quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En dan lopen wij hier te klagen over Willy zijn tuinhuisje
Eens, maar het zet ons geklaag wel in perspectief zo met deze zonnekoning.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]Dat er elders méér wordt verspild, is toch geen reden om het hier maar prima te vinden dat we geld over de balk gooien?
ik denk dat de meeste centen in de beveiliging zijn gaan zittenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
444 miljoen... is alles van goud ofzo
Baas.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De bouw van het Witte Paleis heeft in Turkije voor behoorlijk wat opschudding gezorgd. Erdogan is van alle kanten tegengewerkt, maar zette de bouw toch door. Hij negeerde verschillende bevelen van de rechter om te stoppen. "Laat ze het gebouw maar vernietigen, als ze daar de macht voor hebben. Ze willen het wel stoppen, maar dat kunnen ze niet. Ik zal het openen en ik ga erin zitten."
Daar kunnen wel 100.000 Syrische vluchtelingen in.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:09 schreef mylamboisblack het volgende:
Dit is 't schijnbaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is keigroot.
Fixed. 't is trouwens geen geheim dat Erdogan de Moslimbroederschap steunt en dat de MB hem als ''leider van alle moslims'' bestempelt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:12 schreef Momo... het volgende:
[..]
Daar kunnen wel 100.000 ISIS-maatjes van hem in.
Mwah, is nog netjes van Erdogan. Hij heeft al vele tientallen rechters afgezet omdat uitspraken van hen Erdogan niet bevielen. Dit gebeurde onder andere bij alle rechters die onderzoeken van corruptie naar familieleden van Erdogan durfde te behandelen. Die rechtszaken zijn uiteraard nooit doorgegaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
Lekker voorbeeld trouwens, om als president gerechtelijke uitspraken naast je neer te leggen.
Dat klinkt misschien erg, maar dat valt wel mee, gekeken naar de geschiedenis van Turkije. Dat land wordt altijd al geplaagd door illegale staatsgrepen en militaire dictators. Sterker nog, de staat Turkije is opgericht nadat fascist Ataturk een staatsgreep pleegde. Turkije is in principe dus een eigen staatsgreep.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mwah, is nog netjes van Erdogan. Hij heeft al vele tientallen rechters afgezet omdat uitspraken van hen Erdogan niet bevielen. Dit gebeurde onder andere bij alle rechters die onderzoeken van corruptie naar familieleden van Erdogan durfde te behandelen. Die rechtszaken zijn uiteraard nooit doorgegaan.
Geen idee, maar wellicht dat Berlusconi en Jos van Rey wel wat inzicht hebben in hoe dat werkt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:17 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe kan het dat die man zo populair blijft in eigen land?
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:17 schreef Loekie1 het volgende:
Omdat zij niet beter weten/kennen. Turkije wordt altijd al geplaagd door semi-dictators, vele voorgangers van hem zijn op leidingggevende functies terechtgekomen door staatsgrepen te plegen. Zo ook de stichter van Turkije, Mustafa Kemal Ataturk, een man die aan macht kwam door een staatsgreep te plegen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee, maar wellicht dat Berlusconi en Jos van Rey wel wat inzicht hebben in hoe dat werkt.
De meeste mensen zijn ratten dus wordt er een rat gekozenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:17 schreef Loekie1 het volgende:
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
Lekker voorbeeld trouwens, om als president gerechtelijke uitspraken naast je neer te leggen.
Of hij zet gewoon de gehele legerleiding af als die niet genoeg jaknikken.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:17 schreef Loekie1 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ek_op_Turkije__.htmlquote:Minister Hennis heeft zich verder nogal verbaasd over het rigoreuze massa-ontslag in het leger waarin de Turkse president Erdogan de hele legerleiding vervangen door gelijkgestemden. "Daar heeft niemand het over in de NAVO. Ik vind dat we daar best eens het gesprek over mogen voeren."
Jij denkt dat de NOS dit allemaal loopt te verzinnen?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:00 schreef Confetti het volgende:
Nieuwsberichten zonder context neem ik niet serieus. Zit totaal geen achtergrondinformatie in het bericht.
Wtfquote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:09 schreef mylamboisblack het volgende:
Dit is 't schijnbaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is keigroot.
Nee, maar het komt wel een beetje uit de lucht vallen. Opeens staat er een paleis van honderden miljoenen en is alles wat we lezen dat Erdogan alle kritiek naast zich neerlegt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de NOS dit allemaal loopt te verzinnen?
Dan neem je dus geen enkel nieuwsbericht serieus.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:00 schreef Confetti het volgende:
Nieuwsberichten zonder context neem ik niet serieus. Zit totaal geen achtergrondinformatie in het bericht.
Het stuk land is al 2500 geregeerd door autoritaire leiders die ver van het volk af stonden. Dan krijg je dit hè. Verder stap ik niet waarom hij niet gewoon in het Dolmabahçe paleis gaat wonen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:17 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat klinkt misschien erg, maar dat valt wel mee, gekeken naar de geschiedenis van Turkije. Dat land wordt altijd al geplaagd door illegale staatsgrepen en militaire dictators. Sterker nog, de staat Turkije is opgericht nadat fascist Ataturk een staatsgreep pleegde. Turkije is in principe dus een eigen staatsgreep.
Dus jij bent verbaasd dat een Nederlandse nieuwsinstelling je niet dagelijks op de hoogte houdt van het bouwnieuws uit Turkije?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, maar het komt wel een beetje uit de lucht vallen. Opeens staat er een paleis van honderden miljoenen en is alles wat we lezen dat Erdogan alle kritiek naast zich neerlegt.
Perfecte propaganda om Erdogan zwart te maken.
Erdogan is wel de laatste persoon die propaganda nodig heeft om zwartgemaakt te worden. Zoek voor de grap eens op welke topics er op FOK! al over hem geweest zijn. Of zijn alle 40 topics propaganda geweest?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:14 schreef Confetti het volgende:
Perfecte propaganda om Erdogan zwart te maken.
Lijkt net op het zoveelste Turkse All-in resort....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:09 schreef mylamboisblack het volgende:
Dit is 't schijnbaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is keigroot.
Grote projecten starten zoals de bouw van een van de grootste vliegvelden ter wereld en de bouw van hogesnelheidslijnen in het land. Een van de dingen die het goed doen bij het volk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:17 schreef Loekie1 het volgende:
Het is geen huis. Dat is gewoon een kleine dorp.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:55 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn dit dan de woon en badkamer ofzo?
Wat een bedragen voor een huis.
Mwah, vooral veel moskeeën en nu dus het grootste paleis ter wereld. En bij bijna alle projecten worden klachten van burgers en gerechtelijke bezwaren genegeerd. Nog los van alle fraude die wordt gemeld.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Grote projecten starten zoals de bouw van de grootste vliegvelden ter wereld en de bouw van hogesnelheidslijnen in het land. Een van de dingen die het goed doen bij het volk.
Ik kan niet over Erdogan oordelen. Voor mij glad ijs. Weet veel te weinig af van de Turkse politiek.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
vooral veel moskeeën en nu dus het grootste paleis ter wereld. En bij bijna alle projecten worden klachten van burgers en gerechtelijke bezwaren genegeerd. Nog los van alle fraude die wordt
Het is gebouwd met geld uit de Turkse schatkist, mag hopen van niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:26 schreef Ceberut het volgende:
Het is toch geen privé eigendom van Erdogan? Over tien jaar zit er iemand anders in dat gebouw.
http://www.telegraaf.nl/r(...)veld_Istanbul__.htmlquote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mwah, vooral veel moskeeën en nu dus het grootste paleis ter wereld. En bij bijna alle projecten worden klachten van burgers en gerechtelijke bezwaren genegeerd. Nog los van alle fraude die wordt gemeld.
Het is niet van Erdogan net als het Witte Huis niet van Obama is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is gebouwd met geld uit de Turkse schatkist, mag hopen van niet.
Wie zal het bevestigen. Geen idee.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:28 schreef Ceberut het volgende:
Het is niet van Erdogan net als het Witte Huis niet van Obama is.
http://news.yahoo.com/erd(...)alace-025642282.htmlquote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wie zal het bevestigen. Geen idee.
Wow ze bouwen een vliegveld. Nou dat maakt Erdogan tot een echte baasquote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/r(...)veld_Istanbul__.html
Toegegeven, ik zou ook wel zo'n paleis willen. Doe jij mee aan de volgende Turkse verkiezingen? Dan word ik je rechterhand.quote:
Blijkbaar houdt ie het land economisch gezond enzo.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:17 schreef Loekie1 het volgende:
Baas?quote:
Dat gasmasker is voor al dat traangas waarmee hij zijn eigen burgers bestookt?quote:
Location, location, location.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:24 schreef Adames het volgende:
optrekje van queen elizabeth is nog eens drie keer zo duur.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:26 schreef Ceberut het volgende:
Het is toch geen privé eigendom van Erdogan? Over tien jaar Na zijn dood zit er iemand anders in dat gebouw.
Deze is gebouwd in Ankara, maar goed als ik wat reacties teruglees op fb vinden veel nederturken het paleis wel bij hem passen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het stuk land is al 2500 geregeerd door autoritaire leiders die ver van het volk af stonden. Dan krijg je dit hè. Verder stap ik niet waarom hij niet gewoon in het Dolmabahçe paleis gaat wonen.
Wat is het probleem?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:14 schreef karton2 het volgende:
[..]
Jaloers op hoe Erdogan het belastinggeld van de Turken uitgeeft bedoel je?
Hij heeft het geld om zo,n groot paleis te kopen, dus waarom niet?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:06 schreef Cubs het volgende:
[..]
Wat is het probleem met een bescheiden torentje
moet wel de eerste president van de wereld zijn die met zijn geld zo een paleis en een presidentieel jet financiertquote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij heeft het geld om zo,n groot paleis te kopen, dus waarom niet?
Je wil niet weten hoeveel money hij heeft, maar Putin is altijd nog opperbaas.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:13 schreef Cubs het volgende:
[..]
moet wel de eerste president van de wereld zijn die met zijn geld zo een paleis en een presidentieel jet financiert
Wel erg glimmend allemaal, maar ik heb 't erger gezien.. Die laan met boompjes (half?) binnen heeft wel wat, zelfs.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:27 schreef Cubs het volgende:
Nou jongens bij zo een buitenkant hoort daar tegenover ook zo een binnenkant.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Hij moest gedacht hebben 'ik wil ook wel wat met hangende tuinen van Babylon'.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel erg glimmend allemaal, maar ik heb 't erger gezien.. Die laan met boompjes (half?) binnen heeft wel wat, zelfs.
Is het zijn eigen geld, of graait hij het uit de zakken van Hakan Modaal?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij heeft het geld om zo,n groot paleis te kopen, dus waarom niet?
Boeien?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Is het zijn eigen geld, of graait hij het uit de zakken van Hakan Modaal?
Ik zie liever dat Hakan Modaal zijn eigen geld mag uitgeven. Beter voor het land, de buurlanden en beter voor het welbevinden van de Turkse bevolking.quote:
Elk volk krijgt de president die hij verdiend.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:53 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik zie liever dat Hakan Modaal zijn eigen geld mag uitgeven. Beter voor het land, de buurlanden en beter voor het welbevinden van de Turkse bevolking.
We?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]Dat er elders méér wordt verspild, is toch geen reden om het hier maar prima te vinden dat we geld over de balk gooien?
Is dat zo? Er zijn toch heel wat Turken die niet zo blij zijn met kalief Erdogan. Niet toevallig is dat ook het weldenkende deel der natie.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Elk volk krijgt de president die hij verdiend.
Hij is president, dus de meeste mensen staan achter hem.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:59 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Is dat zo? Er zijn toch heel wat Turken die niet zo blij zijn met kalief Erdogan. Niet toevallig is dat ook het weldenkende deel der natie.
Turkije bestaat uit twee delen. Het westerse weldenkende deel, en het deel met de achterlijke keuterboertjes. Die zijn in getal inderdaad groter (en vergeet het machtsmisbruik van Erdogan niet), echter jouw conclusie vind ik wel erg kort door de bocht, en een miskenning van basale eigendomsrechten. Geen democratie zonder rechtsstaat immers.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij is president, dus de meeste mensen staan achter hem.
Klaar , punt. Daar is verder geen discussie over mogelijk.
Natuurlijk is mijn conclusie wat kort door de bocht, maar je hebt weinig aan nuance in deze .quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:14 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Turkije bestaat uit twee delen. Het westerse weldenkende deel, en het deel met de achterlijke keuterboertjes. Die zijn in getal inderdaad groter (en vergeet het machtsmisbruik van Erdogan niet), echter jouw conclusie vind ik wel erg kort door de bocht, en een miskenning van basale eigendomsrechten. Geen democratie zonder rechtsstaat immers.
Overschatting vd mens much?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij is president, dus de meeste mensen staan achter hem.
Klaar , punt. Daar is verder geen discussie over mogelijk.
Die woont nog op de zolder in het ouderlijk huis toch?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:10 schreef TLC het volgende:
De vorige die zo'n overgroot tuinhuisje had hebben ze met zn vrouw tegen de muur gezet...
Ach, hier heeft Rutte genoeg aan 1 simpel torentje
Dat ontken ik ook niet, feiten zijn feiten, wat dat betreft zijn we het eens.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk is mijn conclusie wat kort door de bocht, maar je hebt weinig aan nuance in deze .
De feiten zijn dat Erdogan verkozen is tot president en dat dus de meerderheid achter hem staat, doe je niets aan.
Je doet net alsof deze (het gros vd) mensen een verstandige, onafhankelijke en vrije keuze gemaakt hebben. Alsof hun kunnen daartoe onafhankelijk is van hunner omgeving, onderwijs en mentale vrijheden.quote:
Dat ontken ik dan ook nergens.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je doet net alsof deze (het gros vd) mensen een verstandige, onafhankelijke en vrije keuze gemaakt hebben. Alsof hun kunnen daartoe onafhankelijk is van hunner omgeving, onderwijs en mentale vrijheden.
Mensen worden, letterlijk, omgekocht met een stuk brood. Ze hebben de luxe noch de kunde verder te kijken dan vandaag.
"achter hem staan" vind ik wat te sterk uitgedrukt. Het klopt, maar betekent niet zoveel als je ziet waarom dat het geval is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat ontken ik dan ook nergens.
Ik heb het niet over de "waarom" gehad.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
"achter hem staan" vind ik wat te sterk uitgedrukt. Het klopt, maar betekent niet zoveel als je ziet waarom dat het geval is.
Dat doe ik omdat je zei dat er geen discussie over mogelijk is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de "waarom" gehad.
Er is ook geen discussie mogelijk over het feit dat de meerderheid achter Erdogan staat (waarom is irrelevant).quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat doe ik omdat je zei dat er geen discussie over mogelijk is.
Nogmaals: "achter hem staan" is wmb niet de juiste bewoording. Feit is: meerderheid heeft op hem gestemt. Punt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is ook geen discussie mogelijk over het feit dat de meerderheid achter Erdogan staat (waarom is irrelevant).
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nogmaals: "achter hem staan" is wmb niet de juiste bewoording. Feit is: meerderheid heeft op hem gestemt. Punt.
Als je zoiets bouwt, dan denk ik wel dat je van plan bent om er voor langere tijd te blijven en niet zomaar binnen 10 jaar weer als gewone man in een gewoon huisje wil wonen...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:26 schreef Ceberut het volgende:
Het is toch geen privé eigendom van Erdogan? Over tien jaar zit er iemand anders in dat gebouw.
Dat is waar.quote:
Wie is hier nu de fascist? Wat mij betreft Erdogan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:17 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat klinkt misschien erg, maar dat valt wel mee, gekeken naar de geschiedenis van Turkije. Dat land wordt altijd al geplaagd door illegale staatsgrepen en militaire dictators. Sterker nog, de staat Turkije is opgericht nadat fascist Ataturk een staatsgreep pleegde. Turkije is in principe dus een eigen staatsgreep.
Je mist wel de historie natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je zoiets bouwt, dan denk ik wel dat je van plan bent om er voor langere tijd te blijven en niet zomaar binnen 10 jaar weer als gewone man in een gewoon huisje wil wonen...
[..]
Dat is waar.
Als Erdogan morgen van de trap valt, dan kunnen ze prima combitickets met het Topkapi-museum aanbieden.
Het lijkt wel een beachresort. Wat een wansmaak.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:09 schreef mylamboisblack het volgende:
Dit is 't schijnbaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is keigroot.
De onderhoudskosten zullen niet mals zijn. Je hebt alleen al een leger van schoonmakers nodig om de binnenkant schoon te houden. Dan heb ik het niet over de tuin.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:27 schreef Cubs het volgende:
Nou jongens bij zo een buitenkant hoort daar tegenover ook zo een binnenkant.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Gesproken als een echte Turkquote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:11 schreef Aloulou het volgende:
Als president van Turkije moet je goed kunnen werken dus is er niets mis mee om de omstandigheden te creeeren waarin je je werk optimaal kan uitvoeren. Daarnaast hoort als president van zo'n groot land erbij dat je onderkomen geen miezerig hutje moet zijn. Het land heeft grote ambities en dat mag je dan ook uitstralen met zo'n presidentieel paleis. Daarnaast moet ie er ook andere wereldleiders ontvangen. Die kunnen nu gerust bij hem een weekje vertoeven op dat prachtige oord
Haten op Erdoganquote:
De man die IS steunt en de koerden terugstuurt naar afslachtgebied, jeej steunt hem allen!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:22 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Haten op Erdogan![]()
Maar wel zelf uit een land komen waar een partij in de peilingen op 1 staat die een wet wil aannemen waarin zwart piet zwart moet blijven![]()
Het feit dat we in Nederland Zwarte Piet als nationaal probleem hebben zie ik juist als iets positiefs. Grote sociale problemen, zoals met de Koerden hebben wij niet in Nederland. In Turkije eindigt een weekend protesten in tientallen dode politieagenten, nationalisten en koerden, in Nederland eindigt een weekendje demonstreren met een vertraagde tram, wat kapotte bakstenen en een extra bloembak voor het parlement.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:22 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar wel zelf uit een land komen waar een partij in de peilingen op 1 staat die een wet wil aannemen waarin zwart piet zwart moet blijven![]()
Hij heeft heel veel zondebokken. In zijn preken heeft hij het over de Gülen-beweging, die een zogenaamde schaduwstaat vormen en moeten worden aangepakt. Uitgelekte opnames zijn volgens hem fabricages. De PKK is het gevaar die ISIS overstijgt. Israel is een schurkenstaat (en wel benzine etc doorverkopen). Journalisten met een kritische blik worden belaagd of gevangen genomen. Ga zo maar door. De sultan is een expert in het voeden van het volk met complotten, ontkennen van waarheden en ervoor zorgen dat hijzelf aan de macht blijft.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:17 schreef Loekie1 het volgende:
Hij noemt de Europese Unie een, en ik quote ' "vereniging van Christenen", waarbij de Turken niets te zoeken hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:32 schreef VeX- het volgende:
Ik lach me suf om die Erdogan.
De hele wereld ziet wat een corrupte, machtsbeluste schurk het is en hij komt er in eigen land doodsimpel mee weg. De Turkse Teflon Don.
En dat moet in de EU?
Tsja, daar kan ik me wel bij aansluiten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij noemt de Europese Unie een, en ik quote ' "vereniging van Christenen", waarbij de Turken niets te zoeken hebben.
http://webarsiv.hurriyet.com.tr/2001/08/21/18523.asp
In Nederland zijn al verschillende anti zwarte piet activisten in elkaar geslagen door beestjes die menen dat piet zwart moet blijven en met schuim om de mond zo'n activist op zijn bek rammen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:29 schreef Nintex het volgende:
Het feit dat we in Nederland Zwarte Piet als nationaal probleem hebben zie ik juist als iets positiefs. Grote sociale problemen, zoals met de Koerden hebben wij niet in Nederland. In Turkije eindigt een weekend protesten in tientallen dode politieagenten, nationalisten en koerden, in Nederland eindigt een weekendje demonstreren met een vertraagde tram, wat kapotte bakstenen en een extra bloembak voor het parlement.
Ga ergens anders lopen te trollen idioot. Erdogan gedraagt zich als een dictator van het ergste soort, wordt over de hele wereld gehaat en jij komt vervolgens met de vergelijking hoe we hier met zwarte piet omgaan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In Nederland zijn al verschillende anti zwarte piet activisten in elkaar geslagen door beestjes die menen dat piet zwart moet blijven en met schuim om de mond zo'n activist op zijn bek rammen.
Er zit notabene een partij in het parlement die in peilingen de meeste stemmen hebben en die een wet wil maken om zwarte piet zwart te houden.... Tot zover het liberale gematigde progressieve vooruitstrevende Nederland waar men Erdogan graag de maat neemt met het al bekende geheven wijsvingertje waar men denkt verheven normen en waarden te hebben die "gekkie Erdogan totaal aan zijn laars lapt".
En voor de goede orde, het is dankzij Erdogan en zijn partij dat de Koerden in Turkije weer enige normale rechten hebben. Hij beschouwd de Turkse Koerden niet als een groot sociaal probleem noch moeten ze van hem zich gedwongen Turks gedragen en/of spreken.
Is pas 1 keer gebeurd en jij doet alsof het een hedendaagse ontwikkeling is. Wat grappig trouwens dat jij Pownews als leidraad neemt voor jouw publieke opinie.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:39 schreef Aloulou het volgende:
In Nederland zijn al verschillende anti zwarte piet activisten in elkaar geslagen door beestjes die menen dat piet zwart moet blijven en met schuim om de mond zo'n activist op zijn bek rammen.
Dit vind jij serieus erg? Ik hoop dat je aan 't grappen bent.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:39 schreef Aloulou het volgende:
Er zit notabene een partij in het parlement die in peilingen de meeste stemmen hebben en die een wet wil maken om zwarte piet zwart te houden.... Tot zover het liberale gematigde progressieve vooruitstrevende Nederland waar men Erdogan graag de maat neemt met het al bekende geheven wijsvingertje waar men denkt verheven normen en waarden te hebben die "gekkie Erdogan totaal aan zijn laars lapt".
eens.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:39 schreef Aloulou het volgende:
En voor de goede orde, het is dankzij Erdogan en zijn partij dat de Koerden in Turkije weer enige normale rechten hebben.
Het grappige is dat hij doet alsof we zwarte piet en sinterklaas met geweld op iedere burger opdringen. Ieder persoon in NL is vrij om sinterklaas en zwarte piet te vieren. Je hoeft 't niet per se te vieren. Daarnaast, een groot deel van die Zeurpieten, is Afrikaans migrant. Die mensen konden van te voren weten dat wij zulke tradities hebben en konden er voor kiezen uit te wijken naar Duitsland of Frankrijk. Zij hebben speciaal Nederland uitgekozen, dus dan ook de Nederlandse cultuur.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ga ergens anders lopen te trollen idioot. Erdogan gedraagt zich als een dictator van het ergste soort, wordt over de hele wereld gehaat en jij komt vervolgens met de vergelijking hoe we hier met zwarte piet omgaan?
Je maakt jezelf wel belachelijk zo.
In Erdogan zijn parlement zijn er wel nog gekkere idioten met radicalere standpunten, maar dat heeft werkelijk nergens betrekking op. Je argument slaat dus kant noch wal.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
En voor de goede orde, het is dankzij Erdogan en zijn partij dat de Koerden in Turkije weer enige normale rechten hebben. Hij beschouwd de Turkse Koerden niet als een groot sociaal probleem noch moeten ze van hem zich gedwongen Turks gedragen en/of spreken.
Zo praat je maar tegen je vader.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ga ergens anders lopen te trollen idioot.
Die man wordt helemaal niet "over de wereld gehaat".quote:Erdogan gedraagt zich als een dictator van het ergste soort, wordt over de hele wereld gehaat
Ja. Problemen mee?quote:en jij komt vervolgens met de vergelijking hoe we hier met zwarte piet omgaan?
Dat is inderdaad een ontwikkeling. Want ik heb het nog niet eens over de bedreigingen en intimidaties aan het adres van die anti zwarte piet activisten wat duidt dat een deel van de Nederlanders nogal wat emotioneel van zo'n discussie worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:44 schreef mylamboisblack het volgende:
Is pas 1 keer gebeurd en jij doet alsof het een hedendaagse ontwikkeling is. Wat grappig trouwens dat jij Pownews als leidraad neemt voor jouw publieke opinie.
Nogmaals, grappig dat jij een voorbeeld als een regelmatige ontwikkeling afbeeldt. Pure drog en leugens. Geweld is nooit volledig uit te roeien, maar je kan wel zeggen dat politieke geweld in Nederland heel erg laag is ten opzichte van Turkije, en daar ging het die andere fokkers om.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:54 schreef Aloulou het volgende:
Dat is inderdaad een ontwikkeling. Want ik heb het nog niet eens over de bedreigingen en intimidaties aan het adres van die anti zwarte piet activisten wat duidt dat een deel van de Nederlanders nogal wat emotioneel van zo'n discussie worden.
Die donkere dame vergeten die bij toevallig in Den Haag op de verkeerde dag met een vlag van Papua stond te demonstreren en werd aangezien voor een "anti zwarte piet activiste" door de boze menigte en vervolgens werd bedreigd, gestompt en weet ik het wat door schuimbekkende Henkjes en Ingridjes die een partij in het parlement zien dat hun denkbeelden bevestigd en zelfs leidend is in peilingen
Als we toch gaan wijzen. Effe terug en met de beide beentjes op de grond.
Tuurlijk is dat een regelmatige ontwikkeling. Als je dit ontkent heb je echt niet geleefd de afgelopen 10 jaar. Het is zeker ook puur toeval dat er een partij in het parlement is dat bij verschillende verkiezingen makkelijk meekan met de traditioneel grote partijen wat stemmen betreft en er gewoon xenofobische en racistische standpunten op nahoudt en daar ook wel redelijk openlijk voor uitkomt. En ondanks dat is die partij mateloos populair door de jaren heen. "Incidentje...geen regelmatige ontwikkeling" ga je me nu vertellen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:59 schreef mylamboisblack het volgende:
Nogmaals, grappig dat jij een voorbeeld als een regelmatige ontwikkeling afbeeldt. Pure drog en leugens.
Politiek geweld in Turkije weet ik niet veel van. De laatste keer was dat die Armeense schrijver die door een extreme Turk was geliquideerd. In Nederland was het laatst Pim Fortuyn door een milieuactivist. Denk dat het elkaar niet ontloopt.quote:Geweld is nooit volledig uit te roeien, maar je kan wel zeggen dat politieke geweld in Nederland heel erg laag is ten opzichte van Turkije, en daar ging het die andere fokkers om.
Nederland voert ook geen strijd tegen een guerilla-beweging die systematisch aanslagen pleegt.quote:In Nederland heerst er geen klimaat waarbij politieke tegenstanders systematisch achter slot en grendel worden geplaatst, in Turkije wel. Dat is gewoon een aantoonbaar verschil tussen de twee.
Kan je dat met bewijs staven dat de meerderheid van de donkere bevolking "ermee kan leven"? Of ze het niet liever anders zouden zien als ze de keus hadden?quote:Daarnaast is er niks ergs aan Zwarte Piet gelukkig en kan de meerderheid v/d donkere bevolking er gewoon lekker mee leven.
Enkele uitspraken van jouw held Aloulou. Letterlijke uitspraken dus.quote:
Een uitspraak van hem terwijl hij de Armeense genocide ontkent en juist de Armeniërs beschuldigt van een poging tot genocide op de Turken.quote:-Een moslim kan geen genocide plegen
Nadat hij de sociale media in zijn land verboden heeft voor zijn burgers. En dit dan weer omdat er via social media allerlei bewijzen omtrent corruptie van familieleden naar buiten kwam.quote:Sociale media vind ik de ernstigste bedreiging voor de samenleving
Nadat hij basale rechten voor homoseksuele publiekelijk afwees.quote:Homoseksualiteit is een seksuele voorkeur en is in strijd met de cultuur van de Islam
Nadat hij een overeenkomst tekende om Iraans nucleair afval naar Turkije te exporterenquote:Mahmoud Ahmadinejad is zonder twijfel onze vriend
Nadat hij zijn steun betuigde ten opzichte vanquote:Een moslim kan geen genocide plegen
Er zijn nog wel een paar honderd uitspraken van hem die wereldwijd tot verontwaardiging hebben geleid om over zijn beleid nog maar te zwijgen. Maar dan zijn we nog een paar uur verder en dit topic heb ik vooral geopend om hem uit te lachen vanwege zijn paleis, dus laten we het daar maar bij houden.quote:"vereniging van Christenen", waarbij de Turken niets te zoeken hebben.
Oh crap, hij tart met Atatürk's erfenis. Shit is gonna go down nowquote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:30 schreef Ceberut het volgende:
[..]
It will become the new home of the Turkish presidency, marking an historic break with the Cankaya presidential palace in downtown Ankara.
The Cankaya has been the seat of the Turkish president ever since the modern republic's founder Mustafa Kemal Ataturk became president and for many has been a symbol of Turkey's modern history as a progressive secular state.
From Ataturk to Erdogan, it has been the home of 12 Turkish presidents.
Furthermore, the palace has been built on land where Ataturk created a forest farm that was then donated to the state. Erdogan in March defied a court order halting the construction.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:17 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, zo'n grote mysterie is het helemaal niet hoor? Ik vind het vreemd dat er nog altijd zoveel mensen in Nederland zich afvragen waarom de Turken Erdogan steunen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:18 schreef mylamboisblack het volgende:
Omdat zij niet beter weten/kennen. Turkije wordt altijd al geplaagd door semi-dictators, vele voorgangers van hem zijn op leidingggevende functies terechtgekomen door staatsgrepen te plegen. Zo ook de stichter van Turkije, Mustafa Kemal Ataturk, een man die aan macht kwam door een staatsgreep te plegen.
Dat zeggen Europeanen toch ook? Dat Turken, omdat ze moslim zijn, niets te zoeken hebben in een christelijk-joodse traditie? Toch iets waar men hier het met Erdogan mee eens is danquote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij noemt de Europese Unie een, en ik quote ' "vereniging van Christenen", waarbij de Turken niets te zoeken hebben.
http://webarsiv.hurriyet.com.tr/2001/08/21/18523.asp
quote:
Zijn paleis kostte 444 miljoen. Die laatste 4 miljoen had baasje Erdogan waarschijnlijk nodig om een gigantische gouden middelvinger in zijn paleis te plaatsen. Zodat hij iedere dag weer herinnert werd aan wat een schijt hij heeft aan de Turkse burger.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:01 schreef LelijKnap het volgende:
Zandaap was jaloers op z'n mede zandapen in de Emiraten dus investeert ie 440 miljoen in prullaria.
Zandaap?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:01 schreef LelijKnap het volgende:
Zandaap was jaloers op z'n mede zandapen in de Emiraten dus investeert ie 440 miljoen in prullaria.
En dat Turkije wat betreft geografie lijkt op een land als Saudie-Arabië ofzo.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:35 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Hij denkt vast dat Turken en Koerden qua uiterlijk lijken op Arabieren...
Je bedoeld dat ze niet weten wat voor een enorme ellende de Turkse politiek is? Met tegenkandidaten die stuk voor stuk nog erger zijn dan Erdogan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:57 schreef zarGon het volgende:
Wel leuk... Bij al die mensen die zich afvragen waarom Erdoğan zo populair blijft in Turkije weet je meteen dat ze geen idee hebben waar ze over praten en eigenlijk vrij weinig/niets weten van de (politieke) situatie in Turkije.
Nigga please.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je bedoeld dat ze niet weten wat voor een enorme ellende de Turkse politiek is? Met tegenkandidaten die stuk voor stuk nog erger zijn dan Erdogan?
Dat moet je ze niet kwalijk nemen. Vanuit Nederlandse maatstaven is de omvang van die ellende moeilijk te overzien.
Je bent in de war met de kaalkopjes uit dit topic?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:02 schreef De_Guidance het volgende:
Ik ben niet voor Erdoğan hoor, maar ergens begrijp ik hem wel
![]()
Zien jullie wat ik gedaan heb?
Dat onze politici moeite hebben met rekenen staat in geen verhouding met de megalomane machtswellust van Erdogan. Dat paleis waar hij een hele nieuwe stad van had kunnen bouwen is betaald uit corrupt verkregen geld. Mede mogelijk gemaakt doordat hij gewoon openlijk rechters afzet die iets aan die corruptie willen doen en even de gehele sociale media verbied als daar bewijzen tegen hem en familieleden op voorkomen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nigga please.
Met je 'schijt aan de Turkse bevolking'... Het paleisje kost zowat de helft van de naheffing die Nederland aan Europa moet betalen. En zal betalen, want we zijn het braafste kindje van de klas. 642 miljoen euro is net iets meer dan 800 miljoen dollar; ik zie hier alleen maar wat verbazing en beetje bozigheid richting de overheid.
Pfrt.
Haha, iets waar ze zelf goedkeuring voor geven later afdoen als "moeite met berekenen".quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat onze politici moeite hebben met rekenen staat in geen verhouding met de megalomane machtswellust van Erdogan.
Ah, ik merk dat je het woord 'corruptie' wel leuk vindt. Zolang een corrupte hork als Teeven gewoon mee kan doen met de Nederlandse politiek neem ik het hier ook niet serieus. Henk Krol is een andere naam die zo in me opkomt.quote:Dat paleis waar hij een hele nieuwe stad van had kunnen bouwen is betaald uit corrupt verkregen geld. Mede mogelijk gemaakt doordat hij gewoon openlijk rechters afzet die iets aan die corruptie willen doen en even de gehele sociale media verbied als daar bewijzen tegen hem en familieleden op voorkomen.
Maar natuurlijk.quote:Jouw vergelijking is lachwekkend.
Volgens mij ontkent Erdogan niet dat er massamoord is gepleegd op Armeniers maar wil hij voor genocide bewijs zien dat er actief van bovenaf orders zijn gegeven om Armeniers uit te roeien. Ik ben niet bekend met de hele kwestie maar weet ook dat Erdogan eerder heeft opgeroepen dat een onafhankelijk internationaal orgaan het vrij mag onderzoeken in Turkije. Laten we hem in ieder geval niet afschilderen alsof hij in het geheel ontkent dat er duizenden Armeniers zijn gestorven. Hij staat niet gelijk aan een algehele holocaust-ontkenner ofzo die zegt dat er niets gebeurt is.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een uitspraak van hem terwijl hij de Armeense genocide ontkent en juist de Armeniërs beschuldigt van een poging tot genocide op de Turken.
Domme actie inderdaad.quote:Nadat hij de sociale media in zijn land verboden heeft voor zijn burgers. En dit dan weer omdat er via social media allerlei bewijzen omtrent corruptie van familieleden naar buiten kwam.
Homoseksualiteit is verboden in de Islam. Je gaat in deze eeuw geen erkenning voor homohuwelijken tegenkomen in Moslimlanden. Dat is gewoon een bruggetje te ver. Net zoals dat in bijv Rusland een brug te ver is. Zolang ie ze niet opjaagt als los wild in Turkije is dat geen groot probleem wat mij betreft. En volgens mij kent Turkiej geen wet tegen het "propageren van homoseksualiteit" ofzo. Dat Istanbul zal als toeristen en miljoenenstad ook wel een aardige gay-scene kennen waarvan ik vermoed dat ze hier en daar vrij open erover zijn.quote:Nadat hij basale rechten voor homoseksuele publiekelijk afwees.
Lekker boeiend. Turkse belangen zijn niet die van Nederland of het Westen. Ahmadinejad kan heel goed zijn geweest voor Turkse belangen en zaken in Iran. En dan maakt het dat voor Turkije een goede president ja. Rutte prijst Netanyahu. Een man die in Israel Palestijnen in Oost-Jeruzalem uit hun huizen knalt om er joden neer te zetten. Een man die na drie gedode joodse tieners in de Westbank de perfecte voorwendselen ziet om niet de Westbank maar Gaza aan te vallen en slechts Hamas ervan te beschuldigen. Waarbij meer dan duizend burgers omkomen. Zo'n man prijst Ruttequote:Nadat hij een overeenkomst tekende om Iraans nucleair afval naar Turkije te exporteren
Ja, dat selectief uitleveren van vooral zwakke wereldleiders.quote:Nadat hij zijn steun betuigde ten opzichte van
Omar al-Bashir tegen wie een uitleveringsverdrag werd vervaardigt wegens misdaden tegen de menselijkheid.
Heeft ie goed gezien. Eigenlijk is dat het ook gewoon natuurlijk. Of weet en denkt iedereen het maar moet het onder stoelen en banken worden geschoven?quote:En de Europese Unie noemde hij dus een
Geen land heeft smetteloze perfecte politici, maar bekijk het eens in perspectief. Teeven neemt het inderdaad niet zo nauw met enkele regeltjes, maar verrijkt zich niet. Hij kan niet doen wat hij wil, kan niet zelfstandig allerlei rechters afzetten, wetten veranderen of gewoon negeren zonder consequenties of de gehele legertop in 1x veranderen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Haha, iets waar ze zelf goedkeuring voor geven later afdoen als "moeite met berekenen".. En zonder al te veel gedoe accepteren.
.
[..]
Ah, ik merk dat je het woord 'corruptie' wel leuk vindt. Zolang een corrupte hork als Teeven gewoon mee kan doen met de Nederlandse politiek neem ik het hier ook niet serieus. Henk Krol is een andere naam die zo in me opkomt.
Als je denkt dat Nederland 'schoon' is en dat je als een echte Nederlander betaamt met de vingertjes denkt te kunnen wijzen zit je behoorlijk verkeerd.
[..]
Maar natuurlijk.
Als je eenzelfde vergelijking wil: Het gaat economisch slecht met Nederland en wat doen wij? We geven het koningshuis uit solidariteit meer geld.
Nigga please. Turken gaan tenminste nog de straten op, hier in Nederland zijn er allemaal makke lammetjes.
En voordat jij ermee komt: ik ben niet pro-Erdoğan (wel anti-oppositie) en ik ben het vaak niet eens met de gemaakte keuzes; zoals jullie vind ik dit paleis onnodig (qua grootte en kosten).
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens mij ontkent Erdogan niet dat er massamoord is gepleegd op Armeniers maar wil hij voor genocide bewijs zien dat er actief van bovenaf orders zijn gegeven om Armeniers uit te roeien. Ik ben niet bekend met de hele kwestie maar weet ook dat Erdogan eerder heeft opgeroepen dat een onafhankelijk internationaal orgaan het vrij mag onderzoeken in Turkije. Laten we hem in ieder geval niet afschilderen alsof hij in het geheel ontkent dat er duizenden Armeniers zijn gestorven. Hij staat niet gelijk aan een algehele holocaust-ontkenner ofzo die zegt dat er niets gebeurt is.
http://www.rferl.org/cont(...)_Turkey/1988849.htmlquote:In a speech today, Erdogan said that Armenians in the Ottoman Empire never faced a genocidal government policy and, on the contrary, actually plotted to "exterminate" Turks.
Wat staat daar dan? Geef eens commentaar op het stuk dat je aanhaalt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
http://www.rferl.org/cont(...)_Turkey/1988849.html
Je vergelijkt het bouwen van een paleis met het betalen van een (onredelijke) bijdrage aan de unie waar NL in zijn geheel afhankelijk van is. Een project, een ideaal, waar men (de burger) een toekomst in ziet; vereniging van het Europese continent. Je kan dat naïef of zelfs dom vinden, maar het is toch geenszins te vergelijken met het bouwen van een paleis?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:03 schreef zarGon het volgende:
Nigga please.
Met je 'schijt aan de Turkse bevolking'... Het paleisje kost zowat de helft van de naheffing die Nederland aan Europa moet betalen. En zal betalen, want we zijn het braafste kindje van de klas. 642 miljoen euro is net iets meer dan 800 miljoen dollar; ik zie hier alleen maar wat verbazing en beetje bozigheid richting de overheid.
Pfrt.
Het ging mij meer om het 'schijt aan de bevolking'-gedeelte. Om even duidelijk te maken dat de overheid niet naar de burger luistert en de EU al helemaal niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je vergelijkt het bouwen van een paleis met het betalen van een (onredelijke) bijdrage aan de unie waar NL in zijn geheel afhankelijk van is. Een project, een ideaal, waar men (de burger) een toekomst in ziet; vereniging van het Europese continent. Je kan dat naïef of zelfs dom vinden, maar het is toch geenszins te vergelijken met het bouwen van een paleis?
Dat ben ik het met je eens, en Turkije heeft nog een lange weg te gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Nederland zal nooit iemand zo geadoreerd worden zoals Erdogan in Turkije, en dat is maar goed ook.
Daar valt over te twisten. En zo niet, dan is het verschil in ''schijt hebben aan'' toch ook geenszins te vergelijken? Hoe debiel sommige bestedingen (eigenlijk; herverdeling van het geld) ook zijn, ze zijn veelal gebaseerd op idealen; het wordt nimmer gebruikt als zelfverrijking in zo een extravagante vorm. Het enige wat je kan zeggen is dat er ook gehandeld wordt uit zelfbehoud (behoud van politieke positie met een bepaald riant salaris of de hoop op een baantje), maar hoeveel gevallen daarvan leiden tot bestedingen die niet terugvallen in de schoot vd burger (of het bedrijfsleven)?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:35 schreef zarGon het volgende:
Het ging mij meer om het 'schijt aan de bevolking'-gedeelte. Om even duidelijk te maken dat de overheid niet naar de burger luistert en de EU al helemaal niet.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:08 schreef WHISTLE het volgende:
Hij heeft echt weinig verstand van politiek
Godverdomme, mijn post kwijt. :C.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daar valt over te twisten. En zo niet, dan is het verschil in ''schijt hebben aan'' toch ook geenszins te vergelijken? Hoe debiel sommige bestedingen (eigenlijk; herverdeling van het geld) ook zijn, ze zijn veelal gebaseerd op idealen; het wordt nimmer gebruikt als zelfverrijking in zo een extravagante vorm. Het enige wat je kan zeggen is dat er ook gehandeld wordt uit zelfbehoud (behoud van politieke positie met een bepaald riant salaris of de hoop op een baantje), maar hoeveel gevallen daarvan leiden tot bestedingen die niet terugvallen in de schoot vd burger (of het bedrijfsleven)?
Ja, het kopt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
En deels ook nog opgehoest door de Nederlandse belastingbetaler door middel van ge-exporteerde uitkeringen!
Goed, het koningshuis kun je er mee vergelijken. Anderzijds is de acceptatie daarvan geuit door de burger (bij gebrek aan partijen die voor afschaffing pleiten). Geen kans dat dit paleis besproken en bekritiseert was voor de verkiezingen. Het dient verder ook een cultureel belang. (Een onnodige wmb, maar soit). Wellicht gaat dat dan ook op voor de status van de president in Turkije.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:04 schreef zarGon het volgende:
Godverdomme, mijn post kwijt. :C.
Geen zin om het allemaal weer netjes te typen... Scheelt het echt zoveel als je het Koninklijk huis vergelijkt met de Turkse president? Bedoel, vergeet de speedboot, villa en de hek niet. Wat betreft zelfverrijking; de leden van het Koninklijk Huis betalen bijvoorbeeld geen inkomstenbelasting...
Bij Erdoğan valt het op omdat het enorm groot bedrag in één keer is, terwijl het in Nederland ook voorkomt, maar dan met vele kleine bedragen. Zo kost het renoveren van de paleizen bijvoorbeeld 127 miljoen euro.
Ik ben het verder helemaal eens dat zo'n presidentieel paleis overbodig is, maar volgens mij scheelt het weinig met wat er in Nederland wordt uitgegeven aan/door het Koninklijk Huis. De monarchie doet het alleen net wat handiger.
Mwah, acceptatie is niet geuit, er is gekozen om het huidige systeem niet te veranderen. In Turkije ligt dat echter anders: de AKP van Erdoğan is al driemaal als de grootste partij uit de stembus gekomen en hij is door het volk gekozen als president. Dit in tegenstelling tot Nederland (met betrekking tot het Koninklijk Huis).quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Goed, het koningshuis kun je er mee vergelijken. Anderzijds is de acceptatie daarvan geuit door de burger (bij gebrek aan partijen die voor afschaffing pleiten). Geen kans dat dit paleis besproken en bekritiseert was voor de verkiezingen. Het dient verder ook een cultureel belang. (Een onnodige wmb, maar soit). Wellicht gaat dat dan ook op voor de status van de president in Turkije.
Het belangrijkste verschil is dan misschien dat Nederland het zich kan permitteren en Turkije nog heel wat te investeren heeft in cruciale zaken.
Zwarte gedrukte = ergo; het is geuit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:23 schreef zarGon het volgende:
Mwah, acceptatie is niet geuit, er is gekozen om het huidige systeem te behouden. In Turkije ligt dat echter anders: de AKP van Erdoğan is al driemaal als de grootste partij uit de stembus gekomen en hij is door het volk gekozen als president. Dit in tegenstelling tot Nederland (met betrekking tot het Koninklijk Huis).
Volgend jaar zijn er algemene verkiezingen in Turkije. Zo'n paleis 'staat' en straalt natuurlijk macht uit; allemaal zaken die in het nadeel werken van de al te zwakke oppositie.
Nope. Er is namelijk geen referendum of iets dergelijks geweest. Dat de partijen (die wel door het volk zijn gekozen) het systeem zo willen houden betekent niet dat het volk daadwerkelijk zijn mening heeft geuit. Tja, gewoontes behouden is minder eng dan nieuwe dingen uitproberen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zwarte gedrukte = ergo; het is geuit.
Wat bedoel je precies?quote:Hoe hij tot president verkozen is ondermijnd wmb democratie en dit paleis is, zoals je zelf al aangeeft, daar een voorbeeld van.
Vandaar dat Turkije van alle kanten onder vuur ligt vanwege wat ze momenteel de Koerden flikken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Goed, als je het zo bekijkt hebben we bijna nooit werkelijk onze mening geuit, inderdaad. De vergelijking vind ik echter niet opgaan, zeker daar het gewoon besproken is de laatste verkiezingen. En volgens mij hadden meerdere partijen afschaffing op de agenda staan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:29 schreef zarGon het volgende:
Nope. Er is namelijk geen referendum of iets dergelijks geweest. Dat de partijen (die wel door het volk zijn gekozen) het systeem zo willen houden betekent niet dat het volk daadwerkelijk zijn mening heeft geuit. Tja, gewoontes behouden is minder eng dan nieuwe dingen uitproberen.
Beetje zoals dat 'de waarheid niet vertellen' niet meteen gelijk staan aan 'liegen'.
Verkiezingen zonder degelijk onderwijs en met een hongerige bevolking zijn te makkelijk te manipuleren. Er zijn zelfs voorbeelden waar mensen letterlijk omgekocht worden met eten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:29 schreef zarGon het volgende:
Wat bedoel je precies?
Heb je de presidentsverkiezingen gevolgd? De oppositie had geen kans doordat ze zelf zo enorm had hebben gefaald.
Turkije flikt de koerden helemaal niks.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:42 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Vandaar dat Turkije van alle kanten onder vuur ligt vanwege wat ze momenteel de Koerden flikken.
Geef eens een paar voorbeelden waar mensen omgekocht worden met eten?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Goed, als je het zo bekijkt hebben we bijna nooit werkelijk onze mening geuit, inderdaad. De vergelijking vind ik echter niet opgaan, zeker daar het gewoon besproken is de laatste verkiezingen. En volgens mij hadden meerdere partijen afschaffing op de agenda staan.
Een directe democratie, waar we zonder partijen, voor issue apart zouden kunnen stemmen, zou het meest ideaal zijn. Maar ook onhaalbaar, vooralsnog.
[..]
Verkiezingen zonder degelijk onderwijs en met een hongerige bevolking zijn te makkelijk te manipuleren. Er zijn zelfs voorbeelden waar mensen letterlijk omgekocht worden met eten.
In principe kan dat in een democratie (je levert wat de bevolking wil), maar ik zou het niet willen vergelijken met de democratische rechtsstaat alhier.
Nee, Turkije heeft de Koerden heel dapper geholpen in de strijd tegen ISIS. Erdogan wordt momenteel in vele Koerdische liederen bezongen als "De redder van Kobani". De ondankbare Koerden hebben verschillende malen aangegeven dat als Turkije met hun heldhaftige strijd tegen ISIS doorgaat de Koerden geen andere mogelijkheid zien dan om de strijd tegen Turkije op te laten laaien.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:57 schreef WHISTLE het volgende:
[..]
Turkije flikt de koerden helemaal niks.
Nee, idd... De Koerden, Armeniers, Assyriers en Grieken verdienen het gewoon om onderdrukt te worden sinds hun bestaan. Die domme volkeren, hoe durven ze Turken te beledigen. Inclusief kinderen en vrouwen, die verdienen ook de dood! Hadden die volkeren maar niet moeten bestaan, eigen schuld dikke bult.. :lquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:57 schreef WHISTLE het volgende:
[..]
Turkije flikt de koerden helemaal niks.
Niemand wordt onderdrukt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:10 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nee, idd... De Koerden, Armeniers, Assyriers en Grieken verdienen het gewoon om onderdrukt te worden sinds hun bestaan. Die domme volkeren, hoe durven ze Turken te beledigen. Inclusief kinderen en vrouwen, die verdienen ook de dood! Hadden die volkeren maar niet moeten bestaan, eigen schuld dikke bult.. :l
We geloven je meteen!quote:
https://www.aivd.nl/onderwerpen/terrorisme/jihadistisch-1/pkk/quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:28 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, Turkije heeft de Koerden heel dapper geholpen in de strijd tegen ISIS. Erdogan wordt momenteel in vele Koerdische liederen bezongen als "De redder van Kobani". De ondankbare Koerden hebben verschillende malen aangegeven dat als Turkije met hun heldhaftige strijd tegen ISIS doorgaat de Koerden geen andere mogelijkheid zien dan om de strijd tegen Turkije op te laten laaien.
De BBC heeft verschillende reportages waarin te zien is dat Koerdische strijders met busladingen tegelijk, onder begeleiding van het Turkse leger, naar Kobani worden geleid.
Allemaal erg logisch natuurlijk, Erdogan ziet nu eindelijk een kans om de PKK / Koerden meer macht te geven door middel van het steunen in de strijd.
De Amerikanen die samen met o.a. de Koerden strijd leveren tegen ISIS zijn ook uitermate te spreken over de heldhaftige daden van Erdogan.
ook nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:41 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk. Het is nooit onderdrukking geweest, maar genocide/etnische zuivering.
quote:
Je hebt helemaal gelijk. Dat de PKK actief is in dat gebied geeft een ieder het recht om de Koerden daar d.m.v. het steunen van ISIS te bestrijden, immers de vijand van je vijand is je vriend toch?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:49 schreef WHISTLE het volgende:
[..]
https://www.aivd.nl/onderwerpen/terrorisme/jihadistisch-1/pkk/
Terrorisme
Inhoud pagina: PKK
De Koerdisch-separatistische organisatie PKK (Partiya Karkarên Kurdistan) ontplooit in Nederland op heimelijke wijze activiteiten die gericht zijn op het verkrijgen van financiële, materiële en fysieke steun voor de (gewapende) strijd van de organisatie in Turkije. Eén van deze activiteiten betreft het opleiden en werven (rekruteren) van jongeren voor de organisatie. De activiteiten van de PKK zijn omvangrijk, structureel en professioneel van aard. Sinds 2002 staat de PKK op de Europese lijst van terroristische organisaties waarvan tegoeden moeten worden bevroren. Om deze reden is de PKK sinds 2007 in Nederland verboden.
De PKK, de Koerdische Arbeiders Partij, is opgericht in 1974 door Abdullah Öcalan. De PKK is een van oorsprong marxistisch-leninistische organisatie die streeft naar meer autonomie en politieke en culturele rechten voor de Koerdische bevolkingsgroep in Turkije.
De strijd van de PKK was in eerste instantie gericht op het tot stand komen van een volledig onafhankelijk Koerdistan, dat zich uit moest strekken over de landsgrenzen van Turkije, Iran, Syrië en Irak. Tegenwoordig streeft men vooral naar een leefgebied met autonome status, waarbinnen de Koerdische taal en cultuur openlijk geuit kunnen worden. Sinds 1984 voert de organisatie hiervoor een gewapende strijd tegen het Turkse leger.
PKK is actief in Nederland
De PKK is ook actief in Europa, waaronder in Nederland. De organisatie houdt zich hier onder meer op legitieme wijze bezig met lobby- en media-activiteiten, die zijn gericht op het verkrijgen van morele en politieke steun voor de Koerdische zaak. Op dit gebied vallen de activiteiten van de PKK vaak samen met regulier Koerdisch activisme.
PKK ontplooit ook illegale activiteiten
De PKK ontplooit naast de legitieme activiteiten ook op heimelijke en professionele wijze verschillende illegale activiteiten. Deze zijn gericht op het verkrijgen van financiële, materiële en fysieke steun voor (de gewapende strijd van) de organisatie. Hiertoe worden ook activiteiten gerekend die gericht zijn op ideologische educatie, beïnvloeding en rekrutering.
Sinds 2002 staat de PKK op de Europese lijst van terroristische organisaties waarvan de tegoeden moeten worden bevroren. Om deze reden is de PKK sinds 2007 in Nederland verboden. De AIVD verricht op basis van zijn wettelijke taken onderzoek naar geweldsondersteunende activiteiten die door (personen verbonden aan) de PKK ontplooid worden. Deze activiteiten vormen een bedreiging voor de democratische rechtsorde en (inter)nationale veiligheid.
Rekrutering door de PKK in Nederland
De AIVD heeft vastgesteld dat de PKK rekruteringsactiviteiten ontplooit in Nederland. Deze rekruteringsactiviteiten zijn structureel, omvangrijk en goed georganiseerd. Bovendien zijn de activiteiten grensoverschrijdend van aard: zij kunnen niet los gezien worden van rekruteringsactiviteiten in andere Europese landen. Landsgrenzen hebben geen beperkende invloed op de activiteiten of reisbewegingen van de organisatie. Sterker nog: kaderleden van de PKK maken juist gebruik van deze landsgrenzen zodat hun activiteiten moeilijker onderkend worden.
Rekruteringsproces
Rekrutering door de PKK begint vaak met het spotten van Koerdische jongeren op Koerdische festivals, sociale bijeenkomsten of via de Koerdische culturele verenigingen. Daarop volgt een huisbezoek door een kaderlid, of worden jongeren uitgenodigd voor andere activiteiten, zoals een voetbaltoernooi of volksdansavond. Tijdens zo'n bijeenkomst krijgen de jongeren informatie over de strijd van de Koerden, soms geïllustreerd met beeld- en geluidsmateriaal over de (gewapende) strijd. Zo wordt vastgesteld welke jongeren ontvankelijk zijn voor de boodschap van de PKK. Na deze initiële selectie krijgen veelbelovende jongeren een uitnodiging voor een vervolgbijeenkomst of een opleidingskamp.
De PKK wil doen geloven dat het bij dergelijke opleidingskampen slechts gaat om sociaal-culturele bijeenkomsten waar Koerdische jongeren informatie krijgen over hun etnische achtergrond en de strijd voor de Koerdische zaak. De AIVD beschikt echter over informatie dat deze kampen een diepere laag hebben. De deelnemers krijgen ideologische en theoretische lessen over de geschiedenis en de actuele strijd van de PKK. Daarnaast volgen zij lessen in theoretische militaire kennis, zoals guerrillatactiek.
Een belangrijk doel van de opleidingskampen is tevens het testen en selecteren van deelnemers die geschikt lijken voor de PKK; zij kunnen vervolgens worden ingezet als kaderlid voor de organisatie, of uitreizen naar het Qandilgebergte om verder opgeleid te worden, of zelfs deel te nemen aan de gewapende strijd. Sommige van deze jongeren komen hierbij om het leven. Tevens is bekend geworden dat de jongeren die -al dan niet gewond of verminkt- terugkomen uit de strijd ook door de PKK worden ingezet om te dienen als ‘inspiratiebron' voor nieuwe rekruten.
Rekrutering in Nederland: de cijfers
Op basis van lopend onderzoek en analyse van historische gegevens heeft de AIVD vastgesteld dat Nederland een belangrijk opleidingsland voor de PKK is. In de afgelopen tien jaar heeft de PKK in Nederland tientallen opleidingskampen georganiseerd. Bij deze kampen zijn gemiddeld vijftien deelnemers aanwezig. Tevens is vastgesteld dat de deelnemers aan deze kampen vooral niet-Nederlandse Koerdische jongeren waren. Dit is een bewuste poging van de organisatie om de jongeren te isoleren van hun vertrouwde omgeving, vrienden en familie en hen op die manier aan de organisatie te binden. Nederlands-Koerdische jongeren volgen hun opleiding dan ook meestal in een van de ons omringende landen, zoals Duitsland of België.
Het is niet bekend hoeveel Koerdische jongeren uit Europa of Nederland zich uiteindelijk aansluiten bij de PKK in Turkije of Noord-Irak. Naar schatting is ongeveer 10% van de PKK-strijders uit Europa afkomstig. Op basis van eigen onderzoek constateert de AIVD dat in de afgelopen twintig jaar minimaal tweeëntwintig personen met een Nederlandse nationaliteit of verblijfsstatus zich hebben aangesloten bij de PKK, van wie er minimaal dertien zijn omgekomen.
Weerstand in Nederland op meer terreinen relatief laag
De weerstand tegen (activiteiten van) de PKK is binnen de Koerdische gemeenschap relatief laag. Dat komt doordat:
binnen de Koerdische gemeenschap de PKK nog vaak wordt gezien als een organisatie die strijdt voor de goede zaak van de Koerden, en niet als een terroristische organisatie;
de PKK sterk verweven is met de gemeenschap en daar ook vaak kan rekenen op sympathie;
er een zeker taboe lijkt te rusten op het spreken over de PKK: zowel binnen, als buiten de gemeenschap;
er angst lijkt te bestaan voor repercussie als misstanden in relatie tot de PKK aanhangig worden gemaakt.
De lage weerstand in de bredere Nederlandse samenleving komt vooral door een gebrek aan kennis over de organisatie:
activiteiten van de PKK worden niet altijd herkend als zijnde PKK-gerelateerd;
de illegale activiteiten van de PKK worden zo succesvol afgeschermd, dat zij niet of nauwelijks deel uitmaken van het maatschappelijk debat;
de geweldsdreiging van separatistische groeperingen als de PKK wordt niet altijd als urgent ervaren;
de afstand tot het strijdgebied speelt een rol: de gewapende strijd van de PKK speelt zich af in zuidoost Turkije en Noord-Irak, niet in Nederland.
Dreiging
Hoewel de rekruteringsactiviteiten van de PKK niet direct zichtbaar zijn, vormen zij wel degelijk een bedreiging voor de (inter)nationale veiligheid. De PKK rekruteert in Nederland actief jonge Koerden en een deel van hen neemt uiteindelijk deel aan de gewapende strijd in Turkije. Ook in de ons omringende landen wordt dit waargenomen. Daarnaast ontplooit de PKK activiteiten die gericht zijn op het financieren en faciliteren van de strijd.
Hoewel de geweldsdreiging van de PKK in ons land beperkt is, is het bekend dat politieke en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen in Turkije in grote mate van invloed zijn op de actiebereidheid van Koerdische gemeenschappen in Europa. De PKK speelt soms een coördinerende en aanjagende rol binnen het Koerdisch activisme en kan tevens actief aansturen op (de)escalatie van protestacties.
Het is ongeveer hetzelfde als dat Hamas aangevallen wordt door een vijand(geen Israel) en daarvoor om de hulp van Israel gaat vragen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 07:47 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Dat de PKK actief is in dat gebied geeft een ieder het recht om de Koerden daar d.m.v. het steunen van ISIS te bestrijden, immers de vijand van je vijand is je vriend toch?
Alleen jammer, dat Erdogan een valse hond heeft uitgekozen om te steunen, wanneer hij even niet oplet wordt hij in zijn kont gebeten...... Of denk je dat Syrië en Irak hele andere landen zijn dan Turkije, de bloeddorst van ISIS ineens ophoudt bij de Turkse grens? ISIS heeft al aangegeven dat Turkije in het gebied valt wat ze willen veroveren.
Ik denk dat Turkije binnen nu en 2 jaar helemaal naar de kloten gaat en dat Erdogan als machthebber verantwoordelijk te houden is. Ik ben wel van mening dat de NAVO net zo behulpzaam dient te zijn als de Turken zich naar de Koerden hebben getoond als Istanboel dreigt te vallen onder de terreur van ISIS. Wederkerigheid is mijn inziens een groot goed.
Zaaddodende architectuur is blijkbaar niet alleen een trend in Nederlandquote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:09 schreef mylamboisblack het volgende:
Dit is 't schijnbaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is keigroot.
Dé badkamer?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:55 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn dit dan de woon en badkamer ofzo?
Wat een bedragen voor een huis.
Wow, eerst over de 100 kinderen ontvoeren, hersenspoelen en misbruiken en dan 25 kinderen vrijgelaten, wat een held zeg.quote:Op zaterdag 1 november 2014 10:34 schreef WHISTLE het volgende:
[..]
Het is ongeveer hetzelfde als dat Hamas aangevallen wordt door een vijand(geen Israel) en daarvoor om de hulp van Israel gaat vragen.
En of dit nog niet genoeg is , gewoon doorgaat met aanslagen plegen in Israel, i.p.v. de vijand te bestrijden.
Islamitische Staat (IS) heeft woensdag 25 gekidnapte Koerdische schoolkinderen vrijgelaten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)e-kinderen-vrij.html
Wat goed van IS. Toch?
Heel mooi gemaakt?quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:00 schreef vigen98 het volgende:
Als het Turkse volk dit oké vindt, dan zie ik geen probleem. Wel heel mooi gemaakt hoorHelaas wel voor een gekke man.
quote:Op zaterdag 1 november 2014 10:59 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Wow, eerst over de 100 kinderen ontvoeren, hersenspoelen en misbruiken en dan 25 kinderen vrijgelaten, wat een held zeg.![]()
Van buiten is die inderdaad lelijk maar van binnen is het wel mooiquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:06 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Heel mooi gemaakt?
Ben jij blind of niet? Dat paleis ziet er niet uit, het lijkt echt helemaal nrgens op.
Jij woont mooierquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:06 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Heel mooi gemaakt?
Ben jij blind of niet? Dat paleis ziet er niet uit, het lijkt echt helemaal nrgens op.
Belediging van een aap.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:02 schreef Loekie1 het volgende:
Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding.
De Islamitische aap komt uit de mouw!quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:02 schreef Loekie1 het volgende:
Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding.
Turkije altijd nummer 1. Weet je dat niet?quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:20 schreef Brum_brum het volgende:
Dit topic is wel grappig. Er staat een gigantisch paleis op de foto en de mensen kunnen nog steeds propaganda roepen.
De karakter? U bent zeker Turk?quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:31 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Daar heeft hij de karakter niet voor
Nederlanders snappen de grammaticale regels van hun eigen taal net zo vaak niet als buitenlanders hoor.quote:
Iig een extremist, getuige haar pohi.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |