Funzel | vrijdag 7 november 2014 @ 10:03 | |
Het voorlopige overzicht (in volgorde van de constructeursstand van vorig jaar): Red Bull Racing Chassis: Red Bull RB11 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) #26 Daniil Kvyat (contract t/m 2015) Gerucht: Mercedes AMG Petronas F1 Team Chassis: Mercedes W06 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #6 Nico Rosberg (contract t/m 2016) #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Gerucht: Scuderia Ferrari Chassis: Ferrari F15 T Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) #14 Fernando Alonso (contract t/m 2016) Gerucht: Sebastian Vettel Lotus F1 Team Chassis: Lotus E23 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #8 Romain Grosjean #13 Pastor Maldonado (contact t/m 2015) Gerucht: Adrian Sutil, Max Chilton, Esteban Gutierrez, Charles Pic, Esteban Ocon McLaren Chassis: McLaren MP4/30 Motor: Honda V6 turbo Coureurs: #20 Kevin Magnussen #22 Jenson Button Gerucht: Fernando Alonso, Romain Grosjean, Stoffel Vandoorne Sahara Force India F1 Team Chassis: Force India VJM08 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #11 Sergio Pérez Mendoza #27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2015) Gerucht: Daniel Juncadella, Jean-Eric Vergne Sauber F1 Team Chassis: Sauber C34 Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #9 Marcus Ericsson (contract t/m 2015) #?? Felipe Nasr (contract t/m 2015) Gerucht: Scuderia Toro Rosso Chassis: STR STR10 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #25 Jean-Eric Vergne #?? Max Verstappen (contract t/m 2018?) Gerucht: Carlos Sainz jr., Pierre Gasly, Alex Lynn Williams F1 Team Chassis: Williams FW37 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #19 Felipe Massa (contract t/m 2015) #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2015) Gerucht: Marussia F1 Team Chassis: Marussia MR04 Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #4 Max Chilton #17 Jules Bianchi Gerucht: Alexander Rossi, Rafaelle Marciello, Jolyon Palmer, Will Stevens Caterham F1 Team Chassis: Caterham CT06 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #10 Kamui Kobayashi Gerucht: Carlos Sainz jr., Roberto Merhi, Robin Frijns, Jolyon Palmer, Nathanael Berthon, Julian Leal, Giedo van der Garde bold = bevestigd | ||
Funzel | vrijdag 7 november 2014 @ 10:04 | |
Heb de TT ook maar aangepast naar 2015. En het overzicht van het vorige topic in de OP gezet. | ||
sasquatsch | vrijdag 7 november 2014 @ 10:06 | |
![]() | ||
RingBewoner | vrijdag 7 november 2014 @ 11:10 | |
Vind het wel erg vervelend worden dat Alonso zo lang wacht met iets duidelijk te maken. Beetje flauw. | ||
sasquatsch | vrijdag 7 november 2014 @ 11:35 | |
Gerucht gaat dat hij en Ferrari aan het steggelen zijn over een afkoopsom. Alonso wil dat Ferrari hem afkoopt omdat ze Vettel hebben gecontracteerd, terwijl hij nog een contract heeft en Ferrari wil dat hij het contract afkoopt omdat hij het team gaat verlaten. | ||
Fer | vrijdag 7 november 2014 @ 12:52 | |
Klinkt erg logisch, dat Alonso kans maakt op 30M van Ferrari. Maar dan moet hij nog niet bij McLaren getekend hebben, dat maakt zijn taak zaak slechter natuurlijk. | ||
RingBewoner | vrijdag 7 november 2014 @ 13:15 | |
Ongetwijfeld dat het meespeelt maar hij gaat, als hij gaat, zeer waarschijnlijk naar McLaren ten kostte van Button en ik gun Button een mooi afscheid en niet na Abu Dhabi nog eens kleurloos aan de kant geschoven worden, hij verdient meer. | ||
M.Melandri | vrijdag 7 november 2014 @ 13:51 | |
Als hij die 30m van Ferrari ook nog krijgt heeft hij volgend jaar wel een leuk jaarsalaris van circa 80 miljoen, komt hij de winter wel mee door. | ||
Rossdale | vrijdag 7 november 2014 @ 13:51 | |
Hij heeft nog niet getekend bij McLaren, Boullier geeft hem nog tot de race van Abu Dhabi http://formule1.nl/nieuws(...)moet-snel-beslissen/ | ||
IkWilbert | vrijdag 7 november 2014 @ 16:01 | |
Haal Marussia maar weg... http://mobile.f1today.nl/(...)houdt-op-te-bestaan/ | ||
Fom | vrijdag 7 november 2014 @ 16:23 | |
Terwijl Alonso zegt dat hij geen weet heeft van een deadline, onze bebaarde politicus-coureur. | ||
wimderon | zaterdag 8 november 2014 @ 00:51 | |
| ||
Fer | zaterdag 8 november 2014 @ 13:46 | |
Spaanse krant meld nu dat er een deal is tussen Alons en Macca. http://as.com/diarioas/2014/11/08/english/1415435759_394884.html | ||
Fiorano | zaterdag 8 november 2014 @ 15:47 | |
Wie en wie? | ||
Funzel | zaterdag 8 november 2014 @ 19:47 | |
Alonso en McLaren. | ||
Meike26 | zaterdag 8 november 2014 @ 20:57 | |
Is het een gek scenario dat Button naar Lotus kan gaan ten koste van Grosjean? Maldonado is een snelle jongen, vaak onbezonnen, maar wel met veel poen achter zich. Button zal een goede leermeester voor hem zijn. Renault verdwijnt, dus hoogstwaarschijnlijk Total ook en dus steun aan Grosjean. Mobil1, blijft die bij McLaren ? Zo ja, kunnen zij hun diensten uitbreiden naar Lotus toe? Button kent de Mercedes krachtbron beter dan Romain en dus eerder gegevens om progressie te boeken. Heeft dan ook een wagen om races mee te winnen. Want de Lotus is tot nu toe vooral op motorisch gebied een ramp. Button zal niet naar een achterhoede team willen gaan, maar bij Lotus kan hij nog wel eens voor een stunt zorgen ? Helaas ten kostte van Romain. Ik gun hem ook zeker een zitje boven dat van Maldonado. Echter niet realistisch. Button word waarschijnlijk betaald vanuit zijn sponsor, niet vanuit het team, dus finacieel niet onaantrekkelijk voor Lotus Mercedes. | ||
Geralt | zaterdag 8 november 2014 @ 21:18 | |
Vanmiddag in de voorbeschouwing vertelde Jos dat hij met VDG gepraat had en dat die hem verteld had dat hij een contract voor volgend jaar had. Volgens mij is dat nog nergens echt bevestigd geweest in de media. Als VGD het tegen Jos verteld en Jos tegen Olav dan geloof ik wel dat het zo is. VDG heeft er niks aan om erover te liegen tegen Jos en Jos heeft er geen enkel gewin bij om zo een verhaal te verzinnen. Benieuwd hoe dat af gaat lopen. Waarschijnlijk met een rechtzaak of schikking lijkt me. Ook voor Sutil. Maarja, die centen zit je niet op te wachten als je wilt racen natuurlijk. Ik vind het nog altijd erg jammer dat zo een team zover afgezakt is dat dergelijke keuzes klaarblijkelijk noodzakelijk zijn ![]() | ||
Fer | zaterdag 8 november 2014 @ 22:22 | |
Volgens mij heeft Jos al eens een contract gehad en dan toch Frentzen in zijn auto reed. En nooit geld gezien van het team. Maar misschien kunnen Sirotkin, VDG en Sutil samen een goede advocaat huren. | ||
Geralt | zaterdag 8 november 2014 @ 22:24 | |
HHF GODVERDOMME DE LUL ![]() ![]() | ||
nils7 | zondag 9 november 2014 @ 01:06 | |
Sutil en VdG zouden prima zijn geweest. We vergeten overigens met zn allen nog wel Gitaarles die ook buiten de boot valt.. | ||
Geralt | zondag 9 november 2014 @ 09:25 | |
Maar die had nog geen contract voor zover wij weten. | ||
Toekito | zondag 9 november 2014 @ 09:31 | |
huh?! | ||
Geralt | zondag 9 november 2014 @ 09:33 | |
Dat ik HHF nog steeds een lul vind omdat ie Jos zn stoeltje inpikte toen ![]() | ||
Toekito | zondag 9 november 2014 @ 09:34 | |
dat neem ik Arrows kwalijk. Niet Heinz. Is menselijk wat hij deed. | ||
Sinister-D- | zondag 9 november 2014 @ 09:41 | |
Zeg je dat nu ook over Nasr dan? | ||
Geralt | zondag 9 november 2014 @ 09:42 | |
Uiteraard ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 9 november 2014 @ 09:42 | |
Zeg het dan ook! ![]() | ||
Geralt | zondag 9 november 2014 @ 09:44 | |
NASR VUILE LUL GODVERDOMME!!!!! ![]() ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 9 november 2014 @ 09:45 | |
Dank U ![]() | ||
sasquatsch | zondag 9 november 2014 @ 10:22 | |
Hij had het ook al tegen Hulkenberg verteld vorige week. Die was ool verbaasd dat Nasr bekend gemaakt werd. | ||
Geralt | zondag 9 november 2014 @ 10:29 | |
Ow okay; dat had ik ff gemist dan. Jammer evengoed ![]() | ||
LWD-Godius | zondag 9 november 2014 @ 10:40 | |
Ik kan er niet echt rouwig om zijn eerlijk gezegd. | ||
Beach | zondag 9 november 2014 @ 11:55 | |
Ik weet nog wel dat ik hem via zn site toen een boos bericht stuurde. | ||
Sinister-D- | zondag 9 november 2014 @ 13:41 | |
Omdat wijlen Tom Walkinshaw wel zo'n aardige zakenman/teamleider was? | ||
Meike26 | zondag 9 november 2014 @ 13:48 | |
Dat heb ik ook gedaan ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 9 november 2014 @ 13:49 | |
By the way: waar zien jullie Van der Garde volgend jaar rijden? WTCC? WEC? Indy? DTM? | ||
Meike26 | zondag 9 november 2014 @ 13:51 | |
DTM zou mooi zijn, ik denk eerlijk gezegd dat hij snel richting Doornbos zijn carrière gaat ; uit de autosport ![]() Het is wel zo'n carrière ventje die voor Boekhoorn presentaties kan leiden. Ik hoop dat hij richting LeMans gaat. Wel een rijder die goed in het endurance racen past denk ik. | ||
#ANONIEM | zondag 9 november 2014 @ 13:55 | |
Van der Garde bij Porsche LMP1. Zou wel tof zijn. | ||
Ferry_76 | zondag 9 november 2014 @ 14:11 | |
Gaat niet gebeuren. Alle Porsche rijders hebben al bijgetekend voor volgend jaar, en als ze al nieuwe rijders zoeken (Voor een eventuele derde auto op Le Mans) gaan ze eerst bij hun eigen GT rijders kijken, hebben ze al aangegeven. | ||
Funzel | zondag 9 november 2014 @ 14:16 | |
Over het algemeen kunnen ex F1-coureurs wel relatief eenvoudig in de Le Mans series terecht. | ||
#ANONIEM | zondag 9 november 2014 @ 14:18 | |
Als ie in de DTM terechtkomt, dan hebben we in ieder geval weer iemand om voor te juichen op Zandvoort. | ||
Ferry_76 | zondag 9 november 2014 @ 14:25 | |
DTM is tegenwoordig ook alleen maar oude rotten en jonge talenten die al een connectie hebben met BMW, Mercedes of Audi. WEC lijkt mij de beste optie. | ||
#ANONIEM | zondag 9 november 2014 @ 14:27 | |
Maar waar dan? | ||
Funzel | zondag 9 november 2014 @ 14:27 | |
Oude rotten valt toch wel mee? Gewoon mannen die daar al jaren voorin mee doen, zoals Paffet, Ekström en Scheider. | ||
Ferry_76 | zondag 9 november 2014 @ 15:00 | |
Geen idee, maar 55 teams om uit te kiezen voor Le Mans toch? Of gewoon lekker in de AC Cobra van David Hart blijven rijden, was echt een genot om Giedo richting het scheivlak te zien bulderen in dat ding, glijdend van bocht naar bocht. ![]() | ||
Ferry_76 | zondag 9 november 2014 @ 15:01 | |
Zolang die allemaal blijven en de nieuwe aanwas uit de jeugd van die drie merken komt blijft er weinig plek over. Bovendien zijn er weinig ex-F1 coureurs die het echt goed doen in het DTM. | ||
Ferry_76 | zondag 9 november 2014 @ 15:03 | |
Eric Boullier over Alonso:
Over Honda: http://www.gptoday.com/fu(...)_Honda_in_Abu_Dhabi/ | ||
Beach | zondag 9 november 2014 @ 15:12 | |
Yamaha als Rossi met pensioen gaat. | ||
Sinister-D- | zondag 9 november 2014 @ 16:22 | |
Die zie ik eerder terecht komen in 'n G-drive of OAK LMP2, of dat in het WEC is of de ELMS laat ik even in het midden dan. Maar de LMP1 is gesloten voor hem, die zijn allemaal al voorzien voor de toekomst, tenzij er een gerespecteerd oud-F1 rijder (lees Button) op de deur klopt. WTCC zie ik niet snel gebeuren, daar is Coronel al vertegenwoordigt met McGregor en ik zie Boekhoorn niet snel 2 coureurs in 1 klasse sponsoren. DTM is zoals aangehaald ook vastgeroest qua stoelendans. En ik denk persoonlijk dat GvdG geen interesse heeft in Indy. | ||
Ferry_76 | zondag 9 november 2014 @ 16:26 | |
In de spits bij NEC dan..? ![]() Of achter de counter bij Bakker Bart.. | ||
#ANONIEM | zondag 9 november 2014 @ 16:28 | |
Hm. Klinkt wel redelijk ja... Da's wel even slikken dan, van F1 naar de LMP2. | ||
Sinister-D- | zondag 9 november 2014 @ 16:39 | |
Ooooofff, waar ik nu ineens aan denk, maar dan moet Giedo snel gaan schakelen: Nissan maakt ook hun LMP1 debuut in 2015. Maar dat is eerder ijdele hoop dan iets wat daadwerkelijk gaat gebeuren. Die gaan eerder rijders uit het LMP2 programma halen, en dan blijft er uiteindelijk weer maar een plaatsje open voor Giedo in de P2 klasse..... | ||
#ANONIEM | zondag 9 november 2014 @ 16:41 | |
Hm. Voor een net-niet F1-coureur... Zou kunnen. Ik zou het wel een mooie stap vinden. | ||
Sinister-D- | zondag 9 november 2014 @ 16:53 | |
Nogmaals, das meer hoop dan dat het werkelijkheid gaat worden. Nissan levert een x-aantal teams motoren in de LMP2, daar zullen die wel een keuze uit kunnen maken. Ze hebben hun eigen GT-academy, waar Jann Mardenbrough toch wel de bekendste en succesvolste van is. Die gaat vast en zeker een zitje krijgen, juist omdat ie Le Mans al kent vanuit het LMP2 en close racing niet onbekend is door GP3. En dan hebben ze nog rijders gehad die in het Deltawing-programma hebben meegereden, daar zal ook wel de een of andere rijder van mogen instappen. En als Button geen zitje meer heeft in de F1 zal die hier wel terecht kunnen, want (volgens Meike26 logica) die is enorm populair in Japan. Uiteraard gaat er nog een voor ons onbekende Japanner mogen instappen. Samengevat: ik denk dat er voor Giedo ook al geen plaats gaat zijn. | ||
#ANONIEM | zondag 9 november 2014 @ 16:55 | |
O, ik snap wel dat het wishful thinking is. Ik droom gewoon graag mee. | ||
Sinister-D- | zondag 9 november 2014 @ 16:56 | |
Ik typ gewoon graag ![]() | ||
Ferry_76 | zondag 9 november 2014 @ 18:50 | |
Marussia denkt dat ze er in Abu Dhabi 'gewoon' weer bij kunnen zijn: http://www.gpupdate.net/n(...)dhabi-weer-bij-zijn/ | ||
SiGNe | zondag 9 november 2014 @ 21:02 | |
voor zover ik begrijp moeten ze er wel bij zijn want als ze voor het eind van het seizoen uitvallen lopen ze ook hun prijzengeld mis.. en da's minstens 50 miljoen. 9e plaats in Monaco en 9e plek in constucteurskampioenschap. Het laatste levert sowieso al 42,7 miljoen op omdat ze bij de top 10 zitten, daar komt het geld voor de constructeurspunten nog bovenop en dus die 9e plek in Monaco. | ||
Ferry_76 | zondag 9 november 2014 @ 21:27 | |
Daarom wil Caterham er ook graag bij zijn, om de tiende plek van Marussia over te kunnen nemen (Mits Marussia het niet haalt natuurlijk.) | ||
Meike26 | zondag 9 november 2014 @ 22:13 | |
![]() Beetje flauw om het op mij alleen af te schuiven. Ik ben niet de enige die dit denkt. Zelfs de BBC haalt het meerdere keren per jaar aan. Als Jessica weer eens in beeld is, als het de GP is vóór het gp weekeinde in Japan, tijdens GP van Japan zelf en zo is het al jaren een bekend riedeltje. En ja dan zijn er heel wat fans op Suzuka verkleed als de helm van Button, de auto van Button of als Button zelf. Dus ik heb het niet alleen uit eigen duim dat hij daar zo populair is. Maar dan nog is Button meer verbonden aan Honda dan aan Nissan. En bij Nissan hebben ze indd al het GT-programma met Jann Maagdenburg, Ordonez en zullen ze ook een onbekende Japanner naar voren schuiven, zoals je zelf al zegt. Enige wat dan over blijft is American LeMans series, Blancpain of uit de autosport en trainen voor de Olympische triatlon in Brazilië 2016 ?? | ||
Beach | zondag 9 november 2014 @ 22:20 | |
Hij kan ook nog soldaat worden en na een bermbom meedoen aan de paralympics. | ||
Ferry_76 | zondag 9 november 2014 @ 23:00 | |
EJ meldt net bij de BBC dat Bernie een deal heeft met Ferrari en Red Bull om drie auto's in te zetten om zo volgend jaar tot 20 auto's te komen. | ||
Sinister-D- | zondag 9 november 2014 @ 23:01 | |
haphaphap, precies de logica waar ik het over heb ![]() ![]() | ||
Fiorano | zondag 9 november 2014 @ 23:40 | |
Die geen punten kunnen halen voor iniedergeval het constructeurskampioenschap. Coureur weet ik niet. | ||
SiGNe | maandag 10 november 2014 @ 00:30 | |
Jups en geef ze eens ongelijk. Ik vind het wel een rare regel overigens, resultaten zijn immers behaald. Eddy Jordan had er gister nog een interview over met Ecclestone. Die was er best bezorgd over, dat straalde ie ook uit. Aan de andere kant zat ie ook wel flink na te denken over wat ie wel en niet kon zeggen, juridisch gezien tenminste. 3-4 teams krijgen bijv. extra geld omdat ze in elk geval tot 2020 mee zullen rijden en daar ook garanties voor kunnen afgeven. Andere teams was hetzelfde geboden maar die konden geen garanties tot 2020 geven. | ||
Toekito | maandag 10 november 2014 @ 06:58 | |
Wat is dat nou weer dat Caterham de negende plek krijgt als Marussia niet rijdt..haalt Caterham ineens punten door aanwezig te zijn? Als dat zo was hadden Super Augurk en HRT ook punten voor meedoen moeten krijgen. Kromme regels. Punten hoor je op zondag te krijgen op moment dat dat zwart witgeblokt valt. Of in geval van ernstig gevaarlijk rijden van je concurrent een paar uur daarna achter de tafel. Maar liever niet. | ||
#ANONIEM | maandag 10 november 2014 @ 07:25 | |
Vreemd idd. Als ze dat toepassen in 1970 is niet Jochen Rindt WDC, maar Jacky Ickx. Rindt eindigde het seizoen immers niet... Of Lauda in 1977, want die reed de laatste twee races niet, dus is Andretti alsnog tweevoudig kampioen... | ||
sasquatsch | maandag 10 november 2014 @ 10:48 | |
Niets vreemd aan. Het team behoudt de behaalde punten en blijft 9de, maar het te verdelen geld gaat naar de eerstvolgende teams op de lijst. Dus Sauber krijgt het prijzengeld voor de 9de plek en Caterham voor de 10de plek (sowieso wordt het gebaseerd op de beste twee resultaten van de laatste drie jaar). En dat omdat Marussia aan het eind van het seizoen niet meer bestaat. Dus loont het voor Caterham om mee te doen om zo ruim 40 miljoen dollar extra binnen te krijgen. | ||
sasquatsch | maandag 10 november 2014 @ 10:49 | |
Waardoor het voor de kleinere teams zoals Force India, Lotus en Sauber volgend jaar nog moeilijker wordt om punten te halen en de kans groter wordt dat ze Marussia en Caterham achterna gaan. ![]() | ||
Ferry_76 | maandag 10 november 2014 @ 11:56 | |
Na het ongeluk van Rindt is ingesteld dat de winnende coureur zelf de prijs moet komen ophalen op het gala om zich wereldkampioen te mogen noemen, daarom zal Jochen altijd de enige postume WK blijven.. | ||
sasquatsch | maandag 10 november 2014 @ 12:14 | |
Alonso rond met McLaren, bevestiging voor Abu Dhabi. McLaren moet eerst bepalen wie zijn teamgenoot wordt, voordat ze de deal bekendmaken.
| ||
sasquatsch | maandag 10 november 2014 @ 12:19 | |
Marussia hoopt nog op redding.
| ||
Rossdale | maandag 10 november 2014 @ 12:21 | |
Met Magnussen is er voor Alonso in ieder geval geen risico op frustratie dat hij niet de #1 driver binnen het team is ![]() Ik zie echt niet in dat Button mag blijven. Magnussen is niet heel erg veel slechter, terwijl hij debutant is dit jaar. Hij is ook jong en McLaren wil een team dat meerdere jaren mee kan. Button is ondertussen ook wel redelijk op zijn retour en Alonso zal over 3-4 jaar ook wel over zijn top heen zijn. Ik neem aan dat ze slim genoeg zijn om naast Alonso een talent voor de toekomst neer te zetten. | ||
sasquatsch | maandag 10 november 2014 @ 12:37 | |
Wordt ontkend door Red Bull.
| ||
#ANONIEM | maandag 10 november 2014 @ 17:25 | |
Wat een maffe regel. | ||
Funzel | maandag 10 november 2014 @ 18:56 | |
Ik hoop het. Na alles dit jaar gun ik het ze wel. | ||
Fiorano | dinsdag 11 november 2014 @ 09:40 | |
Zij stapje richting het WEC Porsche bevestigd de volgende coureurs voorzet Lmp1 programma:Timo Bernhard, Romain Dumas, Neel Jani, Brendon Hartley, Marc Lieb en Mark Webber. | ||
Ferry_76 | woensdag 12 november 2014 @ 16:54 | |
Grosjean tweette iets te vroeg schijnbaar: http://www.gpupdate.net/n(...)-2015-lotus-coureur/ | ||
Ferry_76 | vrijdag 14 november 2014 @ 19:51 | |
Carlos Sainz jr zou wel eens kunnen profiteren van Telefonica en naast Alonso bij McLaren kunnen gaan rijden. Jenson Button zou naast F1 of WEC zich ook wel eens helemaal op de triathlon kunnen gaan richten. Mark Webber weet wel waar Jenson's toekomst zou moeten liggen. Volgens mij vind ik dit silly season nog leuker dan het gevecht op de baan... ![]() | ||
Twieki | vrijdag 14 november 2014 @ 20:08 | |
Het is sowieso een erg mooi silly season. ![]() | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 15 november 2014 @ 03:24 | |
Het nadeel is dat je nu al weet dat er een paar magere "Silly Seasons" zullen volgen omdat de meesten weer vastliggen met langdurige contracten. | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 november 2014 @ 07:58 | |
Dat dachten we van dit silly season ook, want zowel Vettel als Alonso hadden nog een doorlopend contract, maar er een clausule is dat ze er vanaf konden als hun wagen te weinig presteerde. | ||
nils7 | zaterdag 15 november 2014 @ 17:42 | |
Alonso is vandaag bij de WEC wedstrijd in Bahrein.... | ||
Mexicanobakker | zaterdag 15 november 2014 @ 18:02 | |
mwah, ik zie de boel bij Merc nog best ontploffen. | ||
Ferry_76 | zaterdag 15 november 2014 @ 21:46 | |
https://twitter.com/PorscheRaces/status/533546668797755392 'Ambitieuze plannen' heeft Alonso het toch steeds over..? Zijn eigen wielerploeg gaat niet door, dan maar een eigen WEC team? Zou wat zijn, Vettel naar McLaren, Alonso en Button uit de F1, zit Ferrari mooi te kijken met alleen nog Raikkonen als rijder! ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 november 2014 @ 21:51 | |
Te gast bij het Ferrari team. Wederom een hint dat Ferrari volgend jaar met 3 auto's gaat rijden. | ||
nils7 | zondag 16 november 2014 @ 17:27 | |
Ferrari LMP1 ![]() | ||
Ferry_76 | zondag 16 november 2014 @ 21:23 | |
Want hij gaat Fisichella terughalen of zo..? ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 november 2014 @ 21:35 | |
Vettel, Raikonnen en Alonso die gewoon aanblijft (naar aanleiding van een bezoek aan AF Corsa blijkbaar). | ||
Sinister-D- | zondag 16 november 2014 @ 22:07 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Sinister-D- op 16-11-2014 22:17:18 ] | ||
Meike26 | zondag 16 november 2014 @ 22:40 | |
![]() ![]() ![]() Bestaat dit ding echt, word het gemaakt of is het weer zo'n studie-render die nooit levenslicht gaat zien ? *Hoopt op alles behalve het laatste | ||
Peterselieman | zondag 16 november 2014 @ 22:43 | |
Er zijn nog steeds stevige geruchten dat er volgend jaar een Ferrari LMP1 gaat komen, maar voorlopig blijft het nog bij renders | ||
Sinister-D- | zondag 16 november 2014 @ 22:53 | |
het laatste dus ![]() | ||
nils7 | maandag 17 november 2014 @ 09:18 | |
Kan ook zijn dat Alonso heel ambitieus is en gewoon Ferrari koopt (staat in de etalage) ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 17 november 2014 @ 17:41 | |
En dat 'ie dan Vettel ontslaat ![]() ![]() | ||
opreis | maandag 17 november 2014 @ 18:43 | |
Ja, anders kan hij hem niet verslaan xd | ||
sasquatsch | maandag 17 november 2014 @ 20:29 | |
Gezien de moeite die Vettel heeft met Ricciardo denk ik eerder het omgekeerde. | ||
Fer | dinsdag 18 november 2014 @ 01:08 | |
Vettel gaat alsnog 4e worden in het kampioenschap en zeker de laatste races alweer evensnel als Riciardo, ondanks geen updates meer. Denk dat ie nog steeds de vervanging van het truukje mist, waarmee die zo snel was. (Tijdens het remmen een paar x blippen en sturen met de EBD) Raikonnen lijkt ook tijdens het remmen wat te missen. Hopelijk kan Ferrari er wat op verzinnen. | ||
Ferry_76 | dinsdag 18 november 2014 @ 22:29 | |
McLaren wacht pas tot December voordat de rijderskeuze bekend wordt. | ||
ButtonenLiverpoolfan | dinsdag 18 november 2014 @ 23:18 | |
McLaren=grap | ||
ButtonenLiverpoolfan | dinsdag 18 november 2014 @ 23:24 | |
McLaren is echt vies bezig. Button en Magnussen kunnen niet eens hun laatste race met vrienden en familie vieren. Zo behandel je tog geen werknemers... Het zou me serieus niet verbazen als McLaren de gezichten van de coureurs bedekt in 2015 en hun stemmen verandert tijdens interviews. Zodat we nog steeds heel het seizoen niet weten wie de coureurs zijn, sterker nog, wnr ze gelijk heel het team onzichtbaar maken met een spuit zou dat mij helemaal niet verbazen. | ||
Ferry_76 | dinsdag 18 november 2014 @ 23:32 | |
Niet alleen McLaren, want zij zijn afhankelijk van wat Alonso gaat doen, en die schijnt te wachten op Ferrari. Want als Ferrari Vettel aankondigt betekend dat contractbreuk met Alonso en moeten ze hem dus een zak geld meegeven. Zolang Alonso daar op wacht gebeurt er dus niets. Zou wel een stunt zijn als McLaren 1 december aankondigt dat ze het wachten zat zijn en de contracten met Magnussen en Button verlengen.. | ||
ButtonenLiverpoolfan | dinsdag 18 november 2014 @ 23:49 | |
Ze kunnen idd niet zeggen dat ze niet verder met Magnussen/Button willen gaan volgend seizoen... | ||
SiGNe | woensdag 19 november 2014 @ 06:03 | |
Jup, 't is Alonso die de boel nu flink ophoudt met steeds aankondigen dat ie groot nieuws gaat brengen maar 't vervolgens niet brengt. Vettel weet ook in principe nog niet of ie naar Ferrari kan en Button en Magnussen weten niet of ze een contact met een ander team op moeten gaan nemen voor een stoeltje. Andere teams wachten ook niet dus straks kan het zo zijn dat ze beiden geen stoel hebben door het moeilijk doen van Alonso. Overigens denk ik dat Ferrari helemaal niet hoeft te zeggen wie er weg moet, als Alonso moeilijk gaat doen met contractbreuk (moet hij nodig zeggen, hij heeft zelf zelden een contract afgemaakt...) dan kunnen ze Kimi gewoon afkopen, stuk goedkoper. Rijden Vettel en Alonso samen rond plek 4-6. ![]() Of dat Vettel het zat is en bij McLaren gaat rijden en het stoeltje voor de neus van Alonso wegkaapt, zou ik eigenlijk ook wel geweldig vinden. Alonso is een sympatiek persoon maar een arrogant coureur. | ||
SiGNe | woensdag 19 november 2014 @ 06:26 | |
Wat er me opvalt in dat artikel http://www.rtl.nl/%28/spo(...)_pas_na_november.xml Zouden ze nu gaan bepalen wie er mag blijven aan de hand van de laatste race? Button staat met106 punten op plek 7, Magnussen met 55 punten op 10. Zelfs met een 1e plaats kunnen ze beiden hun voorganger niet meer inhalen maar ze kunnen nog wel ingehaald worden. Button door Massa (98 punten) Magnussen door Räikkönen (53) en Pérez (47) | ||
Rossdale | woensdag 19 november 2014 @ 09:00 | |
Ik denk eerder dat sowieso 1 van de 2 weg moet, en om dat vlak voor de laatste race te horen is natuurlijk niet echt heel erg motiverend. Daarom zullen ze dat pas na de race bekend gaan maken. Aangezien Vettel nu geen stoeltje heeft volgend jaar, zal of Alonso naar McLaren gaan en Vettel naar Ferrari, of als Alonso te lang wacht dan lijft McLaren Vettel vast in. Sowieso strikken ze dan één grote naam zoals Honda dat graag wil. Aangezien Magnussen een talent voor de toekomst is en duidelijk een nummer 2 rijder, is de kans het grootste dat sowieso Button het veld moet ruimen. De vraag is dan nog of Magnussen genoeg heeft laten zien om nog een jaar bij het team te mogen blijven, of dat ook hij wordt ingeruild voor bijvoorbeeld een Vandoorne. Zo zie ik het in ieder geval ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 19 november 2014 @ 09:43 | |
Vettel gaat niet naar McLaren. Hij heeft een (voor?)contract met Ferrari. Het is alleen wachten tot Alonso en Ferrari er uit zijn over een afkoopsom. | ||
Rossdale | woensdag 19 november 2014 @ 10:01 | |
Ja maar als Alonso niet weg gaat, dan heeft dat voorcontract weinig waarde ![]() ![]() | ||
nils7 | woensdag 19 november 2014 @ 10:08 | |
Misschien had Vettel ook wel een contract bij Sauber... | ||
Ferry_76 | woensdag 19 november 2014 @ 10:12 | |
Wel apart dat McLaren nu dus niet met een eventuele nieuwe coureur de Honda motor kan gaan testen in Abu Dhabi. Alonso niet omdat hij nog niet weg kan/wil/mag, en Vettel niet omdat hij door RBR aan zijn contract gehouden wordt (Tot December geloof ik.) [ Bericht 0% gewijzigd door Ferry_76 op 19-11-2014 10:49:31 ] | ||
Rossdale | woensdag 19 november 2014 @ 10:31 | |
![]() | ||
Peterselieman | woensdag 19 november 2014 @ 11:17 | |
Vettel heeft al getekend bij Ferrari, zo heeft hij afgelopen weekend Sky Italia toevertrouwd | ||
sasquatsch | woensdag 19 november 2014 @ 15:09 | |
Een plekje is al weer ingevuld. Grosjean blijft (zoals verwacht) bij Lotus. Naar verwachting zullen Fernando Alonso en Kevin Magnussen of Jenson Button bij McLaren gaan rijden, gaat Sebastian Vettel naar Ferrari en zijn er vier gegadigden voor het stoeltje naast Max bij Toro Rosso: Jean-Eric Vernge, Carlos Sainz jr., Pierre Gasly en Alex Lynn. Dit levert het volgende overzicht op:
Hiervan is het nog maar afwachten of Manor (voorheen Marussia) en Caterham volgend jaar op de grid staan. [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 20-11-2014 11:40:19 (Vettel bij Ferrari) ] | ||
sasquatsch | donderdag 20 november 2014 @ 11:17 | |
Crosspost uit andere topic Ferrari bevestigt vertrek Alonso
| ||
sasquatsch | donderdag 20 november 2014 @ 11:38 | |
En bevestigt Vettel
| ||
Rossdale | donderdag 20 november 2014 @ 11:57 | |
Eindelijk, de stoelendans kan nu echt beginnen ![]() | ||
opreis | donderdag 20 november 2014 @ 12:56 | |
Zo veel valt er niet meer te gebeuren. Alonso zal wel naar Mclaren gaan waar hij met Button of Magnussen rijdt. Verder niet zo veel plekjes meer over | ||
sasquatsch | donderdag 20 november 2014 @ 13:22 | |
De enige andere vraag is wie er naast Verstappen gaat rijden. En of Caterham volgend jaar nog op de grid staat. Manor geloof ik al niet meer. | ||
Ferry_76 | donderdag 20 november 2014 @ 17:06 | |
http://wtf1.co.uk/button-alonso-abu-dhabi-press-conference/![]() | ||
Nattekat | donderdag 20 november 2014 @ 17:27 | |
Oeps ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 22 november 2014 @ 22:17 | |
Perez contract met meerdere jaren verlengt
| ||
Ferry_76 | zaterdag 22 november 2014 @ 22:32 | |
Volgens Olav Mol rijdt Vergne niet voor STR volgend jaar, dus gaat de keus tussen Sainz, Gasly en Lynn. https://twitter.com/Olav_Mol/status/536208330041999360 En Vandoorne mag de young driver test doen voor McLaren. | ||
Geralt | zondag 23 november 2014 @ 09:58 | |
Ik las het gisteravond al ja. Vergne zou dat zelf gezegd hebben. Jammer wel, ik had Verstappen liever naast een ervaren coureur gezien; dat was hendig beter geweest voor zijn CV zegmaar. Nu komt ie (hoogstwaarschijnlijk) naast een andere rookie te rijden en dan is het lastig inschatten ![]() | ||
Fer | zondag 23 november 2014 @ 10:17 | |
Ben benieuwd of Verstappen wel op een fatsoenlijke positie de volle race kan finishen. Tot nu toe stelt heel Torro Rosso op zondag nogal teleur. | ||
#ANONIEM | zondag 23 november 2014 @ 10:35 | |
Nieuwe auto volgend jaar... Resultaten uit het verleden enz. | ||
Geralt | zondag 23 november 2014 @ 10:43 | |
Zolang hij maar voor zijn teamgenoot finished is hij goed bezig. De rest hangt af van de auto. Kijk maar naar Ricardo, die wint nu gewoon races terwijl in de TR hij in het midden zat te roeren. Dus gewoon zorgen dat je (flink) beter bent dan je teamgenoot en ju ![]() | ||
Wertha | zondag 23 november 2014 @ 11:09 | |
Niet te vergeten dat Ricciardo aanvankelijk nog zijn dagen in een HRT moest slijten! | ||
franklop | zondag 23 november 2014 @ 11:12 | |
En Ricciardo was toch ook niet superveel beter dan zijn teamgenoot? Qua punten /resultaten dan he | ||
Geralt | zondag 23 november 2014 @ 11:17 | |
Op het moment van bekendmaking dattie naar RB zou vertrekken had Vergne zelfs meer punten dan Ricardo. | ||
Wertha | zondag 23 november 2014 @ 11:21 | |
Conclusie: RBR haat Vergne. ![]() | ||
Fer | zondag 23 november 2014 @ 11:48 | |
Of denken meer blikken te kunnen verkopen in Australie, dan Frankrijk. | ||
Geralt | zondag 23 november 2014 @ 11:51 | |
Ik blijf het nog altijd absurd vinden dat een fabrikant van 1 specifiek drankje zoveel geld binnen heeft weten te harken dat ze 2 F1 teams kunnen runnen. Volgens mij zou een Coca Cola makkelijk het hele veld kunnen runnen in zn eentje dan of niet? ![]() | ||
sasquatsch | zondag 23 november 2014 @ 11:54 | |
Er zijn vast goede redenen voor de keuze die wij niet weten. | ||
Geralt | zondag 23 november 2014 @ 11:58 | |
Ongetwijfeld ![]() | ||
Ferry_76 | zondag 23 november 2014 @ 12:00 | |
5,387 miljard blikjes verkocht in 2013 volgens Wiki.... En niet alleen twee F1 teams, maar ook nog eens dertien andere teams in diverse stadions plus wat ze verder nog sponsoren, organiseren en bezitten aan vastgoed. | ||
JohnB52 | zondag 23 november 2014 @ 12:29 | |
Doe maar 5,4 miljard blikjes ![]() | ||
Ferry_76 | zondag 23 november 2014 @ 14:41 | |
https://www.facebook.com/(...)e=1&relevant_count=1 | ||
Peterselieman | zondag 23 november 2014 @ 16:30 | |
Hoopt ie op een bedrijf als Maersk? | ||
Meike26 | zondag 23 november 2014 @ 16:48 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)en-formule-1-rijden/ Als je dit bericht zo leest, dan kan het dus toch eigenlijk niet missen dat ze met Button verder gaan? Zo bijzonder talent is Magnussen niet en heeft hele jaar minder gepresteerd dan Button, Perez was duidelijk wel een geduchte tegenstander voor hem en wat mij betreft een slechte zet van McLaren om hem weg te doen. Met Magnussen verder gaan heeft weinig zin als ze voor 2016 snelle Stoffel in het vizier hebben. Dus Button een waardig afscheids-jaar geven naast Alonso en dan weer opnieuw beginnen met een talent die het waarschijnlijk wel in zicht heeft. Button kan dan voor komend jaar alvast 'shoppen' bij diverse WEC teams om stoeltje te vinden voor 2016 ![]() | ||
Beach | zondag 23 november 2014 @ 16:52 | |
Ik hoop het zo dat Jenson blijft. | ||
Meike26 | zondag 23 november 2014 @ 16:54 | |
Anders ik wel... ik zou het echt smerig van McLaren vinden om een F1 kampioen na 15 jaar F1 zo af te serveren... Nog smeriger en viezer dan het afscheid van Barrichello uit de F1... Wat er dus ook niet was. | ||
Wertha | zondag 23 november 2014 @ 17:11 | |
Stiekem een beetje jammer. Had graag een clash tussen de lage landen gezien in de F1. Den Belg versus den Nederlander. ![]() | ||
Meike26 | zondag 23 november 2014 @ 17:22 | |
Die gaat er dus wel komen, alleen nog een jaartje of 2/3 geduld hebben ![]() Dan strijden VanDoorne en Verstappen in 2017 om het WK... ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 23 november 2014 @ 17:46 | |
Waarbij je niet moet vergeten dat Perez al 2 seizoenen had gereden in de Sauber en Magnussen een rookie is. Als ze Magnussen houden is er een goede reden voor, en het vergelijken tussen Perez en Magnussen werd vorig jaar al gedaan in de simulator. Magnussen zit niet voor niet enkel in die wagen omdat ie mooie blonde haartjes heeft ![]() | ||
alwaysonhold | zondag 23 november 2014 @ 17:58 | |
En Hamilton en co doen niet meer mee? Knap ![]() | ||
Meike26 | zondag 23 november 2014 @ 19:15 | |
Ik vind hem anders knap tegenvallen. Vorig jaar was die McLaren ruk, dit jaar ook en Perez heeft het imo beter gedaan dan Jan Magmussen. Als hij zo'n belofte is, had ik toch meer Ricciardo taferelen willen zien tov Vettel. | ||
nils7 | zondag 23 november 2014 @ 19:20 | |
pssst Kevin ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 23 november 2014 @ 19:20 | |
Kevin, Jan reed 20 jaar geleden. Dat die wagen poep is heeft uiteraard niets te maken met de resultaten in het interne team duel. Maar je lijkt ervaring van coureurs te onderschatten. Iedereen hemelt Kvyat op, en waar staat die tov Vergne? Nogmaals: rookie tov 2 jaar ervaring. | ||
Funzel | zondag 23 november 2014 @ 19:37 | |
Inderdaad zeg.. Magnussen is een rookie. Iedereen hemelt Kvyat wel op maar die heeft maar acht puntjes bij elkaar gereden in een heel jaar. | ||
Rossdale | zondag 23 november 2014 @ 19:56 | |
In zijn eerste race reed Magnussen direct naar het podium. Die jongen kan echt wel hard karren hoor ![]() | ||
4-elements | maandag 24 november 2014 @ 00:12 | |
Maar in vergelijking met Button maakt hij het niet waar. Dat hij een rookie is speelt deels mee, maar ook aan het einde van het seizoen finisht Button constant voor hem. Magnussen heeft in ieder geval geen onuitwisbare indruk gemaakt, zoals Hamilton destijds. | ||
M.Melandri | maandag 24 november 2014 @ 04:51 | |
Vaak genoeg laten zien over veel pure snelheid te beschikken, heeft een aantal keer Q3 gehaald waar de auto op dat moment niet thuishoorde. Ricciardo was hetzelfde verhaal en Vergne heeft dit nooit laten zien in 3 jaar tijd. Verstappen krijgt ook weer een shootout tegen een ander Red Bull talent, de winnaar gaat naar RBR en de verliezer kan vertrekken. | ||
Rossdale | maandag 24 november 2014 @ 08:41 | |
Button zit aan het eind van zijn carriere, Magnussen aan het begin. Button zal niet beter worden dan hij nu is en blijkbaar is hij te licht bevonden om als topcoureur het team te trekken. Daarom willen ze Alonso. Dan kun je beter Magnussen aanhouden en kijken hoe hij zich verder ontwikkeld. Groeit hij niet hard genoeg dan knikker je hem er uit voor Vandoorne en probeer je het opnieuw. Als je naar de toekomst kijkt, lijkt me dat toch zonder twijfel de slimste strategie. | ||
Beach | maandag 24 november 2014 @ 12:12 | |
Ik heb Ron Dennis deze post gemaild. Zal vast niet lang duren voordat jij de teammanager bent daar. | ||
Rossdale | maandag 24 november 2014 @ 12:43 | |
Nee dankje, valt slecht te combineren met mijn huidige baan als papierprikker langs de A2. | ||
sasquatsch | maandag 24 november 2014 @ 16:18 | |
Carlos Sainz jr. wordt genoemd als teamgenoot van Max volgend jaar. | ||
Automatic_Rock | donderdag 11 december 2014 @ 09:34 | |
Volgens de Britse media zal McLaren toch voor Button kiezen naast Alonso. Ik hoop dat ze gelijk hebben, lijkt me een sterk duo. En Alonso zou iets in zijn contract hebben staan dat hij niks met Ron Dennis te maken wil hebben ![]() Ik ben benieuwd wat McLaren om 11:00 bekend gaat maken! | ||
nils7 | donderdag 11 december 2014 @ 11:09 | |
?? Da's toch al bevestigd. Sainz ploeggenoot Verstappen in Formule 1 | ||
franklop | donderdag 11 december 2014 @ 11:12 | |
kijk eens naar datum van zijn bericht | ||
Fiorano | donderdag 11 december 2014 @ 11:30 | |
Alonso & Button dus! Sterke line-up volgend jaar voor Mclaren. Hoop wel dat Button niet ondersneeuwt bij Alonso, of andersom.... | ||
nils7 | donderdag 11 december 2014 @ 11:43 | |
oh ja ![]() | ||
Kleffe_Dop | donderdag 11 december 2014 @ 11:56 | |
Mooi mooi! ![]() | ||
Rossdale | donderdag 11 december 2014 @ 12:27 | |
Onbegrijpelijk... Maargoed hoop voor ze dat ze de juiste keuze hebben gemaakt. | ||
Fiorano | donderdag 11 december 2014 @ 12:33 | |
Verklaar je nader.... Wat vindt je er onbegrijpelijk aan? | ||
Automatic_Rock | donderdag 11 december 2014 @ 12:56 | |
Dit is de verstandige keus. Ben benieuwd hoe Button zich houd tov Alonso. Hoop dat hij weer iedereen verbaasd net als toen hij teamgenoot van Hamilton werd ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 11 december 2014 @ 13:06 | |
Magnussen is nog niet weg. Button moet zich nu bewijzen tegenover Alonso en als hij erg tegenvalt (zoals Kimi dit jaar) komt Magnussen in 2016 weer terug. En als Alonso dan verkast wordt de kans voor Vandoorne ook groter. Alonso en Hulkenberg hebben ook een jaar er naast gestaan (als testrijder) na hun eerste seizoen F1. | ||
wimderon | donderdag 11 december 2014 @ 16:43 | |
Goede keuze van McLaren, Button heeft gewoon een veel beter seizoen gereden. Het is ook niet zo dat het lag aan een moelijk begin van Magnussen als rookie ofzo. Het verschil werd naarmate het seizoen vorderde alleen maar groter. | ||
Sinister-D- | donderdag 11 december 2014 @ 18:15 | |
Sta er perplex van dat alle zitjes bezet zijn voor het nieuwe jaar ![]() uiteraard muv de onbevestigde deelnames van Manor en Caterham. | ||
Fokkingvet | donderdag 11 december 2014 @ 21:10 | |
Heb zo mijn twijfels bij Sauber; ik zie het nog wel gebeuren dat Nasr of Ericsson "zijn betaling niet nakomt" en wordt gewipt. | ||
Geralt | donderdag 11 december 2014 @ 21:37 | |
Nee die heeft de kar lekker getrokken daar ![]() Alonso heeft net zo veel wereldtitels bij Ferrari gewonnen als jij en ik; dus wij hadden die kar ook kunnen trekken ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 11 december 2014 @ 22:15 | |
Het huidige overzicht, zonder Caterham en Manor. Mercedes AMG Petronas F1 Team Chassis: Mercedes W06 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #6 Nico Rosberg (contract t/m 2018) #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Test: Pascal Wehrlein? Infinity Red Bull Racing Chassis: Red Bull RB11 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) #26 Daniil Kvyat (contract t/m 2015) Test: Williams Martini Racing Chassis: Williams FW37 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #19 Felipe Massa (contract t/m 2015) #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2015) Test: Susie Wolff Scuderia Ferrari Chassis: Ferrari F15 T Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #5 Sebastian Vettel (contract t/m 2017) #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) Test: Rafaelle Marciello McLaren Honda Chassis: McLaren MP4/30 Motor: Honda V6 turbo Coureurs: #14 Fernando Alonso (contract t/m 2016?) #22 Jenson Button (contract t/m 2016?) Test: #20 Kevin Magnussen, Stoffel Vandoorne Sahara Force India F1 Team Chassis: Force India VJM08 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #11 Sergio Pérez Mendoza (contract t/m 2016?) #27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2015) Test: Scuderia Toro Rosso Chassis: STR STR10 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #33 Max Verstappen (contract t/m 2018?) #55 Carlos Sainz (contract t/m 2015?) Test: Lotus F1 Team Chassis: Lotus E23 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #8 Romain Grosjean (contract t/m 2015) #13 Pastor Maldonado (contact t/m 2015) Test: Sauber F1 Team Chassis: Sauber C34 Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #9 Marcus Ericsson (contract t/m 2015) #?? Felipe Nasr (contract t/m 2015) Test: bold = bevestigd Afgezien van wat chassis- of motoraanduidingen is het op de reservecoureurs na wel compleet. [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 12-12-2014 22:28:04 ] | ||
Funzel | donderdag 11 december 2014 @ 22:16 | |
Nou leuk joh zo'n McLaren jeugdteam. En dan zet je je beide talenten er naast voor de komende jaren. ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 11 december 2014 @ 22:19 | |
Vorig jaar hebben ze anders Magnussen laten debuteren ten koste van Perez. Nu wil de Honda een absolute topper (Alonso) en als Magnussen nou Button ruim verslagen had was de keus ook niet moeilijk geweest. Magnussen bracht blijkbaar nog niet wat men had gehoopt, dus viel uiteindelijk de keus op de betrouwbaarheid van Button. | ||
Tarado | maandag 15 december 2014 @ 16:42 | |
| ||
Peterselieman | maandag 15 december 2014 @ 16:43 | |
Die koekenbakker? | ||
franklop | maandag 15 december 2014 @ 16:49 | |
Voor de crashtests | ||
Toekito | maandag 15 december 2014 @ 16:52 | |
wie weet is dat zijn nieuwe functie wel | ||
sasquatsch | maandag 15 december 2014 @ 17:41 | |
Ik had Rafaelle Marciello daar wel verwacht. Waarom heb je anders een opleidingsprogramma als je je coureurs niet laat doorstromen. Goed te combineren met nog een jaar GP2. Of het moet om de F1 ervaring gaan (en Mexico als potentiële afzetmarkt voor Ferrari). De vorige reserverijder was Jules Bianchi, wel eentje uit de Ferrari opleiding. Het gerucht gaat zelfs dat hij voor Sauber zou gaan rijden en dat zijn ongeluk Sauber noodzaakte tot het aannemen van pay-drivers, wat uiteindelijk Giedo zijn zitje heeft gekost. | ||
Sinister-D- | maandag 15 december 2014 @ 18:22 | |
![]() Gutierrez ![]() | ||
Nober | woensdag 17 december 2014 @ 18:26 | |
Slechts drie rookies al kunnen er nog een paar bijkomen. Mercedes 6 ![]() 44 ![]() Red Bull-Renault 3 ![]() 26 ![]() Williams-Mercedes 19 ![]() 77 ![]() Ferrari 5 ![]() 7 ![]() McLaren-Honda 14 ![]() 22 ![]() Force India-Mercedes 11 ![]() 27 ![]() Toro Rosso-Renault 33 ![]() 55 ![]() Lotus-Mercedes 8 ![]() 13 ![]() Manor-Ferrari ? ? Sauber-Ferrari 9 ![]() ? ![]() Caterham-Renault ? ? [ Bericht 76% gewijzigd door Nober op 17-12-2014 18:42:32 ] | ||
Peterselieman | woensdag 17 december 2014 @ 19:24 | |
Op Manor hoef je niet te rekenen. De boedel gaat op dit moment onder de hamer | ||
Fer | woensdag 17 december 2014 @ 21:28 | |
Houdt Bernie dan de miljoenen die ze volgend jaar zouden moeten krijgen? | ||
SiGNe | donderdag 18 december 2014 @ 05:44 | |
Plus dat Button erg populair is in Japan en de taal ook goed spreekt, hij heeft geen tolk nodig als ie in overleg gaat met de ontwerpers van de motor. Het zou me niet verbazen als dat ook heeft meegespeeld, Alonso had ook de voorkeur voor Button overigens. En het zou me ook niet verbazen als het nog slechts voor 1 jaar is, dan is die motor goed in orde, gaat Button naar de LMS en schuift Magnussen door naar een racestoel. | ||
Rossdale | donderdag 18 december 2014 @ 09:10 | |
Waarom heeft hij dan een 2 jarig contract getekend? ![]() | ||
nils7 | donderdag 18 december 2014 @ 10:36 | |
Als ie een reden ziet... ![]() | ||
SiGNe | donderdag 18 december 2014 @ 14:23 | |
Oh, ik dacht 1 jaar.. naja, gaat ie over 2 jaar pas naar de LMS. Misschien dat dat te maken heeft met de commerciële verkoop van de motor aan andere teams in 2016. Japanners spreken slecht Engels, schamen zich daar ook veelal voor, dan is het handig als een Engelsman hun taal spreekt. | ||
sasquatsch | donderdag 18 december 2014 @ 17:42 | |
Ik geloof niet dat dat een issue is. Honda zit al jaren in de IndyCar en levert aan verschillende teams. Dus als het daar geen issue is, waarom in de F1 wel? Ze zullen vast wel iemand (en waarschijnlijk meer) in dienst hebben die wel en Japans en Engels spreekt. | ||
Fer | donderdag 18 december 2014 @ 19:27 | |
Vraag eens bij diverse Japanse multinationals. Dit is heel slecht geregeld, doorgaans en de Jappen schamen zich er vaak voor, om dit toe te geven en doen dus maar wat. | ||
sasquatsch | vrijdag 19 december 2014 @ 12:12 | |
Het zal best een probleem kunnen zijn voor sommige Japanse bedrijven, maar na al die jarenlange ervaring van Honda in de IndyCar en in het verleden in de F1 zie ik dit niet als de reden om Button te handhaven. Dit had imho niets met Honda van doen, maar met de keuze van de McLaren bestuurders voor de één of de ander. | ||
sasquatsch | vrijdag 19 december 2014 @ 12:52 | |
Felipe Nasr gaat rijden met nummer 12. | ||
Fer | vrijdag 19 december 2014 @ 19:33 | |
Bij gebrek aan sponsers voor Magnussen of VanDoorne, zullen ze wel voor het prijzengeld hebben gekozen, wat de extra puntjes van Button op zullen leveren. | ||
franklop | vrijdag 19 december 2014 @ 19:35 | |
Vergne ook testrijder bij Ferrari | ||
Fir3fly | vrijdag 19 december 2014 @ 19:48 | |
Zo'n onzin is dat, maar mensen blijven het verkondigen ![]() Honda zit al sinds het begin in de auto -en motorsport en heeft nog nooit een rijder nodig gehad die Japans sprak. | ||
SiGNe | vrijdag 19 december 2014 @ 20:43 | |
En toch is Button ook een paar keer bij Honda op bezoek geweest, maanden geleden toen bekend werd dat Honda weer terug zou komen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 20 december 2014 @ 10:13 | |
En Magnussen zou dat niet gedaan hebben? | ||
Meike26 | zaterdag 20 december 2014 @ 10:50 | |
En dan? Dan staat Kev constant met zijn handjes in de zakken, te luisteren naar een tolk. Button kan op een veel informelere manier communiceren met de technici. Zijn Japans is ook noet vloeiend hoor, maar het wekt wel vertrouwen en dat is denk ik bij Honda zelf ook iets waar ze veel waarde aan hechten. Als je als toerist in Japan geen woord Japans spreekt (hoe gebrekkig ook), dan kom je lang niet op zulke mooie plekken als je het al probeert de taal te spreken. Ze voelen zich vereert dat een Amerikaan (ik heb wel eens gelezen dat iedere blanke een Amerikaan is) hun taal wil spreken. | ||
Sinister-D- | zaterdag 20 december 2014 @ 11:10 | |
![]() En Alonso niet dan ![]() Alsof Tarquinni en Monteiro in het WTCC ook maar 1 woord Japans spraken voordat Honda instapte. Taalkennis zal wel iets meegespeeld hebben maar zal niet de doorslaggevende factor zijn geweest zoals er hier geopperd wordt. Zet je Button-roze-bril eens af. | ||
Tarado | zaterdag 20 december 2014 @ 11:10 | |
Dit lijkt me toch de meest logische verklaring, Dat Button een paar woordjes Japans spreekt is leuk meegenomen maar zeker niet doorslaggevend. | ||
Tarado | zaterdag 20 december 2014 @ 11:13 | |
En mensen die denken dat het handig is met de Japanse techneuten in hun taal te spreken raad ik aan Lost in Translation (nog) een keertje te kijken. | ||
Beach | zaterdag 20 december 2014 @ 12:14 | |
Alsof bijv. Marc Marquez wel vloeiend Japans spreekt ![]() Ik neem aan dat Honda genoeg mensen heeft die uitstekend Engels kunnen, en dan vooral mbt technische termen. ps ik ben wel een Button fan dus geen flame ofzo. | ||
Fer | zaterdag 20 december 2014 @ 13:14 | |
Ik denk dat de taalbarriere techneut-rijder nog veel groter is dan alleen Japans-Engels. Maar realistisch, Button gaat al lang mee, maar is zijn jaren bij McLaren nog wel wat gegroeid richting een echte topper. Zeker de laatste 5 jaar zie ik hem niet minder als Hamilton of Alonso, vroeger misschien wel. Nu is het gewoon een topcoureur. Button haalt veel meer punten dan Magnussen, McLaren is niet meer zo rijk als vroeger en heeft de inkomsten nodig. Honda heeft Button nodig voor hun marketing in het thuisland, ze willen uiteindelijk hun investering ook terugzien in autoverkopen en imago. | ||
sasquatsch | zaterdag 20 december 2014 @ 17:27 | |
Vergne vervangt De La Rosa als test/ontwikkelingsrijder bij Ferrari. | ||
sasquatsch | maandag 2 maart 2015 @ 10:41 | |
Nu Manor/Marussia weer op de grid lijkt te verschijnen en nog niet alle stoeltjes bezet heeft, mag dit topic weer een kick krijgen. Als tweede rijder bij Manor worden genoemd Stoffel Vandoorne, Kevin Magnussen, Giedo van der Garde en Robertho Mehri
| ||
JohnB52 | maandag 2 maart 2015 @ 11:38 | |
Robertho Mehri lijkt me echt minst goede idee... | ||
Ferry_76 | maandag 2 maart 2015 @ 11:41 | |
Het zou mij niet verbazen als Magnussen of Vandoorne worden aangeboden door McLaren in ruil voor technische ondersteuning. | ||
Peterselieman | maandag 2 maart 2015 @ 12:31 | |
lijkt mij ook het meest logisch, want zo kun je rekeningen vereffenen | ||
Wertha | maandag 2 maart 2015 @ 12:39 | |
Ja, want het is natuurlijk maar de vraag hoe lang Manor het volhoudt. Dadelijk blijkt het een avontuur voor één seizoen te zijn en dan kan je alsnog (de schuldenlast blijft staan neem ik aan) naar het geld fluiten. | ||
#ANONIEM | maandag 2 maart 2015 @ 13:26 | |
Stoffel wordt ontkent door Eric Boullier, dus dan blijft er niet heel veel over. Misschien Magnussen als Mclaren een deal heeft gesloten en anders zal het wel Mehri worden vanwege het sponsorgeld. http://www.f1journaal.be/(...)r-stoffel-vandoorne/ [ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2015 13:27:16 ] | ||
#ANONIEM | maandag 2 maart 2015 @ 18:41 | |
Dat zou wel erg matig zijn. Ze rijden toch al achteraan. Laat dan tenminste een paar goeie coureurs vast oefenen. | ||
#ANONIEM | maandag 2 maart 2015 @ 19:03 | |
Ja, maar als ze het geld nodig hebben om uberhaupt te kunnen racen... | ||
#ANONIEM | maandag 2 maart 2015 @ 19:10 | |
...is ook zo... | ||
sasquatsch | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:34 | |
Kevin Magnussen kunnen we wel doorstrepen voor de eerste race nu hij Alonso gaat vervangen bij McLaren. | ||
sasquatsch | woensdag 4 maart 2015 @ 13:02 | |
En Roberto Mehri ook. Die gaat weer een jaar WSR FR 3.5 rijden. Frijns wordt nu ook genoemd, aangezien hij getweet heeft dat er zeer snel nieuws is.
| ||
JohnB52 | woensdag 4 maart 2015 @ 13:09 | |
Hij mag zijn Twitter profiel wel eens aanpassen;-) | ||
Nattekat | woensdag 4 maart 2015 @ 13:14 | |
/houdt vingers gekruist ![]() | ||
TechnoTuup | woensdag 4 maart 2015 @ 13:18 | |
Doet FOK! dit jaar weer een Formule 1 Manager houden? | ||
Rossdale | woensdag 4 maart 2015 @ 14:15 | |
Frijns heeft geen geld... Maarja Manor heeft weinig opties nu ze iemand met een superlicentie moeten hebben. Die geven ze niet zo snel meer af | ||
sasquatsch | woensdag 4 maart 2015 @ 14:20 | |
superlicentie regels gelden toch pas vanaf 2016? | ||
Peterselieman | woensdag 4 maart 2015 @ 16:43 | |
ja, maar je moet nog wel iemand even 300 kilometer laten rijden. Die tijd is er denk ik niet meer | ||
Beach | woensdag 4 maart 2015 @ 16:45 | |
Heeft Manor überhaupt nog een complete auto staan waarmee gereden kan worden dan om een eventuele superlicentie te behalen? | ||
sasquatsch | woensdag 4 maart 2015 @ 16:54 | |
Frijns heeft een superlicentie omdat hij al een VT gereden heeft afgelopen jaar. Die moet alleen nog verlengd worden. Dat lijkt me niet zo'n probleem. Hij heeft in ieder geval die 300 km niet nodig. Dat is alleen voor de eerste keer een superlicentie verkrijgen noodzakelijk. | ||
#ANONIEM | woensdag 4 maart 2015 @ 19:41 | |
Ze gaan sowieso voor iemand met geld want dat hebben ze nodig om het langer dan een paar races vol te houden, dus zeker Frijns niet, dan heeft VDG een grotere kans. | ||
franklop | woensdag 4 maart 2015 @ 19:45 | |
misschien Frijns voor 1 of 2 races. Die heeft zonder geld niks te eisen en kunnen vervolgens op zoek naar een grote zak geld. Garde kan dat wel gelijk geven maar dan zitten ze gelijk eraan vast zonder kans op meer | ||
Geralt | woensdag 4 maart 2015 @ 19:45 | |
Of GVD nou instapt of niet, ik denk dat zijn F1 carrière gewoon over is. ![]() | ||
Rossdale | woensdag 4 maart 2015 @ 19:48 | |
VdG heeft er weinig mee te winnen om kansloos achteraan te rijden met de Manor. Dat heeft hij al met de caterham mogen doen. Lijkt me niet echt iets toevoegen voor zijn verdere carrière plannen.. Maar wie weet | ||
#ANONIEM | woensdag 4 maart 2015 @ 20:05 | |
Heel erg veel keuze is er niet. Mensen met een superlicentie staan nu eenmaal niet op elke straathoek. Het gerucht gaat dat het tekenen van allerlei andere potentiële kandidaten in andere raceklasses de twee vrije Nederlanders die wél een superlicentie hebben een vrij aardige kans geeft. Daarnaast: als Frijns of Van der Garde nú niet gaan rijden, dan komen ze er echt nooit meer in. Al was het maar alleen vanwege de nieuwe licentieregels die per 2016 gaan gelden. | ||
sasquatsch | maandag 9 maart 2015 @ 16:55 | |
Frijns en Mehri zouden allebei een superlicentie voor dit seizoen hebben aangevraagd. Dus de kans is groot dat het een van de twee wordt (of allebei als Will Stevens geen superlicentie krijgt). | ||
nils7 | maandag 9 maart 2015 @ 17:18 | |
Godver... kan niet wachten mensen. Was t maar 15 maart in de ochtend ![]() | ||
Geralt | maandag 9 maart 2015 @ 18:02 | |
Datzelfde heb ik ook een beetje ![]() Ik denk wel meer mensen ![]() | ||
Geralt | maandag 9 maart 2015 @ 18:03 | |
https://twitter.com/SabreCookRacing/status/574414967455137793![]() | ||
#ANONIEM | maandag 9 maart 2015 @ 18:07 | |
Stevens heeft er toch al een? | ||
sasquatsch | maandag 9 maart 2015 @ 18:09 | |
Zijn bevestiging was op voorwaarde dat hij een superlicentie zou krijgen. Ieder jaar moeten die opnieuw aangevraagd worden. Ik heb nog niet gelezen dat die al binnen was. | ||
#ANONIEM | maandag 9 maart 2015 @ 18:11 | |
Hm. Vreemd dat dat vorig jaar dan zoveel makkelijker ging. | ||
sasquatsch | maandag 9 maart 2015 @ 18:12 | |
Toen was er al eerder een aangevraagd door Marussia zodat hij in FP1 kon rijden. Dat ging niet door (omdat het te lang duurde voordat het rond was), maar was wel binnen voor de GP met Caterham. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 maart 2015 @ 08:09 | |
Mehri is bevestigd bij Manor. Jordan King wordt testrijder. | ||
Toekito | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:08 | |
Frijns zal haast wel DTM/GP2 moeten gaan doen anders is het bye bye carriere. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 maart 2015 @ 15:42 | |
DTM zit al vol. In de GP2 zijn nog wel plekken over, onder ander bij het Nederlandse team MP Motorsport. Ik zal na de uitspraak vannacht, morgen wel een overzicht posten van de F1 team en coureurs. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:08 | |
Stevens en Merhi zijn ook bevestigd door de FIA. Het overzicht (in volgorde van de constructeursstand van 2014): Mercedes AMG Petronas Formula One Team Chassis: Mercedes F1 W06 Hybrid Motor: Mercedes-Benz PU106B Hybrid Coureurs: #6 Nico Rosberg (contract t/m 2018) #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Test: Pascal Wehrlein Infinity Red Bull Racing Chassis: Red Bull Racing RB11 Motor: Renault Energy F1-2015 Coureurs: #3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) #26 Daniil Kvyat (contract t/m 2015) Test: Sebastian Buemi, Antonio Felix da Costa Williams Martini Racing Chassis: Williams FW37 Motor: Mercedes-Benz PU106B Hybrid Coureurs: #19 Felipe Massa (contract t/m 2015) #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2015) Test: Susie Wolff, Alex Lynn Scuderia Ferrari Chassis: Ferrari SF15-T Motor: Ferrari 059/4 Coureurs: #5 Sebastian Vettel (contract t/m 2017) #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) Test: #21 Esteban Gutierrez, Jean-Eric Vergne McLaren Honda Chassis: McLaren MP4-30 Motor: Honda RA615H Hybrid Coureurs: #14 Fernando Alonso (contract t/m 2016) #22 Jenson Button (contract t/m 2015) Test: #20 Kevin Magnussen, Stoffel Vandoorne Sahara Force India F1 Team Chassis: Force India VJM08 Motor: Mercedes-Benz PU106B Hybrid Coureurs: #11 Sergio Pérez Mendoza (contract t/m 2016?) #27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2015) Test: Scuderia Toro Rosso Chassis: Scuderia Toro Rosso STR10 Motor: Renault Energy F1-2015 Coureurs: #33 Max Verstappen (contract t/m 2018?) #55 Carlos Sainz (contract t/m 2015?) Test: Lotus F1 Team Chassis: Lotus E23 Hybrid Motor: Mercedes-Benz PU106B Hybrid Coureurs: #8 Romain Grosjean (contract t/m 2015) #13 Pastor Maldonado (contact t/m 2015) Test: Jolyon Palmer Manor Marussia F1 Team Chassis: Marussia MNR1 Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #28 Will Stevens (contract voor 2015?) #98 Robert Mehri Muntan (eerste race(s) van het seizoen) Test: Jordan King Sauber F1 Team Chassis: Sauber C34 Motor: Ferrari 059/4 Coureurs: #9 Marcus Ericsson (contract t/m 2015) #12 Felipe Nasr (contract t/m 2015) #? Giedo van der Garde (contract t/m 2015) Test: Rafaelle Marciello bold = bevestigd Ik pas deze nog wel aan als er uitspraak is in de zaak Van der Garde vs Sauber. [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 11-03-2015 19:26:59 ] | ||
sasquatsch | donderdag 26 maart 2015 @ 12:42 | |
Met de bekendmaking van Sutil als reserverijder bij Williams, het akkoord tussen Sauber en Van der Garde en de bekendmaking van diverse 'development' rijders komen we tot het volgende overzicht. Mercedes AMG Petronas Formula One Team Chassis: Mercedes F1 W06 Hybrid Motor: Mercedes-Benz PU106B Hybrid Coureurs: #6 Nico Rosberg (contract t/m 2018) #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Test: Pascal Wehrlein (reserve) Infinity Red Bull Racing Chassis: Red Bull Racing RB11 Motor: Renault Energy F1-2015 Coureurs: #3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) #26 Daniil Kvyat (contract t/m 2015) Test: Sebastian Buemi (reserve), Antonio Felix da Costa Williams Martini Racing Chassis: Williams FW37 Motor: Mercedes-Benz PU106B Hybrid Coureurs: #19 Felipe Massa (contract t/m 2015) #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2015) Test: Adrian Sutil (reserve), Susie Wolff, Alex Lynn Scuderia Ferrari Chassis: Ferrari SF15-T Motor: Ferrari 059/4 Coureurs: #5 Sebastian Vettel (contract t/m 2017) #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) Test: #21 Esteban Gutierrez (reserve), Jean-Eric Vergne McLaren Honda Chassis: McLaren MP4-30 Motor: Honda RA615H Hybrid Coureurs: #14 Fernando Alonso (contract t/m 2016) #22 Jenson Button (contract t/m 2015) Test: #20 Kevin Magnussen (reserve), Stoffel Vandoorne Sahara Force India F1 Team Chassis: Force India VJM08 Motor: Mercedes-Benz PU106B Hybrid Coureurs: #11 Sergio Pérez Mendoza (contract t/m 2016?) #27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2015) Test: Steven Goldstein Scuderia Toro Rosso Chassis: Scuderia Toro Rosso STR10 Motor: Renault Energy F1-2015 Coureurs: #33 Max Verstappen (contract t/m 2018?) #55 Carlos Sainz (contract t/m 2015?) Test: Lotus F1 Team Chassis: Lotus E23 Hybrid Motor: Mercedes-Benz PU106B Hybrid Coureurs: #8 Romain Grosjean (contract t/m 2015) #13 Pastor Maldonado (contact t/m 2015) Test: Jolyon Palmer (reserve), Carmen Jorda, Adderly Fong Manor Marussia F1 Team Chassis: Marussia MNR1 Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #28 Will Stevens (contract t/m 2015) #98 Robert Mehri Muntan (eerste race(s) van het seizoen) Test: Jordan King Sauber F1 Team Chassis: Sauber C34 Motor: Ferrari 059/4 Coureurs: #9 Marcus Ericsson (contract t/m 2015) #12 Felipe Nasr (contract t/m 2015) Test: Rafaelle Marciello (reserve) | ||
Funzel | donderdag 26 maart 2015 @ 13:23 | |
Wie is die Goldstein bij FI dan? | ||
lasters | donderdag 26 maart 2015 @ 14:13 | |
http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Goldstein Schijnbaar een Colombiaan die zich voornamelijk in de GT wereld heeft bezig gehouden | ||
sasquatsch | donderdag 26 maart 2015 @ 14:20 | |
http://www.grandprix247.c(...)-development-driver/ | ||
sasquatsch | woensdag 20 mei 2015 @ 17:48 | |
Met de bekendmaking van Hamilton's drie-jarige contract bij Mercedes hebben we het volgende overzicht voor 2016: Mercedes AMG Petronas Formula One Team Chassis: Mercedes Motor: Mercedes-Benz Coureurs: #6 Nico Rosberg (contract t/m 2017) #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2018) Infinity Red Bull Racing Chassis: Red Bull Racing Motor: Renault Coureurs: #3 Daniel Ricciardo #26 Daniil Kvyat Williams Martini Racing Chassis: Williams Motor: Mercedes-Benz Coureurs: #19 Felipe Massa (contract t/m 2016) #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2015) Scuderia Ferrari Chassis: Ferrari Motor: Ferrari Coureurs: #5 Sebastian Vettel (contract t/m 2017) #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) McLaren Honda Chassis: McLaren Motor: Honda Coureurs: #14 Fernando Alonso (contract t/m 2017) #22 Jenson Button (contract t/m 2016) Sahara Force India F1 Team Chassis: Force India Motor: Mercedes-Benz Coureurs: #11 Sergio Pérez Mendoza (contract t/m 2016) #27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2015) Scuderia Toro Rosso Chassis: STR Motor: Renault Coureurs: #33 Max Verstappen (meerjarig contract met Red Bull) #55 Carlos Sainz (contract t/m 2015) Lotus F1 Team Chassis: Lotus Motor: Mercedes-Benz Coureurs: #8 Romain Grosjean (contract t/m 2015) #13 Pastor Maldonado (contact t/m 2015) Manor Marussia F1 Team Chassis: Marussia Motor: Ferrari Coureurs: #28 Will Stevens (contract t/m 2015) #98 Robert Mehri Muntan Sauber F1 Team Chassis: Sauber Motor: Ferrari Coureurs: #9 Marcus Ericsson (contract t/m 2015) #12 Felipe Nasr (contract t/m 2015) Haas F1 Team Chassis: Haas Motor: Ferrari Coureurs: #?? TBA #?? TBA bold = bevestigd/contract voor 2016 | ||
Sinister-D- | woensdag 20 mei 2015 @ 19:05 | |
Zal ik 't dan zeggen? Vergne en Rossi bij Haas volgend jaar. Misschien, héél misschien, Gutiérrez. Afhankelijk van Haas hun verzekering euh sponsor inkomsten bedoel ambities... | ||
Beach | woensdag 20 mei 2015 @ 20:14 | |
Rossi heeft al een contract bij Yamaha voor volgend jaar ![]() | ||
Fer | woensdag 20 mei 2015 @ 20:24 | |
Als McLaren/Honda de motor/chassis integratie voor elkaar heeft en prestaties kan leveren, zou mij een nieuw Super Aguri verhaal niets verbazen. Kijk hoe dicht Str op Rbr zit soms. Puur dezelfde motor/chassis combinatie, met iets mindere Aero. Ik denk dat Haas ook weleens heel snel kan zijn, als zij eenzelfde soort constructie gebruiken met Ferrari. Heeft Haas eigenlijk belangen in Mexico? | ||
sasquatsch | woensdag 20 mei 2015 @ 20:34 | |
Haas heeft belangen over de hele wereld. Haas verkoopt CNC machines (computergestuurde machines gebruikt voor frezen, boren, zagen, etc.) en heeft dealers over de hele wereld zitten. Ook in Mexico. Haas wil de F1 gebruiken om nog meer machines te kunnen verkopen. | ||
sasquatsch | vrijdag 17 juli 2015 @ 16:34 | |
Gezien de geruchten de laatste tijd over het mogelijke vertrek van Raikkonen bij Ferrari, wordt het weer eens tijd om het Silly Season topic nieuw leven in te blazen. Dus hier een overzicht van de geruchten tot nu toe. Mercedes: Zowel Lewis Hamilton als Nico Rosberg hebben nog meerjarige contracten bij het team en lijken ook volgend jaar gewoon bij Mercedes te blijven. Infinity Red Bull Racing: Het meest waarschijnlijke scenario is dat zowel Daniel Ricciardo en Daniil Kvyat ook volgend jaar gbij Red Bull rijden. Kvyat presteert de laatste tijd weer naar behoren en Ricciardo lijkt een contract te hebben waar hij niet onder uit kan, ondanks de interesse van Ferrari. Mocht een van beide coureurs toch vertrekken dan is een van de Toro Rosso coureurs de logische vervanger. Williams Martini Racing: Valtteri Bottas schijnt volgens de laatste geruchten naar Ferrari te vertrekken. Zijn contract bij Williams wordt afgekocht voor 12 miljoen euro. Ook Massa is, ondanks een optie voor volgend jaar, nog niet zeker bij dit team. Als vervangers worden onder andere Felipe Nasr, Nico Hulkenberg, Jenson Button en Stoffel Vandoorne genoemd. Laatstgenoemde zou dan met geld van McLaren hier gestald worden om ervaring op te doen. Scuderia Ferrari: Sebastian Vettel zit goed bij Ferrari, maar over Kimi Raikkonen is veel te doen. Raikkonen heeft nog een optie voor volgend jaar, maar het lijkt erop dat die niet gelicht gaat worden. Volgens de geruchten gaat Valtteri Bottas naar Ferrari als vervanger van Raikkonen. Mocht dit niet doorgaan, dan zijn andere namen die genoemd worden Nico Hulkenberg (die ook genoemd wordt voor één jaar omdat Bottas in 2017 goedkoper zou zijn), Daniel Ricciardo (die vast zou zitten bij Red Bull) en beide Toro Rosso coureurs Max Verstappen en Carlos Sainz. McLaren Honda: Fernando Alonso zit vast bij McLaren, maar Jenson Button schijnt een optie te hebben voor 2016, waarvan het nog maar de vraag is of die gelicht gaat worden. Als vervangers zijn beide McLaren junior coureurs Kevin Magnussen en Stoffel Vandoorne de logische keuze. Eventueel worden beide of een van beide coureurs bij een ander team gestald. Sahara Force India F1 Team: Sergio Perez heeft een contract voor volgend jaar en Vijay Mallya schijnt Nico Hulkenberg te willen behouden. Mocht Hulkenberg naar een ander team verkassen lijkt Mercedes junior Pascal Wehrlein de meest logische keuze om hem op te volgen. Scuderia Toro Rosso: Het meest waarschijnlijke is dat de huidige coureurs Max Verstappen en Carlos Sainz ook volgend jaar bij Toro Rosso rijden. Mocht een van beide coureurs promoveren naar het moeder team Red Bull dan komt een coureur uit het Red Bull opleidingsprogramma in aanmerking om in te stappen. Hiervan maakt GP2 coureur Pierre Gasly de meeste kans. Lotus F1 Team Zowel Pastor Maldonado als Romain Grosjean hebben een aflopend contract bij Lotus. En beiden zijn niet zeker van een plek voor volgend jaar. Volgens CEO Matthew Carter moeten beide coureurs wel presteren om hun zitje te behouden, ondanks het geld dat ze meebrengen. Testrijder Jolyon Palmer ligt op de loer om een van hen te vervangen mocht de mogelijkheid zich aandienen. Manor Marussia F1 Team: Op dit moment rijden Will Stevens en Roberto Mehri bij Manor, maar of ze volgend jaar hier nog rijden of dat er andere rijders komen is nog niet duidelijk. Geruchten gaan dat het team misschien verkocht wordt aan Amerikaanse investeerders, dus misschien dat er een Amerikaanse rijder (Alexander Rossi?) gaat rijden. Mogelijk is ook dat McLaren (Stoffel Vandoorne en Kevin Magnussen) of Ferrari (Rafaelle Marciello) een van hun junior coureurs hier stalt, zoals Ferrari voorgaande jaren ook al met Jules Bianchi deed. Sauber F1 Team: Na al het gedoe met Sauber rond de vele contracten met coureurs lijkt het wat rustiger geworden. Behalve het mogelijke vertrek van Nasr naar Williams zijn er weinig geruchten over de rijders voor volgend jaar. Marcus Ericsson zal gezien het geld dat hij meebrengt wel blijven en mocht Nasr vertrekken, dan kan mogelijk testrijder en Ferrari junior coureur Rafaelle Marciello instappen, iets wat Ferrari voor dit jaar al met Jules Bianchi van plan was. Haas F1 Team Haas is op zoek naar twee ervaren coureurs (nadat eerst gesproken werd over een ervaren coureur en een Amerikaanse rookie). Gezien de alliantie van Haas met Ferrari gaan de geruchten dat een van Ferrari's testrijders, Jean-Eric Vergne en Esteban Gutierrez, hoog op het lijstje staat. Daarnaast worden namen genoemd van Nico Hulkenberg, Felipe Nasr en Romain Grosjean. Alexander Rossi lijkt door dit nieuwe standpunt niet meer in beeld. | ||
Sinister-D- | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:02 | |
Gasly de belangrijkste kanshebber dus mocht een STR zitje vrij komen? Stoneman als andere RB-jr. in de FR3.5 laat een betere indruk op me achter dan Gasly in de GP2. | ||
King_Merc | vrijdag 17 juli 2015 @ 20:32 | |
zou ik voor Stoneman gaan, Gasly vind ik niet indrukwekkend rijden.. | ||
Ferry_76 | vrijdag 17 juli 2015 @ 21:50 | |
Hulkenberg schijnt niet constant genoeg te zijn en Ferrari schijnt geen twee Duitsers te willen, Vettel zal vast Ricciardo niet weer naast zich willen, en het kamp Verstappen heeft gesprekken al ontkend. Blijft dus Bottas over. (Al zou het me gezien de recente aankoopgeschiedenis van Ferrari amper verbazen als ze Massa terug zouden halen, mocht hij bij Williams moeten vertrekken...) | ||
sasquatsch | zaterdag 18 juli 2015 @ 00:48 | |
Het is maar de vraag of beiden genoeg Superlicentie punten halen. Gasly moet er nog 5 (dus minimaal 7de worden in de GP2 en hij staat nu 7de) en Stoneman moet er nog 20 (dus minimaal 3de worden in de FR 3.5 en hij staat nu 4de). Op basis hiervan geef ik Gasly meer kans. | ||
Sinister-D- | zaterdag 18 juli 2015 @ 08:19 | |
Ow ja, die kut punten ![]() ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 18 juli 2015 @ 10:18 | |
Punten werden toch weer afgeschaft? ![]() *doet iets met TT* | ||
Geralt | zaterdag 18 juli 2015 @ 10:20 | |
Nee aangepast dacht ik. | ||
Rossdale | zaterdag 18 juli 2015 @ 10:49 | |
Aangepast idd. | ||
sasquatsch | zaterdag 18 juli 2015 @ 11:17 | |
Thanks! En punten zijn aangepast. Meer klassen toegevoegd, zoals DTM en WTCC en iets realistischer. http://www.f1fanatic.co.u(...)cence-points-change/ | ||
Sinister-D- | zaterdag 18 juli 2015 @ 11:33 | |
Hier de gereviseerde lijst met rijders die punten hebben:![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 23 juli 2015 @ 14:40 | |
Alsof contracten daar gelden ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 23 juli 2015 @ 15:38 | |
Beetje kort lijstje. Dit zijn de coureurs die er op vooruit zijn gegaan. In totaal hebben 275 coureurs punten. De volledige lijst staat hier. | ||
Funzel | vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:01 | |
Vergne zou ik een prima optie vinden, liever hem dan Guti persoonlijk. | ||
Meike26 | vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:15 | |
Tof.. Coureur die zeker wel in de F1 thuishoort, snel, beetje kleurloos, maar een 2e kans verdient ie zeker! | ||
Rossdale | vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:43 | |
Mee eens, veel liever vergne die echt kan racen tov gutierrez met zijn centjes. | ||
Fer | vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:46 | |
Schat Vergne hoger in dan Kvyat, maar ik denk dat er meer blikjes RB te verkopen vielen in Rusland dan la douce France. | ||
Sinister-D- | vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:10 | |
jij begrijpt ![]() | ||
Funzel | zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:03 | |
Ja denk ik ook wel, Guti heeft in twee jaar echt geen deuk in een pakje boter gereden. | ||
nils7 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:12 | |
Montoya komt er gewoon 30 te kort... Zouden ze niet in moeten vullen dat zodra je in de Indycar of het WEC als je daarin in de top 10 kan rijden dan je dan mee kan? Ook de kampioen van de WTCC komt te kort ![]() Denk dat nu veel pay-drivers zitjes bij Dams of ART gaan kopen om maar punten te kunnen halen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:21 | |
dat gehele puntensysteem is zo achterlijk als de koe zijn keutels. Waarom krijgt alleen LMP1 punten voor de superlicentie, en de rest van de WEC rijders niet? Dat ze amateur rijders niets geven is een ander punt, maar daar valt een uitzondering te maken door te zeggen dat zij niet scoren omwille van hun zilveren of bronzen licentie ofzo. Hoe komt het dat Formule E de kampioen direct een licentie krijgt, en de 2de of 3de finish er zelfs nog geen punten. Zoveel zeik maken om Verstappen die rechtstreeks van F3 naar F1 gaat, maar ondertussen wel de kampioen van F3 de benodigde 40 punten geven. Wat nu als een autosportrookie dat kampioenschap alsnog wint? Geen F1 licentie, want dan gaan ze weer zeuren over de minimum 2 jaar race-ervaring. Kortom: bagger.... | ||
sasquatsch | zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:06 | |
Omdat hij alleen vorig jaar IndyCar heeft gereden. NASCAR telt niet mee. Als hij kampioen wordt of tweede dit jaar heeft hij voldoende punten in twee seizoenen bij elkaar gereden. | ||
nils7 | zondag 16 augustus 2015 @ 12:04 | |
De puntentelling is vaag. Ze moeten gewoon alle Main klasses (dtm, Indycar wec, wtcc, motogp wat mij betreft) als je daarin de top 10 finisht ben je goed genoeg. Ze moeten de pay drivers buiten houden maar talenten moeten ze vrij baan geven. Dat ze dit doen omdat een talent erg snel komt vind ik jammer. Ze hadden dit moeten doen met dat gedoe toen omtrent Sirotkin of nu rond die Carmen Jorda. | ||
Funzel | zondag 16 augustus 2015 @ 16:16 | |
Sirotkin kan nog best wel een potje sturen hoor, doet het dit seizoen helemaal niet verkeerd. | ||
Sinister-D- | zondag 16 augustus 2015 @ 19:35 | |
ik ga er al sinds het begin van het huidige seizoen vanuit dat het Vergne en Alex Rossi gaan worden. Ondanks dat Haas al diverse rijders, incl. Rossi, zogezegd uitgesloten heeft.... | ||
Rossdale | zondag 16 augustus 2015 @ 19:54 | |
Ik hoop het, zou een mooi duo zijn ![]() | ||
Beach | zondag 16 augustus 2015 @ 20:32 | |
Dit slaat nergens op. Hooguit kan je een beetje leuk meedoen in een toerwagen. Niet iedereen is Phil Hill(of was het Hailwood), Cecotto of Valentino Rossi. | ||
sasquatsch | zondag 16 augustus 2015 @ 21:59 | |
John Surtees. | ||
Rossdale | dinsdag 1 september 2015 @ 13:20 | |
De Hulk heeft een nieuw contract getekend bij Force India voor zowel het 2016 als 2017 seizoen ![]() http://po.st/4zmLum | ||
sasquatsch | dinsdag 1 september 2015 @ 13:26 | |
Ziet er naar uit dat er weinig verandert dit jaar. Mercedes, Ferrari, Red Bull, Toro Rosso, Sauber, Force India en Williams lijken met dezelfde rijders te gaan rijden. Bij McLaren is Button niet zeker en zou vervangen kunnen worden door Magnussen of Vandoorne. Bij Lotus is Maldonado bij een eventuele overname van Lotus door Renault niet meer zeker. En verder zijn alleen de coureurs bij Manor en Haas nog onbekend (al zou Gutierrez bijna overeenstemming met Haas F1 hebben). Verder zou Manor Mercedes gevraagd hebben om motoren (in ruil voor een stoeltje voor Wehrlein?) voor 2016. | ||
Fer | dinsdag 1 september 2015 @ 13:59 | |
Staan er nog Amerikanen in de coulissen voor Haas? | ||
Rossdale | dinsdag 1 september 2015 @ 14:32 | |
Alexander Rossi wellicht, schijnbaar wordt Josef Newgarden ook genoemd. Al weet ik niet of die volgens dat gare puntensysteem uberhaupt in aanmerking kan komen voor een superlicentie [ Bericht 15% gewijzigd door Rossdale op 01-09-2015 14:39:16 ] | ||
sasquatsch | dinsdag 1 september 2015 @ 14:40 | |
Ook Marco Andretti, maar zowel Andretti als Newgarden hebben niet genoeg punten voor een superlicentie. | ||
Rossdale | dinsdag 1 september 2015 @ 14:45 | |
Andretti en Rossi bij Haas zou perfect zijn ![]() Twee Amerikanen met een Italiaans klinkende achternaam, leuk voor de samenwerking van het Amerikaanse Haas met het Italiaanse Ferrari ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 1 september 2015 @ 14:53 | |
Ze zullen niet beide bij Haas gaan rijden. Sowieso een ervaren rijder zoals Gutierrez of Vergne. En daarnaast misschien een Amerikaan. | ||
Rossdale | dinsdag 1 september 2015 @ 14:56 | |
Ik vermoed Gutierrez en Rossi, wellicht Newgarden of Andretti als testrijder Ik hoop echter op Vergne en Marciello, met Rossi als testrijder | ||
Ferry_76 | dinsdag 1 september 2015 @ 16:26 | |
The fixer. Bernie Ecclestone heeft onlangs de salarissen van de circa 400 Lotus-medewerkers betaald en de kwestie Charles Pic opgelost om ervoor te zorgen dat het praktisch failliete team niet de race op Monza mist, terwijl Renault op het punt staat de boel over te nemen... Ecclestone: "I thought I should cover the wages of the people there to make sure they were all right and so that Lotus would at least get to Spa and, hopefully, to Italy. But they really need to make progress with Renault now to make sure everything is okay." Rook, vuur en motordeals. Zodra Renault bekend zal maken dat het daadwerkelijk Lotus koopt en als fabrieksteam terugkeert in de F1, wordt een domino-effect verwacht. Red Bull en Mercedes zijn in gesprek over motoren, maar Toto Wolff laat namens de Duitsers weten dat het nog geen done deal is. "Ons succes is het resultaat van hard werken en enorme investeringen door Daimler. We hebben onze suprematie samen opgebouwd, terwijl er nu een team [Red Bull] is dat heeft besloten zijn partner te verlaten. Dat is een totaal andere filosofie dan de onze. Er is dan ook nog niets besloten, omdat we niet zo zeer naar de mogelijke voordelen kijken, als wel naar de negatieve aspecten." Met andere woorden: bij Mercedes zijn zijn ze zich zeer bewust van hoe de teamleiding van Red Bull na vier wereldtitels openlijk Renault de grond intrapt sinds het minder gaat. Ondertussen berichten Italiaanse media dat als Renault Lotus koopt Toro Rosso (weer) met Ferrari-motoren zal gaan rijden en dat - zoals we al eerder suggereerden - Ferrari als onderdeel van die deal een optie op of zelfs meteen een concreet contract met Max Verstappen (foto) krijgt voor 2017. Tevens zijn er geruchten over deals tussen Mercedes en Manor en tussen Force India en Renault. Kortom, het silly season is in volle gang! Aldus RTL GP Magazine. | ||
opreis | dinsdag 1 september 2015 @ 17:10 | |
Denk dat het spannender is welke motor er in een wagen zit dan welke coureur | ||
Nattekat | dinsdag 1 september 2015 @ 17:11 | |
Bernie ![]() | ||
Ferry_76 | dinsdag 1 september 2015 @ 17:37 | |
Krijg wel een beetje het idee dat Renault gewoon wacht tot Lotus omvalt en ze goedkoop de restjes over kunnen nemen zo. | ||
sasquatsch | dinsdag 1 september 2015 @ 17:57 | |
Dat niet alleen, de grootste aandeelhouder van Lotus (en dat is niet Lopez, maar Britse vastgoed ontwikkelaar Andrew Ruhan) schijnt niet zo'n trek te hebben in het aanbod van Renault. | ||
Nattekat | dinsdag 1 september 2015 @ 17:58 | |
Hebben die niet beiden een 50% (of iets minder) aandeel? | ||
Fer | dinsdag 1 september 2015 @ 18:07 | |
Waarom zou Force India in godsnaam overstappen? Vanaf het begin werkt de samenwerking erg goed, met een beperkt budget loopt het team regelmatig met de top 10 mee. | ||
sasquatsch | dinsdag 1 september 2015 @ 18:09 | |
Nee, Ruhan heeft sinds 2014 de controle over Renault doordat hij er meer in geïnvesteerd heeft dan Lopez (lees Genii) en waarschijnlijk dus meer aandelen heeft. Hij heeft dan ook Matthew Carter aangesteld om de boel te leiden. Sowieso is 10% in handen van Russen van Yotafon (nu onderdeel van Megafon) Maar het kan goed zijn dat hierdoor Lotus 'in administration' gaat (op 9 september is de hoorzitting) en Renault dan alsnog het team goedkoop in handen kan krijgen. Dezelfde curatoren als bij Marussia zouden dit dan begeleiden. Renault zou in gesprek zijn geweest met Force India over een overname als de deal met Lotus niet zou lukken. | ||
sasquatsch | dinsdag 1 september 2015 @ 18:13 | |
Sowieso is dat hele getouwtrek om de motoren gebonden aan het feit dat een leverancier maar aan 4 teams mag leveren. Mocht Renault Lotus overnemen, dan komt er 1 motor bij Mercedes vrij waarvoor twee gegadigde teams zijn: Manor en Red Bull. Als Red Bull Mercedes motoren krijgt, kan Ferrari Toro Rosso niet leveren, die moeten dan of bij Renault blijven of Honda motoren nemen. Gaat Manor met Mercedes motoren rijden, dan kan Ferrari aan Red Bull leveren, maar wederom niet Toro Rosso. De enige andere oplossing is dat nog een team met Renault motoren gaat rijden (en hier komt Force India weer om de hoek kijken) waardoor zowel Manor als Red Bull met Mercedes motoren kunnen rijden en Ferrari aan Toro Rosso kan leveren. | ||
Nattekat | dinsdag 1 september 2015 @ 18:15 | |
Waarom zou Ferrari niet aan TR kunnen leveren als RB Mercedes neemt? | ||
sasquatsch | dinsdag 1 september 2015 @ 18:16 | |
Omdat ze al leveren aan Ferrari, Sauber, Manor en Haas. | ||
Geralt | dinsdag 1 september 2015 @ 18:17 | |
Dan flikkeren ze Sauber maar buiten. Ik ben wel een beetje klaar met die frigide kut ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 1 september 2015 @ 18:19 | |
Met Van der Garde erin was dat hok echt niet sneller gegaan ![]() | ||
Nattekat | dinsdag 1 september 2015 @ 18:20 | |
Ze hebben zelf al aangegeven volgend jaar RB te willen voorzien. Daar zit vast ook wel wat achter. Sowieso achterlijk die regel; nu moeten teams verplicht Renault nemen... | ||
sasquatsch | dinsdag 1 september 2015 @ 18:23 | |
Geldt alleen voor teams die zelf een motor produceren. Dat is om te voorkomen dat een team te machtig wordt en een blok gaat vormen tegen de FIA. Een onafhankelijke leverancier (wat Renault nu nog is) mag wel aan meer teams leveren. | ||
sasquatsch | dinsdag 1 september 2015 @ 18:29 | |
Ik heb weer een kort overzicht gemaakt van de laatste geruchten. Met het verlengen van het contract van Hulkenberg bij Force India tot en met 2017 valt weer een puzzelstukje op zijn plaats. Zoals het er nu naar uitziet blijven de line-ups van Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, Toro Rosso en Sauber onveranderd. Door de geruchten over een mogelijke overname van Lotus door Renault, staan de contracten van de eerder bevestigde coureurs Grosjean en Maldonado op losse schroeven. Grosjean lijkt wel behouden te blijven maar Maldonado zou op zoek moeten naar een nieuwe werkgever. Sergio Perez, die al een contract had voor 2016 bij Force India, lijkt belangrijkste gegadigde om in dat geval Maldonado te vervangen. Dit opent voor Maldonado de mogelijkheid om zijn heil bij Force India te zoeken, al wordt daar ook Pascal Wehrlein genoemd. Mercedes wil zijn jongeling graag in 2016 in de F1 laten rijden. Ook bij Haas zou Maldonado mogelijk onderdak kunnen vinden, naast Esteban Gutierrez of Jean-Eric Vergne, die beiden in onderhandeling zijn met Haas F1. Dat team spreekt met zo'n 10 coureurs waaronder Amerikanen Alexander Rossi en Marco Andretti en anderen gegadigden zoals Max Chilton. Zelfs Kevin Magnussen wordt genoemd, omdat hij geen jaar zonder racen meer wil en waarschijnlijk niet kan wachten totdat McLaren een beslissing neemt omdat dat wel eens te laat kan zijn om in de F1 te rijden. McLaren's beslissing hangt af of Button behouden wordt of niet. Hij lijkt te duur te zijn voor de renstal waarvan de resultaten tegenvallen en er nog steeds geen hoofdsponsor is. Mogelijke vervanger van Button is of Magnussen of Stoffel Vandoorne. Over de coureurs van Manor is weinig bekend, behalve dat Manor Mercedes om motoren heeft gevraagd, mogelijk in ruil voor een stoeltje voor Pascal Wehrlein. Mocht die deal niet doorgaan en Manor met Ferrari motoren blijven rijden zou Ferrari zijn junior Rafaelle Marciello daar kunnen stallen (in ruil voor korting op de motoren, zoals ze eerder met Bianchi gedaan hebben). | ||
Rossdale | dinsdag 1 september 2015 @ 18:47 | |
FI heeft ook weinig geld. Renault raakt alle klanten kwijt, wellicht verkopen ze hun unit voor een prikkie? De motor wordt steeds beter de komende jaren dus waarom niet? | ||
sasquatsch | woensdag 2 september 2015 @ 11:28 | |
Dicht! |