met Le Perron een beetje hetzelfde te zijn. Die zitten in de Markthal. Ik vind hun broden er prachtig uitzien, maar volgens mijn zusje, die ze heeft getest voor haar restaurantje, vielen ze nogal tegen.
Dus nu gaan wij broden bakken en opsturen naar Friesland zodat mijn zusje ze in haar restaurant kan gebruiken.
En tijdbesparend omdat je de scooter niet op slot hoeft te zetten en niet al je spullen plus helm mee hoeft te nemen naar de klant ivm diefstal. Lijkt me.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:04 schreef Isegrim het volgende:
Ik kan het eens navragen bij Fred.
Samen is handig voor o.a. navigatie.
Na steeds te volgen wat jullie voor mooie broden maken, ben ik (vanuit Friesland) toch wel erg nieuwsgierig welk Fries restaurant dat is. Kan ik mooi daar eens langs ;-)quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:23 schreef Isegrim het volgende:
Schijnt met Le Perron een beetje hetzelfde te zijn. Die zitten in de Markthal. Ik vind hun broden er prachtig uitzien, maar volgens mijn zusje, die ze heeft getest voor haar restaurantje, vielen ze nogal tegen.
Dus nu gaan wij broden bakken en opsturen naar Friesland zodat mijn zusje ze in haar restaurant kan gebruiken.
DM.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:21 schreef Annebakt het volgende:
[..]
Na steeds te volgen wat jullie voor mooie broden maken, ben ik (vanuit Friesland) toch wel erg nieuwsgierig welk Fries restaurant dat is. Kan ik mooi daar eens langs ;-)
Ook nog eens.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En tijdbesparend omdat je de scooter niet op slot hoeft te zetten en niet al je spullen plus helm mee hoeft te nemen naar de klant ivm diefstal. Lijkt me.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:28 schreef Peter het volgende:
Bakbrommer is trouwens wel een leuk idee(letterlijk en figuurlijk
)
quote:Op maandag 5 januari 2015 11:59 schreef Isegrim het volgende:
Het restaurantje waar ik het eerder over had, gaat vanaf komende vrijdag ons brood serveren bij de soep.
Leuk! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 5 januari 2015 11:59 schreef Isegrim het volgende:
Het restaurantje waar ik het eerder over had, gaat vanaf komende vrijdag ons brood serveren bij de soep.
Twee dagen per week.quote:
Het is gelukt zie ik op FBquote:Op maandag 5 januari 2015 14:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Twee dagen per week.
De Rofco (à 90kg) is zojuist gearriveerd. En staat nu onderaan de trap naar ons huis.Ik heb zojuist de chamottestenen à 15kg/st één voor één naar boven gesjouwd. Nu is het wachten op assistentie.
Yep! Meneer de bakker werkte vandaag gelukkig in Rotterdam ipv Amsterdam en kon even heen en weer fietsen om te helpen de oven zelf naar boven te krijgen.quote:
Sporten als goed voornemenquote:Op maandag 5 januari 2015 14:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Twee dagen per week.
De Rofco (à 90kg) is zojuist gearriveerd. En staat nu onderaan de trap naar ons huis.Ik heb zojuist de chamottestenen à 15kg/st één voor één naar boven gesjouwd. Nu is het wachten op assistentie.
Ik fiets 12km per dag, sport genoeg. Ik heb niet de ambitie om vrouwelijke bodybuilder te worden.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Sporten als goed voornemen? Succes ermee
ja hallo ik heb nu hongerquote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:28 schreef Isegrim het volgende:
Graag!
Al gaat dat denk ik wel iets later worden dan we aanvankelijk hadden gehoopt/geschat. Denk dat het april/mei wordt. Even de raamposter aanpassen (staat 'begin 2015' op).
Nog geen nieuws over de oven.
Broodnodig?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:57 schreef Isegrim het volgende:
Behoeftige mensen, die hebben we nodig!
Dan hadden we een time lapse moeten maken, maar je zág het echt omhoog komen.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:26 schreef computergirl het volgende:
Ik geloof graag dat er meer in kan, maar aan de buitenkant is de oven ongeveer het formaat van mijn koelkast
Absoluut, maar dan wel mooier dan dat. Ipv wat telefoon-shots gaat de camera (als ik wakker genoeg ben vrijdagquote:
Al veel vaste/terugkerende klanten?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hangt van het aantal bestellingen af.Maar in elk geval het restaurantje erbij.
Ja, een ploeg van pakweg 8 klanten die iedere week bestellen, en nog eens 10 a 15 die we toch zeker eens per maand terug zienquote:
Leuke start. Krijg je ook nog leuke feedback van ze? Of verzoekje?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, een ploeg van pakweg 8 klanten die iedere week bestellen, en nog eens 10 a 15 die we toch zeker eens per maand terug zien
Feedback wel, tot nu toe eigenlijk alleen positief. Verzoeken weinig (kerststol met kerst, maar daar hadden we nu gewoon echt de tijd en ruimte niet voor....). En iemand die met regelmaat vraagt of alles wat zoet is wat we doen ook zonder suiker kan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Leuke start. Krijg je ook nog leuke feedback van ze? Of verzoekje?
Dan vinden wij het ook jammer dat je niet in Rotterdam woont.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:39 schreef Cyntiaa het volgende:
Jammer dat ik niet in Rotterdam woon want het brood was heerlijk![]()
![]()
jullie een overschot, voor ons stervelingen uit de regio onbereikbaar #watgaathiermis?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:13 schreef Isegrim het volgende:
En dat terwijl de vriezer vol ligt met brood voor eigen gebruik.Deze was speciaal voor de timelapse. #broodoverschot
Eigen volk eerst!1!!11einz!1quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:27 schreef komrad het volgende:
[..]
jullie een overschot, voor ons stervelingen uit de regio onbereikbaar #watgaathiermis?
Verhuizenquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:27 schreef komrad het volgende:
[..]
jullie een overschot, voor ons stervelingen uit de regio onbereikbaar #watgaathiermis?
goed plan dat de bakkers verhuizen. Ik ben voor !quote:
quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:15 schreef komrad het volgende:
[..]
goed plan dat de bakkers verhuizen. Ik ben voor !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |