Ze gingen naast elkaar de bocht in. Hamilton komt er sneller in en haalt gewoon Rosberg's neus weg. Rosberg moet naast de baan gaan om geen crash te veroorzaken. Waarom is in hemelsnaam fair?quote:Op zondag 2 november 2014 22:14 schreef Karstman het volgende:
[..]
Nee als ie je voorbij is is het afgelopen, had je voor de bocht maar beter moeten verdedigen
Ham had een betere lijn de bocht in, had Ros maar beter moeten verdedigen. Verdere discussie ga je maar met de FIA aan.quote:Op zondag 2 november 2014 22:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze gingen naast elkaar de bocht in. Hamilton komt er sneller in en haalt gewoon Rosberg's neus weg. Rosberg moet naast de baan gaan om geen crash te veroorzaken. Waarom is in hemelsnaam fair?
Hamilton?quote:Op zondag 2 november 2014 22:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Kan er niks van als de auto niet het snelst is, net als Button en Hamilton dus.
Hoe kan je beter verdedigen? Dat mag dus niet want je mag gewoon naast de baan gedrukt worden.quote:Op zondag 2 november 2014 22:18 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ham had een betere lijn de bocht in, had Ros maar beter moeten verdedigen. Verdere discussie ga je maar met de FIA aan.
Of achterlangs kruisen en de binnenbocht pakken met meer snelheid.quote:Op zondag 2 november 2014 22:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe kan je beter verdedigen? Dat mag dus niet want je mag gewoon naast de baan gedrukt worden.
Oh ja die doet ook nog mee.quote:
Dat gaat niet zo erg als je er naast zit.quote:Op zondag 2 november 2014 22:19 schreef zoem het volgende:
[..]
Of achterlangs kruisen en de binnenbocht pakken met meer snelheid.
Kan dus niet, dan had hij Hamilton gewoon geraakt. Punt is, Hamilton duikt gewoon de bocht in en hoopt op het beste. Hij haalde de bocht maar net. Daar kun je niet tegen verdedigen.quote:Op zondag 2 november 2014 22:19 schreef zoem het volgende:
[..]
Of achterlangs kruisen en de binnenbocht pakken met meer snelheid.
Ik weet niet meer wat normaal is bij hem maar het is niet heul best inderdaad. Beter dan de duitsers iigquote:
Door de deur niet open te zetten.quote:Op zondag 2 november 2014 22:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe kan je beter verdedigen? Dat mag dus niet want je mag gewoon naast de baan gedrukt worden.
Nu doet Button het ook. 3/4 er voorbij weer racingline nemen en btje naar buiten drukken. prima actie imoquote:Op zondag 2 november 2014 22:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Door de deur niet open te zetten.
Stop&go bij een pitstop. Dus slechts 5 seconde straf. Niet een drive-through met extra stoptijd.quote:Op zondag 2 november 2014 22:21 schreef Geralt het volgende:
Dom dat ze die 5 seconde er na de finish bij tellen. Het is een stop en go, dus stop en go. Soberzo al debiel dat ze een dergelijke straf mogen combineren met een pitstop.
Gaat Vettel nog moeten stoppen?quote:Op zondag 2 november 2014 22:24 schreef Fir3fly het volgende:
Denk dat Alonso Vettel nog wel pakt, veel versere banden.
Vettel laat ook genoeg ruimte over. Dat is dus de goede manier.quote:Op zondag 2 november 2014 22:22 schreef zoem het volgende:
Vettel doet daar ongeveer dezelfde move als Hamilton op Rosberg, alleen was Rosberg dichterbij.
Denk het niet.quote:
Diskwalificeren dat team.quote:Op zondag 2 november 2014 22:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Vettel en Alonso +70 seconden van Hamilton.
Vooral door SC hequote:Op zondag 2 november 2014 22:26 schreef zoem het volgende:
Vettel 4 stops, pitstart en toch P7. Not bad.
Voor die "middelmatige" coureur..quote:Op zondag 2 november 2014 22:26 schreef zoem het volgende:
Vettel 4 stops, pitstart en toch P7. Not bad.
Beetje jammer dat het op P13 is.quote:Op zondag 2 november 2014 22:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Raikkonen ook weer ouderwets hard aan het stampen zie ik.
Die heeft weer een goede dag.quote:Op zondag 2 november 2014 22:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Niet echt, hij kreeg daar een setje baggerbanden mee die vrij snel weer gewisseld moesten worden. Daarna heeft ie gewoon lang doorgereden.quote:
Jaaaa! nog maar 44 sec naar Bottasquote:
Inderdaad, gewoon gaan met die bak.quote:Op zondag 2 november 2014 22:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hij heeft nog een slag in zijn wiel door Perezquote:Op zondag 2 november 2014 22:32 schreef Sinister-D- het volgende:
Raikonen gepiepelt door een puberende Rus
Vind ik ook. Hij kwam van wel heel ver.quote:Op zondag 2 november 2014 22:34 schreef Fir3fly het volgende:
Wéér zo'n divebomb. Dat slaat toch nergens op dat dat mag?
Hamilton deed exact hetzelfde. Vergne ook al eerder in de race.quote:Op zondag 2 november 2014 22:34 schreef Beach het volgende:
[..]
Vind ik ook. Hij kwam van wel heel ver.
Hij kwam wel van heel ver. Dat was ingeval van Hamilton niet.quote:Op zondag 2 november 2014 22:34 schreef Fir3fly het volgende:
Wéér zo'n divebomb. Dat slaat toch nergens op dat dat mag?
Bijna net zo ver.quote:Op zondag 2 november 2014 22:36 schreef WEST het volgende:
[..]
Hij kwam wel van heel ver. Dat was ingeval van Hamilton niet.
Vrrgne zat er bij het ingaan van de bocht niet voor.quote:Op zondag 2 november 2014 22:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hamilton deed exact hetzelfde. Vergne ook al eerder in de race.
Het is gewoon de auto de bocht in gooien en hopen dat die andere maar aan de kant gaat.
Knap hoorquote:Op zondag 2 november 2014 22:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Vetten nu 4 seconden sneller als de laatste rondes voor de bandenwissel
nietquote:
Op de apex wel. Dus mag het gewoon.quote:Op zondag 2 november 2014 22:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vrrgne zat er bij het ingaan van de bocht niet voor.
Neuh, hij zat er niet voor en reed er gewoon tegen aan. Dit kan toch niet legaal zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 22:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op de apex wel. Dus mag het gewoon.
Lotus en twittertwitter:Lotus_F1Team twitterde op zondag 02-11-2014 om 22:36:57.@JeanEricVergne has clearly been practicing on the xBox with damage switched off? #BumperCars @charlie_whiting reageer retweet
Haha wauwquote:Op zondag 2 november 2014 22:37 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Lotus en twittertwitter:Lotus_F1Team twitterde op zondag 02-11-2014 om 22:36:57.@JeanEricVergne has clearly been practicing on the xBox with damage switched off? #BumperCars @charlie_whiting reageer retweet
![]()
![]()
![]()
Ja dat kunnen ze wel daar.quote:Op zondag 2 november 2014 22:37 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
![]()
![]()
![]()
Volgens de regels wel schijnbaar. Gewoon de bocht induiken en die ander moet maar aan de kant.quote:Op zondag 2 november 2014 22:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neuh, hij zat er niet voor en reed er gewoon tegen aan. Dit kan toch niet legaal zijn.
ik ben niet anders gewend van Lewis.quote:Op zondag 2 november 2014 22:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hamilton deed exact hetzelfde. Vergne ook al eerder in de race.
Het is gewoon de auto de bocht in gooien en hopen dat die andere maar aan de kant gaat.
Apex is in de bocht, Het gaat om voor de bocht.quote:Op zondag 2 november 2014 22:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op de apex wel. Dus mag het gewoon.
Zat er ook al voor.quote:Op zondag 2 november 2014 22:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Apex is in de bocht, Het gaat om voor de bocht.
Doet ie bij jou ook altijd?quote:Op zondag 2 november 2014 22:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
ik ben niet anders gewend van Lewis.
Mad?quote:
Prima van Vettel, maar Ricciardo ligt gewoon 3e.quote:Op zondag 2 november 2014 22:42 schreef Fir3fly het volgende:
Als Ricciardo al die mensen inhaalde had je ze hier moeten horen.
Volgens mij is Riccardio 12 plekken voor 'm gestart?quote:Op zondag 2 november 2014 22:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Als hij goed was zat hij wel voor Alonso net als Ricciardo.
In Abu Dhabi 2012 werd hij nog 3de vanuit de pits.quote:Op zondag 2 november 2014 22:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens mij is Riccardio 12 plekken voor 'm gestart?
Dat was Guit toch?quote:Op zondag 2 november 2014 22:46 schreef JohnB52 het volgende:
Niet meegelezen, maar had Maldonado nou nog een 5s straf?
nee, JEVquote:Op zondag 2 november 2014 22:46 schreef JohnB52 het volgende:
Niet meegelezen, maar had Maldonado nou nog een 5s straf?
Ik zag alleen de investigationquote:
Een spin.quote:Op zondag 2 november 2014 22:48 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
wtf zat er op de onboard camera van Maldonado?
Ziet eruit als een barst in de lens wegens steenslag....quote:Op zondag 2 november 2014 22:48 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Barstje?quote:Op zondag 2 november 2014 22:48 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Movember volgens mijquote:
Nee, maar Rosberg rijdt gewoon net niet goed genoeg.quote:Op zondag 2 november 2014 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
Vind het eigenlijk best wel kut dat Hamilton weer kampioen wordt, ik gun het hem niet echt.
quote:Op zondag 2 november 2014 22:52 schreef JohnB52 het volgende:
Hamilton moet echt n andere kapper zoeken.
Debris denk ik dan.quote:
Klopt, uiteindelijk is het wel verdiend. Helaasquote:Op zondag 2 november 2014 22:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, maar Rosberg rijdt gewoon net niet goed genoeg.
Lauda klonk ook alsof het team zijn keus al gemaakt heeft.quote:Op zondag 2 november 2014 22:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Rosberg denkt dat ie genaaid door 'm te pushen
en daarom maar bashen met een goed geplaatste inhaal actie.quote:Op zondag 2 november 2014 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
Vind het eigenlijk best wel kut dat Hamilton weer kampioen wordt, ik gun het hem niet echt.
Hij doet movember op de verkeerde plaatsquote:Op zondag 2 november 2014 22:52 schreef JohnB52 het volgende:
Hamilton moet echt n andere kapper zoeken.
Geworden? Dat is hij al een hele lange tijd...quote:Op zondag 2 november 2014 22:49 schreef Sinister-D- het volgende:
Aaah, Lauda is ook openlijk Hamilton fapper geworden.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
INderdaad dank Nattekat.quote:
Akkefietje in Francorchamps wordt 'm blijkbaar/schijnbaar nogal nagedragenquote:Op zondag 2 november 2014 22:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lauda klonk ook alsof het team zijn keus al gemaakt heeft.
quote:
quote:Op zondag 2 november 2014 22:53 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Geworden? Dat is hij al een hele lange tijd...
Jammer dit, ik mag Hamilton niet.Misschien had ik ''openlijk'' moeten highlighten. Eerst gunde die Rosberg ook complimenten, nu zei die gewoon letterlijk dat het Rosberg zijn eigen fout was en dat ie zijn banden aan gort had gereden....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Toen hij zich eens niet van de baan liet drukken. Topactie. Achterlijk dat hij daarvoor wordt aangepkat ipv degene die het doetquote:Op zondag 2 november 2014 22:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Akkefietje in Francorchamps wordt 'm blijkbaar/schijnbaar nogal nagedragen
quote:
quote:Op zondag 2 november 2014 22:55 schreef Nober het volgende:
Champagne spuiten terwijl je collega dood ligt te gaan.
Mario Andretti, Amerikaans racing god.quote:
quote:
Staat onderin links in het beeldquote:Op zondag 2 november 2014 22:53 schreef Karstman het volgende:
[..]
INderdaad dank Nattekat.
Weet niet of ik die boordradio een toevoeging vindt, je kan niet zien van wie het is en daardoor mis je volgens mij wel het een en ander.
Andere linkerkant.quote:Op zondag 2 november 2014 22:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Staat onderin links in het beeld
Hmm niet op mijn tablet...quote:Op zondag 2 november 2014 22:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Staat onderin links in het beeld
Daarvoor moet je bij de FIA zijn. Hamilton hield zich toen en ook nu aan de regels.quote:Op zondag 2 november 2014 22:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Toen hij zich eens niet van de baan liet drukken. Topactie. Achterlijk dat hij daarvoor wordt aangepkat ipv degene die het doet
Volgens mij niet. zal volgende week nog een keer goed kijken.quote:Op zondag 2 november 2014 23:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zie je de onderste bar wel? Kan zijn dat er iets wegvalt bij jou.
Toen vlogen ze er ook al hard in tegen Rosberg, had ook anders gekund als ze hadden gewild.quote:Op zondag 2 november 2014 22:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Akkefietje in Francorchamps wordt 'm blijkbaar/schijnbaar nogal nagedragen
Ferrari had voor de hardere band moeten gaan bij de laatste stop. Kimi was in de voorlaatste stint helemaal nergens en Alonso viel in de laatste ronde ook sterk terugquote:Op zondag 2 november 2014 23:01 schreef JohnB52 het volgende:
Oh, was nog super close tussen Alonso en Vettel zeg!
Strafseconden mmdat ie niet gecrashed isquote:Op zondag 2 november 2014 23:19 schreef 4-elements het volgende:
Is nou al duidelijk waarom Maldonado in de uitslag op P10 staat? Hij lag op de finishstreep toch duidelijk voor Vergne?
Nou dat dus. Probleem is ook nog eens dat Sport1 vervolgens de persco zoals ie altijd al was en nog altijd gewoon na het podium is vaak niet eens meer uitzenden.quote:Op zondag 2 november 2014 23:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Pff, tijd dat ze dit soort beschamende interviews afschaffen en het aan echte journalisten overlaten.
DC of Brundle mag ook nog wel
5 seconde straf.quote:Op zondag 2 november 2014 23:19 schreef 4-elements het volgende:
Is nou al duidelijk waarom Maldonado in de uitslag op P10 staat? Hij lag op de finishstreep toch duidelijk voor Vergne?
Voor de rest vermakelijke race. Een van de nieuwe circuits die ik wil leuk vind. Mooi bochtencombinaties en hoogteverschillen.
te snel rijden in de pits toch? Dat leverde vijf seconden straf opquote:Op zondag 2 november 2014 23:19 schreef 4-elements het volgende:
Voor de rest vermakelijke race. Een van de nieuwe circuits die ik wil leuk vind. Mooi bochtencombinaties en hoogteverschillen.
Stop en go van 5 seconden slaat nergens op als je die mag combineren met een pitstop en als geen pitstop meer dan 5 seconden optellen bij je eindtijd. Dat is echt een compleet debiele straf zoals ie nu uitgevoerd wordt.quote:
Zo is deze straf niet bedoeld. Deze is juist bedoeld om minder straf te zijn dan een drive-through (of 20 seconde tijdstraf), omdat het voor een minder vergrijp is. Dus slechts een straf van 5 seconde. Niet van 30 vanwege een stop & go, die er ook al is en zwaarder is dan een drive-through.quote:Op zondag 2 november 2014 23:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Stop en go van 5 seconden slaat nergens op als je die mag combineren met een pitstop en als geen pitstop meer dan 5 seconden optellen bij je eindtijd. Dat is echt een compleet debiele straf zoals ie nu uitgevoerd wordt.
Schaf die dan af, want dit gaat nergens over. Een 5 (of 10s) stop en go moet gewoon precies dat zijn. Binnen 3 ronden de pit in en je tijd stilstaan en weer door.
Dat kost je doorgaans al tegen de 30 seconden, maar als je niet meer binnen hoeft maar 5 en als je wel binnen moet ook 5 extra.
Compleet achterlijk
Ja, en eerder al voor te snel rijden achter de safety car.quote:Op zondag 2 november 2014 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
te snel rijden in de pits toch? Dat leverde vijf seconden straf op
neuh, een stop-and-go zoals vroeger was een veel te zware straf voor de vergrijpen die er plaatsvonden. Nu zou vaker ipv een vijf seconden straf een drivethrough uitgedeeld mogen wordenquote:Op zondag 2 november 2014 23:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Stop en go van 5 seconden slaat nergens op als je die mag combineren met een pitstop en als geen pitstop meer dan 5 seconden optellen bij je eindtijd. Dat is echt een compleet debiele straf zoals ie nu uitgevoerd wordt.
Schaf die dan af, want dit gaat nergens over. Een 5 (of 10s) stop en go moet gewoon precies dat zijn. Binnen 3 ronden de pit in en je tijd stilstaan en weer door.
Dat kost je doorgaans al tegen de 30 seconden, maar als je niet meer binnen hoeft maar 5 en als je wel binnen moet ook 5 extra.
Compleet achterlijk
Zeker. Ik zeg ook niet dat de straf verkeerd is. Of misschien zei ik dat wel, ik weet het niet meer.quote:Op zondag 2 november 2014 23:32 schreef sasquatsch het volgende:
Ik vind het juist wel goed dat er een kleinere straf is dan een drive-through, omdat die in sommige gevallen gewoon te zwaar is.
quote:Car x did not stay above the minimum time set by the FIA ECU when following the
safety car.
Vanwege de touche van JEVquote:Op zondag 2 november 2014 23:40 schreef Nattekat het volgende:
Sutil en Perez zitten nu bij de stewards, straks Grosjean en Vergne blijkbaar ook
Je klinkt als de Rijdende Rechterquote:Op zondag 2 november 2014 23:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker. Ik zeg ook niet dat de straf verkeerd is. Of misschien zei ik dat wel, ik weet het niet meer.
Ik bedoel dat de benaming gewoon ronduit nergens op slaat, want het is geen 5 seconden stop en go; het is gewoon een 5s tijdstraf en dat is heel wat anders dan een stop en go.
Dat is mijn punt eigenlijk.
Lewis heeft nu 316 puntenquote:Op zondag 2 november 2014 23:47 schreef JohnB52 het volgende:
Heb ik t nou goed?
Als Rosberg 2x wint en Hamilton 2 x tweede, dan in Hamilton alsnog kampioen, toch?
Had niet meegekregen dat het onderzocht werd... leek niks aan de hand.quote:
Alonso viel terug doordat hij niets meer zag door vibraties, of dat door de banden kwam is niet bekend, Kimi had een lekke band doordat Kvyat hem licht toucheerdequote:Op zondag 2 november 2014 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari had voor de hardere band moeten gaan bij de laatste stop. Kimi was in de voorlaatste stint helemaal nergens en Alonso viel in de laatste ronde ook sterk terug
Weten we dat ook weer, volgende keer moet Rosberg hem gewoon laten staan dus.quote:Op maandag 3 november 2014 00:48 schreef Peterselieman het volgende:
Vergne vijf seconden straf voor zijn actie tegen Grosjean waarbij hij er tegenaan knalde
Heb begrepen dat dit het enige seizoen is dat die achterlijke regel actief is.quote:Op zondag 2 november 2014 23:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lewis heeft nu 316 punten
Nico heeft nu 292 punten.
Rosberg 2x winnen is 75 punten erbij (25 + 50), want dubbel in de laatste race en totaal dus 367
Lewis 2x tweede is 54 punten erbij (18 + 36), want dubbel in de laatste race en totaal dus 370
Dus volgens mij tel je goed.
Debiele kutregel
Doe dan dubbele punten alleen voor de winnaar als je dan toch aan competitievervalsing wilt doen.
Vlug afschaffen heel die regel
Tja... Wat moet je daar weer van zeggen. 100% clean was het niet, maar dit is toch ook waarom je kijkt? Dit was in mijn ogen een fraaie actie en het gevecht van Arnoux en Villeneuve zat bol van dit soort momenten...quote:Op maandag 3 november 2014 00:48 schreef Peterselieman het volgende:
Vergne vijf seconden straf voor zijn actie tegen Grosjean waarbij hij er tegenaan knalde
er waren er veel meer die er vlak voor het opdraaien van het rechte stuk even af gingen. Dat was bij een aantal coureurs niet meer op de vingers van een hand te tellenquote:Op maandag 3 november 2014 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Grosjean was geraakt door vergne, zal wel wat kapot gemaakt hebben.
Als de pechduivel bij Massa niet toeslaat is ie gewoon hartstikke snel.quote:Op maandag 3 november 2014 09:18 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja... Wat moet je daar weer van zeggen. 100% clean was het niet, maar dit is toch ook waarom je kijkt? Dit was in mijn ogen een fraaie actie en het gevecht van Arnoux en Villeneuve zat bol van dit soort momenten...
Verder toch een zeer leuke race! Al blijf ik me stuk ergeren aan die uitloopstroken overal.... WTF was Grosjean aan het doen, die ging werkelijk 4x de baan af iedere ronde op het eind, alleen al van wat je op TV kon zien
Oja... Waarom blijft men Bottas zo enorm ophemelen, ook weer bij de voorbeschouwing van sport1. Hij is erg goed, zeker, maar er wordt hem toch wat toegeschreven wat ik gewoon niet zie. En ook gisteren kon hij MASSA niet bijhouden, zeker niet voor het eerst dit jaar. Als hij echt ZO goed is als men zegt, dan zou dat nooit gebeuren lijkt me.
Als zijn pitstop niet in de soep liep was hij voor Ricciardo de baan op gekomenquote:Op maandag 3 november 2014 12:02 schreef Beach het volgende:
[..]
Als de pechduivel bij Massa niet toeslaat is ie gewoon hartstikke snel.
Gewoon grindbakken terugquote:Op maandag 3 november 2014 13:39 schreef flipsen het volgende:
Voor wat die uitloopstroken betreft, gisteren zat ik te kijken en dacht het volgende. Grindbakken hebben ze niet meer, want te gevaarlijk. Dus vandaar de uitloopstroken, met als gevolg dat de coureurs veel "makkelijker" rijden, want als je van de baan schiet, is er nog geen probleem. Als ze nou een smalle strook hebben met asfalt, bijvoorbeeld zoals dat "fietspad" op deze baan, en daarnaast maak je een geasfalteerde uitloopstrook, maar met een soort sensor dat als een auto daar met 4 wielen overheen gaat, de motor automatisch wordt geknepen tot bijna 0. Dan hou je het veilig, maar zorgt een coureur er wel voor dat ie niet 3x op dezelfde plek ruim van de baan gaat... Hm, het is nog vroeg hier, maar mijn idee is duidelijk? Geen "gevaar", maar je ligt wel uit de race zoals dat met grindbakken ook het geval was...
Is ook heel veilig een f1-auto, die dik 200 rijdt automatisch laten afremmen...quote:Op maandag 3 november 2014 14:11 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, zoals in race games dat je automagisch afremt.
Kan toch via de ECU ... gewoon peut knijpen. Dan vertraag je ook niet zo achterlijk.quote:Op maandag 3 november 2014 14:56 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Is ook heel veilig een f1-auto, die dik 200 rijdt automatisch laten afremmen...
En als je er dan achter rijdt dan klap je er bovenopquote:Op maandag 3 november 2014 15:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kan toch via de ECU ... gewoon peut knijpen. Dan vertraag je ook niet zo achterlijk.
Max kan niet vast komen te zitten in een afgeknepen ECU.quote:Op maandag 3 november 2014 15:10 schreef Funzel het volgende:
Wat is daar nou beter aan dan een ouderwetse grindbak?
Die ECU wordt dan toch ook geknepenquote:Op maandag 3 november 2014 15:11 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
En als je er dan achter rijdt dan klap je er bovenop
quote:Op maandag 3 november 2014 15:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die ECU wordt dan toch ook geknepen
Dat is ook weer zo.quote:Op maandag 3 november 2014 15:11 schreef Beach het volgende:
[..]
Max kan niet vast komen te zitten in een afgeknepen ECU.
Volgens Sky is Marussia er waarschijnlijk in Abu Dhabi (en tevens in 2015) weer bij onder de naam Manor Racing. Brazilië was ook nog gewoon mogelijk geweest, maar het is niet haalbaar om alles daar te krijgen.quote:Op maandag 3 november 2014 16:26 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nee, die zijn er die race gewoon niet bij omdat het niet mag van de curatorDat gaat ook niet gebeuren dus.
Dus de teams hebben zelf weinig te beslissen meer.
quote:Formula 1’s controlling shareholder is set to hand smaller teams a £100 million payment in an attempt to ward off the sport’s financial crisis, it was reported on Tuesday.
Three cash-strapped teams, Force India, Sauber and Lotus, had threatened to withdraw from Sunday’s U.S. GP in protest at the way F1’s revenues are divided, with the reports stating that the boycott was only averted after an intervention from CVC Capital Partners.
According to The Times, ‘the boycott was only averted after Donald Mackenzie, chairman of CVC Capital Partners, the controlling shareholders, telephoned Gerard Lopez, the Lotus owner, in Austin to offer a compromise.
‘It is thought that CVC may be willing to find as much as £100 million for the three struggling teams to prevent the sport splitting in two.’
CVC and other shareholders take a sizeable chunk of the sport’s profits, estimated at £795 million in 2013.
Just under £500 million was handed to teams as prize money, but the bigger teams get a much larger share, thanks both to their on-track performance but also separate commercial deals.
For example, Ferrari’s longevity in F1 assures them an estimated £38 million alone – about the same Force India receive in total.
The Scuderia are believed to have received more than any other team last year, even though they finished third in the constructors’ standings.
F1’s two smallest teams, Caterham and Marussia, have both gone into administration in the past fortnight, although there is hope the latter outfit will return for the Abu Dhabi GP later this month.
The Guardian quoted Lopez as saying: “I know CVC and Bernie [Ecclestone] have been looking at this. It’s going to be a base payment [over and above the money paid for positions in the championship] given to the smaller teams, which is essentially going to make it possible for a normal budget to work.
“To be honest, it’s really not a complicated thing to do. It just requires a bit of goodwill. The overall amount we’re discussing, once you start dividing it by the number of teams, is not that massive.
“There is a way to build a proposal in the next couple of days. I really think there is a way to solve this in the coming days, probably even to get to a proposal before Brazil [next Sunday]. In which case I don’t see the point in doing anything drastic that would damage the sport.”
Japan nogquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:18 schreef Funzel het volgende:
Mag ook wel weer. We hebben zowat nooit meer regen races.
Toch zuur voor Caterham en Marussia. Die lijken achter het net te vissen. Zelfs over 5 teams verdeeld is dat 20 miljoen pond per team, wat een wereld van verschil is voor die kleine teams. Maar die laten ze blijkbaar eerst afsterven.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:49 schreef sasquatsch het volgende:
Kleinere teams krijgen een bedrag van 100 miljoen pond te verdelen.
[..]
Zolang de teambazen liever elkaar kop inslaan, dan samen iets opzetten en Bernie afzetten, blijft de ouwe graaiduif het geld verdienen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:33 schreef twiFight het volgende:
Het klinkt als een goede stap (en dat is het ook), maar feit is wel dat Bernie en de aandeelhouders blijven graaien graaien graaien totdat de teams er helemaal de brui aan dreigden te geven.
Je loopt een beetje achter. Dit is een oude versie. De nieuwe stond hier gisteren al, rechtstreeks bij de bron vandaan.quote:
Zoek de verschillen.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je loopt een beetje achter. Dit is een oude versie. De nieuwe stond hier gisteren al, rechtstreeks bij de bron vandaan.
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 156: Forza Jules
Ik wel, hij is gewoon vies aan het lijntje gehouden, heeft wat geld betaald en nu is een coureur met meer geld en is Vd Garde gepasseerd.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:22 schreef Maver24 het volgende:
Van de Garde dus geen stoeltje bij Sauber. Das wel telleurstellend en jammer. Had ik niet gedacht
Zoiets als Verstappen die in 2002 uit Arrows werd geschopt omdat ene Heinz-Harald Frentzen op kwam dagen?quote:Op donderdag 6 november 2014 14:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik wel, hij is gewoon vies aan het lijntje gehouden, heeft wat geld betaald en nu is een coureur met meer geld en is Vd Garde gepasseerd.
Inderdaad. Dit is een stuk fijner dan vorige race.quote:Op vrijdag 7 november 2014 07:00 schreef JohnB52 het volgende:
São Paulo - 7, 8, 9 Nov
FRI 13:00 Practice 1
FRI 17:00 Practice 2
SAT 14:00 Practice 3
SAT 17:00 Qualifying
SUN 17:00 Race
Fijn, niet meer zo heel laat!
Niet alleen een Nederlander. Ook Sutil heeft een contract voor volgend jaar, Kon nog wel eens een dure affaire worden voor Sauber als ze beiden af moeten kopen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 08:08 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Zoiets als Verstappen die in 2002 uit Arrows werd geschopt omdat ene Heinz-Harald Frentzen op kwam dagen?(Wat later niet heel erg was, aangezien Arrows dat seizoen na 10 races ofzo failliet was..)
edit: Sauber gaat natuurlijk ook niet zo lekker, zou wel bizar zijn als dat nu weer gebeurd. Dan denken teams daarna iig wel 2x na voordat ze een Nederlander met een contract eruit gooien
.
Zoiets ja. Echt heel mooi en nobel dat VDG een jaartje wilde toekijken en ik geloof ook echt wel dat Kaltenborn iets heeft 'beloofd' maar hij had kunnen weten dat als er een nieuwe GP2-kampioen met ook maar een beetje meer talent en een zak geld aankomt dat hij gepasseerd zou worden. Althans, dat lijkt mij wel zo reëel.quote:Op vrijdag 7 november 2014 08:08 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Zoiets als Verstappen die in 2002 uit Arrows werd geschopt omdat ene Heinz-Harald Frentzen op kwam dagen?(Wat later niet heel erg was, aangezien Arrows dat seizoen na 10 races ofzo failliet was..)
edit: Sauber gaat natuurlijk ook niet zo lekker, zou wel bizar zijn als dat nu weer gebeurd. Dan denken teams daarna iig wel 2x na voordat ze een Nederlander met een contract eruit gooien
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |