abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 30 oktober 2014 @ 08:37:12 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_146104103
De Duitse autoriteiten maken zich grote zorgen over groeperingen van agressieve voetbalhooligans en neonazi's die gezamenlijk tegen salafisten willen optreden. Afgelopen zondag kwam het in Keulen tot grootschalige geweldplegingen van deze 'Hooligans gegen Salafisten' tegen de politie. Vooral in Berlijn maakt men zich op voor rellen op en rond 9 november, de dag dat de Muur 25 jaar geleden viel.

De autoriteiten vrezen dat het na het geweld van zondag niet bij een eenmalige demonstratie van gewelddadige voetbalfans en neonazi's blijft. 'Zulke uitingen kunnen binnenkort ook plaatsvinden in Berlijn, in Dortmund of Hamburg, ja, in elke Duitse stad', zegt een veiligheidsexpert.

Het leed zal niet te overzien zijn als extremistische moslims, waarvan er zo'n zesduizend in Duitsland wonen, op hun beurt in de buurt tegendemonstraties gaan houden. In Keulen waren die niet te zien.

Op sociale media van neonazi's wordt al driftig gezinspeeld op nieuwe 'acties tegen salafisten'. Op websites staan teksten met opschriften als: 'Gemeinsam für Deutschland', afgedrukt in gotische letters.

Thomas de Maizière (CDU), minister van Binnenlandse Zaken, bestudeert of dergelijke demonstraties verboden kunnen worden. 'Wanneer vooraf vaststaat dat zo'n demonstratie tegen IS alleen maar een vehikel is om geweld te plegen, vaak ook na het nodige gebruik van alcohol, dan is een verbod, ook voor de rechter, makkelijk uit te leggen', aldus de bewindsman.

Voor De Maizière zijn het tijden vol kopzorgen. Waren er een paar weken geleden al zeer gewelddadige rellen in onder meer Hamburg en Celle tussen Koerden, yezidi's en salafisten, sinds zondag komt er nu het tegen moslims gerichte straatgeweld van hooligans en neonazi's bij.

Daarnaast maakt De Maizière zich ernstig zorgen over de honderden Duitse salafisten die in het Midden-Oosten onder de banier van IS vechten. Net als in Nederland vrezen de Duitse autoriteiten dat sommige van deze terroristen bij terugkomst in het vaderland geneigd zullen zijn aanslagen te plegen.

Tot verrassing van de autoriteiten komt daar het nieuwe anti-IS-verbond van voetbalhooligans en neonazi's bij, juist nu de 'gewone' rellen rond de Duitse voetbalstadions zo goed als verdwenen zijn.

De autoriteiten waren zondag hogelijk verbaasd over de grote aantallen 'Hooligans gegen Salafisten' die de straten van Keulen onveilig maakten. Een kleine vijfduizend man, veelal 'Glatzköpfe' (kaalkoppen), had gehoor gegeven aan oproepen op sociale media 'om iets tegen het salafisme te doen'.

Het was een vreemde mix van gewelddadige voetbalfans en bekende neonazi's die 's middags door Keulen trokken. 'Fans' uit Mannheim, Bremen, Dortmund, Gelsenkirchen en Duisburg, plus leden van extremistische partijen als NPD, Die Rechte en ProNRW. Sommige deelnemers kwamen overigens uit Nederland, getuige Nederlandse teksten op enkele spandoeken. Bekende neonazi's als de 61-jarige 'SS-Siggi' liepen in de rijen mee. Compleet met beruchte nazistische uitingen, zoals de getatoeëerde cijfers '88'. De '8' is de achtste letter uit het alfabet, de 'H'. '88' staat voor 'Heil Hitler'.

Op de Breslauer Platz kwam het tot hevige gevechten met de politie. Er werd met vuurwerk, stenen en fietsen gegooid, een politiebusje werd omgeworpen. Ook journalisten werden aangevallen: 'Lügenpresse auf die Fresse!' (Sla de leugenachtige pers op hun smoelwerk).

http://www.volkskrant.nl/(...)n-neonazis~a3778569/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_146104200
Als nazi's en hooligans op IS-jacht gaan, wat is daar dan precies mis mee? Of gaat het er alleen om dat er dan ook allerlei dingen gesloopt worden?
pi_146104211
Deze nazi's waren er al in de jaren 90.

Toen tientallen moorden gepleegd op willekeurige Turken en complete families in hun huizen levend verbrand. Geen IS te bekennen.

In de jaren 2000 weer tientallen Turken en een Griek vermoord, ook geen IS.

En nu zien ze hun kans schoon om in het openbaar hun zeer racistische nazi gedachtengoed te ventileren. IS is een smoes.

Ik ben benieuwd hoeveel fokkers hierin gaan trappen en deze achterlijkheid gaan goedpraten of "het ergens wel begrijpen."

Dit is gewoon scum. Niks meer, niks minder.
pi_146104249
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:44 schreef Jigzoz het volgende:
Als nazi's en hooligans op IS-jacht gaan, wat is daar dan precies mis mee? Of gaat het er alleen om dat er dan ook allerlei dingen gesloopt worden?
Ze gaan niet op IS jacht Jigzoz.

Ze gaan op buitenlander jacht.

Het zijn de bekende neonazi's die het liefst alle buitenlanders een kopje kleiner zouden maken, Duitsland heeft dit probleem al decennia.

"Ausländer Raus" werd er dan ook geroepen en overal stond er "88"

Ik vind het jammer dat je zo goedkeurend reageert op deze Hitler fanboys. Vind je het ook goed dat IS fans op nazi's jagen?

Het probleem met dit soort extremisten is, juist dat ze geen onderscheid maken (zowel IS als neonazi's)

De overheid moet hard optreden tegen dit soort geweld.
pi_146104305
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:47 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ze gaan niet op IS jacht Jigzoz.

Het zijn de bekende neonazi's die het liefst alle buitenlanders een kopje kleiner zouden maken, Duitsland heeft dit probleem al decennia.

"Ausländer Raus" werd er dan ook geroepen en overal stond er "88"

Ik vind het jammer dat je zo goedkeurend reageert op deze Hitler fanboys. Vind je het ook goed dat IS fans op nazi's jagen?

Het probleem met dit soort extremisten is, juist dat ze geen onderscheid maken (zowel IS als neonazi's)

De overheid moet hard optreden tegen dit soort geweld.
Ik heb een stevige afkeer van rechtsextremisten, maar een nog veel grotere afkeer van die IS-nazi's. Gaan ze inderdaad op buitenlanderjacht? Direct oppakken. Maar gaan ze op IS-jacht? Laat maar even gaan.

Om even een vergelijking te maken: ik hoef ook geen tientallen spinnen in mijn huis, maar als het barst van de muggen, dan laat ik ze toch nog even zitten.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2014 08:51:45 ]
pi_146104311
Tjah, nu kun je je afvragen wat dit veroorzaakt heeft. De bom gaat een keer barsten, ook hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 oktober 2014 @ 08:52:49 #7
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_146104325
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:47 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

"Ausländer Raus" werd er dan ook geroepen

Ik heb hier niet echt problemen mee.
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_146104337
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:52 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Ik heb hier geen problemen mee.
Weet ik.

Maar de grondwet en het strafrecht gelukkig wel.

Dus mocht je zelf ooit zoiets doen, zul je wegkwijnen in een cel.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 08:55:53 #9
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_146104368
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:53 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dus mocht je zelf ooit zoiets doen, zul je wegkwijnen in een cel.
Ik heb niet gezegd dat ik zoiets ga doen, ik zou het alleen aanmoedigen.
pi_146104378
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb een stevige afkeer van rechtsextremisten, maar een nog veel grotere afkeer van die IS-nazi's. Gaan ze inderdaad op buitenlanderjacht? Direct oppakken. Maar gaan ze op IS-jacht? Laat maar even gaan.

Om even een vergelijking te maken: ik hoef ook geen tientallen spinnen in mijn huis, maar als het barst van de muggen, dan laat ik ze toch nog even zitten.
Domme vergelijking.

Spinnen doen in Nederland over het algemeen mensen geen kwaad.

Dit is net als je hele huis met Zyklon-B vullen om van die muggen af te komen.

Als je enig verstand, nuance en menselijkheid in je hebt zul je nazi's(die tientallen willekeurige onschuldige mensen hebben vermoord) hoe dan ook afkeuren.
Te triest voor woorden hoeveel posters nu al de facto nazi's steunen.

:r
pi_146104382
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:44 schreef Jigzoz het volgende:
In Köln zijn volop winkels geplundert, passanten bedreigd en deels geweld aan gedaan, zeker als deze en buitenlands uiterlijk hadden en is een grote schade aangedaan...

Dat die Hooligans riepen tegen 'Salafisten' aktie te voeren was hooguit een slap excuus om te rellen ... (de geweldsexplosie was vooral gekomen toen de Hooligans enkele personen in een Voetbalshirt van Galatasaray troffen, een turkse voetbalclub)

last hebben vooral gewone nette burgers en ondernemers.
Het Kölner hoofdstation moest langere tijd afgesloten worden, en tegen de 50 personen raakten gewond (waaronder slechts een Hooligan)

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_146104398
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:55 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Je moet waken dat niet de goede buitenlanders die hard mee vechten aan jouw maatschappij het slachtoffer worden.

Natuurlijk ben ik voor een wat agressievere tegen geluid tegen IS aanhangers, ook in het westen. Maar nogmaals, de goede buitenlanders moeten daar niet het slachtoffer van worden. IS aanhangers zijn nog altijd maar 0,00001% van alle buitenlanders....
pi_146104402
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:55 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Klopt. Want laffe internetheld.

Gelukkig zijn de meeste racisten in Nederland broekpoepers als jij die huilend wegrennen als een Marokkaan hoi tegen ze zegt in de metro.
pi_146104411
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:56 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Domme vergelijking.

Oké, dan niet.
pi_146104426
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

In Köln zijn volop winkels geplundert, passanten bedreigd en deels geweld aan gedaan, zeker als deze en buitenlands uiterlijk hadden en is een grote schade aangedaan...

Dat die Hooligans riepen tegen 'Salafisten' aktie te voeren was hooguit een slap excuus om te rellen ... (de geweldsexplosie was vooral gekomen toen de Hooligans enkele personen in een Voetbalshirt van Galatasaray troffen, een turkse voetbalclub)

last hebben vooral gewone nette burgers en ondernemers.
Het Kölner hoofdstation moest langere tijd afgesloten worden, en tegen de 50 personen raakten gewond (waaronder slechts een Hooligan)

[ afbeelding ]
Tja, de mediabangmakerij tegen IS werkt blijkbaar goed.

De laffe huilies rennen in tranen in de armen van deze psychopaten met IQ van 12.
pi_146104441
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké, dan niet.
Goed argument.

Laat het even inwerken op hoe absurd je argument was in plaats van te vervallen in dit soort reacties.

Geen probleem verder. Even goede vrienden, iedereen maakt wel eens fouten.
pi_146104444
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:57 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Je moet waken dat niet de goede buitenlanders die hard mee vechten aan jouw maatschappij het slachtoffer worden.

Natuurlijk ben ik voor een wat agressievere tegen geluid tegen IS aanhangers, ook in het westen. Maar nogmaals, de goede buitenlanders moeten daar niet de slachtoffer van worden. IS aanhangers zijn nog altijd maar 0,00001% van alle buitenlanders....
Zeker, maar als er niet veel steviger wordt opgetreden tegen IS-nazi's, dan zullen uiteindelijk veel meer mensen daarop aangekeken worden en extreemrechts profiteert daarvan. Dat moeten we dus echt voor zijn en ik kan niet anders zeggen dan dat we daar al redelijk laat mee zijn.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:02:00 #18
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_146104454
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:57 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Natuurlijk ben ik voor een wat agressievere tegen geluid tegen IS aanhangers, ook in het westen. Maar nogmaals, de goede buitenlanders moeten daar niet de slachtoffer van worden. IS aanhangers zijn nog altijd maar 0,00001% van alle buitenlanders....
De relmarokkanen en antillianen die in elke stad voor overlast worden mogen van mij lekker oprotten :Y Niet alleen die IS aanhangers.
pi_146104476
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:02 schreef Varg89 het volgende:

[..]

De relmarokkanen en antillianen die in elke stad voor overlast worden mogen van mij lekker oprotten :Y Niet alleen die IS aanhangers.
Mwoah, je moet wel verschil blijven maken tussen straatcriminaliteit en het toejuichen van genocide.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:03:24 #20
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_146104483
quote:
6s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:58 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Klopt. Want laffe internetheld.

Gelukkig zijn de meeste racisten in Nederland broekpoepers als jij die huilend wegrennen als een Marokkaan hoi tegen ze zegt in de metro.
Jij weet niet waarover je praat man, jij kent me niet en deze reactie slaat nergens op.
pi_146104485
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeker, maar als er niet veel steviger wordt opgetreden tegen IS-nazi's, dan zullen uiteindelijk veel meer mensen daarop aangekeken worden en extreemrechts profiteert daarvan. Dat moeten we dus echt voor zijn en ik kan niet anders zeggen dan dat we daar al redelijk laat mee zijn.
Dus dan maar nazi's steunen die op buitenlander, homo en jodenjacht zijn gegaan in het verleden, dat weer riepen in de demonstratie en die dat in de toekomst zeker weer gaan doen?

Zowel in de jaren 90 als de jaren 2000 vielen er tientallen onschuldige doden door deze mensen.

Hoe ziek ben je dan eigenlijk. Als je ze een noodzakelijk kwaad vindt ?
pi_146104495
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah, je moet wel verschil blijven maken tussen straatcriminaliteit en het toejuichen van genocide.
O toch wel.

Bedankt voor je nuance, de nazi's zullen vast naar je luisteren :D
pi_146104541
quote:

[..]

http://m.gva.be/cnt/aid10(...)ab-moorden-neonazi-s

Gewoon willekeurige mensen doden vanwege hun afkomst.

Huis in brand steken van een Turkse familie. Alle kinderen en de moeder dood.

De vrienden van Jigzoz

pi_146104550
quote:

[..]

En vervolgens mogen 90% van alle goede Marokkanen en Antillianen het onderspit delven?

Je moet snappen dat de meerderheid niet achter deze rottigheid zit. De media vergroot altijd een kleine groep.
pi_146104560
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:06 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

http://m.gva.be/cnt/aid10(...)ab-moorden-neonazi-s

Gewoon willekeurige mensen doden vanwege hun afkomst.

Huis in brand steken van een Turkse familie. Alle kinderen en de moeder dood.

[ afbeelding ]

De vrienden van Jigzoz
Gewoon harde werkers inderdaad :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')